Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Sjakie0101 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat bij de eerst volgende verhoging de hel echt wel los gaat barsten. Dat gaat niemand meer pikken zonder dat men ook echt iets aan de TV-diensten gaat doen. Je kan niet ongebreideld maar de abonnementsgeld verhogen en alleen maar tv-zenders verwijderen zonder daar dan ook niet iets voor terug te doen (meer HD en nieuwe zenders). Abonnees zijn echt niet gek.
Pikken of niet, zolang ze verder geen alternatieven voor het kiezen hebben heeft het niet zoveel zin om er echt mee te gaan dreigen eigenlijk. Denk ook dat de gemiddelde consument helemaal niet zo bezig is met het TV aanbod zoals jij dat nu al een tijdje bent. Grote kans dat ze niet eens weten wat ze nu allemaal krijgen en wat ze er precies voor betalen. En waarom zou een gemiddelde consument elke maand bij de concurrentie kijken, en volgen wat zij nu wel niet allemaal extra aanbieden (in de wetenschap dat zij het zelf niet kunnen krijgen?).

Ze gaan vast de wind van voren krijgen op social media en wellicht wat bandbrieven/mailtjes naar de helpdesk. Maar dat zou het dan ook wel zijn denk ik. De prijzen zijn nog steeds gewoon prima. En als mensen nu tevreden zijn met het aanbod, zal dat ook wel niet zo storm lopen met opzeggingen. Maar je kunt natuurlijk altijd hopen dat er meerdere zijn als jij. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:54
_BLAST3R schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:01:
[...]

Pikken of niet, zolang ze verder geen alternatieven voor het kiezen hebben heeft het niet zoveel zin om er echt mee te gaan dreigen eigenlijk. Denk ook dat de gemiddelde consument helemaal niet zo bezig is met het TV aanbod zoals jij dat nu al een tijdje bent. Grote kans dat ze niet eens weten wat ze nu allemaal krijgen en wat ze er precies voor betalen. En waarom zou een gemiddelde consument elke maand bij de concurrentie kijken, en volgen wat zij nu wel niet allemaal extra aanbieden (in de wetenschap dat zij het zelf niet kunnen krijgen?).

Ze gaan vast de wind van voren krijgen op social media en wellicht wat bandbrieven/mailtjes naar de helpdesk. Maar dat zou het dan ook wel zijn denk ik. De prijzen zijn nog steeds gewoon prima. En als mensen nu tevreden zijn met het aanbod, zal dat ook wel niet zo storm lopen met opzeggingen. Maar je kunt natuurlijk altijd hopen dat er meerdere zijn als jij. ;-)
De prijzen zijn helemaal niet prima in vergelijk met prijs en hoeveelheid.
Niet alleen is de eerste decoder gratis bij alle aanbieders, maar ook zijn er veel meer diensten gratis te benaderen, meer On demand films en video's, meer HD kanalen en meer zenders.
Internet boeit de meeste mensen niet zo, dat moet gewoon werken en of dat nu 150 Mbit is of 250 of 500.... Daarvoor gaat men niet echt overstappen. Internet moet werken onderaan de streep en niet te langzaam zijn zoals koper-KPN.
Ook al zijn er geen alternatieven, dat is nog geen reden om in winterslaap te vallen. Dit gaat echt niet lang duren en we betalen de hoofdprijs voor een internetlijntje omdat het TV aanbod nauwelijks wordt aangepakt en er gewoon al te veel zenders zijn verdwenen waar je niets voor terug ziet.
Je vergeet even dat internet en telefonie gewoon zaken zijn die moeten werken, meer niet.
Het Tv-aanbod is juist waar je dat beetje extra nog voor over hebt... Valt dat weg dat heeft iedere klant reden tot klagen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _BLAST3R
Sjakie0101 schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:55:
[...]

De prijzen zijn helemaal niet prima in vergelijk met prijs en hoeveelheid.
Niet alleen is de eerste decoder gratis bij alle aanbieders, maar ook zijn er veel meer diensten gratis te benaderen, meer On demand films en video's, meer HD kanalen en meer zenders.
Internet boeit de meeste mensen niet zo, dat moet gewoon werken en of dat nu 150 Mbit is of 250 of 500.... Daarvoor gaat men niet echt overstappen. Internet moet werken onderaan de streep en niet te langzaam zijn zoals koper-KPN.
Ook al zijn er geen alternatieven, dat is nog geen reden om in winterslaap te vallen. Dit gaat echt niet lang duren en we betalen de hoofdprijs voor een internetlijntje omdat het TV aanbod nauwelijks wordt aangepakt en er gewoon al te veel zenders zijn verdwenen waar je niets voor terug ziet.
Je vergeet even dat internet en telefonie gewoon zaken zijn die moeten werken, meer niet.
Het Tv-aanbod is juist waar je dat beetje extra nog voor over hebt... Valt dat weg dat heeft iedere klant reden tot klagen.
Wederom iets waar je nu weer de aanname doet dat wat jij vindt geldt voor 'iedereen'. Ik zelf heb bijv. helemaal geen baat bij meer TV diensten of zenders.

Ik kijk nauwelijks nog lineair TV. Waarom zou ik? Daar heb je nu prima (alternatieve) streaming diensten voor. En dan is een beetje snel internet echt wel handig. Vooral als je met zijn allen je eigen dingen wil kijken. Met zijn 5-en Netflixen tegelijk zal al snel aardig wat mbit/s verstoken, ook al is de bitrate dan nog relatief laag.

Je hebt het steeds over mee gaan met de tijd, innoveren en vooruitgang. Maar ik denk juist dat het op TV gebied alleen maar minder zal worden. En daarmee bedoel ik dat het einde van lineair TV kijken wellicht in zicht gaat komen. Over 10 jaar kijken we, misschien met uitzondering van sport en andere 'live' uitzendingen toch echt de meerderheid via streaming (over the top).

Alle zenders met louter entertainment kan je prima vervangen met playlists via streaming media diensten. En dat nog gepersonaliseerd ook (MyPrime is zo'n voorbeeld). Het is eigenlijk een beetje zoals radio vs. streaming diensten als Spotify. Enige moment waarop ik nu nog radio luister is als ik in de auto zit. Ik zie hetzelfde gebeuren voor TV (alleen dan niet in de auto :-)).

Ik denk juist dat er vrij weinig mist aan het basis-aanbod. Al die extra's zijn leuk, maar is een gemiddelde gebruiker überhaupt geïnteresseerd naar die ene extra TV zender? Meestal kijken mensen toch niet verder dan de eerste 10 zenders.. Maar ja, dat is nu eenmaal mijn ervaring met mijn omgeving. Het zou wel leuk zijn om eens onafhankelijk onderzoek te doen naar zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Bij Caiway kan alles, ten gunste van de aandeelhouders en bestuurders. Dus maak je borst maar nat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Bij Ziggo vanaf vandaag weer een zender er bij . Spike en Nickelodeon zijn apart gegaan. Allebei in HD.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Dat is al de zoveelste zender die Ziggo dit jaar heeft toegevoegd. Netjes hoor en ook nog eens allebei in HD!!
Zo hoort het. Caiway lukt het nog geeneens om alle Film 1 zenders door te geven in HD, laat staan Eurosport 2.
Allemaal dingen die bij Ziggo prima voor elkaar zijn. Kan Caiway een voorbeeld aan nemen. Net zoals de vier smartcards per abonnee bij Ziggo.

Maar het enige voorbeeld wat volgens mij Caiway gebruikt is de salarisverhogingen van bestuurders en de stijging van dividend....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
Jullie zijn er maar druk mee met z'n 2-en. Al die zenders controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
meintje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:25:
Jullie zijn er maar druk mee met z'n 2-en. Al die zenders controleren...
Valt niet veel te controleren.... Vind deze opmerking ongepast.
We volgen het media-nieuws, zien wat andere providers doen. In elk geval een stuk meer dan Caiway.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
In een cogas/glasvezel topic wekelijks melden wat het zender aanbod van andere providers is en hoe goed het leven vroeger was voegt inhoudelijk nog veel minder toe :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• H D R
Het gaan niet om zendertjes controleren, maar het feit dat alle aanbieders hun klanten vervanging aanbieden bij het verdwijnen zenders of zelfs extraatjes geeft voor de feestdagen.
Caiway daarentegen investeert nulkommanul in zijn bestaande klantenkring en doet geen ruk!
Behalve de prijzen regelmatig verhogen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Wat een godsgeklaag. Caiway heb ik nu bijna 3 jaar naar volle tevredenheid. Afgezien vanaf het begin nog nooit de helpdesk hoeven bellen voor een probleem. Zelden uitval van internet en telefoon en tv boeien me niet. Het enige punt van kritiek is dat er geen internet only abonnement is, maar daar klaag ik niet over zolang de prijs laag is. Alles onder de €65 beschouw ik als een aantrekkelijke prijs. Voor mijn part verhogen ze de prijzen nog verder zodat de zeurkousen vertrekken die toch alleen maar beslag leggen op de tijd van Caiway personeel met hun gezanik.

You only live once, so live to the max's

• H D R
Jij kan zo bij Caiway gaan werken, merk ik. Wensen van klanten is gezanik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

H D R schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:45:
Jij kan zo bij Caiway gaan werken, merk ik. Wensen van klanten is gezanik.
Ik lees in dit topic meer verwensingen dan wensen.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Dan pak jij niet goed de signalen op van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
H D R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 05:42:
Dan pak jij niet goed de signalen op van klanten.
Welke klanten? Jullie (twee, de ander hoef ik niet eens te benoemen) zijn nagenoeg de enigen die telkens lopen te hameren op het slechte zenderaanbod en telkens over en over lopen te spuwen dat het allemaal niet goed is, en dat jullie benadeeld worden.

Jullie gedragen je net als een klein kind dat telkens hun snoepjes niet krijgt, en telkens blijven doordrammen. Dat is echt heel erg vervelend aan het worden. :O

Het is toch simpel? Neem het dan gewoon niet. Stap over op satelliet, DSL of een andere provider. Of ga zeiken bij Ziggo, zij hebben er immers voor gekozen om nu niet meer te leveren in jullie gebied, en om hun superieure aanbod niet via glas te leveren. Het is ook echt niet zo dat jullie in dit topic ook maar iets zullen bewerkstelligen door min of meer telkens je eigen wensen te projecteren op de hele klantengroep van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
_BLAST3R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:13:
[...]

Welke klanten? Jullie (twee, de ander hoef ik niet eens te benoemen) zijn nagenoeg de enigen die telkens lopen te hameren op het slechte zenderaanbod en telkens over en over lopen te spuwen dat het allemaal niet goed is, en dat jullie benadeeld worden.

Jullie gedragen je net als een klein kind dat telkens hun snoepjes niet krijgt, en telkens blijven doordrammen. Dat is echt heel erg vervelend aan het worden. :O

Het is toch simpel? Neem het dan gewoon niet. Stap over op satelliet, DSL of een andere provider. Of ga zeiken bij Ziggo, zij hebben er immers voor gekozen om nu niet meer te leveren in jullie gebied, en om hun superieure aanbod niet via glas te leveren. Het is ook echt niet zo dat jullie in dit topic ook maar iets zullen bewerkstelligen door min of meer telkens je eigen wensen te projecteren op de hele klantengroep van Caiway.
Ik laat me door jou en niemand niet wegzetten als een ontevreden klant. Want dat ben ik niet.
Dat we het niet eens zijin met het TV aanbod komt toch echt door de handel en wandel van Caiway op dat gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Ik denk dat Caiway alles onder het mom van dat bijna niemand klaagt, onder het tapijt veegt.
Werk je soms bij Caiway BLAST3R?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat zegt Caiwals je die beschuldigingen bij hun neerlegt?

Met alle respect, je kan tevreden zijn of niet, maar hier zuigen over het feit dat Caiway niet datgene doet wat jij vindt dat ze zouden moeten doen helpt niet .

En dat gezuig, iets anders kan ik het niet noemen, begint bij ons en de andere gebruikers behoorlijk op de zenuwen te werken.
Het is niet dat je niet negatief mag zijn over een leverancier, maar je kan het ook overdrijven.

Dus, als we nu eens stoppen met alles in het negatieve te trekken, niet bij elke wijziging bij de concurrent hier klagen dat Caiway niets doet en anderen accepteren dat niet iedereen positief is over Caiway dan moeten we prima met elkaar verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
H D R schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:53:
Ik denk dat Caiway alles onder het mom van dat bijna niemand klaagt, onder het tapijt veegt.
Werk je soms bij Caiway BLAST3R?
Niet bij Caiway. ;-) Ga je dat trouwens aan iedereen vragen die verder kritiek durft te geven op je reacties? Come on, probeer het eens te bekijken vanuit de provider. Ik heb meerdere malen geprobeerd de zaken vanuit een ander perspectief te belichten, in de hoop enige sympathie te creëren en wellicht een constructieve discussie op gang te krijgen. Maar dat lijkt niet te werken.

Je kan als provider gewoonweg niet iedereen tevreden houden met je aanbod. In ieder geval niet zonder concessies te maken.
Sjakie0101 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:00:
[...]

Ik laat me door jou en niemand niet wegzetten als een ontevreden klant. Want dat ben ik niet.
Dat we het niet eens zijin met het TV aanbod komt toch echt door de handel en wandel van Caiway op dat gebied.
Dat hoeft ook niet hoor, ik wil je niet wegzetten als ontevreden klant. Dat zeg ik ook nergens in mijn post. Kritiek en commentaar prima, maar constant dezelfde (niet-constructieve) kritiek begint een beetje oud te worden. Ik snap dat er frustratie heerst, maar jullie huidige bijdragen gaan daar niets aan veranderen. Schrijf een brandbrief aan Caiway, Cogas, Ziggo, start desnoods een petitie. Dat zal vele malen effectiever zijn dan hier je gal spuwen. Voeg elkaar toe op Skype, dan kan je daar wat mij betreft hele dag mee vullen. ;)

Waar is de tijd gebleven dat we hier op Tweakers allemaal bezig waren met het ontdekken van diensten, hoe ze inhoudelijk werken, wat de (extra) mogelijkheden zijn en hoe alles in elkaar zit? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:23
@_BLAST3R Helemaal met je eens.

Het zou best eens een idee zijn om insider-informatie te kunnen opvragen over de voorwaarden van Cogas voor toetreding van (andere) providers op het glasvezelnetwerk. Hoe heeft Cogas dit al-dan-niet dichtgespijkerd, hoelang? Oké, Cogas hoeft het netwerk misschien niet vrij te geven, maar het zou mooi zijn.

Oh.... ik ga gelijk even kijken in het CIF-Harderwijk topic of daar nieuws is.

Edit:

Lees net een tweet van 25 oktober j.l. van XS4ALL:

@JohanvSommeren Johan,het testen op het CIF netwerk in Harderwijk is stopgezet omdat de 2 systemen niet goed met elkaar overweg konden.*WT

Dit is jammer. Ik ben wel benieuwd wat de problemen waren en benieuwd hoe onoverkomelijk de problemen waren.

[ Voor 27% gewijzigd door HenriBusger op 17-12-2016 00:08 ]

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er wordt hier dan wel gezegd dat we drammen, maar er zijn geen alternatieven buiten Fiber waar in Twente nu stukken over in de krant verschijnen (met name handelswijze waarbij men niet oplost en mensen niet levert maar toch laat betalen) en het zwaar christelijke Solcon waar je op zondag helemaal niets van kunt verwachten mocht er iets zijn.

Kortom met handen en voeten gebonden aan Caiway. Dan is het toch niet zo gek dat we dan gaan klagen over het tv-pakket van de enige serieuze provider die je kan kiezen? We kunnen niet kiezen voor andere providers, mag ik dan van de provider die me opgedrongen wordt verwachten dat die zijn spulletjes voor elkaar heeft?

Ik zou ook de voorwaarden willen kennen over toelaten van andere providers. Het riekt allemaal naar afspraken die voor zeer lange tijd zijn vastgelegd waarbij Caiway een voorkeursrecht heeft voor langere tijd en een veto op toelating van concurrenten. Die contracten komen meer voor en duren door de bank genomen tussen de 2 en 5 jaar. Een voor de consument zeer onwenselijke situatie, echter Cogas en de Gemeenten hebben door deze afspraken veel geld kunnen opstrijken ben ik bang.

Verder zijn hier de lokale gemeentepartijen ook bezig met deze vraagstellingen binnen de Gemeenteraad. Dat doen ze niet wanneer er niets aan de hand is. De vragen gaan met name over wanneer er keuze komt ipv Caiway. (zoals al genoemd Fiber acteert op een manier waar de honden geen brood van lusten en Solcon is in deze 24/7 maatschappij geen alternatief)

Dit alles laat onverlet dat ik verder tevreden ben met Caiway. Ik heb nu glasvezel met Interactief en dat bevalt goed. Alleen het TV-pakket takelt af, daar waar je bij andere providers ziet dat er netjes alternatieven komen voor vervallen zenders.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-12-2016 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Sjakie0101 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:46:
Kortom met handen en voeten gebonden aan Caiway. Dan is het toch niet zo gek dat we dan gaan klagen over het tv-pakket van de enige serieuze provider die je kan kiezen?
Doe dat dan bij Caiway en/of de gemeente, anderen en ik hebben er tijdens de overgang van Ziggo naar Caiway ook al wat van gezegd:
Roger_Rabbit schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Dat is nou eenmaal niet gebeurd, we moeten het doen met de huidige situatie. En je bent echt niet verplicht om glasvezel te nemen. Dus ik zou zeggen vervuil het topic niet te veel met overbodige opmerkingen!
dominition schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:00:
Erik, dat moet je hier niet doen maar bij Caiway zelf :')

Je schiet er niks mee op om alsmaar te blijven drammen op zaken die voor jou een probleem zijn, komt geen verandering door, mocht je dat nog niet doorhebben.
D4NG3R schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Ga dan bij die partijen klagen ipv hier in dit topic. Het is verre van kritisch, meerdere users hebben je er al op gewezen dat het irritant begint te worden.

[...]

Kap dan met 'kritsch zijn' en houd je aan je woord. Je hebt in dit topic weinig meer te zoeken als je alleen maar het zelfde verhaaltje blijft vertellen.
D4NG3R schreef op maandag 12 januari 2015 @ 01:31:
Wij kunnen er schijnbaar geen verandering brengen in hoe jij er over denkt. Kap dan met zaniken in dit topic en neem contact op met de partijen die dat wel kunnen.
Equator schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:10:
[...]

[modbreak]
En al vinden anderen het niet, het zijn legitieme redenen om te klagen als er wordt aangegeven dat er niets wijzigt. Maar na een paar keer is het wel een keer klaar. Voor 90% van de afnemers in dat gebied is de wijziging waarschijnlijk geen reden tot klagen, en voor een select gezelschap weer wel.

Maar als je je punt hebt gemaakt, dan mag je er hier wat mij betreft mee ophouden. We zijn geen klaagbaak waar je je gal kunt spuwen. Dus blijf a.u.b. gewoon constructief meedoen in het topic. :)[/modbreak]

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2016 14:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _BLAST3R
Ik zou ook de voorwaarden willen kennen over toelaten van andere providers. Het riekt allemaal naar afspraken die voor zeer lange tijd zijn vastgelegd waarbij Caiway een voorkeursrecht heeft voor langere tijd en een veto op toelating van concurrenten. Die contracten komen meer voor en duren door de bank genomen tussen de 2 en 5 jaar. Een voor de consument zeer onwenselijke situatie, echter Cogas en de Gemeenten hebben door deze afspraken veel geld kunnen opstrijken ben ik bang.
Ik heb het al eerder gezegd, maar laat ik het nogmaals proberen uit te leggen.

Je gaat nu helemaal voorbij aan de godsgruwelijk grote investering die het met zich mee brengt om operator te worden op een netwerk. Je hebt het dan niet alleen over het kopen van hardware, maar ook over het inkopen van traffic tussen gebieden, en het leggen van de verbindingen naar je backbone. KPN is in dit geval operator voor al die 'andere providers' die nu op het Reggefiber netwerk zitten, een aantal kleine uitzonderingen daargelaten (eigen operator met beperkt gebied).

KPN moet dus flink investeren willen zij hun diensten (en de diensten van alle overige virtuele providers die KPN als operator gebruiken) kunnen leveren op het Cogas (of CIF) netwerk. Op dit moment is dus alleen Caiway operator op deze netwerken.

Technisch gezien is het een wereld van verschil voor een virtuele provider wanneer ze via het Caiway of KPN leveren. Je moet je leveringssystemen apart koppelen, je moet extra connectiviteit aanleggen naar de netwerken van de operator, je moet aangepaste procedures gaan hanteren voor het aansluiten, opzeggen etc. van klanten, je hebt afwijkende apparatuur (FTU's die niet overeenkomen), afspraken over storingen, monteurs, SLA.. Zoiets kost gewoon flink geld voor een provider.

Wat ik bedoelde met de 'goede' prijzen van Caiway is dat het voor andere providers waarschijnlijk gezien de investering zoals hierboven uitgelegd, gewoon de investering niet waard is (zij kunnen niet echt dieper zakken in prijzen) of geen zin hebben om over het Caiway-netwerk te gaan leveren. Ze nemen dan in feite een duik in het diepe; een groot risico. De enige providers die tot nu toe dit hebben gedaan zijn Solcon en Fiber. In het geval van Fiber hebben we gezien wat er allemaal mis kan gaan wanneer je (te) snel over een volledig nieuw onbekend netwerk wil gaan leveren. Zelfs met de beste intenties vanuit de provider.

Gezien bovenstaande denk ik dat providers er gewoon voor kiezen om nu niet op het netwerk te komen. Het kost ze op dit moment geld, flink geld. Maar dat laat je natuurlijk niet vertellen door je klantenservice, dat zou slecht zijn voor je PR (want men laat je gewoon stikken). Als het allemaal net zo simpel was als een mailtje heen en weer, een handdruk en bam we routeren gewoon het verkeer over de bestaande infra van zo'n virtuele provider, dan zou het echt niet zo'n groot issue zijn geweest.

Zodra KPN gaat investeren, en daarmee hun WBA diensten beschikbaar maken in Cogas/CIF gebieden zul je zien dat al die virtuele providers in 1x mee komen. Waarom? Omdat zij niets hoeven aan te passen in hun systemen. Het is direct beschikbaar, er hoeft niets netwerk-technisch veranderd te worden. En dus kan je vanaf dat moment bestellen.

En dan komen we op het punt 'waarom' zowel providers als KPN geen zin hebben om te investeren. Ik denk dat er minder mensen ontevreden zijn over Caiway dan je wellicht denkt, en dus de potentiele markt klein is. Van KPN weten we dat zij sowieso hun VDSL upgrades meer prio geven op dit moment. Zij gaan dus op korte termijn echt niet operator worden op CIF/Cogas netwerk, en daarmee hun eigen investeringen teniet doen. Van de providers weten we dat zij (voor de helft) KPN dochter zijn, en voor de andere helft eigenlijk te klein zijn om echt te investeren in grote gebieden, laat staan het geld wat vereist is om als operator op te gaan treden.

Oftewel; ze zien er geen brood in, dus komen ze niet. En er is een tekort aan operators. Vodafone was goed bezig; zij werden naast KPN de tweede operator op Reggefiber gebied. Nu is de vraag wat T-Mobile gaat doen ermee. Hopelijk zien we binnenkort daar de positieve effecten van op Reggefiber-gebied. Want daar is het ook al jaren KPN-dominatie voor wat betreft prijzen. Virtuele providers kunnen namelijk niet ver in prijs zakken als de basis tarief voor een access lijn door de operator een bepaald bedrag is, wat al min of meer de kosten in de basis bepaald.

Genoeg redenen dus om nog niet op het netwerk te komen. In complottheorieën tussen gemeentes en Cogas of absurde toelatingseisen vanuit Cogas geloof ik niet. It's all about the money.

Ik zou zeggen; zorg voor gezonde concurrentie en probeer KPN om te krijgen. Als je hen als operator krijgt zal er ineens een hoop mogelijk worden. Toch denk ik dat het qua prijzen allemaal niet veel zal afwijken van wat er geboden wordt in Reggefiber gebied. En ten opzichte van dat aanbod is Caiway gewoon niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er wordt hier dan wel gezegd dat we drammen, maar er zijn geen alternatieven buiten Fiber waar in Twente nu stukken over in de krant verschijnen (met name handelswijze waarbij men niet oplost en mensen niet levert maar toch laat betalen) en het zwaar christelijke Solcon waar je op zondag helemaal niets van kunt verwachten mocht er iets zijn.

Kortom met handen en voeten gebonden aan Caiway. Dan is het toch niet zo gek dat we dan gaan klagen over het tv-pakket van de enige serieuze provider die je kan kiezen? We kunnen niet kiezen voor andere providers, mag ik dan van de provider die me opgedrongen wordt verwachten dat die zijn spulletjes voor elkaar heeft?
Ja, natuurlijk, dat begrijpen we. Maar dit topic (of elk ander topic over Caiway) is niet de plaats om te blijven klagen.

Ik gun echt iedereen een keuze uit meerdere goede aanbieders die zowel Internet, TV en telefonie aanbieden. Ik vind het ook vreemd dat er geen andere partijen zijn die een aanbod hebben in die regio's waar Caiway nu de enige is. Maar wij kunnen daar niets aan veranderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:09

vr6-only

Blub Blub

Even een schets om beeld te krijgen van de werkzaamheden die een operator moet verrichten, wilt deze eigen diensten kunnen leveren i.p.v. "white label" diensten van Caiway.

Achtergrond:

- Buiten contracten omtrent huur en SLA's heb je te maken met:
- Geschikte NT vinden en bijbehorende contracten omtrent levering, onderhoud blablabla;
- Omgang met partners omtrent onderhoud;
- Leverstraat (her)inrichten en alle documenten wijzigen en publiceren (verplicht voor KPN Wholesale!).

City PoP's

- Naar elke CP dient een backbone te lopen (graven, blazen, lassen, activeren);
- Tevens break-out bekabeling aanbrengen naar je ODF's;
- Plaatsen apparatuur voor backbone + klantapparatuur;
- Onderhoudscontract afsluiten met nieuwe partner;
- Testen.

Area PoP's

- Break-out bekabeling aanbrengen voor alle woningen;
- Plaatsen klantapparatuur;
- Testen.

Woning

- Geschikte NT vinden en plaatsen;
- Testen van de opstelling.

Vuistregels:
- Civiel á 65 euro per meter all-in; Gemiddeld 300 meter per CP (geen flauw idee!)
- Break-out 48v á 230 euro excl. btw. Gemiddeld 40 stuks per CP/AP.

Reken maar uit. Is een hele dure grap, alleen al voor materiaal en civiel, laat staan de achtergrondkosten.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:26
Ik heb hier al heel lang niet meer gereageerd, maar verbaas me over het feit dat Sjakie0101 nog stééds over hetzelfde klaagt. :+

Ik ben vanaf het begin klant van Caiway en heb 2 weken terug voor het eerst een paar uur zonder verbinding gezeten omdat er geen signaal aankwam. Verder meest stabiele netwerk ooit, zelfs beter dan destijds met Ziggo.

Als ik dan die verhalen over Fiber in de krant lees, moet ik eigenlijk diep van binnen gniffelen over de mensen die uit protest niet klant van Caiway werden.

Leuk die principes, maar je hebt jezelf ermee uiteindelijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Is het echt zo erg gesteld met dat Fiber/ Die hebben toch juist die flitsende landelijke reclamespots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards

Iets met buren en groen gras....

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Dan nog is Ziggo veel goedkoper met de huur ervan. Slechts 2 euro per maand voor de module inclusief smartcard.

Bij Caiway betalen we daarvoor maar liefst €3.50 per maand voor de module huur en €2 euro per maand voor de huur van de smartcard, is totaal dus € 5,50 per maand. Bijna drie keer zo duur dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandrHam
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 10:50
H D R schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:34:
Is het echt zo erg gesteld met dat Fiber/ Die hebben toch juist die flitsende landelijke reclamespots?
Ja, lees maar eens de laatste posts in het topic over "Fiber (Voorheen Fype)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Dan heb je eigenlijk bij CIF dus geen keuze naast Caiway. Fiber is flut en het TV aanbod van Solcon is ook flut.

Slimme jongens, daar bij CIF !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
http://www.totaaltv.nl/ni...lleen-internetabonnement/

Wat moet Caiway doen volgens jullie?

Ik neem TotaalTV niet al te serieus. Veel feiten uit dit artikel kloppen ook weer eens niet.
Het aantal uren dat TV wordt gekeken is nog steeds gelijk aan de jaren daarvoor. Daarnaast wordt door de jeugd online gekeken, maar die ze je naar mate ze ouder worden weer terugkeren bij TV.

Ik ben zelf bang dat de InternetOnly abonnementen er niet uit kunnen voor de providers. TV zullen ze aan moeten houden voor wie dat wel wil (en eerlijk gezegd denk ik een groot aantal van de klanten). Zenders aanbieden kost op dit moment nog veel geld. Ik denk zelf wel dat RTL, SBS maar ook andere commerciele zenders niet meer het onderste uit de kan kunnen vragen. Wie weet wachten ze nog een aantal jaren en proberen ze dezelfde truc als destijds met HD. Wel een UHD zenders neerzetten, maar vervolgens alles nog vrolijk in SD of HD uitzenden. Ondertussen bij de providers wel de hoofdprijs vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Caiway moet investeren in nieuwe zenders en meer HD en Ultra HD of zijn tarief verlagen.
Nu zijn er tien zenders verdwenen dus het product is enorm verschraald. Toch heeft Caiway in 2016 een tariefsverhoging toegepast. Voor mij totaal onbegrijpelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
2017, nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik hoop voor iedereen (die er mee te maken heeft) dat het CIF-netwerk uitgebreid wordt en/of Caiway verbetering toont.

Bij deze iedereen een goed uiteinde en een uitstekend begin van 2017. Goede jaarwisseling gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:40
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:58:
http://www.totaaltv.nl/ni...lleen-internetabonnement/

Wat moet Caiway doen volgens jullie?

Ik neem TotaalTV niet al te serieus. Veel feiten uit dit artikel kloppen ook weer eens niet.
Het aantal uren dat TV wordt gekeken is nog steeds gelijk aan de jaren daarvoor. Daarnaast wordt door de jeugd online gekeken, maar die ze je naar mate ze ouder worden weer terugkeren bij TV.

Ik ben zelf bang dat de InternetOnly abonnementen er niet uit kunnen voor de providers. TV zullen ze aan moeten houden voor wie dat wel wil (en eerlijk gezegd denk ik een groot aantal van de klanten). Zenders aanbieden kost op dit moment nog veel geld. Ik denk zelf wel dat RTL, SBS maar ook andere commerciele zenders niet meer het onderste uit de kan kunnen vragen. Wie weet wachten ze nog een aantal jaren en proberen ze dezelfde truc als destijds met HD. Wel een UHD zenders neerzetten, maar vervolgens alles nog vrolijk in SD of HD uitzenden. Ondertussen bij de providers wel de hoofdprijs vragen.
Als je kijkt naar de SKO cijfers (https://kijkonderzoek.nl/jaarrapport-kijkcijfers) dan vermindert juist het traditioneel TV kijken en verschuift het naar online/on demand diensten (2014/2015). De trend lijkt ook door te zetten naar 2016: http://www.broadcastmagazine.nl/tv-kijktijd-daalt-verder/ Ben ook overtuigd dat dit de toekomst is, niet alleen er naast, maar echt een verschuiving van. De volgende generatie zullen niet meer TV kijken zoals wij dat doen. Ik zie dat nu al met mijn eigen kinderen (tussen de 10 en 15), en dit lijkt toch voorzichtig onderbouwd te worden door de cijfers van het SKO, wat een instantie is die ik wel degelijk vertrouw.

Ikzelf zou wel een Internet only abbo willen met een basis uitgeklede TV abbo die alleen de primaire Nederlandse zenders door geeft (NPO, RTL, SBS). Vaste telefoon wordt amper meer gebruikt en mag er van mij ook uit.

Dus JA graag Caiway, meer keuze vrijheid. Ben alleen bang dat het niet al te veel in prijs zal verschillen, waar je je dan moet afvragen of het de moeite waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door Svennos1 op 31-12-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Vergeet niet dat men nu ook de keuze heeft om TV als losse dienst af te nemen.. Denk bijvoorbeeld aan Knippr. Dat is natuurlijk ultieme keuzevrijheid; je kan dan voor alle diensten los een provider kiezen. Het grote voordeel daar nu is dat je qua prijs natuurlijk beter zit als je alles in een afneemt. Maar dat is ook wel het enige voordeel. Telefoon heeft iedereen al; dat is gewoon de mobiele telefoon tegenwoordig. Vaste nummers raken uit de gratie.

Zoals Svennos1 aangeeft kijkt lang niet iedereen lineair TV meer. De jongeren (waaronder ikzelf, op de helft naar de 30 ondertussen) hebben eigenlijk geen interesse meer in live TV. Die kijken veel liever wanneer het hen uit komt; Netflix, YouTube, Snapchat zijn de nieuwe bronnen van entertainment wanneer men zich verveeld. Lineaire TV is alleen maar onhandig. Niet alleen omdat je tijdschema maar net overeen moet komen, maar ook door al die reclames tussendoor. Je betaald al voor toegang (het mogen kijken naar een kanaal), en dan moet je ook nog eens verplicht reclames kijken (en worden die reclame-blokken alleen maar langer en langer).. Dat is toch van de zotte? En dan vind men het gek dat er steeds minder lineair TV gekeken wordt..

Internet zal de absolute basis worden. Daarover kunnen alle diensten geleverd worden. Technisch gezien heb je natuurlijk wel wat uitdagingen, waaronder voorrang geven aan IPTV verkeer (QoS) zodat er geen blokjes of haperingen optreden en het feit dat je geen multicast kan toepassen voor delivery, maar met een buffertje en de juiste streaming techniek (adaptief) en peering (genoeg capaciteit) naar de providers kan je dat prima klaarspelen. Als dat niet kon, dan was Knippr er ook nooit geweest. Dus het kan.

Lineair TV zal er nog wel een tijdje zijn, hoor. Maar ga er niet vanuit dat men 'omdat het kan' cadeautjes gaat geven. Alles kost geld, zo ook UHD uitzendingen. Bedenk maar eens hoeveel processing power het gaat kosten om ipv. HD de UHD streams te encrypten met DRM. Daarvoor moet de hele stream transcoded worden, en UHD is in sommige gevallen 3x het gewicht van een gemiddelde HD zender. Dat kost geld. Veel geld.

Het is niet een kwestie van 'oh, laten we dit maar eens doen want dat kunnen we nu'. Er moeten kostenplaatjes gemaakt worden, en het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Bevalt het je niet, dan neem je toch satelliet? Heb je ten minste 4 UHD zenders FTA! Niet dat er iets interessants op te zien valt.. Maar dat is nu toch al niet het geval op Nederlandse TV. :-)

Overigens is KPN ook niet echt noemenswaardig bezig met 4K. Ze zenden op 1 kanaal 'Xite in UHD' uit. Die speelt gewoon een (veel te kleine) playlist met wat slechte clips. Weliswaar in 4K, op een bitrate van ~25mbit/s. Het ziet er dan ook best goed uit. De tweede zender die ze in de BCS multicast hebben is de Hipasat 4K testkanaal. Die plukken ze dus gewoon uit de lucht, en is ook ongeveer die kwaliteit. Ik moet zeggen, is allemaal niet zo spannend..

Maar KPN zal wel moeten. Waarom? Ze zijn operator. Als ze het kunnen bieden hebben ze een streepje voor op andere operators. Ze moeten er sowieso ervaring mee opdoen. ;) Maar daar kunnen ze vervolgens ook flink mee cashen door de streams te verkopen aan derden. Dat komt omdat niet alleen KPN zelf er voor hun directe klanten iets aan heeft, maar ook alle virtuele providers die via WBA bieden (in bijv. Reggefiber gebied). Nagenoeg al die providers gebruiken dezelfde multicast feed (van KPN BCS). Omdat dat lekker goedkoop is tegenover het zelf moeten inkopen van capaciteit om het unicast te doen (of zelf operator te worden en het alsnog multicast te doen).

Uiteindelijk bepaal jij zelf waar je je geld aan uitgeeft. Ik denk dat een satelliet set helemaal geen slechte investering zou zijn als je echt op content gericht bent. Ja, het meerendeel is buitenlands, maar het is er wel echt allemaal, en het zit in de lucht. Voor andere diensten ben je helaas gelimiteerd tot het aanbod van de operator(s) in jouw gebied. Wil je ze pijn doen; switch naar een andere partij (en doe het vervolgens ook). Hier posten gaat dus niets helpen, want dan geef je ze alleen maar duidelijk aan dat jij 'geen keuze' hebt en dat zij dus ook 'geen haast' hoeven te maken om hun aanbod te verbreden. Je bent immers al klant en je zit aan ze vast.

Even uit nieuwsgierigheid (voor Sjakie101 en H D R); hoeveel huishoudens in jullie omgeving hebben al een 4K TV? In die van mij welgeteld 0.

[ Voor 30% gewijzigd door _BLAST3R op 31-12-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Alvorens ik reageer: iedereen de beste wensen voor 2017!

Bij mij ook 0. Ik zei het ook omdat RTL die "truc" ook al deed met HD. Niemand had nog HD maar RTL kwam wel met HD zenders op de proppen waar vervolgens alleen maar SD content op te zien was.
Ze vroegen vervolgens voor de HD kanalen bij alle providers de hoofdprijs omdat het HD content duurder zou zijn. Heden ten dage zijn koffietijd en RTL Live nog steeds in SD op de HD zenders.
Ik wil maar zeggen...

Ik zit zelf ook niet op UHD of 4K te wachten. Het gaat echt jaren duren voor dat er echt door komt.
Alleen online en bij diensten als Videoland en Netflix zul je er al plezier van kunnen hebben.

Mijn persoonlijk mening over wat Caiway in elk geval moet doen op glasvezel staat echt wel vast: alles wat in HD kan ook in HD leveren. Dus OOK de regionale omroepen zoals Gelderland en Oost die gewoon een HD signaal afleveren aan Caiway zonder meerkosten, OOK Film1 en straks Ziggo Sport wanneer deze ook alle zenders in HD overzet en OOK Eurosport2 HD.

Er worden nu nog te weinig zenders in HD aangeboden tov tal van andere providers. Caiway moet echt weer een sprong gaan maken op TV gebied met meer HD en meer nieuwe zenders, waarvan BBC First HD er zeker 1 is waar zie niet onder uit komen.

En ik snap jullie argumenten ook: jullie doen minder via de TV. Prima, maar er zijn nog meer dan voldoende klanten van Caiway die traditioneel blijven kijken en dat ook nog wel even blijven doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-01-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:47
Even een vraagje van mijn kant uit, lijkt me hier gepast: Zijn er mensen in het buitengebied ( Twente ) welke al iets meer vernomen hebben van Cogas/Caiway en Delta ?

Ik weet toevallig van Delta dat ze de aanvraag bij de gemeente hebben liggen en dat mensen ze nog in kunnen schrijven, maar het is nog niet bekend wanneer ze echt gaat leggen ( ze hopen voorjaar 2017, wat erg breed is ). Caiway heb ik behalve dat je je in kan schrijven en ze blijkbaar ergens als begonnen zijn nog weinig van mee gekregen. Wanneer je echt concreet kan verwachten dat het er komt liggen heb ik nog niet gehoord.

Mensen die al wel iets meer gehoord hebben over concrete data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Gillded schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:43:
Even een vraagje van mijn kant uit, lijkt me hier gepast: Zijn er mensen in het buitengebied ( Twente ) welke al iets meer vernomen hebben van Cogas/Caiway en Delta ?

Ik weet toevallig van Delta dat ze de aanvraag bij de gemeente hebben liggen en dat mensen ze nog in kunnen schrijven, maar het is nog niet bekend wanneer ze echt gaat leggen ( ze hopen voorjaar 2017, wat erg breed is ). Caiway heb ik behalve dat je je in kan schrijven en ze blijkbaar ergens als begonnen zijn nog weinig van mee gekregen. Wanneer je echt concreet kan verwachten dat het er komt liggen heb ik nog niet gehoord.

Mensen die al wel iets meer gehoord hebben over concrete data ?
Volgens mij heeft Cogas daar een site voor en anders de site voor glasvezelbuitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Sjakie0101 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Volgens mij heeft Cogas daar een site voor en anders de site voor glasvezelbuitenaf.
Die sites ken ik inderdaad, maar concrete data staat er niet op. Vandaar dat ik vroeg of iemand anders hier toevallig al iets over gehoord had ( wellicht wat insider informatie ? :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Vraagje ... wordt "Ziggo Sport Totaal" bij Caiway enkel doorgegeven via COAX? Of ook op glas? Op de website staat expliciet gemeld dat je een smartcard nodig hebt wat voor coax zal zijn neem ik aan. Of werkt dit ook zo met glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Bij Glas heb je geen smartcard nodig, daar prikken ze gewoon het abonnement er bij. Andere techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
@Gillded: Waar woon je? Ik heb zelf namelijk in het Enterse buitengebied in november 2016 glasvezel gekregen, d.w.z. toen is de aansluiting opgeleverd. Via Glasvezelbuitenaf.

Als Delta ook in alle buitengebieden wil aanleggen schrijf ik me ook voor dit netwerk in. D.w.z. wanneer CIF blijft steken op 3 providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
HenriBusger schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:55:
@Gillded: Waar woon je? Ik heb zelf namelijk in het Enterse buitengebied in november 2016 glasvezel gekregen, d.w.z. toen is de aansluiting opgeleverd. Via Glasvezelbuitenaf.
Buiten gebied Markelo. Delta heeft bij ons een interesse peiling gehouden tegelijk met Cogas, volgens mij hebben ze de 50% niet gehaald maar willen ze toch gaan aanleggen bij de mensen die interesse getoond hebben. Wie weet als dat goed gaat ze ook naar Enter komen ?.

Maar eerst is kijken of de gemeente hof van twente een vergunning aan ze gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er is nieuws over het TV-pakket in het algemeen en hoe men om denkt te gaan met alle vervallen zenders. Binnenkort komt Caiway met nieuws hierover.
Afgelopen jaar vervielen:
NPO24 Doc
NPO24 Humor
NPO24 Zapp
13th Street HD
Syfy HD
HBO1 HD
HBO2
HBO3
FoxLife HD

Op de wip staat nu ook nog MotorsTV (Of MotorsportsTV). Het nieuwtje ging dat deze zender meer online wil gaan doen ipv de huidige tv-zender. Wel levert men inmiddels een HD signaal, die Caiway echter nog niet doorgeeft.

Hoewel Caiway tot nu toe alleen maar aangaf er niets aan te kunnen doen dat deze zenders zijn vervallen (en dat klopt ook) wil dat natuurlijk niet zeggen dat daarom geen vervangende zenders moeten gaan toelaten of alternatieven.
Bij andere providers zie je meer HD ontstaan (die gaan naar ca 60 zenders in HD tegenover ca 28 van Caiway), men levert nieuwe zenders zoals:
- Spike HD als stand alone zender
- BBC First HD
- RTV-7
- Shorts TV SD
- MyZenTV HD
- DanceTrippin
- Secret Circle
- FineLiving

Daarnaast komt er bij de meeste providers een soort on demand platform voor films te vervanging van HBO. Tijd voor Caiway om Pathé Thuis op te poetsen en ook Netflix en Videoland toe te voegen.
Gunstige voorwaarden bedingen zoals voor de G500 en G250 gebruikers 1 gratis film per maand o.i.d.

Daarnaast moet men echt gaan onderzoeken welke zenders er nog meer naar HD moeten. Ziggo Sport en Film1 is een must, Fox Sports ook, maar ook de regionalen bieden de zenders al in HD aan, Caiway geeft het alleen nog niet door. Een goede upgrade is gewenst en eigenlijk een upgrade waarmee de klant ook echt zegt: hee, we zijn weer van deze tijd en Caiway doet weer mee.

We zijn benieuwd welk nieuws er gaat komen komende tijd! Het is in elk geval goed nieuws dat er nieuws komt en ik heb het vertrouwen dat Caiway een slag gaat slaan!

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-01-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Het nieuws van Caiway zal wel weer zijn dat de prijs van alle diensten wordt verhoogd. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:13:
Het nieuws van Caiway zal wel weer zijn dat de prijs van alle diensten wordt verhoogd. ...
Volgens mij is zo'n negatieve opmerking even niet op zijn plaats. Je kan veel zeggen over Caiway, in the end wordt er echt geluisterd. Niet alles kan daar zo snel als bij Ziggo. Heeft ook te maken met allerlei budgetten die er het ene jaar wellicht niet zijn en het andere wel. Het kan niet anders dat met name doordat er heel veel klachten bestaan over het Tv-aanbod (zowel op COAX en deels op glas) dat men daar nu op in gaat zetten.
Ik vind eerlijk gezegd dat je Caiway in een hoek zet waar ze niet helemaal thuishoren. Iedere provider verhoogt zijn prijzen, dus Caiway ook, daar is niets mis mee.
Dat die verhoging vorig jaar gelijktijdig kwam met het wegvallen van tal van zenders is behoorlijk ongelukkig, mede omdat men de verhoging doorvoert volgens hun eigen brieven om hun diensten op hoogwaardig niveau te houden. Dat Caiway nog niet zo snel kan reageren heeft te maken met budgetteringen. Ze zullen dit jaar wel meer gaan doen aan het Tv-aanbod, nu ReplayTV staat.

Intern kan het niet anders dan rommelen of gerommeld hebben. Er ging daar de afgelopen twee jaar op TV-gebied iets niet goed waardoor alles zeer stroperig liep. Pak maar eens de oude COAX-pakketten die nog steeds niet geuniformeerd zijn.

Nieuwe zenders werden in het verre verleden binnen een vloek en een zicht geregeld (zo begreep ik van oude klanten) en ook met het HD-aanbod liep Caiway jaren terug al ver voor de muziek aan. Het lijkt er een beetje op dat er afhankelijkheden zijn ingebouwd waardoor men niet zo snel meer kan beslissen als vroeger en ook niet ontwikkeld (denk aan QAM256 voor het nog steeds broodnodige COAX-signaal) of meer HD op glasvezel waar men het onderscheid op zeker kan maken. Dan geef je juist de entone-gebruikers ook waar voor hun huurgeld.

Maar goed, volgens mij is het kwartje wel gevallen bij Caiway, en ik hoop dat we niet blij worden gemaakt met slechts 1 nieuw HD zenders, maar dat men nu echt doorpakt en gelijk vele klachten oplost: dus zenders ter vervanging van 9 vervallen zenders, meer HD zenders en zeker de Premium zenders in HD, maar ook HD daar waar maar mogelijk. Ik noem toch maar even o.a. Eurosport 2 HD. FoxLife was in Twente ook in HD. In Twente hebben we dus weer een HD zender minder op COAX.

Er zijn daarna nog voldoende nieuwe uitdagingen voor Caiway, maar ik moet echt zeggen dat wanneer men het TV aanbod nu echt gaat aanpakken ik een zeer tevreden klant ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-01-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Heb jij gezien waar het kwartje is gevallen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:53:
Heb jij gezien waar het kwartje is gevallen dan?
Zullen we de communicatie komende tijd even afwachten? Nieuwsbrieven, brieven, website, Twitter....
Misschien men ik te hoopvol, maar ik kon en kan Caiway er niet op betrappen dat ze zand in de ogen hebben. Ze lezen en horen genoeg en vertalen dat echt wel naar acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Welke vertalingen heb ik het afgelopen jaar dan gemist ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 20:30
Laat Caiway nou maar eens de snelheid verhogen ipv elk jaar de achterlijke verhoging :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

babbi schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:53:
Laat Caiway nou maar eens de snelheid verhogen ipv elk jaar de achterlijke verhoging :(
Wat houd je tegen om een 500/500 abbo te nemen? Voor het grootste gedeelte van de afzetmarkt is een hogere snelheid niet echt interessant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:16:
Welke vertalingen heb ik het afgelopen jaar dan gemist ???
ReplayTV is er ook gekomen, evenals RTLZ. Op dit moment ben je naar mijn mening echt te negatief. Bij Caiway duurt het iets langer maar het komt allemaal echt wel. Meer HD, vervangende zender. Heb geduld en ook een beetje vertrouwen in het feit dat Caiway echt wel om zich heen kijkt, leest wat de klant wil en weet waar ze op dit moment slecht scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Hoe kan ik vertrouwen hebben als ik al jaren zelf ondervind hoe Caiway zijn televisie product verwaarloost?
Gemeente Albrandswaard al drie jaar slechts 3 HD zenders biedt op de coaxkabel terwijl er vanuit de gemeente geen belemmering is. De klanten in het Rekam gebied al 7 jaarlang 2 euro per maand huur laat betalen voor de extra smartcards van het Caiway basispakket. Een absurd hoge prijs vragen voor een CI module met smartcard in huur. ( Bij Ziggo slechts 2 euro per maand, bij Caiway maar liefst 5 euro per maand), een Entone kastje aanbieden wat geeneens te programmeren is voor opnames op je smartphone of tablet, maar wel de hoofdprijs maandelijks daarvoor vragen, maar vergeleken bij wat KPN of Ziggo aanbiedt met interactieve televisie een zeer sober en uitgekleed product is en zo kan ik nog wel even door gaan..
Caiway heeft aan al deze dingen nog niets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
D4NG3R schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Wat houd je tegen om een 500/500 abbo te nemen? Voor het grootste gedeelte van de afzetmarkt is een hogere snelheid niet echt interessant.
Dat heb ik al maar waarom niet upgraden de snelheid? Wel elk jaar verhogen het bedrag dat kunnen ze als de beste.
Verhoging goed het is niet anders maar neem gelijk wat snelheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:44:
Hoe kan ik vertrouwen hebben als ik al jaren zelf ondervind hoe Caiway zijn televisie product verwaarloost?
Gemeente Albrandswaard al drie jaar slechts 3 HD zenders biedt op de coaxkabel terwijl er vanuit de gemeente geen belemmering is. De klanten in het Rekam gebied al 7 jaarlang 2 euro per maand huur laat betalen voor de extra smartcards van het Caiway basispakket. Een absurd hoge prijs vragen voor een CI module met smartcard in huur. ( Bij Ziggo slechts 2 euro per maand, bij Caiway maar liefst 5 euro per maand), een Entone kastje aanbieden wat geeneens te programmeren is voor opnames op je smartphone of tablet, maar wel de hoofdprijs maandelijks daarvoor vragen, maar vergeleken bij wat KPN of Ziggo aanbiedt met interactieve televisie een zeer sober en uitgekleed product is en zo kan ik nog wel even door gaan..
Caiway heeft aan al deze dingen nog niets verbeterd.
En je zit op glas en hebt die entone al eens geprobeerd? Je kan blijven wachten met je COAX-pakket maar je kan ook kiezen voor glas en een entone. Meer HD, sneller internet, ReplayTV.
En opnames buiten de deur programmeren is mooi maar niets meer dan een leuk extraatje dat in de praktijk niet dagelijks wordt gebruikt.

Wat betreft de prijzen ben ik het met je eens. De entone zou goedkoper moeten (zelfs gratis bij het basispakket) en ook de huur van een CI+module zou omlaag moeten. € 5,= per maand is veel te duur, na een jaar is voor Caiway de investering er uit en de jaren daarna is het voor Caiway kassa.
Dat is echt een verkeerd verdien model. Overigs zijn CI+ modules gewoon te verkrijgen in de handel. Je bent niet verplicht deze te huren. Je kan ook afzonderlijk een smartcard huren voor € 2,= (maar ook dat is te duur).

Bottom Line is Caiway geen KPN of Ziggo en gaan ontwikkelingen net even minder snel. Ik mis ook nog een streaming mogelijkheid voor de Multiscreenapp, zou ZEER welkom zijn voor de tweede en derde tv.
Of de Multiscreenapp uitbrengen op Windows 10.
Maar ik heb het al gezegd als het TV-pakket nu wordt gedaan en deze krijgt een goede upgrade, dan ben ik supertevreden over Caiway. De rest van de zaken zijn weer welkom, maar zonder is het voor nu nog geen groot probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-01-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:26
babbi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Dat heb ik al maar waarom niet upgraden de snelheid? Wel elk jaar verhogen het bedrag dat kunnen ze als de beste.
Verhoging goed het is niet anders maar neem gelijk wat snelheid mee.
Heb jij meer dan 500/500 nodig? :+

Vraag me af wat je wel niet allemaal uitvreet om meer nódig te hebben.

Heb zelf ook 500/500 en dat is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb het installatiepakket gekregen voor mijn nieuwe huis maar blijkbaar ook een nieuw type Entone decoder. Stukken kleiner. Ik had een brede, nu een vierkantje. Meer mensen dit geval? Zit een 8GB SD kaart in, ik neem aan voor opnemen? Dat is namelijk wel bar weinig :').

-edit-

Blijkbaar de Entone Kamai
https://www.caiway.nl/sit...ractieve-ontvanger/entone

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 08-01-2017 18:53 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kecin schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:52:
Ik heb het installatiepakket gekregen voor mijn nieuwe huis maar blijkbaar ook een nieuw type Entone decoder. Stukken kleiner. Ik had een brede, nu een vierkantje. Meer mensen dit geval? Zit een 8GB SD kaart in, ik neem aan voor opnemen? Dat is namelijk wel bar weinig :').

-edit-

Blijkbaar de Entone Kamai
https://www.caiway.nl/sit...ractieve-ontvanger/entone
Opnemen gaat in de Cloud. Ik denk dat die kaart voor geheugebuffering is bij afspelen van Pathé-films (deze app doet het nu nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
dominition schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Heb jij meer dan 500/500 nodig? :+

Vraag me af wat je wel niet allemaal uitvreet om meer nódig te hebben.

Heb zelf ook 500/500 en dat is meer dan prima.
Ja dus? Het is goed maar geen prijsverhogingen meer. Prijs omhoog snelheid omhoog zo hoort het te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Bij Caiway niet hoor. De verhoogt met een stalen gezicht de prijzen terwijl zijn dienst versobert.

Met het grootste gemak doen ze dat in Naaldwijk. Bijna tweede natuur daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik ben het niet eens. Laten we eerst afwachten waar Caiway mee komt qua TV-pakket. Mocht het weer een dood vogeltje zijn waar we blij mee worden gemaakt dan hebben we recht tot klagen.

Overigens lees ik net dat het Rekam-gebied weer naar Ziggo gaat op COAX. Dat is nogal nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:42
Het kan aan mij liggen.. Maar heeft Glasvezel Buitenaf nou de planning voor het gebied Hof van Twente van de website gehaald?
Ik kan me echt herinneren hier iets van gelezen te hebben (in het gebied rond Diepenheim zou tussen week 7 en 11 de aanleg beginnen als ik het goed gelezen heb..) Iemand die dit nog meer gelezen heeft? Aan het whatsapp berichtje te zien was dit rond 1 december..

[ Voor 4% gewijzigd door frank131331 op 09-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:28
Sjakie0101 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:00:
Ik ben het niet eens. Laten we eerst afwachten waar Caiway mee komt qua TV-pakket. Mocht het weer een dood vogeltje zijn waar we blij mee worden gemaakt dan hebben we recht tot klagen.

Overigens lees ik net dat het Rekam-gebied weer naar Ziggo gaat op COAX. Dat is nogal nieuws....
Dan heb je dit volledig verkeerd gelezen.

Het oude coax netwerk blijft bij Caiway zoals het is en was. Heb je dus geen glasvezel dan heb je ook geen keuze behalve Caiway. Ziggo is daarnaast nooit in Rekam gebied actief geweest, ook niet onder de naam van de voorgangers.

In Reeuwijk is Ziggo nu actief op het Rekam glasvezelnetwerk voor het locale Landal park. Technisch is dit netwerk gekoppeld en gelijk aan de rest van het Rekam glasvezelnetwerk. Echter is er nog geen overeenkomst om de diensten ook op het overige Rekam glasvezelnetwerk aan te bieden. Zodra deze overeenkomst er is komt Ziggo ook actief op het glasvezelnetwerk. Dit betekend dat de groene, HFC (coax) fiber, of Ziggo of Caiway kan zijn en de 2e blauwe fiber de glasvezel internet aanbieder als DDS, Solcon en Trined.

Simpel dus heb je in Rekam coax dan heb je Caiway. Heb je glasvezel dan heb je de volledige keuze uit coax van Caiway en Ziggo en aan de glasvezel uitgang DDS, Solcon, Trined, en de zakelijke providers.

Laten ze eerst maar de overeenkomst voor doorgifte rond krijgen voordat we heel hard kunnen juichen. Het grootste obstakel, de technische koppeling van de netwerken, is gedaan en dat scheelt al een berg.

Op de achtergrond werd hier al even aan gewerkt, wilde alleen niet te vroeg van de toren blazen wat er hoe mogelijk was.

[ Voor 4% gewijzigd door MediaZoo op 09-01-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MediaZoo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:30:
[...]

Dan heb je dit volledig verkeerd gelezen.

Het oude coax netwerk blijft bij Caiway zoals het is en was. Heb je dus geen glasvezel dan heb je ook geen keuze behalve Caiway. Ziggo is daarnaast nooit in Rekam gebied actief geweest, ook niet onder de naam van de voorgangers.

In Reeuwijk is Ziggo nu actief op het Rekam glasvezelnetwerk voor het locale Landal park. Technisch is dit netwerk gekoppeld en gelijk aan de rest van het Rekam glasvezelnetwerk. Echter is er nog geen overeenkomst om de diensten ook op het overige Rekam glasvezelnetwerk aan te bieden. Zodra deze overeenkomst er is komt Ziggo ook actief op het glasvezelnetwerk. Dit betekend dat de groene, HFC (coax) fiber, of Ziggo of Caiway kan zijn en de 2e blauwe fiber de glasvezel internet aanbieder als DDS, Solcon en Trined.

Simpel dus heb je in Rekam coax dan heb je Caiway. Heb je glasvezel dan heb je de volledige keuze uit coax van Caiway en Ziggo en aan de glasvezel uitgang DDS, Solcon, Trined, en de zakelijke providers.

Laten ze eerst maar de overeenkomst voor doorgifte rond krijgen voordat we heel hard kunnen juichen. Het grootste obstakel, de technische koppeling van de netwerken, is gedaan en dat scheelt al een berg.

Op de achtergrond werd hier al even aan gewerkt, wilde alleen niet te vroeg van de toren blazen wat er hoe mogelijk was.
Zit in de eindaansluiting een COAX-oplossing in het REKAM-gebied?
Of wordt dit opgelost middels een speciaal modem? Vraag is dan of deze oplossing ook gaat werken in de rest van het CIF-gebied.... Ik dacht dat Ziggo nooit op een glasvezelnetwerk zou gaan opereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Sjakie0101 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Zit in de eindaansluiting een COAX-oplossing in het REKAM-gebied?
Of wordt dit opgelost middels een speciaal modem? Vraag is dan of deze oplossing ook gaat werken in de rest van het CIF-gebied.... Ik dacht dat Ziggo nooit op een glasvezelnetwerk zou gaan opereren?
CIF is niet gelijk aan Rekam. Beide netwerk verschillen nogal.

In het Rekam netwerk wordt gebruik gemaakt van GPON en DPON.

GPON kun je zien als docsis voor glasvezel. Er is 1 centrale zender en tallen ontvangers. Dit signaal wordt passief verdeelt naar alle clients en krijgt een tijdslot mee en adres voor welke client het is. Iedere client ontvangt dus alle data maar filtert eruit wat voor jou bestemd is. Hier zijn nu de maximale snelheden 2.5Gbit/s down en 1 Gbit/s up. Mocht de verbinding vol zijn kunnen ze eenvoudig capaciteit uitbreiden in de straatkast.

DPON is simpel gezegd HF signaal op coax. Iets wat in het reguliere netwerk ook gebeurd. Alleen is het daar glasvezel tot de node (wijkcentrum) en vanuit daar coax naar de huizen. Bij DPON loopt de glasvezel door tot de woning en zit daar de omvormer glasvezel <> coax. De coax aansluiting is dan gelijk aan iedere andere coax aansluiting. Echter lopen er meerdere fibers naar de straatkast toe.

Vanuit de POP (Er zijn er in Gouda voor Rekam 3) lopen er meerdere glasvezels (Vraag geen aantallen) naar een straatkast toe. Stel dit zijn er 16 (ik noem een willekeurig getal) dan kunnen er 16 providers naar een straatkast gestuurd worden. Een straatkast bevat maximaal 48,96 of een veelvoud ervan aan aansluitingen op een groot patchpaneel. In de straatkast hangen ze een pasieve verdeler aan de betreffende glasvezel. Dit kan dus zowel een verdeler van Caiway en Ziggo zijn. De patchen vanaf de Ziggo verdeler een kabeltje in jouw aansluiting en je hebt Ziggo. Patchen ze Caiway op je aansluiting dan heb je Caiway. Zo heb ik in den beginnen van het glasvezel project bijna een half jaar lang coax signaal op de data vezel gehad omdat de coax vezel gebroken was. Voor de formaliteit is vezel 1 dus TV en 2 internet. maar kan net zo goed andersom indien zo gepatched. In de straatkast zit dan ook geen elektronica meer. Aan/afsluiten van een patch gebeurd handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het is voor de Gouwenaren geweldig als ze ook kunnen kiezen voor Ziggo. Dat zal Caiway hoop prikkelen tot verbetering van hun diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Allemaal heel leuk en aardig, Rekam en Gouda, maar dit is het Twente topic :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Dit geeft wel aan dat er mogelijkheden zijn om verschillende aanbieders naast elkaar te laten opereren. Dat het in Twente niet zo vlot gaat zal dus aan één van de partijen liggen die het de andere partij lastig maakt.

Zo kan ik me voorstellen dat Cogas een dermate hoog gebruikstarief per aansluiting bij Ziggo heeft neergelegd dat het voor Ziggo niet rendabel was/is om te blijven/gaan leveren.

Als ze dit speelt bij meerdere aanbieders wens ik de klanten in het CIF en COGAS gebied een fijne wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
In het Cogas gebied komt het wel goed, daar twijfel ik niet aan.

Jullie zullen best snel het reguliere Caiway aanbod krijgen op de coaxkabel daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:21:
In het Cogas gebied komt het wel goed, daar twijfel ik niet aan.

Jullie zullen best snel het reguliere Caiway aanbod krijgen op de coaxkabel daar :)
Ook daar ben ik niet zeker van. Zo lang analoog er niet uit mag gaat dat niet gebeuren omdat Caiway geen gebruik maakt van de QAM256 technologie (wat wel mogelijk is overigens).

Kortom het ligt aan de contractuele afspraken over het analoge signaal en wie weet ook het digitale COAX-signaal. Soms spreken ze zaken af die enorm nadeling zijn voor de eindafnemer, maar dat boeit niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Ik heb veel zitten zoeken maar ik kan het niet vinden. Ik heb een 500/500 abonnement bij Caiway, met "Fair use" datalimiet.

Nu vraag ik mij af, hoe hoog is die limiet nou.. Stel, ik upload 10TB data per maand, krijg ik dan een waarschuwing/sluiten ze mij dan al af? Of zit die limiet véél hoger?

Bellen met de klantenservice wordt ik ook niet wijzer van, die blijven mij vertellen dat ik veel mag gebruiken maar niet teveel. Maar wat is nou teveel? Hier mogen ze wel wat duidelijker over zijn.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Hoi BlazeMuis,

Om je vraag te beantwoorden: We zullen we je altijd in eerste instantie benaderen met advies over het gebruik van je internetverbinding als we merken dat andere klanten of het netwerk hinder ondervinden van je internetgebruik. Je hoeft dus zeker niet bang te zijn zomaar afgesloten te worden. Onze volledige Fair Use Policy vind je overigens hier.

Met vriendelijke groet,

Timo
Caiway Webcare Team

[ Voor 5% gewijzigd door Caiway op 11-01-2017 17:28 ]

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond Rambam kijken op NPO 3 . Caiway heeft de succes award gewonnen 2016 voor beste provider . Blijkt nu dus allemaal oplichterij te zijn. De bedrijven kopen die eerste plek voor iets meer dan 12000 euro. Het is dus 1 grote gekochte leugen waar Caiway mee pronkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
RTL heeft per omgaande het programma van de buis gehaald nu is gebleken dat de succes awards 1 grote oplichterij en bedriegerij is.

Caiway heeft gewoon zijn eigen winnende plek gekocht!

Volgens de makers van Rambam zijn de Succes Awards geen echte prijs, maar een uitgekookt verdienmodel. ‘Winnaars’ betalen 12.750 euro ex. btw om bovenaan te eindigen in hun branchecategorie. Daarvoor ontvangen ze niet alleen een prijs, maar ook een item in het door voormalig TROS-coryfee Bert Kuizenga gepresenteerde programma De Succesfactor op RTL 7.
Het onderzoek van Rambam toont aan dat voor elke deelnemer een nieuwe branchecategorie in het leven wordt geroepen, zodat iedere deelnemer ook daadwerkelijk wint. De Succes Awards kent branchewinnaars in ruim 500 verschillende categorieën, en genereert daarmee naar schatting een omzet van ruim zes miljoen euro. Rambam trok zich na het ontvangen van het nominatierapport terug en betaalde de 12.750 euro niet.

http://www.mediacourant.n...amma-na-rambam-onderzoek/

[ Voor 4% gewijzigd door H D R op 12-01-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:01:
RTL heeft per omgaande het programma van de buis gehaald nu is gebleken dat de succes awards 1 grote oplichterij en bedriegerij is.

Caiway heeft gewoon zijn eigen winnende plek gekocht!

Volgens de makers van Rambam zijn de Succes Awards geen echte prijs, maar een uitgekookt verdienmodel. ‘Winnaars’ betalen 12.750 euro ex. btw om bovenaan te eindigen in hun branchecategorie. Daarvoor ontvangen ze niet alleen een prijs, maar ook een item in het door voormalig TROS-coryfee Bert Kuizenga gepresenteerde programma De Succesfactor op RTL 7.
Het onderzoek van Rambam toont aan dat voor elke deelnemer een nieuwe branchecategorie in het leven wordt geroepen, zodat iedere deelnemer ook daadwerkelijk wint. De Succes Awards kent branchewinnaars in ruim 500 verschillende categorieën, en genereert daarmee naar schatting een omzet van ruim zes miljoen euro. Rambam trok zich na het ontvangen van het nominatierapport terug en betaalde de 12.750 euro niet.

http://www.mediacourant.n...amma-na-rambam-onderzoek/
Enige nuance is wel op zijn plaats. Ik heb Caiway ZELF nog nooit zien pronken met de Succes Award.
Wel met een andere waarbij ze maand na maand het snelste internet hebben.
Caiway heeft reclamezendtijd ingekocht bij het programma "De Succes Awards", dat is niet zo veel nieuws dan doen zo veel bedrijven zoals ook bij Harry Mens.

Dat dit een verkeerde manier is van reclame maken daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik zie liever dat ze echt iets aan hun product doen (o.a. TV-product) en inderdaad Albrandwaard en Twente op COAX het Caiwaypakket geven en daarnaast 10 zenders erbij zetten en meer HD zenders doorgeven.

De Succes Awards riekt naar jezelf op de borst kloppen, terwijl de klanten steen en been klagen over o.a. het TV produkt. Verkeerde manier van zelfbevlekking.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-01-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik heb liever dat Caiway zijn klanten bevlekt met BBC First HD en alle Film 1 zenders in HD en Eurosport 2 in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:26:
Ik heb liever dat Caiway zijn klanten bevlekt met BBC First HD en alle Film 1 zenders in HD en Eurosport 2 in HD.
je vergeet de lokalen en Ziggo Sport in HD en meer zenders dan alleen BBC First aangezien er 10 verdwenen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
KPN geeft nu al 45 HD zenders door in zijn basispakket.
Caiway blijft erg stilstaan.

Ik verwacht dat Caiway ook dit jaar weer niet stil zal staan met zijn tarieven ....

Ook al zijn er tien zenders verdwenen en geen productverbeteringen zoals KPN en Ziggo wel hebben gedaan.

Let op mijn woorden: Caiway doet het !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:04:
KPN geeft nu al 45 HD zenders door in zijn basispakket.
Caiway blijft erg stilstaan.

Ik verwacht dat Caiway ook dit jaar weer niet stil zal staan met zijn tarieven ....

Ook al zijn er tien zenders verdwenen en geen productverbeteringen zoals KPN en Ziggo wel hebben gedaan.

Let op mijn woorden: Caiway doet het !!!
Volgens mij heb je die woorden nu al meermaals uitgesproken. Helpt niet voor een goede of nieuwe discussie. Ik zou als ik jou was even de komende weken afwachten. Wat jij schrijft weet Caiway ook, op Twitter, Facebook, Tweakers etc lezen ze echt wel mee om te zien wat de klant wil en welke weg ze moeten in slaan. Ik verwacht dat er dit jaar extra budget is vrijgemaakt om het TV pakket weer aan te pakken. Daar zien we komende weken al de uitkomsten van. Zelf verwacht ik enkele regionalen in HD, Ziggo Sport in HD en BBC first HD, Eurosport 2 HD en enkele nieuwe zenders.

Daarnaast zal er meer On Demand komen, simpel omdat dit de trend is. Pathé Thuis krijgen ze weer aan de praat en ik verwacht zelf ook ondersteuning voor Videoland (als part of the deal met RTL) en Netflix in samenhang met een Glaspakket verwacht ik dan ook 1 gratis film per maand of iets dergelijks.

Niets gaat even snel. Voor veel van dit soort zaken moeten contracten komen, kosten worden gemaakt, budget aanwezig zijn. Ziggo en KPN hebben vaak voor nieuwe zaken geld op de plank liggen. Caiway niet zondermeer omdat een deel van hun budget via CIF moet komen en er niet echt speelgeld is om snel op iets in te springen. Dat laatste gaat ten koste van snelheid van handelen en dat is voor ons als klant die ook met een schuin oog naar de providers kijkt die we NIET kunnen kiezen super vervelend.

Ik vind je behoorlijk tegen het negatieve aan. Bij jou is het glas altijd half leeg. Het ene is opgelost en dan vind jij wel een puntje om dan over te beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-01-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik zal zien hoe Caiway dit jaar behalve zijn zakken, mijn glas vult .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
www.caiway.nl/wijzigingen2017

:+

Fox Sports ook alweer meteen een euro erbij, treurig. :')

[ Voor 46% gewijzigd door brni op 17-01-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36

Patrick89

PSN : Gamesource

brni schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:40:

Qua zender pakket gaan we er wel op voorruit !

Afbeeldingslocatie: https://www.caiway.nl/site/images/33165/Caiway_Zenderoverzicht_BasicTV_03.png

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Voor de regio Twente is dit een enorm vooruitgang, Volgens mij lopen jullie nu gelijk met het regulier Caiway aanbod.

Helaas nog steeds geen BBC First HD toegevoegd. En dat vind ik toch echt een van de mooiste zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
brni schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:40:

Altijd nog een dikke 50% goedkoper als "vroeger" bij Ziggo.

Verder inderdaad aardig wat meer zenders in HD, dat zal een aantal Tweakers in het Oosten van het land goed doen :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Grolsch schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Altijd nog een dikke 50% goedkoper als "vroeger" bij Ziggo.
Oh zeker, het is ook mierenneuken. Maar aan de andere kant ook veelzeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Caiway Informatie in Full HD *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik lees trouwens niks over de Film1 zenders. Worden die nu ook allemaal HD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
H D R schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:18:
Ik lees trouwens niks over de Film1 zenders. Worden die nu ook allemaal HD?
Kijken mensen daar nog naar ? In het tijdperk van streaming .....? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Twente heeft het Caiway pakket! De vlag kan uit!
En zoals ik het allemaal zie gaat de vlag ook uit bij HDR!

Toch nog wel kritische noten van mijn kant:

1) BBC First HD vooralsnog niet, maar ik kreeg te horen dat deze zelfs heel binnenkort al komt!
2) Regionalen niet in HD ? Wat een afgang! Pak dan ook goed door en geef deze op glas tenminste in HD door.
3) Forse verhoging van mijn abonnement: Fox Sports opeens een euro duurder (eigenlijk gewoon straalbezopen!), Interactief weer een euro erbij (bij KPN en Ziggo eerste box inclusief interactief gratis dus alle wat is er al voor betaal is TE DUUR!!), abonnement G500 1 euro duurder en TV Internationaal+Plus ook duurder. Ik ben gewoon al met al 3 euro duurder uit!
4) En Film1 en Ziggo Sport ??? Wat gaat daar mee gebeuren? Ik zie geen communicatie of deze nu ook eindelijk worden omgezet naar HD?????????
5) Was de verhoging afgelopen juli niet genoeg? Waar is Caiway mee bezig? Moet ik nu ook al mee betalen aan glasvezel buitenaf?

Aan de ene kant super blij, maar ik blijf toch met heel veel vragen over. Ik mag toch hopen dat er ergens nog compensatie zit voor mij als G500 gebruiker die veel pakketten afneemt. Verhoging van drie euro is echt straal bezopen! Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de basiabo's verhoogd zouden worden bij glas en de entone en interactief fors naar beneden zouden gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-01-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:25:
Ik zal zien hoe Caiway dit jaar behalve zijn zakken, mijn glas vult .....
HDR, hoe ziet het er voor jou uit? Albrandwaard toch ook het Caiwaypakket? Je glas wordt aardig gevuld dacht ik zo.... En maar sceptisch en kritisch.

Ik moet je in 1 ding nageven: de zakken vult Caiway ook weer. Mijn abo is in totaal met 3 euro gestegen. Ik vind het behoorlijk fors voor iemand die alles afneemt. Je verwacht dan ergens ook een voordeeltje.
Maar goed, met een Windows 10 app heb ik straks wellicht (mits men ook de premium zenders en het totale afgenomen pakket toevoegd aan Multiscreen) geen smartcard meer nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-01-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Vandaag ook de brief ontvangen. Alles-in-1 Glas Standaard gaat van €54,50 naar €57,- voor alleen een uitbreiding op TV gebied. Geen snelheidsverhoging.
Het Alles-in-1 Slim heeft 300Mbit en kost €58,-, dus voor €1,- meer heb ik 300Mbit en exact hetzelfde TV-pakket als het Alles-in-1 Glas Standaard pakket. Dus maar even gebeld voor een upgrade naar het Slim pakket. Entone (incl. gekochte HD) blijft gewoon staan, verder geen ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De grote grap is dat wanneer ik nu zou kiezen voor Slim 300 Mbit ik exact zo veel kwijt ben als G500 o.a. omdat ik PlusTV a € 11,= gratis heb. Dus eigenlijk is G500 voor mij supergoedkoop en heb ik geen reden tot klagen. Wel ben ik er een beetje ziek van dat ik nu net zo veel voor interactief betaal als 300 Mbit Slim. Je stap in met een actie waarbij interactief bij G500 goedkoper is en na een maand wordt dat even weer teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:48
Ik ben ook naar verrast door de prijsverhoging. Leuk die TV zenders, maar ik had liever een internet only abonnement gezien. Helaas is het enige alternatief ADSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Ik ben €1,05 meer kwijt ..... dus hier ga ik van 250 naar 300 MB en wat extra zenders wel of niet in HD waar ik toch niet naar kijk ..... Geen slechte deal zou ik zeggen, aan de andere kant zat ik ook niet echt te wachten op 50Mb meer ..... ach ja als we Ziggo nog zouden hebben gehad was ik nog duurder uit met dezelfde snelheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Sjakie, wat betaalde jij vroeger bij Ziggo voor Fox Sports Eredivisie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik ben diep teleurgesteld dat BBC First HD nog niet is toegevoegd aan het aanbod van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 19-09 12:41
Jammer dat ze met G150 niets meer doen, behalve de prijs verhogen. TV zenders denk ik kleine vooruitgang (Nat geo wild, History, rest kijk ik sowieso niet).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 04:58:
Ik ben diep teleurgesteld dat BBC First HD nog niet is toegevoegd aan het aanbod van Caiway.
Dat weten we nu wel, maar het is ook al bekend dat BBC First HD binnenkort al wordt toegevoegd en anders ook per 1 maart. Caiway is daar druk mee bezig. Maar zoals ik al zei je blijft zeuren ook al doet Caiway nog zijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:23:
@Sjakie, wat betaalde jij vroeger bij Ziggo voor Fox Sports Eredivisie :?
Doet dat er nog iets toe? Ik kijk niet meer achterom. Ik kijk wel naar vergelijkbare providers en hoe die omgaan met o.a. de mediabox. Daar betaal je niets voor bij de andere providers. Caiway wil dat ik er nu 5 euro voor ga betalen, dit terwijl ik er nu de helft van G150 voor betaal.....

Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste