Waarom zetten ze alleen die zender op die frequentie?Sjakie0101 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:22:
[...]
Klopt inderdaad het zit weer eens op een frequentie die storingsgevoelig is.... Vaak is toch de COAX-kabel of interferentie van andere apparaten (routers, telefoons) de echte oorzaak.
Omdat ze er vanuit gaat dat je goede binnenhuisbekabeling gebruikt.
Klopt, Ziggo kreeg na het toevoegen van tal van HD-zenders op storinggevoelige frequenties ook veel klachten, maar veel al waren de brakke kabels of interferentie van andere storingsgevoelige apparatuur de oorzaak.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Beste allemaal,
sinds kort is de vraag bundeling voor het buitengebied van hardenberg gestart. Mijn ouders zitten in dat gebied dus vandaar dat ik mij er in verdiep. Ik kom nog een paar zaken tegen waarover ik niet echt veel informatie kan vinden. Mischien dat jullie als huidige gebruikers kunnen helpen.
1 DVB-C via coax, is er nog 1 van de providers die dat gaat/kan leveren of is het allemaal alleen maar IPTV (met losse tuners) nu. (Ik kan er niets meer over DVB-C vinden wat recent is.)
2 Wordt IP-TV geleverd m.b.v. een routed (TV tuners op router aangesloten) of bridged (TV tuners op glasvezel modem (en voor internet daarna nog een apparte router). zie http://netwerkje.com/routed-iptv voor een plaatje.
Dit wil ik graag weten zodat ik weet of ik zowel internet als TV eenvoudig via 1 Kabel kan doen (met Vlan's) of dat ik daarvoor een 2e kabel moet gaan leggen (of alternatieven gebruiken)
Wat ik zo zie leveren Solcom en Fiber het via routed, en caiway denk ik ook? maar dat is me niet helemaal duidelijk.
3 Hoe zit het met het gebruik van een eigen modem/router (i.p.v. de mee geleverde variant). Geen van de providers lijkt het actief te ondersteunen, maar als je het 1 keer hebt ingesteld (en het werkt) dan ben je ook klaar of is dit iets waar je af en toe wat aan moet doen?
3a in aanvulling op 3 Hoe zit het met telefonie op eigen modem, Vaak zie ik dat daarvoor dan nog de door de provider geleverde modem/router wordt gebruikt. Is dat hier ook zo of kun je het voor 1 (of meer) van de providers zelf instellen op een SIP capable modem router?
4 Heeft iemand ervaring met 4 of meer IP-TV boxen? Solcon geeft aan dat je maximaal 6 kan gebruiken, maar ze ondersteunen standard maar 3 geloof ik. Fiber levert ook maximaal 3 (weet niet of die meer aan kan) en cai way levert er maar 2.
5 Ze hebben allemaal een 'opnemen in de cloud' pakket zag ik. Is het nog mogelijk om gewoon een ontvanger met HDD te gebruiken voor opnames?
sinds kort is de vraag bundeling voor het buitengebied van hardenberg gestart. Mijn ouders zitten in dat gebied dus vandaar dat ik mij er in verdiep. Ik kom nog een paar zaken tegen waarover ik niet echt veel informatie kan vinden. Mischien dat jullie als huidige gebruikers kunnen helpen.
1 DVB-C via coax, is er nog 1 van de providers die dat gaat/kan leveren of is het allemaal alleen maar IPTV (met losse tuners) nu. (Ik kan er niets meer over DVB-C vinden wat recent is.)
2 Wordt IP-TV geleverd m.b.v. een routed (TV tuners op router aangesloten) of bridged (TV tuners op glasvezel modem (en voor internet daarna nog een apparte router). zie http://netwerkje.com/routed-iptv voor een plaatje.
Dit wil ik graag weten zodat ik weet of ik zowel internet als TV eenvoudig via 1 Kabel kan doen (met Vlan's) of dat ik daarvoor een 2e kabel moet gaan leggen (of alternatieven gebruiken)
Wat ik zo zie leveren Solcom en Fiber het via routed, en caiway denk ik ook? maar dat is me niet helemaal duidelijk.
3 Hoe zit het met het gebruik van een eigen modem/router (i.p.v. de mee geleverde variant). Geen van de providers lijkt het actief te ondersteunen, maar als je het 1 keer hebt ingesteld (en het werkt) dan ben je ook klaar of is dit iets waar je af en toe wat aan moet doen?
3a in aanvulling op 3 Hoe zit het met telefonie op eigen modem, Vaak zie ik dat daarvoor dan nog de door de provider geleverde modem/router wordt gebruikt. Is dat hier ook zo of kun je het voor 1 (of meer) van de providers zelf instellen op een SIP capable modem router?
4 Heeft iemand ervaring met 4 of meer IP-TV boxen? Solcon geeft aan dat je maximaal 6 kan gebruiken, maar ze ondersteunen standard maar 3 geloof ik. Fiber levert ook maximaal 3 (weet niet of die meer aan kan) en cai way levert er maar 2.
5 Ze hebben allemaal een 'opnemen in de cloud' pakket zag ik. Is het nog mogelijk om gewoon een ontvanger met HDD te gebruiken voor opnames?
Volgens mij is de enige die over coax levert Caiway in dat gebied. Het is technisch ook niet echt mogelijk voor een andere provider over de fysieke coaxlijn te gaan leveren zonder dat hier ook Caiway branding op staat. Daarbij vereist dvb-over-glas speciale modulatie die niemand gebruikt tenzij er ooit nog meer operators bij komen.VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Fiber levert het inderdaad via routed-config. De FritzBox zorgt er dus voor dat de VLAN's zoals deze op de glasvezel staan samengevoegd worden tot 1 LAN netwerk. Hier kan je dan ook gewoon 1 kabel voor gebruiken. Dat kan overigens ook gewoon bij een bridged-config, alleen dan moet je zelf zorgen voor 2 'slimme' switches aan beide kanten (zodat je zelf ook VLAN's kan gebruiken in je eigen netwerk).VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Solcon heb ik geen idee wat die doen, Caiway is volgens mij wel bridged (oftewel; 2 aparte poorten op je glasmodem, een voor internet, een voor IPTV). Tenzij dat laatste in de tussentijd veranderd is, maar denk het niet.
Dat is sterk afhankelijk van de provider. Een eigen router is lastig, omdat je router best veel taken op zich neemt in een routed-config. Zo moet je zelf zorgdragen voor het IGMP-proxy'en en het hele SIP-verhaal. Daarbij is het ook niet onverstandig om een beetje QoS toe te passen in je interne LAN, zodat je IPTV streams geen last ondervinden van je eigen interne verkeer. Zo moet een set-top box ook op het internet kunnen komen, en dat is niet altijd via hetzelfde IPTV VLAN. Dat moet dus samengevoegd worden door die router van de provider, en daardoor is het meestal niet mogelijk echt een eigen router te gebruiken bij routed configs. Overigens kan je wel prima een eigen WiFi access-point gebruiken. Dat kan dus ook een WiFi router in access-point mode zijn. Voor velen is dat prima.VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Dit soort dingen worden meestal via ACS provisioned naar de meegeleverde router. Dat kan je dus niet zomaar zelf even werkend krijgen met je eigen router. Grote kans dat de providers je de SIP gegevens er niet bij geven. Je kan natuurlijk wel altijd proberen om te kijken of je die ACS config messages niet kan packetsniffen, maar grote kans dat dit encrypted verstuurd wordt. Omdat een provider dergelijke eigen set-ups niet kan supporten zullen ze ook niet snel die gegevens direct uitgeven. Meestal kan de helpdesk daar niet eens bij, bij die informatie (want ACS provisioned, dus niet nodig).VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Dit heeft allemaal te maken met het maximale aantal gelijktijdige IGMP-streams die een lijn open mag hebben. Hier zit een 'hard' limiet op vanuit de apparatuur bij de netwerk operator. Dat limiet is naar waarschijnlijkheid voor alle providers (behalve Caiway) hetzelfde. Volgens mij is de max. daarin toch echt 4. Overigens kan je wel prima meerdere set-top boxen nemen, zolang je maar rekening houdt met het feit dat je in totaal maar naar 4 'verschillende' zenders tegelijk kan kijken. Meestal als je een extra STB wilt aanvragen en je aangeeft bewust te zijn van deze limitatie, krijg je er nog wel een extra.VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Dat is niet mogelijk. Dit geldt overigens voor alle IPTV oplossingen (iets met DRM). De STB's hebben dan misschien hardwarematig een functie hiervoor, echter is deze meestal uitgeschakeld in de firmware van de provider. Ze hebben dus liever dat je hun eigen platform gebruikt. Logisch ook, dat levert ze weer geld op. :-)VVV-007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:27:
Overigens kan je echt prima je eigen router gebruiken om zo je eigen routed set-up te maken. Ook de SIP gegevens zal je naar waarschijnlijkheid prima kunnen sniffen. Maar dan moet je daar wel de juiste apparatuur voor hebben. Dan heb ik het dus over routers met ondersteuning voor VLAN's en IGMP proxy'ing. Voor telefonie blijft het het simpelst om gewoon de VOIP en ACS VLAN door te zetten naar de provider-router en die het af te laten handelen. Dat, en het werkt gewoon prima. Tenzij je echt hele gekke eisen hebt. Uiteindelijk is het maar net wat jij er als Tweaker aan tijd in wil stoppen.
Bedankt voor de reactie.
Bij 1 gaat het om eventueel Coax via glas (want er ligt helemaal geen coax in het gebied, zou dus moeten komen via het glas wat hopenlijk gelegd wordt) Bij de oudere reggefiber (woon zelf in reggefiber gebied) had je dat sommige providers ook een coax signaal via glasvezel hadden met daarop het standaard pakket in SD en NPO1,2,3 in HD. Maar het lijkt er dus op dat dit niet geleverd gaat worden.
Bij 5, Ik zie nu in de handleiding van caiway dat ze daar nog wel gebruik maken van opslap op het apparaat zelf. Heeft iemand (met TV van Caiway) hier mischien wat meer informatie over?
Daarnaast zag ik klachten kompas een verhaal staan dat Solcon de mogelijkheid om door te spoelen in opnames had verwijderd bij een software update. Na wat heen en weer gemail en geirriteerde reacties van de klant lijkt dat uiteindelijk te zijn terug gedraaid. Iemand daar ervaring mee gehad? Ik vind het begrijpelijk dat ik de uitzending gemist optie (tot 7 dagen terug) niet kan doorspoelen dat is onderdeel van de service, Maar als ik zelf een opname heb ingesteld heb ik geen zin om verplicht reclame te moeten kijken. Ik kan er verder niet veel over vinden, maar iemand daar ervaring mee (gehad).
Ook zie ik geregeld klachten over met name het opnemen bij Fiber. Verder lijkt het wel in orde. Is dit inmiddels verbeterd (of heb je helemaal geen problemen gehad?)
Tenslotte nog een korte vraag over de genoemde prijzen. De prijzen die op de sites van de providers genoemd worden zijn die inclusief of exclusief de 9,95 CIF kosten per maand? bij Caiway wordt netjes vermeld dat ze exclusief zijn (Alles-in-1 Glas F250 kost dan dus 59,- + 9,95 = 68,95 per maand) de prijzen bij Fiber (all in one light voor 54,95) en solcon (alles in 1 start voor 53,75) staat het niet bij (maar zal wel exlusief zijn? ) Genoemde prijzen zijn de vaste prijzen (dus zonder de tijdelijke kortingen zoals 10 euro voor het eerste of eerste 2 jaar bij Fiber)
Bij 1 gaat het om eventueel Coax via glas (want er ligt helemaal geen coax in het gebied, zou dus moeten komen via het glas wat hopenlijk gelegd wordt) Bij de oudere reggefiber (woon zelf in reggefiber gebied) had je dat sommige providers ook een coax signaal via glasvezel hadden met daarop het standaard pakket in SD en NPO1,2,3 in HD. Maar het lijkt er dus op dat dit niet geleverd gaat worden.
Bij 5, Ik zie nu in de handleiding van caiway dat ze daar nog wel gebruik maken van opslap op het apparaat zelf. Heeft iemand (met TV van Caiway) hier mischien wat meer informatie over?
Daarnaast zag ik klachten kompas een verhaal staan dat Solcon de mogelijkheid om door te spoelen in opnames had verwijderd bij een software update. Na wat heen en weer gemail en geirriteerde reacties van de klant lijkt dat uiteindelijk te zijn terug gedraaid. Iemand daar ervaring mee gehad? Ik vind het begrijpelijk dat ik de uitzending gemist optie (tot 7 dagen terug) niet kan doorspoelen dat is onderdeel van de service, Maar als ik zelf een opname heb ingesteld heb ik geen zin om verplicht reclame te moeten kijken. Ik kan er verder niet veel over vinden, maar iemand daar ervaring mee (gehad).
Ook zie ik geregeld klachten over met name het opnemen bij Fiber. Verder lijkt het wel in orde. Is dit inmiddels verbeterd (of heb je helemaal geen problemen gehad?)
Tenslotte nog een korte vraag over de genoemde prijzen. De prijzen die op de sites van de providers genoemd worden zijn die inclusief of exclusief de 9,95 CIF kosten per maand? bij Caiway wordt netjes vermeld dat ze exclusief zijn (Alles-in-1 Glas F250 kost dan dus 59,- + 9,95 = 68,95 per maand) de prijzen bij Fiber (all in one light voor 54,95) en solcon (alles in 1 start voor 53,75) staat het niet bij (maar zal wel exlusief zijn? ) Genoemde prijzen zijn de vaste prijzen (dus zonder de tijdelijke kortingen zoals 10 euro voor het eerste of eerste 2 jaar bij Fiber)
De enige operator die dit doet is ITNS, simpelweg omdat dat nog stamt uit de tijd dat IPTV nog niet zo ver ontwikkeld was (en er nog geen providers actief waren behalve XMS). Dan heb je het idd over het Reggefiber netwerk. Caiway doet IPTV gewoon via een VLAN over de glasvezel, en voor DVB-C/TV via coax gebruiken ze gewoon de coax (die er meestal ook ligt). Heb je geen coax aansluiting, dan kan je ook geen DVB-C/TV via coax krijgen. ITNS stopt daar binnenkort ook mee, btw.VVV-007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:06:
Bedankt voor de reactie.
Dit lijkt mij alleen van toepassing indien je dus coax van Caiway hebt en je dus zelf nog keuze hebt om een eigen decoder te kopen. Voorwaarde is dus wel dat er coax is aangelegd en je dit bij Caiway afneemt. IPTV is een heel ander verhaal, en of je dat nou lokaal opslaat of in de cloud maakt dan niet zo gek veel uit; je kan er zelf niet bij komen en dus ook niet zelf bepalen wat je met die opnames doet. Het zal alleen af te spelen zijn via de betreffende set-top box indien je op het apparaat zelf opneemt. Als je opneemt in de cloud kan je de opnames op alle andere set-top boxen bekijken (en ook mobiele apparaten bij sommige providers die daarvoor een app bieden).VVV-007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:06:
Zelf niet zo heel gek veel ervaring mee, maar er zijn hier en daar wat issues met pauzeren/skippen. Soms belandt je bijvoorbeeld 10sec te vroeg of te laat. Maar over het algemeen werkt het gewoon.VVV-007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:06:
Indien je in een buitengebied zit moet je altijd de 9,95 'CIF-kosten' afdragen. Dat komt er in het geval van Fiber in ieder geval nog boven op. Dat laten ze alleen zien indien het gebied nog in vraagbundelings-fase zit. Gaat een gebied daar uit, dan wordt het niet meer vermeld maar moet het wel nog afgedragen worden.VVV-007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:06:
Bedankt voor de info Blaster. Ben gister avond ook naar de info avond geweest en heb daar flink wat 'lastige vragen' zitten stellen, dus ik ben heel veel wijzer.
Het gaat om het buiten gebied dus er is geen coax aanwezig (en als dat er al zou zijn is dat van ziggo... dus dat wordt hem niet wat DVB-c betreft.
Fijn om te horen dat het opnemen bij fiber dus goed lijkt te werken nu (of altijd heeft gedaan).
Om ook maar even mijn info te delen.
Bij onze vraag bundeling (buiten gebied hardenberg) komt er geen coax mogelijkheid. Alle TV moet dus via IP tv komen via losse tuners. daarnaast bieden de providers ook aps om TV op te kijken via tablets/smartphone. Soms is er ook een website waarop dat kan en soms kan het ook gecast worden naar bijvoorbeeld een chromecast in de TV. (wie wat wel en niet kan/doet moet ik nog exact uitzoeken)
Volgende info is voor alles in 1 pakketen :
Caiway: F75 (€ 48/maand + 9,95 euro/maand)
Bij Caiway kunnen we maximaal 2 IPTV boxen afnemen. Meer is niet mogelijk. Ook bied Caiway dit 'bridged' aan. Dit houd in dat elke IPTV box een eigen netwerk kabel moet hebben van de IPTV box naar het glasvezel modem. Mocht je daarnaast ook nog bijvoorbeeld gebruik willen maken van SMART TV dingen via je eigen TV, (netflix app op de TV bijvoorbeeld) dat moet je daarvoor een apparte netwerk kabel leggen of indien mogelijk, gebruik maken van WiFi.
Wel is het zo dat je het volledige internet signaal op je eigen router krijgt (er wordt standaard geen router geleverd en dus ook geen WiFi) Je router krijgt hierbij gewoon je externe IP adress op de wan poort toegewezen waardoor je van alle functies op je router gebruik kan maken (zoals VPN servers, mogelijke nas functionaliteit die je ook vanaf internet wil benaderen enz.).
- 75 mbps
- ca 70 zenders
- extra IPTV box €5 /maand (maximaal 2 boxen in totaal)
- IPTV box kan ook op oudere TV worden aangesloten (via scart)
- Standaard met opname pakket
- NIEUW nu standaard met uitzending gemist tot 7 dagen terug (was net gelanceerd aldus de mensen met wie ik sprak)
- bellen voor 10,14 cent/min en 10,14 cent start tarief
- optie voor onbeperkt bellen naar vast/mobiel in NL voor € 14,95 /maand
- optie voor onbekerkt bellen in avond (na 19.00-8.00) en weekend voor € 5,30 /maand
- optie voor afsluiten HBO abbonement voor € 8,50 p.m.zolang je abbonement loopt, (Nagevraagd bij Caiway)
- optie 250 mbps € 11
- optie 500 mbps € 22
Fiber all in one medium (€ 54,95/maand + € 9,95/maand)*
* eerste contract (12 of 24 maand) 10 euro KORTING/maand
Bij Fiber worden 3 IPTV boxen ondersteund en het loopt via routed IP, waardoor je maar 1 kabel naar je TV nodig hebt voor zowel je IPTV box als je smart TV (al moet je dan wel zelf een switch kopen om Bij de TV in de buurt te plaatsen). Fiber levert een fritzbox (die zowel 2.4 als 5ghz wifi ondersteund) met alternative firmware van Fiber die redelijk dicht getimmerd lijkt. Kan voor tweakers die hun eigen router willen gebruiken dus wat lastiger zijn. De glasvezel modem is alleen verbonden met de Fritz en doet verder niets. (telefoon, TV en internet lopen allemaal via de Fritz)
- 100 mbps
- ca 70 zenders standaard met opname pakket
- optie voor goedkoper pakket met slechts ca 30 zenders zonder opname pakket (- €10), met opname pakket (- € 5)
- extra IPTV box voor €5 /maand (maximaal 3 in totaal)
- bellen voor 9 cent/min en 10 cent start tarief
- optie onbeperkt bellen naar vast voor € 9,95/maand
- optie onbeperkt bellen naar vast EN mobiel voor € 14,95/maand
- optie extra telefoonlijn voor € 4,95/maand (minimaal 1 moet via Draadloze dect telefoons)
- optie 200 mbps € 10
- optie 500 mbps € 20
Solcon compleet € 58,75/maand + € 9,95/maand
Bij solcon worden 3 IPTV boxen ondersteund, maar kun je er zelfs maximaal 6 huren/aansluiten (welke ook allemaal hun eigen stream krijgen) al ondersteunen ze er vanuit de klantenservice dus maximaal 3, omdat je er niet meer rechtstreeks op de Fritzbox kan aansluiten. Wil je meer dan moet je dus zelf een switch bij kopen. Solcon levert ook een Fritzbox (die alleen 2.4 ghz WiFi ondersteund). Deze heeft gewoon de standard Fritzbox firmware en staat volledig open. Voor tweakers die hun eigen hardware willen, Daar is Solcon wel voordeel omdat ze wel de nodige settings en gegeven met je willen delen, OOK je SiP account settings voor IP telefonie. Dat zou het makkelijker maken om inplaats van de Fritz gewoon je eigen router neer te zetten en zelf alles te doen. Daarnaast levert Solcon je een vast IPv4 adres en ook IPv6 via dual stack. Daarnaast heeft Solcon nog mobiele diensten voor haar klanten. Interessant als backup optie kan de internet only sim zijn. deze is gratis en kost je alleen geld op het moment dat je data gaat verbruiken. Als je deze als 3g backup gebruikt zal dat dus alleen gebeuren op het moment dat de glasvezel down is. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om te verbinden wanneer het glas down is (zoals tetheren met je mobiel) maar het kan handig zijn. Zeker het feit dat hij bij geen verbruik niets kost, en bij verbruik er redelijke prijzen zijn spreekt mij wel aan.
- 200 mbps
- ca 70 zenders standard met opname pakket
- optie, Zonder opname pakket en 150 mbps(ipv 200 mbps) - € 5 /maand
- extra IPTV box voor €2,50/maand (maximaal 6, zie boven)
- IPTV boxen kunnen alleen via HDMI worden aangesloten op de TV.
- optie voor internet filter € 2,95 /maand
- optie voor online backup € 6 /maand
- optie onbeperkt bellen naar vast EN mobiel voor € 12,95/maand
- optie extra telefoonlijn + nummer voor €3 /maand (minimaal 1 moet via Draadloze dect telefoons)
- optie 2 extra telefoon lijnen + nummers voor € 6/maand (minimaal 2 moeten via draadloze dect teleffoons)
- Vaste (static) IP adressen voor zowel IPv4 als IPv6
- Zowel IPv4 als IPv6 (door middel van dual stack)
De mensen van Solcon met wie ik sprak waren wat technischer vandaar dat daar wat meer technische details bij staan.
Het gaat om het buiten gebied dus er is geen coax aanwezig (en als dat er al zou zijn is dat van ziggo... dus dat wordt hem niet wat DVB-c betreft.
Fijn om te horen dat het opnemen bij fiber dus goed lijkt te werken nu (of altijd heeft gedaan).
Om ook maar even mijn info te delen.
Bij onze vraag bundeling (buiten gebied hardenberg) komt er geen coax mogelijkheid. Alle TV moet dus via IP tv komen via losse tuners. daarnaast bieden de providers ook aps om TV op te kijken via tablets/smartphone. Soms is er ook een website waarop dat kan en soms kan het ook gecast worden naar bijvoorbeeld een chromecast in de TV. (wie wat wel en niet kan/doet moet ik nog exact uitzoeken)
Volgende info is voor alles in 1 pakketen :
Caiway: F75 (€ 48/maand + 9,95 euro/maand)
Bij Caiway kunnen we maximaal 2 IPTV boxen afnemen. Meer is niet mogelijk. Ook bied Caiway dit 'bridged' aan. Dit houd in dat elke IPTV box een eigen netwerk kabel moet hebben van de IPTV box naar het glasvezel modem. Mocht je daarnaast ook nog bijvoorbeeld gebruik willen maken van SMART TV dingen via je eigen TV, (netflix app op de TV bijvoorbeeld) dat moet je daarvoor een apparte netwerk kabel leggen of indien mogelijk, gebruik maken van WiFi.
Wel is het zo dat je het volledige internet signaal op je eigen router krijgt (er wordt standaard geen router geleverd en dus ook geen WiFi) Je router krijgt hierbij gewoon je externe IP adress op de wan poort toegewezen waardoor je van alle functies op je router gebruik kan maken (zoals VPN servers, mogelijke nas functionaliteit die je ook vanaf internet wil benaderen enz.).
- 75 mbps
- ca 70 zenders
- extra IPTV box €5 /maand (maximaal 2 boxen in totaal)
- IPTV box kan ook op oudere TV worden aangesloten (via scart)
- Standaard met opname pakket
- NIEUW nu standaard met uitzending gemist tot 7 dagen terug (was net gelanceerd aldus de mensen met wie ik sprak)
- bellen voor 10,14 cent/min en 10,14 cent start tarief
- optie voor onbeperkt bellen naar vast/mobiel in NL voor € 14,95 /maand
- optie voor onbekerkt bellen in avond (na 19.00-8.00) en weekend voor € 5,30 /maand
- optie voor afsluiten HBO abbonement voor € 8,50 p.m.zolang je abbonement loopt, (Nagevraagd bij Caiway)
- optie 250 mbps € 11
- optie 500 mbps € 22
Fiber all in one medium (€ 54,95/maand + € 9,95/maand)*
* eerste contract (12 of 24 maand) 10 euro KORTING/maand
Bij Fiber worden 3 IPTV boxen ondersteund en het loopt via routed IP, waardoor je maar 1 kabel naar je TV nodig hebt voor zowel je IPTV box als je smart TV (al moet je dan wel zelf een switch kopen om Bij de TV in de buurt te plaatsen). Fiber levert een fritzbox (die zowel 2.4 als 5ghz wifi ondersteund) met alternative firmware van Fiber die redelijk dicht getimmerd lijkt. Kan voor tweakers die hun eigen router willen gebruiken dus wat lastiger zijn. De glasvezel modem is alleen verbonden met de Fritz en doet verder niets. (telefoon, TV en internet lopen allemaal via de Fritz)
- 100 mbps
- ca 70 zenders standaard met opname pakket
- optie voor goedkoper pakket met slechts ca 30 zenders zonder opname pakket (- €10), met opname pakket (- € 5)
- extra IPTV box voor €5 /maand (maximaal 3 in totaal)
- optie onbeperkt bellen naar vast voor € 9,95/maand
- optie onbeperkt bellen naar vast EN mobiel voor € 14,95/maand
- optie extra telefoonlijn voor € 4,95/maand (minimaal 1 moet via Draadloze dect telefoons)
- optie 200 mbps € 10
- optie 500 mbps € 20
Solcon compleet € 58,75/maand + € 9,95/maand
Bij solcon worden 3 IPTV boxen ondersteund, maar kun je er zelfs maximaal 6 huren/aansluiten (welke ook allemaal hun eigen stream krijgen) al ondersteunen ze er vanuit de klantenservice dus maximaal 3, omdat je er niet meer rechtstreeks op de Fritzbox kan aansluiten. Wil je meer dan moet je dus zelf een switch bij kopen. Solcon levert ook een Fritzbox (die alleen 2.4 ghz WiFi ondersteund). Deze heeft gewoon de standard Fritzbox firmware en staat volledig open. Voor tweakers die hun eigen hardware willen, Daar is Solcon wel voordeel omdat ze wel de nodige settings en gegeven met je willen delen, OOK je SiP account settings voor IP telefonie. Dat zou het makkelijker maken om inplaats van de Fritz gewoon je eigen router neer te zetten en zelf alles te doen. Daarnaast levert Solcon je een vast IPv4 adres en ook IPv6 via dual stack. Daarnaast heeft Solcon nog mobiele diensten voor haar klanten. Interessant als backup optie kan de internet only sim zijn. deze is gratis en kost je alleen geld op het moment dat je data gaat verbruiken. Als je deze als 3g backup gebruikt zal dat dus alleen gebeuren op het moment dat de glasvezel down is. Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om te verbinden wanneer het glas down is (zoals tetheren met je mobiel) maar het kan handig zijn. Zeker het feit dat hij bij geen verbruik niets kost, en bij verbruik er redelijke prijzen zijn spreekt mij wel aan.
- 200 mbps
- ca 70 zenders standard met opname pakket
- optie, Zonder opname pakket en 150 mbps(ipv 200 mbps) - € 5 /maand
- extra IPTV box voor €2,50/maand (maximaal 6, zie boven)
- IPTV boxen kunnen alleen via HDMI worden aangesloten op de TV.
- optie voor internet filter € 2,95 /maand
- optie voor online backup € 6 /maand
- optie onbeperkt bellen naar vast EN mobiel voor € 12,95/maand
- optie extra telefoonlijn + nummer voor €3 /maand (minimaal 1 moet via Draadloze dect telefoons)
- optie 2 extra telefoon lijnen + nummers voor € 6/maand (minimaal 2 moeten via draadloze dect teleffoons)
- Vaste (static) IP adressen voor zowel IPv4 als IPv6
De mensen van Solcon met wie ik sprak waren wat technischer vandaar dat daar wat meer technische details bij staan.
Hier in Almelo bij Solcon via CIF nog geen IPv6. Vorig jaar had ik bij Fiber trouwens een Frtizbox die nog wel gewoon open stond. Ik kon daar zelf een extra extern SIP account toevoegen, net als nu bij Solcon overigens...- Vaste (static) IP adressen voor zowel IPv4 als IPv6
Interessant. Ik heb solcon even gemailt met de vraag hoe het zit met ipv6. Zal de reactie hier posten.
Ik moet zeggen dat Solcon qua internet en telefonie echt super is (ik zit dan wel in een ander gebied) maar die IPTV boxen zelf zijn zo gru-we-lijk traag dat ik daar persoonlijk weg van zou blijven. Of ze moeten tegenwoordig wat snellers hebben dan de Dune TV-102. Beeld zelf is wel echt perfect te noemen, zeer hoge kwaliteit streams, geen KPN "rommel".
Heeft iemand al ervaringen met dat nieuwe Replay TV van Caiway ?
Bedankt voor de info. Ik begreep van Solcon wel dat als je nog een amino 140/540 had je deze ook gewoon zou kunnen gebruiken. Heb zelf ooit zo'n 540 gehad bij telfort en die was wel OK, geen snelheids wonder maar ook niet traag. zeker interactief was hij veel sneller dan de horizonbox die we hier nu hebben staan.RadioAir schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:26:
maar die IPTV boxen zelf zijn zo gru-we-lijk traag dat ik daar persoonlijk weg van zou blijven. Of ze moeten tegenwoordig wat snellers hebben dan de Dune TV-102. Beeld zelf is wel echt perfect te noemen, zeer hoge kwaliteit streams, geen KPN "rommel".
mischien een optie? die amino's zijn niet duur op marktplaats
Ik ben daarnaast ook benieuwd of iemand al ervaring heeft met uitzending gemist van caiway, en dan vooral als het net zo is als bij ziggo dat je alles kan terug kijken zonder extra kosten. Tot nu toe moet er vaak 1 euro betaald worden voor een gemiste uitzending op RTL/SBS....
[ Voor 15% gewijzigd door VVV-007 op 23-05-2016 07:52 ]
Zorg dat je dat even goed navraagt. Op het KPN glas platform kan je inderdaad een Amino gebruiken (behalve op KPN WBA dacht ik), maar in Harderwijk bijvoorbeeld is het Dune only.
Na al eens eerder Solcon gevraagd te hebben naar Ipv6 (al dan niet via een tunnen), was ik net van plan andere wegen te gaan bewandelen met ipv6, toen ik ontdekte dat het wel eenvoudig mogelijk is: Kies in de Fritzbox "Always use a tunnel protocol for the IPv6 connection" en dan 6to4. Toen ik hier een vraag over stelde aan de helpdesk, was het antwoord:VVV-007 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:40:
Interessant. Ik heb solcon even gemailt met de vraag hoe het zit met ipv6. Zal de reactie hier posten.
"U heeft bij ons op uw type lijn geen native ipv6. Er zullen andere methodes zijn om alsnog een ipv6
adres te verkrijgen maar die vallen niet binnen ons support. Doordat dit verder niet actief ondersteunt word
zal hier ook geen informatie over gegeven worden."
Ik vind dit wel een beetje teleurstellende reactie van Solcon. Ook als iets via een omweg mogelijk is kun je dat als er naar gevraagd wordt toch gewoon zeggen met de uitdrukkelijke melding dat er geen support op zit en er geen rechten aan ontleend kunnen worden... Als het op bepaalde plekken (nog) niet native kan, lijkt me een andere oplossing toch geen probleem?
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reactie die jij van Solcon krijgt!
EDIT: toch maar van tunnelbroker.net gebruik gemaakt, zoals ik eerst van plan was. Werkt prima.
[ Voor 27% gewijzigd door fjw77 op 25-05-2016 20:20 ]
Zijn er door mensen in het buitengebied ook al vragen gesteld over meer providers zoals KPN etc? En wat was daarop het antwoord van Cogas/Caiway?
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Van betrouwbare bron heb ik vernomen dat het binnenkort ook mogelijk moet zijn om bij Fiber via Amino's op elk netwerk via het nieuwe platform te kijken.RadioAir schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:08:
Zorg dat je dat even goed navraagt. Op het KPN glas platform kan je inderdaad een Amino gebruiken (behalve op KPN WBA dacht ik), maar in Harderwijk bijvoorbeeld is het Dune only.
Ik ervaar hetzelfde. Eigen /48 bij tunnelbroker en RA op eigen netwerk met firewall filtering voor inkomend verkeer. Werkt helemaal top; ik haal met gemak 450/450 door die tunnel.fjw77 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:49:
[...]
EDIT: toch maar van tunnelbroker.net gebruik gemaakt, zoals ik eerst van plan was. Werkt prima.
[ Voor 34% gewijzigd door _BLAST3R op 05-06-2016 21:31 ]
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de dvb-c frequenties van caiway. Vroeger kon ik mijn pc dvb-c tuner configuren met ziggo (9004). Nu kan ik dit nergens meer terug vinden
update:
Ik heb ze met de hand gevonden door uit de humax te halen welke frequenties worden gebruikt. Maar nu valt 't me op dat de kanalen contiue wisselen van frequentie. Zucht....
update:
Ik heb ze met de hand gevonden door uit de humax te halen welke frequenties worden gebruikt. Maar nu valt 't me op dat de kanalen contiue wisselen van frequentie. Zucht....
[ Voor 34% gewijzigd door 3dmaster op 22-07-2016 16:17 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Je kan ze btw ook gewoon vinden op de Caiway website:3dmaster schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:06:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de dvb-c frequenties van caiway. Vroeger kon ik mijn pc dvb-c tuner configuren met ziggo (9004). Nu kan ik dit nergens meer terug vinden
update:
https://www.caiway.nl/sit...uenties-en-netwerkwaarden
Wat bedoel je dat de kanalen wisselen van frequentie? Heb ik, zover ik weet, geen last van in Twente.
Ik zou van de Twentenaren wel eens willen weten wie er tevreden is over het TV aanbod van Caiway vergeleken met wat Ziggo bood of nu biedt? Persoonlijk vindt ik dat we erg weinig HD zenders in ons basispakket hebben tov de andere Caiwayklanten (we missen er 9) en we hebben ook niet alle regionalen.
TV blijf ik een zwak punt vinden tov Ziggo. Met name het missen van de F1 vind ik jammer, dat kost me nu 15 euro per maand extra.
Over internet geen klachten, ik haal altijd de snelheid en lage ping. Wel jammer dat je IP adres zo vaak veranderd en dat sommige ip blokken nog steeds als Duits worden gezien, dat levert problemen op bij sommige sites en bij Netflix op onze Smart TV.
Over internet geen klachten, ik haal altijd de snelheid en lage ping. Wel jammer dat je IP adres zo vaak veranderd en dat sommige ip blokken nog steeds als Duits worden gezien, dat levert problemen op bij sommige sites en bij Netflix op onze Smart TV.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat me bij de TV steekt (COAX) is dat we bij Ziggo nu echt beter af waren geweest voor hetzelfde geld.Arfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:23:
TV blijf ik een zwak punt vinden tov Ziggo. Met name het missen van de F1 vind ik jammer, dat kost me nu 15 euro per maand extra.
Caiway blijft daar nu ver bij achter in Twente terwijl hun eigen pakket veel meer HD zenders in het basispakket bevat en wel alle regionalen. BBC First HD hebben we ook nog niet.
Heerlijk het TV bij Caiway, ik betaal minder in de maand en hoef niet standaard te betalen voor onzin als F1.Arfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:23:
Even zonder ongein; Ik wou dat je bij elke ISP zelf gewoon kon kiezen welke zenders je op TV had. Maar dat gaan we jammer genoeg nooit krijgen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik mis ook BBC First HD bij Caiway. Bijna alle aanbieders geven deze zender inmiddels door in het basispakket. Maar Caiway is al jaren de moeilijkste aanbieder met nieuwe zenders erbij.
Bijna alle aanbieders bieden BBC First? Zover ik weet is dat enkel Ziggo en KPN. Een groot % van de markt, dat wel.H D R schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:55:
Ik mis ook BBC First HD bij Caiway. Bijna alle aanbieders geven deze zender inmiddels door in het basispakket. Maar Caiway is al jaren de moeilijkste aanbieder met nieuwe zenders erbij.
Wat betreft de hoeveelheid HD zenders ... het is duidelijk, Caiway investeerd niet meer in Coax als ze daar Glas hebben liggen. Jammer maar waar. Ik vindt dat met name mensen die extra betalen voor premium zenders hier echt de dupe van zijn ..... HBO bv enkel HBO 1 in HD

Maar om positief af te sluiten ...... Het nieuwe replay tv op glas is echt geniaal! Heel blij mee.
BBC First is te zien bij:Svennos1 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:46:
[...]
Bijna alle aanbieders bieden BBC First? Zover ik weet is dat enkel Ziggo en KPN. Een groot % van de markt, dat wel.
Wat betreft de hoeveelheid HD zenders ... het is duidelijk, Caiway investeerd niet meer in Coax als ze daar Glas hebben liggen. Jammer maar waar. Ik vindt dat met name mensen die extra betalen voor premium zenders hier echt de dupe van zijn ..... HBO bv enkel HBO 1 in HDEn zo kan ik doorgaan met Fox Sports etc ....
Maar om positief af te sluiten ...... Het nieuwe replay tv op glas is echt geniaal! Heel blij mee.
Telfort
KPN
XS4ALL
Kabel Veendam
Ziggo
SKV
Vodafone
En wanneer Caiway niet wil investeren of uitbreiden op COAX prima, doe dat dan weer over op Ziggo.
En het argument dat men ons naar glas wil hebben doet in Twente geen opgeld. Om de zenders wel in HD te krijgen moet ik zo al 6 euro extra neertellen bovenop mijn huidige abonnement en krijg ik ook nog eens 4 euro er bovenop omdat ik twee extra smarcards heb waarmee ik vervolgens nog de voetbal of films in de slaapkamer niet in HD heb. Wil ik de nieuwsgroepen behouden dan kosten me dat nog eens 5 euro per maand. Alles bij elkaar 15 euro duurder per maand.
Dus of men moet met een goed overstapalternatief komen dat even duur of slechts enkele euro's duurder is of men moet op de proppen komen met de ontbrekende HD- en regionale zenders op COAX.
Wachten en niets doen lijkt me geen oplossing. Maar mijn vraag is wie zich daar nog meer aan stoort en wat men überhaupt in Twente na anderhalf jaar van Caiway vindt. Persoonlijk vind ik de stabiliteit top, wat men levert doet het en daar ben ik tevreden mee. Dat het TV-pakket op COAX zo achterblijft dat stoort me mateloos. Daar laat Caiway grote steken vallen tov Ziggo.
[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-07-2016 20:35 ]
Ik wacht gewoon tot hun glas TV aanbod fatsoenlijk werkt met opnemen e.d. en dan stap ik misschien wel over, als ik tegen die tijd niet alles 100% download of stream.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vodafone, Delta Kabel, SKV Veendam bieden ook BBC First HD in het basispakket.
Ik ben onder aan de streep best tevreden. Maar dit komt met name door het zeer stabiele en snel internet op glas. TV interesseert me steeds minder en al vindt ik het karige COAX HD aanbod treurig , het is voor mij geen reden een andere aanbieder te zoeken.Sjakie0101 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:23:
[...]
--KNIP--
Wachten en niets doen lijkt me geen oplossing. Maar mijn vraag is wie zich daar nog meer aan stoort en wat men überhaupt in Twente na anderhalf jaar van Caiway vindt. Persoonlijk vind ik de stabiliteit top, wat men levert doet het en daar ben ik tevreden mee. Dat het TV-pakket op COAX zo achterblijft dat stoort me mateloos. Daar laat Caiway grote steken vallen tov Ziggo.
Stilletjes hoop ik wel dat Caiway op termijn wordt opgeslokt door één van de grote jongens en hierdoor wat meer innovatie komt in de diensten. Het heeft best lang geduurd tot ze met zaken kwamen als Replay TV, terwijl veel andere aanbieders dit soort oplossingen al veel langer aanbieden. Ik denk dat het best lastig is voor ze om innovatie te financieren.
Even een domme vraag tussen door he. Ik heb een Entone ontvanger. Ik merk op dat het live beeld niet kan pauzeren ?
Heb je Replay TV er voor € 2,50 bij gekocht? Anders gaat het niet werken.Isane schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:34:
Even een domme vraag tussen door he. Ik heb een Entone ontvanger. Ik merk op dat het live beeld niet kan pauzeren ?
Ook zonder Replay tv zou er wel gepauzeerd moeten kunnen worden. Deze opties staan verder los van elkaar. De € 2,50 die je noemt geldt trouwens niet voor alle abonnementen, dit is alleen voor het verouderde portfolio.Sjakie0101 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:36:
[...]
Heb je Replay TV er voor € 2,50 bij gekocht? Anders gaat het niet werken.
Isane, kun je in een PB je postcode en huisnummer toesturen? Kunnen wij met je nagaan wat er mis gaat! Je mag ons eventueel ook berichten op Facebook op Twitter.
Met vriendelijke groet,
Jeanine
Caiway Webcare Team
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Ik had al zo'n vermoeden dat het los van elkaar staat. Ik heb je een PB gestuurd. Bedankt voor je snelle reactieCaiway schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:33:
[...]
Ook zonder Replay tv zou er wel gepauzeerd moeten kunnen worden. Deze opties staan verder los van elkaar. De € 2,50 die je noemt geldt trouwens niet voor alle abonnementen, dit is alleen voor het verouderde portfolio.
Isane, kun je in een PB je postcode en huisnummer toesturen? Kunnen wij met je nagaan wat er mis gaat! Je mag ons eventueel ook berichten op Facebook op Twitter.
Met vriendelijke groet,
Jeanine
Caiway Webcare Team
[ Voor 20% gewijzigd door Isane op 31-07-2016 14:41 ]
Zijn er ook Tweakers in Twente die een abonnement zonder televisie hebben? Bij Caiway kan ik het niet vinden, terwijl je bij Fiber nauwelijks goedkoper uit bent.
Ik heb Solcon Internet+Bellen voor 48 euro. Is bijna 11 euro goedkoper dan alles-in-1 met opnamepakket. IP-nummer is vast (in tegenstelling tot Caiway). Snelheid van 150Mbps is ook goed en stabiel. TV heb ik toch nog via Caiway + Humax.meintje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:29:
Zijn er ook Tweakers in Twente die een abonnement zonder televisie hebben? Bij Caiway kan ik het niet vinden, terwijl je bij Fiber nauwelijks goedkoper uit bent.
Thanks. Ten opzichte van Caiway scheelt dat dan €3,00. Ben ik ook nog telefoon kwijt, maar dat geeft niet. Zet in ieder geval geen zoden aan de dijk. Kennissen in Rijssen hebben een 50/50 abonnement voor €35,- per maand op het Reggefiber netwerk. Dat lijkt op het Cogas netwerk helaas niet mogelijk.fjw77 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:10:
[...]
Ik heb Solcon Internet+Bellen voor 48 euro. Is bijna 11 euro goedkoper dan alles-in-1 met opnamepakket. IP-nummer is vast (in tegenstelling tot Caiway). Snelheid van 150Mbps is ook goed en stabiel. TV heb ik toch nog via Caiway + Humax.
Op CIF is er helemaal nog niets mogelijk. Wellicht dat Ziggo (via Vodafone) binnenkort terugkomt op CIF glasvezel en dat ook KPN binnenkort (eind dit jaar) gaat komen. Wordt tijd!
Momenteel is Cif bezig met glasvezel in Berkelland (Klik, achterhoek), daar zijn een aantal aanbieders direct vanaf het begin mogelijk.Sjakie0101 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:30:
Op CIF is er helemaal nog niets mogelijk. Wellicht dat Ziggo (via Vodafone) binnenkort terugkomt op CIF glasvezel en dat ook KPN binnenkort (eind dit jaar) gaat komen. Wordt tijd!
Ziggo zie ik op zichzelf niet op het netwerk verschijnen, al is het maar omdat meerdere aanbieders op de kabel lastig is (niet onmogelijk, wel duur) en ze zelf geen glasvezel aanbieden. Misschien dat ze na het samenvoegen met Vodafone hier wel breder mee beginnen.
KPN kijk ik zelf niet naar uit, maar dat heeft meer te maken met hun behandeling (en dan voornamelijk de hoeveelheid bullshit) toen wij nog ADSL bij hun afnamen. Dichtgetimmerde/haast onvervangbare routers, onzin verkondigen via de servicelijn en loze beloften helpen je niet echt om aan mij een dienst te verkopen.
Dat eerste kun je wel vergeten. Realistischer is dat Vodafone Thuis gewoon gaat verdwijnen.Sjakie0101 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:30:
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Met alle respect maar ik zie nog steeds dezelfde drie particuliere aanbieders Solcon, FIber en Caiway.D4NG3R schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:41:
[...]
Momenteel is Cif bezig met glasvezel in Berkelland (Klik, achterhoek), daar zijn een aantal aanbieders direct vanaf het begin mogelijk.
Ziggo zie ik op zichzelf niet op het netwerk verschijnen, al is het maar omdat meerdere aanbieders op de kabel lastig is (niet onmogelijk, wel duur) en ze zelf geen glasvezel aanbieden. Misschien dat ze na het samenvoegen met Vodafone hier wel breder mee beginnen.
KPN kijk ik zelf niet naar uit, maar dat heeft meer te maken met hun behandeling (en dan voornamelijk de hoeveelheid bullshit) toen wij nog ADSL bij hun afnamen. Dichtgetimmerde/haast onvervangbare routers, onzin verkondigen via de servicelijn en loze beloften helpen je niet echt om aan mij een dienst te verkopen.
Nog steeds niet de grote namen als TELE2, KPN, X4ALL, Telfort, Vodafone, Tweak etc
Wat betreft Vodafone zijn de laatste berichten dat Vodafone juist nu al contracten afsluit die aansluiten bij de Ziggo contracten. Dus wel degelijk zal Ziggo zich gaan begeven op de glasvezelmarkt via/met Vodafone.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-08-2016 19:30 ]
Het nieuwsbericht van vandaag spreekt die mogelijkheid compleet tegen:Sjakie0101 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:27:
[...]
Wat betreft Vodafone zijn de laatste berichten dat Vodafone juist nu al contracten afsluit die aansluiten bij de Ziggo contracten. Dus wel degelijk zal Ziggo zich gaan begeven op de glasvezelmarkt via/met Vodafone.
Volgens de uitspraak van de Europese Commissie zorgt het afstoten van de afdeling voor vast internet en telefonie door Vodafone ervoor dat er voldoende concurrentie blijft op de markt voor vast internet in Nederland. Vodafone moet het vaste netwerk inclusief de abonnees overdragen aan een andere partij. De provider had eerder al aangeboden om dat te doen, om de fusie mogelijk te maken.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Klopt helemaal en jammer. Ik zag Vodafone nog wel als mogelijke provider voor CIF. Er blijven niet veel onafhankelijke glasproviders over die dan nog bij CIF kunnen toetreden. Alles wat maar iets aan KPN is gerelateerd wordt buiten de deur gehouden door CIF.
Eerder waren er nog wel geruchten dat KPN eind dit jaar zou toetreden maar het blijft angstvallig stil daaromtrent.
Eerder waren er nog wel geruchten dat KPN eind dit jaar zou toetreden maar het blijft angstvallig stil daaromtrent.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-08-2016 20:28 ]
ik hoop echt wel dat kpn er op mag begin volgend jaar, als ik de prijzen en optie van caiway/solcon/fiber zie dan wordt ik daar nit echt vrolijk van, laat staan het tv product wat bij de meesten nog in de kinderschenen staat, tevens wil ik mijn kpn compleet niet kwijtSjakie0101 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:27:
Klopt helemaal en jammer. Ik zag Vodafone nog wel als mogelijke provider voor CIF. Er blijven niet veel onafhankelijke glasproviders over die dan nog bij CIF kunnen toetreden. Alles wat maar iets aan KPN is gerelateerd wordt buiten de deur gehouden door CIF.
@Caiway Erg tevreden met de ReplayTV functie op glas. Ik zie dat deze ook prima werkt op de iPhone, maar kan niet op de iPad? Ik krijg op de iPad nml niet de mogelijkheid om op een oudere uitzending te klikken en dan op afspelen te drukken. Deze is er wel op de iPhone. Zie ik iets over het hoofd?
Ik zou ook dolgraag KPN zien op de glasvezel van CIF. Kan ik eindelijk kijken naar BBC First HD, want dat vertikt Caiway om door te geven.
Nou ik zou juist helemaal niet blij zijn als KPN via de CIF infrastructuur gaat leveren. Eerst vertikken ze het jarenlang om te investeren in het buitengebied, en als het kabeltje er eenmaal ligt dan willen ze gaan profiteren? Het zou me ook niks verbazen als ze gaan proberen om het netwerk op te kopen zodra het er ligt. Hopelijk is de Cogas zo verstandig om dat dus niet te gaan doen.
Verwacht overigens ook niet dat de Cogas zal gaan verkopen, aangezien ze toch al op zoek moesten naar nieuwe businesscases, nu gas steeds meer taboe wordt en we in de toekomst over moeten gaan op duurzame alternatieven.
Verwacht overigens ook niet dat de Cogas zal gaan verkopen, aangezien ze toch al op zoek moesten naar nieuwe businesscases, nu gas steeds meer taboe wordt en we in de toekomst over moeten gaan op duurzame alternatieven.
Zoveel mis je niet aan bbc first, allemaal al geweest en erg veel herhalingen.H D R schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:22:
Ik zou ook dolgraag KPN zien op de glasvezel van CIF. Kan ik eindelijk kijken naar BBC First HD, want dat vertikt Caiway om door te geven.
Het zou zeer onverstandig zijn van de investeringsmaatschappij CIF om de grote providers te blijven weren.Aotearoa schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:15:
Nou ik zou juist helemaal niet blij zijn als KPN via de CIF infrastructuur gaat leveren. Eerst vertikken ze het jarenlang om te investeren in het buitengebied, en als het kabeltje er eenmaal ligt dan willen ze gaan profiteren? Het zou me ook niks verbazen als ze gaan proberen om het netwerk op te kopen zodra het er ligt. Hopelijk is de Cogas zo verstandig om dat dus niet te gaan doen.
Ik maak moedwillig geen gebruik van glasvezel omdat daar alleen Caiway naast twee nietszeggende providers te klok slaan en ook nog eens tegen zelf gereguleerde veel te dure tarieven t.o.v. COAX.
Ik ben totaal niet onder de indruk van het glasnetwerk dat er is neergelegd, simpel weg omdat er geen enkele keuze is voor een goede toonaangevende provider als KPN, XS4ALL, Tweak, Tele2, Telfort etc.
Dit is echt op een totaal verkeerde manier een glasnetwerk neerleggen, vervolgens veel te veel vragen voor de abonnementen en daarnaast ook nog eens de COAX verwaarlozen die juist goed was opgezet door Ziggo.
Wanneer dit de manier van investeren is dan hebben ze niet door dat de klanten hard weghollen.
Op zich heb je wel goede punten, alleen hier sla je de plank mis. Het zal 90%, misschien wel 99% van de mensen, geen bal interesseren. Die kijken naar wat het maandelijks kost en of daar nu CIF achterzit of een andere provider zal ze worst zijn. En ze zullen al helemaal uit principes geen zaken achterwege laten, daarvoor hebben de meeste mensen te weinig principes of gewoon geen keuze. Ik had ook liever geen internet gehad van Caiway, maar anno 2016 zonder internet leven is het hem ook niet. En ja, ADSL had gekund, alleen schieten daar mijn principes te kort voor (20mbit is tegenwoordig geen breedband meer).Sjakie0101 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:21:
Wanneer dit de manier van investeren is dan hebben ze niet door dat de klanten hard weghollen.
Haha, ik zie dat sommige mensen het na 1,5 jaar emotioneel nog niet verwerkt hebben
Even een paar zaken rechtzetten.
CIF weert KPN niet, KPN (en de andere glasaanbieders) vinden het niet rendabel te investeren in zo'n "klein" afzetgebied.
KPN (en andere glasaanbieders) hadden ook zelf de glaskabeltjes kunnen trekken in Twente, zo hadden daarin net zoveel keuze als CIF, maar nee, die inverstering wouden ze niet maken.
En dan CIF de zwarte Piet toeschuiven ondanks dat ze geïnvesteerd hebben in onze Regio
En ik ken persoonlijk niemand (behalve een niet nader te noemen persoon via via op Tweakers
) die is weggehold van Caiway.
Ik ken wel een aantal personen die destijds uit principe niet naar Caiway zijn gegaan maar *DSL hebben genomen destijds. De mensen die ik ken zijn ondertussen allemaal met "hangende pootjes" toch overgegaan naar Caiway omdat je daar in onze situatie de meeste "bang for the buck" krijgt.
En COAX verwaarlozen
De zenders die ik (en 99% met mij denk ik) bekijk zijn allemaal HD en al 1,5 jaar storingsvrij (NL zenders + Eurosport + fox sports 1+3+5).
Even een paar zaken rechtzetten.
CIF weert KPN niet, KPN (en de andere glasaanbieders) vinden het niet rendabel te investeren in zo'n "klein" afzetgebied.
KPN (en andere glasaanbieders) hadden ook zelf de glaskabeltjes kunnen trekken in Twente, zo hadden daarin net zoveel keuze als CIF, maar nee, die inverstering wouden ze niet maken.
En dan CIF de zwarte Piet toeschuiven ondanks dat ze geïnvesteerd hebben in onze Regio
En ik ken persoonlijk niemand (behalve een niet nader te noemen persoon via via op Tweakers
Ik ken wel een aantal personen die destijds uit principe niet naar Caiway zijn gegaan maar *DSL hebben genomen destijds. De mensen die ik ken zijn ondertussen allemaal met "hangende pootjes" toch overgegaan naar Caiway omdat je daar in onze situatie de meeste "bang for the buck" krijgt.
En COAX verwaarlozen
Grolsch,
KPN wil wel degelijk op het netwerk van CIF. Voldoende aansluitingen erbij zou voor KPN en alle dochtermaatschappijen niet verkeerd zijn immers. De geruchten gaan dat KPN wel degelijk op het tweede slot komt van de glasaansluiting, mij is echter niet duidelijk of daar dan weer een nieuwe aanleg van nog een kabel voor nodig is. Dus KPN wil wel degelijk investeren en zo de geluiden van alle genoemde providers zijn worden ze moedwillig geweerd, zeker de eerste twee jaar waarin Caiway een voorkeursrecht geniet. Je hoort het goed Caiway heeft een voorkeursrecht.
Ik heb nooit gehoord dat Reggefiber niet wou investeren. Alles heeft te maken met gemeenten die vuistdiep in het Cogasnetwerk zitten en van daaruit CIF (een combinatie van o.a. Cogas, Rabo en Caiw) hebben bevoordeeld boven Reggefiber.
Een ding weet ik zeker, wanneer er goede alternatieven komen dan is een hele club Twentenaren weg bij Caiway.
Verder ben ik ook tevreden over Caiway, echter het TVpakket is om te janken zo slecht tov Ziggo op COAX en een overstap naar glas is niet te maken omdat een gemiddelde klant met meer tv's die wel HD zenders wil ontvangen die we op COAX niet hebben al snel €10,= duurder uit is (praat ik even niet over de gratis nieuwsgroepen die bij glas € 5,= kosten)
Even een opsomming van wat we missen op COAX:
- 7 HD zenders in het basispakket die wel bij Ziggo en de andere Caiwayklanten zijn te zien: ARD, ZDF, 24kitchen, Nickelodeon, Arte, MTV, Disney Channel.
- 2 HD zenders zitten wel in het basispakket van Caiway, niet bij ons: FoxLife HD en Discovery HD (maar goed het argument mag daar nog zijn dat vastgehouden is aan wat Ziggo destijd bood maar naar anderhalf jaar vind ik dat geen steekhoudend argument, Caiway had dat terloops al beetje bij beetje om kunnen zetten)
- Diverse regionale zenders ontbreken: L1, AT5, Rijnmond etc wel bij Ziggo en het 'eigen' Caiway pakket niet bij ons.
- Bij Ziggo hadden we Fox Sports volledig in HD, Film1 volledige in HD en HBO volledig in HD.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat we op de COAX er op vooruit zijn gegaan, het is een flinke stap achterwaarts en dat was ons bij Ziggo voor nagenoeg dezelfde abonnementsprijs niet gebeurd.
Bovendien is het vreemd dat we qua aantal HD zenders ver uit de pas lopen met de rest van het Caiwaygebied. Het lijkt er op alsof men dit moedwillig doet. Mij lijkt het toe dat er geen enkele reden kan zijn om minimaal de genoemde 7 ontbrekende HDbasiszenders toe te voegen. Dat bij ons 2 zenders in een pluspakket zitten ipv basis is daar aan toe. Ook de ontbrekende regionalen hebben we gewoon recht op.
Waarom moeten wij anderhalf jaar wachten op zaken die anderhalf jaar geleden binnen het normale Caiwaypakket wel worden geleverd en anderhalf jaar geleden door Ziggo er bij zijn geplaats voor hun eigen klant? Ik vind het eerlijk gezegd ronduit een schande hoe ze met het COAX TV pakket omgaan in Twente. Ze laten ons er mee stikken.
KPN wil wel degelijk op het netwerk van CIF. Voldoende aansluitingen erbij zou voor KPN en alle dochtermaatschappijen niet verkeerd zijn immers. De geruchten gaan dat KPN wel degelijk op het tweede slot komt van de glasaansluiting, mij is echter niet duidelijk of daar dan weer een nieuwe aanleg van nog een kabel voor nodig is. Dus KPN wil wel degelijk investeren en zo de geluiden van alle genoemde providers zijn worden ze moedwillig geweerd, zeker de eerste twee jaar waarin Caiway een voorkeursrecht geniet. Je hoort het goed Caiway heeft een voorkeursrecht.
Ik heb nooit gehoord dat Reggefiber niet wou investeren. Alles heeft te maken met gemeenten die vuistdiep in het Cogasnetwerk zitten en van daaruit CIF (een combinatie van o.a. Cogas, Rabo en Caiw) hebben bevoordeeld boven Reggefiber.
Een ding weet ik zeker, wanneer er goede alternatieven komen dan is een hele club Twentenaren weg bij Caiway.
Verder ben ik ook tevreden over Caiway, echter het TVpakket is om te janken zo slecht tov Ziggo op COAX en een overstap naar glas is niet te maken omdat een gemiddelde klant met meer tv's die wel HD zenders wil ontvangen die we op COAX niet hebben al snel €10,= duurder uit is (praat ik even niet over de gratis nieuwsgroepen die bij glas € 5,= kosten)
Even een opsomming van wat we missen op COAX:
- 7 HD zenders in het basispakket die wel bij Ziggo en de andere Caiwayklanten zijn te zien: ARD, ZDF, 24kitchen, Nickelodeon, Arte, MTV, Disney Channel.
- 2 HD zenders zitten wel in het basispakket van Caiway, niet bij ons: FoxLife HD en Discovery HD (maar goed het argument mag daar nog zijn dat vastgehouden is aan wat Ziggo destijd bood maar naar anderhalf jaar vind ik dat geen steekhoudend argument, Caiway had dat terloops al beetje bij beetje om kunnen zetten)
- Diverse regionale zenders ontbreken: L1, AT5, Rijnmond etc wel bij Ziggo en het 'eigen' Caiway pakket niet bij ons.
- Bij Ziggo hadden we Fox Sports volledig in HD, Film1 volledige in HD en HBO volledig in HD.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat we op de COAX er op vooruit zijn gegaan, het is een flinke stap achterwaarts en dat was ons bij Ziggo voor nagenoeg dezelfde abonnementsprijs niet gebeurd.
Bovendien is het vreemd dat we qua aantal HD zenders ver uit de pas lopen met de rest van het Caiwaygebied. Het lijkt er op alsof men dit moedwillig doet. Mij lijkt het toe dat er geen enkele reden kan zijn om minimaal de genoemde 7 ontbrekende HDbasiszenders toe te voegen. Dat bij ons 2 zenders in een pluspakket zitten ipv basis is daar aan toe. Ook de ontbrekende regionalen hebben we gewoon recht op.
Waarom moeten wij anderhalf jaar wachten op zaken die anderhalf jaar geleden binnen het normale Caiwaypakket wel worden geleverd en anderhalf jaar geleden door Ziggo er bij zijn geplaats voor hun eigen klant? Ik vind het eerlijk gezegd ronduit een schande hoe ze met het COAX TV pakket omgaan in Twente. Ze laten ons er mee stikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-08-2016 12:26 ]
De Gemeente Dinkelland zit ook diep in het Cogas verhaal, echter ligt in Ootmarsum en deels Denekamp (Gelukkig!!!) glas van Reggefiber en komt CIF glas er niet in. Ben enorm blij met deze keuze, anders had ik zeker nog op ADSL gezeten.Sjakie0101 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:14:
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Sjakie, mag ik je vragen wat je nu wel hebt aan zenderaanbod? Aangezien je geen abonnement bij Caiway wilt. Ik snap werkelijk niet waar al het geklaag vandaag komt. Caiway werkt, in mijn geval, probleemloos. Altijd internet en nooit geen storing op de COAX. Ik denk niet dat de gemiddelde klant van tegenwoordig veel mist aan de Duitse TV zenders die je noemt. Hetzelfde geld eigenlijk voor de regionale zenders, welke niet echt hier in de regio zijn.Sjakie0101 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:14:
Grolsch,
KPN wil wel degelijk op het ... Heel verhaal
Volgens mij geef ik het zelfde aan als jouw, ik ben verder tevreden maar het TV pakket op COAX strookt niet. Dat jij niet kijkt naar de genoemde zenders wil niet zeggen dat anderen dat niet doen. En verder is het voor mij een principe kwestie. Waarom moeten wij slechter af zijn dan de andere Caiway-klanten? En waarom zelfs slechter af bij Ziggo? We mogen toch verwachten van Caiway dat ze de zaak up to date houden zoals Ziggo dat deed? Ik mis qua TV iedere vooruitgang qua HD zenders op COAX en ik mag met recht zeggen dat Ziggo dat gewoon goed voor elkaar had. Caiway laat ons er in stikken op dit moment en wanneer jij vindt dat dit niet zo is moet je met betere argumenten komen dan dat je zelf niet naar die zenders kijkt... Dat is immers voor iedereen anders.meintje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
Sjakie, mag ik je vragen wat je nu wel hebt aan zenderaanbod? Aangezien je geen abonnement bij Caiway wilt. Ik snap werkelijk niet waar al het geklaag vandaag komt. Caiway werkt, in mijn geval, probleemloos. Altijd internet en nooit geen storing op de COAX. Ik denk niet dat de gemiddelde klant van tegenwoordig veel mist aan de Duitse TV zenders die je noemt. Hetzelfde geld eigenlijk voor de regionale zenders, welke niet echt hier in de regio zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-08-2016 20:22 ]
Ik hoef niet met betere argumenten te komen. Het is namelijk simpelweg zoals het is. We kunnen tot in de eeuwigheid blijven zeuren dat het bij Ziggo beter was, maar daar hebben we helemaal niks aan. Ziggo is niet meer beschikbaar. Ik hoop voor jou dat je het lang volhoudt met je principes. Caiway gaat namelijk niks veranderen. Simpelweg omdat er geen concurrentie is. Tenminste, ik lees hier weinig over mensen die tevreden zijn bij Fiber...
Volgens mij maak ik geen vergelijk met Ziggo of hoe het daar was. Kijk naar het Caiwaypakket wat ze standaard leveren. Die heeft meer HD zenders en regionale zenders dan het Twentepakket. Je moet het toch met me eens zijn dat dit niet klopt?meintje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:22:
Ik hoef niet met betere argumenten te komen. Het is namelijk simpelweg zoals het is. We kunnen tot in de eeuwigheid blijven zeuren dat het bij Ziggo beter was, maar daar hebben we helemaal niks aan. Ziggo is niet meer beschikbaar. Ik hoop voor jou dat je het lang volhoudt met je principes. Caiway gaat namelijk niks veranderen. Simpelweg omdat er geen concurrentie is. Tenminste, ik lees hier weinig over mensen die tevreden zijn bij Fiber...
Volgens mij doe je niet anders. Maar goed, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet op de hoogte was over het verschil met andere Caiway gebieden. Maar ik kijk dan ook nauwelijks tv. Zelfs zo weinig dat ik er van baal dat ik bij Caiway geen internet only abonnement kan afnemen.Sjakie0101 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:23:
[...]
Volgens mij maak ik geen vergelijk met Ziggo of hoe het daar was. Kijk naar het Caiwaypakket wat ze standaard leveren. Die heeft meer HD zenders en regionale zenders dan het Twentepakket. Je moet het toch met me eens zijn dat dit niet klopt?
KPN mag er van mij in stikken, zoals ik eerder al aanhaalde:Sjakie0101 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:14:
KPN wil wel degelijk op het netwerk van CIF.
Eerst (meerdere malen) beloven dat er 'spoedig' een upgrade komt van ADSL naar ADSL2, om hier telkens na een aantal weken op terug te komen omdat het qua kosten niet haalbaar is. Zoals Aotearoa eerder ook al aangaf:D4NG3R schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:41:
Je geeft telkens aan uit te kijken naar de grote 'toonaangevende' providers. En laat die providers nou net weinig last hebben van een paar 100/1000 man die klagen, in tegenstelling tot de kleinere providers die dit direct zouden voelen in hun omzet en hier op een kort termijn dan ook wat mee moeten doen.Aotearoa schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:15:
Nou ik zou juist helemaal niet blij zijn als KPN via de CIF infrastructuur gaat leveren. Eerst vertikken ze het jarenlang om te investeren in het buitengebied, en als het kabeltje er eenmaal ligt dan willen ze gaan profiteren?
Ik hoor eigenlijk helemaal niemand klagen over de dienstverlening van Caiway (Wel over Fiber trouwens, maar naar mijn idee zijn die hier sowieso al niet zo populair).
De kosten zijn vergeleken met Ziggo laag, je hebt als eindgebruiker veel meer keuze in de hardware die je wel of niet in huis haalt, de standaard aangeboden pakketten zijn breed genoeg om 90% van de mensen in hun behoeften te voorzien en wat er niet in het standaardpakket zit is grotendeels te vinden in de extra opties.
De kosten tov Ziggo zijn nagenoeg gelijk. Ik ben het ook met je eens dat wat men levert gewoon prima is. Laat toch onverlet dat ons basispakket niet strookt met het Caiwaypakket en we gewoon HD-zenders maar goed ze zullen het vast wel een keer rechtzetten.
Maar goed ik ben eigenlijk veel te kritisch in deze zie ik nu in. We kunnen immers de meeste zenders wel ontvangen en ons pakket is ook nog niet zo verkeerd en ik moet zeggen dat Caiway erg stabiel is, geen storingen!
En zoals velen hier al zeiden ik moet gaan stoppen met vergelijken met mijn vorige provider. Dat voegt niets toe.
Maar goed ik ben eigenlijk veel te kritisch in deze zie ik nu in. We kunnen immers de meeste zenders wel ontvangen en ons pakket is ook nog niet zo verkeerd en ik moet zeggen dat Caiway erg stabiel is, geen storingen!
En zoals velen hier al zeiden ik moet gaan stoppen met vergelijken met mijn vorige provider. Dat voegt niets toe.
[ Voor 47% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-08-2016 10:41 ]
Inderdaad helemaal top gedaan van Caiway!
Nu nog een actie zoals bij KPN bij afsluiting van G250 of G500 Fox Sports gratis of voor de helft.....
Mijn besluit staat in elk geval vast: glasvezel komt er aan!
Nu nog een actie zoals bij KPN bij afsluiting van G250 of G500 Fox Sports gratis of voor de helft.....
Mijn besluit staat in elk geval vast: glasvezel komt er aan!
[ Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-09-2016 19:30 ]
Ik mis de voordelen die je kan hebben bij KPN met mobiel en vast.
Ook wij krijgen eindelijk de mogelijkheid om over te stappen op glasvezel, waar het mij relatief eenvoudig leek om informatie op te vragen en daardoor de juiste aanbieder te kiezen, valt dat toch tegen. Ook hier hebben we op het mogelijke Cogas netwerk de keuze tussen Caiway, Solcon & Fiber.
Huidige situatie is dat we prima televisie hebben via CanalDigitaal, dramatische internetsnelheid met KPN, maar goed dat koperlijntje kan niet beter. Alleen al voor internet via glasvezel wil ik het hebben.
Dan de opties, thuis hebben we drie televisies en feitelijk zijn we drie aansluitingen nodig, hiermee zou Caiway afvallen. Echter bestaat ook de mogelijkheid om twee keer het Caiway abbo af te sluiten, vanwege meerdere adressen in één woning. Prijs & mogelijkheden afwegend neig ik naar Solcon, maar wellicht zijn de andere aanbieders toch beter. Zelfs het aanhouden van Canaldigitaal en alleen internet + bellen via glasvezel doen, behoort tot de mogelijkheden.
Bij vrije keuze van deze glasvezelaanbieder + mogelijkheid tot aanhouden Canaldigitaal, welke optie zou het meest aan te raden zijn?
Huidige situatie is dat we prima televisie hebben via CanalDigitaal, dramatische internetsnelheid met KPN, maar goed dat koperlijntje kan niet beter. Alleen al voor internet via glasvezel wil ik het hebben.
Dan de opties, thuis hebben we drie televisies en feitelijk zijn we drie aansluitingen nodig, hiermee zou Caiway afvallen. Echter bestaat ook de mogelijkheid om twee keer het Caiway abbo af te sluiten, vanwege meerdere adressen in één woning. Prijs & mogelijkheden afwegend neig ik naar Solcon, maar wellicht zijn de andere aanbieders toch beter. Zelfs het aanhouden van Canaldigitaal en alleen internet + bellen via glasvezel doen, behoort tot de mogelijkheden.
Bij vrije keuze van deze glasvezelaanbieder + mogelijkheid tot aanhouden Canaldigitaal, welke optie zou het meest aan te raden zijn?
LOETKE
Caiway is niet verkrijgbaar zonder tv. Fiber en Solcon wel maar zijn dan marginaal goedkoper met, volgens mij, een lagere internetsnelheid. Als je geen extra zenderpakketten nodig hebt kun je bij Caiway ook gewoon tv over de kabel nemen. Dat is ongecodeerd en heb je dus geen smartcards/kastjes nodig.
Daarin zit wel een beetje het extra probleem gevangen. Wanneer wij dezelfde of vrijwel dezelfde zenders willen blijven ontvangen zit je aan een upgrade van het zenderpakket vast. De kosten p/m gaan dan nogal snel omhoog, zeker met de extra benodigde kastjes.
Daarbij vraag ik mij ook af of ze het kwaliteitsniveau van tv wat ze zeggen te kunnen halen ook daadwerkelijk behalen. Schotel is vooral vervelend bij sneeuw of onweer, maar vind ik verder prima met de HD kwaliteit. Nu weet ik niet in hoeverre mensen de kwaliteit van TV beoordelen wanneer ze schotel met glasvezel vergelijken. Glasvezel tv kwaliteit kom ik namelijk nogal wat negatiefs (blokkerig) over tegen.
Daarbij vraag ik mij ook af of ze het kwaliteitsniveau van tv wat ze zeggen te kunnen halen ook daadwerkelijk behalen. Schotel is vooral vervelend bij sneeuw of onweer, maar vind ik verder prima met de HD kwaliteit. Nu weet ik niet in hoeverre mensen de kwaliteit van TV beoordelen wanneer ze schotel met glasvezel vergelijken. Glasvezel tv kwaliteit kom ik namelijk nogal wat negatiefs (blokkerig) over tegen.
LOETKE
Morgen krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis in Almelo. Ik heb ook een Glasvezel abonnement bij Caiway afgesloten (G250) en die is dus ook al opgeleverd (kreeg afgelopen vrijdag een SMS dat ik de modem kan aansluiten etc).
En nu vraag ik mij af, is de router die ik op dit moment heb, de Asus RT-N66U, geschikt voor 250Mbps?
De router komt in de woonkamer te staan (daar is het aansluitpunt van de glasvezel..) dus bereik is geen probleem in de woonkamer, waar wij toch de meeste tijd zitten.
En welke routers gebruiken jullie?
Thanks alvast
En nu vraag ik mij af, is de router die ik op dit moment heb, de Asus RT-N66U, geschikt voor 250Mbps?
De router komt in de woonkamer te staan (daar is het aansluitpunt van de glasvezel..) dus bereik is geen probleem in de woonkamer, waar wij toch de meeste tijd zitten.
En welke routers gebruiken jullie?
Thanks alvast
http://lmgtfy.com/?q=Asus+RT-N66U+specs
Die asus heeft blijkbaar een GB WAN poort (1000Mbit) dus dat zou het probleem niet moeten zijn
250Mbit draadloos kon wel eens lastig worden, maar dat geld voor elke router.
Die asus heeft blijkbaar een GB WAN poort (1000Mbit) dus dat zou het probleem niet moeten zijn
250Mbit draadloos kon wel eens lastig worden, maar dat geld voor elke router.
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2wesley17 schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:08:
Zo te zien is de WAN -> LAN throughput prima in orde met die router. Zolang je er geen rare dingen mee gaat doen (zoals QoS, etc.) zal je router in ieder geval geen bottleneck vormen.
Let er wel op dat je die speeds zeer waarschijnlijk niet in de praktijk (via 2,4G) gaat halen. Eerder max. 100 Mb/s (en dat is al luxe met de betere 802.11n 2.4G kaartjes). Wil je sneller dan 100 Mb/s via wireless, dan kan je het beste kijken naar een (nieuwere) 802.11ac router (mits je clients dit ook ondersteunen!).
Die link heeft verder nog een paar andere leuke benchmark results. Zeker een kijkje waard!
Een Mikrotik CCR1009-8G-1S-1S+PC, direct op de fiber geprikt.
[ Voor 4% gewijzigd door _BLAST3R op 05-09-2016 14:16 . Reden: Deze router kan blijkbaar geen 802.11ac, oeps. :-) ]
Ik heb nog weer even wat onderzoek gedaan en de voorkeur gaat nu uit naar het basis Caiway pakket. Voor de camper en daarop geïnstalleerde schotel dienen we het basis pakket van Canal Digitaal aan te houden. Hierop kunnen we dan ook één televisie binnenshuis voeden met televisie signaal, mochten mijn ouders niet vertrokken zijn met de camper.
Daardoor bleek Caiway ook weer een optie vanwege het 'maar' aanbieden van max. 2 IPTV aansluitingen. Ik heb niet echt gekeken naar snelheid. Wanneer je van mijn huidige coax verbinding overgaat op de langzaamste glasverbinding, ga je nog factor X tot de macht X omhoog. De langzaamste verbinding met 75Mbps, lijkt mij dan ook (eerst) voldoende.
Verschil maakt het TV aanbod, ik heb zenders en kwaliteit tussen de drie beschikbare leveranciers bekeken en genoteerd. Caiway heeft meer zenders en tevens meer zenders in HD kwaliteit. De extra pakketten als Foxsports Eredivisie (zeker afname) HBO (prijs maakt het interessant). Op basis hiervan wint Caiway het voor mij van Solcon, welke bepaalde zenders, zo lijkt het althans volgens de zenderlijst, niet in dezelfde kwaliteit doorgeeft dan wel in zijn geheel niet doorgeeft.
Daardoor bleek Caiway ook weer een optie vanwege het 'maar' aanbieden van max. 2 IPTV aansluitingen. Ik heb niet echt gekeken naar snelheid. Wanneer je van mijn huidige coax verbinding overgaat op de langzaamste glasverbinding, ga je nog factor X tot de macht X omhoog. De langzaamste verbinding met 75Mbps, lijkt mij dan ook (eerst) voldoende.
Verschil maakt het TV aanbod, ik heb zenders en kwaliteit tussen de drie beschikbare leveranciers bekeken en genoteerd. Caiway heeft meer zenders en tevens meer zenders in HD kwaliteit. De extra pakketten als Foxsports Eredivisie (zeker afname) HBO (prijs maakt het interessant). Op basis hiervan wint Caiway het voor mij van Solcon, welke bepaalde zenders, zo lijkt het althans volgens de zenderlijst, niet in dezelfde kwaliteit doorgeeft dan wel in zijn geheel niet doorgeeft.
LOETKE
Dat geldt alleen voor glas voor alle duidelijkheid, de meest Twentenaren stappen echter niet over omdat de prijsstellng voor glas er voor zorgt dat men tussen de 6 en 15 euro duurder uit is bij een overstap van 120 Mbit Twente HD pakket naar G250.
Maar goed ik heb alle vertrouwen dat Caiway iets voor ons gaat doen zowel op COAX waar de HD zenders niet op order zijn als op glas. Ik zie dat Caiway op alle fronten goed bezig is en men zal ons vast niet vergeten zijn!
Maar goed ik heb alle vertrouwen dat Caiway iets voor ons gaat doen zowel op COAX waar de HD zenders niet op order zijn als op glas. Ik zie dat Caiway op alle fronten goed bezig is en men zal ons vast niet vergeten zijn!
[ Voor 96% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-09-2016 19:44 ]
Coax is geen optie in het buitengebied. We gaan van niets (schotel of digitenne) over naar glas.
LOETKE
Klopt, maar jullie gaan er altijd dik op vooruit! Voor jullie is niet meedoen geen optie.RudyL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:44:
Coax is geen optie in het buitengebied. We gaan van niets (schotel of digitenne) over naar glas.
Wanneer gaat caiway ook 1000 Mbit aanbieden.
Ik verwacht niet dat dit er vandaag of morgen is. Het is een extreem kleine nichemarkt.jaaoie17 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:11:
Wanneer gaat caiway ook 1000 Mbit aanbieden.
Zoiets kan pas gebeuren op het moment dat CIF echt zijn netwerk openstelt. Op dit moment heeft Caiway nog het voorkeursrecht waarbij ze zelfs bepalen wie er wel of niet bij mag. Dit duurt nog een paar maand. Dan moet CIF toch echt gaan komen met veel meer aanbieders aangezien de situaties waarin je op een glasnetwerk maar kunt kiezen uit 3 aanbieders geen bestaansrecht heeft.
Cogas heeft er 5 beloofd binnen een jaar aan daar is niets van terecht gekomen.
Zeuren en klagen blijft makkelijk. Telt u mee?Sjakie0101 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:30:
Zoiets kan pas gebeuren op het moment dat CIF echt zijn netwerk openstelt. Op dit moment heeft Caiway nog het voorkeursrecht waarbij ze zelfs bepalen wie er wel of niet bij mag. Dit duurt nog een paar maand. Dan moet CIF toch echt gaan komen met veel meer aanbieders aangezien de situaties waarin je op een glasnetwerk maar kunt kiezen uit 3 aanbieders geen bestaansrecht heeft.
1. Caiway. 2. Solcon, 3. Fiber. 4. Weserve 5. Cbizz
Vreemd je noemt Cbizz en Weserve ook?? Dat zijn geen particuliere aanbieders. Prima dat je het voor Cogas/CIF opneemt maar dit noem ik eerder de feiten verdraaien.MasterM schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:31:
[...]
Zeuren en klagen blijft makkelijk. Telt u mee?
1. Caiway. 2. Solcon, 3. Fiber. 4. Weserve 5. Cbizz
Verder mag je ook wel even met mij meetellen wat betreft het andere glasnetwerk dat ook in Twente ligt (Reggefiber):
KPN
XS4ALL
Tele2
Vodafone
Sipte
Trined
Fiber
Telfort
Onlne.nl
Solcon
Tweak
En dan zijn er nog een ca 13 die ik hier boven niet noem waaronder OnsBrabantNet, ON, Fieber, Netrebel, XSyou, Jonas, Helden van.NU, Phonedata, etc etc.
[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-09-2016 12:01 ]
IMHO ging het optellen niet helemaal lekker in jouw post vandaar dat ik even de vrijheid nam het voor je te tellen.Sjakie0101 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:50:
[...]
Vreemd je noemt Cbizz en Weserve ook?? Dat zijn geen particuliere aanbieders. Prima dat je het voor Cogas/CIF opneemt maar dit noem ik eerder de feiten verdraaien.
Verder mag je ook wel even met mij meetellen wat betreft het andere glasnetwerk dat ook in Twente ligt (Reggefiber):
...
En dan zijn er nog een ca 13 die ik hier boven niet noem waaronder OnsBrabantNet, ON, Fieber, Netrebel, XSyou, Jonas, Helden van.NU, Phonedata, etc etc.
PS: Weserve en Cbizz kun je ook als particulier afsluiten
Dat laatste klinkt wel interessant_BLAST3R schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:06:
[...]
http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2
Zo te zien is de WAN -> LAN throughput prima in orde met die router. Zolang je er geen rare dingen mee gaat doen (zoals QoS, etc.) zal je router in ieder geval geen bottleneck vormen.
Let er wel op dat je die speeds zeer waarschijnlijk niet in de praktijk (via 2,4G) gaat halen. Eerder max. 100 Mb/s (en dat is al luxe met de betere 802.11n 2.4G kaartjes). Wil je sneller dan 100 Mb/s via wireless, dan kan je het beste kijken naar een (nieuwere) 802.11ac router (mits je clients dit ook ondersteunen!).
Die link heeft verder nog een paar andere leuke benchmark results. Zeker een kijkje waard!
[...]
Een Mikrotik CCR1009-8G-1S-1S+PC, direct op de fiber geprikt.
Zelf zit ik in WBA gebied, maar in principe is de techniek overal hetzelfde. Ook dezelfde wavelengths (1550/1310) voor de modules.MasterM schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:33:
[...]
Dat laatste klinkt wel interessant. Welke VLAN's heb je moeten instellen om je Mikrotik direct werkend te krijgen op de fiber?
Even Wiresharken en je hebt het zo gevonden. Sterker nog, als je een Mikrotik hebt zit er een packetsniffer ingebouwd die een pcap-file wegschrijft. Even een bridge aanmaken en je modem aan de ene kant, router aan de andere kant. Daarna kan je met Wireshark zo zien welke VLAN's er over de lijn vliegen. Voorwaarde is wel dat je modem niets aan de VLAN's (bijv. un-tagging) doet.
Welke provider zit je?
Mijn telling staat op 24 bij Reggefiber, waarvan een aantal niet genoemd door mij, 11 waarbij all in one pakketten mogelijk zijn.MasterM schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:42:
[...]
IMHO ging het optellen niet helemaal lekker in jouw post vandaar dat ik even de vrijheid nam het voor je te tellen.![]()
PS: Weserve en Cbizz kun je ook als particulier afsluiten
Weserve en Cbizz zijn zuiver zakelijkse aanbieders waar de particuliere klant geen drol mee opschiet.
Blijven er slechts 3 over bij CIF tov ca. 20 particuliere bij Reggefiber.
Overigens zeur of klaag ik niet, ik stel de feiten vast. Er werd twee jaar geleden glasvezel aangelegd in mijn wijk en ik constateer dat niemand er gebruik van maakt omdat het veel duurder is dan ons COAX-pakket en er veel te weinig alternatieven zijn voor Caiway, die er in principe in Twente toch al niet goed op staat.
Allemaal feiten. Verder heb ik in mijn geval geen reden tot klagen of zeuren, ik ben tevreden met mijn huidige COAX-pakket, ik heb echt nog wel punten die beter moeten (noem maar eens HD en regionale zenders) maar die staan echt wel op de radar van Caiway.
Ik ben op dit moment een redelijk tevreden COAX-klant die echt wel zijn wensen heeft. Maar die komen meer voort uit wat het verleden ons in Twente gegeven heeft en met terugkijken schieten we niet op.
Oplossen en vooruitdenken en vooruitkijken lijkt me de beste weg en ik ben vol vertrouwen dat Caiway dat ook doet!
[ Voor 115% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-09-2016 19:21 ]
Ik mis wel dat Caiway geen stappen zet richting 4K. KPN komt met een 4K box en Ziggo ook volgend jaar. Zoals je weet is Caiway nog geeneens in staat om alle Film 1 en Eurosport zenders in HD door te geven.
Ik heb het gevoel dat we jaren achterlopen op televisie gebied zo langzamerhand.
KPN gaat eind van dit jaar alle regionale zenders in HD doorgeven. Ik verwacht dat Caiway dit ook weer niet kan bijbenen.
Ik heb het gevoel dat we jaren achterlopen op televisie gebied zo langzamerhand.
KPN gaat eind van dit jaar alle regionale zenders in HD doorgeven. Ik verwacht dat Caiway dit ook weer niet kan bijbenen.
Caiway heeft tot nu toe één makken en dat is het niet snel toevoegen van nieuwe zenders als te weinig innovatie in het doorgeven van HD zenders. Voorbeelden van nieuwe zenders: Blue Circle, BBC First, Oudoor Channel TV, Nashville TV, LUXE TV HD, NTV, Super RTL, VOX
Dat zijn allemaal zenders die prima zijn voor een plus of extra pakket en zelf enkele zouden in de basis moeten.
Daarnaast zie je de beweging dat langzamerhand alle regionalen in HD worden doorgegeven.
Ook de premium zenders HBO, Fox Sports, Film1 zijn nog steeds niet allemaal in HD en ook wanneer Sport 1 meer in HD gaat doen moeten we maar weer zien of Caiway mee kan.
Verder missen de klanten buiten Twente nog steeds Eurosport 2 in HD, MTV Live HD en RTL+ en binnen Twente worden er minimaal 7 HD zenders gemist op COAX.
Het lijkt me nu juist dat via glasvezel het helemaal niet moeilijk is om alles zo veel mogelijk in HD te doen. Het lijkt wel of er onvoldoende apparatuur bij Caiway aanwezig is om alles in HD te ontvangen en daarna weer door te geven. Op COAX kan er voldoende ruimte ontstaan door afschakeling van analoog en in Twente is er al heel veel ruimte vanwege QAM256, maar daar kunnen ook nog 30 analoge zenders uit de lucht. Vraag blijft wat het kopstation van Caiway aan kan of dat deze moeten worden uitgebreid om ons eindelijk te voorzien van een goed TV aanbod.
Maar ik schreef al beste HDR, geheel ontvreden ben ik niet en ik kijk naar de toekomst en dan zien ik het echt wel gebeuren dat Caiway ook weer in TV gaat investeren en dat zowel Twente als de rest van de gebieden mooie verrassingen er bij krijgen!
Kijk maar om je heen. Alle providers investeren in nog meer HD, nog meer zenders (ook via aparte apps worden nog eens Franse, Italiaanse en Duitse zenders extra doorgegeven, dat kan Caiway prima via glas) en ook Netflix, Videoland en Pathé Thuis apps via de mediabox. Caiway kan echt niet achterblijven en ik heb ook echt het geloof en vertrouwen dat Caiway het verschil zal beslechten.
Dat zijn allemaal zenders die prima zijn voor een plus of extra pakket en zelf enkele zouden in de basis moeten.
Daarnaast zie je de beweging dat langzamerhand alle regionalen in HD worden doorgegeven.
Ook de premium zenders HBO, Fox Sports, Film1 zijn nog steeds niet allemaal in HD en ook wanneer Sport 1 meer in HD gaat doen moeten we maar weer zien of Caiway mee kan.
Verder missen de klanten buiten Twente nog steeds Eurosport 2 in HD, MTV Live HD en RTL+ en binnen Twente worden er minimaal 7 HD zenders gemist op COAX.
Het lijkt me nu juist dat via glasvezel het helemaal niet moeilijk is om alles zo veel mogelijk in HD te doen. Het lijkt wel of er onvoldoende apparatuur bij Caiway aanwezig is om alles in HD te ontvangen en daarna weer door te geven. Op COAX kan er voldoende ruimte ontstaan door afschakeling van analoog en in Twente is er al heel veel ruimte vanwege QAM256, maar daar kunnen ook nog 30 analoge zenders uit de lucht. Vraag blijft wat het kopstation van Caiway aan kan of dat deze moeten worden uitgebreid om ons eindelijk te voorzien van een goed TV aanbod.
Maar ik schreef al beste HDR, geheel ontvreden ben ik niet en ik kijk naar de toekomst en dan zien ik het echt wel gebeuren dat Caiway ook weer in TV gaat investeren en dat zowel Twente als de rest van de gebieden mooie verrassingen er bij krijgen!
Kijk maar om je heen. Alle providers investeren in nog meer HD, nog meer zenders (ook via aparte apps worden nog eens Franse, Italiaanse en Duitse zenders extra doorgegeven, dat kan Caiway prima via glas) en ook Netflix, Videoland en Pathé Thuis apps via de mediabox. Caiway kan echt niet achterblijven en ik heb ook echt het geloof en vertrouwen dat Caiway het verschil zal beslechten.
[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-09-2016 10:17 ]
Vergeet niet dat een provider in sommige gevallen ook meer aan uitzendrechten moet betalen om in HD uit te mogen zenden.. Voor de rest geldt eigenlijk heel simpel; als er niet of weinig vraag naar is waarom zouden ze? De zenders die jij opnoemt zou ik nou niet bepaald missen eigenlijk. Maar, ieder zijn ding natuurlijk.Sjakie0101 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:06:
[..]
Uiteindelijk moet er door zo'n provider een balans opgemaakt worden waarmee ze hun huidige en potentiële klanten aan kunnen spreken. Zomaar alle zenders maar gaan doorgeven kost dus automatisch meer geld, en dat moet vervolgens doorberekend worden naar de klant (jou). Ik snap wel dat ze dat niet (willen) doen.
Dat geldt voor alle providers. Ik lees alleen maar berichten dat andere providers meer HD gaan doorgeven. Het argument geld snijdt niet veel hout, hoe denk je dan andere providers het wel voor elkaar krijgen? Bovendien leveren de regionale omroepen, de franse omroepen, Fox Sports, HBO, Film1 en straks ook Sport1 gewoon een HD-signaal aan Caiway waar men gewoon gebruik van kan en mag maken zonder inbreuk van rechten. Maar bijvoorbeeld de regionalen en de franse zenders worden door Caiway vrolijk weer omgezet naar analoog
Geld is een breed argument. Maar mijn verhaal geldt idd voor alle providers.Sjakie0101 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:18:
Dat geldt voor alle providers. Ik lees alleen maar berichten dat andere providers meer HD gaan doorgeven. Het argument geld snijdt niet veel hout, hoe denk je dan andere providers het wel voor elkaar krijgen? Bovendien leveren de regionale omroepen, de franse omroepen, Fox Sports, HBO, Film1 en straks ook Sport1 gewoon een HD-signaal aan Caiway waar men gewoon gebruik van kan en mag maken zonder inbreuk van rechten. Maar bijvoorbeeld de regionalen en de franse zenders worden door Caiway vrolijk weer omgezet naar analoog
Je denkt toch niet dat Caiway de streams zo 1:1 hup door kan zetten vanuit de bron? Daar moeten zij eerst een industrie-goedgekeurde encryptie overheen gooien. Vooral bij de HD kanalen is dit een absolute vereiste. Dit is helaas opgelegd vanuit de content eigenaren, en daar kan Caiway niets aan doen.
Het herencoden/encrypten van signalen kost nou eenmaal capaciteit. En die apparatuur is duur.
En dat is pas een enkel voorbeeld van dingen waar je als normale klant helemaal niet bij stil staat, maar wat er wel moet gebeuren voordat zoiets mogelijk is. Je zegt dat Caiway alle zenders netjes in HD krijgt aangeleverd. Heb je daar dan een bron van? Of is dat iets wat je ergens een keer gehoord denkt te hebben en heb je dat direct als feit aangenomen?
Nee daar zijn genoeg bronnen over te vinden. Een beetje zwak om daar aan te twijfelen.
De regionalen leveren al in HD aan, de franse zenders hebben alleen maar een HD-stream, daar bestaan geen SD-streams meer. Fox Sports zelf beweerd alle kanalen in HD aan te leveren aan Caiway, toch zijn zowel op COAX als op glas deze kanalen niet allemaal in HD. HBO levert ook voor alle drie kanalen een HD signaal aan en dat gaat Sport 1 ook doen binnenkort en Film1 doet dat ook al.
Eurosport 2 HD is in Twente al in HD, alleen in de rest van het Caiwaygebied niet. Die stream krijgen ze dus ook HD binnen.
De regionalen leveren al in HD aan, de franse zenders hebben alleen maar een HD-stream, daar bestaan geen SD-streams meer. Fox Sports zelf beweerd alle kanalen in HD aan te leveren aan Caiway, toch zijn zowel op COAX als op glas deze kanalen niet allemaal in HD. HBO levert ook voor alle drie kanalen een HD signaal aan en dat gaat Sport 1 ook doen binnenkort en Film1 doet dat ook al.
Eurosport 2 HD is in Twente al in HD, alleen in de rest van het Caiwaygebied niet. Die stream krijgen ze dus ook HD binnen.
NLEX nieuwe provider op CIF? Het lijkt er op dat NLEX gaat leveren op zowel Reggefiber als CIF.
KPN gaat vanaf volgende week alle regionale zenders doorgeven in HD. Ik verwacht dat Caiway ook dit weer niet zal kunnen bijbenen en wij nog jaren verstookt blijven hiervan. Alle Film 1 kanalen, Eurosport, Eredivisie en Eurosport kanalen in HD is al te moeilijk voor Caiway.
Caiway verwaarloost zijn televisie aanbod al jaren en het lijkt steeds erger te worden.
Caiway verwaarloost zijn televisie aanbod al jaren en het lijkt steeds erger te worden.
Prijzen staan me wel aan (http://www.providers.nl/2...-pakketten-nle-uitgelekt/)Sjakie0101 schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:34:
NLEX nieuwe provider op CIF? Het lijkt er op dat NLEX gaat leveren op zowel Reggefiber als CIF.
Afwachten!
Er zijn echt wel onderzoeken gaande binnen Caiway hoe ze dit verschil gaan beslechten.H D R schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:25:
KPN gaat vanaf volgende week alle regionale zenders doorgeven in HD. Ik verwacht dat Caiway ook dit weer niet zal kunnen bijbenen en wij nog jaren verstookt blijven hiervan. Alle Film 1 kanalen, Eurosport, Eredivisie en Eurosport kanalen in HD is al te moeilijk voor Caiway.
Dat heeft allemaal wel te maken met financiële scenario's, uniformering van pakketten, investeringen in apparatuur en onderhandelingen met partijen enerzijds en bij COAX ook keuzes als weghalen van analoge zenders of overgaan naar QAM256 technologie anderzijds.
Ik heb goede hoop dat we binnenkort verbetering gaan zien op dit punt. Caiway heeft echt de ogen niet dicht voor wat er om hen heen gebeurt. De nadruk zal meer komen te liggen op het tv-gedeelte nu glasvezel en de technologie daar om heen goed draait. Het dekkingsgebied van CIF wordt langzamerhand steeds groter. In Twente is men echt werkelijk waar overal in het buitengebied aan het graven en men is nog niet klaar. Er liggen nog heel veel gebieden braak waar Reggefiber of een COAX-aanbieder geen schop ik de grond wil steken....
De concurrentie op het netwerk van CIF zal bovendien toenemen met ingang van 2017. Voor zover ik van o.a. KPN heb vernomen heeft Caiway tot eind 2016 een voorkeursrecht en daarna niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2016 18:58 ]
Dat CIF zich suf graaft overal weet ik. Zelfs in Drenthe is Cif bezig las ik en op de Veluwe breiden ze ook steeds meer uit. Maar ik heb het gevoel dat deze glasvezeluitbreidingen ten koste gaan van het televisie aanbod. Misschien zie ik het niet goed, maar Caiway mag van mij van zenders waar een HD versie beschikbaar is, de SD versie uitschakelen. De Duitse publieke omroep wil ook beginnen over twee jaar met uitschakelen van SD. Waarom dan hier dat eeuwige getreuzel? Er zijn al kabelaars die vooruit denken en van nieuwe kanalen alleen de HD versie aanbieden van bijvoorbeeld BBC First. Zo stuur je de klant langzaam de goede richting op vind ik.
Ik geloof best dat er achter de schermen dingen gebeuren bij Caiway, maar waarom heb ik al jaren het gevoel dat Caiway met veel dingen het traagst is en de laatste?
Zowel KPN als Ziggo zijn al bezig met 4K ontvangers en Caiway begint net met de Entone Kamai HD.
Dat stemt mij niet hoopvol.
HD is de standaard in 2016 en 4K gaat de klant al aan wennen door andere Netflix en sommige series bij Videoland.
Ik heb maar niet het gevoel dat Caiway op deze realiteit aansluit.
Ik geloof best dat er achter de schermen dingen gebeuren bij Caiway, maar waarom heb ik al jaren het gevoel dat Caiway met veel dingen het traagst is en de laatste?
Zowel KPN als Ziggo zijn al bezig met 4K ontvangers en Caiway begint net met de Entone Kamai HD.
Dat stemt mij niet hoopvol.
HD is de standaard in 2016 en 4K gaat de klant al aan wennen door andere Netflix en sommige series bij Videoland.
Ik heb maar niet het gevoel dat Caiway op deze realiteit aansluit.
De realiteit is dat 4K slechts bij 1% van alle Nederlanders binnen is. Kortom er is geen enkele urgentie.
Het merendeel van de Nederlanders heeft gezien dat het echt introduceren van HD 10 jaar heeft geduurd en dat nog niet alle kanalen in HD worden doorgegeven. 4K of 8K zal over 10 jaar heel misschien geadopteerd zijn. Dat Caiway dus nog twee of drie jaar daar mee wacht vindt ik echt prima.
Laat men eerst zorgen dat de prioriteit op de HD kanalen komt te liggen!
En zoals ik al schreef denk ik dat Caiway daar op dit moment mee bezig is. Geduld is een schone zaak, ik blijf positief gestemd!
Het merendeel van de Nederlanders heeft gezien dat het echt introduceren van HD 10 jaar heeft geduurd en dat nog niet alle kanalen in HD worden doorgegeven. 4K of 8K zal over 10 jaar heel misschien geadopteerd zijn. Dat Caiway dus nog twee of drie jaar daar mee wacht vindt ik echt prima.
Laat men eerst zorgen dat de prioriteit op de HD kanalen komt te liggen!
En zoals ik al schreef denk ik dat Caiway daar op dit moment mee bezig is. Geduld is een schone zaak, ik blijf positief gestemd!
[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2016 19:44 ]
Met alleen een stemming komen er geen resultaten. Gezien de traagheid van de afgelopen jaren die Caiway heeft laten zien en ik me graag baseer op feiten, heb ik er tot nu toe een hard hoofd in.
Het grootste probleem met hedendaagse TV is niet de beeldkwaliteit maar de kwaliteit van de inhoud 
Of willen we allemaal graag "Zullen we een spelletje doen?" van SBS6 met 4K binnenkrijgen?
Ik niet in ieder geval ...

Of willen we allemaal graag "Zullen we een spelletje doen?" van SBS6 met 4K binnenkrijgen?
Nee, maar prachtige streekreportages van regionale omroepen zie ik graag in HD. Het liefst zelfs in 4K met HDR. De SD beeldkwaliteit ziet er echt niet meer uit op een grote televisie.
Caiway blijft nog een beetje hangen met veel zenders in het beeldbuizentijdperk waar 82 cm al groot was.
Caiway blijft nog een beetje hangen met veel zenders in het beeldbuizentijdperk waar 82 cm al groot was.
Hier in de straat is opnieuw een glasvezel getrokken.... vreemd. Op het troittoir staat in het wit "KPN" geschreven. Nu weet ik dat dit voor het buitengebied is gedaan (glasvezel buitenaf) maar waarom schrijft men "KPN" op de straat ?? Dat stond er de vorige keer niet toen men heeft gegraven voor glasvezel.
Onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan een tweede lijn waarover al eerder is gesproken. Hier in de straat is een complete nieuwe extra glasvezel gelegd.... En al zou de KPN graven waarom zouden ze dan in het wit overal "KPN' op de stoep schilderen?H D R schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:42:
Misschien graaft KPN voor CIF?
Al eerder liet KPN weten een pilot te doen met CAI Harderwijk (ook CIF) en na een goed verlopen pilot open te staan voor meer en ook meer partijen.
Ooit strooide hier ook al iemand met het gerucht dat KPN er op kwam. Het blijft stil maar de ontwikkelingen die ik nu zie zijn ook erg vreemd...
[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2016 19:53 ]
Simpel te verklaren; waarschijnlijk een upgrade van de straatkasten of het aansluiten van een cell-tower. Voor high speed DSL heb je ook glasvezel nodig (tot aan de wijkkast), vooral wil je Vectored DSL (en/of pair bonding) bieden.. Hoeft dus niet per definitie FTTH te zijn.Sjakie0101 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:52:
[...]
Onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan een tweede lijn waarover al eerder is gesproken. Hier in de straat is een complete nieuwe extra glasvezel gelegd.... En al zou de KPN graven waarom zouden ze dan in het wit overal "KPN' op de stoep schilderen?
Al eerder liet KPN weten een pilot te doen met CAI Harderwijk (ook CIF) en na een goed verlopen pilot open te staan voor meer en ook meer partijen.
Ooit strooide hier ook al iemand met het gerucht dat KPN er op kwam. Het blijft stil maar de ontwikkelingen die ik nu zie zijn ook erg vreemd...