Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:57:
Nee de modem's van Caiway en Fiber zijn niet gelijk. Bij Caiway worden de VLAN's in de modem gescheiden en bij Fiber in de Fritzbox router achter het modem.
Eén van mijn redenen om naar Caiway over te stappen was juist dat ik van de Fritzbox af wou. Ik had een Asus RN-66U achter de Fritz in AP modus 'hangen'. Maar in die combinatie kon ik geen https poorten forwarden. Caiway levert een modem zonder router functie. De VLAN's worden in die modem naar buiten gevoerd met 4 UTP poorten. De Fiber modem heeft maar één uitgang en heeft de Fritzbox nodig om de VLAN's te scheiden.
OK, dat snap ik.. Tsja, mijn inziens is dat een limitatie van de huis-tuin-keukenrouters (zoals de gemiddelde ASUS is). Als je daar ook gewoon VLAN ID's kan opgeven voor de WAN poorten, en ook gewoon IGMP-proxy kan instellen op een apart VLAN, zou het allemaal niet zo'n probleem zijn om deze diensten gewoon netjes te scheiden.

Overigens is dat ook bij Fiber geen probleem. Gewoon een klein managed switchje ertussen stoppen (zoals de Netgear GS105E). Deze kan je dan vullen met de VLAN id's voor de verschillende VLAN's op de glasvezel, en zo ook zorgen dat je internet apart laat lopen van IPTV/telefonie.

De reden dat Fiber een Fritz!Box meelevert lijkt mij juist om het de gemiddelde klant veel gemakkelijker te maken. Er zit immers al Wi-Fi in (even de kwaliteit buiten beschouwing gelaten), kan prima overweg met VOIP (en is daar zelfs heel rijk in), en doet ook gewoon wat het moet doen met het IPTV gedeelte. Daarbij is het ook redelijk moeilijk om dingen echt 'kapot' te maken, en zit je niet te rommelen met 2 aparte netwerken (eentje voor IPTV en eentje voor je normale LAN). Al zie je in de praktijk dat dat soms juist voor de nodige problemen zorgt.

Beide oplossingen hebben zo hun nadelen natuurlijk. Zelf ga ik nog een stapje verder; de glasmodem van Fiber houd ik als reserve, en in plaats daarvan heb ik direct een patch kabel op de fiber-uitgang in de baseplate gezet. Vanuit daar netjes doorgeknoopt naar een SFP module in mijn router (Mikrotik CCR1009-8G-1S-1S+PC). En daar gebeurt natuurlijk 'the magic', alhoewel ik voor VOIP gewoon de Fritz!Box gebruik. Ideaal, die DECT base-station en overige VOIP features.

In ieder geval goed om te horen dat het nu (vermoedelijk) een oplossing brengt in jouw geval, zonder al teveel poespas. ;)
Dit zal dus ook de reden kunnen zijn dat je de modem van Caiway pas krijgt nadat ze het signaal hebben overgenomen. Met de Caiway modem op het Fiber signaal is de Fritzbox misschien niet meer nodig. Of de VLAN's komen ineens uit de verkeerde poorten ;) Ik denk dat we dat niet aan de grote klok mogen hangen.
En dit is denk ik dus het antwoord op mijn vraag van 14-1.
Ik zie even niet waarom het kwaad zou doen om Caiway hun modem er al op te hangen voordat je echt over bent. Het zal dan hoogstens niet werken voor jou. Maar als je dan het modem van Fiber terug hangt, werkt dat wel weer prima. Je zal in ieder geval niet zo gemakkelijk het hele netwerk slopen door een modempje met andere config te swappen. ;)

Het lijkt mij eerder een gevalletje processen. Caiway levert simpelweg de hardware niet vantevoren, maar pas wanneer er opgeleverd dient te worden. Daar kan je dan inderdaad niet zoveel aan doen, maar technisch gezien is het natuurlijk gewoon mogelijk om eerder de hardware op te sturen. Het lijkt mij dan ook juist handiger om dit te doen voordat men de oude provider van de vezel af schopt. :D

Overigens hoef je je niet druk te maken over het aan de grote klok hangen van VLAN ID's. In principe kan je die zo van de lijn af halen zonder al teveel moeite. Daarbij kan je er niet zoveel kwaad mee. Het is niet zo dat jij op die manier bij Fiber hun netwerk kan komen, terwijl je eigenlijk Caiway hebt. ;)

Het is meer een stukje support. De helpdesk van de providers kan je simpelweg niet helpen als je vragen hebt over de configuratie van overige hardware. Als je bij deze providers gericht vraagt naar deze informatie, zie ik ook niet in waarom ze die niet zouden willen geven. Het is eigen risico, en het is jouw feestje. :)

[ Voor 33% gewijzigd door _BLAST3R op 19-01-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:33:
[...]

Overigens is dat ook bij Fiber geen probleem. Gewoon een klein managed switchje ertussen stoppen (zoals de Netgear GS105E). Deze kan je dan vullen met de VLAN id's voor de verschillende VLAN's op de glasvezel, en zo ook zorgen dat je internet apart laat lopen van IPTV/telefonie.

[...]
De Fritz beperkt nogal in de vrijheid maar is een goede wifirouter voor de meeste mensen. En jouw Microtik is wel weer het andere uiterste, die speelt een hele andere league.
Ik ben tevreden nu. De Caiway modem heeft eigenlijk een kleine managed switch ingebouwd. Daarachter kies ik mijn eigen Wifirouter en voor IPTV een UTP kabel naar een goedkope switch op een andere plaats in huis.

Caiway heeft mij in een PM laten weten dat wettelijk elke provider de lijn van een concurrent kan overnemen zodra de klant met die nieuwe provider in zee gaat. Het oude abo loopt dan financieel wel door totdat het contract stopt.
Wat betreft het eerder opsturen van het modem wisten ze mij (nog niet meer) te vertellen dan dat de vraag/suggestie wordt neergelegd bij de juiste afdeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:21:
De Caiway modem heeft eigenlijk een kleine managed switch ingebouwd.
Die switch kun je vast niet zelf managen, neem ik aan? Die wordt door Caiway beheerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wurtel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Die switch kun je vast niet zelf managen, neem ik aan? Die wordt door Caiway beheerd?
Nee, niet zelf, Caiway is hier de switch-manager. Maar er zit een USB poort aan de zijkant dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:26:
[...]

Nee, niet zelf, Caiway is hier de switch-manager. Maar er zit een USB poort aan de zijkant dus...
Ah, na een beetje Googlen gebruikt Caiway zo te zien een Genexis Hybrid Titanium Live (correct me if I'm wrong). Dat is de opvolger-serie van de Genexis Core Advanced, ook wel bekend voor de meeste die in KPN WGDO of WMP+ gebied zaten.

De USB poort doet vermoedelijk niets. Deze apparatuur wordt op afstand provisioned met TR069 (of GAPS), en je kan er helaas zelf niets in wijzigen. Het grappige is dat het waarschijnlijk ook nog een complete router is (RG). Vandaar dat er 4 poorten op zitten. In dit geval wordt hij echter gebruikt als VOIP terminator en WAN-bridge voor internet en IPTV.

Heb er daar ook eens een van in handen gehad. Die zitten (zodra de provider ze uitgeeft) volledig dichtgetimmerd. De USB poort is vermoedelijk gereserveerd voor een NAS-functie of firmware upgrades.

[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 21-01-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:13:
[...]

Het grappige is dat het waarschijnlijk ook nog een complete router is (RG). Vandaar dat er 4 poorten op zitten. In dit geval wordt hij echter gebruikt als VOIP terminator en WAN-bridge voor internet en IPTV.
Ben je ook tegen gekomen waaraan poort 3 en 4 zijn toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:51:
[...]

Ben je ook tegen gekomen waaraan poort 3 en 4 zijn toegewezen?
Ik ben bang dat hij in bridge-mode alleen de 'nuttige' VLAN's op poorten zet. In jouw geval dus een internet poort (direct op Internet VLAN) en een IPTV poort (direct op IPTV VLAN). De overige poorten zijn dus in feite disabled, of in ieder geval zodanig intern gebridged dat het hoogstens een passthrough-switch is.

Makkelijkste manier om dat te testen is om te kijken of je een DHCP response krijgt op die andere poorten. Zo nee, dan is het zeer waarschijnlijk dat deze poorten geen functie hebben. :)

Indien de NT als RG ingesteld zou zijn, zouden Wi-Fi opties en router opties beschikbaar zijn. In dat geval zouden de ethernet poorten gewoon 4 LAN-poorten zijn. Eventueel gecombineerd met het multicast-IPTV signaal, zodat je er ook set-top boxen op aan kan sluiten (zelfde als de Fritz). Echter zou je dan dus met dezelfde moeilijkheid zitten (je eigen router gebruiken zou dan weer 'moeilijker' worden). Ik zeg moeilijker omdat het waarschijnlijk wel gewoon mogelijk is om alle poorten te forwarden naar je eigen router, en op die manier alsnog NAT en UPnP functies werkend te krijgen. ;)

Linkje; http://www.genexis.eu/pro...anium-residential-gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:13
Zelf ga ik nog een stapje verder; de glasmodem van Fiber houd ik als reserve, en in plaats daarvan heb ik direct een patch kabel op de fiber-uitgang in de baseplate gezet. Vanuit daar netjes doorgeknoopt naar een SFP module in mijn router (Mikrotik CCR1009-8G-1S-1S+PC).
wat voor onderdelen zijn nodig om zelf een patch te zetten in de FTU? Gaat dit om een CIF FTU? Heb jij bijvoorbeeld de dummy slede van de FTU gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
davides schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:05:
[...]

wat voor onderdelen zijn nodig om zelf een patch te zetten in de FTU? Gaat dit om een CIF FTU? Heb jij bijvoorbeeld de dummy slede van de FTU gebruikt?
Zelf zit ik in Reggefiber gebied; in mijn geval kan ik direct bij de baseplate (en glas-connector) komen zonder dat ik een rare slede hoef te gebruiken.

In het geval van CIF/Cogas ligt dat iets anders. Je zou zelf zo'n slede kunnen fixen, maar indien je een Genexis Hybrid-series RG of NT hebt, bestaat je modem gedeelte eigenlijk uit een losse FTU en een losse NT. Je kan ze dus van elkaar loshalen. Zodra je het modem (NT) van de FTU (baseplate) hebt, zie je een SC stekker (glasvezel connector). Hier kan je vervolgens door middel van een koppelstukje een eigen patchkabel (SC-SC of SC-LC) opzetten.

Overigens zal je daarvoor wellicht wel een verzegeling moeten verbreken. Tenminste, dat heb ik wel eerder gezien op die dingen (rood drupje spul op het schroefje). O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

OK, dat snap ik.. Tsja, mijn inziens is dat een limitatie van de huis-tuin-keukenrouters (zoals de gemiddelde ASUS is). Als je daar ook gewoon VLAN ID's kan opgeven voor de WAN poorten, en ook gewoon IGMP-proxy kan instellen op een apart VLAN, zou het allemaal niet zo'n probleem zijn om deze diensten gewoon netjes te scheiden.
Ik heb zelf ook een Asus RT-N66U en ik kan je vertellen dat je er ontzettend veel mee kunt, omdat ze op Linux werken. Zelf heb ik DD-WRT als firmware geïnstalleerd. Ik heb een 2e WAN-poort gecreëerd zodat mijn IPTV-multicaststreams weer samengevoegd worden met het internet. Daardoor hoef ik niet te tornen aan de NTU en heb ik toch overal de multicaststreams in mijn netwerk.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
MORCIK schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:15:
[...]

Ik heb zelf ook een Asus RT-N66U en ik kan je vertellen dat je er ontzettend veel mee kunt, omdat ze op Linux werken. Zelf heb ik DD-WRT als firmware geïnstalleerd. Ik heb een 2e WAN-poort gecreëerd zodat mijn IPTV-multicaststreams weer samengevoegd worden met het internet. Daardoor hoef ik niet te tornen aan de NTU en heb ik toch overal de multicaststreams in mijn netwerk.
Ik heb zelf een Asus RT-AC66U staan, en ik weet precies waar je over praat. Zo ben ik ook begonnen met het tweaken en testen van dingetjes - DD-WRT. Goede tijd is dat geweest, en ik zou het ook iedereen zeker aanraden.

Echter was het voor mij al snel te gelimiteerd gebleken. Zodra je met IPSEC, IPv6, OpenVPN tunnels gaat werken wordt het verhaal drastisch anders. Hetzelfde geldt ook als je wilt routeren met QoS en andere advanced routing, wat ervoor zorgt dat de hardware-NAT-acceleratie in deze routers niet meer werkt (dit is ook het geval als je DD-WRT installeert). Dan zakt de doorvoersnelheid van je WAN ineens echt in. En dan is de performance gewoon niet meer toereikend op een 500/500 lijn.

Ik ben toen van DD-WRT (WL-500G, later WL-500W) naar pfSense overgestapt op een mini-itx bakje, en dat was prima (dual WAN, alles). Tot ik over ging naar 500/500 glas met IPTV.

Op gegeven moment heb ik iets van Mikrotik gekocht, en ondertussen wil ik nooit meer terug. Ik heb weliswaar de AC66U nog in gebruik voor het WLAN gedeelte (zelfs terug naar Merlin stock-based builds omdat het gewoon sneller/beter werkte dan DD-WRT), maar binnenkort als de hAP AC uitkomt zal hij van zijn troon gestoten worden. ;)

Ik zeg dan ook zeker niet dat een gemiddeld ASUS mips/arm gebakje een slecht ding is. In tegendeel, het zijn met de juiste software echt hele mooie dingen. Echter fabrieks-af zijn het gewoon keer op keer dergelijk gelimiteerde producten dat het natuurlijk te gek voor woorden is dat een geavanceerde gebruiker met zijn top-line router die 150+ euro kost eerst de router van een andere, open-source en veelal gedoneerde firmware moet voorzien voordat de echte potentie ontgrendeld wordt.
Overigens zeg ik niet dat dergelijke (Mikrotik) hardware geschikt is voor de average Joe. In tegenstelling, je moet er erg veel tijd in stoppen om het helemaal door te krijgen. Maar je krijgt er wel echt een hele wereld/zee aan mogelijkheden voor terug (en daarbij is het ook echt zeer leerzaam). :>

Maar terug naar mijn punt. De reden dat je de 'eigen' routers niet kan gebruiken zou je wel degelijk kunnen wijten aan het niet kunnen instellen van VLAN-ID's in de factory firmware. Als dat gewoon kon in een soort Advanced-modus, icm. een igmp-proxy, dan hadden de klanten die wel graag de eigen router gebruikte dit gewoon kunnen doen. Nu is dat gewoon niet mogelijk met de gemiddelde consumenten-router. Een enkele Netgear uitgezonderd, daar kan bijvoorbeeld de NightHawk het wel deels had ik al gezien.

[ Voor 31% gewijzigd door _BLAST3R op 22-01-2016 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
wurtel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:52:
Ik vermoed dat je gewoon de Fiber modem kan gebruiken voor Caiway. Het probleem zal het ontbreken van de router met de juiste instellingen zijn (Caiway gebruikt vast een ander VLAN over glas dan Fiber).
Ik heb i.i.g. vandaag geconstateerd dat je prima de Fiber modem kan gebruiken voor Solcon 8) Vannacht is de verbinding van Fiber overgezet op Solcon, en nu kan ik direct op de ethernet uit de glas modem DHCP doen, dus geen VLANs in gebruik (ik heb alleen internet, ik weet niet hoe ze TV zouden doen).

Ik ben overigens prettig verbaasd dat het overstappen bij glasvezel nu ook goed geregeld is, ik heb weleens horror verhalen van dagen zo niet weken zonder verbinding. Of zou het alleen bij de CIF glasvezel goed geregeld zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet overal heeft CIF dat goed geregeld hoor. Hier in Krimpen aan den IJssel kan ik helemaal niet overstappen naar een andere aanbieder op de CIF glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
wurtel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:28:
[...]

Vannacht is de verbinding van Fiber overgezet op Solcon, en nu kan ik direct op de ethernet uit de glas modem DHCP doen, dus geen VLANs in gebruik (ik heb alleen internet, ik weet niet hoe ze TV zouden doen).
Da's niet zo moeilijk hoor.. ;) Gewoon IPTV en VOIP een tagje geven maar Internet untagged doen. Een consumenten router zet niet zomaar VLAN tags door vanuit WAN naar de LAN, dus dat kan in principe prima. Echter is het dan dus niet mogelijk om TV en VOIP te leveren via de daarvoor bestemde VLAN's. Het zal dan ook alleen echt een oplossing zijn voor internet-only.

De router (fritzbox of whatever) van de provider kan dan alsnog gewoon die tags op de WAN poort gebruiken en de overige diensten alsnog via de daarvoor bestemde VLAN's koppelen.

Maar als je als provider aangeeft dat je je eigen router kan gebruiken terwijl dat in dat geval zowel TV als VOIP onbruikbaar maakt, is dat in principe niet de beste oplossing. ;-)

Het is voor een provider gewoon niet mogelijk om met alle situaties en typen routers rekening te houden. Technisch wordt het al zeer moeilijk wanneer je triple-play afneemt en je eigen router wilt gebruiken. Dan moet je router sowieso over een igmp-proxy beschikken indien IPTV gebruikt dient te worden. Daarbij moet je router VOIP kunnen termineren, anders moet je zelf een VOIP adapter ergens vandaan halen wil je dat werkend krijgen zonder fritz.

Uiteindelijk vraag ik mij soms wel eens af waarom mensen denken hun eigen router nodig te hebben. Okay, voor Wi-FI snap ik dat volkomen, maar dan kan je deze ook gewoon in access-point modus zetten. Maar als je toch al geavanceerde set-ups wil opzetten dan ga ik er toch wel stiekem vanuit dat je over de (basis) kennis beschikt om dit ook zo in te stellen op basis van VLAN's.

[ Voor 63% gewijzigd door _BLAST3R op 01-02-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
_BLAST3R schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Da's niet zo moeilijk hoor.. ;) Gewoon IPTV en VOIP een tagje geven maar Internet untagged doen. Een consumenten router zet niet zomaar VLAN tags door vanuit WAN naar de LAN, dus dat kan in principe prima. Echter is het dan dus niet mogelijk om TV en VOIP te leveren via de daarvoor bestemde VLAN's. Het zal dan ook alleen echt een oplossing zijn voor internet-only.
Als internet untagged, en telefonie en TV tagged binnenkomen aan de WAN zijde dan mag dat toch geen probleem zijn om die VLANs zo door te geven aan de LAN zijde.

Overigens, toen ik nog tweakdsl (op ADSL dus) had, was telefonie gewoon over de internet verbinding, met een SIP server die gewoon op internet hing. Ik vraag mij ook altijd af waarom moelijk gedaan wordt om telefonie in een aparte VLAN te stoppen. Bij TV is het natuurlijk een ander verhaal vanwege de multicast.
Het is voor een provider gewoon niet mogelijk om met alle situaties en typen routers rekening te houden. Technisch wordt het al zeer moeilijk wanneer je triple-play afneemt en je eigen router wilt gebruiken. Dan moet je router sowieso over een igmp-proxy beschikken indien IPTV gebruikt dient te worden. Daarbij moet je router VOIP kunnen termineren, anders moet je zelf een VOIP adapter ergens vandaan halen wil je dat werkend krijgen zonder fritz.
De providers hoeven ook geen rekening te houden met alle situaties en typen routers; als ze maar gewoon open zijn met hoe e.e.a. werkt, zoals xs4all die perfect op een support pagina uitlegt hoe het zit met de VLANs enzo.
Uiteindelijk vraag ik mij soms wel eens af waarom mensen denken hun eigen router nodig te hebben. Okay, voor Wi-FI snap ik dat volkomen, maar dan kan je deze ook gewoon in access-point modus zetten. Maar als je toch al geavanceerde set-ups wil opzetten dan ga ik er toch wel stiekem vanuit dat je over de (basis) kennis beschikt om dit ook zo in te stellen op basis van VLAN's.
Ik heb 2 internet aansluitingen, en ik heb geen zin om allerlei NAT-achter-NAT oplossingen te moeten gebruiken wat je al snel krijgt als je verplicht de router van de provider moet gebruiken. Daarnaast vind ik persoonlijk die Fritzen de meest vreselijke ondingen als je veel van netwerken snapt, want je kunt vaak nèt niet voor elkaar krijgen wat je wilt. De standaard dingen lukken uiteraard prima. Helaas is uit de laatste firmware versies ook al de mogelijkheid tot telnet geschrapt, dus als ze het niet in de GUI verwerkt hebben dan kan het gewoon niet, ook al is ie technisch wel in staat om te doen wat je wilt.

Verder snap ik je laatste opmerking niet, gaf ik de indruk dat ik niet over de basis kennis beschik om e.e.a. met VLANs enzo te regelen? 8) Mijn commentaar "ik weet niet hoe ze TV zouden doen" was meer een "ter info", mocht iemand dat wel willen weten. Ik kijk TV zoals god dat bedoeld heeft: over coax O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
wurtel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:02:
Als internet untagged, en telefonie en TV tagged binnenkomen aan de WAN zijde dan mag dat toch geen probleem zijn om die VLANs zo door te geven aan de LAN zijde.
Maar als je daar een gemiddelde consumenten-router tussen stopt, zullen de extra VLAN's niet in het LAN beschikbaar zijn. Dat komt omdat het geen switch/bridge is, maar NAT tussen twee verschillende interfaces. Daarbij heb je in het geval van Fiber niets aan het IPTV VLAN; de STB's moeten namelijk voor de VOD diensten/het platform ook over internet-toegang beschikken, hetgeen niet beschikbaar is op dit VLAN (in tegenstelling tot hoe GHM/ITNS dit regelt).

Overigens, toen ik nog tweakdsl (op ADSL dus) had, was telefonie gewoon over de internet verbinding, met een SIP server die gewoon op internet hing. Ik vraag mij ook altijd af waarom moelijk gedaan wordt om telefonie in een aparte VLAN te stoppen. Bij TV is het natuurlijk een ander verhaal vanwege de multicast.
De reden is vrij simpel; QoS werkt heel simpel zonder rare service-regels wanneer je alles in VLAN's gescheiden houdt en dan via 802.1p zorgt dat het ene voorrang krijgt over het andere. Vooral in WSD netwerken is dat de makkelijkste manier om het ene verkeer voorrang te geven over het andere. Iets wat zeker nodig is in consumentennetwerken, anders zal je TV of telefonie-verkeer nogal last gaan ondervinden van het 'normale' internet verkeer.
De providers hoeven ook geen rekening te houden met alle situaties en typen routers; als ze maar gewoon open zijn met hoe e.e.a. werkt, zoals xs4all die perfect op een support pagina uitlegt hoe het zit met de VLANs enzo.
Dat is helemaal waar. In dit geval zal er vast geen kwaad in de zin geweest zijn; de website is namelijk op meer plekken wel outdated voor wat betreft de FAQ (allemaal gericht op ITNS). Ik blijf er echter bij dat het vermelden van VLAN's (en uberhaupt dat er een mogelijkheid bestaat) op de reguliere support pagina's dat voor vragen gaat zorgen die de gemiddelde helpdesk medewerker niet zal kunnen oplossen. Leg maar eens uit dat dit bij Asus X niet gaat werken omdat er nergens een VLAN ID gegeven kan worden voor internet-toegang.
Ik heb 2 internet aansluitingen, en ik heb geen zin om allerlei NAT-achter-NAT oplossingen te moeten gebruiken wat je al snel krijgt als je verplicht de router van de provider moet gebruiken. Daarnaast vind ik persoonlijk die Fritzen de meest vreselijke ondingen als je veel van netwerken snapt, want je kunt vaak nèt niet voor elkaar krijgen wat je wilt. De standaard dingen lukken uiteraard prima. Helaas is uit de laatste firmware versies ook al de mogelijkheid tot telnet geschrapt, dus als ze het niet in de GUI verwerkt hebben dan kan het gewoon niet, ook al is ie technisch wel in staat om te doen wat je wilt.
Dat is toch ook helemaal niet nodig? Exporteer de config uit de Fritz en je hebt alle relevante info die je nodig hebt (VLAN ID's, MAC adressen, etc). Of doe het de hardcore-Tweakers manier en Wireshark de verbinding tussen het modem en de Fritz. Als laatste kan je altijd proberen Fiber via Tweakers te benaderen, ze hebben hier immers gewoon een account (en dit blijft wel Tweakers :Y)).

Ik ben met je eens dat de Fritz een vreselijk on-ding is als je veel van netwerken weet. Maar juist als je er weinig tot niets van weet (grootste deel van de klanten), is het gewoon een goede router die doet wat het moet doen. Er is geen reden dat je je Fiber -verbinding niet zou kunnen gebruiken in de door jou gewenste set-up. juiste VLAN ID erin knallen en je kan vla(nn)mmen.
Verder snap ik je laatste opmerking niet, gaf ik de indruk dat ik niet over de basis kennis beschik om e.e.a. met VLANs enzo te regelen? 8) Mijn commentaar "ik weet niet hoe ze TV zouden doen" was meer een "ter info", mocht iemand dat wel willen weten. Ik kijk TV zoals god dat bedoeld heeft: over coax O-)
Dat bedoelde ik er zeker niet mee. Ik doelde meer op de gemiddelde consument, die denkt dat omdat hij/zij een router heeft gekocht van 120+ euro deze beter zijn werk doet dan hetgeen je provider meelevert. Men is vaak niet op de hoogte dat een router meer is dan alleen het Wi-Fi gedeelte, en dat de router die er al staat prima dienst kan doen als access point om zo alsnog tot zijn recht te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door _BLAST3R op 01-02-2016 20:36 . Reden: 802.11p is iets anders :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
_BLAST3R schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:30:

[...]

Dat is toch ook helemaal niet nodig? Exporteer de config uit de Fritz en je hebt alle relevante info die je nodig hebt (VLAN ID's, MAC adressen, etc).
Nou, da's niet helemaal waar. Ik heb vorig jaar dat geprobeerd om te kijken of ik telefonie van Fiber in m'n Gigaset VoIP kastje kon krijgen, maar dat is mij niet gelukt. OK, ik heb er niet al teveel tijd aan besteed, ik wilde sowieso geen telefonie van Fiber maar het kon niet zonder besteld worden (ik zit al jaren bij Cheapconnect).
Of doe het de hardcore-Tweakers manier en Wireshark de verbinding tussen het modem en de Fritz.
Of met zoiets 8) :

Afbeeldingslocatie: http://corky.wurtel.net/~paul/throwingstar_c.jpg
Als laatste kan je altijd proberen Fiber via Tweakers te benaderen, ze hebben hier immers gewoon een account (en dit blijft wel Tweakers :Y)).
Ik zit nu dus bij Solcon he... gewoon kaal internet, geen poespas. Ik kan zelfs weer gewoon SMTP versturen zonder een smarthost.

Later deze week eens kijken hoe dat zit met IPv6.
Ik ben met je eens dat de Fritz een vreselijk on-ding is als je veel van netwerken weet. Maar juist als je er weinig tot niets van weet (grootste deel van de klanten), is het gewoon een goede router die doet wat het moet doen. Er is geen reden dat je je Fiber -verbinding niet zou kunnen gebruiken in de door jou gewenste set-up. juiste VLAN ID erin knallen en je kan vla(nn)mmen.
Dat heb ik dus een jaar gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
wurtel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:01:
[...]

Nou, da's niet helemaal waar. Ik heb vorig jaar dat geprobeerd om te kijken of ik telefonie van Fiber in m'n Gigaset VoIP kastje kon krijgen, maar dat is mij niet gelukt. OK, ik heb er niet al teveel tijd aan besteed, ik wilde sowieso geen telefonie van Fiber maar het kon niet zonder besteld worden (ik zit al jaren bij Cheapconnect).
Daar heb je gelijk in, en dat is maar goed ook dat dit niet zomaar af te lezen is. Deze instellingen worden geprovisioned en vervolgens versleuteld opgeslagen. Echter zou je dit soort dingen prima kunnen opvragen bij je provider (maar dan via de juiste kanalen). Echter zijn de meeste mensen die al een dergelijke voip set-up hebben allang voorzien van (inderdaad) voip bij een Cheapconnect.
Dat ziet er wel spannend uit ja :9
wurtel schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:01:
Ik zit nu dus bij Solcon he... gewoon kaal internet, geen poespas. Ik kan zelfs weer gewoon SMTP versturen zonder een smarthost.
Verbinden over poort 25 is sowieso af te raden. Gebruik liever 465 of 567 (SSL/TLS), ipv 25. Plaintext auth is sowieso niet fijn (vooral niet in de wereld van tegenwoordig waar iedereen zomaar op elkaars netwerken gaat zolang er maar internet is, met alle gevolgen van dien).

En, tja.. Mailservers thuis.. Dat is weer een hele andere discussie waar ik nu niet over ga beginnen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door _BLAST3R op 02-02-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
_BLAST3R schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:01:

Verbinden over poort 25 is sowieso af te raden. Gebruik liever 465 of 567 (SSL/TLS), ipv 25.
Als je gewoon met de wereld wilt mailen dan zal je dat met port 25 moeten doen. Ik gebruik wel STARTTLS dus met de meeste belangrijke mailservers wordt er versleuteld gekletst; en auth is al helemaal niet relevant.
Verder heb ik wel een colo doos hangen waarover ik alles verstuur (verbinding van thuis daarheen gaat over een verder niet genoemde port, maar wel met TLS).
En, tja.. Mailservers thuis.. Dat is weer een hele andere discussie waar ik nu niet over ga beginnen. :+
Ik doe het al 20 jaar, in het begin met UUCP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
wurtel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:52:
[...]

Als je gewoon met de wereld wilt mailen dan zal je dat met port 25 moeten doen. Ik gebruik wel STARTTLS dus met de meeste belangrijke mailservers wordt er versleuteld gekletst; en auth is al helemaal niet relevant.
Verder heb ik wel een colo doos hangen waarover ik alles verstuur (verbinding van thuis daarheen gaat over een verder niet genoemde port, maar wel met TLS).
/offtopic

Vanuit een server gezien wel. Alleen als je als client de mailserver gebruikt van je hosting provider, zie ik het probleem niet. Een beetje provider heeft naast poort 25 gewoon de alternatieve standaardpoorten voor respectievelijk SSL en TLS gewoon beschikbaar. En communiceert deze poorten ook standaard naar de klant.

Een standaard DirectAdmin installatie (misschien wel meest gebruikte shared hosting control panel in NL) biedt standaard geen SSL of TLS op poort 25, met alle gevolgen van dien. Het is daarom ook niet verstandig om mensen standaard via 25 te laten mailen, maar via een SSL of TLS poort. Deze zal unencrypted communicatie dan ook niet aannemen.

Voor wat betreft mailservers thuis blijf ik erbij dat het deblokkeren van poort 25 meer kwaad zou doen dan dat het zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 17:28
_BLAST3R schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:28:
[...]

/offtopic

Vanuit een server gezien wel. Alleen als je als client de mailserver gebruikt van je hosting provider, zie ik het probleem niet. Een beetje provider heeft naast poort 25 gewoon de alternatieve standaardpoorten voor respectievelijk SSL en TLS gewoon beschikbaar. En communiceert deze poorten ook standaard naar de klant.

Een standaard DirectAdmin installatie (misschien wel meest gebruikte shared hosting control panel in NL) biedt standaard geen SSL of TLS op poort 25, met alle gevolgen van dien. Het is daarom ook niet verstandig om mensen standaard via 25 te laten mailen, maar via een SSL of TLS poort. Deze zal unencrypted communicatie dan ook niet aannemen.

Voor wat betreft mailservers thuis blijf ik erbij dat het deblokkeren van poort 25 meer kwaad zou doen dan dat het zou opleveren.
Plus nog even alle open relay'ś die er bij komen als alle isp poort 25 open zetten.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Wij krijgen thuis ook straks glasvezel als tenminste 50% ja zegt (buitengebied wierden/hellendoorn), enig idee welke aanbieder we het beste kunnen kiezen? Snelheid is niet heel belangrijk, nu 5 Mbit dus alles zal voelen als een enorme vooruitgang. Wel veel (10+) apparaten op de aansluiting. En hoelang zouden we een vergoeding moeten betalen voor de kabel? (Vastrecht 9.95 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Ik moet eerlijk zeggen dat Caiway prima bevalt. Afkloppen, maar sinds ik glas heb geen storing gehad nog (kabel ook niet eigenlijk, 1 jaar) dus prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Ik ben onlangs van Fiber naar Solcon overgestapt (200/200 naar 150/150Mb/s) en op de een of andere wijze voelt het vlotter aan, net alsof verbindingen net wat sneller tot stand komen. De rauwe throughput scheelt ook minder dan ik zou verwachten: bij downloads haalde ik bij Fiber zo'n 21,5MB/s, nu 18,8MB/s.
Ik ben dus wel tevreden met Solcon, ondanks dat tegen de verwachtingen in er nog geen IPv6 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Worden de andere Caiway pakketten ook verhoogd qua prijs? Ik heb een G150 pakket en deze gaat van 44 euro naar 45,95 vanaf 1 april. Ook worden de zenderpakketten ietsjes duurder. Hier heb ik gisteren een brief over gehad (woon in Twente).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
.

[ Voor 107% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-02-2016 17:52 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

kiwi

:)

NoepZor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:07:
Worden de andere Caiway pakketten ook verhoogd qua prijs? Ik heb een G150 pakket en deze gaat van 44 euro naar 45,95 vanaf 1 april. Ook worden de zenderpakketten ietsjes duurder. Hier heb ik gisteren een brief over gehad (woon in Twente).
nieuws: Caiway verhoogt tarieven van internet- en televisieabonnementen toevallig gemist?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Om precies te zijn: ja :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ach ik mis af en toe ook wel eens iets wat op de FP is geweest, grappig trouwens; wij hebben hier nog geen brief op de mat gehad over de prijsverhoging (7478).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Op de site van caiway heb ik wel gekeken maar stond nergens. Ook wel logisch, nu kunnen ze mooi nog met lage tarief klantjes werven. Dacht toen, misschien is het wel een G150 only verhoging, omdat dat abo toen ook al plotseling is verdwenen.

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Komt het G150 pakket weer terug bij Caiway?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43
Het pakket is niet meer te bestellen, maar voor klanten die dat abonnement hebben afgesloten loopt het G150 pakket gewoon door. Inclusief prijsverhogingen dus.

Caiway laat zich weer kennen (uit het IPv6-topic): https://twitter.com/Caiway/status/700327263976431617

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
wurtel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 07:50:
Ik ben onlangs van Fiber naar Solcon overgestapt (200/200 naar 150/150Mb/s) en op de een of andere wijze voelt het vlotter aan, net alsof verbindingen net wat sneller tot stand komen. De rauwe throughput scheelt ook minder dan ik zou verwachten: bij downloads haalde ik bij Fiber zo'n 21,5MB/s, nu 18,8MB/s.
Ik ben dus wel tevreden met Solcon, ondanks dat tegen de verwachtingen in er nog geen IPv6 beschikbaar is.
ik wil eigenlijk ook weg bij Fiber, volgende week zit ik er een jaar, en kan niet anders zeggen telefoon doet het prima, internet gaat redelijk (wel enorme fluctuaties ) maar TV is en blijft een ramp.
steeds fixen ze wat en dan gaat het een paar weken goed, of het probleem komt terug of een nieuw probleem.
baal er van, maar ondanks glasvezel kan ik eigenlijk niet elders wat kiezen, heel vervelend,

maar de "aanbiedingen" zijn gewoon slecht, ik raak m'n 200/200 kwijt word een 100/100 ( ook nog steeds vlot ) maar kan gratis een sport pakket krijgen terwijl ik H E L E M A A L niks heb met voetbal , maar iets anders kunnen ze niet aanbieden.

nu verwijzen ze me naar andere pakketten die zijn slechter dan wat ik nu heb, dacht ik ga een internet + bellen nemen en dan maar TV via Caiway ( het is verraad maar ik moet fatsoenlijk tv kunnen kijken )
maar dan betaald ik het zelfde wat ik nu ook per maand betaal, ik kijk nu "gratis" naar TV,, zo kunnen ze het ook doen |:( want als ik het zelfde neem wat ik nu neem ben ik 86 per maand kwijt ,, gewoon bespottelijk , omdat het alleen maar duurder is en beslist niet beter........

nu kan ik nergens meer vinden of ik een 1 of 2 jaar pakket heb,, ik meende 1 jaar .......

waarom doen ze zo stom en onprofessioneel :(

heeft solcon wel de zaken voor elkaar ? en een beetje knappe spullen ?? die ze je leveren ?
toch niet weer zo'n el cheapo Fritzbox ?? die verplicht is ??

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
Verplicht niet maar ze geven wel de goedkoopste zonder 5GHz radio. Behalve dat doet ie t prima en draait ie gewoon retail firmware ipv die dichtgetimmerde meuk van Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik heb m'n eigen router met wifi en heb die fritzbox de wifi uit gezet., mijn router een netgear R7000 kan ik doen wat ik wil, de rest zit er ook aan vast ( bekabelde deel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Bij Solcon hoef je de router niet mee te bestellen, geen enkel probleem. Internet zit gewoon op het ethernet wat uit de glas converter komt, geen VLANs ofzo. DHCP doen en je krijgt je IP.

Ik kreeg onlangs weer aankondiging van fiber.nl dat de abonnementskosten geincasseerd worden, ondanks dat het abonnement stopgezet is (toevallig kwam ik er achter dat mijn fiber.nl IP sinds vannacht weer in gebruik is wat best vlot is; maar dat terzijde). Na een vraag in my.fiber.nl (waar ik nog wel kan inloggen) kreeg ik als reactie:

"Het klopt inderdaad dat u heeft betaald tot eind maart. Technisch gezien wordt er altijd nog 1 maand na de stopzetdatum gefactureerd. Dit gaat automatisch en hier kunnen wij niks tegen doen. Het bedrag krijgt u uiteraard terug."

Lekkere vage actie. Ik ben blij daar weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sinds dit weekend over van Caiway Kabel naar Caiway Glas.

Alles is hetzelfde gebleven behalve het modem.
Heb een 75/75 abo genomen maar schrik erg van de ontzettend instabiele verbinding die de router mij levert.
Het standaard wifi routertje (sitecom wlr-4100) kan naar het schijnt 300mbit aan, maar haalt dit bij lange na niet. :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:59
wurtel schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:29:
Bij Solcon hoef je de router niet mee te bestellen, geen enkel probleem. Internet zit gewoon op het ethernet wat uit de glas converter komt, geen VLANs ofzo. DHCP doen en je krijgt je IP.

Ik kreeg onlangs weer aankondiging van fiber.nl dat de abonnementskosten geincasseerd worden, ondanks dat het abonnement stopgezet is (toevallig kwam ik er achter dat mijn fiber.nl IP sinds vannacht weer in gebruik is wat best vlot is; maar dat terzijde). Na een vraag in my.fiber.nl (waar ik nog wel kan inloggen) kreeg ik als reactie:

"Het klopt inderdaad dat u heeft betaald tot eind maart. Technisch gezien wordt er altijd nog 1 maand na de stopzetdatum gefactureerd. Dit gaat automatisch en hier kunnen wij niks tegen doen. Het bedrag krijgt u uiteraard terug."

Lekkere vage actie. Ik ben blij daar weg te zijn.
Als bedrijven er administratief zo'n puinhoop van hebben dan moet je de puinhoop nog groter maken >:)

Dus na de automatische incasso direct storneren, en als je geluk hebt storten ze dan waarschijnlijk nog een keer het geld terug 8)

Vervolgens duurt het een aantal maanden voordat ze erachter komen dat er iets verkeerd is gegaan.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kaos- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:10:
Sinds dit weekend over van Caiway Kabel naar Caiway Glas.

Alles is hetzelfde gebleven behalve het modem.
Heb een 75/75 abo genomen maar schrik erg van de ontzettend instabiele verbinding die de router mij levert.
Het standaard wifi routertje (sitecom wlr-4100) kan naar het schijnt 300mbit aan, maar haalt dit bij lange na niet. :(
Standaard waardeloos prutsroutertje zoals vrijwel elke provider die levert. Gewoon zelf een fatsoenlijke kopen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Grolsch schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Als bedrijven er administratief zo'n puinhoop van hebben dan moet je de puinhoop nog groter maken >:)

Dus na de automatische incasso direct storneren, en als je geluk hebt storten ze dan waarschijnlijk nog een keer het geld terug 8)

Vervolgens duurt het een aantal maanden voordat ze erachter komen dat er iets verkeerd is gegaan.
Ik had bij m'n vraag ook vermeld dat ik het zou storneren, hebben ze verder niet op gereageerd.
Vandaag weer een factuur, met februari en maart gecrediteerd en februari 1e tot 20e apart gefactureerd. Ik zie ook nog geen geplande incasso klaar staan dus misschien is er ingegrepen 8)

Nu een doos regelen om de oude glas converter (identiek aan het exemplaar die Solcon toezond, maar wel een jaartje ouder) en de fritz terug te kunnen sturen, kijken hoe lang het duurt voordat ik m'n borg terug krijg, Misschien valt dat nog wel mee. Alhoewel een reserve glas modem en fritz voor 49,- (minder, als je de verzendkosten erbij neemt) is natuurlijk ook niet duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Arfman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Standaard waardeloos prutsroutertje zoals vrijwel elke provider die levert. Gewoon zelf een fatsoenlijke kopen :)
Alleen zonde dat die krengen zo prijzig zijn. ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
  • Laatst online: 19-03 22:03
Nu een doos regelen om de oude glas converter (identiek aan het exemplaar die Solcon toezond, maar wel een jaartje ouder) en de fritz terug te kunnen sturen,
Ik heb de Fiber spullen teruggestuurd in de Solcon doos. Past perfect! ;)
Misschien valt dat nog wel mee. Alhoewel een reserve glas modem en fritz voor 49,- (minder, als je de verzendkosten erbij neemt) is natuurlijk ook niet duur...
Tenzij ze het abonnementsgeld van maart dan ook vasthouden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjw77
  • Laatst online: 19-03 22:03
maar de "aanbiedingen" zijn gewoon slecht, ik raak m'n 200/200 kwijt word een 100/100 ( ook nog steeds vlot ) maar kan gratis een sport pakket krijgen terwijl ik H E L E M A A L niks heb met voetbal , maar iets anders kunnen ze niet aanbieden.
Idem. Ik had dus 100/100 het eerste jaar ipv 50/50. Vanaf nu zou 100/100 mij bij Fiber (afgaande op de website, verder geen officiele correspondentie over gehad) 44,95 per maand gaan kosten (internet + bellen). In de praktijk was dit trouwens bij mij altijd 95/95. Bij Solcon kost 150/150 48 euro per maand (ook weer internet + bellen). En dit pakt in de praktijk juist beter uit: 160/160! Dus voor 3 euro krijg ik 75/75 extra!
Afbeeldingslocatie: http://fmail.nl.eu.org/solconspeedtest.png
nu verwijzen ze me naar andere pakketten die zijn slechter dan wat ik nu heb, dacht ik ga een internet + bellen nemen en dan maar TV via Caiway ( het is verraad maar ik moet fatsoenlijk tv kunnen kijken )
TV doe ik ook nog maar even via Caiway + Humax... Wel zo betrouwbaar.
nu kan ik nergens meer vinden of ik een 1 of 2 jaar pakket heb,, ik meende 1 jaar .......
Als het gaat om de speciale actie in Cogas gebied van vorig jaar, dan had je toen direct al een opzegtermijn van 1 maand, dus geen jaarcontract.

[ Voor 4% gewijzigd door fjw77 op 23-02-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik overweeg stevig om solcon te nemen, ze (fiber) hebben het van 51 naar 61 per maand, en dan straks ook nog het internet van 200 naar 100 ........

ik denk dat ik twee jaar heb omdat ik na het eerst jaar van 200 naar 100 ga, maar ik ga de papieren eens nazoeken.

hoe zit dat met die eenmalig mobiel ? (solcon) een simkaartje voor in je gsm ?
ook als je die niet gebruikt ?

ik zou met alles in 200 en een plus pakket een 70 kwijt zijn, maar dat is minder dan als fiber weer terug naar 200 laat brengen,

is solcon tv echt beter ? dat opnemen ?? is met Fiber gewoon een ramp steeds mankeert er wat aan, ze fixen het en na een paar weken begint het weer te storen.....
maar even de zenders vergelijken en als het beter is het overwegen waard

edit, ik heb de papieren na gekeken maar volgens mij sta ik toch op een maand, en ik weet nu ook hoe het zit dat het verhoogd is, ik had blijkbaar een korting van een 10,- per maand tot eind afgelopen januari.

Fiber wil blijkbaar graag failliet gaat of zo door hun klanten weg te jagen
slechte service, prijzen verhogen, nieuwe aanbieding slechter dan de oude , nieuwe klanten betalen meer dan de oude..

ik vind dit een verwerpelijk manier van doen, dat moet ik maar gaan belonen met een einde contract.

[ Voor 31% gewijzigd door dj.verhulst op 23-02-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
dj.verhulst: als je Fiber.nl hebt genomen vorig jaar in Twente dan zal je idd. een maand opzegtermijn hebben.

De Solcon simkaartje zal je moeten aanvragen lijkt mij. Overigens krijg je vrij vlot duidelijk antwoord op je vragen per email, is mijn ervaring (er kan eens 2 dagen overheen gaan maar meestal binnen een dag reactie).

Ik neem geen TV of telefonie af dus daar kan ik niks over zeggen. Dat was ook een van de pluspunten van Solcon, geen gedwongen koppelverkoop van telefonie (zoals bij Fiber) of TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
heb even gekeken maar als je het 200mb pakket neemt is het niet echt goedkoper als je het zonder tv neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
dj.verhulst schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:44:
heb even gekeken maar als je het 200mb pakket neemt is het niet echt goedkoper als je het zonder tv neemt
Het scheelt 6,25 per maand (52,50 i.p.v. 58,75). Het verschil is minder dan bij 150/150Mb maar als je het niet nodig hebt vind ik het toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
wurtel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:33:
[...]

Het scheelt 6,25 per maand (52,50 i.p.v. 58,75). Het verschil is minder dan bij 150/150Mb maar als je het niet nodig hebt vind ik het toch zonde.
ik kan er geen analoog signaal voor krijgen, en ook geen Digitenne of een schotel installatie ( 5 jaar afschrijving )

het verschil tussen met of zonder tv bij 200 is maar € 0,75 dus bijna gratis.

maar het verschil tussen 150 en 200 internet snelheid ga je dat echt merken ? ik denk van niet.
maar het verschil is als je tv kijkt en die 200 neemt krijg je het opnemen er gratis bij.

de vraag is werkt solcon tv in twente goed of niet ?? hier zijn we dol op die discovery zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
dj.verhulst schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:57:
[...]

ik kan er geen analoog signaal voor krijgen, en ook geen Digitenne of een schotel installatie ( 5 jaar afschrijving )
Tja, ik heb al sinds 1993 een schotel installatie.
het verschil tussen met of zonder tv bij 200 is maar € 0,75 dus bijna gratis.
Dat mag je uitleggen, want de alles-in-1 200/200 is 58,75, en alleen internet 200/200 is 52,50. Welke prijzen zie jij? Wel eerst je postcode invullen, mogelijk dat er in Twente andere prijzen gehanteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26
Ik verhuis over een paar maand naar een nieuwbouwwoning en ik was van plan geen COAX in het huis te hebben. Maar bij Caiway Glas is het nog niet mogelijk om een 2e tv via UTP te laten lopen :|

[ Voor 93% gewijzigd door Isane op 28-02-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Isane schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:29:
Ik verhuis over enkele maanden naar een nieuwbouwwoning. Momenteel heb ik nog dat actiepakket Alles-in-1HD TV Twente.

Ik wil graag over naar Alles-in-1 Glas G75.

Maar gaat het TV kijken via UTP of Coax? (dit ivm het vullen van loze leidingen)

EDIT: Iets te vroeg dit bericht gepost. Ik kwam de installatiehandleiding tegen
Met interactieve TV over UTP en zonder over COAX.
Dat is niet helemaal waar!! Je hebt de mogelijkheid om op 1 tv via iptv te kijken. Dat is bij G75 wel 7,50 p/m extra. Die entone moet je dan idd via utp aansluiten. Tevens krijg je zowiezo gratis coaxsignaal erbij om tv te kijken op 1 of meerdere tv's. Dus wil je meerdere tv.s werkend krijgen zal je toch zowiezo coax moeten leggen!! Succes gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Migow schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:32:
[...]

Dat is niet helemaal waar!! Je hebt de mogelijkheid om op 1 tv via iptv te kijken. Dat is bij G75 wel 7,50 p/m extra. Die entone moet je dan idd via utp aansluiten. Tevens krijg je zowiezo gratis coaxsignaal erbij om tv te kijken op 1 of meerdere tv's. Dus wil je meerdere tv.s werkend krijgen zal je toch zowiezo coax moeten leggen!! Succes gewenst
Idd. belachelijk dat het niet mogelijk is om een 2e tv aan te sluiten via UTP. Maar goed, dit was een jaar geleden ook al het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Klopt maar ik heb laatst wel gelezen van webcare dat ze tegen iemand zeiden: probeer de entone eens op een andere lanpoort. ik denk wel dat het gaat komen, maar dat duurt altijd een eeuwigheid bij caiway :) En kost dan ook weer een godsvermogen haha

[ Voor 9% gewijzigd door Migow op 28-02-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:52
Als oud medewerker van Caiway weet ik hoe het werkt binnen caiway.
Ze hebben zeker goede kwaliteit tv kanalen. Een stuk beter dan ziggo. Op glas en coax worden de zelfde streams aangeboden.
Ook het glas netwerk is heel stabiel. Als het goed werkt dan blijft He goed werken. Heb je problemen dan moet je bellen en dan wordt het altijd opgelost. Niet altijd even snel maar een oplossing is er altijd.
Binnen Caiway zijn er genoeg mensen die goede ideeën hebben over hoe en wat ze willen doen. Alleen is er nog geld en mankracht om het uit te voeren. Bij fiber only klanten kan er gewoon met meerdere entones gekeken worden. Ze willen het niet aan glas+coax klanten verkopen.
Die multiscreen dient is leuk bedacht maar ruk uitgevoerd. Een jaar later je dienst updaten zodat het werkt met de nieuwste software versies kan toch niet.

Maar ja het was vroeger een innovatief bedrijf. Tegenwoordig leveren ze goede diensten voor een goede prijs. Maar verwacht er niet teveel van. Ik zou nog steeds Caiway aanraden als het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Migow schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:02:
Klopt maar ik heb laatst wel gelezen van webcare dat ze tegen iemand zeiden: probeer de entone eens op een andere lanpoort. ik denk wel dat het gaat komen, maar dat duurt altijd een eeuwigheid bij caiway :) En kost dan ook weer een godsvermogen haha
Ik zie wel mocht het huis geen coax hebben dan kun je een 2e entone aansluiten op de 3e lan poort in de glasvezel modem. Zie hier (pagina 28)

Staat standaard de 3e en 4e lan poort uit ? Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Isane op 28-02-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Normaal staat deze standaard uit!. Maar heb zo het idee dat hier wel aan gewerkt wordt, want idd zonder coax kun je wel max. 2 kamai iptv decoders koppelen dus zie het probleem dus ook niet om dat ook bij coax gebruikers standaard in te gaan voeren. Dus een 2e entone huren en dan 2x interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Migow schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:49:
Normaal staat deze standaard uit!. Maar heb zo het idee dat hier wel aan gewerkt wordt, want idd zonder coax kun je wel max. 2 kamai iptv decoders koppelen dus zie het probleem dus ook niet om dat ook bij coax gebruikers standaard in te gaan voeren. Dus een 2e entone huren en dan 2x interactieve tv.
Jaa inderdaad. Nou we wachten het rustig af.

Een switch aansluiten op lan poort 1 van de modem en daarop 2 entone's plaatsen werkt zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:13
check even de installatie-handleiding (stap 6):
https://www.caiway.nl/sit...nstalleren-glasvezelkamai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Isane schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Jaa inderdaad. Nou we wachten het rustig af.

Een switch aansluiten op lan poort 1 van de modem en daarop 2 entone's plaatsen werkt zeker niet?
Technisch gezien zou het natuurlijk mogelijk moeten zijn. Maar de echte vraag is hoeveel IGMP-streams een aansluiting maximaal tegelijk mag joinen. Als dat in de gebieden waar ook coax ligt/geleverd wordt standaard max. 1 is, dan kan je hoog of laag springen, het zal niet mogelijk zijn om 2 multicast streams tegelijk te joinen. En dus kan je dan maar op 1 set-top box tegelijk kijken (of op alle stb's alleen dezelfde zender).

Het kan ook zo zijn dat de set-top boxen geregistreerd moeten staan bij je provider. Of dat je deze zelf moet aanmelden met een pincode en postcode bijvoorbeeld (zoals bij Fiber). Dan moet je dus eerst zorgen dat hij bij Caiway geregistreerd staat.

Zelf geen ervaring met hoe Caiway het technisch geregeld heeft, maar je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik heb nog steeds 200/200 ,, zou eigenlijk terug gezet moeten worden naar 100/100

maar goed zo ver het zo blijft. heb nog steeds geen beeld hoe storing vrij solcon tv glasvezel is.

<update> volgens de ene speed test heb ik 100/100 maar andere geven aan dat ik toch wel een 200/200 heb

[ Voor 22% gewijzigd door dj.verhulst op 05-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Waarom heb ik nog steeds de keuze uit maar 3 glasvezelproviders? (Caiway, Fiber & Solcom)

Ligt dit aan Cogas of aan de andere providers? (Tweak, Vodafone, XS4ALL etc)

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 06-03-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Vodafone zal waarschijnlijk verdwijnen van de koperlijn en glasvezel als de fusie met Ziggo doorgaat, dus die kan je alvast schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Isane schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:46:
Waarom heb ik nog steeds de keuze uit maar 3 glasvezelproviders? (Caiway, Fiber & Solcom)

Ligt dit aan Cogas of aan de andere providers? (Tweak, Vodafone, XS4ALL etc)
Omdat andere aanbieders geen zin hebben om grote investeringen te doen in een klein glasvezelnetwerkje als CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dj.verhulst schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:37:
<update> volgens de ene speed test heb ik 100/100 maar andere geven aan dat ik toch wel een 200/200 heb
http://beta.speedtest.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Arfman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Omdat andere aanbieders geen zin hebben om grote investeringen te doen in een klein glasvezelnetwerkje als CIF.
oke thanks. dat is dan mooi balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Oneens zo langzamerhand. CIF gaat meer gebieden verglazen o.a. Olst Wijhe, Nijverdal Hellendoorn etc en vele buitengebieden.
Er komen nu in rap tempo tal van aansluitingen bij.

XS4ALL is aan het testen in Harderwijk en bij een succesvolle test komt deze op heel het netwerk.

KPN claimt dat men twee jaar na uitrol op de tweede vezel mag.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-03-2016 17:04 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik moet het allemaal nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik gebruikte de gewone en ik heb ontdekt als ik de host uit enschede gebruik die loopt 200 + en die uit hengelo 100. , en als ik een willekeurige neem Rotterdam haal ik ook 200.

Ik heb wel gezien dat er heel langzaam meer aanbieders in het CIF gebied komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Heel langzaam is nog te lief uitgedrukt.. Zeg maar gerust zo traag als dikke pudding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
het gekke is de ene zoek machine kan alleen maar fiber en caiway vinden
de ander ook solcon en weer een ander een hele rij ,,,,

http://www.allesineenkiezer.nl/glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
_BLAST3R schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Technisch gezien zou het natuurlijk mogelijk moeten zijn. Maar de echte vraag is hoeveel IGMP-streams een aansluiting maximaal tegelijk mag joinen. Als dat in de gebieden waar ook coax ligt/geleverd wordt standaard max. 1 is, dan kan je hoog of laag springen, het zal niet mogelijk zijn om 2 multicast streams tegelijk te joinen. En dus kan je dan maar op 1 set-top box tegelijk kijken (of op alle stb's alleen dezelfde zender).

Het kan ook zo zijn dat de set-top boxen geregistreerd moeten staan bij je provider. Of dat je deze zelf moet aanmelden met een pincode en postcode bijvoorbeeld (zoals bij Fiber). Dan moet je dus eerst zorgen dat hij bij Caiway geregistreerd staat.

Zelf geen ervaring met hoe Caiway het technisch geregeld heeft, maar je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen... ;)
Vandaag te horen gekregen dat er geen coax kabel aansluiting in het huis komt. Goed nieuws _/-\o_
Dus sowieso 2 tv's met digitale tv via UTP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
dj.verhulst schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:59:
het gekke is de ene zoek machine kan alleen maar fiber en caiway vinden
de ander ook solcon en weer een ander een hele rij ,,,,

http://www.allesineenkiezer.nl/glasvezel/
Die allesineenkiezer kan dus zo de prullenbak in, die willen zoveel mogelijk verdienen aan zoveel mogelijk doorkliks :( ; dat doen ze door simpelweg alles te tonen ook al is het absoluut niet leverbaar op het ingevulde postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
best wel slecht dan eigenlijk.

wat ik apart vond, als ik bij ziggo mn postcode doe, zou ik wel ziggo kunnen krijgen, en dan bedoel ik de postcode checker van ziggo op hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Speedtest: Ping 5 ms, down 294,10 Mbps, up 307,55 Mbps.
Best tevreden over Caiway. Alles-in-1 G250 levert meer snelheid dan beloofd. Gemeten over WiFi van Netgear R7000.

[ Voor 82% gewijzigd door erikd_o op 20-03-2016 13:02 . Reden: Kreeg afbeelding niet zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ieder zijn meug hoor Isane, maar ik zou graag atlijd coaxkabel willen hebben naast mijn glasvezelaansluiting. Je bent nu verplicht losse kastjes te gebruiken, terwijl je bij coax gebruik kan maken van je ingebouwde DVB-C tuner en HbbTV.

Die Entone is nou niet bepaald een alleskunner en is ook nog eens beperkt tot slechts 1080i.
Dat is al weer bijna antiek nu de eerste aanbieders binnenkort met 4K ontvangers komen.

Bij coaxkabel en een geschikte televisie heb je daar geen last van. Een aanbieder zet 4K op de coax en je televisie laat het zien, hopla !!!

Is het wettelijk niet verplicht om een coaxaansluiting in je huis te maken?

[ Voor 34% gewijzigd door H D R op 20-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
H D R schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:46:
Die Entone is nou niet bepaald een alleskunner en is ook nog eens beperkt tot slechts 1080i.
Dat is al weer bijna antiek nu de eerste aanbieders binnenkort met 4K ontvangers komen.
Wat dacht je dat ze bij de kabelboeren nu uitsturen? Dat is gewoon interlaced (en dus 1080i) hoor ;-)..

Verder is HbbTV leuk, maar je kan er niet vanuit gaan dat een klant die mogelijkheden in zijn TV heeft zitten.

Ik heb het al eerder gezegd: zolang er nog geen duidelijke IPTV standaard is, zal het aanmodderen blijven met losse kastjes. Geef het tijd, dan zal coax er binnen no-time uitvliegen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eerder gezegd: zolang er nog geen duidelijke IPTV standaard is, zal het aanmodderen blijven met losse kastjes. Geef het tijd, dan zal coax er binnen no-time uitvliegen. :9
[/quote]

Ik heb nog internet via de kabel, maar kan het op de website niet meer vinden ...
wel in Mij Caiway.
Zijn dat de eerste tekenen van het Glasvezeltijdperk voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:02:
[/quote]

Ik heb nog internet via de kabel, maar kan het op de website niet meer vinden ...
wel in Mij Caiway.
Zijn dat de eerste tekenen van het Glasvezeltijdperk voor iedereen?
Caiway moet dan in mijn geval met een oplossing komen voor de onoverbrugbare € 10,= extra per maand aan abokosten doordat ik door een overstap op glas smartcardtax ga betalen en de nieuwsgroepen opeens niet meer gratis zijn. Nog daargelaten de huur van een eventuele entone (zit ik overigens niet op te wachten). Dus van mij mag het maar dan wel kostenneutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Heb je Caiway hierover al gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:08:
Ik moet het allemaal nog maar zien.
Inmiddels is door KPN op Twitter bevestigd dat men met ingang van volgend jaar gaat leveren over CIF. Op dat moment is het contractueel mogelijk en zit de twee jaar wachttijd er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Moet dat ook nog zien, want hier heb ik al jaren glasvezel en zijn die 2 jaar allang om en alleen fiber en solcon kan ik kiezen. Nou dan is de keus snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Als je overstapt naar KPN ben je wel je coax signaal kwijt. Mis dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:29

wouter1981

w00t

Sjakie0101 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:44:
[...]

Inmiddels is door KPN op Twitter bevestigd dat men met ingang van volgend jaar gaat leveren over CIF. Op dat moment is het contractueel mogelijk en zit de twee jaar wachttijd er op.
Heb je misschien de link naar de tweet?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wouter1981 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Heb je misschien de link naar de tweet?
Het is een tweet van afgelopen weekend:

KPN Webcare ‏@KPNwebcare
@BenoitBussink Er wordt aan gewerkt Benoit! Over ongeveer een jaar kunnen we ook over andere Glasnetwerken leveren, nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Sjakie0101 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Het is een tweet van afgelopen weekend:

KPN Webcare ‏@KPNwebcare
@BenoitBussink Er wordt aan gewerkt Benoit! Over ongeveer een jaar kunnen we ook over andere Glasnetwerken leveren, nu nog niet.
Vind dat nog een betrekkelijk vage tweet.. Niet eens specifiek gericht op het CIF-netwerk. Eerst zien dan geloven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
_BLAST3R schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Vind dat nog een betrekkelijk vage tweet.. Niet eens specifiek gericht op het CIF-netwerk. Eerst zien dan geloven.. ;)
Haal de vraag van de vraagsteller er maar bij.... Het gaat wel degelijk over het CIF-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 12:59
Tussen kunnen en doen zit nog een wereld van verschil ;)

Maar het zou een positieve ontwikkeling zijn :)

Eerst zien, dan geloven :)

[ Voor 41% gewijzigd door Grolsch op 29-03-2016 19:27 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:29

wouter1981

w00t

Voor de liefhebbers heb ik de link er maar even bij gezocht.
https://twitter.com/KPNwebcare/status/713139255715954689

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Voor alle duidelijkheid heeft KPN al eerder op Twitter de twee jaar wachttijd uitgelegd aan iemand die hetzelfde vroeg. "Er wordt aan gewerkt" is een reactie specifiek op de vraag wanneer ze op het Cogas/CIF netwerk gaan leveren met daarbij dus dat men aangeeft dit pas volgend jaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
we zullen het zien,, heb nog steeds 200/200 mb dus dat gaat goed, er is weer nieuwe software en raad eens weer vage problemen, kon vanmiddag geen TV kijken, na een half uur weer wel......

ik stel me er op in, en blijf nog even hangen zodra ik een echt interessante aanbieding voorbij zie komen ga ik wandelen, met meer aanbieders is daar meer kans op.

en liever 3 maanden langer dat het echt goed is, dan weer een jaar met beta firmware en iedere keer een verrassing wat er nu niet werk, zou het schappelijk vinden als Fiber naast de 200/200 toch iets gaat doen met de verlopen kortingen, betaal het volle pond voor iets wat vaak stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Per vandaag RTLZ HD bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Zender waar nooit iemand naar kijkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Is dat een aparte zender dan? :D

Wanneer krijgen we interactieve TV via de decoders? Of een fatsoenlijke glasvezelsettopbox? Dat zijn dingen die interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Aanleg glasvezel in buitengebied Hellendoorn en Wierden kan van start gaan

Ook hier gaat Cogas het aanleggen. De mensen moeten wel per maand een tientje extra betalen tot in oneindigheid om de aanleg kosten te dekken. Da's op den duur wel een goede rendement op de investering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Is de Entone die Caiway nu gebruikt of de ontvangers die Fiber of Solcon gebruiken niet fatsoenlijk?

Zo nee, wat is dan wel een fatsoenlijke ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wurtel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:54:
Aanleg glasvezel in buitengebied Hellendoorn en Wierden kan van start gaan

Ook hier gaat Cogas het aanleggen. De mensen moeten wel per maand een tientje extra betalen tot in oneindigheid om de aanleg kosten te dekken. Da's op den duur wel een goede rendement op de investering...
De vraag is of men met dat tientje extra echt duurder af zijn tov wat men nu heeft. Vaak betalen ze zich nu scheel aan schotels, decoders, telefoonlijn etc.en dat veelal voor minder HD-zenders en een tergend trage internetlijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-04-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:19:
[...]

De vraag is of men met dat tientje extra echt duurder af zijn tov wat men nu heeft. Vaak betalen ze zich nu scheel aan schotels, decoders, telefoonlijn etc.en dat veelal voor minder HD-zenders en een tergend trage internetlijn.
Ikzelf gebruik al ruim 20 jaar een schotel, ik ben daar enorm tevreden mee. Scheelt misschien dat ik voornamelijk engelse (gratis) zenders kijk. Ik heb een keer een andere schotel vanwege multisat ontvangst aangeschaft, dat kostte zo'n 150 euro.Vorig jaar een nieuwe ontvanger omdat die sneller / meer geheugen heeft ; voornamelijk omdat het leuk is om wat nieuws te kopen 8) niet omdat de oude het niet meer deed. Dus scheel betalen is echt niet van toepassing. De settop abonnement van Canal Digitaal is ook niet zo duur.

Een kennis die nu dus straks binnenkort eindelijk sneller dan 5Mb/s ADSL kan krijgen gaat toch z'n satelliet TV aanhouden, omdat zijn (LG) TV een ingebouwde satelliet ontvanger heeft (heeft mijn Sony overigens ook, ook al gebruik ik liever m'n Mut@nt met VIX (Enigma2) software), en ook kan ie op vakantie in z'n camper dan ook gewoon nederlandse TV ontvangen.

Terugkomend op dat tientje: persoonlijk zou ik liever eenmalig 2000,- ofzo betalen dan tot in oneindigheid elk jaar 120,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 17:28
Caiway faalt nog steeds met het versturen van wachtwoorden. Ik heb 2 brieven met het 'mijn caiway' wachtwoord en beide werken niet :')

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
Niet dat ik er naar kijk, maar ik heb dat RTL Z gigantisch stoort. Bij andere zenders nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:38:
Niet dat ik er naar kijk, maar ik heb dat RTL Z gigantisch stoort. Bij andere zenders nergens last van.
Klopt inderdaad het zit weer eens op een frequentie die storingsgevoelig is.... Vaak is toch de COAX-kabel of interferentie van andere apparaten (routers, telefoons) de echte oorzaak.

Pagina: 1 ... 47 ... 59 Laatste