Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Caiway schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:51:
De smartcard blijven gratis als dat nu ook zo is, ook na de kortingsperiode. News+ ook, dit wijzigt niet.
Wanneer u overstapt naar glasvezel, wordt de gebruikte smartcards meegenomen naar het glaspakket berekend Caiway voor de eerste smartcard niets, voor elke andere smartcard berekend Caiway € 2,00 per maand.
OK, maar wat is het nu? :P Ik heb nu 3 smartcards (gratis), ik ben overgestapt naar glas (aangevraagd iig.), moet ik nu straks 2 x €2,00 per maand extra betalen of blijven ze gratis? En zo nee, waarom is dat dan niet aangegeven tijdens mijn bestelling? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 17:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:30:
@MediaZoo, waarschijnlijk is Caiway verder niet geinteresseerd in Gouda omdat Rekam de netwerk beheerder is en niet Cif. Waar Cif heen gaat volgt Caiway.

Overigens heeft Caiway de belofte gedaan aan het Cogas gebied niks aan de zenders te wijzigen en dus ook hoeven ze voirlopig ook niks toe te voegen. Er zullen weer hoop zeikerds zijn die gaan huilen omdat bv Eurosport2 niet in HD op de Coax is.
Of het nou Rekam of CIF is maakt niet uit. Het DVB-C signaal komt (behalve twente en enkele kleine netwerken) van het zelfde headend als in alle andere gebieden in Zuid-Holland. CIF levert het signaal en niet Caiway, die koopt in bij CIF. Daarbij beheert Rekam de kabels en levert CIF het signaal waar Caiway en Rekam gebruik van maken.

Rekam beheert in Bleiswijk het technische gedeelte van netwerk van Cai Bleiswijk. Daar is Ziggo de aanbieder en kan ieder pakket afgenomen worden. Dus de beheerder is hier niet de oorzaak maar de aanbieder van de diensten. Als een Ziggo hier zijn diensten zou aanbieden zou dat ook kunnen. De beperkende factor is niet het netwerk als het om de bandbreedte gaat.

Dat er in Gouda minder bandbreedte voor TV is dan elders is een kul verhaal. TV is simpelweg 1 weg verkeer en niet afhankelijk van bandbreedte. Een coaxkabel is een coaxkabel en die is niet in Godua anders dan Rotterdam. De modulatie QAM64 of QAM256 bepaald hoeveel bandbreedte per stream en het aantal streams bepaalt de totale bandbreedte. Er is ruimte genoeg om zenders toe te voegen, ze willen gewoon niet. Technisch kan er nog veel meer over de kabel gezien er geen i-tv geleverd wordt en er daarom al bandbreedte over blijft. Er zijn immers geen VOD streams.

Internet ligt anders dat is een berekening per segment en ja daar werken ze met oude technieken en blijven investeringen uit.

En Caiway belooft wel vaker dingen die ze niet nakomen. Twente heeft een jaar lang een uitzonderingspositie gehad en is in de waan gelaten dat Caiway rekening houdt met zijn/haar klanten. Jullie zijn zoet gehouden, omdat ze anders teveel klanten kwijt waren na de switch. Ze moesten wel. Nu is iedereen zoet gehouden en is een groot gedeelte van de klanten ingedut.

Nu komt de werkelijke Caiway naar voren.

Een Webcare die traag is en niets kan/weet/regelt/doet.
Zenders die al begin van het jaar aangekondigd zijn en nu nog niet te bekijken zijn. Onafhankelijk van het gebied.
Beperkingen in mogelijkheden van abonnnementen waar bij andere isp's hier duidelijk andere keuzes gemaakt zijn. (itv en 1 kastje per aansluiting)
Tarieven die compleet ontsporen tegenover de overige marktpartijen.
Als vaste klant het volle pond betalen en als je dreigt met opzeggen een succes wens krijgen ipv. een passend blijf bij ons aanbod.
Torenhoge prijzen vragen voor extra ontvangende apparatuur in huis waarbij 3 de max is. Er zijn veel huishoudens met meer apparaten, maar Caiway doesn't give a fuck (Al jaren).
Ongelijkheid in gebieden. Per gebied andere abonnementen waarbij het ene gebied leuke aanbieden heeft maar het andere gebied tot op het bot uitgekleed wordt en er vreemd wordt gekeken dat klanten daar massaal vertrekken.
En dit vind ik zelf een belangrijk punt: Totaal niet naar je klant luisteren. Caiway heeft de meeste ontevreden klanten. Al jaren. Een hoge storingsscore, waarbij het probleem aan de provider kant ligt. De wens naar zenders en diensten die simpelweg geleverd kunnen worden maar wat niet gebeurd. (second screen voor kabel abonnee's, RTL Z, Eurosport 2 HD, Sneller internet op de kabel). Het is geen provider who cares about customers. Euro's, omzet, winst daar draait het om. Dat de klant ergens om vraagt. So what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Arfman schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:49:
[...]

OK, maar wat is het nu? :P Ik heb nu 3 smartcards (gratis), ik ben overgestapt naar glas (aangevraagd iig.), moet ik nu straks 2 x €2,00 per maand extra betalen of blijven ze gratis? En zo nee, waarom is dat dan niet aangegeven tijdens mijn bestelling? :)
Dat lees je goed, 2 x 2 € bijbetalen. En dat ze niet altijd even duidelijk communiceren is ook bekend :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:53:
[...]

Dat lees je goed, 2 x 2 € bijbetalen. En dat ze niet altijd even duidelijk communiceren is ook bekend :+
Wat wordt dan bedoeld met "De smartcard blijven gratis als dat nu ook zo is, ook na de kortingsperiode."? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ALS je gebruik blijft maken van het COAX abonnement zoals eerder dit jaar afgesloten.

ALS je over gaat naar glasvezel, DAN niet, tenminste, zo lees ik het, en zo staat het er ook volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah ja, zo kun je het ook lezen idd. Nouja, wacht de bevestiging wel even af. Blijft mooi, moeten betalen om in staat te worden gesteld om de extra pakketten (waar je ook voor betaalt) überhaupt te kunnen zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Niet überhaupt te kunnen zien, 1e Smartcard is en blijft gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:18:
Niet überhaupt te kunnen zien, 1e Smartcard is en blijft gratis
Oh ja, vergeten. Dankuwel Caiway voor deze gulle gift! 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Het lijkt wel sinterklaas bij caiway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
Dank voor jullie antwoord. Dat schept in elk geval duidelijkheid. Glasvezel is voor mij dan niet aantrekkelijk (Daar ga ik in mijn geval gewoon € 10,= per maand meer betalen tov wat ik nu heb), met entone € 15,= per maand.

In elke geval vind ik de snelheidsverhoging top!

[ Voor 125% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2015 21:09 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de pijn, maar vind het wel eerlijk dat de klanten in het Cogas gebied, die naar een glas abonnement gaan, moeten betalen voor de extra smartcards, als de andere Caiway klanten dit ook moeten.

Wat ik wel raar vindt is dat er geen beweging zit in jullie televisiepakket op de coaxkabel. Er komt niks bij en er gaat niks af.

Als straks de andere abonnees nieuwe zenders zouden krijgen bij Caiway, missen jullie op de coax steeds de boot?

Daar begrijp ik echt niets van !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dit valt niet meer uit te leggen, maar ik roep Caiway op om dat nu wel te doen. Simpel roepen dat dat een afspraak is, dan ook melden met wie.
Ons pakket loopt nu ver achter bij wat Ziggo nu levert. Ziggo heeft ondertussen meer HD-zenders geplaatst en ook meer regionalen (o.a. AT5, Rijmond, utrecht, L1, Brabant etc).

Het pakket van Caiway zelf komt daar aardig bij in de buurt en zou dus nu wenselijk zijn.

Verder ben ik het met je eens dat Caiway dezelfde prijzen overal moet hanteren voor glas, dat neemt niet weg dat wanneer je wilt overstappen op glas er ook een pakket tussen moet zitten die daar goed in faciliteert. Het G250-pakket is dat niet omdat deze in vergelijking tot het 120/12 COAX-pakket aantoonbaar duurder wordt wanneer je meerdere smartcards en nieuwsgroepen hebt (heb ik het nog niet over de entone). Een goed alternatief is er niet meer door het wegvallen van G150. Dat was voor mij het juiste betaalbare overstappakket met behoud van wat ik nu heb, zonder dat ik meer betaal. Maar helaas G150 heeft Caiway in al haar wijsheid G75 van gemaakt. Dus voor mij maar een jaartje COAX erbij, dat is zeker geen straf want ik ben over de diensten goed te spreken, maar ik hoop nog wel op het zenderpakket van Caiway, wie weet komt dat nog,

[ Voor 30% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2015 20:55 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand van de Caiwayklanten die het begrijpt. Terug van 150 naar 75 mbit/s voor dezelfde prijs. Ohja!
Je kan nu IPTV nemen bij het glasvezel instappakket! Dat kon bij het 150 mbit/s abonnement ( vroegere instappakket) niet.

Dat is waar Caiway zich achter verschuilt als reden waarom de snelheid is gehalveerd voor dezelfde prijs als vroeger de dubbele snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Kijk eens naar andere glasaanbieders. Die bieden ook geen 150/150 aan voor €45,-. Daarnaast snap ik echt niet dat Sjakie nog klant is bij Caiway. Alleen maar klagen, klagen, klagen. Je bent 1 van de weinigen hier, misschien moet je het eens accepteren. Vergelijken met Ziggo is leuk, maar het is hier niet meer beschikbaar. Dus ja, Caiway kan doen wat het wil en dat ga jij in je eentje echt niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat vergelijken met Ziggo weinig zinvol is. Maar dat Caiway heb televisiepakket niet aanpast aan de rest van zijn gebied en ook nog eens zegt dat daar niks in verandert, is natuurlijk onbegrijpelijk en ook niet verdedigbaar.

Ook de halvering van de snelheid op de glasvezel van het instappakket maar wel dezelfde prijs aanhouden, vind ik onverdedigbaar.
Er is nu een grote groep Caiway klanten die voor rond de 44 euro per maand de snelheid heeft van 150 mbit/s, maar de nieuwe Caiway klanten kunnen ernaar fluiten!!

Ik vind dat een raar beleid en zeer klantonvriendelijk !!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 20:58
meintje schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:25:
Kijk eens naar andere glasaanbieders. Die bieden ook geen 150/150 aan voor €45,-. Daarnaast snap ik echt niet dat Sjakie nog klant is bij Caiway. Alleen maar klagen, klagen, klagen. Je bent 1 van de weinigen hier, misschien moet je het eens accepteren. Vergelijken met Ziggo is leuk, maar het is hier niet meer beschikbaar. Dus ja, Caiway kan doen wat het wil en dat ga jij in je eentje echt niet veranderen.
Der was toch ook een eric maar das toch dezeflde persoon als sjakie.?

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik begrijp ook niet dat Sjakie0101 refereert aan een brief van december 2014 (exact een jaar geleden dus). De afspraak was dat je er op dat moment niet achteruit zou gaan. Verwacht je nu echt dat Caiway exact dezelfde koers gaat varen als Ziggo? En dat er dus over tig jaar nog steeds geen onderscheid zou zijn tussen Ziggo en Caiway?

Mij zijn 2 dingen duidelijk: Twente klanten hebben een prima aanbod van Caiway gehad (veel beter dan wat Caiway in haar overige gebieden geeft) en Sjakie0101 is een notoire zeiker.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
zjeeraar84 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:19:

Mij zijn 2 dingen duidelijk: Twente klanten hebben een prima aanbod van Caiway gehad (veel beter dan wat Caiway in haar overige gebieden geeft) en Sjakie0101 is een notoire zeiker.
:Y

Soundcloud

Verwijderd

Inderdaad als je de berichten van Sjakie0101 leest brabbelt die steeds hetzelfde. Waarschijnlijk elke keer Ctrl c en daarna Ctrl v. Overigens heet die volgens mij bij Caiway gebruikers forum Bordewolf ook daar Ctrl c/Ctrl v

Komt geen eind aan 8)7 |:(

Overigens vergeet die steeds omdat die mogelijk meer zou betalen als die naar glas zou gaan dat zijn internetsnelheid verdubbeld wordt en 10HD zenders meer krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 12:00 ]

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 11:26
Mensen even een update over dat gezeur van Eurosport 2 HD, die zit sinds een week of 2/4 gewoon op de COAX. Misschien handig om anders even een keer een handmatige kabelscan te doen.

En even het bewijs:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45321552

De kabelscan is van 24 november 2015 en gedaan in Almelo.

Kijk in de lijst bij kanaal 411 ;)

[ Voor 41% gewijzigd door stephankamp op 10-12-2015 12:59 ]

• Sjakie0101
J
stephankamp schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:55:
Mensen even een update over dat gezeur van Eurosport 2 HD, die zit sinds een week of 2/4 gewoon op de COAX. Misschien handig om anders even een keer een handmatige kabelscan te doen.

En even het bewijs:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45321552

De kabelscan is van 24 november 2015 en gedaan in Almelo.

Kijk in de lijst bij kanaal 411 ;)
Eurosport 2 HD zit in het Cogasgebied al sinds jaar en dag op COAX.
In de overige Caiwaygebieden echter niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2015 20:44 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:39
De G150 kan geen alternatief voor je zijn, want daar kon je überhaupt geen Entone/ IPTV bij krijgen. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel keer blijf je dit herhalen? Gisteravond vertelde je ook al dit verhaal. Vorige week ook minimaal 3x en vorige maand ook 18x. Het gaat maar door.... Wat wil je nou bereiken??? Je zorgt er alleen voor dat webcare dit zeiktopic veroorzaakt door jou overslaat en mensen die echt advies willen overgeslagen worden. Je bent 1 van weinige van al die duizenden abonnees zit zo zeurt, klaagt en zeikt over Caiway.

Die iets nuttig met je leven, ga bejaarden rond rijden in het park.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 18:51 ]

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
Sjakie0101 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:59:
[...]

Ik vind eigenlijk de reacties hier een beetje lachwekkend. Nee ik ben niet iemand die zeurt en nee ik ben helemaal niet ontevreden met wat ik geleverd krijg, dat werkt allemaal prima. Wie een beetje goed had gelezen kon in mijn laatste post al zien dat ik gewoon bij Caiway blijf en helemaal niet totaal ontevreden ben. Echter heb ik wel degelijk reden tot klagen over het tv-pakket dat Caiway enerzijds niet wil aanpassen aan wat Ziggo heeft (dat vraag ik overigens niet) en anderszijds niet wil upgraden naar de Caiwayzenders. Op beide pakketten lopen we nu ver achter, dat kan je niet verkopen.

De flauwekul dat ik dan maar naar Glas moet wil ik hier echt niet meer horen. Voor 10 extra HD zenders heb ik een entone nodig die € 5,= extra kost per maand bovenop mijn pakket met twee extra smartcards a € 2,= per stuk en geen gratis nieuwsgroepen a €5,=. Een glas G250 kost me dan gewoon € 14,= per maand meer tov COAX 120/12. Het spijt me maar dat is die snelheidsverhoging me niet waard. G150 was een goed altnatief, die is er niet meer. Gek genoeg kan mijn buurman voor hetzelfde geld waar ik G75 voor kan krijgen nu wel genieten van een snelheid van 150 Mbit.

Voor wat ik "klaag" doe ik dat op terechte gronden. Caiway is ons in de maag gesplitst en ze zullen toch echt moeten laten zien dat het hun menens is ons als klant te behouden. De snelheidverhogingen op COAX is daar een goede eerste stap van, daar ben ik erg blij mee!
Lachwekkend?? _O- Zelden in forums iemand gezien die zo'n bord voor z'n kop heeft. Dat je inmiddels niet eens een keer bij jezelf te rade gaat! |:(

Voor vele hier is Caiway Glas een prima oplossing. Voor jou dus niet, moeten we dat echter de komende 12 maanden WEER horen?? Moeten we WEER horen hoe ontstemt je bent dat Caiway ons door de maag is gesplitst? Je lijkt wel een klein kind dat maar door blijft drammen dat die z'n zin niet krijgt, mijn research naar je laat tot mijn verbazing echter een volwassen vent zien! Gedraag je dan ook eens zo! Veel mensen met mezelf voorop worden erg moe van je. Vindt het jammer dat je bij Caiway blijft, wellicht waren we dan van je verlost geweest! Pfffff ..... :F

[ Voor 0% gewijzigd door Svennos1 op 10-12-2015 21:30 . Reden: Namen/Aliassen Sjakie verwijderd. ]

• Sjakie0101
Graag verzoek ik alleen mijn alias al hier te gebruiken. Ik vind het noemen van namen terwijl iemand willen en wetens een alias gebruikt nogal kinderachtig. Ik discussier hier bovendien graag on topic en niet op de persoon.

En nee ik ben niet ontstemd. Wil wel eens weten waar je dat vandaan haalt. Ik ben verder tevreden over Caiway. Dat wil niet zeggen dat er wat te wensen over blijft.

Je bent er op de persoon aan het spelen. Graag mijn naam weghalen en on topic verder discussieren. Dit heeft werkelijk geen zin.

[ Voor 57% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2015 19:38 ]

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:36:
Graag verzoek ik alleen mijn alias al hier te gebruiken. Ik vind het noemen van namen terwijl iemand willen en wetens een alias gebruikt nogal kinderachtig. Ik discussier hier bovendien graag on topic en niet op de persoon.

En nee ik ben niet ontstemd. Wil wel eens weten waar je dat vandaan haalt. Ik ben verder tevreden over Caiway. Dat wil niet zeggen dat er wat te wensen over blijft.

Je bent er op de persoon aan het spelen. Graag mijn naam weghalen en on topic verder discussieren. Dit heeft werkelijk geen zin.
Het heeft geen zin om met jou te discussiëren Sjakie. Dan doe jij nml niet. Jij dramt, het is de toon die je gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:49:
Hoeveel keer blijf je dit herhalen? Gisteravond vertelde je ook al dit verhaal. Vorige week ook minimaal 3x en vorige maand ook 18x. Het gaat maar door.... Wat wil je nou bereiken??? Je zorgt er alleen voor dat webcare dit zeiktopic veroorzaakt door jou overslaat en mensen die echt advies willen overgeslagen worden. Je bent 1 van weinige van al die duizenden abonnees zit zo zeurt, klaagt en zeikt over Caiway.

Die iets nuttig met je leven, ga bejaarden rond rijden in het park.
Niet. Ik geef mijn mening, maar besef ook wel dat herhalen niets bijdraagt. Ik zal proberen in vervolg 1 keer stelling te nemen en niet vaker. Mijn oprechte excuses. Verder hou ik er van om on topic te blijven. Wanneer je me iets persoonlijks wilt vertellen dan is daar de optie voor een privebericht.

Wellicht wek ik door de te vele Posts de indruk dat ik iets tegen Caiway heb. Dat is geenzins zo. Ik ben verdere tevreden over wat ze leveren. Internet betrouwbaar, tv scherp beeld, telefoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan zijn we voor een jaartje weer klaar met de regio Cogas. Gewoon 2 euro per maand per extra smartcard betalen als je naar glas gaat en de televisiekanalen blijven ongewijzigd op de coaxkabel tot in lengte van jaren.

Fijne kerst allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Moet nog wel even regelen dat ik terugga naar 2 smartcards ipv 3. Beetje zonde voor die tv op zolder die nauwelijks gebruikt wordt, eens even kijken hoe ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb een paar posts weggehaald omdat ze geen toegevoegde waarde bieden aan de discussie.

Discussiëren is prima, maar laten we het niet te bont maken. Blijven doordrammen dat je het ergens niet mee eens bent moet maar eens ophouden. En dat geldt natuurlijk voor iedereen. Het verpest het topic en daar heeft iedereen last van.

Geen vingers, iets met schoen, passen en aantrekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
En nu allemaal de neuzen vooruit, wat gebeurt is, is gebeurt, we hebben te dealen met de nieuwe situatie :)

Ik had gisteren een brief van Caiway dat de snelheid van mijn COAX abbo verhoogd zou zijn van 30/3Mbit naar 40/4Mbit.

Ik heb zowel modem als achterliggende router meerdere malen herstart, maar ik blijf "haken" op 30/3Mbit.
Hier nog COAX mensen met Caiway waar de upgrade wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoppers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 18:45
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4907552872.png

Hier is de verhoging wel doorgevoerd.
Niet strak 120 mbit maar beter dan het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Hier (postcode 7609) is de snelheid wel 40/4Mbit geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
anoppers schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:17:
[afbeelding]

Hier is de verhoging wel doorgevoerd.
Niet strak 120 mbit maar beter dan het was :)
Klopt hier hetzelfde, het lijkt of er iets geknepen wordt. Dat had ik bij 90/9 niet, daar zat ik altijd wel iets boven de 90 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan je binnenhuisbekabeling, Sjakie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:59:
Dat ligt aan je binnenhuisbekabeling, Sjakie :)
Nee hoor ligt aan caiway. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mwah, Caiway heeft bandbreedte genoeg volgens mij :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/slXE9Dp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Arfman schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:40:
Mwah, Caiway heeft bandbreedte genoeg volgens mij :+

[afbeelding]
Bij mij werkt et ook goed hoor. Hopelijk gaan ze gauw door naar 1000 Mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 13-12-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
hoe is op dit moment de stabiliteit van de IP-TV ontvanger die Caiway levert?
Stabiel, snel zappen, goed opnemen, Hoge bandbreedte HD zenders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de IPTV wel goed van Caiway, maar het kastje wat ze gebruiken, is volgens mij niet zo geweldig.
Ik lees steeds dezelfde klachten over die Entone.
Ook is het verder een karig gebeuren. Geen Netflix erop of HBO Go.

Als hij niet lekker werkt, moet je die hele Entone resetten en ben je alle opnames kwijt. Dat ben ik al een keer of vijftig tegenkomen op forums.

Al met al volgens mij geen lekker ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Nu online
De iptv kwaliteit is prima, hoge bandbreedte streams. Verder is het zappen en de stabiliteit wel een hoop verbeterd. Als tip kan ik wel meegeven om niet je hele disk vol te gooien maar altijd minimaal 20% vrij te houden. Daarnaast is er ook de kans dat je nu een kleine box zonder harddisk krijgt, die record dan 'in the cloud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
jaaoie17 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:48:
[...]

Bij mij werkt et ook goed hoor. Hopelijk gaan ze gauw door naar 1000 Mbit.
daar hoop ik ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
zjeeraar84 schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:58:
De iptv kwaliteit is prima, hoge bandbreedte streams. Verder is het zappen en de stabiliteit wel een hoop verbeterd. Als tip kan ik wel meegeven om niet je hele disk vol te gooien maar altijd minimaal 20% vrij te houden. Daarnaast is er ook de kans dat je nu een kleine box zonder harddisk krijgt, die record dan 'in the cloud'.
Niks in de cloud want de kamai (zo heet die box) maakt gebruik van een sd card. Info staat op site van caiway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Nu online
Migow schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:14:
[...]

Niks in de cloud want de kamai (zo heet die box) maakt gebruik van een sd card. Info staat op site van caiway ;)
Het heet niet voor niets nPVR (network). Geloof me; opnames in de 'cloud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00

basdej

OutSystems Consultant

datacom80 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:20:
hoe is op dit moment de stabiliteit van de IP-TV ontvanger die Caiway levert?
Stabiel, snel zappen, goed opnemen, Hoge bandbreedte HD zenders ?
Werkt perfect hier! Entone 510 is super! :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zjeeraar84 schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:58:
Klopt wat je zegt dat dit in de cloud werkt de Kamai decoder. Overigens is dit nu nog voor Fiber only pakket. Het begint zich nu in de test fase. Dit gaat waarschijnlijk zoals ik vernomen heb grootschalig uitgerold worden in Krimpen ad IJssel en Loenen ad Vecht vanaf 2e kwartaal 2016 na aanpassing netwerk en ter vervanging van de oude Airties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Even serieus, wat is op dit moment het praktisch nut van 1Gbit up/down? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu met 500mbit al moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Arfman schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:23:
[...]

Even serieus, wat is op dit moment het praktisch nut van 1Gbit up/down? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu met 500mbit al moet :P
Haha, dat heb ik al met 250Mbit! ;) Kan me voorstellen dat 1Gbit wel lekker is in bv een studentenhuis .... maar gewoon thuis met je gezin ... tja ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Nu online
Ik verwacht ook niet dat 1Gbit snel komt. Waarom? Er zijn daarna geen (eenvoudige) mogelijkheden meer om te upgraden.Er zullen dan gelijk switches/SFP's etc vervangen moeten worden in de wijkpops, en ook een nieuwe FTU bij de klant. Om die reden lijkt het logischer om de snelheden in kleinere stappen op te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door zjeeraar84 op 15-12-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arfman schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:23:
[...]

Leuk om te hebben? :+

Het levert wel problemen op :P De enige pc hier die de 1Gbps (met gemak) aankan is mijn router-pc en die is het minst krachtige hier in huis 8)7 Waarschijnlijk komt dat omdat dat ding Intel NIC's heeft en de rest Realteks...

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-12-2015 10:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
zjeeraar84 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:59:
Ik verwacht ook niet dat 1Gbit snel komt. Waarom? Er zijn daarna geen (eenvoudige) mogelijkheden meer om te upgraden.Er zullen dan gelijk switches/SFP's etc vervangen moeten worden in de wijkpops, en ook een nieuwe FTU bij de klant. Om die reden lijkt het logischer om de snelheden in kleinere stappen op te voeren.
Een nieuwe FTU bij de klant is niet nodig, die Caiway(CIF) heeft geplaatst kan zeker 1GIG aan.
Ow je bedoelde na de 1 GIG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Nu online
babbi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:25:
[...]
Ow je bedoelde na de 1 GIG..
Ja dat bedoelde ik idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 17:28
Yep tot 1 GB is te doen voor providers, die apparatuur is betaalbaar. Wel zorgen dat je koppeling op de ams-ix het aan kan :+.

Na 1GB wordt het een veelvoud duurder per aansluiting.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
We krijgen in mijn woonplaats ook glasvezel via cogas in het buitengebied. Ik heb alleen internet nodig en fiber biedt een 100/100 internet only abbo voor €35. Cayway heeft alleen 300/300 voor €45.
Ik wil dus voor fiber kiezen, maar lees op internet slechte verhalen over fiber, meeste over tv. Heeft iemand ook ervaring met het internet only abbo van fiber op het cogas netwerk?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
VivaAtloni schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:54:
We krijgen in mijn woonplaats ook glasvezel via cogas in het buitengebied. Ik heb alleen internet nodig en fiber biedt een 100/100 internet only abbo voor €35. Cayway heeft alleen 300/300 voor €45.
Ik wil dus voor fiber kiezen, maar lees op internet slechte verhalen over fiber, meeste over tv. Heeft iemand ook ervaring met het internet only abbo van fiber op het cogas netwerk?
Hmm, ik betaal 37,50 voor 100/100 "internet + telefonie" (telefonie gebruik ik niet, maar ik kon niet zonder krijgen). De 1e jaar als actie de snelheidsverdubbelaar, dus 200/200 Mbit, en 10 euro per maand korting. In het begin had ik de indruk dat de 200/200 niet waar gemaakt kon worden, de laatste tijd zie ik wel regelmatig downloads met die snelheid binnenkomen dus nu lijkt de snelheid i.i.g. wel goed.

Is die 35,- voor 100/100 internet only een speciale aanbieding voor nieuwkomers?

Verder heeft het volgens mij gewoon altijd gewerkt. Ik heb geen TV van Fiber, dus daar kan ik niks over zeggen maar dat was de vraag ook niet ;) En toch zit ik te denken om binnenkort (als de verdubbelaar er af gaat) over te stappen op Solcon, Voor 5 euro meer (42,50) (maar 5 euro minder als de 1e jaar korting vervalt) krijg ik 150/150 Mbit, en ze hebben IPv6 bij Solcon en daar wil ik wel meer mee gaan doen. Dat ik deze week van Fiber een aanbieding kreeg voor een jaar gratis Eredivisie Live helpt niet echt, leuk cadeau maar dan moet ik ook TV erbij doen; lekker slim weer van die marketing jongens; nog afgezien van het feit dat ik altijd bewust om sport heen zap op TV :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
VivaAtloni schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:54:
Sinds februari klant bij Fiber, mijn ervaringen:
Er gaat wel eens wat mis bij de klantenservice en er waren ook problemen met TV. Internet heeft hier altijd zonder problemen gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
wurtel schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:31:
[...]
Is die 35,- voor 100/100 internet only een speciale aanbieding voor nieuwkomers?
Staat in de folder. Ik moet nu voor 15 feb 2016 kiezen. Vervolgens wordt gekeken of de 50% deelname is behaald.
Internet 100 of internet 100+bellen is beide €34,95, maar ik heb niets aan telefoon. Hier komen dan nog wel €9.95 maandelijkse vastrecht kosten bij, omdat ik in het buitengebied woon. En als ik een jaarcontract neem €59,90 aansluitkosten (bij een twee jaar contract is dit €9.95).
Snelheid verdubbelen kost €10 extra.

Caiway 300 kost €45. Hier komen geen aansluitkosten bij.
Solcon 150 kost €42,50. Volgens mij geen aansluitkosten, maar dit is beetje onduidelijk. Wel €2,50 p/m als ik hun router wil gebruiken. Dit hoef ik niet zolang er maar wel een modem bij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway 300 ? is dat een nieuw abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
VivaAtloni schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:43:
[...]

Solcon 150 kost €42,50. Volgens mij geen aansluitkosten, maar dit is beetje onduidelijk. Wel €2,50 p/m als ik hun router wil gebruiken. Dit hoef ik niet zolang er maar wel een modem bij in zit.
Je krijgt bij Solcon een Fritzbox (net als bij Fiber). Die ligt bij mij ongebruikt in de kast (bij Fiber moet je 'm accepteren; bij Solcon kun je tenminste nog kiezen om 'n niet te nemen), ik heb een Linux router/firewall die ik daar voor gebruik; Fiber internet komt op vlan 141 binnen hier, ik neem aan dat het bij Solcon vergelijkbaar is. Sowieso krijg je een glas modem waar gewoon een gigabit netwerk aansluiting op zit.

[ Voor 6% gewijzigd door wurtel op 26-12-2015 12:45 . Reden: fritzbox bij fiber verplicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het aanbod is zo slecht nog niet. De interactieve ontvanger zit al bij het aanbod.

En Caiway 300 lijkt me ook bedoeld voor de buitengebieden. Vaak zie je dat men in het buitengebied al een schotel heeft en behoefte aan snel internet en daarnaast ook telefonie. Daar spelen ze toch goed op in! Geeft je schotel het een keer op of moet je betalen voor een dure upgrade dan kun je alsnog een tv-pakket afnemen.

Nu men zo gemakkelijk snel internet kan krijgen, zou ik de kans grijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Bijzonder trouwens dat caiway in het buitengebied dus wel meer dan 1 interactieve ontvanger ondersteund. In de rest van het caiway gebied is dit beperkt tot en en de rest met dvb-c tuners.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
3dmaster schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:32:
Bijzonder trouwens dat caiway in het buitengebied dus wel meer dan 1 interactieve ontvanger ondersteund. In de rest van het caiway gebied is dit beperkt tot en en de rest met dvb-c tuners.
Vermoedelijk omdat er in het buitengebied ook geen coax ligt, dus ze moeten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er niet aan denken, twee van die vreselijke kale Entones.

Je hebt geeneens HbbtV op de Entone kastjes.

Iets wat je wel hebt bij Caiway op de coaxkabel.

Je gaat gewoon terug in de tijd met de Entones.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Daar ben ik het mee eens. Ik men zelf ook wars van decoders en kijk dus graag via de COAX met CI+.
Er zijn wel CI+ modules in de maak voor glasvezel, en daar wacht ik dan nog maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je ook gelijk een nieuwe televisie aanschaffen, Sjakie. Eentje die geschikt is voor CI+ 1.4 of later 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:25:
Dan moet je ook gelijk een nieuwe televisie aanschaffen, Sjakie. Eentje die geschikt is voor CI+ 1.4 of later 2.0.
Klopt. Maar zolang kan ik dus nog wel via de COAX. Tv via glas zal echt wel de toekomst worden, maar ik zie om me heen dat vaak toch gekozen wordt voor COAX TV ipv glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Caiway heeft hbbtv in twente? Bij mij werkt het niet (een Humax 5100c en een 5200c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Klopt, maar niet op de entone via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
http://ikwilnuglas.nl/contents/

Voor geïnteresseerden dan nu echt de aanbieding online. Het vergelijk met de oude COAX-pakketten hebben ze maar even weggehaald zodat mensen niet gaan rekenen.
Dit aanbod is met name leuk voor mensen die geen extra smartcards hebben en geen nieuwsgroepen gebruiken.

Ik blijf er bij dat Caiway voor de Twente-klanten met extra smartcards en die nieuwsgroepen willen behouden geen goed overstapalternatief heeft. Laat staan dat je de entone kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dit aanbod is vooral leuk voor mensen die helemaal nog geen caiway hebben.

Als je al COAX hebt krijg je namelijk die € 25,00 wervingspremie niet, en moet je 19.95 verzendkosten betalen (Bij G75)

Het enigste voordeel welke je kunt hebben t.o.v. de caiway website is de gratis monteur (waar een gemiddelde Tweaker toch niet op zit te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
3dmaster schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:30:
Caiway heeft hbbtv in twente? Bij mij werkt het niet (een Humax 5100c en een 5200c).
Op m'n Sony AndroidTV werkt het prima (Almelo, Caiway coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
3dmaster schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:30:
Sorry, ik las verkeerd. De Humax moet dan wel verbonden kunnen worden met het internet (en volgens mij, maar dat weet ik niet zeker) ook interactief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28
Is er al bekend wanneer er andere glasvezelaanbieders beschikbaar komen denk aan KPN

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
sten123 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:27:
Is er al bekend wanneer er andere glasvezelaanbieders beschikbaar komen denk aan KPN
Die komen niet.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik denk dat CIF wel degelijk de druk gaat voelen om meer aanbieders toe te voegen. KPN, TELE2 en Vodafone kunnen gewoon niet ontbreken op een glasvezelnetwerk. CIF roept dan wel dat er meer keuze is, maar drie aanbieders is erg mager ten opzichte van 15 aanbieders bij Reggefiber. Een situatie waarbij je in Vriezenveen of Almelo maar kunt kiezen uit 3 providers (waarvan twee gewoon kleine onbekende) en nog geen 5 km verderop in Wierden, Hengelo of Enschede opeens uit 15... Dat moet CIF toch ook niet willen. Maar goed, CIF is een investeringsmaatschappij waarin, ondanks dat ze dat zelf steeds loopt te ontkennen, Caiway gewoon partij is. Ze zitten zelfs in hetzelfde pand.

Een netwerkbeheerder als CIF zou onafhankelijk moeten zijn van de leverende partij, dat is bij glasvezelnetwerken niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit CIF ook in Naaldwijk tegenwoordig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
bron? onderbouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je denkt dat Caiway het niet nòg dommer kan maken....

Ik stap over van Fiber glas naar Caiway glas. Niet uit onvrede maar omdat ik kabel tv heb aangehouden en dus een jaar lang dubbel heb betaald voor TV. Nu stopt de korting en de verdubbelaar van Fiber, dus tijd om over te stappen.
Maandag 1-2-2016 stopt Fiber met leveren internet signaal. Ik heb met Caiway afgesproken dat mijn contract (en dus de internet signaallevering) op 1-2-2016 start.
Nu wordt ik zojuist gebeld dat ze het Caiway modem pas op de post doen op het moment dat Fiber doorgeeft te zijn gestopt met signaal levering. 8)7
Dan krijg ik het modem op zijn vroegst pas 2-2-2016. En dan nog alleen als PostNL mij thuis treft.
Ze waarschuwden dus dat ik een dag of meer zonder internet kom te zitten.
Technisch is het niet mogelijk om het glasmodem al eerder te versturen. ????????????
Ik krijg ook na lang discuteren met de overig aardige medewerker, niet boven tafel wat de werkelijke reden is om het modem niet eerder op te sturen. Zijn ze bang dat ik hem al eerder aansluit en daarmee misschien storing veroorzaak? Nee dat is het niet volgens de medewerker. Maar wat dan wel? Een dag of misschien twee zonder Internet overleef ik wel. Weet iemand wat de werkelijke reden kan zijn?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 18:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Ik vermoed dat je gewoon de Fiber modem kan gebruiken voor Caiway. Het probleem zal het ontbreken van de router met de juiste instellingen zijn (Caiway gebruikt vast een ander VLAN over glas dan Fiber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat de reden ook is, het is super klantonvriendelijk en niet meer van deze tijd. Ongelooflijk.

Tweet eraan wagen naar Webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Arfman schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:08:
Wat de reden ook is, het is super klantonvriendelijk en niet meer van deze tijd. Ongelooflijk.

Tweet eraan wagen naar Webcare?
Dat hoeft niet hoor, we lezen hier ook mee! ;)

Groet,

Jan
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Caiway schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Dat hoeft niet hoor, we lezen hier ook mee! ;)

Groet,

Jan
Caiway Webcare Team
Top, dan neem ik aan dat het probleem ondertussen opgelost is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:11:
Zijn ze bang dat ik hem al eerder aansluit en daarmee misschien storing veroorzaak? Nee dat is het niet volgens de medewerker. Maar wat dan wel? Een dag of misschien twee zonder Internet overleef ik wel. Weet iemand wat de werkelijke reden kan zijn?
We hebben je hierover een privébericht gestuurd.

David
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Misschien is het goed om uitlatingen zeer recentelijk van KPN hier op na te slaan.
KPN zegt dat Caiway contractueel het eerste jaar (en soms ook tweede jaar) een soort voorkeursrecht heeft op CIF. In die periode komen er geen grote namen bij. Na deze periode mogen ook KPN en Vodafone (ik heb zelf wel een gelezen op poort 2, maar ik weet het ook niet)

Of dit klopt weet ik niet. Daarnaast vind ik het ook zwak dat KPN zelf geen termijn kan aangeven wanneer ze in bepaalde gebieden WEL gaan aansluiten, dat staat immers haaks op bovenstaande uitspraak waarin ze min of meer aangeven die termijn wel te kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:13
Sjakie0101 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat CIF wel degelijk de druk gaat voelen om meer aanbieders toe te voegen. KPN, TELE2 en Vodafone kunnen gewoon niet ontbreken op een glasvezelnetwerk. CIF roept dan wel dat er meer keuze is, maar drie aanbieders is erg mager ten opzichte van 15 aanbieders bij Reggefiber. Een situatie waarbij je in Vriezenveen of Almelo maar kunt kiezen uit 3 providers (waarvan twee gewoon kleine onbekende) en nog geen 5 km verderop in Wierden, Hengelo of Enschede opeens uit 15... Dat moet CIF toch ook niet willen. Maar goed, CIF is een investeringsmaatschappij waarin, ondanks dat ze dat zelf steeds loopt te ontkennen, Caiway gewoon partij is. Ze zitten zelfs in hetzelfde pand.

Een netwerkbeheerder als CIF zou onafhankelijk moeten zijn van de leverende partij, dat is bij glasvezelnetwerken niet zo.
Huh? Hetzelfde pand? CIF is gevestigd op Schiphol :/ klik
wurtel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:52:
Ik vermoed dat je gewoon de Fiber modem kan gebruiken voor Caiway. Het probleem zal het ontbreken van de router met de juiste instellingen zijn (Caiway gebruikt vast een ander VLAN over glas dan Fiber).
Idd andere VLANS maar ook een totaal andere CPE. Fiber gebruikt een CPE met één LAN poort, Caiway gebruikt een CPE met 4 LAN poorten.

[ Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 16-01-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ander Cogas/CIF nieuws: De kernen Hellendoorn, Daarle en Daarlerveen komen nu ook aan verglazing toe. Dat zou betekenen dat het CIF-glasvezelgebied weer ietsje groter wordt.

Deze dorpen hebben al te maken met Caiway als COAX-leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58

D4NG3R

kiwi

:)

Arfman schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:08:
Jij kan dus echt niet snappen dat een bedrijf vaste procedures heeft?

Pas wanneer er ge/mis (whatever je mening is) bruik word gemaakt van het internet door bedrijf X in kwaad daglicht te zetten gaan bedrijven over de kop. Een trend welke je de laatste jaren steeds meer ziet omdat steeds meer bedrijven een social media account hebben.

Verreweg de meeste consumenten kunnen niet snappen/heeft geen begrip voor het feit dat bedrijven vaste procedures heeft. In sommige gevallen werken deze in het voordeel van de consument, in andere weer in het nadeel. Moet een bedrijf bij het 1e een compliment verwachten? Absoluut niet, maar bij het 2e staan we wel te tetteren op Twitter dat het niet goed is. :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

D4NG3R schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Jij kan dus echt niet snappen dat een bedrijf vaste procedures heeft?
Als deze procedures zo onzinnig en klantonvriendelijk zijn, nee, dat snap ik niet.

Tenzij er een hele goede reden is dat dit zo gaat, maar dan hoor ik graag van je hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58

D4NG3R

kiwi

:)

Arfman schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:59:
Tenzij er een hele goede reden is dat dit zo gaat, maar dan hoor ik graag van je hoe dat zit.
Van mij? Daarvoor moet je bij Caiway zijn. Ik merk alleen op dat zodra het de consument even niet uitkomt alles opeens verkeerd is.

Ik neem aan dat er wel over de standaard procedures is nagedacht, dat deze in een enkel geval even wat minder handig uitpakt maakt dit het nog niet onzinnig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tweejaarstermijn is onzin.
Wij hebben al vijf jaar glasvezel van CIF, maar nog steeds kunnen wij niet kiezen voor andere aabieders in Krimpen aan den IJssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wurtel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:52:
Nee, werkt niet. Anders had ik ook niet gemerkt dat ik geen signaal meer had. Ook niet na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

* Prijzen zijn exclusief vastrechtvergoeding glasvezelnetwerk van € 9,95 per maand die u aan Cogas betaalt.

https://www.buitengewoong...site/nl/persoonlijkaanbod

Waarom wordt dit apart afgerekend, terwijl in de bebouwde kom wel een all-in prijs is?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
MORCIK schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:17:
* Prijzen zijn exclusief vastrechtvergoeding glasvezelnetwerk van € 9,95 per maand die u aan Cogas betaalt.

https://www.buitengewoong...site/nl/persoonlijkaanbod

Waarom wordt dit apart afgerekend, terwijl in de bebouwde kom wel een all-in prijs is?
In de all-in prijs in de bebouwde kom zit de prijs voor aanleg en onderhoud verrekend. Deze kosten zijn, per klant in het buitengebied veel hoger. Het gaat dus om een soort toeslag, denk ik. Anders is het niet rendabel te krijgen om in het buitengebied glasvezel aan te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 17-01-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Nee, werkt niet. Anders had ik ook niet gemerkt dat ik geen signaal meer had. Ook niet na een reset.
Je schrijft eerder dat je abonnement pas 1 februari afloopt. Bedoel je met bovenstaande dat je nu al geen signaal hebt? En wat betekent "geen signaal" bij glasvezel? Is het verbindings ledje uitgegaan op je glas modem (dus niet router)? Wil je eigenlijk "geen verbinding" zeggen? Want ik gaf al aan dat je waarschijnlijk met een ander VLAN moet gaan werken. Als je niet weet wat dat is dan maakt het ook eigenlijk niet uit... maar we zitten hier wel op tweakers en dan verwacht ik toch wel enig technisch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wurtel schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:35:
[...]

Je schrijft eerder dat je abonnement pas 1 februari afloopt. Bedoel je met bovenstaande dat je nu al geen signaal hebt? En wat betekent "geen signaal" bij glasvezel? Is het verbindings ledje uitgegaan op je glas modem (dus niet router)? Wil je eigenlijk "geen verbinding" zeggen? Want ik gaf al aan dat je waarschijnlijk met een ander VLAN moet gaan werken. Als je niet weet wat dat is dan maakt het ook eigenlijk niet uit... maar we zitten hier wel op tweakers en dan verwacht ik toch wel enig technisch kunnen.
Scherp opgemerkt van jou, Wurtel. Mijn reactie is technisch niet logisch zonder info over nieuwere ontwikkelingen. Sorry voor het misverstand.
Ik bedoelde geen signaal wat mijn Fiber modem kon begrijpen. Caiway heeft mij (per ongeluk) te vroeg van Fiber afgesloten. Dat was na mijn oorspronkelijke post van 14-1. Ik heb dat niet vermeld om de vraag/discussie niet te vertroebelen. Caiway heeft al excuses gemaakt, en het (voor mij) netjes opgelost.
Maar vandaar dat ik weet dat een Fiber modem niet werkt op het Caiway signaal. VLAN is mij bekend maar het gaat (ging) hier om anderhalve signaalloze dag. Daarvoor ga ik geen aanpassingen in mijn router doen.
Mijn oorspronkelijke vraag waarom het modem niet opgestuurd kan worden voordat de Fiber lijn overgenomen wordt door Caiway , is nog niet beantwoord. Inmiddels ben ik eerder dan verwacht Caiway klant. En de installatie, de snelheid en de TV app (voor de vrouw;) , alles functioneert prima. Hulde daarvoor.
Overigens blijf ik van mening dat het zeer ongewenst is dat Caiway zoveel macht heeft gekregen door de CIF/Cogas praktijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon schrijnend, de macht van Caiway op de CIF netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:06:
[...]

Scherp opgemerkt van jou, Wurtel. Mijn reactie is technisch niet logisch zonder info over nieuwere ontwikkelingen. Sorry voor het misverstand.
Ik bedoelde geen signaal wat mijn Fiber modem kon begrijpen. Caiway heeft mij (per ongeluk) te vroeg van Fiber afgesloten. Dat was na mijn oorspronkelijke post van 14-1. Ik heb dat niet vermeld om de vraag/discussie niet te vertroebelen. Caiway heeft al excuses gemaakt, en het (voor mij) netjes opgelost.
Maar vandaar dat ik weet dat een Fiber modem niet werkt op het Caiway signaal. VLAN is mij bekend maar het gaat (ging) hier om anderhalve signaalloze dag. Daarvoor ga ik geen aanpassingen in mijn router doen.
Mijn oorspronkelijke vraag waarom het modem niet opgestuurd kan worden voordat de Fiber lijn overgenomen wordt door Caiway , is nog niet beantwoord. Inmiddels ben ik eerder dan verwacht Caiway klant. En de installatie, de snelheid en de TV app (voor de vrouw;) , alles functioneert prima. Hulde daarvoor.
Overigens blijf ik van mening dat het zeer ongewenst is dat Caiway zoveel macht heeft gekregen door de CIF/Cogas praktijken.
Dan nog; zover ik weet gebruikt Caiway dezelfde modems als Fiber. In ieder geval, technisch gezien doen ze precies hetzelfde. Het grote verschil zit hem in de router.

Overigens kan het ook prima zijn dat Caiway de poort even 'uitgezet' heeft. Ook dan krijg je geen signaal meer (ledje gaat uit). Dat is logischer dan dat Caiway op hun eigen netwerk van ander soort transmissie gebruik zou maken. Je had de Fritz!Box die Fiber meelevert wel in kunnen stellen met het VLAN ID van Caiway internet, zodat je in ieder geval nog internet had. Echter moet je die dan wel eerst vinden. Maar daar was iemand in dit topic jou vast in te hulp geschoten ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de modem's van Caiway en Fiber zijn niet gelijk. Bij Caiway worden de VLAN's in de modem gescheiden en bij Fiber in de Fritzbox router achter het modem.
Eén van mijn redenen om naar Caiway over te stappen was juist dat ik van de Fritzbox af wou. Ik had een Asus RN-66U achter de Fritz in AP modus 'hangen'. Maar in die combinatie kon ik geen https poorten forwarden. Caiway levert een modem zonder router functie. De VLAN's worden in die modem naar buiten gevoerd met 4 UTP poorten. De Fiber modem heeft maar één uitgang en heeft de Fritzbox nodig om de VLAN's te scheiden.
Dit zal dus ook de reden kunnen zijn dat je de modem van Caiway pas krijgt nadat ze het signaal hebben overgenomen. Met de Caiway modem op het Fiber signaal is de Fritzbox misschien niet meer nodig. Of de VLAN's komen ineens uit de verkeerde poorten ;) Ik denk dat we dat niet aan de grote klok mogen hangen.
En dit is denk ik dus het antwoord op mijn vraag van 14-1.
Maar je hebt gelijk, ik had Caiway's Internet VLAN wel kunnen vinden op de Fritzbox. Ik had -dacht ik- nog wel signaal, de twee ledjes op het Fiber modem begonnen afwisselend groen te knipperen. Zeker met jullie hulp. Maar de Fritz is al weer naar huis en ik kan eindelijk mijn Asus weer volop benutten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 16:22 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste