Het is grappig dat je het zo zegt. Ik kom niet uit het Cogas gebied maar ik kan je verzekeren dat ik wekelijks te maken heb met het cogas/caiway/ziggo verhaal. Dus ik zeg absoluut niet dat jullie niet moeten zeuren. (Ik probeer ook altijd meer te krijgen bij mijn provider dan dat ze normaal aanbieden, en dit lukt eigenlijk altijd haha). Maar kijk gewoon even eerlijk naar wat er aangeboden wordt en wat je opties zijn. Sommige dingen die hier worden gezegd zijn gewoon niet waar en worden gebruikt als drogredenen.
Een paar feiten:
1) Op COAX is Caiway vele malen duurder dan Ziggo.
Stop. Jullie in twente hebben het speciale twente pakket gekregen wat best wel voordelig is. En eigenlijk heb je in de basis het zelfde pakket als bij ziggo. Zelfde snelheid, zelfde prijs.
Voor nieuwsgroepen en internetsecurity moet je bijbetalen bij Caiway, Smartcard zijn bij Caiway niet gratis, moet je ook voor bijbetalen en onbeperkt bellen is fors duurder bij Caiway.
Stop. Heb je gekeken wat jullie in twente met de twente pakketten hebben gekregen? Gratis internet security, gratis extra smartcards. Dus niet zo doen. Jullie zijn extreem voorgetrokken in vergelijking met de rest van het caiway gebied.
Los van alles wat ze verder ook niet hebben aan diensten, bijvoorbeeld alle premium zenders in HD, meer HD zenders bij Ziggo tov Caiway op dit moment, op dit moment hogere internetsnelheden bij Ziggo tov Caiway, geen alarmdienst in eerste instantie, geen IMAP-mail, geen Interactieve televisie/VOD etc.
Stop, jullie hebben gewoon het zelfde zender pakket als bij ziggo, dus gewoon de zelfde HD zenders. Daar is niks anders aan dan eerst.
Het klopt dat Caiway geen Imap ondersteund en dat ze geen interactief platform hebben voor de coax tv, Email wil je niet van je provider gebruiken, iets met onafhankelijkheid. Interactieve diensten kosten meer geld en bieden weinig meerwaarde. De alarmdiensten krijgen geen garantie dat ze werken, het kan natuurlijk wel werken maar dat is in principe niet de verantwoordelijkheid van caiway
De rekening kwam al snel neer op minimaal een dikke € 10,= extra per maand. Onder druk van de Twentse bevolking heeft Caiway korting moeten geven op het abonnement van het eerste jaar.
*kuch* Om de mensen te compenseren voor de overstap *kuch* Verder is heb abbonement niet duurder dan dat het eerst was.
Nu merken we dat Caiway tot nu toe niets heeft gedaan aan onderhoud.
Zoals ik eerder in dit topic heb gemeld. caiway/cogas heeft direct onderhoud uitgevoerd aan het volledige netwerk in twente. Ze hebben vele verdelers en eindversterkers vervangen.
Dus niet zoals bij Ziggo de noodzakelijke HD zenders bijplaatsen zoals Fox Sports International 2, 4, en 6, HBO, FILM1, Sport1 en de andere HD zenders die Ziggo nu extra doorgeeft tov 1 januari 2015.
Zoals eerder gemeld. Jullie hebben het zelfde aanbod als jullie eerst van ziggo kregen. Ziggo is tegenwoordig over naar het UPC platform, dat betekend slechtere kwaliteit HD zenders, meer storingen. Dus het is maar net wat je wil. Verandering had je toch gehad
Eind dit jaar loopt het kortingsabonnement af en ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik denk dat opnieuw de hel los gaat breken.
Nou, als de korting af loopt. Dan ga je de normale prijs betalen. En die prijs is gewoon markt conform. Mocht het je niet bevallen dan ga je kijken wat er nog meer aangeboden wordt en dan kan je overstappen naar een andere provider of naar glas van caiway.
2) Ziggo is weggepest door Cogas omdat die commercieel beter uit kwam. Men is 'vergeten' bij de glasaansluitingen een extra Glas naar COAX aansluiting te maken voor Caiway en andere aanbieders die mogelijk COAX kunnen leveren.
Dit heeft Reggefiber wel gedaan, bijvoorbeeld in de plaats Wierden alhier. Daar heeft men zowel Ziggo als glasvezel met de optie voor een aanbieder die via glasvezel ook gewoon COAX levert.
Waarom zouden ze in hemels naam een glas naar coax converter plaatsen als ze al een volledig werkend coax netwerk hebben. Alle providers zijn trouwens vrij om een modem met coax uitgang te plaatsen. Alleen moeten ze dan wel het coax signaal over de glasvezel gaan sturen.
3) Het was niet Ziggo die met een "hogere" vraagprijs kwam, het was Cogas die de vraagprijs afwees. Caiway kon een lagere aanbieding doen, aangezien Caiway het verdomd zijn diensten op COAX te upgraden naar het niveau Ziggo. Dan kost het ook minder, maar de klant kan stikken.
Volgensmij is dit ook niet juist. En wilde ziggo geen diensten over de glasvezel leveren. Terwijl cogas dit graag wilde om een open netwerk te creeren.
4) Caiway blijft willens en wetens aan de Cogasklanten huur van de smartcards vragen wanneer je overstapt op Glasvezel. Ook dat is een heikel punt aangezien de kaarten ooit bij Ziggo zijn aangeschaft. Kortom we moeten voor iets gaan betalen waar door de klant al in is geinvesteerd.
Die huur van de smartcards is absoluut niet van toepassing. Als jij de smartcards al hebt dan betaal je ook geen huur. Maar in verband met tv rechten is er een toelage van 2 euro per smartcard in verband met multicard. Dit is ooit afgesproken met de providers. Ik ben het met je eens als je dat raar vind, dat vind ik namelijk ook.
5) Caiway en het gebied in Twente dat worden nooit meer vrienden. Ze hebben een hoop goodwill verpruts door samen met Cogas en CIF een betere provider als Ziggo te weren.
De goodwil komt vanzelf wel weer terug. De mensen hebben een extreem stabiel glasvezel netwerk dus wees daar blij mee.
6) CIF en Cogas beloven meer aanbieders, maar KPN, XS4ALL, TELE2, Vodafone, Telfort etc komen maar niet. De aanbieders die glasvezelafnemers willen zijn niet beschikbaar. Kortom dat riekt naar een monopolie voor Caiway die zoals dhr. verhulst al riep een behoorlijk technische voorsprong heeft omdat CIF de aanleg heeft gedaan. Fiber moest al zijn systemen in twee maanden tijd aanpassen om deze geschikt te krijgen voor het netwerk van CIF.
Stop. CIF en Cogas bieden een open netwerk aan. Het is aan de providers om diensten aan te gaan bieden. Daar kan CIF en Cogas niks aan doen.
7) Op COAX zal Caiway het nooit gaan winnen wanneer men niet upgrade. Ook ik ben zo'n eigenwijze klant die dan liever overstapt op Fiber of Solcon of desnoods weer KPN VDSL wanneer Caiway blijft wanpresteren op de COAX. Mijn persoonlijke mening hierover is simpel. Ziggo was niet meer nodig, laat dan als Caiway zien dat je voor hetzelfde (en straks zelfs meer abogeld per 1 januari!!!) hetzelfde zo niet beter kunt leveren tov Ziggo.
Wie zegt dat caiway wilt winnen op de coax. Jullie hebben een prachtig glasnetwerk waar heel veel mogelijkheden zijn en een super stabiel coax netwerk waar tv op gekeken kan worden. Jullie krijgen al het zelfde als bij ziggo qua snelheid en zenders dus ik weet niet waar je op doelt.

De situatie per 1 januari 2016 wanneer de kortingsabonnementen aflopen kan niet zijn dat Caiway onze opnieuw de hoofdprijs wil gaan berekenen. Immers leveren ze aantoonbaar minder dan bij Ziggo op COAX.
Aantoonbaar minder dan bij Ziggo, dit vindt ik toch echt een voorbarige uitspraak. Je krijgt zelfs meer en voor het basis pakket geen gedoe meer met smartcards. Op een aantal punten lopen ze achter (zoals mail) Maar prijstechnisch zijn ze haast een budget provider (Vergelijk de glaspakketten maar eens met telfort).