Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Quas schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:32:
[...]

Wat is nou je reden dat je niet naar Caiway wilt. Ziggo wilde geen diensten meer leveren en toen is caiway de diensten aan gaan bieden. Dat is er gebeurd. Je kan blijven zeuren over dat er geen aanbieder is die goed werkt. Maar er is er een die dat meestal wel gewoon goed doet. Je kan dan gewoon je "hypermoderne smart tv" gebruiken en je hebt stabiel internet. En dat allemaal vannaf 43€ per maand.

Wees blij dat je glasvezel kan nemen. Kon dat maar waar ik woon.
ik wil ze niet belonen voor die rattenstreek die ze ons geleverd hebben

er is een investeringsmaatschappij die volledig eigenaar is van Caiway en de helft van de aandelen van COgas de lokale infrastructuur beheerd in regio Almelo.

die wil meer verdienen door de omzet op te krikken, ze zorgde er voor dat Ziggo van de kabel af geknikkerd werd, door niet serieus te onderhandelen omdat het dit het voor op gezette doel was.

dus zonder ziggo zou een heel groot deel toch dom overstappen naar caiway, ze willen van coax af en gaan niet meer investeren in onderhoud etc. want glas is het helemaal.

natuurlijk is glas onwijs snel , maar eigen was ik best te vreden met Ziggo, erg stabiel , en je kreeg meestal meer dan je betaalde. en coax kon echt nog wel een tijd mee.

de lokale politiek als aandeelhouder hebben zitten slapen en de mensen in onze regio zijn slechter af.

maar gelukkig fiber kwam met een aanbieding die aanvankelijk stukken beter was dan caiway die ijlings hun aanbieding aanpaste,, alleen Fiber heeft in krap 2 maanden alles uit de grond moeten stampen en caiiway heeft 2 jaar de tijd gehad.

ze hangen de leugen op dat je geen twee aanbieders op de kabel kon hebben dat is niet zo een periode zaten ziggo en caiway op de kabel en dat werkte prima.

ik realiseer me dat veel mensen het geen ruk kan schelen wie tv en internet levert, maar eens zien wat ze doen als MS ineens een mail stuurt dat windows 10 alleen het eerste jaar gratis is en mensen moeten betalen omdat anders de pc of laptop gelocked is,, kijken of die dan gewoon betalen....

deze jongen niet. :( vind het zo oneerlijk :( :(
Fiber mijn radio niet meer via de kabel gebruiken,, heb maar een binnen antenne aangesloten, omdat ik niet wil betalen aan caiway hebben ze ook de rampen zenders onbereikbaar gemaakt ( ned 1 en RTV oost ) omdat het niet anders kan, nou ze kunnen wel iemand compleet afsluiten, toen de ether uitzendingen gestaakt werden moesten de publieke omroepen wel door gegeven worden, maar dat legt caiway gewoon naast zich neer, heb al een procedure gestart en de politiek gealarmeerd , die het maar een vreemde gang van zaken vinden, maar verder niks doen.

nou weet ik ook wel Ziggo is nu even niet zo prettig met die fusie met UPC
maar ik verwacht dat men over een tijd toch wel weer bijdraait.

[ Voor 11% gewijzigd door dj.verhulst op 28-08-2015 21:53 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 17:24
dj.verhulst schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:49:
[...]

ik wil ze niet belonen voor die rattenstreek die ze ons geleverd hebben

er is een investeringsmaatschappij die volledig eigenaar is van Caiway en de helft van de aandelen van COgas de lokale infrastructuur beheerd in regio Almelo.

die wil meer verdienen door de omzet op te krikken, ze zorgde er voor dat Ziggo van de kabel af geknikkerd werd, door niet serieus te onderhandelen omdat het dit het voor op gezette doel was.
Ik ben het hier niet helemaal met je eens. Het klopt idd dat de zelfde investeringsmaatschappij achter Cogas en Caiway zit. Winstmaximalisatie is altijd een doel van een bedrijf. Maar er moet niet vergeten worden dat de klant wel moeten blijven. Daarom denk ik ook niet dat dat de belangrijkste reden was.
De reden waarom zingt van de kabel is afgestapt is dat ze niet over glasvezel willen leveren. Cogas was al druk bezig met het aanleggen van glasvezel zodat er meerdere providers diensten kunnen gaan leveren. Dit zocht voor meer concurrentie want er kunnen meer aanbieders actief zijn in een regio.
dus zonder ziggo zou een heel groot deel toch dom overstappen naar caiway, ze willen van coax af en gaan niet meer investeren in onderhoud etc. want glas is het helemaal.
Ik weet niet of je het door hebt gehad. Maar Caiway heeft in alle regio's direct upgrades uitgevoerd aan het netwerk. Verder heeft dat eigenlijk niks met caiway of ziggo te maken, het netwerk is namelijk van cogas. Cogas moet het dus updaten en het maakt voor hun niet uit welke aanbieder er diensten op levert.
natuurlijk is glas onwijs snel , maar eigen was ik best te vreden met Ziggo, erg stabiel , en je kreeg meestal meer dan je betaalde. en coax kon echt nog wel een tijd mee.
Het klopt dat coax op dit moment nog goed werkt. Maar glasvezel bied gewoon meer mogelijkheden. Coax is in principe nooit bedoeld voor andere diensten dan tv.
de lokale politiek als aandeelhouder hebben zitten slapen en de mensen in onze regio zijn slechter af.
Slechter af? Kan je dat onderbouwen? En dan niet vergelijken met de prijzen die je toen betaalde maar met wat ziggo nu aanbiedt.
maar gelukkig fiber kwam met een aanbieding die aanvankelijk stukken beter was dan caiway die ijlings hun aanbieding aanpaste,, alleen Fiber heeft in krap 2 maanden alles uit de grond moeten stampen en caiiway heeft 2 jaar de tijd gehad.
Fiber is een bedrijf wat al een stuk langer diensten aan biedt. Ze konden al veel eerder diensten aan gaan bieden op het cogas/cif netwerk maar dat wilde ze niet. Pas op het moment dat twente in de publiciteit kwam zijn ze erop gaan inspelen.
ze hangen de leugen op dat je geen twee aanbieders op de kabel kon hebben dat is niet zo een periode zaten ziggo en caiway op de kabel en dat werkte prima.
Er hebben nooit twee providers op een kabel geleverd. Caiway en ziggo zijn regio voor regio over gegaan waardoor er nooit twee aanbieders tegelijk geleverd hebben op de zelfde kabel. (Het klopt dat een paar maanden voor de overgang van ziggo naar caiway het analoge pakket al in rekening gebracht werd door caiway.)
ik realiseer me dat veel mensen het geen ruk kan schelen wie tv en internet levert, maar eens zien wat ze doen als MS ineens een mail stuurt dat windows 10 alleen het eerste jaar gratis is en mensen moeten betalen omdat anders de pc of laptop gelocked is,, kijken of die dan gewoon betalen....
Dit is ook weer een hoop speculatie wat niet te vergelijken is met de situatie.
Aanbieder A stopt, Aanbieder B zegt bij mij kan je de zelfde diensten afnemen. Je betaald x bij A, je betaald eerste jaar x-y en daarna z bij B. Zo werkt het nou eenmaal.
deze jongen niet. :( vind het zo oneerlijk :( :(
Fiber mijn radio niet meer via de kabel gebruiken,, heb maar een binnen antenne aangesloten, omdat ik niet wil betalen aan caiway hebben ze ook de rampen zenders onbereikbaar gemaakt ( ned 1 en RTV oost ) omdat het niet anders kan, nou ze kunnen wel iemand compleet afsluiten, toen de ether uitzendingen gestaakt werden moesten de publieke omroepen wel door gegeven worden, maar dat legt caiway gewoon naast zich neer, heb al een procedure gestart en de politiek gealarmeerd , die het maar een vreemde gang van zaken vinden, maar verder niks doen.
In de tijd van cogas was de situatie niet anders. Op het moment dat jij geen diensten af neemt wordt de kabel afgesloten. Hierdoor waren de rampenzenders ook niet te bekijken. Dat is dus geen verschil tussen caiway en ziggo.
nou weet ik ook wel Ziggo is nu even niet zo prettig met die fusie met UPC
maar ik verwacht dat men over een tijd toch wel weer bijdraait.
Je geeft aan dat je verwacht dat men over een tijdje wel weer bijdraait. Neem maar niet aan dat ziggo weer het oude ziggo gaat worden, het is upc nu en het blijft upc. Als mensen storingen hebben dan moeten ze gewoon bellen en de aanbieder een kans geven om de problemen op te lossen. Dat zal altijd het zelfde zijn.

Al met al lijkt het er vooral op dat je redenen zoekt om geen abonnement bij Caiway te nemen. Je wilt graag coax voor je tv, want dat is makkelijk want dat ligt er toch en je hebt geen kastje nodig. En je kan ook glasvezel nemen voor super snel internet want ook nog eens enorm stabiel is. En dat voor 43 euro per maand. Het goedkoopste alles in een pakket van ziggo kost 46 euro. Dus caiway is nog goedkoper ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
je geeft er een mooie draai eraan.

ik betaal eigenlijk niet meer dan bij Ziggo,, heb wel meer snelheid maar die TV shit is mij het niet waard.
natuurlijk past caiway zich aan, Fiber kon op één of andere manier wat ze elders aanbieden niet in Twente aanbieden,, de aanbiedingen en prijzen zijn anders met de andere regio's waar ze diensten leveren.

ik denk dat Ziggo de problemen op termijn gaat oplossen,, in het vroege begin van kabel waren ze ook slecht en dat hebben ze wel op gelost en UPC heeft dat maar beperkt gedaan.

ja wel Caiway leverde het basis pakket en Ziggo achter de decoder hun volledige pakket en je kreeg een compensatie voor wat je aan caiway moest betalen, en dat gebeurde een tijd lang voor dat Ziggo eraf getrapt is, je heb een tamelijk beperkte blik dat men puur door een zakelijk geschil de samenwerking verbroken te hebben Ziggo wilde inderdaad niet de glasvezel op, om dat de fee hoog leek te zijn.
en de meeste mensen voorlopig genoeg hadden aan kabel laten we wel zijn 200/20 mb is toch snel zat voor 95 % van de mensen ?? maar dat glasvezel moest en zou er komen hoe dan ook.

hadden ze de glasvezel aangelegd en niet de plannen om kabel uit te faseren dan zou geen hond op de glas gaan of een beperkt deel., en dan woog het zakelijke belang zwaarder

Dan de verantwoordelijkheid een NUTS bedrijf als COGAS om neutraal en klant gericht te werk te gaan.
hier in sta ik niet alleen in ( privatisering uitwas kan je zonder meer stellen )

hoe ik dat allemaal weet,, het stond uitgebreid in kranten in de regio, heb wat mensen gesproken van de gemeente en wat andere connecties die ik buiten beschouwing wil houden.

het enig is wel dat caiway qua prijs zich aardig heeft moeten aanpassen, heb de eerste brieven nog ergens liggen waar men aanzienlijk meer geld vraagt en minder zenders en snelheid aan bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Je zit wel enorm spijkers op laag water te zoeken hoor.

Je komt met allerlei onwaarheden aanzetten om je eigen mening cq standpunt maar overeind te houden, aint gonna work :+

Ziggo is niet meer het Ziggo van vroeger, het is een regelrechte ramp met veel storingen en gedoe.
Al met al is de verplichte overgang zo slecht nog niet, ik heb 0 storingen tot nu toe gehad bij Caiway :*)

Dat jij liever voor Fiber ellende kiest en dat aan blijft houden,tsja, dan ook niet gaan zeuren hier hoe slecht het is. Je vind het blijkbaar toch niet zo erg want overstappen doe je niet.

Ik denk dat het het beste is dat je naar een onbewoond eiland gaat waar je volledige vrijheid hebt, geen opgedrongen providers en dus ook een onbezorgd leven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Het valt me op dat wanneer wij uit het Cogasgebied vertellen hoe het zit er hier altijd wel een stel holbewoners zijn die onder een steen hebben geleefd die menen dat het allemaal anders is.

Een paar feiten:
1) Op COAX is Caiway vele malen duurder dan Ziggo. Voor nieuwsgroepen en internetsecurity moet je bijbetalen bij Caiway, Smartcard zijn bij Caiway niet gratis, moet je ook voor bijbetalen en onbeperkt bellen is fors duurder bij Caiway. Los van alles wat ze verder ook niet hebben aan diensten, bijvoorbeeld alle premium zenders in HD, meer HD zenders bij Ziggo tov Caiway op dit moment, op dit moment hogere internetsnelheden bij Ziggo tov Caiway, geen alarmdienst in eerste instantie, geen IMAP-mail, geen Interactieve televisie/VOD etc. De rekening kwam al snel neer op minimaal een dikke € 10,= extra per maand. Onder druk van de Twentse bevolking heeft Caiway korting moeten geven op het abonnement van het eerste jaar. Nu merken we dat Caiway tot nu toe niets heeft gedaan aan onderhoud. Dus niet zoals bij Ziggo de noodzakelijke HD zenders bijplaatsen zoals Fox Sports International 2, 4, en 6, HBO, FILM1, Sport1 en de andere HD zenders die Ziggo nu extra doorgeeft tov 1 januari 2015. Eind dit jaar loopt het kortingsabonnement af en ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik denk dat opnieuw de hel los gaat breken.

2) Ziggo is weggepest door Cogas omdat die commercieel beter uit kwam. Men is 'vergeten' bij de glasaansluitingen een extra Glas naar COAX aansluiting te maken voor Caiway en andere aanbieders die mogelijk COAX kunnen leveren. Dit heeft Reggefiber wel gedaan, bijvoorbeeld in de plaats Wierden alhier. Daar heeft men zowel Ziggo als glasvezel met de optie voor een aanbieder die via glasvezel ook gewoon COAX levert.

3) Het was niet Ziggo die met een "hogere" vraagprijs kwam, het was Cogas die de vraagprijs afwees. Caiway kon een lagere aanbieding doen, aangezien Caiway het verdomd zijn diensten op COAX te upgraden naar het niveau Ziggo. Dan kost het ook minder, maar de klant kan stikken.

4) Caiway blijft willens en wetens aan de Cogasklanten huur van de smartcards vragen wanneer je overstapt op Glasvezel. Ook dat is een heikel punt aangezien de kaarten ooit bij Ziggo zijn aangeschaft. Kortom we moeten voor iets gaan betalen waar door de klant al in is geinvesteerd.

5) Caiway en het gebied in Twente dat worden nooit meer vrienden. Ze hebben een hoop goodwill verpruts door samen met Cogas en CIF een betere provider als Ziggo te weren.

6) CIF en Cogas beloven meer aanbieders, maar KPN, XS4ALL, TELE2, Vodafone, Telfort etc komen maar niet. De aanbieders die glasvezelafnemers willen zijn niet beschikbaar. Kortom dat riekt naar een monopolie voor Caiway die zoals dhr. verhulst al riep een behoorlijk technische voorsprong heeft omdat CIF de aanleg heeft gedaan. Fiber moest al zijn systemen in twee maanden tijd aanpassen om deze geschikt te krijgen voor het netwerk van CIF.

7) Op COAX zal Caiway het nooit gaan winnen wanneer men niet upgrade. Ook ik ben zo'n eigenwijze klant die dan liever overstapt op Fiber of Solcon of desnoods weer KPN VDSL wanneer Caiway blijft wanpresteren op de COAX. Mijn persoonlijke mening hierover is simpel. Ziggo was niet meer nodig, laat dan als Caiway zien dat je voor hetzelfde (en straks zelfs meer abogeld per 1 januari!!!) hetzelfde zo niet beter kunt leveren tov Ziggo.

8) De situatie per 1 januari 2016 wanneer de kortingsabonnementen aflopen kan niet zijn dat Caiway onze opnieuw de hoofdprijs wil gaan berekenen. Immers leveren ze aantoonbaar minder dan bij Ziggo op COAX.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:35
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:36:
Het valt me op dat wanneer wij uit het Cogasgebied vertellen hoe het zit er hier altijd wel een stel holbewoners zijn die onder een steen hebben geleefd die menen dat het allemaal anders is.

Een paar feiten:
1) Op COAX is Caiway vele malen duurder dan Ziggo.
Een feit is een vaststaand feit, en jij verteld een leugen wat gewoon met bronvermelding te bewijzen is.

Goedkoopste optie voor internet + TV

Ziggo 44.95 per maand (https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/)
Caiway 39,95 per maand ( https://bestellen.caiway....sationKey=C65&novoip=true )

Goedkoopste optie voor internet + TV + Bellen

Ziggo 45.95 per maand
Caiway 44.95 per maand
Voor nieuwsgroepen en internetsecurity moet je bijbetalen bij Caiway, Smartcard zijn bij Caiway niet gratis, moet je ook voor bijbetalen en onbeperkt bellen is fors duurder bij Caiway.
Nieuwsgroepen van Ziggo waren ook ruk, Smartcards gaan bij Ziggo ook op de schop ( http://www.totaaltv.nl/ni...onnementen-bij-ziggo.html ).
Los van alles wat ze verder ook niet hebben aan diensten, bijvoorbeeld alle premium zenders in HD, meer HD zenders bij Ziggo tov Caiway op dit moment, op dit moment hogere internetsnelheden bij Ziggo tov Caiway, geen alarmdienst in eerste instantie, geen IMAP-mail, geen Interactieve televisie/VOD etc. De rekening kwam al snel neer op minimaal een dikke € 10,= extra per maand. Onder druk van de Twentse bevolking heeft Caiway korting moeten geven op het abonnement van het eerste jaar. Nu merken we dat Caiway tot nu toe niets heeft gedaan aan onderhoud. Dus niet zoals bij Ziggo de noodzakelijke HD zenders bijplaatsen zoals Fox Sports International 2, 4, en 6, HBO, FILM1, Sport1 en de andere HD zenders die Ziggo nu extra doorgeeft tov 1 januari 2015. Eind dit jaar loopt het kortingsabonnement af en ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik denk dat opnieuw de hel los gaat breken.
Spijkers op laag water zoeken, we gebruikt er uberhaupt e-mail van zijn/haar ISP?
Alle belangrijke zenders zijn gewoon HD bij Caiway
2) Ziggo is weggepest door Cogas omdat die commercieel beter uit kwam. Men is 'vergeten' bij de glasaansluitingen een extra Glas naar COAX aansluiting te maken voor Caiway en andere aanbieders die mogelijk COAX kunnen leveren. Dit heeft Reggefiber wel gedaan, bijvoorbeeld in de plaats Wierden alhier. Daar heeft men zowel Ziggo als glasvezel met de optie voor een aanbieder die via glasvezel ook gewoon COAX levert.

3) Het was niet Ziggo die met een "hogere" vraagprijs kwam, het was Cogas die de vraagprijs afwees. Caiway kon een lagere aanbieding doen, aangezien Caiway het verdomd zijn diensten op COAX te upgraden naar het niveau Ziggo. Dan kost het ook minder, maar de klant kan stikken.
Ziggo is niet weggepest, Ziggo wou zelf niet meegaan om diensten via glas aan te bieden.
Als Cogas Ziggo had toegelaten op het netwerk hadden ze hun giga investering in glas nooit terugverdiend.
4) Caiway blijft willens en wetens aan de Cogasklanten huur van de smartcards vragen wanneer je overstapt op Glasvezel. Ook dat is een heikel punt aangezien de kaarten ooit bij Ziggo zijn aangeschaft. Kortom we moeten voor iets gaan betalen waar door de klant al in is geinvesteerd.

5) Caiway en het gebied in Twente dat worden nooit meer vrienden. Ze hebben een hoop goodwill verpruts door samen met Cogas en CIF een betere provider als Ziggo te weren.
Praat even lekker voor je zelf. 99,9% van de mensen zijn tevreden op dit moment. Er zullen altijd een aantal azijnzeikers blijven, maar gelukkig bepalen die niet de mening voor 99,9% van de gebruikers.
6) CIF en Cogas beloven meer aanbieders, maar KPN, XS4ALL, TELE2, Vodafone, Telfort etc komen maar niet. De aanbieders die glasvezelafnemers willen zijn niet beschikbaar. Kortom dat riekt naar een monopolie voor Caiway die zoals dhr. verhulst al riep een behoorlijk technische voorsprong heeft omdat CIF de aanleg heeft gedaan. Fiber moest al zijn systemen in twee maanden tijd aanpassen om deze geschikt te krijgen voor het netwerk van CIF.
Omdat het Cogas gebied relatief klein is weigeren de grote partijen hun apparatuur geschikt te maken voor deze regio. Wederom, hier kan Cogas niets aan doen.
7) Op COAX zal Caiway het nooit gaan winnen wanneer men niet upgrade. Ook ik ben zo'n eigenwijze klant die dan liever overstapt op Fiber of Solcon of desnoods weer KPN VDSL wanneer Caiway blijft wanpresteren op de COAX. Mijn persoonlijke mening hierover is simpel. Ziggo was niet meer nodig, laat dan als Caiway zien dat je voor hetzelfde (en straks zelfs meer abogeld per 1 januari!!!) hetzelfde zo niet beter kunt leveren tov Ziggo.
Ik weet niet wat jij wanpresteren noemt, maar ik heb nog nooit zo'n stabiele internet en TV verbinding gehad sinds het Caiway is. Inderdaad, Ziggo zal op detail niveau sommige dingen beter geregeld hebben, maar Ziggo is sinds de fusie met UPC ook 1 groot storingsdrama.
8) De situatie per 1 januari 2016 wanneer de kortingsabonnementen aflopen kan niet zijn dat Caiway onze opnieuw de hoofdprijs wil gaan berekenen. Immers leveren ze aantoonbaar minder dan bij Ziggo op COAX.
De prijzen die ik boven in mijn post vermeld zijn de normale (geen actie) tarieven.
Wederom, goedkoper dan Ziggo op dit moment.

Maar volgens mij hebben heel veel mensen jou al heel vaak uitgelegd hoe het zit, maar wil je het gewoon niet horen.

Jij vindt het gemeen en wil graag 5 smartcards, maar 99,9% van de mensen zijn gewoon tevreden op dit moment.

Cogas heeft het voor elkaar gekregen om in praktisch elk huis (ook buitengebieden) glasvezel naar binnen te krijgen zonder dat de consument hier gigantische initiële kosten voor hoefde te betalen.

Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt, want dan hadden we waarschijnlijk nog steeds geïnternet met een 56k6 modem of rooksignalen.

Waarschijnlijk zul je wel niet inhoudelijk reageren ****, maar ik wil het toch ff zeggen :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:36:
Het is grappig dat je het zo zegt. Ik kom niet uit het Cogas gebied maar ik kan je verzekeren dat ik wekelijks te maken heb met het cogas/caiway/ziggo verhaal. Dus ik zeg absoluut niet dat jullie niet moeten zeuren. (Ik probeer ook altijd meer te krijgen bij mijn provider dan dat ze normaal aanbieden, en dit lukt eigenlijk altijd haha). Maar kijk gewoon even eerlijk naar wat er aangeboden wordt en wat je opties zijn. Sommige dingen die hier worden gezegd zijn gewoon niet waar en worden gebruikt als drogredenen.
Een paar feiten:
1) Op COAX is Caiway vele malen duurder dan Ziggo.
Stop. Jullie in twente hebben het speciale twente pakket gekregen wat best wel voordelig is. En eigenlijk heb je in de basis het zelfde pakket als bij ziggo. Zelfde snelheid, zelfde prijs.
Voor nieuwsgroepen en internetsecurity moet je bijbetalen bij Caiway, Smartcard zijn bij Caiway niet gratis, moet je ook voor bijbetalen en onbeperkt bellen is fors duurder bij Caiway.
Stop. Heb je gekeken wat jullie in twente met de twente pakketten hebben gekregen? Gratis internet security, gratis extra smartcards. Dus niet zo doen. Jullie zijn extreem voorgetrokken in vergelijking met de rest van het caiway gebied.
Los van alles wat ze verder ook niet hebben aan diensten, bijvoorbeeld alle premium zenders in HD, meer HD zenders bij Ziggo tov Caiway op dit moment, op dit moment hogere internetsnelheden bij Ziggo tov Caiway, geen alarmdienst in eerste instantie, geen IMAP-mail, geen Interactieve televisie/VOD etc.
Stop, jullie hebben gewoon het zelfde zender pakket als bij ziggo, dus gewoon de zelfde HD zenders. Daar is niks anders aan dan eerst.
Het klopt dat Caiway geen Imap ondersteund en dat ze geen interactief platform hebben voor de coax tv, Email wil je niet van je provider gebruiken, iets met onafhankelijkheid. Interactieve diensten kosten meer geld en bieden weinig meerwaarde. De alarmdiensten krijgen geen garantie dat ze werken, het kan natuurlijk wel werken maar dat is in principe niet de verantwoordelijkheid van caiway
De rekening kwam al snel neer op minimaal een dikke € 10,= extra per maand. Onder druk van de Twentse bevolking heeft Caiway korting moeten geven op het abonnement van het eerste jaar.
*kuch* Om de mensen te compenseren voor de overstap *kuch* Verder is heb abbonement niet duurder dan dat het eerst was.
Nu merken we dat Caiway tot nu toe niets heeft gedaan aan onderhoud.
Zoals ik eerder in dit topic heb gemeld. caiway/cogas heeft direct onderhoud uitgevoerd aan het volledige netwerk in twente. Ze hebben vele verdelers en eindversterkers vervangen.
Dus niet zoals bij Ziggo de noodzakelijke HD zenders bijplaatsen zoals Fox Sports International 2, 4, en 6, HBO, FILM1, Sport1 en de andere HD zenders die Ziggo nu extra doorgeeft tov 1 januari 2015.
Zoals eerder gemeld. Jullie hebben het zelfde aanbod als jullie eerst van ziggo kregen. Ziggo is tegenwoordig over naar het UPC platform, dat betekend slechtere kwaliteit HD zenders, meer storingen. Dus het is maar net wat je wil. Verandering had je toch gehad
Eind dit jaar loopt het kortingsabonnement af en ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik denk dat opnieuw de hel los gaat breken.
Nou, als de korting af loopt. Dan ga je de normale prijs betalen. En die prijs is gewoon markt conform. Mocht het je niet bevallen dan ga je kijken wat er nog meer aangeboden wordt en dan kan je overstappen naar een andere provider of naar glas van caiway.
2) Ziggo is weggepest door Cogas omdat die commercieel beter uit kwam. Men is 'vergeten' bij de glasaansluitingen een extra Glas naar COAX aansluiting te maken voor Caiway en andere aanbieders die mogelijk COAX kunnen leveren.
Dit heeft Reggefiber wel gedaan, bijvoorbeeld in de plaats Wierden alhier. Daar heeft men zowel Ziggo als glasvezel met de optie voor een aanbieder die via glasvezel ook gewoon COAX levert.
Waarom zouden ze in hemels naam een glas naar coax converter plaatsen als ze al een volledig werkend coax netwerk hebben. Alle providers zijn trouwens vrij om een modem met coax uitgang te plaatsen. Alleen moeten ze dan wel het coax signaal over de glasvezel gaan sturen.
Volgensmij is dit ook niet juist. En wilde ziggo geen diensten over de glasvezel leveren. Terwijl cogas dit graag wilde om een open netwerk te creeren.
Die huur van de smartcards is absoluut niet van toepassing. Als jij de smartcards al hebt dan betaal je ook geen huur. Maar in verband met tv rechten is er een toelage van 2 euro per smartcard in verband met multicard. Dit is ooit afgesproken met de providers. Ik ben het met je eens als je dat raar vind, dat vind ik namelijk ook.
De goodwil komt vanzelf wel weer terug. De mensen hebben een extreem stabiel glasvezel netwerk dus wees daar blij mee.
Stop. CIF en Cogas bieden een open netwerk aan. Het is aan de providers om diensten aan te gaan bieden. Daar kan CIF en Cogas niks aan doen.
Wie zegt dat caiway wilt winnen op de coax. Jullie hebben een prachtig glasnetwerk waar heel veel mogelijkheden zijn en een super stabiel coax netwerk waar tv op gekeken kan worden. Jullie krijgen al het zelfde als bij ziggo qua snelheid en zenders dus ik weet niet waar je op doelt.
Aantoonbaar minder dan bij Ziggo, dit vindt ik toch echt een voorbarige uitspraak. Je krijgt zelfs meer en voor het basis pakket geen gedoe meer met smartcards. Op een aantal punten lopen ze achter (zoals mail) Maar prijstechnisch zijn ze haast een budget provider (Vergelijk de glaspakketten maar eens met telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
1) @Grolsch: ik heb je wederom gerapporteerd bij de forumbeheerders, het begint nu echt vervelend te worden, je hebt dacht ik al eerder een waarschuwing gekregen, je blijft namen noemen. SVP verwijderen.

2) Wat betreft de prijzen van Caiway. Dit heb ik al uiteengezet. Inderdaad is er nu de actiekorting. Ik heb echter een stukje historie geschetst. met ingang van januari 2016 krijgen we de Caiwayprijzen. Het genoemde basisabonnement wat Grolsch noemt is geen COAX-abonnement dus een verkeerd vergelijk.
Het basisabonnement COAX gaat € 54,95 kosten met ingang van het tweede jaar. Daarbij is de virusscan en de nieuwsgroepen niet meer gratis. Bovendien krijg je voor dat bedrag minder HD zenders tov Ziggo, slechts 90/9 Internet ipv 120/12 bij Ziggo en mogen we weer gaan betalen voor de smartcard €2,= per smartcard. Kortom het is fors duurder en we krijgen er vele malen minder voor. En nee, we hebben niet meer hetzelfde pakket als Ziggo, dan hadden we nu immers naast de huidige zenders ook ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, 24Kitchen HD, SyfY HD, 13th Street HD,ook de premium zenders in HD en bovendien ALLE regionale zenders en ook de beschikking over VOD/interactieve televisie.

Ik snap bovendien dat hoe verder je in de tijd komt het vergelijk lastiger wordt. Immers zou je nu als nieuwe klant bij Ziggo weer in moeten stappen dan val je ook ineens in een veel duurder tarief (met name omdat de Horizon Box huur er in verwerkt zit). Maar een snelle berekening leert me dat inclusief Smartcardhuur, virusscanner en nieuwsgroepen Caiway met het 90/9 pakket gewoon duurder is dan het 120/12 pakket van Ziggo met Horizonbox ad € 59,95.

Caiway: € 54,95 + € 5,= nieuwsgroepen + Virusscanner € 3,95 + Smartcards.

Kortom door de komst van Caiway wordt het per januari duurder wanneer je COAX blijft aanhouden, dat kan nog steeds niet de bedoeling zijn. We hebben niet voor Caiway gekozen, dat hebben andere voor ons gedaan.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ik kan me niet onttrekken aan de conclusie dat een aantal mensen slecht lezen en hun reactie al klaar hebben staan voor de posting tot van achtere begrepen hebben, erg jammer en niet nodig.

de reden dat Ziggo weg is omdat ze niet in het glas wilde stappen , de fee was ook te hoog.
en ze wisten als Ziggo gewoon was gebleven op de kabel zouden ze de investering nooit terug verdienen.
dan is het toch heel logisch dat ze verdere onderhandelingen torpederen.

ze hebben een andere agenda & belang,die van de achter liggende investeringsmaatschappij ipv hun verantwoordelijkheid als NUTS bedrijf...
Wij als gewone consumenten hadden weinig te kiezen, niks in te brengen, ze deden maar wat ze het beste uitkwam..

heb een prachtige Humax werkeloos staan, mooie interface, werkt prima,kan hem wel wel weggooien, had als ziggo gebleven was hem toch wel moeten weg doen maar had nog wel een tijd kunnen gebruiken.

en inderdaad wie gebruikt er nog provider mail en nieuwsgroep, dat is bijna altijd 3 x niks.

ik vind dat Fiber hun TV diensten moet verbeteren, nu denk ik dat op termijn ze het wel gaan oplossen anders kunnen ze feb 2016 lachen omdat een groot deel van hun klanten weglopen....

de mensen die denken dat ik er naast zit,, toon het maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:58:
1) @Grolsch: ik heb je wederom gerapporteerd bij de forumbeheerders, het begint nu echt vervelend te worden, je hebt dacht ik al eerder een waarschuwing gekregen, je blijft namen noemen. SVP verwijderen.
Als de modjes elke post waarin men denkt dat jij **** bent willen aanpassen hebben ze nog wel ff werk ;)

Ik (en velen in dit topic met mij) vinden het wel puur toevallig dat je verdacht veel op hem lijkt.

Maar ik zal er verder niet op ingaan, dat is offtopic, en ik heb de naam welke jij volgens jou niet bent, maar blijkbaar niet gezien mag worden weg-gedit ;)
2) Wat betreft de prijzen van Caiway. Dit heb ik al uiteengezet. Inderdaad is er nu de actiekorting. Ik heb echter een stukje historie geschetst. met ingang van januari 2016 krijgen we de Caiwayprijzen. Het genoemde basisabonnement wat Grolsch noemt is geen COAX-abonnement dus een verkeerd vergelijk.
Het basisabonnement COAX gaat € 54,95 kosten met ingang van het tweede jaar. Daarbij is de virusscan en de nieuwsgroepen niet meer gratis. Bovendien krijg je voor dat bedrag minder HD zenders tov Ziggo, slechts 90/9 Internet ipv 120/12 bij Ziggo en mogen we weer gaan betalen voor de smartcard €2,= per smartcard. Kortom het is fors duurder en we krijgen er vele malen minder voor. En nee, we hebben niet meer hetzelfde pakket als Ziggo, dan hadden we nu immers naast de huidige zenders ook ARD HD, ZDF HD, ARTE HD, 24Kitchen HD, SyfY HD, 13th Street HD,ook de premium zenders in HD en bovendien ALLE regionale zenders en ook de beschikking over VOD/interactieve televisie.

Ik snap bovendien dat hoe verder je in de tijd komt het vergelijk lastiger wordt. Immers zou je nu als nieuwe klant bij Ziggo weer in moeten stappen dan val je ook ineens in een veel duurder tarief (met name omdat de Horizon Box huur er in verwerkt zit). Maar een snelle berekening leert me dat inclusief Smartcardhuur, virusscanner en nieuwsgroepen Caiway met het 90/9 pakket gewoon duurder is dan het 120/12 pakket van Ziggo met Horizonbox ad € 59,95.

Caiway: € 54,95 + € 5,= nieuwsgroepen + Virusscanner € 3,95 + Smartcards.

Kortom door de komst van Caiway wordt het per januari duurder wanneer je COAX blijft aanhouden, dat kan nog steeds niet de bedoeling zijn. We hebben niet voor Caiway gekozen, dat hebben andere voor ons gedaan.
Leg me nu dan eens uit waar mijn telfout zit, ik reken volgens mij niet met actie tarieven :?

Wat is onjuist aan onderstaande berekening :?

TV + Internet over COAX bij Caiway 39.95 per maand
TV + Internet over COAX bij Ziggo 44.50 per maand

Even geen disussies over smartcards, HD zenders, Nieuwsgroepen, etc., maar puur bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:52:
[...]

Als de modjes elke post waarin men denkt dat jij **** bent willen aanpassen hebben ze nog wel ff werk ;)

Ik (en velen in dit topic met mij) vinden het wel puur toevallig dat je verdacht veel op hem lijkt.

Maar ik zal er verder niet op ingaan, dat is offtopic, en ik heb de naam welke jij volgens jou niet bent, maar blijkbaar niet gezien mag worden weg-gedit ;)

[...]

Leg me nu dan eens uit waar mijn telfout zit, ik reken volgens mij niet met actie tarieven :?

Wat is onjuist aan onderstaande berekening :?

TV + Internet over COAX bij Caiway 39.95 per maand
TV + Internet over COAX bij Ziggo 44.50 per maand

Even geen disussies over smartcards, HD zenders, Nieuwsgroepen, etc., maar puur bovenstaande.
Jouw 39,95 betreft een glaspakket. Dit zijn de tarieven in Twente:
http://twentestaptover-we...site/nl/persoonlijkaanbod
Ik hoop dat je niet de fout maakt dat je uitgaat van de abonnementen exclusief bellen.... Ik ga uit van ALLES in 1 abonnementen. Dus de prijzen in de donkerblauwe bolletjes inclusief bellen. Mijn conclusie is dan een andere voor wat betreft het pakket dat jij noemt: € 45,95 Ziggo, € 44,95 Caiway.
Dan gaat nog steeds op dat je dan geen nieuwsgroepen hebt en je bij Caiway extra moet betalen voor de smartcard, er bij Caiway ook nog eens een lagere snelheid van toepassing is en er minder HD zenders zijn bij Caiway (ongecodeerd basispakket heb je niet zo veel aan, ieder gezin heeft tegenwoordig wel een plus of extra pakket of een Premium pakket).,

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-08-2015 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Jouw 39,95 betreft een glaspakket. Dit zijn de tarieven in Twente:
http://twentestaptover-we...site/nl/persoonlijkaanbod
Ik hoop dat je niet de fout maakt dat je uitgaat van de abonnementen exclusief bellen.... Ik ga uit van ALLES in 1 abonnementen. Dus de prijzen in de donkerblauwe bolletjes.
Mijn 39,95 gaat WEL over het COAX pakket, en inderdaad ZONDER bellen, zoals duidelijk vermeld, anders had er wel TV + internet + bellen bij gestaan.

Ik heb nog nooit een vaste aansluiting gehad, en ook geen behoefte aan.

Maar zelfs als ik dat vergelijk komt Caiway goedkoper uit de bus

TV + Internet + Bellen bij Caiway = 44.95 per maand
TV + Internet + Bellen bij Ziggo = 45.95 per maand

Wat doe ik verkeerd Sjakie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:03:
[...]

Mijn 39,95 gaat WEL over het COAX pakket, en inderdaad ZONDER bellen, zoals duidelijk vermeld, anders had er wel TV + internet + bellen bij gestaan.

Ik heb nog nooit een vaste aansluiting gehad, en ook geen behoefte aan.

Maar zelfs als ik dat vergelijk komt Caiway goedkoper uit de bus

TV + Internet + Bellen bij Caiway = 44.95 per maand
TV + Internet + Bellen bij Ziggo = 45.95 per maand

Wat doe ik verkeerd Sjakie :?
Nee het laatste vergelijk is inderdaad bijna juist, waarbij dus geldt dat je bij Caiway dus op dat moment geen nieuwsgroepen en virussvan gratis meer hebt, die moet je bijkopen en bij Caiway betaal je voor elke extra smartcard. De meeste gezinnen hebben er minimaal 2, dus dan ben je bij Caiway zonder de nieuwsgroepen en viruscan nog 1 euro duurder uit per maand.

Verder moet je dan ook even melden dat je bij Ziggo 40/4 krijgt en bij Caiway 30/3 internetsnelheid.

Nog even afgezien van alle zaken die Ziggo beter heeft geregeld zoals ik dat al had genoemd: meer HD-zenders, VOD/interactief, Wifi-spots, mogelijkheid tot een goedkoop mobiel abo, beter TV-app die gewoon altijd werkt, wel toevoegen van zenders wanneer beschikbaar (zie voorbeelden SBS9 en RTLZ) etc. etc. etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-08-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26
Ziggo heeft er ook geen nieuwsgroepen meer in het pakket zitten voor nieuwe klanten. Ook niet af te sluiten als los pakket. ;)
Let op: per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat ze zeer weinig werden gebruikt. Gebruikte je al Nieuwsgroepen? Dan blijft dat gewoon mogelijk. De toegang tot nieuwsgroepen vervalt als je van Alles-in-1 overstapt naar Connect & Play.

[ Voor 57% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-08-2015 19:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Ziggo geeft in het grootste gedeelte van zijn gebied geen HbbTV door. Caiway wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Wie gebruikt die brakke virusscan nou, gewoon een fatsoenlijke virusscanner installeren, kan ook gratis als je niet wilt betalen.

Verder, wifi spots, wie gebruikt dat nou? Werkt waardeloos en ik ga onderweg niet op wifi maar gewoon op mobiel data of een wifi spot van een bedrijf/winkel.

Goedkoop mobiel abbo kan ook via andere providers, geen Ziggo voor nodig.

Dit zijn dus die onzin voorbeelden waar je elke keer mee komt, maar die niks toevoegen aan je standpunt.

En huilen dat je je Humax niet meer kan gebruiken, meen je dit nou serieus waar?

Als jij overstapt naar een glasvezel only provider, dan weet je dat je geen coax meer hebt :F

Je kon prima naar een coax abbonement van Caiway overstappen, JIJ nam de keus dat niet te doen, en dan ga je klagen dat je niet meer je coax decoder kan gebruiken? :?

[ Voor 32% gewijzigd door dominition op 29-08-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik vond dat hot spot van ziggo best goed, ik kon in het centrum van Almelo lopen en in een behoorlijk groot deel had ik gewoon verbinding, niet trager als met KPN hot spots. en een in een groot deel van de meeste wijken ook wel.

kon met een hele kleine data bundel af,, nu is dat lastiger .

heb van het werk een goed virus scanner met licentie voor thuis.

heb maar 1 telefoon van het werk met een abbo van de zaak, en de rest zijn pre paid dus geen data bundel bellen maar heel weinig, wel redelijk wat whatapp en e-mail (betaalde maar een 10,- per jaar )

heb stellig de indruk dat je gewoon wat tegen ziggo had/heb en het hamer syndroom.

ook sta ik ook niet neutraal t.o.v caiway maar als ik de consumentenbond mag geloven scoren ze bij caiway niet zo geweldig en dan zou ik toch een onderbouwde weerstand hebben tegen caiway
los van dat ze partner in crime zijn door die rattenstreek die ons geleverd is.

had wel verwacht dat een stukje elektronica het tc/ip (carrier van tv )omzet in een coax signaal zodat je zo je bestaande infra structuur kan gebruiken,, nu moet iedere tv en eigen setup box . en nieuwe LAN bekabeling of lan over power ,, wie gaat dat betalen ?

ik had geen keuze het was dit of zwart beeld en geen internet en omdat ik een aantal uur thuis werk was dat geen optie. dus een vrij keuze is geen sprake van.

[ Voor 5% gewijzigd door dj.verhulst op 30-08-2015 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
Onzin, je had direct naar Caiway kunnen overgaan, had je ook geen zwart beeld en de ellende met Fiber.

Ik heb/had niks tegen Ziggo, 12 jaar abonnee bij geweest, dus mij hoef je niks te vertellen.

Ik kan uit ERVARING spreken dat Caiway een goede klantenservice heeft en maak geen aannames van gedram op internet of dergelijke.

Ik heb vaak genoeg bij Ziggo moeten aankloppen omdat ze er een puinhoop van maakten, Caiway kon direct iets oplossen of duidelijke informatie geven ipv niet terugbellen en je van het kastje naar de muur sturen.

Waarom verwacht, nee, eis je bijna dat er een converter van glas naar coax moet zijn opgeleverd?

Dan hoef je ook geen glasvezel als je de voordelen ervan niet wilt benutten, neem dan lekker een coax abonnement...

Je moest voor coax ook voor elke tv een decoder kopen, die vielen ook niet bepaald gratis uit de lucht, Ziggo hanteert nu ook het leenstelsel met extra decoders, lang leve UPC!

Als je over alles in het leven wat verandert zo doordramt ben je vast continue chagrijnig en een zeer fijn persoon om mee samen te leven..

Wind je niet zo op en accepteer de situatie nou, die gaat echt niet veranderen en maak er het beste van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
dominition schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:31:
Onzin, je had direct naar Caiway kunnen overgaan, had je ook geen zwart beeld en de ellende met Fiber.

Ik heb/had niks tegen Ziggo, 12 jaar abonnee bij geweest, dus mij hoef je niks te vertellen.

Ik kan uit ERVARING spreken dat Caiway een goede klantenservice heeft en maak geen aannames van gedram op internet of dergelijke.

Ik heb vaak genoeg bij Ziggo moeten aankloppen omdat ze er een puinhoop van maakten, Caiway kon direct iets oplossen of duidelijke informatie geven ipv niet terugbellen en je van het kastje naar de muur sturen.

Waarom verwacht, nee, eis je bijna dat er een converter van glas naar coax moet zijn opgeleverd?

Dan hoef je ook geen glasvezel als je de voordelen ervan niet wilt benutten, neem dan lekker een coax abonnement...

Je moest voor coax ook voor elke tv een decoder kopen, die vielen ook niet bepaald gratis uit de lucht, Ziggo hanteert nu ook het leenstelsel met extra decoders, lang leve UPC!

Als je over alles in het leven wat verandert zo doordramt ben je vast continue chagrijnig en een zeer fijn persoon om mee samen te leven..

Wind je niet zo op en accepteer de situatie nou, die gaat echt niet veranderen en maak er het beste van ;)
Als ik heel eerlijk ben. Heb ik ziggo geen 1 moment gemist. De prijzen zijn ook goedkoper dan die van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 14:33

vr6-only

Blub Blub

Ik lees met veel interesse de discussie. Maar man, respect voor de mannen die nog het geduld opbrengen om tegen dit soort zeurpieten in discussies te gaan. En dat op een zondag. _/-\o_

Zelf wel in Twente gebied, maar gelukkig glasvezel uitgerold door Reggefiber. Sinds januari over naar KPN en afkomstig van Ziggo. Weg ermee en nooit meer terug kijken! :D

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 30-08-2015 12:19 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Nu vanaf februari een glas pakket van Caiway, ik moet zeggen mis Ziggo als kiespijn. Ben blij dat ik die fusie met UPC niet mee heb hoeven te maken.

Ziggo was hier ook alleen heerser de afgelopen jaren.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Wel jammer dat wij bij Caiway geen RTL -Z kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik krijg op mijn Fritzbox een apparaat op de Wifi dat het 'datapipe' met MAC adres C0:25:06:B4:F1:23, AVM DHCPC v9.04.395.

Door te googlen kwam ik op deze site terecht. Weten jullie wat voor een apparaat dat is?
Ik heb zin om het te blokkeren, maar misschien is dat niet zo slim.

Ik kan nergens terugvinden wat dit zou kunnen zijn of doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:14:
Hallo,
Ik krijg op mijn Fritzbox een apparaat op de Wifi dat het 'datapipe' met MAC adres C0:25:06:B4:F1:23, AVM DHCPC v9.04.395.

Door te googlen kwam ik op deze site terecht. Weten jullie wat voor een apparaat dat is?
Ik heb zin om het te blokkeren, maar misschien is dat niet zo slim.

Ik kan nergens terugvinden wat dit zou kunnen zijn of doen.
Al is het prima dat je hier via Google terecht bent gekomen is Tweakers geen helpdesk. Überhaupt: Wat heeft dit met dit topic te maken?

Wat een azijngezeik opeens, en dan voornamelijk van lui welke Caiway nog helemaal niet geprobeerd hebben. Toevallig afgekeken bij Erikrijnders welke dezelfde soort reacties poste rond deze tijd vorig jaar?

Met de huidige berichtgeving mis ik Ziggo als kiespijn, 5 jaar lang met veel plezier gebruik gemaakt van hun diensten maar sinds de fusie met UPC lijkt alles nogal in het honderd te lopen. :/

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 30-08-2015 22:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
H D R schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:30:
Die rommel wil je toch niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
H D R schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:30:
Hebben we toch wel? Of is dit omdat ik in het oude Ziggo gebied zit? RTLZ heet RTL7 HD bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:08:
[...]

Nee het laatste vergelijk is inderdaad bijna juist, waarbij dus geldt dat je bij Caiway dus op dat moment geen nieuwsgroepen en virussvan gratis meer hebt, die moet je bijkopen en bij Caiway betaal je voor elke extra smartcard. De meeste gezinnen hebben er minimaal 2, dus dan ben je bij Caiway zonder de nieuwsgroepen en viruscan nog 1 euro duurder uit per maand.

Verder moet je dan ook even melden dat je bij Ziggo 40/4 krijgt en bij Caiway 30/3 internetsnelheid.

Nog even afgezien van alle zaken die Ziggo beter heeft geregeld zoals ik dat al had genoemd: meer HD-zenders, VOD/interactief, Wifi-spots, mogelijkheid tot een goedkoop mobiel abo, beter TV-app die gewoon altijd werkt, wel toevoegen van zenders wanneer beschikbaar (zie voorbeelden SBS9 en RTLZ) etc. etc. etc.
Heb ik nu bijna gelijk, of helemaal gelijk :? En als ik bijna gelijk heb, wat klopt er dan niet aan de door mij vermelde prijzen :?

Je hebt je standpunt duidelijk gemaakt dat er (in mijn ogen) verwaarloosbare verschillen zijn tussen beide aanbieders.
D4NG3R schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Wat een azijngezeik opeens, en dan voornamelijk van lui welke Caiway nog helemaal niet geprobeerd hebben. Toevallig afgekeken bij E****** welke dezelfde soort reacties poste rond deze tijd vorig jaar?
[Inspector Gadget modus]

Omdat blijkbaar niemand exact weet hoe het precies zit, en meerdere mensen een donkerbruin vermoeden hebben dat Sjakie0101 dezelfde persoon, of in ieder geval aanverwante familie is van de hierboven vermelde persoon waarvan ik de naam niet meer mag vermelden, maar iedereen weet wie ik bedoel heb ik er ff een studie van gemaakt :+

Hij heeft een Nickchange gehad :+ zoek maar eens op zijn oude naam in dit topic, en klik vervolgens op zijn oude naam, dan zul je zien dat dezelfde persoon op dit moment Sjakie0101 is.

Dus wederom een eeuwenoud mysterie opgelost wat veel verklaart :+ >:) :P

[/Inspector Gadget modus]

@Sjakie0101, dan rest mij alleen de vraag waarom geef jij niet gewoon open en eerlijk toe dat jij dezelfde persoon bent zoals iedereen al verwacht had en dat je een Nickchange hebt ondergaan :?
Of heb jij dingen gezegd onder je vorige Nickname waar je niet erg trotst op bent, en je misschien wel een beetje voor schaamt zodat jij een Nickchange hebt aangevraagd :?

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 31-08-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Juist wel, fijn om nieuws te kijken op elk moment en is ook in HD. NPO nieuws is nog steeds in antiek SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 22:39
Svennos1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Hebben we toch wel? Of is dit omdat ik in het oude Ziggo gebied zit? RTLZ heet RTL7 HD bij mij.
Is inderdaad gewoon RTL 7 waar overdag RTL Z te zien is.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 23-09 13:24
Ik ben tot nu toe ook gewoon tevreden met Caiway. Abonnement vanaf 1 juli maar facturering pas sinds activatie (ruime maand later) en ook geen problemen ondervonden met installatie. Verbinding is stabiel en biedt ruim de beloofde snelheid (150mbit). TV kijken doe ik naar de standaard zenders, dus geen smartcard huur. Kost minder dan een vergelijkbaar ziggo abonnement dus ik snap het geklaag niet zo.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
H D R schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:42:
Juist wel, fijn om nieuws te kijken op elk moment en is ook in HD. NPO nieuws is nog steeds in antiek SD.
Op de NPO HD zenders zou voor het overgrote deel van de journalen in HD worden uitgezonden sinds mei '15 bij alle aanbieders die de NPO HD zenders doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Is het zo dat als ik van caiway coax over ga op caiway glasvezel dat ik dan wel voor extra smartcards moet gaan betalen?

Ik heb er nu 3 zonder extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Grolsch schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:05:
Is het zo dat als ik van caiway coax over ga op caiway glasvezel dat ik dan wel voor extra smartcards moet gaan betalen?

Dat dacht ik wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
dennisfr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

Nou, gefeliciteerd hoor. Lekker belangrijk ook. En weer door...

In plaats van enig inhoudelijke bijdrage, gaat dit topic vooral om het gelijk te bewijzen. (Zowel pro als contra Caiway)
Dan moet je misschien beter de discussie gaan bekijken :)

Hij komt met argumenten waarom hij zo anti Caiway is, ik help hem graag uit de droom door zijn onwaarheden te weerleggen.

Dat hij het er niet mee eens is dat Ziggo verdween weten we nu wel een keer, en dat hij dat blijft vinden is zijn goed recht. Maar ik kan er slecht tegen als iemand onzin erbij haalt om maar zijn gezwets te ondersteunen.

Spijkers op laag water zoeken is hij goed in, worden ik en anderen ene beetje moe van.

Hij domineerde onder zijn oude nickname het topic hier, was een tijd rustig, en nu met zijn nieuwe naam begint hij weer van voor af aan.

Beetje sneu in mijn ogen, helemaal omdat hij zich als een ander voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:31
dominition schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Dan moet je misschien beter de discussie gaan bekijken :)

Hij komt met argumenten waarom hij zo anti Caiway is, ik help hem graag uit de droom door zijn onwaarheden te weerleggen.

Dat hij het er niet mee eens is dat Ziggo verdween weten we nu wel een keer, en dat hij dat blijft vinden is zijn goed recht. Maar ik kan er slecht tegen als iemand onzin erbij haalt om maar zijn gezwets te ondersteunen.

Spijkers op laag water zoeken is hij goed in, worden ik en anderen ene beetje moe van.

Hij domineerde onder zijn oude nickname het topic hier, was een tijd rustig, en nu met zijn nieuwe naam begint hij weer van voor af aan.

Beetje sneu in mijn ogen, helemaal omdat hij zich als een ander voordoet.
En daar keer op keer tegen in gaan, en maar blijven herhalen hoe goed Caiway is, en hoe tevreden je bent, en dat zo veel goedkoper is dan Ziggo, Fiber, Solcon, enz. is niet sneu?

Jij bent tevreden met Caiway, ik ben tevreden met Fiber. Erik/Sjakie zit tegen wil en dank bij Caiway en is nog steeds pissig over het gedwongen afscheid van Ziggo. So be it. Don't feed the troll...

Ontopic: hoe is het interactieve tv-signaal (via Glasvezel) van Caiway. En dan met name in Oldenzaal? Fiber heeft nog steeds af en toe een freeze voor enkele seconden. Ik ben benieuwd of dat nu komt door het glasvezel netwerk of door het solocoo tv-platform.

[ Voor 9% gewijzigd door dennisfr op 31-08-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Als hij onzin verkoopt help ik hem graag uit de droom ja, hij baseert alles op wat hij hoort en leest, wil positieve dingen ook gewoon niet weten. Dan steek je nogal je kop in het zand en blijf je in die spiraal van negativiteit.

We zijn straks een jaar verder, blijven doordrammen over dingen die je niet in de hand hebt schiet niemand wat mee op. Er verandert zoveel in het leven, that's life, things change..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Is er iemand die dit kan bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Is er iemand die dit kan bevestigen ?
Dat klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:05:

Ja, dan moet je extra betalen :(
Belachelijk, wat denken ze wel niet, bij Ziggo was alles beter, wie schakelt de Consumentenbond in, minder HD kanalen dan bij Ziggo, gene gratis smartcards meer, geen TV gemist/ReplayTV, Caiway is bagger, waardeloos allemaal!

:+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik vind het ook een schande :+

Maar toch voor mij persoonlijk een kostenpost van wel € 4,00 in de maand t.o.v. dit moment.

Ik wacht wel even tot begin volgend jaar, mijn contract is 01-03-2015 ingegaan, ff kijken hoe dan de vlag er bij hangt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Fiber vertelde me dat in september een nieuwe update voor de setup box komt, alleen niet bij wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Is bij jullie het basispakket van Caiway niet ongecodeerd op de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Jawel, maar ik heb ook fox sports eredivisie, en daar heb je dus wel een smart card voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:14:
Jawel, maar ik heb ook fox sports eredivisie, en daar heb je dus wel een smart card voor nodig.
Kijk je op 3 tv's tegelijk dan de voetbalwedstrijden??
Wat een onzin zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Nooit tegelijk, maar wel op 3 verschillende tv's.

Tot nu toe zijn de 3 smartcards gratis, dus waarom zou ik dan elke keer met die smartcard gaan lopen te zeulen :P

En er zijn ook niet nader te noemen redenen waarom je 3 smartcards zou willen hebben >:) :X

[ Voor 25% gewijzigd door Grolsch op 01-09-2015 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je niet je kabelcontract wijzigd zullen ze hier geen geld voor vragen. Als je naar glasvezel gaat wel.
Terecht overigens dat het overal gelijk is. Uiteindelijk zul je ooit toch overstappen aangezien je nooit meer snelheidsverhoging gaat krijgen in jullie gebied op de coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:28:
Zolang je niet je kabelcontract wijzigd zullen ze hier geen geld voor vragen.
Jazeker wel. Na het eerste jaar (waarin Caiway oh zo coulant was om na enorme beroering na de gedwongen Ziggo overstap de smartcards gratis te laten) mag je gewoon betalen voor extra smartcards. Dat is tenminste verteld toen ik naar Caiway ging.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik verwacht dat ze het voor COAX klanten (Ex-ziggo gebruikers) niet gaan veranderen. (smartcards blijven gratis).

Ze zullen de snelheden van COAX niet gaan verhogen.
Ze zullen de tarieven van COAX misschien wel gaan verhogen.

Conclusie, na verloop van tijd ga je over op glasvezel omdat dit meer "bang for the buck" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:29:
Ik verwacht dat ze het voor COAX klanten (Ex-ziggo gebruikers) niet gaan veranderen. (smartcards blijven gratis).

Ze zullen de snelheden van COAX niet gaan verhogen.
Ze zullen de tarieven van COAX misschien wel gaan verhogen.

Conclusie, na verloop van tijd ga je over op glasvezel omdat dit meer "bang for the buck" is.
Dat laatste zal ik ook niet ontkennen. Alleen is Caiway dan wel bij mij afgedaan.
Ik ben heus geen Ziggo addict maar vindt het schandalig hoe Caiway de boel overneemt en gewoon COAX vervolgens links laat liggen. Dat vind ik geen eerlijke politiek waarmee een goed alternatief (Ziggo) wordt vervangen door een veel slechter product van Caiway waardoor je automatisch verplicht wordt om van glasvezel gebruik te maken van CIF, waar toevallig Caiway en Cogas mede-eigenaar van is.

Bang voor concurrentie worden vervolgend de grote marktpartijen als KPN, TELE2, Vodafone, Telfort en XS4ALL geweerd. En dat maakt me vervolgens nog veel kwader. Alle grote namen inclusief Ziggo hebben ze uit de markt geschopt om Caiway de grootst mogelijke voorsprong te geven. Men vergeet alleen dat Caiway als provider te klein is en je als klant opgezadeld zit een vehicle.

En nee het verdomd me niks dat ik moet betalen voor een smartcard, maar dan wil ik op COAX wel hetzelfde product kunnen zien als op glas, hetgeen technisch mogelijk is (zoals Ziggo ook bewijst). Caiway wanpresteert op COAX en dat feit maakt me kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Bron dat die partijen geweerd worden?

Volgensmij komen die er gewoon niet op omdat de afzetmarkt klein is, en de kosten hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen van allen word geweerd, het probleem zit hem in de kosten voor zowel Cogas als de overige aanbieders.

De afzetmarkt is hier klein en de tarieven voor providers hoog omdat Cogas natuurlijk graag haar investering terug wil verdienen. Ik ga hierbij wel vermelden dat de andere providers op haar eigen lijnen ook niks voor de consument doen. Over de vaste lijn word hier bijv nog steeds enkel ADSL(1) aangeboden. Genoeg mensen welke hier voor waren gegaan toen Caiway het draadje van Ziggo overnam mits de snelheid hoger was geweest als 8/1. Wonderlijk genoeg kan je hier in het buitengebied dan weer wel VDSL krijgen. :|

Ziggo is daarnaast (zoals ik al een miljoen keer vermeld heb) ook niet geweerd. Cogas heeft een gigantische investering gedaan om Twente te verglazen zonder dat de eindgebruiker hier flink voor moest gaan betalen. Ziggo had geen interesse om ook glasvezelpakketten aan te bieden en kreeg toen de keuze: Of glas aan gaan bieden, of een hoger tarief betalen. Ziggo is met geen van beiden mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
zeg dan niets

[ Voor 86% gewijzigd door DJSmiley op 03-09-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:52:
Geen van allen word geweerd, het probleem zit hem in de kosten voor zowel Cogas als de overige aanbieders.

De afzetmarkt is hier klein en de tarieven voor providers hoog omdat Cogas natuurlijk graag haar investering terug wil verdienen. Ik ga hierbij wel vermelden dat de andere providers op haar eigen lijnen ook niks voor de consument doen. Over de vaste lijn word hier bijv nog steeds enkel ADSL(1) aangeboden. Genoeg mensen welke hier voor waren gegaan toen Caiway het draadje van Ziggo overnam mits de snelheid hoger was geweest als 8/1. Wonderlijk genoeg kan je hier in het buitengebied dan weer wel VDSL krijgen. :|

Ziggo is daarnaast (zoals ik al een miljoen keer vermeld heb) ook niet geweerd. Cogas heeft een gigantische investering gedaan om Twente te verglazen zonder dat de eindgebruiker hier flink voor moest gaan betalen. Ziggo had geen interesse om ook glasvezelpakketten aan te bieden en kreeg toen de keuze: Of glas aan gaan bieden, of een hoger tarief betalen. Ziggo is met geen van beiden mee gegaan.
Ga gewoon eens in op de wanprestatie die Caiway levert op COAX ipv steeds over het glasvezelnetwerk te beginnen. Het verdomd met als consument niet wie waar in investeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
D4NG3R schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:52:
Er werd niet actief geweerd. Het is natuurlijk wel zo dat destijds de aankondiging zo laat werd gedaan, dat de grote partijen geen tijd hadden om in te stappen voordat Ziggo van de kabel ging. Daardoor was de markt al verdeeld en helemaal niet interessant meer om in te stappen. Maar goed, die discussie hebben we een klein jaar geleden al gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:21:
Bron dat die partijen geweerd worden?

Volgensmij komen die er gewoon niet op omdat de afzetmarkt klein is, en de kosten hoog.
De providers vallen niet als rijpe appelen van de boom op het CIF netwerk is het wel? Dus echt Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht is het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
Sjakie0101 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:56:
[...]

De providers vallen niet als rijpe appelen van de boom op het CIF netwerk is het wel? Dus echt Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht is het ook niet.
Geen bron dus :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alhoewel ik ook gezeur van bepaalde mensen zat ben, is dit natuurlijk wel een kardinaal punt.

Je kondigt op het allerlaatste moment aan dat Ziggo gaat verdwijnen (dat is al "fout", want dat wist men al bijna 2 jaar) en geeft daardoor andere aanbieders geen reële kans om op het (kleine, dus toch al minder interessante) CIF netwerk te komen. Het is een mooi politiek spelletje geweest, dat valt niet te ontkennen.

Verder hebben we nu 3 aanbieders op het netwerk dus al minder slecht dan een jaar geleden. Helaas is voor veel mensen alleen Caiway een optie vanwege coax en is Caiway een beduidend minder vooruitstrevende provider dan Ziggo.

• Sjakie0101
Arfman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:50:
[...]

Alhoewel ik ook gezeur van bepaalde mensen zat ben, is dit natuurlijk wel een kardinaal punt.

Je kondigt op het allerlaatste moment aan dat Ziggo gaat verdwijnen (dat is al "fout", want dat wist men al bijna 2 jaar) en geeft daardoor andere aanbieders geen reële kans om op het (kleine, dus toch al minder interessante) CIF netwerk te komen. Het is een mooi politiek spelletje geweest, dat valt niet te ontkennen.

Verder hebben we nu 3 aanbieders op het netwerk dus al minder slecht dan een jaar geleden. Helaas is voor veel mensen alleen Caiway een optie vanwege coax en is Caiway een beduidend minder vooruitstrevende provider dan Ziggo.
Volgens mij zet je het daarmee prima uiteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
Ziggo biedt geen 31 HD zenders in een ongecodeerd basispakket. Caiway knijpt niet op de bitrates zoals het nieuwe Ziggo wel doet.

Nieuwe Ziggoklanten moeten verplicht aan de mediabox of Horizon vanaf het derde toestel.

Nee, Ziggo is echt zo vooruitstrevend. Ze verliezen de meeste klanten, dat is niet omdat ze nu zo grenzeloos onderscheidend zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Arfman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:50:
Helaas is voor veel mensen alleen Caiway een optie vanwege coax en is Caiway een beduidend minder vooruitstrevende provider dan Ziggo.
Want Ziggo ging vorig jaar over op glasvezel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wat me bij Caiway vooral eigenlijk tegenvalt is het maandbedrag. Ik betaal nu (inclusief BTW) ongeveer 70 euro per maand (Glas G250), waar ik bij Ziggo ongeveerd 50 euro per maand betaalde.
Goed de vergelijking is niet helemaal te maken aangezien het internet sneller is, en ik er ook een HD recorder bij huur maar toch.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Euh G250 kost 54 euro, vergelijkbaar in prijs met het 120/12 pakket van Ziggo welke 6 euro duurder is en minder bied.

Maar het lijkt mij stug dat je 16 euro p/m betaald enkel voor de recorder. Heb je toevallig nog andere extras? Caiway bied prima en goedkope basispakketten, maar is om diezelfde reden ook duur als je extra's wil die 9/10 mensen niet gebruiken. e.g. extra smartcards of nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
[edit] verkeerde topic :P

[ Voor 98% gewijzigd door Grolsch op 04-09-2015 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

H D R schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:28:
Ziggo biedt geen 31 HD zenders in een ongecodeerd basispakket. Caiway knijpt niet op de bitrates zoals het nieuwe Ziggo wel doet.
Het basispakket boeit me niet zo, ik heb toch extra pakketten voor de vrouw en dochter. De bitrates van Caiway zijn ook niet om naar huis te schrijven (net zoals Ziggo), met name de extra pakketten (Discovery Science e.d.) zijn niet veel beter dan een .AVI uit 2004. Blokjes tellen.
Nieuwe Ziggoklanten moeten verplicht aan de mediabox of Horizon vanaf het derde toestel.
Die zien er prima uit, bovendien is dat pas bij het derde toestel dus niet zo'n probleem toch?
Nee, Ziggo is echt zo vooruitstrevend. Ze verliezen de meeste klanten, dat is niet omdat ze nu zo grenzeloos onderscheidend zijn toch?
Uitzending gemist, gratis films en TV-series terug kunnen kijken via je decoder (als je TV extra had), nu weer ReplayTV, allemaal zaken die ik bij Caiway mis.

Ik wil de hele discussie niet weer oprakelen of zeggen dat Ziggo perfect was, maar er zijn wel degelijk verschillen in de aanbieders, en afhankelijk van hoeveel je die diensten gebruikte ben je er dus niet of veel op achteruit gegaan bij Caiway. Als een bijna dagelijkse gebruiker van TV Gemist bij Ziggo zijn wij er wat dat betreft flink op achteruit gegaan. Qua prijs zijn we er op vooruit gegaan, omdat we ene lager abonnement hebben afgesloten.
D4NG3R schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 01:53:
Want Ziggo ging vorig jaar over op glasvezel. ;)
:?
Wat heeft dat er mee te maken? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Arfman op 04-09-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De oh zo 'vooruitstrevende' provider Ziggo welke van de lijn af ging omdat ze geen zin hadden om Glasvezel aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

D4NG3R schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:11:
[...]

De oh zo 'vooruitstrevende' provider Ziggo welke van de lijn af ging omdat ze geen zin hadden om Glasvezel aan te bieden.
Nee, da's toch logisch? Ze zijn kabelboer en hebben daar miljoenen/miljarden in geïnvesteerd. Het is geen filantropische instelling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Arfman schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:05:
[...]

Nee, da's toch logisch? Ze zijn kabelboer en hebben daar miljoenen/miljarden in geïnvesteerd. Het is geen filantropische instelling :)
En daar sla je de spijker op z'n kop, want zo zit het dus ook met Caiway/Cogas ;)

Cogas is eigenaar van het fysieke netwerk, en heeft heel veel centjes geïnvesteerd in de aanleg van het glasvezelnetwerk, wat de consument geen geld heeft gekost.

Cogas heeft haar nek uitgestoken om dit te doen, en naar mijn bescheiden mening hebben ze dan ook groot gelijk dat ze deze investering terug willen verdienen ( want ook Cogas/Caiway zijn geen filantropische instellingen ).

Ze hebben ervoor gezorgd (na lichtelijke druk uit de media) dat de eindgebruiker dezelfde diensten ( op wat kleine details na ) voor minder geld kon blijven gebruiken (i.i.g. het 1e jaar) en de optie had om over te gaan naar glasvezel met meerdere aanbieders.

Als ik persoonlijk terugblik vind ik dat ze het niet zo slecht gedaan hebben.

Nu hoop dat in de toekomst alle TV's een standaard ethernet aansluiting krijgen zodat we van de oude Coax kabel afscheid kunnen nemen en dat alles via glas en ethernetkabels werkt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:25:
Cogas is eigenaar van het fysieke netwerk, en heeft heel veel centjes geïnvesteerd in de aanleg van het glasvezelnetwerk, wat de consument geen geld heeft gekost.
Excuus, CIF heeft daarin veel geïnvesteerd ;) Dat is de investeringsmaatschappij van ... Caiway. Dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat Caiway voorrang krijgt op het netwerk.

Cogas had ook met Reggefiber in zee kunnen gaan maar de bonussen/financiën waren bij CIF gewoon beter. Niet beter voor ons maar beter voor de gemeentes/investeerders/aandeelhouders. DAT is het kardinale punt.
Nu hoop dat in de toekomst alle TV's een standaard ethernet aansluiting krijgen zodat we van de oude Coax kabel afscheid kunnen nemen en dat alles via glas en ethernetkabels werkt!!
Dat hoop ik ook. Gewoon alles via de UTP via standaard switchjes die iedereen heeft en geen moeilijk gedoe met VLANs/niet werkende settopboxen/slecht werkende opnamemogelijkheden/enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Cogas/Caiway/CIF het is allemaal 1 pot nat :P

Nogal logisch dat ze er niet happig op zijn om rechtstreekse concurrenten toe te laten voor een appel en een ei.

Iedereen had waarschijnlijk liever gezien dat er 500 aanbieders waren waar we uit kunnen kiezen, maar het is nogal logisch in deze situatie dat dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:03:
Cogas/Caiway/CIF het is allemaal 1 pot nat :P

Nogal logisch dat ze er niet happig op zijn om rechtstreekse concurrenten toe te laten voor een appel en een ei.

Iedereen had waarschijnlijk liever gezien dat er 500 aanbieders waren waar we uit kunnen kiezen, maar het is nogal logisch in deze situatie dat dit niet zo is.
Als uitbater van het netwerk moet CIF gaan zorgen dat er minimaal 15 aanbieders zijn waar keuze uit gemaakt kan worden. Dan pas heeft het kans van slagen.

Verder is een COAX-netwerk ook voor 95% glas, alleen het laatste stukje naar je huis is geen glas.
Ziggo kan op den duur gewoon 1GB halen met een COAX-modem. Verder heeft Caiway gewoon een zorgplicht daar waar het gaat om het COAX-netwerk in het Cogasgebied. Als inwoners van alle Gemeenten hebben we hier fors aan mee betaald, mogen we dan ook goede diensten verwachten via COAX? Indirect zijn wij daar de investeerders als inwoners van de Gemeenten. Wanneer Caiway de COAX overneemt van Ziggo dan vind ik dat ze minimaal zo goed moeten presteren en dat is aantoonbaar niet het geval.

Verder wil ik wel kwijt dat ik geen Caiway-basher ben, de stabiliteit van de COAX-diensten ben ik dik tevreden over. De kwantiteit en kwaliteit (HD-zenders) tov Ziggo ontbreekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-09-2015 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:52:
[...]

Als uitbater van het netwerk moet CIF gaan zorgen dat er minimaal 15 aanbieders zijn waar keuze uit gemaakt kan worden. Dan pas heeft het kans van slagen.
Wie stelt die eis :? Is dat wetgeving :? Van wie "moeten" ze dat :? Graag even bron vermelding, of welk wetboek staat dat :?

En kans van slagen heeft het altijd als je de enigste bent, dan is er immers geen concurrentie.

Kijk maar naar de belastingdienst of het CJIB, alle 2 geen concurrentie en toch zeer succesvolle "bedrijven" ;)
Verder is een COAX-netwerk ook voor 95% glas, alleen het laatste stukje naar je huis is geen glas.
Ziggo kan op den duur gewoon 1GB halen met een COAX-modem. Verder heeft Caiway gewoon een zorgplicht daar waar het gaat om het COAX-netwerk in het Cogasgebied.
Tot welke zorgplicht is Caiway/Cogas/CIF verplicht :?
Ik kan me niet voorstellen dat er een wet bestaat "Gij zult uw COAX netwerk optimaliseren, zodat deze minimaal net zo goed is als die van de concurrent".
Als inwoners van alle Gemeenten hebben we hier fors aan mee betaald, mogen we dan ook goede diensten verwachten via COAX? Indirect zijn wij daar de investeerders als inwoners van de Gemeenten. Wanneer Caiway de COAX overneemt van Ziggo dan vind ik dat ze minimaal zo goed moeten presteren en dat is aantoonbaar niet het geval.
Dan vermoed ik dat jij een andere definitie hebt van een minimaal prestatieniveau op COAX.

Ik kan nog steeds heel goed TV kijken en internetten via de COAX.

Dat jij vindt dat ze minimaal hetzelfde moeten bieden als Ziggo, en als het kan iets meer voor minder geld dat is jou mening, en daarmee je goed recht om dat te vinden, maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren.
Verder wil ik wel kwijt dat ik geen Caiway-basher ben, de stabiliteit van de COAX-diensten ben ik dik tevreden over. De kwantiteit en kwaliteit (HD-zenders) tov Ziggo ontbreekt.
Inderdaad, een aantal zenders welke Ziggo HD uitzend zend Caiway niet in HD uit.

De voor 95% van de mensen belangrijkste zenders worden wel in HD uitgezonden.

Technisch gezien wordt de kwaliteit van HD zenders bepaald door de bitrate welke daarvoor gebruikt wordt.

Volgens mij is juist Ziggo sinds de UPC fusie de partij welke de bitrates geknepen heeft, en Caiway niet :?

Bij de 1 laat je wat, bij de ander krijg je wat.

Bij Caiway kun je zonder een smartcard het basis pakket en de belangrijkste zenders in HD bekijken, dan kon met Ziggo weer niet.

Bij Ziggo krijg je IMAP mail, en kreeg je nieuwsgroepen gratis, het is maar net waar je interesses liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 04-09-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sjakie0101 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:52:
[...]

Net zoiets als de 15 die je voor Caiway op de kabel vond? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
15 aanbieders op ons kleine gebied?
Dan zit iedereen verlies te draaien :+

Besef nou eens dat dat gewoon niet kan, veel hebben aangegeven niet te komen omdat er te weinig mensen zullen overstappen. Het is hier nou eenmaal een klein gebied.

Je kan toch ook niet 15 cafetaria' in een klein stratenblok bij elkaar gaan zetten, dan verdient iedereen te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:48:

Besef nou eens dat dat gewoon niet kan, veel hebben aangegeven niet te komen omdat er te weinig mensen zullen overstappen. Het is hier nou eenmaal een klein gebied.

Je kan toch ook niet 15 cafetaria' in een klein stratenblok bij elkaar gaan zetten, dan verdient iedereen te weinig.
Tja, dan geef je precies aan dat CIF een stel verkeerde investeerders zijn in die zijn. Wanneer je investeert wil je inderdaad je geld terug, dat gaat op deze manier niet lukken wanneer het zo kleinschalig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:37:
[...]

Tja, dan geef je precies aan dat CIF een stel verkeerde investeerders zijn in die zijn. Wanneer je investeert wil je inderdaad je geld terug, dat gaat op deze manier niet lukken wanneer het zo kleinschalig blijft.
Precies andersom, dit is DE manier om het geld terug te verdienen.

Waaruit blijkt dat cif een slechte investeerder is?

Volgens mij draaien ze wel goed op het moment.

Ik vind de cafetaria vergelijking een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
dominition schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:48:

Jullie hebben het over een klein gebied. Maar het gaat eigenlijk over het volledige caiway glas gebied. De providers die nu actief zijn bij jullie maken gebruik van EAS (Ethernet Access Service) Dit betekend dat ze alleen per klant betalen die gebruik maakt van de lijn. Dit is de beste manier voor een laag aantal klanten in een gebied. Wordt het een groter gebied dan kunnen de providers beter gebruik gaan maken van ODF (Optical Distribution Frame) Dat betekend dat de provider in de POP (kast in de wijk) apparatuur plaatst en direct toegang heeft tot de Fiber. Dit is veel duurder om aan te leggen en alleen winstgevend als er veel klanten in een wijk zijn.

Het gebied is dus best wel groot en mochten de providers gebruik maken van EAS dan kunnen ze in het volledige gebied van caiway leveren. Caiway beheert namelijk EAS van CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het gebied blijft relatief klein, en een provider zal wel moeten gaan adverteren en acties gaan houden willen ze klanten trekken. Sjakie0101 en Co. lijken het altijd zo te maken dat iedereen gigantische keuze wil hebben en weg wil van Caiway, de waarheid is anders. Een provider of 2/3 (naast Caiway) zou al voldoende keuze moeten opleveren, als KPN hier in de omgeving de kastjes nou ook eens upgrade zodat er ook keuze komt op xDSL gebied heb je nog meer concurrentie.

Als er daadwerkelijk 15 providers zouden komen op Glas en/of Coax raken de meeste consumenten alleen maar verward en zullen ze gewoon blijven bij de provider waar ze nu zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik zou het wel fijn vinden als KPN op de CIF glasvezel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik twijfel sterk of dat ooit gaat gebeuren, KPN is eigenaar van Reggefiber en volgens mij vind je ze ook nergens anders op glas terug.

offtopic:
Ook persoonlijk hoop ik niet dat dit gebeurt, voordat wij overgingen van ADSL naar Coax was KPN echt waardeloos. Dichtgetimmerde routers, een klantenservice die na een half A4'tje standaard antwoorden niks meer weet en een torenhoge rekening als je kijkt wat je er voor terug krijgt. Of dat nu (bijna 5 jaar later) nog steeds het geval is weet ik echter niet, maar ik heb ook gewoon geen zin meer om KPN een kans te geven. :')

[ Voor 62% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 19:59
Zeker wel, in het noorden ergens en in Harderwijk zit KPN incl Wholesale op vezel 2. Harderwijk is een gebied opgebouwd volgens CIF-concept dus geeft aan dat het theoretisch gezien mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah, weer wat geleerd. Ik houd het zelf allemaal niet in de gaten en weet tegenwoordig ook niet meer hoeveel netwerken er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:15
waarom schrijf je dit dan: "Ik twijfel sterk of dat ooit gaat gebeuren, KPN is eigenaar van Reggefiber en volgens mij vind je ze ook nergens anders op glas terug."
Als je zelf al aangeeft het niet in de gaten te houden?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lezen is een kunst, er staat vrij duidelijk 'volgens mij'.

KPN is in de meeste gevallen niet op netwerken van 3e partijen te vinden. Echter lopen er dusdanig veel glas projecten verspreid over NL dat het moeilijk is deze allemaal bij te houden. Al helemaal als je wil weten welke partij haar geld er in steekt.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2015 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
Quas schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:17:
[...]

Jullie hebben het over een klein gebied. Maar het gaat eigenlijk over het volledige caiway glas gebied. De providers die nu actief zijn bij jullie maken gebruik van EAS (Ethernet Access Service) Dit betekend dat ze alleen per klant betalen die gebruik maakt van de lijn. Dit is de beste manier voor een laag aantal klanten in een gebied. Wordt het een groter gebied dan kunnen de providers beter gebruik gaan maken van ODF (Optical Distribution Frame) Dat betekend dat de provider in de POP (kast in de wijk) apparatuur plaatst en direct toegang heeft tot de Fiber. Dit is veel duurder om aan te leggen en alleen winstgevend als er veel klanten in een wijk zijn.

Het gebied is dus best wel groot en mochten de providers gebruik maken van EAS dan kunnen ze in het volledige gebied van caiway leveren. Caiway beheert namelijk EAS van CIF.
Er komt meer bij kijken dan alleen de raw kosten die je afdraagt per afgesloten klant.

Providers gaan geen moeite doen voor een klein aantal klanten omdat er meer bij komt kijken dan een afsluiting.

Tov Reggefiber netwerk zijn we klein, dat er in Harderwijk op vezel 2 KPN zit is weer wat aparter, maar doet er nu even niet toe over het punt van extra aanbieders op 1.

Versplintering van de markt is ook niet echt wenselijk, en ik vermoed dat er in ook weinig zullen overstappen naar Vodafone, KPN of een vd dochterbedrijven.

KPN is pittig duur in veel gevallen, plus coax is iets wat veel mensen niet kwijt willen.

Caiway heeft in dat opzicht echt een behoorlijk pakket, glasvezel voordelen maar gewoon de coax ernaast kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22

Patrick89

PSN : Gamesource

Wekrt bij iemand die app van caiway om tv te kijken?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 20:24

painkill

Pain(k)(ill)

Doet het sinds android 5 niet meer, en aan de beoordelingen te zien werkt hij bij bijna niemand meer..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Helaas, sinds ik android 5.nogwat heb werkt deze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Lees de reacties in de Play Store maar eens. Ik kreeg het op 4 devices ook niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Patrick89 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:22:
Wekrt bij iemand die app van caiway om tv te kijken?
Voor IOS werkt deze nog steeds prima! Gebruik het veel op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 15:56
Sjakie0101 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:37:
[...]

Investeringen als deze zijn juist gericht op de lange termijn. Sta er niet gek van te kijken als ze na 15+ jaar pas wat opleveren. (bron ontbreekt ff, maar ik dacht ergens te lezen dat het netwerk pas na 30 jaar wat oplevert, maar dat lijkt me aan de andere kant wel weer sterk).

Jij beweert dus dat een investeringsfonds ''zomaar'' miljoenen investeert in de aanleg van glasvezel. Eigenlijk zeg je dat het een stel domme boeren zijn die voor de grap de schop in de grond zetten. Je lult weer finaal uit je nek, onderbouwt al je stemmingmakerij voor geen ene meter en blijft constant als een klein kind dwars doen. /butthurt.

Ik weet bijna zeker (op basis van recente ontwikkelingen) dat KPN en consorten haast wel live moeten gaan op het CIF netwerk. KPN is nu nog bezig in de ''speeltuin'' van Harderwijk en Hierden. Het enige wat jij nu nog zou moeten hebben is een portie geduld en een leven, dan blijft dit topic nog enigszins overzichtelijk. 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Neyluzz op 08-09-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat KPN dan live op het gehele CIF glasvezelnetwerk, Neyluzz?

Want tot op heden is Krimpen aan den IJssel, uitgesloten van iedere andere aanbieder op de CIF glasvezel.

Ik heb CIF twee maanden terug om opheldering hierover gevraag, maar antwoorden is blijkbaar al teveel gevraagd.

Wij kunnen in Krimpen aan den IJssel niet kiezen voor Solcon of Fiber.

De keuze hier is slechts Caiway, Caiway en Caiway op de CIF-glasvezel.

Ben benieuwd, ik zou best KPN willen hebben op de glasvezel.

Gratis pluspakket en Spotify premium. Overal TV kunnen zien op je tablet of smartphone, niet alleen thuis zoals bij Caiway.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:38:
[...]

Investeringen als deze zijn juist gericht op de lange termijn. Sta er niet gek van te kijken als ze na 15+ jaar pas wat opleveren. (bron ontbreekt ff, maar ik dacht ergens te lezen dat het netwerk pas na 30 jaar wat oplevert, maar dat lijkt me aan de andere kant wel weer sterk).

Jij beweert dus dat een investeringsfonds ''zomaar'' miljoenen investeert in de aanleg van glasvezel. Eigenlijk zeg je dat het een stel domme boeren zijn die voor de grap de schop in de grond zetten. Je lult weer finaal uit je nek, onderbouwt al je stemmingmakerij voor geen ene meter en blijft constant als een klein kind dwars doen. /butthurt.

Ik weet bijna zeker (op basis van recente ontwikkelingen) dat KPN en consorten haast wel live moeten gaan op het CIF netwerk. KPN is nu nog bezig in de ''speeltuin'' van Harderwijk en Hierden. Het enige wat jij nu nog zou moeten hebben is een portie geduld en een leven, dan blijft dit topic nog enigszins overzichtelijk. 8)7
Er was begin dit jaar ook al sprake van een komst van KPN op het CIF netwerk. Tot nu toe zijn het geruchten. Wat weet jij dan intussen meer dan wij weten. Laat ik voorop stellen dat ik het toejuich en bovendien zal KPN, die juist in de buitengebieden nu zijn klanten heeft er in die zin belang bij hebben om de klanten in de buitengebieden te houden. Nu CIF daar ook zijn glasvezel gaat leggen kon het belang van KPN dus inderdaad wel eens groter worden om op het CIF netwerk te komen.

Bovendien opent dat meteen deuren voor Caiway op het Reggefiber netwerk om zo ook een groter gebied te bestrijken.

Om eerlijk te zijn zou het mij straks niet boeien wanneer KPN met een duurder abonnement komt op CIF. Je krijgt er onder aan de streep meer voor terug (kortingen, Spotify, mobiel abo etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

KPN in de buitengebieden? Vrijwel alle afnemers in de buitengebieden zijn geen KPN maar dochterondernemingen van KPN of Tele2. KPN zelf is gewoonweg te duur als je maar 8/1 of 16/2 kan krijgen terwijl je wel moet betalen voor een pakket wat meer kan leveren als je dichter bij de wijkcentrale woont. In veel gevallen neemt men daarbij televisie van CanalDigitaal af.

Enkel wat boeren welke stalapparatuur hebben met internetverbinding nemen een zakelijke verbinding af bij KPN omdat ze de uptime gewoon verzekerd moeten hebben.
Sjakie0101 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:35:
Om eerlijk te zijn zou het mij straks niet boeien wanneer KPN met een duurder abonnement komt op CIF. Je krijgt er onder aan de streep meer voor terug (kortingen, Spotify, mobiel abo etc)
Wel heel makkelijk om dit te stellen, iedereen die hier geen gebruik van maakt betaald dus meer. In tegenstelling tot Caiway, waar de extra pakketten duur zijn terwijl het basispakket goedkoop is.

KPN (en nog wel meer providers) heb ik hierin altijd al vies gevonden, de overgrote meerderheid zonder extra pakketten op laten schepen met de kosten van de minderheid.

Dit geeft mij trouwens ook een mooi beeld van hoe jij denkt, als het jouw even niet uitkomt is alles verrot en moet alles anders maar als jij er een voordeel aan hebt terwijl de rest mag stikken is het goed?

Als KPN al op de lijn komt verwacht ik niet dat ze fatsoenlijk kunnen concurreren met Caiway, tenzij je extra's wil afnemen en/of mobiele telefonie afneemt bij KPN (de ontvangst is in de hof in de kleinere dorpen best wel slecht dus ik verwacht niet dat dat er heel veel zijn).

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2015 21:55 ]

• Sjakie0101
Neyluzz, graag meer info over het KPN verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Sjakie0101 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:41:
Neyluzz, graag meer info over het KPN verhaal....
Het is redelijk simpel; een provider kan heel gemakkelijk wholesale diensten gebruiken (CAIW) in het CIF gebied. KPN heeft daar echter geen zin in, en houd liever alles in eigen hand. Gevolg; KPN moet (flink) investeren in infra, denk dan aan switches, routers, uplinks om deze POP's van signaal te voorzien. Dat is even iets anders dan even een lijntje en bijbehorende bandbreedte huren bij Caiway WSD. ;)

Er gaat dus flink wat planning, investering en testen vooraf aan zoiets. Het nadeel zal wel zijn dat, aangezien het andermans netwerk is en er dus geld betaald zal moeten worden aan CIF, het waarschijnlijk wel iets duurder zal zijn voor KPN om de diensten op dat netwerk aan te bieden. Het heeft immers geen meerderheidsaandeel in de eigenaar van het netwerk om die investering weer terug te zien.

Hoe dan ook; KPN zal echt niet gek genoeg zijn om zelf een tweede vezel te gaan leggen in die gebieden. Het lijkt mij veel logischer dat men eerst goed gaat onderhandelen, daarna gaat inventariseren, dan plannen, vervolgens overgaat tot implementatie en tests, en dan een aantal jaar later pas diensten gaat aanbieden aan andere providers zij het als een tweede wholesale aanbieder op het CIF netwerk (net zoals ze nu WBA verkopen in Harderwijk gebied).

Veranderd natuurlijk niets aan het feit dat je op dit moment geen andere keuze hebt. Je kan wel elke dag checken of KPN er 'eindelijk' is, maar zoals je misschien wel begrijpt heeft dat niet echt veel zin. Het komt wanneer KPN wil dat het er komt, en het zou me niets verbazen dat dat op dit moment geen top prioriteit is. Als ze slim zijn laten ze nu eerst de stof een beetje neerkomen en de overige aanbieders op het netwerk wat aankloten.

Dat is uiteraard hoe ik het zie en kunnen verder geen rechten of garanties aan ontleent worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
_BLAST3R schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:14:
[...]

Het is redelijk simpel; een provider kan heel gemakkelijk wholesale diensten gebruiken (CAIW) in het CIF gebied. KPN heeft daar echter geen zin in, en houd liever alles in eigen hand. Gevolg; KPN moet (flink) investeren in infra, denk dan aan switches, routers, uplinks om deze POP's van signaal te voorzien. Dat is even iets anders dan even een lijntje en bijbehorende bandbreedte huren bij Caiway WSD. ;)

Er gaat dus flink wat planning, investering en testen vooraf aan zoiets. Het nadeel zal wel zijn dat, aangezien het andermans netwerk is en er dus geld betaald zal moeten worden aan CIF, het waarschijnlijk wel iets duurder zal zijn voor KPN om de diensten op dat netwerk aan te bieden. Het heeft immers geen meerderheidsaandeel in de eigenaar van het netwerk om die investering weer terug te zien.

Hoe dan ook; KPN zal echt niet gek genoeg zijn om zelf een tweede vezel te gaan leggen in die gebieden. Het lijkt mij veel logischer dat men eerst goed gaat onderhandelen, daarna gaat inventariseren, dan plannen, vervolgens overgaat tot implementatie en tests, en dan een aantal jaar later pas diensten gaat aanbieden aan andere providers zij het als een tweede wholesale aanbieder op het CIF netwerk (net zoals ze nu WBA verkopen in Harderwijk gebied).

Veranderd natuurlijk niets aan het feit dat je op dit moment geen andere keuze hebt. Je kan wel elke dag checken of KPN er 'eindelijk' is, maar zoals je misschien wel begrijpt heeft dat niet echt veel zin. Het komt wanneer KPN wil dat het er komt, en het zou me niets verbazen dat dat op dit moment geen top prioriteit is. Als ze slim zijn laten ze nu eerst de stof een beetje neerkomen en de overige aanbieders op het netwerk wat aankloten.

Dat is uiteraard hoe ik het zie en kunnen verder geen rechten of garanties aan ontleent worden. :+
Erg vreemd, je vraagt informatie van een forumlid en een ander forumlid voelt zicht geroepen te reageren. Volgens mij heeft Neyluzz ons een heel ander verhaal te vertellen. Ik ben dus benieuwd naar zijn verhaal en hoe hij er bij komt dat KPN binnenkort toch gaat leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-09-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
In Krimpen aan den IJssel levert geen enkele aanbieder iets op de CIF glasvezel, behalve Caiway. Keuze hebben wij hier niet, om voor mij onbekende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Sjakie0101 schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:41:
[...]

Erg vreemd, je vraagt informatie van een forumlid en een ander forumlid voelt zicht geroepen te reageren. Volgens mij heeft Neyluzz ons een heel ander verhaal te vertellen. Ik ben dus benieuwd naar zijn verhaal en hoe hij er bij komt dat KPN binnenkort toch gaat leveren.
Als je goed leest dan zie je dat er in mijn reactie in hoofdlijnen precies hetzelfde staat als Neyluzz, alleen met een andere conclusie. Het komt er gewoon op neer dat KPN op den duur wel op het CIF netwerk moet komen, omdat zij niet zelf een extra kabel de grond in gaat jagen. Dat zou namelijk niet efficient zijn. Daarbij heeft men niet de luxe die men wel heeft in gebieden waar het enige goede alternatief VDSL is (met hogere snelheden).

Daarbij weet ik niet waar je precies naar op zoek bent. Ben je op zoek naar een officiële erkenning vanuit KPN? Dan kan ik je alvast uit je droom helpen; die zal in ieder geval niet in dit topic van een Tweaker komen. Men kan in dit soort situaties alleen aannames doen, en die worden op basis van gezond verstand en logica gedaan, en vervolgens met de rest gedeeld. Iets waar jij blijkbaar minder toe in staat bent. Bovendien; ook al zouden er hier mensen zitten die echt kennis van zaken hebben dan zal dergelijke informatie niet zomaar gedeeld mogen worden.

Daarbij snap ik de toon van je reactie ook niet; als jij een vraag hebt waarbij je alleen een reactie van een bepaalde Tweaker wilt zien, dan stuur je hem of haar maar een privé-bericht.

Eerst dacht ik dat men vast overdreef toen men liet blijken dat je voornamelijk drammerige, kortzichtige reacties plaatste. Maar ondertussen is het ook mij duidelijk geworden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
de laatste firmware van Fiber van de setup box lost wat dingen op, het oude materiaal wat verdwenen is weer terug ,, Tv blijft nog steeds 1 a 3 sec hangen ,, en de opnames zijn nog steeds te vroeg afgelopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dj.verhulst schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:58:
de laatste firmware van Fiber van de setup box lost wat dingen op, het oude materiaal wat verdwenen is weer terug ,, Tv blijft nog steeds 1 a 3 sec hangen ,, en de opnames zijn nog steeds te vroeg afgelopen.....
Ok, wanneer is die firmware beschikbaar gekomen dan? Ik heb vorige week nog gecontroleerd, toen was er nog niets beschikbaar.
Is het signaal nu ook van HDReady naar FullHD gegaan? Het viel mij op dat het Online.nl kastje (ik gebruik zowel een Fiber als een Online tv ontvanger) sinds de laatste firmware update Full HD uitstuurt en die van Fiber nog op HDReady zit.

Het Online kastje zit al een tijdje op nieuwere firmware en die heeft ook nog steeds last van haperingen. (wel minder dan het Fiber kastje trouwens). Het lijkt echt een de infrastructuur, of het tv-platform zelf te liggen.

Fiber App is ook geupdate zie ik. Werkt nu in ieder geval weer op Android 5 en hoger. Het wordt nog wel eens wat met Fiber :)

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 14-09-2015 10:06 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 59 Laatste