Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
dj.verhulst schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:58:
de laatste firmware van Fiber van de setup box lost wat dingen op, het oude materiaal wat verdwenen is weer terug ,, Tv blijft nog steeds 1 a 3 sec hangen ,, en de opnames zijn nog steeds te vroeg afgelopen.....
Hier ook erg veel last sinds de nieuwe firmware update van storingen. Als ik film kijk hangt hij gewoon 1 tot 5 seconden, knap irritant. Zaterdag ochtend ook even over gebeld met de helpdesk en die verwachten deze week alweer een update te doen wat deze problemen moet verhelpen.
Ik ben benieuwd, ben het ondertussen wel een keer zat met al dat vaststaand beeld of decoders die ineens niet meer aan gaan. (ook nog 1 van liggen, al geprobeerd te resetten dan geeft deze beeld maar zodra hij weer opstart gaat het lampje naar rood en toont hij geen beeld meer)

Wellicht kijken naar een nieuwe provider indien het niet eind deze week is opgelost. Zijn er al mensen met ervaringen over het solcon platform?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
de meeste zenders zijn gewoon full hd

er zijn er twee uitgerold vorige week dinsdag en van het weekend omdat de eerste update een ontzettende ramp is

alle opgenomen programma's voor september waren weg, je kon in het hoofdscherm zien hoeveel ruimte je had maar nu moet je een paar menu's door ,, is jammer

maar met de nieuwe zijn ze weer terug,, wat ie wel doet is automatisch dingen weggooien

[ Voor 44% gewijzigd door dj.verhulst op 14-09-2015 11:34 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Tjongejongejonge .. dat hele platform staat ook nog in de kinderschoenen of niet?

Zal nog wel lang duren voordat ik afscheid neem van coax (en mijn geliefde Humaxen).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Korte vraag;

Ik ga binnenkort van Caiway 30mbit coax naar Caiway 75mbit glas.
Ga ik nu ook van coax tv kijken naar glas tv kijken? Of is dit alleen als ik interactieve tv neem?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26
kaos- schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:53:
Korte vraag;

Ik ga binnenkort van Caiway 30mbit coax naar Caiway 75mbit glas.
Ga ik nu ook van coax tv kijken naar glas tv kijken?
Nee, je kunt gewoon TV blijven kijken via COAX.
Of is dit alleen als ik interactieve tv neem?
Als je interactieve TV erbij neemt kun je op 1 TV naar interactieve TV kijken via glasvezel. De andere TV's blijven verbonden via COAX.

Dit is overigens ook te vinden als je op het Afbeeldingslocatie: https://www.caiway.nl/images/registration2012/informatie.png icoontje klikt achter 'Inclusief benodigde apparatuur'.
Kiest u voor Interactieve TV, dan kijkt u televisie via glasvezel en ontvangt u een interactieve tv-ontvanger.
Op uw overige tv toestellen kijkt u televisie via de coax-kabel.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:12
Xentor schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:29:
[...]

Hier ook erg veel last sinds de nieuwe firmware update van storingen. Als ik film kijk hangt hij gewoon 1 tot 5 seconden, knap irritant.
Dat had volgens mij niet te maken met de firmware update. Mijn niet ge-update 'Fiber' decoder had dit weekend ineens ook veel last van haperingen e.d. terwijl de "Online" decoder dat niet had.
Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:50:
Tjongejongejonge .. dat hele platform staat ook nog in de kinderschoenen of niet?

Zal nog wel lang duren voordat ik afscheid neem van coax (en mijn geliefde Humaxen).
Mwah, valt best mee. Er wordt bij ons nauwelijks gebruik gemaakt van opnemen/programma gemist e.d. Live tv kijken is prima, 1 haperingetje per avond of zo. En persoonlijk vind ik de 720p stream van Fiber, van betere kwaliteit dan de FullHD stream van Ziggo.

[ Voor 29% gewijzigd door dennisfr op 14-09-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, wij nemen bijna alles op wat we kijken (dood aan reclame) dus ik wil de shitstorm niet meemaken als dat niet of brak zou werken :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xentor schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:29:
[...]

Hier ook erg veel last sinds de nieuwe firmware update van storingen. Als ik film kijk hangt hij gewoon 1 tot 5 seconden, knap irritant. Zaterdag ochtend ook even over gebeld met de helpdesk en die verwachten deze week alweer een update te doen wat deze problemen moet verhelpen.
We zijn inderdaad nog bezig met een aantal laatste wijzigingen aan de nieuwe firmware. Deze zal deze week nog uitgerold gaan worden naar de set-top boxen. De eerdere updates waren vooral wijzigingen aan het tvmenu, niet aan de daadwerkelijke firmware van de set-top box zelf.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:59:
Tja, wij nemen bijna alles op wat we kijken (dood aan reclame) dus ik wil de shitstorm niet meemaken als dat niet of brak zou werken :+
Grappig is dat: ik kan 100 uur opnemen, begin gemist, enz. gebruiken, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar het werkt, omdat het gewoon niet wordt gebruikt.
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:45:
[...]
We zijn inderdaad nog bezig met een aantal laatste wijzigingen aan de nieuwe firmware. Deze zal deze week nog uitgerold gaan worden naar de set-top boxen. De eerdere updates waren vooral wijzigingen aan het tvmenu, niet aan de daadwerkelijke firmware van de set-top box zelf.
En jullie verwachten hiermee ook het probleem van het 'bevriezende' beeld op te lossen?

[ Voor 38% gewijzigd door dennisfr op 15-09-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Sjakie0101 schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:41:
[...]

Erg vreemd, je vraagt informatie van een forumlid en een ander forumlid voelt zicht geroepen te reageren. Volgens mij heeft Neyluzz ons een heel ander verhaal te vertellen. Ik ben dus benieuwd naar zijn verhaal en hoe hij er bij komt dat KPN binnenkort toch gaat leveren.
Ik heb nergens geclaimed dat KPN ook daadwerkelijk gaat leveren. Het lijkt me echter niet vreemd dat dit gaat gebeuren.
_BLAST3R schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:14:
[...]

Hoe dan ook; KPN zal echt niet gek genoeg zijn om zelf een tweede vezel te gaan leggen in die gebieden. Het lijkt mij veel logischer dat men eerst goed gaat onderhandelen, daarna gaat inventariseren, dan plannen, vervolgens overgaat tot implementatie en tests, en dan een aantal jaar later pas diensten gaat aanbieden aan andere providers zij het als een tweede wholesale aanbieder op het CIF netwerk (net zoals ze nu WBA verkopen in Harderwijk gebied).
Dit dus. Harderwijk is de speeltuin. Je kan mij niet wijs maken dat ze veel tijd/geld investeren om hun WBA portfolio alleen in Harderwijk aan te bieden. Het is in mijn ogen eerder een kwestie van tijd dan wil.

Daarnaast zal je van mij nooit officiele informatie krijgen, simpelweg omdat ik dat niet mag geven.

[ Voor 52% gewijzigd door Neyluzz op 15-09-2015 19:52 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
O
Neyluzz schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:47:
[...]

Ik heb nergens geclaimed dat KPN ook daadwerkelijk gaat leveren. Het lijkt me echter niet vreemd dat dit gaat gebeuren.

[...]

Dit dus. Harderwijk is de speeltuin. Je kan mij niet wijs maken dat ze veel tijd/geld investeren om hun WBA portfolio alleen in Harderwijk aan te bieden. Het is in mijn ogen eerder een kwestie van tijd dan wil.

Daarnaast zal je van mij nooit officiele informatie krijgen, simpelweg omdat ik dat niet mag geven.
Het kan best zijn dat harderwijk de speeltuin is maar het kan ook zijn dat daar uit is gekomen dat het niet rendabel is of teveel kosten met zich meebrengt.

Ps

Die officiële info is er niet of heel erg verstopt

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Als Harderwijk de speeltuin is van CIF, is Krimpen aan den IJssel dan het afvoerputje ?

• dj.verhulst
heb net weer gebeld het schijnt belangrijk te zijn om de fritzbox ook minutje spanningloos te maken anders kan de setup tx box niet goed werken,, zit nu op m'n werk maar dat ga ik zo proberen ( thuis werk middag )

heb er echt veel last van om de paar min happert ie 5 a 10 sec, en nog steeds neemt ie de programmas niet compleet op, ik neem veel op om de reclames en promo filmpjes te skippen .....

vind het debiel dat je een opname niet kan laten herhalen om een serie op te nemen.

inmiddels heb ik de fritzbox gereset, het maakt dus wel uit de termijn tussen haperen is langer.
maar niet over,, morgen weer bellen dus....

[ Voor 13% gewijzigd door dj.verhulst op 16-09-2015 15:50 . Reden: aanvulling ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
dj.verhulst schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:33:
heb net weer gebeld het schijnt belangrijk te zijn om de fritzbox ook minutje spanningloos te maken anders kan de setup tx box niet goed werken,, zit nu op m'n werk maar dat ga ik zo proberen ( thuis werk middag )

heb er echt veel last van om de paar min happert ie 5 a 10 sec, en nog steeds neemt ie de programmas niet compleet op, ik neem veel op om de reclames en promo filmpjes te skippen .....

vind het debiel dat je een opname niet kan laten herhalen om een serie op te nemen.

inmiddels heb ik de fritzbox gereset, het maakt dus wel uit de termijn tussen haperen is langer.
Ik lees dat je moet wachten tot nog een update die deze week of volgende week komt....

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• dennisfr
dj.verhulst schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:33:

Ik zag dat de Fiber settop box blijkbaar wel geupdate is, want hij stuurt nu 1080i naar de TV, waar dat vorige week nog 720p was. Inderdaad nog wel veel haperingen. Gek genoeg heeft de Online box daar in mindere mate last van. Die is daarom ook verhuist naar de woonkamer, en de Fiber box naar boven.

Ik heb wel eens in de diagnose van de FritzBox gekeken tijdens zo'n hapering, maar de datastream lijkt gewoon door te lopen zonder onderbreking. Het lijkt er op, dat de settop box zich ergens in verslikt, zijn buffers leeggooit en daarna opnieuw de draad oppakt. Het verloopt ook altijd op dezelfde wijze: ineens staat het beeld stil en is het geluid weg, na een tijdje (5 a 10 sec.) eerst heel kort weer beeld en geluid van het moment waar het stopte, en daarna springt het verder naar 'live' beeld.

Heb jij die haperingen alleen bij live TV, of ook als je opnames terugkijkt?

[ Voor 17% gewijzigd door dennisfr op 17-09-2015 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 13:24

De wijzen komen uit het Oosten!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33

D4NG3R

kiwi

:)

Caiway is sowieso al niet traag, heck het is een van de snelste glasvezelproviders van NL als je kijkt naar prijs-prestatieverhouding van het internet. Er zijn er een paar die snellere pakketten aanbieden maar daar betaal je ook fors meer per Mb/s.

Over de ouderwetse Coax lijn is het geen hoogvlieger nee, maar bij mijn weten maakt het grootste deel van de afnemers van Caiway gebruik van glasvezel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dj.verhulst
bij een opname gaat ie wel door maar dan staat het laatste stuk er meestal niet op.

maar het is sinds gisteren wel beter, ik verwacht dat er nog wel meer update zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik denk wat televisie kijken betreft dat het grootste gedeelte van de Caiway klanten kijkt via de coaxkabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:06:
Ik denk wat televisie kijken betreft dat het grootste gedeelte van de Caiway klanten kijkt via de coaxkabel.
Dat is zeker waar, daarom al een slechte zaak dat Caiway de COAX zo slecht onderhoud en er tot nu toe geen updates van HD zenders aan toevoegd.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• H D R
Dat heeft te maken met het slechte Rekam netwerk in Gouda.
Gouda heeft een zeer slecht antiek coaxnetwerk van de Rekam met nog in vele wijken het antieke rijgssyteem

Caiway biedt daar ook zijn televisieproduct aan.
Het Rekam netwerk biedt geen ruimte meer voor meer HD kanalen.
Als Caiway in de rest van zijn gebied, meer HD kanalen aan zou bieden, gaan de Caiway klanten op het Rekam netwerk, gillen!

Dus feitelijk houdt de Rekam, Caiway in een wurggreep, waar de meeste Caiwayklanten de dupe van zijn.

Lef om deze wurggreep te doorbreken, heeft Caiway blijkbaar niet.
Dus gaat het allemaal over onze rug.

• Sjakie0101
H D R schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:45:
Gouda heeft een zeer slecht antiek coaxnetwerk van de Rekam met nog in vele wijken het antieke rijgssyteem

Als Caiway in de rest van zijn gebied, meer HD kanalen aan zou bieden, gaan de Caiway klanten op het Rekam netwerk, gillen!

Dus feitelijk houdt de Rekam, Caiway in een wurggreep, waar de meeste Caiwayklanten de dupe van zijn.

op zich is deze redenatie wel vreemd. Hier in Twente houdt Caiway namenlijk vol aan het zogenaamde pakket dat van Ziggo is overgenomen (en dat is niet waar, we missen echt nog een aantal HD kanalen).
Maar goed toch een eigen pakket voor die regio. Men beslist dus wel degelijk om af te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Gaan jullie in het Cogas gebied dan niet gelijk geschakeld worden met het rugeliere Caiway aanbod?

Ik dacht dat ik ergens gehoord had dat dit in januari 2016 gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat heb ik ook gehoord. Dat betekent zoveel dat we tov het Ziggo pakket dan nog steeds de premium zenders niet allemaal in HD hebben. Dus nog steeds een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dj.verhulst schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:27:
bij een opname gaat ie wel door maar dan staat het laatste stuk er meestal niet op.

maar het is sinds gisteren wel beter, ik verwacht dat er nog wel meer update zullen komen.
Haperingen lijken dus vooral in de live streams te zitten. Wat mij opvalt is, dat als we 's ochtends het nieuws kijken, RTL4 prima is en Nederland 1 dramatisch. Ik vraag me af in hoeverre dat nog aan de firmware ligt.
Welke firmware versie heb jij momenteel? Die van mij draait versie 78. Ik heb zelf recent geen firmware update uitgevoerd, maar de settop box stuurt inmiddels wel 1080i uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 15:00
H D R schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:45:

Waar haal je deze wijsheid vandaan?

Dat het Coax systeem in Gouda niet het modernste is, ja dat klopt, op het gebied van internet.
Dat er een rijgsysteem is, nee dat klopt al niet. Anders zou internet niet mogelijk zijn. Voor de doorgifte van televisie signalen is het ook niet het beste netwerk. Dat beaam ik ook. Maar dat heeft te maken met afregeling van groeps en eindversterkers binnen het netwerk en hier schort het nog wel eens aan. Alleen kun je met QAM64 ver gaan voor je echt storingen ervaart.

Daarbij levert Ziggo zelf ook nog eens over een door Rekam onderhouden netwerk van Cai Bleiswijk in Bleiswijk. Daar werkt Ziggo naar behoren. Is het niet uitbreiden van het televisie aanbod dan een probleem van Rekam?

Het maakt niet uit hoe je coaxnetwerk eruit ziet voor televisie signaal. Je kunt heel Nederland op 1 coaxkabel voorzien van televisie als je dat zou willen. Het is immers een broadcast systeem met 1 zender en 1000'en ontvangers. Net als dat van Ziggo, Delta, KabelNoord, etc. Waarbij de beschikbare bandbreedte bepaald wordt door het aantal gebruikte transportstreams, modulatie en gebruikte bandbreedte per zender.

Het netwerk biedt genoeg ruimte voor het aanbieden van meer kanalen. Caiway kiest ervoor om, met uitzondering van Twente, op QAM64 te blijven ipv over te stappen naar QAM256. Hier scheelt het al een hoop in bandbreedte. Nu heeft Caiway in zijn oudere gebieden wel meer transportstreams in gebruik dan bijvoorbeeld een Ziggo. Waarbij Caiway voor het dorgeven van de HD zenders kiest voor meer bandbreedte te gebruiken.

Rekam houdt Caiway niet in zijn wurggreep, het is andersom. Caiway wil zelf niet investeren in uitbreiding van pakketten en mogelijkheden. Caiway richt zich geheel op glasvezel en laat coax voor wat het is. Waarbij de bron van deze informatie bij Caiway en Rekam zelf in deze ligt. Daarbij is Rekam een stichting en geeft zelf slechts een aantal zenders door welke tegen kostprijs geleverd worden. Het zender aanbod is hierdoor beperkt maar toch voldoende.

Het nieuwe glasvezel netwerk wat Rekam aanlegt biedt voor TV exact dezelfde capaciteit als het coaxnetwerk. Waarbij het argument dat het netwerk is verouderd direct komt te vervallen. Caiway wil niet investeren in gebruik van het glasvezel netwerk van Rekam en zal daarom ook slechts zijn coax diensten blijven aanbieden. Er vinden op dit moment dan ook geen gesprekken op dat gebied plaats. Wederom een directe bron binnen Caiway zelf.

Kortom het is aan de organisatie om het aantal zenders te bepalen. Een coaxkabel is een coaxkabel en of hij nu van Ziggo, Caiway of Delta is. Ze bieden allemaal de zelfde maximale bandbreedte welke door de aanbieder zelf in te delen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Een rijgsteem is wel degelijk aan de orde bij de Rekam. Als een abonnee afgesloten moet worden door de Rekam, gebeurt dat in veel gevallen nog in de wandcontactdoos bij de abonnee thuis.
Kan niet in de wijkkast.

Dus ga de Rekam nu niet verdedigen met leugens. Ik weet dat dit zo gaat in veel wijken in Gouda.
Onder andere Bloemendaal.

De Rekam zit ook al bijna op slechts een abonnee dekkengsgraad van 40 procent, Het laagste van Nederland.

Allemaal omdat het Rekam netwerk zwaar verouderd en antiek is.

[ Voor 20% gewijzigd door H D R op 21-09-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
H D R schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:58:
Een rijgsteem is wel degelijk aan de orde bij de Rekam. Als een abonnee afgesloten moet worden door de Rekam, gebeurt dat in veel gevallen nog in de wandcontactdoos bij de abonnee thuis.
Kan niet in de wijkkast.

Dus ga de Rekam nu niet verdedigen met leugens. Ik weet dat dit zo gaat in veel wijken in Gouda.
Onder andere Bloemendaal.

De Rekam zit ook al bijna op slechts een abonnee dekkengsgraad van 40 procent, Het laagste van Nederland.

Allemaal omdat het Rekam netwerk zwaar verouderd en antiek is.
Van een aantal appartementen complexen wist ik dit ja, maar ook dat deze reeds verglaasd zijn. Verder zijn tot nu toe alle aansluitingen, ook in Bloemendaal, welke ik werkzaamheden aan uitgevoerd heb sternetwerk met einddozen.

Heb geduld, glasvezel wordt in razend tempo uitgerold waarmee ook het netwerk niet mee zo antiek is.

Toch is daarmee je verhaal dat een rijgsysteem beperkend is voor het aantal zenders een non-verhaal. Daar ging hier de discussie om. Caiway staat gewoon bekend om het niet goed mee kunnen komen met de markt. Ze kijken, aldus hun slogan, vooruit. Dat zou ik ook doen als mijn concurrentie mijlenver voorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het kan toch dat de Rekam zijn net werk niet breedbandig genoeg heeft gemaakt?

Dan ligt de beperking toch echt daar!

De Rekam heeft niet voor niks het laagste aansluitingspercentage van Nederland. Blijkbaar maakt dat goedkope TV pakket niet goed, waar het Rekamnetwerk technisch tekort schiet.

Gouda is erg lastig met toestaan van graven, dus ik verwacht wel een twintig jarenplan bij de Rekam met verglazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
H D R schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:42:
Het kan toch dat de Rekam zijn net werk niet breedbandig genoeg heeft gemaakt?

Dan ligt de beperking toch echt daar!

De Rekam heeft niet voor niks het laagste aansluitingspercentage van Nederland. Blijkbaar maakt dat goedkope TV pakket niet goed, waar het Rekamnetwerk technisch tekort schiet.

Gouda is erg lastig met toestaan van graven, dus ik verwacht wel een twintig jarenplan bij de Rekam met verglazing.
Het netwerk van Rekam is breedbandig. Net zo breedbandig net als ieder ander coax netwerk. Hier zijn ook geen beperkingen. Leg eens uit waarom jij vind dat het Rekam netwerk onvoldoende bandbreedte heeft.

Technisch zijn er op dit moment 45 Transportstreams voor TV met een beschikbare bandbreedte van 1.74 Gb/s beschikbaar actief op het Rekam netwerk. En dat op QAM64. Gaan ze QAM256 gebruiken dan komt het totaal op 2,3Gb/s. Dat is meer dan de 2.02Gb/s Ziggo op dit moment biedt op hun netwerk onder QAM256. Het Rekam netwerk kan dus meer verwerken dan dat van Ziggo door slechts de modulatie aan te passen. Laat staan wanneer de de ongebruikte ruimte gaan gebruiken gezien analoge doorgifte niet meer plaats vind. Dat vind ik nou niet echt niet breedbandig.

Daarbij levert Rekam slechts fysieke infrastructuur en zelf geen signaal. De zenders die ongecodeerd worden doorgegeven op het netwerk zijn exact de zelfde zenders als de in gecodeerde Caiway pakket. CIF levert het signaal aan bij het Rekam netwerk voor zowel Rekam als Caiway. Waarbij je een smartcard van Caiway krijgt om de gecodeerde kanalen ook te kunnen kijken. De ongecodeerde kanalen worden gedeeld. CIF levert het signaal in het Rekam gebied voor Rekam en Caiway (Bron: Rekam en Caiway).

Dat ze het laagste aansluit percentage van Nederland kennen is een ander gevolg. De markt is al jaren naar alles-in-één producten aan het vloeien. Caiway biedt het duurste pakket met de slechtste service en klanten lopen daarvoor weg. DSL varianten zijn inmiddels sneller dan het snelste kabelinternet pakket van Caiway tegen een lagere prijs. Ik zou dan ook overstappen op een andere partij. Dit heeft deels te maken met tekort komen van de techniek. Teveel aansluitingen op 1 CMTS. Caiway wil hierbij niet investeren in betere onderliggende infrastructuur, omdat er de keuze gemaakt is de investeren in glasvezel voor internet.

Glasvezel wordt op dit moment in volle snelheid aangelegd. Van de 57000 aansluitingen zijn inmiddels ruim 10000 verglaasd. Waarbij de grote uitrol begin 2014 begonnen is. Het is de capaciteit van de aannemer welke de snelheid van de aanleg beperkt. Met een groot bewoners initiatief kun je Rekam bewegen opdracht te geven aan de aannemer projecten eerder te plannen. Zo is het mij gelukt om voor 16 woningen de aanleg 3 maanden te vervroegen. De daadwerkelijke aanleg nam 7 dagen vanaf eerste graaf werkzaamheden tot volledig functioneren in beslag. En graven is niet lastig, maar om kosten te besparen kiest Rekam samen met zijn aannemer en de gemeente ervoor om werkzaamheden te bundelen. Zo hoeft er voor meerdere werkzaamheden maar 1 graaf vergunning aangevraagd te worden, 1x gegraven te worden en heeft de klant ook maar 1x last van de werkzaamheden.

Daarbij is Rekam een stichting en niet uit op winst. Deze heeft dus ook niet als doel zo snel mogelijk het netwerk te verglazen om zo snel mogelijk terug te verdienen. Dit is voor Rekam niet nodig, gezien de aanleg van het netwerk uit eigen middelen wordt gefinancierd.

Bij Rekam is altijd de ruimte om het zender aanbod uit te breiden. Zijn er genoeg abonnee's te vinden die zenders erbij willen tegen de daarvoor gevraagde prijs komt het in het pakket erbij. Rekam zal dit zelf niet doen. Caiway daarin tegen is een commerciële partij en doet wat zij zelf marktconform vind en laat de vrijheid bij de klant te blijven of weg te lopen. Waar in het Rekam gebied duidelijk de keuze is gemaakt door de Caiway klant de concurrentie op te zoeken, omdat deze wel snel genoeg met de ontwikkelingen mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Je legt het duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MediaZoo schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:18:
[...]

Van een aantal appartementen complexen wist ik dit ja, maar ook dat deze reeds verglaasd zijn. Verder zijn tot nu toe alle aansluitingen, ook in Bloemendaal, welke ik werkzaamheden aan uitgevoerd heb sternetwerk met einddozen.

Heb geduld, glasvezel wordt in razend tempo uitgerold waarmee ook het netwerk niet mee zo antiek is.

Toch is daarmee je verhaal dat een rijgsysteem beperkend is voor het aantal zenders een non-verhaal. Daar ging hier de discussie om. Caiway staat gewoon bekend om het niet goed mee kunnen komen met de markt. Ze kijken, aldus hun slogan, vooruit. Dat zou ik ook doen als mijn concurrentie mijlenver voorloopt.
Wanneer jouw verhaal klopt en Caiway laat om wille van verglazing het COAX-netwerk links liggen dan is het een schande dat men in het Cogasgebied de COAX heeft overgenomen van Ziggo. Als je daarin niet meer wilt investeren dan moet je er ook geen interessen in tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Gisteren keek ik wat opnames daar zit het ook in.

het tijdstip is van invloed , ik heb een paar keer een internet snelheid test gedaan maar zag geen rare dingen.
ik zit nu op mn werk zal later wel kijken welke firmware ik nu heb, maar die updates gaan automatisch.
wel moet je zelf de fritzbox opnieuw starten, helpt ook als ie heel vaak vastloopt.

zit te overwegen om een brief te sturen om hen in gebreke te stellen en zo eerder op te kunnen stappen ,, mijn schoonouders hebben er ook last van.

zit te kijken of solocon wat is, maar die gebruiken ongeveer de zelfde spullen....
maar even wat zoeken op tweakers wat het doet in de praktijk.

die nieuwe zender RTL nieuws schijn op 11 te zitten eens kijken als ik weer thuis ben.

<Edit> heb even gekeken heb firware 78

RTL Nieuws op 11 schijnt geen deel uit te maken van mijn zenderpakket terwijl ik wel een soort plus pakket heb wat bij het middelste pak zou verwachten,, maar even bellen.. |:(

heb inmiddels gebeld zou al moeten werken, ze waren verbaast, ze gaan het nakijken....

[ Voor 17% gewijzigd door dj.verhulst op 22-09-2015 15:58 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
dj.verhulst schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:34:
[...]
die nieuwe zender RTL nieuws schijn op 11 te zitten eens kijken als ik weer thuis ben.

<Edit> heb even gekeken heb firware 78

RTL Nieuws op 11 schijnt geen deel uit te maken van mijn zenderpakket terwijl ik wel een soort plus pakket heb wat bij het middelste pak zou verwachten,, maar even bellen.. |:(

heb inmiddels gebeld zou al moeten werken, ze waren verbaast, ze gaan het nakijken....
Heb je de STB ook al eens opnieuw gestart? Kan zijn dat hij (je STB) de zenderlijst even opnieuw moet inladen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door _BLAST3R op 22-09-2015 19:49 ]

• dj.verhulst
STB ?? heb de fritzbox en de setupbox al herhaalde malen opnieuw gestart.

ik kan hem wel zien, maar krijg die melding, is het puur een verouderde zenderlijst zou ik hem toch helemaal niet te zien krijgen ?

• NoepZor
Leuk dat rekam verhaal maar dat is in Twente toch niet aan de orde?

• MediaZoo
NoepZor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:48:
Leuk dat rekam verhaal maar dat is in Twente toch niet aan de orde?
Dit illustreert wel hoe Caiway met zijn klanten en hun wensen omgaat.

Investeringen zullen bij coax niet helemaal stil komen staan. Zenders toevoegen zal nog steeds uitgevoerd worden, anders zijn klanten snel naar andere aanbieder weggelopen. Alleen niet in het tempo als een KPN of Ziggo zenders toevoegt. Maar interactief zal er niets gebeuren. Hier richten ze zich volledig op glasvezel, tot zover dit te vergelijken is met interactieve diensten van de collega aanbieders.

Als voorbeeld is ook te nemen het opvoeren van de internet snelheden op coax. In alle Caiway gebieden zonder glasvezel is max 50 mbit/s te krijgen. Hier is al jaren geen verhoging van snelheid aan de orde geweest. In Twente moesten ze de snelheden van Ziggo aanhouden, wat ook relatief makkelijk omdat bestaande infra voor ip communicatie al binnen het Cogas netwerk aanwezig was, omdat klanten anders vrij snel alternatieven gingen zoeken. Nu heeft Ziggo inmiddels snelheden verhoogd en nieuwe abonnementen geïntroduceerd. Waar het wederom verdacht stil blijft bij Caiway. Want ja glasvezel. En wat als je in een gebied woont waar Reggefiber de aanleg tot zich neemt maar nog niet zover is? Dan val je op lange termijn steeds verder tussen wal en schip.

• dennisfr
MediaZoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:05:
[...]

Dit illustreert wel hoe Caiway met zijn klanten en hun wensen omgaat.

Investeringen zullen bij coax niet helemaal stil komen staan. Zenders toevoegen zal nog steeds uitgevoerd worden, anders zijn klanten snel naar andere aanbieder weggelopen. Alleen niet in het tempo als een KPN of Ziggo zenders toevoegt. Maar interactief zal er niets gebeuren. Hier richten ze zich volledig op glasvezel, tot zover dit te vergelijken is met interactieve diensten van de collega aanbieders.
In het verleden is in dit topic al eerder gesuggereerd, dat Caiway de coax in het Cogas gebied alleen heeft overgenomen, om het langzaam af te laten sterven (prijstechnisch dan wel kwalitatief) en haar coax klanten te laten migreren naar glasvezel.

• dj.verhulst
Fiber heeft het opgelost ,, kan RTLZ op 11 nu gewoon kijken.

beetje jammer dat Open DNS er de brui aangeeft, snel maar een alternatief ingeklopt,

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
dennisfr schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:59:
[...]

In het verleden is in dit topic al eerder gesuggereerd, dat Caiway de coax in het Cogas gebied alleen heeft overgenomen, om het langzaam af te laten sterven (prijstechnisch dan wel kwalitatief) en haar coax klanten te laten migreren naar glasvezel.
Tsja, uiteindelijk draait alles dan ook om de gewilligheid investeringen te doen. Ik snap wel dat Caiway niet zit te wachten om op twee technieken in te zetten voor de toekomst. Hoe je het ook bekijkt, persoonlijk denk ik dat glasvezel de toekomst is. Het TV product op glasvezel heeft nog een lange weg te gaan, en is op dit moment wat minder ontwikkeld dan het alternatief op de coax. Maar voor andere diensten dan TV spant glasvezel qua techniek toch echt de kroon.

Het is een beetje hetzelfde als dat Ziggo/UPC gewoon weigert om in FttH te investeren. Simpelweg omdat ze denken dat hun netwerk nog prima voldoet voor de toekomst. Nou, dat nieuwe (glas-)netwerk van Caiway voldoet blijkbaar ook prima voor de toekomst.

• H D R
Wat minder ontwikkeld? Ze maar gerust een onderontwikkeld product.
Als ik zie hoe het bij KPN werkt, is de IPTV box van Caiway gewoon een giller van de bovenste plank !

• dennisfr
_BLAST3R schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:56:
[...]

Tsja, uiteindelijk draait alles dan ook om de gewilligheid investeringen te doen. Ik snap wel dat Caiway niet zit te wachten om op twee technieken in te zetten voor de toekomst. Hoe je het ook bekijkt, persoonlijk denk ik dat glasvezel de toekomst is. Het TV product op glasvezel heeft nog een lange weg te gaan, en is op dit moment wat minder ontwikkeld dan het alternatief op de coax. Maar voor andere diensten dan TV spant glasvezel qua techniek toch echt de kroon.

Het is een beetje hetzelfde als dat Ziggo/UPC gewoon weigert om in FttH te investeren. Simpelweg omdat ze denken dat hun netwerk nog prima voldoet voor de toekomst. Nou, dat nieuwe (glas-)netwerk van Caiway voldoet blijkbaar ook prima voor de toekomst.
Ik kan mij (als leek) het standpunt van Ziggo ook wel voorstellen: als je een prima vierbaans autoweg hebt, die in uitstekende staat verkeerd en de verkeerscapaciteit de komende jaren nog prima aankan, waarom zou je dan mee betalen aan een nieuwe snelweg die er parallel aan komt te liggen?

Aan de andere kant: als je pas gaat investeren in die nieuwe weg, op het moment dat de oude in slechte staat verkeerd, of er iedere file staat, ben je ook niet goed bezig.

Voor het TV platform, geldt eigenlijk een wat ander issue: de userbase van iptv is toch al redelijk beperkt en dan zijn er ook nog verschillende platformen, waardoor de financiële middelen er niet zijn om flink te investeren. Daarnaast is het de vraag, wat de toekomst van broadcasting is, met Netflix en consorten in opkomst.

• Grolsch
  • Laatst online: 22:35
Ik begrijp het standpunt van Ziggo (niet willen investeren in glasvezel)
Ik begrijp het standpunt van Caiway (niet verder willen investeren in COAX en klanten op glasvezel zien te krijgen)
Ik begrijp het standpunt van CIF (keuze voor een partij die zowel glas als COAX aan wil bieden).

Elke partij heeft naar mijn idee goede redenen om hun keuze te beargumenteren.

Wij als consument kunnen "vinden" dat Caiway "moet" investeren / doorontwikkelen in het COAX netwerk, maar hun visie is blijkbaar anders.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• kaos001
Even een hele dikke shoutout naar Caiway.

Ben jaren klant geweest van Ziggo. Zelfs zo lang dat HD er nog helemaal niet was. Dus ook nooit een HD ontvanger gekregen. Nu geef ik aan bij Caiway dat ik over wil stappen naar glas in december/januari, sturen ze me gewoon nu al een HD ontvanger (humax) toe zonder kosten.

d:)b

Soundcloud

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 17:39
kaos- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:37:

Ben jaren klant geweest van Ziggo. Zelfs zo lang dat HD er nog helemaal niet was. Dus ook nooit een HD ontvanger gekregen. Nu geef ik aan bij Caiway dat ik over wil stappen naar glas in december/januari, sturen ze me gewoon nu al een HD ontvanger (humax) toe zonder kosten.

Let er wel bij op dat je bij Caiway geen eigenaar bent van de HD ontvanger (in tegenstelling tot Ziggo) maar deze slechts in "bruikleen" hebt. Besluit je op een later moment over te stappen naar een andere partij dan dient u de ontvanger terug te sturen, doet u dit niet dan mag u een dikke rekening op de mat verwachten! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jwvb op 24-09-2015 12:45 ]

• dennisfr
kaos- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:37:

Dan heb je niet goed opgelet: Toen de alles-in-1 pakketten eindelijk beschikbaar werden in het Cogas gebied (was ook al zo'n fijn kluitje/riet constructie tussen Ziggo en Cogas) kreeg je een HD ontvanger gratis als je overstapte en met geringe bijbetaling een HD recorder (zo'n fijne Cisco energieslurper die zo heet werd dat de smartcard verkleurde :) ).

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 24-09-2015 16:06 ]

• kaos001
dennisfr schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:02:
[...]

Dan heb je niet goed opgelet: Toen de alles-in-1 pakketten eindelijk beschikbaar werden in het Cogas gebied (was ook al zo'n fijn kluitje/riet constructie tussen Ziggo en Cogas) kreeg je een HD ontvanger gratis als je overstapte en met geringe bijbetaling een HD recorder (zo'n fijne Cisco energieslurper die zo heet werd dat de smartcard verkleurde :) ).
Mijn post ging meer over het feit dat Caiway een goede service biedt, niet over mijn onoplettendheid.

Daarbij vind ik het onzin dat je alleen een HD decoder zou krijgen bij een alles-in-1 pakket.
De normale tv/internet pakketten worden overgeslagen? :/

Soundcloud

• dennisfr
kaos- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:09:
[...]

Mijn post ging meer over het feit dat Caiway een goede service biedt, niet over mijn onoplettendheid.

Daarbij vind ik het onzin dat je alleen een HD decoder zou krijgen bij een alles-in-1 pakket.
De normale tv/internet pakketten worden overgeslagen? :/
Ik kreeg die decoder destijds omdat ik van 3 losse pakketten naar alles-in-1 overging.

Jij krijgt die decoder nu omdat je alvast een contract afsluit voor volgend jaar.

Wat is precies je punt? Je bent tevreden over Caiway? Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
dennisfr schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:59:
[...]

Wat is precies je punt? Je bent tevreden over Caiway? Gefeliciteerd!
Mijn punt is dat er behoorlijk wat stront over Caiway heengekomen is afgelopen tijd. Een positief iets mag dan ook wel es gemeld worden me dunkt. Hoef je niet meteen een denigrerende toon aan te slaan, Nergens voor nodig..

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 25-09-2015 12:33 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het internet op de glasvezel is erg goed, maar het is toch niet te verkopen dat Caiway in 2015 Eurosport 2 nog in SD doorgeeft?

Jullie gaan heb ik gehoord per 1 janauri 2016 ook over op het reguliere Caiway aanbod. Dan zijn jullie Eurosport 2 HD ook kwijt.

Ook 21 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel zijn toch schandalige tarieven die Caiway hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
kaos- schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:27:
[...]

Mijn punt is dat er behoorlijk wat stront over Caiway heengekomen is afgelopen tijd. Een positief iets mag dan ook wel es gemeld worden me dunkt. Hoef je niet meteen een denigrerende toon aan te slaan, ....
Beetje jammer, die denigrerende toon heb je zelf zo opgevat, was in ieder geval niet mijn intentie (als het zo over komt excuses) en dat je begint te schelden zegt meer over jouw niveau dan over dat van mij. Verder moeten we het hier maar bij laten denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 25-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 08:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Don't feed the snotty-troll :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

H D R schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:45:

Jullie gaan heb ik gehoord per 1 janauri 2016 ook over op het reguliere Caiway aanbod. Dan zijn jullie Eurosport 2 HD ook kwijt.

Ook 21 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel zijn toch schandalige tarieven die Caiway hanteert.
'over naar het reguliere Caiway aanbod' is dat van horen zeggen of info die Caiway verstrekT?
En het telefoontarief 'onbeperkt bellen' is natuurlijk veel te hoog in vergelijking met de 10 euro die we nu betalen.
We kunnen maar beter overstappen op mobiel lijkt me.

Horen we dat nog officieel van Caiway, of worden we opnieuw overvallen als eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
kaos- schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:27:
[...]

Mijn punt is dat er behoorlijk wat stront over Caiway heengekomen is afgelopen tijd. Een positief iets mag dan ook wel es gemeld worden me dunkt. Hoef je niet meteen een denigrerende toon aan te slaan, ....
Hier kan ik me wel bij aansluiten. Het is een groot gezeur over Caiway (nee, ik heb geen aandelen). Ik ben er wel tevreden over (glas), werkt goed en is goedkoop wat wil ik nog meer. Het meeste gezeik gaat over REKAM netwerken en coax, terwijl dit topic over glas in Twente gaat. Nu snap ik dat door de komst van het glasnetwerk de Ziggo soap is ontstaan, maar het gaat nu ondertussen wel erg lang door.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 25-09-2015 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:34

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Leeftijds-technisch kan ik de meesten hier wel snotjong noemen, maar zullen we dat gewoon achterwege laten :)

Ik heb wat posts gewijzigd, laten we lief tegen elkaar blijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
NoepZor schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:45:
[...]

Hier kan ik me wel bij aansluiten. Het is een groot gezeur over Caiway (nee, ik heb geen aandelen). Ik ben er wel tevreden over (glas), werkt goed en is goedkoop wat wil ik nog meer. Het meeste gezeik gaat over REKAM netwerken en coax, terwijl dit topic over glas in Twente gaat. Nu snap ik dat door de komst van het glasnetwerk de Ziggo soap is ontstaan, maar het gaat nu ondertussen wel erg lang door.
Wij waren al klaar met Caiway toen ze er nog niet waren. Alleen de aankondiging, de producten die minder waren dan bij Ziggo en de bijbehorende gierend hoge bedragen voor COAX was voldoende om dit kwade bloed te kweken.

Ik constateer dat er nog niets is veranderd tov 1 januari, gewoon echt geen ene bal. Nog steeds is Fox Sports International 2, 4, en 6 niet in HD en zo vele Premium zenders niet. Ziggo had dat gewoon voor dezelfde prijs. Ipv6 hebben ze nog nooit van gehoord, niet de snelheidsverhogingen op COAX die Ziggo jaarlijks wel doorvoert, geen fatsoenlijkeen goedwerkende Mutiscreen-app, geen RTLZ HD (terwijl de nog kleinere providers al lang rond zijn).

In Twente zat en zit niemand op Caiway te wachten, alleen door de hoge kortingen hebben ze nog klanten kunnen binden.

De gemiddelde Twentenaar dient de actieperiode netjes uit waarna ze gaan shoppen naar iets anders. Om me heen hoor ik dezelfde negatieve geluiden over Caiway: men wil niet investeren in de COAX terwijl er een netwerk ligt waar de REKAM strontjaloers op is. Het vindt geen pas dit hoogwaardige netwerk niet te gebruiken en er niet de HD zenders op te plaatsen die Ziggo wel heeft geplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ik kan me niet voorstellen dat Caiway het grote voordeel van coaxkabel, ( dat je geen losse kastjes nodig hebt om te kijken) gaat verkwanselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:22:
[...]
De gemiddelde Twentenaar dient de actieperiode netjes uit waarna ze gaan shoppen naar iets anders. Om me heen hoor ik dezelfde negatieve geluiden over Caiway: men wil niet investeren in de COAX terwijl er een netwerk ligt waar de REKAM strontjaloers op is. Het vindt geen pas dit hoogwaardige netwerk niet te gebruiken en er niet de HD zenders op te plaatsen die Ziggo wel heeft geplaatst.
Ik als "Rekam klant" ben nou niet echt jaloers op het "hoogwaardige netwerk" waar je over spreekt. Een coaxnetwerk is een coaxnetwerk. Dat is niet hoogwaardig of minderwaardig. De diensten die er over geleverd worden zijn een ander verhaal natuurlijk. Dat bepaald hoe en wat.

Rekam is nu flink bezig zijn netwerk te verglazen, al gaat dit natuurlijk niet snel genoeg volgens zijn klanten. Ik heb inmiddels 1,5 jaar een actieve glasvezel verbinding voor het coax signaal en sinds 1 januari wordt er ook internet bij mij geleverd via deze zelfde glasvezel verbinding. (Je hebt een HFC en Data fiber bij Rekam). En ik heb afgelopen maand 2 maal storing mogen ervaren sinds de start. 1 storing bij Caiway voor het TV signaal, omdat er de hoofd glasvezel kabel tussen Caiway en Rekam geraakt was bij graafwerkzaamheden. Een eenmaal omdat er een verbinding tussen mijn internet aanbieder en Amsterdam een probleem had. Waarbij beide storingen slechts een uur duurde. Waarbij ik zeer tevreden ben over het gene Rekam nu bij mij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
H D R schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:09:
Ik kan me niet voorstellen dat Caiway het grote voordeel van coaxkabel, ( dat je geen losse kastjes nodig hebt om te kijken) gaat verkwanselen.
Dat is vooral een groot voordeel voor de consument en niet voor Caiway.

Voor Caiway is het bedrijfsmatig een nadeel dat ze een dubbele infrastructuur moeten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Snap je na een jaar nou nog niet dat Caiway geen Ziggo is, en dit gelukkig ook nooit zal worden? IPV constant Ziggo de hemelen in te prijzen kan je het nieuws eens wat beter gaan volgen.. Meegekregen hoe waardeloos hun fusie verloopt met UPC? Ik ben blij dat ik dat drama niet mee hoef te maken.

Extra pakketten, zoals ik eerder al vermelde:
D4NG3R schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:41:
Wel heel makkelijk om dit te stellen, iedereen die hier geen gebruik van maakt betaald dus meer. In tegenstelling tot Caiway, waar de extra pakketten duur zijn terwijl het basispakket goedkoop is.

KPN (en nog wel meer providers) heb ik hierin altijd al vies gevonden, de overgrote meerderheid zonder extra pakketten op laten schepen met de kosten van de minderheid.
En zoals gewoonlijk komen jouw reacties weer neer op:
Dit geeft mij trouwens ook een mooi beeld van hoe jij denkt, als het jouw even niet uitkomt is alles verrot en moet alles anders maar als jij er een voordeel aan hebt terwijl de rest mag stikken is het goed?
Houd toch eens op met die ongefundeerde reacties en bashes richting Caiway, jij bent het er niet mee eens - prima - maar dat hoef je hier niet wekelijks te gaan vermelden, ook een jaar later ga je geen gezonde discussies krijgen met jouw bekrompen mening. Begin maar eens in te zien dat er naast een coax lijn ook glasvezel ligt bij iedereen, en ra-ra waar doet Caiway het ontzettend goed vergeleken met andere providers..? Coax is niet heilig en glasvezel bewijst keer op keer een betere technologie te zijn. En toch blijf jij hameren op de coax lijn. :F Sterker nog; lees de titel van dit topic eens?

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie3105
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09-2024
Geef mij maar gewoon Coax. Geen gezeur met extra decoders. Lekker kaartje in de TV en gaan !
Wij hebben 5 TV's in huis. Hoe gaan we dat met glas doen met al die decoders en extra kosten ?
Belachelijk dat KPN de HD zenders nog steeds op 701 heeft staan !!
Waar zijn de lokale zenders gebleven bij glas ?
Ik heb een top stereoset staan maar hoe sluit ik mijn radiotuner aan ? Heb zelfs klanten gehad die met een UTP kabel in de winkel kwamen en of wij ook een verloop hadden naar een coax stekker !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
passie3105 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:30:

-KNIP-

Heb zelfs klanten gehad die met een UTP kabel in de winkel kwamen en of wij ook een verloop hadden naar een coax stekker !!!
Off-topic, maar er bestaan wel converters van Coax naar UTP :9

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

passie3105 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:30:
Geef mij maar gewoon Coax. Geen gezeur met extra decoders. Lekker kaartje in de TV en gaan !
Wij hebben 5 TV's in huis. Hoe gaan we dat met glas doen met al die decoders en extra kosten ?
Belachelijk dat KPN de HD zenders nog steeds op 701 heeft staan !!
Een van de weinige legitieme redenen om coax boven glas te verkiezen, iig geen argument wat ik hier veel voorbij zie komen.
Waar zijn de lokale zenders gebleven bij glas ?
Op de TV? Wij hebben zelf TV nog via coax en internet/telefonie via glas, maar de buren ontvangen gewoon RTV Oost (en alle andere regionale zenders) op glas.
Ik heb een top stereoset staan maar hoe sluit ik mijn radiotuner aan ?
Nichemarkten moeten plaats maken voor vernieuwing, hoeveel % van de mensen denk jij dat nog dagelijks hun stereo met analoge radio aan heeft staan? Om nog niet te beginnen over het feit dat de analoge radio er over niet al te lange tijd geheel uit gaat in NL.
Heb zelfs klanten gehad die met een UTP kabel in de winkel kwamen en of wij ook een verloop hadden naar een coax stekker !!!
Die bestaan wel, maar niet voor dat doeleinde. :+

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:59
Haha, je zou ze zo een MOKA setje meegeven. Decoder aan het eind aansluiten, succes! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:00:
[...]

Snap je na een jaar nou nog niet dat Caiway geen Ziggo is, en dit gelukkig ook nooit zal worden? IPV constant Ziggo de hemelen in te prijzen kan je het nieuws eens wat beter gaan volgen.. Meegekregen hoe waardeloos hun fusie verloopt met UPC? Ik ben blij dat ik dat drama niet mee hoef te maken.

Extra pakketten, zoals ik eerder al vermelde:

[...]

En zoals gewoonlijk komen jouw reacties weer neer op:

[...]

Houd toch eens op met die ongefundeerde reacties en bashes richting Caiway, jij bent het er niet mee eens - prima - maar dat hoef je hier niet wekelijks te gaan vermelden, ook een jaar later ga je geen gezonde discussies krijgen met jouw bekrompen mening. Begin maar eens in te zien dat er naast een coax lijn ook glasvezel ligt bij iedereen, en ra-ra waar doet Caiway het ontzettend goed vergeleken met andere providers..? Coax is niet heilig en glasvezel bewijst keer op keer een betere technologie te zijn. En toch blijf jij hameren op de coax lijn. :F Sterker nog; lees de titel van dit topic eens?
Ach ja iedereen met kritiek op Caiway is bekrompen ach ach ach. Ik kijk alles in elk geval niet door een bril met dikke roze glazen. Wanneer je kiest voor glas dan heb je nog steeds COAX nodig voor je tweede en derde aansluiting. COAX moet dan gewoon voldoen aan dezelfde zenders tov glas. Minimaal moeten de premium zenders in HD zijn, daar wordt fors geld voor neergeteld door de abonnee en juist deze zenders zoals voetbal en HBO worden vaak toch op een tweede of derde toestel bekeken.

Verder begin jij weer over Ziggo terwijl Ziggo er voor de discussie zoals deze er nu ligt niet toe doet. Ik refereer alleen aan hoe het een jaar geleden was en hoe Caiway in Twente een zeer slechte naam heeft gekregen en dus nog heeft.

Wanneer het als provider op COAX niet lukt om op een hoogwaardig netwerk de premium kanalen in HD door te geven, wanneer het niet lukt om een goedwerkende Multiscreen app te bouwen die bestendig is en regelmatig geupdate wordt, wanneer het niet lukt meteen een nieuwe nederlandse zenders als RTL Z toe te voegen (terwijl zelfs kleine providers daar geen enkele moeite mee hebben), wanneer het niet lukt beleid te maken dat er op is gericht je klant iets te bieden, maar alleen op behoud van wat er is, wanneer je klanten een jaar lang papt en nathoudt met loze beloftes, wanneer je niet de moeite neemt om te bezien wat je voormalige klant bij de vorige provider had en gaat kijken hoe je daar aan tegemoet kunt komen, je als Caiway alleen maar verschuilt achter drogredenen dan ben je voor mij een klantonvriendelijke provider. HBO en Fox International kunnen in Twente per direct overgezet worden naar HD, het netwerk is er klaar voor, deze kanalen worden in HD geleverd dus wat is het probleem. Zelfs Fox geeft aan dat dit zelfs contractueel geen probleem is. Toch blijft men op Twitter roepen dat men er niet mee bezig is en wellicht in de toekomst. Daar koop ik niets voor als klant die voorheen deze zenders prima in HD had.

Over de geleverde diensten voor zover deze geleverd worden ben ik er tevreden. Ik ben ontevreden over wat men niet levert en bij vele andere en zelfs kleinere providers gewoon goed werkt.

PS dat Caiway op deze manier nooit Ziggo gaat worden is een open deur, daar geef je zelf maar al te goed mee aan waarom we in Twente Caiway niet wilden in de eerste plaats maar er toch mee opgescheept zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-09-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:13:
[...]
HBO en Fox International kunnen in Twente per direct overgezet worden naar HD, het netwerk is er klaar voor, deze kanalen worden in HD geleverd dus wat is het probleem.
Het netwerk in Twente is er misschien wel klaar voor, maar (delen van) het overige Caiway netwerk niet (zie ook de eerdere Rekam discussie). Caiway gaat echt niet nog meer onderscheid aanbrengen in het 'Twente' pakket ten opzichte van het overige coax aanbod, alleen omdat het technisch mogelijk is. Integendeel, ik ben er van overtuigd, dat op termijn, alle coax pakketten worden gelijk getrokken, onder het mom van 'harmonisering van diensten' . En daarbij is de zwakste schakel de beperkende factor.
- Is dat eerlijk voor de mensen die Ziggo gewend waren?...Nee
- Is het vanuit Caiway oogpunt bedrijfsmatig begrijpelijk?...Ja

Ik begrijp je frustratie (ik had het ook een tijd lang), maar je blijft er wel erg lang inhangen. Vergeet wat je had bij Ziggo, en kies op basis van wat jij belangrijk vindt, voor een pakket/provider voor de toekomst. En ja, op sommige vlakken moet je inleveren, maar op ander ga je er weer op vooruit.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 01-10-2015 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:13:
[...]

Ach ja iedereen met kritiek op Caiway is bekrompen ach ach ach. Ik kijk alles in elk geval niet door een bril met dikke roze glazen. Wanneer je kiest voor glas dan heb je nog steeds COAX nodig voor je tweede en derde aansluiting. COAX moet dan gewoon voldoen aan dezelfde zenders tov glas. Minimaal moeten de premium zenders in HD zijn, daar wordt fors geld voor neergeteld door de abonnee en juist deze zenders zoals voetbal en HBO worden vaak toch op een tweede of derde toestel bekeken.

Verder begin jij weer over Ziggo terwijl Ziggo er voor de discussie zoals deze er nu ligt niet toe doet. Ik refereer alleen aan hoe het een jaar geleden was en hoe Caiway in Twente een zeer slechte naam heeft gekregen en dus nog heeft.

Wanneer het als provider op COAX niet lukt om op een hoogwaardig netwerk de premium kanalen in HD door te geven, wanneer het niet lukt om een goedwerkende Multiscreen app te bouwen die bestendig is en regelmatig geupdate wordt, wanneer het niet lukt meteen een nieuwe nederlandse zenders als RTL Z toe te voegen (terwijl zelfs kleine providers daar geen enkele moeite mee hebben), wanneer het niet lukt beleid te maken dat er op is gericht je klant iets te bieden, maar alleen op behoud van wat er is, wanneer je klanten een jaar lang papt en nathoudt met loze beloftes, wanneer je niet de moeite neemt om te bezien wat je voormalige klant bij de vorige provider had en gaat kijken hoe je daar aan tegemoet kunt komen, je als Caiway alleen maar verschuilt achter drogredenen dan ben je voor mij een klantonvriendelijke provider. HBO en Fox International kunnen in Twente per direct overgezet worden naar HD, het netwerk is er klaar voor, deze kanalen worden in HD geleverd dus wat is het probleem. Zelfs Fox geeft aan dat dit zelfs contractueel geen probleem is. Toch blijft men op Twitter roepen dat men er niet mee bezig is en wellicht in de toekomst. Daar koop ik niets voor als klant die voorheen deze zenders prima in HD had.

Over de geleverde diensten voor zover deze geleverd worden ben ik er tevreden. Ik ben ontevreden over wat men niet levert en bij vele andere en zelfs kleinere providers gewoon goed werkt.

PS dat Caiway op deze manier nooit Ziggo gaat worden is een open deur, daar geef je zelf maar al te goed mee aan waarom we in Twente Caiway niet wilden in de eerste plaats maar er toch mee opgescheept zitten.
ik vind dat we er alleen maar op achteruit zijn gegaan,, dat de fusie met UPC wat minder goed lijkt te verlopen is een andere zaak...

Fiber is TV gewoon zwak,, minder haperingen maar de opnames stoppen nog steeds te kort.
zodra er meer aanbieders komen op het glas ga ik zeker kijken, ben wel een beetje klaar.

blijkbaar ben je niet goed bij je hoofd als je niet meezingt in de caiway koor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Bij Ziggo kan je nog maar drie HD zenders zien in het basispakket. Anders moet je al gelijk bijna vijf euro meer per maand extra betalen voor een pluspakket met 27 HD zenders, voor je tweede toestel moet je weer gelijk vier euro of meer extra betalen als je daar ook meer dan drie HD zenders op wilt zien.
Nee, Ziggo doet het echt zoveel beter als Caiway zeg .............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:57:
Bij Ziggo kan je nog maar drie HD zenders zien in het basispakket. Anders moet je al gelijk bijna vijf euro meer per maand extra betalen voor een pluspakket met 27 HD zenders, voor je tweede toestel moet je weer gelijk vier euro of meer extra betalen als je daar ook meer dan drie HD zenders op wilt zien.
Nee, Ziggo doet het echt zoveel beter als Caiway zeg .............
Dat geldt voor nieuwe abonnees, dat was niet de situatie toen we overgingen. Deze info slaat kant nog wal en doet niet ter zake. Bovendien betaal je per saldo nog steeds niet meer dan bij Caiway bij een alles in 1 pakket, daar zit die 5 euro al bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het doet zeker wel ter zake. Je hebt het over Caiway nu? Wel, ik heb het over Ziggo nu !

Iedere nieuwe Ziggo abonnee, ook in Twente heeft te maken met die belachelijke 3 HD zenders in het basispakket en bijbetalen vanaf de eerste module voor een pakket van 27 HD zenders en ook nog eens op maximaal twee toestellen met module. Daarna, de Ziggo box verplicht huren a minimaal vier euro per maand.

Er zijn 800.000 Ziggo klanten die alleen het pakket hebben van slechts 3 HD zenders. Ik vind dat een substantieel aandeel.

Als die 800.000 Ziggo klanten naar een zenderpakket willen kijken van 27 HD zenders op drie televisies zijn ze 24+2+4 euro per maand = 28 euro per maand kwijt.

Bij Caiway kost hun dit slechts 18 euro per maand .
Ik vind tien euro per maand meer voor een normaal basispakket op drie televisies erg veel prijsverschil in het nadeel van Ziggo.

Jij niet? Of tellen voor jou die 800.000 Ziggo klanten niet mee?

[ Voor 32% gewijzigd door H D R op 03-10-2015 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Nogmaals dat geldt alleen als je tv van Ziggo hebt. Je vergelijk slaat dus kant nog wal.

Maar hier gaat het echt over Caiway in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Sjakie0101 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:54:
Nogmaals dat geldt alleen als je tv van Ziggo hebt. Je vergelijk slaat dus kant nog wal.

Maar hier gaat het echt over Caiway in dit forum.
Waarom gebruik je eigelijk een andere nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ook nieuwe klanten en bestaande klanten die nu alleen TV afnemen en een alles in 1 pakket willen afsluiten bij Ziggo, moeten al voor ieder extra toestel minimaal 2 euro per maand ( maximaal twee CI modules) en daarna vier euro per maand betalen vanaf het derde toestel voor een TV pakket van 27 HD zenders.

Dus het nadeel voor dik bijbetalen bij Ziggo voor ieder extra toestel en het beperken tot maximaal twee CI modules per aansluiting, omdat je die al nodig hebt voor een normaal pakket met 27 HD zenders, geldt ook voor klanten die nu een alles in 1 pakket gaan nemen.

Kortom het is beslist niet allemaal rozengeur en maneschijn bij het nieuwe Ziggo.
Het oude Ziggo kan jet niet meer naar terug verwijzen, want het gaat om het product van Ziggo nu, net zoals het om het product van Caiway nu gaat. Jij bent zelf begonnen met te verwijzen naar Ziggo dat het daar zoveel beter is.

Dus logisch dat ik daar dan op reageer toch, Sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:31:
Ook nieuwe klanten en bestaande klanten die nu alleen TV afnemen en een alles in 1 pakket willen afsluiten bij Ziggo, moeten al voor ieder extra toestel minimaal 2 euro per maand ( maximaal twee CI modules) en daarna vier euro per maand betalen vanaf het derde toestel voor een TV pakket van 27 HD zenders.

Dus het nadeel voor dik bijbetalen bij Ziggo voor ieder extra toestel en het beperken tot maximaal twee CI modules per aansluiting, omdat je die al nodig hebt voor een normaal pakket met 27 HD zenders, geldt ook voor klanten die nu een alles in 1 pakket gaan nemen.

Kortom het is beslist niet allemaal rozengeur en maneschijn bij het nieuwe Ziggo.
Het oude Ziggo kan jet niet meer naar terug verwijzen, want het gaat om het product van Ziggo nu, net zoals het om het product van Caiway nu gaat. Jij bent zelf begonnen met te verwijzen naar Ziggo dat het daar zoveel beter is.

Dus logisch dat ik daar dan op reageer toch, Sjaak?
Dat is vreemd want ik vergelijk in mijn laatste posts van de afgelopen maanden het huidige Ziggo niet met Caiway. Ik heb in enkele posts uitgelegd waarom de meeste mensen vorig jaar Caiway al hebben uitgekost en dat heeft niet zo veel te maken met wel of geen huur van smartcard. Wel met de gierend hoge rekening die Caiway bij ons neer wilde leggen voor een COAX-abonnement met daarin (en dat is nog steeds zo) mindere producten tov Ziggo.

Zelfs al zou je voor glasvezel gaan kiezen, dan zit je toch weer voor je tweede en derde aansluiting aan COAX vast, met o.a. nog steeds de premium zenders niet in HD, nog steeds geen RTLZ, nog steeds geen goed werkende multiscreen, geen IPv6 en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Kosten spelen voor mij, en dat heb ik al vaker gezegd maar niemand lijkt goed te lezen, geen rol. Ik heb liever kwaliteit en de zaken goed voor elkaar da wat Caiway doet. Navragen bij Caiway hoef je helemaal niets, je krijgt een pappen en nathouden antwoord terug en ze willen je als klant niet snappen of serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Fiber ,, heb een aantal opnames gezien die er nu wel helemaal op staan .
en zie ook geen happeringen mee, het word nog wel eens wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dj.verhulst schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:49:
Fiber ,, heb een aantal opnames gezien die er nu wel helemaal op staan .
en zie ook geen happeringen mee, het word nog wel eens wat....
Ja, het lijkt te zijn verbeterd. Ze moeten wel wat, want het 1e jaar zit er bijna op en als ze nog wat klanten willen overhouden....
Communicatie blijft het natuurlijk erg zwak: als je belt met de klantenservice, weten ze van het probleem en wordt er erg hard aan gewerkt, maar af en toe even een algemene mail uitsturen met de gang van zaken is blijkbaar teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ik denk dat toch een hoop mensen gaan stappen....

ik blijf nog even zitten, mogelijk ga ik verhuizen, nadeel dan krijg ik een nieuw contract en voorwaarden eens zien of ik dat wel wil......

heb even gekeken maar de voorwaarden zijn flink slechter .....

of ik moet flink bij betalen om het zelfde te krijgen ,,, maar even over nadenken,, anders zeg ik wel dat ik naar een gebied ga waar ze niet zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door dj.verhulst op 12-10-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Welke voorwaarden zijn flink slechter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:31:
Welke voorwaarden zijn flink slechter ?
De voorwaarden voor een contract voor onbepaalde tijd zonder actiekortingen zijn vaak slechter. Bij Fiber krijg het eerste jaar een gratis verdubbeling (zat in hun Cogas-actie). Je krijgt dus het tweede jaar maar de helft van de snelheid, terwijl ook nog eens de korting verdwijnt.

Tja, dan moet je product wel erg goed zijn willen mensen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Volgens mij is het Fiber product, flutje flutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dj.verhulst schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:22:
Ik denk dat toch een hoop mensen gaan stappen....

ik blijf nog even zitten, mogelijk ga ik verhuizen, nadeel dan krijg ik een nieuw contract en voorwaarden eens zien of ik dat wel wil......

heb even gekeken maar de voorwaarden zijn flink slechter .....

of ik moet flink bij betalen om het zelfde te krijgen ,,, maar even over nadenken,, anders zeg ik wel dat ik naar een gebied ga waar ze niet zitten.
Voorwaarden bij een nieuw contract verslechteren inderdaad behoorlijk.
Ik heb nu het 'Snel' pakket, 100/100 met gratis verdubbelaar het 1e jaar naar 200/200, incl. TV-plus pakket voor 44,95 (54,95 - 10 Euro 1e jaars korting).

Als ik nu hetzelfde zou willen, kom ik uit bij het 'Family' pakket (100/100) voor 64,95 en daar zou dan nog 9,95 voor het TV-plus pakket bij komen. Totaal 74,90/maand.

Ik heb met de helpdesk gechat en die geven aan, dat ik (gewoon 100/100 & TV-plus pakket houd, voor 54,95. (tenzij door Fiber anders wordt gecommuniceerd en dan kan ik per direct bij ze weg)

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 13-10-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik ben bezig met een huis kopen, maar als ik die andere voorwaarden krijg ben ik weg !

alleen pas in feb 2-16 zit ik er een jaar maar dan zit ik mogelijk al in dat andere huis ,, en als je verhuist en gelijk weer een jaar er aan vast zit daar voel ik weinig voor,, denk dat ik maar fake dat ik ergens heen verhuist waar ze geen glas hebben, dan kan ik elders voor normale voorwaarden wat krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door dj.verhulst op 13-10-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
dj.verhulst schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:23:
denk dat ik maar fake dat ik ergens heen verhuist waar ze geen glas hebben
:')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik denk dat we met zijn allen eens goed moeten kijken naar wat we hebben nu. Caiway is zo slecht nog niet. Van alles wat voor handen is blijft Caiway de beste (ja dat hoor je uit mijn mond).
Natuurlijk staat het me tegen dat ze bepaalde zaken niet in orde hebben of gewoon te lang duren en dat ze daarmee echt klanten aan het lijntje houden. Maar alles bezien heb ik veel tv zenders, goed en stabiel internet en telefoon zonder storingen. Ik had een keer een storing en die was na twee uurtjes opgelost.

Ik blijf zelf dus nog bij Caiway.

Het enige dat me echt tegenstaat is CIF en de geringe aantal A-merk aanbieders.
De echter alternatieven voor Caiway zijn er niet op glas (KPN, XS4ALL, TELE2, Vodafone, Telfort etc.).

Dat is het grootste verschil met Reggefiber (welliswaar in handen van KPN), maar het is vreemd dat men nog geen 20 km verderop kan kiezen uit 15 aanbieders, en dat bij CIF gekozen kan worden uit 5 waarvan je er zo 2/3 kunt wegstrepen

[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-10-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:39:
Ik denk dat we met zijn allen eens goed moeten kijken naar wat we hebben nu. Caiway is zo slecht nog niet. Van alles wat voor handen is blijft Caiway de beste (ja dat hoor je uit mijn mond).
Natuurlijk staat het me tegen dat ze bepaalde zaken niet in orde hebben of gewoon te lang duren en dat ze daarmee echt klanten aan het lijntje houden. Maar alles bezien heb ik veel tv zenders, goed en stabiel internet en telefoon zonder storingen. Ik had een keer een storing en die was na twee uurtjes opgelost.

Ik blijf zelf dus nog bij Caiway.

Het enige dat me echt tegenstaat is CIF en de geringe aantal A-merk aanbieders.
De echter alternatieven voor Caiway zijn er niet op glas (KPN, XS4ALL, TELE2, Vodafone, Telfort etc.).

Dat is het grootste verschil met Reggefiber (welliswaar in handen van KPN), maar het is vreemd dat men nog geen 20 km verderop kan kiezen uit 15 aanbieders, en dat bij CIF gekozen kan worden uit 5 waarvan je er zo 2/3 kunt wegstrepen
* Grolsch is zojuist weer op zijn stoel geklommen nadat hij er van verbazing was afgevallen _/-\o_

Volgens mij is je account gehackt, ik lees nu wel hele gekke dingen :+ :+

Naar mijn mening geeft Caiway de meeste "Bang for the Buck" ten opzichte van de andere verkrijgbare aanbieders.

+ het feit dat IP TV van bijvoorbeeld fiber nog niet echt goed werkt (understatement) en Caiway de enigste partij is die TV over COAX kan leveren is voor mij de keuze niet zo heel moeilijk.

Kan alleen zijn dat ik straks over ga op glasvezel, maar dat bekijk ik begin volgend jaar wel als het zover is, en wat de beste aanbieding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grolsch schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:54:
Kan alleen zijn dat ik straks over ga op glasvezel, maar dat bekijk ik begin volgend jaar wel als het zover is, en wat de beste aanbieding is :)
Me too. Vind alleen het gat tussen 75/75 en 250/250 wel erg groot. Snap niet dat ze die 150/150 (of wat was het? 100/100?) snelheid eruit hebben gehaald. 75 vind ik eigenlijk net te weinig, maar 250 is dan ook weer overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb op dit moment 30/3Mbit via COAX dus 75/75 zou voor mij al een flinke vooruitgang zijn.

En zelfs met 30/3Mbit ervaar ik geen problemen op dit moment, ondanks dat ik best veel download ( +- 30GB/week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ze hebben die 150 mbit/s eruit gehaald bij het instappakket in de hoop dat er meer klanten kiezen voor het 250 pakket. Zo simpel is het .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, ik download ook veel maar dat is vaak 's nachts. Alleen soms heb je overdag iets groots nodig en dan is 90 mbit al wennen (als je van 180 afkomt, en dat is dan ook nog eens Ziggo 180 mbit wat natuurlijk beter is dan Caiway mbits oOo ;)) en 75 weer een stapje minder .. hmhm.

En uiteraard is dat gewoon ene gelddeuntje zoals H D R al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Grolsch schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:57:
En zelfs met 30/3Mbit ervaar ik geen problemen op dit moment, ondanks dat ik best veel download ( +- 30GB/week).
Valt behoorlijk mee, een paar maanden terug de traffic meter aangeslingerd op m'n router om het eens bij te houden:

Vorige maand: 458/121GiB Down/Up wat neerkomt op een ruime 19GiB per dag (waarvan 15 down). Ondanks dat we nu 150/150Mbit hebben (en ruim 165/165 binnenkrijgen) is dit niet veel hoger geworden dan dat het voorheen bij Ziggo was toen we nog 90/9 hadden.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/85656d2ca333c7f0bfa2d12784e525c8.png

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 14-10-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
D4NG3R schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:25:
[...]

Valt behoorlijk mee, een paar maanden terug de traffic meter aangeslingerd op m'n router om het eens bij te houden:

Vorige maand: 458/121GiB Down/Up wat neerkomt op een ruime 19GiB per dag (waarvan 15 down). Ondanks dat we nu 150/150Mbit hebben (en ruim 165/165 binnenkrijgen) is dit niet veel hoger geworden dan dat het voorheen bij Ziggo was toen we nog 90/9 hadden.

[afbeelding]
15GB per dag is met 30Mbit 83 minuten downloaden en met 150Mbit 17 minuten downloaden.

Ik download veelal series die 9 vd 10 x toch 's nachts binnen gelepeld worden (DMV Sonarr).
Een aflevering in topkwaliteit is 4GB :? dus met 30 Mbit 22 minuten werk midden in de nacht, voor mij acceptabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben nog lucky dat ik de 150/150 verbinding voor 44 euro heb. Ik mis tot nu toe nog niets eigenlijk, maar ben niet zo veeleisend op TV vlak. Internet is snel en stabiel, meer ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik las zojuist in een nieuwsbrief van een lokale computerwinkel (multimediacenter.nl) dat er een "speciale" glasaanbieding komt voor ons Twentenaren, ik citeer:
Binnenkort ontvangt u een unieke aanbieding voor Caiway Glas met extra korting!
Alleen via Multimedia Center!
Speciaal voor klanten die via twentestaptover.nl of onze winkel zijn overgestapt op Caiway Kabel. Eind november meer informatie!
Was te verwachten natuurlijk, als ze slim zijn bieden ze nu de ex-ziggoklanten die zijn overgestapt op COAX van Caiway een goedkoop jaarabonnement op glas aan, en ik hoop het eigenlijk dat ze dat doen.

Dit scheelt weer euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jammer, ik ben toen gewoon naar de Caiway winkel gegaan en pies dus nu naast de pot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:47:
Ik las zojuist in een nieuwsbrief van een lokale computerwinkel (multimediacenter.nl) dat er een "speciale" glasaanbieding komt voor ons Twentenaren, ik citeer:

[...]

Was te verwachten natuurlijk, als ze slim zijn bieden ze nu de ex-ziggoklanten die zijn overgestapt op COAX van Caiway een goedkoop jaarabonnement op glas aan, en ik hoop het eigenlijk dat ze dat doen.

Dit scheelt weer euro's :P
Wanneer Caiway overtuigd is van zichzelf dan kunnen ze met gemak (lees twee vingers in de neus) een contract aanbieden voor onbepaalde tijd ipv ons vast te pinnen op 1 jaar. Wanneer de geruchtenstroom alhier waar is dan komt KPN er aan en je zal zien dat dit gaat gebeuren wanneer net iedereen voor een jaar vast zit aan Caiway.

Bovendien moet ik er qua snelheid fors op vooruit gaan tov de 90 Mbit nu. Een actie met het 75 Mbit pakket trap ik dus niet in.

Verder hoop ik dan maar dat dit echt een goede actiekorting is en niet zo'n actie waarbij we alsnog te veel betalen tov lopende acties of een actie die gelijk is aan lopende acties. Laten ze maar laten zien dat het Caiway menens is en laat Caiway dan ook zorgen dat de vele manco's die er zijn gaan verdwijnen.

Ik wil overigens best bij Caiway blijven, de producten die ze WEL leveren zijn goed en een alternatief op CIF is er (nog) niet en dat blijf ik zoals al eens eerder genoemd vreemd vinden, kijkende naar de evenknie Reggefiber.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-10-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Komt KPN eraan in heel het CIF gebied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
H D R schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:26:
Komt KPN eraan in heel het CIF gebied ?
Voor zover ik weet lijken dit geruchten die ver bezijden de waarheid zijn. Iedereen die hier tot nu toe heeft gestrooid met dit gerucht weigert om een goede bron te geven of informatie waaruit dit zou blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 14:33

vr6-only

Blub Blub

Simpelweg omdat het wandelgang verhalen betreft. Feit is wel dat eea in gang is gezet bij leveranciers van diensten en materiaal. Bron? Heb ik niet. Aan de bewoners in Cogas gebied valt niets meer te doen dan afwachten wat de komende tijd gaat gebeuren.

Het lijkt mij meer dan logisch dat KPN een zo groot mogelijk gebied wil dekken om daarmee hun diensten te leveren. Hierbij gebruiken ze de term "connectivity" heel vaak, juist omdat hen niet uitmaakt via welk medium ze de diensten leveren. Koper, Glas (extern/intern) of 4G.

Een van de bronnen welk kortstondig online stond en aanleiding gaf om dit verhaal te bekrachtigen was:
- Promotie van een leverancier dat zij een grote order hadden gescoord bij KPN. Ze werden vervolgens gesommeerd om de info van hun site te verwijderen.

[ Voor 21% gewijzigd door vr6-only op 19-10-2015 19:47 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
vr6-only schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:59:
Simpelweg omdat het wandelgang verhalen betreft. Feit is wel dat eea in gang is gezet bij leveranciers van diensten en materiaal. Bron? Heb ik niet. Aan de bewoners in Cogas gebied valt niets meer te doen dan afwachten wat de komende tijd gaat gebeuren.

Het lijkt mij meer dan logisch dat KPN een zo groot mogelijk gebied wil dekken om daarmee hun diensten te leveren. Hierbij gebruiken ze de term "connectivity" heel vaak, juist omdat hen niet uitmaakt via welk medium ze de diensten leveren. Koper, Glas (extern/intern) of 4G.

Een van de bronnen welk kortstondig online stond was en aanleiding gaf om dit verhaal te bekrachtigen was:
- Promotie van een leverancier dat zij een grote order hadden gescoord bij KPN. Ze werden vervolgens gesommeerd om de info van hun site te verwijderen.
Ik mag uit jou opmerkingen opmaken dat je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat er leveranciers van materiaal (dan lees ik zo iets van settopboxen, modems, bedrading etc) en diensten (de gratis installateur) voor KPN aan de slag in het CIF-gebied of een order hebben gekregen van KPN die betrekking heeft op het hele CIF-gebied met als aandachtspunt het glasvezelnetwerk?

Een grote order binnen halen als leverancier doen ze dagelijks, wanneer daarbij niet expliciet aan het Cogasgebied of CIF-netwerk wordt gerefereerd dan is deze bron net zo leeg als al de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
KTV Waalre kampt met het zelfde probleem als CIF. Ook daar willen de grote aanbieders niet op de glasvezel.

Grote providers haken af bij KTV Waalre op de glasvezel
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste