Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20
@Gillded Ik woon ook in Hof van Twente (Goor) en IPTV via Caiway werkt hier prima! Nog nooit een storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:31
Gillded schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:09:
...

Zijn er hier andere mensen die overwegen een overstap te maken als Solcon beschikbaar komt ? Ik ben helemaal klaar met Fiber.nl en de bijbehorende klanten service. Het televisie signaal werkt nog steeds niet naar behoren. ( Internet niets op aan te merken trouwens ). En Caiway glasvezel hoor ik ook niet altijd even positieve berichten over hier in het gebied.
...

Edit: Bevestiging gehad dat het inderdaad mogelijk is, ook de reactie van de klanten service is tot nu toe erg netjes :)
Ok Fiber heeft bij mij ook wel wat credits verloren vanwege de super slechte communicatie voor, tijdens en direct na de overstap, maar momenteel is het best acceptabel. Af en toe (1x per avond?) bevriest het beeld een paar seconden, maar verder werkt alles naar behoren.

Heb je nog zo veel problemen dan met tv van Fiber? Die freeze problemen worden overigens niet veroorzaakt door Fiber, maar door het netwerk of het Solocoo tv-platform (ik ben in het bezit van een werkende Online.nl ontvanger, die exact hetzelfde gedrag vertoont.)

Overigens wel opvallend dat de Online.nl app al wel een update heeft gehad (werkt nu ook op Android 5) en die van Fiber niet. Het is dezelfde app in een ander kleurtje.

Aangezien het Caiway IpTv signaal ook problemen heeft, verdenk ik het netwerk.

Een vergelijkbaar pakket (incl. tv plus pakket), is bij Solcon toch een klapje duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door dennisfr op 14-07-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
dennisfr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Heb je nog zo veel problemen dan met tv van Fiber? Die freeze problemen worden overigens niet veroorzaakt door Fiber, maar door het netwerk of het Solocoo tv-platform (ik ben in het bezit van een werkende Online.nl ontvanger, die exact hetzelfde gedrag vertoont.)
Probleem is niet alleen het bevriezen, boven ( kabels aangesloten via giga-bit switch op een 400/400 pakket ) komt het signaal van bepaalde zenders helemaal niet binnen, sommig onkijkbaar ( bijv nederland 1 ), en ook sommige zenders doen het de ene dag wel en de andere niet ( dit zijn dan de goede zenders ).

Na meerdere malen contact met de helpdesk krijg je telkens de "oplossing":
- Probeer het kastje eens rechtstreeks aan te sluiten ( onmogelijk i.v.m. maar 4 poortjes op de fritz ).
- Probeer eens een ander kastje ( bied geen oplossing )
- Probeer eens een andere Kabel ( bied geen oplossing )
- Doe eens een hardreset ( alles voor een paar uur van de stroom, dan in volgorde opstarten ). ( Bied geen oplossing )
- "Tjah meneer, dan gaan we hem doorzetten naar onze niet direct bereikbare technische dienst" ( die hem vervolgens afsluiten omdat volgens hun er geen problemen zijn ).

Na dit ongeveer 5x herhaald te hebben en meerdere mobiele belminuten verspilt te hebben aan de helpdesk ( want ze laten je telkens het modem van de stroom halen, doei vaste telefoon ) ben ik er een beetje klaar mee en wil ik best het risico lopen dat het ergens anders ook slecht is.
Svennos1 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:47:
@Gillded Ik woon ook in Hof van Twente (Goor) en IPTV via Caiway werkt hier prima! Nog nooit een storing gehad.
Dat is fijn om te horen, ik woon ook in Goor dus qua bereik moet dat goed zitten. Mag ik vragen wat voorn setup je hebt staan ? ( Hoeveel ontvangers en welke, en welk pakket ? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Gillded schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:29:
[...]

Probleem is niet alleen het bevriezen, boven ( kabels aangesloten via giga-bit switch op een 400/400 pakket ) komt het signaal van bepaalde zenders helemaal niet binnen, sommig onkijkbaar ( bijv nederland 1 ), en ook sommige zenders doen het de ene dag wel en de andere niet ( dit zijn dan de goede zenders ).

Na meerdere malen contact met de helpdesk krijg je telkens de "oplossing":
- Probeer het kastje eens rechtstreeks aan te sluiten ( onmogelijk i.v.m. maar 4 poortjes op de fritz ).
...
Ok ,die problemen zijn wel van een andere orde, dan die van mij. Wat betreft je aansluitingen:
ik heb ook een switch achter poort 2 van de fritzbox, waar alle internet verkeer overheen gaat. Mijn tv-kastjes zitten wel direct op poort 3 en 4 van de fritzbox. Wellicht de moeite waard om te proberen.

Ik had aanvankelijk ook een mixed internet /iptv signaal, via een powerline adapter naar boven, en dat leverde daar ook veel storing op tv op. Vervolgens toch maar een aparte kabel naar boven getrokken, alleen voor iptv, direct vanaf de Fritzbox en het is prima nu.

[ Voor 12% gewijzigd door dennisfr op 14-07-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
De kabel zit bij mij niet via een Powerline. De situatie is als volgt:

In de meterkast hangt het glasvezel modem, en rechtstreeks daarop zit de Fritzbox. Hier op zit op poort 1 8x 1Gbps Switch en op poort 2 het televisie kastje voor beneden. Poort 3 en 4 zijn op moment buiten gebruik i.v.m. het 100mbps limiet. ( en we toch genoeg poorten hebben op de switch). Vervolgens gaat vanaf die switch een kabel naar boven naar een andere 5 ports 1Gpbs switch. Hier zit zowel mijn PC als het TV kastje en de PS3 op aangesloten.

PC en PS3 hebben 0% problemen met de verbinding en als ik een Speedtest doe op de PC zie ik ook netjes de 400/400 binnen komen. Echter het TV kastje blijft gewoon traag. Ook omdat het hier een 100Mbps max. kastje betreft lijkt me niet dat er te weinig signaal binnen komt, maar lijkt het me eerder dat deze gewoon niet goed verwerkt word. Maar heel eerlijk, heb ik ook geen zin meer om me hier nog verder druk over te maken als de klanten service/technische dienst er toch niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Gillded schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:12:
De situatie is als volgt:

In de meterkast hangt het glasvezel modem, en rechtstreeks daarop zit de Fritzbox. Hier op zit op poort 1 8x 1Gbps Switch en op poort 2 het televisie kastje voor beneden. Poort 3 en 4 zijn op moment buiten gebruik i.v.m. het 100mbps limiet.
Dat kan niet helmaal juist zijn: als het goed is zit je glasvezelmodem op poort 1. Poort 2 (moet je zelf op 1Gbps zetten), daar zal je switch op zitten en op poort 3 je tv kastje beneden, gok ik?

Ik zou zeggen, regel eens een lange Ethernet kabel direct van poort 4 van je Fritzbox naar je TV kastje boven en kijk eens of het dan werkt. Ik begrijp je frustratie, maar Fiber is natuurlijk niet verantwoordelijk voor je interne bekabeling. IpTv gaat via VLAN over je netwerk. Voor hetzelfde geld gaat 1 van jouw switches daar niet helemaal tof mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
dennisfr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:15:
[...]

Dat kan niet helmaal juist zijn: als het goed is zit je glasvezelmodem op poort 1. Poort 2 (moet je zelf op 1Gbps zetten), daar zal je switch op zitten en op poort 3 je tv kastje beneden, gok ik?
Klopt, poort 2 natuurlijk de switch en op 3 inderdaad het kastje beneden. Wat overigens wel goed werkt maar ook absoluut niet perfect
dennisfr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Ik zou zeggen, regel eens een lange Ethernet kabel direct van poort 4 van je Fritzbox naar je TV kastje boven en kijk eens of het dan werkt. Ik begrijp je frustratie, maar Fiber is natuurlijk niet verantwoordelijk voor je interne bekabeling. IpTv gaat via VLAN over je netwerk. Voor hetzelfde geld gaat 1 van jouw switches daar niet helemaal tof mee om.
Lange kabel gaat niet lukken, we praten over zoon 30meter die ik gewoon niet heb. Aanschaffen om dit uit te sluiten vind ik iets wat extreem omdat zoals eerder aangegeven, de rest van de apparaten genoeg brand breedte heeft. Ik snap dat we met een apart V-lan zitten voor de Televisie, maar andere netwerken hebben hier ook toch geen last van als ik het goed bekijk ?

Dat Fiber niet verantwoordelijk is voor mijn bekabeling klopt, maar ik stel ze wel verantwoordelijk voor een fastoenlijk antwoord, en als ik daar op reageer ze niet gewoon stug door blijven rammen op het zelfde punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Gillded schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Ik snap dat we met een apart V-lan zitten voor de Televisie, maar andere netwerken hebben hier ook toch geen last van als ik het goed bekijk ?
Dat is nou juist het probleem. Vanuit je WAN gezien zijn het aparte VLAN's, waar de prioriteit wordt gelegd voor het IPTV signaal (om o.a de blokjes te voorkomen). Zodra het uit de Fritz komt op je lokale netwerk, is het echter samengevoegd op 1 LAN. En dat kan wel eens problemen leveren indien je apparaten hebt die (ook) werken op basis van multicast. Multicast is een heel 'schreeuwerig' protocol, het is eigenlijk een soort markt waar iedereen constant one-to-many naar elkaar loopt te schreeuwen. ;)

Als je dat eens doortrekt, en je kijkt wat beter naar je switches, kan het best zijn dat deze enige vorm van 802.11p (prioritisering op basis van QoS tags) mist. In dat geval is dat wat minder, omdat je switch dan niet weet aan welk verkeer het voorrang moet geven.

Sowieso valt het pas op dat je een brakke switch hebt als je met UDP gaat werken (wat het multicast TV signaal is). TCP heeft er minder last van, omdat dat protocol terug kan vallen op retransmissie. Echter is dat in het geval van multicast TV een ander verhaal; pakketje weg is pakketje ook echt weg, en zie je dat terug in de vorm van missende sub-frames (de blokjes). Dit omdat het beeld in de stream werkt op basis van een delta, tot de volgende keyframe het beeld weer helemaal gelijk wordt getrokken. Dat is echter weer een heel complex technisch verhaal, en daar is deze post te kort voor ;).

Ik weet in ieder geval dat hier een aantal technieken voor zijn om dit op te lossen (Google maar eens op Cisco VQE). Naar verluidt is men bij Fiber daarmee aan het testen met een klein clubje klanten.

Persoonlijk weet ik hoe vervelend blokjes kunnen zijn. Het enige wat ik je wel wil meegeven; sta open voor het (virtuele) onmogelijke. Soms ligt het toch echt aan een brakke PSU/switch, kabels, of zelfs externe (EMF) bron. Het blijft allemaal zeer kwetsbaar spul. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Gillded schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:29:
[...]

Dat is fijn om te horen, ik woon ook in Goor dus qua bereik moet dat goed zitten. Mag ik vragen wat voorn setup je hebt staan ? ( Hoeveel ontvangers en welke, en welk pakket ? ).
Mijn setup is een stuk eenvoudiger! Via port 2 op het glasvezelkastje rechtstreeks via een CAT5E kabel naar een Entone 515. Andere TV's lopen via het Coax netwerk. Ik gebruik dus geen Vlans etc. Loopt hier als een zonnetje. (Heb Alles-in-1 Glas G250)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Bij caiway kun je ook maar 1 entone iptv box koppelen punt uit!! De rest gewoon via coax, want die blijft actie bij de G-pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Ik had onderstaande vraag al gesteld in dit topic : Grolsch in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]"

Maar aangezien hier aardig wat Caiway gebruikers zitten vraag ik het ook hier even :P
Grolsch schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:52:
Zijn hier Harmony gebruikers die in het voormalige Ziggo gebied in Twente wonen en die nu Caiway hebben :?

Ik kan geen setting vinden die klopt met mijn zenderlijst.

Als ik Caiway selecteer kloppen bepaalde kanalen niet, en als ik ziggo selecteer kloppen bepaalde kanalen ook niet.

Nu is dit met de hand wel te corrigeren, maar ik vraag me af of ik de enigste ben.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 21:23
Grolsch schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:52:
Ik had onderstaande vraag al gesteld in dit topic : Grolsch in "[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]"

Maar aangezien hier aardig wat Caiway gebruikers zitten vraag ik het ook hier even :P

[...]
Hier een harmony one in cogas gebied (vriezenveen) en heb nooit wat hoeven te veranderen. Nou werk ik ook verder niet met zenderlijsten. Kun je dat toelichten, wat bedoel je porecies en wat doe je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik gebruik de logitech ultimate (die heeft dus geen "fysieke" cijfertoetsen).

Deze werkt met een favorietenlijst welke je in de software kunt samenstellen.

1 t/m 10 klopt wel, maar bijv. RTV Oost staat op 20 terwijl de software dit niet weer geeft.
Ook fox sports klopt niet (zou 421 moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Grolsch schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:52:

[...]
In het Cogas gebied heb je een afwijkende zenderlijst en kanaalnummers. Niet hetzelfde als de rest van Nederland.

Dus ik denk dat er niks anders opzit dan het zelf aan te passen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zoveel werk is het ook niet, maar ik was benieuwd of meer Tweakers hier last van hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09 21:49
Roger_Rabbit schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:22:
[...]

In het Cogas gebied heb je een afwijkende zenderlijst en kanaalnummers. Niet hetzelfde als de rest van Nederland.

Dus ik denk dat er niks anders opzit dan het zelf aan te passen.
Wachten tot volgend jaar januari wanneer de zenderslijst wordt aangepast naar de rest van Nederland.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus vanaf 2016 gaan jullie gelijk lopen met de andere Caiway gebieden?

Dan raken jullie dus Eurosport 2 HD kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:34:
Dus vanaf 2016 gaan jullie gelijk lopen met de andere Caiway gebieden?

Dan raken jullie dus Eurosport 2 HD kwijt :)
Tja, om eerlijk te zijn ben ik ook alles behalve van gelukkig met Caiway daar waar het gaat om COAX. Bij Ziggo hadden we gewoon al meer HD zenders (bijvoorbeeld de premium zenders. Na de verplichte overstap ging Ziggo over op het plaatsen van nog meer HD-zenders o.a. ZDF en ARD, 24 Kitchen, SyFy, 13th Street, Arte, Nickelodeon en plaatste Ziggo ook ALLE regionale zenders. Kortom met de overstap naar Caiway zijn wij COAX-gebruikers er behoorlijk op achteruit gegaan.
Of RTLZ HD straks te zien is bij Caiway??? Ik denk vanaf 1 januari in SD. Wat dat betreft ligt Caiway qua techniek mijlenver achter op Ziggo. Door het kiezen van een andere soort modulatie QAM256 kan Ziggo gewoon meer HD zenders plaatsen. Los van deze techniek kan Caiway bij ons ook nog eens 30 analoge zenders eraf gooien, goed voor minimaal 60 HD zenders.

Al krijgen we na 1/1 het Caiway pakket, dan nog ligt dit ver achter bij Ziggo, we worden echter wel geacht vanaf dat moment de hoofdprijs te betalen, zelfs meer dan we bij Ziggo deden. Ik denk dat Caiway ook dan een heleboel heeft uit te leggen en de bagger weer over zich heen krijgt.
Met het simpele ga maar naar glasvezel toe ben ik het niet eens. Daar kun je maar 1 aansluiting aansluiten via de entone en bij alle andere aansluitingen heb je toch weer COAX nodig Bovendien is mijn argument om geen tv te kijken via glas juist die entone. Ik wil geen extra decoders en afstandsbedieningen. Ik heb nu CI+ en daar wil ik niet van afstappen, simpelweg omdat CI+ gebruikersvriendelijker is.

De enige reden voor overstap naar glas is internetsnelheid al zijn daar de Wifi, snelheid van je apparatuur etc nu langzamerhand de bottleneck. Hoe dan ook blijf je ook in dat geval afhankelijk van het COAX-signaal van Caiway dat vergeleken bij Ziggo een lachertje is.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-07-2015 12:47 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er van overtuigd dat de beeldkwaliteit van de HD zenders bij Caiway op de coaxkabel bij veel zenders beter is dan bij Ziggo. Sinds de fusie met UPC regent het klachten over de teruggang in beeldkwaliteit bij Ziggo van de HD zenders. Dat moet jij ook weten.
Caiway heeft dit zover ik weet nog niet gedaan.

Ook heb je bij Ziggo voor het zelfde bedrag als bij Caiway maar drie HD zenders in het basispakket. Bij Caiway nu al 31!!!

Deze aspecten mag je ook niet uit het oog verliezen.

Wel hoop ik dat Caiway van meer zenders zoals Eurosport 2 en Mezzo, de HD versie gaat doorgeven.

We horen er niet veel over, maar ik denk echt dat CIF het coaxnetwerk nog upgrade voor meer HD zenders.

In veel gebieden is trouwens het analoge signaal al verdwenen bij Caiway. Toevallig bij jullie en bij ons in Krimpen aan den IJssel nog niet.

Wij hebben nog vijftien analoge zenders volgens mij.

De kabelaars gaan langzaam de bandbreedte verhogen op het coaxnetwerk naar 1000 mhz. Je ziet het al aan de nieuwste splitters en dergelijke.

Ook kan de kabel nog overschakelen naar DVBC-2 in de toekomst en alle zenders in MPEG4. Dat maakt ook een hoop ruimte!

Onderschat niet hoeveel zenders nu nog bij Caiway in MPEG 2 worden doorgegeven. Dat is ook al behoorlijk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Ik heb op zich weinig tot gene klachten over Coax bij Caiway. Tuurlijk, we hebben wat HD zenders minder t.o.v. Ziggo maar die zenders keek ik toch al niet, dus voor mij minder interessant. Daarnaast was bij zowel Caiway als Ziggo de kwaliteit van bijvoorbeeld Discovery Science al bar slecht, als daar iets met water op is is het letterlijk blokjes tellen. Wat mij betreft kunnen die analoge zenders niet snel genoeg van de kabel verdwijnen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er gaan in een ander forum geruchten over de komst van HBO 2 en 3 in HD. Het lijkt er op dat men daar mee aan het testen is... Dan kan Fox International 2, 4 en 6 ook niet ver meer weg zijn.
RTL Z HD zal er ook nog bij moeten komen. Ik denk dat Caiway door de komst van RTL Z HD en de ontbrekende ruimte in hun huidige transportstream straat genoodzaakt is een extra transportstream te openen.... Ik zou het toejuichen en geef, wanneer dit allemaal waar wordt Caiway een dikke duim en pluim!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen gerucht. Hier in Krimpen aan den IJssel zit alle drie de HBO kanalen in HD op de coaxkabel.

Nu nog Eurosport 2 en Mezzo en Brava in HD graag !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik sta er eerder van te kijken dat HBO nog niet volledig in HD werd uitgezonden op het Caiway netwerk :?

Als ik 15 euro per maand (oid) zou neerleggen zou ik flink chagrijnig zijn voor 1 HD en 2 SD kanalen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:53:
Ik sta er eerder van te kijken dat HBO nog niet volledig in HD werd uitgezonden op het Caiway netwerk :?

Als ik 15 euro per maand (oid) zou neerleggen zou ik flink chagrijnig zijn voor 1 HD en 2 SD kanalen.
Klopt en dat zelfde geldt voor Fox Sport International. Het werd ook tijd dat daar iets aan ging gebeuren.
Eurosport 2 HD zou eigenlijk ook moeten. Die is in het Cogasgebied al wel in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10:10
Biedt Caiway het G150 pakket niet meer aan? Ik zie het niet meer staan op de website. Ik heb een tijdje terug het G100 pakket besteld en hiervan tussendoor een telefoontje gehad dat dit het G150 pakket wordt in plaats van G100. Op de website staat echter nu een G75 pakket, in plaats van het G150 pakket. Zie https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
NoepZor schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:09:
Biedt Caiway het G150 pakket niet meer aan? Ik zie het niet meer staan op de website. Ik heb een tijdje terug het G100 pakket besteld en hiervan tussendoor een telefoontje gehad dat dit het G150 pakket wordt in plaats van G100. Op de website staat echter nu een G75 pakket, in plaats van het G150 pakket. Zie https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten
Toevallig doet die site het bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
De hele caiway site lijkt plat te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Zo te zien doet de site het wel. G75 ??? Wie heeft dit nu weer verzonnen???
Je blijft lachen bij Caiway.. ... Was het laagste glaspakket altijd nog aantrekkelijk, nu wil de hond er nog niet op blaffen. Wat is dit voor belabbeld lage snelheid?

G100 wordt nu opeens G75 ??? Dit kan toch niet goed zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat ik zelf vreemd vind is dat G100 per 1 juli iets duurder is geworden en de snelheid verhoogd is, waardoor het G150 is geworden. Alleen nu 4 weken later is er geen spoor meer van te bekennen op de website. Wellicht maken ze niet genoeg winst omdat de meeste mensen G100 / G150 snel genoeg vinden en caiway meer dure pakketten wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nou weer typisch Caiway. De snelheid verlagen naar 75 mbit/s en ook nog eens 7,50 extra vragen voor interactieve televisie !!

Echt een aantrekkelijk aanbod, maar niet heus .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je krijgt nu de keus uit een goedkoper alternatief waarvan de snelheid nog lager is dan het meest gekozen COAX-pakket (Cogas) of een G250 die de zaken gewoon te duur maken tov COAX.

Volgens mij wil Caiway mij geen glaspakket verkopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 22:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:
Dit is nou weer typisch Caiway. De snelheid verlagen naar 75 mbit/s en ook nog eens 7,50 extra vragen voor interactieve televisie !!

Echt een aantrekkelijk aanbod, maar niet heus .........
Dat is juist het hele idee erachter...

Niets bijzonders aan deze werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Gauw even gekeken bij Mijn Caiway omdat ik bij de verhoging van het abonnementsgeld mijn abbo verlaagd heb naar glas150.
Dit is wat er staat:

Abonnement: WebTV
Prijs: Inbegrepen in bundel
Abonnee sinds: 12 december 2014
Abonnement: Alles-in-1 Glas G150
Downstream: 153.600 kbits/s (150,0 Mbits/s)
Upstream: 153.600 kbits/s (150,0 Mbits/s)
Datalimiet: Fair use
Prijs: € 44,00 per maand
Abonnee sinds: 2 juli 2015

De snelheid wordt ruimschoots gehaald. (getest naar de juiste server dan toch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk haal jij je snelheid. Het is alleen belachelijk dat nieuwe abonnees opeens een veel lagere snelheid krijgen voor ongeveer hetzelfde bedrag en IPTV schreeuwend duur is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens mij is het G150 pakket een buitenbeetje geworden. Zie deze tweet waarin caiway aangeeft dat G150 niet meer besteld kan worden. En deze tweet vertelt ons dat men bij G150 geen interactieve TV kan krijgen. Gaat lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
NoepZor schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:30:
Volgens mij is het G150 pakket een buitenbeetje geworden. Zie deze tweet waarin caiway aangeeft dat G150 niet meer besteld kan worden. En deze tweet vertelt ons dat men bij G150 geen interactieve TV kan krijgen. Gaat lekker daar.
Klopt, echter het argument interactieve televisie slaat kant nog wel, zeker wanneer je er ook nog eens € 7,50 voor moet betalen per maand. Dat gaat niemand kiezen.

Dit is gewoon ordinair graaien wat hier gebeurd. Een nieuwe klant krijgt voor hetzelfde geld de helft minder internetsnelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 08:16
ik snap de comotie niet.
Die prijs van G100/G150 was gewoon bizar goedkoop ten opzichte de huidige marktprijzen.
Met G75 staat er nu gewoon een marktconforme snelheid/prijs.

Vergelijk bijv met telfort glasvezel: 46,- voor 50/50, TV op 1 tv.
vs. G75 bij Caiway voor 43,- per maand met kabeltelevisie.
De voordeelzoeker is dus nog steeds goedkoper uit, dan bij het aanbod van prijsvechtersmerk Telfort

[ Voor 24% gewijzigd door davides op 24-07-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:58:
[...]

Klopt, echter het argument interactieve televisie slaat kant nog wel, zeker wanneer je er ook nog eens € 7,50 voor moet betalen per maand. Dat gaat niemand kiezen.
Misschien is het ook (nog) niet de bedoeling dat mensen en-masse IPTV gaan bestellen. :+ Er is tenslotte ook nog slechts 1 STB mogelijk bij IPTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
davides schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:09:
ik snap de comotie niet.
Die prijs van G100/G150 was gewoon bizar goedkoop ten opzichte de huidige marktprijzen.
Met G75 staat er nu gewoon een marktconforme snelheid/prijs.

Vergelijk bijv met telfort glasvezel: 46,- voor 50/50, TV op 1 tv.
vs. G75 bij Caiway voor 43,- per maand met kabeltelevisie.
De voordeelzoeker is dus nog steeds goedkoper uit, dan bij het aanbod van prijsvechtersmerk Telfort
Dan nog mag G150 goedkoop zijn geweest. Waarom betaald een nieuwe klant met G75 dan hetzelfde als andere klanten die G150 hebben? Dit is ronduit een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ronduit respectloos naar nieuwe klanten.

Ook is 100 mbit/s al beschikbaar op de ouderwetse koperlijn bij KPN en Tele2 zo meteen.

Dan is het raar dat je de naam van glasvezel zo plaatst dat er snelheden zijn die lager zijn dan de koperdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:05:
[...]

Dan nog mag G150 goedkoop zijn geweest. Waarom betaald een nieuwe klant met G75 dan hetzelfde als andere klanten die G150 hebben? Dit is ronduit een schande.
Ach, mensen die vroeger een telefoonabbonement voor de oude goedkope prijzen hebben afgesloten profiteren daar nu nog steeds van.

Nieuwe klanten betalen de heden ten daagse prijzen, klaag je daar ook over?

Gebeurt met zoveel abbonementen dat nieuwe klanten met andere voorwaarden/prijzen geconfronteerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 06:49:

Ook is 100 mbit/s al beschikbaar op de ouderwetse koperlijn bij KPN en Tele2 zo meteen.

Dan is het raar dat je de naam van glasvezel zo plaatst dat er snelheden zijn die lager zijn dan de koperdraad.
raar?? kijk eens naar de uploadsnelheid?? Vind je het dan nog raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:38:
[...]

Ach, mensen die vroeger een telefoonabbonement voor de oude goedkope prijzen hebben afgesloten profiteren daar nu nog steeds van.

Nieuwe klanten betalen de heden ten daagse prijzen, klaag je daar ook over?

Gebeurt met zoveel abbonementen dat nieuwe klanten met andere voorwaarden/prijzen geconfronteerd worden ;)
Een goede provider zorgt dat alle klanten gelijkwaardige paketten hebben. Je kant het toch niet verkopen dat bestaande klanten hetzelfde betalen als oude klanten en de bestaande klanten daar de dubbele internetsnelheid voor krijgen??? Dat is ronduit bezopen.
Migow schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:40:
[...]

raar?? kijk eens naar de uploadsnelheid?? Vind je het dan nog raar?
De meeste klanten hebben niets aan hoge uploadsnelheden. Het is een aardige bijkomstigheid meer niet. Voor de meeste klanten geen showstopper. Grote hoeveelheden bestanden uploaden doen de gemiddelde klanten niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-07-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Ik reageerde op het feit dat 4320P weer eens vond dat 75/75 geen glasvezel mag heten!! Nou ik vind dat dus zeker wel, want geen enkel ander abonnement (adsl of coax) bied die snelheid qua upload. En de meeste klanten zal het idd een worst wezen, maar dan is het 75/75 wat caiway aanbied voor nieuwe klanten best concurerend tov andere providers. En vind je het te duur: ga naar andere aanbieder want je HOEFT geen klant te worden bij caiway. Maar noem mij eens een andere provider voor dat geld? (en ook nog tv via kabel leverend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Alsof de uploadsnelheid het enige voordeel is.. T.o.v. DSL haal je tenminste nagenoeg altijd je snelheid. Haal je dat niet, dan ligt het in ieder geval niet aan het medium. Daarbij is het een stuk stabieler dan de andere technieken voor breedband. Neem bijv. coax; niet te genieten indien je dit moet delen met de rest van je straat of als je zo'n kekke 4G mast in de buurt hebt. Daarbij is de ping meestal ook nog eens een stuk lekkerder.

Nee, geef mij maar glas. Ook al is de snelheid 'glas-onwaardig'. Je zegt toch ook niet dat de huidige generatie telefoons WiFi-onwaardig zijn, omdat dat ook wel tot 1700mbit/s gaat tegenwoordig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zo werkt het nou eenmaal. Als jij een nieuwe computer koopt klaag je dan bij de fabrikant als 2 maanden later de nieuwe lijn hardware klaar staat? Niemand verplicht je iets af te nemen en je kan ook wachten op een mooie aanbieding.
Kijk even naar de topictitel, en nu ga ik het volgende de deur uitgooien: In het grootste deel van Twente krijg je als je van geluk mag spreken 16Mbit over koper, in veel gevallen is het niet hoger als 10Mbit.

Daarnaast vind ik het een achterlijke vergelijking aangezien VDSL2 i slechts heel beperkt beschikbaar is. Glasvezel heeft een hogere penetratie dan VDSL2 i momenteel heeft in Twente.
Zie hierboven, daarnaast heeft de gemiddelde consument heeft daarnaast bijvoorbeeld meer aan een 20/20 glasvezel lijn dan een 100/20 koperlijn. De lage latencies en het feit dat de boel synchroon draait merkt een consument veel meer van dan de extra downloadsnelheid. Enkel de extremen hebben veel aan de extra downloadsnelheid.
Sjakie0101 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:44:
Grote hoeveelheden bestanden uploaden doen de gemiddelde klanten niet.
Grote hoeveelheden downloaden doet de gemiddelde klant ook niet, en de snelheid is de gemiddelde klant al helemaal niet nodig zolang latencies maar laag blijven.

Je betaald voor het gehele pakket, dat de uploadsnelheid niet word gebruikt is leuk maar je zal deze toch echt in het kostenplaatje mee moeten nemen. Caiway is verre van een dure ISP tenzij je veel belt.

[ Voor 82% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2015 21:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Zo werkt het nou eenmaal. Als jij een nieuwe computer koopt klaag je dan bij de fabrikant als 2 maanden later de nieuwe lijn hardware klaar staat? Niemand verplicht je iets af te nemen en je kan ook wachten op een mooie aanbieding.

[...]

Kijk even naar de topictitel, en nu ga ik het volgende de deur uitgooien: In het grootste deel van Twente krijg je als je van geluk mag spreken 16Mbit over koper, in veel gevallen is het niet hoger als 10Mbit.

Daarnaast vind ik het een achterlijke vergelijking aangezien VDSL2 i slechts heel beperkt beschikbaar is. Glasvezel heeft een hogere penetratie dan VDSL2 i momenteel heeft in Twente.

[...]

Zie hierboven, daarnaast heeft de gemiddelde consument heeft daarnaast bijvoorbeeld meer aan een 20/20 glasvezel lijn dan een 100/20 koperlijn. De lage latencies en het feit dat de boel synchroon draait merkt een consument veel meer van dan de extra downloadsnelheid. Enkel de extremen hebben veel aan de extra downloadsnelheid.

[...]

Grote hoeveelheden downloaden doet de gemiddelde klant ook niet, en de snelheid is de gemiddelde klant al helemaal niet nodig zolang latencies maar laag blijven.

Je betaald voor het gehele pakket, dat de uploadsnelheid niet word gebruikt is leuk maar je zal deze toch echt in het kostenplaatje mee moeten nemen. Caiway is verre van een dure ISP tenzij je veel belt.
Allemaal mooie vergoeilijkende praat. Je gaat er aan voorbij dat de buurman die in juni nog snel een G100 pakket afnam voor hetzelfde geld, daar nu een G150 pakket voor heeft en een nieuwe klant nu G75 heeft voor datzelfde geld. Het spijt me, maar dat valt niet uit te leggen. Wanneer Caiway dit had willen doen dan had het abogeld voor G150 flink moeten stijgen. Dan valt het te snappen. Nu krijgt de ene klant voor €43,= G75 en de bij wijze van spreken de buurman voor datzelfde geld G150. Belachelijke situatie.

Caiway had G150 moeten handhaven voor een iets duurdere prijs voor ALLE abonneees. Dit gestuntel wat ze nu doen slaat kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 19:20
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Allemaal mooie vergoeilijkende praat. Je gaat er aan voorbij dat de buurman die in juni nog snel een G100 pakket afnam voor hetzelfde geld, daar nu een G150 pakket voor heeft en een nieuwe klant nu G75 heeft voor datzelfde geld. Het spijt me, maar dat valt niet uit te leggen. Wanneer Caiway dit had willen doen dan had het abogeld voor G150 flink moeten stijgen. Dan valt het te snappen. Nu krijgt de ene klant voor €43,= G75 en de bij wijze van spreken de buurman voor datzelfde geld G150. Belachelijke situatie.

Caiway had G150 moeten handhaven voor een iets duurdere prijs voor ALLE abonneees. Dit gestuntel wat ze nu doen slaat kant nog wal.
Hier helemaal met bovenstaande eens. We zaten te twijfelen om naar glasvezel over te stappen, maar het abo van G75 voelt nu niet als een goede deal wetende dat er velen voor hetzelfde geld de dubbele snelheid hebben bij dezelfde provider.
Bovendien vind ik de stappen tussen de verschillende pakketten wel erg groot.

Vind het raar dat ze het G100 pakket hebben geupgrade naar G150, en een paar weken later deze schrappen en de snelheid halveren. Had dan het G100 zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Allemaal mooie vergoeilijkende praat. Je gaat er aan voorbij dat de buurman die in juni nog snel een G100 pakket afnam voor hetzelfde geld, daar nu een G150 pakket voor heeft en een nieuwe klant nu G75 heeft voor datzelfde geld. Het spijt me, maar dat valt niet uit te leggen.
maier schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:47:
Vind het raar dat ze het G100 pakket hebben geupgrade naar G150, en een paar weken later deze schrappen en de snelheid halveren. Had dan het G100 zo gelaten.
Op de gok genomen blijkt uit cijfers dat het grootste deel van de gebruikers de downloadsnelheid niet of nauwelijks gebruikt (zoals ik eerder al aangaf heeft de gemiddelde consument weinig aan zulke hoge snelheden) en hebben ze daarom besloten het basispakket trager te maken. Was het handig om daarbij de prijs gelijk te laten? Waarschijnlijk niet, maar Caiway heeft wel meer van dat gestuntel uitgehaald bijv kijkend naar het prijsverschil tussen kabel en glas bij het verdwijnen van Ziggo. Net zo'n belachelijke zet. :')

Het feit blijft echter wel dat ondanks de prijsverplaatsing Caiway nog steeds een relatief goedkoop triple play pakket aanbied. Enkel als je veel gebruik maakt van telefonie is Caiway nog steeds erg duur.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
D4NG3R schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:11:
[...]

[...]

Op de gok genomen blijkt uit cijfers dat het grootste deel van de gebruikers de downloadsnelheid niet of nauwelijks gebruikt (zoals ik eerder al aangaf heeft de gemiddelde consument weinig aan zulke hoge snelheden) en hebben ze daarom besloten het basispakket trager te maken. Was het handig om daarbij de prijs gelijk te laten? Waarschijnlijk niet, maar Caiway heeft wel meer van dat gestuntel uitgehaald bijv kijkend naar het prijsverschil tussen kabel en glas bij het verdwijnen van Ziggo. Net zo'n belachelijke zet. :')

Het feit blijft echter wel dat ondanks de prijsverplaatsing Caiway nog steeds een relatief goedkoop triple play pakket aanbied. Enkel als je veel gebruik maakt van telefonie is Caiway nog steeds erg duur.
Je blijft maar goed praten wat in de kerm gewoon allemaal bull is. Downloadsnelheid wordt steeds belangrijker voor de meeste gezinnen. G75 is een inferieur pakket in deze tijd. Dat je daar het zelfde abogeld voor vraagt tov bestaande klanten G150 (nu goed 1 euro verschil) is gewoon een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:37:
Downloadsnelheid wordt steeds belangrijker voor de meeste gezinnen. G75 is een inferieur pakket in deze tijd.
Even buiten de hele prijs discussie om: Nee. De downloadsnelheid lijkt misschien belangrijk maar voor de gemiddelde consument maakt het alsnog geen drol uit of ze nou 75 of 750Mbit hebben.

Ga a.u.b. niet weer in diezelfde blinde woede modus die iedereen hier had toen Caiway het draadje overnam van Ziggo en kijk naar wat de gemiddelde consument vereist en hoe vergelijkbare abonnementen geprijsd zijn. Ik praat daarnaast niks goed, maar wijs je gewoon op een aantal feiten. Ik ben het namelijk met je eens dat de prijswijziging geen handige zet was. Net zo min is het handig om hier over door te blijven gaan want Caiway kennende gaan ze er toch niet op terug komen.

[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
De meeste andere glasvezelproviders beginnen met 50/50 dus niks infenieur Sjakie. En als je 75/75 te weinig vindt dan neem je toch G250 of zie ik het nu zo makkelijk. Echt geloof mij dat 75/75 voor 80% van de klanten ruimschoots voldoende is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:37:
[...]

Je blijft maar goed praten wat in de kerm gewoon allemaal bull is. Downloadsnelheid wordt steeds belangrijker voor de meeste gezinnen. G75 is een inferieur pakket in deze tijd. Dat je daar het zelfde abogeld voor vraagt tov bestaande klanten G150 (nu goed 1 euro verschil) is gewoon een schande.
Nope. Juist nu de wereld massaal naar 'de cloud' verhuisd wordt uploaden steeds belangrijker. Downloaden blijft min of meer hetzelfde; er komen steeds betere compressietechnieken uit (neem bijv mpeg4, vp8, hvec) die er onder andere voor zorgen dat dingen als media veel sneller en compacter uitgewisseld kan worden. Je gaat met die 75mbit echt niet te kort komen als je met 5 personen tegelijk youtube filmpjes gaat kijken. Heck, zelfs als je dat met zijn 10'en zou doen is het nog meer dan prima. Tegelijk zou men ook nog in 3 kamers tegelijk een Netflix HD film kunnen kijken en in een andere kamer naar spotify kunnen luisteren.

Daarentegen wordt het bij het uploaden van informatie, zoals naar dropbox synchroniseren en andere bestanden uitwisselen (online werken in 'de cloud') steeds drukker, en toch zie je dat de upload snelheden bij die andere media nog steeds gewoon ver beneden de downloadsnelheid blijft. En ja, wanneer je upload eenmaal helemaal dicht zit, merk je daar dus wat van in je download. Helaas blijft het allemaal tweeweg verkeer, ook al ligt de nadruk bij het 'down'loaden op de downstream, de upload is nog steeds erg hard nodig voor de ACK's en andere protocol specifieke communicatie om juist dat downloaden mogelijk te maken.

75/75 is nog steeds zat voor het gemiddelde gezin. En als men meer wil, dan betaalt men toch gewoon meer? Heb jij dan liever dat jij als vroege klant straks een prijsverhoging krijgt omdat je buren dezelfde prijs willen hebben? Nee, dat is nog schandelijker.

Sorry, maar ik zie het hele probleem niet. Je bent gewoon te laat als je nu ineens begint te klagen dat het duurder wordt voor nieuwe abonnees. Deal with it 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je haalt er vanalles bij wat hier niet ter zake doet. Een nieuwe klant krijgt voor hetzelfde geld gewoon minder geleverd. Punt uit.

Wat betreft het prima pakket 75/75, prima dat het er is, maar zorg dat ook dat 150/150 beschikbaar blijft en zorg dat iedereen daar dezelfde prijs voor betaald. Dus zowel bestaande als nieuwe klanten dezelfde prijs voor dezelfde pakketten.

De oplossing was simpel geweest. Verhoog 150/150 met €5,= en handhaaf dat pakket voor een ieder. Dan heeft iedereen keuze tussen 75, 150 of 250 Mbit voor gelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
Sjakie0101 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:
Je haalt er vanalles bij wat hier niet ter zake doet. Een nieuwe klant krijgt voor hetzelfde geld gewoon minder geleverd. Punt uit.

Wat betreft het prima pakket 75/75, prima dat het er is, maar zorg dat ook dat 150/150 beschikbaar blijft en zorg dat iedereen daar dezelfde prijs voor betaald. Dus zowel bestaande als nieuwe klanten dezelfde prijs voor dezelfde pakketten.

De oplossing was simpel geweest. Verhoog 150/150 met €5,= en handhaaf dat pakket voor een ieder. Dan heeft iedereen keuze tussen 75, 150 of 250 Mbit voor gelijke prijzen.
Pfff, nu weet ik het weer, jij bent die zelfde zuurpruim als eind vorig jaar :/ . Name change of niet, ik haal je er zo uit! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Post of inhoudelijk of niet.

[ Voor 78% gewijzigd door DJSmiley op 07-08-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Sjakie0101 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:24:

Ik denk dat jouw 'good guy' mentaliteit voor de 'arme laatkomers' ook niet echt 'ter zake' komt t.o.v het beoogde business model van Caiway. Schattig dat je probeert om het zo 'eerlijk' mogelijk te maken voor iedereen, maar het is toch van de zotte als je als bestaande klant een prijsverhoging door je strot geduwd krijgt omdat een nieuwe klant anders niet hetzelfde kan krijgen als jij?

Het is een commercieel bedrijf, geen NGO. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
_BLAST3R schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat jouw 'good guy' mentaliteit voor de 'arme laatkomers' ook niet echt 'ter zake' komt t.o.v het beoogde business model van Caiway. Schattig dat je probeert om het zo 'eerlijk' mogelijk te maken voor iedereen, maar het is toch van de zotte als je als bestaande klant een prijsverhoging door je strot geduwd krijgt omdat een nieuwe klant anders niet hetzelfde kan krijgen als jij?

Het is een commercieel bedrijf, geen NGO. :9
Volgens mij is dat volkomen eerlijk. Alles wordt immers duurder. Zeker een commercieel bedrijf moet toch weten dat je zo af en toe de prijzen moet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ach, mensen moeten nou eenmaal iets om over te zeuren hebben :+

Mijn vergelijking tov telecomproviders die elke keer hun ''pakketten'' veranderen, klaag je daar ook als je een abonnement afsluit of verlengt?

Er zijn genoeg mensen die voor een appel en een ei onbeperkt internet hebben, terwijl je je nu scheelt betaalt aan data. Moet ik dan bij m'n provider gaan klagen dat ik het schandalig vind dat zij blijven profiteren van de oude voorwaarden, en ik nu mag lappen voor minder? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominition schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:05:
Ach, mensen moeten nou eenmaal iets om over te zeuren hebben :+
Wat zeuren? Ieder nadenkende consument kijkt toch naar de aanbiedingen.
Van supermarkt wissel je makkelijker dan van een provider.
En als je dan ook nog minder krijgt voor hetzelfde geld dan is de keuze gauw gemaakt.
Stel je voor dat Caiway je dwingt een andere provider te kiezen dan zou je ook de p .. in hebben.
Ziggo/UPC zijn geen heiligen. Ze moeten winst maken en net als Caiway de aandeelhouders tevreden houden.

Ik ben tot nu toe wel tevreden, maar wacht af wat de Alles in 1 pakketten in januari 2016 gaan kosten.
De grootste provider? Dat zeggen ze allemaal, maar service en prijs zijn belangrijker dan het spekken van de banken en aandeelhouders.
Maar ja, ik ben al oud (78) en moet al genoeg slikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Er is nu een nieuwe Entone in gebruik bij Caiway, deze heeft geen harde schijf, maar werkt in de cloud.

Ik mag er toch wel vanuit gaan, nu de hardware een stuk goedkoper is geworden zonder harde schijf, in aanschaf dat de prijs van IPTV drastisch naar beneden wordt bijgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

H D R schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:53:
Er is nu een nieuwe Entone in gebruik bij Caiway, deze heeft geen harde schijf, maar werkt in de cloud.

Ik mag er toch wel vanuit gaan, nu de hardware een stuk goedkoper is geworden zonder harde schijf, in aanschaf dat de prijs van IPTV drastisch naar beneden wordt bijgesteld?
Hahahahahaha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Ja, lach maar. Die Entone Kamai is aanzienlijk goedkoper om in te kopen hoor !!

Entone Kamai IPTV ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Het valt me opeens op dat ze mij nu factureren voor 'extra smartcard' dit was toch echt gratis voor Twente? Aangezien iedereen hier al had betaald voor de aanschaf van een smartcard bij ziggo.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Dat meen je niet!!

Dat zou ik echt schandalig vinden.
Is het geen fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is het mogelijk om een kortere glasvezelkabel te monteren tussen de AOP en het modem? Ik heb nu 2 meter kabel liggen terwijl ze 30 cm uit elkaar hangen. Ik heb helaas het AOP in de woonkamer zitten (vorige bewoner voor gekozen) in plaats van in de meterkast. Dan staat een kort kabeltje minder storend dan een rol van 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
3dmaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:15:
Het valt me opeens op dat ze mij nu factureren voor 'extra smartcard' dit was toch echt gratis voor Twente? Aangezien iedereen hier al had betaald voor de aanschaf van een smartcard bij ziggo.
Dat geldt niet wanneer je glasvezel hebt gekozen. Hoe dan ook blijft het ook dan schandalig dat we € 2,= moeten betalen voor de extra smartcards. Het gaat immers om het COAX-deel, waarbij we inderdaad de smartcard al eens hadden aangeschaft bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
NoepZor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:38:
Is het mogelijk om een kortere glasvezelkabel te monteren tussen de AOP en het modem? Ik heb nu 2 meter kabel liggen terwijl ze 30 cm uit elkaar hangen. Ik heb helaas het AOP in de woonkamer zitten (vorige bewoner voor gekozen) in plaats van in de meterkast. Dan staat een kort kabeltje minder storend dan een rol van 2 meter.
Dit kan wel, maar dan moet je wel de verzegeling verbreken.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Sjakie0101 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Dat geldt niet wanneer je glasvezel hebt gekozen. Hoe dan ook blijft het ook dan schandalig dat we € 2,= moeten betalen voor de extra smartcards. Het gaat immers om het COAX-deel, waarbij we inderdaad de smartcard al eens hadden aangeschaft bij Ziggo.
Het gekke is dus dat ik in eerste instantie dit niet betaalde Op de factuur stonden ze wel maar er stond een aparte regel onder met '01 Mar 2015 - 31 Mar 2015 Korting abonnement extra smartcard -€3.31'.

Daarna niet meer. De reden die ik van de service desk kreeg was idd dat dit enkel voor coax pakketen geld. Ik heb een glaspakket. (Maar ik kijk nb via coax aangezien ze maar 1 decoder op glas aan kunnen -_-zZ). Echt belachelijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
3dmaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Het gekke is dus dat ik in eerste instantie dit niet betaalde Op de factuur stonden ze wel maar er stond een aparte regel onder met '01 Mar 2015 - 31 Mar 2015 Korting abonnement extra smartcard -€3.31'.

Daarna niet meer. De reden die ik van de service desk kreeg was idd dat dit enkel voor coax pakketen geld. Ik heb een glaspakket. (Maar ik kijk nb via coax aangezien ze maar 1 decoder op glas aan kunnen -_-zZ). Echt belachelijk dit.
Helemaal mee eens. Je betaald nu voor smartcards die je ook al bij Ziggo hebt aan moeten schaffen. Bovendien zijn er consumenten die ook COAX kiezen op de eerste aansluiting omdat men niet via een decoder wil kijken maar via CI+ ivm gebruikersgemak. Kortom Caiway naait de Cogasklanten op deze manier een oor aan. Wij zaten niet op Caiway te wachten immers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
De facturen waar de korting op staan was een 'fout' zeggen ze nu. Ok, dan zeg die kaarten open mogen ze die ergens stoppen waar de zon niet schijnt :). Dan schaf ik maar een smartwii aan, die 99 euro heb ik er snel uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
3dmaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Dit kan wel, maar dan moet je wel de verzegeling verbreken.
Kun je dit nader toelichten? Over welke verzegeling heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26
De verzegeling van het Genexis modem heeft 'ie het over. De kabel is aan het modem vastgemaakt door Caiway en daarna verzegeld.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Jaap-Jan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:29:
De verzegeling van het Genexis modem heeft 'ie het over. De kabel is aan het modem vastgemaakt door Caiway en daarna verzegeld.
Precies die. Met een standaard SC/SC kabel moet het je lukken:

http://www.fibersale.nl/2...de-simplex-patchcord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Zou van de verzegeling afblijven. Als er later problemen ontstaan krijg je daar weer gezeik mee.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
ik heb Fiber na het ziggo & Caiway debacle ,, ben over het TV pakket niet te spreken, ik blijf storingen houden met het kijken van opgenomen dingen, programma's staan er niet helemaal op, geluid loopt soms niet synchroon , of hij neemt maar 8 min op, vind het storend dat ik ook niet meer de radio kan gebruiken, heb maar een binnen antenne gekocht.

die set up box is gebruiks onvriendelijk, en spartaans , en tot heden wat nieuwe software gekregen.
maar geen echte oplossingen

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• dennisfr
dj.verhulst schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:30:
ik heb Fiber na het ziggo & Caiway debacle ,, ben over het TV pakket niet te spreken, ik blijf storingen houden met het kijken van opgenomen dingen, programma's staan er niet helemaal op, geluid loopt soms niet synchroon , of hij neemt maar 8 min op, vind het storend dat ik ook niet meer de radio kan gebruiken, heb maar een binnen antenne gekocht.

die set up box is gebruiks onvriendelijk, en spartaans , en tot heden wat nieuwe software gekregen.
maar geen echte oplossingen
TV platform, incl. ontvangers en Android app, zijn hetzelfde als van Online.nl. (ik heb ook een ontvanger met Online.nl firmware en die doet het ook gewoon op het Fiber netwerk). Beide hebben dezelfde problemen, oa freezes. De app van Online is overigens geüpdatet waardoor die ook werkt op Android >=5.0, die van Fiber crashed nog steeds.

Problemen lijken dus of in het Solocoo tv-platform te zitten, of in de glasvezel van Cogas.

Toch ben ik over het algemeen niet ontevreden.

• dj.verhulst
de telefoon doet het tot op heden wel,, internet ook wel al schommelt de snelheid wel heb 200/200 maar vaak blijft de upload achter op een 120 a 160 ,, ze willen er niks aan doen dan een monteur die voor mijn rekening is als er iets verkeerd zit...

vandaag doet ie het netjes Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4616342329.png

ben er eigenlijk helemaal klaar mee al dik 6 maanden gezeik,, wil eigenlijk opstappen.
maar heb geen serieus breedband alternatief, adsl/vsl is gewoon heel veel minder en caiway komt er hier niet in, ga ze niet belonen.

dus wacht ik voorlopig maar af tot er andere aanbieders zijn op de glasvezel..
en blijf de helpdesk maar plagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Als ik jou was zou ik toch voor Caiway kiezen. Voordeel: je kan in heel je huis televisie kijken via de coaxkabel en het basispakket is ook nog eens ongecodeerd. Je hebt dan helemaal geen apart kastje meer nodig om televisie te kijken en het internet op de glasvezel en telefonie van Caiway is echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Vandaag officieel overgegaan van Fiber.nl naar Caiway glasvezel ( G250 ). Het abonnement bij fiber loopt door tot 3 september, echter zaten we gister ochtend ineens zonder TV, Internet of telefoon ! Morgen komt het installatie pakket van Caiway pas binnen, dus we stonden voor een uitdaging.

Na even gebeld te hebben met de helpdesk van Fiber werd mij verteld dat het signaal er nog wel was, maar dat Caiway het singaal al overgenomen had. Na het pakje kaarten al bijna klaar gelegd te hebben op advies van de Fiber medewerker toch maar even met Caiway gebeld.

Vriendelijke jongen bij caiway gesproken met wie ik samen geprobeerd heb het singaal actief te krijgen via het glasvezel modem van Fiber. De uitkomst was echter dat we 45 minuten verder het toch maar opgegeven hebben, omdat het niet ging lukken. Gelukkig hadden we nog televisie via de Coax kabel ( dit werkte gewoon nog super en als vanouds ), en waren er een paar goeie films op rtl 7, dus zijn we de avond wel doorgekomen.

Vandaag het pakketje van Caiway binnen ( als het goed is ). Hopelijk dat de installatie wel soepel verloopt en we vanavond niet weer lang aan de telefoon moeten zitten. Verder erg benieuwd wat het gaat worden. De klanten service is in ieder geval vriendelijk en snel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Heb je ook televisie via de coaxkabel als je klant bent bij Fiber?

Dat wist ik niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
H D R schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:16:
Als ik jou was zou ik toch voor Caiway kiezen. Voordeel: je kan in heel je huis televisie kijken via de coaxkabel en het basispakket is ook nog eens ongecodeerd. Je hebt dan helemaal geen apart kastje meer nodig om televisie te kijken en het internet op de glasvezel en telefonie van Caiway is echt uitstekend.
ik wil dat pertinent niet.

Ja je kan als je fiber via glas heb gewoon je coax houden van caiway....

hoop dat er meer glas aanbieders komen,, dan jump ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
dj.verhulst schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

ik wil dat pertinent niet.

Ja je kan als je fiber via glas heb gewoon je coax houden van caiway....

hoop dat er meer glas aanbieders komen,, dan jump ik wel.
Betaal je dan niet extra voor het tv basis abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Nee ik heb het laten uitzetten ( koste wel 3 maanden ) anders moest ik € 17,50 per maand betalen voor de basis doorgifte coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 08:16
dj.verhulst schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:45:
ben er eigenlijk helemaal klaar mee al dik 6 maanden gezeik,, wil eigenlijk opstappen.
maar heb geen serieus breedband alternatief, adsl/vsl is gewoon heel veel minder en caiway komt er hier niet in, ga ze niet belonen.

dus wacht ik voorlopig maar af tot er andere aanbieders zijn op de glasvezel..
en blijf de helpdesk maar plagen.
Heb je Solcon overwogen? Is namelijk naast Caiway en Fiber ook aanbieder op Cogas glasvezel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
dat is interessant,, raar eigenlijk ik kijk af en toe bij van die internet vergelijkings sites en daar staat deze niet tussen zijn er nog mee aanbieders ?

ik ga dit eens vergelijken
http://www.solcon.nl/part.../cif/pakketten/alles-in-1

en dan zien hoe snel ik van Fiber af kan mocht Solcon beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@DJ.Verhulst, jij bent echt klaar hé met Caiway :P

Je eigenwijzigheid kost je wel veel geld en gebruikersgemak, maar als je dat er voor over hebt vooral doen ;)

Ben zelf al aan het rondneuzen en zoals het er nu uitziet ben ik volgende jaar (1 maart ben ik een jaar klant) nog steeds het goedkoopste uit bij Caiway.

Ik betaal nu € 29,95 per maand voor 30Mbit internet en TV
= € 359,40 per jaar

Straks zou dat abonnement € 39,95 per maand gaan kosten.
Totale kosten per jaar = € 479,40

Glasvezel zou per maand € 43,00 gaan kosten (dan wel 75Mbit ipv 30Mbit)
Totale kosten per jaar = € 516,00

Fiber/Solcon wordt hem helaas niet, te duur ( 44,95 per maand) en geen TV via Coax.

Nog ff wachten tot begin volgend jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verhogen ze het met een tientje per maand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Arfman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:50:
Verhogen ze het met een tientje per maand? :D
Dat was volgens mij vanaf het begin al bekend, tenminste, ik kijk er niet vreemd van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ow nu je het zegt inderdaad .. hmm .. maar eens even kijken wanneer dat voor mij ingaat en dan een beslissing nemen. Zit toch knettervast aan coax dus veel keuze heb ik niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Dat was volgens mij vanaf het begin al bekend, tenminste, ik kijk er niet vreemd van op :)
Dan zijn denk ik de rapen weer gaat in Cogasgebied wanneer dat gaat gebeuren. Wanneer de prijzen opnieuw hoger komen te liggen tov Ziggo dan gaat komen oude wonden snel weer los ben ik bang, mede omdat Caiway niet kan tippen aan de diensten van ZIggo op COAX kan van een duurder abo tov Ziggo geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Sjakie0101 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:31:
[...]
..Wanneer de prijzen opnieuw hoger komen te liggen tov Ziggo dan gaat komen oude wonden snel weer los ben ik bang...
Volgens mij zijn de wonden bij jou nooit geheeld Erik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Dan zijn denk ik de rapen weer gaat in Cogasgebied wanneer dat gaat gebeuren. Wanneer de prijzen opnieuw hoger komen te liggen tov Ziggo dan gaat komen oude wonden snel weer los ben ik bang, mede omdat Caiway niet kan tippen aan de diensten van ZIggo op COAX kan van een duurder abo tov Ziggo geen sprake zijn.
Volgens mij is ziggo nog steeds duurder (44,95 per maand) en iets sneller (40mbit) tov caiway

Qua storingen 0,0 bij caiway, ziggo heeft landelijk al een aantal storingen gehad.

Ik krijg geen stijve van 5 smart cards, dus ben heel blij met caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Grolsch schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:18:
@DJ.Verhulst, jij bent echt klaar hé met Caiway :P

Je eigenwijzigheid kost je wel veel geld en gebruikersgemak, maar als je dat er voor over hebt vooral doen ;)

Ben zelf al aan het rondneuzen en zoals het er nu uitziet ben ik volgende jaar (1 maart ben ik een jaar klant) nog steeds het goedkoopste uit bij Caiway.

Ik betaal nu € 29,95 per maand voor 30Mbit internet en TV
= € 359,40 per jaar

Straks zou dat abonnement € 39,95 per maand gaan kosten.
Totale kosten per jaar = € 479,40

Glasvezel zou per maand € 43,00 gaan kosten (dan wel 75Mbit ipv 30Mbit)
Totale kosten per jaar = € 516,00

Fiber/Solcon wordt hem helaas niet, te duur ( 44,95 per maand) en geen TV via Coax.

Nog ff wachten tot begin volgend jaar :P
nou ben het gedonder met TV van Fiber goed zat.

maar wil uit principe niet naar caiway dat het me iets meer zou kosten boeit me niet zo, al scheelt het niks als een glasvezel van caiway zou nemen op de zelfde snelheid van Fiber.

maar wat me weerhoud,, ik schiet er geen reet mee op als ik bij een Solcom de zelfde shit houd als met fiber. vind het ook lomp dat ik mijn hyper moderne smart tv niet als setup kan gebruiken, kan er via internet er van alles mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Door je principes zit je nu vast aan slecht werkende tv, via coax werkt alles nog als vanouds (gewoon goed dus), maar dan zul je toch echt naar caiway moeten, wat je niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
dj.verhulst schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:06:
[...]

nou ben het gedonder met TV van Fiber goed zat.

maar wil uit principe niet naar caiway dat het me iets meer zou kosten boeit me niet zo, al scheelt het niks als een glasvezel van caiway zou nemen op de zelfde snelheid van Fiber.

maar wat me weerhoud,, ik schiet er geen reet mee op als ik bij een Solcom de zelfde shit houd als met fiber. vind het ook lomp dat ik mijn hyper moderne smart tv niet als setup kan gebruiken, kan er via internet er van alles mee
Wat is nou je reden dat je niet naar Caiway wilt. Ziggo wilde geen diensten meer leveren en toen is caiway de diensten aan gaan bieden. Dat is er gebeurd. Je kan blijven zeuren over dat er geen aanbieder is die goed werkt. Maar er is er een die dat meestal wel gewoon goed doet. Je kan dan gewoon je "hypermoderne smart tv" gebruiken en je hebt stabiel internet. En dat allemaal vannaf 43€ per maand.

Wees blij dat je glasvezel kan nemen. Kon dat maar waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
Het TV product op de coaxkabel van Caiway is gewoon erg goed. Niet zon geknepen HD beeld als Ziggo nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens snelheid glasvezelinternet is altijd meer dan beloofd bij Caiway

Wat kan een mens zich kwellen zoals forumlid dj.verhulst |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Voor sommige mensen is het af en toe tijd voor zelfreflectie. Kom uit je comfort zone en hoeveel slechter is het nu geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Zojuist alles aangesloten van caiway met het 250/250 glasvezel pakket en ik ben dik tevreden tot nu toe, snelheid is prima

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4618656465.png
Inderdaad meer als beloofd, dus dat is altijd lekker :).

Televisie werkte ook zonder slag of stoot, dus als dit een voorbode is ben ik happy :). O-)
Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste