Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Ach we profiteren allemaal als klant van Caiway door deze situatie.
.
-Tweede scherm alle basiszenders per april 2015
-Fox Sports Go per maart 2015

Over de smartcard kun je twisten. Basiszenders zijn ongecodeerd te ontvangen bij Caiway.

Kortom ze zijn opweg naar je wensen Erik.

Overigens krijgen jullie ook een tweede aanbieder in het Cogasgebied over het glasvezel.
Cbizz! Je hebt hier als consument niet veel aan maar goed er zijn meerdere aanbieders dus dan kan je daar niks meer over zeggen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door jeroen028 op 04-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind slechts drie smartcards erg karig voor 2014.
Ziggo biedt kostenloos 5 smartcards aan voor je volledige pakket.

Dat moet Caiway ook gaan doen vindt ik.
Extra bij betalen voor je andere toestellen slaat echt nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:30:
Ik vind slechts drie smartcards erg karig voor 2014.
Ziggo biedt kostenloos 5 smartcards aan voor je volledige pakket.

Dat moet Caiway ook gaan doen vindt ik.
Extra bij betalen voor je andere toestellen slaat echt nergens op!
Caiway zal wel moeten. De ex-Ziggo klanten gaan het anders niet pikken. We willen er allemaal niet op achteruit.

Wat beteft CBizz, die richt zich op de zakelijke markt voor internet en telefonie, geen televisie.
CBizz is een toch niet toevallig een zakelijke markt-poot van Caiway?????

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-10-2014 22:11 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

http://www.cbizz.nl/cbizz/over-cbizz/
Per 1 oktober 2009 is Caiway Business verzelfstandigd. Dat geeft ruimte om de dienstverlening precies af te stemmen op de behoeften van de zakelijke klanten. Sinds 7 april 2010 worden de diensten geleverd onder de naam CBizz.
Wel dus.

Ik blijf zolang het kan bij Ziggo. Heb het nog eens door zitten rekenen en Caiway is met alles duurder, plus extra betalen voor smartcards plus maximaal 3 TV's per huishouden, please. Leuk dat ik een marginaal snellere download krijg (en een veel hogere upload) maar daar heb ik niet zoveel aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Caiway moet zijn product meer afstemmen op de wensen van de klant. Ik loop ook al jaren aan tegen het feit dat drie smartcards niet genoeg is voor mijn gezin. Ik heb een televisie waar een dubbele kabeltuner in zit en twee CI sloten. Ik heb om alles goed te laten werken zodat ik van ander gecodeerd kanaal kan opnemen als waar ik naar kijk, al twee smartcards nodig voor één televisie.

Maar Caiway weigert mee te werken en zegt nog doodleuk dat ik vanaf de vierde smartcard een nieuw abonnement moet afsluiten voor het basis en ook weer aanvullende pakket.

Dat vind ik pure diefstal en onbegrijpelijk in een tijd dat het normaal is dat je in heel je huis je tv programma's wil kunnen zien. Bij betalen daarvoor en beperken in aantal is echt van de zotte !!

Ook verhuurt Caiway zelf CI modules en verkoopt deze niet. Dat is ook geldklopperij want voor het huurbedrag heb je deze module in ruim een jaar zelf al afbetaald.

Gelukkig kan je de modules zelf nog wel kopen in de winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
En het is nog leuker aan het worden. Er is op ander forum een vraag gesteld:

Vorige maand heb ik een alles in 1 glas G200 besteld bij CAIWAY.
Pakket is keurig binnen alles werkt naar behoren.
Echter zit ik nu met het volgende probleem;
Ik woon in een Cogas gebied.
Glasvezel diensten worden geleverd door CAIWAY.
Analoge signaal door COGAS (nu overgenomen door CAIWAY)
Digitale diensten op COAX lopen via Ziggo.
Om digitale tv te kunnen kijken heb ik een smartcard nodig van Ziggo.
Ziggo zegt om een smartcard te activeren moet je klant van ons zijn.
Vervolgens bel ik de klantenservice van CAIWAY leg ik de situatie uit zeggen ze dood leuk betaal 5 euro extra en neem interactieve TV van ons. Dit wil ik niet!
CAIWAY verwijst me naar Ziggo, Ziggo verwijst me door naar CAIWAY.
Vervolgens Wil ik mijn CAI abo opzeggen mag dit ook niet omdat dit een onderdeel is van mijn pakket.
Ik wil gewoon mijn diensten waar ik recht op heb!

Hoe nu verder?

Het antwoord van caiway:
De door u omschreven situatie is correct. Caiway levert diensten via glasvezel, u kunt via Cogas analoog kijken, wilt u digitale TV kijken dan is een smartcard via Ziggo nodig.

Ziggo communiceert nu dat er geen netwerkcapaciteit per 28 sept jl. beschikbaar is Cogas gebied, wat gevolgen heeft voor Cogas glasklanten zonder IPTV en TV Standaard! Klanten zoals u.

Halverwege oktober weet Ziggo waarschijnlijk meer en informeren zij de klanten.

Wanneer u persoonlijk contact met ons wenst dan is dit mogelijk. Kunt u uw adresgegevens doorgeven via een PB?

Met vriendelijke groet,

Met andere woorden: Ziggo heeft nu zogenaamd een capaciteitsprobleem. Wie is er de dupe? De klant. Ziggo baalt er denk ik giga van dat ze alleen nog maar tv leveren ipv alles in een. Je maakt mij niet wijs dat ze een capaciteitsprobleem hebben. Ja ze investeren geen eurocent meer en laten de cogas klanten lekker in de kou staan. En caiway kan/wil ook niets doen. Waardeloze situatie dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ziggo wil van deze situatie af en wi gewoon geld zien van Caiway. Alles ligt in onderhandeling op dit moment en ergens midden/eind oktober krijgen we te horen wat de situatie per 1 januari zal zijn.
Ondertussen is Ziggo alvast gestopt met het uitgeven van Smartcards waar je uit mag afleiden dat Caiway dit binnenkort zelf gaat doen en dat Caiway ook zelf de digitale tv via COAX gaat leveren. Wellicht zelfs eerder dan 1 januari. Wat lastig blijft is de overgang van internet en telefonie dat tot nu toe loopt via de modem van Ziggo...... maar goed wellicht dat er eerst een overgangssituatie zal zijn waarbij alle klanten van Ziggo langzamerhand het modem moeten wisselen voor een glasmodem van Caiway.

Mocht Ziggo aanbieder van COAX blijven dan blijf ik er bij dat Caiway verkeerd heeft aangesloten door niet te kiezen voor een Glas naar Coax-sitiuatie zoals deze er wel is in diverse andere gebieden waar bijv Reggefiber en Vodafone aan het werk zijn. Daar is de gemaakte aansluiting een kastje inclusief glas naar Coax-aansluiting.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-10-2014 19:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook. Er zijn genoeg technische voorzieningen om op de tweede glasvezel DB-C door te geven.
Maar als ik het goed begrijp is de coaxkabel in het Cogas gebied niet van Ziggo maar van CIF toch?
Dan lijkt het me logisch dat het slechts een kwestie van tijd is voordat het coaxsignaal ook van Caiway wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:21
Ik heb ook alles in 1 glas 200 van caiway. En de digitale televisie blijft via de coax geleverd door Ziggo. Dat stond ook in mijn opzegbrief van ziggo. Dus laat jullie niet gek maken, de geactiiveerde smartcards blijven gewoon werken via ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Onsmakelijke situatie waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Echter zwellen de geruchten steeds sterker aan dat Ziggo per 1 januari 2015 toch echt de stekker uit de hele handel trekt in Cogas gebieden.

Dat betekent dus voor iedereen meer kosten (want TV pakketten zijn duurder en minder uitgebreid bij Caiway), mailproblemen (want je @ziggo.nl adres gaat niet meer werken), meer betalen voor telefonie en extra betalen voor je smartcards.

Als dit echt waar blijkt te zijn, en het op deze manier door mijn strot wordt gedrukt, haal ik de Consumentenbond/Kassa/Nationale Ombudsman erbij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:56
Als je straks in het Cogas gebied kunt kiezen uit glasvezel van Caiway of kabel van Caiway, dan ga je er volgens mij op achteruit. Lijkt mij dan een zaak voor de Autoriteit Consument en Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook gebieden van Cogas, waar geen glasvezel wordt aangelegd maar alleen de coaxkabel ligt. Wat gaat Caiway daarvoor doen?

De internetsnelheden van Caiway op de coaxkabel zijn namelijk antiek laag en erg duur voor de geboden lage snelheden.
Die mensen gaan vergeleken bij Ziggo, enorm achteruit in internetsnelheid.

Het snelste internet op de coaxkabel bij Caiway is slechts 50 mbit/s en dat kost dan maar liefst 70 euro per maand voor een alles in 1 pakket, met basispakket en bellen met 10 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Laatst online: 11:01
Ik zag dat de OP gisteravond was aangepast. Misschien nog het volgende toevoegen:

Voor alle wijken in Almelo is nu bekend wanneer er glasvezel besteld kan worden.

Misschien dit ook nog even updaten:
De facturering van de kabel gaat nog altijd via Cogas (€16,99). <knip><knip> Geen behoefte aan TV kijken over de kabel? Dan kan je het contract met Cogas opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:18:
Dat vind ik ook. Er zijn genoeg technische voorzieningen om op de tweede glasvezel DB-C door te geven.
Maar als ik het goed begrijp is de coaxkabel in het Cogas gebied niet van Ziggo maar van CIF toch?
Dan lijkt het me logisch dat het slechts een kwestie van tijd is voordat het coaxsignaal ook van Caiway wordt doorgegeven.
En hier ligt dan ook een groot deel van de waarheid voorzover mijn redenering strekt. Verder lees ik veel speculatie. Het zal allemaal wel meevallen, en jullie voormalig Ziggo gebruikers zullen er vast niet zo op achteruit gaan als nu geschetst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag Caiway de internetsnelheid op de coaxkabel weleens drastisch opschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Welnee man. Waarom zou je dat doen als je naast een coax netwerk, een rete snel glasnetwerk hebt. Dan moet men dubbel investeren. Lijkt mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet dat Cogas in een paar gemeenten geen glasvezel aangelegd heeft .
Die mensen hebben alleen internet over de coaxkabel.

Caiway heeft lage snelheden en extreem hoge prijzen op de coaxkabel.

In onder andere Delden en Wierden is dit aan de orde.

Op het moment dat de coaxkabel geheel overgaat van ZIggo naar Caiway, zitten die inwoners met een antiek lage internetsnelheid en een torenhoge prijs.

Kijk maar eens op de Caiway website bij de gemeente Gouda als voorbeeld en je ziet wat ik bedoel en schrik je een hoedje !!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Deze opmerking slaat kant nog wal. Er zijn ook alternatieven zoals KPN. Welliswaar is dat geen COAX maar ze zijn wel afdoende. Daarnaast is men wel degelijk bezig om Glasvezel in de buitengebieden aan te leggen, men wil hier werklozen voor inzetten.

Als ik me verder niet vergis heef Wierden zelfs een voordeel, daar liggen twee glasvezellijnen, ook een via Reggefiber door een foutje van de Gemeente Wierden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
Klopt, Wierden heeft 2 aanbieders. Met eigen lijnen.

[ Voor 20% gewijzigd door internet4me op 11-10-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
berning schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:40:
Als je straks in het Cogas gebied kunt kiezen uit glasvezel van Caiway of kabel van Caiway, dan ga je er volgens mij op achteruit. Lijkt mij dan een zaak voor de Autoriteit Consument en Markt.
Nu langzaam aan zeker is dat de fusie van UPC/Ziggo doorgaat zijn we misschien beter af met Caiway in het Cogas gebied. De tijd zal het leren.

http://voorgenomenintegratieupcenziggo.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Roger_Rabbit op 11-10-2014 18:08 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wierden en Delden is geen buitengebied maar zijn gewone dorpen. Cogas heeft daar bewust gekozen voor geen aanleg. Staat op de website van Cogas glasvezel.

Dus wat gaat Caiway die klanten daar bieden op de coaxkabel als het niet kan op het glas?
Misschien kiest Caiway voor de glasvezel van Reggefiber, maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd.

Als dat niet gebeurt kan je er lang of kort over praten, maar feit is dat Caiway in die gemeenten alleen zijn diensten kan aanbieden op de coaxkabel.

Met 50 mbit/s maximaaal .............. en een belachelijk hoge prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:43:
Wierden en Delden is geen buitengebied maar zijn gewone dorpen. Cogas heeft daar bewust gekozen voor geen aanleg. Staat op de website van Cogas glasvezel.

Dus wat gaat Caiway die klanten daar bieden op de coaxkabel als het niet kan op het glas?
Misschien kiest Caiway voor de glasvezel van Reggefiber, maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd.

Als dat niet gebeurt kan je er lang of kort over praten, maar feit is dat Caiway in die gemeenten alleen zijn diensten kan aanbieden op de coaxkabel.

Met 50 mbit/s maximaaal .............. en een belachelijk hoge prijs.
Mijn stelling is dan dat je niet afhankelijk bent van Caiway. Er zijn tal van andere oplossingen via andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent nooit afhankelijk van een aanbieder, maar de vraag wat Caiway kan bieden aan de klanten in Delden en Wierden blijft nu wel onbeantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:08

Patrick89

PSN : Gamesource

Even mijn frustratie uiten van deze kant :

Nieuwbouwwoning in almelo, er staat geen signaal op de kabel en caiway kan alleen maar analoge tv leveren via de kabel.
Ziggo neemt geen nieuwe klanten aan omdat ze capaciteit problemen hebben zoals ze het zelf omschrijven.
Volgens de cogas is caiway nu verantwoordlijk (Zelfde vestiging adres als cogas volgens kvk) maar die kunnen mij dus tot 1-1-2015 niks leveren.

Kortom een verhaaltje met kastjes en muren en vervolgens kun je niet over omdat je een eigen bedrijf hebt die een internetverbinding nodig heeft !

Dingen die ik na veel gezeik teweten ben gekomen :
Ziggo heeft capaciteit problemen
Caiway heeft een verkoop verbod.

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick89 op 13-10-2014 13:29 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk is nu wel dat Ziggo weigert nog langer mee te werken, omdat ze met hun product het alles in 1 pakket van Caiway ondersteunen.

Een begrijpelijke keuze van hun kant.

Wat ik niet snap is dat er geen signaal op de kabel staat, maar wel analoge televisie geleverd kan worden. Wie levert dat dan? Caiway of Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Laatst online: 11:01
Patrick89 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:23:
Even mijn frustratie uiten van deze kant
Dat is goed balen. Ziggo wil voor digitale tv en kabelinternet geen nieuwe klanten meer aannemen in Cogasgebied en je hebt wél internet nodig.

Frustratie afreageren mag altijd. We proberen je ook nog verder te helpen. :)
Mogelijk helpen de volgende zaken nog:

- Komt er toevallig binnenkort Cogasglasvezel op jou adres bschikbaar? Op http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/ staat per wijk wanneer Caiway glasvezelpakket gaat leveren in Almelo.

- Ik lees dat je een bedrijf bent, dus waarschijnlijk kom je dan terecht bij CBizz ipv Caiway voor glasvezelinternet op het Cogasglasvezelnetwerk. CBizz zal waarschijnlijk dezelfde startdatums hanteren als Caiway, maar je kunt altijd even bellen of ze iets kunnen regelen en al eerder kunnen leveren. Voor zakelijk is soms nog wel eens een uitzondering te maken tov particulier. Misschien kan CBizz een tijdelijke oplossing (via VDSL2+ regelen) totdat ze je via FttH kunnen bedienen?

- Dit topic gaat over tv/internet/bellen via glasvezel in cogasgebied. Jou vraag gaat over kabelinternet en er zit bij de lezers in dit topic relatief weinig expertise over kabelinternet in cogasgebied. Je zou je vraag misschien beter kunnen stellen in het topic '[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8'. Wellicht kunnen ze in dat topic iets zinnigs zeggen of creatieve alternatieve oplossingen gaat werken. (Bijvoorbeeld kabelinternet bestellen op een adres waar ziggo nog wél wil leveren en dan vervolgens het modem aansluiten op jou eigen adres.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:10

vr6-only

Blub Blub

Erikrijnders schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:41:
Deze opmerking slaat kant nog wal. Er zijn ook alternatieven zoals KPN. Welliswaar is dat geen COAX maar ze zijn wel afdoende. Daarnaast is men wel degelijk bezig om Glasvezel in de buitengebieden aan te leggen, men wil hier werklozen voor inzetten.

Als ik me verder niet vergis heef Wierden zelfs een voordeel, daar liggen twee glasvezellijnen, ook een via Reggefiber door een foutje van de Gemeente Wierden.
internet4me schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:56:
Klopt, Wierden heeft 2 aanbieders. Met eigen lijnen.
Ik weet niet hoe jullie bij dit verhaal komen. Maar in Wierden en in Delden is er maar één glasvezelboer en dat is Reggefiber. Geen enkele woning in Wierden en Delden heeft twee glasvezellijnen. In Markelo hebben Cogas en Reggefiber wel liggen klooien en uiteindelijk heeft Reggefiber zich teruggetrokken en zijn ze vol gas gaan aanleggen in Wierden en Delden. :D.

Als je doelt op: voorbereiding. Dat klopt. Cogas heeft bij nieuwbouw woningen een combikabel gelegd, wat bestaat uit een C6/9 of 12 + 7mm tube. Reggefiber heeft deze tubes bijvoorbeeld overgenomen op het complex "Stadshagen" in Delden en deze benut om glasvezel te blazen naar de woningen.

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 13-10-2014 17:23 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik, dus daar kan Caiway alleen maar diensten leveren over de coaxkabel.
Dat is toch verschrikkelijk als de Ziggo abonnees daar terug moeten naar de antieke internetsnelheden op de coaxkabel van Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:48:
Dat bedoel ik, dus daar kan Caiway alleen maar diensten leveren over de coaxkabel.
Dat is toch verschrikkelijk als de Ziggo abonnees daar terug moeten naar de antieke internetsnelheden op de coaxkabel van Caiway?
Maak je alsjeblieft niet zo druk. Je speculeert veel te veel. Wacht af en je zal zien dat Caiway de juiste keuze heeft gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb jij inside info dan? Ik zie het allemaal wat minder rooskleurig in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik hoop dat cognac nog serieuze aanbieders op de glasvezel gaat toe laten 1 iptv tuner is niet meer van deze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Arfman schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:34:
Heb jij inside info dan? Ik zie het allemaal wat minder rooskleurig in namelijk.
Ja, maar die mag ik helaas niet delen. Binnenkort weten jullie meer. (En nee, niet van mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Neyluzz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:18:
[...]

Ja, maar die mag ik helaas niet delen. Binnenkort weten jullie meer. (En nee, niet van mij ;))
Hm. Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat alles was gebleven zoals het is en ik gewoon Ziggo had kunnen houden. De reacties op Caiway die ik her en der vind stemmen me niet heel positief. Daarnaast is Caiway op letterlijk alle fronten duurder (TV, internet én telefonie) en ik vraag me af hoe het nu gaat met mijn Sport 1 abbo die ik genomen heb bij Ziggo.

Vragen, vragen, vragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:02:
[...]

Hm. Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat alles was gebleven zoals het is en ik gewoon Ziggo had kunnen houden.
Dat is een risico dat Ziggo destijds heeft genomen door diensten over een coax netwerk van een ander te leveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Neyluzz op 14-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sportliefhebbers zijn ook hun Nederlands commentaar kwijt bij Eurosport 2. Dat biedt Caiway namelijk niet. Alleen Engels.

Maar gelukkig ziet Neyluzz het zonnig in.

Krijgen we eindelijk de mogelijkheid tot vijf smartcards op 1 abonnement zonder maandelijkse toeslag zoals bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:47:
En sportliefhebbers zijn ook hun Nederlands commentaar kwijt bij Eurosport 2. Dat biedt Caiway namelijk niet. Alleen Engels.
Bedoel je Nederlandse audio? Of ondertiteling?

[ Voor 22% gewijzigd door Neyluzz op 14-10-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlands audio.

Volgens mij is Caiway nog de enige aanbieder van Nederland die Eurosport 2 zonder Nederlands commentaarstem aanbiedt.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:09

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

13 jaar lang is het geen enkel probleem geweest om @Home/Ziggo af te sluiten in het Cogas gebied en wist men moeiteloos capaciteit uit te breiden als dat nodig was, en nu kan er niet eens een enkele tv-abonnement afgesloten worden? Welke capaciteit? Zit hun CRM-pakket te vol?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/126e8vc.png

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Politiek, uiteraard. Maar we zullen zien wat Caiway ons brengt. Denk alleen dat de manier waarop het door de strot wordt gedrukt bij veel mensen kwaad bloed zet, maarja, alternatieven zijn er niet meer he. Lijken wel Comcast/Time Warner Cable praktijken zoals in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Het alternatief is VDSL waar vooral klanten aan de onderkant van de markt die toch niet zo veel eisen stellen massaal naar zullen overstappen. Zowel Ziggo als Caiway zullen hier flink op verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 13-09 21:07
Weet niet wat jullie voor problemen hebben maar ik heb afgelopen vrijdag met ziggo en caiway gebeld en duidelijk antwoord gekregen. Ben nu Ziggo alles in 1 plus abonnee en met het abo wat caiway aanbiedt voor G100 ben ik van alles voorzien, met als kanttekening dat ik alleen het standaard tv abonnement van Ziggo heb.

Ik heb eerst caiway gebeld en inderdaad, Ziggo blijft de analoge tv diensten leveren waarvoor je inderdaad een tv abonnement van ziggo nodig bent.

Daarna met Ziggo gebeld en omdat ziggo al sinds jaar en dag in het cogas gebied de kosten voor het televisiesignaal in mindering brengt op de factuur hebben ze mijn alles in 1 abonnement omgezet in een tv only abonnement waar ik in principe elke maand een factuur van 0 euro krijg, omdat mijn smartcard nog gelinkt moet blijven aan een account van ziggo.

Zo heb ik dus wel 100/100 internet met daarbij tv via de coax voor €42,50 per maand (eerste 3mnd €30), ipv 54,95 bij de Ziggo (€16,99 Caiway/Cogas + Ziggo €37,96).

De vriendelijke man van de afdeling opzeggingen bij de ziggo had zelf deze constructie nog niet eerder meegemaakt maar na heen en weer informeren bleek deze oplossing de juiste.

Aangezien ik toch via coax tv blijf kijken is dit voor mij de mooiste oplossing. 100/100 abo met overal hd via de coax.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Wij als bestaande klanten hebben (nog) geen problemen. Het zijn de nieuwe klanten die in het Cogas-gebied geen abonnement van Ziggo kunnen afsluiten, terwijl er op de site van Caiway doodleuk naar Ziggo wordt verwezen voor digitale tv.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/207rhpu.png

[ Voor 10% gewijzigd door MORCIK op 15-10-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:15

AlexAuto

Parttime Tweaker

De kogel is door de kerk...
(Zie bericht crashoverride - dubbelop)

[ Voor 96% gewijzigd door AlexAuto op 16-10-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 10:51

chromeeh

the Gnome

ALMELO - Tienduizenden Ziggo- abonnees in Noord- en delen van centraal Twente moeten verplicht overstappen naar de nieuwe provider Caiway. Daarover krijgen zij vandaag een brief van Cogas.

De overstap is nodig, omdat netwerkbeheerder Cogas heeft gekozen voor deze nieuwe partner. Daarmee verdwijnt Ziggo van de Cogas-kabel.

Coaxkabelnetwerk
​Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel. Cogas beheert het ‘gewone’ coaxkabelnetwerk in een groot deel van Twente, met name in het noorden van de regio, maar ook in bijvoorbeeld Hof van Twente.

Zelf aanvragen
Via het Cogasnetwerk wordt nu een standaard analoog tv-abonnement aangeboden. Wie meer wil via de kabel, kan dat nu alleen regelen via Cogas-partner Ziggo. Die biedt extra tv-zenders, digitale en interactieve tv en internet en bellen via de kabel. Cogas heeft besloten om met ingang van volgend jaar verder te gaan met een nieuwe partner, Caiway. Voor de Cogas-Ziggo-abonnees betekent dat dat ze verplicht moeten overstappen, omdat Ziggo dan van hun kabel verdwijnt. Het Ziggo-abonnement wordt automatisch beëindigd, maar het nieuwe abonnement bij Caiway moet door de klant zelf worden aangevraagd.

Capaciteit
Ziggo mag de klanten namelijk niet automatisch overdoen aan een ander bedrijf. De verplichte keuze in het verleden voor Ziggo, en nu dus voor Caiway, is voor een coaxnetwerk overigens niet ongewoon. De capaciteit van dergelijke netwerken is te klein om bedrijven onbeperkt toegang te bieden en dus hebben veel coax-netwerkbeheerders in Nederland een contract met één vaste provider. Anders ligt dat bij glasvezel. De capaciteit van die verbindingen is veel groter en daardoor kunnen via glasvezel meer providers hun diensten aanbieden.

2015
Glasvezelnetwerkbeheerders zijn dan ook verplicht hun netwerk beschikbaar te stellen aan verschillende providers. Reggefiber, de concurrent van Cogas in de aanleg van glasvezel, biedt de klant bijvoorbeeld keuze uit vijftien providers. Bij Cogas is de keuze voorlopig beperkt: alleen Caiway heeft momenteel toegang tot het netwerk. In de loop van volgend jaar komen daar wel andere providers bij, maar het is nog niet duidelijk wie dat worden en per wanneer ze hun diensten aanbieden. De overgang van Ziggo naar Caiway vindt in januari/februari 2015 plaats. Abonnees krijgen van Caiway te horen op welke dag ze aan de beurt zijn.
Bron

Dit was te verwachten n.a.v. eerder berichten...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
" Het Ziggo-abonnement wordt automatisch beëindigd, maar het nieuwe abonnement bij Caiway moet door de klant zelf worden aangevraagd."

Zullen mensen dit niet verkeerd op gaan vatten? dat ze denken dat hun digitale abonnement wordt opgezegd?

Want ik neem niet aan dat het ziggo abo wordt opgezegd, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Isane op 16-10-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
Mooi waardeloos dit. Hele rompslomp die door je strot wordt gedouwd en je wordt er niks beter door.

Snelheid bij Ziggo nu 180Mbit, Cayway heeft maar max 40Mbit op coax, retetraag.

Alles werkt hier al jaren perfect met Ziggo, nu is het maar afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
MORCIK schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:23:
Wij als bestaande klanten hebben (nog) geen problemen. Het zijn de nieuwe klanten die in het Cogas-gebied geen abonnement van Ziggo kunnen afsluiten, terwijl er op de site van Caiway doodleuk naar Ziggo wordt verwezen voor digitale tv.

[afbeelding]
Lekker dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto

AlexAuto

Parttime Tweaker

MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:34:
Zullen mensen dit niet verkeerd op gaan vatten? dat ze denken dat hun digitale abonnement wordt opgezegd?
Dat digitale tv-pakket/Internet van Ziggo wordt juist opgezegd. Omdat je al zaken doet met CogasCaiway (basispakket) blijf je gewoon je coaxkabel met analoge signaal houden - mits ze dat vanaf 2015 ook van de kabel halen 8)7 . Maar dat is nog speculatie/gissen.

[ Voor 3% gewijzigd door AlexAuto op 16-10-2014 07:45 . Reden: Aanvulling wie nu wat levert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
AlexAuto schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:42:
[...]

Dat digitale pakket/Internet van Ziggo wordt juist opgezegd. Omdat je al zaken doet met CogasCaiway blijf je gewoon je analoge signaal houden - mits ze dat vanaf 2015 ook van de kabel halen 8)7 . Maar dat is nog speculatie/gissen.
Wat? Ik heb nu Internet + TV van Ziggo en de kans bestaat dus dat het Ziggo abo weg gaat vanaf 2015?
Daarna ben ik dus verplicht (natuurlijk gissen) om een abo te nemen bij caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:45:
[...]

Wat? Ik heb nu Internet + TV van Ziggo en de kans bestaat dus dat het Ziggo abo weg gaat vanaf 2015?
Jup, Ziggo wordt erafgegooid dus iedereen moet verplicht naar Cayway. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Dat is mooi kl***n !!! Wij hebben welliswaar alleen digitale TV van Ziggo, maar wel 5 TV's in huis waar een smartcard in zit. Dat kunnen we dus nu wel gaan vergeten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik zal dan waarschijnlijk mijn digitale recorders/ontvangers ook kunnen vervangen?

Want ik neem aan dat digitale tv dan via de utp kabel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto

AlexAuto

Parttime Tweaker

MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:45:
[...]

Wat? Ik heb nu Internet + TV van Ziggo en de kans bestaat dus dat het abo weg gaat vanaf 2015?
Ja. Het is geen kans maar het zal helaas echt gebeuren. Je krijgt dus de volgende situatie:
Analoge tv [Caiway] -> dit blijft gewoon doorlopen (want je hebt immers abbo bij CogasCaiway)
Digitale tv [Ziggo over coax Caiway] -> stopt automatisch :(
Internet [Ziggo over coax Caiway] -> stopt automatisch :(

De 'stopt automatisch' dingen zal je dus vervanging voor moeten zoeken bij Caiway of bij een andere partij (via xDSL lijkt mij dan). Ik zal - als de Ziggo-diensten stoppen - niet blindelings naar Caiway gaan. Eigenlijk begint dus de hele rattenplan van 'wat zou het beste voor mij zijn' opnieuw. Voor mij geen probleem aangezien ik binnenkort ga verhuizen en even geen CAI nodig zal hebben...

@MarkoAlmelo: Op de Caiway pakketten pagina staat wel bij Televisie 'Haarscherp tv-kijken via coax'. Er is dus een mogelijkheid dat dit via coax blijft gaan (en je apparatuur dus gewoon kan blijven gebruiken), maar een echte reactie zal je moeten krijgen van de huidige Caiway gebruikers.

[ Voor 14% gewijzigd door AlexAuto op 16-10-2014 08:04 . Reden: MarkoAlmelo extra antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik ben alvast aan het rekenen geweest mbt Ziggo en Caiway...

We zijn met Caiway (Alleen TV) niet alleen meer dan 3 euro per maand duurder uit, ook kunnen wij dan maar 3 smartcards aanvragen wat echt een no-go is. Pff lastig. Er ligt hier ook Reggefiber glasvezel maar dan moeten we hele andere trucen uit gaan halen met receivers en kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Hier veel meer info :

https://www.twentestaptover.nl/

Jullie denken problemen te hebben maar ik heb een nieuwbouw woning en ik kan helemaal niks afsluiten.
Geen ziggo / Geen Caiway. (Pas vanaf 1 jan 2015)

Momenteel kan ik niet verhuizen omdat ik geen abbonement kan afsluiten, of je moet adsl willen.

P.s. Bij ziggo krijg je gratis een interactieve HD recorder en wat krijg je bij caiwat ? (Standaard ding)

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick89 op 16-10-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Patrick89 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:26:
Hier veel meer info :

https://www.twentestaptover.nl/

Jullie denken problemen te hebben maar ik heb een nieuwbouw woning en ik kan helemaal niks afsluiten.
Geen ziggo / Geen Caiway. (Pas vanaf 1 jan 2015)

Momenteel kan ik niet verhuizen omdat ik geen abbonement kan afsluiten, of je moet adsl willen.

P.s. Bij ziggo krijg je gratis een interactieve HD recorder en wat krijg je bij caiwat ? (Standaard ding)
Dat is mooi ruk, dan tijdelijk een abo opzoeken die je per maand kan opzeggen via adsl of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:56:
Ik zal dan waarschijnlijk mijn digitale recorders/ontvangers ook kunnen vervangen?

Want ik neem aan dat digitale tv dan via de utp kabel loopt?
Huidige decoders werken gewoon, wij hebben hier ook Humax decoders die gewoon ook op Caiway werken.

Zou wat zijn, anders jaagt Cogas je lekker op kosten.

Wij gaan hier iig over op Caiway glasvezel 400, coax pakket met 180 Mbit kost nu 59.95 bij Ziggo, Caiway vraagt er 64.95 voor.

Voor 62.50 heb je snelste glasvezelpakket met meer zenders, keuze is dan snel gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door dominition op 16-10-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Mooi balen is dit. Antieke internetsnelheden (komt wel glas aan maar met ziggo was dat niet nodig). Daarnaast moeten m'n ouders hun e-mailadres weer eens wijzigen (zijn van @inbel naar @home naar @speedxs naar @ziggo gegaan in 10 jaar tijd :P). Ook belt mijn moeder via ziggo mobiel, benieuwd of dat allemaal in stand blijft. De laatste jaren is ziggo prima qua snelheid en stabiliteit, heb ik caiway niet voor nodig :X vanuit consumentenoogpunt onbegrijpelijke keuze, zal wel met de facturenstroom/inkomsten van cogas te maken hebben.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
NoepZor schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:43:
Mooi balen is dit. Antieke internetsnelheden (komt wel glas aan maar met ziggo was dat niet nodig). Daarnaast moeten m'n ouders hun e-mailadres weer eens wijzigen (zijn van @inbel naar @home naar @speedxs naar @ziggo gegaan in 10 jaar tijd :P). Ook belt mijn moeder via ziggo mobiel, benieuwd of dat allemaal in stand blijft. De laatste jaren is ziggo prima qua snelheid en stabiliteit, heb ik caiway niet voor nodig :X vanuit consumentenoogpunt onbegrijpelijke keuze, zal wel met de facturenstroom/inkomsten van cogas te maken hebben.
Ik maak ook gebruik van Ziggo mobiel voor 15 euro per maand. Ik hou mijn mond dicht :X Slapende honden niet wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ziggo mobiel voor die lage prijs kan dan niet meer, aangezien je als klant vervalt...

De internetsnelheden die Ziggo nu hanteert 30/90/180 neemt Caiway dus over, maar die pakketten worden wel paar euro duurder...

Glasvezel is een betere optie, iig voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dominition schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:46:
Ziggo mobiel voor die lage prijs kan dan niet meer, aangezien je als klant vervalt...

De internetsnelheden die Ziggo nu hanteert 30/90/180 neemt Caiway dus over, maar die pakketten worden wel paar euro duurder...

Glasvezel is een betere optie, iig voor ons.
Ja dat is niet mijn eigen keuze om Ziggo te verlaten?

30 mbit is voor mij voldoende.
Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Maar goed, Caiway gaf eerst aan dat je niet verplicht bent om over te stappen. Naja dat is dus nu wel het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Officeel mag het trouwens niet eens wat er nu gebeurt, er wordt een monopoly situatie gecreëerd.
Men zegt ook dat je goedkoper uit bent dat is dus niet het geval, je betaald straks standaard 5 euro meer voor minder. Ook een standaard interactieve HD recorder is niet het gevel.

Prijs : 49,95
https://www.ziggo.nl/bundels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto

AlexAuto

Parttime Tweaker

MarkoAlmelo schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:52:
Maar goed, Caiway gaf eerst aan dat je niet verplicht bent om over te stappen. Naja dat is dus nu wel het geval
Misschien een idee om een claim in te dienen bij Caiway op 'misgelopen korting' voor het komende jaar? Zal wel zuur zijn als je bewust voor de korting een Ziggo mobiel abbo hebt gescoord. Maar een extra reden voor jou om die claim in te dienen.

@Patrick89: Hoi!

Overigens is de beschikbaarheid van diensten (getoond op twentestaptover.nl) waarschijnlijk op basis van de huidig werkende faciliteitencoax. Of iemand anders moet dit even ontkrachten. Bij mijn ouders in Almelo (Haghoek) kan er via glas worden geleverd (niet via twentestaptover.nl te zien maar wel op caiway.nl), maar op mijn adres in Vriezenveen nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexAuto op 16-10-2014 09:08 . Reden: Edit: nog niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Daar gaan we dan....

http://www.tubantia.nl/re...ten-naar-caiway-1.4581671

Geen keuze, overstappen of geen internet meer. Je moet ook zelf de aanvraag bij caiway doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 10:51

chromeeh

the Gnome

Hurricane schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:08:
Daar gaan we dan....

http://www.tubantia.nl/re...ten-naar-caiway-1.4581671

Geen keuze, overstappen of geen internet meer. Je moet ook zelf de aanvraag bij caiway doen.
Als je een stukje omhoog scrolled ;)
Daar had ik het al gepost :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Er was al een monopoly met Ziggo dus dat verandert nu nog niet.

Overal is er maar 1 coaxaanbieder, die wijzigt echter nu hier, van Ziggo naar Caiway.

Wat op twentestaptover.nl staat zijn gelijke pakketten zoals die nu door Ziggo worden aangeboden. Prijs daarvan is gelijk aan zoals ze door Ziggo werden aangeboden, wij betalen nu nml ook 64.95 voor alles in 1 extra met 180mbit internet.

Echter kun je voor 62.50 snelste glasvezelpakket krijgen waar je ook meer zenders in je basispakket hebt dan via die verkapte ziggo pakketten.

Caiway heeft nml in hun normale pakketten standaard 70+ zenders en 29 in HD. Betaal je ook meer voor en veel lagere internetsnelheden, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Topicstarter
Als ik kijk op https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod, staan daar toch echt de snelheden die Ziggo ook levert via de kabel! Misschien hebben ze dan toch meer zaken overgenomen behalve het fysieke deel.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
AlexAuto schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:05:
[...]
Misschien een idee om een claim in te dienen bij Caiway op 'misgelopen korting' voor het komende jaar? Zal wel zuur zijn als je bewust voor de korting een Ziggo mobiel abbo hebt gescoord. Maar een extra reden voor jou om die claim in te dienen.

@Patrick89: Hoi!

Overigens is de beschikbaarheid van diensten (getoond op twentestaptover.nl) waarschijnlijk op basis van de huidig werkende faciliteitencoax. Of iemand anders moet dit even ontkrachten. Bij mijn ouders in Almelo (Haghoek) kan er via glas worden geleverd (niet via twentestaptover.nl te zien maar wel op caiway.nl), maar op mijn adres in Vriezenveen nog niet.
Ik zal er een naar kijken inderdaad :) thnx.
Maar het mooie is, ik moet dus éénmalig € 19,95 betalen en ook éénmalig Verzend- en administratiekosten van € 19,95 betalen 8)7

Bij mij op de Schelfhorst steekt de glasvezelkabel nog uit de tuin. Ben benieuwd wanneer ze dit gaan aansluiten in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
HaTe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:10:
Als ik kijk op https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod, staan daar toch echt de snelheden die Ziggo ook levert via de kabel! Misschien hebben ze dan toch meer zaken overgenomen behalve het fysieke deel.
Als je echter kijkt naar de prijzen van bijvoorbeeld het goedkoopste abonnement, dan zie je ook dat dit maar liefst €10,- per maand duurder is. Ze kunnen dan wel heel hard roepen dat er niks veranderd, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet. Ik hoop dat Cogas hier heelt goed over na heeft gedacht en dat nadat al deze tummult is gaan liggen ze nieuwe glasvezel partners aan gaan kondigen.

Excuus, Meintje gaat uit van zijn eigen prive situatie waar een alles-in-1-bundel niet van toepassing is. Bovendien is Meintje pas net klant bij Ziggo (benieuwd hoe dat gaat met mijn 1-jarig contract) en rekent hij nog met de 6 maanden voor €30,- actie. :+

[ Voor 15% gewijzigd door meintje op 16-10-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Topicstarter
Het goedkoopste pakket is bij beide 49,95... ?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
Excuus, ik heb geen alles-in-1-bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:55
Ik heb eerder gehoord dat de plannen om al het glasvezel in Almelo aan te sluiten in maart 2015 gaan beginnen.

Ik ga in december verhuizen naar almelo en Ziggo is daar nu al niet meer af te nemen.

Betekend dit dat ik dan 4 maand geen internetaansluiting heb?

Vreemde situatie dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
HaTe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:10:
Ze nemen die pakketten van Ziggo over, als je kijkt wat ze normaal zelf aanbieden 8/16/40mbit gaat geen hond dat doen voor die prijzen die ze hanteren.

Echter nu we toch moeten overstappen is Glasvezel een goede optie, vooral omdat je tv blijft kijken via de coax bij een glasvezelpakket, alleen internet en telefoon gaat over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Loei123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:25:
Ik heb eerder gehoord dat de plannen om al het glasvezel in Almelo aan te sluiten in maart 2015 gaan beginnen.

Ik ga in december verhuizen naar almelo en Ziggo is daar nu al niet meer af te nemen.

Vreemde situatie dit..
Komt het wel op neer, je kunt nu geen nieuwe abo aanschaffen. Of tijdelijk ADSL nemen of iets dergelijks (wat je per maand op kan zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Loei123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:25:

Vreemde situatie dit..
Hier alle nodige informatie voor de oplevering van glasvezel in de regio Almelo.

http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick89 op 16-10-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dit wordt een drukbezocht topic de komende tijd.

Zelf hebben wij hier thuis een alles in 1 extra pakket met 180mbit, die we een klein half jaar geleden voor 2 jaar vast hebben gezet bij ziggo (2 jarig contract -> gratis HD recorder :P ). Dat contract wordt nu ook ontbonden?

Sinds een jaar of 10 hebben we hier @home/Ziggo en nooit problemen gehad. Vreemd dat het nu zo plotseling allemaal naar caiway moet. Ik hoop dat ze goede glasvezel abbonementen hebben want dat ligt hier gelukkig al wel.

Al zal het wel weer een flinke investering zijn om de HD recorder en diverse HD ontvangers te vervangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Volgens mij is de website twentestaptover.nl zwaar verouderd:
Klant bij Ziggo?

Wat verandert er voor u als u overstapt naar Caiway? Eigenlijk niet erg veel! Dankzij onze samenwerking met Ziggo, kunnen we ervoor zorgen dat u weinig zult merken van de overgang naar Caiway. Lees hieronder wat de overstap voor u betekent.
Deze samenwerking is dus per 1/1/15 opgeschort en ik denk niet dat ze voor de oud-Ziggo klanten allemaal nieuwe pakketten aan gaan bieden met de Ziggo snelheden.

De vergelijkingssite is trouwens ook wel lachen:

https://www.twentestaptover.nl/site/nl/applicatie/vergelijk
We hebben de verschillen met Ziggo voor u op een rij gezet. U zult zien dat er bijna niets verandert als u overstapt naar Caiway. Internetten zoals u gewend bent, digitale televisie in HD kwaliteit en voordelig bellen. Overstappen was nog nooit zo makkelijk.
Nou...

- Geen combimodem
- Geen WiFi spots
- Geen interactieve TV diensten(Uitzending gemist en On-demand diensten)
- Geen korting meer op Ziggo mobiel
- Geen tweede telefoonlijn
- Geen alarmlijn
- Geen extra telefoonapps
- Geen IMAP
- Geen Pay-Per-View (alleen Fox Sport Eredivisie)
- Geen zender van de maand/verrassingzenders
- Geen GO Apps van HBO, Sport1/Film1, FOX

Dit gaat een fiasco worden... In ons dorp gaat Reggefiber glasvezel zeker weten boomen.... Er staan nu al vrachtwagens met servicepunten alhier om hun abo's te slijten.

[ Voor 57% gewijzigd door Jassy op 16-10-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vince22 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:05:
Daarna met Ziggo gebeld en omdat ziggo al sinds jaar en dag in het cogas gebied de kosten voor het televisiesignaal in mindering brengt op de factuur hebben ze mijn alles in 1 abonnement omgezet in een tv only abonnement waar ik in principe elke maand een factuur van 0 euro krijg, omdat mijn smartcard nog gelinkt moet blijven aan een account van ziggo.
Ik denk niet dat dit trucje gaat werken, want Ziggo trekt per 1/1/2015 de stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:55
Ik zag nu op een pagina van Cogas dat vanaf vamdaag in meerdere wijken de Caiway abbonementen al af te sluiten zijn.

Zie ook: http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 13-09 21:07
Arfman schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:45:
[...]

Ik denk niet dat dit trucje gaat werken, want Ziggo trekt per 1/1/2015 de stekker eruit.
Tot gisteravond voor de aankondiging nog wel :F . Jammer dat er niks van gezegd werd afgelopen vrijdag toen ik overstapte.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb nu een internet+bellen abonnement bij Caiway (werkt allemaal dikke prima) en televisie (interactief) bij Ziggo (5 smartcards, 5 decoders). Wat nu? Moet ik nu gaan betalen bij Caiway voor 16,95 en heb ik daar dan alles bij? Of moet ik 5 euro per decoder per maand betalen? Verwarrend dit.

[ Voor 31% gewijzigd door Kecin op 16-10-2014 11:17 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij Caiway slechts drie smartcards krijgen op 1 abonnement. Voor meer smartcards moet je een tweede abonnement afsluiten bij Caiway.

Het basispakket zal per januari 2015 wel zichtbaar worden zonder smartcard .
Nu hebben jullie nog het Ziggo TV aanbod, ik ga er vanuit dat dat ook overgaat in het Caiway aanbod.
Zo hebben HBO abonnees straks nog maar 1 HBO kanaal in HD bij Caiway. Ook al betaal je hetzelfde :)

Ook Eurosport 2 biedt Caiway slechts aan in SD en met Engels commentaar.

Caiway moet echt een hoop aan zijn product nog verbeteren.

We hoeven jullie in het Cogas gebied niet extra te betalen maandelijks voor de smartcards en worden deze gratis verstrekt door Caiway.

Dat is mooi voor jullie, maar veel Caiway abonnees moeten daarvoor weer wel 2,95 per maand betalen per smartcard.
Dus ongelijkheid troef bij Caiway ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:20:
Je kan bij Caiway slechts drie smartcards krijgen op 1 abonnement. Voor meer smartcards moet je een tweede abonnement afsluiten bij Caiway.

Het basispakket zal per januari 2014 wel zichtbaar worden zonder smartcard .
Ik heb toevallig twee Cogas aansluitingen in huis (had ooit twee keer Ziggo, nu 1 keer Caiway), zou ik dan op de Caiway kant een alles-in-1 kunnen afsluiten en een televisie basis voor de tweede Cogas aansluiting? (Twv 8,99 voor het eerste jaar)?

Vaag allemaal, het werkte zo lekker :(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Loei123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:43:
Ik zag nu op een pagina van Cogas dat vanaf vamdaag in meerdere wijken de Caiway abbonementen al af te sluiten zijn.

Zie ook: http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/almelo/
Glasvezel ligt bij mij nog in de voortuin en ik woon op de schelfhorst (dus sinds vandaag) dus dat gaat m niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:39:
Dit wordt een drukbezocht topic de komende tijd.

Zelf hebben wij hier thuis een alles in 1 extra pakket met 180mbit, die we een klein half jaar geleden voor 2 jaar vast hebben gezet bij ziggo (2 jarig contract -> gratis HD recorder :P ). Dat contract wordt nu ook ontbonden?

Sinds een jaar of 10 hebben we hier @home/Ziggo en nooit problemen gehad. Vreemd dat het nu zo plotseling allemaal naar caiway moet. Ik hoop dat ze goede glasvezel abbonementen hebben want dat ligt hier gelukkig al wel.

Al zal het wel weer een flinke investering zijn om de HD recorder en diverse HD ontvangers te vervangen. :(
Je HD ontvangers kan je gewoon blijven gebruiken bij Caiway als je kijkt via de coaxkabel. Daar verandert niks aan voor je. Wellicht in de toekomst je zenders een keer opnieuw inlezen met andere parameters, maar dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Je HD ontvangers kan je gewoon blijven gebruiken bij Caiway als je kijkt via de coaxkabel. Daar verandert niks aan voor je. Wellicht in de toekomst je zenders een keer opnieuw inlezen met andere parameters, maar dat is het wel.
Werken de Caiway CI+ modules in kastjes van ziggo? Ik betwijfel het. :P

De caiway site geeft op mijn postcode het volgende aan:
U woont op een adres waar Caiway het TV Standaard pakket levert via de kabel inclusief analoge zenders. Als u Interactieve TV neemt, dan sluit u één televisie aan op het glasvezelnetwerk en op uw overige tv's kijkt u televisie via de kabel. Via glasvezel kijkt u naar het Basic TV pakket van Caiway. Extra zenderpakketten van Caiway zijn alleen beschikbaar via glasvezel en i.c.m. Interactieve TV.
U betaalt GEEN extra abonnementskosten voor TV Standaard.
Ik zou dan dus op één TV nog alle zenders kunnen ontvangen via glasvezel, en de rest analoog.... Voetbal kijken in de tuin zit er dan ook niet meer in. :'(

Ik neem verder aan dat het mogelijk is om van Ziggo kabel over te stappen op Caiway glasvezel.. Ik ga natuurlijk geen €64,95 per maand betalen voor een 180/18 alles-in-1 pakket als ik voor €62,50 per maand een 400/400 alles-in-1 glasvezel pakket kan krijgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:10
Hier is de glasvezel aan aangelegd tot aan de meterkast (zon wit kastje). Maar toch nog geen glasvezel via Caiway beschikbaar (Caiway levert ook niet hier volgens hun site/postcode check). :(

Zit ik dan straks zonder internet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Er is al een actie pagina opgezet op Facebook

https://www.facebook.com/...31519536899413?fref=photo

[ Voor 24% gewijzigd door Roger_Rabbit op 16-10-2014 13:06 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Zo, ff met caiway gebeld over deze vage overgang van ziggo naar caiway.

Ik kreeg te horen dat eind deze week de meeste mensen in het cogas gebied een brief krijgen met een aanbieding om over te stappen.

Maar je kunt alvast een idee krijgen door te kijken op de https://www.twentestaptover.nl website.

Abonnement blijft blijkbaar het zelfde en krijg een aanbod voor de eerste 6 maanden 10 euro korting per maand. Krijg ook een toezegging van de helpdesk dat ze hun bestaande digitale ontvangers kunnen blijven gebruiken en mocht het problemen geven dat ze gratis een digitale ontvanger + monteur gaan aansturen. En als kersje op de taart mogen we gratis overstappen naar glasvezel als het beschikbaar komt in de regio.

Dat zijn heel veel toezeggingen, ben benieuwd hoeveel van deze toezeggingen ze waar kunnen maken.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik heb 2 brieven ontvangen zojuist van Ziggo en Cogas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:31
Glasvezel is bij ons voltooid. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met glasvezel? Ik wil nu van Ziggo Alles-in-1 overstappen naar glasvezel van Caiway. Glasvezel is nog niet aangesloten (draadje ligt nog bij de voordeur). Hoe zit dat met tv (en vooral extra tv's) en de modem die we nu hebben? Caiway meldt daar helemaal niets over op haar website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben benieuwd. Ik lees het wel in de brief vanavond, maar ik zie nu al op tegen het werk wat ik ga hebben bij o.a. mijn ouders, die letterlijk al hun communicatie doen via hun @ziggo.nl adres. Zucht.

@Facebook groep: leuk, maar heeft geen enkele zin. Heb contact gehad met de Consumentenbond en blijkbaar mag wat Cogas doet gewoon, dus het is bukken of geen internet/telefonie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:20:
We hoeven jullie in het Cogas gebied niet extra te betalen maandelijks voor de smartcards en worden deze gratis verstrekt door Caiway.
Waar zie je dat?

En als je nu overstapt op glasvezel, is het dan niet langer mogelijk om via verschillende tv's naar bijvoorbeeld verschillende kanalen van FoxSports te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

brni schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
En als je nu overstapt op glasvezel, is het dan niet langer mogelijk om via verschillende tv's naar bijvoorbeeld verschillende kanalen van FoxSports te kijken?
Hmmm caiway is er een beetje vaag over maar als ik het goed begrijp kunnen ze op dit moment niet meerdere tv ontvangers aansluiten via glasvezel.

Dus hebben ze een vage midden oplossing alla coax.

https://www.caiway.nl/sit...devragen/overigetvsinhuis

[ Voor 33% gewijzigd door sHELL op 16-10-2014 13:34 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Wat Caiway vergeet is dat mijn abo van 45 euro p/m laatst verhoogd is gratis naar 90Mbit. ipv 30Mbit. Dit gaat veel extra kosten met zich mee brengen.

kosten plaatje:

internet duurder € 10,-
mobiel 2x € 20,-
onbeperkt bellen € 11,-
usenet € 5,30 optie bij ziggo gratis

lekker 41 euro per maand duurder uit.
dat is op jaar basis 492 euro

[ Voor 14% gewijzigd door Skywalker27 op 16-10-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Maar als je standaard glasvezel neemt en je oude interactieve decoder er aan gooit kun je toch mooi opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Parameters blijven hetzelfde :) Dus netwerk ID, symbol rate en frequentie hoef je niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
sHELL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:31:
[...]

Hmmm caiway is er een beetje vaag over maar als ik het goed begrijp kunnen ze op dit moment niet meerdere ontvangers aan te sluiten via glasvezel.

Dus hebben ze een vage midden oplossing alla coax.

https://www.caiway.nl/sit...devragen/overigetvsinhuis
Dus dan moet je die extra zenderpakketten bij glasvezel eigenlijk dubbel betalen (zowel voor glas als coax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Forum leden,

Caiway is de nieuwe partner van Cogas, dit houd in dat de diensten van Ziggo op de kabel komen te vervallen.
In fases van Januari tot April 2015 zal dit gaan plaats vinden, zodra dit gaat gebeuren worden de klanten schriftelijk geïnformeerd over hun diensten bij Ziggo. Vanaf dat moment komen de diensten van Ziggo te vervallen.
Caiway verplicht niemand om over te stappen naar Caiway.
Uiteraard is bij Caiway wel iedereen welkom.

Uit de meerdere meldingen begrijp ik dat er wat verwarring is omtrent de apparatuur die op dit moment in gebruik is bij Ziggo.
De huidige ontvangers kunnen nog steeds gebruikt worden.
Caiway zal dezelfde instellingen en protocollen overnemen van Ziggo.
De interactieve diensten van Ziggo zullen echter niet werken.
Caiway heeft ook interactieve diensten, die werken alleen via de Entone.
Hiervoor is een Alles in 1 Glas G200 of een Alles in 1 Glas G400 abonnement nodig.
De Entone werkt met een internetkabel op het modem, dus geen coax kabel.
Je kan met elk Caiway abonnement ook via de coaxkabel kijken.

Bij Caiway heb je geen modem nodig voor digitale televisie.
Wel heb je een digitale ontvanger nodig of een TV met een DVB-C tuner.
Het basispakket wordt ongecodeerd doorgegeven, hiervoor heb je dus geen smartcard nodig.
Heb je wel extra zenderpakketten dan heb je een smartcard nodig.

Caiway levert maximaal 3 smartcards voor de extra zenderpakketten.
Via https://www.twentestaptover.nl kan je zien welke Coax pakketten Caiway bij u gaat leveren.
Om te zien of er ook Glasvezel beschikbaar is kan je op www.caiway.nl de postcode check uitvoeren.

Acties die aangegaan zijn bij Ziggo zoals mobiel kunnen wij helaas niet beantwoorden.
Het verzoek is om deze bij Ziggo te stellen, zij dienen je te informeren omtrent lopende kortingen en acties.

Wendy
Webcare Team Caiway

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste