Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
jaaoie17 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:57:
[...]

Heb de laatste paar keren niks terug gestuurd naar ziggo, maar dit keer wel omdat het je anders geld kost.
Ik heb een postbus adres doorgekregen, maar dat gaat mij dan toch geld kosten... Hebben ze geen antwoordnummer?

EDIT: na wat googlen blijkt het gewoon antwoordnr ipv. postbus te moeten zijn O-)

[ Voor 11% gewijzigd door wurtel op 27-03-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Klopt, heeft even geduurd maar gevonden bedankt. :)

Jofels schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:20:
via caiway-kabel gaat zappen op lg tv erg slecht springt steeds naar 999 info caiway.
lopen meer mensen hier tegenaan?
passie3105 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Bekend probleem. Oplossing is: Update voor kabelprogrammeringslijst moet uit staan.
Opnieuw laten zoeken en daarna is het toestel weer supersnel en zapt niet meer automatisch naar de 901 902 enz.

[ Voor 18% gewijzigd door Jofels op 29-03-2015 22:44 ]

Jofels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19

painkill

Pain(k)(ill)

Wat moet ik precies uitzetten bij mijn LG TV?
Ik heb werkelijk alle instellingen bekeken, maar een kabelprogrammeringslijst kan ik niet vinden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie3105
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09-2024
Opnieuw de automatische afstemming doen maar dan kiezen voor "andere providers".
Dan 2 stappen terug. "Update voor programmeringslijst" uitzetten en dan opnieuw zoeken.
KLAAR !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er dan zo anders bij jullie in Twente bij Caiway op de coax, want in lees deze klacht nooit in het gewone Caiway gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
@4320p: het aanbod is in principe gelijk aan wat Ziggo hier voorheen aanbood; dat zal er wat mee te maken hebben.

Aandachtspuntje voor diegenen die 2 maanden gratis TV-Plus aangevinkt hebben en in februari overgegaan zijn naar Caiway: vandaag die TV Plus opzeggen als je er niet voor wilt betalen vanaf mei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
painkill schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:45:
Wat moet ik precies uitzetten bij mijn LG TV?
Ik heb werkelijk alle instellingen bekeken, maar een kabelprogrammeringslijst kan ik niet vinden.
Jofels schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:40:
Klopt, heeft even geduurd maar gevonden bedankt. :)

Jofels schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:20:
via caiway-kabel gaat zappen op lg tv erg slecht springt steeds naar 999 info caiway.
lopen meer mensen hier tegenaan?

[...]
Beste Jofels en painkill,

Zijn de meldingen nog actief? Indien dit het geval is dan ontvangen we graag meer informatie, waaronder de adresgegevens, via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma

[ Voor 21% gewijzigd door Caiway op 01-04-2015 14:03 ]

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Vraagje, kameraad heeft Caiway via Coax. Hij heeft de standaard sitecom router op de modem aangesloten. Alles werkt zonder problemen.

Hij wil een tplink er op aan sluiten maar de router krijgt geen WAN ip adres. Vervolgens weer de sitecom router er op aan gesloten en de router krijgt ook geen WAN ip. Ook een reset van modem+router biedt geen oplossing.

De modem is volledig up.

Als ik de laptop aan de modem koppel dan krijgt de laptop netjes een ip.

Kan het zijn dat er iets mis zit in de modem?
Morgen neem ik dan wel even contact op met caiway mocht ik het niet kunnen oplossen

EDIT: De router aangesloten op mijn netwerk. De TPlink router werkt naar behoren. Lijkt er toch op dat er iets mis gaat op de modem van mn kameraad.

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 01-04-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 14:38
Modem even poosje uit stopcontact laten en het nog eens proberen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Roger_Rabbit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:34:
Modem even poosje uit stopcontact laten en het nog eens proberen.
Het bleek de optie mac cloning te zijn. Geen idee wat het is maar alles werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
wurtel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:18:
@4320p: het aanbod is in principe gelijk aan wat Ziggo hier voorheen aanbood; dat zal er wat mee te maken hebben.

Aandachtspuntje voor diegenen die 2 maanden gratis TV-Plus aangevinkt hebben en in februari overgegaan zijn naar Caiway: vandaag die TV Plus opzeggen als je er niet voor wilt betalen vanaf mei!
blij dat je roep in principe. Ondertussen heeft Ziggo vele zenders overgezet naar HD, die in het Caiwaygebied Cogas SD zijn.

Fox Sports hadden we alle 6 zenders in HD op COAX, nu niet meer.

Daarnaast missen we nu ook al de verhoging van de internetsnelheid die Ziggo ook heeft doorgevoerd.
We zijn er gewoon op achteruit gegaan is mijn conclusie. Ik had liever iets meer betaald voor betere service en kwaliteit dan met korting teruggeworpen worden naar de jaren 90.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakie0101 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:48:
[...]

blij dat je roep in principe. Ondertussen heeft Ziggo vele zenders overgezet naar HD, die in het Caiwaygebied Cogas SD zijn.

Fox Sports hadden we alle 6 zenders in HD op COAX, nu niet meer.

Daarnaast missen we nu ook al de verhoging van de internetsnelheid die Ziggo ook heeft doorgevoerd.
We zijn er gewoon op achteruit gegaan is mijn conclusie. Ik had liever iets meer betaald voor betere service en kwaliteit dan met korting teruggeworpen worden naar de jaren 90.
We zijn er niet op vooruitgegaan. Ik ben niet ontevreden, maar heb nog wel vragen. Bijv. TV op mijn iPad.
Vanaf april beschikbaar, maar duurt dat tot 30 april?
En heel wisselende download, maar tot nu toe voldoende.
Een Airport Express direct aansluiten op het modem en internet werkt niet meer zoals altijd wel bij Ziggo.
Nu alleen nog in brugmodus.
Misschien te ongeduldig? Of doe ik iets verkeerd?
Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 21:19

painkill

Pain(k)(ill)

Caiway schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:00:
[...]

[...]

Beste Jofels en painkill,

Zijn de meldingen nog actief? Indien dit het geval is dan ontvangen we graag meer informatie, waaronder de adresgegevens, via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma
Momenteel geen last meer van verspringende zenders of andere ongein. :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Zojuist een kwartier met Caiway aan de telefoon gehangen.
Het blijkt nogal moeite te kosten de betaling van G100 pakket over te laten nemen door de verhuurder van ons appartement via facturatie naar een debiteuren nummer. Dit heb ik al bij het afsluiten aangegeven, maar voor het afsluiten was het onmogelijk om het systeem te omzeilen (er 'moest' een rekeningnummer ingevoerd worden). Na de eerste automatische incasso zou een belletje genoeg zijn om het alsnog om te zetten.

In februari gebeld, waarna er werd gevraagd om een ondertekende brief vanuit de verhuurder. Daar kon ik inkomen (immers, die moet betalen). Brief verstuurd, nadien niets meer vernomen, totdat er in februari (oke, verwerkingstijd), en ook eind maart vrolijk €42,50 van mijn rekening werd afgeschreven.

Zojuist nogmaals gebeld. Noch degene aan de telefoon, noch haar begeleider lijkt ooit van het woord 'debiteur' gehoord te hebben.* Meermalen werd ik gevraagd naar de 'IBAN-code' voor het genoemde nummer, want zonder rekeningnummer kunnen ze niets. Nu heeft ze de brief (nogmaals) doorgestuurd naar de financiële afdeling. Die afdeling mocht ik helaas niet zelf spreken en ook haar begeleider mocht ik niet zelf te woord staan (heeft ze wel uitgebreid mee overlegd).

Nu dus een reactie van de financiële afdeling afwachten.

*Ik begrijp er ook weinig van, maar ik mag toch verwachten dat een dergelijk bedrijf er meer van af weet...

Edit: vandaag nogmaals contact opgenomen met Caiway, en een medewerker getroffen die er gelukkig wel verstand van had. Als het goed is, is de wijziging in gang gezet!

[ Voor 9% gewijzigd door Pepper92 op 09-04-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Maar om het wellicht simpel te maken? Kan je niet afspreken met je verhuurder dat je 42,50 minder betaald aan hem en dat jij gewoon zelf die 42,50 betaald? Maar als caiway het gezegd heeft dat het kon moeten ze dat gewoon nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Migow schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:19:
Maar om het wellicht simpel te maken? Kan je niet afspreken met je verhuurder dat je 42,50 minder betaald aan hem en dat jij gewoon zelf die 42,50 betaald? Maar als caiway het gezegd heeft dat het kon moeten ze dat gewoon nakomen.
Dat is inderdaad de alternatieve oplossing, maar aangezien we in een studentenhuis wonen waar iedereen 10-12 maanden woont, is het andere veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Isane schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:30:
Vraagje, kameraad heeft Caiway via Coax. Hij heeft de standaard sitecom router op de modem aangesloten. Alles werkt zonder problemen.

Hij wil een tplink er op aan sluiten maar de router krijgt geen WAN ip adres. Vervolgens weer de sitecom router er op aan gesloten en de router krijgt ook geen WAN ip. Ook een reset van modem+router biedt geen oplossing.

De modem is volledig up.

Als ik de laptop aan de modem koppel dan krijgt de laptop netjes een ip.

Kan het zijn dat er iets mis zit in de modem?
Morgen neem ik dan wel even contact op met caiway mocht ik het niet kunnen oplossen

EDIT: De router aangesloten op mijn netwerk. De TPlink router werkt naar behoren. Lijkt er toch op dat er iets mis gaat op de modem van mn kameraad.
Als je een ander apparaat aansluit op een modem heb je te maken met een ander MAC-adres. De modem onthoudt dat adres (Learned MAC-address). Zodra je een ander apparaat aansluit heb je ook een ander MAC-adres waardoor de modem niet wil communiceren met dat onbekende adres. De oplossing is simpelweg de modem resetten. Door het MAC-adres van de computer te klonen blijft het MAC-adres hetzelfde bij een routerwissel op voorwaarde dat die optie zowel in de nieuwe als oude situatie aanstaat. Dan werkt het natuurlijk wel zonder de modem te resetten.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 16:24
We zijn er niet op vooruitgegaan. Ik ben niet ontevreden, maar heb nog wel vragen. Bijv. TV op mijn iPad. Vanaf april beschikbaar, maar duurt dat tot 30 april?
Nee, je hoeft niet tot 30 april te wachten, probeer het vandaag eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
MORCIK schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:32:
[...]

Als je een ander apparaat aansluit op een modem heb je te maken met een ander MAC-adres. De modem onthoudt dat adres (Learned MAC-address). Zodra je een ander apparaat aansluit heb je ook een ander MAC-adres waardoor de modem niet wil communiceren met dat onbekende adres. De oplossing is simpelweg de modem resetten. Door het MAC-adres van de computer te klonen blijft het MAC-adres hetzelfde bij een routerwissel op voorwaarde dat die optie zowel in de nieuwe als oude situatie aanstaat. Dan werkt het natuurlijk wel zonder de modem te resetten.
thnx voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27
MORCIK schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:32:
[...]

Ik wil hier nog wel een paar kanttekeningen en correcties bij plaatsen.
1) Mac adres clonen is 'bad practice'. Straks geef jij je router aan je buurman, die dan jouw geclonede macadres aansluit op zijn modem. Dan gaan 2 dezelfde macadressen bij dezelfde DHCP-server een IP aanvragen, dat zal niet goed gaan. Zet dus gewoon netjes het originele macadres van je device terug.

2) Een modem kan wel meer macadressen leren dan alleen die van je eerst aangesloten device. Het 'probleem' zit in dit geval in de DHCP-server, die per klant 1 IP wil uitdelen aan 1 device. Als jij een nieuwe device aansluit terwijl je vorige IP-lease nog loopt, wil je dus eigenlijk een 2e IP aanvragen. Oplossing: ip eerst netjes releasen, of je UTP-kabel er uit trekken en een half uur wachten (half uur is de DHCP-leasetijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berning schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:20:
[...]

Nee, je hoeft niet tot 30 april te wachten, probeer het vandaag eens.
Bedankt voor je oplettendheid. Ach, ik ben ook wat ouder (780 en dan let je toch soms minder op. Maar nogmaals bedankt en het werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Pepper92 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:54:
Zojuist een kwartier met Caiway aan de telefoon gehangen.
Het blijkt nogal moeite te kosten de betaling van G100 pakket over te laten nemen door de verhuurder van ons appartement via facturatie naar een debiteuren nummer. Dit heb ik al bij het afsluiten aangegeven, maar voor het afsluiten was het onmogelijk om het systeem te omzeilen (er 'moest' een rekeningnummer ingevoerd worden). Na de eerste automatische incasso zou een belletje genoeg zijn om het alsnog om te zetten.

In februari gebeld, waarna er werd gevraagd om een ondertekende brief vanuit de verhuurder. Daar kon ik inkomen (immers, die moet betalen). Brief verstuurd, nadien niets meer vernomen, totdat er in februari (oke, verwerkingstijd), en ook eind maart vrolijk €42,50 van mijn rekening werd afgeschreven.

Zojuist nogmaals gebeld. Noch degene aan de telefoon, noch haar begeleider lijkt ooit van het woord 'debiteur' gehoord te hebben.* Meermalen werd ik gevraagd naar de 'IBAN-code' voor het genoemde nummer, want zonder rekeningnummer kunnen ze niets. Nu heeft ze de brief (nogmaals) doorgestuurd naar de financiële afdeling. Die afdeling mocht ik helaas niet zelf spreken en ook haar begeleider mocht ik niet zelf te woord staan (heeft ze wel uitgebreid mee overlegd).

Nu dus een reactie van de financiële afdeling afwachten.

*Ik begrijp er ook weinig van, maar ik mag toch verwachten dat een dergelijk bedrijf er meer van af weet...
Beste Pepper92,

We willen graag contact met je. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Internet gaat heel traag hier ( vriezenveen). Meer mensen hier last van? Heb internet over glas.

[ Voor 14% gewijzigd door jaaoie17 op 10-04-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:12
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:43:
Internet gaat heel traag hier ( vriezenveen). Meer mensen hier last van? Heb internet over glas.
Klopt. Hier in Almelo ook. Veel pagina's worden niet geladen.

Hint: Ik begon om 19.00 met het proberen te plaatsen van dit bericht.

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Brainsnack schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:08:
[...]

Klopt. Hier in Almelo ook. Veel pagina's worden niet geladen.

Hint: Ik begon om 19.00 met het proberen te plaatsen van dit bericht.
Wou de helpdesk bellen , maar helaas de lijnen zijn gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

Hetzelfde hier, zo ver zelfs dat het modem van Caiway helemaal niks meer doorgaf behalve telefonie. De boel resetten heeft de verbinding teruggebracht maar het is nog steeds erg gammel. :S

Deze test duurde letterlijk 2 minuten en klopt van geen kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4279934289.png

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/912b237ff0128db590b20b4174340350.png
https://twitter.com/caiway

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 10-04-2015 19:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
D4NG3R schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:24:
Hetzelfde hier, zo ver zelfs dat het modem van Caiway helemaal niks meer doorgaf behalve telefonie. De boel resetten heeft de verbinding teruggebracht maar het is nog steeds erg gammel. :S

Deze test duurde letterlijk 2 minuten en klopt van geen kant:

[afbeelding]

[afbeelding]
https://twitter.com/caiway
Tis mn eerste echte storing bij caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

De boel lijkt hier weer stabiel te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 10-04-2015 19:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
D4NG3R schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:35:
De boel lijkt hier weer stabiel te zijn.
Krijg nu ook een melding van je blokkeert onze banners op tweakers. Ligt dat puur aan dat de verbinding heel traag is? Want gebruik geen ad blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
Hier @Vriezenveen alles wel stabiel (COAX).

Zal dan wel glas gerelateerd zijn.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Hier ook drama in Vroomshoop. Super traag op glas! Ook de eerste storing hier sinds ik abonnee ben.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 15:18
Oldenzaal hier :)
Ook hier glasvezel en zeer traag internet en websites die niet of met moeite openen.

Nu bijna een jaar bij Caiway en dit is de eerste storing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Hier in oldenzaal lijkt het allemaal weer goed te gaan. G200 glas abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie garanderen dat dit incidenten zijn. Het internet op de glasvezel van Caiway is extreem goed en betrouwbaar. Ik heb het zelf al vijf jaar. Zelden een storing en altijd de beloofde snelheid, bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 08:20
Ik heb sinds we over zijn op CAIWAY in Twente regelmatig last van artifacts en blokken bij televisie ontvangst via de kabel. Ben ik de enige? Of hebben meer mensen dit? Ik heb deze problemen nooit gehad met Ziggo en kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het aan me huisinstallatie ligt, deze is compleet van Hirschmann: de versterker, kabels en connectors. Het gaat om meerdere zenders, oa. RTL4. (Ik woon in Goor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 08:12
Hier in Gouda ook last van op diverse zenders. Bekabeling is in orde en tijdens metingen met een QAM analyser is niets waar te nemen qua storingen in het signaal. Er gaat iets dieper in het netwerk van Caiway verkeerd. Maar bij gebrek aan alternatief blijf ik maar bij ze. Gelukkig heb ik geen internet van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Geen last van. In de laatste maanden van Ziggo is er een monteur langsgeweest die mijn hoofdaansluiting goed heeft aangesloten (bleek niet goed te zijn gebeurd 8 jaar geleden toen dit huis werd gebouwd) en sindsdien 0,0 artifacts. Kwaliteit is volgens de Humaxen 100% en BER (Bit Error Rate) 0 op alle zenders, zelfs op (zowel TV inhoudelijk als technisch qua bitstream) baggerzenders zoals E Entertainment.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat glas wordt aangelegd in de meterkast tot het moment dat ik daadwerkelijk kan aanvragen? website geeft nog steeds aan dat ik geen glas heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 05:08
harryslinger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:03:
iemand enig idee hoe lang het duurt vanaf het moment dat glas wordt aangelegd in de meterkast tot het moment dat ik daadwerkelijk kan aanvragen? website geeft nog steeds aan dat ik geen glas heb
Dat ligt er aan: lag er al glasvezel bij jou in de straat en heb jij nu ook een aansluiting gevraagd? Of wordt er bij jou in de buurt nu glasvezel aangeleg? In dat laatste geval, gaat het pas gebeuren als het gehele project is opgeleverd door de aannemer. En het project is dan meestal de gehele woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
dennisfr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:23:
[...]

Dat ligt er aan: lag er al glasvezel bij jou in de straat en heb jij nu ook een aansluiting gevraagd? Of wordt er bij jou in de buurt nu glasvezel aangeleg? In dat laatste geval, gaat het pas gebeuren als het gehele project is opgeleverd door de aannemer. En het project is dan meestal de gehele woonplaats.
het is een nieuwbouwwijk in almelo waar nu net glas in de straat is gelegd, echter woon ik er al wel een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
harryslinger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:35:
[...]

het is een nieuwbouwwijk in almelo waar nu net glas in de straat is gelegd, echter woon ik er al wel een jaar.
Dan zal het waarschijnlijk beschikbaar worden zodra de hele wijk is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
dennisfr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:00:
[...]

Dan zal het waarschijnlijk beschikbaar worden zodra de hele wijk is opgeleverd.
heel veel adressen in de wijk hebben het al beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Heb je al contact opgenomen met Cogas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
harryslinger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:03:
Stuur ons in een DM je postcode+huisnummer. Wellicht kunnen wij hier meer uitsluitsel over geven.

^NL

Caiway Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Na een paar maand ervaring met Caiway via kabel, ik ga binnenkort verhuizen (scheiding) en in mijn nieuwe huis maar Glas G2 aangevraagd :) Ben benieuwd. Meteen maar een digitale ontvanger voor tv met opname mogelijkheid er bij gedaan. Dat is de Humax iHDR-5200C toch?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Je krijg de 5300C bij het glasvezelpakket als nieuwe abonnee. Staat ook in de openingspost trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door Roger_Rabbit op 15-04-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:22
via http://multiscreen.iptv.caiway.nl heb ik zenders uit het basispakket kunnen toevoegen aan mijn zenderlijst. Daarna de ipad app opnieuw opgestart en daar zijn ze dan ook allemaal zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/5zkrxj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Roger_Rabbit schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:32:
Je krijg de 5300C bij het glasvezelpakket als nieuwe abonnee. Staat ook in de openingspost trouwens.
De 5300C heeft geen opname mogelijkheid (geen hdd) ik heb wel de opname variant gekozen.

edit:

Oh wacht wel opname mogelijkheid, maar via externe hdd

[ Voor 10% gewijzigd door CAP-Team op 16-04-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
CAP-Team schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:15:
[...]

De 5300C heeft geen opname mogelijkheid (geen hdd) ik heb wel de opname variant gekozen.

edit:

Oh wacht wel opname mogelijkheid, maar via externe hdd
Je kan er gewoon een externe usb schijf aan koppelen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 14:13
Pfff.... Of ze hebben een enorme fout gemaakt, of Cogas is echt gek geworden.
Zojuist een factuur gekregen a € 311,15 voor een zogenaamde "na aanleg glasvezel aansluiting". En niet alleen ik, ook een collega kreeg deze gisteren binnen.

Ben in november verhuisd. In mijn nieuwe appartement lag de glasvezel nog op rol en was geen wandkastje geplaatst. Na veel telefoneren en mailen had ik 4 weken later een werkende aansluiting.
Nooit heeft iemand mij iets verteld over kosten. Het kastje hoorde gewoon bij de initiële GRATIS aanleg, die zij verzuimd hadden af te ronden.
En nu, bijna 5 maanden later, ontvang ik ineens een factuur :')

Mijn boze mail hebben ze al binnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Crusher77 op 16-04-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik was ook niet onder in de indruk van de planning van de onderaannemer Current Connect uit Raalte die in mijn flat de aansluitingen in de meterkast heeft aangelegd. Ze wilden alles in 1 dag doen, maar dat liep helemaal uit de klauwen omdat de inrichting van de patchruimte beneden meer tijd in beslag nam dan zij gedacht hadden. De vezel werd wel geblazen, maar het afmonteren zou later gebeuren volgens de monteurs. En daar heb je dan een hele dag voor gereserveerd, voor die 5 minuten voor het blazen.

Dus ik heb geduldig gewacht totdat ze weer zouden komen. Enkele dagen later zag ik ze toevallig bezig zijn in de flat en vroeg hoe laat ze bij mij zouden komen. Daar moest specifiek een afspraak voor gemaakt worden waar ik zelf achteraan moest bellen. Uiteindelijk is de installatie ruim een week na het blazen afgemaakt. Zij die destijds niet gebeld hebben bleven achter met een halfafgemaakte installatie (1,5 jaar na dato nog tegengekomen bij een medeflatbewoner).

Ik zou die rekening ook niet accepteren. Het is de onderaannemer die er een potje van maakte.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon te schandalig voor woorden dat ze jou een rekening durven te sturen.

Ik zou deze lekker nooit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:03:
Het is gewoon te schandalig voor woorden dat ze jou een rekening durven te sturen.

Ik zou deze lekker nooit betalen.
Ik heb ze vorige week gemaild, en deze week nogmaals, en heb nog steeds geen reactie. Die rekening kunnen ze lekker ergens anders ****** 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Lekker is dat, ik heb dus FIber glasvezel. Als aanbieding kreeg je o.a. de eerste 2 maanden onbeperkt bellen erbij. Nu heb ik niet eens telefonie aangesloten, wat ik bel valt ruimschoots binnen m'n mobiele bundel en verder heb ik voor de oudere familieleden nog m'n vaste nummer via een cheapconnect abonnement lopen.

Echter, factuur van mei vemeldt dus die onbeperkt bellen van 1 t/m 31 mei, maar alleen van 1 t/m 17 mei korting daarop. Er staat dus 7,23 op de factuur voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb en ook totaal geen gebruik van maak. Boos mailtje is al gestuurd, ben benieuwd wat voor 'n reactie ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
@Caiway, ik heb nog steeds een Duits ip adres. Op sommige sites krijg ik een melding dat ik vanuit het buitenland de site bezoek.

Niet alle geolocatie databases zijn geupdate. Hebben jullie hier nog enige controle over of blijft dit zo?
Hier heb ik eerder vragen over gesteld bij de helpdesk, maar het enigste wat je hoort is we zijn er mee bezig.

Komt het wel goed uiteindelijk? Heb ook mensen gesproken die een Frans ip hebben. Het is af en toe erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik werk zelf bij een isp en ik kan je zeggen dat het een heel gedoe is om dat recht te trekken. Wij hadden laatst het probleem dan een /24 subnet van ons werd aangezien als roemeens (geen idee waarom) door een geolocatie provider. Het is echt heel lastig om dat weer goed te krijgen. Ook al zet je in de RIPE database alles netjes neer dan gaat het soms toch nog fout. :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Bij mij is het alleen de database van Ipligence die nog aangeeft dat het een Duits ip is. Blijkbaar niet zo eenvoudig om het te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roger_Rabbit schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:41:
Bij mij is het alleen de database van Ipligence die nog aangeeft dat het een Duits ip is. Blijkbaar niet zo eenvoudig om het te wijzigen.
Ik heb ook nog steeds Duitse reclame op sites. Vraag me af hoe het was gegaan als ik b.v. Netflix had gehad, of Videloand. Die heb ik toevallig niet maar je zult maar maanden geen/te weinig content zien vanwege zoiets achterlijks :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Heb ik ook last van. Mooi voorbeeld is Gamma.nl. U bezoekt de website vanuit het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
wurtel schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:47:
Lekker is dat, ik heb dus FIber glasvezel. Als aanbieding kreeg je o.a. de eerste 2 maanden onbeperkt bellen erbij. Nu heb ik niet eens telefonie aangesloten, wat ik bel valt ruimschoots binnen m'n mobiele bundel en verder heb ik voor de oudere familieleden nog m'n vaste nummer via een cheapconnect abonnement lopen.

Echter, factuur van mei vemeldt dus die onbeperkt bellen van 1 t/m 31 mei, maar alleen van 1 t/m 17 mei korting daarop. Er staat dus 7,23 op de factuur voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb en ook totaal geen gebruik van maak. Boos mailtje is al gestuurd, ben benieuwd wat voor 'n reactie ik krijg.
Bij mij was het nog mooier: ik had dus onbeperkt bellen ook opgezegd. Op mijn laatste factuur werd vrolijk weer de kosten voor onbeperkt bellen in rekening gebracht + de gebruikskosten. Ik heb gebeld met de klantenservice en het zou gecrediteerd worden.
Inmiddels wel een bericht gekregen dat het onbeperkt bellen abonnement alsnog is stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Isane schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:52:
Heb ik ook last van. Mooi voorbeeld is Gamma.nl. U bezoekt de website vanuit het buitenland...
En wat denk je van de internet TV wij hebben een philips en een Samsung en de laatste geeft ook alles voor de duitse markt weer :-(
Gelukkig kwamen wij er achter dat je via code's op de afstand bediening de zaak vast kunt zetten op nederlandse APPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Arfman schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:34:
[...]

Ik heb ook nog steeds Duitse reclame op sites. Vraag me af hoe het was gegaan als ik b.v. Netflix had gehad, of Videloand. Die heb ik toevallig niet maar je zult maar maanden geen/te weinig content zien vanwege zoiets achterlijks :o
Je krijgt dan inderdaad vaak content afgestemd op een ander land. Op Twitter kreeg ik ook de trending topics van Duitsland te zien. En ook ik heb een Samsung tv, die ineens dacht dat hij zich in Duitsland bevond.

Ik hoop dan ook dat Caiway hier werk van maakt, want ben verder wel tevreden over mijn glas abonnement.
Dit zijn toch wel kleine irritaties bij mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
Ik vermoed dat Caiway hier niets aan kan doen, maar misschien dat ze daar zelf antwoord op kunnen geven :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Uiteraard zijn wij op de hoogte van de problemen die zich voordoen door de 'duitse' ip adressen. Deze zijn door ons overgenomen en geregistreerd als zijnde Nederlands. Er zijn sites / apps die gebruik maken van oude databases waardoor het ip adres nog steeds als Duits wordt gezien.

Samsung is op de hoogte van deze problemen, het vernieuwen van de databases zou de oplossing
moeten zijn. Dat kunnen wij helaas niet oplossen.

Met vriendelijke groet,

Jeanine
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Misschien is het een idee voor @Caiway om bijvoorbeeld dit bedrijf op de hoogte te stellen:

http://www.ipligence.com/

Dit is bij mij voor zover ik weet de enigste database die nog aangeeft dat het ip zich in Duitsland bevind.
Ik denk dat dit voor een aantal mensen wel weer een reden wordt om het abonnement te gaan opzeggen.

Als ik onderstaande lees, lijkt me dat Caiway hier wel degelijk wat aan kan doen!

Even een quote van deze website: https://www.apnic.net/ser...helpdesk/faqs/geolocation

What can you do if a geolocation provider displays the location of your IP addresses differently to what you've registered in the APNIC Whois Database?
It is unlikely at this time that geolocation providers are making use of the whois "geoloc" attributes; however you should ensure your APNIC Whois registration is up to date.
If you find that a geolocation provider has incorrect location details of your IP address range, you can contact them and request they update the location of the range.

You may update your IP information in third party GEOIP databases such as:
MaxMind
Google support
IP2 Location
IPligence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, fix dat even Caiway. Als jullie in 2012 al wisten dat Twente geassimileerd zou worden had je op z'n minst op tijd ip adressen kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Crusher77 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:12:
Pfff.... Of ze hebben een enorme fout gemaakt, of Cogas is echt gek geworden.
Zojuist een factuur gekregen a € 311,15 voor een zogenaamde "na aanleg glasvezel aansluiting". En niet alleen ik, ook een collega kreeg deze gisteren binnen.

Ben in november verhuisd. In mijn nieuwe appartement lag de glasvezel nog op rol en was geen wandkastje geplaatst. Na veel telefoneren en mailen had ik 4 weken later een werkende aansluiting.
Nooit heeft iemand mij iets verteld over kosten. Het kastje hoorde gewoon bij de initiële GRATIS aanleg, die zij verzuimd hadden af te ronden.
En nu, bijna 5 maanden later, ontvang ik ineens een factuur :')

Mijn boze mail hebben ze al binnen...
Gisteren een excuusbrief en creditnota gehad van Cogas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel het minste wat ze kunnen doen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vandaag sleutel van m'n nieuwe huis gekregen, per 6 mei zou ik Glasvezel van Caiway afnemen maar tot nu toe nikkes nada noppes voor wat betreft de status hiervan. Ook de vorige bewoners hebben hier nog niks van gehoord.

Vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
CAP-Team schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:15:
Vandaag sleutel van m'n nieuwe huis gekregen, per 6 mei zou ik Glasvezel van Caiway afnemen maar tot nu toe nikkes nada noppes voor wat betreft de status hiervan. Ook de vorige bewoners hebben hier nog niks van gehoord.

Vaag :?
Beste CAP-Team,

Vervelend! We willen graag voor je nagaan wat er aan de hand is. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Vandaag mijn Glasvezel alles-in-een doe-het-zelf pakket binnengekregen. Alleen jammer dat er (blijkbaar) geen signaal op de vezel zit. Reeds contact hierover gehad met Caiway, moet een monteur naar kijken.

Verder vind ik het raar dat als je een HD recorder bestelt dat je dan zelf voor een harddisk moet zorgen (ik heb de Humax 5300C gekregen), ik had verwacht dat je dan een HD ontvanger met harddisk zou krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CAP-Team schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:02:
Verder vind ik het raar dat als je een HD recorder bestelt dat je dan zelf voor een harddisk moet zorgen (ik heb de Humax 5300C gekregen), ik had verwacht dat je dan een HD ontvanger met harddisk zou krijgen :?
De 5300C is dan ook geen recorder. Daarvoor moet je de 5200C of 5400C hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Er kan wel gewoon een externe schijf op aangesloten worden. Zoals eerder in dit topic besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Welk type ontvanger krijgen mensen dan die geen recorder bestellen? Ik heb toch echt expliciet een recorder besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
De 5300c krijg je standaard bij een glas abonnement. De andere types waarschijnlijk tegen een hogere huurprijs.

Als je niet wil huren, kan je er het beste zelf 1 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Volgens de site van Caiway
https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/digitaleapparatuur

Heb je de keuze uit:
- Interactieve tv ontvanger (glasvezel)
- HD ontvanger (via COAX)
- HD recorder (via COAX)

Ik heb bij mijn bestelling aangegeven een HD recorder te willen.

Bestelling Caiway

Bij de HD Recorder staat op de site een afbeelding van de Humax 5200C..
Ik heb overigens ook geen smartcard ontvangen voor de extra tv zenders van TV Extra.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door CAP-Team op 08-05-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Als ik jou was zou ik gewoon zelf een ontvanger kopen. Scheelt in de maandelijkse kosten.

Ik moest bij mijn bestelling aangeven hoeveel smartcards ik wou. Jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roger_Rabbit schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:52:
Er kan wel gewoon een externe schijf op aangesloten worden. Zoals eerder in dit topic besproken is.
Dan is het nog steeds geen echte recorder. Er zit maar 1 tuner in de 5300C dus je kunt alleen opnemen/pauzeren wat je kijkt of wat in dezelfde transport stream zit (4-8 kanalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb inmiddels één smartcard ontvangen. Meer heb ik (voorlopig) ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 17:20
Caiway fungeert niet alleen als service provider op de netwerken van CIF (en de joint venture netwerken van CIF), maar ook als wholesale-aanbieder. Het biedt op dit moment een drietal providers toegang tot (een deel van) de netwerken, te weten Fiber Nederland (B2C), WeServe (B2B), Cbizz (B2B). “Over enkele maanden komt daar in ieder geval nog één B2C-aanbieder bij, maar het netwerk is open voor iedereen,” aldus Vergeer.
Bron: Telecompaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik kan mijn Humax 5300C weer terugsturen en dan krijg ik dus een 5200C :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
wurtel schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:47:

Nu eindelijk een creditfactuur gekregen. Klopt dus uiteindelijk wel, doorzichtig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Hoi CAP-Team,

Is je bestelling inmiddels goed verwerkt en alle fouten inmiddels opgelost?

We horen het graag van je indien we je kunnen assisteren.

Vriendelijke groeten,

^NL

Caiway Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ondertussen een mail gestuurd naar Caiway. Ons IP adres is nog steeds Duits en nu we iets willen verkopen op Marktplaats worden we aangemerkt als mogelijke oplichters omdat we met een Duits IP adres mailen. Het begint nu echt vervelend te worden, nu gaat misschien de deal over een ietwat moeilijk te verkopen object niet door vanwege dit geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Arfman schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:33:
Ondertussen een mail gestuurd naar Caiway. Ons IP adres is nog steeds Duits en nu we iets willen verkopen op Marktplaats worden we aangemerkt als mogelijke oplichters omdat we met een Duits IP adres mailen. Het begint nu echt vervelend te worden, nu gaat misschien de deal over een ietwat moeilijk te verkopen object niet door vanwege dit geneuzel.
Anders moeten we maar een klacht indienen bij de Opta, er zijn providers die dit soort dingen beter op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Caiway schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:41:
Hoi CAP-Team,

Is je bestelling inmiddels goed verwerkt en alle fouten inmiddels opgelost?

We horen het graag van je indien we je kunnen assisteren.

Vriendelijke groeten,

^NL

Caiway Webcare
Ja alles is naar wens opgelost. De HD recorder was per abuis naar mijn oude adres gestuurd maar staat nu inmiddels bij mij. Ik neem aan dat jullie dit administratief opgelost hebben. De oude HD ontvanger is retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
CAP-Team schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:38:
[...]

Ja alles is naar wens opgelost. De HD recorder was per abuis naar mijn oude adres gestuurd maar staat nu inmiddels bij mij. Ik neem aan dat jullie dit administratief opgelost hebben. De oude HD ontvanger is retour.
Alles klopt nu!

Met vriendleijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Antwoord van de helpdesk op mijn Duitse IP adres probleem:
"wij vinden het erg vervelend dat u nog steeds problemen ondervind met het ip adres.
echter volgens onze gegevens is het probleem reeds opgelost
Wat u kunt doen is het resetten van het modem door deze 1 minuut van het stroom te halen en er weer op te zetten.
dit zou uw probleem moeten verhelpen"
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Arfman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:25:

[...]

Hahaha :+ Lang leve de helpdesk!

Ik wacht nog steeds op een Multiscreen app voor Android 5.0 LP |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Arfman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:25:

[...]

Uiteindelijk zal de oplossing voor de GeoIP-problematiek toch bij de websites/services vandaan moeten komen die gebruik maken van verouderde GeoIP-databases, en niet bij Caiway. Zij zullen hun GeoIP database moeten vernieuwen, dat kan Caiway niet doen voor die websites doen.

Voor IPligence (de enige GeoIP database waar de ip-adressen nog als Duits geregistreerd staan) heb ik zelf al een paar keer een webform ingevuld of ze de reeks waarin mijn IP valt willen aanpassen naar Nederland, maar nooit iets teruggehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
zjeeraar84 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Uiteindelijk zal de oplossing voor de GeoIP-problematiek toch bij de websites/services vandaan moeten komen die gebruik maken van verouderde GeoIP-databases, en niet bij Caiway. Zij zullen hun GeoIP database moeten vernieuwen, dat kan Caiway niet doen voor die websites doen.

Voor IPligence (de enige GeoIP database waar de ip-adressen nog als Duits geregistreerd staan) heb ik zelf al een paar keer een webform ingevuld of ze de reeks waarin mijn IP valt willen aanpassen naar Nederland, maar nooit iets teruggehoord...
Dat is niet altijd zo, heb van upc ene prioritytelecom adress gekregen die in oostenrijk stond, met gevolg google youtube en meeste reclames in duits, na mailtje upc/ziggo was dit binnen dag opgelost.

Dus isp kan dit zeker wel oplossen op 1 of ander manier, dan wachten op website's met antieke geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

zjeeraar84 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:02:
[...]

Dat snap ik, maar ...:
Precies. Dat kunnen jij en ik wel doen maar als een provider als Caiway dat doet verwacht ik dat er meer gewicht achter zit. Aan de andere kant kunnen zij ook denken "Caiwie?!". Dat had je met Ziggo/UPC toch minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
devil-strike schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:
[...]

Dat is niet altijd zo, heb van upc ene prioritytelecom adress gekregen die in oostenrijk stond, met gevolg google youtube en meeste reclames in duits, na mailtje upc/ziggo was dit binnen dag opgelost.

Dus isp kan dit zeker wel oplossen op 1 of ander manier, dan wachten op website's met antieke geo.
Klinkt als allemaal Google-producten (Youtube, Google Ads en de website van Google). Ik verwacht dat die hun Geo-IP databases sneller op orde zullen hebben dan de wat kleinere partijen, waar volgens mij nu de meeste problemen mee zijn.
Wellicht is het een idee om in dit topic op te sommen met welke websites of services er nu nog problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Arfman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:
Precies. Dat kunnen jij en ik wel doen maar als een provider als Caiway dat doet verwacht ik dat er meer gewicht achter zit. Aan de andere kant kunnen zij ook denken "Caiwie?!". Dat had je met Ziggo/UPC toch minder :/
Ik denk eerder dat deze GeoIP database toko soort van slapende is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

zjeeraar84 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Ik denk eerder dat deze GeoIP database toko soort van slapende is...
updated on 4/22/2015
Ik denk het niet :)

EDIT: mail terug gestuurd naar helpdesksufferd en ook contact opgenomen met IPligence, blijken dat Spanjolen te zijn .. hopelijk is het voor 2017 opgelost }:|

EDIT2: nu wel een fatsoenlijk antwoord van (een andere) helpdeskmedewerker:
Het klopt inderdaad wat u zegt.
Het probleem zit hem dat IPligence geen update (wil of kan) uitvoert van de IP adressen.
Uiteraard zit Caiway hier wel achteraan gezien het feit dat het behoorlijk hinderlijk is.
Precies wat ik al dacht :( $%#!$# Spanjaarden ..

[ Voor 54% gewijzigd door Arfman op 19-05-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Dit gedonder begint toch al bij de idote beslissing van Caiway om een goedkope (dat neem ik dan maar aan) range Duitse IP-adressen te kopen. Het spijt me maar dat is gewoon amateurisme ten top.
Voor mij een reden om voorlopig geen glas van Caiway te nemen aangezien ik dit soort gedonder simpelweg niet wil.

Waar blijft KPN overigens? En Vodafone? Wellicht kan iemand van Cogas, Caiway of CIF daar eens op antwoorden. Keuze uit 2 particuliere providers is wel erg weinig !!!!!!!!!!!!!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Dit gedonder begint al bij het feit dat er twee zaken gekoppeld worden die in principe geen drol met elkaar te maken hebben (IP <--> locatie). Als er dan van die lamlullen zijn die menen zo'n database bij te houden, moeten ze dat ook doen. Daar kan Caiway niets aan doen. IPv4- adressen beginnen nu eenmaal schaars te worden en als een bedrijf als (bijvoorbeeld) HP besluit dat ze hun /8 te gelde willen maken zou je hetzelfde probleem hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Arfman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:

We hebben inderdaad alle bij ons bekende Geo IP databases aangeschreven waarin ons blok IP-adressen als zijnde Duits genoteerd waren. Voor zover weten zijn de databases bij alle instanties nu up-to-date.

Indien jullie nog problemen ervaren verzoeken we jullie om een privé bericht te sturen met je postcode+huisnummer en Geo IP database waarin je adres verkeerd staat genoteerd.

Vriendelijke groeten,

^NL

Caiway Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Sjakie0101 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:34:
Dit gedonder begint toch al bij de idote beslissing van Caiway om een goedkope (dat neem ik dan maar aan) range Duitse IP-adressen te kopen.
Hoe had Caiway het anders moeten doen?
Lees bijvoorbeeld eens: https://www.ripe.net/mana...n-ipv4-22-from-the-last-8
Caiway had dus 1024 nieuwe ip-adressen kunnen krijgen. Dat zet niet echt zoden aan de dijk en ik denk niet dat Caiway daar genoeg aan had gehad met het hele Cogas verhaal.. Dus ga je bij een ip-broker een eerder gebruikt subnet aanschaffen. En ik weet niet precies hoe dat in zn werk gaat, maar de kans lijkt me heel groot dat er nou eenmaal geen blok beschikbaar is wat 'toevallig' eerder in Nederland gebruikt is.

[ Voor 11% gewijzigd door zjeeraar84 op 19-05-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
zjeeraar84 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:16:
[...]

Hoe had Caiway het anders moeten doen?
Lees bijvoorbeeld eens: https://www.ripe.net/mana...n-ipv4-22-from-the-last-8
Caiway had dus 1024 nieuwe ip-adressen kunnen krijgen. Dat zet niet echt zoden aan de dijk en ik denk niet dat Caiway daar genoeg aan had gehad met het hele Cogas verhaal.. Dus ga je bij een ip-broker een eerder gebruikt subnet aanschaffen. En ik weet niet precies hoe dat in zn werk gaat, maar de kans lijkt me heel groot dat er nou eenmaal geen blok beschikbaar is wat 'toevallig' eerder in Nederland gebruikt is.
Exact, het aantal ipv4 adressen is gewoon enorm schaars. Het gebeurt best veel tegenwoordig dat er internationaal nu 2e hands blokken worden verhandeld. Is goede business als je nu nog een /16 weet te verkopen (wat caiway heeft gekocht).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste