Zojuist een kwartier met Caiway aan de telefoon gehangen.
Het blijkt nogal moeite te kosten de betaling van G100 pakket over te laten nemen door de verhuurder van ons appartement via facturatie naar een debiteuren nummer. Dit heb ik al bij het afsluiten aangegeven, maar voor het afsluiten was het onmogelijk om het systeem te omzeilen (er 'moest' een rekeningnummer ingevoerd worden). Na de eerste automatische incasso zou een belletje genoeg zijn om het alsnog om te zetten.
In februari gebeld, waarna er werd gevraagd om een ondertekende brief vanuit de verhuurder. Daar kon ik inkomen (immers, die moet betalen). Brief verstuurd, nadien niets meer vernomen, totdat er in februari (oke, verwerkingstijd), en ook eind maart vrolijk €42,50 van mijn rekening werd afgeschreven.
Zojuist nogmaals gebeld. Noch degene aan de telefoon, noch haar begeleider lijkt ooit van het woord 'debiteur' gehoord te hebben.* Meermalen werd ik gevraagd naar de 'IBAN-code' voor het genoemde nummer, want zonder rekeningnummer kunnen ze niets. Nu heeft ze de brief (nogmaals) doorgestuurd naar de financiële afdeling. Die afdeling mocht ik helaas niet zelf spreken en ook haar begeleider mocht ik niet zelf te woord staan (heeft ze wel uitgebreid mee overlegd).
Nu dus een reactie van de financiële afdeling afwachten.
*Ik begrijp er ook weinig van, maar ik mag toch verwachten dat een dergelijk bedrijf er meer van af weet...
Edit: vandaag nogmaals contact opgenomen met Caiway, en een medewerker getroffen die er gelukkig wel verstand van had. Als het goed is, is de wijziging in gang gezet!
[
Voor 9% gewijzigd door
Pepper92 op 09-04-2015 15:36
]