Migow schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:22:
Maar even buiten het gezeik om dat ziggo zo goed was en dat jullie gedwongen zijn. Wees eens eerlijk: wat vinden juliie van de stabiliteit van glasvezel en tv kwaliteit van tv via coax?? Valt het mee of.... In het begin las ik hier dat caiway helemaal niks was etc etc. Is de mening al wat veranderd of

ikzelf heb caiway al jaren en ik vind glasvezel echt superieur aan coaxinternet. (Mits je ook goede router etc zelf hebt, want dat prul van caiway is een blunder)
Ik heb nooit beweerd dat wat ik nu gekregen heb niet werkt. Internet is stabiel, tv via COAX werkt.
Helemaal ontevreden over wat er geleverd wordt ben ik niet, tenminste geen storingen e.d.
Echter...... Waar ik bezwaar tegen maak is dat we op COAX geen upgrades krijgen terwijl COAX hard nodig is om tv te kunnen kijken zonder decoder (extra kastje/afstandbediening).
Ziggo heeft en had een grote voorsprong hierin. Interactief/VOD was mogelijk, Premium zenders waar je gewoon grof geld voor neertelt waren allemaal in HD, en zoals we dit jaar hebben gezien heeft Ziggo er weer meer HD zenders bij geplaatst. De discussie of je deze nu wel of niet ongecodeerd kunt bekijken vind ik weinig interessant, die is leuk voor bejaarden die geen enkele premium zenders hebben of geen extra pakketten. Ziggo biedt onder aan de streep gewoon meer HD zenders.
Daarnaast lopen we nu ook de snelheidupgrades op COAX mis die Ziggo wel geregeld deed (zo ook dit jaar alle pakketten een upgrade van minimaal 30 Mbit).
Ik heb me dan ook net als velen verzet tegen de verplichte komst van Caiway op COAX, met name omdat er op die manier een keuze wegviel. Het is eigenlijk vrij laf om zo je concurrentie weg te pesten om zelf monopolist te worden in een bepaald gebied. In het andere geval hadden we keuze gehad tussen Glas Caiway en Ziggo COAX. Dit had Caiway in dat geval niet makkelijk gewonnen. En volgens mij is dat ook het idee van concurrentie dat je daardoor harder moet gaan lopen om je concurrentie minimaal bij te houden of voor te zijn.
Doordat Caiway in alle CIF-gebieden monopolist is, is deze club behoorlijk in slaap gevallen en zelf soms bij het arrogante af. Langzaam zie ik daar nu verandering in komen, al merk ik deze op COAX niet. Reden genoeg voor mij om straks juist geen glas af te gaan nemen van Caiway maar opzettelijk naar alternatieven te gaan zoeken die er hoogstwaarschijnlijk door de druk van de klanten zeker gaan komen op CIF.
Dan nog een ding. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang. De korting hadden ze mogen houden. Ik had veel liever een hoogwaardig product op COAX zoals Ziggo me dat kon leveren. Dat Ziggo nu duurder is of prijsverhogingen doorvoert vind ik zelf bijzaak. Dat doet Caiway ook per 1 juli. Ziggo gaat echter veel beter met de tijd mee.
Bij welke provider moet je het netnummer draaien in je eigen regio?? Alleen bij Caiway als ik het wel heb.
Met IMAP-mail is Caiway volgens eigen Twitter berichten nog steeds bezig, Die staat op onze roadmap is nu het antwoord. De "road" is alleen wel erg lang bij Caiway.
Ik ben geen Caiway-fan zoals ik wel Ziggo-fan was. Ik ben overigens ook geen Caiway-hater maar wel een klant die hoopt dat ze beter hun best gaan doen voor mensen die het COAX-product afnemen. Ze geven zelf telkens aan dat dit een ander product is tov Glas, dat wil dan ook zeggen dat je beide producten onderhoud, zeker wanneer het COAX product duurder is dan Glas dan mag je normaal gesproken meer service verwachten (of is dat een vreemde redenatie opeens ??????????)
Caiway scoort bij mij een 7 en dus ook voldoende, ben dus zeker niet dik ontevreden zoals mensen dat hier steeds maar over me blijven schrijven. Ziggo scoorde een 9. Het verschil zit voor mij in het meegaan met de tijd en op alle fronten ook zorgen dat de klant blij wordt. Nogmaals Caiway lijkt op de goede weg. Ontwikkelingen al de TV-app en de Go-diensten zijn bijvoorbeeld al pluspunten die ze bij mij scoren. Nu nog de premium zenders zoals Fox Sports International, HBO, Sport1 en Film 1 in HD op COAX en op COAX de snelheid verhogen zoals Ziggo dat heeft gedaan (daar zouden ze zeker punten mee scoren in het Cogasgebied!!) en ik wordt nog eens een echt tevreden klant!
[
Voor 17% gewijzigd door
Sjakie0101 op 04-06-2015 21:41
]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/