Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

Jaap-Jan schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:40:
Dit gedonder begint al bij het feit dat er twee zaken gekoppeld worden die in principe geen drol met elkaar te maken hebben (IP <--> locatie). Als er dan van die lamlullen zijn die menen zo'n database bij te houden, moeten ze dat ook doen. Daar kan Caiway niets aan doen. IPv4- adressen beginnen nu eenmaal schaars te worden en als een bedrijf als (bijvoorbeeld) HP besluit dat ze hun /8 te gelde willen maken zou je hetzelfde probleem hebben.
Dit, x 100. Toen dat IP - locatie gebeuren in begon te raken vermoedde ik meteen al dat dat voor niks goeds gebruikt zou worden. En wat blijkt? Websites die content op je land afstemmen (Netflix e.d.), toegang blokkeren (BBC livestream), enzovoort. Allemaal ten faveure van de commercie en de Oude Media en ten nadele van de consument.

@Caiway: u heeft een PB :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Sjakie0101 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:34:
Dit gedonder begint toch al bij de idote beslissing van Caiway om een goedkope (dat neem ik dan maar aan) range Duitse IP-adressen te kopen. Het spijt me maar dat is gewoon amateurisme ten top.
Voor mij een reden om voorlopig geen glas van Caiway te nemen aangezien ik dit soort gedonder simpelweg niet wil.

Waar blijft KPN overigens? En Vodafone? Wellicht kan iemand van Cogas, Caiway of CIF daar eens op antwoorden. Keuze uit 2 particuliere providers is wel erg weinig !!!!!!!!!!!!!
KPN zal waarschijnlijk nooit komen, die gaan alleen op hun eigen netwerk. Vodafone zal ook niet snel komen, CIF netwerk is niet al te groot en dus niet echt rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
Ik acht die kans wél aanwezig. Immers levert KPN al over het glasvezelnetwerk van CIF/CAIH (CAI Harderwijk). Afgezien van wie de eigenaar van dit netwerk is (is 50/50 CIF/CAIH voor zover ik weet, of een meerderheidsbelang voor één van de twee partijen) is het netwerk niet anders dan in de rest van CIF gebied. FTU's, POP's, allemaal hetzelfde.

Ik heb het vermoeden dat ze nu een pilot draaien in dat gebied waarna ze gaan leveren in de rest van het CIF gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Krimpen aan den IJssel kunnen we het wel schudden. Fiber kan ook in het hele CIF gebied op de glasvezel, behalve in Krimpen aan den IJssel.

Schandalig gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Jullie blijven bijzonder @4320p ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het onbegrijpelijk. Caiway heeft in Krimpen al zoveel mensen tegen zich in het harnas gejaagd in het verleden. Nu komt dit er ook nog eens bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Er is nog hoop. Ik weet dat CIF nog een keuze moet maken over de ombouw van FTU's in Krimpen/Loenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als CIF het tempo aanhoudt van de afgelopen jaren, zijn ze er over vijf jaar wel uit wat ze kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
dominition schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:09:
[...]

KPN zal waarschijnlijk nooit komen, die gaan alleen op hun eigen netwerk. Vodafone zal ook niet snel komen, CIF netwerk is niet al te groot en dus niet echt rendabel.
Als het niet rendabel is dan moet CIF de boel verkopen aan Reggefiber. Hier hebben we als consument geen donder aan, twee klotenaanbieders. De grote namen komen maar niet....

Ipv4 is achterhaald Ziggo werkt al met IPv6. Maar ja daar kunnen we door toedoen van Cogas geen gebruik meer van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-05-2015 18:49 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Caiway is daar erg laks mee, inderdaad. Meer dan een FAQ- pagina is het niet en ze lijken ook niet echt actief ermee bezig te zijn.

Daarentegen heb je bij Ziggo alleen IPv6 als je
1) In een bepaalde plaats woont die niet oud- UPC gebied is
2) Een Ubee UVW320 of UVW321 hebt
3) Dat kreng niet in bridge mode hebt draaien.

Voorlopig redt ik me nog met m'n SiXXS tunnel. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
ik baal eigenlijk wel van Fiber,, internet draaid redelijk, het schommeld maar als je een 200/200 heb en je draai eeen 190/150 dan merk je dat eigenlijk niet, telefoon gaat ook goed, alleen we zijn niet zo van die bellers...

maar de setup box moet vaak gereset worden om de 1 a 2 weken, de opnames gaan vaak verkeerd dan neemt ie maar 8 min op, en de interface is gewoon ruk, maar een andere setup box is volgens hen niet mogelijk, maar mijn TV kan wel dat DVT+ (of zo iets )

maar nu keek ik voor de lol op ziggo en daar kan ik ( weer ) op mijn postcode Ziggo krijgen, zal wel een fout in de administratie zijn, eerst kon ik het niet meer en nu wel. ik zit er aan te denken of het echt kan en dan opzeggen,, wil weer terug naar mn humax die werkt prima !

en die caiway komt er hier niet in, iedere maand stuur ik cogas een klacht over de gedwongen wissel.
en tot nu krijg ik een nette (onzin ) reactie terug.

wat ik wel raar vind omdat ik geen kabel abbo heb bij caiway hebben ze na 3 maanden bellen de hele kabel uit gezet en kan ik ook de rampen en free to air zenders niet meer krijgen, dat was toch wel verplicht ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik geen abonnement heb bij een kabelaar, moet hij toch verplicht een signaal op mijn coaxkabel zetten?

Das nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NPO1 moet toch altijd te ontvangen zijn?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45
Via de lucht wel ja. Via DVB-T kan je NPO1/2/3 zonder problemen ontvangen. Kabel mag gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Blijft kinderachtig om maar tegen Caiway te blijven schoppen.

Het werkt feilloos hier, Fiber is nou niet het ideale alternatief gebleken.

Je kan wel blijven zeuren en mokken over de verplichte overgang, maar om daar steeds over door te blijven gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
dj.verhulst schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:33:
ik baal eigenlijk wel van Fiber,, internet draaid redelijk, het schommeld maar als je een 200/200 heb en je draai eeen 190/150 dan merk je dat eigenlijk niet, telefoon gaat ook goed, alleen we zijn niet zo van die bellers...

maar de setup box moet vaak gereset worden om de 1 a 2 weken, de opnames gaan vaak verkeerd dan neemt ie maar 8 min op, en de interface is gewoon ruk, maar een andere setup box is volgens hen niet mogelijk, maar mijn TV kan wel dat DVT+ (of zo iets )

maar nu keek ik voor de lol op ziggo en daar kan ik ( weer ) op mijn postcode Ziggo krijgen, zal wel een fout in de administratie zijn, eerst kon ik het niet meer en nu wel. ik zit er aan te denken of het echt kan en dan opzeggen,, wil weer terug naar mn humax die werkt prima !

en die caiway komt er hier niet in, iedere maand stuur ik cogas een klacht over de gedwongen wissel.
en tot nu krijg ik een nette (onzin ) reactie terug.

wat ik wel raar vind omdat ik geen kabel abbo heb bij caiway hebben ze na 3 maanden bellen de hele kabel uit gezet en kan ik ook de rampen en free to air zenders niet meer krijgen, dat was toch wel verplicht ?
Via DVB-T kan je deze zenders gewoon ontvangen.

Bij Caiway is het, gezien de manier waarop zij momenteel de zenders uitzenden niet mogelijk om alleen deze ''rampenzenders'' aan je te leveren. Daarvoor moeten zij wijzigingen in hun zenderpakketten uitvoeren en alle zenders uit het basispakket coderen. Dan moet iedereen gaan lopen kloen me CI+ modules en smartcards. Nee bedankt, daar zit ik (en ik denk een hoop andere mensen) niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:13:
Blijft kinderachtig om maar tegen Caiway te blijven schoppen.

Het werkt feilloos hier, Fiber is nou niet het ideale alternatief gebleken.

Je kan wel blijven zeuren en mokken over de verplichte overgang, maar om daar steeds over door te blijven gaan..
Laat ik voorop stellen dat ik liever een paar tientjes meer kwijt ben voor iets goed, dan superkorting voor iets ondermaats. Ik kijk in zo'n geval niet op een euro meer of minder.

Volgens mij heeft meneer Verhult gewoon helemaal gelijk. Cogas heeft ons iets door strot gedrukt waar we niet om hebben gevraagd. Wanneer Caiway de superprovider was vergelijkbaar met Ziggo dan hadden ze dit pirma kunnen doen. Maar ze lopen mijlenver achter, zeker op COAX.

Ik snap dat hun glasvezeldiensten wel prima zijn, maar die wil ik helemaal niet, met mij nog heel veel meer mensen. Alleen al het tv-kijken via CI+ is een verademing tov die stomme decoders.

Ik kan een hele rits upgrades opnoemen op het Ziggo-netwerk de afgelopen twee maanden. Caiway stond al ver achter bij de verplichte overgang en heeft geen van mijn klachten kunnen oplossen.
Ziggo heeft inmiddels vele malen meer HD-zenders (waaronder ook alle premium zenders) op COAX en ook de internetsnelheid is voor alle Ziggo-klanten met 30 Mbit verhoogt. Dat zijn we dus al misgelopen.

Voor zover ik heb gehoord onderhoud Caiway de COAX niet meer. Een belachelijke situatie aangezien Ziggo dit wel had gedaan. CIF/Cogas/Caiway hebben gewoon een concurrent van de markt willen ruimen en dit op een nogal communistische manier opgelost met als gevolg dat de klant de dupe is.

Wanneer Caiway op glas echt zo goed is dan had Ziggo echt niet het veld hoeven ruimen.
Ondertussen zorgt de combinaties CIF/Cogas/Caiway er verder voor dat er geen alternatieven komen op glas. Alles wordt buiten de deur gehouden. Op Reggefiber heeft men vanaf het begin minimaal keuze op 15 particuliere providers. Die twee (Fiber en Caiway) die we nu hebben staat daarbij in schril contrast.

Hier klopt gewoon geen donder van!

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-05-2015 16:32 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakie0101 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:29:
[...]

Ik snap dat hun glasvezeldiensten wel prima zijn, maar die wil ik helemaal niet, met mij nog heel veel meer mensen. Alleen al het tv-kijken via CI+ is een verademing tov die stomme decoders.
Dit toont aan dat je nog de kennis, nog inhoudelijk erin hebt verdiept hoe de glasvezeldiensten van Caiway eruit zien. Je kan/ blijft gewoon tv kijken via de Coax alleen internet gaat via glasvezel wat ook stabieler is en sneller dan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik denk dat de rol van coax nog steeds niet uit gespeeld is, als je ziet wat voor een snelheden je kan halen.
die hebben we nog steeds niet uit gemelkt, tot de vorige ziggo update was ik best tevreden met met 60/6 en later 90/9 sneller had ik echt niet nodig, terwijl ik 2 stevig internettende tieners heb, en een zeer actieve vrouw heb, en van alles doe voor mijn werk/hobby/studie. vooruit dan de upload mocht wel iets rapper.

ze hebben gezegd dat ik maar een Digitenne setje op marktplaats moet scoren dan kan ik weer coax naar de free to air zenders kijken.

Caiway werk inderdaad goed, maar ze hebben 2 jaar de tijd gehad en Fiber heeft 2 maanden gehad.
Caiway loopt op een aantal fronten achter, en ze deden weinig om in te lopen, ze zetten in op glasvezel.
snap wel dat dit op termijn de toekomst heeft, maar nu eigenlijk alleen een over kill.

ik ken wel een aantal mensen die een glas 200/200 hebben en er een laptop en een tablet via wifi aan hebben hangen en dan niet de nieuwste spullen hebben N en G netwerkje ....

nu snap ik ook niet dat er geen opta of zo ingrijpt van wat jullie doen kan niet, jullie hebben als nuts voorziening bepaalde verantwoordelijkheid, en die kunstmatige barrières om andere partijen te weren van de glasvezel is niet van deze tijd, we leven niet in noord Korea ....

als je de anti concurentie vervalsing toko's nodig heb hoor je ze niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Op Reggefiber zitten wel meerdere aanbieders ja, maar een groot gedeelte zijn KPN dochterbedrijven, dus linksom of rechtsom zit je alsnog bij KPN.

Daarbij zijn ze ook niet echt goedkoper tov Caiway, KPN is zelfs stukken duurder als je gaat vergelijken.

Er wordt wel geroepen dat CIF andere aanbieders blokkeert, maar niemand weet of andere aanbieders überhaupt wel op het netwerk willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:37:
Op Reggefiber zitten wel meerdere aanbieders ja, maar een groot gedeelte zijn KPN dochterbedrijven, dus linksom of rechtsom zit je alsnog bij KPN.

Daarbij zijn ze ook niet echt goedkoper tov Caiway, KPN is zelfs stukken duurder als je gaat vergelijken.

Er wordt wel geroepen dat CIF andere aanbieders blokkeert, maar niemand weet of andere aanbieders überhaupt wel op het netwerk willen...
1) Iemand roept meteen dat je voor glas kunt kiezen en COAX kunt houden. Prima, maar ik vertel net al dat men COAX niet onderhoudt. Geen upgrade qua HD-zenders,zoals Fox International, HBO, Film1, Sport 1 etc. Ziggo heeft onderhand vele malen meer HD zenders tov Caiway. Dan had ik liever Ziggo gehouden op COAX. Dan heb ik nog niet over de verplichte vergoeding die ik moet gaan betalen voor de smartcards wanneer ik overstap op glas. Daar ga ik niet in mee.

2) Op COAX kon ik VOD bekijken wanneer ik dat wou, ook via CI+1.3. Kan bij Caiway niet.

3) Wat betreft aanbieders die niet willen, kip en het ei verhaal lijkt me. CIF/Cogas/Caiway houden ze buiten hun netwerk. Gewoon net als bij Ziggo belachelijke prijzen gaan vragen, niet medewerkend zijn om het netwerk aan te passen om ze er snel op te krijgen. Glas naar COAX niet mogelijk dus geen eerlijke concurrentie etc. Daar komt nog bij dat CIF geen grote speler is. De andere marktpartijen willen er wel op maar niet voor de hoofdprijs, gezien het aantal aansluitingen is het dan voor hen niet rendabel.

4) Wat betreft allemaal KPN partijen, dat is slechts deels zo. En al was dat zo... dan hadden we tenminste meer keuze. Ik mag er toch voor kiezen om iets meer te betalen voor iets dat beter bij mij past? Nu wordt me Caiway door de strot gedrukt, iets anders is er niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-05-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dominition schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:37:
Wat mij betreft hoeft het ook niet per se goedkoper, ik wil best meer betalen voor een dienst als die goed werkt. Caiway coax bevalt op zich prima hoor, werkt prima maar ik heb een nasmaak overgehouden aan het hele gebeuren en zal ook zeker niet schromen om over te stappen zodra er een fatsoenlijk alternatief is. En dat is Fiber niet, met name TV blijft achter qua gebruiksvriendelijkheid/stabiliteit en ik heb geen zin daarin.
Waarschijnlijk niet, het CIF netwerk is maar een nietig netwerkje vergeleken met het grote Ziggo en Reggefiber. We zitten een beetje op een eilandje qua netwerk.

Zie net de post vak Sjakie boven me, glad vergeten dat Interactieve TV niet meer werkt inderdaad, en ook niet meer gaat komen op coax bij Caiway. Alternatief is de RTL XL app en NPO app op onze Smart TV, maar die crasht vaak en de RTL app wil helemaal niet meer opstarten (waarschijnlijk door ons Duitse IP adres). ITV is iets wat met name mijn vrouw echt mist.

[ Voor 15% gewijzigd door Arfman op 25-05-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ziggo is ook niet zaligmakend. Ken genoeg mensen waar het nu sinds de overgang UPC/Ziggo een grote puinhoop is.

Daarbij mag je nu bij Ziggo ook voor de box / kaarten gaan betalen.

Maar veel die klagen over het aanbof van Caiway en die over KPN beginnen vergeten dat KPN ook niet bied wat Ziggo deed, dus daar verandert weinig aan

Glas 400 werkt hier goed, coax doet het ook goed zonder storingen dus in dat opzicht levert Caiway stabiel.

ITV is idd weg. Maar goed alternatief is bijv. een Minix met XBMC erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
heb sterk het idee dat we eigenlijk als consument niet serieus genomen worden.

Inderdaad Ziggo doet vervelende dingen, Caiway & Cogas drama,

maar ze weten dat we inmiddels eigenlijk al niet meer zonder kunnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben over mijn Glas G200 internet van Caiway. Ook mijn Humax 5200C doet wat ik er van verwacht.

Mag ook wel eens gezegd worden ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Vandaag een brief gehad van Caiway. Snelheid van G100 gaat naar 150Mbit/s up en down en gaan G150 heten. Er komen meer zenders in het basispakket en er komen zenders bij Extra TV en FOX Sports (International). De prijs gaat naar 44 euro en er is een verwijzing naar https://caiway.nl/tarieven2015 .

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jaap-Jan schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:35:
Vandaag een brief gehad van Caiway. Snelheid van G100 gaat naar 150Mbit/s up en down en gaan G150 heten. Er komen meer zenders in het basispakket en er komen zenders bij Extra TV en FOX Sports (International). De prijs gaat naar 44 euro en er is een verwijzing naar https://caiway.nl/tarieven2015 .
Vreemd dat je dat hier post. Allee de snelheidsverhoging en tariefsverhoging van glas geldt voor Twente.
Jammer genoeg doen ze niet een snelheidsverhoging van 90Mbit naar 120 Mbit op COAX zoals Ziggo onlangs wel heeft gedaan. Caiway scoort hiermee bij mij geen punten.

Op glas ga ik bovendien niet over zo lang de smartcardvergoeding nog bestaat van € 2,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Wat dom van me. Ik dacht dat het topic '[Cogas] Glasvezel in Twente' heette. Maar kennelijk hoort internet over de kabel er wel bij, maar de glasvezelprovider die eigenaar is van Cogas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
@sjakie, wen er maar vast aan, ook jij gaat over op glas ;)

Coax wordt niet meer onderhouden, en ik verwacht en forse prijsverhoging begin volgend jaar voor coaxklanten (waaronder ikzelf)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:20:

Coax wordt niet meer onderhouden, en ik verwacht en forse prijsverhoging begin volgend jaar voor coaxklanten (waaronder ikzelf)
In dat geval gaat het weer klachten regenen bij Cogas om Ziggo terug te halen. Immers had Ziggo dat onderhoud wel gedaan. Ik denk niet dat Caiway hier mee weg gaat komen. De tukkers waren al eens boos, en dat hebben ze al eens gemerkt. Een tweede hoos van klachten kunnen ze zich niet permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
nou ze trekken zich nergens wat van aan....

ze hebben wel brieven en telefoons gehad , wel veel maar ze hebben veel standaard verhaaltjes mensen mee af gepoeierd ....

Cogas heeft het echt gedaan , maar zolang de aandeelhouder gemeentes niet echt wat doet veranderd er niks, alleen al omdat er enorme schade claims komen van Caiway en Ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:38
Grolsch schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:20:

Het zal vast nog wel onderhouden worden, want er kijken genoeg mensen via coax. Ik zelf ook want heb geen zin in die ellende met ip tv en ik ben vast niet de enige.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:53:
[...]

In dat geval gaat het weer klachten regenen bij Cogas om Ziggo terug te halen. Immers had Ziggo dat onderhoud wel gedaan. Ik denk niet dat Caiway hier mee weg gaat komen. De tukkers waren al eens boos, en dat hebben ze al eens gemerkt. Een tweede hoos van klachten kunnen ze zich niet permitteren.
Caiway is aandeelhouder van cogas, dus wat denk jij wat er gaat gebeuren :?

Er is inderdaad een spelletje gespeeld, maar zover ik nu kan beoordelen was dit de enigste manier om in heel twente glas te krijgen.

Ziggo wou dit niet namelijk.
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:55:
[...]

Het zal vast nog wel onderhouden worden, want er kijken genoeg mensen via coax. Ik zelf ook want heb geen zin in die ellende met ip tv en ik ben vast niet de enige.
Ze zullen (vooral het TV gedeelte) van COAX ook wel onderhouden.

Ik verwacht geen spectaculaire ontwikkelingen cq. snelheidsverhogingen op COAX internet gebied.

Juist voor Caiway is dit hun "unique selling point" t.o.v. de concurrentie (fiber bijvoorbeeld).

Ze zijn de enigste aanbieder die internet via glas aanbied (proven technology) en TV kijken via het Coax netwerk (ook erg proven technology, en naar mijn idee superieur t.o.v. het hele IP TV verhaal).

Eigenlijk heb je in mijn situatie 3 opties

Optie 1 = Caiway, alles-in-1 via glas, 100/100Mbit voor 42.50 per maand, TV via Coax kijken (60 zenders)
Optie 2 = Caiway, alles-in-1 via coax, 30/3Mbit voor 44,95 per maand, TV via Coax kijken (60 zenders)
Optie 3 = Fiber alles in 1 via glas, 50/50Mbit voor 4.95 per maand, TV via glasvezel (30 zenders)

Zo slecht is de prijs (en de functionaliteiten) van Caiway nog niet ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Grolsch op 26-05-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Grolsch schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:56:
[...]

Caiway is aandeelhouder van cogas, dus wat denk jij wat er gaat gebeuren :?

Er is inderdaad een spelletje gespeeld, maar zover ik nu kan beoordelen was dit de enigste manier om in heel twente glas te krijgen.

Ziggo wou dit niet namelijk.

[...]

Ze zullen (vooral het TV gedeelte) van COAX ook wel onderhouden.

Ik verwacht geen spectaculaire ontwikkelingen cq. snelheidsverhogingen op COAX internet gebied.

Juist voor Caiway is dit hun "unique selling point" t.o.v. de concurrentie (fiber bijvoorbeeld).

Ze zijn de enigste aanbieder die internet via glas aanbied (proven technology) en TV kijken via het Coax netwerk (ook erg proven technology, en naar mijn idee superieur t.o.v. het hele IP TV verhaal).

Eigenlijk heb je in mijn situatie 3 opties

Optie 1 = Caiway, alles-in-1 via glas, 100/100Mbit voor 42.50 per maand, TV via Coax kijken (60 zenders)
Optie 2 = Caiway, alles-in-1 via coax, 30/3Mbit voor 44,95 per maand, TV via Coax kijken (60 zenders)
Optie 3 = Fiber alles in 1 via glas, 50/50Mbit voor 4.95 per maand, TV via glasvezel (30 zenders)

Zo slecht is de prijs (en de functionaliteiten) van Caiway nog niet ;)
nee er is een investering maatschappij die Caiway volledig in handen heeft en Cogas gedeeltelijk.

Fiber als je op tijd in gestapt heb krijg je het eerste jaar 200/200 voor 54,- all in. 70 zenders
lijkt me geen slecht aanbod

alleen dat setup tv kastje zuigt , en die verplichte fritzbox |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik lees via diverse bronnen dat caiway 50% vd aandelen heeft.

En dat zijn EXACT de 2 redenen waarom ik niet naar fiber wil.

En reden 3, ik betaal nu 1e jaar +- 30 euro per maand voor 30/3 mbit

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 26-05-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik wil cogas/caiway niet belonen door er iets af te nemen dan wat ik ook elders kan krijgen.

het is dat ADSL gewoon te traag is, dan deed ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tsjah, dat zijn principes ;)

Als jij elders meer wil betalen voor minder product is dat je eigen keuze, ik kijk vooral naar mijn eigen portemonnee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
nou ik heb meer waar voor mijn geld, meer zenders en meer snelheid.

een 30/3 vs een 200/200 per mb betaal ik aanzienlijk minder ook als ik de 100/100 had genomen.

ik heb het nog even opgezocht betaal nu 51,90 per maand maar krijg er meer voor terug

maar als jij genoeg heb aan 30/3 moet je dat vooral doen.

en wat ga je naar het eerste jaar doen, er word gesproken dat ze het coax netwerk gaan uitroken door te verhogen en mensen te stimuleren naar glas over te stappen.

ik verwacht dat Fiber nu toch wel zorgt dat eind van dit jaar toch wel een aardige aanbieding hebben anders loopt iedereen weg. als ze elders beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27
Arfman schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:46:
de RTL app wil helemaal niet meer opstarten (waarschijnlijk door ons Duitse IP adres). ITV is iets wat met name mijn vrouw echt mist.
Ik heb gisteravond even de RTL XL app gestart met mijn ip-adres 163.158.x.x, en die deed het gewoon. Het feit dat de RTL app dus crasht lijkt hier niet gerelateerd aan te zijn (ik zou dan ook een foutmelding verwachten a la 'U zit niet in Nederland'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In de krant vanmorgen: De directeur van Cogas stapt op, daarbij verwijzend naar de vele commotie over het verplicht weg moeten bij Ziggo, die toestand zal er wel wat mee te maken hebben.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Cogas-TCTubantia27052015.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 27-05-2015 10:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

zjeeraar84 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:14:
[...]

Ik heb gisteravond even de RTL XL app gestart met mijn ip-adres 163.158.x.x, en die deed het gewoon. Het feit dat de RTL app dus crasht lijkt hier niet gerelateerd aan te zijn (ik zou dan ook een foutmelding verwachten a la 'U zit niet in Nederland'.
Hmm, lastig verhaal wordt het dan maar bedankt voor het checken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dj.verhulst schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:18:
nou ik heb meer waar voor mijn geld, meer zenders en meer snelheid.

een 30/3 vs een 200/200 per mb betaal ik aanzienlijk minder ook als ik de 100/100 had genomen.

ik heb het nog even opgezocht betaal nu 51,90 per maand maar krijg er meer voor terug

maar als jij genoeg heb aan 30/3 moet je dat vooral doen.

en wat ga je naar het eerste jaar doen, er word gesproken dat ze het coax netwerk gaan uitroken door te verhogen en mensen te stimuleren naar glas over te stappen.

ik verwacht dat Fiber nu toch wel zorgt dat eind van dit jaar toch wel een aardige aanbieding hebben anders loopt iedereen weg. als ze elders beter kunnen.
Dat zijn persoonlijke keuze's.

jij betaalt € 20,00 per maand (€ 240,00 per jaar) meer voor een veel snellere internetverbinding, maar in mijn optiek slechtere TV voorziening.

Ik gebruik best veel internet, en download ook best veel backups.

Gemiddeld 1080P film met DTS geluid is 10GB, dat downloaden duurt bij mij een uurtje en bij jou 8 minuten (mits je usenetprovider zo snel is), dat is mij geen € 240,00 per jaar waard.

Upload gebruik ik nauwelijks.

En volgend jaar zullen ze mij inderdaad richting glas drukken omdat (zoals eerder voor gerekend) dat goedkoper en sneller is.

Maar ik zal wel bij Caiway blijven, omdat Caiway als enigste TV over Coax aanbied, wat voor mij een must is met 4 TV's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Raven schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:33:
In de krant vanmorgen: De directeur van Cogas stapt op, daarbij verwijzend naar de vele commotie over het verplicht weg moeten bij Ziggo, die toestand zal er wel wat mee te maken hebben.

edit:
[afbeelding]
Tja, jammer dat die sukkel er maanden voor nodig had, maar met dat onderzoek zag ie de bui al hangen, maar ik hoop eigenlijk dat ze de zaak oppakken en hem aan de hoogste schandpaal hangen zodat ie zich nergens meer kan vertonen als manager, maar ben ook bang dat ze de ingeslagen weg niet meer zomaar kunnen omkeren dus we houden dit gezeik, mogelijk dat ze wel het glasnetwerk verder gaan openstellen voor derden zodat er gezonde concurrentie mogelijk word .
Grolsch schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Dat zijn persoonlijke keuze's.

jij betaalt € 20,00 per maand (€ 240,00 per jaar) meer voor een veel snellere internetverbinding, maar in mijn optiek slechtere TV voorziening.

Ik gebruik best veel internet, en download ook best veel backups.

Gemiddeld 1080P film met DTS geluid is 10GB, dat downloaden duurt bij mij een uurtje en bij jou 8 minuten (mits je usenetprovider zo snel is), dat is mij geen € 240,00 per jaar waard.

Upload gebruik ik nauwelijks.

En volgend jaar zullen ze mij inderdaad richting glas drukken omdat (zoals eerder voor gerekend) dat goedkoper en sneller is.

Maar ik zal wel bij Caiway blijven, omdat Caiway als enigste TV over Coax aanbied, wat voor mij een must is met 4 TV's in huis.
wij doen meer met internet dan met de TV, we hebben er eentje, en de rest word vanaf tablets gekeken.

heb een youtube channel en als je een film van 1 a 2 gb erop moet zetten is het snel klaar, zonder dat de overige huisgenoten er last van hebben.

het enige wat ik echt mis een coax,, kan m'n humax niet meer gebruiken als opname apparaat.

ik denk omdat ik niet de enige ben dat er tzt wel wat voor gevonden zal worden , de eerste digitale ontvangers/decoders waren ook niet geweldig, en dat hebben ze ook opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door dj.verhulst op 27-05-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Glasvezel / IP TV heeft gewoon de toekomst, en coax bestaat over 10 jaar echt niet meer naar mijn idee.

Op dit moment werkt coax tv gewoon net ff wat prettiger.

Ik verbaas mij er al jaren over waarom IP TV niet "standaard" ondersteund wordt door TV's, dat geknooi met losse decoders is toch zo 2003 :? (Al blijf ik fan van mijn Humax, wil dat ding echt NIET missen).

Als ik Caiway/Cogas een hak zou kunnen zetten deed ik dat echt wel, want ik vind hun manier van handelen zeker niet netjes.

Maar uiteindelijk kijk ik toch naar mijn eigen portemonnee, en dan is Caiway (helaas) de beste optie voor ons.

[ Voor 24% gewijzigd door Grolsch op 27-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik denk dat coax zeker nog wel 10 jaar mee kan.

de meeste mensen hebben aan een 50/10 verbinding zat voor internet.

en daar kan je echt wel ip tv laten lopen.

je heb een punt had gedacht dat ze verder zouden zijn, ik denk omdat ze te veel aan een verouderd bussiness model vasthouden.

in NL betalen de consumenten aan de kabelboeren, en die aan de doorgifte voor tv zender die ook nog reclame gelden op strijken, free to air kennen we nauwelijks

als je net zo simpel als met een website een tv zender naam in tikt en dan kijkt en dan bladwijzers of snel balk aan maakt,, geef je de consumenten meer vrijheid, en zit je niet meer opgesloten in wat bepaalde clubjes denken wat goed voor ons is,

ik kijk graag naar nas car, dat kan je in NL amper zien, met wat online streams moet ik het doen vaak met wat trucjes ook omdat ze vaak niet willen dta je buiten de VS mee kijkt, ook als je een duur betaal sport zender pakket heb je niet alle sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
dj.verhulst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:31:
ik kijk graag naar nas car, dat kan je in NL amper zien, met wat online streams moet ik het doen vaak met wat trucjes ook omdat ze vaak niet willen dta je buiten de VS mee kijkt, ook als je een duur betaal sport zender pakket heb je niet alle sporten.
Snap dat het duur is, maar Sport1 Racing zendt tegenwoordig alle Nascar races live uit.
(en F1, F3, GP2, GP3, Indycar, DTM, Porsche Supercup en Rallycross).
http://info.sport1.nl/?page=Onze+Sporten&cat=Racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Ah hebben ze het veranderd ?

zou me een 14,95 per maand extra gaan kosten,, heb al een plus pakket

moet je toch eens zien wat die vertrekkende directeur van Cogas in de krant laat zetten

http://www.tubantia.nl/re...4-jaar-afscheid-1.4950087

8)7 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door dj.verhulst op 27-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
dj.verhulst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:
zou me een 14,95 per maand extra gaan kosten
Volgens mij €13,85 per maand.
https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/extrazenders/sport1
En tegenwoordig krijg je er ook toegang met de Sport1 Go app bij.
Zoals ik al zei, snap dat het niet goedkoop is, maar ja, voor niets gaat de zon nu eenmaal onder. En het lijkt mij geen slecht aanbod. Ik als enorme racefan heb het er in ieder geval graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dj.verhulst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:
Ah hebben ze het veranderd ?

zou me een 14,95 per maand extra gaan kosten,, heb al een plus pakket

moet je toch eens zien wat die vertrekkende directeur van Cogas in de krant laat zetten

http://www.tubantia.nl/re...4-jaar-afscheid-1.4950087

8)7 8)7
Het is allemaal in scene gezet naar mijn idee.

1 van de basisbeginselen van verandermanagement is dat je een zondebok moet hebben.

Ontsla iemand op hoog niveau, en geef vervolgens hem overal de schuld van, en Cogas denkt weer een goed imago te hebben.

Zou me niks verbazen dat deze meneer ook nog een flinke zak met geld meekrijgt vanwege de geleverde prestaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
nou ,, aangezien ze wel vaker dingen verkeerd hebben ingeschat.
zullen ze ook nu niet voorzien hebben dat doorsnee tukkers een olifanten geheugen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dj.verhulst schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:35:
nou ,, aangezien ze wel vaker dingen verkeerd hebben ingeschat.
zullen ze ook nu niet voorzien hebben dat doorsnee tukkers een olifanten geheugen hebben....
Ik denk dat ze helemaal niets verkeerd hebben ingeschat, en dat het allemaal bij het grote plan hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
dan zouden ze in en in slecht en doortrapt zijn,, en zulke mensen zijn meestal meester in het vergaren van goede arbeids voorwaarden en dan zitten ze bij de verkeerde clubs, niet dat ze wat te klagen hebben trouwens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het lijkt me dat het volgende interne onderzoek bij Cogas dan moet worden hoe snel ze Ziggo weer op de COAX kunnen krijgen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Persoonlijk vind ik het nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling.

Tsjah, de communicatie is gebrekkig geweest, maar waar draait het in hoofdlijnen om.

Cogas is een commercieel bedrijf met een winstoogmerk die ook maatschappelijk verantwoording heeft om te zorgen dat hun klanten een moderne infra hebben.

Men zag enkele jaren geleden (Zowel Cogas, al de gemeenten (die eigenaar zijn/waren van Cogas) ) dat er glasvezel moest komen.
Ik denk dat zelfs jullie het daar nog wel mee eens zijn.

Toen zijn er diverse gesprekken gevoerd met diverse partijen, en Ziggo zag dat hele plan niet zitten, Ziggo is immers een kabelaar, en geen glasvezelleverancier.

Vervolgens heeft Cogas voor miljoenen en miljoenen geïnvesteerd (ook op verzoek van de gemeentes, dus ook op verzoek van de burgers) om overal glasvezel heen te trekken.

Nu willen ze een keer hun investering terugverdienen, en dat gaan ze niet bereiken door te investeren in het coax netwerk.

Qua consument zijn we er prijstechnisch, en snelheidstechnisch op vooruit gegaan.

En dan mag Caiway een monopolie positie hebben, wat had Ziggo dan de afgelopen jaren :?

Wat "kleine" details zoals betalen voor smartcards (wat bij Ziggo nu dus ook moet), en gebrekkige communicatie zijn 99% van de klanten alweer vergeten ondertussen.

Dus wat had Cogas anders moeten doen, los van duidelijker communiceren :?

Als ze Ziggo er niet uit hadden gegooid hadden we in 2030 nog geen glasvezel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:06:
Persoonlijk vind ik het nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling.

Tsjah, de communicatie is gebrekkig geweest, maar waar draait het in hoofdlijnen om.

Cogas is een commercieel bedrijf met een winstoogmerk die ook maatschappelijk verantwoording heeft om te zorgen dat hun klanten een moderne infra hebben.

Men zag enkele jaren geleden (Zowel Cogas, al de gemeenten (die eigenaar zijn/waren van Cogas) ) dat er glasvezel moest komen.
Ik denk dat zelfs jullie het daar nog wel mee eens zijn.

Toen zijn er diverse gesprekken gevoerd met diverse partijen, en Ziggo zag dat hele plan niet zitten, Ziggo is immers een kabelaar, en geen glasvezelleverancier.

Vervolgens heeft Cogas voor miljoenen en miljoenen geïnvesteerd (ook op verzoek van de gemeentes, dus ook op verzoek van de burgers) om overal glasvezel heen te trekken.

Nu willen ze een keer hun investering terugverdienen, en dat gaan ze niet bereiken door te investeren in het coax netwerk.

Qua consument zijn we er prijstechnisch, en snelheidstechnisch op vooruit gegaan.

En dan mag Caiway een monopolie positie hebben, wat had Ziggo dan de afgelopen jaren :?

Wat "kleine" details zoals betalen voor smartcards (wat bij Ziggo nu dus ook moet), en gebrekkige communicatie zijn 99% van de klanten alweer vergeten ondertussen.

Dus wat had Cogas anders moeten doen, los van duidelijker communiceren :?

Als ze Ziggo er niet uit hadden gegooid hadden we in 2030 nog geen glasvezel gehad.
Glasvezel is in mijn ogen een andere dienst dan COAX. In die zin was het helemaal niet nodig om Ziggo de rug toe te keren. Die kon prima naast Glas bestaan. Ziggo had dan de COAX kunnen kopen. Zo gaat het ook in andere gebieden in Nederland.

En vergeten wat er is gebeurd??? Ik nog niet. Caiway is lang geen Ziggo en alternatieven voor de slechtere Caiway zijn er (nog) niet. We hadden Grolsch en hebben nu een slecht Aldi-biertje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:19:
[...]

Glasvezel is in mijn ogen een andere dienst dan COAX. In die zin was het helemaal niet nodig om Ziggo de rug toe te keren. Die kon prima naast Glas bestaan. Ziggo had dan de COAX kunnen kopen. Zo gaat het ook in andere gebieden in Nederland.

En vergeten wat er is gebeurd??? Ik nog niet. Caiway is lang geen Ziggo en alternatieven voor de slechtere Caiway zijn er (nog) niet. We hadden Grolsch en hebben nu een slecht Aldi-biertje gekregen.
Hoe had jij zelf in gedachten dat Cogas ooit de investering terugverdiend had als Ziggo was gebleven zonder glas te ondersteunen :?

Ik ben het met je eens dat Caiway bij lange na geen Ziggo is.

Maar de Ziggo van vroeger is ook de Ziggo van nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Grolsch schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:06:
Mwha, aleen het grappige dat bij m'n ouders in het dorpje ze op kreupel cogas glasvezel zitten en 5km verderop in hardenberg mijn zwagers dood gegooid worden met aanbiedingen van diverse providers op het reggefiber netwerk.

Toen reggefiber een paar jaar geleden kwam polsen in gramsbergen kwam er ineens een enorm charme offensief op gang van cogas "gramsbergen krijgt al glasvezel! je hoeft niet te reageren op de enquête van reggefiber."

Nouja... we weten wat daar het resultaat van is geworden. Als de Ziggo klanten toen hadden geweten dat ze toch moesten overstappen naar een andere provider dan hadden ze daar masaal de reggefiber enquête ingevuld.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Inderdaad, maar reggefiber wou ook niet investeren in twente.

Ik denk dat het afzetgebied te klein was tov het aantal klanten.

Als de ziggo fans konden kiezen tussen

1. De rest van je leven bij ziggo blijven op de coax.
2. Glasvezel in je huis, maar dan niet via ziggo

Ik kies dan voor optie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:15:
Het lijkt me dat het volgende interne onderzoek bij Cogas dan moet worden hoe snel ze Ziggo weer op de COAX kunnen krijgen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ik denk dat dit niet zo snel gaat gebeuren, dikke kans dat ze wurg contracten met enorme boete clausules getekend hebben met caiway om te voorkomen dat men zou overwegen te switchen.

en als ze ziggo op de kabel gelaten hadden en caiway op het glas, dan was er geen hond over gestapt, dan was ik gewoon blijven zitten. was die investering voor niks geweest, en dan hadden ze het nooit gedaan.

en nu met die fusie met UPC dat je verplicht zo'n horizon box moet gebruiken en huren, bestaande klanten kunnen nog een tijd met hun oude spullen door maar als "nieuwe" klant zal je direct naar die horizon box moeten en met die prijs verhogingen en de klachten over de kwaliteit ben ik toch wat huiverig.

en bij Fiber is eigenlijk alleen die tv setup box en geen coax en die [censuur] fritzbox het ding.

qua internet en telefoon weinig klagen, als ze 2in1 pakketten hadden , zet ik wel een satelliet ontvanger op het dak zo'n dreambox eraan :P en kan Fiber die setup box houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:39:
Inderdaad, maar reggefiber wou ook niet investeren in twente.

Ik denk dat het afzetgebied te klein was tov het aantal klanten.

Als de ziggo fans konden kiezen tussen

1. De rest van je leven bij ziggo blijven op de coax.
2. Glasvezel in je huis, maar dan niet via ziggo

Ik kies dan voor optie 2
Reggefiber wou wel degelijk investeren in Twente. In Wierden is Reggefiber CIF voorgebleven. Daar ligt nu wel Reggefiber. Het is gewoon lachwekkend dat men 10 kilometer verderop gewoon kan kiezen uit meer dan 15 providers en wij maar uit 2. Dat geeft al aan dat Cogas/CIF fout en verkeerd bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
daar kan niks anders dan marketing belangen achter zitten, want Wierden is niet bepaald dichter bevolkt dan Almelo .....

eigenlijk heel erg,, en hier zou ACM wat aan moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dus het is de schuld van cogas/caiway dat reggefiber niet wou investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:19:
We hadden Grolsch en hebben nu een slecht Aldi-biertje gekregen.
Spreek voor jezelf; ik ben dolblij met Caiway en vind het een vooruitgang. Het verplicht afnemen van televisie en telefonie is het enige wat ik hekel, maar dat is helaas nog de standaard...

Verder vind ik het vreemd dat men het nu over 'kreupel glasvezel' van Caiway heeft en Reggefiber opeens als redder van andere gebieden gepresenteerd wordt. Een collega op m'n werk is strontjaloers op het aanbod dat ik van Caiway op glasvezelgebied af kan nemen. Hoewel hij keus heeft uit een stuk of 10 glasvezelaanbieders via Reggefiber vindt hij de aanbiedingen stuk voor stuk te duur en te langzaam om z'n coaxverbinding ervoor om te ruilen.

[ Voor 0% gewijzigd door jurrie op 28-05-2015 09:12 . Reden: dt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Glasvezel is allesbehalve kreupel hier, stabiel en vanaf Juli 500 mbit/s.

Mij hoor je niet klagen, in ons geval zijn we flink op vooruitgegaan tov Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Caiway bied juist het beste van 2 werelden, internet supersnel via glas, en TV lekker betrouwbaar via de Coax.

Noem nog eens een glasvezelaanbieder die dit doet :?

En ik blijf het maar herhalen, maar wat hadden Cogas en Caiway dan anders moeten doen :?

Ik heb 1 antwoord gezien dat ze Ziggo er niet uit hadden moeten gooien.
Maar als Ziggo gebleven was, waren er onvoldoende potentiële klanten geweest om de grote investering van de aanleg van glasvezel terug te kunnen verdienen.

En ik vermoed dat de "klagende" mensen ook niet veel zin hadden om bijv. € 3000,00 te betalen voor aanleg van glasvezel :?

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 28-05-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Goed nieuws! De alles in 1 G400 gaat naar 500mbit. Daarnaast een prijsverhoging voor het alles in 1 pakket van 62,50 naar 65,00 €, maar ook een prijsverlaging voor ip-tv van €5 naar € 2,50. (Ik heb ip-tv dus voor mij is er geen prijsverhoging gezien het eindbedrag hetzelfde blijft.)

Nieuwe naam alles in 1 - G500. Ingang per 1 juli.

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 28-05-2015 23:46 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
En gratis Plus TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:13
Ik ben ook zeer zeker tevreden met Caiway.
Als je kijkt naar prijs-kwaliteit heb je echt niets te klagen. Toevallig gisteren bezig geweest om voor iemand via Reggefiber een keuze te maken, maar als je ziet wat het daar allemaal kost... Tel maar rustig 15 euro per maand bij de prijs op voor hetzelfde wat wij nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gaat de snelheid van G200 ook omhoog? Ik kan dit zo gauw niet vinden.. ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
CAP-Team schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:08:
Gaat de snelheid van G200 ook omhoog? Ik kan dit zo gauw niet vinden.. ;)
Hier zie je een overzichtje:
https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/tarieven2015

G200 wordt dus G250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vind ik het jammer dat Caiway niks doet aan zijn extreem hoge telefonietarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

Mwhah als een wijziging daar zou betekenen dat de abbo's verder omhoog gaan in prijs zeg ik nee bedankt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Heeft iemand al die snelheidsverhoging in twente. Het schijnt dat sommige hem al hebben in andere delen van nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07
-nvm-

[ Voor 166% gewijzigd door Isane op 31-05-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik zit in het westen van het land, hier al doorgevoerd. Ongetwijfeld ook in Twente. Op het glasvezelnetwerk in het Cogas-gebied zijn er geen verschillen t.o.v. de rest van het netwerk.

Ik ben van 75/75 naar 100/100 gegaan, nog niet helemaal tevreden over de snelheid, ping verschilt per server. Tijd om m'n netwerk uit te pluizen dus :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4398475288.png

[ Voor 12% gewijzigd door Neyluzz op 31-05-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Hier nog niet iig. Haal 430mbit, dus we hier is het nog niet doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
dominition schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:47:
Hier nog niet iig. Haal 430mbit, dus we hier is het nog niet doorgevoerd.
FF je modem rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:47
Oldenzaal, van 150Mbit naar 200 gegaan. Down 211, Up 216.
Dik in orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Had ik gedaan, maar nog geen hogere snelheid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nog geen verhoging hier in Diepenheim, gisteravond en zojuist het modem even een trap gegeven maar nog steeds hangen we rond de 105Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Hier in Almelo (Markgraven-Noord) heb ik ook nog geen verhoging van de snelheid. Het is overigens dik in orde, want ik haal 107/108 met mijn 100Mbit verbinding.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Masselink schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:16:
Hier in Almelo (Markgraven-Noord) heb ik ook nog geen verhoging van de snelheid. Het is overigens dik in orde, want ik haal 107/108 met mijn 100Mbit verbinding.
Sinds vandaag haal ik de nieuwe snelheden rond 530mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
jaaoie17 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:54:
[...]

Sinds vandaag haal ik de nieuwe snelheden rond 530mbit.
Hier ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4404536405.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

D4NG3R schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:40:
Nog geen verhoging hier in Diepenheim, gisteravond en zojuist het modem even een trap gegeven maar nog steeds hangen we rond de 105Mb/s.
Volgens de mail die ik gekregen heb gaat de verhoging in op 1 juli. Hebben degenen die al een verhoging hebben een andere mail gekregen met een andere datum?

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Nee, maar vaak doen ze dat al eerder.

Ook bij Ziggo wel meegemaakt dat het al sneller was voor de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MORCIK schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:48:
[...]

Volgens de mail die ik gekregen heb gaat de verhoging in op 1 juli. Hebben degenen die al een verhoging hebben een andere mail gekregen met een andere datum?
Zoals hierboven aangegeven, de laatste snelheidsverhoging bij Ziggo was bijvoorbeeld 3 weken voor de aangegeven datum al beschikbaar voor ons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen snelheidsverhoging, zal dus per gebied verschillen.

Nog geen snelheidsverhoging hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Die plus tv wat er straks bij komt bij de glasvezel pakketten. Ga je daar straks een smardcard voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://www.speedtest.net/my-result/4406668602

Diepenheim zit op de nieuwe snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
jaaoie17 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:48:
Die plus tv wat er straks bij komt bij de glasvezel pakketten. Ga je daar straks een smardcard voor nodig hebben?
Ja, je krijgt 1 gratis smartcard toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er is altijd wel wat op te merken natuurlijk. Al eerder heb ik me geergerd aan de actie Plus TV gratis. Dit is minachting voor de kijker die Extra TV kiest, die mag dan vervolgens het volle pond betalen voor zenders die OOK in Plus TV zitten. Ik zou graag van Caiway horen of dit bij G500 -waar men weer zo'n achterlijke actie heeft met Plus TV gratis- gecompenseerd wordt voor de Extra TV kijkers.

In mijn ogen is dit gewoon een compleet verkeerde actie waarbij iemand met G500 en Extra TV het volle pond voor Extra TV betaald, terwijl iemand die niet de TV Extra kiest Plus TV gratis krijgt. Dat is volgens mij niet fair !

Of iedereen krijgt het bedrag van Plus TV gecompenseerd (dus ook mensen die toch kiezen voor Extra TV) of niemand. Maar de ene groep wel een voordeel geven en de andere het volle pond laten betalen lijkt me niet in orde.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij G500 betaal je alleen het prijsverschil tussen plus en extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Inderdaad, dat staat ook gewoon op de site....

Ik heb een Alles-in-1 Glas G400 pakket en zie Extra TV voor 3,75 op mijn factuur staan. Hoe komen jullie aan dat bedrag?

''Als u een Alles-in-1 Glas G400 pakket heeft, dan kijkt u ook naar Extra TV. Dit abonnement wordt per 1 juli automatisch omgezet naar Alles-in-1 Glas G500 met Extra TV 500. U blijft naar dezelfde zenders kijken zoals u nu ook gewend bent en u gaat minder betalen, namelijk € 3,75 per maand.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:26:
Inderdaad, dat staat ook gewoon op de site....

Ik heb een Alles-in-1 Glas G400 pakket en zie Extra TV voor 3,75 op mijn factuur staan. Hoe komen jullie aan dat bedrag?

''Als u een Alles-in-1 Glas G400 pakket heeft, dan kijkt u ook naar Extra TV. Dit abonnement wordt per 1 juli automatisch omgezet naar Alles-in-1 Glas G500 met Extra TV 500. U blijft naar dezelfde zenders kijken zoals u nu ook gewend bent en u gaat minder betalen, namelijk € 3,75 per maand.''
Dan geloof ik toch dat ze het beginnen te snappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Maar even buiten het gezeik om dat ziggo zo goed was en dat jullie gedwongen zijn. Wees eens eerlijk: wat vinden juliie van de stabiliteit van glasvezel en tv kwaliteit van tv via coax?? Valt het mee of.... In het begin las ik hier dat caiway helemaal niks was etc etc. Is de mening al wat veranderd of :) :) ikzelf heb caiway al jaren en ik vind glasvezel echt superieur aan coaxinternet. (Mits je ook goede router etc zelf hebt, want dat prul van caiway is een blunder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik heb niets te klagen, maar ik was zelf al voor dat hele Caiway debacle van plan om over te stappen op glasvezel. De verbinding is snel en stabiel, televisie ook. Ik woon overigens in Windmolenbroek in Almelo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19

painkill

Pain(k)(ill)

Qua product is het redelijk hetzelfde gebleven voor ons. Niet beter, iets slechter. Maar wel een korting in de beginperiode. Scheelt dat ze de gehele infrastructuur die ziggo had samen met cogas zijn blijven gebruiken. Daar zijn alle kinderziektes uit.

Het enige waar ik een probleem mee heb is dat Caiway geen duidelijke strategie heeft/had. En het eigenlijk samen met cogas/cif ziggo heeft weggepest om zelf (tijdelijk) monopolist van kabel en glasvezel te worden.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:22:
Maar even buiten het gezeik om dat ziggo zo goed was en dat jullie gedwongen zijn. Wees eens eerlijk: wat vinden juliie van de stabiliteit van glasvezel en tv kwaliteit van tv via coax?? Valt het mee of.... In het begin las ik hier dat caiway helemaal niks was etc etc. Is de mening al wat veranderd of :) :) ikzelf heb caiway al jaren en ik vind glasvezel echt superieur aan coaxinternet. (Mits je ook goede router etc zelf hebt, want dat prul van caiway is een blunder)
Ik heb nooit beweerd dat wat ik nu gekregen heb niet werkt. Internet is stabiel, tv via COAX werkt.
Helemaal ontevreden over wat er geleverd wordt ben ik niet, tenminste geen storingen e.d.

Echter...... Waar ik bezwaar tegen maak is dat we op COAX geen upgrades krijgen terwijl COAX hard nodig is om tv te kunnen kijken zonder decoder (extra kastje/afstandbediening).

Ziggo heeft en had een grote voorsprong hierin. Interactief/VOD was mogelijk, Premium zenders waar je gewoon grof geld voor neertelt waren allemaal in HD, en zoals we dit jaar hebben gezien heeft Ziggo er weer meer HD zenders bij geplaatst. De discussie of je deze nu wel of niet ongecodeerd kunt bekijken vind ik weinig interessant, die is leuk voor bejaarden die geen enkele premium zenders hebben of geen extra pakketten. Ziggo biedt onder aan de streep gewoon meer HD zenders.

Daarnaast lopen we nu ook de snelheidupgrades op COAX mis die Ziggo wel geregeld deed (zo ook dit jaar alle pakketten een upgrade van minimaal 30 Mbit).

Ik heb me dan ook net als velen verzet tegen de verplichte komst van Caiway op COAX, met name omdat er op die manier een keuze wegviel. Het is eigenlijk vrij laf om zo je concurrentie weg te pesten om zelf monopolist te worden in een bepaald gebied. In het andere geval hadden we keuze gehad tussen Glas Caiway en Ziggo COAX. Dit had Caiway in dat geval niet makkelijk gewonnen. En volgens mij is dat ook het idee van concurrentie dat je daardoor harder moet gaan lopen om je concurrentie minimaal bij te houden of voor te zijn.

Doordat Caiway in alle CIF-gebieden monopolist is, is deze club behoorlijk in slaap gevallen en zelf soms bij het arrogante af. Langzaam zie ik daar nu verandering in komen, al merk ik deze op COAX niet. Reden genoeg voor mij om straks juist geen glas af te gaan nemen van Caiway maar opzettelijk naar alternatieven te gaan zoeken die er hoogstwaarschijnlijk door de druk van de klanten zeker gaan komen op CIF.

Dan nog een ding. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang. De korting hadden ze mogen houden. Ik had veel liever een hoogwaardig product op COAX zoals Ziggo me dat kon leveren. Dat Ziggo nu duurder is of prijsverhogingen doorvoert vind ik zelf bijzaak. Dat doet Caiway ook per 1 juli. Ziggo gaat echter veel beter met de tijd mee.

Bij welke provider moet je het netnummer draaien in je eigen regio?? Alleen bij Caiway als ik het wel heb.

Met IMAP-mail is Caiway volgens eigen Twitter berichten nog steeds bezig, Die staat op onze roadmap is nu het antwoord. De "road" is alleen wel erg lang bij Caiway.

Ik ben geen Caiway-fan zoals ik wel Ziggo-fan was. Ik ben overigens ook geen Caiway-hater maar wel een klant die hoopt dat ze beter hun best gaan doen voor mensen die het COAX-product afnemen. Ze geven zelf telkens aan dat dit een ander product is tov Glas, dat wil dan ook zeggen dat je beide producten onderhoud, zeker wanneer het COAX product duurder is dan Glas dan mag je normaal gesproken meer service verwachten (of is dat een vreemde redenatie opeens ??????????)

Caiway scoort bij mij een 7 en dus ook voldoende, ben dus zeker niet dik ontevreden zoals mensen dat hier steeds maar over me blijven schrijven. Ziggo scoorde een 9. Het verschil zit voor mij in het meegaan met de tijd en op alle fronten ook zorgen dat de klant blij wordt. Nogmaals Caiway lijkt op de goede weg. Ontwikkelingen al de TV-app en de Go-diensten zijn bijvoorbeeld al pluspunten die ze bij mij scoren. Nu nog de premium zenders zoals Fox Sports International, HBO, Sport1 en Film 1 in HD op COAX en op COAX de snelheid verhogen zoals Ziggo dat heeft gedaan (daar zouden ze zeker punten mee scoren in het Cogasgebied!!) en ik wordt nog eens een echt tevreden klant! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-06-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb wel iets vaags als ik bv een film download, dan haal ik eerst mn max ( 500mbit) en dan wil de snelheid wel eens zakken naar 150-200mbit. Heb dit met hdd en ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik was ook van plan de overstap naar glas te maken zodra dit mogelijk was, dus ben wel tevreden. Mijn enige grote bron van ergernis is de koppelverkoop die je eigenlijk gedwongen wordt af te nemen als je glas wilt. Ik heb niet eens een vaste telefoon aangesloten en heb nog geen minuut naar het tv-signaal gekeken, maar moet er wel voor betalen. Niet dat het bij andere grote providers anders gaat, want áls je al de mogelijkheid tot enkel internet hebt is dat weer een dure of inferieure variant.
Pagina: 1 ... 39 ... 59 Laatste