Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Neyluzz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:22:
Het probleem is dat providers, nadat je data over de AMS-IX o.i.d. gaat, de snelheid niet meer kunnen garranderen.
^^ Dit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:13:
Het voordeel van de speedtest van providers is dat ze in de backbone hangen, met voldoende capaciteit om een degelijke test uit te voeren.

Voor Caiway moet je http://speedtest.caiway.net gebruiken. Ik weet niet hoe Fiber haar verkeer routeert, maar ik denk dat je ook deze speedtest daarvoor kan gebruiken.
De helpdesk van Fiber heeft de voorkeur voor de speedtest ven de KPN. En die geeft bij mij een tragere download aan dan Ookla. (mijn upload van minder dan 2Mb kan bijna niet trager :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Maakt niks uit welke je nou gebruikt, krijg overal precies zelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/uST9Gr.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/633/1jhlZ3.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/cbBWJV.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/UmqBNe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
zou raar zijn als er enorme verschillen zouden zijn

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:32
Dat zou het zeer zeker niet zijn ;)

Speedtests zijn afhankelijk van een aantal factoren, de belangrijkste daarvan is de capaciteit van de speedtest server.

Probeer maar eens op de server Famdirksen in Harderwijk te testen. Dramatisch slecht. Pak je daarintegen Solcon in Apeldoorn of Solcon in Dronten gaat het ineens idioot snel.

Daarnaast ligt het ook nog aan de capaciteit van de routes die het verkeer moet nemen. Probeer maar eens een server in Australië via speedtest.net. Je zal zien dat die snelheid een stuk lager uit zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
dominition heeft 4 Ookla servers getest.
Dan zou het wel weer raar zijn als die onderling verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je snelheid bij Fiber nu hoe het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
wurtel schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:44:
dominition heeft 4 Ookla servers getest.
Dan zou het wel weer raar zijn als die onderling verschillen :)
Ookla levert de techniek om mee te kunnen speedtesten. Het zijn geen servers an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Gaat mij om het onzinverhaal dat je de speedtest van je provider "moet" gebruiken.

Maakt geen bal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
RadioAir schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:41:
Dat zou het zeer zeker niet zijn ;)

Speedtests zijn afhankelijk van een aantal factoren, de belangrijkste daarvan is de capaciteit van de speedtest server.

Probeer maar eens op de server Famdirksen in Harderwijk te testen. Dramatisch slecht. Pak je daarintegen Solcon in Apeldoorn of Solcon in Dronten gaat het ineens idioot snel.

Daarnaast ligt het ook nog aan de capaciteit van de routes die het verkeer moet nemen. Probeer maar eens een server in Australië via speedtest.net. Je zal zien dat die snelheid een stuk lager uit zal vallen.
als iemand met een privé servertje en dito verbinding en kennis,, zo'n aanbieder kan toch nooit representatief zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4165516382.png

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Zo, vandaag van Ziggo naar Caiway coax. Modem had een halfuur nodig om verbinding te maken.

Zolang ik nog geen verbinding had, kreeg ik 192.168.100.10 als IP adres vanuit de modem, en kon ik de modem status bekijken op http://192.168.100.1/ . Daar was ie lange tijd frequenties aan het scannen, zo te zien. Helaas kan ik nu geen verbinding meer krijgen, ook na handmatig 192.168.100.10 als alias erbij te zetten; HTTP connecties worden direct weer gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7daan7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-03-2024
Leuk om even mee te leven als Fiber Klantenservice medewerker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7daan7
Lezen****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
De helpdesk van fiber is soms om te huilen, en soms zitten er ook fijne gasten die gewoon wat weten van waar ze er voor zitten. Toevallig gister nog een chatsessie gehad met de support omdat ik de helpdesk niet kon bellen vanaf de vaste lijn, beste jongen verteld mij dat het dan een storing is met de telefoonlijn en dat hij het door gaat zetten naar de ( in mijn mening tot nu toe ) erg lakse storings dienst. Andere lijnen kon ik wel gewoon bellen dus alleen hun gratis service nummer niet met de vaste telefoon, erg lastig als je wat te vragen hebt.

Ookal meer als een maand het probleem dat de TV willekeurig zijn signaal verliest, waar tot op heden ook nog weinig aan gedaan is om het optelossen behalve het aansturen van een monteur die vervolgens niet terug belt en de bon open laat liggen voor god mag weten wie het op pakt.

Verder over de diensten wel zeker te vrede, de verbinding is netjes en stabiel . Pakket keuze weer minder tevreden omdat er gewoon een aanbod aan entertainment mist ( zie een film of serie zender buiten HBO om ) of gratis films on demand.

Afijn, we waren ook iets te verwent met Ziggo zullen we dan maar denken.

Iemand al enig idee hoe het zit met het losgooien van de glasvezel kabel ? Weet dat het er aan zit te komen maar zijn er al providers die een pakket bekend hebben gemaakt of een zender waar we dit kunnen checken ?

[ Voor 0% gewijzigd door Gillded op 24-02-2015 12:35 . Reden: Woordje gratis toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7daan7
Het is inderdaad echt mega druk geweest op de klantenservice...
Er is i.i.g weer extra werkkracht neer gezet sinds deze week
Als het goed is moet je er nu weer prima doorheen kunnen komen (met max 5min wachttijd)

[ Voor 21% gewijzigd door 7daan7 op 24-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
7daan7 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:42:
Het is inderdaad echt mega druk geweest op de klantenservice...
Er is i.i.g weer extra werkkracht neer gezet sinds deze week
Als het goed is moet je er nu weer prima doorheen kunnen komen (met max 5min wachttijd)
Ik had de wachttijd niet genoemd, een van de weinige punten die me weinig uit maken. Gaat me meer om de kwalitie die er geleverd word als we er eenmaal door heen zijn. Storing dienst is erg laks en niet te bereiken. Informatie die de helpdesk kan/mag verschaffen is bijzonder weinig en ook zijn ze niet altijd op de hoogte van hoe en wat.

Even als voorbeeld, het koste ongeveer 3 weken om uit te vinden dat het History pakket niet behoorde tot de pakket die wij hebben, terwijl de mevrouw van de klanten service mij dit vrijwel direct kon vertellen. Haar 6 collega's daar voor konden dit echter niet, en ook de storingsdienst die hier naar eigen zeggen actief mee bezig is geweest kon dit niet!

Nogmaals, er zitten een paar hele goeie tussen, maar ook een paar niet zo goeie om het zo maar even te zeggen. Wie waar bij hoort laat ik per persoon over om voor zich zelf te evalueren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik had bij Caiway ingelogd op hun klantenportaal/myCaiway. Hier vraagt de dienst echter om het MAC adres van mijn I-TV decoder. Iemand enig idee waarom?
Volgens mij zou ik dan namelijk ook het VLAN van een managed switch op kunnen geven en zo het signaal splitten :+?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dominition schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:35:
Gaat mij om het onzinverhaal dat je de speedtest van je provider "moet" gebruiken.

Maakt geen bal uit :)
Ik weet niet waarom jij denkt de wijsheid in pacht te hebben, of wat je ervaring in deze is. Er is al meerdere malen uitgelegd waarom je de speedtest van je provider moet gebruiken, dat ga ik niet nog een keer doen.

Als je een betrouwbare meting wilt zou ik dus wel de speedtest van je provider gebruiken, of in ieder geval een speedtest server pakken waarvan je weet dat hij op hetzelfde stuk netwerk zit als jezelf. Alleen op die manier sluit je externe factoren zoveel mogelijk uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Medio 2015 wordt een extra aanbieder bekend. Gezien het feit dat het langer duurt lijkt me dat dit een serieuze aanbieder is die niet over een nacht ijs gaat.

Dan moeten er nog steeds minimaal twee worden toegevoegd. De huidge particuliere aanbieders zijn immers alleen Fiber en Caiway. Cbizz is al particuliere aanbieder niet serieus te nemen.

Met de nieuwe medio dit jaar staat de teller dus op 3, nog twee te gaan dit jaar minimaal.
Overigens nog steeds veel te weinig tov Reggefiber met 15 aanbieders.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:53
Erikrijnders schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:49:
Medio 2015 wordt een extra aanbieder bekend. Gezien het feit dat het langer duurt lijkt me dat dit een serieuze aanbieder is die niet over een nacht ijs gaat.

Dan moeten er nog steeds minimaal twee worden toegevoegd. De huidge particuliere aanbieders zijn immers alleen Fiber en Caiway. Cbizz is al particuliere aanbieder niet serieus te nemen.

Met de nieuwe medio dit jaar staat de teller dus op 3, nog twee te gaan dit jaar minimaal.
Overigens nog steeds veel te weinig tov Reggefiber met 15 aanbieders.
Dit heb je weer van je geweldige bronnen? Dezelfde bronnen als die je de sterke geruchten hebben gegeven dat KPN per 1 januari beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Arfman schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:08:
[...]

Ik weet niet waarom jij denkt de wijsheid in pacht te hebben, of wat je ervaring in deze is. Er is al meerdere malen uitgelegd waarom je de speedtest van je provider moet gebruiken, dat ga ik niet nog een keer doen.

Als je een betrouwbare meting wilt zou ik dus wel de speedtest van je provider gebruiken, of in ieder geval een speedtest server pakken waarvan je weet dat hij op hetzelfde stuk netwerk zit als jezelf. Alleen op die manier sluit je externe factoren zoveel mogelijk uit.
Hap hap.

Gaat me erom dat je gewoon speedtest.net kan gebruiken en hij normaal gesproken de juiste server pakt. Dat doet hij altijd bij mij en al jarenlang.

Dus daarom, geen verplichting of moeten om die van je provider te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 13:15
Hij heeft het vaak aan het kortste eind en praat alsof hij in een parallel universum leeft, maar hij heeft nu wél gelijk. Totaal 5 aanbieders. Bron.

Er zijn er nu dus al 4, en die vijfde zal ongetwijfeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:13:
Hij heeft het vaak aan het kortste eind en praat alsof hij in een parallel universum leeft, maar hij heeft nu wél gelijk. Totaal 5 aanbieders. Bron.

Er zijn er nu dus al 4, en die vijfde zal ongetwijfeld komen.
En de bron voor particuliere aanbieder nummer 3 is CaiW.... dus ja....

Er moeten daarna nog 2 particuliere aanbieders komen, die zijn ons beloofd door de Gemeenten en Cogas. Dat was een voorwaarde die door de Gemeenten is gesteld en waar Cogas/CaiW ja op heeft gezegd.

CaiW is niet gelijk aan Caiway om elk verder misverstand te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-02-2015 20:40 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Awsom schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:00:
[...]

Dit heb je weer van je geweldige bronnen? Dezelfde bronnen als die je de sterke geruchten hebben gegeven dat KPN per 1 januari beschikbaar komt?
Wellicht moet je gewoon even geduld hebben en was 1 januari te snel ;)

De Bron voor KPN was ik trouwens niet maar iemand anders op dit forum die mij weer heeft getipt.
Maar goed we zullen zien of het KPN wel echt wordt of dat er totaal een andere provider uit de hoge hoed komt,

[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-02-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
Pfffff, ben ik de enige die zo moe wordt van "bepaalde" personen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Snap je frustratie, maar er zijn wel degelijk geluiden die in deze richting wijzen.

Harderwijk wordt een beetje als proeftuin voor KPN gebruikt. Als dit succesvol blijkt, kunnen ze dit bij heel het CIF-netwerk uitrollen. Gewoon op vezel 2 en klaar. Je kan er dan ook vanuit gaan dat vanaf dat moment Caiway ook via het Reggefiber netwerk af te nemen is.

Er verandert een hoop dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-09 16:21
Wij zijn nu ook over naar glasvezel van Caiway. Enige tijd geleden (begin van de maand) netjes het installatiepakket ontvangen (G100 abonnement) met daarin het glasmodem en de digitale TV ontvanger (standaard Humax ding). Ook een brief met wachtwoord voor de "mijn caiway" is binnengekomen.

Met het oog op het afsluiten van de internetverbinding van Ziggo een der deze dagen (25/26 februari gaat het plat) hebben wij het glasmodem hier afgelopen zaterdag opgehangen en geactiveerd via een ethernetkabel. Dit werkte meteen, evenals de telefoonlijn. Het was alleen nog even wachten op een routertje (bij Mediamarkt in Hengelo en BCC er naast weinig keus meer). De router (D-Link 868L) is gisteren binnengekomen en aangesloten. Die werkte ook meteen, uiteraard nog wel even het SSID en wachtwoord gewijzigd. Tot zover dus nog geen problemen ervaren op het technische vlak.

Wel hebben wij geen brief gekregen met daarop de gebruikersnaam van het mijn caiway verhaal op de website. Bellen naar Caiway sorteerde weinig effect, paar keer na 10-15 min opgehangen (aangegeven wachttijd 2 min). Mijn vader is toen maar langs de Caiway shop gegaan (we wonen in Almelo) en daar hebben ze hem de benodigde gebruikersnaam (= abonneenummer) verstrekt.

Up and running nu :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4169291879.png

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
NoepZor schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:02:
Wel hebben wij geen brief gekregen met daarop de gebruikersnaam van het mijn caiway verhaal op de website. Bellen naar Caiway sorteerde weinig effect, paar keer na 10-15 min opgehangen (aangegeven wachttijd 2 min). Mijn vader is toen maar langs de Caiway shop gegaan (we wonen in Almelo) en daar hebben ze hem de benodigde gebruikersnaam (= abonneenummer) verstrekt.
Merkwaardig; ik kreeg de 2 brieven op 1 dag: eentje met het wachtwoord, en eentje met login voor "mijncaiway" en ook user + wachtwoord voor email. Ik had verwacht dat als ze de moeite doen om het wachtwoord apart te versturen, dat ze dat dan ook wel op een andere dag zouden doen.

Ik heb gisterenavond mijn.caiway.nl bezocht, dienst "extra email adressen" uitgezet (ik ga daar toch geen email POPpen), ook dienst "antivirus/antispam" of hoe dat precies heet uitgezet voor dezelfde reden, en news aangezet, tarief 0,00. Ik kon iig. gisterenavond nog niet op de newsserver inloggen met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt KPN erbij op alle netwerken van CIF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Wat voor ip adres krijgt de modem aan mijn lan kant?

Of is de modem niet te bereiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 25-02-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dominition schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:07:
Dus daarom, geen verplichting of moeten om die van je provider te gebruiken.
Behalve als je een betrouwbare meting wilt. Sorry, dit ga je niet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kismo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 13:11
Heb zelf een lg 47 lm 6715s-zb .
heb de oplossing voor het overspringen van hd zenders naar 901 en volgende zenders .
In het menu voor kabel tv instelling uit automatische kanaal update uitschakelen.
helpdesk had ook geen oplossing.
heb glasvezel en coax.
internet perfect 100 up en 100 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Deze overeenkomst met KPN wholsale is Door Stichting CAI Harderwijk genomen. Want CAI is beheerder van dit netwerk . Daar achter zit CIF die is 50% aandeelhouder van glasvezel infrastructuur. CIF heeft daarnaast het belang om zoveel mogelijk afnemers te hebben voor Caiway en die biedt vervolgens weer automatisch het Cai Harderwijk coax signaal mee aan haar klanten.
RadioAir schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:00:
Snap je frustratie, maar er zijn wel degelijk geluiden die in deze richting wijzen.

Harderwijk wordt een beetje als proeftuin voor KPN gebruikt. Als dit succesvol blijkt, kunnen ze dit bij heel het CIF-netwerk uitrollen. Gewoon op vezel 2 en klaar. Je kan er dan ook vanuit gaan dat vanaf dat moment Caiway ook via het Reggefiber netwerk af te nemen is.

Er verandert een hoop dit jaar!

[ Voor 6% gewijzigd door datacom80 op 25-02-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Correct. Maar dezelfde FTU etc worden gebruikt, dus je kan er vergif op innemen dat het ook gewoon een test is voor KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
In Harderwijk zijn al 5 providers actief met standaard CAI Harderwijk coax TV. maar over prijsverschil gesproken is er nog geen verschil. alle providers zitten met 3 in 1 pakket op 45 euro per maand. Dus echte keuze is er nog niet wat dat betreft.
RadioAir schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:31:
Correct. Maar dezelfde FTU etc worden gebruikt, dus je kan er vergif op innemen dat het ook gewoon een test is voor KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik ga dit topic verder niet vervuilen over Harderwijk, maar ze zitten rond de 45. Fiber is de goedkoopste, Caiway komt er vlak achteraan. Overigens vind ik 45 euro voor alles in één niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Als het niet goedkoper is zie ik het nut niet ervan in om met meer aanbieders op de proppen te komen.

Alleen maar versnippering, maar of de dat nou de markt ten goede komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
Een huishouden met twee of meer televisies is goedkoper uit bij Caiway dan bij Fiber .
Caiway zal daarom altijd de grootste partij blijven in twente zolang coax niet open gesteld zal worden.
dominition schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:54:
Als het niet goedkoper is zie ik het nut niet ervan in om met meer aanbieders op de proppen te komen.

Alleen maar versnippering, maar of de dat nou de markt ten goede komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Isane schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:44:
Wat voor ip adres krijgt de modem aan mijn lan kant?

Of is de modem niet te bereiken?
Caiway? Fiber? Kabel? Glasvezel? Kom op, geef een beetje detail! ;)

Caiway kabelmodem kom ik niet zomaar meer bij, al heb ik niet erg m'n best gedaan. Andere combinaties weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
wurtel schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:30:
[...]

Caiway? Fiber? Kabel? Glasvezel? Kom op, geef een beetje detail! ;)

Caiway kabelmodem kom ik niet zomaar meer bij, al heb ik niet erg m'n best gedaan. Andere combinaties weet ik niet.
Excuus ;) Ik ging er meer vanuit dat dit topic over caiway ging en dat de rest maar een beetje bij hing. Sorry!

Ja ik bedoel van Caiway Coax inderdaad. Bedankt!

Verwijderd

Heeft iemand al met de playstation 4 fifa15 live proberen te spelen, op het netwerk Fiber Twente. "Het wil niet :( , fifa 15 kan geen tegenspelers vinden :-( " Bij de buurvrouw in het netwerk van caiway geprobeerd, maar daar is het geen enkel probleem en werk alles gewoon naar behoren. Geprobeerd om de benodigde poorten van de Fritz!box 7360 open te zetten, UPnP aan, exposed Host voor de playstation 4 aan, dat voor de playstation 4 de firewall uit staat, maar niets kan baten, ik krijg het niet aan de praat. DMZ wordt niet ondersteund door de Fritz!box 7360. Weet iemand een oplossing?????

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 13:14 ]

• Isane
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:45:
Heeft iemand al met de playstation 4 fifa15 live proberen te spelen, op het netwerk Fiber Twente. "Het wil niet :( , fifa 15 kan geen tegenspelers vinden :-( " Bij de buurvrouw in het netwerk van caiway geprobeerd, maar daar is het geen enkel probleem en werk alles gewoon naar behoren. Geprobeerd om de benodigde poorten van de Fritz!box open te zetten, UPnP aan, exposed Host voor de playstation 4 aan, dat voor de playstation 4 de firewall uit staat, maar niets kan baten, ik krijg het niet aan de praat. Weet iemand een oplossing?????
ps4 in de dmz zetten?

Verwijderd

dmz zit niet op de Fritz!box 7360 :(

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik gok dat Exposed Host ongeveer hetzelfde is/doet?

• wurtel
Arfman schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:41:
Ik gok dat Exposed Host ongeveer hetzelfde is/doet?
Klopt, da's de AVM term voor DMZ host.

Verwijderd

wurtel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:52:
[...]

Klopt, da's de AVM term voor DMZ host.
Mooi dat ik dat weet, maar toch krijg ik op de fritz!box 7360 de playstation met fifa 15 niet aan de praat. Op welke manier dan ook hij blijft zeggen geen tegenspeler gevonden!! :( Niemand die hier ervaring mee heeft??
Ik heb Fiber Twente Ultrasnel. Playstation in Exposed Host, playstation maakt gewoon verbinding met de EA servers maar kan geen tegenspelers vinden. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 16:37 ]

• Gillded
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:31:
[...]
Niemand die hier ervaring mee heeft??
Fiber Twente Ultrasnel
Geen evaring met fifa 15 of ps4, wel gta 5 en ps3. Hier echter geen problemen mee gevonden. Heb je al andere games geprobeerd ? Gaan deze wel goed ?

En heb je er eventueel nog iets van een switch tussen zitten of zit hij rechtstreeks op de fritzbox ? Zoja welke poort van de fritzbox ze de switch of kabel op ?

Weet je zeker dat je een goeie up-link hebt en poortje 2 van de fritzbox niet op green mode hebt staan ?
Kan je controlleren via advanced view -> home-network -> Network -> 2x tab-blad Network Settings -> LAN Settings

Hoeft niet perse een poorten kwestie te zijn denk ik zo :)

Verwijderd

Gillded schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:36:
[...]

Geen evaring met fifa 15 of ps4, wel gta 5 en ps3. Hier echter geen problemen mee gevonden. Heb je al andere games geprobeerd ? Gaan deze wel goed ?

En heb je er eventueel nog iets van een switch tussen zitten of zit hij rechtstreeks op de fritzbox ? Zoja welke poort van de fritzbox ze de switch of kabel op ?

Weet je zeker dat je een goeie up-link hebt en poortje 2 van de fritzbox niet op green mode hebt staan ?
Kan je controlleren via advanced view -> home-network -> Network -> 2x tab-blad Network Settings -> LAN Settings

Hoeft niet perse een poorten kwestie te zijn denk ik zo :)
Andere spelen werken wel, heb geprobeerd de playstation rechtstreeks aan te sluiten op de fritz, nu zit de giga switch er weer tussen. Alles aangesloten op lan2 niet in green mode dat heb ik gelijk veranderd. Ook de Upstream en Downstream router is aangepast naar 800000. Ik weet het echt niet meer. Volgens mij alles geprobeerd! Wie oh wie heeft de oplossing.

• Gillded
Dan word het inderdaad een ander verhaal, misschien dat de FIFA connectie dan ergens geblokkeerd word op de WAN van Fiber ? Om dit zeker te weten zal je moeten bellen met de klantenservice van Fiber.nl

Bereid je al wel vast geestelijk voor, de kans dat je 5/6 moet bellen voor dat je iemand hebt die een zinnig woord verteld is aanwezig, maar de kans dat die gene je dan meteen kan helpen is ook weer groot.

Verwijderd

Gillded schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:58:
Dan word het inderdaad een ander verhaal, misschien dat de FIFA connectie dan ergens geblokkeerd word op de WAN van Fiber ? Om dit zeker te weten zal je moeten bellen met de klantenservice van Fiber.nl

Bereid je al wel vast geestelijk voor, de kans dat je 5/6 moet bellen voor dat je iemand hebt die een zinnig woord verteld is aanwezig, maar de kans dat die gene je dan meteen kan helpen is ook weer groot.
hahaha, Fiber bellen, heb nog nooit zo'n stelletje dombo's meegemaakt. Om te janken!! Heb het probleem ook in myfiber gezet, maar natuurlijk komt hier net zoals zoveel andere problemen geen antwoord op! Ikke 8)7 om naar de slechtste provider van Nederland te zijn overgestapt. Ik raad iedereen echt af naar Fiber nederland B.V. te gaan. Ze verschuilen zich achter postbusnummers en zetten er gewoon een callcenter neer. Met een wedstrijd wie kan het domste lullen. 8)7 8)7 8)7 Bah! Ik bel ze niet meer! Ben een claim via de rechter aan het voorbereiden met verschillende ondernemers in Almelo. Ben ze spuug zat!!!! :(

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:53
Je gebruikt fiber zakelijk?

Verwijderd

Ja, CBizz is en was ook niet wat, had altijd ziggo en denk och, wat kan er mis gaan!!! 8)7 Stom hé. Wacht wel op een beter alternatief, want ik wil ook niet naar CBIZZ!!! hallelujah Ziggo _/-\o_

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:11
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:06:
[...]

hahaha, Fiber bellen, heb nog nooit zo'n stelletje dombo's meegemaakt. Om te janken!! Heb het probleem ook in myfiber gezet, maar natuurlijk komt hier net zoals zoveel andere problemen geen antwoord op! Ikke 8)7 om naar de slechtste provider van Nederland te zijn overgestapt. Ik raad iedereen echt af naar Fiber nederland B.V. te gaan. Ze verschuilen zich achter postbusnummers en zetten er gewoon een callcenter neer. Met een wedstrijd wie kan het domste lullen. 8)7 8)7 8)7 Bah! Ik bel ze niet meer! Ben een claim via de rechter aan het voorbereiden met verschillende ondernemers in Almelo. Ben ze spuug zat!!!! :(
Omdat je geen Fifa15 kan spelen met andere ondernemers?
Je hebt er geen begrip voor dat Fiber momenteel even overbelast is door het grote aantal nieuwe aansluitingen in zeer korte tijd en dat jouw PS4 issue nu even niet de hoogste prioriteit heeft?
Je kan toch gewoon naar Caiway. Daarnaast: Fiber is geen zakelijke provider, dus een rechtszaak aanspannen als ondernemer lijkt me op voorhand kansloos.

Verwijderd

dennisfr schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Omdat je geen Fifa15 kan spelen met andere ondernemers?
Je hebt er geen begrip voor dat Fiber momenteel even overbelast is door het grote aantal nieuwe aansluitingen in zeer korte tijd en dat jouw PS4 issue nu even niet de hoogste prioriteit heeft?
Je kan toch gewoon naar Caiway. Daarnaast: Fiber is geen zakelijke provider, dus een rechtszaak aanspannen als ondernemer lijkt me op voorhand kansloos.
Hoezo Dennis, ik heb een bedrijf aan huis en twee kids in huis. Nee ik heb geen begrip voor Fiber want zij zouden alle poorten vrijlaten. poort 25 blokkeren ze ook al. Daarnaast is er geen provider die twee telefoonlijnen aanbiedt behalve CBIZZ. De schade die je leidt als ondernemer door beloofde twee lijnen is groot als het niet werkt, maar met de kennis van telnet en een hoop ander moeilijk gedoe dit zelf maar gedaan anders had het nog niet gewerkt. Dit tevens bij een aantal andere ondernemers uitgevoerd. Zij doen helemaal niets!! Het is niets anders dan een administratief kantoor, dat hele Fiber. Zelf totaal geen kennis in huis!! Dit ben ik niet gewend. Telefoon doorschakelen werkt ook niet, probeer maar. Fiber zegt alles te kunnen, beloven alles maar komen niets na. Kijk maar naar dat mooie videoland unlimited aanbod,. Amino kastjes, televisie beelden, pauzeren en terug spoelen tijdens live opnames, je kunt niet alle programma's opnemen met het duurdere pakket enz, enz. Ik ben ze spuug zat!!!!! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 19:07 ]

• dennisfr
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Hoezo Dennis, ik heb een bedrijf aan huis en twee kids in huis. Nee ik heb geen begrip voor Fiber want zij zouden alle poorten vrijlaten. poort 25 blokkeren ze ook al. Daarnaast is er geen provider die twee telefoonlijnen aanbiedt behalve CBIZZ. De schade die je leidt als ondernemer door beloofde twee lijnen is groot als het niet werkt, maar met de kennis van telnet en een hoop ander moeilijk gedoe dit zelf maar gedaan anders had het nog niet gewerkt. Dit tevens bij een aantal andere ondernemers uitgevoerd. Zij doen helemaal niets!! Het is niets anders dan een administratief kantoor, dat hele Fiber. Zelf totaal geen kennis in huis!! Dit ben ik niet gewend. Telefoon doorschakelen werkt ook niet, probeer maar. Fiber zegt alles te kunnen beloven alles maar komen niets na. Kijk maar naar dat mooie videoland unlimited aanbod,. Amino kastjes, televisie beelden, pauzeren en terug spoelen tijdens live opnames, je kunt niet alle programma's opnemen met het duurdere pakket enz, enz. Ik ben ze spuug zat!!!!! :(
Tja, er zijn nog wat rest puntjes:
Amino toezegging
Plus zenders (Nick jr) werkt niet via de app.
Haperingen in TV beeld en 720p ipv full hd
100/100 ipv 200/200 (verdubbelaar)
Wat mij betreft allemaal zaken die opgelost moet worden, maar niet met de hoogste prioriteit. Laat ze eerst lekker iedereen aansluiten en daarna kijken we verder.
Staat tegenover dat ik nu €15/maand minder betaal voor meer bandbreedte en dat de beschikbaarheid van telefoon en internet tot nu toe gewoon goed is.

• wurtel
Neem voor telefonie een VOIP abonnement bij bv. budgetphone.nl, is een stuk goedkoper en je bent niet meer afhankelijk van je internet provider. En je hebt meteen meerdere lijnen.

Verwijderd

wurtel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:40:
Neem voor telefonie een VOIP abonnement bij bv. budgetphone.nl, is een stuk goedkoper en je bent niet meer afhankelijk van je internet provider. En je hebt meteen meerdere lijnen.
Thx wurtel, daar ben ik inmiddels ook achter, maar ik heb me daar totaal niet in verdiept, maar ik ga dit wel doen. Het is gewoon een oude isdn situatie. Ziggo heeft dat ooit overgenomen en het werkte perfect. Vandaar dat ik me er verder nooit in verdiept heb. Misschien niet zo 8)7 maar oke. Ik ga er wel naar kijken bedankt voor de tip d:)b

• dominition
Ik kan je nu al op een briefje geven, bespaar je de moeite met een rechtszaak.

Als zakelijk gebruiker moet je een zakelijk abonnement hebben, ga je op een normaal thuisdienst als ondernemer en het loopt niet zoals jij dat wil heb je dikke vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinden
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-08-2024
Vandaag in Wierden overgang van Ziggo naar Caiway (coax). Probleemloos. Alles (tv, internet en telefoon (nummerovername)) werkte meteen. Dat mag ook gezegd worden. Snelheid internet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft Fiber maar 720P door ? Hier schrik ik toch wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ja, schrik ik ook van. Had ik niet verwacht. Iemand antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
De gemiddelde zenders van Fiber zijn inderdaad in 720p, waarom deze stream niet hoger ligt ( Of de z100 kastje het niet aankunnen, of dat het signaal gewoon niet beter is ) weet ik niet. Ook of het specifieke "HD-pakket" met History HD en nog een paar zenders die me niet interesseren er in wel in 1080p zijn weet ik ook niet, wij hebben het pakket niet.

Bijv. Ned1 en Comedy central zijn in 720p. ( Hier weet ik het zeker van ). Of het heel storend is daar in tegen, mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Gillded schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:13:
De gemiddelde zenders van Fiber zijn inderdaad in 720p, waarom deze stream niet hoger ligt ( Of de z100 kastje het niet aankunnen, of dat het signaal gewoon niet beter is ) weet ik niet. Ook of het specifieke "HD-pakket" met History HD en nog een paar zenders die me niet interesseren er in wel in 1080p zijn weet ik ook niet, wij hebben het pakket niet.

Bijv. Ned1 en Comedy central zijn in 720p. ( Hier weet ik het zeker van ). Of het heel storend is daar in tegen, mwah.
Het M7 kastje stuurt momenteel 720P uit. Wat de resolutie van de stream is, doet niet ter zake. Het signaal wordt altijd ge-up/down-scaled naar 720P.

Fiber is blijkbaar nog wel van plan naar Full HD te gaan:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43807887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Das wel erg bout in deze tijd.

Je zal dat erg gaan zien met een 4K televisie, hier zie je al enorm verschil tussen normale uitzendingen op bijv Ned1 en het nieuws, wat ze niet in HD uitzenden.

Doe mij maar coax met hd dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Het M7 kastje stuurt momenteel 720P uit. Wat de resolutie van de stream is, doet niet ter zake. Het signaal wordt altijd ge-up/down-scaled naar 720P.

Fiber is blijkbaar nog wel van plan naar Full HD te gaan:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43807887
De streams zijn in aanvoer standaard allemaal 1080i maar bijv ARD/ZDF HD zijn in 720P De ontvanger kan de opzetting doen naar 1080P of de TV zelf. Dat een ontvanger alleen 720P uitstuurd is niet goed. Bij KPN stonden de boxen ook standaard op 720P terwijl de meeste streams gewoon 1080i waren.

Dat de aanvoer ook naar 1080P gaat lijkt mij zeer sterk. De ontvanger kan het natuurlijk wel de omzetting doen maar of dat beter is dan de TV is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zijn de Caiway HD streams dan 1080P? Ik dacht dat die 1080i waren en dat er tussen 1080i en 720P niet zoveel verschil zat, maar correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Voor de mensen met Fiber of die naar Fiber willen overstappen:

Fiber Klantenservice: Op dit moment wordt ons TV signaal inderdaad beperkt tot 720p. We zijn er hard mee bezig de 1080p functie operationeel te maken.

Ik: kunt u een termijn aangeven, aangezien dit wel op jullie website prijkt met grote letters : 100% full hd televisie

Fiber Klantenservice: Helaas is nog niet bekend wanneer deze full hd functie precies beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:45:
Zijn de Caiway HD streams dan 1080P? Ik dacht dat die 1080i waren en dat er tussen 1080i en 720P niet zoveel verschil zat, maar correct me if I'm wrong :)
Als ik het beeld nu (M7-MZ100 @720P), vergelijk met voorheen (Humax 5100C @1080i), is het naar mijn idee strakker en prettiger om naar te kijken op een Samsung 40" Full HD tv. In ieder geval niet merkbaar minder of zo.
Misschien dat het bij een groter scherm wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik download series op 720p op een 55" tv en dat ziet er imho prima uit, maar ik heb geen ervaring met het beeld van fiber natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Soms kun je beter 720p kijken dan 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kom van Telfort af en had altijd in 1080p staan maar met fiber ziet het beeld er beter uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 25-09 21:19

painkill

Pain(k)(ill)

Hebben meer mensen last van het feit dat veel internetsites sinds de overstap naar caiway denken dat je in duitsland zit? Het lijkt er op alsof het ip-adres ergens nog op duitsland staat. Want veel sites gaan automatisch naar het duits, of laten zelfs content niet zien omdat ik blijkbaar een duits ip-adres heb..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ff terug lezen painkill. Is al genoeg over gesproken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
painkill schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:19:
Hebben meer mensen last van het feit dat veel internetsites sinds de overstap naar caiway denken dat je in duitsland zit? Het lijkt er op alsof het ip-adres ergens nog op duitsland staat. Want veel sites gaan automatisch naar het duits, of laten zelfs content niet zien omdat ik blijkbaar een duits ip-adres heb..
Klopt, Caiway heeft een IP block van een duits bedrijf gekocht maar niet alle databases zijn al bijgewerkt. Je zou kunnen proberen te klagen bij die sites dat ze achterlopen; bij RIPE staat het wel goed geregistreerd en dat zou "leading" moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door wurtel op 27-02-2015 18:26 . Reden: tyop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
painkill schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:19:
Heb dit bij fiber vaak met engelse IP reeksen, bijvoorbeeld hardware.info gaat automatisch naar de UK versie i.p.v. de NL versie, geeft ook een melding dat op basis van IP ik engels ben.
Whatsmyipaddresscom en soortgenoten geven dan wel weer aan dat het om een NL ip gaat.

Waarschijnlijk zal er nog wel iets qua package ergens blijven hangen op de ams :+

Iemand die hier inderdaad wat meer uitleg over kan geven ? Word zeer gewadeerd vanaf hier alvast. Is al toegelicht O+

[ Voor 1% gewijzigd door Gillded op 27-02-2015 18:28 . Reden: extra info is er al. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
IP geoinformatie leesvoer
Nog meer IP geoinformatie leesvoer

[ Voor 11% gewijzigd door Neyluzz op 27-02-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Gillded schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Heb dit bij fiber vaak met engelse IP reeksen, bijvoorbeeld hardware.info gaat automatisch naar de UK versie i.p.v. de NL versie, geeft ook een melding dat op basis van IP ik engels ben.
Dat zou ik wel leuk vinden, kun je tenminste BBC iPlayer gebruiken (uitzending gemist maar dan beter :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 25-09 21:19

painkill

Pain(k)(ill)

Ja, overal waar ik mijn ip op zoek staat hij in het nederlands. Maar veel sites gaan vrolijk in het duits verder..
En juist dit soort dingen maken de hele ervaring voor mij een stuk minder. Verder nog weinig te klagen over caiway, maar dit soort dingen erger ik mij dood aan. Omdat je er elke dag wel een keer last van hebt..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
painkill schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:33:
Ja, overal waar ik mijn ip op zoek staat hij in het nederlands. Maar veel sites gaan vrolijk in het duits verder..
En juist dit soort dingen maken de hele ervaring voor mij een stuk minder. Verder nog weinig te klagen over caiway, maar dit soort dingen erger ik mij dood aan. Omdat je er elke dag wel een keer last van hebt..
Zoals eerder aangegeven zoek even in dit topic op "Duits" en het wordt allemaal kraak helder:

[Cogas] Glasvezel in Twente

Maar eigenlijk komt het er op neer (zoals eerder aangegeven) dat Caiway een Duits IP blok heeft gekocht.
Caiway heeft haar werk goed gedaan, maar het "syncen" van deze DB's kan blijkbaar max. een maand duren, dus ff wachten, en het probleem wordt vanzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Ik heb wel als ik met 400Mbit download met newsleecher en de files zijn 100MB+. Dan krijg ik de melding queue catch up, dus hij pauzeert steeds. Is dit nog op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
jaaoie17 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:20:
Ik heb wel als ik met 400Mbit download met newsleecher en de files zijn 100MB+. Dan krijg ik de melding queue catch up, dus hij pauzeert steeds. Is dit nog op te lossen?
Jawel, snellere PC regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Intel Core i7-4790K
G.Skill F3-1600C9D-16GAR
Asus Z97-PRO

Dit lijkt me snel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Disk I/O ^^?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 16:24
De download drive moet een SSD zijn.
Downloaden, PAR checking en uitpakken op een normale HD ging bij mij al met 150 Mbit niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
berning schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:35:
De download drive moet een SSD zijn.
Downloaden, PAR checking en uitpakken op een normale HD ging bij mij al met 150 Mbit niet goed.
Zal een andere news reader nog helpen dan? Bij mij ging het met 180Mbit nog goed op een normale hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Voor diegenen met een teleurstellende upload bij Fiber.nl: controleer de instellingen in de Fritzbox op INternet -> account information -> internet connection pagina, onderaan. Daar staat 2000/32000 kbit/s ingesteld als upstream / downstream, wat gebruikt wordt voor QoS. Kan mij voorstellen dat dat in de weg kan zitten (ikzelf gebruik de fritz niet).

Afbeeldingslocatie: http://corky.wurtel.net/~paul/fb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ziggo verhoogt snelheden op COAX. Middelste pakket naar 120 Mbit p/s

Kortom bij Ziggo hadden de Cogasklanten nu EN sneller internet EN meer HD-zenders op COAX.

Bovendien was Ziggo sneller geweest dan het G100 pakket van Caiway.

Ik voel me behoorlijk bedonderd door die verplichte overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:36
Ja helaas.
Vergeet ook niet de (gratis) vod diensten. Die veeeeel beter waren.

Helaas doen we er nu niks meer aan. Allemaal dankzij de gemeenten. Gemeenten hebben veel beloofd maar effectief niks gedaan. Bah. Dit zaakje stinkt.

Ik geef de gemeente(s) de meeste schuld. Daarna cogas. Qua aanpak heeft cogas precies laten zien hoe het NIET moet. Communicatie was echt slecht. Die monopolies moeten echt ophouden. :(

[ Voor 18% gewijzigd door internet4me op 01-03-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:35:
Ja helaas.
Vergeet ook niet de (gratis) vod diensten. Die veeeeel beter waren.

Helaas doen we er nu niks meer aan. Allemaal dankzij de gemeenten. Gemeenten hebben veel beloofd maar effectief niks gedaan. Bah. Dit zaakje stinkt.

Ik geef de gemeente de meeste schuld. Daarna cogas.
het begint steeds meer te stinken. Mijn persoonlijke mening is dat Caiway gewoon dezelfde aanpassingen moet doen, in elk geval de aanpassing van de internetsnelheid en daarna toch ook de HD-zenders.
Het kan werkelijk niet zo zijn dat je iets overneem en het dan niet meer onderhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-03-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Erikrijnders schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:29:
Ziggo verhoogt snelheden op COAX. Middelste pakket naar 120 Mbit p/s

Kortom bij Ziggo hadden de Cogasklanten nu EN sneller internet EN meer HD-zenders op COAX.

Bovendien was Ziggo sneller geweest dan het G100 pakket van Caiway.

Ik voel me behoorlijk bedonderd door die verplichte overstap!
G100 is het instappakket en waarom haal je glasvezel er weer bij? Is heel ander pakket dan coax. Als je het dan wil vergelijken zeg ik; G400 is veel sneller dan coax en het G200 ook. Kijk eens naar de upload. Geen glas met coax vergelijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:42:
[...]

G100 is het instappakket en waarom haal je glasvezel er weer bij? Is heel ander pakket dan coax. Als je het dan wil vergelijken zeg ik; G400 is veel sneller dan coax en het G200 ook. Kijk eens naar de upload. Geen glas met coax vergelijken!!
Dat hoeft in dit geval ook niet. Ik geef alleen maar aan dat een G100 pakket zelfs nu al langzamer is tov wat Ziggo nu levert.

G100 is overigens toch echt het vervangpakket voor COAX waarbij je COAX blijft kijken op je tv.
Dus behoorlijk goed te vergelijken....

Mijn inziens zijn we door Cogas en Caiway aardig bedonderd nu Caiway achterloopt op wat Ziggo had kunnen doen. Deze verplichte overstap is er een die voor de klant grote nadelige gevolgen heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-03-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Oke maar vergelijk het dan qua snelheid ook met het instappakket coax. Wel zo eerlijk!!! En dan is coax echt niet sneller!!! En waarom kijk je alleen naar downloadsnelheid en niet naar upload. Dat lukt nooit via coax

[ Voor 27% gewijzigd door Migow op 01-03-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:12:
Oke maar vergelijk het dan qua snelheid ook met het instappakket coax. Wel zo eerlijk!!! En dan is coax echt niet sneller!!! En waarom kijk je alleen naar downloadsnelheid en niet naar upload. Dat lukt nooit via coax
Omdat ik die uploadsnelheid niet nodig ben. Het is leuk als het er is maar een gemiddeld particulier heeft die hoge upload niet nodig.

Ik vergelijk het pakket wat ik nu heb (middelste pakket) met dat van Ziggo qua downloadsnelheid. Dat scheelt nu al 30 Mbit/sec tov van wat Ziggo nu levert en upload 3 Mbit. Zelfs met een overstap naar glas G100 haal ik die downloadsnelheid niet.

Verder heeft Ziggo inmiddels vele male meer HD-zenders waaronder alle premium zenders in HD.

Kortom Caiway zal dit moeten upgraden op COAX. Je kan het niet maken tov de overstappers in het Cogasgebied dit niet te doen. Caiway schopt ons anders nog verder in de middeleeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Erikrijnders schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:15:
[...]

Ik vergelijk het pakket wat ik nu heb (middelste pakket) met dat van Ziggo qua downloadsnelheid. Dat scheelt nu al 30 Mbit/sec tov van wat Ziggo nu levert en upload 3 Mbit. Zelfs met een overstap naar glas G100 haal ik die downloadsnelheid niet.

Kortom Caiway zal dit moeten upgraden op COAX. Je kan het niet maken tov de overstappers in het Cogasgebied dit niet te doen. Caiway schopt ons anders nog verder in de middeleeuwen.
Jij vergelijkt het middelste pakket met het instappakket bij glas. Sorry dat moet je dan ook vergelijken met het G200 pakket!!!! En dat je een jaar korting hebt op coax vind ik niet ter zaken doen. Glas en kabel zijn twee verschillende pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Erik, wat ben jij toch een gigantische zeiksnor.

Door Caiway ligt er glasvezel bij jou in het huis waar jij geen cent voor betaald hebt. Als het aan Ziggo had gelegen was er geen glas gekomen waardoor jij over 30 jaar nog steeds op die oude coax kabel liep te internetten.

Door Caiway kun jij een G400 abonnement afsluiten welke stukken sneller is als je vorige ziggo aansluiting.

Je bent zelf te zuinig (of zoals ze in Vroomshoop zeggen "knieperig") om een paar cent te betalen voor een fatsoenlijke verbinding, het moet allemaal voor niets, en je vertikt ook maar 1 cent te betalen daarvoor.

Nu zit je bij Caiway voor minder geld als voorheen bij Ziggo, en nog zeik en zeur je dom door.

Als ik je naam zie staan moet ik denken aan "Calimero", en ik schaam me de ogen uit de kop dat jij de naam "twenterander" mag dragen.

Ik hoop dat je snel verhuist naar een Ziggo gebied, en weet je wat, je krijgt van mij € 20,-- vertrekpremie als bonus.

Gelukkig ben jij geen "gemiddelde" Twenterander, maar wat ben jij een gigantische negatieveling, zo worden ze niet meer gemaakt op dit moment :r

En de arrogantie dat jij "vindt" dat Caiway dit "moet" upgraden, ik hoop dat ze jou afsluiten van het gehele netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 01-03-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Grolsch ik ben het voledig
Met je eens ,wat een drampit 7(8)7

[ Voor 78% gewijzigd door GE Elbert op 01-03-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
xx

[ Voor 115% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-03-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:13:
@Erik, wat ben jij toch een gigantische zeiksnor.

Door Caiway ligt er glasvezel bij jou in het huis waar jij geen cent voor betaald hebt. Als het aan Ziggo had gelegen was er geen glas gekomen waardoor jij over 30 jaar nog steeds op die oude coax kabel liep te internetten.

Door Caiway kun jij een G400 abonnement afsluiten welke stukken sneller is als je vorige ziggo aansluiting.

Je bent zelf te zuinig (of zoals ze in Vroomshoop zeggen "knieperig") om een paar cent te betalen voor een fatsoenlijke verbinding, het moet allemaal voor niets, en je vertikt ook maar 1 cent te betalen daarvoor.

Nu zit je bij Caiway voor minder geld als voorheen bij Ziggo, en nog zeik en zeur je dom door.

Als ik je naam zie staan moet ik denken aan "Calimero", en ik schaam me de ogen uit de kop dat jij de naam "twenterander" mag dragen.

Ik hoop dat je snel verhuist naar een Ziggo gebied, en weet je wat, je krijgt van mij € 20,-- vertrekpremie als bonus.

Gelukkig ben jij geen "gemiddelde" Twenterander, maar wat ben jij een gigantische negatieveling, zo worden ze niet meer gemaakt op dit moment :r

En de arrogantie dat jij "vindt" dat Caiway dit "moet" upgraden, ik hoop dat ze jou afsluiten van het gehele netwerk.
Wellicht dat ik inderdaad, onbedoeld, te negatief overkom. Als ik mezelf teruglees heb je misschien wel gelijk. Ik heb verder over de dienstverlening van Caiway tot op heden ook geen klagen.
Caiway doet zijn best en laat ik dan afsluiten met te zeggen dat ik hoop dat ze me dit jaar kunnen verrassen en nee dat is een cynisch bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
GE Elbert schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:57:
Grolsch ik ben het voledig
Met je eens ,wat een drampit 7(8)7
Ja, en dat heb jij nu ook al voor de zoveelste keer gezegd...drammen kan jij ook!
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste