Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
Ook factuur ontvangen maar ik ben niet akkoord. Fox Sports heb ik niet de actiekorting gekregen (eerste 3 maand voor € 17,95) en voor TV Extra betaal ik de volle mep, terwijl mensen met TV Plus 2 maand gratis krijgen.

Niet akkoord dus.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Erikrijnders schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:56:
Ook factuur ontvangen maar ik ben niet akkoord. Fox Sports heb ik niet de actiekorting gekregen (eerste 3 maand voor € 17,95) en voor TV Extra betaal ik de volle mep, terwijl mensen met TV Plus 2 maand gratis krijgen.

Niet akkoord dus.
Had je bij Ziggo ook al Fox Sports? TV Plus vs. TV Extra werd bij het aanmelden toch overduidelijk aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:10:
[...]

Had je bij Ziggo ook al Fox Sports? TV Plus vs. TV Extra werd bij het aanmelden toch overduidelijk aangegeven?
Of ik bij Ziggo Fox Sports had doet er niet toe.

Waarom moet ik bij TV Extra volle pond betalen terwijl TV Plus eerste twee maand gratis is.

Lijkt me dat ik het bedrag van TV Plus dan als korting moet krijgen! Kan niet zijn dat je voor het hogere pakket het volle pond betaald.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Erikrijnders schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:18:
[...]

Waarom moet ik bij TV Extra volle pond betalen terwijl TV Plus eerste twee maand gratis is.

Lijkt me dat ik het bedrag van TV Plus dan als korting moet krijgen! Kan niet zijn dat je voor het hogere pakket het volle pond betaald.
Misschien niet, maar bij veel van de acties kom je pas in aanmerking wanneer je X aantal maanden geen abonnee bent geweest.

Dat is de aard van de aanbieding, Ziggo heeft ook wel periode's gehad dat er alleen met of Plus of Extra een actie was. Je zoekt de problemen nogal op met een dergelijke redenatie vind ik, zoals gezegd werd het duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:15
Awsom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:33:
Vraagje; mijn ziggo abbonement is automatisch gestopt, maar stopt mijn cogas/caiway kabel standaard abbonement ook automatisch (die 16.x euro per maand) ?
Nee die moet je zelf opzeggen. Kan alleen telefonisch want opzeggen vindt Caiway 'heel persoonlijk', ahum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Vraagje voor mensen die een Cisco 8485DVB recorder hebben.

Sinds de overgang naar Caiway COAX werkt mijn tv gids (EPG) op de ontvanger niet meer. Ligt het aan mij of hebben meer mensen dit probleem?

edit; ik zie op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28305 dat het wel 24 uur kan duren

[ Voor 22% gewijzigd door Isane op 18-02-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:33:
[...]

Misschien niet, maar bij veel van de acties kom je pas in aanmerking wanneer je X aantal maanden geen abonnee bent geweest.

Dat is de aard van de aanbieding, Ziggo heeft ook wel periode's gehad dat er alleen met of Plus of Extra een actie was. Je zoekt de problemen nogal op met een dergelijke redenatie vind ik, zoals gezegd werd het duidelijk aangegeven.
Wat betreft tv extra volle pond betalen, dat kan gewoonweg niet wanneer plus de eerste twee maanden gratis is. Waarom moet ik dan in godesnaam het volle pond betalen voor extra waar dezelfde zenders zitten als plus met daarnaast nog een aantal zenders. Dat kan niet bestaan en is oneerlijk tov iemand die plus gratis krijgt. Had ik beter plus kunnen kiezen zou je zeggen... Maar vreemd dat wanneer je extra kiest en Caiway nog een deel gunt je het bedrag van plus niet terug krijgt. Klopt van geen kant.

Wat betreft fox, bij Caiway stap ik als nieuwe klant in en ik kreeg bij afsluiten deze aanbieding... Dus boter bij de vis graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
wurtel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:04:
Ik krijg bericht van Fiber.nl dat mijn glasvezel aansluiting is opgeleverd en ze dus vanaf morgen gaan factureren en incasseren voor de dienst. Alleen jammer dat ik nog geen installatiepakket heb en dus gen gebruik kan maken van de dienst...
Vanavond een mailtje dat het zaterdag aan moet komen. Dinsdag is Ziggo weg, dus maar net op tijd eigenlijk. Hopelijk werkt het in 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57
wurtel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Heb je geen Caiway abonnement meer? Als je nog wel een Caiway abo hebt, ook al si die over glasvezel, dan blijf je tv over coax houden dus betaal je daarvoor. Dat wordt dan wel weer zoals toen bij Ziggo weer in korting gebracht op je glasvezel abo geld.
Volgens mij hoef je de coax niet meer apart te betalen als je een glasvezel abonnement afneemt van Caiway.

Bij Ziggo was dit altijd wel het geval en dit was volgens een medewerker van Caiway gewoon een marketing trucje. Je betaalde het uiteindelijk toch wel.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Klopt heel goed. Denk je nou echt dat ze percentages korting gaan regelen omdat jij toevallig een ander pakket hebt? Natuurlijk niet.
Als Amstel vandaag de kratjes in de aanbieding heeft krijg ik dan ook korting als ik 4 6-packs blikjes koop ? Nee.

Jij kiest voor een bepaald pakket waar geen korting op zit. Is je eigen keus.

[ Voor 16% gewijzigd door kaos001 op 19-02-2015 08:50 ]

Soundcloud

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:15
Roger_Rabbit schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:11:
[...]

Volgens mij hoef je de coax niet meer apart te betalen als je een glasvezel abonnement afneemt van Caiway.

Bij Ziggo was dit altijd wel het geval en dit was volgens een medewerker van Caiway gewoon een marketing trucje. Je betaalde het uiteindelijk toch wel.
Marketing trucje was het niet. Toen Ziggo kwam met de Alles in 1 pakketten, waren wij (in het Cogas gebied) de enige klanten waar dit niet kon worden aangeboden. Wij hebben nog bijna een jaar lang losse telefoon/internet/digitale TV moeten afnemen. Enkele keren gebeld met Ziggo(kastje) en Cogas(muur) geen oplossing en allebei naar elkaar wijzen. Dit omdat Cogas en Ziggo het niet eens konden worden over de verdeling van de kosten (Alles in 1 was goedkoper dan de losse pakketten). De uiteindelijke oplossing was dus, dat Cogas geld in rekening bleef brengen voor TV, en dat dit bedrag als korting werd verrekend door Ziggo.

Verwijderd

Nu gaat TV Extra bij Ziggo verdwijnen en gaan alle zenders van TV Extra naar het Plus pakket bij Ziggo.
Misschien een idee voor Caiway om hetzelfde te doen?

• Sjakie0101
Er gebeurt wel meer bij Ziggo op COAX, mijn constatering is dan Caiway niet kan volgen.....

• Sjakie0101
kaos- schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:49:
[...]

Klopt heel goed. Denk je nou echt dat ze percentages korting gaan regelen omdat jij toevallig een ander pakket hebt? Natuurlijk niet.
Als Amstel vandaag de kratjes in de aanbieding heeft krijg ik dan ook korting als ik 4 6-packs blikjes koop ? Nee.

Jij kiest voor een bepaald pakket waar geen korting op zit. Is je eigen keus.
Ik vergelijk geen flesjes met blikjes. Bij TV Extra koop ik een paar extra zenders erbij in tov TVPlus.

Wanneer iemand TV Plus heeft krijgt deze twee maand gratis. Het kan dan niet zo zijn dat de TV Extra klanten voor diezelfde zenders wel het volle pond betalen.

Dit is simpel een feit. Caiway had de actie anders aan moeten pakken. Iedereeen met TV Plus of Extra krijgt de korting van het bedrag van TV Plus. Nu krijgt de een wel een deel gratis en iemand die voor een pakket hoger gaat kan er naar fluiten. Dat is geen eerlijke politiek. Gelijke monnikken gelijke kappen.
Dan het Caiway alleen korting moeten geven op TV Extra of op beide pakketten. Nu vind er een oneerlijke korting plaats. De een mag wel profiteren en de ander niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-02-2015 18:29 ]

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Lol Erik, heb je nou echt niks beters te doen? Loop je te miepen omdat een ander (geen hoger) pakket geen korting heeft.... Wat een azijnzeikert ben jij zeg.. Man man man.

• martijnte
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 17:48
Isane schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:18:
Vraagje voor mensen die een Cisco 8485DVB recorder hebben.

Sinds de overgang naar Caiway COAX werkt mijn tv gids (EPG) op de ontvanger niet meer. Ligt het aan mij of hebben meer mensen dit probleem?

edit; ik zie op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28305 dat het wel 24 uur kan duren
Mijn zus had het zelfde probleem, probleem is makkelijk te verhelpen door de fabriek-instellingen terug te zetten. Dan werkt het als het goed weer normaal. Evt ook even de laatste software erop zetten.

• martijnte
Erikrijnders schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:18:
[...]

Heb een mail gehad van Caiway dat wij allen pas vanaf de eerste dag van de nieuwe maand gaan betalen. Betekend voor bijna iedereen dat je pas vanaf 1 maar moet gaan betalen, wel worden er 2 maanden in rekening gebracht. Dit betekend ook dat we de extra zender pakket van 2 maanden gratis ook vanaf 1 maart pas in moet gaan. Heb zelf dit gelukkig zwart op wit want mijn vertrouwen in Caiway is ontzettend klein naar al redelijk wat voorvallen.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
heb het pakket binnen, en een begin gemaakt met het aansluiten.

als ik zo eens kijk zijn we veroordeeld tot dat fritzbox routertje er zitten geen aansluitingen op voor telefoon en tv op het glasmoden zoals ik het wel zie op schema's en handleidingen.

dan zal het niet eenvoudig worden om een betere router voor in de plaats te zetten.
heb eens zitten kijken maar zie niet zo snel een mogelijkheid om die fritzbox in bridge te kunnen zetten

2x nat en firewall lijkt me niet zo bevordelijk voor de performance en onhandig voor routeringen
fijn omdat ik eigenlijk ook verbinding met de zaak wil kunnen maken.....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• Isane
martijnte schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:10:
[...]

Mijn zus had het zelfde probleem, probleem is makkelijk te verhelpen door de fabriek-instellingen terug te zetten. Dan werkt het als het goed weer normaal. Evt ook even de laatste software erop zetten.
thnx voor je reactie!
Net uitgevoerd inderdaad. alles werkt weer.

Het watermerk van Ziggo is nu ook weg zie ik.

• martijnte
Isane schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:26:
[...]

thnx voor je reactie!
Net uitgevoerd inderdaad. alles werkt weer.

Het watermerk van Ziggo is nu ook weg zie ik.
Graag gedaan.
Klopt die is veranderd in Caiway als het goed is.

• Isane
martijnte schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:28:
[...]

Graag gedaan.
Klopt die is veranderd in Caiway als het goed is.
Bij mij niet. Mooi zo houden

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:34:
Lol Erik, heb je nou echt niks beters te doen? Loop je te miepen omdat een ander (geen hoger) pakket geen korting heeft.... Wat een azijnzeikert ben jij zeg.. Man man man.
Groot verschil tussen zeiken en terecht een punt maken. Actiekorting is actiekorting die moet ook gelden voor de mensen die TV Extra hebben gekozen, dit moeten dan minimaal de korting van TV Plus krijgen. Er is geen reden om die groep opeens het volle pond te laten betalen.

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Omdat alleen het pluspakket 2 maanden gratis is. En dat is niet alleen voor cogas klanten maar geld voor iedereen. En ja het is krom maar het stond er wel degelijk!!! Dus voortaan eerst goed lezen en niet de schuld bij caiway neerleggen.

• Sjakie0101
Migow schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:10:
Omdat alleen het pluspakket 2 maanden gratis is. En dat is niet alleen voor cogas klanten maar geld voor iedereen. En ja het is krom maar het stond er wel degelijk!!! Dus voortaan eerst goed lezen en niet de schuld bij caiway neerleggen.
De schuld bij Caiway? Daar ligt de schuld toch ook? Ik heb die actie toch niet bedacht?
Dan hadden ze beter moeten nadenken. Op deze manier zorg je toch ook dat je je klanten tegen je in het harnas jaagt.

Waarom zou ik het volle pond betalen terwijl PLUS dat pakket gratis krijgt?
Extra is niet meer dan een upgrade op Plus met een paar extra zenders. Ik mag dan verwachten dat iedereen die extra kiest gewoon netjes dezelfde actiekortingen krijgt als plus. Anders begrijpt Caiway zijn eigen acties niet! Extra mag het volle pond betalen de eerste twee maanden en plus krijgt de eerste twee maanden gratis. Sorry maar dat slaat werkelijk nergens op!

Verwijderd

Je kan niet alleen TV Extra afnemen, daar zit namelijk het pakket TV Plus ook in.

Het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat iedereen die TV Extra neemt, ook twee maanden niet hoeft te betalen voor TV Plus.

Ik zou daar ook zonder meer van uit gaan. Het is ook het enig logische.

Alleen Caiway denkt vaak niet logisch. Ik heb al zo vaak mijn neus gestoten en Caiway staat niet voor niks al jaren onderaan in de providermonitor van de consumentenbond.

Dat komt omdat ze zich erg slecht verplaatsen in de klant.

• dj.verhulst
zijn er ook setupboxen die wel een coax aansluiting hebben ? en zou je die zo kunnen aansluiten bij Fiber ?

• wurtel
dj.verhulst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:22:
heb het pakket binnen, en een begin gemaakt met het aansluiten.

als ik zo eens kijk zijn we veroordeeld tot dat fritzbox routertje er zitten geen aansluitingen op voor telefoon en tv op het glasmoden zoals ik het wel zie op schema's en handleidingen.

dan zal het niet eenvoudig worden om een betere router voor in de plaats te zetten.
heb eens zitten kijken maar zie niet zo snel een mogelijkheid om die fritzbox in bridge te kunnen zetten

2x nat en firewall lijkt me niet zo bevordelijk voor de performance en onhandig voor routeringen
fijn omdat ik eigenlijk ook verbinding met de zaak wil kunnen maken.....
Ik hoor hier allemaal negatieve geluiden over de fritzbox, terwijl ze in de xs4all newsgroups toch over het algemeen wel positief zijn over die dingen. Volgens mij zijn ze ook niet slecht, er zit best aardige techniek in.

Nu zal ik zelf 'm het liefst ook niet gebruiken omdat ik nu eenmaal een linux router heb staan die nog allerlei andere dingen ook afhandelt, maar ik zou de fritzbox best aanraden aan mensen; ik ken een aantal die 'm via xs4all hebben en die zijn er wel blij mee. Vanwaar dus die negativiteit?

Nog altijd oneindig veel beter dan dat sitecom dingetje van Caiway :)

Verwijderd

dj.verhulst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:27:
zijn er ook setupboxen die wel een coax aansluiting hebben ? en zou je die zo kunnen aansluiten bij Fiber ?
Als Fiber geen DVB-C aanbiedt over de glasvezel, heb je niks aan een setup box met een coaxaansluiting.

• dj.verhulst
@Wurtel

Die Fritzbox heb je in verschillende soorten het is zo'n 7360 v2 , die is traag, bij een beetje flinke NAT tabel donderd ie om, helemaal als je een VOIP NAT Tabel heb vanwege VOIP toestellen.
matig WiFi, beperkte mogelijkheden om iets in te stellen.

Bij caiway heb je dat sitecom prul niet eens nodig, die kan je gelijk de zolder op laten verstoffen.

ik heb de fritzbox heb nodig voor de telefoon, kan net anders, wat ik wel gezien heb de setupbox zit in de zelfde VLAN als je gewone LAN voor je pc's en laptops.

op mn werk hebben we op bepaalde locaties ook een Fritzbox VSDL maar die kunnen gewoon in bridge mode en daar achter een serieuze Draytek. dan is er weinig aan de hand.

@4320P ik ben er bang voor.....

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Ik had eerst alles-in-1-hd extra en daarbij was news+ gratis en toen had ik dat ook geactiveerd. Maar nu heb ik Alles-in-1 Glas G400 en daar kost het 5,30. Nu weet ik niet zeker als het nu gratis blijft voor mij of dat ik nu moet betalen.

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:47:
Ik had eerst alles-in-1-hd extra en daarbij was news+ gratis en toen had ik dat ook geactiveerd. Maar nu heb ik Alles-in-1 Glas G400 en daar kost het 5,30. Nu weet ik niet zeker als het nu gratis blijft voor mij of dat ik nu moet betalen.
In dit geval betalen. Acties zijn alleen van toepassing op HD paketten op coax omdat deze gelijkwaardig zijn aan ziggo.

Glas zo vindt Caiway is een ander product. Dan mag je weer overal de hoofdprijs voor betalen, zelfs voor de smartcards...

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Erikrijnders schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:53:
[...]

In dit geval betalen. Acties zijn alleen van toepassing op HD paketten op coax omdat deze gelijkwaardig zijn aan ziggo.

Glas zo vindt Caiway is een ander product. Dan mag je weer overal de hoofdprijs voor betalen, zelfs voor de smartcards...
Als ik kies voor geen news+ staat er bestellen klopt dat, dat ik dan moet kiezen voor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oef, flink wat klachten over Fiber in de krant vandaag. Veel mensen die niet gedwongen naar Caiway wilden hebben zich bij Fiber aangemeld, maar Fiber en hun leveranciers van de apparatuur kunnen de drukte niet aan.

Normaal gesproken zou je dan de oude ISP nog even wat langer door laten gaan om Fiber wat de tijd te geven, maar Ziggo/Cogas trekt de stekker eruit voor Fiber alles rond heeft, dus dat kan niet...

Gaat lekker zeg :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Even een vraag betreft het TV Plus verhaal (coax);
Ik heb sinds vandaag Caiway met het standaard pakket, zonder telefonie.
Krijg ik nu de eerste 2 maanden gratis meer zenders? Of is dat alleen als je daadwerkelijk TV Plus neemt in je pakket? Stel dat ik het krijg, moet ik dan na die 2 maanden het zelf weer stopzetten?

En ik begrijp dat er 2 keer geld wordt afgeschreven? Hoe gaat dat in zijn werk ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Raven schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:42:
Oef, flink wat klachten over Fiber in de krant vandaag. Veel mensen die niet gedwongen naar Caiway wilden hebben zich bij Fiber aangemeld, maar Fiber en hun leveranciers van de apparatuur kunnen de drukte niet aan.

Normaal gesproken zou je dan de oude ISP nog even wat langer door laten gaan om Fiber wat de tijd te geven, maar Ziggo/Cogas trekt de stekker eruit voor Fiber alles rond heeft, dus dat kan niet...

vanmorgen werkt Fiber,, maar de opgegeven snelheid haal ik niet en hij klappert.
tv was simpel ingesteld, maar de snelheid is niet goed :( maar gelijk een mail gestuurd
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4156932516.png

wat ik wel rottig vind, het glasmodem geeft geen IP aan mijn eigen modem, alleen aan die pruts router Fritzbox 7360 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
kaos- schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:33:
Even een vraag betreft het TV Plus verhaal (coax);
Ik heb sinds vandaag Caiway met het standaard pakket, zonder telefonie.
Krijg ik nu de eerste 2 maanden gratis meer zenders? Of is dat alleen als je daadwerkelijk TV Plus neemt in je pakket? Stel dat ik het krijg, moet ik dan na die 2 maanden het zelf weer stopzetten?
Alleen als je daadwerkelijk TV PLus neemt volgens mij... de tekst is ook iets als: "TV Plus: 1e 2 maanden gratis"; da's wat anders dan "2 maanden gratis TV Plus".

Je moet dan ook voor het einde van de 1e maand opzeggen, niet na 2 maanden anders betaal je voor de 3e en 4e maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Duidelijk, thanks :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38
Raven schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:42:

Ja dat hebben ze dus niet goed aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stopt Fiber er al weer mee in het Cogas gebied? Wat gebeurt er dan met al die klanten die een abonnement hebben afgesloten bij Fiber op de glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Wie zegt dat Fiber ermee nokt ?

de snelheid is wel een flink stuk gestegen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4157307086.png

maar nog niet wat me belooft is 100/100 en het eerste jaar gratis 200/200
maar die Fritzbox sluit aan op 100mb/s terwijl ik bekabeld overal gig heb
maar diet fritzbox kan niet eens harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef: maar Ziggo/Cogas trekt de stekker eruit voor Fiber alles rond heeft.

Als de stekker eruit wordt gehaald door Cogas, kan Fiber toch niks meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
@Raven kan je een linkje doen naar dat artikel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 17:16
dj.verhulst schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:51:
[...]

vanmorgen werkt Fiber,, maar de opgegeven snelheid haal ik niet en hij klappert.
tv was simpel ingesteld, maar de snelheid is niet goed :( maar gelijk een mail gestuurd
[afbeelding]

wat ik wel rottig vind, het glasmodem geeft geen IP aan mijn eigen modem, alleen aan die pruts router Fritzbox 7360 V2
De 7360 is naar mijn mening juist een prima router, hij ontbeert alleen 4 Gbit poorten en 5GHz WiFi.

Hij heeft overigens twee Gbit poorten (LAN1 en LAN2). Als je geen Gbit krijgt moet je even in de router interface de LAN2 poort op Power mode ipv Eco mode zetten.

Overigens kan je prima een IP krijgen op een eigen router, kijk even in Glas Harderwijk topic, daar heeft iemand het protocol weten na te bootsen zodat hij gewoon op z'n eigen router een verbinding kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:55:
Raven schreef: maar Ziggo/Cogas trekt de stekker eruit voor Fiber alles rond heeft.

Als de stekker eruit wordt gehaald door Cogas, kan Fiber toch niks meer ?
Raven bedoelt denk ik dat je bv. de 20e wordt afgesloten van Ziggo (zoals je ook in de brief te zien kreeg). Als jij dan nog niks hebt gekregen van Fiber heeft Ziggo daar natuurlijk lak aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dj.verhulst schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:05:
@Raven kan je een linkje doen naar dat artikel ?
Ik kan moeilijk linken naar papier :P , maar staat zo te zien wel online http://www.tubantia.nl/re...dat-helpt-amper-1.4775033
Arfman schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:17:
[...]

Raven bedoelt denk ik dat je bv. de 20e wordt afgesloten van Ziggo (zoals je ook in de brief te zien kreeg). Als jij dan nog niks hebt gekregen van Fiber heeft Ziggo daar natuurlijk lak aan.
With ^ , dat bedoelde ik inderdaad.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
waar ongeveer zit die lan power save mode optie ??

ik vind de belasting van de cpu van die 7360 met een TV aan en één laptop aan 60 a 70 % best hoog dat word nog wat als ik op een paar pc's eem NZB of Torrent aan zet, en meerder apperaten te gelijk aan staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4157809381.png

weer wat gestegen op naar de 200/200mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 17:16
Home Network -> Network Settings. Wellicht alleen zichtbaar als je als Advanced ingelogd bent.

Waar zie jij de CPU belasting? Ik kan alleen de Current Power consumption vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4157961466.png

dat gaat nu een lekker stuk sneller,, alleen de upload blijft achter

bij systeem en dan energie monitor kan je de belasting zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik las het dat Cogas de stekker eruit haalde bij Fiber. Misverstand dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik heb dat harderwijk topic door gewerkt,, blijkbaar zat ik er al erg dichtbij

mac clonen ,, dhcp aan,, hostname overnemen,, het vervelende is dat ik in mijn router niet zoals bij internet instellen een hostnaam kan opgeven , wel account,,

had nadat ik de boel aangesloten had ,, het glasmodem moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Caiway hier nu op coax hier in Almelo (Nijrees) sinds vandaag.

Werkt allemaal goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door dominition op 20-02-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:12
dominition schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:34:

Hier ook sinds vandaag over (Nijrees), probleemloze overgang en alles werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj.verhulst schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:51:
de snelheid is wel een flink stuk gestegen
[afbeelding]

maar nog niet wat me belooft is 100/100 en het eerste jaar gratis 200/200
maar die Fritzbox sluit aan op 100mb/s terwijl ik bekabeld overal gig heb
maar diet fritzbox kan niet eens harder.
Hier in Almelo ook maar <2Mb upload, download heb ik één keer op 83Mb kunnen betrappen. Ik heb een 50Mb pakket dus beiden zouden 100Mb moeten zijn (verdubbelaar).
Ik heb wel een beetje medelijden met Fiber. Wat ik alleen HEEL irritant vind is dat ik ook al twee facturen binnen heb. Dat lukt dan weer wel op tijd.
En toch blijf ik Fiber nog het voordeel van de twijfel geven, wie anders geeft tegen gas tegen kabelgasleverancier? Cogway >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Das weel heel erg traag, uploaden op coax ging nog sneller :')

Al erover gebeld? Fiber komt niet echt zn beloftes na tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat artikel over de Fiber-klachten mbt overstappen waar ik gister naar linkte bleek incompleet te zijn, t.o.v. het artikel in de fysieke/papieren krant. In de krant stond nog een stukje over een hoogbejaard echtpaar dat vast zat aan Fiber door een opdringerige colporteur. Vanmorgen stond het vervolg in de krant:
Verkoper die abonnement Fiber opdrong aan bejaarden uit Almelo ontslagen
ALMELO - Het hoogbejaarde echtpaar dat ongewild een abonnement van Fiber.nl kreeg aangesmeerd wordt door Fiber aangesloten op de provider van hun keuze, Caiway. De verkoper die hen het abonnement opdrong is op staande voet ontslagen.

„We zijn aan het uitzoeken of hij nog meer abonnementen op deze manier heeft afgesloten”, zegt directeur Gaby ter Keurs. „Dat willen we absoluut niet hebben.”

De agressieve verkoper liet het stel niet alleen tekenen voor aansluiting bij Fiber, maar nam ook het al aanwezige aansluitingspakket van Caiway mee. Het echtpaar meldde zich overstuur bij MultiMedia Center (Almelo). Via die zaak is het stel nu opgespoord. Fiber heeft hen excuses aangeboden en betaalt de monteur.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Zo, pakketje vanmiddag eindelijk binnen.

Ik had mij al voorbereid n.a.v. de "Harderwijk" discussie. Alleen op VLAN 131 dus niks reactie.

Toen maar de Fritzbox uitgepakt en port 1 aan de tcpdump gehangen, blijkt ie op de volgende VLANs te DHCP'en:

- 141
- 148
- 149

Dit is dus in Almelo (Windmolenbroek). Er stond al met een balpen een grote "T" gekalkt op de doos van de fritz dus ik had al zo'n idee dat "T"wente anders was dan de rest.

Ik kon toen ook zien dat ie geen "datapipe" als hostnaam stuurt maar "fritz.box". De vendor-class-identifier was wel goed: "AVM DHCPC v9.04.395".

Volledige tcpdump van wat de fritz stuurt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
14:26:17.687442 34:81:c4:xx:xx:xz > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype 802.1Q (0x8100), length 594: vlan 148, p 0, ethertype IPv4, (tos 0x0, ttl 64, id 31027, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 576)
    0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 34:81:c4:xx:xx:xz, length 548, xid 0x498bfc6c, Flags [none]
      Client-Ethernet-Address 34:81:c4:xx:xx:xz
      Vendor-rfc1048 Extensions
        Magic Cookie 0x63825363
        DHCP-Message Option 53, length 1: Discover
        Vendor-Class Option 60, length 19: "AVM DHCPC v9.04.395"
        Client-ID Option 61, length 15: hardware-type 255, c4:a0:e3:f7:00:03:00:01:34:81:c4:xx:xx:xz
        Hostname Option 12, length 9: "fritz.box"
        Parameter-Request Option 55, length 10: 
          Subnet-Mask, Default-Gateway, Domain-Name-Server, Classless-Static-Route
          Classless-Static-Route-Microsoft, Option 212, Domain-Name, Option 120
          NTP, MTU
14:26:27.689268 34:81:c4:xx:xx:xx > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype 802.1Q (0x8100), length 594: vlan 141, p 0, ethertype IPv4, (tos 0x0, ttl 64, id 64422, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 576)
    0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 34:81:c4:xx:xx:xx, length 548, xid 0xa0aa1d5a, Flags [none]
      Client-Ethernet-Address 34:81:c4:xx:xx:xx
        Magic Cookie 0x63825363
        Client-ID Option 61, length 15: hardware-type 255, c4:a0:e3:f5:00:03:00:01:34:81:c4:xx:xx:xx
          NTP, MTU
14:26:30.689267 34:81:c4:xx:xx:xy > ff:ff:ff:ff:ff:ff, ethertype 802.1Q (0x8100), length 594: vlan 149, p 0, ethertype IPv4, (tos 0x0, ttl 64, id 65176, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 576)
    0.0.0.0.68 > 255.255.255.255.67: BOOTP/DHCP, Request from 34:81:c4:xx:xx:xy, length 548, xid 0x5156f6f0, Flags [none]
      Client-Ethernet-Address 34:81:c4:xx:xx:xy
        Magic Cookie 0x63825363
        Client-ID Option 61, length 15: hardware-type 255, c4:a0:e3:f6:00:03:00:01:34:81:c4:xx:xx:xy
          NTP, MTU

Op VLAN 141 krijg ik m'n publieke IP adres, op VLAN 148 geen reactie (maar ik neem ook geen TV af), op VLAN 149 krijg ik een private IP 10.128.x.x (VOIP? Gaan we nog proberen :) )

Ik gebruik onder linux dus "dhclient" en dat werkt dus wel. Config:
send host-name "fritz.box";
send vendor-class-identifier "AVM DHCPC v9.04.395";
request subnet-mask, routers, domain-name-servers, domain-name;

Wel vaag overigens dat de dhcp server "fype.nl" als domain name geeft, die heeft volgens mij niet veel te maken met Fiber.nl. Als hostnaam krijg ik fp999999a.fype.nl .

[ Voor 0% gewijzigd door wurtel op 21-02-2015 15:08 . Reden: formattering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:28
fype.nl is echter wel van fiber. Dus niet helemaal zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:27:
Fype is de oude naam van Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
dominition schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:34:

Hier na een week ook weer internet :)
Had gisteren wel een paar keer dat m'n verbinding even weg was terwijl ik vanaf m'n nieuwsgroep aan het downloaden was, even in de gaten houden. Verder kan ik niet inloggen op de Caiway app met de gegevens uit beide brieven :? Iemand dat al geprobeerd toevallig (op iOS)?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Caiway app werkt alleen als je glasvezel hebt. Login via caiway op mijn caiway. Onder optie mijn tv zie je multiscreen. Daar kun je password aanmaken en gebruikersnaam. Deze eenmalig invoeren en moet dan werken. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Migow schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:40:
Caiway app werkt alleen als je glasvezel hebt. Login via caiway op mijn caiway. Onder optie mijn tv zie je multiscreen. Daar kun je password aanmaken en gebruikersnaam. Deze eenmalig invoeren en moet dan werken. Suc6
Werkt op Coax & Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert5510.as
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 16:27
Caiway app werkt ook als je coax hebt ik zit er op dit moment naar te kijken voorlopig 10 zenders maar worden er meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Owww de rest van caiway gebied volgens mij niet. Vandaar mijn opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Migow schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:48:
Owww de rest van caiway gebied volgens mij niet. Vandaar mijn opmerking :)
Onzin wie een Coax of Glasvezel aan sluiting heeft kan Multiscreen gebruiken in elk gebied :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Onzin??? Lees eens op de site van caiway zelf dan:Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie* op uw tablet, smartphone, laptop en pc. Multiscreen TV is beschikbaar bij alle Alles-in-1 Glas pakketten.

Er staat duidelijk glaspakketten!!!!!!!

Dus wat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Migow schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:23:
Onzin??? Lees eens op de site van caiway zelf dan:Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie* op uw tablet, smartphone, laptop en pc. Multiscreen TV is beschikbaar bij alle Alles-in-1 Glas pakketten.

Er staat duidelijk glaspakketten!!!!!!!

Dus wat onzin?
Bij alles in eén hd op coax staat Live tv-kijken op tablet /smartphone /pc

Live tv-kijken op tablet, smartphone en pc

Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie op uw tablet, smartphone, laptop en pc.

Via de gratis Multiscreen TV app op Android smartphone en tablet
Via de gratis Multiscreen TV app op iPhone en iPad
Via de gratis Multiscreen TV plugin op Windows en Mac computer

Vanaf april 2015 zijn alle digitale kanalen van TV Standaard (60 zenders) beschikbaar. Nu zijn al de 10 meest populaire zenders beschikbaar: NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, NET 5, SBS 6, Disney XD / Veronica.

[ Voor 37% gewijzigd door GE Elbert op 22-02-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:13:
[...]

Hier in Almelo ook maar <2Mb upload, download heb ik één keer op 83Mb kunnen betrappen. Ik heb een 50Mb pakket dus beiden zouden 100Mb moeten zijn (verdubbelaar).
Ik heb wel een beetje medelijden met Fiber. Wat ik alleen HEEL irritant vind is dat ik ook al twee facturen binnen heb. Dat lukt dan weer wel op tijd.
En toch blijf ik Fiber nog het voordeel van de twijfel geven, wie anders geeft tegen gas tegen kabelgasleverancier? Cogway >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4161895877.png

inmiddels ben ik naar dit gestegen,, daar ben ik best blij mee, vooral dat de ping nog een stuk lager ligt van ziggo,, daar zal ik met BF4 wel voordeel van hebben.

wat ik wel stuiter irritant vind de eerste heldpdesk mails heb ik donderdag verstuurt en behalve een bevestiging niks meer gehoord.

wat ik ook niet prettig vind dat de TV setup box zo lastig & traag is met opstarten,, ik haal nachts altijd de stroom van alles af, dan is het niet simpel de stroom erop op tv drukken of ene cijfer en TV aan bron selecteren. na een aantal minuten doet ie het wel , kan dat niet anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:28
Ik heb glas. Maar geen multiscreen. De tv optie bij mijncaiway is grijs. Dus ik kan geen gebruikersnaam en wachtwoord opvragen. Misschien maar een keer bellen met caiway.

Edit: Ja. Ik woon in Twente. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 22-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
GE Elbert schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:19:
[...]

Bij alles in eén hd op coax staat Live tv-kijken op tablet /smartphone /pc

Live tv-kijken op tablet, smartphone en pc

Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie op uw tablet, smartphone, laptop en pc.

Via de gratis Multiscreen TV app op Android smartphone en tablet
Via de gratis Multiscreen TV app op iPhone en iPad
Via de gratis Multiscreen TV plugin op Windows en Mac computer

Vanaf april 2015 zijn alle digitale kanalen van TV Standaard (60 zenders) beschikbaar. Nu zijn al de 10 meest populaire zenders beschikbaar: NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, NET 5, SBS 6, Disney XD / Veronica.
Dat geldt alleen voor Twentegebied!!
https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten/overigepakketten
Dit zijn de coaxpakketten in de andere gebieden. En zie jij daar dat staan? Ik niet. Kijk ook meteen even naar de snelheden op coax en prijs. Hoop dat je het nu wel aanneemt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
albert5510.as schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:46:
Caiway app werkt ook als je coax hebt ik zit er op dit moment naar te kijken voorlopig 10 zenders maar worden er meer
Ik heb coax en kan in MIJN CAIWAY wel gebruikersnaam en paswoord opvragen voor multiscreen maar in mijn geval loopt de APP (Android) gelijk vast ..... werkt deze wel voor android 5 en hoger ?
Misschien kan iemand bevestigen wie ook problemen heeft met android 5 en de caiway app ?

Ook op tablet getest (NEXUS7) android 5.02 deze gooit zich er ook uit na het invoeren van de gebruikersnaam en paswoord :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
android 5 zijn ze mee bezig volgend webcare. Dus kan nog wel ff duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voilá Fiber,

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4162111936.png

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Cogway de boel saboteert >:)

Ach, het is maar internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Cogway ,, leuk bedacht .

had een mail gestuurd met een screenshot was wel duidelijk zo dacht ik , maar de snelheid ging wel in fases omhoog...

alleen ik zit nog te dubben hoe ik van dat vreselijke fritzbox af kom,, heb het harderwijk topic door gewerkt en bovenstaande vind ik natuurlijk ook erg interessant.

wij in Twente hebben echt een afwijkende installatie, ook met een T op de doos van de fritzbox.

en het glasmodem heel eenvoudig terwijl de rest meer aansluitingen heeft.
denk ook dat het best ingewikkeld word om internet en TV en telefoon op je eigen router,, heb geen telefoon aansluiting erop zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:17:
Voilá Fiber,

[afbeelding]

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat Cogway de boel saboteert >:)

Ach, het is maar internet..
Wat een bagger verbinding. Heb je nou geen spijt van dat je niet naar Caiway bent gegaan. Kom niet aan met met concurrentie of wat dan ook. Wat een consument wil is een goede internet verbinding waar je voor betaald. Die heb jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Wat een bagger verbinding. Heb je nou geen spijt van dat je niet naar Caiway bent gegaan. Kom niet aan met met concurrentie of wat dan ook. Wat een consument wil is een goede internet verbinding waar je voor betaald. Die heb jij niet.
Misschien is KPN toch een betere optie dan? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4162192917.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
het aanbod van glas provider is in Twente heel beperkt.

mogelijk dat op termijn er andere aanbieders komen, na het contract ga ik zeker kijken wat er te doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
internet4me schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:27:
Hmm, ok, alleen is fype.nl op naam van OUR b.v. geregistreerd, en fiber.nl is van Existium Holding B.V., vandaar de verwarring.

Wel slordig dat de hostnaam fp999999a.fype.nl dan weer niet naar het IP adres resolvt, en omgekeerd.

Overigens haalde ik wel direct strak een download van 21MB/s, dus de 200Mbit/s is wel in orde.

[ Voor 10% gewijzigd door wurtel op 22-02-2015 14:17 . Reden: snelheid erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In orde? :S 21MB/s = 168Mb/s, niet 200. Nogal een verschil :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
je heb volgens mij ook een pittige router nodig om VLAN naar WAN te kunnen instellen de gewone huis en tuin dingen niet...

blijft het gewoon raar vinden wat ze doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pittig hoeft ie niet te zijn volgens mij, alleen is VLAN aan de WAN-kant wel iets waar veel consumenten routers out of de box geen ondersteuning voor bieden. Zo te zien kun je met custom firmware DD-WRT wel wat op dat gebied: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/VLAN_Support

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik heb een Netgear Nighthawk R7000 daar kan ik wel iets mee met Vlan's maar of ik die naar een Wlan kan laten wijzen weet ik niet

hier maar eens kijken http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/DD-WRT_on_R7000
heb ik eigenlijk nog nooit gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dj.verhulst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:23:
het aanbod van glas provider is in Twente heel beperkt.

mogelijk dat op termijn er andere aanbieders komen, na het contract ga ik zeker kijken wat er te doen is
Dat zijn er meer... Echter is het maar afwachten of het consortium Rabobank, Cogas en Caiway de grote jongens als Online, KPN en Vodafone gaat toelaten....

CIF is een partij die het grootste belang heeft dat Caiway de meeste klanten heeft en daar gaat het fout.
Ze bedienen niet de klant maar de provider Caiway.

Reggifiber doet dat anders. Daar kun je al kiezen uit 15 providers.

Ik begrijp werkelijk niet hoe men CIF op heeft kunnen richten en met wat voor idee. Waarschijnlijk de Gemeenten die dachten hier geld aan te kunnen verdienen. Dat is hoe het met Cogas ook altijd ging.
Een belabberde zaak voor de consument. CIF is door de mengelmoes van Cogas/Caiway, de Gemeenten en Rabobank geen onafhankelijke partij zoals Reggefiber dat in elk geval nog een beetje is.

Ik ben als klant in het Cogasgebied niet eerder tevreden dan dat minimaal KPN en Vodafone worden toegevoegd, grote serieus te nemen partijen. Dat bevordert concurrentie, beter aanbod en lagere prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
de gemeentes spelen inderdaad een bedenkelijke rol in dit, ze hebben niet echt tegengas gegeven door te eisen op z'n minst meer tijd, want nu worden de belangen van Cogway gediend en niet die van de burger, een nuts voorziening als kabels en leidingen en aansluitingen,, heb een brief gestuurd aan het dagelijkse bestuur van Cogas, waar ik men op deze feiten wees,, als of iets oneerbaars had gevraagd ......
op een toon die ik niet zou verwachten van een instantie.

maar goed,, nu is er wat gerommel links en rechts en men gaat ervan uit dat het wel weer rustig word, veel meer mensen dan ik verwacht zijn naar Caiway gegaan ....

en dan krijgen ze precies wat ze willen......

jammer dat er maar 2 gig poortjes op zitten dat hadden er best meer kunnen zijn.

als je iets opgenomen afspeelt duurt het lang eer het gaat beginnen ruim 00:01:30 eer ie begint, snap wel dat een buffer moet zijn maar dit is ook niet leuk, geef dan de mogelijkheid met DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
KPN Vodafone gaan denk ik nooit komen, willen ze zelf niet.

CIF netwerk is niet zo groot, plus ze hebben extra kosten doordat de infrastructuur niet van hunzelf is.
Je kan Reggefiber met KPN en al zijn dochterondernemingen niet gaan vergelijken met KPN op CIF.

Die 15 zijn er ook geen 15, bijna allemaal dochterondernemingen van KPN waardoor je keuze lijkt te hebben, maar uiteindelijk zit je alsnog bij KPN linksom of rechtsom.

Je ziet nu al dat er van het aantal aansluitingen niet zoveel naar Fiber gaan, laatst staan als je met nog meer aanbieders komt, enorme versnippering op een aantal aansluitingen die je niet snel rendabel hebt. Fiber wilde ookal zo'n 4000 aansluitingen, niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk is die actie, Twentekiest zelf een flop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
Waarom zou dat niet mogelijk zijn op cogas glas? In Harderwijk start Kpn wholsale ook met aanbieden van haar providers via glasvezel van CIF / CAI harderwijk
.
dominition schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:57:
KPN Vodafone gaan denk ik nooit komen, willen ze zelf niet.

CIF netwerk is niet zo groot, plus ze hebben extra kosten doordat de infrastructuur niet van hunzelf is.
Je kan Reggefiber met KPN en al zijn dochterondernemingen niet gaan vergelijken met KPN op CIF.

Die 15 zijn er ook geen 15, bijna allemaal dochterondernemingen van KPN waardoor je keuze lijkt te hebben, maar uiteindelijk zit je alsnog bij KPN linksom of rechtsom.

Je ziet nu al dat er van het aantal aansluitingen niet zoveel naar Fiber gaan, laatst staan als je met nog meer aanbieders komt, enorme versnippering op een aantal aansluitingen die je niet snel rendabel hebt. Fiber wilde ookal zo'n 4000 aansluitingen, niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:16:
Dus eigenlijk is die actie, Twentekiest zelf een flop ?
Nee, want daardoor hebben we Fiber erbij. Helaas is het CIF netwerk verder een klein prutsnetwerkje vergeleken met de rest dus heeft het niet de interesse van de grote jongens zoals KPN of Vodafone.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert5510.as
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 16:27
Keep it Cool schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb coax en kan in MIJN CAIWAY wel gebruikersnaam en paswoord opvragen voor multiscreen maar in mijn geval loopt de APP (Android) gelijk vast ..... werkt deze wel voor android 5 en hoger ?
Misschien kan iemand bevestigen wie ook problemen heeft met android 5 en de caiway app ?

Ook op tablet getest (NEXUS7) android 5.02 deze gooit zich er ook uit na het invoeren van de gebruikersnaam en paswoord :-(
Ik kijk op een samsung tab2 android 4.2.2 werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
wat ik tot nu echt ruk vind van Fiber

de tv schokt soms, traag kastje met het afspelen van opgeslagen materiaal
en werkt niet zo gelikt als een moderne humax...

en het traag of gewoon niet reageren op e-mail aan de helpdesk.

de verbinding is redelijk
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4163277216.png

[ Voor 25% gewijzigd door dj.verhulst op 22-02-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
datacom80 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:31:
Waarom zou dat niet mogelijk zijn op cogas glas? In Harderwijk start Kpn wholsale ook met aanbieden van haar providers via glasvezel van CIF / CAI harderwijk
.
[...]
Alles is mogelijk, maar er zit wel een stevig prijskaartje aan. Het moet wel rendabel zijn, en hoe meer er komen klinkt leuk als concurrentie, maar wordt het er niet rendabeler op met versnippering.

Om even een bericht aan te halen met wat uitleg:
Neyluzz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:53:
Over het glasnetwerk en het toetreden van andere providers;

Zo'n netwerk is niet 1, 2, 3 klaar gestoomd voor meerdere providers. Het CIF netwerk is net zoals het netwerk van Reggefiber gebouwd om meerdere providers toe te laten.

Voordat andere providers kunnen worden toegelaten moet er een platform worden ontwikkeld die het aansturen van monteurs (voor bijvoorbeeld het aansluiten van fibers). Zo heb je EAS (ethernet access service) en ODF (optical distribution frame). Bij een EAS dienst gaan nieuwe providers gebruik maken van het netwerk van een bestaande provider (neem KPN als voorbeeld voor bijvoorbeeld Telfort glasvezel). EAS is een relatief makkelijke dienst waar de meest kleine providers direct gebruik van kunnen maken.

Mocht een provider via ODF willen leveren (een compleet eigen glasnetwerk met eigen apparatuur in de PoP's), verloopt zo'n traject heel anders. Vaak is het zo dat men zich inkoopt per PoP. Daar zitten hoge kosten aan verbonden. Je betaald daar niet per actieve aansluiting, maar voor alle fibers die je kan aansluiten op je apparatuur. Voordat een provider de keus maakt om ODF te leveren, zal men dus zeker moeten zijn van een bepaald afname percentage.

Aangezien het grote gros van de huidige glasproviders via EAS leveren via KPN wholesale, kunnen zij niet zomaar leveren via een andere wholesaler via het CIF netwerk. Dan blijven alleen de ODF glasproviders over die met relatieve eenvoud kunnen beginnen met leveren via het CIF netwerk.

Nu leg ik het vrij kort uit, met hier en daar wat gebreken in de onderbouwing. Maar ik kan jullie verzekeren dat het starten met leveren van diensten over zo'n netwerk niet zomaar geregeld is.

Uiteraard hoop ik van harte dat het glasnetwerk door meerdere providers wordt benut, daar waar concurrentie het beste in providers naar boven haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rare internetsnelheid van Fiber, Verhulst. Doet Fiber niet aan symmetrische snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Zou wel moeten, vreemde upload idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Capaciteitstekort misschien. Daarnaast is speedtest.net ook onbetrouwbaar want je weet niet of er mogelijk opstoppingen plaatsvinden op het traject Fiber -> speedtest. Heeft Fiber geen eigen speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Misschien is die "snelheids verdubbelaar" alleen voor de download? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sinds vrijdag over van Ziggo naar Caiway (coax). Modem vervangen, router aangesloten, letterlijk plug and play. Werkt tot nu toe als een trein :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:12:
Wat een rare internetsnelheid van Fiber, Verhulst. Doet Fiber niet aan symmetrische snelheden?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4164009806.png

deze is van vanmorgen, je zou verwachten bij glas dat het symmetrisch zou zijn.

mogelijk dat dit nog recht getrokken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Arfman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:52:
Capaciteitstekort misschien. Daarnaast is speedtest.net ook onbetrouwbaar want je weet niet of er mogelijk opstoppingen plaatsvinden op het traject Fiber -> speedtest. Heeft Fiber geen eigen speedtest?
Die "eigen" speedtests gaan ook via Oakla dus maakt niks uit.

Heb nooit verschil gezien tussen speedtest.net en als ik die van Caiway of Ziggo gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het voordeel van de speedtest van providers is dat ze in de backbone hangen, met voldoende capaciteit om een degelijke test uit te voeren.

Voor Caiway moet je http://speedtest.caiway.net gebruiken. Ik weet niet hoe Fiber haar verkeer routeert, maar ik denk dat je ook deze speedtest daarvoor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik wil juist onafhankelijke snelheid meters gebruiken, er zijn bedrijven die gewoon de boel flessen en de overige snelheid sites wegzetten als slecht etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het probleem is dat providers, nadat je data over de AMS-IX o.i.d. gaat, de snelheid niet meer kunnen garranderen.
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste