Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
Om het verhaal nog wat leuker te maken, zoals dennisfr hier boven aangeeft word dit inderdaad mijn vervolg vraag.

Toen ik een melding wou maken van een storende kabel/glasvezel aansluiting deed ik dit via Fiber.nl, die hem vervolgens volgens eigen zeggen doorgezet hebben naar Caiway om hem weer door te zetten naar Cogas.

Echter het probleem was dat toen ik caiway belde voor een status update, hun mij niet konden vertellen:
- Wat er aangemeld was
- Welke afdeling de storing uitligt
-Een storing nummer waar cogas om vroeg om de status te bekijken
-Uberhoud wat fiber.nl is

Het hele verhaal met Caiway en Cogas is voor mij vrij onduidelijk, op papier snap ik de onderverdeling, maar dat ik als cosument, die toevallig niet bij caiway zit, niet direct naar cogas kan bellen om te vragen of ze een monteur aan willen sturen ( gaat overigens ook weer via een 4e partij, gideon, deze zijn trouwens wel goed ), dan raak ik mijn overzicht kwijt.

Het zal heel fijn zijn dat storing en zaken ongeacht van welke ISP je hebt gewoon direct ergens gemeld kunnen worden als deze een kabel betreffen, en als je ISP aangeeft dat het gemeld is bij caiway, dat caiway dan ook iets kan vertellen over wat normaal het protocol is.

Of denk ik nou zo verkeerd als nuchtere Twentenaar ?

[ Voor 0% gewijzigd door Gillded op 13-02-2015 08:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37
Gillded schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:25:

Het zal heel fijn zijn dat storing en zaken ongeacht van welke ISP je hebt gewoon direct ergens gemeld kunnen worden als deze een kabel betreffen, en als je ISP aangeeft dat het gemeld is bij caiway, dat caiway dan ook iets kan vertellen over wat normaal het protocol is.

Of denk ik nou zo verkeerd als nuchtere Twentenaar ?
Mwah, ik begrijp wat je bedoeld, toch werkt het niet zo:
Jij bent klant bij Fiber niet (direct) bij Cogas. Als je een probleem hebt, moet je dat Fiber neerleggen en zij dienen te zorgen voor een oplossing. (Als je een koffiezet apparaat koopt en hij doet het niet meer, moet je ook terug naar de winkel en bel je niet direct met de fabrikant).

Wat betreft je probleem met het beeld: ik heb alleen tijdens het wisselen van zender af en toe even blokjes (lijkt er op dat ie even moet bufferen) en heel af en toe (1x per avond of zo) blijft het beeld een paar seconden stil staan terwijl het geluid doorloopt. Verder echt snaarstrak beeld.

Heb je al eens een speedtest gedaan (het liefst op de momenten dat je ook blokjes hebt)? Dan kun je zien of je download ook helemaal inzakt op die momenten. Dat was hier wel zo, toen het beeld vorige week zo belabberd was.

[ Voor 9% gewijzigd door dennisfr op 13-02-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
dennisfr schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:49:
[...]
Wat betreft je probleem met het beeld: ik heb alleen tijdens het wisselen van zender af en toe even blokjes (lijkt er op dat ie even moet bufferen) en heel af en toe (1x per avond of zo) blijft het beeld een paar seconden stil staan terwijl het geluid doorloopt. Verder echt snaarstrak beeld.
Is inderdaad het zelfde als ik heb, en samen met ons twee als het goed is een hele boel mensen hier in Twente. Probleem zijn ze druk mee aan het werk wat ik begrepen heb van Fiber.

Over het andere probleem, ik snap dat als ik een melding maak, dat ik dit via Fiber moet doen, en dit heb ik ook gedaan. Echter zet Fiber de melding door naar Caiway, niet naar cogas, en dit is waar ik het draadje kwijt raak.

Als ik Fiber bel, geven ze aan dat de melding uit staat bij caiway, en ik geduld moet hebben. Echter hoe eigenwijs ik ook ben ga ik toch even lekker met caiway belle en vragen wat de status is ( Ik weet het, is vragen naar de bekende weg :D ). Vervolgens vertellen hun mij dat ze niet eens weten wat fiber.nl is en dat ze hier dan ook geen melding van ontvangen hebben.

Vreemd want hun zijn toch de partij die het netwerk beheren ? Dus ze lenen iets uit aan een partij die ze verder niet kennen :?

Uiteindelijk na veel moeite een monteur van Gideon langs gekregen bij de locatie waar de storing was, probleem was hiermee opgelost en de verbinding werkt weer. Alleen jammer dat het meer als een week duurde voor er iemand kwam, terwijl ik al aangegeven had dat het waarschijnlijk in die hoek zat.

Ik weet dat het enigszins onredelijk is om op deze manier dingen optesommen, want alle 3 de partijen hebben schuld imo, maar toch vind ik de reactie van Caiway het vreemdste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 22:13
Gillded schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:16:
[...]

Als ik Fiber bel, geven ze aan dat de melding uit staat bij caiway, en ik geduld moet hebben. Echter hoe eigenwijs ik ook ben ga ik toch even lekker met caiway belle en vragen wat de status is ( Ik weet het, is vragen naar de bekende weg :D ). Vervolgens vertellen hun mij dat ze niet eens weten wat fiber.nl is en dat ze hier dan ook geen melding van ontvangen hebben.
En dat is ook niet zo gek. Het proces dat hiervoor is ontworpen loopt parallel aan die van de normale helpdesk. De mederwerkers van Caiway kunnen je daar dus niet bij helpen en houden zich ook absoluut niet bezig met andere providers.
Gillded schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:25:

Het hele verhaal met Caiway en Cogas is voor mij vrij onduidelijk, op papier snap ik de onderverdeling, maar dat ik als cosument, die toevallig niet bij caiway zit, niet direct naar cogas kan bellen om te vragen of ze een monteur aan willen sturen ( gaat overigens ook weer via een 4e partij, gideon, deze zijn trouwens wel goed ), dan raak ik mijn overzicht kwijt.
Fiber maakt gebruik van CAIW wholesale. CAIW is weer actief op laag 2 (belicht de vezels) en 3 (zorgt gedeeltelijk voor de diensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohican81
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-11-2023
Hoi,

Wat ik weet over de volgende partijen:
Caiway
Cogas
Fiber

Caiway is dienst leverancier van haar eigen diensten. Daarnaast is Fiber een klant van Caiway die doormiddel van Wholesale de diensten hebben ondergebracht bij Caiway.
Cogas is eigenaar en beheerder van het glasvezel netwerk.
Dus de stroom van een storing gaat als volgt aan wie iemand iets betaald moet het daar melden.

Dus klant betaalt Fiber en is hier dus het aanspreek punt om een storing te melden

Fiber is klant van Caiway en meld vervolgens problemen in het netwerk aan Caiway

Caiway betaald CIF, Cogas is de onderaannemer van CIF die het netwerk beheerd. Dus deze zetten het weer uit bij Cogas.

Cogas gaat naat de wijk centrale en losse daar storingen op.

Cogas meld het af bij Caiway
Caiway meld het af bij Fiber
Fiber brengt de klant op de hoogte

Klant dient enkel dus contact op te nemen met Fiber voor status update's andere partijen zijn er bij betrokken maar achter de schermen bij het callcenter Caiway of Cogas zullen zij hiervan niets kunnen vinden of inzien.

Groetje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Inmiddels overgestapt naar Caiway G100 het beeld van de HD zenders is inderdaad top.
Kan je nu ook de extra zenders TV plus of TV Extra afnemen?
Ik kan hier niets over vinden. Het enige wat ik lees is dat dit mogelijk is via Entone decoder die je huurt bij een G200 pakket en dan heb je de extra zenders op 1 televisie..
Wie weet of deze pakketten wel leverbaar gaan worden over de coax met een G100 Abonnement????

Gr,

Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Extra pakketten zijn gewoon leverbaar over coax. Je krijgt dan een smartcard welke je of in een decoder of in een Ci+ module kan plaatsen.

Ik neem aan dat je inmiddels bent gemigreerd van Ziggo naar Caiway hé? Dan is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
@neyluzz en @mohican81

Situatie was me al duidelijk inderdaad, hou me dan ook bewust een beetje van de domme.

Probleem is wel dat wij ( hier op tweakers ) het allemaal waarschijnlijk wat duidelijker vinden en bovenstaande uitleg dan ook makkelijker accepteren, als bijvoorbeeld een opa & oma van jantje en pietje die er totaal niks van weten, en niet eens weten wat glasvezel uberhoud is en graag willen dat ze s' avonds na het eten gewoon het journaal kunnen zien.

Als er vervolgens bovenstaande hierachie overheen gegooid word, met klanten services die zich niet bezig houden met wat er precies speelt binnen hun netwerk, en er alleen zitten "Omdat het beter is als in de supermarkt" ( Again, ik weet dat het niet redelijk is zo te redeneren, maar zo komt het over ), dan ben ik van mening dat er nog wel het een en ander versoepelt kan worden qua communicatie.

Het probleem met deze partijen is dat ze er allemaal zitten om even hun eigen smaakje er over heen te gooien en vervolgens centjes er mee te verdienen, maar geen moeite willen doen om vervolgens een goed geoliede machine neer te zetten, die boven de hele wholesale onderneming structuur staat en gewoon het klant op plaats nummer 1 zet.

Maar dat is misschien meer iets voor in een blog dan hier op een forum post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Gillded schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:31:
@neyluzz en @mohican81

Als er vervolgens bovenstaande hierachie overheen gegooid word, met klanten services die zich niet bezig houden met wat er precies speelt binnen hun netwerk, en er alleen zitten "Omdat het beter is als in de supermarkt" ( Again, ik weet dat het niet redelijk is zo te redeneren, maar zo komt het over ), dan ben ik van mening dat er nog wel het een en ander versoepelt kan worden qua communicatie.

Maar dat is misschien meer iets voor in een blog dan hier op een forum post :+
Ook dat gedeelte ligt wat genuanceerder :P De helpdesk van Caiway, waarmee je belt voor Caiway problemen, worden onder géén beding getraind voor Fiber gerelateerde vragen. Zoals gezegd, dat proces loopt compleet anders en parallel aan de normale helpdesk. Het is voor de reguliere helpdesk nagenoeg onmogelijk om achter informatie te komen van Wholesale klanten.

Idd misschien een leuk artikel voor je blog :)

*Neyluzz kent de keten aardig

[ Voor 5% gewijzigd door Neyluzz op 13-02-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:15:
Extra pakketten zijn gewoon leverbaar over coax. Je krijgt dan een smartcard welke je of in een decoder of in een Ci+ module kan plaatsen.

Ik neem aan dat je inmiddels bent gemigreerd van Ziggo naar Caiway hé? Dan is dat geen probleem.
Klopt, alleen via mijn Caiway nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De originele Caiway pakketten worden bij jullie in Twente nog niet doorgegeven op de coaxkabel. Daarom kan dat alleen op de glasvezel dus met de Entone.

Maar mijn gevoel zegt dat Caiway hard bezig is, zenders die ze nu nog ontbeert en Ziggo wel doorgaf, toe te voegen. Als dat is gebeurd, worden jullie op de coaxkabel ook op de originele Caiway pakketten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Neyluzz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:35:
[...]

Ook dat gedeelte ligt wat genuanceerder :P

*Neyluzz kent de keten aardig
Kreeg al zoon idee dat je de keten beter kende.

En alhoewel ik me er wel in kan vinden dat de helpdesk medewerkers niet alles hoeven te weten over alle resellers die er zijn, zal het wel makkelijk zijn als er een grote partij 4000 aansluitingen overneemt in een nieuw gebied, dat er dan wel even een interne memo mail hier over uit mag, mits dit niet gebeurd is. Anders deze even met prioriteit versturen dat iedereen hem ook echt leest en weet dat er uberhoud iets gebeurd is in twente.

Maar dit is zoals het is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:11:
De originele Caiway pakketten worden bij jullie in Twente nog niet doorgegeven op de coaxkabel. Daarom kan dat alleen op de glasvezel dus met de Entone.

Maar mijn gevoel zegt dat Caiway hard bezig is, zenders die ze nu nog ontbeert en Ziggo wel doorgaf, toe te voegen. Als dat is gebeurd, worden jullie op de coaxkabel ook op de originele Caiway pakketten gezet.
Het gaat om de extra zenders. TV Plus TV Extra. Ze houden de zenders gelijk aan het aanbod van Ziggo is mij destijds verteld. We zouden ook de extra zenders over coax kunnen gaan ontvangen. Inhoudelijk ook gelijk aan de Ziggo zenders TV plus en TV Extra.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Wat betreft het Fiber verhaal heb ik een zeer dubbel gevoel.
Stel je hebt een storing bij Fiber.NL hoe hard zal Caiway/Cogas dan lopen om dit te verhelpen???????

NIET. Ze hebben er alle belang bij dat je het zo zat bent dat je alsnog naar Caiway stapt om je daar aan te laten sluiten.

Ik vind het vreemd dat Cogas hier als eigenaar van CIF en onderdeel van het Cogas/Caiway gebeuren geen onafhankelijke partij is. Überhaupt is het vreemd dat Caiway kan optreden als netbeheerder.

Waarom is het niet zoals bij Reggefiber? Een partij waar die de klachten afhandeld onafhankelijk van de providers.

Ik krijg het gevoel dat Caiway moedwillig mensen van Fiber in de wachtstand zet om er zelf weer beter van te worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Deze situatie wordt staks nog vreemder wanneer er nog meer providers gaan komen (en die moeten er nog komen want er zijn nog steeds maar 2 echte particuliere providers ipv 5).

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Awsom schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:24:
[...]

en ondertussen zit jij wel bij caiway ..
Klopt op COAX. Ik maak de keuze voor glas niet, met name omdat het voor mij niets toevoegd. De 90 Mbit snelheid is voor mijn voldoende, upload gebruik ik niet. Televisie kijken via CI+ wil ik blijven doen, entone ga ik niet gebruiken? Dus waarom naar glas? Het is voor mij nog geen beter of gelijkwaardig alternatief tov COAX.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Erikrijnders schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:01:
Stel je hebt een storing bij Fiber.NL hoe hard zal Caiway/Cogas dan lopen om dit te verhelpen???????

NIET. Ze hebben er alle belang bij dat je het zo zat bent dat je alsnog naar Caiway stapt om je daar aan te laten sluiten.

Ik vind het vreemd dat Cogas hier als eigenaar van CIF en onderdeel van het Cogas/Caiway gebeuren geen onafhankelijke partij is. Überhaupt is het vreemd dat Caiway kan optreden als netbeheerder.

Waarom is het niet zoals bij Reggefiber? Een partij waar die de klachten afhandeld onafhankelijk van de providers.

Ik krijg het gevoel dat Caiway moedwillig mensen van Fiber in de wachtstand zet om er zelf weer beter van te worden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Deze situatie wordt staks nog vreemder wanneer er nog meer providers gaan komen (en die moeten er nog komen want er zijn nog steeds maar 2 echte particuliere providers ipv 5).
Ongefundeerde onzin. KPN WBA, die de belichting op vezels van Reggefiber voor een groot gedeelte voor haar rekening neemt waar veel providers zoals XS4all en Telfort gebruik van maken doen het op precies dezelfde manier. Daarnaast is Reggefiber afgelopen jaar voor de volle 100% ingelijfd door KPN.

Het is de keus aan Fiber geweest om te bepalen hoe zij hun diensten gaan leveren. Doen ze dat via EAS (belichting door CAIW) of zorgen ze zelf voor een duurdere optie (apparatuur per pop hangen en connectiviteit regelen).

Het zit dus zo:

Layer 1: Cogas - Beheren het passieve gedeelte van het glasvezelnetwerk
Layer 2: CAIW Wholesale, en andere providers die dit willen - Belichten de vezel vanuit PoP
Layer 3: Caiway, Fiber - Leveren diensten

Fiber had dus net zo goed op layer 2 kunnen gaan zitten, maar brengt een veel hogere investering met zich mee.

Voorbeeld bij Reggefiber:

Layer 1: Reggefiber - Beheren het passieve gedeelte van het glasvezelnetwerk
Layer 2: KPN WBA, Vodafone, Tweak - Belichten de vezel vanuit PoP
Layer 3: KPN, Vodafone, Tweak, XS4all, Telfort, Stipte etc. etc. - Leveren diensten

De situatie is dus exact hetzelfde. In het voorbeeld bij Reggefiber hebben Vodafone en Tweak de stap durven en kunnen zetten om te investeren in eigen apparatuur in de PoP.

CAIW heeft er absoluut geen belang bij om storingsmeldingen moedwillig te vertragen. Ik neem aan dat Fiber zo slim is geweest om een SLA af te sluiten waarin wordt vastgelegd binnen welke tijdspanne een storingsmelding moet zijn afgehandeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Neyluzz op 13-02-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Erikrijnders schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:01:

....

Wat Fiber betreft: ik weet wel bijna zeker, dat hier afspraken over zijn gemaakt en dat die zijn opgenomen in het contract dat Fiber met Caiway gesloten heeft. De TV storing hier vorige week, is volgens Fiber, ook opgelost door hun technische dienst in samenwerking met Caiway/Cogas. Aansluitingen die niet goed zijn gemaakt door Cogas worden ook (redelijk) snel gefixed. Zou ik me dus niet zo bang om maken.

Wat betreft Reggefiber: die zijn onlangs volledig overgenomen door KPN, waardoor de situatie daar, vergelijkbaar is met het Cogas/Caiway netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
dennisfr schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:13:
[...]
De TV storing hier vorige week, is volgens Fiber, ook opgelost door hun technische dienst in samenwerking met Caiway/Cogas.
Even uit nieuwschierigheid, zijn deze problemen bij iedereen al opgelost ? Wij hebben het aanzienlijk minder maar nog zeer zeker wel last van. Even peilen hoe dit bij de rest is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:53
Kom net thuis en daar blijkt dat ik al ben afgesloten van Ziggo. Gelijk Ziggo gebeld en die melden dat ze per 13 februari van Caiway een opzegging hebben ontvangen. Ze kunnen me om die reden ook niet meer her aansluiten.
Daarop gelijk Caiway gebeld, die beweren bij hoog en laag dat het onmogelijk is dat ze die afsluiting hebben ingediend per vandaag en dat ik de 20e over zou moeten. Medewerker heeft alle begrip, maar kan niks en wil me ook niet doorverbinden naar iemand die wel met Ziggo kan communiceren. Ik moest maar bewijzen dat ziggo die opzegging van hun had gehad (nee ik zeg voor m'n lol een week op ;(). Op mijn verzoek of hun ziggo kunnen vragen dit te fixen krijg ik ook het antwoord dat ze daar niks mer kunnen.
Daarop wel weer Ziggo gebeld, kunnen niks doen, verhaal daarmee af.

Zit je weer als klant tussen de 1 lijns helpdesken van 2 organisaties die blijkbaar niks kunnen regelen onderling terwijl er volop contact is lijkt me.

Super slechte ervaring voor mij dus in dit overstap proces en een dikke - voor Caiway die niks wil doen voor een verplicht (als in ik heb er niet om gevraagd) overstappende klant binnen dit falende overstap proces.

Meer mensen hier dit probleem? (Almelo Nijrees hier)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Caiway kan en zegt ook niks op. Geloof me, dit probleem ligt bij Ziggo. Zij kunnen met gemak je modem nog activeren, lijkt me te regelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Caiway zegt zelf dat ze per de 20e een afsluitdatum hebben doorgegeven. Kan best dat het niet aan Caiway ligt, maar ondertussen zit ik hier een week lang zonder tv en internet door dat verhuis proces (wat op initiatief van Caiway is ingezet).

Ben het met je eens dat Ziggo mijns inziens dit makkelijk kan rechttrekken, maar blijkbaar is dit onmogelijk als de afsluiting vanaf Caiway komt (administratief geneuzel natuurlijk, dat vinkje is zo gezet)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 18:41
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:41:
Caiway zegt zelf dat ze per de 20e een afsluitdatum hebben doorgegeven. Kan best dat het niet aan Caiway ligt, maar ondertussen zit ik hier een week lang zonder tv en internet door dat verhuis proces (wat op initiatief van Caiway is ingezet).

Ben het met je eens dat Ziggo mijns inziens dit makkelijk kan rechttrekken, maar blijkbaar is dit onmogelijk als de afsluiting vanaf Caiway komt (administratief geneuzel natuurlijk, dat vinkje is zo gezet)
Ziggo is sowieso extreem koppig. Ik kon in November al niets meer voor elkaar krijgen terwijl zij als enige internet konden leveren op mijn nieuwe adres. Kan het ook wel begrijpen als je als bedrijf zijnde er zo uit wordt gezet, maar je kunt ook aan je klanten en je eigen naam denken en het wel proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregorios
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:41:

Dit is een beetje dezelfde ervaring die ik een tijdje geleden ook had gepost op dit forum. Het verschil was dat in het systeem van ziggo 4 februari als overgangs datum stond, maar ze hadden mij al op 1 februari afgesloten. Met hard genoeg gezeur kreeg ik ze bij ziggo (bij Caiway heb je voor die overgangsdatum naar het schijnt helemaal niets te zoeken) eindelijk zover om toch weer het signaal erop te zetten. Een weekje later ontving ik ook een brief dat er schijnbaar bij ziggo een nieuw abonnement was aangemaakt om mij te kunnnen aansluiten voor die dagen die ik nog moest wachten op Caiway. Dat nieuwe abonnement liep van 4 februari tot 4 februari 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
-

[ Voor 100% gewijzigd door Neyluzz op 13-02-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:01
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:42:
Kom net thuis en daar blijkt dat ik al ben afgesloten van Ziggo. Gelijk Ziggo gebeld en die melden dat ze per 13 februari van Caiway een opzegging hebben ontvangen. Ze kunnen me om die reden ook niet meer her aansluiten.
Daarop gelijk Caiway gebeld, die beweren bij hoog en laag dat het onmogelijk is dat ze die afsluiting hebben ingediend per vandaag en dat ik de 20e over zou moeten. Medewerker heeft alle begrip, maar kan niks en wil me ook niet doorverbinden naar iemand die wel met Ziggo kan communiceren. Ik moest maar bewijzen dat ziggo die opzegging van hun had gehad (nee ik zeg voor m'n lol een week op ;(). Op mijn verzoek of hun ziggo kunnen vragen dit te fixen krijg ik ook het antwoord dat ze daar niks mer kunnen.

Zit je weer als klant tussen de 1 lijns helpdesken van 2 organisaties die blijkbaar niks kunnen regelen onderling terwijl er volop contact is lijkt me.

Super slechte ervaring voor mij dus in dit overstap proces en een dikke - voor Caiway die niks wil doen voor een verplicht (als in ik heb er niet om gevraagd) overstappende klant binnen dit falende overstap proces.

Nijrees hier, nog niks afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:42:

Kabeltje naar dominition, probleem opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Dat activeren van glas kan dat echt pas na de 5e werkdag?

Wat gebeurd er trouwens als je het gaat activeren via de kabelmodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Als het nog niet klaar is kom je zowiezo niet op de activatiesite en komt je modem niet online. Dus je kan het proberen en dan zie je het vanzelf.
als je glas hebt en wil het via kabelmodem proberen dan kun je wel nagaan dat dat helemaal niet werkt. Je kan niet iets activeren wat je niet afneemt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Isane schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 08:10:
[...]

Kabeltje naar dominition, probleem opgelost :P
Zou het bijna proberen :P
Na 3 kwartier in de wacht gestaan te hebben bij Ziggo heb ik die ook maar opgegeven. Voor nu maar behelpen met m'n telefoon als hotspot en hopen dat volgende week alles in 1x weer werkt ...

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
jaaoie17 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:50:
Dat activeren van glas kan dat echt pas na de 5e werkdag?

Wat gebeurd er trouwens als je het gaat activeren via de kabelmodem
Activeren kan alleen via de glasvezelaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 26-09 17:24

painkill

Pain(k)(ill)

Hebben meer mensen last van het feit dat de televisies vanzelf van kanaal veranderen sinds de overschakeling naar caiway?

Als ik zap van 1 naar 2, etc.. dan zapt hij soms vanzelf van kaneel 4 naar kanaal 904, of van 3 naar 903, etc.. Soms pas na een paar seconden kijken, en soms helemaal niet.
Reset, zenders blokkeren werkt allemaal niet, elke keer zapt hij vanzelf weg van 1-20 naar 900-920.

Dit vond ik op twitter, zelfde probleem, in mijn geval met een lg tv:
https://twitter.com/Noltezz/status/564108886333202433

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 11:12
dominition schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:26:
[...]

Nijrees hier, nog niks afgesloten :)
Ook Nijrees, alles werkt nog :)
20e over naar Caiway kabel (voorlopig, kat uit boom, etc :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:48
painkill schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:34:
Hebben meer mensen last van het feit dat de televisies vanzelf van kanaal veranderen sinds de overschakeling naar caiway?

Als ik zap van 1 naar 2, etc.. dan zapt hij soms vanzelf van kaneel 4 naar kanaal 904, of van 3 naar 903, etc.. Soms pas na een paar seconden kijken, en soms helemaal niet.
Reset, zenders blokkeren werkt allemaal niet, elke keer zapt hij vanzelf weg van 1-20 naar 900-920.

Gebeurt in Harderwijk ook, waar het bronsignaal van Caiway komt. Springt af en toe van RTL4 HD naar SD en weer terug. Humax 5200c. Lijkt dus in hun signaal te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je de SD versie verdwijdert uit je lijst, dan kan dat toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Almelo. Gisteren Fiber aangesloten. Ging super makkelijk en werkt. TV beeld is helemaal goed. Leuk klein settopboxje (Zenterio M7 volgens het menu) vergeleken bij die joekelige Humax. Die is dus te koop :)
Ik krijg alleen de glashart app niet aan de praat. Die wil een 6 cijferige code maar de M7 geeft een 4 cijferige code. Weet iemand een oplossing? (nullen toevoegen werkt niet)
Verder ben ik zeer tevreden met Fiber. Hun manier van communiceren spreekt mij enorm aan. De Fritzbox is een prima router, zeer goed signaal en makkelijk in te stellen.
Trouwens: ik koos voor Fiber om een beetje tegengas te geven aan Caiway. Ik ben niet zo voor monopolisten. En Fiber heeft een maandelijks opzegbaar glas abbo. Weineig risico dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 11:55 . Reden: toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

iceme schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:07:
Is er iemand die de entone ontvanger gebruikt met een Logitech harmony one. Ik krijg hem niet aan de gang. Als ik hem selecteer werkt het niet en handmatig leren lijkt niet te werken doordat de Harmony de ir commando's niet herkent vanaf de originele ab.

Heel wazig allemaal....
iceme schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:33:

Ik heb wel 1 probleem met de entone en dat is dat ik hem niet krijg geconfigureerd met de harmony one. Maar dat moet logitech oplossen.

Dus minder zeiken en stap over op iets van ziggo komt echt niet terug.
Erikrijnders schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:57:
Vraag: kan de Logitech Harmony gebruikt worden met de entone?
Helix schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
Op harmony-forum.nl geven ze aan dat je de Entone 460 moet toevoegen als apparaat. Werkt dat misschien?
Correct
iceme schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:51:
[...]

Ik had dezelfe post ook gevonden maar helaas was dat voor min geen oplossing ;(
Het is mij inmiddels gelukt om de Entone in te leren bij de Logitech Harmony Touch.
Ik heb de Entone Amulet 460 toegevoegd, vervolgens deed die nog niets. Daarna weer aangekoppeld en heel veel knoppen handmatig ingesteld. De vertraging ook instellen op 2 (op schaal van 1-5). Nu werkt het naar behoren. Ben je een half uurtje druk mee maar daarna veel plezier.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:53:
Ik woon in Almelo. Gisteren Fiber aangesloten. Ging super makkelijk en werkt. TV beeld is helemaal goed. Leuk klein settopboxje (Zenterio M7 volgens het menu) vergeleken bij die joekelige Humax. Die is dus te koop :)
Ik krijg alleen de glashart app niet aan de praat. Die wil een 6 cijferige code maar de M7 geeft een 4 cijferige code. Weet iemand een oplossing? (nullen toevoegen werkt niet)
Verder ben ik zeer tevreden met Fiber. Hun manier van communiceren spreekt mij enorm aan. De Fritzbox is een prima router, zeer goed signaal en makkelijk in te stellen.
Trouwens: ik koos voor Fiber om een beetje tegengas te geven aan Caiway. Ik ben niet zo voor monopolisten. En Fiber heeft een maandelijks opzegbaar glas abbo. Weineig risico dus.
Je moet de fiber app downloaden, daar kun je die 4 cijferige code invullen.

De router van fiber is een drama. maar 1 gbit uitgang en geen dualband WiFi. Dus je bent zowat verplicht een andere router erbij achter te gooien wil je de volle snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn internet valt hier af en toe uit, gisteren ook al melding van gemaakt bij Caiway. Het valt me op dat het modem dan een 192.168.100.x nummer uitdeelt aan de router (wan-kant) ipv gewoon het externe ip adres. Meer mensen hier last van?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Dat gebeurt als het modem geen verbinding kan maken met de apparatuur bij Caiway. Je kunt dan met http://192.168.100.1 verbinden om te kijken wat er aan de hand is, als je internet hebt via COAX.

Je signaalwaarden moeten ongeveer dit zijn:
Dennis-L schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:00:
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

[ Voor 60% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-02-2015 17:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Bedankt Sweebee, daar ga ik mijn vrouw weer mee laten glimlachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Oldenzaal ervaar ik sedert de wissel naar het Caiway coax pakket dezelfe problemen.
Op het tweede LG toestel krijg ik ook soms spontaan de melding zender niet gevonden.
Druk ik vervolgens nogmaals op hetzelfde nummer verschijnt de zender wel.
De LG tv in de huiskamer laat alleen de sd zenders zien vanaf 1 tot 20. Wil ik een HD zender kijken moet ik 901 -920 indrukken.
Resetten opnieuw zenders zoeken etc heb alles op beide toestellen meermaals uitgevoerd maar geen oplossing. Toestellen beschikken beide over de nieuwste firmware. Iemand nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je LG in de huiskamer wel goed ingesteld?
Verkeerde landinstelling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
sweebee schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:46:
[...]

De router van fiber is een drama. maar 1 gbit uitgang en geen dualband WiFi. Dus je bent zowat verplicht een andere router erbij achter te gooien wil je de volle snelheid halen.
De fritzbox 7360 is inderdaad geen heerlijke router/modem oplossing maar er zitten wel degelijk 2 gig poorten op. Eentje moet van greenmode naar powermode gezet worden. Kan ergens onder internet settings.

Verder is het inderdaad een rotding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gillded schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:11:
[...]

De fritzbox 7360 is inderdaad geen heerlijke router/modem oplossing maar er zitten wel degelijk 2 gig poorten op. Eentje moet van greenmode naar powermode gezet worden. Kan ergens onder internet settings.

Verder is het inderdaad een rotding :)
De eerste poort functioneert als WAN Poort. Dan blijf er dus maar 1 gbit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
sweebee schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:44:
[...]

De eerste poort functioneert als WAN Poort. Dan blijf er dus maar 1 gbit over.
Akkoord, maar de manier waarop je het stelde leek het net of je er van uit ging dat er maar 1 gig poort op zit, wat dus niet het geval is. Er is er maar 1tje vrij, zitten er 2 op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gillded schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:53:
[...]

Akkoord, maar de manier waarop je het stelde leek het net of je er van uit ging dat er maar 1 gig poort op zit, wat dus niet het geval is. Er is er maar 1tje vrij, zitten er 2 op. O-)
Daar was ik ook net achter. Zou ik er een switch bij kunnen plaatsen om die ene poort te delen. (i.v.m. NAS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Daar was ik ook net achter. Zou ik er een switch bij kunnen plaatsen om die ene poort te delen. (i.v.m. NAS)
Zeker, zo heb ik het ook aangesloten: Gbit switch op poort 2, en M7 Ontvangers op poort 3 en 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:48:
[...]

Zeker, zo heb ik het ook aangesloten: Gbit switch op poort 2, en M7 Ontvangers op poort 3 en 4
Idem, werkt naar mijn mening vrij stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Laatst online: 05-09 15:25
Ik krijg bericht van Fiber.nl dat mijn glasvezel aansluiting is opgeleverd en ze dus vanaf morgen gaan factureren en incasseren voor de dienst. Alleen jammer dat ik nog geen installatiepakket heb en dus gen gebruik kan maken van de dienst...

Ik neem toch aan dat ze de periode totdat ik het pakket ontvangen heb wel gaan crediteren.

En waarom ik nog geen pakket ontvangen heb?! Ik vernam wel iets over leveringsproblemen met betrekking tot de TV decoders, maar ik neem geen TV af. Die Fritzbox ga ik ook niet gebruiken (hooguit als ik niet direct er uit kom met de VLANs). Dus heb ik gewoon een glas modem nodig. Hoe moeiljk kan het zijn, ze weten al maanden dat ik dat spul nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
wurtel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:04:
Ik krijg bericht van Fiber.nl dat mijn glasvezel aansluiting is opgeleverd en ze dus vanaf morgen gaan factureren en incasseren voor de dienst. Alleen jammer dat ik nog geen installatiepakket heb en dus gen gebruik kan maken van de dienst...

Ik neem toch aan dat ze de periode totdat ik het pakket ontvangen heb wel gaan crediteren.

En waarom ik nog geen pakket ontvangen heb?! Ik vernam wel iets over leveringsproblemen met betrekking tot de TV decoders, maar ik neem geen TV af. Die Fritzbox ga ik ook niet gebruiken (hooguit als ik niet direct er uit kom met de VLANs). Dus heb ik gewoon een glas modem nodig. Hoe moeiljk kan het zijn, ze weten al maanden dat ik dat spul nodig heb.
Die FritzBox heb je waaarschijnlijk wel nodig: die bevat een Fiber specifieke configuratie.
Er zijn meer klanten die hetzelfde materiaal nodig hebben ;) . Als de leverancier de vraag niet kan bijhouden, is het op een bepaald moment op.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 16-02-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Laatst online: 29-03-2024
Bekend probleem ook hier.
Ik ga ervanuit dat het aan signaalsterkte ligt, want die is na de overgang van Ziggo naar Caiway dramatisch laag ( < 40% sterkte of zal ik zwakte zeggen)
Ik heb telefonisch melding gemaakt en er komt binnenkort een keer een monteur.
Overigens heb ik het idee dat Caiway weinig doet met de meldingen die via de website/contact formulier. Dus beste is om een storing aan te melding per telefoon.

Ps. heeft weinig met tv te maken, ik heb het op 2 televisies met beide een verschillende Humax en beide met smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Kun je de router-functie van de Fritzbox uit (laten) zetten? Ik zou namelijk graag mijn eigen router willen gebruiken.

Vraag 2:
Heb je bij Fiber ook signaal/tv-zenders op de coax ? Ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van Caiway
Of moet je bij iedere tv utp gaan trekken en een glas-tv-decoder aanschaffen?
dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Die FritzBox heb je waaarschijnlijk wel nodig: die bevat een Fiber specifieke configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
dennisfr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Er zijn meer klanten die hetzelfde materiaal nodig hebben ;) . Als de leverancier de vraag niet kan bijhouden, is het op een bepaald moment op.
Er komt IP verkeer uit de glas modem, hoe fiber-specifiek kan het zijn 8)

Vermoedelijk doet de fritzbox ook gewoon DHCP requests om de configuratie (IP, netmask, default gateway, DNS servers) op te vragen, ik kan mij tenminste niet voorstellen dat ze dat alvast in elke fritzbox configureren apart voor elke klant (anders weet ik wel waarom ze niet kunnen leveren). Ik ga er van uit dat er met VLANs verkeer gescheiden wordt, zoals ook bij xs4all op glasvezel (VLAN 4 is internet, VLAN 6 is TV). Ik heb geen TV, en telefonie ga ik ook niet gebruiken, ik heb m'n eigen firewall en Wifi infra dus die Fritzbox gaat lekker stof happen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
RalphMalph schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:09:
Kun je de router-functie van de Fritzbox uit (laten) zetten? Ik zou namelijk graag mijn eigen router willen gebruiken.

Vraag 2:
Heb je bij Fiber ook signaal/tv-zenders op de coax ? Ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van Caiway

[...]
Vraag 1: Ja, je kunt (volgens Fiber) je eigen router achter die van hun zetten. Voor mij voldoet de Fritz Box, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.

Vraag 2: Nee, bij Fiber heb je geen coax zenders. Wat wel kan is een set powerline adapters. Ik heb zelf een Netgear XWNB5201 set aangeschaft, en deze voldoet meer dan prima. Bijkomend voordeel is, dat de Wifi boven ook gelijk een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Maandelijks opzegbaar? Ik lees alleen 1 en 2 jaarcontracten. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:53:
En Fiber heeft een maandelijks opzegbaar glas abbo. Weineig risico dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
wurtel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:10:
[...]

Er komt IP verkeer uit de glas modem, hoe fiber-specifiek kan het zijn 8)

Vermoedelijk doet de fritzbox ook gewoon DHCP requests om de configuratie (IP, netmask, default gateway, DNS servers) op te vragen, ik kan mij tenminste niet voorstellen dat ze dat alvast in elke fritzbox configureren apart voor elke klant (anders weet ik wel waarom ze niet kunnen leveren). Ik ga er van uit dat er met VLANs verkeer gescheiden wordt, zoals ook bij xs4all op glasvezel (VLAN 4 is internet, VLAN 6 is TV). Ik heb geen TV, en telefonie ga ik ook niet gebruiken, ik heb m'n eigen firewall en Wifi infra dus die Fritzbox gaat lekker stof happen op zolder.
Of het klant specifiek is weet ik niet, maar de router was in ieder geval al voorgeconfigureerd (provider settings e.d.).

Succes, ik hoor graag of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
RalphMalph schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:09:

Vraag 2:

[...]
Volgens mij niet. Het makkelijkst is om je eigen router er achter te doen en die in te stellen in bridge-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 26-09 18:01

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is de Sitecom nu in bruikleen en moet hij terug of is hij nu je eigendom. Die van mij was al voor dat de lijn was opgeleverd defect (Toen ik hem alvast aan het instellen was) en heb maar direct een goede router gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Ookal is het geen coax tv forum.

Ook hier wat coax tv signaal problemen. Oldenzaal.
1. Verspringen naar andere zender. Sd verhaal.
2. Soms zender niet beschikbaar. Even switchen en het werkt.
3. Soms geen geluid op een zender. Bv comedy central. Switchen helpt niet maar een tijd later. Zeg een halve dag. Dan werkt ie wel met geluid. Nu enkele keren gehad.
4. Bij mij valt het ook op dat het signaal sterkte iets lager is. Zit nu rond de 40%. Vroeger altijd rond de 60%. Kwaliteit nog wel altijd tussen 80-100%.

Edit: sinds de overgang van signaal. Van ziggo naar caiway.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 16-02-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Hier (Vriezenveen) geen enkel probleem.

Sterkte 69%, en Kwaliteit 100%.

Dit alles met een Humax iHDR-5050C.

Zal het toch aan de locatie liggen :? Of aan de ontvanger :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Kecin schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:25:

Het is mij inmiddels gelukt om de Entone in te leren bij de Logitech Harmony Touch.
Ik heb de Entone Amulet 460 toegevoegd, vervolgens deed die nog niets. Daarna weer aangekoppeld en heel veel knoppen handmatig ingesteld. De vertraging ook instellen op 2 (op schaal van 1-5). Nu werkt het naar behoren. Ben je een half uurtje druk mee maar daarna veel plezier.
Bedankt voor je tip, bij mij is het nu ook gelukt om de AB werkend te krijgen. Ik gebruik myharmony dus kon je vertragings instelling van 2 niet vinden. Met deze settings werkt het bij mij goed. Ik had vooral problemen met channel down maar na wat trail en error is het gelukt _/-\o_

Vertragings- instelling

1,5 seconde
100 Ms
500 Ms

Herhalings instelling

0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RalphMalph schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:20:
Maandelijks opzegbaar? Ik lees alleen 1 en 2 jaarcontracten. Heb ik iets over het hoofd gezien?
[...]
Zoals ik het lees is dat jaarcontract nodig om geen aansluitkosten te betalen. M.a.w. mocht je na een binnen het jaar opzeggen dan betaal je alsnog de aansluitkosten.
Mijn maandelijks opzegbaarheidheid leid ik hiet vanaf:
http://www.fiber.nl/files...0Fiber%20Twente%20WEB.pdf
Onderaan, rechter kolom.
De leveringsvoorwaarden vind ik nogal onduidelijk hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik ben over naar caiway coax (zonder telefonie) maar nu ik zo lees heb ik geen interactieve tv meer, dus het lampje op de cisco 8485dvb blijft nu constant knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway biedt nog geen interactieve televisie over de coaxkabel. Ze hebben zich helemaal gericht daarmee op de glasvezel en hun geweldige Entone.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Isane schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:34:
Ik ben over naar caiway coax (zonder telefonie) maar nu ik zo lees heb ik geen interactieve tv meer, dus het lampje op de cisco 8485dvb blijft nu constant knipperen?
Klopt. Caiway biedt alleen interactieve televisie aan via een ethernet/internet signaal (moet een glasverbinding, minimaal G200 zijn) en niet via Coax.
Om hier gebruik van te maken kan je een speciale decoder (Entone Amulet) huren voor 5 euro per maand, dan heb je wel interactieve televisie. In vergelijking met Ziggo is het aanbod daarvan echter wel een stuk minder. Meer informatie: https://www.caiway.nl/site/nl/televisie/interactievetv
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:56:
Caiway biedt nog geen interactieve televisie over de coaxkabel. Ze hebben zich helemaal gericht daarmee op de glasvezel en hun geweldige Entone.....
Waarom moet je reactie op deze manier en kan het niet zoals ik hem hierboven beschrijf? Dus inplaats van af te kraken gewoon onderbouwen waarom, wat en hoe? Daar kan de beste man tenminste mee verder. Dit is gewoon afzeiken en niemand heeft daar iets aan :'(
We moeten ons er gewoon bij neerleggen dat er een verandering/verschuiving is van de markt. Het is te laat om tegen te houden, dus if you can't beat them, join them. Tenzij je een koper lijn wil gebruiken :)

[ Voor 35% gewijzigd door Kecin op 17-02-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Bedankt voor de reacties. Ik ga toch geen gebruik maken van uitzending gemist etc dus de entone heb ik niet nodig.

Wel irritant dat het ledje constant knippert. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 26-09 21:37
Inmiddels ook over op alles in 1 coax. Aansluiting was een fluitje van een cent, internet doet het goed, fijn die gratis nieuwsgroepen en TV doet het ook naar behoren(inclusief alle zenders. Hoe lang houd ik dit?).

Had verwacht dat de overstap geouhoer met zich mee zou brengen. Maar toch aangenaamd verrast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Alles-in-1 Glas G400 is geactiveerd nu. Heb nu ook geen problemen meer met nieuwsgroepen downloaden. Ik haalde met de kabelmodem nooit de 180mbit, met de glasmodem haal ik sowieso de 400mbit. en nog iets anders.

Klopt deze factuur wel?

20 jan 2015 - 28 feb 2015 Spamfilter & virusvrij abonnement € 0,00
20 jan 2015 - 28 feb 2015 Gratis 4 POP e-mailadressen € 0,00
20 jan 2015 - 28 feb 2015 Huur: Modem en Router € 0,00
20 jan 2015 - 31 mrt 2015 Korting Alles in 1HD pakket -€ 19,83
20 jan 2015 - 28 feb 2015 Alles-in-1HD Extra € 75,15
01 mrt 2015 - 31 mrt 2015 Spamfilter & virusvrij abonnement € 0,00
01 mrt 2015 - 31 mrt 2015 Gratis 4 POP e-mailadressen € 0,00
01 mrt 2015 - 31 mrt 2015 Huur: Modem en Router € 0,00
01 mrt 2015 - 31 mrt 2015 Alles-in-1HD Extra € 53,68
Subtotaal € 108,99

TELEFONIE
Periode Product Bedrag
(excl. BTW)
20 jan 2015 - 28 feb 2015 TelefonieTelefoonnummer 0546563354 € 0,00
01 mrt 2015 - 31 mrt 2015 TelefonieTelefoonnummer 0546563354 € 0,00
Subtotaal € 0,00

Subtotaal (excl. BTW) € 108,99
BTW 21% over 108,99 € 22,89
Totaalbedrag (incl. BTW) € 131,88
Totaal openstaand bedrag: € 131,88

[ Voor 19% gewijzigd door jaaoie17 op 17-02-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:59
Weet iemand al welke SFP ik voor Fiber moet gaan gebruiken?
De klantenservice wil daar niets over zeggen, ook niks over de vlan nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Iemand in het Glas H'Wijk topic had dat voor Fiber helemaal uit zitten pluizen, wellicht werkt zijn config ook buiten het CIF/Hwijk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
http://www.nederlandkiestzelf.nl/

Allemaal inschrijven! Meer providers op het CIF-Net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Zeker nog meer troep in de pop kast ,NEE DANKJE
Caiway = en blijft de hoofdaanbieder van Glas & Coax in Twente gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Ligt het dan aan cif dat er niet meer aanbieders zijn? kpn met al zijn providers (KPN, planet, Telfort, xs4all, etc) gaan niet aanbieden bij cif denk ik, die willen alleen over hun eigen glasvezel en investeren nu in nieuwe dsl technieken???. ziggo wil niet heeft eigen netwerk samen met upc. Dan blijven er wat kleintjes over zoals fiber. Wees blij dat caiway een redelijk aanbod heeft voor een redelijke prijs. Ik kan nu in elk geval kiezen tussen 2 daarvoor was alleen ziggo een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zolang Caiway niet verkocht is, CIF de deur dichthoudt voor andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Ik heb er af en toe ook last van, zowel op Humax decoders als Samsung tv. Heb er geen smartcard inzitten. Mijn tv hangt ook soms een paar seconden, ik kan dan niet meer zappen. Voorheen nooit geen last van gehad.

Sinds Caiway het signaal heeft overgenomen wel. Ook heb ik er geen kabelmodem meer achter hangen.

Vandaag mijn coax versterker ertussen uit gehaald omdat ik dacht dat dit de oorzaak was.

Alles gereset en de zenders weer opnieuw laten zoeken. Kijken wat het oplost. Signaalsterkte varieert tussen de 50% en 60%

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy10
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
een beetje concurrentie kan geen kwaad
kan de prijs alleen te goede komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En het kan ook weldegelijk: In Harderwijk is de opbouw gelijk aan het CIF-netwerk en daar is gewoon concurrentie. Sterker nog, KPN levert vanaf medio Maart op de 2e vezel (en daarmee dus alle KPN-dochters ook, gewoon WBA glas)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Meer concurrentie is altijd goed. Ook getekend.

Laatste avond ziggo hier. Wat gaan wij de interactieve tv diensten missen :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:30:
Ik denk zolang Caiway niet verkocht is, CIF de deur dichthoudt voor andere aanbieders.
Op basis van wat? cif is beheerder van het netwerk, vanuit cif oogpunt is dekking het belangrijkste caiway is extra verdienen om de kosten te drukken. Fiber heeft ook z'n eigen vlans gekregen niks aan de hand. Weserve (Zakelijk over ftth) heeft ook vlans gekregen en kan daar diensten over aanbieden. Ik denk dat elke aanbieder die op ndix zit feitelijk kan aanbieden over ftth van cif/cogas. Ze moeten het alleen zelf willen.

De kabels liggen in de grond, deze moeten worden gebruikt hoe meer er worden gebruikt hoe sneller het is terug verdiend. Hoe meer mensen er op glasvezel zitten hoe sneller de coax uitgefaseerd kan worden. Hoe krijg je mensen op glas door ze meer te bieden, zoals bijvoorbeeld keuze van aanbieder.

Ik ben het niet met je eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik kreeg trouwens vandaag een mail dat er een bedrag van € 114,96 afgeschreven gaat worden van mijn rekening van Caiway :?

Ik moet inloggen om de factuur te bekijken, en heb natuurlijk de codes niet bij de hand, maar dit lijkt mij niet te kloppen.

Gelukkig kun je tegenwoordig makkelijk "storneren" bij de rabobank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Is het je eerste factuur? Dan zal er wel een deel van de vorige maand op staan plus aansluitkosten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Is inderdaad de eerste factuur, maar zou € 47,90 per maand moeten zijn, hoe ze dan bij 114.96 komen is mij een raadsel.

Aansluitkosten zaten er niet bij.

Ik zal vanavond de factuur bekijken, en het zal dus niet kloppen vermoed ik, dus dat wordt storneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Waarom storneren? Het is nog niet afgeschreven toch? Gewoon ff bellen, dan zullen ze vast wel je factuur aanpassen indien er fouten in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 26-09 11:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mail van caiway:
Geachte heer, mevrouw,

U heeft per e-mail bericht ontvangen over de facturatie over de maand januari en februari. Wij hebben deze factuur ten onrechte naar u verstuurd.

Helaas is het niet meer mogelijk om de automatische incasso stop te zetten. Het factuurbedrag wordt op 26 februari van uw bankrekening afgeschreven. Echter storten wij het factuurbedrag direct naar u terug op de dag dat de incasso plaatsvindt. U hoeft dus verder niets te doen.

Eind maart ontvangt u uw eerste factuur. Wij informeren u hierover zo’n 6 dagen voordat de incasso plaats zal vinden. Daarnaast ontvangt u eenmalig de factuur per post met daarbij een factuuruitleg.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Caiway

Ferry Monsma
Directeur Klantenservice

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb dezelfde mail :P
Geachte heer, mevrouw,
U heeft per e-mail bericht ontvangen over de facturatie over de maand januari en februari. Wij hebben deze factuur ten onrechte naar u verstuurd.
Helaas is het niet meer mogelijk om de automatische incasso stop te zetten. Het factuurbedrag wordt op 26 februari van uw bankrekening afgeschreven. Echter storten wij het factuurbedrag direct naar u terug op de dag dat de incasso plaatsvindt. U hoeft dus verder niets te doen.
Eind maart ontvangt u uw eerste factuur. Wij informeren u hierover zo’n 6 dagen voordat de incasso plaats zal vinden. Daarnaast ontvangt u eenmalig de factuur per post met daarbij een factuuruitleg.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Caiway
Neyluzz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:45:
Waarom storneren? Het is nog niet afgeschreven toch? Gewoon ff bellen, dan zullen ze vast wel je factuur aanpassen indien er fouten in zitten :)
Ik zou gaan storneren als het was afgeschreven.

Dan gaan ze vanzelf mij wel bellen/mailen. Waarom zou ik contact met hun moeten opnemen als hun fouten maken. Daar ben ik al lang mee gestopt.

Ze zeggen dat de automatische incasso niet terug te draaien is (bullshit).

Dus als het geld de 27e niet weer op mijn rekening staat ga ik gewoon storneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Vziw kun je automatische incasso's niet storneren (Rabo), maar dat is misschien veranderd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb het de laatste 2 jaar niet gebruikt, maar vroeger kon het gewoon via internetbankieren (rabo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:35
Vraagje; mijn ziggo abbonement is automatisch gestopt, maar stopt mijn cogas/caiway kabel standaard abbonement ook automatisch (die 16.x euro per maand) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Awsom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:33:
Vraagje; mijn ziggo abbonement is automatisch gestopt, maar stopt mijn cogas/caiway kabel standaard abbonement ook automatisch (die 16.x euro per maand) ?
Heb je geen Caiway abonnement meer? Als je nog wel een Caiway abo hebt, ook al si die over glasvezel, dan blijf je tv over coax houden dus betaal je daarvoor. Dat wordt dan wel weer zoals toen bij Ziggo weer in korting gebracht op je glasvezel abo geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:01
Arfman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:15:
Vziw kun je automatische incasso's niet storneren (Rabo), maar dat is misschien veranderd.
Week geleden nog gedaan met rabo ;)

Als je die incasso storneert en ze maken uit zichzelf het geld weer over krijg je gezeik.

Want hun incasso is niet geint terwijl ze wel weer terug hebben betaald, oftewel ze hebben dan een vordering op jou.

Kun je dat weer handmatig gaan betalen, wacht dus gewoon op dat ze het geld weer terugstorten.

Zelfde geintje met de NS gehad, kreeg geld direct terug maar had gestorneert, kon ik alsnog weer de incasso gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag ook factuur gekregen van 100 euro plus. Maar dat is van de overstapdatum in januari, hele maand februari en een voorschot(?) voor de maand maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
caiway int altijd een maand vooruit. Dus als je ergens in februzri aangesloten bent betaal je de dagen februari + de hele maand maart. Dus je eerste rekening kan hoger zijn dan volgende maand, want dan betaal je maar voor 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Kecin schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:04:
Vandaag ook factuur gekregen van 100 euro plus. Maar dat is van de overstapdatum in januari, hele maand februari en een voorschot(?) voor de maand maart...
wanneer in januari was dat? wij gingen over in de laatste week, maar die eerste dagen tot 1 februari ontbreken in de specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dominition schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:47:
[...]

Week geleden nog gedaan met rabo ;)

Als je die incasso storneert en ze maken uit zichzelf het geld weer over krijg je gezeik.

Want hun incasso is niet geint terwijl ze wel weer terug hebben betaald, oftewel ze hebben dan een vordering op jou.

Kun je dat weer handmatig gaan betalen, wacht dus gewoon op dat ze het geld weer terugstorten.

Zelfde geintje met de NS gehad, kreeg geld direct terug maar had gestorneert, kon ik alsnog weer de incasso gaan betalen.
Ik geef ze 1 dag de tijd en dan storneer ik.

Als ze dan later terug gaan storten hebben ze inderdaad een boekhoudkundig probleem en dan moet er iemand aan het werk aan die kant.

natuurlijk zullen ze vragen dit over te maken, maar ik wil dan weer eerst een factuur hebben.

Als ze nu gewoon zorgen dat het in 1 x goed gaat, of de verkeerd ingestuurde batch intrekken, maar dat vinden ze allemaal maar lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

brni schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:16:
[...]

wanneer in januari was dat? wij gingen over in de laatste week, maar die eerste dagen tot 1 februari ontbreken in de specificatie.
17e geloof ik, gaat wel om alles-in-1 glas. Het glasabonnement liep al sinds november oid.
Wellicht dat het daar door komt. Had een G400 pakket los, en daarna pas alles-in-1 besteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 18-02-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Hier overigens meer info:
https://www.twentestaptov...stratie/factuurinformatie

Als ik het goed begrijp krijg je de eerste niet-volledige maand dus eigenlijk cadeau? Leuk :) , maar dan wel een beetje krom dat het voor de één 4 dagen kunnen zijn en voor de ander bijna 4 weken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:35
wurtel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Heb je geen Caiway abonnement meer? Als je nog wel een Caiway abo hebt, ook al si die over glasvezel, dan blijf je tv over coax houden dus betaal je daarvoor. Dat wordt dan wel weer zoals toen bij Ziggo weer in korting gebracht op je glasvezel abo geld.
Nee ik ben over naar fiber.... weet nu dus alleen niet hoe het zit met mn caiway/cogas abbonement wat bij ziggo ook in korting werd gebracht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Awsom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Nee ik ben over naar fiber.... weet nu dus alleen niet hoe het zit met mn caiway/cogas abbonement wat bij ziggo ook in korting werd gebracht ..
Ik zou in dat geval voor de zekerheid de Caiway klantenservice bellen en opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
heb niet het hele topic door gelezen,, maar ben nog steeds een beetje boos om de gang van zaken.

was best tevreden met ziggo en nu word ik gedwongen om de boel te veranderen.
omdat ik cogas & co niet wil belonen komt caiway er niet in en ADSL is niet meer van deze tijd, is het Fiber geworden, al voor de kerst afgesloten ,, wel een hoop reclame maar nog geen pakket gezien,
vandaag maar eens gebeld,, pakket zou vandaag verstuurd worden, mail van de pakketdienst gekregen.

dan maar de boel aan sluiten,, incl brak fritzbox , hopelijk kan je instellen dat ie in bridge mode kan.

heb caiway zelf maar opgezegd,, vind het min , had ziggo, kreeg korting voor het analoge signaal wat ik nooit gebruik, je zou nog zien dat ze blijven incasseren als het glas werkt.

Wat me nog verbaast dat er geen enkele instantie cogas aanpakt, het is zo doorzichtig als wat ,, een investering maatschappij die volledig eigenaar is van Caiway en 50 % cogas doen dit puur om meer winst te maken,, terwijl kabels en aansluitingen nuts voorzieningen zijn en buiten het commerciele zakenleven gehouden moeten worden.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ziggo had zojuist even besloten om mij alvast van de kabel te gooien. Internet werkte nog wel, maar tv was foetsie. Klantenservice wist mij te vertellen dat ik nooit tv van hun afgenomen had en dat ze bezig waren om hun "bestand" op te schonen. Pure lulkoek. Inmiddels hebben ze me toch maar weer aangesloten voor de laatste 2 dagen.

Soundcloud

Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste