Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
163.158.223

Nog een topic met hetzelfde probleem:
Ik bevind mij in duitsland, aldus google.

[ Voor 26% gewijzigd door Roger_Rabbit op 08-02-2015 12:44 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
jaaoie17 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:24:
[...]

Ja dat bedoelen ze dan ook dat van internet en telefonie.
Als je overstapt op glasvezel dan krijg je het glasvezelmodem opgestuurd. Zodra je die activeert dan kun je je coaxmodem er tussenuit halen en tevens je telefoon inpluggen in je glasvezelmodem. Dan werkt je internet/telefoon en evt. je iptv via glasvezel. Op je coaxkabel blijft dan alleen nog het tv signaal staan. Dus je zit niet zonder internet / telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Migow schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:48:
[...]

Als je overstapt op glasvezel dan krijg je het glasvezelmodem opgestuurd. Zodra je die activeert dan kun je je coaxmodem er tussenuit halen en tevens je telefoon inpluggen in je glasvezelmodem. Dan werkt je internet/telefoon en evt. je iptv via glasvezel. Op je coaxkabel blijft dan alleen nog het tv signaal staan. Dus je zit niet zonder internet / telefoon.
Dit vink wel vreemd je kunt kiezen voor een hd digitale ontvanger voor 0 euro per maand. en je hebt de optie voor ik heb geen apparatuur nodig. Ja en die voor 3,50 per maand. Maar dan kies je toch minimaal die ontvanger als het toch voor niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Die ontvanger is wel op huurbasis.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Ja lekker nemen die hd humax box! Weet niet ofdat je ook een iptv box voor 5 euro extra neemt (min. G200 pakket) maar gewoon die humaxbox aanvinken. Hij is gratis, maar blijft wel in bruikleen dus mocht je andere provider kiezer dan moet je hem wel terugsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Nog meer mensen waarbij het extra 2 maanden gratis alle zenders van Caiway , nu na 2 weken tijd al voorbij zijn ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nu Caiway Cable, maar we denken om over te schakelen naar glas,
ben ik nu verplicht om ook telefonie er bij te nemen ? staat niet echt duidelijk op de caiway site aangegeven :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:51:
We hebben nu Caiway Cable, maar we denken om over te schakelen naar glas,
ben ik nu verplicht om ook telefonie er bij te nemen ? staat niet echt duidelijk op de caiway site aangegeven :S
De naam zegt het al, alles in 1, dus met telefonie. Zolang je niet belt heb je ook geen extra kosten.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat is duidelijk ... bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Nu online
Als je dus wel een telefoon aansluit kan je mooi gratis bellen met de klantenservice :P

[ Voor 3% gewijzigd door Roger_Rabbit op 08-02-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

RalphMalph schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:35:
Nog meer mensen waarbij het extra 2 maanden gratis alle zenders van Caiway , nu na 2 weken tijd al voorbij zijn ????
Al eerder gehoord, is een of ander smerig trucje met ingangsdatum oid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Roger_Rabbit schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:02:
Als je dus wel een telefoon aansluit kan je mooi gratis bellen met de klantenservice :P
Mag ook wel aangezien je uit mijn ervaring altijd 10+ mins in de wachtrij staat. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wachttijden bij de Caiway klantenservice zijn altijd vreselijk lang. Je kan gerust koffie gaan zetten.

Ik zou het trouwens niet pikken van die twee maanden gratis kijken naar alle zenders en maar twee weken krijgen.

Dat is zeer onfatsoenlijk. Snap ook niet waarom Caiway al zo snel nieuwe klanten tegen zich in het harnas wil jagen met zulke zielige trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik mag aannemen dat die 2 maanden beginnen op de dag dat je het abonnement in gebruik neemt, en niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 22:13
D4NG3R schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:49:
Ik mag aannemen dat die 2 maanden beginnen op de dag dat je het abonnement in gebruik neemt, en niet eerder.
Natuurlijk. Maar je moet het wél eerst aanvragen. Als je het niet aanvraagt, krijg je die twee maanden dus niet.

Anderen die melden dat Plus TV maar twee weken zichtbaar is, komt omdat elke net geactiveerde smartcard standaard álle zenders gedurende twee weken kan tonen.

Voor wat betreft die IP adressen die geo-technisch nog als Duits adres worden herkend; Caiway heeft een nieuw blok moeten inkopen dat voormalig in Duitsland werd gebruikt. Als je Samsung TV dit IP uit een database haalt dat nog niet is gesynct met die van Ripe klopt het dat de taal standaard in het Duits wordt gezet.

In de DB van Ripe staat dit blok wél al als Country = NL, zie deze link

Je kan je TV forceren om Nederlands als standaard taal te gebruiken totdat andere DB's gescynt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Je krijgt bij Caiway niets gratis ook de extra zenders niet. Alleen TV Plus is wanneer je daar voor hebt gekozen twee maanden gratis.

De overige zenders, bijvoorbeeld HBO krijg je de eerste twee weken als lokkertje.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dus blijkbaar zelf die gratis twee maanden aanvragen en ik vermoed zelf tijdig opzeggen, anders loopt je plus abonnement gezellig door voor 11 euro per maand .

Ik vind persoonlijk dat je geen 11 euro per maand kan vragen voor een pluspakket met praktisch geen HD zenders in 2015. Ik vind de waarde van zo'n SD pakket, hooguit een euro of drie extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Dan bestel je het toch lekker niet.

De aanbieding is duidelijk, ALS je tv plus neemt krijg je 2 maand gratis.

Gewoon een kwestie van goed lezen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Is er iemand die de entone ontvanger gebruikt met een Logitech harmony one. Ik krijg hem niet aan de gang. Als ik hem selecteer werkt het niet en handmatig leren lijkt niet te werken doordat de Harmony de ir commando's niet herkent vanaf de originele ab.

Heel wazig allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

iceme schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:07:
Is er iemand die de entone ontvanger gebruikt met een Logitech harmony one. Ik krijg hem niet aan de gang. Als ik hem selecteer werkt het niet en handmatig leren lijkt niet te werken doordat de Harmony de ir commando's niet herkent vanaf de originele ab.

Heel wazig allemaal....
Hier heb ik dus ook last van. Krijg hem met geen mogelijkheid aan de gang :-(. Google helpt ook niet echt. Dus als er een oplossing is hoor ik hem graag :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-04-2022
Ligt misschien aan mij, maar voor een glasvezel topic gaat het hier nogal veel over COAX..

Ook merk ik dat bij velen de terminologie nogal verkeerd wordt gebruikt. (Ik zal niemand quoten..)

Een paar tips..

Voor de mensen die gekozen hebben om bij de CAIway een COAX abo af te sluiten terwijl je glasvezel in je huis hebt liggen zou ik willen aanraden zich snel te bedenken. Je betaald immers net zoveel, voor heel veel minder.
Zal hiervoor gelijk 2 redenen geven waarom het een slechte keus was:
Ten eerste krijg je voor hetzelfde geld bijna de dubbele snelheid, (Het is niet maar 10Mbits verschil, alleen op je upload speed pak je met het kleinste pakket al 45Mbits in verhouding met Ziggo kabel.), en kan je tv kijken via glasvezel. (Echter is dit weliswaar via een Entone..)
Ten tweede blijft bij een glas abo de COAX tv signaal uitzenden voor een evt 2e, 3e, etc etc tv.

Waarom er uberhaubt mensen zijn die met CAIway in zee zijn gegaan blijft me ook een raadsel.
De abo's kosten veel en je krijgt er weinig voor terug. Als je er dan wat extra's bij wilt betaal je er ook nog flink voor...
Komt de entone ook nog ff om de hoek om het hele verhaal af te maken...

Zucht.. Als CAIway de enige optie was geweest als glasaanbieder, mja dan was ik waarschijnlijk ook niet over gestapt op glas.

Maar goed, dan hebben we de andere optie, Fiber.nl
Ook veel problemen hoor als je de reviews ervan bekijkt.
Maar wel veel goekoper omdat je daar wel van alles standaard mee krijgt.

Geen entone kastje voor de tv maar een M7, een enigzins fatsoenlijke FRITZbox Router.

Opstart problemen hoor ik her en der.
Op zich logisch als je als klein bedrijfje ineens 1,5 maand van te voren krijgt te horen dat je je diensten aan mag bieden op een nagelnieuw glasvezel netwerk. Als je dat niet al een jaar of twee aan het voorbereiden bent (Zoals CAIway en die heeft ook zat opstart problemen) kan dat idd nog wel eens voor problemen zorgen....

Tjah, wat blijft er dan over? Wat kan je doen? :? :? :?

Wil je stabiliteit en maakt de snelheid niet zoveel uit?

Ga dan voor een beproefde DSL aanbieder voor een jaar, totdat de kinderziektes uit de glasvezel zijn.
In de loop van 2015 worden meerdere glas aanbieders bekend gemaakt die gaan leveren op het Cogas glasnetwerk vermeld de Cogas website.
Na dat jaartje heb je dus meer keus en kan je gerust overstappen omdat dan de meeste problemen verholpen zijn. Je betaald dan alleen eigenlijk wel veel voor wat minder..
Het belangrijkste: Je bent iig online! :D :D

Wil je perse sneller internet? :? :?

Helaas heb je dan weinig keus op dit moment. Neem iig GEEN kabel bij CAIway!! 8)7 8)7 8)7
Alle twee de aanbieders hebben problemen op dit moment. (Je kan ook nergens last van hebben!! Maar hier wordt voornamelijk geklaagd dus richt ik mij hier even op)
Als je dan toch perse wil, dan zal je dit ff doorstaan moeten helaas.
Ziggo? Das war einmal.. Het is over. Het komt niet terug.
Plaats niet gelijk de schuld bij Cogas of CAIway hiervoor, Ziggo heeft namelijk de kans gehad om mee te doen met het verglazen van de regio en wou hier zelf niets van weten. Het is dus echt Ziggo die haar klanten heeft laten vallen ;) en niet alleen de Cogas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
@Mahz: ten eerste is voor velen ADSL helemaal geen optie, ik kan hooguit 4Mbit krijgen op mijn adres. Daarnaast zit je voor een jaar vast aan ADSL; bij Caiway via de coax kun je per maand opzeggen, dus waarom zou je ADSL nemen totdat de glasvezel aanbieder die bij jou in de smaak valt beschikbaar komt?
Ook is de Caiway glas abonnementen volgens mij niet per maand opzegbaar (kan het zo even niet vinden) dus als het niet bevalt dan zit je er toch een jaar aan vast...

Daarnaast is Ziggo gewoon puur een coax aanbieder, weinig realistisch om te verwachten dat ze in zee gaan met zo'n kleine partij als Cogas om hier een voor hun afwijkend infrastructuur te realiseren. Ook werden wij (de twentse consument) voorgelogen dat met het aanleg van glasvezel er niks zou veranderen aan onze Ziggo coax aansluiting. Het is al vaker gezegd maar ik snap nog steeds niet waarom een provider op coax dan ook meteen op glasvezel moet aanbieden, slaat totaal nergens op.

Ikzelf neem fiber op de glasvezel; ik ben echter erg afhankelijk van internet dus heb nu nog een (trage) ADSL lijn als backup; die wordt opgezegd en gaat dan de kleinste Caiway coax abonnement worden zodat ik ook nog gewoon m'n coax bekabeling binnenshuis kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37
Een paar kanttekeningen:
Mahz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:25:
Ligt misschien aan mij, maar voor een glasvezel topic gaat het hier nogal veel over COAX..
Mee eens, dit is meer een algemeen 'cogas transitie' topic geworden, maar mij stoort het niet echt.
Voor de mensen die gekozen hebben om bij de CAIway een COAX abo af te sluiten terwijl je glasvezel in je huis hebt liggen zou ik willen aanraden zich snel te bedenken. Je betaald immers net zoveel, voor heel veel minder.
Niet helemaal waar, het coax aanbod van Caiway is voor het 1e jaar zeker wel interessant en in ieder geval in lijn met Ziggo: je krijgt minder maar betaalt ook minder. De prijs na het 1e jaar...daar heb je gelijk in.
Ten eerste krijg je voor hetzelfde geld bijna de dubbele snelheid, (Het is niet maar 10Mbits verschil, alleen op je upload speed pak je met het kleinste pakket al 45Mbits in verhouding met Ziggo kabel.)
Tenzij je een server host, of op afstand toegang wil streamen vanaf je NAS oid, doet de upload niet ter zake.

Ten tweede blijft bij een glas abo de COAX tv signaal uitzenden voor een evt 2e, 3e, etc etc tv.
Alleen bij Caiway, niet bij Fiber.
Maar goed, dan hebben we de andere optie, Fiber.nl
Ook veel problemen hoor als je de reviews ervan bekijkt.
Maar wel veel goekoper omdat je daar wel van alles standaard mee krijgt.

Geen entone kastje voor de tv maar een M7, een enigzins fatsoenlijke FRITZbox Router.

Opstart problemen hoor ik her en der.
Op zich logisch als je als klein bedrijfje ineens 1,5 maand van te voren krijgt te horen dat je je diensten aan mag bieden op een nagelnieuw glasvezel netwerk. Als je dat niet al een jaar of twee aan het voorbereiden bent (Zoals CAIway en die heeft ook zat opstart problemen) kan dat idd nog wel eens voor problemen zorgen....
Klopt, ben zelf Fiber klant, en dat loopt nog niet echt soepel:
- Veel klanten waar Ziggo al gestopt is, maar die nog helemaal niet zijn aangesloten.
- Haperend TV beeld (ik ben tijdelijk weer terug naar Coax)
- Gebrekkige communicatie klantenservice.
Inderdaad opstartproblemen en begrijpelijk als je naar de grootte van het bedrijf kijkt en de korte tijdsduur kijkt waarin ze alles moesten optuigen.
Helaas heb je dan weinig keus op dit moment. Neem iig GEEN kabel bij CAIway!! 8)7 8)7 8)7
Waarom niet, zoals al herhaaldelijk gezegd in dit topic, er is niet 1 goede oplossing: het hangt af van je wensen en eisen (downloadsnelheid, aantal tv's, extra zenderpakketten), wat voor jou de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Televisie kijken via de coax is veel fijner als met dat rotte IPTV gedoe. Zeker als je een moderne smart TV hebt. Ik zou lekker kiezen voor kijken via de Caiway coaxkabel.
Internet is wel sneller via de glasvezel als op de coaxkabel, maar jullie hebben in Twente al aanzienlijk hogere snelheden op de coaxkabel dan elders in het Caiway gebied.

Ook is onbeperkt bellen naar vast en mobiel bij Caiway op de glasvezel onvoorstelbaar duur ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Ik snap ook niet waarom mensen nog via hun internet provider bellen, da's altijd duurder dan een echte VOIP provider: voor veelbellers budgetphone.nl, 12,50 per maand een aansluiting incl. gratis bellen vast/mobiel in NL en vast in Europa; voor weinig bellers cheapconnect.nl, 8,95 per jaar voor een aansluiting (en incidenteel bellen is ook niet duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:23:
Televisie kijken via de coax is veel fijner als met dat rotte IPTV gedoe. Zeker als je een moderne smart TV hebt. Ik zou lekker kiezen voor kijken via de Caiway coaxkabel.
Internet is wel sneller via de glasvezel als op de coaxkabel, maar jullie hebben in Twente al aanzienlijk hogere snelheden op de coaxkabel dan elders in het Caiway gebied.

Ook is onbeperkt bellen naar vast en mobiel bij Caiway op de glasvezel onvoorstelbaar duur ! !
Ik denk dat dat bij iedereen anders zal zijn. Ik vind IPTV dikke prima :).
Krenten en pap, geen krenten in die van jou of wel ;-)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IPTV gehad van Caiway, weliswaar met een andere ontvanger ( Airties) , maar het voegde voor mij niks toe ten opzichte van de coaxkabel. Sterker nog, ik vind dat alles in mijn televisie is ingebouwd, ideaal !
Ik heb een dubbele kabeltuner en een harde schijf aangesloten.
Wel kom ik smartcards tekort als ik twee gecodeerde zenders tegelijk wil opnemen of naar één gecodeerde zender kijk en een andere wil opnemen, maar hoewel ik dat veelvuldig heb aangegeven aan Caiway, heeft Caiway daar schijt aan en weigert meer smartcards toe te staan dan drie, tenzij ik weer de volle mep betaal voor een nieuw abonnement en pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Glasvezel is een jaarabonnement itt tot coax. Ik wil kijken hoe Fiber en eventueel andere aanbieders zich gaan ontplooien op ons kleine netwerkje en dan asap overstappen.
Waarom er uberhaubt mensen zijn die met CAIway in zee zijn gegaan blijft me ook een raadsel.
De abo's kosten veel en je krijgt er weinig voor terug. Als je er dan wat extra's bij wilt betaal je er ook nog flink voor...
Komt de entone ook nog ff om de hoek om het hele verhaal af te maken...
Enige optie waarbij ik mijn 2 Humax 5300 DVR's kon blijven egbruiken, beide de laatste 2 jaar aangeschaft. Dat ga ik niet in 1 klap afschrijven.

Dus wat voor jou valide redenen kunnen zijn om niet naar Caiway te willen, kan dat voor iemand anders juist een goede reden zijn om er wél naar toe te gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wast kost het trouwens bij Caiway als je een CI module huurt plus extra smartcard?

2 euro voor de smartcard en 3,50 euro voor de module, totaal 5,50 euro per maand?

Ik hoop het niet, want bij Ziggo gaat het huren van een CI module met smartcard, 2 euro per maand kosten vanaf 1 april 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb geen idee, ik vind alle CI modules in TV's kut met peren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vind je dat? Bij mij werkt het namelijk perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Roger_Rabbit schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:28:
Bij sommige sites geeft hij ook aan dat ik de site vanuit het buitenland bezoek. Nog meer mensen met een Duits ip hier?
Yes, ik kwam daar vorige week toevallig achter via de sport1 website. Jij kunt hier dus ook niets afspelen? Itt dat andere topic staat het bij google echter wel goed.

Hoe lang moet de modem eigenlijk offline om een nieuw ip te krijgen? Of heeft dat nauwelijks zin en vis je sowieso uit dezelfde vijver/range van ip-adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Heeft geen zin. Je krijgt altijd uit die range een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Neyluzz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:01:
Heeft geen zin. Je krijgt altijd uit die range een IP.
Ok thanks, is dus verder niets aan te doen? Beetje gaar om hola oid te (moeten) gebruiken voor een service uit NL. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Lees mijn antwoord van een pagina terug even : link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
Neyluzz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:33:
Lees mijn antwoord van een pagina terug even : link
Had ik al gezien, maar tv is verder voor mij niet zo van belang. Of geldt voor geoblockers van bepaalde websites hetzelfde verhaal met die databases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
De websites die zo'n GEO detectie uitvoeren halen geen real-time informatie uit een database. Een IP-adres veranderd namelijk niet om de dag van geografische locatie. Dat gebeurt misschien maar een paar keer per decennium (is een aanname, kan ik niet bevestigen).

Op deze website zie je een database die eens per maand wordt geüpdatet. Het kan dus zomaar zijn dat het een maand kan duren voordat die DB actueel is.

Die GEO detectie wordt idd ook op websites uitgevoerd daar waar dat interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:14:
Waarom vind je dat? Bij mij werkt het namelijk perfect !
De laatste keer dat ik ernaar keek kon je geen favorieten instellen (weg met TV Drenthe en dat soort meuk, bovendien ben ik gewend dat Discovery HD op 11 staat en als halve autist haat ik het om dat te veranderen), opnemen gaat niet of lastig met een USB HDD en ze waren een stuk trager met zappen dan onze Humax 5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik zie zag hier iemand een opmerking maken dat het hier alleen maar over COAX ging...
Ik weet niet wie de topicnaam heeft gewijzigd maar dit topic geen geheel en al over de verplichte overstap naar Caiway en nee, niet alleen over glasvezel-diensten.....

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom schrijven jullie coax met HOOFDLETTERS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahz
Ik snap dat er mensen zijn die idd veel apparatuur in huis hebben dat alleen geschikt is om via DVD-C te kijken en hierdoor COAX kiezen.
Dit heb ik niet meegenomen in mijn eerdere post.

Toch zou ik denk ik zelf eerder geneigd zijn om deze door te verkopen.
Je verliest dan welliswaar wel iets van de aanschaf prijs.

De reden waarom ik aanraad om niet voor CAIway COAX te kiezen is omdat dit, hoewel de COAX zelf beproefd is, ook een nieuwe dienst is die ook redelijk wat issues met zich mee brengt. En het verschil in prijs is zo klein dat je naar mijn mening nog steeds teveel betaald voor weinig.

Het lijkt mij juist heel belangrijk om een fatsoenlijke upload snelheid te hebben. Helemaal als je een server hebt!
Als je thuis een file server hebt draaien en je wilt vanuit ergens anders een file downloaden, lijkt het me zeer aantrekkelijk om een server te hebben waarbij het mogelijk is om die file met 100 Mbits te uploaden via ftp o.i.d.
Mocht het een mediaserver zijn dan kan je zelfs zonder issues in qhd of full hd streamen rechtstreeks vanaf je huis naar een andere locatie.
Hier lijkt me het verschill tussen 5Mbits, 50Mbits en 100Mbits nogal significant.
Dan praat ik nog niet eens over het feit dat met een 5Mbits lijn het amper mogelijk is om 2 dingen tegelijk te doen als er 1 iemand in huis een bestandje upload.
In een gemiddeld huishouden met een facebook postend dochtertje en een gamer zoontje komen hier al problemen van. Dochtertje upload foto's naar facebook en gamer zoontje heeft lag in zijn online game omdat de foto's alle upload opvreten bijvoorbeeld.
In een wereld die langzaamaan steeds meer gebruikt maakt van cloudbased services wordt upload snelheid steeds belangrijker.

Het punt uit mijn eerdere post was echter dat er genoemd werd dat het maar 10Mbits verschil maakt, terwijl dit gewoon weg niet waar is. Je kan het verschil tussen twee verbindingen niet baseren op de helft van het totaal plaatje.

Zoals ik eerder al zei zou ik, als je echt stabiliteit wilt, een jaar op DSL gaan zitten als je snelheid niet belangrijk vindt. De aanbieders hierop zijn al jaren actief wat in de meeste gevallen resulteert in geen issues.

Is snelheid wel belangrijk, dan wil je glas en geen COAX als beide mogelijkheden beschikbaar zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
Krijgt mijn cisco 8485 dvb recorder recorder nog een firmware upgrade? Want in het menu blijf je ziggo etc zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mahz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:02:
Ik snap dat er mensen zijn die idd veel apparatuur in huis hebben dat alleen geschikt is om via DVD-C te kijken en hierdoor COAX kiezen.
Dit heb ik niet meegenomen in mijn eerdere post.

De reden waarom ik aanraad om niet voor CAIway COAX te kiezen is omdat dit, hoewel de COAX zelf beproefd is, ook een nieuwe dienst is die ook redelijk wat issues met zich mee brengt. En het verschil in prijs is zo klein dat je naar mijn mening nog steeds teveel betaald voor weinig.

Het lijkt mij juist heel belangrijk om een fatsoenlijke upload snelheid te hebben. Helemaal als je een server hebt!
Als je thuis een file server hebt draaien en je wilt vanuit ergens anders een file downloaden, lijkt het me zeer aantrekkelijk om een server te hebben waarbij het mogelijk is om die file met 100 Mbits te uploaden via ftp o.i.d.
Mocht het een mediaserver zijn dan kan je zelfs zonder issues in qhd of full hd streamen rechtstreeks vanaf je huis naar een andere locatie.
Hier lijkt me het verschill tussen 5Mbits, 50Mbits en 100Mbits nogal significant.
Dan praat ik nog niet eens over het feit dat met een 5Mbits lijn het amper mogelijk is om 2 dingen tegelijk te doen als er 1 iemand in huis een bestandje upload.
In een gemiddeld huishouden met een facebook postend dochtertje en een gamer zoontje komen hier al problemen van. Dochtertje upload foto's naar facebook en gamer zoontje heeft lag in zijn online game omdat de foto's alle upload opvreten bijvoorbeeld.
In een wereld die langzaamaan steeds meer gebruikt maakt van cloudbased services wordt upload snelheid steeds belangrijker.

Het punt uit mijn eerdere post was echter dat er genoemd werd dat het maar 10Mbits verschil maakt, terwijl dit gewoon weg niet waar is. Je kan het verschil tussen twee verbindingen niet baseren op de helft van het totaal plaatje.

Zoals ik eerder al zei zou ik, als je echt stabiliteit wilt, een jaar op DSL gaan zitten als je snelheid niet belangrijk vindt. De aanbieders hierop zijn al jaren actief wat in de meeste gevallen resulteert in geen issues.

Is snelheid wel belangrijk, dan wil je glas en geen COAX als beide mogelijkheden beschikbaar zijn voor je.
Je vergeet dat de meeste mensen al blij zijn met snel internet, maar vooral goede televisie zonder extra kastjes en afstandbedieningen zeker meewegen. Zo lang je via glas met een entone of een andere box moet zappen zie ik mezelf niet overstappen. COAX is voor televisie nog steeds een uitstekend medium. Ziggo bewijst dat qua HD-zenders je echt nog geen Glas nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
En het is in sommige gevallen (Ik denk de meeste, waaronder mijn situatie ) financieel Veel aantrekkelijker om voor coax van caiway te kiezen, zie rekenvoorbeelden eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Een voordeel van caiway is wel dat je het basispakket ongecodeerd op de kabel krijgt, ik als basispakket gebruiker heeft geen ci modules en smartcards meer nodig om te kijken. Scheelt weer ci modules. Verder heb ik iptv ,te de entone en dit werkt prima, voor full HD uitzending gemist is een meerwaarde. Tis alsof je gewoon tv aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp werkelijk niet waarom er hier mensen zijn die denken dat Caiway stukjes van een gebruikersvereniging verkoopt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:41:
Waarom schrijven jullie coax met HOOFDLETTERS?
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:59:
Ik begrijp werkelijk niet waarom er hier mensen zijn die denken dat Caiway stukjes van een gebruikersvereniging verkoopt... :)
Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zulke nutteloze en onrelevante posts als deze twee hierboven posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Nu online
brni schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Ok thanks, is dus verder niets aan te doen? Beetje gaar om hola oid te (moeten) gebruiken voor een service uit NL. :F
Vandaag contact gehad met Caiway over de Duitse ip adressen. Mevrouw kon alleen vertellen dat ze er mee bezig waren en dat het inderdaad adressen zijn die ze over hebben gekocht uit Duitsland.

We moeten dus geduld hebben, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:01:
[...]

[...]

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen zulke nutteloze en onrelevante posts als deze twee hierboven posten. :)
Nieuwsgierigheid is niet altijd nutvol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Is er ergens een planning te vinden voor het overzetten van het signaal naar Caiway? De brief heb ik niet meer en ik kan het ook nergens in de media vinden.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Jassy schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:32:
Is er ergens een planning te vinden voor het overzetten van het signaal naar Caiway? De brief heb ik niet meer en ik kan het ook nergens in de media vinden.
Beste Jassy,

Vanuit de Caiway kunnen wij jouw deze datum verstrekken. Kan je ons een privé bericht sturen met je postcode & huisnummer?

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 16:38
Caiway schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:37:
[...]

Beste Jassy,

Vanuit de Caiway kunnen wij jouw deze datum verstrekken. Kan je ons een privé bericht sturen met je postcode & huisnummer?

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team
Vreemd. Toen ik overgezet moest worden (halverwege vorige maand) kon de Klantenservice mij niet vertellen op welke datum ik overgezet ging worden.
Hoe kunnen jullie dit nu wel ineens vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahz
Erikrijnders schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:41:
[...]

Je vergeet dat de meeste mensen al blij zijn met snel internet, maar vooral goede televisie zonder extra kastjes en afstandbedieningen zeker meewegen. Zo lang je via glas met een entone of een andere box moet zappen zie ik mezelf niet overstappen. COAX is voor televisie nog steeds een uitstekend medium. Ziggo bewijst dat qua HD-zenders je echt nog geen Glas nodig hebt.
Klopt, heb je ook wel gelijk in hoor.
De TV op de COAX is inderdaad helemaal niks mis mee en wat CAIway hiermee doet is ook zeker geen slechte situatie als je inderdaad alleen een basis pakket afneemt.

Echter komt mijn standpunt nog steeds een beetje weg bij de titel van dit topic waar toch echt Glasvezel bij staat. Daarom praat ik ook vanuit een standpunt waarbij je glasvezel af gaat/wilt nemen.

Maar als je inderdaad hier nog geen vertrouwen in hebt zal je helaas over COAX niet meer dezelfde ervaring hebben als toen ziggo er nog op leverde.

Ook wil ik er even bij melden dat ik in de tijd van tegenwoordig nog maar weinig "ouderwets" tv kijk.
De tijden zijn een beetje veranderd als het aankomt op tv. Op internet is praktisch alles on demand te vinden. Zelfs het nieuws is gewoon te streamen rechtstreeks van het internet.
Veel meer dan snel internet heb je dus eigenlijk niet nodig om "tv" te kijken.
Hierdoor zal mijn mening ook bevooroordeeld zijn in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mahz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:02:
Precies. Daarnaast moet ik nog maar afwachten hoe de Entone of apparatuur van Fiber gaat werken. De Humaxen werken prettig, mijn vrouw kan er goed mee overweg en ze doen wat ze moeten doen.
Caiway heeft de Ziggo infrastructuur overgenomen dus dat zit wel goed. Daarnaast is coax een beproefde techniek.
Dat zijn dingen waar minder dan 1% van de abonnees zich mee bezig houdt. Totaal niet belangrijk voor de meeste mensen.
Dat ben ik met je eens, echter is 9mbit (90/9 abbo) voor dat soort dingen ook ruim voldoende. Ik stream zelf games en alhoewel ik graag naar glas was overgegaan houdt het feit dat je er meteen een jaar aan vastzit en de exorbitante prijzen die Caiway durft te vragen voor telefonie en smartcards mij tegen.
Praat je uit ervaring of gok je maar wat? DSL is voor de meeste mensen veel te traag vanwege afstanden en is zeker niet stabieler. Sterker nog, sinds ik bij Ziggo zit in mijn nieuwe huis heb ik nog nooit zo'n stabiele verbinding gehad.
Ik denk dat iedereen dat maar zelf moet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:09:
[...]

Precies. Daarnaast moet ik nog maar afwachten hoe de Entone of apparatuur van Fiber gaat werken. De Humaxen werken prettig, mijn vrouw kan er goed mee overweg en ze doen wat ze moeten doen.
Het moet zich nog even bewijzen, maar Fiber heeft gistermiddag iets veranderd en sinsdien is het TV beeld strak, zonder haperingen/blokjes. Lijkt opgelost dus. Als het zo blijft als nu, ben ik tevreden. De M7 doet zeker niet onder voor de Humax die ik hiervoor gebruikte (zappen gaat sneller). De Logitech Harmony kan de M7 ook bedienen, dus voor vrouw en kinderen is er (behalve de zenderindeling) niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed om te weten! Opnemen e.d. gaat ook allemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
iceme schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:07:

Heel wazig allemaal....
Heb je hierover al contact gehad met de support van Logitech :?

Mijn ervaring is dat hun supportafdeling dit vrij snel oppakt en oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je afstandsbedieningen wel goed tegenover elkaar gelegd met het leren van de codes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:21
Op harmony-forum.nl geven ze aan dat je de Entone 460 moet toevoegen als apparaat. Werkt dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:30:
Goed om te weten! Opnemen e.d. gaat ook allemaal goed?
Ik heb geen opname pakket, live TV pauzeren gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heibel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 11:31
Ik heb het G100 installatiepakket al 12 dagen geleden ontvangen maar heb nog geen signaal op de modem. In de brief staat dat je het 7 dagen kunt activeren. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Contact op nemen met Caiway, Cogas blijkt nogal te stuntelen met het aansluiten in de wijkcentrale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Grolsch schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Heb je hierover al contact gehad met de support van Logitech :?

Mijn ervaring is dat hun supportafdeling dit vrij snel oppakt en oplost.
Heb het wel op het forum gepost, kan niet bellen naar support, zaterdag ben ik overdag weer thuis ga dan maar eens bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:
heb je afstandsbedieningen wel goed tegenover elkaar gelegd met het leren van de codes ?
Zeker, harmony software geeft echt een foutmelding dat de ir code niet wordt herkent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Helix schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:37:
Op harmony-forum.nl geven ze aan dat je de Entone 460 moet toevoegen als apparaat. Werkt dat misschien?
Ik had dezelfe post ook gevonden maar helaas was dat voor min geen oplossing ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Je kunt zo ook mailen, vaak maken ze op afstand en costum oplossing is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter via de coaxkabel kijken? Dan heb je geen last van dat gedoe van Logitech 's die niet werken en meer van die ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat lijkt mij nu niet de oplossing.

Als ik zin heb in een biefstuk, en mijn gasfornuis werkt niet, dan ga ik ook niet de rest van mijn leven pizza uit de oven eten, maar dan zorg ik ervoor dat mijn gasfornuis gerepareerd wordt :P

[ Voor 15% gewijzigd door Grolsch op 11-02-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
Roger_Rabbit schreef op zondag 08 februari 2015 @ 12:28:
Ik kom nog even terug op de Samsung Smart Hub problemen van hierboven. Ben er nu denk ik wel achter waarom het niet werkt.

Mijn ip adres bij Caiway wordt gezien als een Duits ip adres. Krijg allemaal Duitse Tv providers in mijn lijst te zien.

Via www.traceip.nl geeft hij aan dat om een Duits ip gaat.

Bij sommige sites geeft hij ook aan dat ik de site vanuit het buitenland bezoek. Nog meer mensen met een Duits ip hier?
Lees je reactie per toeval, heb op www.traceip.nl gekeken en ook daar geeft hij aan dat ik een Duits ip heb. Maar tot op heden nog nergens problemen mee gehad qua televisie

EDIT:
Zie op www.iplocation.net weer andere informatie overigens. 1 geeft aan dat het een duits ip is, de rest zegt nederlands.

[ Voor 14% gewijzigd door Rohem op 11-02-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Nu online
Rohem schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Lees je reactie per toeval, heb op www.traceip.nl gekeken en ook daar geeft hij aan dat ik een Duits ip heb. Maar tot op heden nog nergens problemen mee gehad qua televisie

EDIT:
Zie op www.iplocation.net weer andere informatie overigens. 1 geeft aan dat het een duits ip is, de rest zegt nederlands.
Welke tv heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Samsung Smart TV, ehhhm... UE40F6400 geloof ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Nu online
Rohem schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:02:
[...]

Samsung Smart TV, ehhhm... UE40F6400 geloof ik :?
Ik heb de F8000 serie, bij de Smart Hub installatie springt hij gelijk op de Duitse taal als ik de algemene voorwaarden moet accepteren.

• Rohem
Roger_Rabbit schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:00:
[...]

Ik heb de F8000 serie, bij de Smart Hub installatie springt hij gelijk op de Duitse taal als ik de algemene voorwaarden moet accepteren.
Hmm...bijzonder, moet zeggen dat ik na aansluiten van caiway niets opnieuw heb geconfigureerd (of heb hoeven configureren..) Heb Ziggo smartcard eruit getrokken en klaar, modem was al eerder aangesloten. Zal vanavond de tv ook eens opnieuw configureren en naar zenders laten zoeken, want smarthub toont volgens mij nog wel "tv-ziggo" rechtsboven.. Misschien dat ik dan hetzelfde euvel krijg.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 18:01

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

heibel schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:55:
Ik heb het G100 installatiepakket al 12 dagen geleden ontvangen maar heb nog geen signaal op de modem. In de brief staat dat je het 7 dagen kunt activeren. Vreemd
Heb hetzelfde gehad.
Heb via twitter contact gehad met caiway en die zouden een monteur sturen. Is nu allemaal opgelost.
Het werkt sinds eergisteren. Ook fout in de wijkcentrale. Eerste monteur die kwam gaf aan dat vezel 1 defect was en heeft hem tijdelijk op de 2e vezel gezet. We werden gebeld om de eerste vezel te maken bij ons thuis en dan werd de verbinding terug gezet. Dit gebeurde de dag erna al. Wat bleek, de 1e monteur die langs was geweest heeft niet goed gekeken in de wijkcentrale want de vezel was gewoon goed en door de 2e monteur heeft de verbinding gewoon weer op de 1e vezel gezet. Moest er nog weer achteraan bellen omdat ze de verzegeling vergeten waren. (Anders krijg ik straks op mijn kop omdat ik de verzegeling eraf zou hebben gehaald.)

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Verzegeling mag je er zelf afhalen ,staat zelfs inde handleiding O-)
Hurricane schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Heb hetzelfde gehad.
Heb via twitter contact gehad met caiway en die zouden een monteur sturen. Is nu allemaal opgelost.
Het werkt sinds eergisteren. Ook fout in de wijkcentrale. Eerste monteur die kwam gaf aan dat vezel 1 defect was en heeft hem tijdelijk op de 2e vezel gezet. We werden gebeld om de eerste vezel te maken bij ons thuis en dan werd de verbinding terug gezet. Dit gebeurde de dag erna al. Wat bleek, de 1e monteur die langs was geweest heeft niet goed gekeken in de wijkcentrale want de vezel was gewoon goed en door de 2e monteur heeft de verbinding gewoon weer op de 1e vezel gezet. Moest er nog weer achteraan bellen omdat ze de verzegeling vergeten waren. (Anders krijg ik straks op mijn kop omdat ik de verzegeling eraf zou hebben gehaald.)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 18:01

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ja dat mag, maar dan alleen van poort 1 of 2 van het "doosje", niet die van het "doosje" zelf.

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Klopt
Hurricane schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:41:
Ja dat mag, maar dan alleen van poort 1 of 2 van het "doosje", niet die van het "doosje" zelf.

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:01
Gaat lekker bij Fiber, hebben de pakketten op :')

• dennisfr
dominition schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:10:
Gaat lekker bij Fiber, hebben de pakketten op :')
Ik had vorige week begrepen dat er problemen waren met levering van de M7 ontvangers. Of dat nog steeds de bottleneck is weet ik niet.

Ze hebben in korte tijd ook voor duizenden klanten apparatuur moeten inkopen. Dat legt ook een flinke druk op leveranciers, zoals M7

[ Voor 39% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 13:40 ]

• dominition
Onzin, Caiway heeft dat ook moeten doen.

Zoiets heet planning, als je een minimaal aantal afnemers verplicht stelt, moet je ook zorgen dat je die hoeveelheid op tijd besteld, cq reserveert.

Nu met het excuus komen van we hebben niks op voorraad is gewoon slecht, en dan klaagt men over Caiway :X

• dennisfr
dominition schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:55:
Onzin, Caiway heeft dat ook moeten doen.

Zoiets heet planning, als je een minimaal aantal afnemers verplicht stelt, moet je ook zorgen dat je die hoeveelheid op tijd besteld, cq reserveert.

Nu met het excuus komen van we hebben niks op voorraad is gewoon slecht, en dan klaagt men over Caiway :X
Hoezo onzin?
Half oktober heeft Cogas/Caiway de bom gegooid door bekend te maken dat Ziggo gaat verdwijnen
Half november heeft Fiber pas bekend gemaakt te gaan leveren in het Cogas gebied. Dat is amper twee maanden geleden. Ik weet of en waar jij werkt, maar nieuwe projecten krijgen wij niet binnen twee maanden opgeleverd. Toen moesten ze dus nog een traject in, van technische keuzes maken, offertes bij leveranciers opvragen en analyseren, enz.
Begin december hebben ze dus gekozen voor leverancier M7 Group en moest er nog een bestelling voor duizenden ontvangers worden geplaatst. Daarna kan je alleen nog maar vertrouwen op de blauwe ogen van de leverancier die zegt dat hij de levertijd kan halen. Volgens mij is het een vrij custom ontvanger die alleen in Nederland wordt gebruikt door Online.nl en nu Fiber.

Dat Caiway wel op tijd kan leveren is natuurlijk geen vergelijking: Ik heb niet de illusie dat Caiway ook pas half oktober wist wat er ging gebeuren. Daarnaast gaat het gros van de klanten over naar Caiway Coax, en daarvoor hoeft Caiway alleen een nieuw modem te regelen. TV Ontvanger blijven hetzelfde.

Maar anyway, als je bevestiging zoekt dat jij de juiste keuze hebt gemaakt, bij deze: Goed gedaan jochie...

[ Voor 32% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 15:03 ]

• jaaoie17
Heb nu mn glas pakket ontvangen. In de brief ervoor stond dat je na de 5e werkdag na dagtekening van deze brief kunt activeren. Kan ik al eerder activeren of kan ik beter na de 5e werkdag afwachten.

Heb trouwens geen digitale ontvanger gekregen niet dat ik het heel erg vind.

[ Voor 16% gewijzigd door jaaoie17 op 12-02-2015 16:14 ]

• Neyluzz
Heb je Caiway? Dan is het in de regel zo dat je kan activeren zodra je modem een link heeft (symbool on der power LED). Soms kan het zijn dat dat lampje al brandt maar je verbinding nog niet als zijnde ''gepatched'' gemeld is. Dan zal je daarop moeten wachten.

• martijnte
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 17:48
Migow schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:57:
[...]

En ligt die traagheid niet toevallig aan een router die er tussen zit? Wat haal je dan rechtstreeks bekabeld van je modem? Draadloos? Bekabeld? Vaag verhaal dit. Sorry dat ik het zo zeg. Volgens mij wordt de snelheid van pakket wel degelijk gehaald. Hoe heb je de snelheid getest???
ik zit niet op glasvezel van caiway maar via de kabel. Heb een dure router van apple er tussen zitten. Die werkte bij ziggo top. Ook valt internet vaak weg, maar goed helaas zitten we met dit zooitje opgescheept! Hopelijk komen er binnen kort meerdere partijen op de glasvezel.

Daarnaast wordt je als je via de smart verbinding gemaakt wordt met internet nu aangegeven dat we in duitsland wonen. Dit komt omdat ik het op automatisch heb staan en heb hier met lg contact overgehad en volgens hun komt dat inderdaad door de internet provider.

• martijnte
Ja klopt, heb daar ook mail contact overgehad met caiway en dit is de reactie die ik terug kreeg:

bedankt voor uw bericht. Het abonnement gaat officeieel in per de 1e datum van de maand nadat u bent overgegaan naar Caiway. Bent u dus op 5 februari overgegaan naar Caiway? Dan gaat u vanaf 1 maart aan ons betalen. U krijgt uw eerste factuur eind maart, en daarop staan dan de maanden maart en april. De gratis maanden van het extra zenderpakket gaan ook in per 1 maart. Dit zal binnen Mijn Caiway nog gecorrigeerd worden.

Dus je hebt als het goed eerst een periode geen abonnementskosten.

• martijnte
Probleem heb ik dus ook, erg leuk niet dus. Hierdoor kan het zijn dat je bijv op een marktplaats als buitenland geregistreerd wordt dus evt jou bod op een product verwijderd wordt.
Wordt er wel leuk reclame gemaakt dat je geen ondemand meer hebt maar als je een smart tv hebt die dan maar moet gebruiken. Nou leuk duitse zenders, waar je niks aan hebt.

• jaaoie17
Neyluzz schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:17:
Heb je Caiway? Dan is het in de regel zo dat je kan activeren zodra je modem een link heeft (symbool on der power LED). Soms kan het zijn dat dat lampje al brandt maar je verbinding nog niet als zijnde ''gepatched'' gemeld is. Dan zal je daarop moeten wachten.
Heb op het moment nu kabel van caiway. Is het al verstandig om het glasmodem al aan te sluiten? betekent trouwens dat ik dan de 17e verbinding erop moet hebben?

• dominition
dennisfr schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Hoezo onzin?
Half oktober heeft Cogas/Caiway de bom gegooid door bekend te maken dat Ziggo gaat verdwijnen
Half november heeft Fiber pas bekend gemaakt te gaan leveren in het Cogas gebied. Dat is amper twee maanden geleden. Ik weet of en waar jij werkt, maar nieuwe projecten krijgen wij niet binnen twee maanden opgeleverd. Toen moesten ze dus nog een traject in, van technische keuzes maken, offertes bij leveranciers opvragen en analyseren, enz.
Begin december hebben ze dus gekozen voor leverancier M7 Group en moest er nog een bestelling voor duizenden ontvangers worden geplaatst. Daarna kan je alleen nog maar vertrouwen op de blauwe ogen van de leverancier die zegt dat hij de levertijd kan halen. Volgens mij is het een vrij custom ontvanger die alleen in Nederland wordt gebruikt door Online.nl en nu Fiber.

Dat Caiway wel op tijd kan leveren is natuurlijk geen vergelijking: Ik heb niet de illusie dat Caiway ook pas half oktober wist wat er ging gebeuren. Daarnaast gaat het gros van de klanten over naar Caiway Coax, en daarvoor hoeft Caiway alleen een nieuw modem te regelen. TV Ontvanger blijven hetzelfde.

Maar anyway, als je bevestiging zoekt dat jij de juiste keuze hebt gemaakt, bij deze: Goed gedaan jochie...
Als jij iets aanbied en een sneer doet naar Caiway moet je dat ook waar kunnen maken.

Niet kunnen leveren terwijl Ziggo ermee stopt is dan ook niet recht te praten, dan moet je van tevoren aangeven dat de kans bestaat dat je niet kan leveren.

Nu moeten mensen alsnog eerst naar Caiway om in de tussentijd internet en alles te krijgen.

Daarbij, hoef je niet neerbuigend met jochie te praten ;) Dat doe je maar lekker tegen een ander.

• dennisfr
dominition schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:54:
[...]

Als jij iets aanbied en een sneer doet naar Caiway moet je dat ook waar kunnen maken.

Niet kunnen leveren terwijl Ziggo ermee stopt is dan ook niet recht te praten, dan moet je van tevoren aangeven dat de kans bestaat dat je niet kan leveren.

Nu moeten mensen alsnog eerst naar Caiway om in de tussentijd internet en alles te krijgen.

Daarbij, hoef je niet neerbuigend met jochie te praten ;) Dat doe je maar lekker tegen een ander.
Je initiële opmerking naar Fiber heeft een hoog leedvermaak gehalte en dat vind ik bijzonder sneu. Wat wil je daar nou mee bereiken dan? Per slot van rekening houdt concurrentie op glasvezel, Caiway scherp en daar profiteer jij ook van.

Als je als Fiber gaat aanbieden, en je zet met grote letters op je site " we weten niet of we op tijd kunnen leveren ", hoeveel mensen gaan dan overstappen denk je? Marketingtechnisch niet handig.

Veel mensen hadden een bepaalde aversie opgebouwd tegen Caiway, door de hele gang van zaken en daar is Fiber op ingesprongen. Marketingtechnisch wel handig.

Daarnaast, nogmaals: ze zijn afhankelijk van leveranciers: als die hebben toegezegd op tijd te kunnen leveren, maar die belofte niet nakomen, houdt alles op toch?
Als Cogas de aansluiting niet goed heeft gemaakt houdt alles op toch?

Ik heb Fiber nu een week actief en alles werkt prima. Als je dan bedenkt dat ik drie maanden geleden nog nooit van Fiber gehoord had en Fiber waarschijnlijk ook niet van Cogas, kun je toch eigenlijk alleen respect hebben voor wat ze hebben bereikt.

[ Voor 19% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 19:09 ]

• dominition
Het zal mij verder aan mn reet roesten wat er gebeurt, maar het is gewoon typisch om te zien hoe mensen nu zitten te schelden op Fiber.

Nu is er aversie tegen Fiber en gaan mensen alsnog naar Caiway...

Hoe de wind waait waait mijn jasje.

Als je iets wil aanbieden moet je zorgen dat je dat kan, er kan vanalles tussenkomen maar daar hebben mensen niks aan als de stekker eruit getrokken wordt.

• dennisfr
dominition schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:09:

Als je iets wil aanbieden moet je zorgen dat je dat kan, er kan vanalles tussenkomen maar daar hebben mensen niks aan als de stekker eruit getrokken wordt.
Lekker makkelijk, je hebt niet alles zelf in hand. De grote vraag is, waarom wordt het pas drie maanden voordat de stekker wordt getrokken, gecommuniceerd. Terwijl de glasvezel op dat moment nog vrijwel nergens is opgeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 12-02-2015 19:15 ]

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
Hier zelf nu ook een paar weken ( lees kleine maand ) over op Fiber.nl

Ben verder wel tevreden en denk dan ook niet dat Caiway behalve snelle sales praatjes een veel betere prestatie had kunnen leveren, alhoewel ik over de klanten service van fiber ook niet helemaal tevreden ben ( Op een paar uitzonderingen na ).

Toen ziggo kwam leveren hier in Twente ( en volgens mij ook in de rest van NL) had het ook tal van kinderziekten en problemen, zoiets goed opbouwen kost tijd en moeite.

Caiway zit wel degelijk in een voordeels positie als je kijkt naar informatie inwining, netwerk rechten ( Ze zijn notebene netwerk beheerder, niet een partij die het netwerk huurt ) en toch nog wat vervelende geluiden uit die hoek ( ook zaken die niet of niet goed/volledig opgeleverd worden ).

Almetal ben ik nog helemaal niet ontvreden over hoe het tot nu toe gaat, en zonder al te veel onderbuik gevoel mee te laten spelen, dat fiber het toch nog best netjes gepresteerd heeft.

• Sjakie0101
Ik lees op Twitter alleen maar mensen die nu al weer klaar zijn met Caiway:

- Klantenservice niet bereikbaar (duurt geen minuut zoals bij Ziggo maar MINIMAAL een half uur)
- Caiway levert aantoonbaar mindere producten (met name HD-kanalen) op COAX
- Caiways alternatief op glas is entone en dat is volgens de Twitterberichten ook een onding, los van kanalen die telkens uit de lucht zijn.

Wat Fiber aangaat alleen maar applaus. Die hebben in no-time meer pakketten verkocht dan ze ooit gedacht hadden. En ja dat ze nu uit voorraad lopen snap ik dan wel! Fiber had een aanmerkelijk kortere aanlooptijd! Bravo dus voor Fiber!

• jaaoie17
Als ik naar mijncaiway.nl ga. Kan ik geen myvoice en myinternet kiezen. Komt dat doordat ik over ga naar glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
Erikrijnders schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:46:
Ik lees op Twitter alleen maar mensen die nu al weer klaar zijn met Caiway:

- Klantenservice niet bereikbaar (duurt geen minuut zoals bij Ziggo maar MINIMAAL een half uur)
- Caiway levert aantoonbaar mindere producten (met name HD-kanalen) op COAX
- Caiways alternatief op glas is entone en dat is volgens de Twitterberichten ook een onding, los van kanalen die telkens uit de lucht zijn.

Wat Fiber aangaat alleen maar applaus. Die hebben in no-time meer pakketten verkocht dan ze ooit gedacht hadden. En ja dat ze nu uit voorraad lopen snap ik dan wel! Fiber had een aanmerkelijk kortere aanlooptijd! Bravo dus voor Fiber!
en ondertussen zit jij wel bij caiway ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Natuurlijk, want dat is het goedkoopste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Klantenservice klachten ken ik zelf niet, 2x moeten bellen en bijna direct iemand aan de lijn.
Bij Ziggo kun je ook zomaar halfuur in de wacht staan, nog kort geleden meegemaakt.

Zegt allemaal niks, en op twitter klagen mensen toch al snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
Even een vraagje aangezien het niet het fiber of caiway topic is maar de glasvezel in twente.

Bij fiber zijn er problemen met het beeld, deze is soms blokkerig. voor ongeveer 0,5/1 sec. Zal dit aan de glasvezel kabel kunnen liggen ? En hoe ver is cogas nog steeds betrokken nu het netwerkbeheer volledig op dochteronderneming caiway staat ?

Iemand die daar antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Cogas doet eigenlijk het zelfde als vroeger. Namelijk..

Cogas levert de infrastructuur. Fysieke zaken dus.
Caiway levert de diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
internet4me schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:07:
Cogas doet eigenlijk het zelfde als vroeger. Namelijk..

Cogas levert de infrastructuur. Fysieke zaken dus.
Caiway levert de diensten.
Klopt, maar dat beantwoord de vraag van Gillded niet.
Waar staat Fiber in dit verhaal? Die levert ook diensten, maar neemt weer af van Caiway. En waar houdt de infrastructuur van Cogas op? De apparatuur in de wijkcentrales, die is van Cogas, of van Caiway?
Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste