Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Neyluzz schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:21:
Geen hulp nodig Ralph.

Je zenderpakket wijkt inderdaad af, dat komt omdat Caiway op het coaxiale gedeelte de overstap van Ziggo naar Caiway zo goed als naadloos wil laten verlopen. Daarom wijkt het zenderpakket daar een beetje af ten opzichte van het reguliere zenderaanbod bij Caiway.

Omdat ze die zenders dus alleen op coax hebben aangepast, krijg je op glasvezel het reguliere pakket. Glasvezel is een heel ander product dat in alle leveringsgebieden gelijk aan elkaar is.
Ze hebben mij meerdere malen verteld dat ik op de coax/humax hetzelfde zenderpakket krijg als dat ik op de Entone heb.
Ik heb dus nu al een verschil in het zenderaanbod. Bijv 15 is bij Caiway Basic : Discovery HD en bij Caiway Twente is het Nickelodeon.
En 13th Street staat bij Caiway Basic op 30 en bij Caiway Twente op 22.
Ik wil niet op iedere tv overal andere zenderindeling hebben.

Daarnaast:
Ik heb het Plus TV aangevraagd voor de Entone. Welk Plus-pakket krijg ik dan op de coax?

Dus wel degelijk HELP !

[ Voor 3% gewijzigd door RalphMalph op 22-01-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang jullie nog zoveel analoge zenders hebben kan Caiway op d'r coaxkabel niet hetzelfde zender pakket plaatsen als in de rest van de regio. In de rest van het Caiway gebied zijn maximaal 15 analoge zenders of zelfs niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Gaat toch niet om analoge zenders, gaat er gewoon om dat je op de coax hetzelfde zenderpakket zou moeten hebben dan op de glas-aansluiting.

Zie: https://www.caiway.nl/sit...devragen/overigetvsinhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
RalphMalph schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:58:
Gaat toch niet om analoge zenders, gaat er gewoon om dat je op de coax hetzelfde zenderpakket zou moeten hebben dan op de glas-aansluiting.

Zie: https://www.caiway.nl/sit...devragen/overigetvsinhuis
Ik snap je probleem. Dat is precies waarom ik al eerder in dit topic vroeg hoe dit zat:

Helix in "[Cogas] Glasvezel in Twente"

Daarop werd gereageerd dat dit gewoon kon. Van Caiway geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
sjoemie1985 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:10:
[...]

oke,

ik weet niet of je inmiddels die frequentie tabel al hebt gevonden?

maar hier staat vriezenveen etc wel tussen :)

http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml
Bedankt! Handig om in dit topic te hebben staan. Ik had zaterdag gebeld naar de helpdesk, daar kon men mij tussen een papieren-vliegtuigjes-battle door te woord staan en verder helpen.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31
devil-strike schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Staat je tv wel op nederlands? sommige tv's moeten daarop staan wil je dingen kunnen invoeren kwa zender zoeken.

Ander je beeld instellingen even opschrijven en je tv terug naar fabrieks instelling zetten.
TV staat op Nederlands.

Ik heb inmiddels via het menu: TV zenders opnieuw installeren wel de mogelijkheid om een frequentie in te stellen. Hier zijn ook de volgende instellingen mogelijk:

- Modus Signaalsnelheid (Automatisch of Handmatig)
- Voorgeprogrammeerde signaalsnelheden ( 6.900 en 6.875 ) < deze snelheden worden blijkbaar gebruikt voor automatisch.
- Signaalsnelheid 1 (zelf een signaalsnelheid instellen voor handmatig)
- Signaalsnelheid 2 (zelf een signaalsnelheid instellen voor handmatig)
- Stapgrootte van frequentie ( 1 Mhz of 8 Mhz)
- Analoge zenders (aan of uit)
- Terugzetten (terugzetten van oude instellingen)
- Klaar

Als ik op klaar druk kan ik de DVB-C frequentie van 369.00 instellen. Als de tv dan begint te zoeken duurt het erg lang en de voortgang blijft op 0.

Ik heb inmiddels geprobeerd om Analoge zenders uit en aan > voortgang blijft op 0
Stapgroote op 1MHz en 8MHz + Analoog uit en aan > Voortgang blijft wederom op 0

Moet ik iets bij signaalsnelheid instellen? Of kan ik het beter opgeven en het houden op de analoge zenders die er nu op staan 8)7

Als ik hier kijk https://www.caiway.nl/sit...twerkwaardenenfrequenties staat er wel een signaal snelheid van 6875 welke dus ook bij automatisch staat?

[ Voor 6% gewijzigd door IseT op 22-01-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Gaat Caiway/Cogas/Bam ook 's avonds gewoon door met storingen? Vanmiddag een paar mannetjes van Cogas rond zien lopen, maar verder verneem ik niks meer van enige partij.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:31
IseT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:38:
[...]
Ik heb inmiddels geprobeerd om Analoge zenders uit en aan > voortgang blijft op 0
ik zou eens nagaan of je uberhaupt wel signaal hebt. Dus de dvb-c instellingen even laten zitten en eerst proberen om de analoge zenders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
davides schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:16:
[...]

ik zou eens nagaan of je uberhaupt wel signaal hebt. Dus de dvb-c instellingen even laten zitten en eerst proberen om de analoge zenders in te stellen.
Analoge zenders heb ik gewoon. Geen signaal zou toch ook betekenen geen kanalen? Ik heb gewoon de analoge kanalen hoor :p Ooit een keer ingesteld op de tv en sindsdien niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniet er nog maar even van. Ik verwacht dat binnen een jaar, Caiway al een hoop analoge zenders heeft geschrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:31
als je analoog kanalen hebt, dan heb je inderdaad signaal.

Meeste tv's hebben 2 methodes om digitale kanalen in te stellen.
1. De frequentie (369.00), networkid (9004), modulatie (64QAM) en symboolsnelheid (6875 KS/s) invullen. Op frequentie 369 mhz wordt dan een overzichtje uitgezonden van alle kanalen die er zijn op het netwerk en de tv neemt dit overzicht dan over in het geheugen.
2. De tv gaat alle frequenties (100 mhz tm 899 mhz) in stapjes van 1 of 8 mhz één voor één af, en kijkt telkens of íe een tv kanaal tegenkomt. Eigenlijk de manier waarop het met analoge tv zenders instellen gaat, alleen dan voor dvb-c kanalen.

Het menu dat jij beschrijft, lijkt ten behoeve van methode 2. Terwijl je moet zoeken naar een menu scherm voor methode 1.

[ Voor 3% gewijzigd door davides op 22-01-2015 17:50 . Reden: networkid 9004 ipv 9008 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
je moet zowiezo handmatig kiezen en daar moet je meerdere zaken invullen zoals ook aangegeven bij caiway. Zowiezo netwerkfrequentie en id tevens kan ik de rest ook zelf invullen. Daarna pas laten scannen en dan moet het goedkomen. Je mist gewoon een aantal instellingen in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
davides schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:41:
als je analoog kanalen hebt, dan heb je inderdaad signaal.

Meeste tv's hebben 2 methodes om digitale kanalen in te stellen.
1. De frequentie (369.00), networkid (9004), modulatie (64QAM) en symboolsnelheid (6875 KS/s) invullen. Op frequentie 369 mhz wordt dan een overzichtje uitgezonden van alle kanalen die er zijn op het netwerk en de tv neemt dit overzicht dan over in het geheugen.
2. De tv gaat alle frequenties (100 mhz tm 899 mhz) in stapjes van 1 of 8 mhz één voor één af, en kijkt telkens of íe een tv kanaal tegenkomt. Eigenlijk de manier waarop het met analoge tv zenders instellen gaat, alleen dan voor dvb-c kanalen.

Het menu dat jij beschrijft, lijkt ten behoeve van methode 2. Terwijl je moet zoeken naar een menu scherm voor methode 1.
Het is inmiddels gelukt oOo Het handmatig instellen van de symboolsnelheid gaf de doorslag. Na een tijdje op 0% steken vond de tv eindelijk digitale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Voor wie nog wel op Ziggo zit: er is vanavond een landelijk storing met ontvangst via CI+ modules.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 17:14
Nergens last van hier :?

edit:
Ook het schakelen tussen zenders werkt gewoon

[ Voor 54% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-01-2015 20:40 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Nog even als opmerking naar aanleiding van verschillende televisie-aanbod tussen de glas en coax.
Dit is en blijft zo !

Als je dus wel een glasvezelverbinding hebt, dan heb je op de Entone een ander zenderaanbod/zenderindeling als op de rest van je televisies in huis die aangesloten zijn op de coax (bijv via een Humax).

Op de Entone krijg je het Caiway Basic TV pakket en op de Humax krijg je het Cogas/Twente pakket.
Dit is erg onhandig maar kan niet anders voorlopig. Kan me voorstellen dat in de loop van de tijd het zenderaanbod weer op de schop gaat en dat ze er toch 1 basis-pakket van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
RalphMalph schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:38:
Nog even als opmerking naar aanleiding van verschillende televisie-aanbod tussen de glas en coax.
Dit is en blijft zo !

Als je dus wel een glasvezelverbinding hebt, dan heb je op de Entone een ander zenderaanbod/zenderindeling als op de rest van je televisies in huis die aangesloten zijn op de coax (bijv via een Humax).

Op de Entone krijg je het Caiway Basic TV pakket en op de Humax krijg je het Cogas/Twente pakket.
Dit is erg onhandig maar kan niet anders voorlopig. Kan me voorstellen dat in de loop van de tijd het zenderaanbod weer op de schop gaat en dat ze er toch 1 basis-pakket van maken.
Ok, dat is dan niet anders. Maar hoe zit het met TV Plus? Stel dat ik dit afneem met een G200 abo, krijg ik dan ook TV Plus via de coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Ja, je zou ook TV Plus krijgen, heb ik ook. Maar weet dus nog niet welk Plus-aanbod. Of het Caiway , of het oude-Ziggo (want dat heeft Caiway ook overgenomen). Ik heb nu op de coax het volledige aanbod van zenders ivm "2 maand alles", dus ook film en hbo. Maar ben benieuwd wat daar na 2 maand van over blijft, maar het lijkt nu het Plus-pakket van oud-Ziggo.

Dit "2 maand alles" heb ik alleen op de coax en niet op de glas-aansluiting.
Op de glas heb ik wel degelijk TV Plus van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[rant]

Goed, even een samenvatting over wat er de afgelopen 2 dagen is gebeurd:

Gisterochtend ging Ziggo hier van de kabel, logischerwijze hadden we vanaf dat moment geen Internet en/of telefonie meer, TV kijken ging prima en werkte ook netjes zonder enig probleem.

Ik direct aan de lijn hangen met Caiway dat het modem nog steeds weigerde contact te maken met de wijkcentrale, hierbij werd mij verteld dat er al een storingsmelding was gemaakt vanwege reacties op Tweakers (netjes) maar dat ze hierbij nog een contactnummer moesten hebben. (De DM die ik hier op Tweakers had gekregen van Caiway had ik nog niet gezien, daar vroegen ze ook om een contactnummer)

Netjes mijn 06 achtergelaten met de mededeling dat ze aan hun kant gingen kijken of ze wat konden doen, en dat ik anders zo spoedig mogelijk zou worden gebeld om een afspraak te maken met een monteur.

De rest van de dag helemaal niks meer van Caiway vernomen, een aantal mannetjes van Cogas rond zien lopen in de straat maar verder ook helemaal niks meer. (Caiway: Geen contact is ook contact)

Vanochtend lichtelijk geïrriteerd weer aan de lijn gehangen met Caiway, waarbij ik tot mijn verbazing te horen krijg dat het contactnummer bij de melding onze vaste lijn is en dat ze hierop geen gehoor kregen. ( Zou je denken..? )

Opnieuw mijn 06 achtergelaten en ik zou binnen een uur worden gebeld door hun of door een monteur.

Iets meer als een uur later staat er een Cogas monteur voor de deur ( :+ ) zonder afspraak of wat, deze man heeft eventjes bij ons getest en aan de wijkcentrale kant de kabel aangesloten.

Mooi dat alles nu is opgelost, maar dat is toch geen manier van handelen? Om nog niet te beginnen over het feit dat er een termijn van 5 werkdagen word gehanteerd voor het oplossen van storingen.

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit valt nog mee voor Caiway hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:50
D4NG3R schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:16:
[rant]

Goed, even een samenvatting over wat er de afgelopen 2 dagen is gebeurd:

Gisterochtend ging Ziggo hier van de kabel, logischerwijze hadden we vanaf dat moment geen Internet en/of telefonie meer, TV kijken ging prima en werkte ook netjes zonder enig probleem.

Ik direct aan de lijn hangen met Caiway dat het modem nog steeds weigerde contact te maken met de wijkcentrale, hierbij werd mij verteld dat er al een storingsmelding was gemaakt vanwege reacties op Tweakers (netjes) maar dat ze hierbij nog een contactnummer moesten hebben. (De DM die ik hier op Tweakers had gekregen van Caiway had ik nog niet gezien, daar vroegen ze ook om een contactnummer)

Netjes mijn 06 achtergelaten met de mededeling dat ze aan hun kant gingen kijken of ze wat konden doen, en dat ik anders zo spoedig mogelijk zou worden gebeld om een afspraak te maken met een monteur.

De rest van de dag helemaal niks meer van Caiway vernomen, een aantal mannetjes van Cogas rond zien lopen in de straat maar verder ook helemaal niks meer. (Caiway: Geen contact is ook contact)

Vanochtend lichtelijk geïrriteerd weer aan de lijn gehangen met Caiway, waarbij ik tot mijn verbazing te horen krijg dat het contactnummer bij de melding onze vaste lijn is en dat ze hierop geen gehoor kregen. ( Zou je denken..? )

Opnieuw mijn 06 achtergelaten en ik zou binnen een uur worden gebeld door hun of door een monteur.

Iets meer als een uur later staat er een Cogas monteur voor de deur ( :+ ) zonder afspraak of wat, deze man heeft eventjes bij ons getest en aan de wijkcentrale kant de kabel aangesloten.

Mooi dat alles nu is opgelost, maar dat is toch geen manier van handelen? Om nog niet te beginnen over het feit dat er een termijn van 5 werkdagen word gehanteerd voor het oplossen van storingen.

[/rant]
Begrijp ik nou goed dat je al een coax abonnement bij Ziggo had en nu een coax abonnement hebt bij Caiway en dat er alsnog een kabel aangesloten moet worden in de wijk centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Coax > Glas.

Glas moet in de wijkcentrale worden doorgepatched, en Cogas staat er (als ik medetweakers mag geloven) nogal bekend om hier slecht in te zijn. Echter ligt mijn irritatie momenteel bij Caiway door de _extreem_ slechte klantenservice en storingslijn.

[ Voor 91% gewijzigd door D4NG3R op 23-01-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 18:41
D4NG3R schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:43:
Coax > Glas.

Glas moet in de wijkcentrale worden doorgepatched, en Cogas staat er (als ik medetweakers mag geloven) nogal bekend om hier slecht in te zijn. Echter ligt mijn irritatie momenteel bij Caiway door de _extreem_ slechte klantenservice en storingslijn.
Ik moet wel zeggen dat ik weiger om nog zelf te bellen naar één of andere klantenservice. Tegenwoordig doe ik alles via Twitter. Het staat dan zwart-op-wit, je kunt wat sneller een extra berichtje sturen ipv dat je moet bellen, en het is openbaar waardoor ik het idee heb dat er sneller wat mee gedaan wordt. Caiway heeft op Twitter in ieder geval een goed team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gaat nogal lastig als je heel Twitter niet op kan omdat je geen internet hebt hé. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
Als je op Tweakers kan, kan je Twitter ook bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb geen Twitter account (en wil er ook geen) en kon niet bij mijn mail gisteren, hoe had ik ooit een account moeten aanmaken?

Ga van hun probleem nou niet mijn probleem maken. :')

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Mwah, blijft een slap excuus voor een Tweakert. Maar goed :) Je zal wel gelijk hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Neyluzz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:14:
Mwah, blijft een slap excuus voor een Tweakert. Maar goed :) Je zal wel gelijk hebben ;)
Hoewel je een punt hebt, is het natuurlijk van de zotte, dat iets gemeld aan de klantenservice via telefoon, niet wordt opgepakt en via een publiek medium als Twitter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het wordt wél opgepakt. Maar niet snel genoeg als dat hij verwacht had. Als je het proces van een storingsmelding op een helpdesk begrijpt, zal je ook begrijpen waarom er in de ogen van een klant ''te laat'' op wordt geageerd. :)

Maar ik begrijp het wel. Als je Cogas door de straat ziet hobbelen en je storing wordt niet opgelost geeft dat een raar gevoel. :o

[ Voor 28% gewijzigd door Neyluzz op 24-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb ruim een jaar stage gelopen bij een helpdesk, vertel mij niet wat snel en/of traag is. De snelheid waarop het opgepakt werd is ook niet het probleem, lees mijn verhaal hierboven nog even een keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik denk dat ik een helder beeld van jouw situatie heb. Maar goed, einde discussie wat mij betreft. Je verbinding werkt. Dat is super.

[ Voor 12% gewijzigd door Neyluzz op 24-01-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klantenservice van Caiway is gewoon bagger. Dat blijkt ook iedere keer uit de providermonitor van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17
De telefonische helpdesk kon mij ook niet helpen, er wordt van alles beloofd en ze weten van niks.

Via Twitter werd mijn probleem uiteindelijk wel opgelost. Blijkbaar heeft Caiway daar betere medewerkers zitten. Nog wel een boel werk aan de winkel verder bij de Caiway support afdeling.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 18:41
D4NG3R schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:46:
Ik heb ruim een jaar stage gelopen bij een helpdesk, vertel mij niet wat snel en/of traag is. De snelheid waarop het opgepakt werd is ook niet het probleem, lees mijn verhaal hierboven nog even een keer door.
Met een smartphone en 4G is Twitter een prima mogelijkheid ;)
Het probleem met Caiway is dat alle storingen doorgezet moeten worden naar Cogas, omdat Cogas netwerkbeheerder is. Vanaf daar duurt het langer.
En waarom bij Caiway Twitter een beter medium is dan telefonisch weet ik ook niet. Misschien dat er meer ervaren medewerkers op Twitter zitten? Bij de telefonische klantenservice krijg je toch meestal een echte student aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01
Heb nu paar dagen mn kabel pakket binnen van caiway. Dat coax kabeltje wat er bij zit hoef je toch niet perse te gebruiken? Je kunt toch ook die coax kabel blijven gebruiken wat er altijd al aanzat en dan aan die modem doen?

En stel dat ik denk eind van de maand ik wil over naar glas, dan kan dat toch gewoon zonder veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Dankjewel voor de goede woorden over ons Webcare-team.

@jaooie17, die oude coaxkabel kan je blijven gebruiken. Geen enkel probleem. Overstappen naar glas is ook geen probleem. Je kan dan direct overstappen zodra je dat wilt.

Caiway Webcare

^NL

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
En dat Caiway en Cogas wat slechter te bereiken zijn op dit moment is ook nog niet zo heel vreemd aangezien er duizenden, misschien wel tienduizenden mensen op hun netwerk worden gemigreerd op dit moment :P

Stiekem hoop ik dat bij ons alles vlekkeloos gaat verlopen.

Communicatie gaat tot zover perfect. Afgelopen week het pakket mogen ontvangen samen met 3 smart cards.

Van elke stap word ik per SMS en e-mail op de hoogte gehouden.

3 februari is de dag dat wij in Vriezenveen "overgaan", en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed gaat komen :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Misschien een domme vraag, maar op het glasvezel modem van Caiway zitten 4 internet poorten. Bij mij schijnt alleen 1 te werken, als ik poort 2 direct gebruik zonder router heb ik geen internet, alleen vanaf poort 1. Is dit normaal dat alleen poort 1 werkt? Waarom zijn de overige 3 er dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Dat klopt. Waarschijnlijk heb je een glasvezelpakket zonder interactieve televisie. Dan werkt inderdaad alleen poort 1 op het glasvezelmodem. Op poort 1 sluit je vervolgens een router aan. De netwerkaansluitingen op je router kan je vervolgens gebruiken voor je apparaten.

Poort 2 op het glasvezelmodem wordt alleen gebruikt als je interactieve televisie afneemt. Poort 3 en 4 worden nog niet gebruikt voor andere doeleinden.

Caiway Webcare

^NL

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Bij mijn ouders in Geesteren is er nog steeds geen signaal. We hebben het installatie pakket bijna 3 weken geleden gekregen.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 12:01
Masselink schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:57:
Bij mijn ouders in Geesteren is er nog steeds geen signaal. We hebben het installatie pakket bijna 3 weken geleden gekregen.
Wanneer zou je abonnement ingaan dan?

Aansluiten in de wijkcentrale zal dan nog moeten gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Nee. Ik ben al aangesloten. Activeren lukt niet. Mag zeker alleen zonder router?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ook met router gaat het prima mits je het opgegeven IP gebruikt ipv de url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Is het normaal dat je op dit moment alleen maar mails kunt ontvangen met de caiway mail. Ik kan geen mails versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Lijkt mij dat je de smtp server van ziggo moet gebruiken zolang je op ziggo netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Als je nog met een Ziggo mailadres zit moet je idd de ziggo smtp pakken, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik heb een vaag probleem hier. Afgelopen week de Genexis modem aangesloten met mijn Asus router.

Heb achter de router een Synology Nas zitten, die ik altijd kon benaderen via een verkort synology.me adres.
Poort 5000 had ik geforward naar de Nas via de router.

Sinds het Genexis modem kan ik dit adres niet meer benaderen, ook niet via het ip adres van Caiway. Heel soms lukt het ook wel. Maar de meeste keren niet.

Er zit toch geen firewall in het modem?

[ Voor 6% gewijzigd door Roger_Rabbit op 25-01-2015 13:44 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Roger_Rabbit schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:44:
Ik heb een vaag probleem hier. Afgelopen week de Genexis modem aangesloten met mijn Asus router.

Heb achter de router een Synology Nas zitten, die ik altijd kon benaderen via een verkort synology.me adres.
Poort 5000 had ik geforward naar de Nas via de router.

Sinds het Genexis modem kan ik dit adres niet meer benaderen, ook niet via het ip adres van Caiway. Heel soms lukt het ook wel. Maar de meeste keren niet.

Er zit toch geen firewall in het modem?
Ik weet niet zeker of het glasvezelmodem die van Genexis is, maar op mijn glasverbinding heb ik nog geen geblokkeerde poort gevonden. Misschien poort 25, maar mail thuis hosten wil ik eigenlijk niet aan beginnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Er worden geen poorten geblokkeerd. Grof gezegd het enige dat het modem doet is VLAN's splitsen, bandbreedte instellen en telefonie afhandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Neyluzz op 26-01-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:17
Weet iemand hoe het zit met de digitale TV via de Coax kabel na e migratie van Ziggo naar Caiway?
Wij hebben een alles in 1 Glas pakket (G100) en kijken dus TV via de coax kabel.

Als het signaal is overgezet van Ziggo naar Caiway, moet je dan nog iets doen met je TV. Zenders opnieuw zoeken met bepaalde nieuwe frequentie instellingen? Of blijft alles gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
https://www.twentestaptov...tgesteldevragen/televisie

Staat gewoon op de site van caiway. Bekijk het gedeelte waar zenderwaarde staat. Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Migow op 26-01-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
dominition schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:24:
Als je nog met een Ziggo mailadres zit moet je idd de ziggo smtp pakken, anders werkt het niet.
Heeft niks met ziggo mail adres te maken, maar met het netwerk waar je op zit.

Smtp servers van providers zijn (gelukkig) geen open relays.

Sommige providers ondersteunen beveiligde smtp servers, maar ik denk niet dat caiway dit ondersteund (ziggo ook niet zover ik weet).

[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 26-01-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:17
Migow schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:15:
https://www.twentestaptov...tgesteldevragen/televisie

Staat gewoon op de site van caiway. Bekijk het gedeelte waar zenderwaarde staat. Succes
Thx. Had al gezocht op de website maar dus gewoon dit stukje gemist :)
Zo te zien blijven de instellingen hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 24-09 21:58
Grolsch schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Heeft niks met ziggo mail adres te maken, maar met het netwerk waar je op zit.

Smtp servers van providers zijn (gelukkig) geen open relays.

Sommige providers ondersteunen beveiligde smtp servers, maar ik denk niet dat caiway dit ondersteund (ziggo ook niet zover ik weet).
Ik denk dat beiden providers dit ondersteunen. Van Caiway weet ik het zeker:

Inkomend
Adres: pop.caiway.nl
Poort: 110 [of 995 ssl of 110 tls]
Verificatie: emailadres + pass

Uitgaand
Adres: smtp.caiway.nl
Poort: 25 [of 465 ssl of 587 tls]
Verificatie: emailadres + pass (alleen ssl/tls)

Word sinds dit jaar aangeboden: https://www.caiway.nl/site/...
Goeie keuze van Caiway dit aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
MasterM schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 01:19:
[...]

Ik denk dat beiden providers dit ondersteunen. Van Caiway weet ik het zeker:

Inkomend
Adres: pop.caiway.nl
Poort: 110 [of 995 ssl of 110 tls]
Verificatie: emailadres + pass

Uitgaand
Adres: smtp.caiway.nl
Poort: 25 [of 465 ssl of 587 tls]
Verificatie: emailadres + pass (alleen ssl/tls)

Word sinds dit jaar aangeboden: https://www.caiway.nl/site/...
Goeie keuze van Caiway dit aan te bieden.
Wellicht is er een hele goede reden om de mail van Caiway te gebruiken, maar ik snap het niet: 1 van de grootste pijnpunten van het verdwijnen van Ziggo, was dat daarmee ook de @ziggo en @home mail adressen verdwijnen.
Het is toch niet handig om je dan nu weer op te hangen aan de email van de provider? Straks wil je alsnog overstappen op een ander en zit je hierdoor weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Jup, gewoon lekker gmail of outlook.com gebruiken, heb je ook geen last meer van dat sorot mailadressen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ik heb er wel weer een mailadres van, maar dat komt meer omdat ik ook al een gmail adres heb maar die niet wil gebruiken voor mn normale mails.

2 Gmail adressen heb ik niet zo'n trek in met het aan en afmelden, dus maar even een caiway.net account aangemaakt.

We gaan toch niet switchen naar een andere aanbieder, dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Je krijgt de facturen van Caiway toch ook via het Caiway mailadres toegestuurd? Bij Ziggo kon je je eigen mailadres instellen. Maar schijnt hier nog niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dominition schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:39:

We gaan toch niet switchen naar een andere aanbieder, dus geen probleem :)
Dat dacht ik ook bij Ziggo. Helaas heb je niet alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roger_Rabbit schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:41:
Je krijgt de facturen van Caiway toch ook via het Caiway mailadres toegestuurd? Bij Ziggo kon je je eigen mailadres instellen. Maar schijnt hier nog niet mogelijk te zijn.
Gmail lekker je @caiway adres laten pollen. Alles in 1 inbox. Doe ik ook met mijn Ziggo mailadres.

Nog ene paar dagen genieten van interactieve TV op onze Humax :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ik gebruik een eigen domein voor mijn mail. Maar inderdaad kan hem aan mijn gmail koppelen.
Bij Ziggo kon je de facturen gewoon naar een willekeurig mailadres sturen.

Zou mooi zijn als dit bij Caiway ook kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen mijn alles in 1 kabelpakket geinstalleerd, de tv deed al gewoon alleen de humax er tussenuit gehaald (ideaal 1 afstandsbediening). Modem aangesloten, binnen een half uur branden de lampjes, eigen router op stroom aangesloten. De wifi deed het meteen weer, de telefoon aangesloten. Net thuis gekomen en de telefoon doet het ook met mijn eigen oude telefoonnr. Bij deze mijn complimenten voor Caiway, want dit ging heel makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
Meer mensen geen beeld in Twente?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Caiway of Ziggo? Op Ziggo wel beeld hier, namelijk.

Of misschien is vandaag de overgang van Ziggo naar Caiway ingezet bij jou?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:21
Werkt nu weer, vreemd. Zal er wel mee te maken hebben..

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Als het nog werkt als je je smartcard eruit haalt, dan zit je nu via Caiway te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dennisfr schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Wellicht is er een hele goede reden om de mail van Caiway te gebruiken, maar ik snap het niet: 1 van de grootste pijnpunten van het verdwijnen van Ziggo, was dat daarmee ook de @ziggo en @home mail adressen verdwijnen.
Het is toch niet handig om je dan nu weer op te hangen aan de email van de provider? Straks wil je alsnog overstappen op een ander en zit je hierdoor weer vast.
Allen: betekent de aanpassing die Caiway heeft gemaakt dat we dus op alle devices nu de mail binnen kunnen trekken en dat dit dus niet maar 1x kan maar op alle devices?

Dat wil zeggen trek ik mijn mail binnen via mijn PC dan kan ik dezelfde mail ook op mijn I-pad binnenhalen?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Niet zoals je bij Ziggo gewend bent met IMAP. Het enige wat Caiway nu als 'extra' aanbiedt is encryptie. Ophalen gaat nog steeds met POP3 (maar dan wel over SSL/ TLS).

Je kunt echter wel je mailclient op je PC op zo'n manier configureren dat die de mail op de server laat staan, zodat je die ook op je iPad kunt binnenhalen. Handig is wel om ook in in de client in te stellen dat mail na x dagen verwijderd wordt, want anders heb je na een tijdje een volle mailbox en kun je geen mail meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
dominition schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:24:
Een kennis van mij zegt dat tie wel al kan versturen met zn caiway mail. Ik gebruik wel ms office outlook 2007, daar kan het toch niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:48
jaaoie17 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:53:
[...]

Een kennis van mij zegt dat tie wel al kan versturen met zn caiway mail. Ik gebruik wel ms office outlook 2007, daar kan het toch niet aan liggen.
Dit kan, als de kennis geauthenticeerd email verstuurt kan je zowel buiten als binnen het Caiway-netwerk mailen.
Ongeauthenticeerd is alleen mogelijk binnen het Caiway-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jaap-Jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:25:
Niet zoals je bij Ziggo gewend bent met IMAP. Het enige wat Caiway nu als 'extra' aanbiedt is encryptie. Ophalen gaat nog steeds met POP3 (maar dan wel over SSL/ TLS).

Je kunt echter wel je mailclient op je PC op zo'n manier configureren dat die de mail op de server laat staan, zodat je die ook op je iPad kunt binnenhalen. Handig is wel om ook in in de client in te stellen dat mail na x dagen verwijderd wordt, want anders heb je na een tijdje een volle mailbox en kun je geen mail meer ontvangen.
Dan blijf ik Outlook gebruiken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
Erikrijnders schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:31:
[...]

Dan blijf ik Outlook gebruiken :-(
???

Als je nou verstandig bent maak je een Gmail account aan ipv de caiway-mail te gebruiken. Zo voorkom je dat je over een x aantal jaar weer van mail adres moet veranderen én bij Gmail is IMAP wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik snap ook niet waarom weer veel mensen een @caiway adres nemen. Blijkbaar hebben die niet geleerd hiervan. Neem nooit een provider mail want je maakt je zelf extra gebonden aan je provider.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Awsom schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:58:
[...]

???

Als je nou verstandig bent maak je een Gmail account aan ipv de caiway-mail te gebruiken. Zo voorkom je dat je over een x aantal jaar weer van mail adres moet veranderen én bij Gmail is IMAP wel mogelijk.
Outlook kun je overal inzien zonder al te veel geklooi = exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Aah. Outlook.com. (Microsoft Office) Outlook is een emailclient en wordt meestal bedoeld als iemand 'Outlook' zegt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-01-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:01
Jaap-Jan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:25:
Ik wist nog geen eens dat Ziggo IMAP aanbood? Laatste keer dat ik keek hadden ze alleen POP.

Ook wel belachelijk dat er nog POP wordt aangeboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Windows 8 mailprogramma al niet meer kan omgaan met pop3. Dan kan Caiway toch niet anders dan heel snel met imap komen ?

Zo maakt Caiway zich alleen maar belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:45:
Als Windows 8 mailprogramma al niet meer kan omgaan met pop3. ...
Waar haal je dat vandaan? Volgens mij heeft niemand dat beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:01
wurtel schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Volgens mij heeft niemand dat beweerd.
Als ik goed herinner: de Mail-app in Windows 8 Modern UI kan NIET overweg met POP.
(Heb 1,5 jaar Surface 2 gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Klopt gents. De standaard Windows 8 mail client ondersteunt geen POP. Dan moet je Windows Live Mail installeren, die kan daar nog wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Moest de poortnummer veranderen en op ssl zetten en verificatie moest aan op mails te kunnen versturen. De caiway ga ik toch niet echt gebruiken . Vind wel vreemd dat het standaard niet werkt. Of zal het echt komen dat ik nog niet op Caiway zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:41:
Ik krijg de facturen toch echt op mijn eigen e-mailadres binnen. Of ik dat heb aangepast in "Mijn Caiway" of dat het automatisch is gegaan bij het aanmelden weet ik niet meer. Daaruit blijkt ook wel hoe triviaal het moet zijn geweest, want als het moeite had gekost had ik het mij vast nog wel herinnerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

jaaoie17 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:35:
Moest de poortnummer veranderen en op ssl zetten en verificatie moest aan op mails te kunnen versturen. De caiway ga ik toch niet echt gebruiken . Vind wel vreemd dat het standaard niet werkt. Of zal het echt komen dat ik nog niet op Caiway zit?
Ja, dat komt daardoor, omdat (zoals al eerder gezegd) providers geen open relays draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
jurrie schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:40:
[...]

Ik krijg de facturen toch echt op mijn eigen e-mailadres binnen. Of ik dat heb aangepast in "Mijn Caiway" of dat het automatisch is gegaan bij het aanmelden weet ik niet meer. Daaruit blijkt ook wel hoe triviaal het moet zijn geweest, want als het moeite had gekost had ik het mij vast nog wel herinnerd.
Kan ik be-amen. Te simpel om te onthouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik kom na de migratie niet op de newsserver van Caiway? Welke stappen moet ik volgen, de gebruikersnaam en wachtwoord pakt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou een payserver nemen. ISP newsservers zijn vrijwel allemaal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:03:
Ik zou een payserver nemen. ISP newsservers zijn vrijwel allemaal bagger.
Vreemd die van caiway is hoog aangeschreven en caiway durft zijn normale klanten hier 5 euro per maand voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
$ host news.caiway.nl
news.caiway.nl is an alias for news.kabelfoon.nl.
news.kabelfoon.nl has address 91.223.220.18
$ host 91.223.220.18
18.220.223.91.in-addr.arpa domain name pointer vip18.xennanews.com.
$ whois xennanews.com
...
Registrant Organization: XS News BV

Oftewel Caiway besteedt het ook gewoon uit aan een echte usenet provider. Zie ook www.xennanews.com / www.xsnews.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wurtel schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:05:
$ host news.caiway.nl
news.caiway.nl is an alias for news.kabelfoon.nl.
news.kabelfoon.nl has address 91.223.220.18
$ host 91.223.220.18
18.220.223.91.in-addr.arpa domain name pointer vip18.xennanews.com.
$ whois xennanews.com
...
Registrant Organization: XS News BV

Oftewel Caiway besteedt het ook gewoon uit aan een echte usenet provider. Zie ook www.xennanews.com / www.xsnews.nl
Yep, nu er nog opkomen, want met mijn inlog en wachtwoord lukt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Erikrijnders schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:26:
[...]

inlog incl. @caiway.nl neem ik aan? Zo ja dan helpdesk bellen... of misschien duurt het gewoon eventjes. Misschien 1 febr. wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Erikrijnders schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Je weet dat je hier je internetwachtwoord moet hebben en niet die van mijncaiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
brni schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:19:
[...]

Je weet dat je hier je internetwachtwoord moet hebben en niet die van mijncaiway?
Ik heb inmiddels van Caiway al zo veel wachtwoorden dat ik nu echt niet meer weet welk wachtwoord waar bij hoort....

Is het internetwachtwoord gelijk aan het ingestelde wachtwoord van Mijncaiway?
En mijn inlognaam? De naam die ik heb gewijzigd bij Mijn Caiway?

Het zou handig zijn wanneer Caiway gewoon 1 inlog en 1 wachtwoord gebruikt voor alles. Hier is niet meer uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Erikrijnders schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb inmiddels van Caiway al zo veel wachtwoorden dat ik nu echt niet meer weet welk wachtwoord waar bij hoort....

Is het internetwachtwoord gelijk aan het ingestelde wachtwoord van Mijncaiway?
En mijn inlognaam? De naam die ik heb gewijzigd bij Mijn Caiway?

Het zou handig zijn wanneer Caiway gewoon 1 inlog en 1 wachtwoord gebruikt voor alles. Hier is niet meer uit te komen.
Dat ligt vooral aan jezelf.

Nee, dat zeg ik net.
Ja.

Inloggen bij news is gewoon exact hetzelfde als inloggen op je hoofdmail (de .nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat een nieuws server gewoon gratis moet zijn, net zoals bij Ziggo.

Caiway biedt al zo weinig extra's ten opzichte van de andere aanbieders, daar mag best weleens wat tegenover staan.

Geen WIFI spots
Geen mobiele abonnementen
Geen vijf smartcards
Geen IMAP server
Geen onbeperkt bellen voor onder de tien euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
Vraagje. Ik heb zojuist alles aangesloten en de verbinding werkt alles een zonnetje :-). Alleen Nu het volgende... Met mijn Ziggo verbinding was mijn modem als DHCP ingesteld voor de rest van het netwerk. Nu wil ik dit het liefst zo houden, maar weet niet of dit kan..

Hoe kan ik inloggen op het Glasvezel modem van Caiway? Volgens de sticker moet dit via http://router kunnen, maar dit werkt niet. Weet iemand het ip-adres via welke ik het modem kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Dat regel je toch in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Rohem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:36:
Vraagje. Ik heb zojuist alles aangesloten en de verbinding werkt alles een zonnetje :-). Alleen Nu het volgende... Met mijn Ziggo verbinding was mijn modem als DHCP ingesteld voor de rest van het netwerk. Nu wil ik dit het liefst zo houden, maar weet niet of dit kan..

Hoe kan ik inloggen op het Glasvezel modem van Caiway? Volgens de sticker moet dit via http://router kunnen, maar dit werkt niet. Weet iemand het ip-adres via welke ik het modem kan benaderen?
Dat doe je in de router

start -> cmd -> ipconfig -> Default gateway is het ip van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
Isane schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Dat doe je in de router

start -> cmd -> ipconfig -> Default gateway is het ip van je router.
Ok snap ik, en het glasvezelmodem zelf? Kan ik daar ook bij net als dat bij Ziggo mogelijk is/was :? ? Want daar gaat het me namelijk om.

EDIT Volgens mij snap ik het al... De modem 'modemt' alleen, klopt dat? Zie namelijk dat mijn router een publiek ip-adres heeft. Dus dat zal ook verklaren waarom ik daar verder niet bij kan.. Wel vreemd dat er een sticker op zit die aangeeft dat ik er via http://router bij moet kunnen komen... :? 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Rohem op 31-01-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Ja die sticker had ik er ook los bij. Maar als je er een router achter zet kom je er niet in. Misschien wel rechtstreeks. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Heb nog steeds een vreemd probleem dat ik niet via de domeinnaam van mijn Synology server kan inloggen. Op mijn eigen netwerk maakt hij gewoon geen verbinding. Wel via mijn telefoon als ik via 4g verbinding maak.

Met het Ziggo modem en dezelfde router had ik dit probleem niet. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Rohem schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Ok snap ik, en het glasvezelmodem zelf? Kan ik daar ook bij net als dat bij Ziggo mogelijk is/was :? ? Want daar gaat het me namelijk om.

EDIT Volgens mij snap ik het al... De modem 'modemt' alleen, klopt dat? Zie namelijk dat mijn router een publiek ip-adres heeft. Dus dat zal ook verklaren waarom ik daar verder niet bij kan.. Wel vreemd dat er een sticker op zit die aangeeft dat ik er via http://router bij moet kunnen komen... :? 8)7
Bij Ziggo kon je alleen maar verbinding maken met het router gedeelte van de modem/router :)

De modem ontvangt alleen maar een signaal. De router zorgt er ervoor dat beide netwerken met elkaar kunnen praten.
Pagina: 1 ... 31 ... 59 Laatste