Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
Er is keuze.

Iedereen is vrij om te leveren op het Cogas glasvezelnetwerk.

Wat voor jou een zielig aanbod is, is voor een ander een super aanbod (lees, hogere snelheid dan Caiway bijvoorbeeld).

CBizz is een zelfstandige organisatie.

Jouw opmerkingen zijn zo subjectief als de pest.

Jíj moet klagen bij de desbetreffende providers, niet hier.

Gezwijmel dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Neyluzz op 16-01-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof je dat formeel iedereen vrij is om te leveren op het CIF glasvezelnetwerk. Maar in de praktijk valt het me op dat het behalve in het Cogas gebied nergens gebeurt.
Alle aanbieders kiezen om wat voor reden dan ook voor het Reggefiber netwerk.

Als ik dat structureel zie, vraag ik me af, waarom wil er niemand op het CIF netwerk?
Ligt dat aan CIF ? Ik vermoedt van wel, want bij Reggefiber kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Kijk, nu gaan we praten. Constructief kritiek leveren is iets wat ik waarderen kan.

Ik denk dat de voornaamste redenen zijn dat er mogelijk hogere kosten zijn per actieve aansluiting. Daarnaast spelen de huidige actieve abonnees bij Caiway mogelijk een rol bij het leveren in het CIF gebied. Probeer dan maar eens klanten bij een andere provider weg te snoepen. Afgezien daarvan vermoed ik dat het wholesale-aanbod van CIF nog in de kinderschoenen staat. Je moet niet vergeten dat in verhouding tot Reggefiber/KPN, CIF/Caiway nog relatief onbekend is met het leveren van glasvezeldiensten.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is (lees: verbeteren wholesale-aanbod, meer ervaring opdoen) voordat andere grote ISP's willen gaan leveren.

Je zegt dat het je opvalt dat vooral in het Cogas gebied er nieuwe aanbieders aantreden. En dat valt mij ook op. Ik vermoed dat dat komt door de grote weer/opstand die zich heeft voorgedaan in de laatste twee maanden van 2014. Andere providers hebben potentie gezien in het leveren van diensten over het glasvezelnetwerk van Cogas en hebben daar (heel verstandig) op geanticipeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Neyluzz op 16-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 12:01
Cogas gebied is niet bijster groot, je moet wel een bepaald aantal afnemers hebben wil het rendabel zijn voordat een provider op een netwerk gaat.

Als er opeens 8 op zitten, moeten ze allemaal een x aantal klanten hebben om winst te maken.

Teveel aanbieders op een netwerk werkt versnippering in de hand, en dan draait niemand winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

dominition schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:01:
Cogas gebied is niet bijster groot, je moet wel een bepaald aantal afnemers hebben wil het rendabel zijn voordat een provider op een netwerk gaat.

Als er opeens 8 op zitten, moeten ze allemaal een x aantal klanten hebben om winst te maken.

Teveel aanbieders op een netwerk werkt versnippering in de hand, en dan draait niemand winst.
Ik denk dat we daarom ook al kunnen vergeten dat er nog meer opkomen. Er zitten er al "4" op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het hele CIF gebied is toch aanzienlijk groter!!!
Dan kunnen daar inclusief het Cogas gebied toch aardig wat klanten gewonnen worden.

Als je ziet wat voor extra's je krijgt bij bijvoorbeeld KPN, zoals Spotify premium en familie korting.
Caiway kent niks van dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:45:
Dan kunnen daar inclusief het Cogas gebied toch aardig wat klanten gewonnen worden.

Als je ziet wat voor extra's je krijgt bij bijvoorbeeld KPN, zoals Spotify premium en familie korting.
Ik ga uit van niks, dan kan het alleen maar meevallen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe lang duurt het doorpatchen van de glasvezel ongeveer? Aan de telefoon werd mij verteld dat we het aansluitpakket een week voordat we aangesloten zouden worden ontvangen, vorige week vrijdag (oorspronkelijke datum was donderdag, maar toen was niemand thuis) kregen we het pakket.

Ondertussen knippert <> op het modem nog steeds mooi door zonder verder iets te doen. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:45:

Ik weet niet of er wel zoveel zullen overstappen. KPN is niet bepaald goedkoop, en biedt verder ook niet veel bijzonders waardoor je een overstap zou overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
dominition schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:37:
[...]

Ik weet niet of er wel zoveel zullen overstappen. KPN is niet bepaald goedkoop, en biedt verder ook niet veel bijzonders waardoor je een overstap zou overwegen.
max 10 tuners
spotify
begin gemist
6 opnames tegelijk
itvonline (inc opnames terug kijken
kpn compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:20:
Ik geloof je dat formeel iedereen vrij is om te leveren op het CIF glasvezelnetwerk. Maar in de praktijk valt het me op dat het behalve in het Cogas gebied nergens gebeurt.
Alle aanbieders kiezen om wat voor reden dan ook voor het Reggefiber netwerk.

Als ik dat structureel zie, vraag ik me af, waarom wil er niemand op het CIF netwerk?
Ligt dat aan CIF ? Ik vermoedt van wel, want bij Reggefiber kan het wel.
De timing is hier ook een issue: toen in het najaar het afscheid van Ziggo werd aangekondigd, deed men het voorkomen dat er helemaal geen keuze was (Ziggo zou per januari vertrekken, en pas in de loop van 2015 zouden er meer glasvezel aanbieders toegelaten worden). Ook was destijds (en deels is) het glasnetwerk nog niet opgeleverd.

De vraag is, of en wanneer die grote aanbieders door CIF benaderd zijn. Grote bedrijven als KPN e.d. kunnen niet binnen enkele dagen/weken schakelen. En als de markt eenmaal verdeeld is, heeft het geen zin meer. Het gros van de mensen vind één overstap wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
harryslinger schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:51:
[...]

max 10 tuners
spotify
begin gemist
6 opnames tegelijk
itvonline (inc opnames terug kijken
kpn compleet
Ja, maar voor extra tuners ben je ook meer kwijt.

Je hebt geen digitaal pakket via de coax, allemaal dingen die je moet meewegen.

Naar mijn mening bied Caiway voor het geld veel, en hebben sommige andere aanbieders misschien iets meer extra's, maar deze betaal je linksom of rechtsom gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:30
Caiway heeft het lek boven, ik heb inmiddels wel beeld op sbs9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedmetal35 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:40:
Caiway heeft het lek boven, ik heb inmiddels wel beeld op sbs9!
Klopt, ik ook 😄, hulde aan de toch snelle response en afwikkeling van caiway, mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
Mijn installatie pakket is onderweg en ontvang ik vandaag. Het pakket is 7 kilo zwaar. Daarnaast kreeg ik een porteringsbevesteging van mijn telefoonnummer, deze gaat op 30-01-2015 over, dus zit een paar dagen zonder telefoon. Heel handig CaiWay......

Ik heb een Bestel Alles-in-1HD Basis met telefonie aangevraagd en woon in Vriezenveen.

Zijn er meer die al een installatiepakket hebben ontvangen? Ik vind het namelijk vrij vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 08:04:
Mijn installatie pakket is onderweg en ontvang ik vandaag. Het pakket is 7 kilo zwaar. Daarnaast kreeg ik een porteringsbevesteging van mijn telefoonnummer, deze gaat op 30-01-2015 over, dus zit een paar dagen zonder telefoon. Heel handig CaiWay......

Ik heb een Bestel Alles-in-1HD Basis met telefonie aangevraagd en woon in Vriezenveen.

Zijn er meer die al een installatiepakket hebben ontvangen? Ik vind het namelijk vrij vroeg.
Je wordt waarschijnlijk 30-1-2015 gemigreerd. Je ontvangt je pakket ongeveer twee weken van te voren. Het nummer kan pas worden geporteerd op het moment dat je verbinding actief is. Dus alles verloopt volgens plan als je het mij vraagt ;-)

En het pakket ontvangen vroeg? Wees blij dat je het vroeg hebt :P Als je alles een dag van te voren moet versturen is het vragen om problemen natuurlijk. Voorbereiding verloopt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Volgens mij zit je niet zonder telefoon, maar krijg je gewoon een tijdelijk nummer. Dus je kan gewoon bellen. De 30e wordt je oude nummer gemigreerd en gaat het signaal van je huidige acount eraf. Ten minste dat lijkt mij wel zo logisch. En je kan toch nog gewoon ziggo nu actief laten??

[ Voor 19% gewijzigd door Migow op 17-01-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 13:53
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 08:04:

Hier nog een "vjennekloetn", wij gaan 03-02-2015 over, maar er is nog geen pakket onderweg.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Neyluzz schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Je wordt waarschijnlijk 30-1-2015 gemigreerd. Je ontvangt je pakket ongeveer twee weken van te voren. Het nummer kan pas worden geporteerd op het moment dat je verbinding actief is. Dus alles verloopt volgens plan als je het mij vraagt ;-)

En het pakket ontvangen vroeg? Wees blij dat je het vroeg hebt :P Als je alles een dag van te voren moet versturen is het vragen om problemen natuurlijk. Voorbereiding verloopt prima :)
Vriezeveen gaat m.i. 03-02-2015 over. Ik zou de brief even checken die je in oktober hebt gehad.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
Grotere plaatsen zijn verdeeld over meerdere dagen. Per dag max 3000 aansluitingen.
Zie http://www.twentefm.nl/st...met-overstap-klanten.html

[ Voor 68% gewijzigd door davides op 17-01-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat tv kijken via een tablet of smartphone werkt bij Caiway zekers ook alleen op iOS en Android? Ik heb zelf geen van zulks spul, alleen Windows 8 en Windows Phone.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
CAP-Team schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:54:
Dat tv kijken via een tablet of smartphone werkt bij Caiway zekers ook alleen op iOS en Android? Ik heb zelf geen van zulks spul, alleen Windows 8 en Windows Phone.
Nee, volgens mij heeft Caiway ook een Windowsprogramma

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Afgelopen weekend bij mijn ouders glas-200 aangesloten (Markelo). Dacht dat het een alles in 1 was, zoals op de doos stond. Dus ik vrolijk een netwerk-kabeltje trekken van meterkast via kruipruimte naar de woonkamer...Maar dat werkt dus niet, bij de alles in 1 zat een Humax-decoder die op coax aangesloten moest worden. Waar staat dat alles in 1 dan voor....

Ook leuk, bij het aansluiten van de Humax (toch maar even het boekje erbij gepakt), wordt verwezen naar een frequentietabel. Hier staat Twente niet in genoemd...

In ieder geval, internet en tv (via coax) werkt prima.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op de website staat duidelijk dat het standaard TV pakket over de coax word geleverd. Wat betreft frquentietabel ben ik het met je eens, ook op de website kan ik deze zo niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Klopt hoor... dat tv over coax gaat stond ook duidelijk in het boekje. Maar ja, wie leest nou eerst het boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
pkopf schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:40:
Waar staat dat alles in 1 dan voor....
Die staat voor het feit dat je zowel TV, Internet als Telefoon bij één provider hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Of liever: in één pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CAP-Team schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:54:
Dat heeft natuurlijk weinig te maken met Caiway, maar meer met het totale gebrek van enig significant marktaandeel van Windows Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:51
Zijn er hier eigenlijk mensen al succesvol over naar fiber.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zijn hier überhaupt mensen over naar Fiber? Die pakketten waren imho vrij duur, maar ik kijk niet echt naar 'extra' non-standaard dingen dus misschien valt dat alsnog wel mee.

* D4NG3R streamed/download bijna al z'n media. En m'n ouders zijn zelfs met analoge TV nog tevreden. :')

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Fiber besteld, simpelste pakket. Bevestiging etc ontvangen maar nog niks kwa modem etc.
Woon in Oldenzaal en Ziggo nog steeds actief, dacht tot 18-2.

Mwah duur, 35,- eerste jaar voor 100/100 en 1 ontvanger. Extra ontvanger bij besteld en Fox sports (52,50 totaal p/m?).

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
speedmetal35 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:52:
[...]
Hoi Harma,
Ik denk dat je mij wilde quoten.
Bij ons in Borculo zit op voorkeuze kanaal 28 TLC.(coaxnetwerk)
Sbs9 zit op 58 met zwart beeld.
speedmetal35,

Dat klopt inderdaad.

Is je melding over SBS9 nog steeds actief? Dan ontvangen we graag je adresgegevens via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Afgelopen weekend bij mijn ouders glas-200 aangesloten (Markelo). Dacht dat het een alles in 1 was, zoals op de doos stond. Dus ik vrolijk een netwerk-kabeltje trekken van meterkast via kruipruimte naar de woonkamer...Maar dat werkt dus niet, bij de alles in 1 zat een Humax-decoder die op coax aangesloten moest worden. Waar staat dat alles in 1 dan voor....

Ook leuk, bij het aansluiten van de Humax (toch maar even het boekje erbij gepakt), wordt verwezen naar een frequentietabel. Hier staat Twente niet in genoemd...

Beste pkopf,

Hartelijk dank voor je feedback. We koppelen dit zeker intern terug!

Fijn om te lezen dat het Alles in één pakket goed werkt!

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Erikrijnders schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:11:
[...]

Nee, volgens mij heeft Caiway ook een Windowsprogramma
Caiway levert de dienst Multiscreen TV voor iPhone, voor iPad, voor Android phones en voor Android tablets

Kijk voor meer informatie op https://www.caiway.nl/sit...e/televisie/multiscreentv

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Grolsch schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Hier nog een "vjennekloetn", wij gaan 03-02-2015 over, maar er is nog geen pakket onderweg.
Beste Grolsch,

Mogen we een vertaling ontvangen van 'vjennekloetn'? Ik denk dat je geen carnavalsvereniging bedoelt:)

Kunnen wij iets voor je doen of nagaan? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjennekloeten was ooit de benaming van lieden van de carnavalsvereniging, maat rer ziele is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42

als je glas-200 hebt heb je waarschijnlijk ook een entone kastje gekregen, als je tenminste interactieve tv hebt genomen.
Die had ik er namelijk wel bij, maar weet dus niet of je die ook krijgt als je geen interactieve tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17
De soap begint al hier voor het abonnement ook maar ingegaan is.

Ergens in november het Alles in 1 HD pakket besteld van Caiway.

Toen kwam ik erachter dat in mijn woonplaats Vroomshoop Alles in 1 Glas besteld kon worden.
Dit pakket dus op 2 december om laten zetten naar glas.

Krijg ik afgelopen donderdag netjes het glasvezelmodem opgestuurd en een dag later het kabelmodem.
2 modems op 1 adres.

Net 45 minuten met de helpdesk aan de telefoon gezeten en 8x doorverbonden. De laatste medewerker (afdeling annuleringen) wist me te vertellen dat ik wel glas had besteld maar dat mijn Alles in 1 kabel pakket actief word.

Dus die moest ik dan maar aansluiten, ik zeg nee ik wil glasvezel. Mijn contract is nog niet ingegaan dus graag spoedig wijzigen. Echt ongelofelijk amateuristisch tot nu toe.

Voel al aankomen dat ik straks helemaal geen signaal meer heb.

@Harma, wat moet ik hiermee :?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eind November een huis gekocht, 2 december glas 200 besteld.
Ik heb voor caiway gekozen omdat ik dan via glasvezel kan internetten en tv / radio via coax signaal ontvang. Heb bij het bestellen aangegeven dat ik af wou zien van de 2 weken bedenktijd. Heb toen gevraagd wanneer glas actief werd, dat zou op 30 december zijn. Analoog tv was geen probleem en dat kon direct wel. Ik heb gevraagd of ze de apparatuur (glasmodem en router) alvast wouden opsturen zodat ik deze alvast in de meterkast kon monteren. Volgens de medewerker van de klantenservice deden ze dat niet omdat ze de apparatuur voor de hele regio op wouden sturen in de 1ste week van januari. Vond ik jammer, maargoed ik had geen keus.

En nu komt de ellende, ik ben dus nieuwe klant en tv signaal was actief terwijl we aan het klussen waren (lees: toen woonde ik er nog niet). 15 december ineens een briefje in de brievenbus dat het kabelsignaal per 15-12-2014 afgesloten is, met caiway gebeld en die gaven aan dat het beindigd is wegens het opzeggen van de vorige eigenaar. Toen erachter gekomen dat ze coax nooit geactiveerd hadden op mijn naam (wouden ze tegelijk doen met ingang van glasvezel) een mis verstand, kan gebeuren heb gevraagd of ze svp coax weer actief wouden maken. Op 17 december zo'n zelfde briefje in de bus dat we weer aangesloten waren, mooi!.
Vanaf 26 december bewonen we het huis (toen met het idee dat we "maar" een weekje zonder internet zouden zitten).
1ste week januari met smart zitten wachtten tot glasmodem en router geleverd zouden worden, maar nee hoor. Als kers op de taart sluiten ze op 5 januari weer het coax signaal af....weer briefje in de bus dat we per 05-01 afgesloten zijn van het coax signaal. Met de klantenservice gebeld, 3x doorverbonden om vervolgens doodleuk te horen: "Nee hoor meneer, in het systeem zie ik dat u gewoon aangesloten bent". waarop ik op een zo net mogelijke manier die persoon uitnodigde om langs te komen zodat we samen even gezellig TV konden kijken en ik hem dan ook gelijk het briefje onder de neus kon schuiven dat de monteur ons wel degelijk afgesloten heeft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat de coax aansluiting weer actief gemaakt zou worden. Direct ook aangegeven dat ik het glas pakket nog niet ontvangen had: ik werd weer doorverbonden met de afdeling van glasvezel internet: "meneer u ontvangt binnenkort uw apparatuur".
Toen dacht ik nog 1ste week januari, het kan ook nog wel, afwachten dus.

Inderdaad volgende dag werd de coax weer aangesloten: ik kon weer TV kijken.
14 januari: nog geen glasmodem ontvangen, weer maar eens bellen (lijkt me leuk om een keer naar een vrijdagmiddagborrel te gaan van de klantenservice daar, heb het idee dat ik ze bijna allemaal van naam ken.) werd netjes te woord gestaan aan de telefoon en ze zou uitzoeken waarom ik nog geen apparatuur had ontvangen; 15min in de wacht gestaan en ze kwam terug met de melding dat mijn pakket klaar stond maar nog niet verstuurd was. Raar, terwijl ik een paar keer gebeld had, ik was in ieder geval al lang blij dat ik nu meer uitleg had. Ze vertelde dat het opgestuurd zou worden en ik het eind van die week binnen zou krijgen of begin volgende week.
Dat zou betekenen dat ik morgen of overmorgen het pakket zou krijgen.

Ik heb er echter weinig vertrouwen meer in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Caiway schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Beste Grolsch,

Mogen we een vertaling ontvangen van 'vjennekloetn'? Ik denk dat je geen carnavalsvereniging bedoelt:)

Kunnen wij iets voor je doen of nagaan? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Harma
Hoi Harma,

Vjennekloetn betekent een inwoner uit Vriezenveen.

Ik heb je hulp niet nodig hoor, ik neem aan dat het pakket gewoon op tijd (voor 03-02-2015) bij ons afgeleverd gaat worden, en dan komt het allemaal goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Caiway schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:07:
[...]

Caiway levert de dienst Multiscreen TV voor iPhone, voor iPad, voor Android phones en voor Android tablets

Kijk voor meer informatie op https://www.caiway.nl/sit...e/televisie/multiscreentv

Met vriendelijke groet,

Harma
Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie* op uw tablet, smartphone, laptop en pc. Multiscreen TV is beschikbaar bij alle Alles-in-1 Glas pakketten.

Dus ook laptop en pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Staat toch ook duidelijk in de genoemde link en in de vermelde handleiding :?

https://www.caiway.nl/sit...ing_web-TV_R1C-V14.01.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01
Grolsch schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:56:
[...]

Dan ga ik ook over. Bij mij stond er in de week van 26 januari. Denk bij jou ook dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Erikrijnders schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Met Multiscreen TV van Caiway kijkt u overal in huis live televisie* op uw tablet, smartphone, laptop en pc. Multiscreen TV is beschikbaar bij alle Alles-in-1 Glas pakketten.

Dus ook laptop en pc....
Ps vreemd dat hier alleen glaspakketten worden genoemd. Ik mag aannemen dat multiscreen ook werkt op COAX zoals bij Ziggo de Tv app ook werkte. Of is dit weer zon puntje slikken of stikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Erik, kun je niet ergens anders gaan lopen klagen/bashen :?

Neem dan in ieder geval de moeite om goed onderzoek te verrichten, je post alleen maar onwaarheden de laatste tijd

Op de website www.twentestaptover.nl staat gewoon duidelijk dat je live tv kunt kijken op tablet/pc, zie

https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod

Heb je niet in de gaten (ondanks diverse meldingen) dat je posts irritant beginnen te worden :?

Open een eigen klaagtopic, begin een politieke partij of ga duiven melken, maar stop aub eens met het gebash in dit topic, welke gaat over glasvezel van Cogas in Twente (zie onderwerp), en niet over de verschillen tussen Ziggo en Caiway.

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 19-01-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
:9
Grolsch schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:41:
@Erik, kun je niet ergens anders gaan lopen klagen/bashen :?

Neem dan in ieder geval de moeite om goed onderzoek te verrichten, je post alleen maar onwaarheden de laatste tijd

Op de website www.twentestaptover.nl staat gewoon duidelijk dat je live tv kunt kijken op tablet/pc, zie

https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod

Heb je niet in de gaten (ondanks diverse meldingen) dat je posts irritant beginnen te worden :?

Open een eigen klaagtopic, begin een politieke partij of ga duiven melken, maar stop aub eens met het gebash in dit topic, welke gaat over glasvezel van Cogas in Twente (zie onderwerp), en niet over de verschillen tussen Ziggo en Caiway.
Ik constateer alleen iets en stel een vraag. Irrritant of niet. Ik ben caiwayklant. Wordt hier naar een link op hun pagina verwezen. Die vraag is zo gek nog niet.

Verder bash ik niet, ben niet anti Caiway, hoop alleen dat we het wel net zo voor elkaar krijgen als bij Ziggo!

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-01-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dit topic heet COGAS glas in twente, in principe al niet het juiste topic om vragen te stellen over caiway en coax en ziggo.

Als je dan ook nog elke post afsluit met een "sarcastische" ondertoon begint dat te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:40:
Dit topic heet COGAS glas in twente, in principe al niet het juiste topic om vragen te stellen over caiway en coax en ziggo.

Als je dan ook nog elke post afsluit met een "sarcastische" ondertoon begint dat te irriteren.
Volgens mij moet je nu zelf even dimmen. Wie is nu de hete kolen op het vuur aan het gooien?
Wat jij als sarcastisch ondervindt is geheel aan jouw, ik weet dat het oprecht niet zo is bedoeld. Ik ben Caiway klant op dit moment en hoop oprecht dat Caiway net zo goed wordt als Ziggo.

Dit topic had een heel andere titel. Maar dat ben je voor het gemak ook even vergeten?

Ik heb me bij de situatie inmiddels neergelegd en hoop dat alles de komende tijd beter gaat worden en dat Caiway me aangenaam gaat verrassen. Kennelijk is het voor enkelen op dit forum nodig om te blijven hakken op anderen ipv inhoudelijk te reageren.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Erikrijnders schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Volgens mij moet je nu zelf even dimmen. Wie is nu de hete kolen op het vuur aan het gooien?
Wat jij als sarcastisch ondervindt is geheel aan jouw, ik weet dat het oprecht niet zo is bedoeld. Ik ben Caiway klant op dit moment en hoop oprecht dat Caiway net zo goed wordt als Ziggo.

Dit topic had een heel andere titel. Maar dat ben je voor het gemak ook even vergeten?

Ik heb me bij de situatie inmiddels neergelegd en hoop dat alles de komende tijd beter gaat worden en dat Caiway me aangenaam gaat verrassen. Kennelijk is het voor enkelen op dit forum nodig om te blijven hakken op anderen ipv inhoudelijk te reageren.
Ik weet inderdaad niet wat voorheen de topic titel was, kan ik nu ook niet meer zien.

Ik reageer wel persoonlijk op je probleem, en geef je zelfs het antwoord op je vraag. Maar ondanks dat meerdere personen en zelfs een admin al heeft aangegeven dat je punt nu duidelijk is blijf jij maar doorzagen.

Maar laten we dit topic niet verder vervuilen met ons "off-topic" geneuzel, ik stop er in ieder geval mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 20-01-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Ziggo laat ook een knap staaltje marketing zien momenteel in Almelo, overal in Almelo (en vast ook elders) reclame voor een "Dikke Deal"... hoezo weggegooid geld, echt heel dom.

[ Voor 0% gewijzigd door wurtel op 20-01-2015 08:40 . Reden: tikfautje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zout in de wonde wrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
wurtel schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:40:
Ziggo laat ook een knap staaltje marketing zien momenteel in Almelo, overal in Almelo (en vast ook elders) reclame voor een "Dikke Deal"... hoezo weggegooid geld, echt heel dom.
Hier snap ik ook helemaal niets van. Ik zag het vlug voorbij komen toen ik in de auto zat, dus ben thuis gaan kijken. Had stiekem gehoopt op een dikke deal voor ex-ziggo klanten die alsnog voor de oude prijs hun telefoon abo kunnen behouden, maar helaas.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:01:
Misschien zout in de wonde wrijven :)
Dude, serieus? 8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet niet. Ik werk niet bij Ziggo. Het is in ieder geval grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
kaos- schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Hier snap ik ook helemaal niets van. Ik zag het vlug voorbij komen toen ik in de auto zat, dus ben thuis gaan kijken. Had stiekem gehoopt op een dikke deal voor ex-ziggo klanten die alsnog voor de oude prijs hun telefoon abo kunnen behouden, maar helaas.
Ziggo is zo'n groot bedrijf, die starten een campagne en rollen die uit voor hun hele verzorgingsgebied. En daar hoort Twente momenteel ook nog bij. Waarschijnlijk weten die mensen op de marketingafdeling niet eens van het naderende afscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
dennisfr schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:29:
[...]

Ziggo is zo'n groot bedrijf, die starten een campagne en rollen die uit voor hun hele verzorgingsgebied. En daar hoort Twente momenteel ook nog bij. Waarschijnlijk weten die mensen op de marketingafdeling niet eens van het naderende afscheid.
Dus ze zijn daar allemaal, stuk voor stuk, doof en blind?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat niemand dit opgevallen is daar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
kaos- schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Dus ze zijn daar allemaal, stuk voor stuk, doof en blind?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat niemand dit opgevallen is daar.
Geef jij eens een goede reden, waarom ze anders Almelo volhangen met posters? Om voor die laatste maand nog mensen binnen te halen?
Zout in de wonden strooien zoals eerder gesuggereerd lijkt me niet: het is Ziggo tot nu toe gelukt om redelijk buiten schot te blijven in de hele Cogas soap.

Ik heb zelf bij een groot bedrijf gewerkt en geloof me: de ene afdeling heeft echt geen flauw benul wat de andere aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Typisch grotebedrijvenpolitiek inderdaad. De marketingafdeling is waarschijnlijk niet eens van Ziggo zelf maar paarsebroekenbv.nl, die campagne zit al maanden in de pijplijn dus het is vrijwel onmogelijk om te regelen dat "alles van het Ziggo gebied gedaan moet worden behalve Twente".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
Er wordt ook weleens in m'n wijk (Windmolenbroek) voor alles-in-1 voor ADSL bedrijven geadverteerd in de abri's terwijl ik maar zo'n 4Mbit kan halen, misschien dat een deel dichter bij het centrum het iets beter doet maar nog niet voldoende voor TV lijkt mij. Blijkbaar kunnen de niet gerichter adverteren op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
sjoemie1985 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:52:
[...]

als je glas-200 hebt heb je waarschijnlijk ook een entone kastje gekregen, als je tenminste interactieve tv hebt genomen.
Die had ik er namelijk wel bij, maar weet dus niet of je die ook krijgt als je geen interactieve tv hebt.
Nee die hadden mn ouders er dus blijkbaar niet bijgenomen, er zat geen entone bij. Alleen een Humax, maar die is voor de 'niet-interactieve' tv via coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 26-09 13:34
wurtel schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:49:
Er wordt ook weleens in m'n wijk (Windmolenbroek) voor alles-in-1 voor ADSL bedrijven geadverteerd in de abri's terwijl ik maar zo'n 4Mbit kan halen, misschien dat een deel dichter bij het centrum het iets beter doet maar nog niet voldoende voor TV lijkt mij. Blijkbaar kunnen de niet gerichter adverteren op die manier.
Hier ook windmolenbroek, gaan over naar G100 glasabonnement. Voor de vaste lage prijs prima snelheid en geen overstapgedoe meer na een jaar (fiber is eerste jaar goedkoper).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens benieuwd wanneer Caiway in Twente de analoge zenders gaat uitschakelen.
In de meeste Caiway gemeenten is dat al gebeurd in 2010.

Caiway moet analoge zenders uitschakelen om meer ruimte te maken voor HD zenders op de coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo mede- Windmolenbroekers. :w

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag de Entone geleverd gekregen. Echter geen smartcards, insteek/Cam module. De brief die erbij zat stond "onderstaande gegevens zijn belangrijk en bevatten uw pincode en informatie". Vervolgens een lege regel en een afsluiting. Wtf Caiway? :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Nu online
Een Entone is een IPTV- ontvanger, daar heb je geen smartcard voor nodig.

Die brief is inderdaad behoorlijk suf (onnodig?)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-01-2015 22:09 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jaap-Jan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:07:
Een Entone is een IPTV- ontvanger, daar heb je geen smartcard voor nodig.

Die brief is inderdaad behoorlijk suf (onnodig?)
Klopt. Maar wel voor de andere decoders in huis voor TV extra en Eredivisie :-).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Roger_Rabbit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:21:
De soap begint al hier voor het abonnement ook maar ingegaan is.

Ergens in november het Alles in 1 HD pakket besteld van Caiway.

Toen kwam ik erachter dat in mijn woonplaats Vroomshoop Alles in 1 Glas besteld kon worden.
Dit pakket dus op 2 december om laten zetten naar glas.

Krijg ik afgelopen donderdag netjes het glasvezelmodem opgestuurd en een dag later het kabelmodem.
2 modems op 1 adres.

Net 45 minuten met de helpdesk aan de telefoon gezeten en 8x doorverbonden. De laatste medewerker (afdeling annuleringen) wist me te vertellen dat ik wel glas had besteld maar dat mijn Alles in 1 kabel pakket actief word.

Dus die moest ik dan maar aansluiten, ik zeg nee ik wil glasvezel. Mijn contract is nog niet ingegaan dus graag spoedig wijzigen. Echt ongelofelijk amateuristisch tot nu toe.

Voel al aankomen dat ik straks helemaal geen signaal meer heb.

@Harma, wat moet ik hiermee :?
Beste Roger_Rabbit,

Gelukkig is het inmiddels allemaal opgelost. Ik zie dat inmiddels gebruik maakt van je glasvezelverbinding.

Veel plezier ermee!

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Kecin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:32:
Vandaag de Entone geleverd gekregen. Echter geen smartcards, insteek/Cam module. De brief die erbij zat stond "onderstaande gegevens zijn belangrijk en bevatten uw pincode en informatie". Vervolgens een lege regel en een afsluiting. Wtf Caiway? :P
Beste Kecin,

Ik ga graag voor je na wat er aan de hand is. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
D4NG3R schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:32:
Hoe lang duurt het doorpatchen van de glasvezel ongeveer? Aan de telefoon werd mij verteld dat we het aansluitpakket een week voordat we aangesloten zouden worden ontvangen, vorige week vrijdag (oorspronkelijke datum was donderdag, maar toen was niemand thuis) kregen we het pakket.

Ondertussen knippert <> op het modem nog steeds mooi door zonder verder iets te doen. :')
Hoi D4NG3R,

Heb je inmiddels signaal? Als dit niet het geval is gaan we het graag voor je na. Hiervoor hebben we je adresgegevens nodig. Kan je deze dan via een PB aan ons doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een vraag: Wanneer word Diepenheim overgezet op glas? Toen ik bestelde (5 januari) werd mij verteld dat het modem e.d. ~een week voordat we worden aangesloten zou worden opgestuurd. Ondertussen heb ik hier alles al bijna 2 weken in de meterkast hangen met nog steeds een mooi knipperend <> lampje.

Morgen is de laatste dag van Ziggo hier, dus ik neem aan dat het uiterlijk morgen word geregeld. Maar ik vraag het even na voor het geval er iets anders aan de hand is.

Edit: Ninja'd met mijn eigen vraag. De DM komt er aan.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 27-09 15:31
Inmiddels alles over naar Caiway. Krijg alleen digitale tv niet aan de praat op mijn Philips 7605H boven voor elkaar.

Als ik de handleiding lees moet ik in het menu [Digitaal: ontvangst testen] de frequentie kunnen instellen maar dit is niet mogelijk.. Moet er in mijn tv dan toch een cam+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:00:
Ik heb eind November een huis gekocht, 2 december glas 200 besteld.
Ik heb voor caiway gekozen omdat ik dan via glasvezel kan internetten en tv / radio via coax signaal ontvang. Heb bij het bestellen aangegeven dat ik af wou zien van de 2 weken bedenktijd. Heb toen gevraagd wanneer glas actief werd, dat zou op 30 december zijn. Analoog tv was geen probleem en dat kon direct wel. Ik heb gevraagd of ze de apparatuur (glasmodem en router) alvast wouden opsturen zodat ik deze alvast in de meterkast kon monteren. Volgens de medewerker van de klantenservice deden ze dat niet omdat ze de apparatuur voor de hele regio op wouden sturen in de 1ste week van januari. Vond ik jammer, maargoed ik had geen keus.

En nu komt de ellende, ik ben dus nieuwe klant en tv signaal was actief terwijl we aan het klussen waren (lees: toen woonde ik er nog niet). 15 december ineens een briefje in de brievenbus dat het kabelsignaal per 15-12-2014 afgesloten is, met caiway gebeld en die gaven aan dat het beindigd is wegens het opzeggen van de vorige eigenaar. Toen erachter gekomen dat ze coax nooit geactiveerd hadden op mijn naam (wouden ze tegelijk doen met ingang van glasvezel) een mis verstand, kan gebeuren heb gevraagd of ze svp coax weer actief wouden maken. Op 17 december zo'n zelfde briefje in de bus dat we weer aangesloten waren, mooi!.
Vanaf 26 december bewonen we het huis (toen met het idee dat we "maar" een weekje zonder internet zouden zitten).
1ste week januari met smart zitten wachtten tot glasmodem en router geleverd zouden worden, maar nee hoor. Als kers op de taart sluiten ze op 5 januari weer het coax signaal af....weer briefje in de bus dat we per 05-01 afgesloten zijn van het coax signaal. Met de klantenservice gebeld, 3x doorverbonden om vervolgens doodleuk te horen: "Nee hoor meneer, in het systeem zie ik dat u gewoon aangesloten bent". waarop ik op een zo net mogelijke manier die persoon uitnodigde om langs te komen zodat we samen even gezellig TV konden kijken en ik hem dan ook gelijk het briefje onder de neus kon schuiven dat de monteur ons wel degelijk afgesloten heeft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat de coax aansluiting weer actief gemaakt zou worden. Direct ook aangegeven dat ik het glas pakket nog niet ontvangen had: ik werd weer doorverbonden met de afdeling van glasvezel internet: "meneer u ontvangt binnenkort uw apparatuur".
Toen dacht ik nog 1ste week januari, het kan ook nog wel, afwachten dus.

Inderdaad volgende dag werd de coax weer aangesloten: ik kon weer TV kijken.
14 januari: nog geen glasmodem ontvangen, weer maar eens bellen (lijkt me leuk om een keer naar een vrijdagmiddagborrel te gaan van de klantenservice daar, heb het idee dat ik ze bijna allemaal van naam ken.) werd netjes te woord gestaan aan de telefoon en ze zou uitzoeken waarom ik nog geen apparatuur had ontvangen; 15min in de wacht gestaan en ze kwam terug met de melding dat mijn pakket klaar stond maar nog niet verstuurd was. Raar, terwijl ik een paar keer gebeld had, ik was in ieder geval al lang blij dat ik nu meer uitleg had. Ze vertelde dat het opgestuurd zou worden en ik het eind van die week binnen zou krijgen of begin volgende week.
Dat zou betekenen dat ik morgen of overmorgen het pakket zou krijgen.

Ik heb er echter weinig vertrouwen meer in. :(
Beste Fct,

Wat een ontzettend vervelend verhaal. Zo willen we het niet!

Hoe is de situatie nu? Is het glasvezelpakket al geleverd? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kan iemand met een actieve glasvezelverbinding mij een plezier doen en even op deze pagina kijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nkr5Hchf1aRsy1g5rAbm88VF/full.jpg
http://router
admin
admin

Onder het kopje "Netwerk" de eerste pagina die opent.

Ik vind het namelijk opvallend dat deze pagina geheel leeg is (ook de selectievelden hebben geen opties).

Volgens Caiway (Thanks voor de snelle reactie) heb ik een actieve verbinding en zou ik moeten kunnen activeren. Nou niet dus..

Edit: Dit is zonder tussenkomst van een eigen router, of je het modem ook kan benaderen met router ertussen weet ik niet. (Ja heb wel een eigen router natuurlijk.)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
IseT schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:56:

Als ik de handleiding lees moet ik in het menu [Digitaal: ontvangst testen] de frequentie kunnen instellen maar dit is niet mogelijk.. Moet er in mijn tv dan toch een cam+ module?
Volgens de handleiding, na "ontvangst testen", op "zoek" drukken en dan de frequentie ingeven. Zie pagina 42 van deze handleiding.http://download.p4c.phili...2pfl7605h_12b_dfu_nld.pdf

Cam+ module komt pas evt. in beeld O-) na het vinden van de digitale kanalen.

[ Voor 7% gewijzigd door wurtel op 21-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
D4NG3R schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:04:
Kan iemand met een actieve glasvezelverbinding mij een plezier doen en even op deze pagina kijken:

[afbeelding]
http://router
admin
admin

Onder het kopje "Netwerk" de eerste pagina die opent.

Ik vind het namelijk opvallend dat deze pagina geheel leeg is (ook de selectievelden hebben geen opties).

Volgens Caiway (Thanks voor de snelle reactie) heb ik een actieve verbinding en zou ik moeten kunnen activeren. Nou niet dus..

Edit: Dit is zonder tussenkomst van een eigen router, of je het modem ook kan benaderen met router ertussen weet ik niet. (Ja heb wel een eigen router natuurlijk.)
Dat betekend dat je nog geen config van Caiway hebt gehad en je dus nog geen signaal van ze hebt. Zodra dat het geval is kan je namelijk niet meer inloggen op het modem.
wurtel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:07:
[...]

Volgens de handleiding, na "ontvangst testen", op "zoek" drukken en dan de frequentie ingeven. Zie pagina 42 van deze handleiding.http://download.p4c.phili...2pfl7605h_12b_dfu_nld.pdf

Philips tv's zijn soms een draak om in te stellen. De logica van hun menu's zijn soms ver te zoeken :p

[ Voor 21% gewijzigd door Neyluzz op 21-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Laatst online: 27-09 15:31
wurtel schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:07:
[...]

Dat is de handleiding die ik zelf heb gebruikt. Het probleem is dat de frequentie op 000.00 staat. Zodra ik op zoek druk vind hij 0 kanalen en springt de highlighter op de knop Klaar. Ik kan daar de frequentie niet op 369 zetten.

Als ik handmatig iets instel kan ik de signaalsnelheid aanpassen. Ik heb deze geprobeerd op 6875 wat ook niks opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan vraag ik me af wat er (nog) niet goed gaat. In de DM van Caiway zeggen ze dat ik zou moeten kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Maak eens een foto van je modem, terwijl hij aanstaat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

10 mins na 10 mins van het net te zijn geweest:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ttunesrbr8Z9edHZem1PjZhQ/full.jpg
<> knippert vrolijk groen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat dacht ik al. Je hebt nog geen signaal. <--> onder power moet ook branden. Plaats de fiber eens opnieuw in poort 1 van je FTU? Je moet een duidelijke klik horen. Dan zit ie goed. Daarna je modem een power-cycle geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Meermaals gedaan, ook poort 2 voor de zekerheid getest (geen sticker dus poort 1). Vanavond nog maar een keer proberen, ben nu even niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Als het niet werkt vanavond kan je een ticket bij Caiway aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 18:41
D4NG3R schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:42:
Meermaals gedaan, ook poort 2 voor de zekerheid getest (geen sticker dus poort 1). Vanavond nog maar een keer proberen, ben nu even niet thuis.
Ga maar bellen. Ik had hetzelfde probleem, en mijn ouders ook.
Bij mij hadden ze in de centrale compleet de verkeerde glasvezel aangesloten, en bij mijn ouders was de codering verkeerd. Dan kun je heel lang wachten maar krijg je nooit signaal.
Cogas is een ramp wat betreft aansluiten in de centrale. Caiway doet haar best om alles zo snel mogelijk te regelen, maar is wel afhankelijk van het geknoei van Cogas.

[ Voor 7% gewijzigd door Crusher77 op 21-01-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat word morgen dus bellen. Iets waar ik niet blij mee ben aangezien ik morgen niet zonder internet kan zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Cogas maakt dit zelf niet, is allemaal uitbesteed aan BAM infra. Dat is de hoofdaannemer, die huren dan weer externe bedrijven in om de boel aan te sluiten.

[ Voor 42% gewijzigd door Roger_Rabbit op 21-01-2015 23:37 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
Zooo ook eindelijk het installatiepakket ontvangen! O+ Maar nu zit ik met het volgende.. Heb aangegeven abbo per 5-feb in te willen laten gaan, dit is namelijk de datum dat Ziggo bij ons ophoudt :-( Als ik alle bijgevoegde informatie (nog niet grondig gelezen, gisteravond bij thuiskomst laat ff snel 'gescand' O-) ) goed begrijp moeten we alles zo snel mogelijk aansluiten.. echter vraag ik me af of ik dan mijn abbo niet te vroeg activeer en daardoor met dubbele kosten kom te zitten :? Enige reden die ik kan verzinnen om dit wel eerder dan 5-feb aan te sluiten is het nummerbehoud wat we hebben aangevraagd..

Verder keurig via sms bericht gehad dat de aansluiting gereed is, dus so far so good, maar was eigenlijk niet van plan alles eerder dan 5-feb aan te sluiten. Wel heb ik nog een vraag met betrekking tot de CI+ module van Ziggo. Kan ik deze ook gewoon blijven gebruiken, zonder smartcard dan welliswaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roger_Rabbit schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:36:
Cogas maakt dit zelf niet, is allemaal uitbesteed aan BAM infra. Dat is de hoofdaannemer, die huren dan weer externe bedrijven in om de boel aan te sluiten.
Topch zag ik allemaal lui met "COGAS Glasvezel" hesjes in de straat.

Overigens is die hele glasuitrol een enorme bende naar mijn bescheiden mening. Wij hebben een verdeelpunt voor ons huis (op de parkeerplek) en die is al minstens 8 x opengeweest, vaak ook 2 of 3 dagen. Er zijn niet de juiste klinkers weer teruggeplaatst waardoor die een andere kleur hebben, er is gereedschap en handschoenen achtergelaten en alle beloftes ten spijt is het nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
IseT schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Dat is de handleiding die ik zelf heb gebruikt. Het probleem is dat de frequentie op 000.00 staat. Zodra ik op zoek druk vind hij 0 kanalen en springt de highlighter op de knop Klaar. Ik kan daar de frequentie niet op 369 zetten.

Als ik handmatig iets instel kan ik de signaalsnelheid aanpassen. Ik heb deze geprobeerd op 6875 wat ook niks opleverde.
Staat je tv wel op nederlands? sommige tv's moeten daarop staan wil je dingen kunnen invoeren kwa zender zoeken.

Ander je beeld instellingen even opschrijven en je tv terug naar fabrieks instelling zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 18:41
Roger_Rabbit schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:36:
Maar Cogas sluit het wel de glasvezel aan zodra jij een abonnement aanvraagt, en daar heb ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik wacht nog op mijn smartcards, maar heb glasvezel.

Het zenderpakket op de Entone is TV Basic van Caiway
Het zenderpakket op de Humax (dus zonder smartcard) is TV Standaard (dus de standaard zenders speciaal voor Twente)

Ik had begrepen dat ik op de coax hetzelfde zenderpakket zou ontvangen als op de Entone. Dit is dus NIET het geval.

Ik ben benieuwd wat ik krijg als ik de smartcards heb en gebruik.

Iemand zelfde situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Rohem schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:54:
Zooo ook eindelijk het installatiepakket ontvangen! O+ Maar nu zit ik met het volgende.. Heb aangegeven abbo per 5-feb in te willen laten gaan, dit is namelijk de datum dat Ziggo bij ons ophoudt :-( Als ik alle bijgevoegde informatie (nog niet grondig gelezen, gisteravond bij thuiskomst laat ff snel 'gescand' O-) ) goed begrijp moeten we alles zo snel mogelijk aansluiten.. echter vraag ik me af of ik dan mijn abbo niet te vroeg activeer en daardoor met dubbele kosten kom te zitten :? Enige reden die ik kan verzinnen om dit wel eerder dan 5-feb aan te sluiten is het nummerbehoud wat we hebben aangevraagd..

Verder keurig via sms bericht gehad dat de aansluiting gereed is, dus so far so good, maar was eigenlijk niet van plan alles eerder dan 5-feb aan te sluiten. Wel heb ik nog een vraag met betrekking tot de CI+ module van Ziggo. Kan ik deze ook gewoon blijven gebruiken, zonder smartcard dan welliswaar?
Idd, nummerbehoud is een van de redenen. Daarnaast is het handig om eventuele problemen voor de migratiedatum te tackelen zodat je probleemloos overstapt. Zodra je activeert gaat je abonnement lopen. Het is niet zo dat je een hele maand betaald voor bijvoorbeeld de helft, dat wordt per dag verrekend.

CI+ heb je niet nodig als je ook geen smartcard hebt (en dus extra zenders), heb je dat wél, dan heb je een smartcard nog. Of de CI+ van Ziggo werkt weet ik eerlijk gezegd niet. Dat zou je kunnen testen. Welk merk staat erop de CI+? Neotion, Smit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
RalphMalph schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:32:
Het zenderpakket op de Entone is TV Basic van Caiway
Het zenderpakket op de Humax (dus zonder smartcard) is TV Standaard (dus de standaard zenders speciaal voor Twente)

Ik had begrepen dat ik op de coax hetzelfde zenderpakket zou ontvangen als op de Entone. Dit is dus NIET het geval.
Is bij jou in de wijk Ziggo al verdwenen van de kabel? Zo niet dan kan Caiway moeilijk de zenderpakket op de coax verzorgen, die is immers nog van Ziggo in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Arfman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:12:
[...]

Topch zag ik allemaal lui met "COGAS Glasvezel" hesjes in de straat.

Overigens is die hele glasuitrol een enorme bende naar mijn bescheiden mening. Wij hebben een verdeelpunt voor ons huis (op de parkeerplek) en die is al minstens 8 x opengeweest, vaak ook 2 of 3 dagen. Er zijn niet de juiste klinkers weer teruggeplaatst waardoor die een andere kleur hebben, er is gereedschap en handschoenen achtergelaten en alle beloftes ten spijt is het nog steeds niet opgelost.
Bij ons in de wijk waren allemaal Polen aan het werk om de glasvezel aan te leggen met Cogas hesjes. Is hier verder goed gebeurd. Er liep een speciale toezichthouder op om toe te zien dat het straatwerk weer netjes werd.

Deze man heb ik een keer gesproken.

Dit bedrijf heeft in mijn Gemeente de boel klaargemaakt, ze hadden trouwens ook hesjes aan van Reggefiber, daar werken ze ook voor. Die hesjes moeten ze gewoon aan van Cogas, dan lijkt het nog wat O-)

http://www.evsatechniek.n...ect-vroomshoop-en-den-ham

[ Voor 6% gewijzigd door Roger_Rabbit op 22-01-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
Neyluzz schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:09:
[...]

Idd, nummerbehoud is een van de redenen. Daarnaast is het handig om eventuele problemen voor de migratiedatum te tackelen zodat je probleemloos overstapt. Zodra je activeert gaat je abonnement lopen. Het is niet zo dat je een hele maand betaald voor bijvoorbeeld de helft, dat wordt per dag verrekend.

CI+ heb je niet nodig als je ook geen smartcard hebt (en dus extra zenders), heb je dat wél, dan heb je een smartcard nog. Of de CI+ van Ziggo werkt weet ik eerlijk gezegd niet. Dat zou je kunnen testen. Welk merk staat erop de CI+? Neotion, Smit?
Ok duidelijk, in dat geval misschien toch maar wat eerder aansluiten. Want nummerbehoud vind ik wel een belangrijke.

Het merk dat ik nu heb is een SMIT geloof ik (zou ik vanavond thuis moeten nakijken, ben nu @ the office ;) ). Extra zenderpakketten heb ik niet besteld, dus dan zou ik inderdaad geen CI+ nodig hebben. De reden dat ik dacht deze nodig te hebben is omdat ik wel een HD-ontvanger (Humax) thuisgestuurd heb gekregen bij het installatiepakket. Is dit dan standaard procedure dat ze die meesturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:04:
[...]

Beste Fct,

Wat een ontzettend vervelend verhaal. Zo willen we het niet!

Hoe is de situatie nu? Is het glasvezelpakket al geleverd? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.

Met vriendelijke groet,

Harma
Beste Harma,

Er lijkt schot in de zaak te komen. Ben een half uur geleden gebeld door uw collega.
Ik had via twitter te horen gekregen dat ik moest wachtten tot 2 februari. Uw collega heeft ervoor gezorgd dat ik morgen het pakket ontvang en dat ik met spoed aangesloten wordt.

Dus dan gaan we daar dan ook maar vanuit.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42
pkopf schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Nee die hadden mn ouders er dus blijkbaar niet bijgenomen, er zat geen entone bij. Alleen een Humax, maar die is voor de 'niet-interactieve' tv via coax.
oke,

ik weet niet of je inmiddels die frequentie tabel al hebt gevonden?

maar hier staat vriezenveen etc wel tussen :)

http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
wurtel schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Is bij jou in de wijk Ziggo al verdwenen van de kabel? Zo niet dan kan Caiway moeilijk de zenderpakket op de coax verzorgen, die is immers nog van Ziggo in dat geval.
Ja, ziggo is hier al weg.
Dat is wat ik zeg, op de coax zit het speciale zenderpakket voor Twente (dus van Caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TV doet het goed, hopen dat ze een beetje flot het glas kunnen fixen. 3G is hier beroerd dus ik kan weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
Net een brief gekregen dat ik een smartcard Twente krijg.
Dus ik zou op mijn Entone een ander zenderpakket en zenderindeling hebben dan op mijn Humax, dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me!!!!

Caiway, Help !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Geen hulp nodig Ralph.

Je zenderpakket wijkt inderdaad af, dat komt omdat Caiway op het coaxiale gedeelte de overstap van Ziggo naar Caiway zo goed als naadloos wil laten verlopen. Daarom wijkt het zenderpakket daar een beetje af ten opzichte van het reguliere zenderaanbod bij Caiway.

Omdat ze die zenders dus alleen op coax hebben aangepast, krijg je op glasvezel het reguliere pakket. Glasvezel is een heel ander product dat in alle leveringsgebieden gelijk aan elkaar is.
Pagina: 1 ... 30 ... 59 Laatste