Ik heb eind November een huis gekocht, 2 december glas 200 besteld.
Ik heb voor caiway gekozen omdat ik dan via glasvezel kan internetten en tv / radio via coax signaal ontvang. Heb bij het bestellen aangegeven dat ik af wou zien van de 2 weken bedenktijd. Heb toen gevraagd wanneer glas actief werd, dat zou op 30 december zijn. Analoog tv was geen probleem en dat kon direct wel. Ik heb gevraagd of ze de apparatuur (glasmodem en router) alvast wouden opsturen zodat ik deze alvast in de meterkast kon monteren. Volgens de medewerker van de klantenservice deden ze dat niet omdat ze de apparatuur voor de hele regio op wouden sturen in de 1ste week van januari. Vond ik jammer, maargoed ik had geen keus.
En nu komt de ellende, ik ben dus nieuwe klant en tv signaal was actief terwijl we aan het klussen waren (lees: toen woonde ik er nog niet). 15 december ineens een briefje in de brievenbus dat het kabelsignaal per 15-12-2014 afgesloten is, met caiway gebeld en die gaven aan dat het beindigd is wegens het opzeggen van de vorige eigenaar. Toen erachter gekomen dat ze coax nooit geactiveerd hadden op mijn naam (wouden ze tegelijk doen met ingang van glasvezel) een mis verstand, kan gebeuren heb gevraagd of ze svp coax weer actief wouden maken. Op 17 december zo'n zelfde briefje in de bus dat we weer aangesloten waren, mooi!.
Vanaf 26 december bewonen we het huis (toen met het idee dat we "maar" een weekje zonder internet zouden zitten).
1ste week januari met smart zitten wachtten tot glasmodem en router geleverd zouden worden, maar nee hoor. Als kers op de taart sluiten ze op 5 januari weer het coax signaal af....weer briefje in de bus dat we per 05-01 afgesloten zijn van het coax signaal. Met de klantenservice gebeld, 3x doorverbonden om vervolgens doodleuk te horen: "Nee hoor meneer, in het systeem zie ik dat u gewoon aangesloten bent". waarop ik op een zo net mogelijke manier die persoon uitnodigde om langs te komen zodat we samen even gezellig TV konden kijken en ik hem dan ook gelijk het briefje onder de neus kon schuiven dat de monteur ons wel degelijk afgesloten heeft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat de coax aansluiting weer actief gemaakt zou worden. Direct ook aangegeven dat ik het glas pakket nog niet ontvangen had: ik werd weer doorverbonden met de afdeling van glasvezel internet: "meneer u ontvangt binnenkort uw apparatuur".
Toen dacht ik nog 1ste week januari, het kan ook nog wel, afwachten dus.
Inderdaad volgende dag werd de coax weer aangesloten: ik kon weer TV kijken.
14 januari: nog geen glasmodem ontvangen, weer maar eens bellen (lijkt me leuk om een keer naar een vrijdagmiddagborrel te gaan van de klantenservice daar, heb het idee dat ik ze bijna allemaal van naam ken.) werd netjes te woord gestaan aan de telefoon en ze zou uitzoeken waarom ik nog geen apparatuur had ontvangen; 15min in de wacht gestaan en ze kwam terug met de melding dat mijn pakket klaar stond maar nog niet verstuurd was. Raar, terwijl ik een paar keer gebeld had, ik was in ieder geval al lang blij dat ik nu meer uitleg had. Ze vertelde dat het opgestuurd zou worden en ik het eind van die week binnen zou krijgen of begin volgende week.
Dat zou betekenen dat ik morgen of overmorgen het pakket zou krijgen.
Ik heb er echter weinig vertrouwen meer in.