Dan moet je naar menu -> instellingen -> favorieten -> favorieten selecteren en dan uit de lijst met zenders je volgorde opbouwen door te navigeren en op OK te drukken. Dat moet wel lukken
Hier moet ik helaas even op terug komen.entjesbe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:29:
Dat laatste zal ik geen last van hebben want mijn TV kosten worden al geïncasseerd door Caiway.
Vanmiddag een uur met 5 verschillende medewerkers (of waren het er 6?) van Caiway gesproken.
Het blijkt dat glas en kabel volledig lang elkaar gaan en elkaar qua provider dus niet beinvloeden.
Ziggo moet ik zelf opzeggen of als ik dat niet doet dan verlies ik vanzelf het signaal, in mijn geval per 4 maart.
Tot die tijd kan Caiway niets op de kabel. m.a.w. als ik mijn Ziggo abonnement opzeg heb ik een tijd lang geen digitale TV meer (m.u.v. multiscreen van Caiway op pc, tablet e.d.).
Als ik niet dubbel wil betalen moet ik mijn Caiway pakket binnen 14 dagen retour sturen (bedenktijd) en tegen 4 maart opnieuw bestellen, met alle risico's van dien m.b.t. tijdige levering.
Wat ik ook kan doen (en dus nu ga doen) is het glas aansluiten en activeren (Internet en telefoon) en als dat naar behoren werkt Ziggo alles in 1 veranderen naar alleen TV. Deze wordt dan per 4 maart automatisch overgezet van Ziggo naar Caiway. Betaal ik wel een stukje dubbel, maar daar krijg ik wat veiligheid voor terug voor het geval dat het glaspakket niet vlekkeloos werkt.
Ik vraag me dus wel af hoe je een overstap kunt maken zonder een stukje dubbele kosten in combinatie met geen/weinig risico.
Vanavond of morgen maar eens de meterkast in duiken.
Gaat lekker met caiway.
Vorige week vrijdag gebeld en aangegeven dat mijn huur/leen humax decoder niet meer werkt. (Start niet meer op.) Na enkele testen zou zo spoedig mogelijk een nieuwe humax worden opgestuurd.
Helaas nog niks ontvangen cq gehoord. Moet dus gedwongen analoog tv kijken.
iemand enig idee hoe lang zo iets mag duren.
Vorige week vrijdag gebeld en aangegeven dat mijn huur/leen humax decoder niet meer werkt. (Start niet meer op.) Na enkele testen zou zo spoedig mogelijk een nieuwe humax worden opgestuurd.
Helaas nog niks ontvangen cq gehoord. Moet dus gedwongen analoog tv kijken.
Wij hebben al ruim een maand G400, en bij Ziggo toen internet en telefonie opgezegd.entjesbe schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:37:
[...]
Hier moet ik helaas even op terug komen.
Vanmiddag een uur met 5 verschillende medewerkers (of waren het er 6?) van Caiway gesproken.
Het blijkt dat glas en kabel volledig lang elkaar gaan en elkaar qua provider dus niet beinvloeden.
Ziggo moet ik zelf opzeggen of als ik dat niet doet dan verlies ik vanzelf het signaal, in mijn geval per 4 maart.
Tot die tijd kan Caiway niets op de kabel. m.a.w. als ik mijn Ziggo abonnement opzeg heb ik een tijd lang geen digitale TV meer (m.u.v. multiscreen van Caiway op pc, tablet e.d.).
Als ik niet dubbel wil betalen moet ik mijn Caiway pakket binnen 14 dagen retour sturen (bedenktijd) en tegen 4 maart opnieuw bestellen, met alle risico's van dien m.b.t. tijdige levering.
Wat ik ook kan doen (en dus nu ga doen) is het glas aansluiten en activeren (Internet en telefoon) en als dat naar behoren werkt Ziggo alles in 1 veranderen naar alleen TV. Deze wordt dan per 4 maart automatisch overgezet van Ziggo naar Caiway. Betaal ik wel een stukje dubbel, maar daar krijg ik wat veiligheid voor terug voor het geval dat het glaspakket niet vlekkeloos werkt.
Ik vraag me dus wel af hoe je een overstap kunt maken zonder een stukje dubbele kosten in combinatie met geen/weinig risico.
Vanavond of morgen maar eens de meterkast in duiken.
Loopt nu alleen nog tv extra via hun tot Ziggo van de kabel gaat.
Verwijderd
Jullie hebben toch een Caiwayshop daar in Twente? Misschien dat je hem daar kan omruilen en gelijk een nieuwe meekrijgt ?
Caiway heeft geen voorraad in de winkels. Je moet dus bellen om een ruil te kunnen doen.
Kun je je postcode en huisnummer sturen via een PM? Dan controleer ik graag de status van de levering.internet4me schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:29:
Gaat lekker met caiway.
Helaas nog niks ontvangen cq gehoord. Moet dus gedwongen analoog tv kijken.iemand enig idee hoe lang zo iets mag duren.
Met vriendelijke groet,
Nitin Ish
Caiway Webcare Team.
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Cogas heeft er in Oldenzaal in ieder geval een flinke puinhoop van gemaakt. Bij mij werd de verkeerde vezel aangesloten in de centrale en kwamen ze na uitzoeken compleet ergens anders uit.
Donderdag bij familie alles aangesloten en precies hetzelfde, geen signaal op de glasvezel. Ziggo al opgezegd dus nu hebben ze sinds donderdag geen internet. Caiway heeft melding gemaakt maar er staat 2-5 werkdagen voor een monteur. Ik vind Cogas ronduit amateuristisch...
Donderdag bij familie alles aangesloten en precies hetzelfde, geen signaal op de glasvezel. Ziggo al opgezegd dus nu hebben ze sinds donderdag geen internet. Caiway heeft melding gemaakt maar er staat 2-5 werkdagen voor een monteur. Ik vind Cogas ronduit amateuristisch...
[ Voor 6% gewijzigd door Crusher77 op 10-01-2015 18:01 ]
Dat is niet alleen bij Cogas, Reggefiber had de wijkcentrale hier ook alles behalve (goed) aangesloten opgeleverd...
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-01-2015 18:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik snap ook niet waarom mensen nu al voor Glas kiezen. COAX is een prima middel voor tv kijken en internet. Dat bewijst Ziggo keer op keer. Ook voor wat betreft de snelheid hoef je niet over op glas. Dat kleine beetje extra ga je echt niet meer merken.Crusher77 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:00:
Cogas heeft er in Oldenzaal in ieder geval een flinke puinhoop van gemaakt. Bij mij werd de verkeerde vezel aangesloten in de centrale en kwamen ze na uitzoeken compleet ergens anders uit.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik snap niet dat je € 55,- per maand betaald als je met € 42,50 klaar kan zijn? Het gaat mij niet om snelheid, en het gaat er niet om dat ik overstap. Het gaat er om dat men de meest logische dingen zoals welke vezel waar is niet op orde heeft.Erikrijnders schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:06:
[...]
Ik snap ook niet waarom mensen nu al voor Glas kiezen. COAX is een prima middel voor tv kijken en internet. Dat bewijst Ziggo keer op keer. Ook voor wat betreft de snelheid hoef je niet over op glas. Dat kleine beetje extra ga je echt niet meer merken.
En als ik dan toch moet overstappen, dan doe ik liever alles in een keer zodat ik klaar ben voor de komende jaren.
Verwijderd
Tja ... ik heb hetzelfde gevoel bij treinen.Erikrijnders schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:06:
[...]
Ik snap ook niet waarom mensen nu al voor Glas kiezen. COAX is een prima middel voor tv kijken en internet. Dat bewijst Ziggo keer op keer. Ook voor wat betreft de snelheid hoef je niet over op glas. Dat kleine beetje extra ga je echt niet meer merken.
Met de trekschuit kom ik ook overal, waarom dan in zo'n ijzeren ding op elektriciteit stappen?
Nou, het verschil tussen 180 en nu 400mbit merk ik wel degelijk.
Met beetje goede servers gaat downloaden stuk sneller, en snelle upload is ook wel fijn naar Youtube
Met beetje goede servers gaat downloaden stuk sneller, en snelle upload is ook wel fijn naar Youtube
Ik had anders graag 100mbit up gehad. Ideaal voor mijn streaming sessies en thuiswerken.Erikrijnders schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:06:
[...]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En ik snap niet dat jij nog steeds zo door zeurt in dit topic.Erikrijnders schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:06:
[...]
Ik snap ook niet waarom mensen nu al voor Glas kiezen.

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 12-01-2015 11:59 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben kritisch op wordt Caiway en Cogas ons hebben aangedaan.D4NG3R schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:41:
[...]
En ik snap niet dat jij nog steeds zo door ...in dit topic.
We gaan met alles terug naar af en glasvezel staat in de kinderschoenen en werkt allesbehalve vlekkeloos.
Caiway lost bovendien geen kritiekpunten op. Tv kijken via mijn IPad kan ik kennelijk na de overgang ook niet meer. Die app wekt alleen bij glasvezel!
Het spijt me echt, maar Caiway doet er alles om de Cogasklanten nog verder tegen zich te krijgen ipvmde kritiekpunten op te lossen. Tot nu toe alleen maar met korting smijten, maar daar los je in de kern alle grote verschillen met Ziggo niet mee op.
[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 12-01-2015 12:00 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Verwijderd
Wil jij een beetje op je taalgebruik letten, of kom je aandacht tekort....D4NG3R schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:41:
[...]
En ik snap niet dat jij nog steeds zo door ... in dit topic.
Daar hebben we de topicreports voor
[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 12-01-2015 12:00 ]
Daar heb je die drammertt ook weerErikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:05:
[...]
Ik ben kritisch op wordt Caiway en Cogas ons hebben aangedaan.
We gaan met alles terug naar af en glasvezel staat in de kinderschoenen en werkt allesbehalve vlekkeloos.
Caiway lost bovendien geen kritiekpunten op. Tv kijken via mijn IPad kan ik kennelijk na de overgang ook niet meer. Die app wekt alleen bij glasvezel!
Het spijt me echt, maar Caiway doet er alles om de Cogasklanten nog verder tegen zich te krijgen ipvmde kritiekpunten op te lossen. Tot nu toe alleen maar met korting smijten, maar daar los je in de kern alle grote verschillen met Ziggo niet mee op.

Glas werkt hier uitermate goed
Ja en? Dat laat toch onverlet dat het COAX-verhaal ook gewoon up to date moet blijven?GE Elbert schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Daar heb je die drammertt ook weer![]()
wanneer Caiway daarin niets meer wil doen of investeren dan was het handiger geweest voor Cogas om Ziggo aan te houden en niet Caiway te promoten op COAX.
Dat is nou eenmaal niet gebeurd, we moeten het doen met de huidige situatie. En je bent echt niet verplicht om glasvezel te nemen. Dus ik zou zeggen vervuil het topic niet te veel met overbodige opmerkingen!Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:06:
[...]
Ja en? Dat laat toch onverlet dat het COAX-verhaal ook gewoon up to date moet blijven?
wanneer Caiway daarin niets meer wil doen of investeren dan was het handiger geweest voor Cogas om Ziggo aan te houden en niet Caiway te promoten op COAX.
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Ga dan bij die partijen klagen ipv hier in dit topic. Het is verre van kritisch, meerdere users hebben je er al op gewezen dat het irritant begint te worden.Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:05:
[...]
Ik ben kritisch op wordt Caiway en Cogas ons hebben aangedaan.
En waarom zou Caiway dit moeten doen? Ziggo heeft het contract niet verlengd en Caiway is het contract aangegaan. Waarom zou Caiway dan 1:1 moeten doen alsof ze Ziggo zijn? De huidige pakketten vind ik (behalve wat duur) netjes gedaan.Het spijt me echt, maar Caiway doet er alles om de Cogasklanten nog verder tegen zich te krijgen ipvmde kritiekpunten op te lossen. Tot nu toe alleen maar met korting smijten, maar daar los je in de kern alle grote verschillen met Ziggo niet mee op.
Enneh:
Kap dan met 'kritsch zijn' en houd je aan je woord. Je hebt in dit topic weinig meer te zoeken als je alleen maar het zelfde verhaaltje blijft vertellen.Erikrijnders schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:47:
[...]
Wees maar niet bang. Op deze voorwaarden komt glas van Caiway er bij mij niet in. Ik wacht wel op KPN, dat duurt niet meer zo lang voor die er bij komen (aankondiging januari 2015). Wanneer Caiway zich zo blijft opstellen en ook nog eens eerdere telefonische toezeggingen aan klanten nu weer als een blad aan de boom omdraait....
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Wil jij een beetje op je taalgebruik letten, of kom je aandacht tekort....
offtopic:
Of neem een cursus Nederlands: kankeren.
Het is geen woord wat ik snel in de mond neem, als dat even duidelijk mogen zijn naar beide users.
Het is geen woord wat ik snel in de mond neem, als dat even duidelijk mogen zijn naar beide users.
[ Voor 94% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2015 16:42 ]
Het is anders perfecte Nederlandse grammatica, en heeft geen relatie met het scheldwoord waar jij op doelt.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Wil jij een beetje op je taalgebruik letten, of kom je aandacht tekort....
Jij bepaald niet voor mij wat ik hier wel zeg of niet. Ik laat me al zeker niet de mond snoeren.D4NG3R schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Ga dan bij die partijen klagen ipv hier in dit topic. Het is verre van kritisch, meerdere users hebben je er al op gewezen dat het irritant begint te worden.
[...]
En waarom zou Caiway dit moeten doen? Ziggo heeft het contract niet verlengd en Caiway is het contract aangegaan. Waarom zou Caiway dan 1:1 moeten doen alsof ze Ziggo zijn? De huidige pakketten vind ik (behalve wat duur) netjes gedaan.
Enneh:
[...]
Kap dan met 'kritsch zijn' en houd je aan je woord. Je hebt in dit topic weinig meer te zoeken als je alleen maar het zelfde verhaaltje blijft vertellen.
[...]
offtopic:
De wijze waarop Caiway de boel van Ziggo overneemt is ondermaats. We gaan er ver op achteruit. Wat ik gewoon niet zie is dat Caiway uit die luie stoel komt en wat voor ons gaat betekenen. Ik zie geen reacties van Caiway waaruit blijkt dat ze het gat op COAX met Ziggo gaan dichten.
Tot zo lang zal ik blijven hameren op verbeteringen op het gebied van HD-zenders, IMAP-mail, Multiscreen voor COAX (hebben we bij Ziggo nu ook), verhogingen van de internetsnelheid COAX, Fox Sports Go, HBO Go etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-01-2015 19:54 ]
Was jij niet diegene die een kansloze discussie aanging over 2 aangesloten vezels bij jou? Je ging toch niet meer reageren? Hou je eens aan je belofte.GE Elbert schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:08:
[...]
Daar heb je die drammertt ook weer![]()
Erik, dat moet je hier niet doen maar bij Caiway zelf
Je schiet er niks mee op om alsmaar te blijven drammen op zaken die voor jou een probleem zijn, komt geen verandering door, mocht je dat nog niet doorhebben.
Daarbij haal je dingen aan die Ziggo ook nog niet eens doet (verhoging snelheden) dus dat is ook niet eerlijk.
Verder vergeet je dat Ziggo nu samen met UPC 90% van de coax in handen heeft, Caiway is dus maar een kleine speler en kan daardoor nu eenmaal minder goed/snel dingen regelen.
Iets met financiën enzo
Je schiet er niks mee op om alsmaar te blijven drammen op zaken die voor jou een probleem zijn, komt geen verandering door, mocht je dat nog niet doorhebben.
Daarbij haal je dingen aan die Ziggo ook nog niet eens doet (verhoging snelheden) dus dat is ook niet eerlijk.
Verder vergeet je dat Ziggo nu samen met UPC 90% van de coax in handen heeft, Caiway is dus maar een kleine speler en kan daardoor nu eenmaal minder goed/snel dingen regelen.
Iets met financiën enzo
Jij geeft in een paar regels aan waarom de Cogas-klanten zo verbolgen zijn over de beslissing van Cogas en CIF om Caiway toe te laten op COAX en waarom die kritiek er is. Je moet ook snappen dat wij in het Cogasgebied liever tot de 90% van Ziggo hadden gehoord. Dan had je mij niet horen roepen op dit forum. Wat Caiway financieel wel of niet kan interesseert me als klant geen biet. Ik wil geen achteruitgang tov wat Ziggo mij te bieden had punt uit. Daar moeten zowel CIF, Cogas als Caiway simpelweg voor zorgen.dominition schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:00:
Erik, dat moet je hier niet doen maar bij Caiway zelf![]()
Iets met financiën enzo
Ik en met mij vele anderen zaten niet op Caiway te wachten. Nu ons dat wel door de strot is gedrukt moet Caiway simpelweg gaan leveren en laten zien dat ze net zo goed zo niet beter zijn op COAX tov Ziggo. Dat is nu eenmaal de consequentie van de keuze die CIF en Cogas hebben gemaakt.
En nee, kom me niet met glasvezel aan. Ik ga niet verplicht over op glas omdat het daar wel is geregeld! Dat zou een bezopen reden zijn. Nota bene Caiway roept telkens dat dat een heel ander product is. Dus die vergelijking ga ik niet. Mijn vergelijking is Ziggo COAX en Caiway COAX. Mijn inziens een eerlijke.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-01-2015 21:29 ]
Standaard dingen ga je niet echt op achteruit, de extra's, tsja dat is verschillend per aanbieder en daar ga je nu idd wat op achteruit.
Maar overgrote deel gebruikt dat niet, en interesseert dat ook niet zoveel.
Zelfde voor mij, ben nu al tevreden klant bij Caiway op glas
Maar overgrote deel gebruikt dat niet, en interesseert dat ook niet zoveel.
Zelfde voor mij, ben nu al tevreden klant bij Caiway op glas
@erik, ben bang dat je moet verhuizen 
Hoe hou je het vol met caiway, ben bang dat je op doktersadvies wel een kleine vergoeding krijgt
Hoe hou je het vol met caiway, ben bang dat je op doktersadvies wel een kleine vergoeding krijgt
HD-Zenders: Geen idee wat hier je probleem is.Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:51:
[...]
Jij bepaald niet voor mij wat ik hier wel zeg of niet. Ik laat me al zeker niet de mond snoeren.
De wijze waarop Caiway de boel van Ziggo overneemt is ondermaats. We gaan er ver op achteruit. Wat ik gewoon niet zie is dat Caiway uit die luie stoel komt en wat voor ons gaat betekenen. Ik zie geen reacties van Caiway waaruit blijkt dat ze het gat op COAX met Ziggo gaan dichten.
Tot zo lang zal ik blijven hameren op verbeteringen op het gebied van HD-zenders, IMAP-mail, Multiscreen voor COAX (hebben we bij Ziggo nu ook), verhogingen van de internetsnelheid COAX, Fox Sports Go, HBO Go etc.
IMAP-mail: Gebruik je serieus nog e-mail adressen van je ISP?
Multiscreen: Wordt aan gewerkt, planning is april 2015
Verhoging internetsnelheid: Eh pardon? Kies glasvezel, goedkoper/sneller (als t éénmaal aangesloten is dan)
Fox Sports Go / HBO Go: Staat gepland voor maart 2015
Je blijft maar doorhameren en zeuren over EXTRA'S waaraan wordt gewerkt. Als de basis nou niet goed was (wat het zeker wel is), dan had je misschien een punt. Maar zoals velen al zeggen is het inmiddels "zeuren" wat je doet. Je ziet niet dat Ziggo het gat met Caiway gaat dichten? Als ik jouw lijstje zo afwerk wordt er aardig aan gewerkt.
Daar gaan we dan nog maar weer:Crusher77 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:28:
[...]
HD-Zenders: Geen idee wat hier je probleem is.
IMAP-mail: Gebruik je serieus nog e-mail adressen van je ISP?
Multiscreen: Wordt aan gewerkt, planning is april 2015
Verhoging internetsnelheid: Eh pardon? Kies glasvezel, goedkoper/sneller (als t éénmaal aangesloten is dan)
Fox Sports Go / HBO Go: Staat gepland voor maart 2015
Je blijft maar doorhameren en zeuren over EXTRA'S waaraan wordt gewerkt. Als de basis nou niet goed was (wat het zeker wel is), dan had je misschien een punt. Maar zoals velen al zeggen is het inmiddels "zeuren" wat je doet. Je ziet niet dat Ziggo het gat met Caiway gaat dichten? Als ik jouw lijstje zo afwerk wordt er aardig aan gewerkt.
- premium zenders zijn niet in HD, HD uitbreidingen ard ZDF 24kitchen, syfy, 13th street etc lopen we mis
- fox sports go hebben we bij ziggo al, dus dat moet per de overgangsdatum al geregeld zijn
-imap mail: geen schokkende maar toch
- multiscreen: afgezien van het aantal zenders werkt die niet op COAX. Kortom we konden alle zenders zien via de IPad, straks totaal niet meer.
- internetsnelheden op COAX worden niet meer verhoogd door Caiway, kortom daar gaan we achter lopen in de loop van dit jaar
- interactief niet mogelijk, bij ziggo wel
- problematiek 5 smartcards
- geen ingebouwde router, geen wifi-spots
Geen enkel onderdeel is geregeld per overgangsdatum. Dus wel degelijk gaan we er per de overgangsdatum op achteruit. Gek hè dat we blijven klagen?
Verwijderd
off-topic: waarom schrijf je coax met hoofdletters? Waar zijn die letters de afkorting van?
@Erikrijnders
Ik weet dat woede blind maakt, maar is het je nu nog niet duidelijk dat Caiway geen Ziggo is en andere diensten voor andere prijzen levert?
Wij kunnen er schijnbaar geen verandering brengen in hoe jij er over denkt. Kap dan met zaniken in dit topic en neem contact op met de partijen die dat wel kunnen.
Ik weet dat woede blind maakt, maar is het je nu nog niet duidelijk dat Caiway geen Ziggo is en andere diensten voor andere prijzen levert?
Wij kunnen er schijnbaar geen verandering brengen in hoe jij er over denkt. Kap dan met zaniken in dit topic en neem contact op met de partijen die dat wel kunnen.
Verwijderd
ARD, ZDF, 24 Kitchen en 13th street geeft Caiway door in HD op de coaxkabel.
Bij jullie in Twente niet dan?
Bij jullie in Twente niet dan?
Kunnen we geen apart topic openen? [CAIWAY] Coax/glasvezel in Twente ?
Voor de mensen die al over zijn.
Dan kan dit topic gebruikt worden voor de mensen die eventueel willen overstappen naar Caiway
Voor de mensen die al over zijn.
Dan kan dit topic gebruikt worden voor de mensen die eventueel willen overstappen naar Caiway
Dit.D4NG3R schreef op maandag 12 januari 2015 @ 01:31:
@Erikrijnders
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Is een apart topic voor mensen die al over zijn niet een beetje overdreven?
Dan ieder glasvezelaanbieder topic dit wel gaan doen.
Dan ieder glasvezelaanbieder topic dit wel gaan doen.
Dit klopt niet helemaal:D4NG3R schreef op maandag 12 januari 2015 @ 01:31:
@Erikrijnders
Caiway deed juist voorkomen dat er nauwelijks iets ging veranderen: drie pakketten met exacte dezelfde internetsnelheid, en dezelfde prijs als de Ziggo pakketten. Dit valt in de categorie 'niets aan de hand mensen, gweoon doorlopen'.
In werkelijkheid, was het (oorspronkelijke) aanbod van Caiway op vrijwel alle fronten inferieur aan het Ziggo pakket. Het feit dat ze, in paniek, met een verbeterd voorstel kwamen zegt genoeg.
Sommige mensen, zoals Erik (en ik zelf eigenlijk ook) hebben er nu eenmaal wat meer moeite mee als er dingen door hun strot geduwd worden. Persoonlijk ben ik die fase nu wel voorbij, er is een concurrerend alternatief (fiber), en hoewel ik nog niet over ben, hebben die tot nu toe alles goed gedaan: een goed aanbod en relaxte communicatie.
Vergeet de personenalarmering niet die niet ondersteund werd/wordt, Caiway liet het aan de fabrikant over om het compatible te maken met Caiway. Lijkt mij toch wel een behoorlijk essentieel iets dat móet werken.Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Daar gaan we dan nog maar weer:
- premium zenders zijn niet in HD, HD uitbreidingen ard ZDF 24kitchen, syfy, 13th street etc lopen we mis
- fox sports go hebben we bij ziggo al, dus dat moet per de overgangsdatum al geregeld zijn
- multiscreen: afgezien van het aantal zenders werkt die niet op COAX. Kortom we konden alle zenders zien via de IPad, straks totaal niet meer.
- internetsnelheden op COAX worden niet meer verhoogd door Caiway, kortom daar gaan we achter lopen in de loop van dit jaar
Geen enkel onderdeel is geregeld per overgangsdatum. Dus wel degelijk gaan we er per de overgangsdatum op achteruit. Gek hè dat we blijven klagen?
[ Voor 86% gewijzigd door Raven op 12-01-2015 09:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hoe kom je er trouwens bij dat multiscreen niet op coax werkt. Ik lees op de website twentestaptover.nl dat dat wel geregeld zou worden. En dat gaat over het coax-overstap-pakket. Dus niet over de glas-abonnementen. Ik lees daar:
"Live tv-kijken via de app. Nu beschikbaar op de 10 meest populaire zenders op tablet, smartphone, laptop en pc.
Vanaf april 2015 zijn alle digitale zenders van TV Standaard (60 zenders) ook beschikbaar via de live tv-kijken app."
Op de website van Caiway staat inderdaad dat het alleen beschikbaar is voor de glas-pakketten, maar heb jij een zekerheid ergens dat het niet werkt ?
"Live tv-kijken via de app. Nu beschikbaar op de 10 meest populaire zenders op tablet, smartphone, laptop en pc.
Vanaf april 2015 zijn alle digitale zenders van TV Standaard (60 zenders) ook beschikbaar via de live tv-kijken app."
Op de website van Caiway staat inderdaad dat het alleen beschikbaar is voor de glas-pakketten, maar heb jij een zekerheid ergens dat het niet werkt ?
Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:58:
[...]
- Hoofdkanaal is in HD, rest niet. Dat is inderdaad jammer als je een abonnement op hebt.Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:58:
[...]
- Wou jij zeggen dat je een abonnement op al die extra zenders hebt? Hoe dan ook, er wordt aan gewerkt.
- Imap: Tsjah, gewoon lekker blijven noemen terwijl het niet boeiend is
- Multiscreen: Volgens de website werkt dit gewoon via Coax? Wat is je bron dat dit niet werkt?
- Internetsnelheden: Heb liever dat ze investeren in Glasvezel dan in Coax. Maarjah, je kunt ook net zoals andere mensen koppig terug gaan naar ADSL niet meegaan met nieuwe ontwikkelingen.
- Interactief: Dit is het tweede en laatste punt wat ik je geef.
- Smartcards: Serieus, dat is je probleem? Terwijl je geen smartcard nodig hebt voor het hele basis pakket?
- Geen ingebouwde router: Goddank niet, dat was wel het slechtste idee ooit. Gewoon je eigen router erachter en dan kun je alle doen en laten wat je wilt, en is ook makkelijker met overstappen. En wifi-spots, tsjah, vind ik zelf ook niet echt interessant. Overal zijn tegenwoordig wifi netwerken, bij familie gebruik je hun eigen wifi en verder zie ik het nut er niet van in. Als ik in de stad loop blijf ik niet ergens midden in de straat stilstaan om wifi te gebruik van iemand.
Hoe dan ook, ik geef het op om op jou te reageren. Ik begrijp best er wat dingen zijn die niet in orde zijn. Maar dat ligt niet aan Caiway. Daarvoor moet je CIF gaan bashen, want die hebben Ziggo er uit gewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Crusher77 op 12-01-2015 10:58 ]
Multiscreen werkt iig niet op mijn Nexus 10 tablet met Android 5.01.
Erikrijnders schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Verwijderd
De internetsnelheden worden niet verhoogd op de coaxkabel is nog een luxe.
Bij ons in Krimpen aan den IJssel, biedt Caiway geeneens internet en/of bellen op de coaxkabel.
Dit is uitsluitend op de glasvezel bij ons te krijgen. Wel hebben we het volledige televisieaanbod op de coaxkabel plus nog vijftien analoge zenders. ( dat is wel vrij uniek want in bijna heel het Caiway gebied is analoge televisie al in 2010 uitgeschakeld)
Bij ons in Krimpen aan den IJssel, biedt Caiway geeneens internet en/of bellen op de coaxkabel.
Dit is uitsluitend op de glasvezel bij ons te krijgen. Wel hebben we het volledige televisieaanbod op de coaxkabel plus nog vijftien analoge zenders. ( dat is wel vrij uniek want in bijna heel het Caiway gebied is analoge televisie al in 2010 uitgeschakeld)
Nou hij staat erop hoor, SBS9, én wat een prachtuitzendingen. Tommy teleshopping is wat ik altijd al heb willen zien
Caiway heeft SBS9 in SD- en HD-kwaliteit aan het zenderaanbod via coax en glasvezel toegevoegd. Caiway is door de toevoeging van SBS9 HD de enige grotere aanbieder die de zender via glasvezel in HD-kwaliteit doorgeeft.
Of de kwaliteit van het zenderaanbod nu wel of niet goed is. Toch complimenten voor Caiway.
Of de kwaliteit van het zenderaanbod nu wel of niet goed is. Toch complimenten voor Caiway.
Ja, en het gras is bij de buren altijd groener. Ga nou niet wéér beginnen.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:50:
Ik heb liever vijf smartcards als ik mag kiezen.
Heb je die modbreak niet gelezen?
Dat scheelt weer. Dat pakken ze dan toch wel weer netjes op en knallen ze die zender gewoon in HD door.RalphMalph schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:54:
Caiway heeft SBS9 in SD- en HD-kwaliteit aan het zenderaanbod via coax en glasvezel toegevoegd. Caiway is door de toevoeging van SBS9 HD de enige grotere aanbieder die de zender via glasvezel in HD-kwaliteit doorgeeft.
[ Voor 91% gewijzigd door Neyluzz op 12-01-2015 13:56 ]
Verwijderd
Het is dan ook onbegrijpelijk dat de glasvezelaanbieders SBS9 niet in HD doorgegeven.
Ruimtegebrek kan het niet zijn.
Een blamage voor Reggefiber en alle aanbieders die daarop zitten.
Ruimtegebrek kan het niet zijn.
Een blamage voor Reggefiber en alle aanbieders die daarop zitten.
Is allang bevestigd dat het bij hun gaat werken. Rest v/d aanbieders is maar afwachten.Raven schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:56:
[...]
Vergeet de personenalarmering niet die niet ondersteund werd/wordt, Caiway liet het aan de fabrikant over om het compatible te maken met Caiway. Lijkt mij toch wel een behoorlijk essentieel iets dat móet werken.
Wat is er zo moeilijk aan? Het gaat toch gewoon over telefonie of internet (ik weet geen details)? Waarom zou het dan speciaal aangepast moeten worden als er een andere telefonie- c.q. internet aanbieder komt? Iemand die details weet?dominition schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:55:
personenalarmering[...]
Is allang bevestigd dat het bij hun gaat werken. Rest v/d aanbieders is maar afwachten.
Nogmaals een update hier.
Het Coax signaal is nog steeds niet goed, televisie kijken levert zoveel sneeuw op dat het kijkbaar is.
Ook heb ik verder nog niks weer gehoord over de werkzaamheden die gedaan zouden worden aan de wijkcentrale, weet ook niet of ik daar wel iets over ga horen maar het zou toch wel prettig zijn dat ze laten weten dat er iemand naar heeft gekeken. Kan men meteen verifiëren of het probleem is opgelost wat dus niet zo is
Binnenkort maar weer bellen wanneer ik tijd heb...
Het Coax signaal is nog steeds niet goed, televisie kijken levert zoveel sneeuw op dat het kijkbaar is.
Ook heb ik verder nog niks weer gehoord over de werkzaamheden die gedaan zouden worden aan de wijkcentrale, weet ook niet of ik daar wel iets over ga horen maar het zou toch wel prettig zijn dat ze laten weten dat er iemand naar heeft gekeken. Kan men meteen verifiëren of het probleem is opgelost wat dus niet zo is
Inmiddels dus bijna 3 maanden later, en vandaag dus de eerste woonplaats overgegaan van Ziggo naar Caiway. Ik lees weinig hickups, zelfs een positieve tweet.MORCIK schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:03:
Ik heb van Caiway een brief ontvangen dat de overschakeling in Goor op 13 januari 2015 is.
Volgens mij blijven ook alle tv instellingen hetzelfde, alleen voor internet en telefonie moet je zelf iets doen?
Modem aansluiten en gaan met die banan. Activeren is niet nodig en je nummer wordt diezelfde dag geporteerd van Ziggo naar Caiway.
Laten we het afwachten. Vanaf dit weekend weer volop voetbal ook engels voetbal op Fox Sports. Kijken of men blij is met het SD-beelddavides schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Inmiddels dus bijna 3 maanden later, en vandaag dus de eerste woonplaats overgegaan van Ziggo naar Caiway. Ik lees weinig hickups, zelfs een positieve tweet.
Volgens mij blijven ook alle tv instellingen hetzelfde, alleen voor internet en telefonie moet je zelf iets doen?
Problemen activeren g100. Moet bellen? Waarom? 21 wachtenden voor u.
Probeer Twitter, werkt beterBlackLion schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:33:
Ik ben pas verhuist en ben niet overgestapt van Ziggo, ik heb dus direct Caiway aangevraagd en had hiervoor niets. Toen we het huis bekeken hadden de vorige bewoners wel gewoon beeldVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:21:
Had je bij Ziggo ook sneeuw in je analoge beeld?
Hmm gaat niet goed in goor, ziggo zou per 21 januari overgaan op caiway maar nu is 't signaal per 13 jan beeindigd door ziggo (naar zeggen in opdracht van caiway). Zucht....
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Ik woon ook in Goor, en 13 Jan was de datum die aan mij eerder werd gecommuniceerd! Volgens mij klopt het dus!3dmaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:18:
Hmm gaat niet goed in goor, ziggo zou per 21 januari overgaan op caiway maar nu is 't signaal per 13 jan beeindigd door ziggo (naar zeggen in opdracht van caiway). Zucht....
Niet alle postcode's in goor gaan per 13 januari. Een aantal gaan per 21 Januari in goor. Net Caiway gebeld en die zeggen ook per 21. Analoog zou wel moeten werken... dus...
Vervolgens weer ziggo gebeld en die melden dat ze nog alle diensten actief hebben tot 21 januari en het signaal er dus door caiway moet zijn afgehaald aangezien ze het naar eigen zeggen niet beheren in cogas gebied.
Ik wordt doodmoe van deze ' overstappen was nog nooit zo makkelijk' actie.
Vervolgens weer ziggo gebeld en die melden dat ze nog alle diensten actief hebben tot 21 januari en het signaal er dus door caiway moet zijn afgehaald aangezien ze het naar eigen zeggen niet beheren in cogas gebied.
Ik wordt doodmoe van deze ' overstappen was nog nooit zo makkelijk' actie.

[ Voor 27% gewijzigd door 3dmaster op 14-01-2015 11:02 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Beste Loei123,Loei123 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:08:
Nogmaals een update hier.
Kunnen wij iets voor je doen? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.
Met vriendelijke groet,
Harma
Kunnen wij iets voor je doen? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.BlackLion schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:33:
Met vriendelijke groet,
Harma
Kunnen wij iets voor je doen? Ook van jou ontvangen we graag je adresgegevevens.3dmaster schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:18:
Met vriendelijke groet,
Harma
Ja zou kunnen. Maar pb? Zou niet weten hoe. Heb op Twitter geplaatst gister maar daar nog geen reactie.Caiway schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:47:
[...]
Kunnen wij iets voor je doen? We ontvangen graag je adresgegevens via een PB.
Met vriendelijke groet,
Harma
Op het pijltje naast zijn naam klikken en dan stuur berichtBlackLion schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Ja zou kunnen. Maar pb? Zou niet weten hoe. Heb op Twitter geplaatst gister maar daar nog geen reactie.
Zo te zien niet op mobiel. Zal zo ff op laptop proberen
With ^ , ff naar https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan het vinkje bij berichten aanzetten.
Oscar Wilde
Verwijderd
Hier in Enter gaan we de 27e over, net het installatiepakket ontvangen en per post 2 brieven met inloggegevens. Bezorger zei dat ze de hele dag alleen maar deze pakketten bezorgen, maar hij had nog nooit van Caiway gehoord hahaha!
Ik heb inmiddels het pakket kunnen activeren. haal op de kabel meer dan 100mbps dus dat is heel netjes. (en niet meer dan terecht) Nu moet het nummerbehoud nog uitgevoerd worden en alles is dan goed.
Ik woon niet in Twente maar hier in Borculo nog steeds zwart beeld op sbs9.
Terwijl volgens Caiway deze per direct te zien zou moeten zijn.
Heb je wél beeld gehad op SBS9? Zo nee: zenders al opnieuw binnengehaald?speedmetal35 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:17:
Geen beeld gehad. Heb ik gedaan. Geen resultaat.Neyluzz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:48:
[...]
Heb je wél beeld gehad op SBS9? Zo nee: zenders al opnieuw binnengehaald?
[ Voor 3% gewijzigd door speedmetal35 op 15-01-2015 09:56 ]
We kijken via coax. G100 abbo.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:40:
Kijk je via de coaxkabel , Borculo ?
Beste BlackLion,BlackLion schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:10:
Ik heb inmiddels het pakket kunnen activeren. haal op de kabel meer dan 100mbps dus dat is heel netjes. (en niet meer dan terecht) Nu moet het nummerbehoud nog uitgevoerd worden en alles is dan goed.
In regio twente is SBS9 via het coaxnetwerk te ontvangen op voorkeuzekanaal 28. Kan je dit nagaan?
Met vriendelijke groet,
Harma
Beste Caiway, hoe zit het met de extra zenderpakketten via coax nadat jullie de diensten van Ziggo volledig hebben overgenomen? Ik zou graag G200 willen afnemen, maar dan wel de extra zenderpakketten zoals TV Plus via coax willen kunnen kijken met de hdrecorder die ik op dit moment al heb. Daarbij zie ik het niet zitten om extra UTP bekabeling te trekken in mijn huis. Mijn woonplaats is Reutum voor zover dat uitmaakt.
Op de site staat namelijk het volgende:
Gebruikt u op dit moment een smartcard van Ziggo?
U gebruikt de Ziggo smartcard en uw apparatuur om digitale televisie en/of extra zenderpakketten te kijken. Dit blijft zo totdat Caiway de diensten via de coax-kabel in uw regio heeft overgenomen.
Heeft u nu een Alles-in-1 pakket van Ziggo, zeg dan alleen uw Ziggo abonnement op internet en telefonie op!
Gebruikt u op dit moment geen Ziggo smartcard?
Digitale televisie van Caiway via de kabel is beschikbaar vanaf het moment dat Caiway de diensten via de coax-kabel heeft overgenomen. Tot die tijd ontvangt u via de kabel 25 analoge zenders.
Hoi Harma,Caiway schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:13:
[...]
Beste BlackLion,
In regio twente is SBS9 via het coaxnetwerk te ontvangen op voorkeuzekanaal 28. Kan je dit nagaan?
Met vriendelijke groet,
Harma
Ik denk dat je mij wilde quoten.
Bij ons in Borculo zit op voorkeuze kanaal 28 TLC.(coaxnetwerk)
Sbs9 zit op 58 met zwart beeld.
Klopt sbs9 zit gewoon in basispakket dus geen smartcard nodig. Ik krijg de melding "geen services" als ik hem op sbs9 zet.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:14:
In Borculo heb je toch ook geen smartcard nodig voor het Caiway basispakket?
Kan gewoonHelix schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:41:
Beste Caiway, hoe zit het met de extra zenderpakketten via coax nadat jullie de diensten van Ziggo volledig hebben overgenomen? Ik zou graag G200 willen afnemen, maar dan wel de extra zenderpakketten zoals TV Plus via coax willen kunnen kijken met de hdrecorder die ik op dit moment al heb. Daarbij zie ik het niet zitten om extra UTP bekabeling te trekken in mijn huis. Mijn woonplaats is Reutum voor zover dat uitmaakt.
[...]
Verwijderd
Kom ook uit borculo en ook bij mij de melding E37- E32......vlgs caiway zou het aan een slecht signaal liggen, terwijl mijn humax 5200c 100% aangeeft voor zowel kwaliteit als sterkte.....vreemd dus.speedmetal35 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:17:
lijkt me inderdaad een raar verhaal. Signaalsterkte is hier ook 100%.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:06:
[...]
Kom ook uit borculo en ook bij mij de melding E37- E32......vlgs caiway zou het aan een slecht signaal liggen, terwijl mijn humax 5200c 100% aangeeft voor zowel kwaliteit als sterkte.....vreemd dus.
Klopt, op alle bij geen beeld.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:19:
Hebben jullie zowel op de HD als op de SD versie geen beeld bij SBS9?
Beste gebruikers,
Indien je problemen ervaar met de zender SBS9 kan je ons een privé bericht sturen met de volgende informatie: (Cogas netwerk op kanaal 28 & Borculo kanaal 58)
Postcode:
Huisnummer:
Speelt het probleem op Coax en/of Glas:
Zijn de zenders al opnieuw binnen gehaald door de TV en/of ontvanger: ja/nee
Merk + Model van de TV of Ontvanger die word gebruikt:
Wij willen hiervoor graag meldingen aanmaken zodat wij dit kunnen oppakken.
Wij zien jullie reacties graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.
Indien je problemen ervaar met de zender SBS9 kan je ons een privé bericht sturen met de volgende informatie: (Cogas netwerk op kanaal 28 & Borculo kanaal 58)
Postcode:
Huisnummer:
Speelt het probleem op Coax en/of Glas:
Zijn de zenders al opnieuw binnen gehaald door de TV en/of ontvanger: ja/nee
Merk + Model van de TV of Ontvanger die word gebruikt:
Wij willen hiervoor graag meldingen aanmaken zodat wij dit kunnen oppakken.
Wij zien jullie reacties graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.
Ja natuurlijk, maar je moet er natuurlijk wél wat moeite voor willen doen om daar achter te komenVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:54:
Is er nou al bekend welke aanbieders definitief in Twente op de glasvezel komen?
- Caiway
- Fiber
- CBizz
- Weserve
Verwijderd
Maar de echte grote ervaren aanbieders ontbreken. Geen KPN, Telfort, XS4all, Vodafone.
Die keuzevrijheid lijkt dus meer op een wassen neus.
Welnee man, als jij met een zak geld komt, dan gaan wij samen een superieure ISP opzetten, goed?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:09:
Maar de echte grote ervaren aanbieders ontbreken. Geen KPN, Telfort, XS4all, Vodafone.
KPN, Telfort, XS4all en Vodafone kiezen er zelf voor om daar niet te leveren. Dus hou op met je gezwijmel

Verwijderd
Ik vind het geen gezwijmel maar een nuchtere constatering.
CBIZZ is zusje van Caiway. Fiber heeft een zielig aanbod HD zenders. Weserve is helemaal om te huilen qua product.
Echte keuze kan ik het dus niet noemen.
CBIZZ is zusje van Caiway. Fiber heeft een zielig aanbod HD zenders. Weserve is helemaal om te huilen qua product.
Echte keuze kan ik het dus niet noemen.