Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:52
Bolletje schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:52:
[...]

Oh verkopers aan de deur ben ik wel gewend. Dat ze niet alles weten is ook te begrijpen, daar stoor ik me niet zozeer aan. Deze vielen echter in negatieve zin op, meer om de houding.
Die zijn gewoon ingehuurd via een of ander bureau. Na een stoomcursus van een paar uur worden ze op pad gestuurd zonder enige inhoudelijke kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

Arfman

Drome!

jaaoie17 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:41:
Gaat caiway de VoIP-Comfort+ voor glas ook nog naar 9,95 brengen of blijft het bij 21,30
Blijft zo duur. SBS9 ook al niet bij Caiway. Prima eerste indruk voor Twentenaren die het mooie Ziggo gewend waren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:04
Caiway schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:38:
[...]

Het betreffende nummer 088 2249 121 is de helpdesk van Caiway die het beheer en ondersteuning voor het COAX signaal doet in de regio Twente.

Wij doen hier geen stroom en gas storingen op :)

Als je dit nummer bel en dat keuze optie 2 kiest kan je daar geholpen worden.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team
bedankt voor de info. dit zal ik proberen vrijdag. ik heb al wel eerder contact gehad met de helpdesk en daar werd mij verteld dat ik geen tv zou kunnen kijken totdat ziggo van de coax af is, rond januari/februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Arfman schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:57:
[...]

Blijft zo duur. SBS9 ook al niet bij Caiway. Prima eerste indruk voor Twentenaren die het mooie Ziggo gewend waren.
Maar wat is de reden dat het bij glas zo duur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42
JantjeKoud schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:09:
@ sjoemie1985
Nee ik heb geen extra pakket genomen, dus heb ik ook geen smartcards nodig.
Ik gebruik op het moment alleen het internet via glas. Het tv signaal komt nog gewoon via de kabel en wanneer het Caiway wordt komt het nog steeds via de kabel.
Mijn account zeg maar is al actief omdat ik de 2e brief kreeg.
Daarin stond ook dat je zo snel mogelijk moest activeren. Daarna werkte het tadeloos en de snelheid is prima. Een tikkeltje sneller als beloofd.
Oke, als ik het goed begrijp kreeg je eerst een brief met wachtwoord etc?
En kreeg je daarna eerst een activerings brief of eerst het pakket en toen nog een 2e brief?
of krijg je die 2e brief pas na aansluiten van de apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
jaaoie17 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:59:
[...]

Ze willen hun glas pakketten gelijk houden aan de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
sjoemie1985 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:13:
[...]
Oke, als ik het goed begrijp kreeg je eerst een brief met wachtwoord etc?
En kreeg je daarna eerst een activerings brief of eerst het pakket en toen nog een 2e brief?
of krijg je die 2e brief pas na aansluiten van de apparatuur?
1- eerst krijg je een brief met bedankt voor aanvraag van.... bla, bla... Daarin staat het ww voor Mijn Caiway.
2- op een gegeven moment krijg je een sms-je met het bericht dat de apparatuur verstuurd is.
3- weet niet meer of de volgende brief in het pakket zat of apart. Iig staan daar de gebruikersnaam voor Mijn Caiway in en de gebruikersnaam voor e-mail en verdere gegevens om e-mail (pop3) in te stellen.
4- na ong. 7 dagen mag je de boel aansluiten en activeren. Hoe, dat staat in de installatiehandleiding. Je kan ook wachten tot je bericht krijgt (sms) dat je mag aansluiten. Welke lampjes, volgorde van branden e.d. staan allemaal in de installatiehandleiding.
5 - na succesvolle activatie krijg je nog een brief met daarin het wachtwoord voor je e-mail.

Zoals ik al eerder zei in een vorig bericht, werkte de e-mail niet bij mij, maar wel na veranderen van de e-mailnaam welke je gelukkig zelf mag kiezen en na veranderen van het standaard wachtwoord.

edit
Nog misschien het vermelden waard: Voor de app Multiscreen, tv kijken op mobiel en/of tablet, moet je activeren bij Mijn Caiway en is dan ook een volkomen ander inlognaam en ww.
De app voor tablet werkt bij mij niet omdat ik de laatste versie van Android heb, en schijnbaar moet deze nog aangepast worden. Helaas... De app voor mijn telefoon werkt prima op Android 4.4.2. Het zijn 2 verschillende apps. 1 voor tel. en 1 voor tablet. De kwaliteit op mijn tel, is uitstekend.

[ Voor 15% gewijzigd door JantjeKoud op 02-01-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Met de coax kabel in de televisie krijg ik wel beeld en heb ik 14 zenders.

Het beeld is wel ontzettend slecht met erg veel ""sneeuw" erdoor. Zou ik Cogas hierover moeten benaderen of Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Loei123 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:48:

Het beeld is wel ontzettend slecht met erg veel ""sneeuw" erdoor. Zou ik Cogas hierover moeten benaderen of Caiway?
Jij betaalt aan Caiway voor de dienst, dus is Caiway jouw aanspreekpunt hiervoor. Hoe Caiway het verder afhandelt is hun probleem, jij hebt in principe niks (direct) te maken met Cogas hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

jaaoie17 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:59:
[...]

Gelijkhouden met de rest van het land. Ik schrik ook als ik zie wat de snelheden op de kabel zijn van Caiway in de rest van het land, no offense maar wat een prutsprovidertje. 50/4 internet voor 70 euro per maand 8)7

* Arfman hoopt op snel meer aanbieders op het Cogas netwerk

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je beseft dat er een groot gebied is rondom Gouda, wat geeneens glasvezel heeft, is het helemaal schandalig dat Caiway zulke idioot hoge tarieven durft te rekenen voor een antiek 50 mbs internet.

Maar in Gouda haalt Caiway wel meer rare fratsen uit. De abonnees moeten daar zelfs voor het basispakket, 2 euro per maand per extra smartcard betalen en ook maar maximaal drie stuks.

Je zal maar vijf televisies in je gezin hebben. Dan kunnen ze geeneens op alle televisies het Caiway basispakket zien in Gouda.

Caiway krijgt hier al jaren veel klachten over, maar doet er geen fluit aan.

Als je enig respect voor je klanten zou hebben, zou je toch wel snappen dat je prijs voor 50 mbs intenet echt niet meer kan.

Maar Caiway doet het !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Loei123 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:12:
[...]

bedankt voor de info. dit zal ik proberen vrijdag. ik heb al wel eerder contact gehad met de helpdesk en daar werd mij verteld dat ik geen tv zou kunnen kijken totdat ziggo van de coax af is, rond januari/februari.
Digitale TV van Caiway is pas vanaf een bepaalde datum te bekijken, dat klopt.

Maar het is wel zo dat de digitale ontvanger nu de zenders moet kunnen zoeken en vinden, ook analoog TV signaal hoort de TV te kunnen vinden.

Hoe jij het probleem omschrijft lijkt het op een signaal storing of dat er nog geen signaal naar jouw woning word gestuurd. Via de helpdesk op nummer 088 2249 121 dienen ze voor jouw een storingsmelding aan te maken voor de monteurs van de buiten dienst om dit op te pakken.

Als het telefonisch vrijdag niet lukt stuur ons via Tweakers een privé bericht met je adres gegevens en contactnummer of een mail naar webcare@caiway.nl.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr

Heb je al gecontroleerd of de juiste 'network id' en frequentie zijn ingesteld in je Humax? Zie mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jouw binnen bekabeling wel goed?
Ook met analoge televisie hoor je geen sneeuw in je beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:55:
Als je beseft dat er een groot gebied is rondom Gouda, wat geeneens glasvezel heeft, is het helemaal schandalig dat Caiway zulke idioot hoge tarieven durft te rekenen voor een antiek 50 mbs internet.

Maar in Gouda haalt Caiway wel meer rare fratsen uit. De abonnees moeten daar zelfs voor het basispakket, 2 euro per maand per extra smartcard betalen en ook maar maximaal drie stuks.

Je zal maar vijf televisies in je gezin hebben. Dan kunnen ze geeneens op alle televisies het Caiway basispakket zien in Gouda.

Caiway krijgt hier al jaren veel klachten over, maar doet er geen fluit aan.

Als je enig respect voor je klanten zou hebben, zou je toch wel snappen dat je prijs voor 50 mbs intenet echt niet meer kan.

Maar Caiway doet het !!
Inmiddels wordt in Gouda en omstreken (Rekam gebied) het coax netwerk verglaast. Ik maak sinds 31 december gebruik van de glasvezel diensten van Trined. Ik moet zeggen dat dit mij prima bevalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4028617885.png

Dat er geen ontwikkelingen in het Rekam gebied op de bestaande coaxkabel ligt niet aan Rekam maar de aanbieder Caiway. En dat Caiway scheit aan de klant heeft is meermaals bewezen. Van een klantenservice die de hoorn erop gooit als het gesprek niet naar het zin van de medewerker verloopt tot het slechts verhogen van tarieven tot extreme hoogte zonder hierbij de klant meer te bieden tot het als enige provider niet eens kunnen worden over de doorgifte van zenders.

Noot voor een over ijverig modje. Dit is geen bedrijfsaccount...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Mensen in het Twenterand gebied - Controleer je rekening wanneer je voor de overgangsdatum al gebruik maakt van Internet van Caiway.

Ik had eerder al bericht dat men een rekening op Mijn Caiway zette voor G200 waarbij ze helemaal nog geen tv signaal leverde en wel berekende. Dat geld is ook al afgeschreven van mijn rekening.
Na bellen zouden ze dat geld terugstorten. Mooi.
Helaas ze storten maar een gedeelte terug. Heb het trouwens nog niet op de rekening staan. De kosten welke overblijven zijn maar liefst € 21,67. En waarvoor?

In de brief staat dat je zo snel mogelijk moet activeren. JA, ZET DAT ER DAN NIET IN.
Ik had dus beter met activeren kunnen wachten tot 31 januari van dit jaar.
Bovendien ondanks dat het woordje Ziggo al veranderd is in Caiway op het rekening overzicht, wordt het TV-signaal nog steeds geleverd door Ziggo.
Ziggo heeft ook zijn rekeningen doorgestuurd van Internet en TV wat vrij logisch is.
Zo betaal je dus dubbelop.
Ik wil ook best het Ziggo modem weer aansluiten, geen probleem, maar ik denk dat de datum geld van activatie.
Mensen van Caiway.... HOU MIJ NIET VOOR DE GEK!!!!!
Ik heb nu al spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik ga eerst gebruik maken van het kabel abbonement van caiway. Ik gebruik op het moment een ctu-01 aansluiting, als ik straks een nieuwe modem krijg hoef ik die ctu-01 toch niet te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Beste Arjan,

Ik heb nog een keer het nummer gebeld en het signaal lijkt niet goed bij mijn woning aan te komen.
Er wordt binnen 2 werkdagen (vanaf maandag) een monteur ingeschakeld om het probleem te behandelen.

Komende week zou ik dus normaal televisie moeten kunnen kijken.
Ik zal nog laten horen hoe dit verder afloopt, in ieder geval bedankt voor je reactie en hulp :)

Groeten Loei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Is het bij glasvezel ook zaak om het modem zo dicht mogelijk bij het AOP aan te sluiten, of maakt het niet zoveel uit als hier 5 meter tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Er zit een standaard glasvezelsnoer aan van denk ik max. 1,5 mtr. dus je kan geen 5 meter verder je modem neerzetten. Deze moet dus bij je aansluitdoos geplaatst worden. en dat is bij alle leveranciers denk ik hetzelfde. Dus glasvezelmodem bij je FTU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 12:01
Jup idd 1.5 meter ongeveer, en dit is geen losse kabel dus je kan ook niet even de boel gaan verlengen.

Maar is toch niet zo'n probleem lijkt me? Mocht je je router ergens anders willen kun je simpel langere utp kabel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dominition schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:14:
Jup idd 1.5 meter ongeveer, en dit is geen losse kabel dus je kan ook niet even de boel gaan verlengen.

Maar is toch niet zo'n probleem lijkt me? Mocht je je router ergens anders willen kun je simpel langere utp kabel pakken.
Als modem en router hetzelfde apparaat zijn wordt dat lastig. Ik ben blij dat ik er, tijdens het schouwen voor de glasvezel, al op heb aangedrongen dat de aansluiting in de woonkamer moest komen ipv in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:31
Modem en router zijn twee losse apparaten. Modem komt bij je FTU, en router kan je plaatsen waar je maar een UTP kabel naar toe kan leggen.

Excuus, er zijn natuurlijk ook andere providers die hun apparatuur anders gebruiken of zelfs compleet andere apparatuur heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Neyluzz op 04-01-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Let er nog wel op dat je, evt ook telefonie en tv via glas neemt, dit rechtstreeks via je modem loopt en niet via je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie over glas is wel erg duur bij Caiway hoor. Maar liefst 21 euro per maand voor onbeperkt bellen en sms.

Dit in tegenstelling tot de coaxkabel waar het 9,95 euro per maand kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:57:
Telefonie over glas is wel erg duur bij Caiway hoor. Maar liefst 21 euro per maand voor onbeperkt bellen en sms.

Dit in tegenstelling tot de coaxkabel waar het 9,95 euro per maand kost.
Klopt maar per saldo betaal je evenveel....Het basisabonnement alles in 1 is goedkoper.

Ik vind ook dat Caiway er een vreemd verdienmodel op nahoudt. Bij Ziggo betaal je een hoger basisbedrag en weinig of niets (bijv Smartcards) voor extra's. Dan heb je ook geen gezeur richting je klanten. € 21,= voor onbeperkt bellen is als product op zich schandalig veel. Zeker gezien het feit dat er tegenwoordig juist minder met de vaste lijn wordt gebeld van ca 5 jaar terug.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
JantjeKoud schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:37:
Mensen in het Twenterand gebied - Controleer je rekening wanneer je voor de overgangsdatum al gebruik maakt van Internet van Caiway.

Ik had eerder al bericht dat men een rekening op Mijn Caiway zette voor G200 waarbij ze helemaal nog geen tv signaal leverde en wel berekende. Dat geld is ook al afgeschreven van mijn rekening.
Na bellen zouden ze dat geld terugstorten. Mooi.
Helaas ze storten maar een gedeelte terug. Heb het trouwens nog niet op de rekening staan. De kosten welke overblijven zijn maar liefst € 21,67. En waarvoor?

In de brief staat dat je zo snel mogelijk moet activeren. JA, ZET DAT ER DAN NIET IN.
Ik had dus beter met activeren kunnen wachten tot 31 januari van dit jaar.
Bovendien ondanks dat het woordje Ziggo al veranderd is in Caiway op het rekening overzicht, wordt het TV-signaal nog steeds geleverd door Ziggo.
Ziggo heeft ook zijn rekeningen doorgestuurd van Internet en TV wat vrij logisch is.
Zo betaal je dus dubbelop.
Ik wil ook best het Ziggo modem weer aansluiten, geen probleem, maar ik denk dat de datum geld van activatie.
Mensen van Caiway.... HOU MIJ NIET VOOR DE GEK!!!!!
Ik heb nu al spijt.
Je had beter moeten lezen. Je kon internet niet eerder activeren dan na de overgangsdatum. Dat geldt voor het hele pakket. Tot de overgangsdatum moet je Ziggo aanhouden en NIETS activeren van Caiway. Je verwijt nu Caiway iets waarover ze dit keer nu WEL eens goed hebben geinformeerd.

Wanneer je opeens producten zoals internet gaan afnemen via Caiway dan moet je er ook voor betalen.
Je kont wel internet gebruiken van Caiway, maar dan had je het diezelfde dag internet moeten laten stoppen bij Ziggo (wellicht dat Ziggo dat niet had gedaan ivm opzegtermijn?) en alleen televisie aanhouden.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Erikrijnders schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:34:
[...]
Je had beter moeten lezen. Je kon internet niet eerder activeren dan na de overgangsdatum. Dat geldt voor het hele pakket. Tot de overgangsdatum moet je Ziggo aanhouden en NIETS activeren van Caiway. Je verwijt nu Caiway iets waarover ze dit keer nu WEL eens goed hebben geinformeerd.

Wanneer je opeens producten zoals internet gaan afnemen via Caiway dan moet je er ook voor betalen.
Je kont wel internet gebruiken van Caiway, maar dan had je het diezelfde dag internet moeten laten stoppen bij Ziggo (wellicht dat Ziggo dat niet had gedaan ivm opzegtermijn?) en alleen televisie aanhouden.
Op het bestelformulier staat:
Ingangsdatum glasabonnement: Zo snel mogelijk (medio februari, indien mogelijk eerder)

Tja ik ging er blindelings vanuit dat het de normale overgang zou worden van Ziggo naar Caiway.
In de brief staat dan ook dat je zo snel mogelijk moet activeren. Per slot van rekening is dit geen gewone bestelling, maar in het kader van het stoppen van levering door Ziggo.
Bij bestelling heb ik dus begin februari als start aangegeven, Caiway maakt er dan bovenstaand van in hun mail. Tja kleine verschilletjes, maar wel slinks van Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
JantjeKoud schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:11:
[...]

Op het bestelformulier staat:
Ingangsdatum glasabonnement: Zo snel mogelijk (medio februari, indien mogelijk eerder)

Tja ik ging er blindelings vanuit dat het de normale overgang zou worden van Ziggo naar Caiway.
In de brief staat dan ook dat je zo snel mogelijk moet activeren. Per slot van rekening is dit geen gewone bestelling, maar in het kader van het stoppen van levering door Ziggo.
Bij bestelling heb ik dus begin februari als start aangegeven, Caiway maakt er dan bovenstaand van in hun mail. Tja kleine verschilletjes, maar wel slinks van Caiway.
Caiway, Cogas en Ziggo hebben de overgangsdatum meerdere malen gecommuniceerd. Ik zou dus ook niet weten waarom je dan eerder gaat activeren. Bij twijfel had ik zeker eerst gebeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Erikrijnders schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:50:
[...]
Caiway, Cogas en Ziggo hebben de overgangsdatum meerdere malen gecommuniceerd. Ik zou dus ook niet weten waarom je dan eerder gaat activeren. Bij twijfel had ik zeker eerst gebeld!
Dat stond in het begeleidend schrijven, dus denk je dat je dat ook moet doen. Daarom is het sneeky van ze. Zo pakken ze nog heel wat extra centjes van mensen die dat niet door hebben of te goeder trouw zijn.
Bovendien... na bellen zou het gehele bedrag gecrediteerd worden maar doen ze maar een gedeelte. Dat is nou ook weer geen afspraak. Tegenwoordig zou je elk gesprek moeten opnemen voor de bewijslast.
Maar goed omdat ik gedaan heb wat hun zeiden moet ik extra betalen. Je voelt je toch een beetje bestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Niks sneaky aan, die brieven zijn gestandaardiseerd voor nieuwe klanten.

Je moet normaal ook zo snel mogelijk de boel gaan activeren, echter na activeren gaat je abonnement lopen voor de dienst die je wilde afnemen, namelijk een glasabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
dominition schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:45:
Niks sneaky aan, die brieven zijn gestandaardiseerd voor nieuwe klanten
Een complete website optuigen (twentestaptover.nl) kan wel, maar een duidelijke brief specifiek voor de cogas regio, was te veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Als je je aanmeld als klant krijg je een uniforme brief, volledig geautomatiseerd dus nee niet voor aparte klanten die in twente wonen.

Naar mijn mening ook totaal niet nodig, je gaat niet iets activeren als dat betekent dat dan je abonnement ingaat.

Beetje logisch nadenken kan geen kwaad.

Naar mijn weten staat er in de handleiding ook dat op het moment van activeren je diensten beschikbaar zijn. Dat betekent dus dat je abonnement ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De situatie in Twente is echter wel iets anders dan in de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Doet er toch niet toe? Er word aangegeven dat als je gaat activeren via de browser je abonnement ingaat.

Dan kun je toch wel nagaan dat als je dat gaat doen, je diensten dus gaan lopen en je dus gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
JantjeKoud schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:00:
[...]

1- eerst krijg je een brief met bedankt voor aanvraag van.... bla, bla... Daarin staat het ww voor Mijn Caiway.
2- op een gegeven moment krijg je een sms-je met het bericht dat de apparatuur verstuurd is.
3- weet niet meer of de volgende brief in het pakket zat of apart. Iig staan daar de gebruikersnaam voor Mijn Caiway in en de gebruikersnaam voor e-mail en verdere gegevens om e-mail (pop3) in te stellen.
4- na ong. 7 dagen mag je de boel aansluiten en activeren. Hoe, dat staat in de installatiehandleiding. Je kan ook wachten tot je bericht krijgt (sms) dat je mag aansluiten. Welke lampjes, volgorde van branden e.d. staan allemaal in de installatiehandleiding.
5 - na succesvolle activatie krijg je nog een brief met daarin het wachtwoord voor je e-mail.

Zoals ik al eerder zei in een vorig bericht, werkte de e-mail niet bij mij, maar wel na veranderen van de e-mailnaam welke je gelukkig zelf mag kiezen en na veranderen van het standaard wachtwoord.

edit
Nog misschien het vermelden waard: Voor de app Multiscreen, tv kijken op mobiel en/of tablet, moet je activeren bij Mijn Caiway en is dan ook een volkomen ander inlognaam en ww.
De app voor tablet werkt bij mij niet omdat ik de laatste versie van Android heb, en schijnbaar moet deze nog aangepast worden. Helaas... De app voor mijn telefoon werkt prima op Android 4.4.2. Het zijn 2 verschillende apps. 1 voor tel. en 1 voor tablet. De kwaliteit op mijn tel, is uitstekend.
Thanks voor de info, dan kan ik volgens mij allang alles installeren/ aansluiten etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
dominition schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:11:
Doet er toch niet toe? Er word aangegeven dat als je gaat activeren via de browser je abonnement ingaat.

Dan kun je toch wel nagaan dat als je dat gaat doen, je diensten dus gaan lopen en je dus gaat betalen.
Ik weet niet of je de brief kent?
Dit staat er letterlijk, en zo te zien gaat het abbo zowiezo in of je nu activeert of niet.

"Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activeert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt en dat wij uw eventuele aanvraag voor telefoonnummerbehoud niet kunnen doorvoeren."

Daarna moet je nog wachten op een vervolg brief met meer gegevens.

O, nog een waarschuwing... Bij mij op "Mijn Caiway" staat News+ op € 0,00.
Dit schijnt een 'foutje' te zijn. Dus niet bestellen want het kost wel degelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ik ken de brief, we hebben hier al ruim een maand G400.

Maar als je een begindatum hebt afgesproken die in de toekomst ligt, moet je niet gaan activeren. Je had het erover van ingang vanaf februari.

Dan snap ik niet zo goed waarom je al wel gaat activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik had bij ingangsdatum aangegeven zo snel mogelijk dus geen echte ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 15:31
JantjeKoud schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Ik weet niet of je de brief kent?
Dit staat er letterlijk, en zo te zien gaat het abbo zowiezo in of je nu activeert of niet.

"Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk activeert. Zo voorkomt u dat u betaalt voor diensten waarvan u nog geen gebruik maakt en dat wij uw eventuele aanvraag voor telefoonnummerbehoud niet kunnen doorvoeren."

Daarna moet je nog wachten op een vervolg brief met meer gegevens.

O, nog een waarschuwing... Bij mij op "Mijn Caiway" staat News+ op € 0,00.
Dit schijnt een 'foutje' te zijn. Dus niet bestellen want het kost wel degelijk geld.
Ik heb ook news erbij genomen. Als je van ziggo komt is dit gratis als je naar caiway gaat. Is aangeboden in het verbeterd aanbod van caiway. Niks ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Goed.. Rond 16:50 telefonisch het G100 pakket afgesloten met de melding dat ik binnen 5 mins een bevestigingsmail zou ontvangen, nou niks dus..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
IseT schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook news erbij genomen. Als je van ziggo komt is dit gratis als je naar caiway gaat. Is aangeboden in het verbeterd aanbod van caiway. Niks ervoor betalen.
Wat een bedroevende boel is dat daar toch.
Ik heb er nog over gebeld of dat een foutje was of dat het nu in het pakket zat.

Dan heb ik dus verkeerde informatie gekregen.
Nu ja, ik laat het maar zo want je krijgt misschien zo een rekening ervan en dan kan ik er weer achteraan bellen.
Ik heb iig al in de agenda staan van begin november, opnieuw Caiway beoordelen.
Ze moeten van goede huize komen wil ik dan mijn abbo nog voortzetten.
Wat een geklungel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Erikrijnders schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:19:
Per januari gaat KPN aankondigen dat ze glasvezel aanbieden op het Cogasnetwerk volgens de zeer sterke geruchten.
Ik ben benieuwd wanneer precies in januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie boffen wel met die gratis nieuwsgroep hoor. Ik gun het jullie van harte, maar wat worden jullie voorgetrokken vergeleken bij de andere Caiwayklanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:41:
Jullie boffen wel met die gratis nieuwsgroep hoor. Ik gun het jullie van harte, maar wat worden jullie voorgetrokken vergeleken bij de andere Caiwayklanten.
Zal ik nog een keer al onze nadelen opsommen? Dat is een waslijst van hier tot tokio waar tot nu toe nog geen verandering in te bekennen is. Caiway laat ons in de stront zitten wat dat betreft en doet of het allemaal de normaalste zaak van de wereld is dat ze op een heleboel punten ver en ver achterlopen bij Ziggo. We zijn van de Eredivisie gedegradeerd naar de amateurdivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 13:53
Je valt in herhaling erik, volgens mij heb jij je punt wel gemaakt in dit topic ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Grolsch schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:58:
Je valt in herhaling erik, volgens mij heb jij je punt wel gemaakt in dit topic ;)
VOLEDIG ME EENS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Inderdaad. Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Met bovenstaande(n)

Anyhow, hier nog aanraders? Aankoopadvies Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
D4NG3R schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:18:
^ Met bovenstaande(n)

Anyhow, hier nog aanraders? Aankoopadvies Router
werk hier met een netgear wndr 3700 v2 en mikrotik rb1200U als ap (1000mw) werkt tadeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mijn opmerking is volkomen op zijn plaats. Niemand moet gaan beginnen over 2 kleine voordeeltjes (wie gebruikt überhaupt nieuwsgroepen ??) terwijl alles voor de Cogasklanten met de komst van Caiway minder wordt of inmiddels is geworden.

Wat stoort is dat Caiway niet beweegt om te zorgen dat het bij de overgang wel allemaal is geregeld. Men denkt dat het allemaal wel goed zal komen. Wat ik hoor is iedereen na de actieperiode weg bij Caiway en over op een andere glasvezelaanbieder. Caiway kan gewoon niet tippen aan de concurrentie en op COAX al helemaal niet aan (het nieuwe) Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Dat iedereen zuig je ook uit je duim,want hier zijn we dat niet van plan ;)

Verder, blijft nog aardig stil rond KPN, en denk dat daar niks van komt.

Verder, Caiway is geen Ziggo, dus je kan niet 1:1 alles hetzelfde gaan verwachten en verlangen.

Ziggo was ook niet zaligmakend in de beginperiode, genoeg ellende met hun gehad toen. Ook zijn de vordeeltjes pas van deze tijd, ook jarenlang geen hd uitzending terwijl het er allang was (o.a E-Live).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er toevallig Tweakers met (kennissen/familie met) personenalarmering? Volgens de krant van vanmorgen kan alleen "gegarandeerd" worden dat dit bij Caiway blijft werken, of de andere providers die mogelijk diensten gaan aanbieden dat ook ondersteunen is niet bekend.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe Ziggo biedt wel alle HD zenders van Film 1 en HBO en Eurosport op de coaxkabel.
Iets wat blijkbaar Caiway al jaren niet lukt ...

Dus beiden hebben ze de tijd gehad.
Alleen Caiway blijft stil staan op TV gebied.

Alleen nu al weer dat Caiway de enige aanbieder met meer dan 100.000 aansluitingen die geen SBS9 doorgeeft.

Het houdt maar niet op, het geklungel bij Caiway.

En hoe durf je in 2015 nog 21 euro per maand te vragen voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel?
Caiway is daar ook verreweg het duurste mee in Nederland.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alhoewel Erik tot vervelens toe in herhaling valt heeft hij wel degelijk valide punten. De manier waarop dat wordt geuit kan beter ;) maar toch.

Ook hier een simpel kabelinternetabbo'tje die per maand opzegbaar is en als er een voor mij valide alternatief is stap ik meteen over. Caiway heeft bij mij (en vele anderen) een behoorlijk valse start gemaakt en staat flink wat punten achter. Ze mogen flink verbeteren als ze willen dat ik na 2015 nog klant blijf, of ze meoten geluk hebben dat er dan nog steeds geen alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:54:
Alhoewel Erik tot vervelens toe in herhaling valt heeft hij wel degelijk valide punten. De manier waarop dat wordt geuit kan beter ;) maar toch.
Op dit moment is de prijs (voor het 1e jaar) die Caiway vraagt voor de coax abonnementen in het Cogas gebied in ieder geval weer enigszins in balans met het product dat men ervoor biedt. (in ieder geval in vergelijking met wat we hadden bij Ziggo).

Caiway speculeert er op, dat de storm eind volgend jaar is gaan liggen, dat men tegen die tijd geen zin heeft in weer een overstap en dus blijft zitten waar men zit (en dus minimaal 15Euro/maand extra gaat betalen voor dezelfde dienst)

Wat mij vooral opvalt, is dat er geen totale volksopstand ontstaat onder de Caiway coax abonnees in de rest van het land: als ik zie dat men daar 58 Euro per maand betaalt, voor 35/3.5Mbps, terwijl er bij ons 90/9 wordt aanboden voor voor 39,95 per maand, dan zou ik flink over de zeik gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Erikrijnders schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Mijn opmerking is volkomen op zijn plaats. Niemand moet gaan beginnen over 2 kleine voordeeltjes (wie gebruikt überhaupt nieuwsgroepen ??) terwijl alles voor de Cogasklanten met de komst van Caiway minder wordt of inmiddels is geworden.
Nou..... ik gebruik nieuwsgroepen? Scheelt me toch weer €7,5 per maand (die ik dan bij Eweka moet uitgeven) ;) Wie gebruikt er nou 5 smartcards?

Kortom, wat voor jou niet gunstig uitpakt, pakt voor een ander wél weer gunstig uit. Jij hoeft niet per definitie representatief te zijn voor de rest van het volk in Twente.
dominition schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:16:
Dat iedereen zuig je ook uit je duim,want hier zijn we dat niet van plan ;)

Verder, blijft nog aardig stil rond KPN, en denk dat daar niks van komt.

Verder, Caiway is geen Ziggo, dus je kan niet 1:1 alles hetzelfde gaan verwachten en verlangen.

Ziggo was ook niet zaligmakend in de beginperiode, genoeg ellende met hun gehad toen. Ook zijn de vordeeltjes pas van deze tijd, ook jarenlang geen hd uitzending terwijl het er allang was (o.a E-Live).
Nog niets van KPN gehoord }:O KPN koopt liever CIF over dan dat ze wholesale klant worden (imho).

[ Voor 37% gewijzigd door Neyluzz op 06-01-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dubbele post. Sorry 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Neyluzz op 06-01-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:11:
[...]

Op dit moment is de prijs (voor het 1e jaar) die Caiway vraagt voor de coax abonnementen in het Cogas gebied in ieder geval weer enigszins in balans met het product dat men ervoor biedt. (in ieder geval in vergelijking met wat we hadden bij Ziggo).

Caiway speculeert er op, dat de storm eind volgend jaar is gaan liggen, dat men tegen die tijd geen zin heeft in weer een overstap en dus blijft zitten waar men zit (en dus minimaal 15Euro/maand extra gaat betalen voor dezelfde dienst)

Wat mij vooral opvalt, is dat er geen totale volksopstand ontstaat onder de Caiway coax abonnees in de rest van het land: als ik zie dat men daar 58 Euro per maand betaalt, voor 35/3.5Mbps, terwijl er bij ons 90/9 wordt aanboden voor voor 39,95 per maand, dan zou ik flink over de zeik gaan.
Die opstand is er wel op een bepaalde manier;
In het Rekam gebied waar Caiway operationeel is, daalde het aansluitpercentage naar ruim onder de vijftig procent.
Het laagste aansluitingspercentage van alle kabelaars in Nederland.
Dat zegt toch al veel.

Alleen Caiway, was star, is star en blijft star.
Maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Daar komt Caiway nog wel achter door weinig tot niets te doen met de wensen van zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 27-09 13:53
Laat de marktwerking haar werk maar doen.

Ziggo is nu eenmaal einde oefening in Twente, kunnen we nog weken/maanden over doorzeveren, maar het is nu eenmaal zo (ben ik ook niet blij mee, maar kan het ook niet veranderen, net zoals niemand in dit topic dit kan).

Caiway heeft voor het 1e jaar gewoon scherpe tarieven voor de aangeboden diensten.
Natuurlijk gokken ze er op dat de "luie" klanten niet over gaan stappen als ze de prijzen (fors) gaan verhogen.

In de loop van volgend jaar als er meerdere aanbieders zijn op glas ga ik de boel wel opnieuw bekijken, en stap zo over als dat voor mij financieel aantrekkelijk is.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:47:
Die Entone ziet er toch niet uit !!!! Onbegrijpelijk dat Caiway voor zo'n product heeft gekozen. Daar is de Airties IPTV ontvanger die wij in Krimpen hebben van Caiway op de glasvezel, een schoonheid bij.

Zie hier de laatste statistiek van de consumentenbond.

[afbeelding]

In de grafiek hierboven zien we dat de triple play-aanbieder Caiway in vergelijking met andere aanbieders veel last heeft van internetstoringen, maar liefst 27% van de klanten. Ook telefoontjes gepleegd via Caiway gaat niet altijd vlekkeloos (15%).

[afbeelding]

Kijken we naar tv dan zien we dat meerdere providers (Caiway, UPC, XS4ALL en Telfort) flink te kampen hebben gehad met storingen. Panelleden van Caiway en UPC hebben relatief de meeste problemen (25% heeft één of meer storingen) met tv: 'wel beeld, geen geluid' of 'veel blokken op tv'. Ook apparatuur moet vaak gereset worden. ZeelandNet-klanten hadden het minste aantal tv-problemen (7%).

Storingen oplossen gaat bij de betrokken providers niet altijd even goed. 'Omgang met storingen' is een totaaloordeel van 'bereikbaarheid' en 'opgelost'. Caiway scoort een onvoldoende, een 5,3. De slechte bereikbaarheid van de klantenservice en het slecht oplossen van problemen dragen hier aan bij.

http://www.consumentenbon...rs/extra/providermonitor/
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.log.com.tr%2Fwp-content%2Fuploads%2Fairties.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.log.com.tr%2Ftag%2Fairties%2F&h=340&w=525&tbnid=mkFjEdZ8lTm7FM%3A&zoom=1&docid=cUiOEYc4PmhHCM&ei=R_WrVOWfDIKAUemJgsAL&tbm=isch&ved=0CC0QMygMMAw&iact=rc&uact=3&dur=296&page=1&start=0&ndsp=34 en de http://www.google.nl/imgr...84&page=1&start=0&ndsp=37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:37:
[...]

Die opstand is er wel op een bepaalde manier;
In het Rekam gebied waar Caiway operationeel is, daalde het aansluitpercentage naar ruim onder de vijftig procent.
Het laagste aansluitingspercentage van alle kabelaars in Nederland.
Dat zegt toch al veel.

Alleen Caiway, was star, is star en blijft star.
Maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Daar komt Caiway nog wel achter door weinig tot niets te doen met de wensen van zijn klanten.
Het aantal actieve abonnees op het Rekam netwerk zal nog wel eens kunnen gaan stijgen met de activatie van het nieuwe glasvezel netwerk van ze. Maar deze klanten zullen niet snel meer actief worden bij Caiway. Om inderdaad de arrogante en niet naar de klant willen luisteren houding van Caiway. Zelf helaas ook meermaals negatieve ervaringen mogen hebben. Voor televisie blijf ik helaas bij ze, omdat ik bij alternatieven voor televisie gelijk aan VDSL vast zit. Maar mocht er een alternatief komen op het glasvezel netwerk is het ook einde bij Caiway.

Bij mijn internet storing werd ik als klant geheel niet serieus genomen. 5x monteur mogen ontvangen die allen tot de conclusie kwamen er is duidelijk iets gaande wat niet binnen is na zowel modem als alle binnen en buitenbekabeling vervangen te hebben en doorgemeten te hebben. Toch bleef het modem een lage US SNR houden met het nodige verlies. Ik moest contact houden bij een slechte verbinding. Tot de helpdesk medewerker weer een monteur aanbood en er geweigerd werd verder te kijken dan mijn individuele aansluiting. Terwijl de netwerk monteurs ook al aangaven dat hier meer speelde dan alleen mijn aansluiting. Er was op meer aansluitingen verlies waar te nemen wat niet bij de mensen thuis zelf vandaan kwam. En meer spelen kan ook aan de Caiway zijde liggen maar ja daar kunnen de netwerk monteurs ook niet meer bij. Caiway raadt ik persoonlijk dan ook sterk af.

Nog niet te beginnen over een klantenservice die midden in een gesprek verbindingen verbreekt als het ze te heet onder de voeten wordt over afspraken die zij zelf genoteerd hebben in mijn klantdossier. Helaas heb ik dit via een team leider klantenservice moeten oplossen door deze direct te benaderen. U mag zelf uw conclusies hieruit trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Caiway
D4NG3R schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:55:
Goed.. Rond 16:50 telefonisch het G100 pakket afgesloten met de melding dat ik binnen 5 mins een bevestigingsmail zou ontvangen, nou niks dus..
Kunnen jullie hier op Tweakers nog wat voor me betekenen of moet ik telefonisch contact op nemen? Waarschijnlijk is het e-mail adres verkeerd verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Stuur me even je postcode en huisnummer in een PB en ik zoek het voor je uit.

Vriendelijke groeten,

Caiway Webcare

^NL

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Arfman schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:57:
[...]

Psstt. SBS 9 komt zeer waarschijnlijk eind van de maand. Of het een prachtzender is moet nog blijken.... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:56:
[...]

Psstt. SBS 9 komt zeer waarschijnlijk eind van de maand. Of het een prachtzender is moet nog blijken.... haha
Eind van de maand?? Dat is een maand te laat. Het was al een amateuristische zet en met deze mededeling al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Zoveel mis je er niet aan, iig we hebben em hier wel gezien maar meeste wat er draait kennen we allang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
[...]

Ik heb er 10 seconden naar gekeken. Typisch een kanaal waar je toch nooit naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Dat was niet helemaal het punt maar dat snap je vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het was puur een algemene mededeling en jouw post was de laatste die erover ging, sloot er dus goed op aan. Wat jullie verder bediscussiëren over wat kleine puntjes maakt me niet zoveel uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik heb gister avond maar even de stoute schoenen aangetrokken en mijn glaspakket aangesloten.
en warempel na wat geklooi kon ik hem activeren en heb ik nu 200Mbit up and down via de gals van caiway, zelfs de entone interactieve tv kastje doet het.

Nu alleen afwachten wanneer ik mijn gebruikersnaam te weten krijg en wanneer ik de smartcards krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij ook op de glasvezel dat aangepaste pakket voor Twente met Eurosport 2 in HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
nee, ik kijk bijna geen sport dus geen euro sport pakket genomen.
verder had ik wel angegeven om een extra pakket te hebben met onder andere de syfy zender er bij in.

of is die smartcard alleen voor extra paketten als eurosport of film1 ofzo?

[ Voor 58% gewijzigd door sjoemie1985 op 07-01-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 24-09 21:58
sjoemie1985 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:26:
nee, ik kijk bijna geen sport dus geen euro sport pakket genomen.
verder had ik wel angegeven om een extra pakket te hebben met onder andere de syfy zender er bij in.

of is die smartcard alleen voor extra paketten als eurosport of film1 ofzo?
SyFy zit in het 'ExtraTV' pakket... is een extra pakket en heb je straks dus een smartcard voor nodig...
Smartcards worden verstuurd 10 dagen voor de migratiedatum.

Migratiedatum bedoel ik mee de datum waarop Caiway het signaal op de coax technisch overzet naar dat van hun en je dus geen (technisch) signaal meer hebt van Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 26-09 17:24

painkill

Pain(k)(ill)

Is er ergens een lijst met welke postcodes op welke datum worden overgezet?

Ik krijg van ziggo steeds te horen dat het bij ons 22 januari is, terwijl ik zeker weet dat er in de brief van caiway een datum in februari stond. En laat die brief nou net spoorloos zijn :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
MasterM schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:22:
[...]

SyFy zit in het 'ExtraTV' pakket... is een extra pakket en heb je straks dus een smartcard voor nodig...
Smartcards worden verstuurd 10 dagen voor de migratiedatum.

Migratiedatum bedoel ik mee de datum waarop Caiway het signaal op de coax technisch overzet naar dat van hun en je dus geen (technisch) signaal meer hebt van Ziggo).
aha op die manier.
Dus gewoon effe wachten tot caiway difinitief alles van ziggo heeft over genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 24-09 21:58
painkill schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:28:
Is er ergens een lijst met welke postcodes op welke datum worden overgezet?

Ik krijg van ziggo steeds te horen dat het bij ons 22 januari is, terwijl ik zeker weet dat er in de brief van caiway een datum in februari stond. En laat die brief nou net spoorloos zijn :P
Ik heb nog geen lijst voorbij zien komen... Je kan een DM sturen aan dat Caiway webcare account met je postcode+huisnr, via tweakers of twitter.. Daar kunnen ze dit aan je doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 26-09 13:34
Wij hebben gewoon de G100 aangevraagd, scheelt geld t.o.v. Ziggo Alles-in-1 plus en van "extra's" wordt toch geen gebruik gemaakt. Standaard TV pakket, snelle internetverbinding en een vaste lijn om bereikbaar te zijn is genoeg.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
NoepZor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:22:
Wij hebben gewoon de G100 aangevraagd, scheelt geld t.o.v. Ziggo Alles-in-1 plus en van "extra's" wordt toch geen gebruik gemaakt. Standaard TV pakket, snelle internetverbinding en een vaste lijn om bereikbaar te zijn is genoeg.
Zelfde hier, nu wachten tot het 5 feb. is 8) En maar hopen dat dan alles goed gaat.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:57:
Heb jij ook op de glasvezel dat aangepaste pakket voor Twente met Eurosport 2 in HD ?
Nee, glasvezel is een ander product zoals Caiway steeds maar roept. Dus nee, op glas is het Caiway-pakket te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 09:24

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Prima wanneer de kwaliteit en kwantiteit hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grappig, waren ze +/- 1 jaar geleden niet iets goedkoper geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Even een update hier.
Vanaf afgelopen maandag zou er binnen 2 werkdagen een monteur in worden geschakeld om naar het coax signaal te kijken wat mijn woning binnenkomt, dit zou namelijk niet goed zijn.

Gisteravond nog eventjes getest maar ik kan nog niet fatsoenlijke televisie kijken, ik wacht vandaag nog eventjes af denk ik, daarna ga ik toch weer contact op nemen met Caiway.

Ik ben gisteren nog wel gebeld door Caiway, zij gaan nu kosteloos een jaar lang mijn abbonement upgraden naar Alles in 1 G200, met als voorwaarde dat ik een jaar klant blijf. Geen probleem want ik had in december mijn abbonement afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Mijn ouders hebben een Humax ontvanger gekregen terwijl ze er niet om gevraagd hadden. Wel getekend aan de deur voor ontvangst van het pakket.

Betekend dat ze die nu ook huren tegen €0?

Zelf heb ik hem wel vergeten uit te vinken dus heb ik onnodig een ontvanger. Kan ik deze ook terug sturen?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de regels zijn mbt terugsturen weet ik niet precies, maar het 'tekenen bij ontvangst' betekent alleen dat je het pakketje in goede orde hebt ontvangen. Je tekent er geen contract mee voor een jaar huur oid.
De handtekening bij ontvangst heeft alleen betekenis in het kader van de vervoerovereenkomst (afzender - TNT - jij), voor de rest niks.

Het niet uitvinken van een optie kan echter wél betekenen dat je aan de huur (al dan niet tegen nul euro) vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 09:24
Kijk inderdaad ja of ze hem hebben besteld. Als ze dat niet hebben gedaan, dan mogen ze hem in principe houden (zie: http://www.consumentenbon...ng/faq/onbesteld-product/).

Als zij (jij) hem wel besteld hebt/ hebben zou je misschien contact op kunnen nemen met Caiway om iets te regelen. Als ze dat niet willen kun je er nog vanaf kunnen komen via de wet koop op afstand, maar ik weet niet of Caiway het toestaat dat je een abonnement opzegt en weer opnieuw aanvraagt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Als dat je eerste apparaat in huur (noem het bruikleen) is, betaal je daar niks voor. Die krijg je er standaard wel bij ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Masselink schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:26:
Mijn ouders hebben een Humax ontvanger gekregen terwijl ze er niet om gevraagd hadden. Wel getekend aan de deur voor ontvangst van het pakket.

Betekend dat ze die nu ook huren tegen €0?

Zelf heb ik hem wel vergeten uit te vinken dus heb ik onnodig een ontvanger. Kan ik deze ook terug sturen?
Ik heb ook een Humax (5300C) gekregen bij mijn pakket, terwijl ik daar niet om had gevraagd. TV-kijken doe ik nooit, dus die zal wel voor onbepaalde tijd in een kast blijven liggen. Hij is momenteel toch niet bruikbaar, omdat ik alleen analoge tv heb tot Ziggo wiebert, begin februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Ik gebruik hem niet en ik heb er ook geen problemen mee dat ik hem voor €0 heb liggen. Alleen als ik over 2/3 jaar een andere aansluiting zou willen, dan moet ik hem terug sturen.

Doe je dat dan niet dan moet je een bedrag betalen?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
Als dat je eerste apparaat in huur (noem het bruikleen) is, betaal je daar niks voor. Die krijg je er standaard wel bij ja.
Ik denk dat het geld niet zozeer het probleem is, maar gewoon dat je dat ding ergens moet bewaren in de doos, en moet regelen dat je na afloop van je abonnement (na 1 jaar, na 7 jaar) het ding weer in goede staat retourneert.
Als je 'm toch niet gebruik is het net zo makkelijk om 'm meteen terug te sturen.

Ikzelf heb ook een aversie tegen 'routers in bruikleen' etc. Gebruik liever m'n eigen spul, dus hou die goedkope rommel lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 15:31
Bezorger is hier ook net langs geweest. Lagen aardig wat Caiway pakketjes in de wagen moet ik zeggen. Alleen in onze straat al iets van 11 ofzo.. van de 30 huizen.... Gaan er behoorlijk wat over.

Ik heb geen humax ontvanger gekregen.. Zag ook niks staan op de twentestaptover site. Anders had ik hem er wel bij genomen voor €0 per maand. Kon ik mooi boven gebruiken op mijn tv.

Het schijnt dat ik ook Digitaal kan kijken zonder smartcard of ontvanger... Nu weet ik alleen niet of dat ook voor mijn tv geld.. 32PFL7605H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entjesbe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:37
En dan nog even een andere vraag.
Als je glas van Caiway activeert inclusief coax voor TV, wordt dan Ziggo internet van de kabel verwijderd?
Of kun je als het glas niet lekker werkt nog steeds terugvallen op internet van ZIggo via de kabel.
Ik heb namelijk brieven liggen dat Ziggo op 4 maart van de kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
entjesbe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:48:
En dan nog even een andere vraag.
Als je glas van Caiway activeert inclusief coax voor TV, wordt dan Ziggo internet van de kabel verwijderd?
Of kun je als het glas niet lekker werkt nog steeds terugvallen op internet van ZIggo via de kabel.
Ik heb namelijk brieven liggen dat Ziggo op 4 maart van de kabel gaat.
Nee, internet blijft nog gewoon behouden als je Ziggo niet zelf opzegt. Let wel op dat je dan dus nog wel gewoon betaald voor je internetabonnement bij Ziggo. Houd de kosten van televisie ookin de gaten, omdat er pakketkosten worden gerekend kan het voorkomen dat je dubbel betaald voor je televisieaansluiting. Die kosten zitten namelijk bij de pakketten in van Caiway en Ziggo in de totaalprijs verwerkt. Het is iets van 16/17 euro per maand volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• entjesbe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 14:37
Ok, helder.
Een veilige gedachte dat internet van Ziggo nog even op de kabel blijft. ik kan namelijk echt niet zonder omdat ik er ook zakelijk van afhankelijk ben
Dat laatste zal ik geen last van hebben want mijn TV kosten worden al geïncasseerd door Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik heb nu bijna alles werkend, alleen maandag nog mijn vaste telefoon nummer.

Het enige minpuntje vind ik nu wel bij caiway de zender indeling.
Die van ziggo was veel fijner, ik kan nu nauwelijks de zenders vinden die ik wil kijken.
Moet goed zoeken in de epg of het overzicht.
is daar nog iets in te veranderen? of rangschikken?
Want nu staat echt alles door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
sjoemie1985 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:20:
Ik heb nu bijna alles werkend, alleen maandag nog mijn vaste telefoon nummer.

Het enige minpuntje vind ik nu wel bij caiway de zender indeling.
Die van ziggo was veel fijner, ik kan nu nauwelijks de zenders vinden die ik wil kijken.
Moet goed zoeken in de epg of het overzicht.
is daar nog iets in te veranderen? of rangschikken?
Want nu staat echt alles door elkaar.
Wat voor decoder gebruik je? Ik neem aan de Entone, want Caiway levert nog geen coax in jullie gebied. Op de Entone kan je een favorietenlijst aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
inderdaad de entone :) en ik heb glasvezel van caiway het G200 pakket :)
Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste