Met g100 is er maar 1 poort actief. Rest is down/niet actief. Althans bij mij.
Twenterand: eerst 5 aanbieders op glasvezel, dan pas contract met Ziggo stoppen
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201695De gemeenteraad van Twenterand heeft unaniem een motie aangenomen waarin staat dat Cogas met 5 aanbieders op glasvezel moet komen en dan pas het contract met Ziggo moet stoppen.
De gemeenteraad van Twenterand kwam speciaal vanavond bijeen om te praten over de onrust die is ontstaan bij klanten van Cogas die verplicht moeten overstappen van Ziggo naar Caiway. De hele week zijn er al acties en worden klachten gebundeld. Inwoners van Twente die klant zijn bij Cogas, willen in de meeste gevallen niet verplicht overstappen omdat ze dan onder meer hun e-mailadres moeten aanpassen. Ook verandert er van alles in het zenderpakket voor de televisie.......
[ Voor 62% gewijzigd door Jochie78 op 23-10-2014 20:54 ]
Mooi! Stelletje amateurs daar bij Cogas..Jochie78 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:45:
[...]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201695
Nu is de vraag, hoeveel invloed kan Twenterand hier op uitoefenen?Jochie78 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:45:
[...]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201695
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Niet! Want cogas en Caiway overtreden de wet niet.Raven schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
Nu is de vraag, hoeveel invloed kan Twenterand hier op uitoefenen?
Geloof er ook weinig in dat ze iets met de ziggo kunnen doen (langer blijven).
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ze overtreden de wet welliswaar niet, maar ze zijn samen met de gemeenten wel aandeelhouder en dus deels eigenaar! Dat is een groot verschil.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Ik vind het mooi om te zien dat er bij jullie nog gemeenten zijn met ballen.
Maar de leugen van Cogas en CIF wordt hier echt niet mee van tafel geveegd.
Wat CIF onder een open netwerk verstaat, is exclusiviteit voor Caiway.
Kijk maar bij de gemeenten waar CIF glasvezel ligt. Alleen Caiway en CBizz zitten erop.
Allebei van de Rabobank.
Het is een beerput, waarvan ze liever het deksel dichthouden.
Maar de leugen van Cogas en CIF wordt hier echt niet mee van tafel geveegd.
Wat CIF onder een open netwerk verstaat, is exclusiviteit voor Caiway.
Kijk maar bij de gemeenten waar CIF glasvezel ligt. Alleen Caiway en CBizz zitten erop.
Allebei van de Rabobank.
Het is een beerput, waarvan ze liever het deksel dichthouden.
Verwijderd
5 aanbieders die inkopen bij Caiway ? of 5 aanbieders met eigen apparatuur in de POP's een groot verschil deze laatste is gewoon niet haalbaar i.vm de kosten. Bij Reggefiber is KPN nog steeds in de meeste plaatsen de enige die operator met apparatuur in de POP's en alle andere providers kopen bij KPN in.Jochie78 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:45:
Verwijderd
Dat ligt wel even anders. Aandeelhouders kunnen niet direct de koers veranderen zijn immers geen directie.Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:09:
Ze overtreden de wet welliswaar niet, maar ze zijn samen met de gemeenten wel aandeelhouder en dus deels eigenaar! Dat is een groot verschil.
Dus aandeelhouders kunnen wel druk uitoefenen vaak zitten ze in de de raad van bestuur dan kunnen ze eventueel aftreden van een directie eisen. Maar dit gaat allemaal niet gebeuren.
Volgens mij leveren ze Genixis Titaniums. Die kan in Routed of Bridged mode werken.
In routed mode zijn alle 4 poorten beschikbaar en eventueel ingebouwde wifi.
( Je gebruikt dan de router in het glasvezelmodem. )
In bridged mode is het signaal maar op 1 poort beschikbaar.
Het is aan de ISP om het glasvezelmodem in bridged of routed configuratie te plaatsen.
Blijkbaar heeft Caiway voor bridged gekozen aangezien er een router bijgeleverd wordt.
Zo goed als geen. Ziggo is vrij letterlijk 'weggejaagd' door Cogas, veel te hoge bedragen eisen voor COAX tenzij ze ook Glasvezel gingen aanbieden.Raven schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:06:
[...]
Nu is de vraag, hoeveel invloed kan Twenterand hier op uitoefenen?
Het grootste probleem zou zijn dat Cogas Ziggo moet 'terugwinnen'. En daarnaast ben ik er bang voor dat Cogas veel te lage bedragen gaat vragen aan ISP's om via Glasvezel alles aan te bieden. Waardoor er enkel matige ISP's op glas verkrijgbaar worden gemaakt.
[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2014 01:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Het is voor Caiway wel nodig allemaal. Ze worden nu pijnlijk geconfronteerd met de tekortkomingen van hun product.
Sommige dingen vragen de klanten al jaren om, maar verzoeken werden stelselmatig genegeerd.
Nu wordt pijnlijk duidelijk, hoe Caiway op diverse gebied stil is blijven staan.
Die WIFI spots komen nooit bij Caiway.
Jullie kunnen nu onbeperkt bellen voor Ziggo tarief, maar de rest van de Caiway abonnees kan gewoon hiervoor 22 euro per maand ophoesten.
Het goede van dit alles is wel dat het Caiway wakker rammelt.
Sommige dingen vragen de klanten al jaren om, maar verzoeken werden stelselmatig genegeerd.
Nu wordt pijnlijk duidelijk, hoe Caiway op diverse gebied stil is blijven staan.
Die WIFI spots komen nooit bij Caiway.
Jullie kunnen nu onbeperkt bellen voor Ziggo tarief, maar de rest van de Caiway abonnees kan gewoon hiervoor 22 euro per maand ophoesten.
Het goede van dit alles is wel dat het Caiway wakker rammelt.
Het is hopen dat Ziggo blijft bestaan hier op de kabel. En laat Caiway dan maar lekker via glas zijn diensten aanbieden. Zoals vooraf aangegeven:

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 24-10-2014 08:15 ]
Ik dacht dat Caiway vandaag hun nieuwe pakketten (ook internet+tv , zonder telefonie) openbaar zouden maken?
Ik zie nog geen drol op de twentestaptover site.
Ik wel.kaos- schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:16:
Ik dacht dat Caiway vandaag hun nieuwe pakketten (ook internet+tv , zonder telefonie) openbaar zouden maken?
https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod
"Bestel Alles-in-1HD Basis zonder telefonie"
Jezus, dat zijn wel hele kleine lettertjes.MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:20:
[...]
Ik wel.
https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod
"Bestel Alles-in-1HD Basis zonder telefonie"
Maar zie ik dat nu goed, leverbaar zonder telefonie maar wel hetzelfde maandbedrag betalen?

Voor de mensen die minder verstand van computers e.d. hebben kan je gratis "veilig internet" erbij nemen.
Maar deze moet je wel selecteren bij het optie-menu, anders krijg je dat alsnog niet.
Werkelijk, wat een bedrijf

[ Voor 23% gewijzigd door kaos001 op 24-10-2014 08:26 ]
5 euro goedkoperkaos- schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:23:
[...]
Jezus, dat zijn wel hele kleine lettertjes.
Maar zie ik dat nu goed, leverbaar zonder telefonie maar wel hetzelfde maandbedrag betalen?
Verwijderd
Komt Caiway morgen ook zelf uitleg geven in Kassa ?
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 09:06 ]
Verwijderd
Als je NU al overstapt naar Caiway G100 (dus bijvoorbeeld in november) moet je je Ziggo Alles-in-Eén abonnement niet opzeggen, maar je moet het door Ziggo laten omzetten in een Ziggo TV Standaard abonnement.
Het Ziggo TV Standaard abonnement is voor ziggo abonnees in Cogasgebied 0,00 euro per maand. Ziggo stuurt je dus iedere maand een factuur voor 0,00 euro. Je betaalt namelijk al 16,99 voor kabeltelevisie aan Cogas/Caiway en een Ziggo TV Standaard abonnement zit daar kostenloos bij inbegrepen. Het zit ook inbegrepen bij de G100/G200/G400 abonnement.
Ziggo neemt momenteel geen nieuwe abonnees meer aan, maar bestaande abonnees voor Alles-in-Eén kunnen natuurlijk wel internet+bellen opzeggen, zodat alleen het TV Standaard abonnement bij ziggo blijft doorlopen.
Door je abonnement om te zetten ipv op te zeggen, blijven je Ziggo smartcards gewoon werken tot februari 2015 en hou je gewoon Ziggo DVB-C televisie totdat Caiway DVB-C gaat leveren in jou plaats.
Het Ziggo TV Standaard abonnement is voor ziggo abonnees in Cogasgebied 0,00 euro per maand. Ziggo stuurt je dus iedere maand een factuur voor 0,00 euro. Je betaalt namelijk al 16,99 voor kabeltelevisie aan Cogas/Caiway en een Ziggo TV Standaard abonnement zit daar kostenloos bij inbegrepen. Het zit ook inbegrepen bij de G100/G200/G400 abonnement.
Ziggo neemt momenteel geen nieuwe abonnees meer aan, maar bestaande abonnees voor Alles-in-Eén kunnen natuurlijk wel internet+bellen opzeggen, zodat alleen het TV Standaard abonnement bij ziggo blijft doorlopen.
Door je abonnement om te zetten ipv op te zeggen, blijven je Ziggo smartcards gewoon werken tot februari 2015 en hou je gewoon Ziggo DVB-C televisie totdat Caiway DVB-C gaat leveren in jou plaats.
Een tip voor de mensen die nu geen Ziggo abonnement hebben, en een glasvezelabonnement willen afsluiten. Als je toch digitale TV via de kabel wilt hebben totdat Caiway het van Ziggo overneemt, regel een smartcard via je familie, buren, etc.
Verwijderd
Als je een glasvezel abonnement neemt, ben je opeens weer 21,30 euro per maand kwijt voor onbeperkt bellen bij Ziggo.
Dus voor veel bellers is dat onaantrekkelijk.
Verwijderd
Dit blijft ook zo.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:56:
Als je een glasvezel abonnement neemt, ben je opeens weer 21,30 euro per maand kwijt voor onbeperkt bellen bij Ziggo.
Voorbeeld je hebt nu Ziggo alles in 1 voor 53.95 met 90down 9 up dan krijg je dit ook bij Caiway.
Dit is aantrekkelijk voor daar waar geen glas is aangesloten.
Caiway probeert iedereen minimaal het gelijke aan te bieden in verhouding met wat je nu hebt van Ziggo.
Je bent altijd vrij om voor glas te kiezen.
G100 pakket is 100/100 en komt op 42.50 dit is al voordeliger.
Daar nog een de fatsoenlijke prijs van €9,95 bij voor onbeperkt bellen en je hebt tenminste een aanbieding waar ik wat aan heb en meerdere met mij denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:07:
[...]
Dit blijft ook zo.
Voorbeeld je hebt nu Ziggo alles in 1 voor 53.95 met 90down 9 up dan krijg je dit ook bij Caiway.
Dit is aantrekkelijk voor daar waar geen glas is aangesloten.
Caiway probeert iedereen minimaal het gelijke aan te bieden in verhouding met wat je nu hebt van Ziggo.
Je bent altijd vrij om voor glas te kiezen.
G100 pakket is 100/100 en komt op 42.50 dit is al voordeliger.
Verwijderd
Inderdaad een g100 pakket met onbeperkt bellen voor 9.95 dan zou mooi zijn.D3LTA schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Daar nog een de fatsoenlijke prijs van €9,95 bij voor onbeperkt bellen en je hebt tenminste een aanbieding waar ik wat aan heb en meerdere met mij denk ik.
De rest van de Caiway gebruikers in Nederland zal dit niet accepteren.
Het bedrag wat ze nu vragen rond de 22 euro is niet meer van deze tijd.
oke prima kan ik inkomen, bied dan een glasvezel variant aan zonder Voip die €5 goedkoper is, net als een allesin1HD nu.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:16:
[...]
Inderdaad een g100 pakket met onbeperkt bellen voor 9.95 dan zou mooi zijn.
De rest van de Caiway gebruikers in Nederland zal dit niet accepteren.
Het bedrag wat ze nu vragen rond de 22 euro is niet meer van deze tijd.
Dan ben ik vrij in welke voip provider ik kies.. met als nadeel weer een extra kastje in meterkast..
Vind het kabel aanbod ook prima hoeft voor mij echt geen glas te zijn. Ga toch niet hosten bij mij thuis.
[ Voor 20% gewijzigd door Skywalker27 op 24-10-2014 10:22 ]
Verwijderd
Wellicht kan een glas abonnement voordeliger zijn.Skywalker27 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:21:
Vind het kabel aanbod ook prima hoeft voor mij echt geen glas te zijn. Ga toch niet hosten bij mij thuis.
G100 € 42.50 met straks 70 zenders (Caiway Basic nu nog Caiway standaard).
Ik denk dat 95% er niet slechter van wordt.
Ok niet alles is gelijk je mist Ziggo mobiel maar een sim kaartje van 7.50 is ook via Simyo te bestellen.
Mailadressen moet je niet nemen van een provider, pak een outlook.com of Gmail of anderseen eigen domein registratie.
Wifi Hotspots dat is weg helaas.
Jawel, we gaan naar een anale provider. Hoe goedkoop ze ook alles aanbieden, ik wil gewoon bij Ziggo blijven. Caiway staat bekend als slecht, dus wil ik er überhaupt wegblijven, hoe mooi hun aanbiedingen ook zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Ik denk dat 95% er niet slechter van wordt.
via de telefoon bieden ze al een g100 aan met gratis wifi modem, dit lijkt me een betere optie dan de alles in 1 basis op kabel 100/100 mb ipv 30/3.
ik hoop dat ze die ook zonder de telefonie gaan aanbieden
ik hoop dat ze die ook zonder de telefonie gaan aanbieden
Verwijderd
Ja kan ook naar ADSL van KPN of een van hun dochters (Telfort, XS4ALL etc).kaos- schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:03:
[...]
Jawel, we gaan naar een anale provider. Hoe goedkoop ze ook alles aanbieden, ik wil gewoon bij Ziggo blijven. Caiway staat bekend als slecht, dus wil ik er überhaupt wegblijven, hoe mooi hun aanbiedingen ook zijn.
Ik denk dat je dan graag naar Caiway wilt, Ziggo is straks niet meer in dit gebied...
Aandeelhouders willen dat Cogas overgang van Ziggo naar Caiway uitstelt
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201401Negen gemeenten in Twente willen dat de overstap van Ziggo naar Caiway wordt uitgesteld door Cogas. Dat hebben ze vandaag gezegd tijdens een ingelaste bijeenkomst in Wierden. De gemeenten zijn eigenaar van de helft van de aandelen van Cogas.
De aandeelhouders kwamen bij elkaar naar aanleiding van de ophef die is ontstaan over de overstap van Ziggo naar Caiway. Veel klanten zijn er niet blij mee en klagen over problemen die ze hebben nu ze door netbeheerder Cogas worden verplicht om over te stappen naar een nieuwe aanbieder........
Gisteren bevestiging van G400 pakket gekregen, hopelijk snel binnen.
Wij krijgen gratis nieuwe HD decoder(human 5300c) en gratis router.
Wil je die router gratis zou ik bellen of bij winkel langsgaan, online krijg je die router niet gratis.
Wil je die router gratis zou ik bellen of bij winkel langsgaan, online krijg je die router niet gratis.
Van uitstel komt afstelJochie78 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201401
spoiler:
hoop ik
Verwijderd
Dan nog is 50% in handen van Cogas. En het dagelijks bestuur heeft de leiding niet de aandeelhouders. Wil niet zeggen dat ze niets te vertellen hebben. Maar dan moeten ze een traject in wat de aandeelhouders denk ik ook niet willen.Jochie78 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:27:
[...]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=201401
Verwijderd
Wel als je erom vraagt.dominition schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:28:
Denk het niet. Contracten zijn getekend. Ziggo heeft zelf het contract beeindigd. Caiway heeft een vergelijkbaar aanbod gedaan onder kostprijs. Denk niet dat je als inwoner blij wordt als CIF de rekening neerlegd incl gederfde inkomsten.MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Van uitstel komt afstel
spoiler:hoop ik
Alsof ze het nu nog gaan terugdraaien, komt toch niks van.
Schrik niet als de postbode vandaag of morgen komtdominition schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:28:
Verwijderd
Dan moet iedereen die over is terug naar Ziggo?MarkoAlmelo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Van uitstel komt afstel
spoiler:hoop ik
Zijn dit er meer dan die er een probleem mee hebben?
Dan krijgen we een nieuwe opstand...
Kortom de hele groep nu nog tevreden maken of houden is wenselijk maar onmogelijk.
Verwijderd
Een rechtspersoon, haar bestuur, AVA en RvC moeten zich ten opzichte van elkaar naar redelijkheid gedragen. Indien dit niet het geval is kunnen verstoorde verhoudingen tussen aandeelhouders en bestuurders leiden tot conflictsituaties. Bijvoorbeeld in het geval van onbehoorlijk bestuur of wanbeleid. Indien er een impasse in de besluitvorming ontstaat, kan de continuïteit van de onderneming in gevaar komen. De wet biedt daarom een aantal specifieke mogelijkheden om tot een oplossing te komen, zoals een enquêteprocedure, geschillenregeling (uitstoting of uittreding) of ruziesplitsing.
Ik zie de ombudsman als oplossing
Ik zie de ombudsman als oplossing

Ik las in de aangepaste aanbieding van Caiway dat nieuwsgroepen (5,30 pmnd) nu ook gratis zijn. Blijft dit ook zo wanneer je ipv een kabel abonnement een glasvezel abonnement afsluit?
Verwijderd
gemiste kans maar hoe zijn je ervaringen tot nu toe?dominition schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Ja dat bedoel ik, maar als je puur online afsluit is het een optie a 49.99.
Ik heb alles keurig op tijd gekregen en wachttijd viel mee en de antwoorden daar kon ik iets mee.
Dus de Service tot zover nog niets over te klagen.
Verwijderd
Nee alle aanbiedingen die nu zijn aangepast gelden alleen voor het aanbod dat je ontvangen hebt.deAlmachtige schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:44:
Ik las in de aangepaste aanbieding van Caiway dat nieuwsgroepen (5,30 pmnd) nu ook gratis zijn. Blijft dit ook zo wanneer je ipv een kabel abonnement een glasvezel abonnement afsluit?
geen telefonie voor 9.95
geen aanbieding voor 12 mnd.
geen gratis Newsgroup
1 ding is me nog niet duidelijk: hoe kan ik zonder mijn extra TV zenders te verliezen naadloos overstappen?
Ik zit nu bij Ziggo, AiE 180/18 met TV Extra. Ik zou over willen gaan (moeten dus) naar G200. Ik kan nu bij Ziggo wel de boel aanpassen naar een Ziggo TV Standaard abonnement (zoals StefanOD aangeeft) maar wat gebeurt er dan met mijn TV Extra pakket?
Ik zit nu bij Ziggo, AiE 180/18 met TV Extra. Ik zou over willen gaan (moeten dus) naar G200. Ik kan nu bij Ziggo wel de boel aanpassen naar een Ziggo TV Standaard abonnement (zoals StefanOD aangeeft) maar wat gebeurt er dan met mijn TV Extra pakket?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Tv abonnement van Ziggo niet opzeggen.Arfman schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:
1 ding is me nog niet duidelijk: hoe kan ik zonder mijn extra TV zenders te verliezen naadloos overstappen?
Je betaald dan alleen voor de extra zenders verder veranderd er niets je kan alles dan laten zoals het is.
Je neemt dan alleen een televisie abonnement af. Je kan Ziggo hier het beste over bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 11:55 ]
Hoe zit dat dan met een extra zenderpakket (bijv. FOX)?Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Tv abonnement van Ziggo niet opzeggen.
Je betaald dan alleen voor de extra zenders verder veranderd er niets je kan alles dan laten zoals het is.
Je neemt dan alleen een televisie abonnement af. Je kan Ziggo hier het beste over bellen.
Die kun je volgens Caiway pas aanvragen op het moment dat hun de coax van Ziggo hebben overgenomen.
(en dan heb ik het over de niet interactieve TV)
Verwijderd
zie hieronder het antwoord van ZiggoJochie78 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:57:
[...]
Hoe zit dat dan met een extra zenderpakket (bijv. FOX)?
Die kun je volgens Caiway pas aanvragen op het moment dat hun de coax van Ziggo hebben overgenomen.
(en dan heb ik het over de niet interactieve TV)
Ja, het is mogelijk oom TV Extra te behouden voor de aankomende tijd.
Ja en ook FOX Sport pakket.
Verwijderd
Antwoord Ziggo wellicht handig om te weten.
De basis digitale zenders zijn gratis. U betaalt wel voor de extra zenders zoals TV Extra en FOX Sport.
E-mailadres is wel gebonden met het internet abonnement. Stopt het internet, dan stopt ook de e-mail dienst.
De basis digitale zenders zijn gratis. U betaalt wel voor de extra zenders zoals TV Extra en FOX Sport.
E-mailadres is wel gebonden met het internet abonnement. Stopt het internet, dan stopt ook de e-mail dienst.
Verwijderd
zie hierboven ik denk dat je met deze antwoorden van Ziggo iets mee kan.Arfman schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 12:16 ]
Dat snap ik.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
zie hieronder het antwoord van Ziggo
Ja, het is mogelijk oom TV Extra te behouden voor de aankomende tijd.
Ja en ook FOX Sport pakket.
Maar op datum X, zeg voor het gemak 1 februari, stopt Ziggo met het doorgeven van het coax signaal.
Als je dan de extra zenders wilt hebben, moet je die via Caiway aanvragen. En dat kan pas nadat het signaal van Caiway actief is (volgens de mevrouw van Caiway die ik aan de telefoon heb gehad). Je zit dan dus een paar dagen zonder extra pakket (voor mij niet zo'n probleem overigens).
Dit zouden ze volgens mij wel aan kunnen passen.
Gewoon laten aanvragen, smartcards opsturen en abonnement voor extra pakket pas in laten gaan op het moment dat Caiway de kabel overneemt.
Verwijderd
Dat kan kloppen, wellicht dat je iets eerder de pakketten kan gaan bestellen zodat je naadloos over kan.Jochie78 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:16:
[...]
Dat snap ik.
Maar op datum X, zeg voor het gemak 1 februari, stopt Ziggo met het doorgeven van het coax signaal.
Als je dan de extra zenders wilt hebben, moet je die via Caiway aanvragen. En dat kan pas nadat het signaal van Caiway actief is (volgens de mevrouw van Caiway die ik aan de telefoon heb gehad). Je zit dan dus een paar dagen zonder extra pakket (voor mij niet zo'n probleem overigens).
Dit zouden ze volgens mij wel aan kunnen passen.
Gewoon laten aanvragen, smartcards opsturen en abonnement voor extra pakket pas in laten gaan op het moment dat Caiway de kabel overneemt.
Wellicht kan iemand van Caiway hier antwoord opgeven.
Bedankt voor het antwoorden!
Zou wel fijn zijn als iemand van Caiway hier uitsluitsel over kan geven ...
Zou wel fijn zijn als iemand van Caiway hier uitsluitsel over kan geven ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik wacht nog op het pakketVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:45:
[...]
gemiste kans maar hoe zijn je ervaringen tot nu toe?
Ik heb alles keurig op tijd gekregen en wachttijd viel mee en de antwoorden daar kon ik iets mee.
Dus de Service tot zover nog niets over te klagen.
Verwijderd
Het zou mooi zijn als Caiway voor 1 februari 2015 ook Eurosport 2 met Nederlands commentaar doorgeeft en alle HD kanalen van Film1 en HBO.
Dit is echt een enorme achteruitgang voor de Ziggo abonnees die daarop geabonneerd zijn.
Dit is echt een enorme achteruitgang voor de Ziggo abonnees die daarop geabonneerd zijn.
Die router is sowieso bij een G400 pakket niet handig. Doorvoersnelheid van 300mbit (staat er zelfs onder). Wtf?dominition schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:28:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Boeit mij niet, ding gaat verkoop in haha. Mn DLink is wel stukje beter, en snellerKecin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:58:
[...]
Die router is sowieso bij een G400 pakket niet handig. Doorvoersnelheid van 300mbit (staat er zelfs onder). Wtf?
Dat is wel wat matig iddKecin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:58:
[...]
Die router is sowieso bij een G400 pakket niet handig. Doorvoersnelheid van 300mbit (staat er zelfs onder). Wtf?
Maar goed, de meesten die voor G400 gaan zullen sowieso wel beter spul hebben hangen dan een free-bie van de provider
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Mja, "freebie", toen ik G400 in Twente heb besteld zag ik dus dat ik 50 euro moest betalen voor een 300mbit router. Ik ging ervanuit dat mijn Gaming Router II het allemaal wel zou trekken over WAN (doorvoersnelheid moest 500+ mbit zijn, nat) maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb dus twee andere routers gekocht (1 gebruik ik als router, andere als AP), is echt een aanrader bij het G400 pakket. Lekker snel, ook over wifi de AC standaard dus lekker rap.chromeeh schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:11:
[...]
Dat is wel wat matig idd
Maar goed, de meesten die voor G400 gaan zullen sowieso wel beter spul hebben hangen dan een free-bie van de provider
pricewatch: Asus RT-AC66U
Mogelijk om Sambashares te benaderen via een app of internet zonder poorten open te hoeven zetten, of VPN open knallen. Echt supersnel
Overigens heb ik nu sinds 2 maanden oid geen Ziggo meer, kijken wel TV via Ziggo nog (interactief). Kan ik gewoon Caiway bellen en van mijn internet+bellen een alles-in-1 pakket te laten maken? Heb namelijk nog geen interactieve decoder. En moet de startdatum per 1jan zijn of gaat het om de datum die Ziggo/Caiway heeft gestuurd vanaf wanneer het niet meer beschikbaar is. (Wil niet twee maanden dubbel Eredivisie +TV extra betalen e.d.)
[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 24-10-2014 14:24 ]
Ik heb zelf ook een RT-AC66U, dat is een beest 
Op SmallNetBuilder staat een mooi overzichtje van WAN to LAN doorvoer.
Je kunt ook nog filteren etc
Edit:
Meeste routers nu halen een 200 ~ 300 MBit/s WAN to LAN wel tegenwoordig, maar voor een 400+ zou ik toch wel even gaan neuzen op de site die ik gespot had.
Edit:
Meeste routers nu halen een 200 ~ 300 MBit/s WAN to LAN wel tegenwoordig, maar voor een 400+ zou ik toch wel even gaan neuzen op de site die ik gespot had.
[ Voor 27% gewijzigd door chromeeh op 24-10-2014 14:36 . Reden: Typo :P ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Bijna een week verder en kan nog steeds niks aanvragen. Is het zo moeilijk om gegevens aan te passen in de postcode-checker?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Heb nu een Dir 655, haalt de 180Mbit van Ziggo prima, maar tis soms een kreng.chromeeh schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:26:
Ik heb zelf ook een RT-AC66U, dat is een beest
Edit:
Via: https://www.facebook.com/...and/posts/734395023307638Wethouder heeft van de gemeenteraad Twenterand een duidelijke boodschap meegekregen!
Vanmorgen is er een overleg geweest met 9 wethouders en een vertegenwoordiger van de Cogas. Het resultaat is dat nu 9 gemeenten in Twente willen dat de overstap van Ziggo naar Caiway wordt uitgesteld door Cogas. Is dat volgens jou voldoende? Met enig uitstel is het probleem natuurlijk niet opgelost en dat is ook niet de oorzaak van alle ophef.....
Dinsdagavond is er een raadsdebat en zullen wij, GBT, wethouder Oordt vragen naar de voortgang en wat hij heeft gedaan met de motie. De opdracht was helder toch!?
http://www.rtvoost.nl/nie...ult.aspx?nid=201401&cat=1
Weet je wat balen is.
Ik ben al eerder overgestapt naar glasvezel van caiway. maar ben blijven hangen op coax voor de tv met enkele extra digitale zenders. met interactieve tv. Het beste van 2 werelden. (althans zo was het.)
In mijn geval betekent dat het volgende.
1. Heb in mei nog 2 extra ziggo smartcards besteld. is nu dus weggegooid geld.
2. Ik mag niet gebruik maken van de kortingen die nu om je oren vliegen. zelfs de korting van de nieuwsgroep mis ik. Dus nagenoeg alles.
3. Wil ik het zelfde zender pakket bij caiway. Ben ik (veel) duurder uit.
4. Interactieve tv bij caiway. zuigt. Eigenlijk geen. Heb daarom geen entone.
5. Caiway ziet mij niet als "overstapper". op de twentestapover website besta ik niet. de buren wel.
6. Cogas die herkent het probleem niet eens en stuurt een standaard email. Met hoe ver caiway gekomen is...Wat dus niet voor mij geldt.
Al met al val ik nu compleet buiten de boot. nee dat is lekker. maar ik moet wel van de ziggo tv kabel af.
Het lijkt wel of mijn situatie niet bestaat bij caiway en/of cogas.
Ik ben al eerder overgestapt naar glasvezel van caiway. maar ben blijven hangen op coax voor de tv met enkele extra digitale zenders. met interactieve tv. Het beste van 2 werelden. (althans zo was het.)
2. Ik mag niet gebruik maken van de kortingen die nu om je oren vliegen. zelfs de korting van de nieuwsgroep mis ik. Dus nagenoeg alles.
5. Caiway ziet mij niet als "overstapper". op de twentestapover website besta ik niet. de buren wel.
6. Cogas die herkent het probleem niet eens en stuurt een standaard email. Met hoe ver caiway gekomen is...Wat dus niet voor mij geldt.
Al met al val ik nu compleet buiten de boot. nee dat is lekker. maar ik moet wel van de ziggo tv kabel af.
Vanaf a.s. maandag ziet de wereld er weer anders uit. Ziggo zal aanblijven. Wordt dat niet de uitkomst dan gaat het alleen maar nog meer donderen. Met wil de rotzooi van Caiway niet al krijgt men het gratis. Caiway wil niet begrijpen dat wat ze aanbieden op alle fronten minder is dan Ziggo. Wanneer men niet komt met een kwaliteitsinjectie zal nooit iemand overstappen.internet4me schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:33:
Weet je wat balen is.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Voor jouw beeld er zijn nauwelijks mensen die zich gemeld hebben bij Caiway voor een pakket.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:37:
[...]
Dan moet iedereen die over is terug naar Ziggo?
Zijn dit er meer dan die er een probleem mee hebben?
Dan krijgen we een nieuwe opstand...
Kortom de hele groep nu nog tevreden maken of houden is wenselijk maar onmogelijk.
De mensen die zich gemeld hebben gaan met hangende pootjes terug naar Ziggo, simpelweg omdat het daar kwalitatief beter is. Dus een nieuwe opstand van mensen die zich hebben aangemeld is niet te verwachten. Iedereen zat goed bij Ziggo. Ik heb niemand horen zeggen dat ze stonden te juichen dat Ziggo weg ging, integendeel. Dus terugdraaien kan prima, daar zullen zelfs dat handjevol mensen die toch door Caiway in de val is gelokt blij mee zijn.
Er valt louter en alleen een opstand te verwachten wanneer men toch aan de plannen vast gaat houden zoals deze er nu nog liggen. Dan pas komen er echt rellen, Twente laat zich niets opdringen of opleggen dat mag nu wel duidelijk zijn zo langzamerhand. Wij kiezen zelf!
[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-10-2014 18:05 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik was net bij het postkantoor en daar lagen toch wel erg veel Caiway pakketten te wachten om afgehaald te worden hoor. Just sayin'
Geloof dat er 3000-6000 mensen al waren overgestapt.
Dat lijkt me een veel te hoge inschatting slechts 7% wil over op Caiway blijkt uit een poll. Dan kom je echt niet op deze aantallen. Slechts een klein deel van deze 7% stapt gelijk naar Caiway voor een pakket.painkill schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:36:
De mensen in Twente zijn niet dom. Die wachten nu de commotie wel af alvorens men overstapt.
Daarnaast kunnen de mensen die zich alnog bedrogen voelen prima weer van het contract af. Alles is op oneigenlijke gronden verricht zo blijkt nu wel.
Die mensen zullen het pakket nog wel even daar laten liggen totdat er maandag duidelijke wordt dat Ziggo aanblijft. Retour afzender.Arfman schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:28:
Ik was net bij het postkantoor en daar lagen toch wel erg veel Caiway pakketten te wachten om afgehaald te worden hoor. Just sayin'
Ja dag... dacht het echt nietpainkill schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:36:

Waarom denk je anders dat er bij caiway paniek in de tent is. Zij dachten natuurlijk Ka€hing! 10.000 klanten erbij. Nu die hele commotie er is denk ik dat er slechts een paar 100 zijn overgestapt en Caiway probeert nu van alles en nog wat om de rest over te halen.
Haha Erik, ik denk dat het gaat tegen vallen voor je.
Weet je al wat voor pakket je neemt op de Coax of ga je eindelijk kennis maken met de techniek van nu (glasvezel)
Weet je al wat voor pakket je neemt op de Coax of ga je eindelijk kennis maken met de techniek van nu (glasvezel)
Is glasvezel ook mogelijk zonder telefonie? Voor Coax zie ik dit wel, maar voor glas dan? Op moment gebruik ik geen telefonie van ziggo. Scheelt ook weer geld.
Ik heb nog nergens meegemaakt dat telefonie er *niet* in zit. Vrij frustrerend inderdaad, want zonder zou waarschijnlijk wel wat kunnen schelen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het lijkt erop dat ik in de war was met het aantal mensen wat zich had uitgesproken tegen caiwaypainkill schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:36:
Maar ik ben benieuwd hoe het er over een half jaar voor staat. Denk dat mensen gewoon bij caiway zitten en desnoods later als de glasvezelmarkt open is gegooid daar eens naar een andere aanbieder gaan zoeken.
Onzin, het wordt niet teruggedraaid. Gemeenten zijn wel aandeelhouder, maar voor 50% en hebben dus geen meerderheid, oftewel kunnen niks afdwingen.Erikrijnders schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:00:
[...]
Vanaf a.s. maandag ziet de wereld er weer anders uit. Ziggo zal aanblijven. Wordt dat niet de uitkomst dan gaat het alleen maar nog meer donderen. Met wil de rotzooi van Caiway niet al krijgt men het gratis. Caiway wil niet begrijpen dat wat ze aanbieden op alle fronten minder is dan Ziggo. Wanneer men niet komt met een kwaliteitsinjectie zal nooit iemand overstappen.
Contracten zijn getekend, contract is contract en contractbreuk gaat niet gebeuren.
Daarbij is Caiway nu al flink toegekomen, er zijn nog maar een paar kleine dingetjes die niet hetzelfde zijn, maar waar het gros zich over uitriep (onbeperkt bellen, verplichte telefonie in pakket, nieuwsgroepen, internetbeveiliging) is nu al aangepast.
Wijzelf hebben hier alles al prima voor elkaar, over naar G400, keken al tv via Satelliet en kabeltuner (alles wat er maar te krijgen is), laten tv extra nog doorlopen tot Ziggo ermee stopt en houden het bij het standaard glaspakket. Verder halen we onze interactieve content via Netflix en XMBC.
Goedkoop, snel, makkelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door dominition op 24-10-2014 20:59 ]
Verwijderd
Die vijf smartcards is nog steeds niet opgelost door Caiway hoor.
Daarin is Ziggo veel vooruitstrevender.
Daarin is Ziggo veel vooruitstrevender.
Als het technisch onmogelijk zou zijn om een smartcard op een ander huisadres te gebruiken, dan zou het verschil tussen drie en vijf nauwelijks relevant zijn.
Verwijderd
Dat geldt voor Ziggo ook?
Waarom kan het dan bij Ziggo wel en bij Caiway niet?
De klanten van Ziggo zijn echt niet anders dan die van Caiway.
Sterker nog, ze nemen nu Ziggo klanten over !!!
Waarom kan het dan bij Ziggo wel en bij Caiway niet?
De klanten van Ziggo zijn echt niet anders dan die van Caiway.
Sterker nog, ze nemen nu Ziggo klanten over !!!
Bij Caiway heb je voor het standaard TV pakket geen smartcard nodig, waarom kan dat bij Ziggo niet?
Je hebt eigenlijk nog maar één mogelijkheid over om Ziggo te behouden, en dat is verhuizen!
Je hebt eigenlijk nog maar één mogelijkheid over om Ziggo te behouden, en dat is verhuizen!
[ Voor 32% gewijzigd door berning op 25-10-2014 01:10 ]
Verwijderd
Overgang Caiway is gevolg van verkoop deel aandelen Cogas Kabel aan de eigenaar van Caiway
http://www.mediamagazine....deel-aandelen-cogas-kabel
De overgang naar Caiway van de kabeltelevisiediensten bij Cogas die nu nog door Ziggo worden verzorgd, lijkt een logisch gevolg van de verkoop van de helft van Cogas-kabel aan de eigenaar van Caiway , waarbij het financiele aspect ook voor de toestemminggevende gemeenten, een belangrijke component is, zo blijkt bij analyse van de jaarrekening 2013 van Cogas.
De gemeenten Almelo, Borne, Dinkelland, Hardenberg, Hof van Twente, Oldenzaal, Tubbergen, Twenterand en Wierden hebben gezamenlijk 25,445 miljoen euro geincasseerd na de verkooptransacties van de helft van Cogas Kabel aan het communicatie-infrastructuur fonds van de Rabobank (Rabo CIF). Rabo CIF is de enig eigenaar van Caiway (Caiw Holding BV / Caiw Diensten BV / Caiw Media BV). '
Verkoop in twee stappen
De negen gemeente die eigenaar zijn van het energiebedrijf Cogas gaven in 2012 hun toestemming het belang in de kabeltelevisietak Cogas Kabel te verkopen in twee stappen waarna op 14 december 2012, resp. 5 november 2013 de situatie zo werd dat alleen de infrastructuur nog voor 50 % in handen is van Cogas (Cogas Kabel Infra BV). Dit bedrijf legt ook de glasvezelaansluitingen aan, waarbij de Rabo CIF-dochter Caiway de enig dienstenaanbieder is waarbij abonnementen kunnen worden afgesloten.
Cogas heeft dankzij de verkoop in 2012 in totaal meer dan 46 miljoen aan 'resultaat buitengewone deelnemingen' in kunnen boeken (34,952 in 2012 en 11,222 in 2013). 25,445 miljoen werd overgemaakt naar de gemeenten als extra eenmalige dividenduitkering in januari 2013. Cogas stort sowieso jaarlijks circa 10 miljoen euro naar de gemeenten als dividend. In 2013 kon 12,58 miljoen (5 miljoen meer dan in 2012) toegevoegd worden aan de reservepot van Cogas, waardoor 22,758 miljoen aan reservepot is ontstaan bij Cogas ultimo 2013.
Overigens is ook opvallend dat Cogas een achtergestelde lening heeft gegeven van 15 miljoen ten behoeve van de aanleg van het glasvezelnet voor Cogas Kabel Infra BV. De bedoeling is dat er voor 64.000 huishoudens uiterlijk 2016 glasvezel beschkikbaar komt. In 2012 draaide Cogas Kabel (tot 14 december 2012) nog onder Cogas 15,594 miljoen euro omzet met 526.000 euro aan resultaat. Dankzij een dienstverleningsovereenkomst heeft Cogas daar in 2013 een opbrengst van 5,497 miljoen euro uit behaald. 70 werknemers waren actief voor de kabeldiensten van Cogas in 2012 en 2013.
Verder valt op dat de algemeen directeur (M.M. Kirch) 227.000 euro meekreeg voor zijn werkzaamheden in 2013 (waarvan 33.000 pensioenafdracht) en dat Cogas bankierde bij de ter ziele gegane IJslandse Landsbanki-bank en in 2013 5,497 miljoen euro afschreef. De gemeente Almelo is met 22,8 % de grootste aandeelhouder, gevolgd door Hof van Twente (13,1 %) en Hardenberg (12,8 %).
De toenmalige Nederlandse Mededingingsautoriteit (nu ACM) zag in 2012 geen bezwaren voor de verkoop van de aandelen en stelde er geen reden was om aan te nemen dat de concentratie de daadwerkelijke mededinging op de Nederlandse markt of een deel daarvan op significante wijze zou kunnen belemmeren.
http://www.mediamagazine....deel-aandelen-cogas-kabel
De overgang naar Caiway van de kabeltelevisiediensten bij Cogas die nu nog door Ziggo worden verzorgd, lijkt een logisch gevolg van de verkoop van de helft van Cogas-kabel aan de eigenaar van Caiway , waarbij het financiele aspect ook voor de toestemminggevende gemeenten, een belangrijke component is, zo blijkt bij analyse van de jaarrekening 2013 van Cogas.
De gemeenten Almelo, Borne, Dinkelland, Hardenberg, Hof van Twente, Oldenzaal, Tubbergen, Twenterand en Wierden hebben gezamenlijk 25,445 miljoen euro geincasseerd na de verkooptransacties van de helft van Cogas Kabel aan het communicatie-infrastructuur fonds van de Rabobank (Rabo CIF). Rabo CIF is de enig eigenaar van Caiway (Caiw Holding BV / Caiw Diensten BV / Caiw Media BV). '
Verkoop in twee stappen
De negen gemeente die eigenaar zijn van het energiebedrijf Cogas gaven in 2012 hun toestemming het belang in de kabeltelevisietak Cogas Kabel te verkopen in twee stappen waarna op 14 december 2012, resp. 5 november 2013 de situatie zo werd dat alleen de infrastructuur nog voor 50 % in handen is van Cogas (Cogas Kabel Infra BV). Dit bedrijf legt ook de glasvezelaansluitingen aan, waarbij de Rabo CIF-dochter Caiway de enig dienstenaanbieder is waarbij abonnementen kunnen worden afgesloten.
Cogas heeft dankzij de verkoop in 2012 in totaal meer dan 46 miljoen aan 'resultaat buitengewone deelnemingen' in kunnen boeken (34,952 in 2012 en 11,222 in 2013). 25,445 miljoen werd overgemaakt naar de gemeenten als extra eenmalige dividenduitkering in januari 2013. Cogas stort sowieso jaarlijks circa 10 miljoen euro naar de gemeenten als dividend. In 2013 kon 12,58 miljoen (5 miljoen meer dan in 2012) toegevoegd worden aan de reservepot van Cogas, waardoor 22,758 miljoen aan reservepot is ontstaan bij Cogas ultimo 2013.
Overigens is ook opvallend dat Cogas een achtergestelde lening heeft gegeven van 15 miljoen ten behoeve van de aanleg van het glasvezelnet voor Cogas Kabel Infra BV. De bedoeling is dat er voor 64.000 huishoudens uiterlijk 2016 glasvezel beschkikbaar komt. In 2012 draaide Cogas Kabel (tot 14 december 2012) nog onder Cogas 15,594 miljoen euro omzet met 526.000 euro aan resultaat. Dankzij een dienstverleningsovereenkomst heeft Cogas daar in 2013 een opbrengst van 5,497 miljoen euro uit behaald. 70 werknemers waren actief voor de kabeldiensten van Cogas in 2012 en 2013.
Verder valt op dat de algemeen directeur (M.M. Kirch) 227.000 euro meekreeg voor zijn werkzaamheden in 2013 (waarvan 33.000 pensioenafdracht) en dat Cogas bankierde bij de ter ziele gegane IJslandse Landsbanki-bank en in 2013 5,497 miljoen euro afschreef. De gemeente Almelo is met 22,8 % de grootste aandeelhouder, gevolgd door Hof van Twente (13,1 %) en Hardenberg (12,8 %).
De toenmalige Nederlandse Mededingingsautoriteit (nu ACM) zag in 2012 geen bezwaren voor de verkoop van de aandelen en stelde er geen reden was om aan te nemen dat de concentratie de daadwerkelijke mededinging op de Nederlandse markt of een deel daarvan op significante wijze zou kunnen belemmeren.
Omdat Ziggo het signaal gecodeerd verstuurd en Caiway niet. Alleen de extra pakketten zijn gecodeerd en hebben dus een smartcard nodig.berning schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:08:
Bij Caiway heb je voor het standaard TV pakket geen smartcard nodig, waarom kan dat bij Ziggo niet?
Ik las overigens dat het aantal gebruikers mbt tablet, smartphone gelijk aan elkaar is. Maximaal 3.
Wat mij verbaast heeft is dat Ziggo geen tv kijken via je Laptop, Desktop(windows) heeft??.
Beetje triest anno 2014. Dus niet alles is een achteruitgang.
Wat mij verbaast heeft is dat Ziggo geen tv kijken via je Laptop, Desktop(windows) heeft??.
Beetje triest anno 2014. Dus niet alles is een achteruitgang.
Dit is de grootste drogreden die ik heb gehoord om maar 3 van die kaarten te verstrekken.dominition schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:15:
[...]
Omdat Ziggo het signaal gecodeerd verstuurd en Caiway niet. Alleen de extra pakketten zijn gecodeerd en hebben dus een smartcard nodig.
Het is een reden waar Caiway continu meer strooit, maar het is erg kortzichtig denken.
De extra paketten wil ik ook kunnen zien op al mijn smartcards. Of het nu de kinderkanalen voor de kinderen zijn, Fox omdat iemand anders in het huis iets anders wil zien etc. Kortom de reden van ongecodeerd doorgeven slaat werkelijk nergens op. Ook in de slaapkamer wil je de extra pakketten zien, ook onder je overkapping en ook in de slaapkamers van de kinderen. Kortom die vrijheid wordt je ontnomen.
Ik blijf bij Ziggo zo lang het maar kan. Ik zat en zit daar prima. Wat je niet opgeeft kun je ook niet verliezen is een goed spreekwoord.jeroen028 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:19:
Haha Erik, ik denk dat het gaat tegen vallen voor je.
Wanneer Ziggo niet meer in de lucht is ga ik over op een andere aanbieder via glas, maar zeker geen Caiway. Ik neem aan dat er nog 4 goede alternatieven komen. Vodafone hoor ik goede verhalen over. Daar wel IMAP emailadres en keuze voor wat je wel en niet wilt. Zo kan ik tv via COAX houden (Caiway) zonder alles in 1 en de rest via Vodafone voor het uitkiezen, ook ZONDER telefonie.
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/
[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-10-2014 12:23 ]
Ik heb het idee dat je verwachtingen ietwat onrealistisch zijn Erik. Ik help je hopen maar ik denk dat >80% van de mensen "gewoon" overstapt naar Caiway.
Dan ben je niet op de hoogte van het sentiment hier in Twente, wij zijn geen makke schapen die achter de herder aan loopt. Caiway en Cogas komt er bij geen mens meer in. Ze hebben dusdanig veel kwaad bloed gezet dat geen mens er over denkt om over te stappen.Arfman schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:34:
Ik heb het idee dat je verwachtingen ietwat onrealistisch zijn Erik. Ik help je hopen maar ik denk dat >80% van de mensen "gewoon" overstapt naar Caiway.
Natuurlijk hou je een klein percentages die het niets kan schelen, het grote gros is Caiway en Cogas meer dan zat.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-10-2014 12:52 ]
Ik begrijp dat mensen "upset" zijn, maar de realiteit is wel dat men niet veel keus heeft, daar veranderen we helaas niet veel aan, ook niet door alle acties etc. Kreten als "Power to the people!" Hahahaha
Get real. Dus ja, ik denk dat uiteindelijk vele gewoon zullen overstappen. Of vast houden aan je trots en kiezen voor ADSL? No way :-) heb ik alleen mezelf mee! En nogmaals, ook ik had liever meer keus gehad. Mijn glas abbo is onderweg (G200), nog goedkoper ook in mijn situatie! 
Erikrijnders schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:52:
[...]
Dan ben je niet op de hoogte van het sentiment hier in Twente, wij zijn geen makke schapen die achter de herder aan loopt. Caiway en Cogas komt er bij geen mens meer in. Ze hebben dusdanig veel kwaad bloed gezet dat geen mens er over denkt om over te stappen.
Natuurlijk hou je een klein percentages die het niets kan schelen, het grote gros is Caiway en Cogas meer dan zat.
Nogmaals het sentiment ligt hier anders. Caiway winkels zijn belaagd, demonstraties zijn er al geweest in Almelo, heel veel klachten naar Cogas en Caiway. Wanneer ze niet terug komen op hun besluit hebben ze een groot probleem. We pruimen deze partijen niet.Svennos1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:03:
Ik begrijp dat mensen "upset" zijn, maar de realiteit is wel dat men niet veel keus heeft, daar veranderen we helaas niet veel aan, ook niet door alle acties etc. Kreten als "Power to the people!" HahahahaGet real. Dus ja, ik denk dat uiteindelijk vele gewoon zullen overstappen. Of vast houden aan je trots en kiezen voor ADSL? No way :-) heb ik alleen mezelf mee! En nogmaals, ook ik had liever meer keus gehad. Mijn glas abbo is onderweg (G200), nog goedkoper ook in mijn situatie!
![]()
[...]
Verwijderd
Ik denk dat Caiway gewoon eerst eens moet zorgen voor ook kijken met vijf smartcards zonder meerkosten en WIFI spots en mobiel abonnement en alarm functie en IMPA email en meer HD kanalen van dure zenders zoals HBO en Film 1. Ook het tarief van onbeperkt bellen moet voor alle Caiway abonnees naar 9,95 per maand en niet alleen op de coaxkabel!!
Als je stiekem op de glasvezel weer die 22 euro per maand daarvoor vraagt, blijf je dom bezig en gaan de veel bellers nooit over naar de glasvezel.
Dan pas kan je spreken van een gelijkwaardige overgang.
Cogas gemeenten zelf schuldig aan Caiway soap
Vanzelf sprekend moeten deze verbeteringen gelden voor alle Caiway abonnees.
Als je stiekem op de glasvezel weer die 22 euro per maand daarvoor vraagt, blijf je dom bezig en gaan de veel bellers nooit over naar de glasvezel.
Dan pas kan je spreken van een gelijkwaardige overgang.
Cogas gemeenten zelf schuldig aan Caiway soap
Vanzelf sprekend moeten deze verbeteringen gelden voor alle Caiway abonnees.
Zoals Scennos1 hierboven beschrijft ben ik ook goedkoper uit in mijn situatie, dus ik stap gewoon over naar Caiway.
Wat zit iedereen toch te miepen over dat emailadres?Erikrijnders schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:13:
[...]
Ik blijf bij Ziggo zo lang het maar kan. Ik zat en zit daar prima. Wat je niet opgeeft kun je ook niet verliezen is een goed spreekwoord.
Wanneer Ziggo niet meer in de lucht is ga ik over op een andere aanbieder via glas, maar zeker geen Caiway. Ik neem aan dat er nog 4 goede alternatieven komen. Vodafone hoor ik goede verhalen over. Daar wel IMAP emailadres en keuze voor wat je wel en niet wilt. Zo kan ik tv via COAX houden (Caiway) zonder alles in 1 en de rest via Vodafone voor het uitkiezen, ook ZONDER telefonie.
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/
Maak een Gmail adres aan, klaar ben je.
Ben je direct onafhankelijk.
Daarbij gaan die andere aanbieders nog wel even op zich laten wachten. Het glasvezelnetwerk is nog lang niet klaar en providers willen een bepaalde afzetmarkt hebben voordat ze ergens op een netwerk gaan.
Uhm, ik vertelde alleen maar het verschil voor TV Standaard, heb het niet over de redenen voor maximaal 3 kaarten.Erikrijnders schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:03:
[...]
Dit is de grootste drogreden die ik heb gehoord om maar 3 van die kaarten te verstrekken.
Het is een reden waar Caiway continu meer strooit, maar het is erg kortzichtig denken.
De extra paketten wil ik ook kunnen zien op al mijn smartcards. Of het nu de kinderkanalen voor de kinderen zijn, Fox omdat iemand anders in het huis iets anders wil zien etc. Kortom de reden van ongecodeerd doorgeven slaat werkelijk nergens op. Ook in de slaapkamer wil je de extra pakketten zien, ook onder je overkapping en ook in de slaapkamers van de kinderen. Kortom die vrijheid wordt je ontnomen.
Ziggo heeft ook lange tijd gehad dat ze moeilijk deden over meerdere smartcards, of zijn we dat al weer vergeten?
Doorsnee huis zal er geen 5 gebruiken, 3 is opzich een redelijk aantal. Als je echt overal een tv neerpleurt heb je aan 5 ook niet genoeg.
Daarbij vind ik het persoonlijk niet echt wat om bij kinderen een tv op hun kamer te doen. Laat ze lekker in de woonkamer kijken of laat ze spelen. Maar da's even wat anders.
Voor de goede orde, ik woon ook in Twente (Goor). Ja, mensen zijn boos. Uiteindelijk zal Cogas/Caiway wat water bij de wijn doen (reeds gedeeltelijk gedaan). Helemaal hetzelfde als bij Ziggo gaat denk ik niet gebeuren, is Caiway denk ik te klein voor, andere schaal en beschikbare budgetten. Ik verwacht dat de meeste uiteindelijk zullen overstappen en doorgaan met het dagelijkse leven.Erikrijnders schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:09:
[...]
Nogmaals het sentiment ligt hier anders. Caiway winkels zijn belaagd, demonstraties zijn er al geweest in Almelo, heel veel klachten naar Cogas en Caiway. Wanneer ze niet terug komen op hun besluit hebben ze een groot probleem. We pruimen deze partijen niet.
We zullen het zien, een interessante tijd!
Precies.Svennos1 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:19:
[...]
Voor de goede orde, ik woon ook in Twente (Goor). Ja, mensen zijn boos. Uiteindelijk zal Cogas/Caiway wat water bij de wijn doen (reeds gedeeltelijk gedaan). Helemaal hetzelfde als bij Ziggo gaat denk ik niet gebeuren, is Caiway denk ik te klein voor, andere schaal en beschikbare budgetten. Ik verwacht dat de meeste uiteindelijk zullen overstappen en doorgaan met het dagelijkse leven.
We zullen het zien, een interessante tijd!
Ik kan nog steeds niks aanvragen hier op 't schild. Lijkt me toch niet zo moeilijk om een aantal postcodes en adressen te wijzigingen in het systeem?
Verwijderd
Ik hoop maar voor de vroege overstappers dat ze hun ziel niet te vroeg verkopen aan Caiway. Wanneer Ziggo verdwijnt voordat er andere aanbieders op glas of kabel zijn, dan is Caiway alleenheerser.
En ik weet vrijwel zeker dat CIF het voor andere glas aanbieders heel moeilijk zal maken om op glas een plekje te krijgen (lees: hoge huurprijs).
Een jaartje later zal er een brief van Caiway komen met de mededeling dat, vanwege de crisis, slechte economische resu;taten en blaadjes op de rails, de kosten voor bellen verhoogt worden evenals alle extra paketten en het basis tv pakket.
En dan kunnen wij niet meer weg...
Ik woon in Almelo en wil ook zo snel mogelijk over naar glas. Maar er MOETEN eerst andere aanbieders op glas bij komen. En tot die tijd moet Ziggo blijven. Dit noemen ze ook wel een stok achter de deur voor onze vrienden bij de Rabo die hun glasvezelinvesteringcentjes liever vandaag dan morgen terug hebben.
En ik weet vrijwel zeker dat CIF het voor andere glas aanbieders heel moeilijk zal maken om op glas een plekje te krijgen (lees: hoge huurprijs).
Een jaartje later zal er een brief van Caiway komen met de mededeling dat, vanwege de crisis, slechte economische resu;taten en blaadjes op de rails, de kosten voor bellen verhoogt worden evenals alle extra paketten en het basis tv pakket.
En dan kunnen wij niet meer weg...
Ik woon in Almelo en wil ook zo snel mogelijk over naar glas. Maar er MOETEN eerst andere aanbieders op glas bij komen. En tot die tijd moet Ziggo blijven. Dit noemen ze ook wel een stok achter de deur voor onze vrienden bij de Rabo die hun glasvezelinvesteringcentjes liever vandaag dan morgen terug hebben.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 15:52 . Reden: dat ik een foutje ontdekte ( wel meer ook :) ]
Ik woon in Almelo hoor, ben prima op de hoogteErikrijnders schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:52:
[...]
Dan ben je niet op de hoogte van het sentiment hier in Twente, wij zijn geen makke schapen die achter de herder aan loopt. Caiway en Cogas komt er bij geen mens meer in. Ze hebben dusdanig veel kwaad bloed gezet dat geen mens er over denkt om over te stappen.
Feit is dat voor veel mensen Caiway de enige optie is. In ieder geval de optie met de minste rompslomp. Dus nu zijn mensen even ontevreden, Caiway doet wat water bij de wijn (ondertussen al gebeurd) en vrijwel iedereen (mezelf incluis) stapt gewoon over omdat ik niet met een vooroorlogse ADSL verbinding met baggerbeeld wil leven.
Mensen, wat een gezeik allemaal, wil je snel internet, neem caiway, wil je geen caiway, ga naar KPN of een andere provider.
Dat jullie je hier druk om maken, we worden allemaal bestolen door dit land van onze pensioenen en hier liggen jullie wakker van? Ik zeg kansloos.
Jullie zijn het slachtoffer van 2 bedrijven die het zakelijk niet eens konden worden, Cogas en Ziggo, Ziggo wil niks teveel betalen en niks investeren in het glasvezel, nou bye bye dan Ziggo.
We willen allemaal goed en snel internet, niemand heeft caiway geprobeerd maar alwel een oordeel, typisch nederlands.
Ik vind het goed dat Cogas de poot stijf heeft gehouden en we worden er zeker niet slechter van, al had de communicatie veel beter gekund.
Ik vind wel dat Caiway, alle gebruikers gelijk moet trekken qua telefonie, hier in Tewnte is onbeperkt bellen €9,95 en de rest €21,30. Dat kan echt niet.
En het gezeik over de korting met de mobiele abbonementen is ook belachelijk, daar heeft Ziggo jullie mee gelokt, en hoeveel van dit soort bedrijven heeft niet van dit soort lokkertjes. Ga op zoek naar een goed alternatief en hiervoor is nummerbehoud.
Nog 1 ding is dat Ziggo 30 euro rekent voor een smartcard en dat ze bij caiway gratis zijn te bestellen, dus Ziggo is ook niet heilig.
Ik wil alleen zeggen geef het een eerlijke kans wat als het goed werkt zijn we allemaal tevreden.
Dat jullie je hier druk om maken, we worden allemaal bestolen door dit land van onze pensioenen en hier liggen jullie wakker van? Ik zeg kansloos.
Jullie zijn het slachtoffer van 2 bedrijven die het zakelijk niet eens konden worden, Cogas en Ziggo, Ziggo wil niks teveel betalen en niks investeren in het glasvezel, nou bye bye dan Ziggo.
We willen allemaal goed en snel internet, niemand heeft caiway geprobeerd maar alwel een oordeel, typisch nederlands.
Ik vind het goed dat Cogas de poot stijf heeft gehouden en we worden er zeker niet slechter van, al had de communicatie veel beter gekund.
Ik vind wel dat Caiway, alle gebruikers gelijk moet trekken qua telefonie, hier in Tewnte is onbeperkt bellen €9,95 en de rest €21,30. Dat kan echt niet.
En het gezeik over de korting met de mobiele abbonementen is ook belachelijk, daar heeft Ziggo jullie mee gelokt, en hoeveel van dit soort bedrijven heeft niet van dit soort lokkertjes. Ga op zoek naar een goed alternatief en hiervoor is nummerbehoud.
Nog 1 ding is dat Ziggo 30 euro rekent voor een smartcard en dat ze bij caiway gratis zijn te bestellen, dus Ziggo is ook niet heilig.
Ik wil alleen zeggen geef het een eerlijke kans wat als het goed werkt zijn we allemaal tevreden.
Die 30 euro bij Ziggo voor een smartcard vond ik ook echt belachelijk. Hopelijk gaat het met al dat gezeik niet nog langer duren voor mijn glasvezelverbinding eindelijk actief is.
Ben bang dat we nog een lange adem moeten hebben.
Ben bang dat we nog een lange adem moeten hebben.
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB