Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:02

Patrick89

PSN : Gamesource

Zota schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:04:
Het verbeterde aanbod staat nu op twentestaptover.nl, vanaf vrijdag kan je het ook bestellen. Ziet er al iets beter uit nu.. :)
  • Actie aanbod: het actie aanbod op de kabelpakketten
    geldt nu voor 12 maanden in plaats van voor 6 maanden.
  • Installatieservice: indien u hulp wenst bij de installatie,
    dan kunt u bij ons gratis hulp krijgen. Deze vraagt u aan
    via twentestaptover.nl of via de klantenservice.
  • Maandcontract: als u overstapt naar de kabelpakketten
    van Caiway, dan kunt u maandelijks opzeggen.
  • Altijd bellen: met VoIP-Comfort+ kunt u bij
    Caiway altijd gratis bellen naar vaste en mobiele
    telefoonnummers in Nederland. Bij Alles-in-1HD betaalt
    u nu voor VoIP-Comfort+ € 9,95 per maand.
  • Televisie + Internet pakket: vanaf vrijdag 24 oktober
    kunt u ook kiezen uit drie Televisie + Internet pakketten.
  • Veilig Internet: gratis internetbeveiliging voor 1 pc.
  • Nieuwsgroepen: gratis toegang tot de nieuwsgroepen.
Het voor mij was het grootste punt dat ik verplicht telefonie moest afnemen bij een allesin1 pakket bij Caiway. Dit is zo te zien opgelost.Helaas nog steeds niet over een goede glasvezel aanbieding...
Verdomme nog steeds gaan aanbieding voor glasvezel !!!
Wanneer doen die lui het #$%&^* nou eens goed !

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 21:30
Patrick89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:49:
[...]

Verdomme nog steeds gaan aanbieding voor glasvezel !!!
Wanneer doen die lui het #$%&^* nou een goed !
Nee maar waarom wil je een aanbieding voor glas?
Dan blijf je toch via de coax internetten/tv kijken? (zoals je nu ook doet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 16:28
MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:50:
[...]

Nee maar waarom wil je een aanbieding voor glas?
Dan blijf je toch via de coax internetten/tv kijken? (zoals je nu ook doet?)
Omdat je, als er glas ligt, niet kunt kiezen voor coax.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zota
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:10
Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:54:
[...]

Omdat je, als er glas ligt, niet kunt kiezen voor coax.
Waarom zou dit niet kunnen? glas ligt er bij mij en kan ook gewoon voor een coax abbo kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
He de appels zijn in de aanbieding? Waarom de bananen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:39
Inderdaad, ik zie het probleem niet :')

Die protestactie kan ook de prullenbak wel in, bijna alle hekelpunten zijn opgelost nu.

Email, tsja dat weet je als je bij je provider zit dat bij een wijziging je dat adres kwijt bent.

Bedrijven zijn sowieso niet al te snugger als ze geen los domein hebben genomen, kost geen drol en ben je onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:02

Patrick89

PSN : Gamesource

MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:26:
He de appels zijn in de aanbieding? Waarom de bananen niet?
Een beetje kort door de bocht conclusie ! En dit een lullige opmerking ipv een correct onderbouwde reactie.

Vanwege een nieuwbouw woning krijg ik alleen glasvezel binnen dit jaar. Nou had ik ziggo maar die ging niet opleveren vanwege netwerkcapaciteit en zit ik nu zonder aansluiting.

En aangezien ik geen enkele keus heb behalve glasvezel vind ik dat er ook een soortgelijke aanbieding moet komen via glasvezel.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48
Wat ik zo vreemd vind, als ik via Twentestaptover.nl mijn postcode check doe krijg ik de aanbiedingen van COAX.
Als ik dezelfde postcode in Caiway.nl intyp, krijg ik de glasvezel informatie.

Ook als ik Caiway (en dan optie COAX) zeggen ze: "Ja je kan ook glasvezel nemen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 20:58
Patrick89 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:31:
[...]

Een beetje kort door de bocht conclusie ! En dit een lullige opmerking ipv een correct onderbouwde reactie.

Vanwege een nieuwbouw woning krijg ik alleen glasvezel binnen dit jaar. Nou had ik ziggo maar die ging niet opleveren vanwege netwerkcapaciteit en zit ik nu zonder aansluiting.

En aangezien ik geen enkele keus heb behalve glasvezel vind ik dat er ook een soortgelijke aanbieding moet komen via glasvezel.
Dat mag jij vinden :) Ziggo is hier uiteindelijk de verantwoordelijke. Ze kunnen je makkelijk diensten bieden tot de overgangs datum. Maar het zal waarschijnlijk teveel administratieve rompslomp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
@patrick89
Trouwens Caiway glasvezel heeft al aanbiedingen. Het is een ander product dus waarom moeten ze dat ook aanpassen voor jou alleen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:19
NIet alleen voor hem, We hebben nu toch glasvezel daar gaat hele gedoe toch om? doe dan ook een redelijke aanbieding voor combi glas en coax incl. Voip Comfort+

Nu moet ik verplicht omdat hun dat willen Alles-in-1HD nemen om voor Bellen hetzelfde te betalen als bij ziggo nu als ik het goed begrijp.

Bij ziggo had ik toch ook de mogelijkheid om van pakket te wisselen en gewoon €9,95 te betalen.

Aan alles zit wel weer een "maar" bij caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Het zijn ook verschillende bedrijven... Maar dat had je waarschijnlijk al lang door ;) Ik zie dat Caiway goodwill toont na alle commotie. Het feit dat ze naar (in mijn mening) de vocale minderheid luisteren toont aan dat ze wellicht de toekomst nog meer zullen bijdraaien. Ze hadden hun poot óók gewoon stijf kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Nu nog het smartcardbeleid.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Maar even serieus, kijk jij op 3 TV's tegelijker tijd zenders buiten het basispakket? Je beseft je wel dat Caiway het basispakket gedecodeerd doorzendt? Dat houdt in dat je voor het basispakket geen smartcards nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDOW
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 14:33
was "smart" maar van toepassing op cogas/caiway/ziggo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:48:
[...]

Dus ik ga eerst voor het coax pakket (internet+tv). Zodra er meer aanbieders op glas komen stap ik gelijk over (want maandelijks opzeggen kan dus)

_/-\o_
Inderdaad, da's de beste strategie :)

Mijn grootste bezwaren waren het jaarcontract en dat je verplicht ook bellen moet nemen; die zijn weggenomen. Dus een abonnement op kabel bij Caiway nemen, en dan als er een andere aanbieder komt zsm. wegwezen.

Als deze voorwaarden ook op glasvezel toegepast zouden worden dan zou ik wel glasvezel willen afnemen, maar ik heb geen zin om een jaar vast te zitten aan Caiway; ze hebben een hoop te bewijzen mbt. service en kwaliteit, als ik zo de berichten op internet en ook de onderzoeken van bv. Consumentenbond lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nu ook vijf smartcards krijgen zonder meerkosten zoals bij Ziggo?

Ik vind de vraag of je tegelijk kijkt niet relevant, Neyluzz. Je gaat niet met smartcards lopen draven door het huis. Zo raken ze kwijt en niet iedereen weet hoe je ze goed moet plaatsen.

Als je een aanvullend pakket hebt, heb je recht om in heel je huis dit te zien. Ziggo heeft ook niet voor niks vijf smartcards toegestaan, blijkbaar is daar behoefte aan.

Een moderne televisie met dubbele kabeltuner en twee CI sloten heeft al twee smartcards nodig per toestel.

Wordt tijd dat Caiway eens meegaat met zijn tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Ik was eerder benieuwd naar thuissituaties bij jullie. Wij gebruiken thuis alleen het basispakket. Ziggo zal ongetwijfeld hebben gekozen voor 5 stuks omdat je sowieso in elke TV een smartcard nodig hebt.

Bij Caiway niet, en is de ''need'' voor meer smartcards een stuk lager. Er is een duidelijk verschil tussen de DVB distributie bij Caiway en Ziggo.

Ondanks dat andere bedrijven inderdaad meer smartcards ondersteunen, ben ik van mening dat 3 stuks bij Caiway prima voldoet. Maar goed, dat is op basis van de ervaring die ik thuis en in mijn vriendenkring heb kunnen opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Waarom moet ik als Caiway klant 5,30 euro betalen voor nieuwsgroepen terwijl een andere Caiway klant dit gratis krijgt. Wie legt mij dat uit???

Dit is een aparte dienst en heeft niks met andere netwerken te maken.

7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

[ Voor 28% gewijzigd door jeroen028 op 23-10-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat het voor jou voldoet, maar er zijn genoeg gezinnen die daar niet genoeg aan hebben.

Maar wat ik nog veel erger vindt, is dat Caiway nu opeens voor een selecte groep slechts 9,95 euro per maand rekent voor onbeperkt bellen, maar de andere Caiway abonnees gewoon 21,30 euro per maand moeten betalen.

Ook hoeven de Cogas abonees geen 2 euro per maand, per smartcard te betalen. Dit gun ik ze van harte, maar wordt het niet eens tijd dat Caiway dit voordeel aan alle abonnees geeft?

Deze ongelijkheid kan natuurlijk echt niet! Caiway moet iedere klant gelijk behandelen.
Ik heb hier Vara Kassa al over gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Oh ja, i-tv kost nog steeds 5 euro voor 1 toestel. Dit moet ook gratis worden. :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 12:37
jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:07:
Waarom moet ik als Caiway klant 5,30 euro betalen voor nieuwsgroepen terwijl een andere Caiway klant dit gratis krijgt. Wie legt mij dat uit???

Dit is een aparte dienst en heeft niks met andere netwerken te maken.

7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7
ik begrijp dat de nieuwsgroepen bij Caiway goed te gebruiken zijn? Die bij Ziggo waren dat totaal niet (retentie 0 dagen). Ik vermoed zelf, dat de gratis nieuwsgroepen die nu aan oud Ziggo abbonnees ook van dat niveau zijn.

In het algemeen lijkt het zo te zijn dat Caiway gewoon een duurdere provider is dan Ziggo, danwel voor hetzelfde geld, minder diensten levert. Ze hebben voor de kabel Alles-In-1 pakketten de internetsnelheid en de prijs van Ziggo overgenomen en dachten dat er verder geen ophef over zou ontstaan. Ongelooflijk.

Voor mij was overigens de grootste belemmering, dat we zouden moeten gaan betalen voor de 2e en 3e smartcard (we hebben nu TV extra en willen dat graag zo houden). In het verbetervoorstel staat nu dat je die gratis ontvangt. Of er dan ook geen maandelijkse kosten meer aanzitten is mij nog niet duidelijk.

Ik had voor mezelf eigenlijk al besloten om naar KPN te gaan. ADSL snelheid schijnt in mijn buurt prima te zijn. Nadeel is dan, dat ik de interne coax bekabeling door mijn huis moet vervangen door Ethernet. Toch nog eens goed over na denken...

[ Voor 42% gewijzigd door dennisfr op 23-10-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik het lees krijg je alleen Telefonie voor € 9.95 bij het voorstel dat je krijgt op basis van Coax Caiway.
Wat als je overstapt naar glasvezel kan het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, als je overstapt naar een glasvezelpakket kost onbeperkt bellen opeens weer 21,30 per maand.

Erg dom van Caiway natuurlijk, want dat houdt een hoop mensen tegen om over te stappen naar de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:
Klopt, als je overstapt naar een glasvezelpakket kost onbeperkt bellen opeens weer 21,30 per maand.

Erg dom van Caiway natuurlijk, want dat houdt een hoop mensen tegen om over te stappen naar de glasvezel.
Het verdienmodel is beter voor Caiway in het voorstel.
Anders pak je G100 met Telefonie ben je klaar met 52.45.
Ziggo kom je dan snel op 54.95 90/9 pakket plus telefonie 9.95 is maakt 64.90
Wellicht krijg je deze aanbieding als je telefonisch de bestelling plaatst en ernaar vraagt, iemand al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Laatst online: 28-09 20:39
Het wordt een rommelig zooitje nu.

Ze hadden of hun poot stijf moeten houden, of direct hetzelfde als Ziggo aan moeten bieden.

Door nu achteraf de tarieven gelijk te trekken, krijg je weer scheve gezichten bij andere Caiwayklanten die wél de volle mep moeten betalen.

Dat is niet toegestaan, je creeërt ongelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominition schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:11:
Het wordt een rommelig zooitje nu.

Ze hadden of hun poot stijf moeten houden, of direct hetzelfde als Ziggo aan moeten bieden.

Door nu achteraf de tarieven gelijk te trekken, krijg je weer scheve gezichten bij andere Caiwayklanten die wél de volle mep moeten betalen.

Dat is niet toegestaan, je creeërt ongelijkheid.
En daar kom je niet mee weg. recht op gelijke behandeling

•Goederen en diensten: zoals wonen, welzijn, gezondheidszorg, cultuur, onderwijs, financiële dienstverlening, verzekeringsdiensten, winkelen, sporten en uitgaan. De volgende personen kunnen hierop onder meer een beroep doen: consumenten, patiënten, studenten, scholieren en leerlingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel Caiway abonnees staan inmiddels al te steigeren op hun achterste benen.

De ongelijkheid die veel bestaande Caiway abonnees nu voelen, schiet echt in het verkeerde keelgat!

De Consumentenbond vindt de actie van Cogas bijzonder klantonvriendelijk en wijst er bovendien op dat Caiway slecht scoort op klanttevredenheid: het bedrijf kwam als laagste uit de test van de bond.

Nu maken jullie zelf eens mee wat voor zooitje Caiway er iedere keer weer van maakt.

Het is niet voor niks dat Caiway steeds als slechtste uit de bus komt van heel Nederland bij de Consumentenbond.

http://www.tubantia.nl/re...-cogas-klachten-1.4591782

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:15:
Veel Caiway abonnees staan inmiddels al te steigeren op hun achterste benen.

De ongelijkheid die veel bestaande Caiway abonnees nu voelen, schiet echt in het verkeerde keelgat!
Volgens mij terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
wat zijn wij in Harderwijk toch blij dat er uit 5 providers via coax en glas gekozen kan worden ,
wat Caiway hier flikt is echt niet normaal de ene 9,95 en de ander weer 21,30 betallen voor dezelfde telefoon dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sowieso vind ik het vreemd dat ze ons nu lekker zitten te maken met een verbeterd aanbod, maar die krijgen we morgen pas te zien.

Voel me net een klein kind die zijn kadootje al onder de kerstboom ziet liggen maar het nog niet mag openmaken -O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Prachtig toch, als dit echt begint rond te zingen onder bestaande Caiway abbonnees is het drama compleet:
Dan moet Caiway, of het verbetervoorstel terugtrekken (en dan loopt iedereen in Twente helemaal bij ze weg), of het voor alle Caiway abbonnees doorvoeren.

Dit wordt echt een hoofdpijndossier voor ze. Als het een Japans bedrijf was, stond de CEO nu boven op het dak van het hoofkantoor, klaar om head first af te dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Prachtig toch, als dit echt begint rond te zingen onder bestaande Caiway abbonnees is het drama compleet:
Dan moet Caiway, of het verbetervoorstel terugtrekken (en dan loopt iedereen in Twente helemaal bij ze weg), of het voor alle Caiway abbonnees doorvoeren.

Dit wordt echt een hoofdpijndossier voor ze. Als het een Japans bedrijf was, stond de CEO nu boven op het dak van het hoofkantoor, klaar om head first af te dalen
Dat klopt.
Als je een besluit neemt dan neem je dat,m dan ben je als bestuur verantwoordelijk. Dat wil niet zeggen dat je zomaar de boel om kan gooien. Dit lijkt op een akkoordje gooien en er snel niet meer over praten voor de rest van de Caiway gebruikers in opstand komt.
Want nu is het zo dat mensen die Glas nemen in het Cogas gebied ook graag voor 9.95 Telefonie wil. Einde is zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
Ik vind niet dat bestaande Caiwayklanten mogen klagen over hogere tarieven. Men is destijds willens en wetens een contract aangegaan met Caiway onder de toen geldende voorwaarden en tarieven. In het geval van Cogas wordt Ziggo ongevraagd vervangen door Caiway en dan is het niet meer dan logisch om mensen "schadeloos" te stellen. Ik klaag ook niet bij KPN of Vodafone als een smartphone met abonnement 2 maand later ineens 5 euro minder per maand kost.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:34:
Ik vind niet dat bestaande Caiwayklanten mogen klagen over hogere tarieven. Men is destijds willens en wetens een contract aangegaan met Caiway onder de toen geldende voorwaarden en tarieven. In het geval van Cogas wordt Ziggo ongevraagd vervangen door Caiway en dan is het niet meer dan logisch om mensen "schadeloos" te stellen. Ik klaag ook niet bij KPN of Vodafone als een smartphone met abonnement 2 maand later ineens 5 euro minder per maand kost.
Maar dan is het een aanbieding die voor iedereen geldig is en niet per regio.
Stel voor dat Vodafone nu speciaal een abonnement aanbied voor 7.50 in het Cogas gebied.
Dat komt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
NoepZor schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:34:
Onzin en niet te vergelijken. In Krimpen is de Coax gewoon doorgeknipt door Caiway inzake kabelinternet. Je kan alleen internet krijgen via glasvezel. Heb je dan een keuze??? Kom niet aan met adsl want dat is appels met peren vergelijken. Het is gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Onzin en niet te vergelijken. In Krimpen is de Coax gewoon doorgeknipt door Caiway inzake kabelinternet. Je kan alleen internet krijgen via glasvezel. Heb je dan een keuze??? Kom niet aan met adsl want dat is appels met peren vergelijken. Het is gewoon accepteren.
Maar je kijkt nog wel Tv via Coax mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
@StefanOD.

Ja gelukkig wel maar hoop mensen hadden al de coax verwijderd . Was niet meer nodig volgens Caiway. Alles via UTP,draadloos. Nu anno 2014 komen ze weer met Coax aanzeten maar goed daar is deze topic niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:
@StefanOD.

Ja gelukkig wel maar hoop mensen hadden al de coax verwijderd . Was niet meer nodig volgens Caiway. Alles via UTP,draadloos. Nu anno 2014 komen ze weer met Coax aanzeten maar goed daar is deze topic niet voor.
Nee klopt maar wel sneu. TV via Coax is prima en beter dan tv over IP op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat een gigantisch zooitje is het geworden. Ik ben serieus benieuwd waar dit baggerschip gaat stranden.

Afbeeldingslocatie: http://weknowgifs.com/wp-content/uploads/2013/03/michael-jackson-eating-popcorn-gif1.gif

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Krimpen hebben we alleen analoge en digitale televisie van Caiway op de coaxkabel.

Het internet en telefonie en IPTV wordt uitsluitend doorgegeven via de glasvezel.

Caiway wilde in eerste instantie hier in Krimpen, zelfs televisie via de coaxkabel en DVB-C schrappen.
Iedereen moest hier verplicht aan de IPTV. (coaxkabels werden verwijderd en vervangen voor UTP kabel)

Daar is toen veel weerstand tegen gekomen omdat veel mensen al geïnvesteerd hadden in humax decoders. Dit besluit is toen later teruggedraaid.

Voor de Caiwayshop ( inmiddels al jaren gesloten in Krimpen) stonden rijen tot de overkant van de straat van het winkelcentrum. Zo 'n rommeltje maakte Caiway er toen van.hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
En diezelfde rotzooi gaan ze er hier in Twente van maken. Niemand begrijpt er meer wat van. Ik heb het al in de gaten. CaiNOway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:31:
En diezelfde rotzooi gaan ze er hier in Twente van maken. Niemand begrijpt er meer wat van. Ik heb het al in de gaten. CaiNOway!
je hebt geen andere keuze. Ziggo komt niet terug. Klaar helaas pindakaas. Neem eerst een half jaar caiway via de coax kabel (via twentestaptover) en stap dan over naar een andere glas aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racnor2
  • Laatst online: 13:48
@Caiway,

Ik probeer het via deze weg dan maar.

Is het glasvezel welkomstaanbod nog te bestellen?
Dit is nergens meer terug te vinden op caiway.nl

http://i.imgur.com/1zk4MQg.jpg
http://i.imgur.com/noc8dH8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

je hebt geen andere keuze. Ziggo komt niet terug. Klaar helaas pindakaas. Neem eerst een half jaar caiway via de coax kabel (via twentestaptover) en stap dan over naar een andere glas aanbieder.
Als die er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 10:39
Ik twijfel tussen glas 100/100 en glas 200/200. We denken eraan om interactieve tv te nemen omdat je dan kan opnemen en pauzeren, maar dan betaal je gewoon eventjes €15,- per maand meer voor (1) sneller internet (dubbele) en (2) interactieve tv. Of het die €15,- waard is, weet ik dan weer niet, programma gemist is alleen maar NPO 1, 2 en 3. Het gaat ons puur om het opnemen, zijn er dan goedkopere alternatieven o.i.d.? Of is het de dubbele snelheidswinst wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
stane schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:34:
Ik twijfel tussen glas 100/100 en glas 200/200. We denken eraan om interactieve tv te nemen omdat je dan kan opnemen en pauzeren, maar dan betaal je gewoon eventjes €15,- per maand meer voor (1) sneller internet (dubbele) en (2) interactieve tv. Of het die €15,- waard is, weet ik dan weer niet, programma gemist is alleen maar NPO 1, 2 en 3. Het gaat ons puur om het opnemen, zijn er dan goedkopere alternatieven o.i.d.? Of is het de dubbele snelheidswinst wel waard?
Ik weet niet, welke HD-ontvanger je nu hebt, maar als het alleen om het opnemen gaat, zou ik een (2e hands) HD-ontvanger met opnamen mogelijkheden or een recorder aanschaffen. Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stane schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:34:
Je krijgt bij het G100 pakket een decoder waaraan je een externe harddisk kan koppelen om op te nemen. Eerder in dit Topic is bevestigd door Caiway dit deze ondersteunt wordt. Uitzending gemist gaat niet zonder deze interactieve decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Godzijdank ligt hier Reggefiber glas (Jawel, midden in het Cogasgebied, dus Caiway vist hier achter het glasvezel-net) en kunnen wij dus overstappen op een van de vele glas alternatieven via Reggefiber.

Dat gaat ze dus speciaal in dit gebied veel klanten kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:47:
[...]

Godzijdank ligt hier Reggefiber glas (Jawel, midden in het Cogasgebied, dus Caiway vist hier achter het glasvezel-net) en kunnen wij dus overstappen op een van de vele glas alternatieven via Reggefiber.

Dat gaat ze dus speciaal in dit gebied veel klanten kosten...
Maar hoe loopt het tv signaal bij Reggefiber, of heb je nog een aanbieder op de Coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Maar hoe loopt het tv signaal bij Reggefiber, of heb je nog een aanbieder op de Coax?
Nee, er gaat niks meer via coax, alles gaat dan via IPTV. We kunnen hier gewoon de normale glaspakketten van Telfort, KPN, XS4ALL etc nemen en hoeven geen rare hybride oplossingen te nemen zoals bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Nee, er gaat niks meer via coax, alles gaat dan via IPTV. We kunnen hier gewoon de normale glaspakketten van Telfort, KPN, XS4ALL etc nemen en hoeven geen rare hybride oplossingen te nemen zoals bij Caiway.
Maar Iptv op meerdere televisie in huis?
Hoe sluit je deze aan UTP kabel en decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
[...]

Sorry maar Reggefiber wil je al helemaal niet en al die bovenstaande KPN dochters ook niet.
-Bagger tv beeld. 720P wordt opgeklopt en dat moet je dan HD vinden
-Internetsnelheid wordt veel al niet maximaal gehaald terwijl Caiway je die garandeerd en altijd meer levert.
-elke tv moet je aansluiten via UTP en ook betalen na de 2e terwijl Caiway basis ongecodeerd door geeft.
-Prijzen zijn duur voor basisdiensten

Voordeel is wel vaak nieuwe gadgets zoals bv. Begin gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort 100/100 glas komt op € 52.50
KPN Standaard pakket € 66.50 verder kan ik niets vinden op hun site
XS4ALL 100 pakket komt op € 50.00 ze hebben dan nog wel 20 of 50MB pakketten
Caiway G100 € 42.50 plus en dan lekker TV over de Coax zie reactie Jeroen028

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:50
Oxize schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:57:
[...]

Ja, die heeft mij gister ook gebeld, maar nog niks van die zogenaamde projectleider gehoord die het uit zou zoeken.
Zojuist belletje gehad van de aannemer voor een afspraak om de aansluiting af te maken. Tot zover nog niets te klagen over Cogas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Telfort glas levert gewoon het basispakket via coax waarvan NPO1,2 en 3 in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel erg zielig, slechts 3 HD zenders in 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Sorry maar Reggefiber wil je al helemaal niet en al die bovenstaande KPN dochters ook niet.
-Internetsnelheid wordt veel al niet maximaal gehaald terwijl Caiway je die garandeerd en altijd meer levert.
-elke tv moet je aansluiten via UTP en ook betalen na de 2e terwijl Caiway basis ongecodeerd door geeft.

Wat een onzin Reggefiber ISP's leveren zowel Analoge als Digitale TV.
Op het Glasvezel kastje zit een aansluiting voor analoge tv net zoals met de kabel nu.
Stekker uit het kastje van Cogas en in het glasvezelmodem en gewoon weer overal analoog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noMSforme schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:38:
[...]

Op het Glasvezel kastje zit een aansluiting voor analoge tv net zoals met de kabel nu.
Stekker uit het kastje van Cogas en in het glasvezelmodem en gewoon weer overal analoog kijken.
En dat willen we niet. We willen digitaal kijken over de coax kabel en gebruik blijven maken van onze decoders.
Dat gaat niet Analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
noMSforme schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:38:

Analoog?? mailadressen?? En dan noemen ze Caiway een achteruit gang terwijl bv. analoog bijna overal verdwenen is in het Caiway gebied. Sorry maar dat kijk je anno 2014 niet meer. Geniet van het beeld van budget provider Telfort. Hoop voor je dat je nog beeldbuis tv's hebt anders ga je heel snel irriteren aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk dit nieuws weer. Laten we alle aanbiedingen doen op de COAX. Als je echter al aangesloten bent op glasvezel van Cogas kan je de COAX pakketten niet afnemen. :|

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
D4NG3R schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:
Leuk dit nieuws weer. Laten we alle aanbiedingen doen op de COAX. Als je echter al aangesloten bent op glasvezel van Cogas kan je de COAX pakketten niet afnemen. :|
Sterker nog weet bijna zeker dat je ook niet meer terug kan naar COAX internet (maar ook niet wil hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik snap ook niet echt waarom ze glasvezel niet iets meer in de spotlights zetten.

Of zou dat puur zijn omdat deze overname eigenlijk noodgedwongen enkele maanden te vroeg komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Sterker nog weet bijna zeker dat je ook niet meer terug kan naar COAX internet (maar ook niet wil hoor)
Internet beste is Glasvezel
TV Coax kabel voorlopig over een aantal jaren zal dit ook anders zijn
Telefonie Kan prima op alle drie.

Maar de KPN begon met tv diensten en internet over hun Telefoon lijn (ADSL) geen optie te weinig bandbreedte in de meeste gevallen.

Ziggo mooie optie Internet Telefonie en Televisie over de coax

Mooiste optie nu Internet en Telefonie over Glas en Televisie digitaal over Coax.

We hebben het nog niet zo slecht. Kijk eens naar ons buurland daar heeft niemand 100 of 200 MBb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brni schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:59:
Ik snap ook niet echt waarom ze glasvezel niet iets meer in de spotlights zetten.

Of zou dat puur zijn omdat deze overname eigenlijk noodgedwongen enkele maanden te vroeg komt?
Commerciële beslissing met een denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
brni schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:59:
Dat is eigenlijk vrij eenvoudig te verklaren: Caiway kan geen glasvezel pakket aanbieden, dat prijstechnisch kan concurreren met de huidige kabel pakketten van Ziggo.
Het gros van de gebruikers in het Cogas gebied heeft nu een Ziggo kabel pakket. Als ze van Ziggo
afwillen, moeten ze in ieder geval iets vervangends aanbieden.

Als ze een 'speciaal' glasvezelpakket hadden samengesteld voor het Cogas gebied, dat qua opties en prijs kan concurreren met Ziggo, hadden ze hun glasvezel klanten in de rest van het land hetzelfde moeten aanbieden, en dat is commercieel niet interessant.

[ Voor 19% gewijzigd door dennisfr op 23-10-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Precies jullie krijgen een jaar lang korting om de ergste schreeuwers af te blussen daarna gaan ze de COAX echt minder laten worden om je te laten overstappen naar glasvezel. Gelukkig worden ze wel met dank aan jullie gebied gedwongen om diensten uit te breiden op het glasvezel. FOX go , alle basis zenders op tablet
et enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:11:
Precies jullie krijgen een jaar lang korting om de ergste schreeuwers af te blussen daarna gaan ze de COAX echt minder laten worden om je te laten overstappen naar glasvezel. Gelukkig worden ze wel met dank aan jullie gebied gedwongen om diensten uit te breiden op het glasvezel. FOX go , alle basis zenders op tablet
et enz. enz.
Televisie kan prima op de Coax blijven ik zie voor niemand een voordeel om dit anders te willen.
Internet zal verschuiven naar glas dat denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brni
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
dennisfr schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Dat is eigenlijk vrij eenvoudig te verklaren: Caiway kan geen glasvezel pakket aanbieden, dat prijstechnisch kan concurreren met de huidige kabel pakketten van Ziggo.
Het gros van de gebruikers in het Cogas gebied heeft nu een Ziggo kabel pakket. Als ze van Ziggo
afwillen, moeten ze in ieder geval iets vervangends aanbieden.

Als ze een 'speciaal' glasvezelpakket hadden samengesteld voor het Cogas gebied, dat qua opties en prijs kan concurreren met Ziggo, hadden ze hun glasvezel klanten in de rest van het land hetzelfde moeten aanbieden, en dat is commercieel niet interessant.
Waarom in het Cogas gebied dan zwaar investeren in glasvezel met relatief grote buitengebieden? Is dat allemaal lange-termijn-werk? Ik zou dan eerder zeggen dat dit het moment is om die overstap aan te moedigen bij de nieuwkomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Televisie kan prima op de Coax blijven ik zie voor niemand een voordeel om dit anders te willen.
Internet zal verschuiven naar glas dat denk ik wel.
Wat dacht je van bandbreedte? Als je op den duur alles met 1080i/p door wilt rammen heb je aardig wat power nodig. Coax trekt dat dan niet meer.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Wat dacht je van bandbreedte? Als je op den duur alles met 1080i/p door wilt rammen heb je aardig wat power nodig. Coax trekt dat dan niet meer.
Maar nu is glas nog niet de mooiste oplossing wat dacht je van 4K en 8K daar zijn ze echt mee bezig en dan kan het alleen nog via glas . 3D komt er niet.
Je hebt vaak nu meerdere tv aansluitingen en dan werkt het allemaal nog niet zo lekker, Je hebt meerdere externe decoders nodig. Nieuwe tijdperk zal zijn direct de UTP stekker in je televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
et enz. enz.
Klopt, maar mocht Caiway), haar diensten via Coax gaan afbouwen en mensen dus (nogmaals) dwingen om over te stappen, dan zijn er (als het goed is) tegen die tijd ook meerdere aanbieders op de glasvezel en zullen veel klanten zich deze toestand nog aardig herinneren. Caiway heeft zichzelf als aanbieder al op een flinke achterstand gezet.
brni schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Waarom in het Cogas gebied dan zwaar investeren in glasvezel met relatief grote buitengebieden? Is dat allemaal lange-termijn-werk? Ik zou dan eerder zeggen dat dit het moment is om die overstap aan te moedigen bij de nieuwkomers.
Het buitengebied heeft geen kabel. Die kunnen kiezen tussen langzaam (ver van centrale) ADSL en snel glasvezel. Alternatieven zijn er niet, dus dat is makkelijk scoren.

[ Voor 24% gewijzigd door dennisfr op 23-10-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Jeroen,

- Het baggerbeeld wordt gefixed dit jaar, want er komen aparte streams voor glas,
- Internetsnelheid wordt over glas gegarandeerd, niet over ADSL. Wij hebben glas dus dat zit goed.
- 2 HD TV's zitten bij de prijs inbegrepen en kan worden aangesloten dmv Powerline ad 32 euro eenmalig.
- Wij zijn met KPN Glas 12 euro goedkoper uit dan met Caiway Coax, ondanks dat wij 4 euro p/m extra betalen voor een extra TV.

En het voordeel zijn inderdaad de gadgets zoals begin gemist, uitzending gemist, opnemen in de cloud, de talrijke GO apps van Fox en Sport1, een tweede telefoonlijn die Caiway niet aanbiedt maar waar wij wel veel gebruik van maken.

Het is dus zowel een financiele afweging als een persoonlijke afweging. We willen geen afscheid nemen van de GO apps en we gebruiken de gadgets dus valt Caiway zonder meer al buiten de boot. Tot slot is het niet aanbieden van een 2e lijn absoluut een KO-criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisfr schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:23:
[...]

Klopt, maar mocht Caiway), haar diensten via Coax gaan afbouwen en mensen dus (nogmaals) dwingen om over te stappen, dan zijn er (als het goed is) tegen die tijd ook meerdere aanbieders op de glasvezel en zullen veel klanten zich deze toestand nog aardig herinneren. Caiway heeft zichzelf als aanbieder al op een flinke achterstand gezet.
Als je op zoek bent naar een alles in 1 oplossing (wetend dat Ziggo verdwijnt) en je hebt Glas en/of kabel dan is Caiway op dit moment een goede keuze. Ik denk dat mensen die nu overstappen naar KPN, of Telfort etc. (aanbieders over ADSL) met meerdere Televisie niet vrolijk worden. Dan maar principes aan de kant en met Caiway verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Als je op zoek bent naar een alles in 1 oplossing (wetend dat Ziggo verdwijnt) en je hebt Glas en/of kabel dan is Caiway op dit moment een goede keuze. Ik denk dat mensen die nu overstappen KPN, Telfort etc over ADSL met meerdere Televisie niet vrolijk worden. Dan maar principes aan de kant en met Caiway verder.
Als ADSL het alternatief is heb je inderdaad geen keuze bij meerdere TV's... Caiway kan in dat opzicht dus doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Als ADSL het alternatief is heb je inderdaad geen keuze bij meerdere TV's... Caiway kan in dat opzicht dus doen wat ze willen.
Ja, maar laten we mensen met minder kennis van de materie niet laten overstappen naar ADSL. Een gezin met 2 televisies en internettende kinderen zijn daar echt niet mee geholpen. Ze lezen op de site de snelheden van KPN of andere aanbieder, vervolgens bestellen ze een pakket om vervolgens te moeten horen dat de snelheid niet in hun straat van toepassing is. Kijk hiermee uit. Ik ken diverse mensen die nu hierdoor vast zitten voor 1 jaar aan KPN betalen voor een middelste pakket en snelheid hebben van onder het eerste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel een voorbeeld opgezocht maar het staat er vol van.

Ook vwb het internet hoop ik dat kpn zijn beloftes na komt. Nu een 20mb abbo (6 a 7mb effectief), over een week 100mb via glas. Ik ben heel benieuwd....

PS het maakt niet uit of ik alles via de draadloze verbindingssets of bedraad heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje van de consumentenbond

Helaas, het ligt iets gecompliceerder. In huis is de consument verantwoordelijk voor de snelheid en tot aan het huis is dat de provider. Internetproviders die leveren via de adsl-lijn (de koperen telefoonlijn) beroepen zich op het woordje 'tot' in hun advertentie. Want hoe verder je van de wijkcentrale afwoont, des te langzamer je internet. Enkele adsl-providers communiceren tijdens het bestelproces ('hoera!') of erna ('helaas…') wat je op jouw postcode aan snelheid kunt verwachten. Dus: je betaalt voor 30 Mb/s, maar je krijgt tussen de 15 en 20 Mb/s. Take it or leave it.

Bij een kabelaar of glasvezelaanbieder hangt de internetsnelheid niet af van de afstand tot de wijkcentrale. Deze providers communiceren dan ook niet (meer) het woordje 'tot'. Ze geven wel aan dat de snelheid niet altijd en overal gegarandeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Jassy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:28:

Jeroen,

- Het baggerbeeld wordt gefixed dit jaar, want er komen aparte streams voor glas,
- Internetsnelheid wordt over glas gegarandeerd, niet over ADSL. Wij hebben glas dus dat zit goed.
- 2 HD TV's zitten bij de prijs inbegrepen en kan worden aangesloten dmv Powerline ad 32 euro eenmalig.
- Wij zijn met KPN Glas 12 euro goedkoper uit dan met Caiway Coax, ondanks dat wij 4 euro p/m extra betalen voor een extra TV.

En het voordeel zijn inderdaad de gadgets zoals begin gemist, uitzending gemist, opnemen in de cloud, de talrijke GO apps van Fox en Sport1, een tweede telefoonlijn die Caiway niet aanbiedt maar waar wij wel veel gebruik van maken.

Het is dus zowel een financiele afweging als een persoonlijke afweging. We willen geen afscheid nemen van de GO apps en we gebruiken de gadgets dus valt Caiway zonder meer al buiten de boot. Tot slot is het niet aanbieden van een 2e lijn absoluut een KO-criterium.
Je kan wel goedkoper uit zijn maar welk pakket heb je Instap??
Ik kom al op 60 euro , alleen hd pakket toegevoegd.
Kom ik op 22 opgepofte 720p zenders

Ja als je een 2e lijn nodig hebt dan heb je geen keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:37:
Snel een voorbeeld opgezocht maar het staat er vol van.

Ook vwb het internet hoop ik dat kpn zijn beloftes na komt. Nu een 20mb abbo (6 a 7mb effectief), over een week 100mb via glas. Ik ben heel benieuwd....

PS het maakt niet uit of ik alles via de draadloze verbindingssets of bedraad heb aangesloten.
Hihi over 2 weken upgraden naar G200,G400???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:46:
[...]

Hihi over 2 weken upgraden naar G200,G400???
G200 wordt het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:50
et enz. enz.
De ergste schreeuwers vroegen maar om twee zaken:
KWALITATIEF dezelfde producten
GEEN gedwongen overstap

Die korting mogen ze in hun hol steken. Ze hebben de zaken lang niet zo goed voor elkaar tov Ziggo en dat is waarom ik voorlopig helemaal niets ga doen en zeker niet overstap.
Eerst garanties op:
- Alle 6 zenders Fox Sports in HD
- IMAP mail
- mailovername Ziggo
- Tweede telefoonlijn
- Fox Sports Go draait per de overname datum
- 5 gratis Smartcards
- Actieaanbieding ook geldig op glasvezel
- Geen extra bijbetaling voor een extra pakket op de 4e en 5e kaart
- Actie blijft ook na 31-12-2015 bestaan, dus dan niet opeens de hoofdprijs gaan vragen.
- Virusscan is inbegrepen in het alles in 1 pakket (en dus niet gratis zoals vermeld maar INBEGREPEN)
- Nieuwsgroepen zijn INBEGREPEN en niet gratis zoals Caiway nu vermeld.

Het eerste jaar mooie korting, de volgende jaren alsnog de hoofdprijs betalen, MOOOI NIET!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezelpakket i.c.m. met Telefonie a € 9.95 kan niet, zojuist gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:02
jeroen028 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:19:
@IseT
Misschien moet je eens op forum caiway.gebruikers.eu kijken of andere Caiway glasvezel topics bij tweakers.

Ik heb hier een stukje voor je gevonden van een installateur Optimizer Co

Als je een glasvezelpakket besteld krijg je:
- 1 Genexis Glasmodem
- 1 Entone IPTV decoder + QWERTY afstandsbediening
- 1 HDMI + 1 Scartkabel
- 2x UTP CAT5e kabel

De glasvezel aansluiting (FTU) bevindt zich vaak in de meterkast. Het glasvezelmodem sluit je dmv de aanhangende glasvezel kabel hierop aan.
Op het glasvezelmodem zitten 3 aansuitingen
- 1x RJ11 aansluiting waar je de telefoonkabel (DECT basisstation) op aansluit
- 1x RJ45 aansluiting voor de Entone decoder. ( in een later stadium komt er een switch beschikbaar waar je totaal 3x IPTV decoders of IPTV's op aan kunt sluiten.
- 1x RJ45 aansluiting voor je internetverbinding. ( deze kun je direct aansluiten op de PC of op een geschikte router om meerdere PC aan te sluiten)
Mocht je een goede kwaliteit router kiezen met WiFi kun je ook Multiscreen TV op meerdere iPad's kijken of voor draadloze internetverbindingen naar je Smartphone e.d..

Je hebt voor de IPTV decoder verbinding 1 UTP ( netwerk CAT 5e ) kabel nodig om de decoder te laten functioneren. Vaak kun je bv de telefoonleiding van je meterkast naar je woonkamer hiervoor gebruiken. Je kunt ook de coax/kabel of aansluiting verwijderen (of naast de coaxkabel een UTP trekken) en daar ook een netwerkverbinding realiseren. Of bijvoorbeeld 1x telefoon 1x IPTV en 1x coaxkabel door 1 leiding realiseren. (vaak is tot 3 kabels mogelijk)
Alle UTP netwerkbekabeling dient van de categorie CAT5e of hoger te zijn. ( voor de hoge internetsnelheid en mediadelen/streaming en mogelijke interferentie gebruiken wij standaard CAT6+ netwerkkabels)

Je huidige TV kun je via een HDMI of Scart kabel aansluiten op de Entone decoder. De Entone decoder ontvangt zowel TV als radiozenders. De coaxaansluiting hierop is niet meer nodig. (Je huidige Humax DVB-C decoder zal niet werken op de IPTV aansluiting)
Mocht je in de toekomst een IPTV kopen dan kun je deze netwerkkabel/aansluiting gewoon gebruiken. (mits de TV geschikt is)
Maak je nu gebruik van een ''Smart'' TV en je wilt een bedraad internetaansluiting, dan dien je een aparte ''internet'' netwerkkabel te trekken voor deze toepassing. (via wifi is ook een optie)
(IPTV en Internet zijn 2 aparte netwerkkabels)

Mocht je gebruikmaken van een homecinemasysteem dan kun je de Entone decoder aansluiten d.m.v. een HDMI of optische kabel. Indien je gebruik wilt blijven maken van analoge radiozenders op je homecinema-tuner dan kun je voorlopig de coaxkabel hierop aansluiten.

Op de overige TV's / Radio's blijft het coaxsignaal gehandhaafd.
Mooie uitleg maar veel teveel algemene informatie waar ik niks aan heb.
Ik zit een beetje dat forum door te spitten en meteen vallen er 2 dingen op:

Glas modem heeft 4 poorten maar alleen 2 zijn er actief. Poort 1 is voor internet. Poort 2 voor ITV. In mijn situatie gaat het hier al fout. Ik heb thuis geen ruimte voor 2 apparaten om aan genoeg internet poorten te komen voor alle utp apparaten. Ik snap echt niet dat er nog providers met 2 apparaten durven aan te komen. De techniek is er al eeuwen om modem+router in 1 met voldoende ethernet poorten.

Entone ontvanger werkt ook niet achter router wat ook achterlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:47:
[...]

Mooie uitleg maar veel teveel algemene informatie waar ik niks aan heb.
Ik zit een beetje dat forum door te spitten en meteen vallen er 2 dingen op:

Glas modem heeft 4 poorten maar alleen 2 zijn er actief. Poort 1 is voor internet. Poort 2 voor ITV. In mijn situatie gaat het hier al fout. Ik heb thuis geen ruimte voor 2 apparaten om aan genoeg internet poorten te komen voor alle utp apparaten. Ik snap echt niet dat er nog providers met 2 apparaten durven aan te komen. De techniek is er al eeuwen om modem+router in 1 met voldoende ethernet poorten.

Entone ontvanger werkt ook niet achter router wat ook achterlijk is...
Ga ik nu testen of de andere utp poorten wel of niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad alleen op de eerste poort flikkeren de lampjes de rest is dood.
Maar bij Ziggo had ik ook maar 1 UTP uitgang. Ik lus deze door op mijn wireless router waar ik vervolgens 4 UTP uitgangen op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:52:
Inderdaad alleen op de eerste poort flikkeren de lampjes de rest is dood.
Maar bij Ziggo had ik ook maar 1 UTP uitgang. Ik lus deze door op mijn wireless router waar ik vervolgens 4 UTP uitgangen op heb.
Ik heb nu de Cisco EPC3928AD. Heeft 4 poorten en werken allemaal. Poort 1 me pc boven, poort 2 xbox 360 boven, poort 3 samsung decoder en poort 4 Minix android box. Wifi doet ook perfect hier in het hele huis en paar meter buitenshuis. Coax kabel van 4 meter naar waar mijn tv meubel staat en modem daarop en DECT telefoon basis ook.

Bij Caiway gaat het fout. 2 apparaten waar ik geen plek voor heb zowel in ruimte als beschikbare stopcontacten. En te weinig ethernet poorten. Als ik ga voor glas wil ik dat achterlijke entone ook gaan gebruiken maar dan boven en beneden gewoon via coax. Maar als dat ding niet achter een router kan houd het op. Xbox 360 wil ik sowieso nooit op een router achter modem constructie want dat loopt gewoon niet lekker.

Ik dacht als het glasmodem alle 4 poorten beschikbaar had om dan deze constructie te draaien:
Glas Modem:
Poort 1: UTP naar zolder met router erachter > Entone en PC achter
Poort 2: UTP naar zolder > Xbox 360
Poort 3: Minix beneden
Poort 4: Vrij > Samsung decoder heeft toch geen interactieve tv bij Caiway

Helaas gaat dat feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
Wat gebruiker IseT zegt klopt. Poort 3 en 4 is voor toekomstige providers (die nooit komen)
De meeste Caiway gebruikers zijn blij dat je zelf kan bepalen wat je er aanhangt. Is een keuze geweest van Caiway waar ik me wel in kan vinden omdat de vaste routermodems van andere providers niet om de paar jaar worden vervangen. Vaak heb je er ook slechte wifi van. Het nadeel wat voor sommige is dat er nooit Caiway wifi hotspots kan komen. Je bepaalt zelf wie je op je router wil.

Daarom koop een router van 100 euro Asus,Netgear en je kan er weer 3 jaar mee vooruit als je harderen stabieler dan 200Mbps wil

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen028 op 23-10-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

IseT schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:
[...]
Ik dacht als het glasmodem alle 4 poorten beschikbaar had om dan deze constructie te draaien:
Glas Modem:
Wat je zou kunnen doen is een 5 poorts switch op je router aansluiten. Zodoende heb je wat meer poorten, maar let wel op zodra je een switch achter een router zet, dat alle poorten op die switch de verbinding weer delen, mits je het simpel wil houden.

Ik kan allerlei oplossingen bedenken met QoS en Vlans, maar is in dit geval niet nodig.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:03:
Wat gebruiker IseT zegt klopt. Poort 3 en 4 is voor toekomstige providers (die nooit komen)
De meeste Caiway gebruikers zijn blij dat je zelf kan bepalen wat je er aanhangt. Is een keuze geweest van Caiway waar ik me wel in kan vinden omdat de vaste routermodems van andere providers niet om de paar jaar worden vervangen. Vaak heb je er ook slechte wifi van. Het nadeel wat voor sommige is dat er nooit Caiway wifi hotspots kan komen. Je bepaalt zelf wie je op je router wil.

Daarom koop een router van 100 euro Asus,Netgear en je kan er weer 3 jaar mee vooruit als je harder dan 200Mbps wil
Waarom zou je een router van 100 euro moeten kopen.. dit is ook zo normaal geworden dat iedereen maar accepteert dat internet providers knudde apparatuur leveren. Je bent internetprovider, Lever dan ook goed apparatuur voor optimaal gebruik van internet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klanten Cogas niet onder de indruk van charmeoffensief Caiway
De klanten van Cogas die voor hun kabelaansluiting verplicht moeten overstappen van Ziggo naar Caiway zijn erg ontevreden over de handreiking van Caiway. Aan de grootste problemen verandert niets.

Boze Ziggoklanten verzamelden zich vanmiddag in Almelo om voor de camera van het consumentenprogramma 'Kassa' te klagen over de problemen die ze hebben met de verplichte overstap. Zo kunnen klanten hun email-adres van Ziggo niet meer gebruiken, en werken straks verschillende diensten zoals alarmering voor ouderen niet meer.

Caiway laat vandaag op de website en in krantenadvertenties weten tegemoet te komen aan de klachten en het aanbod te verbeteren, maar voor veel klanten zijn de wijzigingen onvoldoende. Ze willen Ziggo op de kabel houden voor TV en internet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

De sitecom router die Caiway levert zijn redelijk. Ikzelf als ik straks Glas kan aanvragen, haal ik een Draytek 2925 (300mbit op wan). Ik gebruik op moment een Draytek 2920. Nooit problemen mee.

Heb tevens nog een Cisco 867VAE-W-E-K9 mocht het nodig zijn :)

Als je gelijk zelf een goeie router aanschaft die veel sessie's aankan, en geen prulla's van 60 euro, die bij 100 sessie's al inkakken, of na verloop van tijd traag worden omdat ze geen eigen proc hebben, dan zul je in de toekomst er weinig naar hoeven omkijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Oxize op 23-10-2014 20:26 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
jeroen028 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:45:
[...]

Je kan wel goedkoper uit zijn maar welk pakket heb je Instap??
Ik kom al op 60 euro , alleen hd pakket toegevoegd.
Kom ik op 22 opgepofte 720p zenders

Ja als je een 2e lijn nodig hebt dan heb je geen keuze :)
Alles in 1 standaard 50MB met Fox Sport, Sport 1, Pluspakket, HD Pakket, 2e lijn en 3e ontvanger. En nogmaals, die opgepofte 720p kanalen zijn straks verleden tijd. Bovendien hebben we nog een 720p TV dus we zien het verschil toch amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb nu de Cisco EPC3928AD. Heeft 4 poorten en werken allemaal. Poort 1 me pc boven, poort 2 xbox 360 boven, poort 3 samsung decoder en poort 4 Minix android box. Wifi doet ook perfect hier in het hele huis en paar meter buitenshuis. Coax kabel van 4 meter naar waar mijn tv meubel staat en modem daarop en DECT telefoon basis ook.

Bij Caiway gaat het fout. 2 apparaten waar ik geen plek voor heb zowel in ruimte als beschikbare stopcontacten. En te weinig ethernet poorten. Als ik ga voor glas wil ik dat achterlijke entone ook gaan gebruiken maar dan boven en beneden gewoon via coax. Maar als dat ding niet achter een router kan houd het op. Xbox 360 wil ik sowieso nooit op een router achter modem constructie want dat loopt gewoon niet lekker.

Glas Modem:

Nee alleen poort 1 werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxize schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:10:
De sitecom die Caiway levert zijn redelijk. Ikzelf als ik straks Glas kan aanvragen, haal ik een Draytek 2925 (300mbit op wan). Ik gebruik op moment een Draytek 2920. Nooit problemen mee.

Heb tevens nog een Cisco 867VAE-W-E-K9 mocht het nodig zijn :)

Als je gelijk zelf een goeie router aanschaft die veel sessie's aankan, en geen prulla's van 60 euro, die bij 100 sessie's al inkakken, of na verloop van tijd traag worden omdat ze geen eigen proc hebben, dan zul je in de toekomst er weinig naar hoeven omkijken.
Ik heb sindskort de Netgear r7000 werkt ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

Gewoon 5poorts switch achter de router zetten IseT. Niet moeilijk doen. Router op Router krijg je alleen maar langere latency's en problemen met NAT/Firewall waardoor je poorten moet openen/exposed host instellen op de eerste router.

[ Voor 55% gewijzigd door Oxize op 23-10-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:08:
[...]

Waarom zou je een router van 100 euro moeten kopen.. dit is ook zo normaal geworden dat iedereen maar accepteert dat internet providers knudde apparatuur leveren. Je bent internetprovider, Lever dan ook goed apparatuur voor optimaal gebruik van internet... |:(
Knudde is het niet, alleen voor diegen die net iets meer wil is het soms net te weinig. Voor de meeste prima bruikbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Glas Modem:

Het is een Genexis modem router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochie78
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:16:
[...]

Nee alleen poort 1 werkt bij mij.
Waarschijnlijk om dat je een G100 hebt? (Geen interactieve TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochie78 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Waarschijnlijk om dat je een G100 hebt? (Geen interactieve TV)
Dan werkt poort 2 wel hoogstwaarschijnlijk.
Pagina: 1 ... 12 ... 59 Laatste