After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb spul bij mijn kameraad hier in Goor aangesloten en ingesteld en ik moet zeggen dat het netjes op 100mbit zit met een ping van 6 a 7ms voor servers in NL. Beter dan dat kan je het niet krijgen.danjan2411 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:13:
We willen allemaal goed en snel internet, niemand heeft caiway geprobeerd maar alwel een oordeel, typisch nederlands.
Maarja ikzelf wil ook wel over, als Cogas maar eens opschiet met de wijziging van mijn postcode/huisnummer.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Als ik het goed begrijp heeft u nu een glasvezelabonnement (G100). Zodra het signaal van Ziggo naar Caiway schakelt ontvangt u direct het basispakket gedecodeerd. Hiervoor heeft u geen smartcard nodig. Zodra ons signaal aanwezig is kunt u telefonisch contact met ons opnemen om extra zenderpakketten te bestellen. Daarvoor zal u de benodigde smartcard(s) ontvangen.Kecin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:23:
[...]
Overigens heb ik nu sinds 2 maanden oid geen Ziggo meer, kijken wel TV via Ziggo nog (interactief). Kan ik gewoon Caiway bellen en van mijn internet+bellen een alles-in-1 pakket te laten maken? Heb namelijk nog geen interactieve decoder. En moet de startdatum per 1jan zijn of gaat het om de datum die Ziggo/Caiway heeft gestuurd vanaf wanneer het niet meer beschikbaar is. (Wil niet twee maanden dubbel Eredivisie +TV extra betalen e.d.)
Voor klanten die momenteel nog geen diensten van Caiway afnemen zal dit proces er anders uitzien. De desbetreffende zenderpakketten zullen van te voren klaar worden gezet en direct kunnen worden geleverd vanaf de dag dat ons signaal beschikbaar is.
We hebben u zojuist via een PB voorzien van de actuele stand van zaken.Oxize schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:36:
Bijna een week verder en kan nog steeds niks aanvragen. Is het zo moeilijk om gegevens aan te passen in de postcode-checker?
[afbeelding]
Het is niet mogelijk om onze glasvezelpakketten zonder telefonie af te nemen.Oxize schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:34:
Is glasvezel ook mogelijk zonder telefonie? Voor Coax zie ik dit wel, maar voor glas dan? Op moment gebruik ik geen telefonie van ziggo. Scheelt ook weer geld.
Vriendelijke groeten,
ˆNL
Caiway webcare
[ Voor 11% gewijzigd door Caiway op 25-10-2014 18:44 ]
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Je hebt i.i.g. nog TweakDSL, die is geen KPN.Raven schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:18:
[...]
Niet iedereen heeft de wijkcentrale om de hoek, dan is adsl niet noemenswaardig. Daarbij vallen alle adsl-isp's inmiddels toch onder KPN? En ik vraag mij af of KPN net zo erg is als Caiway.
UIteraard is het best wel mogelijk, jullie willen het alleen niet aanbieden. Het was zogenaamd ook onmogelijk op coax, maar hee, ineens bieden jullie het wel aan. Raar he? Zoals het nu gebracht wordt wordt de indruk gewekt dat het technisch ofzo niet zou kunnen en dat jullie er dus niks aan kunnen doen. Zeg dan gewoon dat Caiway het niet WIL aanbieden! Hoe zat dat ook alweer met communicatie, jullie directeur had toch al aangegeven dat dat niet jullie sterkste punt is. Handig voor een bedrijf waar internet, bellen, tv (allemaal communicatiemiddelen) jullie business isCaiway schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:16:
[...]
Het is niet mogelijk om onze glasvezelpakketten zonder telefonie af te nemen.
Vriendelijke groeten,
ˆNL
Caiway webcare

Ik neem eerst wel internet+tv op coax; zodra er een aanbieder op glas komt die geen koppelverkoop doet en alleen internet aanbiedt dan ben ik weg. (TV hoeft niet, ik heb een schotel, ik kijk ook voornamelijk naar de vele (ongecodeerde!) britse zenders zoals BBC, en ITV.) Anders zou ik misschien een abonnement over glasvezel overwegen (al heb ik geen zin om voor een jaar vast te zitten; bij coax bleek het ook ineens wel mogelijk om een maand contract aan te bieden...).
Ik zou als ik Caiway was, beide naar 1 lijn trekken. Bij Coax aanbieding, dan bij Glas ook en tevens met of zonder telefonie. Zo flexibel mogelijk zijn. Niet moeilijk doen...,want technisch is alles mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Oxize op 25-10-2014 19:24 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Jullie moeten willen! Accepteren dat jullie er een prutZooi van hebben gemaakt.
Eerst iedereen teveel willen laten betalen voor te weinig en vervolgens als men dit niet pikt, de prijzen en diensten toch aanpassen.
Ons eerst een poot willen uittrekken, en als we dan boos worden en niet pikken.....kan het ineens wel anders!
Ik zeg glasvezel aanbieding zonder of met goede prijzen voor telefonie! Doe er maar wat voor, voor die xx.000 klanten die jullie willen hebben!
[ Voor 5% gewijzigd door D3LTA op 25-10-2014 20:15 ]
Verwijderd
Blijkbaar ben je dan niet in staat de situatie degelijk te verdedigen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 21:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waardeloze "expert" trouwens ook, waarom niet iemand neerzetten met technische kennis?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 25-10-2014 21:44 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
En dan die mededeling van die Caiway directeur dat er snel meer aanbieders op de glasvezel komen.
Geloof me maar, die komen er niet. Wij in Krimpen waren een van de eerste gemeenten waar CIF glasvezel aanlegde. Het was een open netwerk. Binnen twee jaar ( toen) zouden er meer aanbieders op de glasvezel komen.
Nu ruim vier jaar verder, is er nog alleen keuze uit Caiway en Caiway als particulier.
De rest van het Caiway gebied, waar CIF glasvezel heeft aangelegd, kunnen de klanten ook alleen maar kiezen uit Caiway.
Volgens mij liegt die directeur van Caiway door het behang heen.
Toont het niveau van het groepje aan. Mensen zeuren om hun email terwijl ze niet naar het aanbod van HD zenders of internetsnelheid kijkenbrni schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:04:
alleen beetje jammer dat die Almelose vrouw nog met het argument kwam over gratis onderling bellen bij Ziggo...

Ook (een van) de stellingen irriteerden mij:
"Caiway mag geen glasvezel aanbieden totdat er meer providers zijn."
Van mij mogen ze, zolang Ziggo maar beschikbaar blijft op de COAX en het je eigen keuze is om over te stappen op Caiway/Glas.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2014 22:28 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Een provider die nu al op Reggifiber aktief is ontwikkeld een nieuw iptv platform met settopboxen en dat schijnbaar niet wordt gebruikt voor het Reggifiber netwerk. Zoveel andere glasvezel netwerken zijn er in Nederland ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:52:
Dat was inderdaad een blamage.
En dan die mededeling van die Caiway directeur dat er snel meer aanbieders op de glasvezel komen.
Geloof me maar, die komen er niet. Wij in Krimpen waren een van de eerste gemeenten waar CIF glasvezel aanlegde. Het was een open netwerk. Binnen twee jaar ( toen) zouden er meer aanbieders op de glasvezel komen.
Nu ruim vier jaar verder, is er nog alleen keuze uit Caiway en Caiway als particulier.
De rest van het Caiway gebied, waar CIF glasvezel heeft aangelegd, kunnen de klanten ook alleen maar kiezen uit Caiway.
Volgens mij liegt die directeur van Caiway door het behang heen.
Die "expert" had er de ballen verstand van. Welke idioot nodigt een econoom uit om technische vragen te gaan stellen

Haalt Coax en Glas door elkaar en geeft onzin antwoorden.
En dan die muts over dat gratis onderling bellen, dat is niet meer zo.
Verder, kijk eens hoeveel KPN glasvezelpakketten kosten, je schrikt je de tering. Caiway is zo slecht nog niet.
Het was weer een lachertje inderdaad....
De "experts" zijn net zo bekwaam als OM wanneer het op vuurwerk aan komt.
Ze lullen maar wat en gaan uit wat ze kennen: *Jochem mijer stem* "Ik begrijp er niks van"
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Vervang expert voor: amateurist, dilettantist of n00b. In de jaren '90 had misschien nog gelijk.Raven schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:44:
With ^, die expert beweerde dat adsl net zo snel is als kabelinternet

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Waarom werd de snelheid van kabel nauwelijks verhoogd in die tijd?Zombymario schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:38:
[...]
Vervang expert voor: amateurist, dilettantist of n00b. In de jaren '90 had misschien nog gelijk.
Segmenten waren enorm groot, er waren weinig gebruikers van internet via de kabel.
Er was geen behoefte aan hogere snelheden. 1,5mbit/s voldeed.
Investeringen zijn hoog bij uitbreiden capaciteit en werden toen niet snel terug verdient. Er waren al hoge investeringen om alle losse gemeentelijke kabelnetten samen te voegen tot wat toen Multikabel, @Home, Casema, etc was.
Hopelijk gaan huidige Caiway klanten ook aan de bel trekken want dit zijn immers grote verschillen!
Edit: ik zie nu dat mensen in het Cogas-gebied maar 20 HD-zenders hebben terwijl andere Caiway klanten 29 HD-zenders hebben
[ Voor 9% gewijzigd door VirinR op 26-10-2014 11:52 ]
Dat werd niet letterlijk zo gezegd. Je kunt bij Ziggo een pakket afsluiten zodat je als Ziggo abonnees onderling kunt bellen, dat kan er ook bedoeld worden.brni schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:04:
alleen beetje jammer dat die Almelose vrouw nog met het argument kwam over gratis onderling bellen bij Ziggo...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus eigenlijk moeten ze van naam veranderen naar CoWay, zodat ze zogenaamd een andere provider zijn en daardoor wel prijsverschillen mogen hanteren. Net zoals KPN dat doet met al die verschillende merknamen.VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:43:
Ik snap dat iedereen boos is in Twente, maar Caiway behandelt zijn klanten wel ongelijk aangezien Cogas-klanten gratis WiFi-router krijgen (kost normaal €50). Ook het TV-aanbod is anders (Disney Channel, MTV Live, MTV Brand New enz.) en de VoIP-comfort+ kost maar €9.95 in plaats van €26.60. Ook krijgen 'Twentenaren' gratis PC Veilig voor 1 PC (t.w.v. €2.50) en Nieuwsgroepen. Ook betalen mensen in Twente niks maandelijks voor de smartcard die je overigens alleen bij extra zenderpakketten nodig hebt.
Hopelijk gaan huidige Caiway klanten ook aan de bel trekken want dit zijn immers grote verschillen!
Edit: ik zie nu dat mensen in het Cogas-gebied maar 20 HD-zenders hebben terwijl andere Caiway klanten 29 HD-zenders hebben
You only live once, so live to the max's
Ja maar dat kan je met telefoniepakket bij Caiway ook, ze doelde zeker wel op het gratis onderling bellen binnen je gewone telefonie.Arfman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:45:
[...]
Dat werd niet letterlijk zo gezegd. Je kunt bij Ziggo een pakket afsluiten zodat je als Ziggo abonnees onderling kunt bellen, dat kan er ook bedoeld worden.
Die 29 heb je over glasvezel, niet over coax.VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:43:
Ja dat zou eigenlijk wel zo moeten zijn want het aanbod is niet gelijk, waardoor de huidige Caiway klanten de dupe zijn van minder zenders en hogere prijzen. Maar Telfort en XS4All bieden diensten aan op KPN-netwerk maar CoWay heeft zijn eigen netwerk 'gekregen'. Nu denk ik niet dat ze van naam gaan veranderen voor de TwentenarenMORCIK schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
Dus eigenlijk moeten ze van naam veranderen naar CoWay, zodat ze zogenaamd een andere provider zijn en daardoor wel prijsverschillen mogen hanteren. Net zoals KPN dat doet met al die verschillende merknamen.

Edit
Als je het zenderoverzicht download dan zie je het volgende:dominition schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
Die 29 heb je over glasvezel, niet over coax.

Kortom, je hebt de 29 HD zenders met Coax
[ Voor 19% gewijzigd door VirinR op 26-10-2014 12:25 ]
Verwijderd
En denk maar niet dat die verschillen blijven. Zodra de concurrentie weg is en het eerste actie jaar voorbij is zal Caiway de boel gelijk trekken in het nadeel van de Twentenaren.
Is er bij jullie nog analoog op de kabel?VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:13:
[...]
Ja dat zou eigenlijk wel zo moeten zijn want het aanbod is niet gelijk, waardoor de huidige Caiway klanten de dupe zijn van minder zenders en hogere prijzen. Maar Telfort en XS4All bieden diensten aan op KPN-netwerk maar CoWay heeft zijn eigen netwerk 'gekregen'. Nu denk ik niet dat ze van naam gaan veranderen voor de Twentenaren
Edit
[...]
Als je het zenderoverzicht download dan zie je het volgende:
[afbeelding]
Er is nml nu geen ruimte voor meer hd.
Verwijderd
Dat kan Caiway echt niet maken. Dan komt er weer een uitzending van Kassa.
Caiway heeft op 10-10-10 het analoge signaal uitgeschakeld. Vanaf die dag moest je digitaal TV kijken. Wel kan je het basispakket kijken zonder smartcard (en dus zonder CI+ module als je TV een ingebouwde DVB-C tuner heeft)dominition schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:57:
[...]
Is er bij jullie nog analoog op de kabel?
Er is nml nu geen ruimte voor meer hd.
Verwijderd
Wij hebben in Krimpen nog steeds een analoog pakket van 15 zenders.
Verwijderd
Dat gaat ook niet ineens. Het pakket op de kabel wordt duurder met oa een inflatiecorrectie http://www.klachtenkompas.nl/caiway/inflatiecorrectieVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:59:
Ik kan me niet voorstellen dat de Twentenaren opeens van 9,95 per maand naar 21,30 per maand gaan voor onbeperkt bellen.
Dat kan Caiway echt niet maken. Dan komt er weer een uitzending van Kassa.
En / of het hele pakket wordt bv niet meer ge-update waar dat op glas wel gebeurd.
Er zijn genoeg rotstreken om heel geleidelijk de prijs omhoog te brengen en het pakket uit te kleden.
Overigens was Ziggo daar ook niet vies van. Gratis onderling bellen werd ineens afgeschaft. Tot akties kwam het toen ook niet.
In Krimpen en Loenen is er inderdaad nog analoog signaal van Caiway maar in de rest van het verzorgings gebied Is er geen analoog meerVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:25:
Niet overal is het het analoge pakket uitgeschakeld door Caiway.
Wij hebben in Krimpen nog steeds een analoog pakket van 15 zenders.
Ja daarom hebben jullie meer HD zenders, hier zit analoog nog in de weg.VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:02:
[...]
In Krimpen en Loenen is er inderdaad nog analoog signaal van Caiway maar in de rest van het verzorgings gebied Is er geen analoog meer
In bovenstaande gebieden is het echt een "hel" geweest door Caiway omdat de deal met KPN niet doorging. Daar heeft echt uitbuiting plaats gevonden.VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:02:
[...]
In Krimpen en Loenen is er inderdaad nog analoog signaal van Caiway maar in de rest van het verzorgings gebied Is er geen analoog meer
Weet niet wat jullie zeuren. Je kan op de kabel blijven of je gaat naar glasvezel. Toevallig heet de provider Caiway. Nu hadden jullie toch maar 1 keuze en dat was alleen Ziggo op de kabel.
Jullie zijn juist vooruitgegaan met het hebben van keuzes
Forumreacties 255 (0,37 per dag)jeroen028 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:10:
[...]
In bovenstaande gebieden is het echt een "hel" geweest door Caiway omdat de deal met KPN niet doorging. Daar heeft echt uitbuiting plaats gevonden.
Weet niet wat jullie zeuren. Je kan op de kabel blijven of je gaat naar glasvezel. Toevallig heet de provider Caiway. Nu hadden jullie toch maar 1 keuze en dat was alleen Ziggo op de kabel.
99% in Caiway topics.
Veder totaal niets.
Wat heb jij met Caiway?
En wie ben jij om mensen voor zeurders uit te maken?
Caiway troll ?
Ontopic:
Hopelijk kan ik volgende week Glas aanvragen. Lets hope sooo!
[ Voor 33% gewijzigd door Oxize op 26-10-2014 14:30 ]
xxjeroen028 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:10:
[...]
In bovenstaande gebieden is het echt een "hel" geweest door Caiway omdat de deal met KPN niet doorging. Daar heeft echt uitbuiting plaats gevonden.
[ Voor 57% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-10-2014 14:38 . Reden: Geen zin meer om te reageren ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
En nog even over het sentiment van Tukkers, ik ben een rasechte tukker, en ga straks echt wel naar Caiway ook al ben ik het niet eens met de gang van zaken en heb ik een vrije keuze (adsl).
P.Duh! lekker puh!
[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 26-10-2014 14:55 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Al aan de bel getrokken nu nog meer aanhang:VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:43:
Ik snap dat iedereen boos is in Twente, maar Caiway behandelt zijn klanten wel ongelijk aangezien Cogas-klanten gratis WiFi-router krijgen (kost normaal €50). Ook het TV-aanbod is anders (Disney Channel, MTV Live, MTV Brand New enz.) en de VoIP-comfort+ kost maar €9.95 in plaats van €26.60. Ook krijgen 'Twentenaren' gratis PC Veilig voor 1 PC (t.w.v. €2.50) en Nieuwsgroepen. Ook betalen mensen in Twente niks maandelijks voor de smartcard die je overigens alleen bij extra zenderpakketten nodig hebt.
https://www.facebook.com/...1/586486491457919/?type=1
Mooi dat je dit heb gedeeld maar het pluspakket voor gewone CaiWay klanten is niet inbegrepen bij Alles-in-1HD Easy. Ook het TV kijken op tablet klopt niet want huidige klanten met glasvezel kunnen 10 zenders kijken maar het lijkt erop dat Caiway een uitzondering maakt voor Twente want daar kan je met coax ook die 10 zenders kijken op je tablet.MediaZoo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:54:
[...]
Al aan de bel getrokken nu nog meer aanhang:
https://www.facebook.com/...1/586486491457919/?type=1
Verwijderd
Daarover hoef je je niet druk te maken
Tegenwoordig wel, maar niet zo lang geleden was dit niet zo.NotSoSteady schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:20:
Caiway is in vergelijking met Ziggo natuurlijk een grap. In mijn ogen is de laatst genoemde verreweg de beste provider qua prijs, kwaliteit, diensten en service.
Caiway zal ook wel goed komen.
De laatste 5 jaar, sinds ik abonnee ben in ons nieuwe huis, echt geen enkel probleem gehad behalve 2 voedingen van het modem die kapot waren gegaan (en kosteloos vervangen werden). Caiway kan het hooguit net zo goed doen, maar zeer waarschijnlijk minder.
Ook als Caiway straks de coaxkabel van Ziggo heeft overgenomen houden we een ander zenderpakket in het Cogas gebied. Er blijven 20 HD zenders in het basispakket en het pakket komt op een paar verschillen na overeen met het huidige Ziggo zenderpakket.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:12:
Medaizoo, die twintig HD zenders is nu met het Ziggo aanbod. Zo meteen komt het Caiway aanbod op de coaxkabel en hebben jullie ook de 29 HD zenders in het basispakket op de coaxkabel.
Daarover hoef je je niet druk te maken
Zie hier het zenderoverzicht wat straks in het Cogas gebied door Caiway via de coax geleverd gaat worden.
Dat van die hostnames kan ik mij nog wel herinneren, en die @home cdrom die een shitload aan rotzooi installeerde ook.... Maar geen problemen mee gehad.Arfman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:44:
@home was ~8 jaar geleden (misschien iets langer) ook dikke bagger inderdaad. In de tijd van de hostnames op de PC (ccxxxx) lag de boel er regelmatig uit en heb ik vaak aan de telefoon gezeten met hun helpdesk.
De laatste 5 jaar, sinds ik abonnee ben in ons nieuwe huis, echt geen enkel probleem gehad behalve 2 voedingen van het modem die kapot waren gegaan (en kosteloos vervangen werden). Caiway kan het hooguit net zo goed doen, maar zeer waarschijnlijk minder.
Oscar Wilde
Verwijderd
Niet zo gek lang geleden het cd-tje in het bekende klappertje van @home weggegooid. Was nu zeker iets waard geweest met al die Ziggo FansRaven schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:52:
[...]
Dat van die hostnames kan ik mij nog wel herinneren, en die @home cdrom die een shitload aan rotzooi installeerde ook.... Maar geen problemen mee gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2014 22:09 ]
Lang leve webcare teams tegenwoordig...Arfman schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:44:
@home was ~8 jaar geleden (misschien iets langer) ook dikke bagger inderdaad. In de tijd van de hostnames op de PC (ccxxxx) lag de boel er regelmatig uit en heb ik vaak aan de telefoon gezeten met hun helpdesk.
Dat geleur aan de telefoon vind ik echt rete irritant
Was al een aantal dagen niet actief op het forum. Tevens al een soortgelijke en tevreden reacties gehad van andere Tweakers. Heb het topic verder doorgelezen en kwam er achter dat Caiway mijn vraag ook heeft beantwoord. Dit vind ik dan wel weer netjes, dat ze actief zijn in dit topic. Mag ook wel eens gezegd worden met al die negatieve berichten hier. Ondanks dat ook ik het niet eens ben met deze gang van zaken, maar dat is een ander verhaal.Caiway schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:50:
Beste Tweakers,
Graag geven wij hieronder weer antwoord op jullie vragen.
[...]
Bij al onze glasvezelpakketten wordt standaard coax televisie geleverd. U sluit uw Humax recorder op precies dezelfde manier aan zoals u nu gewend bent. U kunt dan blijven opnemen zonder andere apparatuur te huren.
[...]
Dat klopt! Via glasvezel kan u bellen en internetten. Via coax ontvangt u ons TV signaal.
Vriendelijke groeten,
^NL
Caiway webcare
Tijdens het lezen kwam ik er achter dat Caiway de overstap-pakketten veranderd heeft en dat ik nu AiE Basis kan afnemen, zonder telefonie! Tevens kan ik gratis gebruik maken van News+ en Installatieservice(dit was voorheen niet zo, toch?!). Ik kan mijn huidige newsabonnement(bij NewsXS) dus opzeggen, hetgeen dus een besparing oplevert.
Met bovengenoemd pakket ben ik (denk ik) tevreden. Ik heb toch geen extra zenderpakket en maak geen gebruik van meerdere tv's. De huidige Humax recorder kan ik blijven gebruiken volgens mij.
Ik las ook al weer reacties dat het niet fair zou zijn naar bestaande Caiway klanten(in overige delen van Nederland) en recent overgestapte Caiway klanten die nu achter het net vissen met betrekking tot News+ en de prijzen van de verschillende diensten c.q. pakketten.
Zie: https://www.facebook.com/...1/586486491457919/?type=1
Stel, ik stap nu over en ga een jaar €29,95 betalen voor internet + TV en inclusief de News+ dienst. Dit is dan toch direct per maand opzegbaar? Of pas na dit ene jaar waarna ik €39,95 ga betalen? Want tegen die tijd is het glasvezel aanbod wel verandert?
Is er een zekerheid dat, als ik nu afsluit voor de €29,95 p/j, dat ik dit dan ook blijf betalen het gehele jaar? Zit er niet op te wachten dat ik na aansluiten in maart óf meer moet gaan betalen óf dat News+ verdwijnt. Ik heb dan toch immers een contract.
Hoor graag en alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door Trezzahn op 27-10-2014 08:16 . Reden: Spelling en grammatica :) ]
We moeten alleen nog achter het ziggo mobiel verhaal aan.
Overstappen naar bv Simyo? Betaal je een euro meer per maand.(maar dan wel een jaarcontract)Skywalker27 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:16:
Ik ga overstappen op caiway ik neem dat 90Mbit abo met onbepekt bellen enz. Ik vind het wel goed dat caiway het aanbod heeft veranderd. Niet blij met hoe het gegaan is maar is netjes opgelost zo.Die uitzending van Kassa heeft trouwens weinig toegevoegd.
We moeten alleen nog achter het ziggo mobiel verhaal aan.
En met 200 belminuten is het even duur
[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 27-10-2014 09:36 ]
Blijf rustig: telefonie zit gewoon in het Alles-in-1HD pakket, vandaar ook de naam 'alles in 1'.jaaoie17 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:27:
waarom zijn die alles-in-1hd paketten zonder telefonie? ik wil wel gewoon telefonie houden. Dus stel als ik de extra pakket neem wat na 12 maand 65 euro kost. Is dat dat dan 65 euro zonder telefonie en moet je dan extra betalen?
Er zijn extra pakketten gemaakt voor de klanten die geen telefonie hebben/willen.
Ja maar als ik naar die twentestaptover site gaat zie je alleen die pakketten zonder telefonie. Als ik daar voor kies behoud ik gewoon telefonie ?dennisfr schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:32:
[...]
Blijf rustig: telefonie zit gewoon in het Alles-in-1HD pakket, vandaar ook de naam 'alles in 1'.![]()
Er zijn extra pakketten gemaakt voor de klanten die geen telefonie hebben/willen.
edit: Ik keek verkeerd je moest er eerst op klikken en dan kun je kiezen als je geen telefonie wil.
[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 27-10-2014 09:42 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Die heb ik nog steeds, ergensVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:07:
[...]
Niet zo gek lang geleden het cd-tje in het bekende klappertje van @home weggegooid. Was nu zeker iets waard geweest met al die Ziggo FansStukje nostalgie. Eingelijk vanaf de eerste dag tevreden over Ziggo geweest, maar tot zover ook nog over Caiway het zal allemaal wel goed komen. Kunnen we nog met korting naar de Ziggodome daar hoor ik niemand over.
chromeeh schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:49:
[...]
Lang leve webcare teams tegenwoordig...
Dat geleur aan de telefoon vind ik echt rete irritant

Niet meer aan een script vastzittende lui
Oscar Wilde
Verwijderd
Raven schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:51:
[...]
Die heb ik nog steeds, ergensMet het cdtje dat volgens mij nog uit het W98 era komt.
Zwart wit en het logo van hom was rood, deze had je in het begin nodig inderdaad met de bagger van de @home cd.
[...]
![]()
Niet meer aan een script vastzittende lui
Verwijderd
Nog niet eerst moet Ziggo van de Coax anders heb je alleen Analoog van Caiway TV Standaard.VirinR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:13:
[...]
Ja dat zou eigenlijk wel zo moeten zijn want het aanbod is niet gelijk, waardoor de huidige Caiway klanten de dupe zijn van minder zenders en hogere prijzen. Maar Telfort en XS4All bieden diensten aan op KPN-netwerk maar CoWay heeft zijn eigen netwerk 'gekregen'. Nu denk ik niet dat ze van naam gaan veranderen voor de Twentenaren
Edit
[...]
Als je het zenderoverzicht download dan zie je het volgende:
[afbeelding]
Het gaat om het G400 pakket. Graag zou ik bij de overstap natuurlijk ook gelijk Eredivisie doorkijken zonder twee weken oid zonder te zitten. Is dat mogelijk?Caiway schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:16:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft u nu een glasvezelabonnement (G100). Zodra het signaal van Ziggo naar Caiway schakelt ontvangt u direct het basispakket gedecodeerd. Hiervoor heeft u geen smartcard nodig. Zodra ons signaal aanwezig is kunt u telefonisch contact met ons opnemen om extra zenderpakketten te bestellen. Daarvoor zal u de benodigde smartcard(s) ontvangen.
Voor klanten die momenteel nog geen diensten van Caiway afnemen zal dit proces er anders uitzien. De desbetreffende zenderpakketten zullen van te voren klaar worden gezet en direct kunnen worden geleverd vanaf de dag dat ons signaal beschikbaar is.
En kan ik mijn G400 pakket elk moment "upgraden" naar interactief (dus +5 euro p/m voor de Entone)? Die heb ik namelijk nu niet.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Met de overgang van Ziggo naar Caiway kunnen vrijwel de meeste alarmeringsdiensten gebruik blijven maken van het kabelnetwerk. Dat laat Caiway weten.
De honderden ouderen die zijn aangesloten op het hulpsysteem, kunnen na de overstap bij een noodsituatie nog steeds op de knop voor hulp drukken. Vorige week schreef Stichting Welzijn Tubbergen (SWT) nog een brandbrief over de ontwikkelingen, omdat ze bang waren dat de ouderen niet meer om hulp konden vragen.
Om ervoor te zorgen dat na de overstap alle alarmeringsdiensten het kabelnetwerk kunnen blijven gebruiken, vraagt Caiway leveranciers contact op te nemen. Er zal dan een extra controle plaatsvinden. Ongeruste ouderen kunnen vanaf morgen contact opnemen voor al hun vragen.
Oscar Wilde
Verwijderd
Digitale Televisie kijken zonder de itv decoder gaat alleen in het Cogas gebied nog via Ziggo.Kecin schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
Het gaat om het G400 pakket. Graag zou ik bij de overstap natuurlijk ook gelijk Eredivisie doorkijken zonder twee weken oid zonder te zitten. Is dat mogelijk?
En kan ik mijn G400 pakket elk moment "upgraden" naar interactief (dus +5 euro p/m voor de Entone)? Die heb ik namelijk nu niet.
Ben je al Ziggo klant dan kan je Eredivisie/Fox blijven afnemen via Ziggo.
Ben vooral geïnteresseerd in de stabiliteit van de verbinding
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Mijn zwager heeft het G100 pakket en is zeer te spreken over internet. Stabieler dan bij Ziggo.
[ Voor 13% gewijzigd door Hurricane op 27-10-2014 11:31 ]
Verwijderd
Wat stefan bedoelt met dat je alleen via Ziggo digitale televisie kan zien zonder ITV decoder bij Ziggo snap ik niet.
Bij Caiway kan je ook digitale televisie zien zonder ITV decoder als je kijkt met een ingebouwde digitale kabeltuner.
Nu is volgens mij het grootste probleem nog het ophouden van bestaan van de emailadressen. Probeer er maar eens in korte tijd achter te komen waar je die allemaal hebt gebruikt en hoe moeilijk het is deze overal te veranderen.
Oscar Wilde
Pas maar op dat je Caiway geen pluim geeft want dan raakt gebruiker noMSforme zwaar van streek. Die wil hier alleen maar negatieve reacties lezen over Caiway.Hurricane schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:30:
Reactie Op Crashoverride:
Mijn zwager heeft het G100 pakket en is zeer te spreken over internet. Stabieler dan bij Ziggo.
Hij heeft zijn slaapkamer met Ziggoposters vol hangen.

Ik heb donderdag m'n brief gehad, 7 werkdagen na dagtekening van de brief... Dat is vrijdagJaap-Jan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:29:
Ik heb alles in huis maar zit nog te wachten totdat ik de brief van Caiway krijg dat ik de bende mag aansluiten. Officieel vanaf 6 november, hopelijk eerder.
Alleen nu nog wachten op de volgende brief met username
Ik heb alleen het standaardpakket bij Cogas/Caiway.
kan ik daar weer achteraan gaan
[ Voor 57% gewijzigd door Isane op 27-10-2014 11:57 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 11:58 ]
Voor?Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:57:
Zijn het soms administratiekosten die Caiway in rekening brengt ?
Ik heb nog niks nieuws aangeschaft via Caiway.
Oh factuur van ziggo ziet er ook apart uit. naja maar ff nakijken dan
[ Voor 13% gewijzigd door Isane op 27-10-2014 12:00 ]
Verwijderd
Dan kan het zijn dat je nu twee maanden moet betalen aan Caiway.
Verwijderd
Pijnlijke conclusie dat je geen mailadres van je provider moet gebruiken. Loop al je oude email lang en kijk in je bankoverzicht bij welke instanties je gegevens staan. Denk aan school, sportvereniging, Apple account, DigiID Playstation of Xbox store noem maar op. Je moet er inderdaad een avond of ochtend voor gaan zitten.Raven schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:33:
[...]
Nu is volgens mij het grootste probleem nog het ophouden van bestaan van de emailadressen. Probeer er maar eens in korte tijd achter te komen waar je die allemaal hebt gebruikt en hoe moeilijk het is deze overal te veranderen.
Verwijderd
Verwijderd
Zolang Ziggo nog op de kabel zit gaat dit niet werken. Je ontvangt dan Ziggo/Caiway analoge basis TV. Wil je digitaal kijken over je coax dan moet je dit nog blijven doen met een Ziggo abonnement. Kijk anders even terug in dit topic.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:31:
Als je via de coaxkabel kijkt heb je een smartcard nodig voor Eredivisie live.
Wat stefan bedoelt met dat je alleen via Ziggo digitale televisie kan zien zonder ITV decoder bij Ziggo snap ik niet.
Bij Caiway kan je ook digitale televisie zien zonder ITV decoder als je kijkt met een ingebouwde digitale kabeltuner.
Later gaat dit via Caiway over de Coax, wel heb je dan voor extra zenders een smartcard nodig. Zappen zou dan ook sneller moeten zijn i.v.m. ongecodeerd uitzenden.
Heel bijzonder.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:03:
Bij Caiway betaal je een maand vooruit. Misschien bij Ziggo niet?
Dan kan het zijn dat je nu twee maanden moet betalen aan Caiway.
Ziggo factuur klopt.
Het bedrag wat caiway afschrijft 43,09 is niet deelbaar dat het precies op 16,99 komt..
Ik dacht toch echt dat je als bedrijf verplicht bent om een factuur te sturen als je geld wilt.
Verwijderd
De webmail is toch echt een stuk minder geworden, je kan er niet in werken.
Erg traag om items te verwijderen, ik werk met IMAP en gooi eens in de zoveel tijd de mail weg.
Als het goed is, is de portering onderdeel van de oplevering/activatie.Jochie78 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:31:
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat het telefoonnummer geporteerd is naar Caiway vanaf het moment van aansluiten/activeren?
Da's nou het probleem, ik heb dus geen "mijn Caiway", daarvoor heb je een klantnr nodig en die weet ik niet.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:13:
Klopt, ik krijg maandelijks een factuur in mijn Caiway.
Het is maandag maar het is nog stil.
*Ik ben trouwens nog zeer ontevreden over de gehele gang van zaken. Ik woon in twente, moet wel overstappen maar ben (nog steeds) niet bekend bij caiway en de overstappen website. Dus ik wordt als normale (nieuwe) caiway klant behandeld....dus dubbel pech voor mij.
Verwijderd
Het wordt steeds rustiger aan het front. Het is nu eenmaal zo. Caiway moet zorgen dat daar waar de problemen liggen de oplossingen komen. Dan bedoel ik problemen zoals alarmbellen die niet werken zoals in Tubbergen. En niet van nu heb ik geen Ziggo mobiel voor 7.50 en dan ben ik met Simyo 1 euro duurder uit. De wereld veranderd meestal ga je vrijwillig mee en soms moet je mee. Het is goed dat er mensen zijn die net met de stroom mee zwemmen immers zijn dit de mensen die de zaken veranderen. Maar kom dan wel met een werkbare oplossing of alternatief.internet4me schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:03:
Weet iemand al wat ErikReinders bedoelde met maandag wordt het anders cq weten we meer.
Het is maandag maar het is nog stil.
*Ik ben trouwens nog zeer ontevreden over de gehele gang van zaken. Ik woon in twente, moet wel overstappen maar ben (nog steeds) niet bekend bij caiway en de overstappen website. Dus ik wordt als normale (nieuwe) caiway klant behandeld....dus dubbel pech voor mij.
(wij zijn hollander of niet dan.)
Waarom deze discriminatie.
Jij hebt ook nooit facturen gekregen toen Cogas die 16.99 incasseerde, zelfde incasso, alleen ander naampje.wurtel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:55:
Wat ik sowieso al "bijzonder" vind is dat ik al vanaf juli aan Caiway betaal voor basis TV, maar ik heb naar mijn weten nog nooit een factuur ontvangen daarvoor. Online kom ik daar ook niet aan omdat ik geen klantnummer weet, volgens de tekst op de site zou die bij de incasso omschrijving staan maar ik kan geen nummer vinden daar dat elke maand constant is.
Ik dacht toch echt dat je als bedrijf verplicht bent om een factuur te sturen als je geld wilt.
Hmm, dat vraag ik mij af.dominition schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:46:
[...]
Jij hebt ook nooit facturen gekregen toen Cogas die 16.99 incasseerde, zelfde incasso, alleen ander naampje.
Het klopt wel dat ik die niet elke maand weer kreeg, maar volgens mij heb ik wel (ooit) facturen ontvangen van Cogas. Ik zou eens in mijn archiefkast moeten bladeren
Beste MarkoAlmelo,MarkoAlmelo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:51:
Caiway heeft € 43,09 afgeschreven ipv € 16,99. Deze week moet ik ook nog de gebruikelijke € 22,20 betalen aan Ziggo.
Ik heb alleen het standaardpakket bij Cogas/Caiway.
kan ik daar weer achteraan gaan
Ik ga graag voor je na wat de reden hiervoor is. Kan je via een persoonlijk bericht je adresgegevens doorgeven?
Ik informeer je graag.
Met vriendelijke groet,
Harma
Beste wurtel,wurtel schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:55:
Wat ik sowieso al "bijzonder" vind is dat ik al vanaf juli aan Caiway betaal voor basis TV, maar ik heb naar mijn weten nog nooit een factuur ontvangen daarvoor. Online kom ik daar ook niet aan omdat ik geen klantnummer weet, volgens de tekst op de site zou die bij de incasso omschrijving staan maar ik kan geen nummer vinden daar dat elke maand constant is.
Ik ga graag voor je na of je betaald en hoe je betaald :-) Kan je via een persoonlijk bericht je adresgegevens doorgeven?
Ik kijk het dan na en informeer je.
Met vriendelijke groet,
Harma