Ik heb een 6 x 1070 gtx rig draaien die maar niet stabiel liep. Na testen ben ik erachter gekomen zodra ik met 4 gpus ga minen het CPU gebruik omhoog schiet, hashrate lager is dan met 3 gpu's of heel traag op gang komt. Het maakt niet uit welke van de overige 3 gpus ik aansluit op de pci poorten die over zijn. Zou cpu of werkgeheugen de bottleneck kunnen zijn? 4gb en G3900? Ik heb nog een Rig op basis van 6x 1080ti gebouwd die met hetzelfde moederbord maar G4400 en 2x4gb werkgeheugen stabiel draait met inmiddels 5 van de 6 kaarten.
dacht dat CPU en RAM niet zoveel uitmaken voor minen.
CPU is bij mij 8 a 12% loaded en ram 1,8GB met 4 x RX580 kaarten
voor ik de juiste drivers/straps/clocks had deed mijn rig ook zeer rare dingen.
CPU is bij mij 8 a 12% loaded en ram 1,8GB met 4 x RX580 kaarten
voor ik de juiste drivers/straps/clocks had deed mijn rig ook zeer rare dingen.
ik had met 6x 580 eerst ook problemen met 4gb ram extra bankje met 4 gb er bij in en het werkte in eens allemaal een stuk beter.
waarom ik heb geen idee hij heeft maar 2.2gb in gebruik
waarom ik heb geen idee hij heeft maar 2.2gb in gebruik
Nee hoor, je overclock is gewoon te hoogRobinMM schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Ik heb een 6 x 1070 gtx rig draaien die maar niet stabiel liep. Na testen ben ik erachter gekomen zodra ik met 4 gpus ga minen het CPU gebruik omhoog schiet, hashrate lager is dan met 3 gpu's of heel traag op gang komt. Het maakt niet uit welke van de overige 3 gpus ik aansluit op de pci poorten die over zijn. Zou cpu of werkgeheugen de bottleneck kunnen zijn? 4gb en G3900? Ik heb nog een Rig op basis van 6x 1080ti gebouwd die met hetzelfde moederbord maar G4400 en 2x4gb werkgeheugen stabiel draait met inmiddels 5 van de 6 kaarten.
Ook zonder overclock crasht de Rig, dus daar ligt het in mijn situatie niet aan.
Ik had ook eerst met 4gb intern geheugen veel problemen gehad met 4gpus, daarna 4gb erbij en een stuk minder.
Zet ook je virtueel geheugen naar min. 16gb.
Trouwens claymore v10.5 heeft een nieuwe dualmining update gekregen, hierdoor heeft het geen impact meer op je eth speed.
Ook 3-5% hoger hashspeed ☺(zelf nog niet getest)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1433925.0
Trouwens claymore v10.5 heeft een nieuwe dualmining update gekregen, hierdoor heeft het geen impact meer op je eth speed.
[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 18-01-2018 14:05 ]
|2600k|Asus 290|
Wellicht dat het te maken heeft met van single naar dual channel gaan? We gaan het morgen zien
andere CPU en extra werkgeheugen is onderweg. Wat voor soort risers gebruiken jullie?
Virtueel geheugen staat al op min 16gb
https://www.ethereumminer...SB-3.0-Powered-Riser.html
je kan ze wel goedkoper vinden dan daar, kwaliteit is ok maar zeker niet super, 1 brak bij het monteren... een geluk had ik er eentje op reserve.
je kan ze wel goedkoper vinden dan daar, kwaliteit is ok maar zeker niet super, 1 brak bij het monteren... een geluk had ik er eentje op reserve.
008S gebruik ik zelf, heeft meerdere aansluitmogelijkheden. Werken primaRobinMM schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:09:
Wellicht dat het te maken heeft met van single naar dual channel gaan? We gaan het morgen zienandere CPU en extra werkgeheugen is onderweg. Wat voor soort risers gebruiken jullie?
net op rig gezet maar zie geen verschil in speedBullus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:02:
Ik had ook eerst met 4gb intern geheugen veel problemen gehad met 4gpus, daarna 4gb erbij en een stuk minder.
De optimalisatie is voornamelijk voor dual mining, solo merk ik ook weinig prestatie winst.Daanvi schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:42:
[...]
net op rig gezet maar zie geen verschil in speedSolo ETH
Intentionally left blank.
Ja klopt bij mij ook niet. Deze feature is trouwens al bij de oudere versie al gedaan.
Maar als je solo mined ,zet -dcri 1 erin, dan heb je ong. 0.5mh/s erbij. Standaard pakt ie nl -dcri 30.
Maar als je solo mined ,zet -dcri 1 erin, dan heb je ong. 0.5mh/s erbij. Standaard pakt ie nl -dcri 30.
|2600k|Asus 290|
Windows of Linux ? Klinkt inderdaad als tekort aan memory, gaat je HDD / SDD / USB lampje als een gek knipperen ? Dan is de kans volgens mij nog groter dat je te weinig memory hebt.RobinMM schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Ik heb een 6 x 1070 gtx rig draaien die maar niet stabiel liep.
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
Merci, die kende ik nog niet en je hebt gelijk. Nog niet exact gevonden wat -dcri doet, maar ik accepteer het én neem hetBullus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:29:
Ja klopt bij mij ook niet. Deze feature is trouwens al bij de oudere versie al gedaan.
Zoals gepland heb ik mn rig gebouwd, maar wel met 1gtx1080ti als proef, de tweede komt later.
Om te testen heb ik even Nicehash geinstalleerd maar volgens mij kan dit beter, ik lees hier namelijk gemixte verhalen over en deze ondersteunt geen zclassic (volgens whattomine zou deze het het meest rendabel zijn voor mij).
Als ik zo google lijkt miningpoolhub een goede pool, in combinatie met een miner zoals:
AwesomeMiner
Nemosminer
Multipoolminer
Een hoop keuze dus. Wat is jullie ervaring?
Om te testen heb ik even Nicehash geinstalleerd maar volgens mij kan dit beter, ik lees hier namelijk gemixte verhalen over en deze ondersteunt geen zclassic (volgens whattomine zou deze het het meest rendabel zijn voor mij).
Als ik zo google lijkt miningpoolhub een goede pool, in combinatie met een miner zoals:
AwesomeMiner
Nemosminer
Multipoolminer
[ Voor 4% gewijzigd door rickkert94 op 18-01-2018 20:15 ]
Het kan per setup en per uur behoorlijk verschillen wat het meeste oplevert op dat moment. Ik mine met mijn ryzen 1700 ook ETN omdat ik verwacht dat die flink omhoog gaat. Met mijn 2x rx 570 momenteel eth tot de min pay out en dan ook weer ETN of nice hash.Cor-Jan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:38:
[...]
Vreemd, afgelopen dagen heb ik meerdere keren gekeken en ETN was nooit boven aan (nooit bij de bovenste drie als ik het mij goed herinner op whattomine). Denk dat het inderdaad met mijn configuratie te maken heeft (2 x Opteron 6376, (nog) geen GPU, 333 watt met 960 H/s) Meestal had ik NiceHash op 1, met op afstand Sumokoin en dan iets anders (sorry, bier en geheugen, da's niet altijd even goed). Nu staat Sumokoin toevallig boven nicehash, dus tijd om daar eens een config file voor te maken en te testen.
Is 333 watt en 960h/s de moeite wel waard qua kosten en wat je er voor krijgt?
Ik gebruik miningpoolhub al even, voor zowel ZClassic als BitCoinGold. Gaat prima, wat mij betreft een aanrader. Let even goed op dat je de autoexchange naar de juiste munt zet. Coins verplaatsen van de ene naar de andere wallet kost ook gewoon geld, dus kies een coin waarbij het verplaatsen niet zo duur is (zelf gebruik ik LTC)rickkert94 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:15:
Zit rond de 2 Dollar netto per dag, ga je dus niet rijk van worden, maar de machine staat er toch en doet normaal niets (staat uit) dus......deurmatje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:25:
[...]Is 333 watt en 960h/s de moeite wel waard qua kosten en wat je er voor krijgt?
Net eens even een tussenstekker tussen m'n desktop gehangen waarmee ik kan meten hoeveel watt deze uit het stopcontact trekt:

Dat was toch even schikken, als ik de GPU's (1080 en 1070) tegelijk laat minen met de CPU (Threadripper), dan trekt hij 650W uit het stopcontact (zie piek na 20:30). Aangezien de voeding ook een 650W voeding is kan dit volgens mij niet echt goed voor het systeem zijn...
Als ik alleen de GPU's laat minen, dan zit ik net onder de 600W. Als ik de energietarieven tegen de opbrengsten afweeg, dan is het nog best een winstgevend verhaal, maar het wordt de hoogste tijd om die 1070 uit m'n desktop te trekken en een dedicated mining rig te gaan bouwen.

Dat was toch even schikken, als ik de GPU's (1080 en 1070) tegelijk laat minen met de CPU (Threadripper), dan trekt hij 650W uit het stopcontact (zie piek na 20:30). Aangezien de voeding ook een 650W voeding is kan dit volgens mij niet echt goed voor het systeem zijn...
Als ik alleen de GPU's laat minen, dan zit ik net onder de 600W. Als ik de energietarieven tegen de opbrengsten afweeg, dan is het nog best een winstgevend verhaal, maar het wordt de hoogste tijd om die 1070 uit m'n desktop te trekken en een dedicated mining rig te gaan bouwen.
Uit de muur trek je altijd iets meer door de inefficientie van de voeding, ik trok met een 1000W corsair soms 1150 uit de muur.
Gebruik je daar het algorithme direct of run je het via een switching miner(zo ja, welke)?Cor-Jan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:42:
[...]
Ik gebruik miningpoolhub al even, voor zowel ZClassic als BitCoinGold. Gaat prima, wat mij betreft een aanrader. Let even goed op dat je de autoexchange naar de juiste munt zet. Coins verplaatsen van de ene naar de andere wallet kost ook gewoon geld, dus kies een coin waarbij het verplaatsen niet zo duur is (zelf gebruik ik LTC)
[ Voor 9% gewijzigd door rickkert94 op 18-01-2018 20:54 ]
Verwijderd
Zijn er mensen die minen via een raspberry pi?
Ik ben benieuwd of het winstgevend is als ik gratis stroom kan regelen (zonnepanelen)
Ik ben benieuwd of het winstgevend is als ik gratis stroom kan regelen (zonnepanelen)
Direct, niet naar een switching miner. Gebruik SMOS en dat gaat prima met dstmrickkert94 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:48:
[...]Gebruik je daar het algorithme direct of run je het via een switching miner(zo ja, welke)?
Dat gaat je niets opleveren. Met een beetje CPU schiet het al niet op, laat staan met een RPi. Daarnaast vrees ik dat alles wat je al binnenharkt, verdampt als je het te gelde wilt maken (fee's).Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:01:
Zijn er mensen die minen via een raspberry pi?
Verwijderd
Op internet zie ik van die USB mining apparaten. Misschien dat, dat wel helpt.Cranberry schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:13:
[...]
Dat gaat je niets opleveren. Met een beetje CPU schiet het al niet op, laat staan met een RPi. Daarnaast vrees ik dat alles wat je al binnenharkt, verdampt als je het te gelde wilt maken (fee's).
Helaas kan ik nergens een Nederlandse verkooppunt vinden (nieuw)
Wel gezien, volgens mij moet het ook direct op miningpoolhub kunnen, maar nog niet uitgezocht.rickkert94 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:48:
[...]switching miner(zo ja, welke)?
No poblem...check de readme.txt voor meerdere parameters en uitleg in claymore mapje of google en in deze topic .aKra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Merci, die kende ik nog niet en je hebt gelijk. Nog niet exact gevonden wat -dcri doet, maar ik accepteer het én neem het![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 18-01-2018 22:15 ]
|2600k|Asus 290|
Ik had na het uitproberen meteen gepost, maar het was niet per se een vraag. Uiteraard even uitgezocht toen ik tijd had. Het is dat ik maar één enkele claymore miner heb draaien, en voornamelijk gebruik maak van de ccminer, en daar is het gewoon intensity. Maar beiden doen ze het zelfde.Bullus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:10:
[...]
No poblem...check de readme.txt voor meerdere parameters en uitleg in claymore mapje of google en in deze topic .
Maar behalve dat ik de readme.txt had kunnen lezen, of inderdaad een Google poging had kunnen doen als ik er geen kaas van had gegeten had jij ook gewoon kunnen zeggen dat het de intensiteit van de miners aanpast
[ Voor 36% gewijzigd door aKra op 18-01-2018 22:22 ]
Gebruik Windows, aan het systeem hangen geen hdd leds. Taakbeheer geeft aan dat er maar 1,9gb werkgeheugen in gebruik is.Cor-Jan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:33:
[...]
Windows of Linux ? Klinkt inderdaad als tekort aan memory, gaat je HDD / SDD / USB lampje als een gek knipperen ? Dan is de kans volgens mij nog groter dat je te weinig memory hebt.
Tot nu toe alleen ervaring met Nemosminer, die bevalt me goedrickkert94 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:15:
Zoals gepland heb ik mn rig gebouwd, maar wel met 1gtx1080ti als proef, de tweede komt later.
AwesomeMiner
Nemosminer
Multipoolminer
Die kleine antminers? Niet meer relevant. Het enige wat ik kan bedenken is een gpu aan een rpi knopen.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:16:
[...]
Op internet zie ik van die USB mining apparaten. Misschien dat, dat wel helpt.
Helaas kan ik nergens een Nederlandse verkooppunt vinden (nieuw)
Niet helemaal..aKra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:19:
[...]
Ik had na het uitproberen meteen gepost, maar het was niet per se een vraag. Uiteraard even uitgezocht toen ik tijd had. Het is dat ik maar één enkele claymore miner heb draaien, en voornamelijk gebruik maak van de ccminer, en daar is het gewoon intensity. Maar beiden doen ze het zelfde.
Maar behalve dat ik de readme.txt had kunnen lezen, of inderdaad een Google poging had kunnen doen als ik er geen kaas van had gegeten had jij ook gewoon kunnen zeggen dat het de intensiteit van de miners aanpast
Eigenlijk is -dcri een intensiteit voor de 2e coin die je kunt minen, maar bij toeval ontdekt dat het bij solo ook wat meer hashes geeft als je 1 gebruikt.
-ethi is eigenlijk de parameter voor de intensiteit
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
http://www.tomshardware.c...nerable-botnet,36356.html
Claymore miner schijnt kwetsbaar te zijn, mits je remote open hebt staan. In het kort kan er na een exploit niet meer op jouw account gemined worden maar op die van een hacker.
Poort naar buiten toe (3333) dichtzetten dus.
Claymore miner schijnt kwetsbaar te zijn, mits je remote open hebt staan. In het kort kan er na een exploit niet meer op jouw account gemined worden maar op die van een hacker.
Poort naar buiten toe (3333) dichtzetten dus.
Staat er bij mij nu ook tussen en zover ik kan zien klopt het van die 0,5 Mhs! thanks!!!Bullus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:37:
[...]
Niet helemaal..
Eigenlijk is -dcri een intensiteit voor de 2e coin die je kunt minen, maar bij toeval ontdekt dat het bij solo ook wat meer hashes geeft als je 1 gebruikt.
-ethi is eigenlijk de parameter voor de intensiteit
Nicehash werkt op algo niet op coin, mensen die jouw hashes kopen verwijzen naar hun eigen pool waar de coin gemined wordt.rickkert94 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:15:
AwesomeMiner
Nemosminer
Multipoolminer
Verder gebruik ik BTG op Linux icm MPH en auto coin switching voor Equihash. Helaas ondersteund MPH geen Hush, die staat soms ook als hoogste
Mochten jullie het interessant vinden, ik heb ook nog een minertje aangepast: https://bitcointalk.org/i...6.msg28462627#msg28462627
cryptonight miner voor amd en nividia en cpu.
cryptonight miner voor amd en nividia en cpu.
Wij zijn weer toe aan een nieuwe computer binnen ons kantoortje. Eigenlijk alleen maar Macs maar ik zit er aan te denken om een redelijke pc aan te schaffen en daar (bijvoorbeeld) twee GTX 1070Ti of gewone GTX 1070's in te steken om daar wat mee te minen..
Zijn er hier meer mensen die op deze manier starten? Is het aan te raden? Stroom zit bij de huur van ons kantoor in en ik wil de pc dan ook 24/7 aan laten staan (staan ook wat servers en andere apparatuur dus dat zal niet zo spannend zijn tov de andere apparatuur).
Mijn grootste drempel is om van OSX naar Windows over te stappen denk ik
Zijn er hier meer mensen die op deze manier starten? Is het aan te raden? Stroom zit bij de huur van ons kantoor in en ik wil de pc dan ook 24/7 aan laten staan (staan ook wat servers en andere apparatuur dus dat zal niet zo spannend zijn tov de andere apparatuur).
Ja hoor kan prima, je kan met 1 kaart minen met 0 kaarten (alleen CPU) met 2 kaarten, met 3 of met 19+. Ligt er maar net aan hoeveel geld je er tegen aan wil smijten om "te starten"D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:38:
Wij zijn weer toe aan een nieuwe computer binnen ons kantoortje. Eigenlijk alleen maar Macs maar ik zit er aan te denken om een redelijke pc aan te schaffen en daar (bijvoorbeeld) twee GTX 1070Ti of gewone GTX 1070's in te steken om daar wat mee te minen..
19+ gaat wat moeilijk worden in een reguliere kast lijkt mijpongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:41:
[...]
Ja hoor kan prima, je kan met 1 kaart minen met 0 kaarten (alleen CPU) met 2 kaarten, met 3 of met 19+. Ligt er maar net aan hoeveel geld je er tegen aan wil smijten om "te starten"
Thx, ik ga me er eens verder in verdiepen. Budget is zo'n €2.000,- tot €2.300,- (exclusief monitor). Het plan is om Nicehash te gebruiken (zover heb ik me al wel ingelezen).
Als een miner niet teveel herrie maakt overweeg ik die nog eens op kantoor te zetten maar eerst maar eens proeven of het iets is.
Gisteren berichtte ik over mijn 6 x gtx 1070 rig die crashte zodra ik met meer dan 3 gpus ging minen. Extra geheugen en CPU had ik besteld in de verwachting dat dit wellicht mijn problemen zou verhelpen ondanks dat het prima zou moeten werken met 4gb en een G3900 cpu. Ik ben ondertussen ook door gaan testen met 1 videokaart per keer en vond uiteindelijk 1 kaart waarbij het cpu gebruik omhoog schoot. Heb de riser van deze kaart vervangen en cpu gebruik was normaal en ben inmiddels aan het benchen met 6 kaarten. 1,5 week lopen klooien maar het lijkt er op dat het alsnog aan een onderdeeltje van 6 euro gelegen heeft..
Nicehash kan, dan krijg je sowieso een "vast inkomen" per maand zitten alleen wel fees tussen. De fee van de pool waarin je minet. De fee van nicehash om BTC te laten uitbetalen + de lagere koers waarin je BTC krijgt van nicehash.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:44:
[...]
19+ gaat wat moeilijk worden in een reguliere kast lijkt mij![]()
Thx, ik ga me er eens verder in verdiepen. Budget is zo'n €2.000,- tot €2.300,- (exclusief monitor). Het plan is om Nicehash te gebruiken (zover heb ik me al wel ingelezen).
Als een miner niet teveel herrie maakt overweeg ik die nog eens op kantoor te zetten maar eerst maar eens proeven of het iets is.
Ter vergelijking (ik weet niet of je specifiek iets wilt minen). Ik had een 6x 1070Ti rig daarmee minede ik, deed het prima hoor. 500 euro per kaart ofzo en dan haal je op Ethereum (etash, ik zeg maar even ethereum dat is bekender dan etash/ daggerhashimoto) 30mhs. Op Electroneum (cryptonight) 750H/s. Op Zcash (equihash) 440Sol/s
Als ik dat afzet tegen de RX 570 4gb/ RX 580 4gb die ik nu heb: 350 euro per kaart. 30mhs op Etash, 840H/s op cryptonight en 250Sol/s op Equihash.
Aangezien stroom niks uitmaakt kan je net zo goed een RX 570 of 580 kopen en daarnee op daggerhashimoto of cryptonight naar Nicehash minen, verdien je ook meer
Ja dat heb je wel vaker hoor. Dat spul wordt 90% in China gemaakt en is gewoon niet zo denderend. Wel fijn dat het gevonden isRobinMM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:48:
Gisteren berichtte ik over mijn 6 x gtx 1070 rig die crashte zodra ik met meer dan 3 gpus ging minen. Extra geheugen en CPU had ik besteld in de verwachting dat dit wellicht mijn problemen zou verhelpen ondanks dat het prima zou moeten werken met 4gb en een G3900 cpu. Ik ben ondertussen ook door gaan testen met 1 videokaart per keer en vond uiteindelijk 1 kaart waarbij het cpu gebruik omhoog schoot. Heb de riser van deze kaart vervangen en cpu gebruik was normaal en ben inmiddels aan het benchen met 6 kaarten. 1,5 week lopen klooien maar het lijkt er op dat het alsnog aan een onderdeeltje van 6 euro gelegen heeft..
Met je budget zou ik op vraag & aanbod een beetje gaan sprokkelen voor GPU's.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:44:
[...]
RX470/480/570/580 kaarten zijn redelijk qua prijs voor minen. Anders GTX1070 die alweer wat duurder is.
Moederbord:
pricewatch: Asus B250 Mining Expert
of
pricewatch: ASRock H110 Pro BTC+
Probleem is dat de hardware slecht verkrijgbaar is, zal wel weken duren voordat je alles bij elkaar hebt zo. Dus stel al ben je een maand bezig om 6 GPU's te zoeken. Had je wellicht gelijk een kant & klare miner kunnen kopen. Die zal dan wel snel ruim €4000 kosten. Maar dat moet je zelf even uitrekenen.
NiceHash kan ik afraden. Omdat hun winst maken op de coins die jij voor hun mined. Ik stel voor doe wat onderzoek, ga coins minen die potentie hebben om te verdubbelen.
Kleine tip van een medeTweaker: Hush heeft een speciale hardfork op 1 februari. Dit betekend dat de prijs daarvoor waarschijnlijk flink omhoog gaat. dan kan je verkopen. Maar ook bewaren zodat je Hush en Bitcoin Hush hebt. Technisch gezien vind ik Bitcoin Hush interessant, maar qua product zie ik er niets in. Dat is de gok. Maar hoe dan ook, is dat voor deze maand nog een veilige keuze om te minen.
我的名字是Mirno
Ik zou niet voor nicehash gaan omdat er het gewoonweg minder opbrengt.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Als je 'kleinschalig' wilt minen zou ik niet voor Nicehash gaan maar een profit switching script dat uitbetaald in bitcoins. Nemosminer is makkelijk in te stellen, je kan me PM'n mocht je daadwerkelijk zover zijnD-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Houd er rekening mee dat de kaarten vrij veel warmte producen tijdens het minen, mijn mini itx game pc mined ook met 1 videokaart maar hou de klep eraf vanwege de warmte. Als je het powerlevel terug schroeft wat sowieso aangeraden wordt zullen 2 kaarten niet veel lawaai maken en kan dat prima op kantoor staan.
Je hebt in ieder geval geen risers nodig als je klein begint, ook in je bios hoef je niks speciaals te doen. Die risers kunnen nog wel is voor hoofdpijn zorgen..
Warmte hoeft geen probleem te zijn hoor, dan moet je beter koelen. Mijn kaarten komen niet boven de 60 graden uit en maken ook geen gigantisch lawaai.RobinMM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Ik zou niet voor nicehash gaan omdat er het gewoonweg minder opbrengt.
[...]
Als je 'kleinschalig' wilt minen zou ik niet voor Nicehash gaan maar een profit switching script dat uitbetaald in bitcoins. Nemosminer is makkelijk in te stellen, je kan me PM'n mocht je daadwerkelijk zover zijn
Houd er rekening mee dat de kaarten vrij veel warmte producen tijdens het minen, mijn mini itx game pc mined ook met 1 videokaart maar hou de klep eraf vanwege de warmte. Als je het powerlevel terug schroeft wat sowieso aangeraden wordt zullen 2 kaarten niet veel lawaai maken en kan dat prima op kantoor staan.
Je hebt in ieder geval geen risers nodig als je klein begint, ook in je bios hoef je niks speciaals te doen. Die risers kunnen nog wel is voor hoofdpijn zorgen..
Hoeft ook geen probleem te zijn, maar als je ze in een dichte kast stopt zal de temperatuur snel oplopen in de behuizing
Oke ik ervaar dat zelf niet, heb een aardige airflow. 2x RX580 in een thermaltake view 27RobinMM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:55:
Hoeft ook geen probleem te zijn, maar als je ze in een dichte kast stopt zal de temperatuur snel oplopen in de behuizing
Ik zou zelf voor een asus z270 prime a of p gaan. Kunnen vrij makkelijk tot 8 gpu's worden uitgebreid. Is veel over te lezen over hoe het ingesteld moet worden.mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:52:
[...]
Met je budget zou ik op vraag & aanbod een beetje gaan sprokkelen voor GPU's.
RX470/480/570/580 kaarten zijn redelijk qua prijs voor minen. Anders GTX1070 die alweer wat duurder is.
Moederbord:
pricewatch: Asus B250 Mining Expert
of
pricewatch: ASRock H110 Pro BTC+
Probleem is dat de hardware slecht verkrijgbaar is, zal wel weken duren voordat je alles bij elkaar hebt zo. Dus stel al ben je een maand bezig om 6 GPU's te zoeken. Had je wellicht gelijk een kant & klare miner kunnen kopen. Die zal dan wel snel ruim €4000 kosten. Maar dat moet je zelf even uitrekenen.
NiceHash kan ik afraden. Omdat hun winst maken op de coins die jij voor hun mined. Ik stel voor doe wat onderzoek, ga coins minen die potentie hebben om te verdubbelen.
Kleine tip van een medeTweaker: Hush heeft een speciale hardfork op 1 februari. Dit betekend dat de prijs daarvoor waarschijnlijk flink omhoog gaat. dan kan je verkopen. Maar ook bewaren zodat je Hush en Bitcoin Hush hebt. Technisch gezien vind ik Bitcoin Hush interessant, maar qua product zie ik er niets in. Dat is de gok. Maar hoe dan ook, is dat voor deze maand nog een veilige keuze om te minen.
Whow! Dank voor de al zéér uitgebreide antwoorden! Als ik mijn post zo terug lees dan had ik ook iets meer onderzoek mogen doen voor zo'n vraag te droppen dus had niet verwacht al dit soort antwoorden te krijgen..
@pongthamong Haha, Je brengt me nu al direct aan het twijfelen om wat uitgebreider te starten idd.. Ik heb een deel van mijn winst uit crypto vrij om een pc of miner te kopen maar denk dat het beter te verantwoorden is (eigen bedrijf samen met mijn wederhelft) als ik een 'gewone' pc in kantoor zet
Bovendien moet ik er echt nog induiken en volgens mij is dit dan de 'meest slimme' route.
Afgelopen week wel leuke miners op Marktplaats gezien maar rond de €2.000,- €2.500,- zijn ze ook zo weer weg.
Afin, dit weekend eens goed inlezen en verschillende configuraties gaan bekijken (én welke videokaarten ook te krijgen zijn natuurlijk..)
Dank @ allen!
@pongthamong Haha, Je brengt me nu al direct aan het twijfelen om wat uitgebreider te starten idd.. Ik heb een deel van mijn winst uit crypto vrij om een pc of miner te kopen maar denk dat het beter te verantwoorden is (eigen bedrijf samen met mijn wederhelft) als ik een 'gewone' pc in kantoor zet
Afgelopen week wel leuke miners op Marktplaats gezien maar rond de €2.000,- €2.500,- zijn ze ook zo weer weg.
Afin, dit weekend eens goed inlezen en verschillende configuraties gaan bekijken (én welke videokaarten ook te krijgen zijn natuurlijk..)
Dank @ allen!
Interessant. Vooral dat de RX'en zo goed Cryptonight draaien. Ik zie echter op Whattomine dat van de drie die je noemt Ethash het meest oplevert bij dit type kaart. Klopt dat of zie je redenen om toch voor een Cryptonight-coin te gaan? (al dan niet via Nicehash)pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:48:
Als ik dat afzet tegen de RX 570 4gb/ RX 580 4gb die ik nu heb: 350 euro per kaart. 30mhs op Etash, 840H/s op cryptonight en 250Sol/s op Equihash.
Aangezien stroom niks uitmaakt kan je net zo goed een RX 570 of 580 kopen en daarnee op daggerhashimoto of cryptonight naar Nicehash minen, verdien je ook meer
Mijn RX570 en RX580 draaien trouwens stock 280Sol/s. Voor goed overclocken/undervolten zou ik de BIOS moeten flashen en aanpassen begrijp ik en daar ben ik nog even voorzichtig mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-01-2018 15:19 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Heb je ergens meer info over deze set-up? Ik zie dat de RX580 zo'n €450,- kost, dus dat is twee keer dat bedrag + de extra's om de pc zelf te bouwen..pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Oke ik ervaar dat zelf niet, heb een aardige airflow. 2x RX580 in een thermaltake view 27
Ik zie in de pricewatch verschillende RX570's (op voorraad!? Hu, dingen zijn toch niet aan te slepen?). Wat zijn de verschillen? Heb ik het goed als ik lees dat ik voor de gaming variant moet gaan?pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:48:
[...]
Ja exact de prijsverschillen heb ik niet bekeken in nicehash. Het viel me gewoon op dat toen der tijd die 1070 ti's voor 500+ gekocht had en qua performance zijn ze dus alleen beter op equihash. Het kan zijn dat etash meer betaald dan cryptonight hoor dat weet ik niet.Hyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Interessant. Vooral dat de RX'en zo goed Cryptonight draaien. Ik zie echter op Whattomine dat van de drie die je noemt Ethash het meest oplevert bij dit type kaart. Klopt dat of zie je redenen om toch voor een Cryptonight-coin te gaan? (al dan niet via Nicehash)
Het viel me gewoon op dat een RX 570/ RX 580 sneller is op etash en cryptonight dan een 1070ti en toch aanzienlijk minder kost.
Als je ze op voorraad ziet voor rond de 300 euro mag je het me ff vertellen.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:20:
[...]
Ik zie in de pricewatch verschillende RX570's (op voorraad!? Hu, dingen zijn toch niet aan te slepen?). Wat zijn de verschillen? Heb ik het goed als ik lees dat ik voor de gaming variant moet gaan?
Dat is/was de normale prijs, maar nu zijn ze overal op, lijkt het. Alleen de dure 570/580 is nog te krijgen voor zover ik kan zien.
edit: zie dat er idd weer wat stock is.
Deze heb ik draaien. Doet stock 280Sol/s op Equihash.
[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-01-2018 15:25 ]
Hier draaien mijn 580's nu: 77.160.234.222:16000 bovenste twee zijn het. Ik heb vorige week bij megekko.nl de RX 580 sapphire pulse gehaald van 4GB. Gewoon omdat ik in principe gestopt ben met grootschalig minen maar het toch wel leuk vind om wat te doen en voornamelijk om mn ETN een bij te werken (cryptonight)D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:13:
[...]
Heb je ergens meer info over deze set-up? Ik zie dat de RX580 zo'n €450,- kost, dus dat is twee keer dat bedrag + de extra's om de pc zelf te bouwen..
Deze kaart was dat: https://www.megekko.nl/pr...re-Radeon-RX-580-4G-Pulse ze hadden er 16 op voorraad maar die is nu weg. Je moet er snel bijzijn, ik had bij Azerty ook een order geplaatst hadden ze er 20 op voorraad maar uiteindelijk moest ik hem annuleren omdat alles al weg was.

PS: er gaat nu 1 RX 570 retour naar megekko van mij. De asus rx 570 04gb. Je kan ze een mailtje sturen heel brutaal of ze hem misschien willen reserveren. Gaat retour omdat ik 2x dezelfde kaart wilde hebben voor mijn machine. Niet 1 RX 570 en 1 RX 580.
[ Voor 17% gewijzigd door poNgz0r op 19-01-2018 15:25 ]
pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Hier draaien mijn 580's nu: 77.160.234.222:16000 bovenste twee zijn het. Ik heb vorige week bij megekko.nl de RX 580 sapphire pulse gehaald van 4GB. Gewoon omdat ik in principe gestopt ben met grootschalig minen maar het toch wel leuk vind om wat te doen en voornamelijk om mn ETN een bij te werken (cryptonight)
Deze kaart was dat: https://www.megekko.nl/pr...re-Radeon-RX-580-4G-Pulse ze hadden er 16 op voorraad maar die is nu weg. Je moet er snel bijzijn, ik had bij Azerty ook een order geplaatst hadden ze er 20 op voorraad maar uiteindelijk moest ik hem annuleren omdat alles al weg was.
[afbeelding]
Hier even snel een set-up in elkaar gezet: https://goo.gl/Xy8aNV met twee RX570's. Ik kom nog stukken goedkoper uit dan ik dacht.. Dus hier kan ik al zo'n 60 Mh/s mee halen (met wat tweaken)?
https://www.megekko.nl/pr...e-Radeon-AORUS-RX-570-4GBHyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Als je ze op voorraad ziet voor rond de 300 euro mag je het me ff vertellen.
Dat is/was de normale prijs, maar nu zijn ze overal op, lijkt het. Alleen de dure 570/580 is nog te krijgen voor zover ik kan zien.
https://www.megekko.nl/pr...Radeon-RX-570-ARMOR-4G-OC
https://www.megekko.nl/pr...OG-STRIX-RX570-O4G-GAMING
https://www.megekko.nl/pr...-Radeon-RX-570-GAMING-4GB
@D-Ed en @Hyp Hyper deze bijvoorbeeld
[ Voor 15% gewijzigd door poNgz0r op 19-01-2018 15:28 ]
Bij BOL dus stukkie goedkoper.pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:26:
[...]
https://www.megekko.nl/pr...e-Radeon-AORUS-RX-570-4GB
@D-Ed en @Hyp Hyper deze bijvoorbeeld
(de MSI dan dus)
Lijkt erop dat megekko een hele collectie 570 en 580 hebben gehad. https://www.megekko.nl/nav/1962/PCI-Express-AMD heel veel 570's en 580's 30+ op voorraad. Ik zou zeggen wees er snel bij. Kost je aanzienlijk minder dan 1070ti en als je toch niet voor een equihash coin gaat kan je net zo goed deze nemen
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearchHyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:27:
[...]
Bij BOL dus stukkie goedkoper.
(de MSI dan dus)
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Die komen hier vandaan:
https://www.mebollo.nl/pr...e-Radeon-AORUS-RX-570-4GB
https://www.mebollo.nl/pr...-Radeon-RX-570-GAMING-4GB
https://www.mebollo.nl/pr...Radeon-RX-570-ARMOR-4G-OC
@D-Ed
[ Voor 23% gewijzigd door poNgz0r op 19-01-2018 15:31 ]
Ik zie op marktplaats een advertentie staan van een Antminer A3 / ( S9 L3 +) voor 8500 euro zoiets. Verkoper beweert dat je hiermee 400 euro per dag kan minen aan sia coins. Is dit realistisch/haalbaar? begrijp dat het natuurlijk ook van de koers afhangt.
Dus die laatste van 309 levert hetzelfde dan de andere? Dan koop ik ze direct en ga zo eens een systeem bij elkaar sprokkelen
P.s. Ik neem graag die van jou over maar ik wil wel zoveel mogelijk met dezelfde onderdelen werken zodat ik de meeste kans van slagen heb. Dank!!
[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 19-01-2018 15:33 ]
Yup, die. Het is dat ik even op m'n salaris wil wachten.. anders zou ik m'n slag wel even slaan. 
Heb nu 2*RX580 en 1*RX570 draaien.
Heb nu 2*RX580 en 1*RX570 draaien.
Stock in elk geval wel. Welke beter te overclocken is durf ik niet te zeggen.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:32:
[...]
Dus die laatste van 309 levert hetzelfde dan de andere? Dan koop ik ze direct en ga zo eens een systeem bij elkaar sprokkelen
[ Voor 55% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-01-2018 15:33 ]
Ja volgens mij wel, er kan misschien een minimaal verschil in zitten maar het is niet zo dat je met de ene kaart 10 mhs meer haalt dan met de andereD-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:32:
[...]
lees dit maar eens is denk ik redelijk intressantSanalologo schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:31:
Ik zie op marktplaats een advertentie staan van een Antminer A3 / ( S9 L3 +) voor 8500 euro zoiets. Verkoper beweert dat je hiermee 400 euro per dag kan minen aan sia coins. Is dit realistisch/haalbaar? begrijp dat het natuurlijk ook van de koers afhangt.
https://www.reddit.com/r/..._sold_close_to_15000_a3s/
Nicepongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:34:
Hahah @Hyp Hyper en @D-Ed mebollo en megekko zijn dezelfde. Kijk maar naar het adres op hun contactpagina
Haha ja ik had geen vooronderzoek gedaan, maar ging even blind af op de resultaten bij megekko en mebollo dia via bol.com erop staat. Vandaar dus.Hyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:36:
[...]
NiceAls ik het achteraf zo zie is de overeenkomst in de namen ook wel een hint.
Hoeveel scheelt het nou daadwerkelijk tussen NiceHash en andere miners? Als ik op Whattomine kijk zou ik zo'n 8 dollar per dag moeten kunnen verdienen, maar met NiceHash zit ik nu rond de 4 dollar per dag. Moet wel zeggen dat ik NiceHash erg eenvoudig vindt; gewoon aanzetten en klaar. Zijn er miners die (net zo) simpel zijn en een hogere winst geven?
Lolpongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:33:
[...]
Ja volgens mij wel, er kan misschien een minimaal verschil in zitten maar het is niet zo dat je met de ene kaart 10 mhs meer haalt dan met de andere
Jullie gaan nog veel 'last' van mij krijgen met vragen (én complimenten) voordat alles klaar is
Indien er nog tips te delen zijn over behuizing/moederborden/koelers/etc. Dan is dat helemaal top en bestel ik die morgen ook maar meteen
Al zo lang dit topic gelezen maar nu dan eindelijk de stap gezet met wat hulp van jullie en mijn eerste cryptowinst
Hey Pongthamong, was je andere rig inmiddels nog verkocht, of is de koper afgehaakt?pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:20:
[...]
Ja exact de prijsverschillen heb ik niet bekeken in nicehash. Het viel me gewoon op dat toen der tijd die 1070 ti's voor 500+ gekocht had en qua performance zijn ze dus alleen beter op equihash. Het kan zijn dat etash meer betaald dan cryptonight hoor dat weet ik niet.
Het viel me gewoon op dat een RX 570/ RX 580 sneller is op etash en cryptonight dan een 1070ti en toch aanzienlijk minder kost.
Zojuist twee besteld. Heb je ze in een miningrig of een pc kast zitten?Hyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Als je ze op voorraad ziet voor rond de 300 euro mag je het me ff vertellen.
In een rig, want wil uitbreiden naar 6 uiteindelijk.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Zojuist twee besteld. Heb je ze in een miningrig of een pc kast zitten?
Ik kan je wel een tip geven. Ik heb zelf namelijk mijn 6x 1070ti miner open air case de deur uit gedaan. Maar ik draai thuis wel een NAS met Plex media server en tja als ik dan toch een moederbord heb dan prik ik er wel een kaartje in.D-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:38:
[...]
LolVolgens mij heb ik nog nooooooit zo snel een item (twee zelfs) gekocht nadat ik een vraag (waar dan ook op een forum) heb gesteld dan hier
![]()
Jullie gaan nog veel 'last' van mij krijgen met vragen (én complimenten) voordat alles klaar is![]()
Indien er nog tips te delen zijn over behuizing/moederborden/koelers/etc. Dan is dat helemaal top en bestel ik die morgen ook maar meteen![]()
Al zo lang dit topic gelezen maar nu dan eindelijk de stap gezet met wat hulp van jullie en mijn eerste cryptowinst
Mijn setup thuis is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 377,50 | € 377,50 |
1 | MSI Z370-A PRO | € 108,65 | € 108,65 |
1 | Thermaltake View 27 | € 63,- | € 63,- |
1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 92,77 | € 92,77 |
1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 65,95 | € 65,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 707,87 |
In deze kast en met een Z270 A PRO of Z370 A PRO passen er sowieso 2 GPU's onder elkaar
Nu kan je als je wilt ook met een Z270 pro en een oudere i7 5400 uit de voeten (dat was namelijk mijn 6x 1070Ti setup) met 7Gb
Enige wat je "moet" doen om het maximale eruit halen bij de RX kaarten is een bios aanpassing, maar dan kan ik mee helpen, je kan erop googlen of deze video tutorial volgen.
Video: YouTube: How To BIOS Mod ALL RX470/480/570/580 4&8GB GPU's (HYNIX/ELP...
AMD DDU: http://support.amd.com/en...an-Uninstall-Utility.aspx
Blockchain drivers: http://support.amd.com/en...ompute-Release-Notes.aspx
Pixel patcher: https://www.monitortests.com/atikmdag-patcher-1.4.6.zip
MSI afterburner: https://www.msi.com/page/afterburner
Atiflash: https://www.techpowerup.com/download/ati-atiflash/
en Polaris bios editor ga je allemaal nodig hebben: https://mega.nz/#F!M2x3kCaK!7bGtGTu2TKUQ0br25eQo9w
Nee die is al weg! Ik moet hem alleen nog ff als advertentie aanmaken voor een beoordeling, maar ik heb het een beetje drukiaxe393 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Hey Pongthamong, was je andere rig inmiddels nog verkocht, of is de koper afgehaakt?
2 weken geleden waren CPU's en moederborden moeilijk te krijgen, nu zijn het alle GPU's die bijna overal uitverkocht zijn
geduld hebben om een rig te bouwen is wel nodig!
Jammerpongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Nee die is al weg! Ik moet hem alleen nog ff als advertentie aanmaken voor een beoordeling, maar ik heb het een beetje druk
Ik draai een cheap-ass Celeron CPU
Ja sorry ik werd echt letterlijk overspoeld door reacties. Het kan maar zo zijn dat ik niet eens iedereen netjes geantwoord hebt daaromiaxe393 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:47:
[...]
JammerWas een beetje te laat met antwoorden maar had m graag overgenomen.
Scroll even/ blader even omhoog/ terug. Er zijn nu momenteel heel veel RX 570 en RX 580's op voorraad bij megekko voor een best wel oke prijsDaanvi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:45:
2 weken geleden waren CPU's en moederborden moeilijk te krijgen, nu zijn het alle GPU's die bijna overal uitverkocht zijngeduld hebben om een rig te bouwen is wel nodig!
Draaide ik ook, maar PLEX doet transcoden via CPU dus dat heb ik wel nodig als ik 4 of 5 1080p streams wil encoden. Aangezien @D-Ed het als kantoor PC gebruikt, misschien ontwikkelaar is? dan wil je ook wel een i5 of i7 voor draaien van visual studio/ compilen van code bijvoorbeeld. Maar idd een celeron kan het goed af. Ik heb altijd een NAS/ Miner combinatie gehad vandaar de wat krachtigere CPU, maar dat is zeker niet nodig
ik zit goed, mijn rig is aan het draaien
2 weken geleden heb ik mijn RX580's 8GB voor 309€ stuk kunnen kopen
Kan je misschien de exacte link sturen?RobinMM schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Ik zou zelf voor een asus z270 prime a of p gaan. Kunnen vrij makkelijk tot 8 gpu's worden uitgebreid. Is veel over te lezen over hoe het ingesteld moet worden.
Maar waarom een 8GPU moederbord boven een 13 of 19 GPU moederbord?
Vanwege beschikbaarheid op het moment kan ik me voorstellen.
我的名字是Mirno
Ja deze setup kost 1690 met monitor. Als je letterlijk mijn winkelmandje van een eerdere post gebruikt + 640 euro aan videokaarten en een monitor van 200 euro? kom je ongeveer hetzelfde uit. Zal 100-200 euro schelen denk ik. Ja ik kon het inderdaad niet met rust laten. Ik heb goed geminet op ETN maar vind het wel leuk om wat erbij te snoepen nog. Je kan er inderdaad 58-61mh's mee halen, beetje afhankelijk van het type geheugen. Samsung doet het het best, maar die zie je maar zelden. Micron en Hynix ook wel, Elpida wat minder. Ik heb zelf 2x elpida geheugen en ik haal toch nog 30mh/s met bios aanpassingenD-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:26:
[...]
Mooi hoor, je kunt de hobby dus niet met rust laten?
![]()
Hier even snel een set-up in elkaar gezet: https://goo.gl/Xy8aNV met twee RX570's. Ik kom nog stukken goedkoper uit dan ik dacht.. Dus hier kan ik al zo'n 60 Mh/s mee halen (met wat tweaken)?
Ja, voor Multi purpose snap ik het wel. Mijne is natuurlijk dedicated voor mining.pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:49:
[...]
Draaide ik ook, maar PLEX doet transcoden via CPU dus dat heb ik wel nodig als ik 4 of 5 1080p streams wil encoden. Aangezien @D-Ed het als kantoor PC gebruikt, misschien ontwikkelaar is? dan wil je ook wel een i5 of i7 voor draaien van visual studio/ compilen van code bijvoorbeeld. Maar idd een celeron kan het goed af. Ik heb altijd een NAS/ Miner combinatie gehad vandaar de wat krachtigere CPU, maar dat is zeker niet nodig
Heb o.a. dit draaien (uiteraard nog geheugen, ssd, gpu's en de rig zelf toevoegen)
1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 38,90 | € 38,90 |
1 | MSI Z270-A Pro | € 101,95 | € 101,95 |
1 | Corsair RM1000x Zwart | € 158,50 | € 158,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 299,35 |
Persoonlijk zou ik nooit voor een 13 of 19 GPU gaan.mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Kan je misschien de exacte link sturen?
Ten eerste kan je wel gezeur hebben met windows, die mogelijk niet alle kaarten herkent.
Ten tweede moet je drie PSU's op zo'n moederbord aansluiten.
Ten vierde moet je een gigantische case bouwen voor je 19 gpu's
Ten vijfde, ik heb ten derde overgeslagen blijkbaar.
Ja klopt, zulke setups zijn heel normaal voor echte miners. Ik had eerst een 6x 1060 miner met een celeron en 4gb geheugen bijvoorbeeldHyp Hyper schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Ja, voor Multi purpose snap ik het wel. Mijne is natuurlijk dedicated voor mining.
Heb o.a. dit draaien (uiteraard nog geheugen, ssd, gpu's en de rig zelf toevoegen)
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Celeron G3900 Boxed € 38,90 € 38,90 1 MSI Z270-A Pro € 101,95 € 101,95 1 Corsair RM1000x Zwart € 158,50 € 158,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 299,35
Ik zou dan inderdaad 2 kleinere rigs bouwen ipv 1 grote. Heb je ook meteen wat redundancy.pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Persoonlijk zou ik nooit voor een 13 of 19 GPU gaan.
Ten eerste kan je wel gezeur hebben met windows, die mogelijk niet alle kaarten herkent.
Dank dank! Ik reageer later dit weekend weer want moet nu de deur uit maar ik ga je winkelmandje zeker in beraad nemen!pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Ja deze setup kost 1690 met monitor. Als je letterlijk mijn winkelmandje van een eerdere post gebruikt + 640 euro aan videokaarten en een monitor van 200 euro? kom je ongeveer hetzelfde uit. Zal 100-200 euro schelen denk ik. Ja ik kon het inderdaad niet met rust laten. Ik heb goed geminet op ETN maar vind het wel leuk om wat erbij te snoepen nog. Je kan er inderdaad 58-61mh's mee halen, beetje afhankelijk van het type geheugen. Samsung doet het het best, maar die zie je maar zelden. Micron en Hynix ook wel, Elpida wat minder. Ik heb zelf 2x elpida geheugen en ik haal toch nog 30mh/s met bios aanpassingen
Wat denken jullie van de Decred & SiaCoin miners:
https://obelisk.tech/
Hier toevallig van Obelisk.
Ook Bitmain: https://shop.bitmain.com/...0116164357365a2ljX8gx06D3
En Halong: https://halongmining.com/shop/dragonmint-b52-blake2b-miner/
Hebben SiaCoin miners gemaakt. Blijkbaar is er eindelijk een goede hardware oplossing voor het Blake PoW algoritme wat voor GPU's niet rendabel was.
Bitmain heeft waarschijnlijk de FPGA's van oude Bitcoin ASICS aangepast.
SiaCoin gaat een Huge increase in mining power krijgen zo te zien, weet even niet meer hoe dat zit met inflatie van SiaCoin, maar die is niet afhnakelijk van de Total Hash-rate als ik mij goed herinner. Voor het product van SiaCoin is dit wel een goed vooruitzicht, ik ga geen SiaCoin miners kopen omdat er gewoon teveel van komen, prijzen nu klinken interessant, maar uiteindelijk zal dat wat tegen gaan vallen. Ik koop deze coin denk ik.
Nu over naar Decred, één van mijn persoonlijk favorieten, werkt met een andere variant op het Blake algoritme. Wat zijn jullie meningen over deze Obelisk miner voor Decred? En iemand toevallig andere Decred miners gespot, net zoals ik bij Sia heb gezien?
Laat graag even jullie meningen en ideeën hierover achter.
Hebben SiaCoin miners gemaakt. Blijkbaar is er eindelijk een goede hardware oplossing voor het Blake PoW algoritme wat voor GPU's niet rendabel was.
SiaCoin gaat een Huge increase in mining power krijgen zo te zien, weet even niet meer hoe dat zit met inflatie van SiaCoin, maar die is niet afhnakelijk van de Total Hash-rate als ik mij goed herinner. Voor het product van SiaCoin is dit wel een goed vooruitzicht, ik ga geen SiaCoin miners kopen omdat er gewoon teveel van komen, prijzen nu klinken interessant, maar uiteindelijk zal dat wat tegen gaan vallen. Ik koop deze coin denk ik.
Nu over naar Decred, één van mijn persoonlijk favorieten, werkt met een andere variant op het Blake algoritme. Wat zijn jullie meningen over deze Obelisk miner voor Decred? En iemand toevallig andere Decred miners gespot, net zoals ik bij Sia heb gezien?
我的名字是Mirno
https://www.reddit.com/r/..._sold_close_to_15000_a3s/mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:59:
Wat denken jullie van de Decred & SiaCoin miners:
Dus als China alle leveringen krijgt, gaat het hard en loopt je profitability snel omlaag.
Beetje tweaker kan hier wel oplossingen voor vinden.
Des noods een combi tussen AMD en Nvidia, als er de mogelijkheid is zou ik altijd voor zoveel mogelijk aansluitingen gaan. Ook al lukt het op dat moment om er technisch gezien 6 aan te sluiten, je kan Nvidia en AMD redelijk makkelijk combineren. Dus 6x AMD en 6x Nvidia is geen enkel probleem. Nvidia kaarten zijn met de windows drivers geloof ik zelfs limitless (correct me if i'm wrong).
Meerdere GPU's ontkomt je vaak niet aan. Is vaak ook niet zo'n probleem naar mijn mening. Die rekjes (€50-100) hebben aan 2 kanten ruimte voor GPU's. Even blokje ertussen of draadje doorverbinden en klaar voor gebruik.
Des noods een combi tussen AMD en Nvidia, als er de mogelijkheid is zou ik altijd voor zoveel mogelijk aansluitingen gaan. Ook al lukt het op dat moment om er technisch gezien 6 aan te sluiten, je kan Nvidia en AMD redelijk makkelijk combineren. Dus 6x AMD en 6x Nvidia is geen enkel probleem. Nvidia kaarten zijn met de windows drivers geloof ik zelfs limitless (correct me if i'm wrong).
Meerdere GPU's ontkomt je vaak niet aan. Is vaak ook niet zo'n probleem naar mijn mening. Die rekjes (€50-100) hebben aan 2 kanten ruimte voor GPU's. Even blokje ertussen of draadje doorverbinden en klaar voor gebruik.
pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Persoonlijk zou ik nooit voor een 13 of 19 GPU gaan.
我的名字是Mirno
Mee eens,aKra schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:01:
[...]
https://www.reddit.com/r/..._sold_close_to_15000_a3s/
Dus als China alle leveringen krijgt, gaat het hard en loopt je profitability snel omlaag.
Maar er wordt veel gespeculeerd over Bitmain, Obelisk heeft veel minder miners. Bitmain zou domineren. Maar veel mensen weten niet dat Halong ook mee gaat spelen.
De profits zullen inderdaad fors omlaag gaan, bij Siacoin wel.
Maar wat zijn de gedachten over Decred?
我的名字是Mirno
Sluit me vooral aan bij wat pongthamong al gezegd heeft. Voor mezelf als hobby miner zou ik nooit met meer dan 6-8 gpu's per RIG minen vanwege beheersbaarheid/setup etc.mirno schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Kan je misschien de exacte link sturen?
Het is een beetje een moment opname. Toen de bitcoin zo erg hoog stond zat je met nicehash 30 % boven de rest en eerder deze week was het andersom. Nu de bitcoin weer wat opkrabbelen (inclusief de altcoins) gaat het weer een stuk omhoog met nicehash. Ik zit nu gemiddeld op 0.0025 btc per dag met 5 1070s. 2 weken geleden was dat 0.0035 en eergisteren was dat 0.0019.Knul schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:37:
Hoeveel scheelt het nou daadwerkelijk tussen NiceHash en andere miners? Als ik op Whattomine kijk zou ik zo'n 8 dollar per dag moeten kunnen verdienen, maar met NiceHash zit ik nu rond de 4 dollar per dag. Moet wel zeggen dat ik NiceHash erg eenvoudig vindt; gewoon aanzetten en klaar. Zijn er miners die (net zo) simpel zijn en een hogere winst geven?
Ook kun je gratis btc naar Coinbase sturen wat je weer via gdax terug kunt sturen in fiat waardoor je zo goed als fee vrij btc naar euro kan omzetten. Let wel, dit heb ik zelf (nog) niet gedaan maar op de reddit van nicehash staat wel hoe het moet.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
als iemand nog een RX570 zoekt, heb er nog 1 over (splinternieuw). ga toch met NVidia verder minen, om alles simpel te houden (geen 2 soorten drivers/miners etc onderhouden in 1 systeem)
Ik heb op dit moment een heel simpel office pc'tje die ik evt voor minen wil gaan gebruiken. Ik zal dan uiteraard een videokaart erbij dienen te prikken en evt de voeding upgraden. Maar zou ik met deze basis wat kunnen of adviseren jullie echt een andere cpu/moederbord?
1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Inter-Tech WN-51 Draco | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung S24E650PL Zwart | € 175,- | € 175,- |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 84,- | € 84,- |
1 | be quiet! System Power B8 300W | € 33,50 | € 33,50 |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 85,50 | € 85,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 493,90 |
Cpu en mobo is meer dan goed genoeg om te kunnen minen. Je kunt er 3kaarten(2met risers) op aansluiten mocht je dat willen,mits ie alle 3 wordt ondersteunt.
[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 19-01-2018 17:35 ]
|2600k|Asus 290|
Welke kaart adviseren jullie? Het is een micro atx dus weet zo niet direct of alles erop past
WOW !!! Da's een goede deal ! Ik zou zo zeker starten, wanneer je twijfelt met Windows check dan ook eens Smos (Simplemining.net). Gewoon aan het einde van de dag USB stickie in de PC en booten van stick. Verder te configureren vanaf je telefoon, mac etc etcD-Ed schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:38:
Stroom zit bij de huur van ons kantoor in en ik wil de pc dan ook 24/7 aan laten staan (staan ook wat servers en andere apparatuur dus dat zal niet zo spannend zijn tov de andere apparatuur).