Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je dat dat de beste asic is om nu te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10 11:59
Ik ben niet de eigenaar achter volgende website, maar ik deel hem wel even.
http://www.ultracoinlottery.com/

Iemand al deelgenomen aan dit concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:50
Staat nergens wat het verbruik is van dat knc ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van deze announcement:
http://alpha-t.net/wp-con...4/03/20th-march-20144.jpg

Ik weet ook niet goed of ik nou een SHA of scrypt ASIC moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:18:

mmm upgrade naar 90 mh/s. Dat maakt de keus weer wat complexer. Hoewel je dit ding zelf kan gaan halen in de UK wat ook zijn voordelen heeft tov de knc.
Ik ga zo eens bellen met iemand die een preoder van de 25, dus nu 90 heeft staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 11:09
Ws is het al een keer gevraagd maar ik kan het niet terugvinden. Waar is de "del *.bin" in de .bat file voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:18:

Heb zelf ook een 25 MH pre order nu dus een 90 MH :*) ... zal een kwestie van tijd zijn. Wie de eerste levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
DW2005 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:35:
Ws is het al een keer gevraagd maar ik kan het niet terugvinden. Waar is de "del *.bin" in de .bat file voor?
Dit verwijderd je .bin bestand in desbetreffende map. Een oude/corrupte bin kan je prestaties negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 11:09
vsy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:16:
[...]

Dit verwijderd je .bin bestand in desbetreffende map. Een oude/corrupte bin kan je prestaties negatief beinvloeden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:38

lf2

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:04:
[...]

Heb zelf ook een 25 MH pre order nu dus een 90 MH :*) ... zal een kwestie van tijd zijn. Wie de eerste levert...
Kunnen ze de nieuwe generatie coins aan ? Ben je niet bang dat opeens iedereen weer massaal op nieuwe coins gaat die de asic niet ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als de devs beslissen om een hard fork in te voeren waarbij het algoritme van scrypt naar scrypt-jane evolueert? Ze doen het nu al om oa de block reward aan te passen. Meest recente announcement is Max Keiser's coin bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
In vergelijking met het aantal gpu's is dat zo ongeveer 100 stuks 290X. Wat er over een paar maanden in cryptoland gaat gebeuren is echt koffiedik kijken. Het veranderd zo snel.

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lf2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:21:
[...]

Kunnen ze de nieuwe generatie coins aan ? Ben je niet bang dat opeens iedereen weer massaal op nieuwe coins gaat die de asic niet ondersteunt ?
Ja dat is inderdaad de gok. Vooralsnog ondersteunen ze alleen Scrypt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Als de omzetting komt naar N of Jane laat ze dat nu dan direct maar doen want atm is het al knap droevig op gewoon scrypt. Ik moet me nu gaan verdiepen in andere coins of de stekker gaat eruit dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren m'n mining farm voorzien van 3 Gridseeds.
Leuke dingetjes, hebben me 200 euro per stuk gekost en doen 375 KH/s op 888Mhz OC per stuk. Verstoken ca 10 watt per stuk.
Is overigens niet weggelegd voor de gemiddelde miner, het installeren van die dingen is een pain in the a.... Tipje: Gebruik bfgminer en niet cgminer: http://cryptomining-blog....on-gridseed-5-chip-asics/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Voor iedereen die trouwens nog 0% fee for life wilt.
http://www.reddit.com/r/f...nent_0_fees_join_our_flt/

Aanmelden op bitember en je naam doorgeven en je krijgt 0% fee op al hun pools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar jullie gaan dus voor de scrypt asics en niet de btc asics meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben nooit geïnteresseerd geweest in BTC Asics. Die markt is verzadigd. Scrypt asics komen pas net op.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:50
die alpha-t dingen zien er wel veelbelovend uit. Inderdaad jammer dat ze alleen scrypt aan kunnen...
Eigenlijk is het dan alleen interessant voor LTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Pusherman_ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:23:
die alpha-t dingen zien er wel veelbelovend uit. Inderdaad jammer dat ze alleen scrypt aan kunnen...
Eigenlijk is het dan alleen interessant voor LTC...
Ik ben ook alleen maar geïnteresseerd in LTC ;) De hoeveelheid alt-coins is echt belachelijk. Wat hebben we inmiddels allemaal, MarioBrosCoin ga zo maar door. Wie wilt die dingen?
Ik zet echter vraagtekens bij de validiteit van alpha-t. Ik geloof best dat ze actief bezig zijn met R&D voor hun scrypt miner, ik geloof alleen de waardes die ze geven niet. Bovendien twijfel ik ten zeerste of ze in July uit kunnen leveren. Ik ben bang dat dit een gevalletje Butterfly Labs V2 gaat worden (1 jaar vertraging, genoemde hashrates niet waar gemaakt).

Neem bijvoorbeeld dit (enige) officiële filmpje van Alpha-T op YouTube en luister eens wat de beste man te zeggen heeft:
YouTube: Alpha Technology Scrypt ASIC Chip POC Video
Dat bord heeft dus blijkbaar 20 cores en hasht met 43KH/s. Hun miner krijgt 128 cores, ofwel 500KH/s (zegt hij zelf). Maar door "future optimizations" is een hogere snelheid haalbaar....
Juist ja. Van 500KH/s naar 16MH/s in 6 maanden tijd (filmpje stamt uit Januari).... Ik moet het nog zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Houd er rekening mee dat wanneer de scrypt asics er zijn er meteen geen bestaansrecht voor scrypt coins (of in ieder geval LTC) meer is. LTC werd ontwikkeld om centralisatie van miningpower door asics voor bitcoin te voorkomen. Nu er asics voor komen is dat bestaansrecht weg. Ltc voegt verder ook niks toe aan bitcoin behalve de wat kortere transactietijd.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar alleen dat het kan gaan gebeuren: ltc gaat dood.

[ Voor 12% gewijzigd door rapsac op 21-03-2014 15:47 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

In je redenatie zit een kern van waarheid. Vraag is echter waarom LTC dood zou moeten gaan zodra er asics voor scrypt komen. Beide valuta kunnen toch gewoon naast elkaar bestaan? Net zoals de Dollar naast de Euro kan bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Yup, daarom kan ik ook niet zeggen wat de koers van ltc gaat doen. In hoeverre zullen de gebruikers dit als een terminaal probleem van ltc zien?
Maar er zijn op dit moment 2 groepen gebruikers van ltc, de beleggers/speculanten en de miners. De miners als groep vallen weg en gaan naar een andere coin. Daarmee verlies je in 1 klap een hoop supporters. Ik denk dat de koers flink gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik was net aan het uitzoeken waarom mijn systeem ssd al weer bijna vol is. Blijkt dat de BTC / LCT en doge wallet bij elkaar bijna 20 GB aan discspace opeten. Is dat normaal ??

En is er een wallet die dit niet doet ?? voor btc heb ik inmiddels multibit nu maar voor ltc en doge ?

mbt de alpha asic

kwam net dit tegen

https://www.betarigs.com/rig/1537

true or false ?

want volgens de history zou deze er dus al sinds 17-2 zijn.....waarom dan geen uitlevering van de volledige producten ???

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 21-03-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rapsac schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:29:
De miners als groep vallen weg en gaan naar een andere coin. Daarmee verlies je in 1 klap een hoop supporters. Ik denk dat de koers flink gaat zakken.
Correctie; De GPU Miners vallen weg. De asic miners zullen blijven.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap je gedachte gang en ben niet pro/contra LTC, ik denk gewoon mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:15:
ik was net aan het uitzoeken waarom mijn systeem ssd al weer bijna vol is. Blijkt dat de BTC / LCT en doge wallet bij elkaar bijna 20 GB aan discspace opeten. Is dat normaal ??
Ja, dat is normaal. Je download op den duur de hele blockchain.
Er zijn wel wallets die dit niet doen zoals Electrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Freekers schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:46:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je gedachte gang en ben niet pro/contra LTC, ik denk gewoon mee :)
Ja, maar dat zijn er maar weinig in vergelijking met gpu miners. Het blijft koffiedik kijken, maar ik verwacht geen lang leven meer voor ltc. In december vorig jaar dacht ik nog dat ltc het helemaal ging maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
Freekers schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:46:
[...]

Volgens mij was het hele idee achter mining dat je met relatief eenvoudige consumentenelectronica welke beschikbaar is voor veel mensen de cryptocoins kunt genereren. Nu is BTC het startpunt en die coin zal, hoewel de koers aardig ingezakt is de laatste tijd, waarschijnlijk wel een tijd uitzingen. Het is ook de coin waar je op sommige plaatsen daadwerkelijk iets kunt mee kunt kopen.

Toen de SHA asics kwamen was de mining markt op consumenten electronica kapot. Daarvoor zijn de Scrypt based coins uitgevonden. Uitereraard, er zijn meer aanpassingen maar die zijn niet zo schokken dat de Scrypt coins bestaansrecht hebben als hun primaire functie wegvalt: weer kunnen minen op consumentenelectronica. Daarvoor in de plaats komen nu weer andere algoritmes. Of die doorbreken is koffiedik kijken.

Dat mensen asics bouwen en/of kopen is volkomen begrijpelijk, immers als je als eerste over de nieuwe technieken beschikt heb je daar tijdelijk de voordelen mee. Maar het maakt helaas wel het hele mining wereldje kapot. Ik mine inmiddels ook Scrypt-N, ik krijg de stroomkosten er anders niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Scrypt-Jane please =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die hun stroomkosten willen reduceren en in het bezig zijn van MSI R9 280X Gaming OC 3GB, met serienummer 602-V277-31SB-1402065411 en BIOS v015.042.000.000.003435: @Litecointalk

Ipv 320W à 375W (afhankelijk van de temperatuur en fanspeed) lekker op 215 à 240W draaien voor Scrypt (per GPU excl. verbruik CPU, mobo, fans). Scheelt wat aan kosten ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/buRc0eE.png
Gebaseerd op metingen met een "Elix" Plug-In Energy Meter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
kan iemand me een betrouwbare site geven waar ze miners hebben die in stock zijn?
Het liefst boven 200GH/z want anders heb je er niks aan.

Want ik kom op veel sites maar durf daar niks te bestellen enw eet niet of het goede miners zijn.
Vraag me ook af hoe de avalon miners zijn ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45
theduke1989 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:46:
kan iemand me een betrouwbare site geven waar ze miners hebben die in stock zijn?

Want ik kom op veel sites maar durf daar niks te bestellen enw eet niet of het goede miners zijn.
anders doe je ff zelf wat onderzoek voor je wat koopt?
als je echt geinteresseerd zou zijn om zon ding te kopen, dan zou je dat sowieso wel doen lijkt me....
non-post dus -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
waarom denk je dat ik dit post dan?
Juist omdat ikh heb gezocht anders zou ik er niet over beginnen maar goe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 09:11
Ik snap er geen kont van.

Ik ben bezig met vertminer 0.5.2

De ene keer start hij mijn 2 kaarten normaal op en minen ze netjes 330 per kaart.
De tweede keer loopt de 2e kaart opens maar 20 kHz/s.

Na dingen verandere doet die het opeens weer half.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:56:
waarom denk je dat ik dit post dan?
Juist omdat ikh heb gezocht anders zou ik er niet over beginnen maar goe :)
Op Litecointalk & Bitcointalk ga je meer feedback vinden over de verschillende bedrijfjes. Sommigen zijn daar ook absoluut afgeragen wegens scam of andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Mich schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:57:
Ik snap er geen kont van.

Ik ben bezig met vertminer 0.5.2

De ene keer start hij mijn 2 kaarten normaal op en minen ze netjes 330 per kaart.
De tweede keer loopt de 2e kaart opens maar 20 kHz/s.

Na dingen verandere doet die het opeens weer half.
Meer mensen met dit probleem?
Ja
1) .bin bestanden uit vertminer map wissen, hierna evt reboot
2) deze stap indien vorige niet werkte. Een scherm aansluiten op desbetreffende kaart blaast leven in extreem lage hash

[ Voor 3% gewijzigd door Spacewide op 22-03-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ultracoin is asic resistent. Heel stabiele coin en devs zijn actief.

Net hetzelfde voor Vertcoin. Door het nieuws van die KNC miners las je links en rechts in blogs en nieuws heel wat over Vertcoin stabiliteit en verdere voordelen. Hierdoor is VTC ook plots gestegen in prijs.

Ultracoin & Vertcoin minen :)

Vertminer is nu ook compatibel met CGwatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik kwam op dit uit:
http://www.aliexpress.com...ine-180GH/1724756979.html

nu weet ik niet of dit een vertrouwde verkoper is aangezien er geen comments zijn van hoe het is verlopen etc. Maar Aliexpress kennende kan je gewoon je geld terug krijgen ??????

en als ik coinwarz moet geloven zou ik per maand +/- 400USD moeten verdienen al kan dat sowieso niet waar zijn denk ik....

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 22-03-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:07:
Ik kwam op dit uit:
http://www.aliexpress.com...ine-180GH/1724756979.html

nu weet ik niet of dit een vertrouwde verkoper is aangezien er geen comments zijn van hoe het is verlopen etc. Maar Aliexpress kennende kan je gewoon je geld terug krijgen ??????

en als ik coinwarz moet geloven zou ik per maand +/- 400USD moeten verdienen al kan dat sowieso niet waar zijn denk ik....
Jij loopt nou al 2 maanden te vervelen met je "wat moet ik kopen" gespam hier. Man, koop iets of koop iets niet. Voor de duizendste keer, in de miningwereld geldt als geen anders dat tijd geld is. Je had al 2 maanden bezig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
er zijn er zoveel daarom :O dan is het moeilijk om te kiezen .
Maar oke i know enough here around ;) now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 23:31
Ray schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:28:
[...]

mmm upgrade naar 90 mh/s. Dat maakt de keus weer wat complexer. Hoewel je dit ding zelf kan gaan halen in de UK wat ook zijn voordelen heeft tov de knc.
Ik ga zo eens bellen met iemand die een preoder van de 25, dus nu 90 heeft staan :*)
Bellen? En dan? Wat schiet je daar nou mee op? Ik zou iig sowieso altijd voor KNC gaan. Die hebben al een reputatie. Ik zou zo'n nieuw bedrijf nooit vertrouwen. Dat bericht van ze lijkt meer op een wanhopige poging om niet iedereen hun preoders te laten cancelen. Ze zijn gewoon compleet overrompeld door de announcement van KnC. Geen idee of Alpha-T eerder levert, dat is ook nog maar de vraag.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:38

lf2

Denk dat minen nog echt alleen voor hobbysten is met deze opbrengsten. Nog verder onder druk. Je kan bijna net zo goed ltc gaan minen ATM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
lf2 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:53:
Denk dat minen nog echt alleen voor hobbysten is met deze opbrengsten. Nog verder onder druk. Je kan bijna net zo goed ltc gaan minen ATM
Zeer topicgerelateerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Spacewide op 22-03-2014 17:26 . Reden: boeman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

adros schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:50:
[...]

Bellen? En dan? Wat schiet je daar nou mee op? Ik zou iig sowieso altijd voor KNC gaan. Die hebben al een reputatie. Ik zou zo'n nieuw bedrijf nooit vertrouwen. Dat bericht van ze lijkt meer op een wanhopige poging om niet iedereen hun preoders te laten cancelen. Ze zijn gewoon compleet overrompeld door de announcement van KnC. Geen idee of Alpha-T eerder levert, dat is ook nog maar de vraag.
De geen die de preorder(s) heeft is zelf naar de UK geweest om daar de situatie te bekijken (het gaat niet om 1 stuks....) en heeft er vertrouwen in. Hij heeft me toen al voorgesteld mee te doen.

het blijft inderdaad een gok maar aangezien ik geen tijd heb om echt coins uit te zoeken en verschillende scrypts te configureren moet ik het hebben van verhuur of mulitpools ......

Dus ik heb mijn Rig in de verkoop gezet V&A aangeboden: Mining Rig 4,5 Mh/s en gooi de koers om naar Asic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:48

Thomg

Aww yiss

Ben weer een beetje uit de loop en zag ineens dat VTC zich weer hersteld had.

Ik had 190 VTC in de ijskast gezet, zo te zien was dat een goede keus :7

Omhoog met die koers!

Als UTC nou ook eens wat omhoog ging, heb er daar nu onderhand ook al 1100 van.

In ander nieuws, VTC minen gaat em niet worden. Diff is echt gestoord nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 23-03-2014 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

theduke1989 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:46:

Vreemd genoeg? Marktplaats ... Avalon en Antminer S2 zijn goed te doen. Kijk anders ook op V&A van bitcointalk.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:36:
[...]

Jij loopt nou al 2 maanden te vervelen met je "wat moet ik kopen" gespam hier. Man, koop iets of koop iets niet. Voor de duizendste keer, in de miningwereld geldt als geen anders dat tijd geld is. Je had al 2 maanden bezig kunnen zijn.
whehe bekend gevoel anders hoor. Zit zelf ook nogsteeds op de wip wat te doen. Die Prospero X1 leek me echt helemaal te gek 2 maand geleden. (geen flauw idee of die uberhaupt al geshipped is). 450 euro voor 100GH/s ASIC BTC miner. Is nu alweer achterhaald. Heb op dit moment mijn zinnen gezet op Gridseeds. Wanneer je goed zoekt gaan ze al voor 200euro over de toonbank. En MinerEU.com (uit UK) heeft ook leuke prijzen. Of google even op "AsiaBTC" (voor een complete kit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu nog een Radeon 5850, heeft het zin om ergens mee te minen? Ik probeerde net even VertCoin maar ik heb overal een te lage bijdrage om iets te krijgen begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
Thomg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 04:05:
Ben weer een beetje uit de loop en zag ineens dat VTC zich weer hersteld had.

Ik had 190 VTC in de ijskast gezet, zo te zien was dat een goede keus :7

Omhoog met die koers!

Als UTC nou ook eens wat omhoog ging, heb er daar nu onderhand ook al 1100 van.

In ander nieuws, VTC minen gaat em niet worden. Diff is echt gestoord nu.
Ff geduld nog met utc als de n-factor verandert wordt na 6 april, dan zal waarschijnlijk de waarde ook omhoog gaan.

Gister nog wat getweaked qua wattage, van 1074W naar 967W (2rigs) gegaan :) met name de mem kun je flink omlaag gaan zonder hashrate in te leveren.
Coreclock verlagen scheeld ook veel met minimale verandering in hashrate.
7950 draait nu 970mV @980/1000@100kh/s

Alleen jammer dat Nitro meer dan 51% hashrate heeft.
http://bitgo.pw/utc/

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 23-03-2014 11:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
De setup draait nu al redelijk stabiel,

Maar 1 gpu lijkt het niet goed te doen, de rest draait rond de 775Khs.
mar deze draait maar op 4Khs.

setup:
6x saphire r9 290
1x 1000w corsair rm
2x 850w corsair rm
8gb crucial balistix

"api-listen" : true,
"intensity" : "20",
"vectors" : "1",
"worksize" : "256",
"kernel" : "scrypt",
"auto-fan" : true,
"fan" : "75-95",
"temp-cutoff" : "85",
"temp-overheat" : "75",
"temp-target" : "70",
"expiry" : "30",
"gpu-dyninterval" : "7",
"log" : "5",
"queue" : "1",
"retry-pause" : "5",
"scan-time" : "30",
"scrypt" : true,
"temp-hysteresis" : "3",
"shares" : "0",
"shaders" : "1792",
"thread-concurrency" : "24768",
"gpu-thread" : "1",
"gpu-engine" : "1020",
"sharethreads" : "32",
"lookup-gap" : "2",
"gpu-powertune" : "20",
"gpu-memclock" : "1400"
}

enige sugesties?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Je shaders kloppen niet. Op 0 zetten of de juiste aantal ingeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Bullus op 23-03-2014 12:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:48

Thomg

Aww yiss

Maakt niet uit, word toch genegeerd.
Zou gewoon beeldscherm forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik zag toevallig sata btc pro kit risers

http://www.asrock.com/mb/spec/card.asp?Model=BTC%20PRO%20Kit

Toch aardig wat er met 750ti eruit geperst kan worden bij keccak, 64kh/s.
Ben benieuwd naar de wattage.
http://www.overclock.net/...-mining/540#post_21955187

[ Voor 46% gewijzigd door Bullus op 23-03-2014 13:02 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Thomg schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:48:
Maakt niet uit, word toch genegeerd.
Zou gewoon beeldscherm forceren.
hoe forceer ik dit?
ik gebruik bamt/smos linux

ik krijg nu dit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/exRVK2D.png

[ Voor 13% gewijzigd door Nock372 op 23-03-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Noobvraag: hoe zie ik of wat m'n GPU aan het doen is daadwerkelijk coins oplevert? Ik heb net 10min met 250Mhash zitten minen volgens cgminer maar de website van de pool geeft aan dat de worker niks doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Soms duurt het een tijdje voor dat de coins bij unconfirmed komen te staan. Duurt soms ff voordat een block wordt gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nee, het wil niet meer... cgminer blijft bij starten even hangen en dan loopt ie vast met "cgminer.exe has stopped working" :{

GUIMiner blijft ook hangen, die wil niet connecten oid.

[ Voor 255% gewijzigd door Cartman! op 23-03-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Cartman! schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:11:
Noobvraag: hoe zie ik of wat m'n GPU aan het doen is daadwerkelijk coins oplevert? Ik heb net 10min met 250Mhash zitten minen volgens cgminer maar de website van de pool geeft aan dat de worker niks doet :?
heb je wel accepted shares geproduced? want je kan wel alleen naar de snelheid kijken, maar als je alleen errors/rejects maakt dan zegt dat natuurlijk weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb wel accepted shares ja maar het probleem is dat ik nu maar ~16 khashes doe op een Radeon 5850 met sgminer, dat lijkt me veel te laag. cgminer loopt vast voordat ie begint met minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Cartman! schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:10:
Ik heb wel accepted shares ja maar het probleem is dat ik nu maar ~16 khashes doe op een Radeon 5850 met sgminer, dat lijkt me veel te laag. cgminer loopt vast voordat ie begint met minen.
heb je al een reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Uiteraard, amd driver uninstall, nieuwste driver gepakt maar zelfde probleem. Het stomme is dat ik de eerste poging wel veel khashes kreeg en de temperatuur opliep tot ~80 graden en nu komt ook t aantal graden niet boven de 65 meer uit, alsof ie gewoon niet z'n best doet zegmaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Cartman! schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:19:
Uiteraard, amd driver uninstall, nieuwste driver gepakt maar zelfde probleem. Het stomme is dat ik de eerste poging wel veel khashes kreeg en de temperatuur opliep tot ~80 graden en nu komt ook t aantal graden niet boven de 65 meer uit, alsof ie gewoon niet z'n best doet zegmaar :D
hmm vaag, je gebruikt wel precies dezelfde settings neem ik aan?
Als de clocks volgens sgminer goed staan dan zou het moeten werken lijkt me ..
Je kan nog ff proberen de bin file te deleten in de sgminer folder, wellicht dat dat helpt anders weet ik het zo snel ook ff niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb een andere versie van cgminer gedownlad en die doet t wel. Heb de settings gepakt die voor mn 5850 goed moeten zouden zijn en nu doet ie 300khash, stuk beter :) thanks voor de hulp.

Edit: zakte net naar 30 maar nu weer op 50, ik begrijp t nog niet helemaal hoe dit nu werkt... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 23-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/76cPIG6.jpg
Dit is wat ik nu krijg.

Ik vind het echt vreemd van die gpu 2, die zegt dead en HW:1
Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Onstabiele kaart door te lage spanning of te hoge kloksnelheid. Als je CGMiner restart zal het waarschijnlijk wel weer werken en anders na een reboot sowieso, maar dus even spanning of kloksnelheid aanpassen en opnieuw proberen als het probleem vaker voorkomt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-10 23:31
-The_Mask- schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:38:
Onstabiele kaart door te lage spanning of te hoge kloksnelheid. Als je CGMiner restart zal het waarschijnlijk wel weer werken en anders na een reboot sowieso, maar dus even spanning of kloksnelheid aanpassen en opnieuw proberen als het probleem vaker voorkomt.
klopt. Ik heb dit ook bij 1 van de kaarten bij 1 van mijn rigs. Als ik hem een stukkie lager laat hashen is hij wel stabiel. Ik vind die temps overigens ook behoorlijk hoog. Mensen zeggen wel dat videokaarten standaard wel 90+ c moeten aankunnen maar uit ervaring zou ik die kaarten toch niet veel hoger dan 78c laten draaien. Ik heb veel instabiliteit gehad met vooral de Dual-X bij hogeren temps als 78c.

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die instabiliteit zal niet aan die 78 graden hebben gelegen kan zijn dat het iets anders is geweest dat nog veel warmer als 78 graden werd of iets niet temp gerelateerd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
hmm, hoe pas ik het voltage aan in bamt linux? voor enkel die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hele nacht Vertcoin gemined, kijk ik vanmorgen is er niks uitbetaald op m'n wallet (Address unseen in network) :{ Ik heb bij die pool wel de hele tijd als "active miner" gestaan. Zou de owner van die pool me gewoon genaaid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik neem aan p2pool?
Meestal duurt het wel een tijdje, maar je adres zou pas te zien zijn als er een block gevonden is en uitbetaald wordt. Ff kijken bij de last block wanneer er 1 gevonden is.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Was een p2pool inderdaad, misschien nog even afwachten maar mijn aanname was dat er in die 12 uur toch wel een keer een block gevonden zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
De diff is wel flink gestegen en weet niet wat de p2poolhashrate was.
adress klopt wel?

Kreeg je veel accepted shares of juist veel stales?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
Bij p2pool kijken of de geraporteerde hashrate max. 20% lager is dan de hashrate volgens je programma. Is die lager en heb je ook een DOA% die groter is dan het gemiddelde van de pool verlaag dan je intensity met 1 of 2 en kijk of dat helpt.
Volgens mij krijg je een share target toegewezen. Dit houd in dat je een accepted share met een bepaalde difficulty moet geven voordat je opgenomen wordt in de lijst met kandidaten voor uitbetaling. Daardoor kan het langer duren voor je je 1e uitbetaling krijgt. Dit wordt gecompenseerd doordat je wanneer je stopt met minen nog steeds een tijd uitbetaald wordt.
Kies altijd de pool die de beste ping heeft (en lage fees ;) ) en kijk of je --queue 0 --scan-time 1 --expiry 1 in je .bat of .conf hebt.
En als laatste vul zelf de difficulty in door je hashrate (in kh/s) te vermenigvuldigen met 0.00000116414 en die achter je walletadres te zetten, zie bv. http://www.reddit.com/r/d...p2pool_manual_difficulty/

[ Voor 13% gewijzigd door rapsac op 24-03-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Oef, een hoop vragen. Ik heb alleen een hashrate gezien op de pagina van 130Khash van mijzelf en een andere miner die 1,1Mhash deed en een failure percentage van 1,9% oid wat voor Vertcoin normaal schijnt te zijn begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb alweer een nieuwe coin in het vizier om te minen, jullie? :)
Vanavond de launch van Blitzcoin, ook de moeite om eens te checken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik zou het momenteel echt niet weten dus alle tips zijn zeer welkom!

ach vanavond dan ook maar eens aan de Blitz :) maak ik toch nog een keer een launch mee.

Ik heb al een account gemaakt op dedicated pool. is dat een goede keuze of ??

[ Voor 55% gewijzigd door Ray op 24-03-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Dennahz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:03:
UTC. Waarde is niet zo sterk atm, maar 06/04/2014 verhoging nfactor. Ik heb er een goed gevoel bij.

De dalingscurve ziet er "gezond" uit. Maw, geen massadumpcurve.

Deze coin is scrypt-jane en voorbeelden kan je in dit topic vinden van configs

[ Voor 17% gewijzigd door Spacewide op 24-03-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Dennahz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:03:
klopt die wou ik ook gaan minen, is maar 7 dagen te minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorss schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:52:
[...]

klopt die wou ik ook gaan minen, is maar 7 dagen te minen
Yes, hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn MSI Afterburner 3.0.0 beta 18 geeft aan dat hij per 28-3 verloopt. Hebben meer mensen deze melding en is er al een nieuwere versie van?
Op de site van MSI namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

BounceMeister schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:16:
Mijn MSI Afterburner 3.0.0 beta 18 geeft aan dat hij per 28-3 verloopt. Hebben meer mensen deze melding en is er al een nieuwere versie van?
Op de site van MSI namelijk niet.
Enige oplossing om deze melding kwijt te raken lijkt het terugzetten van je systeemdatum te zijn. Ik heb ook nog geen update kunnen vinden.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

weet iemand of , als ik via amsterdam.eu.stratum.dedicatedpool.com blitz wil gaan minen ik dan

amsterdam.eu.stratum.Blitz.dedicatedpool.com moet gebruiken ? dat is me niet duidelijk namelijk

of volstaat het gewoon een worker voor blitz aan te maken en weet de pool dan dat deze bij Blitz hoort ?

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 24-03-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ray schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:46:
weet iemand of , als ik via amsterdam.eu.stratum.dedicatedpool.com blitz wil gaan minen ik dan

amsterdam.eu.stratum.Blitz.dedicatedpool.com moet gebruiken ? dat is me niet duidelijk namelijk
http://bltz.dedicatedpool.com/index.php?page=gettingstarted

;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 14:49
De port specificeerd de coin die je mined als deze niet in de url zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

thx, ik had dus precies gedaan wat daar staat :) maar aangezien er zoveel coins en pools staan begreep / begrijp ik niet helemaal hoe de combinatie worker / pool geregeld is....

@Idaniel > Thx, dat is dus het antwoord waar ik naar zocht >:)

is het inderdaad zinvol al die 3 server in de bat te zetten of is amsterdam voldoende?

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 24-03-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
yep dat is zinvol om alle 3 in te vullen evt nog bij 2 andere pools registreren voor failovers

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
LAUNCH POSTPONED!
NEW LAUNCH: 25.03.2014 6PM GMT :N

https://bitcointalk.org/index.php?topic=509173.0

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
een grote grap hier met die relaunches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

dat is dus mooi balen. ik ben er nu klaar voor maar morgen moet ik om die tijd werken. Als ik gewoon cg miner aanzet gaat hij dan vanzelf aan de slag zodra de pool beschikbaar komt of ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Voor niets..

- tijdig gestopt met werken
- vrouw bij vriendin gedropt
- naar huis gevlamt met auto
- kat geen goeiedag gezegd
- stress

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ray schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:58:
[...]

dat is dus mooi balen. ik ben er nu klaar voor maar morgen moet ik om die tijd werken. Als ik gewoon cg miner aanzet gaat hij dan vanzelf aan de slag zodra de pool beschikbaar komt of ???
yep, dan ook ff na je blitzcoin pools, bv vtc scrypt pool erin zetten, zodat ie daarop mined.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maar blitz mine je toch met een andere miner dan vtc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
BounceMeister schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:09:
Maar blitz mine je toch met een andere miner dan vtc?
Gewoon sgminer / cgminer.

SCRYPT staat toch op bitcointalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Bullus schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:08:
[...]

yep, dan ook ff na je blitzcoin pools, bv vtc pool erin zetten, zodat ie daarop mined.
thx. even voor de duidelijkheid.... blitz is toch gewoon scrypt en vtc is toch scrypt N ? gaat dat werken in 1 config ?

Kan ik niet beter gewoon bv waffle er even in zetten ?

hehe zoals de andere reacties dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 24-03-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Blitz launch is uitgesteld tot morgen. h2o re-launch is nu over een uur.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ooops sorry ik bedoel een scrypt coin pool erin zetten..ik was nl ff bezig op teamviewer met scrypt-N in te stellen (H2o) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 24-03-2014 19:16 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Hoe kom ik eigenlijk aan vertminer 0.5.3 als op de officiële website 0.5.2 staat.

Te lang geleden om te herinneren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
vsy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:29:
Hoe kom ik eigenlijk aan vertminer 0.5.3 als op de officiële website 0.5.2 staat.

Te lang geleden om te herinneren :?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=404364.0
Daar staat ie nog tussen

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ah thanks Bullus

Voor diegene die het kunnen gebruiken
Mijn 280x setup voor dadelijk h2o

code:
1
2
3
4
5
del *.bin
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 200
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1 
COLOR 0A
vertminer --scrypt-vert -o stratum -u xxx -p xxx  --thread-concurrency 8192 --lookup-gap 2 -g 2 -I 13 -w 256 --auto-fan --gpu-fan 45-85 --temp-cutoff 90 --temp-overheat 85 --temp-target 75 --gpu-memclock 1500,1500,1500,1500,1500 --gpu-engine 1010,1010,1010,1010,1010 --expiry 1 --scan-time 1 --queue 0

Volgens mij is die expiry, scan-time en queue wel van belang. Ik krijg er betere payouts van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Dennahz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:14:
Blitz launch is uitgesteld tot morgen. h2o re-launch is nu over een uur.
hopelijk...
https://bitcointalk.org/i...229.msg5877658#msg5877658

http://www.boekel.nu

Pagina: 1 ... 15 ... 58 Laatste