Antenne en masten malloot
Na wat onnodig en overbodig geklungel wees mij Tele2 er (gelukkig) zelf op de eigen app "tele2 menu", die ze op de telefoons zetten wel eens spontaan schijnt te verspringen van automatisch naar handmatig en dus geen contact meer maakt met deze provider, dus nadat je hun verzorg gebied verlaten hebt.. Dus een tip, zet weer zelf op automatisch via de hier eerder genoemde app. Let wel ik had deze ervaring met een Nokia 6.1 android. Het is mij niet bekend of dit probleem op andere toestellen of systemen speelt.
Ik zie de Oreo update nog niet, is die ergens te downloaden en te installeren?dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:09:
Ik kan nu melden dat Wifi bellen sinds de oreo update van de S7 serie vanaf nu ondersteund wordt door Tele2.
Laat maar ik heb hem
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 12-06-2018 11:13 ]
Verwijderd
Is er bekend bij welke festivals ze tijdelijke antenne's plaatsen? en dit is zeker alleen bij meerdaagse festivals het geval? neem niet aan det AOA en Intents de enige twee zijn bij wie de dat doen
nieuws: 'EU gaat samenvoegen van Tele2 en T-Mobile in Nederland diepgaand ond...
Ik ga me daar niet over uitlaten. Tele2 is mijn werkgever dus ik houd me hier op de vlakte. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Het niet de eerste keer dat ik in dergelijk vaarwater ben terechtgekomen.
Overname Telfort door KPN heb ik net gemist, ik was jaar daarvoor al door Telfort geoutsourced naar Ericsson. Daar ben ik weggesaneerd ivm offshoren werk naar ander land. Daarnaast heb ik de opheffing van Rabomobiel meegemaakt en nu deze komende joint venture.
Ik ga het dus maar afwachten. Ik ga pas wat ondernemen als het plaatje duidelijk wordt en dat is het nu nog niet.
Duidelijk! ik ben in ieder geval benieuwd wat het eventuele 2e onderzoek ons gaat brengen.The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:32:
[...]
Ik ga me daar niet over uitlaten. Tele2 is mijn werkgever dus ik houd me hier op de vlakte. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Het niet de eerste keer dat ik in dergelijk vaarwater ben terechtgekomen.
Overname Telfort door KPN heb ik net gemist, ik was jaar daarvoor al door Telfort geoutsourced naar Ericsson. Daar ben ik weggesaneerd ivm offshoren werk naar ander land. Daarnaast heb ik de opheffing van Rabomobiel meegemaakt en nu deze komende joint venture.
Ik ga het dus maar afwachten. Ik ga pas wat ondernemen als het plaatje duidelijk wordt en dat is het nu nog niet.
Ik heb hier vandaag ook weer last van.... Hadden jullie hier een oplossing op gevonden in de tussen tijd?Kassad schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 06:22:
[...]
Hee, dacht dat het aan mij lag, ik heb precies hetzelfde de afgelopen dagen. Sms van Google en Microsoft komen 1 op de 3 keer aan.
Stuur mij eens een DM met je mobiele nummer, ik wil dit wel eens onderzoeken.......dhrbarendrecht schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:13:
[...]
Ik heb hier vandaag ook weer last van.... Hadden jullie hier een oplossing op gevonden in de tussen tijd?
Ik ben inmiddels overgestapt naar YouFone maar dat is meer omdat ik in de vakantie 4G roaming wil gebruiken.dhrbarendrecht schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:13:
[...]
Ik heb hier vandaag ook weer last van.... Hadden jullie hier een oplossing op gevonden in de tussen tijd?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik ben om precies dezelfde reden overgestapt.Kassad schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:27:
[...]
Ik ben inmiddels overgestapt naar YouFone maar dat is meer omdat ik in de vakantie 4G roaming wil gebruiken.
Tele2 is simpelweg vergeten dat Nederland een onderdeel is van Europa waar je gewoon je mobiel op dezelfde manier wil gebruiken.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Verwijderd
Afgelopen weekend een nieuwe iPhone 7 Plus gekocht..The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:19:
[...]
Stuur mij eens een DM met je mobiele nummer, ik wil dit wel eens onderzoeken.......
Nu werken de volgende diensten niet omdat ik geen sms krijg
- iMessage / Facetime (!!)
- Alle instanties die DigID nodig hebben
- Telegram
- Google Duo
Daarnaast laat mijn telefoon nu ook 'Your phone sent a text message' elke keer zien als ik een gesprek heb gehad.. Link
Ik heb contact gehad met Tele2 die gaven aan dat er geen probleem gevonden is omdat mijn data, sms sturen en ontvangen (non-verificatie smsjes) en bellen werkt.
Edit: Ik heb natuurlijk zelf ook alles al geprobeerd.
- Hard reset telefoon -> geen succes
- Sim kaart in andere telefoon -> geen succes
- iMessage troubleshooting -> geen succes
- Carrier update aanvragen -> geen carrier update mogelijk
-> Vodafone kaart in mijn iPhone gedaan, direct een carrier update naar 32.1 (Tele2 zit op 32.0). Via deze sim en dit nummer ontvang ik wel de smsjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 14:36 ]
Klopt dat?
Verwijderd
Ik kan enkel mijn mening geven over de randstad. Het bereik hier is prima, 4G is snel en stabiel. De klantenservice is goed bereikbaar, maar ze kunnen vaak niet heel veel voor je betekenen. Mijn vriendin met YouFone heeft overal in Nederland wel beter bereik.koelkast schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:21:
Ik zit te denken om over te stappen van KPN naar Tele2 omdat het een stuk goedkoper is. Nu hoor ik vooral slechte verhalen over Tele2. Maar zoals zo vaak hoor je alleen de slechte verhalen. De klantenservice zou heel vervelend zijn, en het bereik om te huilen. Als ik in dit topic rondneus lijkt dat allemaal wel mee te vallen.
Klopt dat?
Als je veel buiten NL in de EU bent dan is Tele2 om te huilen inderdaad. Ik heb nog nergens 4G gekregen en de 3G verbinding die je krijgt in de landen is zeer slecht. YouFone doet het significant beter.
Zodra ik in december kan overstappen ga ik direct naar YouFone.
Ik kan dit alleen adviseren als je;koelkast schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:21:
Ik zit te denken om over te stappen van KPN naar Tele2 omdat het een stuk goedkoper is. Nu hoor ik vooral slechte verhalen over Tele2. Maar zoals zo vaak hoor je alleen de slechte verhalen. De klantenservice zou heel vervelend zijn, en het bereik om te huilen. Als ik in dit topic rondneus lijkt dat allemaal wel mee te vallen.
Klopt dat?
- geen KPN alles in 1 hebt
- meer dan 20GB per maand verbruikt
- je het niet erg vindt dat je in t buitenland alleen 3G hebt (met andere woorden in bv Duitsland buiten grote steden alleen 2G)
- Je het niet erg vindt dat je op plaatsen als Utrecht CS alleen 3G hebt dat via t-mobile loopt en max 2Mbit is (maar nog stuk trager aanvoelt)
- je het niet erg vindt dat je op de meeste evenementen onbereikbaar bent (festivals, kampioenschappen PSV kan ik in ieder geval over mee praten)
Ik heb wel KPN alles in 1 en heb nu voor 23.50 per maand 20GB (en dan verdien ik ook nog 1€ op Spotify Premium en 7.50 op FoxSports die ik sowieso al had lopen). Ontvangst van 4G is voor de plaatsen waar ik kom (regio Eindhoven, Utrecht, Almere en Amersfoort) vele malen beter en vooral in t buitenland werd ik heel blij (al wilde mijn vrouw die wel bij tele2 is gebleven daardoor vooral mijn hotspot gebruiken en was mijn telefoon dus een stuk rapper leeg 🤣)
Klantenservice is bij KPN volgens mij net zo ruk al kreeg ik bij Tele2 steevast het idee dat hun hele computer systeem in permanente chaos verkeerde
NB ik was vooral het eerste jaar (voor de aanpassing in de 3G snelheid) ondanks alles erg tevreden over Tele2, nooit meer WiFi gebruiken omdat ik nergens op hoefde te letten. Gewoon series en films kijken in de trein zonder nadenken etc maar in de praktijk bleek ik nooit boven de 14GB uit te komen in 24 maanden dus er was gewoon geen reden om die extra kosten te maken voor Tele2. (ivm harde eis vast IP adres zit ik vast aan Xs4all, dus die kosten waren er sowieso dus ik realiseer me dat ik wellicht een uitzondering ben, want als je geen vast IP adres hebt kun je met slim combineren bij andere aanbieders nog veel goedkoper uit zijn natuurlijk!)
[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 13-06-2018 15:37 ]
Ook graag je mobiel nummer per DM. Apple verificatie sms'jes worden gewoon doorgelaten in ons netwerk.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:09:
[...]
Afgelopen weekend een nieuwe iPhone 7 Plus gekocht..
Nu werken de volgende diensten niet omdat ik geen sms krijg
- iMessage / Facetime (!!)![]()
- Alle instanties die DigID nodig hebben
- Telegram
- Google Duo
Daarnaast laat mijn telefoon nu ook 'Your phone sent a text message' elke keer zien als ik een gesprek heb gehad.. Link
Ik heb contact gehad met Tele2 die gaven aan dat er geen probleem gevonden is omdat mijn data, sms sturen en ontvangen (non-verificatie smsjes) en bellen werkt.
Edit: Ik heb natuurlijk zelf ook alles al geprobeerd.
- Hard reset telefoon -> geen succes
- Sim kaart in andere telefoon -> geen succes
- iMessage troubleshooting -> geen succes
- Carrier update aanvragen -> geen carrier update mogelijk
-> Vodafone kaart in mijn iPhone gedaan, direct een carrier update naar 32.1 (Tele2 zit op 32.0). Via deze sim en dit nummer ontvang ik wel de smsjes.
Ik zie nu dat Youfone ook wel heel interessant zou kunnen zijn. Maar dan zou ik Spotify er nog los bij moeten doen (delen kan ook met Family).
Verwijderd
Ik heb het nummer verstuurd.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:33:
[...]
Ook graag je mobiel nummer per DM. Apple verificatie sms'jes worden gewoon doorgelaten in ons netwerk.
Bedankt voor je hulp!
Edit: voordat ik deze iPhone 7 Plus had, maakte ik gebruik van een iPhone 7. Deze kreeg wel de nodige smsjes binnen, behalve van Uber dan.
Echter maakt het op dit moment niet uit of ik mijn sim daar in doe, of in een Android telefoon, ik krijg geen verificatie smsjes meer binnen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 15:49 ]
Wauw, das idd een nette prijs zegkoelkast schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:
@Sandyman538 en @Tomba, dat is duidelijk! De deals in combinatie met toestellen zijn voor mij mogelijk interessant, maar als ik dit zo lees, kan ik het beter bij KPN houden. Ik heb nu een 5 gb bundel, en dat loopt al jaren voor 5 gb + 150 min + Spotify, 23 euro per maand.
Ik zie nu dat Youfone ook wel heel interessant zou kunnen zijn. Maar dan zou ik Spotify er nog los bij moeten doen (delen kan ook met Family).
Een goede toesteldeal is overigens waarom mijn vrouw nog bij Tele2 zit (buiten dat Tele2 in de basis gewoon prima presteert zolang je in Nederland zit); een heel strakke deal op een iPhone 8 toen haar 6s overleed
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 13-06-2018 15:40 ]
Wat mij nu tegenhoudt is het VoLTE en VoWiFi, dit is echt een stuk beter geregeld dan bij T-Mobile. Dilemma's...
Kijk eens bij Simpel: 5GB data + onbeperkt bellen voor €10 per maand. Met Spotify Family voor omgerekend 2,50 per maand heb je all-in voor 12,50.koelkast schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:35:
@Sandyman538 en @Tomba, dat is duidelijk! De deals in combinatie met toestellen zijn voor mij mogelijk interessant, maar als ik dit zo lees, kan ik het beter bij KPN houden. Ik heb nu een 5 gb bundel, en dat loopt al jaren voor 5 gb + 150 min + Spotify, 23 euro per maand.
Vergeet cashbacksites niet en tel daar de 1-euro deal actie bij op en je bent echt heel goedkoop uit
Tele2 is gewoon veel duurder dan dit, maar desondanks ben ik er erg tevreden over.
Ja, 3G in het buitenland is eventjes kut, maar ik ben zelf bijna nooit buiten Nederland en met uitzondering van Duitsland is 3G in het buitenland redelijk te doen. Ja, de snelheid ligt misschien ietsje lager, maar het is bij mij wel stabiel, zowel in steden als in het buitengebied waar ik zelf woon. Het enige wat ik jammer vind is bereik tijdens evenementen. Maar dat maakt de prijs ruimschoots goed.
Echter, als je geen unlimited data zoekt, is er eigenlijk op ieder prijspunt/databundel wel een betere deal bij de concurrentie te vinden, vooral bij Simpel en Youfone.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Naar wat ik heb begrepen is het 4G netwerk daar totaal overbelast en zit ieder Tele2-lid daar op de afgeknepen 3G-verbinding van T-Mobile.
VF/KPN/T-Mob hebben alle drie, drie masten in het gebied staan. T-Mobile doet zelfs quad carrier aggregation op 1 van de masten: https://www.google.com/ma...%2C5.160122871278077&z=14
Tele2 heeft 0 masten op de campus, studenten zitten blijkbaar op 1 mast uit de stad...
Staan er hier verbeteringen in de planning? Of mag er niet meer op de campus worden bijgebouwd ofzoiets? Kan me voorstellen dat hier meer mensen last van hebben.
Ja, daar komt verbetering op niet al te lange termijn. We hadden daar willen sharen op de T-Mobile antennes maar dat was niet mogelijk om mij onbekende reden.Richh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:41:
@The_Wireless_Guy kan je misschien meer vertellen over de situatie op het Uithof Science Park? Dit zit op de campus van de universiteit en hogeschool van Utrecht. Oftewel: massa's aan jongeren die daar studeren, toch een doelgroep van Tele2.
Naar wat ik heb begrepen is het 4G netwerk daar totaal overbelast en zit ieder Tele2-lid daar op de afgeknepen 3G-verbinding van T-Mobile.
VF/KPN/T-Mob hebben alle drie, drie masten in het gebied staan. T-Mobile doet zelfs quad carrier aggregation op 1 van de masten: https://www.google.com/ma...%2C5.160122871278077&z=14
Tele2 heeft 0 masten op de campus, studenten zitten blijkbaar op 1 mast uit de stad...
Staan er hier verbeteringen in de planning? Of mag er niet meer op de campus worden bijgebouwd ofzoiets? Kan me voorstellen dat hier meer mensen last van hebben.
Daarop is alternatief gezocht en gevonden maar een geheel nieuwe locatie realiseren is niet altijd gemakkelijk en dat was hier ook het geval. traject heeft ruim 2 x zolang geduurd als normaal. Ik verwacht dat Tele2 deze zomer nog de mast zal kunnen bouwen en activeren hij is in de bouwplanning opgenomen.
Kort geleden hebben we al wel een installatie aan de Daltonlaan geactiveerd die het westelijk deel van de campus al wat verbetering moet geven.
Super om te horen, dank voor de snelle reactie!The_Wireless_Guy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:59:
[...]
Ja, daar komt verbetering op niet al te lange termijn. We hadden daar willen sharen op de T-Mobile antennes maar dat was niet mogelijk om mij onbekende reden.
Daarop is alternatief gezocht en gevonden maar een geheel nieuwe locatie realiseren is niet altijd gemakkelijk en dat was hier ook het geval. traject heeft ruim 2 x zolang geduurd als normaal. Ik verwacht dat Tele2 deze zomer nog de mast zal kunnen bouwen en activeren hij is in de bouwplanning opgenomen.
Kort geleden hebben we al wel een installatie aan de Daltonlaan geactiveerd die het westelijk deel van de campus al wat verbetering moet geven.
https://www.telecompaper....3-mobiele-fusies--1249415
Ik mag toch echt hopen dat die fusie er nooit gaat komen.....
[ Voor 14% gewijzigd door fl2001 op 21-06-2018 09:46 ]
Is ook een inkoppertje he, voor Tele2 met prijzen ging ‘stunten’ waren de prijzen bij de grote 3 ook echt een stuk hoger.fl2001 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:45:
Met de mogelijke fusie tussen tele2 en t-mobile is deze artikel wel interessant om te lezen:
https://www.telecompaper....3-mobiele-fusies--1249415
Ik mag toch echt hopen dat die fusie er nooit gaat komen.....
Bij mij komen de smsen van o.a Paypal weer niet aan , na een tijdje te hebben gewerkt , werkt het nu weer opeens niet
Er is een routeringsissue voor een specifieke niet Tele2 nummerreeks mogelijk heb je daar last van.chris-drielsma schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:37:
@The_Wireless_Guy
Bij mij komen de smsen van o.a Paypal weer niet aan , na een tijdje te hebben gewerkt , werkt het nu weer opeens niet
Ik heb een nummer uit de reeks die wel van tele2 is (0636) als je dat bedoeld
of bedoel je iets anders
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:18:
[...]
Er is een routeringsissue voor een specifieke niet Tele2 nummerreeks mogelijk heb je daar last van.
Of buiten Nederland de 3g verbinding een probleem is, zodat je 4g mist verschilt per land. In de meeste EU landen is je verbinding over 3g goed, juist omdat er daar al jaren 3g op de breed dekkende 900 Mhz frequentie in gebruik is, wat in Nederland pas een paar jaar en beperkt het geval is/was. Duitsland kan buiten de steden erg vervelend zijn. Daarnaast ken ik geen andere EU landen waar het een probleem is.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Ik kan enkel mijn mening geven over de randstad. Het bereik hier is prima, 4G is snel en stabiel. De klantenservice is goed bereikbaar, maar ze kunnen vaak niet heel veel voor je betekenen. Mijn vriendin met YouFone heeft overal in Nederland wel beter bereik.
Als je veel buiten NL in de EU bent dan is Tele2 om te huilen inderdaad. Ik heb nog nergens 4G gekregen en de 3G verbinding die je krijgt in de landen is zeer slecht. YouFone doet het significant beter.
Zodra ik in december kan overstappen ga ik direct naar YouFone.
Zo heb ik net in Italie bijna 9GB verstookt via 3G met mijn Tele2 sim als hotspot voor al mijn devices. Op mijn T-Mobile sim had ik op 4G in de spits nog wel eens met overbelasting te maken. Misschien wel weer in de verbinding naar Nederland net als vorig jaar? Tele2 liep via 3g gewoon door namelijk.
Dus ben je incidenteel in het buitenland, laat je dan niet teveel leiden door gebrek aan 4g. In het ergste geval neem je met alle dualsim toestellen van nu een T-Mobile of Vodafone prepaid simmetje mee als 4g backup bij problemen.
Let wel op, bij sommige toestellen (bijv. de Nokia toestellen) werkt de tweede simkaart alleen op 3G/2G.ucsdcom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 01:08:
In het ergste geval neem je met alle dualsim toestellen van nu een T-Mobile of Vodafone prepaid simmetje mee als 4g backup bij problemen.
...dat inspireert ook een andere vraag: Als je in het buitenland je Tele2 sim in een non-4G sim-slot gebruikt, kan Tele2 dat dan detecteren?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Heel veel dual sim toestellen hebben op de 2e sim alleen 2G/3G omdat het te duur is om twee volledige 2G/3G/4G radio's aan boord te hebben . Juist de 4G radio is duur vanwege patenten e.d. dus stoppen ze er 1 2G/3G radio en 1 2G/3G/4G radio in.Lrrr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:10:
[...]
Let wel op, bij sommige toestellen (bijv. de Nokia toestellen) werkt de tweede simkaart alleen op 3G/2G.
...dat inspireert ook een andere vraag: Als je in het buitenland je Tele2 sim in een non-4G sim-slot gebruikt, kan Tele2 dat dan detecteren?
Ik denk niet dat een operator niet kan zien welk simslot hun sim in zit.
Eerst had ik dit alleen in de trein, dan kan ik het nog verklaren. Maar dit heb ik gewoon in stedelijke gebieden met vol op 4g bereik tegenwoordig. Gelukkig is het niet continu aan de hand. Maar wel soms.
Mijn toestel is een Oneplus 6. Op mijn iPhone se gebeurde dit veel minder.
Nu werd vorige maand door Tele2 ook nog eens 330 euro afgeschreven. Ik heb deze automatische incasso terug laten boeken via de bank maar nu krijg ik dus een aanmaning met een dreigement dat als ik die 330 euro niet betaal ik afgesloten wordt en incassokosten moet betalen.
Ik heb al meerdere keren gebeld met zowel Tele2 als de reseller en zij hebben toegegeven dat de fout bij Tele2 lag, maar nu moet ik eerst die 330 euro weer betalen en dat wordt later weer teruggeboekt, alleen daar moet ik dus maar op vertrouwen dat dat gebeurd.
Ik ben niet van plan die 330 euro te betalen omdat ze daar gewoon geen recht op hebben. Aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten om afgesloten te worden en het gezeik met een incassobureau aan te gaan. Heeft iemand anders dit recent ook meegemaakt en advies?
[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 22-06-2018 13:33 ]
Kreeg eergisteren ook een toestelfactuur die al was betaald (overigens via Tele2) zelf, brief met dezelfde strekking. Via Twitter het gemeld en is toen opgelost en hoef niks te betalen.yorroy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:32:
Ik ben ff helemaal klaar met tele2.. 30 april een verlenging + iPhone 8 bij een reseller besteld. Destijds 330 euro via iDeal afgetikt voor het toestel.
Nu werd vorige maand door Tele2 ook nog eens 330 euro afgeschreven. Ik heb deze automatische incasso terug laten boeken via de bank maar nu krijg ik dus een aanmaning met een dreigement dat als ik die 330 euro niet betaal ik afgesloten wordt en incassokosten moet betalen.
Ik heb al meerdere keren gebeld met zowel Tele2 als de reseller en zij hebben toegegeven dat de fout bij Tele2 lag, maar nu moet ik eerst die 330 euro weer betalen en dat wordt later weer teruggeboekt, alleen daar moet ik dus maar op vertrouwen dat dat gebeurd.
Ik ben niet van plan die 330 euro te betalen omdat ze daar gewoon geen recht op hebben. Aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten om afgesloten te worden en het gezeik met een incassobureau aan te gaan. Heeft iemand anders dit recent ook meegemaakt en advies?
Heb je een linkje naar deze tweet? Wellicht kan ik op de tweet van Tele2 reagerenRub147 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:34:
[...]
Kreeg eergisteren ook een toestelfactuur die al was betaald (overigens via Tele2) zelf, brief met dezelfde strekking. Via Twitter het gemeld en is toen opgelost en hoef niks te betalen.
Was direct aan hun via DM, maar is niks spannends, gewoon foto van brief sturen en zeggen dat het niet klopt :-)yorroy schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:36:
[...]
Heb je een linkje naar deze tweet? Wellicht kan ik op de tweet van Tele2 reageren
In het buitenland maakt het Tele2 niet uit op welk netwerk je zit. Ze willen juist binnen Nederland zoveel mogelijk gebruik van hun eigen 4g only netwerk, zodat binnenlandse roaming op T-Mobile Nederland niet nodig is (zodat het ze bijna niets kost).Lrrr schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:10:
[...]
Let wel op, bij sommige toestellen (bijv. de Nokia toestellen) werkt de tweede simkaart alleen op 3G/2G.
Je bent niet de enige met een oneplus 6 en 4G problemen.... Op de Tele2 forum had iemand ook daarover en Oneplus zei dat die persoon de telefoon in de sim tray 2 moest zetten... Wat het verschil is, geen idee.polopolo150 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:20:
Ik heb steeds meer problemen met het 4g van Tele2 tegenwoordig. Steeds vaker valt zo maar mijn 4g weg en connect hij met 3g. Even mijn telefoon in vliegtuigmodus zetten en hij is weer op 4g+.
Eerst had ik dit alleen in de trein, dan kan ik het nog verklaren. Maar dit heb ik gewoon in stedelijke gebieden met vol op 4g bereik tegenwoordig. Gelukkig is het niet continu aan de hand. Maar wel soms.
Je weet dat als je terugvalt naar 3G om wat voor reden dan ook en je hebt een datasessie openstaan het toestel pas terug kan naar 4G als de datasessie is gestopt. Met het kiezen van flightmode beëindig je de datasessie en voila je kan weer naar 4G.polopolo150 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:20:
Ik heb steeds meer problemen met het 4g van Tele2 tegenwoordig. Steeds vaker valt zo maar mijn 4g weg en connect hij met 3g. Even mijn telefoon in vliegtuigmodus zetten en hij is weer op 4g+.
Mocht je zomaar terugvallen in sterke 4g signaalsterkte dan kan het toestel ook een fout maken en lijkt me het nuttig het ook te melden aan OnePlus.
En het is een te kleine markt omdat via de officiële kanalen gedaan te krijgen. Ik ben er nu mee bezig. Het is alleen niet zo simpel als het flashen van een zipje.
Tele2 vind het alleen maar fijn als je via volte of VoWiFi belt. Je hoeft dan geen gebruik te maken van T-Mobile masten. Bovendien lijkt de kwaliteit beduidend beter over volte.
[ Voor 25% gewijzigd door Darkz0rs op 26-06-2018 07:02 ]
Ik ben benieuwd hoe je dit werkend krijgt en of je dit werkend krijgt! Ik heb interesse, Oneplus5 hier.Darkz0rs schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:58:
@bartvries ik heb een Oneplus 3. Het toestel heeft geen support vanuit Tele2 voor volte en VoWiFi.
En het is een te kleine markt omdat via de officiële kanalen gedaan te krijgen. Ik ben er nu mee bezig. Het is alleen niet zo simpel als het flashen van een zipje.
Tele2 vind het alleen maar fijn als je via volte of VoWiFi belt. Je hoeft dan geen gebruik te maken van T-Mobile masten. Bovendien lijkt de kwaliteit beduidend beter over volte.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
ok prima, maar wat heb je gedaan dan?Darkz0rs schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:43:
@Ewivis ik heb geen Oneplus 5, maar een 3. En het werkt.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Niet dat ik me kan voorstellen hoe je in dagelijks gebruik het verschil tussen 4G en 4G+ kunt merken, maar ik ben ook niet de standaard in dit topic met een maandverbruik van ver onder de 1GB
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik heb een 3T welke bijna hetzelfde is als de 3, dus dan zou het hier ook moeten werken.Darkz0rs schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:43:
@Ewivis ik heb geen Oneplus 5, maar een 3. En het werkt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Wat jammer, maar wat lijkt niet stabiel? De software of het netwerk? Is het dan toch niet zo makkelijk als Oneplus zegt met "onze hardware is VoLTE geschikt"?Darkz0rs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:42:
Het is niet stabiel, ik heb het weer uit staan.
Ik merk erg veel verschil tussen 2 streepjes 4g en 2 streepjes 4g+.kraats schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 06:56:
@revengeyo dat is al een tijd bekend, toch? Als er 's nachts weinig mensen van een mast gebruik maken worden minder gebruikte frequenties uitgeschakeld om stroom te besparen.
Niet dat ik me kan voorstellen hoe je in dagelijks gebruik het verschil tussen 4G en 4G+ kunt merken, maar ik ben ook niet de standaard in dit topic met een maandverbruik van ver onder de 1GB
Twee streepjes is maximaal wat ik kan ontvangen in huis

Maar 's-nachts moet je toch makkelijk een goed snelheid halen op 2 streepjes 4G? Als er weinig gebruikers op netwerk zitten gaat je snelheid ook omhoog. Of je 's-nachts in je eentje 10 MHz bandbreedte op 800 MHz kan gebruiken of overdag 30 MHz bandbreedte op 800+2600 MHz met bijv. 10 gebruikers moet delen maakt toch wel verschil.revengeyo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:34:
[...]
Ik merk erg veel verschil tussen 2 streepjes 4g en 2 streepjes 4g+.
Twee streepjes is maximaal wat ik kan ontvangen in huis
ik heb dan als ik geluk heb 1 mb per seconde met twee streepjes 4gThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:50:
[...]
Maar 's-nachts moet je toch makkelijk een goed snelheid halen op 2 streepjes 4G? Als er weinig gebruikers op netwerk zitten gaat je snelheid ook omhoog. Of je 's-nachts in je eentje 10 MHz bandbreedte op 800 MHz kan gebruiken of overdag 30 MHz bandbreedte op 800+2600 MHz met bijv. 10 gebruikers moet delen maakt toch wel verschil.
Netflix streamt dan op lage instellingen, je weet wel 360p ofzo met steeds bufferen
Overdag heb ik ongeveer 4 mb per seconde op 4g+ met twee streepjes
https://imgur.com/a/gsQqQH0
[ Voor 12% gewijzigd door revengeyo op 28-06-2018 18:37 ]
Netwerk Tele2 lijkt prima. Oneplus kan zo contact opnemen met Tele2 en ik denk dat ze met een week alles voor elkaar hebben. Tele2 hanteerd een heel standaard volte/VoWiFi systeem. Eigenlijk niks geks. Het is in deze vooral willen.bartvries schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:48:
[...]
Wat jammer, maar wat lijkt niet stabiel? De software of het netwerk? Is het dan toch niet zo makkelijk als Oneplus zegt met "onze hardware is VoLTE geschikt"?
En eerlijk is eerlijk... Oneplus maakt goede toestellen. Maar support is ver te zoeken.
das redelijk beroerd, waar zit je dan?revengeyo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:15:
[...]
ik heb dan als ik geluk heb 1 mb per seconde met twee streepjes 4g
Netflix streamt dan op lage instellingen, je weet wel 360p ofzo met steeds bufferen
Overdag heb ik ongeveer 4 mb per seconde op 4g+ met twee streepjes
https://imgur.com/a/gsQqQH0
[afbeelding]
Ik haal hier met nauwelijks 1 streepje 4G+ op 1,5 km afstand van de mast nog ruim 10 Mb/s
10Mb/s maar...😀The_Wireless_Guy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:48:
[...]
das redelijk beroerd, waar zit je dan?
Ik haal hier met nauwelijks 1 streepje 4G+ op 1,5 km afstand van de mast nog ruim 10 Mb/s
Ik woon in de binnenstad van LeeuwardenThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:48:
[...]
das redelijk beroerd, waar zit je dan?
Taiwan is een plek waar redelijk wat Nederlanders komen, er gaat een directe KLM-vlucht naartoe en het is een populaire hub.
Ik vraag me af of dit bij Tele2 op het netvlies staat en ze hier ook aan werken en of je met een Tele2-abo daar nog wat kan vanaf begin 2019
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dan hebben de andere operators ook een probleem. Er is nog geen VoLTE roaming dus dan kunnen hun klanten ook alleen nog data gebruiken op Taiwan.Sorcerer8472 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:43:
Taiwan heeft een jaar geleden 2G uitgeschakeld en gaat eind dit jaar op alle netwerken 3G uitschakelen. Dat betekent dat je zonder LTE-roaming én VoLTE-roaming dus geen data/voice meer kunt gebruiken in Taiwan.
Taiwan is een plek waar redelijk wat Nederlanders komen, er gaat een directe KLM-vlucht naartoe en het is een populaire hub.
Ik vraag me af of dit bij Tele2 op het netvlies staat en ze hier ook aan werken en of je met een Tele2-abo daar nog wat kan vanaf begin 2019
Klopt! Ik verwacht ook dat dat wel een leuk probleem gaat wordenThe_Wireless_Guy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Dan hebben de andere operators ook een probleem. Er is nog geen VoLTE roaming dus dan kunnen hun klanten ook alleen nog data gebruiken op Taiwan.
Wellicht houden ze nog een klein plukje 3G online toch, puur en alleen voor roaming, en mogen locals er alleen echt niet meer op. Ofzo. Volgens mij heeft Zuid-Korea destijds nog een plukje 2G live gehouden puur en alleen voor noodoproepen. Voor de rest mocht je het netwerk niet op.
Als Tele2 roaming aanbiedt in Taiwan (wat geen EU land is, dus misschien bieden ze er wel niks aan, en als ze er al wat aanbieden is het extreem duur) en in Taiwan is 4G de enige optie, dan zal Tele2 daar vast gewoon 4G roaming afnemen. Bij de goedkoopste provider
Met welk doel zouden ze dat doenWellicht houden ze nog een klein plukje 3G online toch, puur en alleen voor roaming
Dat is natuurlijk wél een valide reden om dat soort netwerken live te houdenVolgens mij heeft Zuid-Korea destijds nog een plukje 2G live gehouden puur en alleen voor noodoproepen. Voor de rest mocht je het netwerk niet op.
Ook een van de redenen waarom we het in NL nog hebben.
Zelf vind ik het aanzienlijk een verbetering tegen over de oude app.
Zij doen dit in Korea nu al in een zeer vroeg stadium, maar de rest van de wereld gaat op termijn volgen. Frequentieruimte is schaars. Dus dit zal sneller gaan dan velen nu denken.Sorcerer8472 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:43:
Taiwan heeft een jaar geleden 2G uitgeschakeld en gaat eind dit jaar op alle netwerken 3G uitschakelen. Dat betekent dat je zonder LTE-roaming én VoLTE-roaming dus geen data/voice meer kunt gebruiken in Taiwan.
Dit pleit wel voor een gestandariseerde VoLTE setting voor bellen over 4G op een groot aantal handsets. Bij Apple werken de VoLTE settings via een carrier update op alle geschikte Iphones. Moet ook Android niet nu al door Google geschikt gemaakt gaan worden voor carrier updates.
Iphones werken ook bij geimporteerde Iphones prima. Bij Android kan je alleen 4G bellen met voor Nederland geproduceerde toestellen. Met sites zoals Belsimpel etc. die grotendeels uit het Oostblok geimporteerde toestellen verkopen, en de software aanpassingen die bijvoorbeeld Vodafone nog steeds in een aantal toestellen doorvoert, hebben veel Nederlandse klanten nu al geen VoLTE mogelijkheden meer, terwijl hun toestel type het wel zou kunnen ondersteunen. Laat staan dat zij met hun geschikte, maar niet juist geprogrammeerde toestel software op reis kunnen bellen. Laat staan met een lokale buitenlandse simkaart.
Op dit moment is het nog te weinig reden om er 100,- of soms 20,- euro extra voor neer te tellen voor een Nederlandse versie.
[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 02-07-2018 21:27 ]
Waarom willen ze nou weer permissies voor de microfoon en wifi-informatie?!dutchnltweaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:29:
De nieuwe tele2 app is uit, wat vinden jullie er van?
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Hier ook. In de nacht alleen 4Grevengeyo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 05:00:
Grmbl, ik heb s'nacht geen 4g+ verbinding meer maar 4g..
@The_Wireless_Guy weet jij hier toevallig meer van?
Heel strakdutchnltweaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:29:
De nieuwe tele2 app is uit, wat vinden jullie er van?
Het is vooral 'weer eens wat anders' dan de concurrentie, had van mij niet per se gehoeven, maar het voldoet imho prima. Vodafone heeft ook een tijdje gehad dat ze iets heel fancy's aanboden, maar dat was retetraag en irritant...
Het is wel jammer dat die chatanimaties gewoon even duren, waardoor je minder snel de nodige info ziet dan bijvoorbeeld bij KPN.
Er missen nog wel wat functies; de 1GB bundelbooster voor Unlimited is de grootste misser. Die moet gewoon in het eerste chatbericht als knopje komen.
En bij het starten van een speedtest, schakelt 4G+ dan weer in? Ik ben benieuwd wat die mast triggered om weer bij te schakelen met 4G+ "Bij drukte".
Nee niet van Tele2 zover als ik dat kan zien.Richh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:58:
Vandaag is me opgevallen dat er een telecommast is gebouwd aan de Galvanistraat in Hoogeveen. Gezien KPN en T-Mobile al vrij dicht daarbij een mast hebben hangen, vermoed ik dat hij uit de stallen van Tele2 komt, wellicht T-Mobile... Zou voor mij het bereik weer een stukje verbeteren
@The_Wireless_Guy weet jij hier toevallig meer van?
Mogelijk is het een vervangende mast voor de KPN of T=Mobile locatie, soms zeggen gebouweigenaren een contract op en dan moet er een alternatieve locatie komen. Ik trouwens niet echt dichtbij een 4G locatie van KPN en T-Mobile. Vodafone heeft wel een mast aan de Marconistraat.
Er staat in het Antenneregister wel een 3G-only locatie van KPN aan de Galvanistraat, Misschien wordt deze uitgebreid met 4G.
1 gebruiker die een speedtest start zal het niet triggeren. Er moet een langere belasting zijn op de 800 MHz veroorzaakt door meerdere gebruikers.krakendmodem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:06:
[...]
En bij het starten van een speedtest, schakelt 4G+ dan weer in? Ik ben benieuwd wat die mast triggered om weer bij te schakelen met 4G+ "Bij drukte".
[ Voor 19% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 03-07-2018 22:52 ]
Ik wou net m'n post updaten; middels het antenneregister gevonden dat het een UMTS-mast was en daarna ontdekt dat er op 4Gmasten ook nog kaarten met 3G/2G masten bestaanThe_Wireless_Guy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:51:
[...]
Nee niet van Tele2 zover als ik dat kan zien.
Mogelijk is het een vervangende mast voor de KPN of T=Mobile locatie, soms zeggen gebouweigenaren een contract op en dan moet er een alternatieve locatie komen. Ik trouwens niet echt dichtbij een 4G locatie van KPN en T-Mobile. Vodafone heeft wel een mast aan de Marconistraat.
Er staat in het Antenneregister wel een 3G-only locatie van KPN aan de Galvanistraat, Misschien wordt deze uitgebreid met 4G.
Was er niet eens van bewust dat KPN nog altijd masten heeft staan die geen 4G doen
Zeer waarschijnlijk dus een 4G-upgrade voor KPN. Jammer wel

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 03-07-2018 23:06 ]
Ikzelf woon in Utrecht en heb een mast bij me in de straat zie ik op 4g masten, snap niet helemaal waarom ie in de nacht terugschakelen naar 4Gkrakendmodem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:06:
[...]
Vanwege energiebesparing.shadowman12 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:45:
[...]
Ikzelf woon in Utrecht en heb een mast bij me in de straat zie ik op 4g masten, snap niet helemaal waarom ie in de nacht terugschakelen naar 4G
nieuws: Tele2 schakelt 2600MHz op masten 's nachts uit om stroom te besparen ...
Heb je ook VoWiFi werkend gekregen?Darkz0rs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:42:
Het is niet stabiel, ik heb het weer uit staan.
Verwijderd
Zijn er gevallen bekend van problemen met de capaciteit in regio's?
Ik geloof er geen drol van dat het mijn telefoon is namelijk daar de klachten zich echt aan de omgeving binden.
Als ik mezelf een beetje butien het centrumgebied begeef of gewoon elders ben heb ik geen gedonder.
Met traag bedoel ik dat games als Ingress (lijkt op Pokemon Go) gewoon niet meer willen fuctioneren en het eeuwen duurt voordat bijvoorbeeld Spotify een beetje deftig buffert.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 18:18 ]
Alleen merk ik dat ik behoorlijk minder lang met een batterijlading van mijn iPhone 6s kan doen. Ik woon ongeveer 2 km van een mast en ben verbonden op 2,6Ghz en 2CA. Zelf vermoed ik dat het gebruik van de hoge frequentie (en waarschijnlijk hoger zendvermogen) zorgt voor een hoger verbruik. Wat zijn jullie ervaringen?
2 km en op band 7 verbonden zijn zal best wel wat vergen van je batterij. Op welke signaalsterkte heb je nog ontvangst op 2600 Mhz dan?jaspersvensk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
Sinds een halfjaar ook klant Tele2 mobiel. Ben erg te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding. Doorgaans overal dekking (woon in het noorden des lands) en mooie snelheden.
Alleen merk ik dat ik behoorlijk minder lang met een batterijlading van mijn iPhone 6s kan doen. Ik woon ongeveer 2 km van een mast en ben verbonden op 2,6Ghz en 2CA. Zelf vermoed ik dat het gebruik van de hoge frequentie (en waarschijnlijk hoger zendvermogen) zorgt voor een hoger verbruik. Wat zijn jullie ervaringen?
Ook als je op een grens van 2 mast-regio's zit en continu heen en weer stuitert kan dat negatieve gevolgen hebben. Ook bij goede ontvangst bij een andere provider.
Klop, daarom is het wellicht handig de locatie van @jaspersvens te weten. Ik kan dan precies kijken hoever je van masten verwijderd zit. Je mag me postcode en huisnummer in pm melden en kan je middels bijv G-Nettrack ook de eNodeB ID doorgeven(6-cijferig getal meestal eindigend op een 1), dan zal ik eens korte analyse doen.Sorcerer8472 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:48:
Andere netwerkinstellingen maken meer verschil dan de zendsterkte over het algemeen. Er zijn bijv. instellingen die aangeven hoe "alert" een mobieltje moet zijn en hoe vaak er moet worden geluisterd of er bijv. data of oproepen binnenkomen.
Ook als je op een grens van 2 mast-regio's zit en continu heen en weer stuitert kan dat negatieve gevolgen hebben. Ook bij goede ontvangst bij een andere provider.
Ik zal mijn locatie nog even via pm sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door jaspersvensk op 05-07-2018 20:14 ]
Hoe zie je dat op een iPhone?jaspersvensk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:09:
verbonden op 2,6Ghz en 2CA.
Door naar *3001#12345#* te bellen.
Vervolgens ga je naar LTE. Serving cell info geeft de hoofdband weer onder ‘freq_band_ind’. CA Status geeft onder ‘dl_rf_band’ de extra banden weer waarmee je verbonden bent d.m.v. carrier aggregatie.
Dat laatste is slechts bij enkele iPhones met een intel(?) modem. Ik kan de 2CA zien d.m.v. een speedtest, die geeft 100Mbit+. En dat kan niet op slechts 1 band.leroy98ecker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:
[...]
Vervolgens ga je naar LTE. Serving cell info geeft de hoofdband weer onder ‘freq_band_ind’. CA Status geeft onder ‘dl_rf_band’ de extra banden weer waarmee je verbonden bent d.m.v. carrier aggregatie.
Dank je!leroy98ecker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:38:
[...]
Buiten Freq Band Indicator 7, binnen 20.
Kan iemand daar iets van maken?
Band 7 is 2,6Ghz. 20 is de 800Mhz band.MichielFRL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:49:
[...]
Dank je!
Wikipedia: LTE frequency bands
http://x264.nl/dump/spectrum-2018-06-23-800mhz.jpgMichielFRL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:49:
[...]
Dank je!
http://x264.nl/dump/spectrum-2018-06-23-900mhz.jpg
http://x264.nl/dump/spectrum-2018-06-23-1800mhz.jpg
http://x264.nl/dump/spectrum-2018-06-23-2100mhz.jpg
http://x264.nl/dump/spectrum-2018-06-23-2600mhz.jpg
Tele2 gebruikt Band 7 als hoofdband.
Daar is dus ook de upload data goed te zien:
http://x264.nl/dump/spect...nna-tele2-upload-data.jpg
Ook in de 800 MHz Band, Band 20, is de upload goed te zien met een betere antenne.
2600 MHz (bijna zelfde als 2400 MHz WiFi, ook wel 2.4 GHz) komt bijna niet binnen in een huis/apartement als je er zo'n 500 meter vanaf zit. Daar onder lukt het aardig.
Hoe meer hout, hoe beter het gaat. Gipsplaat gaat ook goed.
Hoe meer beton/zonwerend glas hoe slechter de hogere frequenties binnen komen.
Hier kan ik een enorm verschil zien als ik mijn balkondeur open doe, leuk om te testen.
Ik haal 145 mbit/s op de 2.6 GHz band met me Nokia 6 (deze kan enkel met 1 band tegelijk over weg). Maar meestal kom ik ook niet voorbij 30 mbit down op de 800mhz.jaspersvensk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:44:
[...]
Dat laatste is slechts bij enkele iPhones met een intel(?) modem. Ik kan de 2CA zien d.m.v. een speedtest, die geeft 100Mbit+. En dat kan niet op slechts 1 band.
Gisteren uitgebreid gesproken met iemand van de zakelijke klantenservice en zij was top
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 07-07-2018 18:30 ]
Alleen vond ik de mail van deze keer een beetje gek: Factuurbedrag € 21.81 (waarvan € 26.39 excl. BTW en € 4.58 BTW). Klopt dus niet echt ;p
Ik heb even op de factuur gekeken op de site en dat blijkt gewoon € 26,39 inclusief BTW te zijn. Dus ik dacht misschien heb ik per ongeluk buiten de bundel kosten gemaakt, maar die heb ik niet kunnen vinden op de factuur.
Dus nu dacht ik, er zal wel een prijsverhoging zijn doorgevoerd. Maar hier zie ik niks van terug in mijn mailbox. Wel zie ik op de site ondertussen andere tarieven (hoger dan wat ik nu betaal iig). Normaal gesproken, wordt dit altijd wel van te voren aangegeven dus vind dit een beetje vreemd. Maar ach het gaat maar om 39 cent, dus ik zie volgende maand wel of het een foutje is of een tariefsverhoging ;p
Is er iemand die daar me mee kan helpen of dat ook daadwerkelijk zo is.
Ten zuiden van Maarheeze staat een mast. Als je dus meer naar het Noorden woont heb je alleen buiten dekking. Als je toch goed binnen telefonisch bereikbaar wilt zijn met een Tele2 abonnement is er Vowifi. Dan kun je met een Apple en veel Samsung modellen gewoon bellen en gebeld worden, maar dan over wifi i.p.v. 4G.
Ze hebben inderdaad per 1 juni een inflatie correctie toegepast van 1.4%. Dat is in "nieuwsbrieven" aangekondigd. Omdat die 1.4% is vastgesteld door het CBS is er geen opzegrecht van toepassing.Alleen vond ik de mail van deze keer een beetje gek: Factuurbedrag € 21.81 (waarvan € 26.39 excl. BTW en € 4.58 BTW). Klopt dus niet echt ;p
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7