AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Late reactie, maar toch.1475paul schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:51:
hallo
Heb een S5 maar elke keer als ik die uit de lader haal krijg ik een melding dat ik het klepje moet sluiten en ook bij opstarten dat het achter deksel goed dicht is?
Hoe krijg ik deze melding weg?
Die kun je alleen maar weg krijgen met Xposed, en daarvoor mag je niet op Lollipop zitten (Xposed werkt vooralsnog alleen op KitKat), en je telefoon moet geroot zijn.
Nomen nescio
Dank uBra-Jo schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:15:
[...]
Late reactie, maar toch.
Die kun je alleen maar weg krijgen met Xposed, en daarvoor mag je niet op Lollipop zitten (Xposed werkt vooralsnog alleen op KitKat), en je telefoon moet geroot zijn.
[ Voor 94% gewijzigd door Motaro op 07-03-2015 03:15 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Verwijderd
Binnen de 5.x serie zal het niet echt nodig meer zijn.
De overstap van 4.x naar 5.x had in het systeem ook wijzigingen intern, onder dezelfde OS versie zijn die veranderingen incremental ...
Straks naar 6.x zul je weer opnieuw mogen beginnen ...
Iemand enig idee hoeveel verschil het nu maakt als je een usb 3.0 kabel gebruikt om te laden ten opzichte van een gewone micro-usb?
En iemand ergens een goede bron gezien met een ETA voor lollipop voor de SM-901F?
ik heb een vraagje over de S5 Mini. Weet iemand toevallig wat dat ding is? Ik heb zelf namelijk geen idee... Alvast bedankt
contactpuntjes voor een Qi laadplaatje wat je erinstopt/oplegt. Kan hij draadloos opladen mits je een qi lader hebt.wessel7 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:37:
Hallo,
ik heb een vraagje over de S5 Mini. Weet iemand toevallig wat dat ding is? Ik heb zelf namelijk geen idee... Alvast bedankt
[afbeelding]
If you choose to criticise you choose your enemies
pricewatch: Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S5 mini Duos (3G) Zwart
Dit is echt een hele domme vraag, maar wat is nu precies het verschil in de modellen S5 mini "3G", "4G" en "Duos 3G".
Ik wil 'm primair hebben voor gewoon bellen/sms'en en wifi. Waarom uberhaupt verschillende modellen
Duos heeft plek voor 2 simkaarten.Blaze85 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:20:
pricewatch: Samsung Galaxy S5 mini (3G) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S5 mini Duos (3G) Zwart
Dit is echt een hele domme vraag, maar wat is nu precies het verschil in de modellen S5 mini "3G", "4G" en "Duos 3G".
Ik wil 'm primair hebben voor gewoon bellen/sms'en en wifi. Waarom uberhaupt verschillende modellenI don't get the point. Het 4G model kan neem ik aan ook gewoon gsm en 3G aan
4G heeft uiteraard ook ondersteuning voor 3G en lager, maar 4G als extra.
3G is de 'gewone' versie.
De 'gewone' versie is de 4G versie, 3G versie is voor bepaalde regio's waar 4G n.v.t. is.3G is de 'gewone' versie.
Bedankt!Ardj schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:39:
[...]
Duos heeft plek voor 2 simkaarten.
4G heeft uiteraard ook ondersteuning voor 3G en lager, maar 4G als extra.
3G is de 'gewone' versie.
Maar als de 4G-versie ook gewoon 3G aankan, waarom dan een aparte 3G-versie uitbrengen? Ze gaan toch ook geen gsm-versie uitbrengen omdat in sommige regio's misschien helemaal geen mobiel internet te verkrijgen is?RigolleM schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:44:
[...]
De 'gewone' versie is de 4G versie, 3G versie is voor bepaalde regio's waar 4G n.v.t. is.
En je hebt een punt hoor. Samsung maakt naar mijn mening veel te veel varianten op een variant.
Soms zit er wel logica achter maar meestal niet.
[ Voor 64% gewijzigd door AvK op 08-03-2015 18:12 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
AvK schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:10:
Omdat er mensen zijn die 4G niet willen?
En je hebt een punt hoor. Samsung maakt naar mijn mening veel te veel varianten op een variant.
Soms zit er wel logica achter maar meestal niet.
Ik snap er ook geen hout van wat Samsung hiermee wil bereiken
Ik had mijn zinnen gezet (en gewacht) op de S6, maar daar ben ik behoorlijk op afgeknapt nadat de specificaties bekend werden en wat je uiteindelijk voor je geld krijgt. 2K resolutie? Totaal niet interessant op 5,1 inch. Edge scherm? Totaal zinloos, is meer van laten zien dat het kan, maar wat heb je er aan.
Zaken die ik toch wel belangrijk vind bleken geheel te ontbreken zoals de vervangbare accu (wat altijd een sterk punt was van Samsung), en het SD slot. En ook de accu moest kleiner..
Oke, door nieuwere technieken zal de S6 misschien wel zuiniger zijn, maar vind het toch wel een vreemde move van Samsung om een kleinere accu toe te passen.

Ik heb de laatste dagen dus veel alternatieve toestellen vergeleken waaronder de HTC M9 en de Sony Z3, maar deze toestellen zijn het allemaal net niet. Chinese phones begin ik al helemaal niet aan, dat is het ook allemaal niet. Wat ik wel wil is draadloos laden en dat kan niet met eerdergenoemde toestellen, maar wel met de S5 mits je er een speciale back cover voor koopt of een los plaatje plakt op de accu achter de originele standaard back cover. Dat lijkt me de mooiste oplossing. De vraag is alleen wat werkt beter? Die originele Samsung wireless back cover zou iets dikker zijn, zodat je geen beschermcovers meer kan gebruiken omdat die niet meer zouden passen. Lijkt me ook geen goed idee...
Ook is er sinds kort de S5 Plus, die de S5 naar een net iets hoger plan tilt. Deze zou ik dan nemen aangezien deze een net iets nieuwere SoC heeft (Snapdragon 805 ipv 801), waar toch weer wat verbeteringen in zouden zitten waaronder iets sneller, zuiniger en koeler. Het prijsverschil tussen deze twee is niet groot en lijkt het mij verstandiger om voor de Plus te gaan.
De prijzen van de S5(Plus) zijn echter in zijn geheel nog niet gezakt sinds de komst van de S6. Lijk mij dat dat nog wel gaat gebeuren hoop ik. Afijn, ik zit niet op een schopstoel en mijn Galaxy R doet het nog (op KitKat 4.4.4 OmniRom) dus wacht het nog even een maandje af, ondertussen het topic hier blijven volgen.
Wel jammer dat de Plus versie van de S5 niet standaard wireless charging heeft meegekregen. Dat zou een mooie "Plus" toevoeging zijn geweest.
Ik wacht al zo lang dus een maandje kan er ook nog wel bij, zeker als dat een leuk bedragje scheelt.
Die prijs zal inderdaad waarschijnlijk niet veel zakken. De zwarte S5 ligt voor Eur 439,- bij de Mediamarkt. Kan je hem zo ophalen.....JazzySOB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:16:
Ook ik zit te denken aan een S5 als opvolger voor mijn ondertussen stokoude Galaxy R.
Ik had mijn zinnen gezet (en gewacht) op de S6, maar daar ben ik behoorlijk op afgeknapt nadat de specificaties bekend werden en wat je uiteindelijk voor je geld krijgt. 2K resolutie? Totaal niet interessant op 5,1 inch. Edge scherm? Totaal zinloos, is meer van laten zien dat het kan, maar wat heb je er aan.
Zaken die ik toch wel belangrijk vind bleken geheel te ontbreken zoals de vervangbare accu (wat altijd een sterk punt was van Samsung), en het SD slot. En ook de accu moest kleiner..
Oke, door nieuwere technieken zal de S6 misschien wel zuiniger zijn, maar vind het toch wel een vreemde move van Samsung om een kleinere accu toe te passen.![]()
Ik heb de laatste dagen dus veel alternatieve toestellen vergeleken waaronder de HTC M9 en de Sony Z3, maar deze toestellen zijn het allemaal net niet. Chinese phones begin ik al helemaal niet aan, dat is het ook allemaal niet. Wat ik wel wil is draadloos laden en dat kan niet met eerdergenoemde toestellen, maar wel met de S5 mits je er een speciale back cover voor koopt of een los plaatje plakt op de accu achter de originele standaard back cover. Dat lijkt me de mooiste oplossing. De vraag is alleen wat werkt beter? Die originele Samsung wireless back cover zou iets dikker zijn, zodat je geen beschermcovers meer kan gebruiken omdat die niet meer zouden passen. Lijkt me ook geen goed idee...
Ook is er sinds kort de S5 Plus, die de S5 naar een net iets hoger plan tilt. Deze zou ik dan nemen aangezien deze een net iets nieuwere SoC heeft (Snapdragon 805 ipv 801), waar toch weer wat verbeteringen in zouden zitten waaronder iets sneller, zuiniger en koeler. Het prijsverschil tussen deze twee is niet groot en lijkt het mij verstandiger om voor de Plus te gaan.
De prijzen van de S5(Plus) zijn echter in zijn geheel nog niet gezakt sinds de komst van de S6. Lijk mij dat dat nog wel gaat gebeuren hoop ik. Afijn, ik zit niet op een schopstoel en mijn Galaxy R doet het nog (op KitKat 4.4.4 OmniRom) dus wacht het nog even een maandje af, ondertussen het topic hier blijven volgen.
Met je betoog hierboven ben ik het helemaal eens. Mijn omgeving vraagt mij met regelmaat welke telefoon ze het beste kunnen kopen. De S6 valt af vanwege bovengenoemde. Voor mensen die een High end toestel willen zou ik nu zeggen de S5. Voor mensen die niet perse 4G nodig hebben en graag goede foto's willen maken zou ik zeggen de S3 Neo (veel foon voor weinig). Voor mensen die niet zo'n bakbeest willen zou ik de S4 mini (met 4G) of de S3 mini (geen 4G) adviseren.
En zo veel prijsverschil is er niet en de S5 zonder Plus die nu verkocht worden zijn allemaal oude voorraden, want de S5 wordt natuurlijk niet meer gemaakt nu de Plus er is..
In dagelijks gebruik merk je er niets van, huisgenoot heeft een gewone S5, ik een plus. Als t echt veel scheelt zou ik voor een 'gewone' gaan.JazzySOB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:24:
Als ik voor de S5 ga, dan wil ik wel voor de Plus versie gaan, die is toch net weer even beter. Zie het als een S5 v2.0
En zo veel prijsverschil is er niet en de S5 zonder Plus die nu verkocht worden zijn allemaal oude voorraden, want de S5 wordt natuurlijk niet meer gemaakt nu de Plus er is..
Ik heb onlangs van die plaatjes besteld voor ong. €10,- per stuk voor de S5+ van m'n vriendin en voor mijn eigen S5+, en tijdens het laden werd het toestel gloeiend heet!.JazzySOB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:37:
Heb nog even tijd, dus kan de prijzen nog rustig vergelijken. Heeft iemand ondertussen ervaring met wireless charging met zo's "los plaatje" op de batterij achter de cover zoals deze?
Na een paar dagen toch maar de officiele Samsung covers en oplaadplaat (leuk woord) besteld via Wehkamp (leuk prijsje): http://tinyurl.com/pr2xr4y
Deze werkt perfect. Het toestel wordt niet heet en laadt sneller. Verder maak ik me met een officiele accessoire ook geen zorgen over evt. garantie als er toch iets mis gaat.
Overigens had ik met zo'n oplaadplaatje op de batterij een bult op de cover. Een originele cover van Samsung met oplaadfunctie is wel iets dikker, maar een stuk netter.
[ Voor 7% gewijzigd door Wtrdk op 10-03-2015 08:59 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit is 1 van de vele artikelen erover.
http://www.samsunggalaxys...-is-de-samsung-galaxy-s5/
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 10-03-2015 09:56 ]
Weet iemand hoe goed zo'n oplaadplaatje werkt als er ook een siliconenhoesje om het toestel zit?Wtrdk schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:57:
[...]
Deze werkt perfect. Het toestel wordt niet heet en laadt sneller. Verder maak ik me met een officiele accessoire ook geen zorgen over evt. garantie als er toch iets mis gaat.
Overigens had ik met zo'n oplaadplaatje op de batterij een bult op de cover. Een originele cover van Samsung met oplaadfunctie is wel iets dikker, maar een stuk netter.
Ik heb namelijk zo'n Qi-setje geprobeerd en die doet het eigenlijk niet zo goed als ik het siliconenhoesje er omheen laat zitten...

Thanks, jawel. Maar ik kwam veel tegenstrijdige verhalen tegen. Thanks in ieder gevalArjant2 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:55:
Je hebt denk niet erg hard gezocht op internet of wel?
Dit is 1 van de vele artikelen erover.
http://www.samsunggalaxys...-is-de-samsung-galaxy-s5/
Bedankt, dan zal het waarschijnlijk een originele worden. Alleen zit je dan met het probleem dat je geen hoesjes meer kan gebruiken en dat is toch wel een must vind ik. Misschien zijn er plaatjes van een beter merk die niet heet worden?Wtrdk schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:57:
[...]
Ik heb onlangs van die plaatjes besteld voor ong. €10,- per stuk voor de S5+ van m'n vriendin en voor mijn eigen S5+, en tijdens het laden werd het toestel gloeiend heet!.
Na een paar dagen toch maar de officiele Samsung covers en oplaadplaat (leuk woord) besteld via Wehkamp (leuk prijsje): http://tinyurl.com/pr2xr4y
Weet iemand een programma (root) waarmee ik individuele verbindingen kan controleren en zo het probleem kan traceren?
Ik word hier gek van want de accu is binnen 3 uur leeg...
Heb je Android 5 geinstalleerd via OTA (bovenop je oude versie) ?BizzieBis schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:24:
Ik heb android 5.0 op mijn S5 staan en nu sinds twee dagen extreem (!) hoog data verbruik van Android OS. Ik heb het dan over 79GB per dag. Ik heb niets vreemds ingesteld en alle synchronisatie staat nog steeds hetzelfde ingesteld. Ook heb ik mijn gsm al meerdere keren herstart.
Weet iemand een programma (root) waarmee ik individuele verbindingen kan controleren en zo het probleem kan traceren?
Ik word hier gek van want de accu is binnen 3 uur leeg...
Bij een versie-wisseling (van 4 naar 5 in dit geval) is het altijd het beste om een compleet nieuwe installatie te doen.
Dus een factory reset geven en daarna alle apps opnieuw installeren (of via backup alleen de data terug zetten, niet de apps).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik heb alle synchronisatie uitgeschakeld en de backup functie uitgeschakeld. Dat mocht niet baten.
Factory reset zal het nu beslist oplossen, maar daar zit ik niet op te wachten. Dat kost me weer uren tijd met opnieuw instellen.
bedankt voor tipAvK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:55:
Ben erg tevreden over de Spigen Neo Hybrid. Zeer strakke look en hoge kwaliteit.
http://www.spigen.com/galaxy-s5-case-neo-hybrid.html
Let wel een beetje op, je kunt hem voor 18 Euro al origineel kopen. Gewoon in Nederland.
heb hem nu ook gekocht
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Heb er zelf nog geen seconde spijt van. Collega's vragen soms wat voor telefoon ik heb. Deze hoes is zo 'strak' dat je op het eerste gezicht niet ziet dat het een hoes is. Zelf vind ik de kwaliteit van de drukknoppen (power en volume) echt geweldig. Ze zijn zeer, hoe zeg je dat..... gevoelig. Dat wil bij sommige hoesjes nog wel eens eens anders zijn.
Google Play: My Data Manager - Data UsageBizzieBis schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:11:
Ik ben helemaal opnieuw begonnen met 5.0 het heeft ook twee weken gewerkt. Pas sinds 2 dagen heb ik het probleem met dataverbruik. Ik heb wel nog een update daarna gehad bedenk ik me net, die was niet zo groot.
Ik heb alle synchronisatie uitgeschakeld en de backup functie uitgeschakeld. Dat mocht niet baten.
Factory reset zal het nu beslist oplossen, maar daar zit ik niet op te wachten. Dat kost me weer uren tijd met opnieuw instellen.
Dit is inderdaad een hele mooie hoes. Zo wordt je S5 bijna een S5 ActiveAvK schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:02:
Graag gedaan hoor!
Heb er zelf nog geen seconde spijt van. Collega's vragen soms wat voor telefoon ik heb. Deze hoes is zo 'strak' dat je op het eerste gezicht niet ziet dat het een hoes is. Zelf vind ik de kwaliteit van de drukknoppen (power en volume) echt geweldig. Ze zijn zeer, hoe zeg je dat..... gevoelig. Dat wil bij sommige hoesjes nog wel eens eens anders zijn.
Zou deze ook passen i.c.m. een originele Samsung Wireless Charger backcover? Hij lijkt me nogal ruim te zitten als ik de foto's goed bekijk.
Verwijderd
Ik zag dat dat plaatje een .webp afbeelding is die ik niet kan zien, ligt dat aan de ondersteuning ervoor op dit forum of aan mijn browser (IE-11)?
Op zowel m'n telefoon als wel computer (Opera) prima te zienVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:32:
Ik zag dat dat plaatje een .webp afbeelding is die ik niet kan zien, ligt dat aan de ondersteuning ervoor op dit forum of aan mijn browser (IE-11)?
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Op mijn Android-foon zie ik hem ook prima, maar in W7 met IE-11 en Firefox niet.Brad Pitt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:50:
[...]
Op zowel m'n telefoon als wel computer (Opera) prima te zien
Als iemand de oplossing heeft graag.
https://www.gsmpunt.nl/onderdelen/originele-samsung-galaxy-s5-waterdichte-usb-cover-silver/ inclusief filmpje hoe het te vervangen.DennusB schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:58:
Mijn USB klepje laat net los... zucht. Iemand ervaring met een website waar ik een nieuw exemplaar kan bestellen?
Ik denk het niet. De S5 zit zeer strak in de hoes. Als die charger backcover dikker is of boller dan lijkt me dat het niet gaat passen.JazzySOB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Dit is inderdaad een hele mooie hoes. Zo wordt je S5 bijna een S5 Active
Zou deze ook passen i.c.m. een originele Samsung Wireless Charger backcover? Hij lijkt me nogal ruim te zitten als ik de foto's goed bekijk.
Alles past, anders is de gebruikte hamer niet groot genoegAvK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:56:
[...]
Ik denk het niet. De S5 zit zeer strak in de hoes. Als die charger backcover dikker is of boller dan lijkt me dat het niet gaat passen.
Toch maar eens kijken of ik wat ervaringen kan opduikelen van mensen met een wireless plaatje die niet heet wordt. Moet er toch zijn, anders zouden ze niet verkocht worden lijkt me.
Zou ik een factory reset overwegen?
Had ik ook voordat ik de allernieuwste update erop heb gezet (BOB7). Is sinds die update vrijwel weg.veyron180 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:16:
Hebben jullie ook last van die vertraging als je op de multitask knop klikt het lijkt net of het een half uur duurt. M'n s5 draait lollipop
Zou ik een factory reset overwegen?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb het nog wel ook op de BOB7 versie dus ik zit dan maar te te denken aan een factory resetKoldur schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:40:
[...]
Had ik ook voordat ik de allernieuwste update erop heb gezet (BOB7). Is sinds die update vrijwel weg.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hoe begin ik eraan om dit op te lossen? The usual suspects:
Apps zelf: werken normaal op andere galaxy toestellen, er is ook geen een spelletje wat wel deftig werkt dus dat lijkt me niet de schuldige
Android zelf: hij is up to date met de laatste officiele samsung ROM (Android 4.4.2)
Hardware: lijkt me compleet van de pot gerukt dat alleen spelletjes fouten in de gsm triggeren, ook geen idee hoe ik dat dan ga uitgelegd krijgen om een nieuwe te krijgen, maar misschien vergis ik me?
De telefoon gedraagt zich als een PC met een stuk gloednieuwe hardware waarvan de drivers nog niet op punt staan en onstabiel zijn, maar ondertussen is de s5 mini toch al even uit... op google vind ik ook niet echt een antwoord. Mogelijks valt het op te lossen met bv cyanogenmod te installeren maar ik zou dan wel graag eerst zeker zijn dat het niet de gsm zelf is natuurlijk...
Aangezien Lollipop voor de S5 al een aantal weken uit is wilde ik direct gaan updaten, maar helaas, voor de S5+ is lollipop er nog niet. Nu komt 5.1 er al weer aan, maar de S5+ heeft 5.0 dus nog niet eens!
Ik heb via Twitter aan Samgsung Webcare gevraagd of ze een indicatie kunnen geven, maar daar kreeg ik de volgende reactie:
"Hi, Wij hebben helaas geen informatie over updates. Zodra er een update voor jouw toestel beschikbaar is, ontvang je een notificatie"
Heeft iemand enig idee op wat voor termijn Lollipop voor de S5+ uit komt?
[EDIT] Ah, ik was weer eens ongeduldig!
http://www.sammobile.com/...alaxy-note-edge-in-india/
[EDIT] Hmmm... Odin fail, stuck in download mode...
[ Voor 12% gewijzigd door Wtrdk op 13-03-2015 14:28 ]
Begint nu wel heel lang te duren...
Ik ook nog niks...Yoma666 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:18:
Nog mensen die nog steeds geen lollipop update kregen in België?
Begint nu wel heel lang te duren...
Die heb ik al uit gezet, heeft niet geholpenreyals schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:04:
Is dat niet de s voice vertraging? Heb je die in s voice al uit gezet op de home knop?
Edit: toch maar een factory reset gedaan en het hielp wel. Nu is alles weer een stuk sneller dus ik zou zeggen als je problemen hebt doe dan een factory reset
[ Voor 25% gewijzigd door veyron180 op 14-03-2015 11:35 ]
PDA:OB7 / CSC:OB1 / PHONE:OB7 (PHN)
welke lollipop versie is dit precies? 5.0.1?
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
5(.0)Jérôme schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:06:
via Kies is beschikbaar:
PDA:OB7 / CSC:OB1 / PHONE:OB7 (PHN)
welke lollipop versie is dit precies? 5.0.1?
welke update is het?
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Verwijderd
Hieronder wat meer info in plaatjes, de Antutu score na de update is iets lager maar die score schommelt sowieso tussen de 44.000 en 45.500. Al met al zeer tevreden over de performance en werking van het toestel!
Informatie kernel versie en beschikbare opties:

Antutu score voor de update (links) en na de update (rechts):

Deze cover maakt van de S5 een aluminium toestel en wordt maar iets dikker. Ziet er erg strak uit zo op die foto, eigenlijk de S5 zoals hij had moeten zijn. Alleen is het natuurlijk de vraag wat de werkelijke kwaliteit is gezien de lage prijs en de afkomst van aliexpress. Jammer dat er geen foto's bij staan met het scherm naar boven.
andere uit belgie ?
Ziet er inderdaad erg mooi uit. Komt dicht in de buurt van deze: http://www.spigen.com/galaxy-s5-case-neo-hybrid.html. En inderdaad dat is de case die ik zelf heb. Lijkt mij dat die alu cover erg glad is. De Spigen heeft een fraaie 'rubberen' achterkant. Ding glijdt niet zomaar overal vanaf. Bij de Spigen valt de foto camera binnen de case, dat vind ik zelf wel prettig. Het lijkt dat bij jouw uitvoering dat niet zo is. Maar zeker een zeer fraaie case die alu uitvoering.JazzySOB schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:58:
Heb een zo op het oog nette cover gevonden die van de S5 een mooi compromis maakt voor degene die de S6 te duur vinden en deze niet willen ivm geen SD en te kleine accu, maar de S5 niet willen vanwege de te plastic behuizing.
[afbeelding]
Deze cover maakt van de S5 een aluminium toestel en wordt maar iets dikker. Ziet er erg strak uit zo op die foto, eigenlijk de S5 zoals hij had moeten zijn. Alleen is het natuurlijk de vraag wat de werkelijke kwaliteit is gezien de lage prijs en de afkomst van aliexpress. Jammer dat er geen foto's bij staan met het scherm naar boven.
[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 21-03-2015 18:22 ]
Ik heb zelf ook een Alu-case gehad voor mijn S5. Die zorgde voor een dramatisch slechte GPS-fix en Wi-Fi dat op 5GHz contstant uitviel.JazzySOB schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:58:
Heb een zo op het oog nette cover gevonden die van de S5 een mooi compromis maakt voor degene die de S6 te duur vinden en deze niet willen ivm geen SD en te kleine accu, maar de S5 niet willen vanwege de te plastic behuizing.
[afbeelding]

Verwijderd
Is eigenlijk wel logisch, je bouwt er in principe een soort kooi van Faraday omheen.Ram-G-maN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:33:
[...]
Ik heb zelf ook een Alu-case gehad voor mijn S5. Die zorgde voor een dramatisch slechte GPS-fix en Wi-Fi dat op 5GHz contstant uitviel.Een gewaarschuwd tweaker telt voor duizenden.
Graag gedaan.JazzySOB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:26:
Kijk, dit soort ervaringen hebben we wat aan. Bedankt.
Misschien overleeft je S5 wel een EMP blast daardoor.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:46:
[...]
Is eigenlijk wel logisch, je bouwt er in principe een soort kooi van Faraday omheen.
Sinds kort is er iets vreems aan de hand met mijn Lockscreen. Ik heb een code ingesteld, maar langzaam verdwijnen alle cijfers en letters, en deze worden verandert in witte blokjes:

Ik had al wat gegoogled maar kwam niemand tegen die ook tegen dit 'probleem' aanloopt. Heeft iemand dit eerder gezien? Het zou natuurlijk een feature kunnen zijn, maar ik twijfel.
[ Voor 5% gewijzigd door Joepys op 24-03-2015 13:47 ]
Gaat overigens om buildnummer: LRX21T.G900FXXU1POCF.
Ontspan.
Nog niet, ga ik vanavond even proberen. Ik heb de S5 sinds vrijdag, direct uit de doos geupdate naar Lollipop 5.0. Het 'probleem' is er pas sinds vandaagRigolleM schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:20:
Hard reset gedaan na LP update?

Verwijderd
Inderdaad, heel logisch eigenlijk. Had er nog niet eens bij stilgestaan..Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:46:
[...]
Is eigenlijk wel logisch, je bouwt er in principe een soort kooi van Faraday omheen.
Bij metalen telefoons als de iPhone, Sony en nu de nieuwe Samsungs fungeert de rand als antenne, vandaar die streepjes die je er op ziet. Bij deze kan dat inderdaad niet en sluit de telefoon eigenlijk geheel af. Logisch dus dat je bereik slecht wordt als je telefoon niets meer kan uitstralen. Gaat 'ie op vol vermogen lopen zenden, zal je batterij ook lekker leeg trekken denk ik...
Dus is het een product waar je weinig aan hebt. Dan is de Spigen een veel betere keuze denk ik.
Kies gaf nog niet aan dat er een update beschikbaar was helaas.
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
ja! ik heb de scandinavische versie erop geflashed met odin.InfinityEye schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:24:
Iemand met een Samsung Galaxy S5 plus (SM-G901F) die al een Samsung update naar Lollipop heeft? Is op dit moment alleen nog maar uitgerold in Scandinavië.
het is android 5.0.2. Werkt als een trein en de mute functie is aanwezig ;-)
Hier ook succesvol geflashed! Inmiddels is ook de UK versie uit (http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/)InfinityEye schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:24:
Iemand met een Samsung Galaxy S5 plus (SM-G901F) die al een Samsung update naar Lollipop heeft? Is op dit moment alleen nog maar uitgerold in Scandinavië.
Verwijderd
Dit lijkt te zijn gekomen na het "activeren" van whatsapp voice/call.
Volledig random geeft het toestel soort van notificaties, heb het maar opgenomen zodat het duidelijker is wat ik bedoel.
Deze komen dus volledig random en houden soms een minuut aan maar soms doet ie het ook maar 1~2 keer
https://www.dropbox.com/s...ng20150330104308.mp3?dl=0
Iemand enig idee wat dit is en vooral hoe je ervanaf komt
Dank je voor de mededeling ...Paul! schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:21:
Ik zit nog steeds op Android 4.4. Geen update via OTA of Kies beschikbaar. Toestel via Vodafone NL. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt....
Al eens wat echte actie ondernomen, dan op het "refresh" knopje in kies geduwd ?
http://www.android.gs/ins...-samsung-galaxy-s5-g900f/
Dankje, ik ga me eens verdiepen in je link. Hopelijk werkt het ook via een mac.
Die klantenservice bij Samsung kun je net zo goed niet contacten, ik kreeg één of andere standaardzin in de trant van: "We zijn afhankelijk van Google met het uitrollen van Android updates, we kunnen dus nog geen datum geven wanneer Lollipop beschikbaar zal zijn voor uw toestel". Prettig wel, een 901F krijgen, maar als er vervolgens minder ondersteuning voor komt had ik liever een 900F gehad...Paul! schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:35:
Ja, contact gehad met Vodafone en Samsung. Vodafone heeft geen datum, Samsung zegt dat er problemen (bugs) zijn en dat het updateproces daarom tijdelijk stil ligt... Gezien ik hier in het topic toch nog steeds updates voorbij zie komen verbaasd me dat.
Dankje, ik ga me eens verdiepen in je link. Hopelijk werkt het ook via een mac.
Touchwizz is bij Lollipop inderdaad lichter. Veel lichter zelfs. En de meeste apps kan je uitzetten of verbergen. Met name al die Samsung zooi. Hou er wel rekening mee dat de S5 echt wel een stuk groter is dan de S3. Dat moet ze wel weten / proberen. De S5 is momenteel een goede keus als je een High End foon wilt en niet de hoofdprijs wilt betalen.Paddo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:24:
Ik heb even een vraagje voor jullie.
Binnenkort wil mijn vrouw een nieuwe telefoon en ik ben een beetje aan het rondkijken.
Op dit moment heeft ze een S3 welke heel traag is en ze wordt gek van alle verplichte Samsung zooi (ze wil hem niet rooten).
Nu ben ik aan het kijken naar een opvolger, ik heb er 2 op het oog (vanwege budget redenen)
- Galaxy S5
- Xperia Z2
S5 is sneller dan de Z2 en heeft nog wel wat voordelen maar het grote voordeel voor mij is toch wel dat de Skin lichter is van de Z2 en minder standaard apps heeft.
Maar de vraag is eigenlijk heeft Lollipop het aantal standaard apps vermindert en is touchwizz lichter geworden (zoals bij de S6 schijnt te zijn).
Alvast bedankt.
Ik vraag me af of het voor mij nu nog verstandig is om de S5 te kopen. Ik gebruik mijn telefoon de volledige twee jaar en koop hem simlock vrij. Vanwege een erg nare ervaring met de S3 heb ik weinig vertrouwen in Samsung en haar beleid wat betreft updates.
Denken jullie dat de S5 goed genoeg is voor 2 jaar, voor iemand die hem echt veel gebruikt en vaak aardig wat processen tegelijk heeft lopen? Zal het RAM geheugen genoeg zijn voor toekomstige updates van Android? (In tegenstelling tot de voor mij waardeloze S3) Ik heb verder geen verstand van rooten, maar indien nodig is het een proberen waard.
Ter info, ik twijfel specifiek tussen de S5 & Sony Xperia Z2, verder geen anderen zoals OnePlus (5,2" is m'n max grootte.)
Alvast bedankt voor de reacties!
Beiden hebben hun pro's en contra's, is wat je zelf belangrijk vindt, dus wordt het een persoonlijke keuze.
De S5 heeft een prima scherm, is snel genoeg voor alledaagse dingen en heeft een verwisselbare accu voor als je dat belangrijk vindt. Hij voelt echter een stuk minder premium aan, bevat een hoop bloatware, touchwiz is stroperig en de accuduur is minder. De Z2 heeft ook een prima scherm en is ook snel genoeg voor alle taken. Heeft echter geen verwisselbare accu, maar deze gaat dan ook minstens 2 dagen mee op een lading, dus dat is minder belangrijk. Daarnaast voelt hij veel meer premium aan en is de software vergelijkbaar met stock android en draait het dus wat soepeler.
De bloatware kan je vrijwel allemaal uitschakelen of verbergen. Touchwizz merk ik niks van. Ik doe met gemak 2 (vaak nog 40% over) en meestal 3 dagen met 1 lading.cordonbleu schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:13:
Hij bevat een hoop bloatware, touchwiz is stroperig en de accuduur is minder.
Dan kan het heel goed zijn dat je een S5+ hebt. Controleer het typenummer in je instellingen. Als er SM-G901F staat is het een S5+ITG schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:32:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe S5 bij mn abo gekregen echter staat er nog android 4.4.4 op. Via de telefoon zelf EN Kies ziet hij geen nieuwe updates.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dan haal je hier een 5 versie een flasht die met odin.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Enfin: ik wacht dus op de 5.0.2. Als ik hier lees wat een geklooi men heeft met 5 ben ik daar wel blij om
[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 02-04-2015 19:37 ]
Volgens mij wordt er gewoon netjes inhoudelijk gereageerd op jouw vraag, je hebt een S5 Plus en er wordt een link gegeven met FW welke je kan flashen. Ik zou het gewoon doen, laatste LP update werkt prima!ITG schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:13:
Ik ben nu pas bij met dit topic. Valt me mee dat ik nog niet ben neergesabeld door een stomme vraag. Tering wat is het hier onvriendelijk voor nieuwe forumgebruikers.
Enfin: ik wacht dus op de 5.0.2. Als ik hier lees wat een geklooi men heeft met 5 ben ik daar wel blij om
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ten eerste is het hier absoluut niet onvriendelijk voor nieuwe gebruikers, maar zoals op elk forum heeft ook Tweakers een aantal "spelregels".ITG schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:13:
Ik ben nu pas bij met dit topic. Valt me mee dat ik nog niet ben neergesabeld door een stomme vraag. Tering wat is het hier onvriendelijk voor nieuwe forumgebruikers.
Deze spelregels zijn gemaakt om alles op het forum in goede banen te leiden, anders wordt het echt een zooitje hier.
Juist door deze spelregels is Tweakers al jaren het beste technologische forum.
1 van deze spelregels is dat er verwacht wordt dat gebruikers zelf eerst goed onderzoek doen en zaken proberen, alvorens een vraag hier neer te zetten. En dat er eerst goed gelezen wordt.
Dat gezegd hebbende : je had zelf vrij makkelijk zelf het antwoord kunnen vinden door gebruik te maken van Google search of zelfs de search op dit forum.
Maar ik vind niet dat de antwoorden die jij gehad hebt onvriendelijk zijn.
Sterker nog : je bent gelijk naar het juiste antwoord gestuurd.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Enige waar ik niet aan kan wennen is het standaard toetsenbord. Is er een truukje om makkelijk en snel een leesteken toe te voegen? Nu moet ik op de knop naast de spatiebalk drukken, lang indrukken, dan het leesteken selecteren en dan weer op de 'back' knop drukken. Erg irritant!
Vaak bu'j te bang!
Ja, Google keyboard installeren! Super keyboard, ook mij frustreert alleen dat ene onderdeel van het Samsung keyboard en gebruik al meer dan een jaar het Google keyboard tot volledige tevredenheid.-tom-562 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:28:
Ik meld me ook in dit topic. Sinds vorige week een S5 4G+, als vervaging van mijn HTC One M7. De tijd van het moeten hebben van de allernieuwste smartphone ben ik nu wel voorbij, en aangezien ik goede ervaringen had mijn mijn Galaxy S2 (erg robuust), en de HTC One eigenlijk redelijk teleurstellend was (paarse waas over de camera, slechte camera), was een S5 een logische keuze voor mij.
Enige waar ik niet aan kan wennen is het standaard toetsenbord. Is er een truukje om makkelijk en snel een leesteken toe te voegen? Nu moet ik op de knop naast de spatiebalk drukken, lang indrukken, dan het leesteken selecteren en dan weer op de 'back' knop drukken. Erg irritant!
Ik ben het wel met hem eens hoor. Blijkbaar nemen veel mensen op Tweakers wel de tijd om iemand een ellenlang epistel te schrijven over hoe hij het zelf had kunnen vinden, maar even een korte vraag beantwoorden is écht teveel gevraagd. Dat komt nogal onvriendelijk over ja.speedme schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:58:
[...]
Ten eerste is het hier absoluut niet onvriendelijk voor nieuwe gebruikers, maar zoals op elk forum heeft ook Tweakers een aantal "spelregels".
Ik ben erg tevreden over SwiftKey, kost wel eenmalig 3 euro geloof ik, maar vond het een enorme verbetering ten opzichte van het standaard keyboard.-tom-562 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:28:
Ik meld me ook in dit topic. Sinds vorige week een S5 4G+, als vervaging van mijn HTC One M7. De tijd van het moeten hebben van de allernieuwste smartphone ben ik nu wel voorbij, en aangezien ik goede ervaringen had mijn mijn Galaxy S2 (erg robuust), en de HTC One eigenlijk redelijk teleurstellend was (paarse waas over de camera, slechte camera), was een S5 een logische keuze voor mij.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Vaak bu'j te bang!
Is gratis tegenwoordig (sinds iOS), bepaalde thema-keyboards zijn nu te betalen... Zou de standaard moeten worden op AndroidIk ben erg tevreden over SwiftKey, kost wel eenmalig 3 euro geloof ik, maar vond het een enorme verbetering ten opzichte van het standaard keyboard.
Ik heb het ook niet over het antwoord op mijn vraag, maar over de algehele tendens op tweakers.Koldur schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:56:
[...]
Volgens mij wordt er gewoon netjes inhoudelijk gereageerd op jouw vraag, je hebt een S5 Plus en er wordt een link gegeven met FW welke je kan flashen. Ik zou het gewoon doen, laatste LP update werkt prima!
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen