Dan ziet niemand zijn nummer, dat is niet wat hij wil.Barock schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:03:
[...]
1. Ga naar Contacten
2. Kies instellingen uit het menu
3. Kies Oproep
4. Kies Extra instellingen, deze worden gelezen (duurt even)
5. Kies Beller-ID
6. Selecteer: Nummer verbergen.
Dat is het wat je zoekt.
Meen dat dit kan door het nummer permanent uit te zetten als boven beschreven en de contacten op de slaan als *31*00316etcVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:39:
[...]
Dan ziet niemand zijn nummer, dat is niet wat hij wil.
De contactpersonen zien dan wel het nummer de rest niet..
http://www.sammobile.com/...L2_G900FXEO1BNL1_XEO.zip/
Voor iedereen die de link naar Android 5.0 Lollipop zoekt (kans bestaat dat je een Sammobile account nodig hebt). Je krijgt er 1 poolse app bij, geen verdere meuk!
Ik moet zeggen dat het prima werkt. Ik ben vooral Fan van het smartlock principe. Nooit meer ontgrendelen op bepaalde plekken omdat m'n tel weet waar ik ben!
Voor iedereen die de link naar Android 5.0 Lollipop zoekt (kans bestaat dat je een Sammobile account nodig hebt). Je krijgt er 1 poolse app bij, geen verdere meuk!
Ik moet zeggen dat het prima werkt. Ik ben vooral Fan van het smartlock principe. Nooit meer ontgrendelen op bepaalde plekken omdat m'n tel weet waar ik ben!
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Is inderdaad een account bij Sammobile voor nodig om te kunnen downloaden, maar deze server is echt enorm traag.DylanE schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:22:
http://www.sammobile.com/...L2_G900FXEO1BNL1_XEO.zip/
Op XDA staan links naar MEGA, waar wel heel snel is te downloaden.
Ik heb de Poolse update al op mijn S5 gezet, daarna TWRP geinstalleerd en daarna geroot.
Daarna met TWRP Manager een fix van de SD-kaart gedaan, want standaard staat write-access gelimiteerd en na de fix niet meer.
Alles werkt erg goed.
Wel adviseer ik mensen om een schone installatie te doen, dus een factory reset.
Uiteraard wel een backup maken.
Met Helium kan er een backup gemaakt worden in KitKat en die op SD kaart opslaan.
Na de update naar Lollipop kan er weer een restore gedaan worden.
Zo heb ik al mijn apps met data kunnen overzetten naar Lollipop.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Indien je je garantie en knox wilt behouden (zoals in mijn geval), kun je gewoon flashen met odin.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Garantie heb je toch wel, ook al staat de Knox counter op 0x1.DylanE schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:47:
Indien je je garantie en knox wilt behouden (zoals in mijn geval), kun je gewoon flashen met odin.
En het flashen van Lollipop via ODIN zal inderdaad de Knox counter niet naar 0x1 zetten, omdat het een officiele ROM is.
Echter het installeren van TWRP zal absoluut de Knox counter naar 0x1 zetten
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Gisteravond update gedraaid naar de poolse 5.0 zoals hier beschreven.
Sinds de update werkt mijn Facebook app niet. Hij crasht direct bij opstarten.
Ik heb ook al een clean install gedaan.
Meer mensen hier ervaring mee?
Facebook app geeft inderdaad problemen, is een bekende issue.FZ6 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:57:
Gisteravond update gedraaid naar de poolse 5.0 zoals hier beschreven.
Installeer oudere versie (<22) en hij werkt wel.
Thanks...heeft gewerktspeedme schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:02:
[...]
Facebook app geeft inderdaad problemen, is een bekende issue.
Installeer oudere versie (<22) en hij werkt wel.
Als oud S3 gebruiker krijg ik binnenkort een nieuwe S5 van de baas. Zijn er dingen waar ik speciaal even op moet letten tijdens de overgang van de (mij prima bevallen S3) naar de S5. Zijn er beginners fouten? Valkuilen. Tips.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik ben vorige week overgestapt van iPhone naar Samsung Galaxy S5 mini. Ik zag geen algemeen topic over de S5 mini, dus ik plaats het maar hier. Ik begon er een beetje mee te spelen en ik was eigenlijk aangenaam verrast. Duidelijk is dus dat ik er nog wel helemaal nieuw mee ben.
Alleen nu, na een week (of ja, eigenlijk gebeurt het al een paar dagen), ziet het scherm er een beetje raar uit als ik hem soms 'aan' zet.
Normaalgesproken hoort 'ie zo te zijn:

Maar dan ziet 'ie er zo uit:

Iemand ervaringen mee, of hoe op te lossen? Ik lees ook veel over ROMs hier, dus misschien moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen. Of zou dat niet daarmee zijn op te lossen?
Alleen nu, na een week (of ja, eigenlijk gebeurt het al een paar dagen), ziet het scherm er een beetje raar uit als ik hem soms 'aan' zet.
Normaalgesproken hoort 'ie zo te zijn:

Maar dan ziet 'ie er zo uit:

Iemand ervaringen mee, of hoe op te lossen? Ik lees ook veel over ROMs hier, dus misschien moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen. Of zou dat niet daarmee zijn op te lossen?
Al een keer terug naar fabrieksinstellingen gedaan?
Hoi!
Nope. Zal dat vanavond eens doen. Maar het is ook niet altijd. Het is maar af en toe, maar ik erger me er wel aan, want er zit gewoon ergens iets niet goed lijkt me...
Lijkt mij toch dat er iets mis is met het toestel. Ik zou terug gaan de winkel.Fliene schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:45:
Nope. Zal dat vanavond eens doen. Maar het is ook niet altijd. Het is maar af en toe, maar ik erger me er wel aan, want er zit gewoon ergens iets niet goed lijkt me...
Mij lijkt het ook een hardware probleem en niet zozeer software.
Maar om uit te sluiten dat het een software probleem is, kun je inderdaad even een factory reset doen.
Let er dan wel op dat alles weg is op de telefoon, alle apps en alle data.
Dus probeer van tevoren een backup (bijvoorbeeld met KIES) te maken.
Maar om uit te sluiten dat het een software probleem is, kun je inderdaad even een factory reset doen.
Let er dan wel op dat alles weg is op de telefoon, alle apps en alle data.
Dus probeer van tevoren een backup (bijvoorbeeld met KIES) te maken.
Verwijderd
Heb net een S5 gekocht. Deze is voorzien van een micro usb aan sluiting plus een aansluiting voor usb 3 net zoals de Note 3.
Ik heb de Note 3 in bezit gehad en daar was een micro usb/usb3 kabel bijgeleverd,echter bij de S5 is een gewone kabel bijgeleverd.
Bedankt Samsung omdat ik al ontelbare gsm's bij jullie heb gekocht.
Als er maar verkocht wordt of heeft dit een andere reden?
Ik vind dit beneden alle peil,als de aansluiting er is ,voorzie de geschikte kabel dan ook !!!
Ik heb de Note 3 in bezit gehad en daar was een micro usb/usb3 kabel bijgeleverd,echter bij de S5 is een gewone kabel bijgeleverd.
Bedankt Samsung omdat ik al ontelbare gsm's bij jullie heb gekocht.
Als er maar verkocht wordt of heeft dit een andere reden?
Ik vind dit beneden alle peil,als de aansluiting er is ,voorzie de geschikte kabel dan ook !!!
Aangezien er geen accessoires topic is, post ik het hier. Wil graag de s cover halen, en zag hem bij bol staan voor 19,95 Klik. Wel vreemd want die kost overal 39,95. Iemand ervaring hiermee? Is dit een namaak? En is de s view cover eigenlijk wel fijn? Lees dat het klepje soms omhoog blijft staan van het scherm.
Bij merk staat Brauch, dus niet origineel van Samsung.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:06:
Aangezien er geen accessoires topic is, post ik het hier. Wil graag de s cover halen, en zag hem bij bol staan voor 19,95 Klik. Wel vreemd want die kost overal 39,95. Iemand ervaring hiermee? Is dit een namaak? En is de s view cover eigenlijk wel fijn? Lees dat het klepje soms omhoog blijft staan van het scherm.
En heb zelf een officieel hoesje, in het begin heeft ie de neiging om open te blijven staan, maar naarmate je m langer gebruikt, wordt dat minder
Geen reacties.... dus het hele topic doorgelezen. Tip voor nieuwe 'hele topic doorlezers': sla de 1e 30 pagina's over, dat is echt alleen maar onzin.AvK schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:56:
Als oud S3 gebruiker krijg ik binnenkort een nieuwe S5 van de baas. Zijn er dingen waar ik speciaal even op moet letten tijdens de overgang van de (mij prima bevallen S3) naar de S5. Zijn er beginners fouten? Valkuilen. Tips.
Heb ondertussen nog 1 echte vraag: In mijn huidige S3 zit een 64Gb SD kaart als externe opslag. Hierop staan alle foto's, de kaarten van mijn navigatie (Navfree), ongeveer 8 Gig aan Muziek en wat filmpjes ed. Nu meen ik begrepen te hebben dat KitKat anders omgaat met het beheer van de externe SD.
Vraag: Kan ik mijn SD kaart gewoon overzetten of moet ik hem op de S5 formatteren en dan alles handmatig terug gaan zetten.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Volgens mij werkt de inhoud van de SD gewoon,apps op de SD zetten lukt niet in KitKat,laat schrijven naar SD niet toe en dat is waarom ik KitKat haat!!AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:12:
[...]
Geen reacties.... dus het hele topic doorgelezen. Tip voor nieuwe 'hele topic doorlezers': sla de 1e 30 pagina's over, dat is echt alleen maar onzin.
Heb ondertussen nog 1 echte vraag: In mijn huidige S3 zit een 64Gb SD kaart als externe opslag. Hierop staan alle foto's, de kaarten van mijn navigatie (Navfree), ongeveer 8 Gig aan Muziek en wat filmpjes ed. Nu meen ik begrepen te hebben dat KitKat anders omgaat met het beheer van de externe SD.
Vraag: Kan ik mijn SD kaart gewoon overzetten of moet ik hem op de S5 formatteren en dan alles handmatig terug gaan zetten.
Is dat echt zo? Apps naar de SD verplaatsen lukt niet? Kan iemand dat bevestigen?Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:27:
[...]
Volgens mij werkt de inhoud van de SD gewoon,apps op de SD zetten lukt niet in KitKat,laat schrijven naar SD niet toe en dat is waarom ik KitKat haat!!
Hoezo zou je niet kunnen schrijven naar de SD. Je kunt je losse foto's toch gewoon op de SD laten schrijven? Waarvoor zou je anders een uitbreidings slot hebben? De kaarten van Navfree zijn heel groot. die wil ik niet op het interne geheugen.
Niet alles word geblokkeerd ( qua schrijven )Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:27:
[...]
Volgens mij werkt de inhoud van de SD gewoon,apps op de SD zetten lukt niet in KitKat,laat schrijven naar SD niet toe en dat is waarom ik KitKat haat!!
Een aantal apps hebben gewoon toegang naar de SDkaart.
de samsung filemanager en camera 'mogen' gewoon schrijven
Verder heb ik er geen last mee, omdat het dmv root gewoon in te stellen is, dat je SD beschreven mag worden.
Android 5 heeft ook dezelfde beperkingen, dus je 'haat' mag zich nog even doorzetten ....
( of rooten, dan ben je van het gedoe af
[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 13-12-2014 20:14 ]
Zeg Frismaker, buiten de foto's om enzo kan je toch ook gewoon je MP3's en Nav kaarten op je SD zetten neem ik aan? Als dat zo is ben ik allang gerust gesteld.FreshMaker schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:13:
[...]
Niet alles word geblokkeerd ( qua schrijven )
Een aantal apps hebben gewoon toegang naar de SDkaart.
de samsung filemanager en camera 'mogen' gewoon schrijven
Verder heb ik er geen last mee, omdat het dmv root gewoon in te stellen is, dat je SD beschreven mag worden.
Android 5 heeft ook dezelfde beperkingen, dus je 'haat' mag zich nog even doorzetten ....
( of rooten, dan ben je van het gedoe af)
Ik meen dat je de foto's en mp3 idd wel kan opzetten, de kaarten kan ik je niet vertellen, aangezien ik het toestel maar hoogstens 15 minuten 'unrooted' heb gebruikt.
SDfix in de play-store zorgt voor de koppeling mbt schrijven, maar is dus zoals al gezegd één met root-noodzaak
SDfix in de play-store zorgt voor de koppeling mbt schrijven, maar is dus zoals al gezegd één met root-noodzaak
Tja rooten doe ik dus niet. Ik krijg hem gratis van de baas. En met de baas zijn spullen kloot je niet. Zo simpel is het. Die telefoon kost me niks, bellen kost me niks, ik heb niet eens een prive telefoon. Zelfs in het buitenland kan ik bellen. Dus ik kijk wel uit.
Kaarten werken gewoon (OsmAnd+). Volgens mij kun je alles op je sd kaart zetten, maar heeft alleen de app die eigenaar is er schrijfrechten in de betreffende map.
[ Voor 3% gewijzigd door Zapato op 14-12-2014 08:13 ]
Gisteravond sprong het afdekklepje van de laadpoort van mijn S5 er ineens af. Dacht dat ik hem 's ochtends wel terug zou vinden maar ik kan dat kreng nergens meer vinden. Iemand een idee waar je een vervanging kunt krijgen?
Dat zou zomaar kunnen,Laudor schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:13:
Kaarten werken gewoon (OsmAnd+). Volgens mij kun je alles op je sd kaart zetten, maar heeft alleen de app die eigenaar is er schrijfrechten in de betreffende map.
Ik kan op een unrooted toestel niet met solid explorer verplaatsen, maar wel met de samsung-app ( bestanden )
Om Solid meer toestemming ( system app ) te geven moet je dus root zijn, de samsung filemanager IS al een system app
Als ik foto's met mijn S5 maak, is het iedere keer weer een raadsel hoe ze op pc getoond worden.
Vaak zijn ze 90 graden gedraaid.
Open ik het in een tekenprogramma, en save ik het weg lijkt het goed, maar Twitter plaatst rustig de zaak weer ondersteboven.
Meer mensen die dit herkennen (en evt. opgelost hebben?)
Open ik het in een tekenprogramma, en save ik het weg lijkt het goed, maar Twitter plaatst rustig de zaak weer ondersteboven.
If you choose to criticise you choose your enemies
Even op Ebay kijken..LordLynx schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:06:
Gisteravond sprong het afdekklepje van de laadpoort van mijn S5 er ineens af. Dacht dat ik hem 's ochtends wel terug zou vinden maar ik kan dat kreng nergens meer vinden. Iemand een idee waar je een vervanging kunt krijgen?
Zoeken op "Galaxy S5 charging port cover".. Kost rond de vijf euro inclusief verzendkosten..
Zou ook eens gaan vragen in de winkel waar het toestel gekocht is.. zou toch niet zomaar eraf mogen vallen..
Thanks,_Nick__ schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:13:
[...]
Even op Ebay kijken..
Zoeken op "Galaxy S5 charging port cover".. Kost rond de vijf euro inclusief verzendkosten..
Zou ook eens gaan vragen in de winkel waar het toestel gekocht is.. zou toch niet zomaar eraf mogen vallen..
had er gisteren via ebay inderdaad eentje gehaald, 2 euro inc. Nu maar hopen dat ik hem er ook op kan zetten.
Lees op internet wel meer klachten over het eraf vallen van dit klepje maar de meeste winkels doen heel moeilijk over garantie erop (of het is gebruiksschade of ze sturen het hele toestel naar Samsung ervoor...)
\LordLynx schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:47:
[...]
Thanks,
had er gisteren via ebay inderdaad eentje gehaald, 2 euro inc. Nu maar hopen dat ik hem er ook op kan zetten.
Lees op internet wel meer klachten over het eraf vallen van dit klepje maar de meeste winkels doen heel moeilijk over garantie erop (of het is gebruiksschade of ze sturen het hele toestel naar Samsung ervoor...)
Ik gebruik het klepje niet tot nauwelijk (alleen recent voor het flashen van Lollipop)..
Ben vanaf de aanschaf al blij met de PWR Slimcard en een Qi-charger..
Werkt perfect en scheelt slijtage aan het klepje en het toestel, waar 's-nachts nog wel eens mee gestunt werd als het dringend werd opgenomen en het aan een (te) korte laadkabel zat..
Sinds de Gear S hoeft het toestel ook nog maar één keer in de twee dagen opgeladen te worden, omdat het vooral standby staat..
Achterklep eraf, onderste ( linkerschroefje ) losdraaien, en blokje optillen.LordLynx schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:47:
[...]
Thanks,
Nw klep erin laten vallen, en schroef aandraaien.
Let wel op, waarschijnlijk is de waterdichtheid niet meer in tact !
( maar dat was hij toch al niet meer ... zonder klepje )
Kan je helaas niet helpen want heb het nog nooit meegemaakt, alleen waneer ik zelf de telefoon gedraaid houd. Controleer je gyroscoop eens.Emmeau schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:30:
Als ik foto's met mijn S5 maak, is het iedere keer weer een raadsel hoe ze op pc getoond worden.
Gewone bestanden kun je gewoon naar sd schrijven met de Samsung bestanden app, en anders met de pc. Alleen bepaalde, zeg maar de meeste apps kunnen niet naar sd overgezet worden. Dus als je heel veel apps hebt kan dat een probleem worden.AvK schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:13:
[...]
Is dat echt zo? Apps naar de SD verplaatsen lukt niet? Kan iemand dat bevestigen?
Hoezo zou je niet kunnen schrijven naar de SD. Je kunt je losse foto's toch gewoon op de SD laten schrijven? Waarvoor zou je anders een uitbreidings slot hebben? De kaarten van Navfree zijn heel groot. die wil ik niet op het interne geheugen.
OsmAnd moet gewoon op de sd kaart kunnen. Zie website OsmAnd
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 15-12-2014 20:39 ]
mijne sprong er ook zo ineens af zonder goede redenLordLynx schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:47:
[...]
Thanks,
ook voor 2 euro inc een vervangende besteld.. alleen moet de postbode mn brievenbus nog even vinden
de restanten van het oude poortje heb ik al verwijderd door het bekende schroefje + blokje er even uit te draaien.
want ik heb zelfs een poging gedaan om de 2 delen weer aan elkaar te lijmen..
404 Signature not found
Heb voor mijn zeer binnenkort te ontvangen S5 een Spigen Neo Hybrid hoesje besteld en ontvangen. Wat een schitterend stijlvol en strak hoesje. Opvallend is dat ik hem incluis verzendkosten onder de 20 Euro in huis heb, keurig verpakt. En dat het zelfde ding elders 2x zo duur wordt verkocht. Dus google even goed voordat je een bestelling plaatst.
[ Voor 14% gewijzigd door AvK op 16-12-2014 23:26 ]
En je weet zeker dat je een originele Spigen hoesje hebt ?AvK schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:23:
Heb voor mijn zeer binnenkort te ontvangen S5 een Spigen Neo Hybrid hoesje besteld en ontvangen. Wat een schitterend stijlvol en strak hoesje. Opvallend is dat ik hem incluis verzendkosten onder de 20 Euro in huis heb, keurig verpakt. En dat het zelfde ding elders 2x zo duur wordt verkocht. Dus google even goed voordat je een bestelling plaatst.
Ik weet namelijk dat men in China deze hoesjes zeer goed na maakt (wat niet eigenlijk...).
En uiteraard zijn deze namaak hoesjes een stuk goedkoper dan de originele hoesjes.
Ja dat weet ik zeker, er zit zo'n hologram op en er zit een echtheids certificaat bij. Als ik dat op de Spigen site check dan staat er:speedme schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:47:
[...]
En je weet zeker dat je een originele Spigen hoesje hebt ?
Ik weet namelijk dat men in China deze hoesjes zeer goed na maakt (wat niet eigenlijk...).
En uiteraard zijn deze namaak hoesjes een stuk goedkoper dan de originele hoesjes.
This product is a Genuine Spigen Product.
Verder kan je ook wel zien dat het geen neppert is. Genoeg filmpjes op You Tube. Het doosje klopt, de manier van verpakken en sealen. Daarbij kan je op Amazon originele kopen voor 18 Dollar. Al met al twijfel ik totaal niet. Mooie case hoor. Deftig!
Is dit een s5 of een s5 mini? Bij de s5 staat het er bij mij al standaard. Bij de mini balkje naar links swipen?
Is een gewone S5 (4 dagen oud).
Kan nergens vinden waar je het menu kan instellen.
Kan nergens vinden waar je het menu kan instellen.
Nou zojuist ook mijn laadklepje eraf gevallen uit het niets. Het schijnt een vaak voorkomend probleem te worden. Best slordig. Nu maar ergens op internet een vervangend product zoeken want ga niet om garantie vragen. Heb erom gevraagd maar ze willen het hele toestel dan ergens heen sturen waardoor ik het lange tijd kwijt ben. Erg achterlijk. Provider kan ik er de schuld niet van geven (elke provider hanteert dit beleid) maar wie moet ik dan de schuld van dit moeilijke beleid. Een laadklepje kapot en dan direct het hele toestel opsturen....
Verwijderd
Ik zit te wachten tot mijn laadklepje er eens een keer afvalt want het stoort me enorm,iedere keer dat hij moet opladen moet het klepje open en aangezien ik een notoire nagelbijter ben heb ik een hulpje nodig,eerst gebruikte ik een scherp onderdeel van een nagelknipper maar aangezien dit van metaal is zou dit wel eens voor krassen kunnen zorgen dus nu gebruik ik een houten tandenstoker.
Ik zou het er ook gewoon kunnen afrippen maar ik verander nogal graag van telefoon en dat is dus geen optie.
Draadloos via die oplaadpad+ de cover die daar bij hoort,ca 75 euro voor beide is me te veel.
Dus, als het tijd is om op te laden,tandenstoker erbij ,klepje openmaken en tandjes uitkoteren. :-)
Ik zou het er ook gewoon kunnen afrippen maar ik verander nogal graag van telefoon en dat is dus geen optie.
Draadloos via die oplaadpad+ de cover die daar bij hoort,ca 75 euro voor beide is me te veel.
Dus, als het tijd is om op te laden,tandenstoker erbij ,klepje openmaken en tandjes uitkoteren. :-)
Als ik op voorhand een voor mij persoonlijk zeer groot nadeel moet noemen dan is dat wel dat usb / laadt klepje wat je steeds moet open priegelen. Thuis lijkt me dat nog wel te gaan maar omdat ik zakelijk veel door het land moet rijden lijkt het mij in de auto al helemaal een ramp. Nu ik dit schrijf vraag ik me af waarom dat klepje er eigenlijk zit. De koptelefoon aansluiting en je speaker, je microfoon ed zit toch ook geen klepje voor?
Daarom had ik na de 2e dag het klepje er al uitgehaald
2 minuten werk, schroefje los, blokje omhoog, en vice versa
Niet wachten op 'breken' niet rukken ... gewoon tweakerstyle ... schroevedraaier
2 minuten werk, schroefje los, blokje omhoog, en vice versa
Niet wachten op 'breken' niet rukken ... gewoon tweakerstyle ... schroevedraaier
Verwijderd
Niet meer waterdicht dan heAvK schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:17:
Als ik op voorhand een voor mij persoonlijk zeer groot nadeel moet noemen dan is dat wel dat usb / laadt klepje wat je steeds moet open priegelen. Thuis lijkt me dat nog wel te gaan maar omdat ik zakelijk veel door het land moet rijden lijkt het mij in de auto al helemaal een ramp. Nu ik dit schrijf vraag ik me af waarom dat klepje er eigenlijk zit. De koptelefoon aansluiting en je speaker, je microfoon ed zit toch ook geen klepje voor?
Toch geen slechte redenering,had me het ook al afgevraagd.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 19:39 ]
Want je bent van plan om er mee te douchen, of te zwemmen ?
IP67 is een gimmick, imo zitten er teveel voorwaarden aan vast waar het verkeerd kan gaan.
Achterkant, laadklepje, en dan nog steeds watersensoren er in hebben om te checken of hij niet echt nat geworden is.
Ik doe eerstgenoemde niet met een telefoon, die paar minuten kan ik ook wel zonder
IP67 is een gimmick, imo zitten er teveel voorwaarden aan vast waar het verkeerd kan gaan.
Achterkant, laadklepje, en dan nog steeds watersensoren er in hebben om te checken of hij niet echt nat geworden is.
Ik doe eerstgenoemde niet met een telefoon, die paar minuten kan ik ook wel zonder
Verwijderd
Ik ook niet meteen,mijn S5 komt amper buiten,voor het werk heb ik een andere.FreshMaker schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:44:
Want je bent van plan om er mee te douchen, of te zwemmen ?
Maar als ze het garanderen moet het zo zijn.
Dat vochtprobleem bij issues is bekend dat ze het van de rug schudden maar bij de S5 maken ze het zichzelf wel moeilijker maar achterpoortjes zijn er om te openen,verzkeringen weten die ook zéér goed te vinden
Deels eens.FreshMaker schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:44:
IP67 is een gimmick
Tenminste dat je het op waarde moet schatten. Natuurlijk ga je er niet mee zwemmen (hoewel ik denk dat het met een nieuwe wel kan). Wel mooi meegenomen is dat de S5 beter tegen stof en water kan dan de meeste andere telefoons. Dat is en blijft een voordeel.
Vraag blijft waarom de koptelefoon aansluiting geen klepje heeft. Dat is toch een behoorlijk gat.
En waarom moet op het gat dat je het meest gebruikt (tenminste bij een smartfoon.....) dan WEL een klepje wat nota bene afbreekt of eruit valt?
Verwijderd
Ik heb wellicht een oplossing voor de mensen die het vervelend vinden om het usb klepje telkens te moeten openmaken om te laden. Ik heb zelf een Extra battery charger (EB-KG900) besteld bij Centralpoint.nl. Ik hoef nu nooit meer dat klepje open te maken omdat ik nu een extra accu heb die apart wordt opgeladen. En het is ook heerlijk om niet iedere avond aan een muur gekluisterd te hoeven zitten voor een paar uurtjes. Kost je 36 euro maar het is de investering wel waard vind ik. Binnen 1 minuut van een lege batterij naar 100%.
http://www.centralpoint.n...lick&utm_content=default1
Tja ErikQ dat mag dan misschien een oplossing zijn voor het snel een volle accu te hebben en hiervoor hoef je het klepje niet los te halen, je moet echter wel de hele achterkant loshalen, ik weet niet of het verstandig is dat dagelijks te doen. Het rubber randje erin lijkt ook niet van al te goede kwaliteit te zijn.
Ik denk dat de enige oplossing draadloos opladen is.
Ik denk dat de enige oplossing draadloos opladen is.
Vandaag een update gedraaid voor de Poolse Android 5.0 rom.
En eindelijk....Facebook werkt weer zonder een oude versie terug te moeten zetten
(Wat er verder in zit heb ik eigenlijk niet naar gekeken)
En eindelijk....Facebook werkt weer zonder een oude versie terug te moeten zetten
(Wat er verder in zit heb ik eigenlijk niet naar gekeken)
De hele achterkant ( en beschermhoesje ) elke dag loshalen, batterij eruit, volle batterij erin, oude in lader ....Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:59:
Ik heb wellicht een oplossing voor de mensen die het vervelend vinden om het usb klepje telkens te moeten openmaken om te laden. Ik heb zelf een Extra battery charger (EB-KG900) besteld bij Centralpoint.nl. Ik hoef nu nooit meer dat klepje open te maken omdat ik nu een extra accu heb die apart wordt opgeladen. En het is ook heerlijk om niet iedere avond aan een muur gekluisterd te hoeven zitten voor een paar uurtjes. Kost je 36 euro maar het is de investering wel waard vind ik. Binnen 1 minuut van een lege batterij naar 100%.
Nee dat is een oplossing
Ik haal de telefoon in de ochtend van de lader, en hoef pas tegen bedtijd weer in te pluggen.
Meestal nog zo'n 25 / 40% over, soms meer.
Als je echt 'onafhankelijk' wilt zijn, neem je zo'n Qi lader, en hoef je je telefoon alleen maar weg te leggen.
* FreshMaker heeft reserveaccu's, maar in het afgelopen half jaar maar 1x nodig gehad, tijdens een dagje uit.
De batterijduur is gewoon prima, en "gekluisterd" aan de muur is wel heel wanhopig
40 naar 100% laden is 30 á 45 minuten, met de juiste adapter
Verwijderd
Hier 23,22 euro +Kiala 4,95 euroVerwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:59:
https://www.mijnitshop.be..._content=discardeddefault
Ebay .... 5€Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:12:
[...]
Hier 23,22 euro +Kiala 4,95 euro
https://www.mijnitshop.be..._content=discardeddefault
even goed, als je bij een goede leverancier besteld ( niet direct de goedkoopste, maar één met goede reviews )
Als je naar een Samsung punt gaat schijnen ze ook dat klepje te vervangen en wat ik begreep dat dat ook nog wel onder garantie valt.
Verwijderd
Lijkt me logisch dat je dan je garantie behoudt als Samsung het vervangt,er blijken gevallen genoeg te zijn waaruit blijkt dat dit toch om een constructiefout gaat en ze niet moeilijk gaan doen,lijkt meRoos79 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:41:
Als je naar een Samsung punt gaat schijnen ze ook dat klepje te vervangen en wat ik begreep dat dat ook nog wel onder garantie valt.
Verwijderd
Haha ik begrijp ook wel dat dit niet voor iedereen een oplossing is. Ik kan wel zeggen dat je die achterkant misschien wel duizend keer eraf en weer erop kan zetten. Die dingen lijken fragiel, maar als je ze op een bepaalde manier eraf trekt is er niks aan de hand. Dat rubber voor de waterdichtheid hoef je niet aan te komen tijdens het wisselen vd accu, blijft dus gewoon goed. Voor mij geeft het zoveel vrijheid, als ik thuis kom van werk dan kan ik eerst het resterende accu vermogen opmaken (bijv 40 procent ofzo) ZONDER de telefoon aan de lader te hebben. Ik ben een ander soort gebruiker, ik kan niet van me telefoon afblijven in de avond. Youtube tijdens het afwassen, browsen in de wc, hij gaat mee door mijn hele huis. Voorheen moest ik dan telkens de lader eraf halen, plugje weer erin en dan weer terug klepje openmaken pfff. Je hoeft gewoon veel minder te plannen met zo'n reserve accu die je extern kan opladen. Batterij op 30% met nog een lange werkdag te gaan? Gewoon die andere volle erin stoppen en die '30%' accu mee naar je werk om apart op te laden. Tussendoor kleine break nemen en lekker gamen zonder de beperking van een lader aan je telefoon. Er zijn zoveel voordelen en situaties te bedenken van het hebben van een reserve batterij, dat wordt een super lang verhaal. Denk aan lange autoritten en je S5 als navigatie gebruiken, met daarna nog een lange dag/avond te gaan, partyy.. Foto's maken flits flits. Filmen in 4k. Ohnoo accu bijna leeg, heyy waggiseffe, reserve accu! Maar belangrijkste blijft vooral dat je zo'n (irritante en slijtende) usb klepje niet meer hoeft te openen. Ik kan echt niet meer zonder deze battery charger, en mijn toekomstige telefoons zullen altijd een vervangbare batterij moéten hebben inclusief deze optie/manier van opladen.FreshMaker schreef op donderdag 18 december 2014 @ 07:32:
[...]
De hele achterkant ( en beschermhoesje ) elke dag loshalen, batterij eruit, volle batterij erin, oude in lader ....
Nee dat is een oplossing
Ik haal de telefoon in de ochtend van de lader, en hoef pas tegen bedtijd weer in te pluggen.
Meestal nog zo'n 25 / 40% over, soms meer.
Als je echt 'onafhankelijk' wilt zijn, neem je zo'n Qi lader, en hoef je je telefoon alleen maar weg te leggen.
* FreshMaker heeft reserveaccu's, maar in het afgelopen half jaar maar 1x nodig gehad, tijdens een dagje uit.
De batterijduur is gewoon prima, en "gekluisterd" aan de muur is wel heel wanhopig
40 naar 100% laden is 30 á 45 minuten, met de juiste adapter
Natuurlijk behoud je dan je garantie als Samsung het maakt maar ik bedoelde meer dat het vaak onder garantie word gemaakt en dat het je niks kost.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:23:
[...]
Lijkt me logisch dat je dan je garantie behoudt als Samsung het vervangt,er blijken gevallen genoeg te zijn waaruit blijkt dat dit toch om een constructiefout gaat en ze niet moeilijk gaan doen,lijkt me
Met andere woorden waarom er zelf aan gaan rommelen als het onder garantie valt?
[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 18-12-2014 23:41 ]
Nou ik heb em hoor. En netjes weggestopt in de Spigen Neo Hybrid case is het helemaal een top telefoon. Good looks. Rete snel. Apps installeren gaat binnen seconden. Wat een geweldig scherm. Zojuist voor het eerst de koptelefoon gebruikt voor mijn muziek. Durf best te zeggen dat die oortjes van behoorlijk redelijke kwaliteit zijn. En ik ben nog wel een beetje een audiofiel. Moet wel erg wennen aan de honderduizentig mogelijke instellingen maar na wat zoeken lukt dat best. Met een 100% volgeladen batterij heb ik alle instellingen gedaan. Daar ben je best even mee bezig. Nu nog trouwens..... Het lijkt erop dat de batterij 2x zo lang mee gaat als mijn oude vertrouwde S3. Ergo: Voor dit moment totaal geen klachten. Sterker nog: Alleen maar lof.
Mijn vrouw heeft vorige week een Galaxy s5 gekocht in in gsm winkel.
Het toestel zat nieuw in een doosje met de seal sticker er nog op.
Echter bij het eerste keer opstarten van het toestel kwam er een Movistar logo in beeld en daarna het Samsung logo.
Na de eerste keer booten was alles spaanstalig, het is dus gewoon een spaans toestel.
Mag een winkel eigenaar zo'n toestel eigenlijk wel verkopen in Nederland ?
Ik heb er principe niet zo'n probleem mee maar ik weet niet hoe het zit met toekomstige updates van het toestel in combinatie met een ziggo mobile abbonement.
Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over verschaffen ?
Ben vandaag nog in de winkel geweest maar de baas van het bedrijf was er vandaag niet dus ga ik volgende maar even verhaal halen.
Het toestel zat nieuw in een doosje met de seal sticker er nog op.
Echter bij het eerste keer opstarten van het toestel kwam er een Movistar logo in beeld en daarna het Samsung logo.
Na de eerste keer booten was alles spaanstalig, het is dus gewoon een spaans toestel.
Mag een winkel eigenaar zo'n toestel eigenlijk wel verkopen in Nederland ?
Ik heb er principe niet zo'n probleem mee maar ik weet niet hoe het zit met toekomstige updates van het toestel in combinatie met een ziggo mobile abbonement.
Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over verschaffen ?
Ben vandaag nog in de winkel geweest maar de baas van het bedrijf was er vandaag niet dus ga ik volgende maar even verhaal halen.
Maakt geloof ik niet zoveel uit want de galaxy s advances van mijn ouders stonden in het pools toen ze binnenkwamen
. Wel netjes een handleiding ervoor gekregen hoe het in het nederlands gezet moet worden.
Gamertag: timmie271
Als je met odin de phn versie flasht heb je gewoon een nl versie, ongeacht of hij nou verkocht is met Spaanse software. En het is dan gewoon grijze import.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Maar mocht ze BV die tablet aan willen vragen dan is er een kans dat deze niet meer doet.
Je hoeft niet te flashen om hem op NL te zetten.reyals schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:26:
Als je met odin de phn versie flasht heb je gewoon een nl versie, ongeacht of hij nou verkocht is met Spaanse software. En het is dan gewoon grijze import.
Verwijderd
Juist,maar dan zit hij alsnog met Spaanse firmware en kan hij geen Nederlandse OTA updates ontvangen.Laudor schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:50:
[...]
Je hoeft niet te flashen om hem op NL te zetten.
Klopt, mijn S3 was een uit Polen, ideaal als een van de eerste de nieuwste versie, aangezien Polen vaak als test-groep gebruikt wordt. Mijn S5 is wel uit nederland dus moeten we nog even wachten op Lollipop.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:46:
[...]
Juist,maar dan zit hij alsnog met Spaanse firmware en kan hij geen Nederlandse OTA updates ontvangen.
Wat betreft de tablet, er staan genoeg Samsung Tab3 7"lite te koop op Vraag & Aanbod.
[ Voor 9% gewijzigd door MadMan68 op 21-12-2014 12:08 . Reden: toevoeging tablet. ]
Is dat zo?Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:46:
Juist,maar dan zit hij alsnog met Spaanse firmware en kan hij geen Nederlandse OTA updates ontvangen.
De mijne stond op Spaans. Kon vrij gemakkelijk terug vinden waar ik de taal op Nederlands moest zetten. Het bedrijf waar ik voor werk zit overal in Europa dus op zich verbaasd het me niet dat ik een Spaanse S5 heb. Die zijn daar misschien wel het goedkoopst?
Wat is volgens jullie de juiste Nederlandse firmware, kernel en build dan?
Verwijderd
Op Sammobile de laatste Nedaerlandse PHN stock rom zoeken en flashen met Odin.AvK schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:20:
[...]
Is dat zo?
De mijne stond op Spaans. Kon vrij gemakkelijk terug vinden waar ik de taal op Nederlands moest zetten. Het bedrijf waar ik voor werk zit overal in Europa dus op zich verbaasd het me niet dat ik een Spaanse S5 heb. Die zijn daar misschien wel het goedkoopst?
Wat is volgens jullie de juiste Nederlandse firmware, kernel en build dan?
Ik heb:
Model nummer: SM-G900F
Android versie: 4.4.2 (duh.....)
Baseband versie: G900FFXXU1ANG8
Kernel versie: 3.4.0-2089850
Buildnummer: KOT49H.G900FXXU1ANG9
Wie met stock Nederlands kan hier de NL versie even neerzetten?
Staat gewoon te downloaden op sammobile
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Verwijderd
Zelf even moeite doen om te zoeken mag ook...AvK schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:43:
Ik heb:
Dan weet ik toch nooit of ik de goede gegevens zie. Dacht je dat ik dat niet gedaan had?Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:48:
[...]
Zelf even moeite doen om te zoeken mag ook...
Ik heb de moeite genomen om mijn gegevens over te typen zodat anderen daar ook van kunnen leren.
Ga naar de website van SamMobile, ga naar FIRMWARE (wel account aanmaken, anders kun je niets downloaden).. Geef je telefoon op (model = SM-G900F) en download de juiste firmware voor Nederland.AvK schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:46:
[...]
Dan weet ik toch nooit of ik de goede gegevens zie. Dacht je dat ik dat niet gedaan had?
Ik heb de moeite genomen om mijn gegevens over te typen zodat anderen daar ook van kunnen leren.
Beste is de PHN versie.
Deze firmware kun je flashen met het programma ODIN
(even zoeken hoe je precies moet flashen).
Daarna is de telefoon compleet Nederlands
Staat alleen firmware van Vodafoon en T-mobile. Ik heb KPN.speedme schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:57:
[...]
Ga naar de website van SamMobile, ga naar FIRMWARE (wel account aanmaken, anders kun je niets downloaden).. Geef je telefoon op (model = SM-G900F) en download de juiste firmware voor Nederland.
Beste is de PHN versie.
Deze firmware kun je flashen met het programma ODIN
(even zoeken hoe je precies moet flashen).
Daarna is de telefoon compleet Nederlands
Ergo: Ik ben nog steeds benieuwd naar de versie die stock NL foons hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 21-12-2014 22:20 ]
Je kunt gerust de T-Mobile versie flashen, dat gaat gewoon werken.AvK schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:18:
[...]
Staat alleen firmware van Vodafoon en T-mobile. Ik heb KPN.
Ook al heb je KPN als provider.
Ikzelf heb een T-Mobile S5, maar ik heb zelfs de Poolse Lollipop (Android 5.0) versie geflashed.
In principe kun je alle ROMs voor de SM-G900F gerust flashen.
De basis is namelijk allemaal hetzelfde, maar soms zitten er wat provider-specifieke apps of instellingen in.
Maar voordat je gaat flashen met ODIN, moet je wel goed lezen hoe je dat moet doen.
Het is niet geheel zonder gevaar.
Maar zolang je de instructies volgt, kan er eigenlijk niet veel mis gaan.
Verwijderd
De PHN versie,is al een paar keer gezegd.AvK schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:18:
[...]
Staat alleen firmware van Vodafoon en T-mobile. Ik heb KPN.
Verwijderd
Ik heb daar ook even gekeken, maar Netherlands (PHN) staat er idd niet bij zoals AvK terecht opmerkte.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:27:
[...]
De PHN versie,is al een paar keer gezegd.
Dus Sammobile is verre van compleet.
Hier staat hij wel, maar gaat het DL zo traag of een betaald acc aanmaken

FF wat naar onderen scrollen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 09:31 ]
Verwijderd
Mooi, en nu de hamvraag, hoe heb je die gevonden, want zoeken op SM-G900F is duidelijk niet voldoende.smartje74 schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:27:
Niet goed genoeg gezocht dus:
http://www.sammobile.com/...NH6_G900FPHN1ANH1_PHN.zip
http://www.sammobile.com/firmwares/checker/
[ Voor 66% gewijzigd door smartje74 op 22-12-2014 09:37 ]
Nou, een heel avontuur verder doet mijn S5 het weer. Op de oude 'Spaanse' versie.
Keurig de hierboven genoemde PHN gedownload en met Odin geflashed. Op de laatste millimiter van het voortgangs streepje geeft ie een fail. Iets met een hidden file? Wel @#$%&^* dat heb ik weer. Een 2e poging gaf het zelfde resultaat.
Ding niet meer aan of uit te krijgen en kom op het bekende firmware foutmelding scherm. Via de noodprocedure van Samsung KIES (je hebt dan het serie nummer van je foon nodig.... en waar denk je dat die staat.... ja op de sticker onder je batterij.... zucht) dus het geheel uit elkaar gehaald, serienummer opgeschreven, batterij er weer in en hopen dat het spul wil starten. Dat doet ie gelukkig. Uiteindelijk slaag ik erin om de noodprocedure te voltooien en HIJ DOET HET WEER!!!!! Pfoei...
Wel in het Spaans natuurlijk. Via de vooraf gemaakte backup met Kies alle contacten ed weer terug kunnen zetten en de meeste apps kwamen via de Google backup weer terug. Enkele handmatig weer terug gezet en alles is weer ok.
Ergo: Ik laat het voorlopig maar even zo.
Keurig de hierboven genoemde PHN gedownload en met Odin geflashed. Op de laatste millimiter van het voortgangs streepje geeft ie een fail. Iets met een hidden file? Wel @#$%&^* dat heb ik weer. Een 2e poging gaf het zelfde resultaat.
Ding niet meer aan of uit te krijgen en kom op het bekende firmware foutmelding scherm. Via de noodprocedure van Samsung KIES (je hebt dan het serie nummer van je foon nodig.... en waar denk je dat die staat.... ja op de sticker onder je batterij.... zucht) dus het geheel uit elkaar gehaald, serienummer opgeschreven, batterij er weer in en hopen dat het spul wil starten. Dat doet ie gelukkig. Uiteindelijk slaag ik erin om de noodprocedure te voltooien en HIJ DOET HET WEER!!!!! Pfoei...
Wel in het Spaans natuurlijk. Via de vooraf gemaakte backup met Kies alle contacten ed weer terug kunnen zetten en de meeste apps kwamen via de Google backup weer terug. Enkele handmatig weer terug gezet en alles is weer ok.

Ik snap goed dat het even billenknijpen was, maar zie het als een "leer-moment".AvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:09:
Nou, een heel avontuur verder doet mijn S5 het weer. Op de oude 'Spaanse' versie.
De kans dat een telefoon onherstelbaar beschadigt is vrij klein.
En volgens mij is de Spaanse versie toch gewoon in het Nederlands in te stellen qua taal ?
Dan is het op zich niet zo'n probleem
Verwijderd
Ik heb de indruk dat je nieuw bent met flashen of Android algemeen.AvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:09:
Je vraagt hier raad en je krijgt die ook,maar toch heb ik de indruk dat je je eigen zin doet ,je zoekt zelf niet graag naar firmware,het wordt je ook aangereikt en toch doe je je zin met bovenvernoemd resultaat.
Je vraagt hier raad ,waarom volg je hem niet op? Je krijgt hem gewoon aangereikt!!
Je hebt al geluk dat je niet op een Brick bent gekomen!!!
Google; Galaxy s5 rooten
Google: Galaxy S5 custom recovery
Google: Galaxy S5 custom rom + flashen
Is allemaal niet zo moeikijk om zoeken,zo leer je wat,hoe denk je dat een tweaker leert?
Heb ook al een Brick gehad ,met vallen en opstaan
Beste Ludoke, ik zit al 15 jaar in het vak en ook zo ongeveer op Tweakers. En dat Android redelijk nieuw is klopt maar dat geldt voor velen hoewel ik al twee jaar een Android Tablet heb. Heb 100x bios'en geflashed, firmware van alles en nogwat geupgrade en vele laptops, PC's telefoons enz gerepareerd enz enz. Kom me dus niet aan met zo'n kul reactie.
Geef liever aan waar JIJ of de andere deskundigen denken dat het fout is gegaan. Een tooltje bedienen kan ik echt wel. Hoe denk je anders dat ik de boel weer in de benen heb gekregen. Omdat ik ondeskundig ben?
Duhhhh.
Geef liever aan waar JIJ of de andere deskundigen denken dat het fout is gegaan. Een tooltje bedienen kan ik echt wel. Hoe denk je anders dat ik de boel weer in de benen heb gekregen. Omdat ik ondeskundig ben?
Duhhhh.
Ja klopt. Alles is op Nederlands in te stellen. Zowel het toestel op zich als het toetsenbord met autocorrectie. Dat kan met bijna alle apparaten. En ja, het was even schrikken en vraag me af waar het fout gaat. Zo ingewikkeld is het niet.speedme schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:47:
[...]
En volgens mij is de Spaanse versie toch gewoon in het Nederlands in te stellen qua taal ?
Dan is het op zich niet zo'n probleem
heeft iemand al wat met de ant+ ontvanger getest? Bij voorkeur in endomondo of strava?
Verwijderd
Waarom laat je dan anderen naar de firmware zoeken als je de weg naar firmware weet,heb de indruk dat je andere tweakers ook op het verkeerde been hebt gezet.AvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:08:
Beste Ludoke, ik zit al 15 jaar in het vak en ook zo ongeveer op Tweakers. En dat Android redelijk nieuw is klopt maar dat geldt voor velen hoewel ik al twee jaar een Android Tablet heb. Heb 100x bios'en geflashed, firmware van alles en nogwat geupgrade en vele laptops, PC's telefoons enz gerepareerd enz enz. Kom me dus niet aan met zo'n kul reactie.
Duhhhh.
Sorry ,maar je vragen over de de issues lieten vermoeden dat je een beginneling was ,sorry hiervoor dus .
Mss kunnen wij hier nog wat van je jarenlange kennis wat opsteken?
Verwijderd
Waarom schrik je nou zo? Natuurlijk is alles in Nederlands in te stellen ,desnoods met met MoreLocaleAvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:14:
[...]
Ja klopt. Alles is op Nederlands in te stellen. Zowel het toestel op zich als het toetsenbord met autocorrectie. Dat kan met bijna alle apparaten. En ja, het was even schrikken en vraag me af waar het fout gaat. Zo ingewikkeld is het niet.
Zelfs een Chinese!!!
Welke versie van ODIN heb je gebruikt om te flashen ? Ikzelf gebruik altijd versie 3.09AvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:14:
[...]
Ja klopt. Alles is op Nederlands in te stellen. Zowel het toestel op zich als het toetsenbord met autocorrectie. Dat kan met bijna alle apparaten. En ja, het was even schrikken en vraag me af waar het fout gaat. Zo ingewikkeld is het niet.
Heb je de optie "re-partition" aangevinkt ? want die hoort juist uitgevinkt te staan.
Alleen auto-reboot en F.reset time horen aan te staan.
M.a.w. weet je zeker dat je ODIN op de juiste manier gebruikt hebt ?
@ludoke1955 : ik weet dat wij tweakers verwachten van anderen dat ze zich inlezen in de materie, maar er is tegenwoordig ook zo ontzettend veel informatie te vinden. Het is lastig om daar bruikbare informatie uit te halen. Zeker als "leek" op een bepaald gebied (wat niet wil zeggen dat iemand een leek is, maar wel met dit specifieke apparaat). Kijk eens op XDA en de informatie is gewoon overweldigend.
Beste AvK : zoals boven aangegeven, probeer eens wat meer informatie te zoeken en lezen over Android. Het is een fantastisch besturingssysteem, waar ontzettend veel in aan te passen is. Maar dan moet je wel wat kennis hebben. Zodra je die hebt, ga je Android nog meer waarderen.
Ja dat weet ik zeker. Heb het exact zo gedaan en Odin 3.09 gebruikt met de vinkjes zoals jij dat beschrijft en ook zoals dat klaar en duidelijk op SamMobile staat beschreven. Ik vraag me dan ook af wat er fout gegaan kan zijn. In het update venstertje werd alles keurig uitgepakt en geïnstalleerd. Ik dacht nog "dit is wel heel simpel". Het was echt in de laatste seconde dat er een fail kwam met een of ander hidden bestand.speedme schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:59:
[...]
Welke versie van ODIN heb je gebruikt om te flashen ? Ikzelf gebruik altijd versie 3.09
Heb je de optie "re-partition" aangevinkt ? want die hoort juist uitgevinkt te staan.
Alleen auto-reboot en F.reset time horen aan te staan.
M.a.w. weet je zeker dat je ODIN op de juiste manier gebruikt hebt ?
En verder lees ik me te pletter over alles wat digitale techniek betreft. Netwerken, routers, switches, Android, Windows, iOS wat minder maar werk er wel mee. Zowel hard- als soft-ware matig. Het is namelijk mijn beroep en hobby. Hoe mooi kan het zijn?!
Geïnteresseerden kunnen mijn posthistorie raadplegen.
Hoewel ik in dit geval er mee eens ben dat je echt wel even iets meer had kunnen onderzoeken voordat je alle antwoorden had gekregen om te flashen en de dubbele posts van jou en ludoke niet hoeven (je kan gewoon je post editen) heb ik hier een idee waar het probleem door zou kunnen komen.
Wat voor USB kabel heb je gebruikt, op welke USB poort heb je hem aangesloten (echt aan de achterkant op het moederbord of een doorgeluste aan de voorkant) en gezien je PC wat ouder is (als je sig nog klopt) zou het hier aan kunnen liggen. Met flashen is het belangrijk een hoge kwaliteit USB kabel te gebruiken op een USB poort welke bij je I/O aansluitingen zit.
Wat voor USB kabel heb je gebruikt, op welke USB poort heb je hem aangesloten (echt aan de achterkant op het moederbord of een doorgeluste aan de voorkant) en gezien je PC wat ouder is (als je sig nog klopt) zou het hier aan kunnen liggen. Met flashen is het belangrijk een hoge kwaliteit USB kabel te gebruiken op een USB poort welke bij je I/O aansluitingen zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 22-12-2014 21:59 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Of de ROM die hij gedownload heeft is mogelijk corrupt.
AvK : als je toch bezig bent, waarom flash je niet gelijk Android 5.0 ?
Ben je gelijk helemaal up-to-date met de allerlaatste versie.
Ik heb hem ook draaien en werkt tot nu toe perfect.
Ik heb deze draaien : http://forum.xda-develope...-4-4-2-multi-csc-t2813628
AvK : als je toch bezig bent, waarom flash je niet gelijk Android 5.0 ?
Ben je gelijk helemaal up-to-date met de allerlaatste versie.
Ik heb hem ook draaien en werkt tot nu toe perfect.
Ik heb deze draaien : http://forum.xda-develope...-4-4-2-multi-csc-t2813628
Een normaal kort USB2 kabeltje op mijn ASUS N76 laptop. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat daar een probleem mee is. En inderdaad. Die sig staat daar om nostalgische redenen...
Alles kan maar dan zou winrar hoogstwaarschijnlijk een hash fout hebben gegeven.speedme schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:16:
Of de ROM die hij gedownload heeft is mogelijk corrupt.
Maar goed, om verder kort te zijn: ik laat het voorlopig even zo.
Degenen die positieve input hebben gegeven: dank daarvoor.
Volgende keer graag je eerdere post editten om meerdere berichten achter elkaar te voorkomen
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 23-12-2014 00:58 ]
Waarschijnlijk heb je een andere PIT file nodig, echter zou ik dat niet zomaar doen. Het kan je toestel echt bricken.AvK schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:22:
[...]
Alles kan maar dan zou winrar hoogstwaarschijnlijk een hash fout hebben gegeven.
Maar goed, om verder kort te zijn: ik laat het voorlopig even zo.
Degenen die positieve input hebben gegeven: dank daarvoor.
Ik heb wel eens gelezen dat bepaalde S5 types een iets andere partitie indeling hebben.
Let op:
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen
Prijzen, winkels, levertijden en dergelijke niet-technische zaken graag in [Samsung Galaxy S5] Levertijden & Prijzen