Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Vergelijk de hardware definitie eens.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is de default ook verplicht dan?

edit ook geprobeerd, kun je aangeven wat er mis is?

[ Voor 46% gewijzigd door neographikal op 18-11-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetbeet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
GENETX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:42:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk ;)

Nogmaals, post eens je pilight settings.json. Zit je web interface toevallig op poort 5000? Dat is niet de poort war je naartoe moet verbinden als ik het zo uit mijn hoofd goed heb. Verder heb ik de API wel een vaste poort gegeven (welke wel 5000 is overigens).

[/code]
Bedankt GENETX voor de tip en sfinx voor de nieuwe binding code, ik heb het nu werkend, lag aan de port waarde in settings.json die miste, log meldingen in openHAB binding zijn nu duidelijk, even twee voorbeelden fout situaties en een goede met logging hieronder toegevoegd. Nu verder met testen van openHAB en pilight, sfinx welke protocols ondersteunt de binding nu, kan ik ook temperatuur waarden vanuit pilight lezen?

ps als iemand mij kan vertellen hoe ik de tabel format in mijn reactie goed kan krijgen , graag.

1) Pilight op ander ip-adres dan geconfigureerd in openHAB:
23:35:45.429 ERROR o.o.b.p.i.PilightConnection[:121] - Connection timed out: con
nect
java.net.ConnectException: Connection timed out: connect
at java.net.DualStackPlainSocketImpl.connect0(Native Method)
23:35:45.430 ERROR o.o.b.p.i.PilightBinding[:239] - Cannot connect to pilight se
rver at 192.168.1.144:5000

2) pilight adres juist in openHAB, pilight service draait, geen poort waarde in settings.json:

23:41:05.831 ERROR o.o.b.p.i.PilightConnection[:121]- Connection refused: connect
java.net.ConnectException: Connection refused: connect
at java.net.DualStackPlainSocketImpl.connect0(Native Method)
at java.net.DualStackPlainSocketImpl.socketConnect(Unknown Source)
at java.net.AbstractPlainSocketImpl.doConnect(Unknown Source)
at java.net.AbstractPlainSocketImpl.connectToAddress(Unknown Source)
at java.net.AbstractPlainSocketImpl.connect(Unknown Source)
at java.net.PlainSocketImpl.connect(Unknown Source)
23:41:05.833 ERROR o.o.b.p.i.PilightBinding[:239]- Cannot connect to pilight server at 192.168.1.52:5000

3) Met settings.json toevoeging
"port": 5000,

23:57:36.596 INFO o.o.b.p.i.PilightBinding[:235]- Established connection to pilight server at 192.168.1.52:5000
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@neographikal, de basis hoort er zo uit te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
{
    "devices": {},
    "gui": {},
    "settings": {},
    "hardware": {},
    "registry: {}
}

Hardware en settings kan je vrijwel direct overnemen van de oude situatie. De devices en gui moet je even goed voor lezen op de nightly site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmz okay, in de -default variant stond alleen de hardware genoemd, vandaar dat ik die niet over heb gepakt. Ik ga het vanavond proberen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28
peetbeet schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:31:
[...]
Bedankt GENETX voor de tip en sfinx voor de nieuwe binding code, ik heb het nu werkend, lag aan de port waarde in settings.json die miste, log meldingen in openHAB binding zijn nu duidelijk, even twee voorbeelden fout situaties en een goede met logging hieronder toegevoegd. Nu verder met testen van openHAB en pilight, sfinx welke protocols ondersteunt de binding nu, kan ik ook temperatuur waarden vanuit pilight lezen?
Gaaf dat 't gelukt is! De binding ondersteunt nu alleen nog Switch en Dimmer items in openHAB. Om ook temperatuurwaardes e.d. uit te wissel zal ondersteuning voor Number en String items moeten worden toegevoegd. Zelf heb ik nog geen apparaten hiervoor, maar 't zal niet heel lastig zijn om dit te implementeren.

Er staat momenteel een pull request voor de binding uit bij openHAB. Ik moet nog wat kleine dingen aanpassen maar hopelijk gaat ie dan mee met versie 1.6.0.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de default:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "devices": { },
    "gui": { },
    "settings": {
        "log-level": 4,
        "pid-file": "/var/run/pilight.pid",
        "log-file": "/var/log/pilight.log",
        "send-repeats": 10,
        "receive-repeats": 1,
        "webserver-enable": 1,
        "webserver-root": "/usr/local/share/pilight/",
        "webserver-port": 5001,
        "webserver-cache": 1,
        "whitelist": "",
        "firmware-update": 0
    },
    "hardware": {
        "433gpio": {
            "sender": 0,
            "receiver": 1
        }
    },
    "registry": { }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetbeet
sfinx schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:03:
[...]

Gaaf dat 't gelukt is! De binding ondersteunt nu alleen nog Switch en Dimmer items in openHAB. Om ook temperatuurwaardes e.d. uit te wissel zal ondersteuning voor Number en String items moeten worden toegevoegd. Zelf heb ik nog geen apparaten hiervoor, maar 't zal niet heel lastig zijn om dit te implementeren.

Er staat momenteel een pull request voor de binding uit bij openHAB. Ik moet nog wat kleine dingen aanpassen maar hopelijk gaat ie dan mee met versie 1.6.0.
Bedankt voor de info en werk aan de binding, ik heb de ontwikkeling link gevonden op GitHub voor openHAB versie 1.6.0 dat einde deze maand uitkomt, indrukwekkend wat een werk. Daar ook handleiding gevonden met link:

https://github.com/idserda/openhab/wiki/pilight-Binding

Ik zou graag de temperatuur erin willen hebben via de binding, ik ga proberen te snappen hoe het in elkaar zit, mogelijk bijdrage leveren >:) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 16:34
Na de update naar de nightly versie krijg ik pilight niet meer gestart.
Ook met een default config (die van hierboven), krijg ik een gelijk na het starten de volgende melding;

code:
1
2
3
4
5
 pilight-daemon: /home/pilight/daemon-dev/libs/pilight/json.c:587: json_append_member: Assertion `object->tag == JSON_OBJECT' failed.
/usr/local/lib/libpilight.so(gc_handler+0x120)[0xb6f4c700]
/lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(__default_sa_restorer_v2+0x0)[0xb6d4bf20]
/lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6(gsignal+0x40)[0xb6d4acdc]
-- STACKTRACE (3 FRAMES) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de laatste dev versie handmatig compileren...

Hmm, ik kwam er zojuist achter dat mijn automatische nightly upload script niet werkte met cron. De laatste nightlies (met de bugfix) stonden al wel gecompileerd klaar, maar waren nog niet geüpload. Dat moet nu weer werken. Je kan dus ook de laatste nightly installeren.

[ Voor 73% gewijzigd door CurlyMo op 19-11-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okay er gaat hier iets niet goed, ook met de meest basic config blijft 'ie een error naar me spugen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
    "devices": {},
    "gui": {},
    "settings": {},
    "hardware": {},
    "registry": {}
}

code:
1
2
[Nov 19 23:45:00:670167] pilight-daemon: INFO: version 5.0, commit v5.0
[Nov 19 23:45:00:675887] pilight-daemon: ERROR: hardware module #1 "devices" does not exist

Ook de bovenstaande default config gooit deze melding.

Mijn settings.config

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
        "config-file": "",
        "hardware-file": "/etc/pilight/hardware.json",
        "webserver-root": "/usr/local/share/pilight/",
        "update-check": 1,
}

Volgens mij doe ik nu verder weinig bijzonders en zou het moeten werken? :)
De nieuwe config structuur werkt alleen met de nieuwste nightlies. Jij draait nog versie v5.0.

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 16:34
Dank je! pilight start nu goed op.

Alleen ik loop gelijk tegen een probleem aan bij het maken van de nieuwe config.

Hij kent het protocol threechan niet.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
@curlymo ik ben bezig met die Silvercrest schakelaars van de Lidl die ik eerder noemde. Jij vroeg me ze aan het forum toe te voegen maar daar moet ik het via pilight-debug uitzoeken. Het probleem daarmee is dat pilight-debug ze niet ziet langskomen.
Pilight-raw lijkt ze wel te ontvangen, maar daar komt ook heel veel andere output langs, een constante stroom en die versneld als ik op de knoppen van de afstandbediening druk.
Hoe moet ik nu verder? Ik heb wel een 'declaration of conformity' erbij van Brennenstuhl waar ze als RC AAA3680-A IP20 DE op vermeld staan.
Deze persoon heeft ze wel aan de praat met een Arduino en beschrijft het protocol:

http://forum.arduino.cc/index.php?topic=202556.0

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Heeft iemand ooit al is een KlikAanKlikUit bewegingsmelder geprobeerd? De buiten- óf de binnenmelder? Ik heb er van beide eentje liggen hier, maar beide worden niet door pilight gedetecteerd. Kan er ook vrij weinig over vinden op de pilight site... Anyone?

Oost west, 127.0.0.1 best!

@Iedereen, het draaien van pilight nightlies betekent dat je bereid bent te experimenteren. Bij het gebruik van nightlies ga ik van twee dingen uit: (1) men heeft het pilight "experiences" gelezen om te zien of daar specieke info staat voor een nightly, (2) men heeft de github commit berichten gelezen. In met name de commits probeer ik zoveel mogelijk informatie te geven om alvast met specifieke nightlies aan de slag te kunnen. Het is in geval van pilight namelijk ook inherent aan nightlies dat niet alle documentatie perfect op orde is of perfect wordt gemaakt. Dank voor jullie begrip en nu weer over tot de orde van de dag :)

@Nelus82: https://github.com/piligh...c8449ba5d68d7205c2aa0ab5c
@datadevil: plaats in dat geval even je (zinnige) raw data op pastebin (per knop) en zet linkjes daarnaar in een topic op het pilight forum.
@geerttttt: hier staat helemaal onderaan:
If one of these listed protocols doesn't work in pilight stable version, you probably need to install them separately. First make sure you have the developmental pilight repository enabled. To see what protocols are available for install run:
code:
1
apt-cache search pilight-protocol

Als je dat draait met de nightly repo dan zie je onder anderen:
code:
1
pilight-protocol-arctech-motion - arctech motion protocol for pilight

[ Voor 21% gewijzigd door CurlyMo op 20-11-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist eventing toegevoegd aan de laatste development code. Nu ook wat meer ruimte voor al jullie vragen en opmerking :)

Ik daag jullie uit om de code met lijpe regels plat te krijgen ;)

http://pilight.org/nightly_rules/
Since pilight version 6, eventing has been introduced. To use events, you need to first define rules inside the pilight configuration.

The basic pilight rules struct for the configuration looks like this:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[...]
    "rules": {
        "rule_name": {
            "rule": "IF switch.state IS on THEN switch DEVICE switch.stateTO off",
            "active": 1
        }
    },
[...]

As you can see, a rules object consists of various elements:

Each rule is places in its own object with a unique identifier.
Each rule consists of the actual rule placed in the rule field.
Each rule consists of an active field that tells pilight if the rule is active or not.

You can, of course, define as many rules as you like.
http://pilight.org/nightly_eventing/
Introduction

The pilight eventing library allows users to write rules based on pilight devices. pilight event rules follow the regular mathematical conventions and because you can work with an infinite number of hooks, these events can become highly advanced.

pilight converts all formulas in either a 1 as in True or a 0 as in False. If the final result is true, then the action will be performed. If the final result is false, the action is skipped. pilight will replace all subparts of a rule with either a 1 or a 0. You can use that information to invert the result of a comparison.

For example:
code:
1
IF (1 == 1) != 1 THEN ...

This will result in a 0. First pilight concludes that 1 is indeed the same as 1 and therefore replaces it with a 1 (True). But the 1 != 1 will subsequently result in a 0 (False), so the action won't be performed.

Some basic examples (with internal pilight parsing):

Rule 1:
In this rule, various devices values are used to do some math with. In this case, we want to
know the average room temperature before we turn on the heater.
code:
1
IF ((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2) < 17 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature" with "30.643982" in "roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature"
  • Replace "(roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature)" with "30.643982" in "(roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2"
code:
1
IF (30.643982 / 2) < 17 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "30.643982 / 2" with "15.321991" in "30.643982 / 2"
  • Replace "((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2)" with "15.321991" in "((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2) < 17"
code:
1
    IF 15.321991 < 17 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "15.321991 < 17" with "1" in "15.321991 < 17"
code:
1
    IF 1 THEN switch DEVICE heater TO on

Rule 2
Similarly as in the first example, we do some math with two sensor values. But additionally, we only turn the heather on when we don't have the airconditioning running and when there
is actually someone in the room (based on the livingroomlight).
code:
1
IF ((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2) < 17 AND (airconditioning.state IS off) AND (livingroomlight.state IS on) THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature" with "30.643982" in "roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature"
  • Replace "(roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature)" with "30.643982" in "(roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2"
code:
1
    IF (30.643982 / 2) < 17 AND (airconditioning.state IS off) AND (livingroomlight.state IS on) THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "30.643982 / 2" with "15.321991" in "30.643982 / 2"
  • Replace "((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2)" with "15.321991" in "((roomsensor1.temperature + roomsensor2.temperature) / 2) < 17 AND (airconditioning.state IS off) AND (livingroomlight.state IS on)"
code:
1
    IF 15.321991 < 17 AND (airconditioning.state IS off) AND (livingroomlight.state IS on) THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "airconditioning.state IS off" with "1" in "airconditioning.state IS off"
  • Replace "(airconditioning.state IS off)" with "1" in "15.321991 < 17 AND (airconditioning.state IS off) AND (livingroomlight.state IS on)"
code:
1
    IF 15.321991 < 17 AND 1 AND (livingroomlight.state IS on) THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "livingroomlight.state IS on" with "1" in "livingroomlight.state IS on"
  • Replace "(livingroomlight.state IS on)" with "1" in "15.321991 < 17 AND 1 AND (livingroomlight.state IS on)"
code:
1
    IF 15.321991 < 17 AND 1 AND 1 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "15.321991 < 17" with "1" in "15.321991 < 17 AND 1 AND 1"
code:
1
    IF 1 AND 1 AND 1 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "1 AND 1" with "1" in "1 AND 1 AND 1"
code:
1
    IF 1 AND 1 THEN switch DEVICE heater TO on
  • Replace "1 AND 1" with "1" in "1 AND 1"
code:
1
    IF 1 THEN switch DEVICE heater TO on

Rule 3
You can also compare values of two devices. We can only toggle the heater if it's state is different from
the state of the airconditioning.
code:
1
IF (heater.state IS airconditioning.state) != 1 THEN toggle DEVICE heather BETWEEN on AND off
  • Replace "heater.state IS airconditioning.state" with "1" in "heater.state IS airconditioning.state"
  • Replace "(heater.state IS airconditioning.state)" with "1" in "(heater.state IS airconditioning.state) != 1"
code:
1
    IF 1 != 1 THEN toggle DEVICE heather BETWEEN on AND off
  • Replace "1 != 1" with "0" in "1 != 1"
code:
1
    IF 0 THEN toggle DEVICE heather BETWEEN on AND off

Operators
pilight eventing can currently with the following logical operators:
  • AND
  • OR
  • IS
  • +
  • -
  • *
  • /
  • >
  • >=
  • <
  • <=
  • !=
  • ==
All operators work on numeric value expect the IS operator.

Actions
pilight eventing can currently execute the following actions:
  • switch
code:
1
    IF ... THEN switch DEVICE switch1 TO on
  • toggle
code:
1
    IF ... THEN toggle DEVICE switch1 BETWEEN on AND off

Note
As with everything inside pilight, the eventing library is also highly modular. This already means that both the operators and actions are external modules that can be easily extended. Developers and users don't have to touch the core of the eventing library to add additional features.

[ Voor 95% gewijzigd door CurlyMo op 21-11-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik had overal al KAKU schakelaars in huis. Zie nu dat je ze met pilight kan besturen. Gelijk maar een Pi besteld met 433mhz transmitter!
Volgende week binnen denk ik , dan gelijk maar eens spelen ermee! ben echt benieuwd!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
OpenHAB v1.6 is uitgekomen, met de ondersteuning voor pilight van onze Tweaker sfinx:
https://github.com/openhab/openhab/wiki/Release-Notes-1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed werk. Nu ken ik persoonlijk OpenHAB niet, dus kan je aangeven wat de grootte verschillen zijn met pilight (de nieuwe eventing daarin meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Sowieso is OpenHAB erg breed, dus ben ik niet afhankelijk van wat pilight kan. Pilight gebruik ik zelf enkel als universeel stukje hardware om bepaalde switches aan te sturen. Verder laat ik OpenHAB bijvoorbeeld direct mijn Pioneer AVR aansturen en is er ook de nodige integratie met XBMC en dergelijke. Dus een stukje breder.

Wat betreft het eventing system, ik ben niet bekend met het nieuwe systeem in pilight. Maar het grote voordeel van openHAB ten opzichte van alle alternatieven is toch wel het scala aan opties. De belangrijkste is voor mij eigenlijk dat ik echt eenvoudig of events kan triggeren zoals van aan naar uit en dat op basis van een sensitivity list. Op basis daarvan kan ik dan acties uitvoeren en logica er bij betrekken. Maakt het imho lekker overzichtelijk en clean. Het heeft wel wat weg van de ideeën achter VHDL voor de mensen die daar bekend mee zijn. En vooral dat maakt het imho geschikt voor home automation.

Vooral de ontkoppeling van de sensitivity list en de daadwerkelijke acties zijn dus een sterk punt.

Edit: Een voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
rule "licht-aan"
when
        Item Light_Master changed from OFF to ON
    or
        Item Network_Desktop changed from OFF to ON
then 
    callScript("lights")
end

Duidelijk is hier de sensitivity list, waarbij de rule enkel wordt toegepast wanneer ik een opgaande flank heb van of de master light switch (die op zijn beurt weer door zonsondergang, een fysieke knop, of thuiskomst wordt gewijzigd) of mijn computer. Hier heb ik zelfs scripts gebruikt om vervolgens alle lampen aan of uit te laten gaan. De bureaulamp gaat enkel (automatisch) aan als de computer ook aan staat.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 24-11-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Tip:
Aanstaande zondag is de voordeelset van KaKu bij de Gamma in de aanbieding.
3 plugin ontvangers en een AB voor € 16,77. Https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802

[ Voor 24% gewijzigd door FicoF op 24-11-2014 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfinx
Het voordeel van openHAB is inderdaad dat je er van alles mee aan kunt sturen. Zo dimt bij mij het licht (via pilight) als ik een film in XBMC start en begint m'n Sonos te spelen zodra ik thuiskom (aan de hand van of m'n telefoon met 't wifinetwerk verbonden is).

Heb nu een ook een simpel weerstation (Alecto WS-1700), werkte direct zonder enige moeite met pilight, top. Ik ben de pilight binding in openHAB aan 't uitbreiden zodat deze waardes ook in openHAB beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heeft iemand voor mij misschien een integraal voorbeeld van de config voor pilight 5.0 stable? Mijn 4.0 config werkt, mijn 5.0 development config werkt (maar dan werkt pimatic niet), dus ik moet de stable hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sfinx, je lichten bedienen als xbmc een film start kan natuurlijk ook in pilight :)
@neographikal, http://www.pilight.org/development/api/ kopje Controller?

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 12:59
Ik ben op het moment aan het kijken of ik thuis ook een kleine domotica variant kan opzetten.
Had al eens eerder via arduino + transmitter om alles op afstand te bedienen. Nadeel was dat pc dan aan moest staan (met webserver).
Was nu aan het kijken of ik dit met me raspberry pi kan doen. En pilight lijkt me zeer interessant.
Maar kan deze ook een MCP4131 (spi) potentiometer besturen?
Dit wil ik zodat ik een thermostaat (moduline 15 voor Nefit ketel) kan besturen op afstand.

mijn pc

Nog niet volgens mij, maar als je een voorbeeld van aansturing in C hebt, dan kunnen we dit wel gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Wie kan mij verder helpen.

Ik raspberry pi met rasbian en een super H setje.
Ik ben inmiddels vier avonden met pilight aan het spelen maar ik krijg het niet aan de gang.
Ik gebruik het blog van koffie als gebruiksaanwijzing.
Ik kan alle stappen doorlopen maar op het moment dat ik sudo pilight-daemon -D gebruik krijg ik een constante data stroom met daarin in de melding broadcast..... en write socket.
Als ik dan met control c wil stoppen stopt deze alle lopende protocollen maar kan ik niet meer uit de daemon, waardoor ik elke keer de raspberry opnieuw op moet starten.
In eerste instantie had ik de zender en ontvanger direct aangesloten zitten op de raspberry, echter omdat ik bang was dat ik het niet goed aangesloten had heb ik nu alles op een breadboard zitten.

Ik ben geheel nieuw in deze materie dus een beetje jip en janneke taal is gewenst :)

Het doel is om 4 quigg schakelaar te bedienen.

De protocollen zoals beschreven in het koffie blog zijn geïnstalleerd tezamen met het quigg protocol.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke versie draai je? Reboot hoeft overigens niet. Gewoon nieuwe terminal openen en dan:
code:
1
pkill -9 pilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
hoe kan ik dat het beste controleren.... ik nam aan dat het de laatste versie is gezien dat hij deze binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
code:
1
pilight-daemon -V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
version 5.0 commit 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de laatste nightly versie proberen? Voor specifieke nightly info verwijs ik je dan door naar http://www.pilight.org/nightly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
zo juist een verse install gedaan met helaas hetzelfde resultaat.
De Pi staat as we speak zichzelf nu weer op te schonen.
De stappen die ik gedaan heb:

nano /etc/apt/sources.list
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi
deb http://apt.pilight.org/ nightly main
wget -O - http://apt.pilight.org/pilight.key | apt-key add -
apt-get update
apt-get install pilight
vervolgens pilight gestart en gestopt zonder problemen.

Hierna;

(geprobeerd de setup te draaien, deze werkt alleen niet, ligt dit aan de missende onderdelen, of werkt dat alleen bij de zelf te compilen variant?)
sudo modprobe lirc_rpi gpio_in_pin=17 gpio_out_pin=18
(geen fout melding)
sudo nano /etc/modules en de volgende regel toegevoegd, onder de bestaande tekst; lirc_rpi gpio_in_pin=17 gpio_out_pin=18

sudo nano /etc/pilight/settings.json

en daar het volgende toegevoegd
{
"send-repeats": 3,
"webserver-root": "/usr/local/share/pilight",
"webserver-port": 80,
"webserver-authentication": 0,
"webserver-username": "",
"webserver-password": "",
"standalone": 0,
"port": 5000
}

sudo nano /etc/pilight/hardware.json

{
"433lirc": {
"socket": "/dev/lirc0"
}
}

en vervolgens de daemon gestart en deze blijft maar data spugen...broadcast....

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe.
Ik ga het zo weer op een schone PI proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom draai je de setup als je via apt installeert? Ook is de rest zonder code tags onleesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het is me nu duidelijk dat ik die setup niet hoef te draaien via apt.
Bij deze een nieuwe post met tabellen (sorry voor het ongemak)
code:
1
nano /etc/apt/sources.list

Hierin stond deze tekst.
code:
1
deb http://mirrordirector.raspbian.org/raspbian/ wheezy main contrib non-free rpi

Vervolgens deze toegevoegd.

code:
1
deb http://apt.pilight.org/ nightly main

Daarna de volgende drie commando's uitgevoerd.

code:
1
wget -O - http://apt.pilight.org/pilight.key | apt-key add -

code:
1
apt-get update

code:
1
apt-get install pilight

vervolgens pilight gestart en gestopt zonder problemen.

Daarna de toewijzingen getest en ingevoerd.
code:
1
sudo modprobe lirc_rpi gpio_in_pin=17 gpio_out_pin=18

(geen fout melding)
sudo nano /etc/modules en de volgende regel toegevoegd, onder de bestaande tekst;
code:
1
lirc_rpi gpio_in_pin=17 gpio_out_pin=18

En dan de instellingen uit het Koffie pilight blog voor NOOBS overgenomen.

code:
1
sudo nano /etc/pilight/settings.json

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
{
        "send-repeats": 3,
        "webserver-port": 80,
        "webserver-authentication": 0,
        "webserver-username": "",
        "webserver-password": "",
        "standalone": 0,
        "port": 5000
}

code:
1
sudo nano /etc/pilight/hardware.json

code:
1
2
3
4
5
{
        }
}

en vervolgens de daemon gestart en deze blijft maar data spugen...broadcast....

Hopelijk is het zo iets beter te lezen.
( ik heb in ieder geval geleerd na 4 pogingen hoe je code op GOT moet laten zien... 8)7
hopelijk heb ik niets in de layout ver#$@@%)

[ Voor 22% gewijzigd door fvandenreek op 01-12-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
sorry dubbel post door de diverse mutatie's in mijn voorgaande post/ 8)7 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door fvandenreek op 01-12-2014 21:01 . Reden: zie tekstkader ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al in mijn reactie had aangegeven draai je nu een nightly versie. Daar hoort dan ook die betreffende nightly documentatie bij. Lees die link dus even voor documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik ga er van de week mee aan de slag Curly Mo. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je over de nightly configuratie nog vragen hebt, dan laat het maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.mey.mat
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-08 12:53
Hallo iedereen, even een account aangemaakt om hier toch deel van uit te maken.
Ik heb dus men raspberry pi via een breadboard kunnen aansluiten met de zender en ontvanger die aangeraden wordt. Ik heb wel nog geen filter, maar het schijnt te werken.
De filter dient denk ik enkel om het teveel aan ruis weg te werken? (En zo de CPU minder te belasten en de ontvangst te verbeteren?)

Ook heb ik eergisteren een paar draadloze stopcontactschakelaars met afstandsbediening in de Colruyt voor maar 15 euro gekocht omdat ik toch benieuwd was of deze zouden werken met mijn setup. En ja hoor het werkt!! Het merk is van "Chacon" (ik denk dat dit hetzelfde is als "DI O"? Alhoewel zo'n draadloze stopcontactschakelaars duurder zijn).
Het protocol bestaat gelukkig wel al (RSL366R-F), maar was werd niet standaard met pilight geïnstalleerd. Ik moest de developmental en nightly repository toevoegen.

Ik ben in ieder geval blij dat het werkt! Nu kan ik verder beginnen opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de filter is om de ruis te verminderen en daarmee ook de CPU load. Fijn dat het werkt en dat je dat wilt delen. Altijd leuk om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Als ik nu de nightly geinstalleerd heb, begrijp ik het dan goed dat als ik de settings.json aanpas, door bijvoorbeeld de tekst van pilight/nightly over te nemen en vervolgens de recieve op 17 te zetten en de send op 18, dat ik het dan zou moeten kunnen testen? Of doe ik dan nog iets fout.
(er vanuit gaande dat ik de devices later aanpas)
In de terminal ingevoerd... sudo nano /etc/pilight/settings.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
{
  "devices": {
      "television": {
          "protocol": [ "relay" ],
          "id": [{
                  "gpio": 3
          }],
          "state": "off",
          "default": "off"
      }
  },
      "lightswitch": {
          "rule": "IF television.state IS on THEN switch DEVICE television TO off",
      }
  },
  "gui": {
          "name": "Televisie",
          "group": [ "Woonkamer" ],
          "media": [ "all" ],
          "readonly": 0
      }
  },
      "webserver-cache": 0,
  },
          "sender": 18,
          "receiver": 17
      }
  },
  "registry": {
    "pilight": {
      "version": {
        "current": "5.0"
      }
    }
  }
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
{
  "devices": {
          "protocol": [ "relay" ],
          }],
          "state": "off",
          "default": "off"
      }
  },
      "lightswitch": {
          "rule": "IF television.state IS on THEN switch DEVICE television TO off",
      }
  },
  "gui": {
          "name": "Televisie",
          "group": [ "Woonkamer" ],
          "media": [ "all" ],
          "readonly": 0
      }
  },
      "webserver-cache": 0,
  },
          "sender": 18,
          "receiver": 17
      }
  },
  "registry": {
    "pilight": {
      "version": {
        "current": "5.0"
      }
    }
  }
}

Ik heb bovenstaande codes beide getest.
De meldingen met daemon-d blijven hetzelfde zoals eerder beschreven (broadcast).
En als ik pilight-receive of pilight-raw wil gebruiken dan gebeurt er ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Gisteren mijn raspberry spullen binnengekrgen.
ik krijg het al voor elkaar om met ./kaku m 18 on de switches te schakelen.
nu heb ik pilight geinstalleerd met onderstaande settings.json , maar mijn webgui blijft leeg.
klopt dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
{
    "Woonkamer": {
        "name": "Woonkamer",
        "TV Meubel": {
            "name": "TV Meubel",
            "protocol": ["kaku_switch"],
                "gpio": 3,
                "unit": 0
            }],
            "state": "on"
        },
            "name": "Television",
            "protocol": ["relay"],
            }],
            "state": "off"
        }

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.mey.mat
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-08 12:53
degroot schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:07:
Gisteren mijn raspberry spullen binnengekrgen.
ik krijg het al voor elkaar om met ./kaku m 18 on de switches te schakelen.
nu heb ik pilight geinstalleerd met onderstaande settings.json , maar mijn webgui blijft leeg.
klopt dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
{
    "Woonkamer": {
        "name": "Woonkamer",
        "TV Meubel": {
            "name": "TV Meubel",
            "protocol": ["kaku_switch"],
                "gpio": 3,
                "unit": 0
            }],
            "state": "on"
        },
            "name": "Television",
            "protocol": ["relay"],
            }],
            "state": "off"
        }
Ben je geen accolade vergeten op het einde? }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
nee ik zie het al :) had de config.json niet in settings.json gezet :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@degroot, is dat een nightly of stable 5?
@fvandenreek, de pin nummers zijn hetzelfde als in wiringPi:
https://projects.drogon.net/raspberry-pi/wiringpi/pins/
17 is dus 0 en 18 is 1, vandaar dat deze ook zo standaard ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
ik heb zo juist de settings aangepast naar de settings zoals die bij pilight/nightly beschreven staan, echter blijft pilight-daemon -D de volgende gegevens uitspugen ( ook na een reboot);
code:
1
2
3
[Dec 07 18:20:47:747729] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1522995233535771,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
[Dec 07 18:20:50:752649] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.155794% ram: 0.411732%
[Dec 07 18:20:50:753802] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1557941436767583,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

Wat zie ik over het hoofd, want als ik alle andere ervaringen lees dan is het pluggen, installen, testen, en settings aanpassen en ze kunnen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is niks mis met die uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik krijg hoe dan ook geen feeds te zien....

Ik post even het laatste terminal bezoek waarin je kan zien dat ik van alles geprobeerd heb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
pi@raspberrypi ~ $ sudo su

root@raspberrypi:/home/pi# 
root@raspberrypi:/home/pi# service pilight stop
[ ok ] Stopping : pilight.
root@raspberrypi:/home/pi# service pilight start
[ ok ] Starting : pilight.
root@raspberrypi:/home/pi# pilight-receive
[Dec 07 20:16:05:323010] pilight-receive: ERROR: no pilight ssdp connections found

^Croot@raspberrypi:/home/pi# service pilight stop
root@raspberrypi:/home/pi# pilight-raw
[Dec 07 20:17:54:632895] pilight-raw: ERROR: pilight-daemon instance found (2795)
root@raspberrypi:/home/pi# pilight-daemon -D
[Dec 07 20:18:20:169697] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent search
[Dec 07 20:18:20:272683] pilight-daemon: NOTICE: no pilight daemon found, daemonizing
[Dec 07 20:18:20:273920] pilight-daemon: INFO: daemon listening to port: 37969
[Dec 07 20:18:20:277577] pilight-daemon: DEBUG: running on a raspberrypi
[Dec 07 20:18:20:299162] pilight-daemon: DEBUG: new thread lirc, 1 thread running
[Dec 07 20:18:20:304768] pilight-daemon: DEBUG: new thread socket, 2 threads running
[Dec 07 20:18:20:323931] pilight-daemon: DEBUG: new thread ssdp, 3 threads running
[Dec 07 20:18:20:333225] pilight-daemon: DEBUG: new thread sender, 4 threads running
[Dec 07 20:18:20:336151] pilight-daemon: DEBUG: new thread broadcaster, 5 threads running
[Dec 07 20:18:20:336151] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 127.0.0.1, port: 52477
[Dec 07 20:18:20:339793] pilight-daemon: DEBUG: client fd: 9
[Dec 07 20:18:20:340199] pilight-daemon: DEBUG: client id: 1
[Dec 07 20:18:20:340975] pilight-daemon: NOTICE: php support disabled due to missing php-cgi executable
[Dec 07 20:18:20:353772] pilight-daemon: DEBUG: new thread 433gpio, 6 threads running
[Dec 07 20:18:20:356503] pilight-daemon: DEBUG: new thread receive parser, 7 threads running
[Dec 07 20:18:20:365509] pilight-daemon: DEBUG: new thread events loop, 8 threads running
[Dec 07 20:18:20:366987] pilight-daemon: DEBUG: webserver listening to port 5001
[Dec 07 20:18:20:369842] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.000000% ram: 0.396549%
[Dec 07 20:18:20:370843] pilight-daemon: DEBUG: new thread webserver worker #0, 9 threads running
[Dec 07 20:18:20:393591] pilight-daemon: DEBUG: new thread webserver client, 10 threads running
[Dec 07 20:18:20:394234] pilight-daemon: DEBUG: new thread webserver broadcast, 11 threads running
[Dec 07 20:18:20:400434] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent notify
[Dec 07 20:18:20:401037] pilight-daemon: DEBUG: ssdp sent search
[Dec 07 20:18:20:493454] pilight-daemon: INFO: new client, ip: 192.168.1.118, port: 36336
[Dec 07 20:18:20:493717] pilight-daemon: DEBUG: client fd: 14
[Dec 07 20:18:20:493876] pilight-daemon: DEBUG: client id: 2
[Dec 07 20:18:20:495346] pilight-daemon: DEBUG: socket recv: {"action":"identify","options":{"config":1,"core":1}}
[Dec 07 20:18:20:497710] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"status":"success"}

[Dec 07 20:18:20:503037] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"action":"identify","options":{"config":1,"core":1}}

[Dec 07 20:18:23:398613] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.157683% ram: 0.409946%
[Dec 07 20:18:23:401453] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1576827764511113,"ram":0.4099457263946542},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

[Dec 07 20:18:23:403578] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1576827764511113,"ram":0.4099457263946542},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
[Dec 07 20:18:26:408541] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.140032% ram: 0.411732%
[Dec 07 20:18:26:411400] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1400322914123540,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

[Dec 07 20:18:26:413803] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1400322914123540,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
[Dec 07 20:18:29:418702] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.151102% ram: 0.411732%
[Dec 07 20:18:29:421329] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1511020660400395,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

[Dec 07 20:18:29:423570] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1511020660400395,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
[Dec 07 20:18:32:428837] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.147412% ram: 0.411732%
[Dec 07 20:18:32:431672] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1474124193191533,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

[Dec 07 20:18:32:434040] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1474124193191533,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
[Dec 07 20:18:35:439267] pilight-daemon: DEBUG: cpu: 0.143923% ram: 0.411732%
[Dec 07 20:18:35:441851] pilight-daemon: DEBUG: socket write succeeded: {"values":{"cpu":0.1439234018325810,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}

[Dec 07 20:18:35:444287] pilight-daemon: DEBUG: broadcasted: {"values":{"cpu":0.1439234018325810,"ram":0.4117319583892831},"origin":"core","type":-1,"uuid":"0000-00-00-1f-88a212"}
^C[Dec 07 20:18:37:991694] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config devices library
[Dec 07 20:18:37:992135] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config rules library
[Dec 07 20:18:37:992567] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config gui library
[Dec 07 20:18:37:992917] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config settings library
[Dec 07 20:18:37:993247] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:37:996913] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:37:997827] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:37:998891] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config hardware library
[   Dec 07 20:18:38:630] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config registry library
[   Dec 07 20:18:38:991] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config library
[  Dec 07 20:18:38:1772] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected event operator library
[  Dec 07 20:18:38:2840] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[  Dec 07 20:18:38:3704] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[  Dec 07 20:18:38:4420] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected event action library
[  Dec 07 20:18:38:5085] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected events library
[  Dec 07 20:18:38:8644] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected fcache library
[ Dec 07 20:18:38:12764] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected webserver library
[ Dec 07 20:18:38:14103] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected ssdp library
[ Dec 07 20:18:38:20564] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_he
[ Dec 07 20:18:38:20948] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:21234] pilight-daemon: DEBUG: protocol pilight_firmware
[ Dec 07 20:18:38:21735] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:22036] pilight-daemon: DEBUG: protocol x10
[ Dec 07 20:18:38:22326] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:22902] pilight-daemon: DEBUG: protocol program
[ Dec 07 20:18:38:23293] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:31711] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:32095] pilight-daemon: DEBUG: protocol datetime
[ Dec 07 20:18:38:32408] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:32963] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:33289] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:33599] pilight-daemon: DEBUG: protocol conrad_rsl_switch
[ Dec 07 20:18:38:33915] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:34219] pilight-daemon: DEBUG: protocol wunderground
[ Dec 07 20:18:38:34524] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:34929] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:35303] pilight-daemon: DEBUG: protocol cleverwatts
[ Dec 07 20:18:38:35625] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:35933] pilight-daemon: DEBUG: protocol dht22
[ Dec 07 20:18:38:36236] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:36552] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:36853] pilight-daemon: DEBUG: protocol quigg_switch
[ Dec 07 20:18:38:37168] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:37470] pilight-daemon: DEBUG: protocol gpio_switch
[ Dec 07 20:18:38:37752] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:38036] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:38319] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_weather
[ Dec 07 20:18:38:38668] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:39057] pilight-daemon: DEBUG: protocol pilight_firmware
[ Dec 07 20:18:38:39363] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:52654] pilight-daemon: DEBUG: protocol conrad_rsl_contact
[ Dec 07 20:18:38:53114] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:53428] pilight-daemon: DEBUG: protocol silvercrest
[ Dec 07 20:18:38:53745] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:54052] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_screen_old
[ Dec 07 20:18:38:54344] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:54699] pilight-daemon: DEBUG: protocol openweathermap
[ Dec 07 20:18:38:55104] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:55419] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:55708] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_wsd17
[ Dec 07 20:18:38:55994] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:56280] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:56559] pilight-daemon: DEBUG: protocol mumbi
[ Dec 07 20:18:38:56848] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:57134] pilight-daemon: DEBUG: protocol ninjablocks_weather
[ Dec 07 20:18:38:57416] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:57726] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:58028] pilight-daemon: DEBUG: protocol relay
[ Dec 07 20:18:38:58328] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:58684] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:62992] pilight-daemon: DEBUG: protocol ds18s20
[ Dec 07 20:18:38:63376] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:63692] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:64000] pilight-daemon: DEBUG: protocol dht11
[ Dec 07 20:18:38:64295] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:65119] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:65890] pilight-daemon: DEBUG: protocol selectremote
[ Dec 07 20:18:38:66236] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:66545] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_dimmer
[ Dec 07 20:18:38:66949] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:67326] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_screen
[ Dec 07 20:18:38:67649] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:67953] pilight-daemon: DEBUG: protocol ehome
[ Dec 07 20:18:38:68268] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:68572] pilight-daemon: DEBUG: protocol home_easy_old
[ Dec 07 20:18:38:72853] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:73206] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_dusk
[ Dec 07 20:18:38:73504] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:73788] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_dimmer
[ Dec 07 20:18:38:74079] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:74388] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_screen
[ Dec 07 20:18:38:74780] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:75165] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev2_switch
[ Dec 07 20:18:38:75482] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:75790] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_switch
[ Dec 07 20:18:38:76103] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:76408] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_hc
[ Dec 07 20:18:38:76718] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:77023] pilight-daemon: DEBUG: protocol teknihall
[ Dec 07 20:18:38:77321] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:77637] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:77942] pilight-daemon: DEBUG: protocol auriol
[ Dec 07 20:18:38:79219] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:79582] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:92898] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_wx500
[ Dec 07 20:18:38:93280] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[ Dec 07 20:18:38:93605] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[ Dec 07 20:18:38:93925] pilight-daemon: DEBUG: protocol lm76
[ Dec 07 20:18:38:94227] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[ Dec 07 20:18:38:94538] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:102908] pilight-daemon: DEBUG: protocol tfa
[Dec 07 20:18:38:103333] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Dec 07 20:18:38:103660] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:103970] pilight-daemon: DEBUG: protocol pollin
[Dec 07 20:18:38:104268] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:104550] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_switch
[Dec 07 20:18:38:104841] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:105132] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_contact
[Dec 07 20:18:38:105424] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:105710] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_motion
[Dec 07 20:18:38:106002] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:106285] pilight-daemon: DEBUG: protocol ds18b20
[Dec 07 20:18:38:106561] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:106913] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:107647] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev3_switch
[Dec 07 20:18:38:108000] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:108307] pilight-daemon: DEBUG: protocol raw
[Dec 07 20:18:38:108608] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:108911] pilight-daemon: DEBUG: protocol rev1_switch
[Dec 07 20:18:38:109221] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:109526] pilight-daemon: DEBUG: protocol arctech_switch_old
[Dec 07 20:18:38:113124] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:113501] pilight-daemon: DEBUG: protocol elro_ad
[Dec 07 20:18:38:113813] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:114122] pilight-daemon: DEBUG: protocol generic_webcam
[Dec 07 20:18:38:114435] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:115219] pilight-daemon: DEBUG: protocol beamish_switch
[Dec 07 20:18:38:115597] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:115911] pilight-daemon: DEBUG: protocol techlico_switch
[Dec 07 20:18:38:116451] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:116784] pilight-daemon: DEBUG: protocol lirc
[Dec 07 20:18:38:122600] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:123123] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:123425] pilight-daemon: DEBUG: protocol xbmc
[Dec 07 20:18:38:123710] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:123993] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:124290] pilight-daemon: DEBUG: protocol cpu_temp
[Dec 07 20:18:38:124590] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:124901] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:125199] pilight-daemon: DEBUG: protocol lm75
[Dec 07 20:18:38:125499] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:125805] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:126108] pilight-daemon: DEBUG: protocol alecto_ws1700
[Dec 07 20:18:38:126409] pilight-daemon: DEBUG: ran garbage collector
[Dec 07 20:18:38:126805] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:135376] pilight-daemon: DEBUG: protocol quigg_screen
[Dec 07 20:18:38:143552] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:143924] pilight-daemon: DEBUG: protocol sunriseset
[Dec 07 20:18:38:144231] pilight-daemon: DEBUG: stopped protocol threads
[Dec 07 20:18:38:144544] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:144845] pilight-daemon: DEBUG: protocol impuls
[Dec 07 20:18:38:145163] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:145464] pilight-daemon: DEBUG: protocol clarus_switch
[Dec 07 20:18:38:145778] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:146083] pilight-daemon: DEBUG: protocol process
[Dec 07 20:18:38:146389] pilight-daemon: DEBUG: freed options struct
[Dec 07 20:18:38:146751] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected protocol library
[Dec 07 20:18:38:147168] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected options library
[Dec 07 20:18:38:153095] pilight-daemon: DEBUG: client disconnected, ip 192.168.1.118, port 37969
[Dec 07 20:18:38:154319] pilight-daemon: DEBUG: client disconnected, ip 127.0.0.1, port 37969
[Dec 07 20:18:38:155058] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected socket library
[Dec 07 20:18:38:163069] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected dso library
[Dec 07 20:18:38:163467] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected config library
[Dec 07 20:18:38:164108] pilight-daemon: DEBUG: stopping lirc thread
[Dec 07 20:18:38:164509] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread lirc, 10 threads running
[Dec 07 20:18:38:175017] pilight-daemon: DEBUG: stopping socket thread
[Dec 07 20:18:38:175307] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread socket, 9 threads running
[Dec 07 20:18:38:185591] pilight-daemon: DEBUG: stopping ssdp thread
[Dec 07 20:18:38:185875] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread ssdp, 8 threads running
[Dec 07 20:18:38:196179] pilight-daemon: DEBUG: stopping sender thread
[Dec 07 20:18:38:196473] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread sender, 7 threads running
[Dec 07 20:18:38:206746] pilight-daemon: DEBUG: stopping broadcaster thread
[Dec 07 20:18:38:207051] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread broadcaster, 6 threads running
[Dec 07 20:18:38:217326] pilight-daemon: DEBUG: stopping 433gpio thread
[Dec 07 20:18:38:365696] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread 433gpio, 5 threads running
[Dec 07 20:18:38:376151] pilight-daemon: DEBUG: stopping receive parser thread
[Dec 07 20:18:38:376609] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread receive parser, 4 threads running
[Dec 07 20:18:38:387001] pilight-daemon: DEBUG: stopping events loop thread
[Dec 07 20:18:38:387446] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread events loop, 3 threads running
[Dec 07 20:18:38:397767] pilight-daemon: DEBUG: stopping webserver worker #0 thread
[Dec 07 20:18:38:398177] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread webserver worker #0, 2 threads running
[Dec 07 20:18:38:408505] pilight-daemon: DEBUG: stopping webserver client thread
[Dec 07 20:18:38:408922] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread webserver client, 1 thread running
[Dec 07 20:18:38:419219] pilight-daemon: DEBUG: stopping webserver broadcast thread
[Dec 07 20:18:38:419619] pilight-daemon: DEBUG: stopped thread webserver broadcast, 0 threads running
[Dec 07 20:18:38:429976] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected threads library
[Dec 07 20:18:38:434246] pilight-daemon: DEBUG: garbage collected wiringX library
DEBUG: garbage collected log library
[ Dec 07 20:18:48:93047] pilight-receive: ERROR: no pilight ssdp connections found
[Dec 07 20:19:02:719585] pilight-raw: ERROR: pilight-daemon instance found (2923)
^Croot@raspberrypi:/home/pi#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
en dit geeft raw aan
code:
1
2
433gpio: 498141548

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat had je verwacht te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
bij receive, iets van mijn transmitters?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als pilight-raw ook geen uitvoer geeft, dan klopt er duidelijk iets niet in je aansluitingen / instellingen.
- Welke ontvanger heb je?
- Hoe heb je deze aangesloten?
- Wat zijn je hardware instellingen binnen pilight?
- Welke apparaten probeer je te bedienen?
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
ik heb via iprotoype de 433mhz transmitter gekocht.
Nu wil ook dus de receiver halen en waarschijnlijk moet daar dus ook een breadboard bij?
en male->female jumpwires? dan kan ik pilight gaan gebruken toch?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, je kan overigens ook alles direct bij mij bestellen :)

Ownee, breadboard en jumperwires niet...

[ Voor 26% gewijzigd door CurlyMo op 08-12-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
ja ik had je gemaild , maar ik heb geen reactie gekregen :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05
om even half over te stappen van het pimatic topic:

Ik zag op de site van pilight wat plugins staan.

alleen heb ik nergens een tutorial/voorbeeld gezien over hoe een plugin te kunnen maken?
Is dit al mogelijk in pilight? of werkt dit alleen maar via de API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met plugins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05
even het voorbeeld van net:

Ik wil mijn thermostaat er op aan kunnen sluiten.

Ik heb een opentherm gateway. otgw.tclcode.com

Die werkt serieel, en die wil ik graag integreren.
Hoe zou ik dat in pilight kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In pilight heet dat allemaal een protocol. Daar is wel documentatie over:
http://www.pilight.org/development/protocols/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Heb een RBPi gekocht voor gebruik met Kaku (Pilight) binnen OpenHAB.
Echter ben ik nu op zoek naar een Transmitter/Receiver + evt. filter. Kan iemand mij helpen met antwoord op de volgende vragen;

Welke Transmitter kan ik het beste kopen? Heb ik persé een Receiver nodig?
Kan ik deze vervolgens zonder breadboard aansluiten op de RBPi? Hoe zit dit verder met de filter en voltages?

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Gelezen. Onbeantwoorde vragen:
Kan ik dit aansluiten zonder breadboard? Kan ik zonder filter (om te beginnen) ook al het een en ander testen?
Ik lees stukjes over verschillende voltages, moet ik nog ergens op letten bij een B+ model? Is er een schema bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Ja (die vraag is al vaker langsgekomen)?
2. Ja
3. Nee, gewoon aansluiten zoals aangegeven.
4. Ja, zie: https://github.com/piligh...e/blob/master/circuit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ontvanger
Super heterodyne 3400 rf transmitter and receiver for arm and mu

Aansluitingen

https://www.dropbox.com/s..._20141208_191453.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20141208_191506.jpg?dl=0

Hardware
code:
1
2
3
4
5
          "sender": 0,
          "receiver": 1
      }

Apparaten

Een set van QUIGG

[ Voor 39% gewijzigd door fvandenreek op 08-12-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je kijken of de ontvanger data uitspuugt met een LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
ik ga van de week ff in mijn rommelhoek zoeken naar wat leds.....Ik kom er nog op terug deze week... Bedankt voor je Hulp Curly Mo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Zo juist ergens een led uit gesloopt......

Ik heb de led in mijn breadbord gestoken op de min en de data aangesloten.
De led brand continue vanaf het moment dat de pi opstart, ook het stoppen van pilight maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook zoals verwacht. Waar het om gaat is of je ander geknipper ziet zodra je een knip op je AB indrukt.

PS. denk ook aan de waarschuwing onderaan als je als laatste gereageerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
nee knippert niet

Ps. je had gelijk..... ik had mijn bericht niet moeten spammen maar moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij helemaal niet knippert (ook niet heel moeilijk zichtbaar), dan is of je ontvanger kapot (nog nooit meegemaakt) of je AB. Heb je nieuwe batterijen geprobeerd in je AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik heb zojuist nog even gekeken.... lampen en al zelfs uit gedaan... en na het booten van de pi, signalen verzonden met de werkende ab ( ook getest met de stekkers). En de led knippert helemaal niet.

Even om alle errors uit te schakelen; ik heb de led ingeprikt bij de grootste print tussen data en ground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 22:01
Als je wil kan ik een foto maken van mijn setup van de pi + breadboard + filter (attiny) + sender + receiver + draden.

Ik vond het zelf lastig dat ik nergens een goed voorbeeld kon vinden incl de filter. (of verkeerd gezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
graag..... kan ik nogmaals controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de events nog efficiënter te kunnen maken, kan je vanaf nu ook meerdere apparaten tegelijk aansturen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"remote-television-switch": {
    "rule": "IF lirc.button IS KEY_P AND lirc.repeat == 0 THEN toggle DEVICE televisie AND kerstlicht AND sfeerlamp BETWEEN on AND off",
},
"remote-television-switch": {
    "rule": "IF lirc.button IS KEY_P AND lirc.repeat == 0 THEN dim DEVICE sfeerlamp AND hoeklamp TO 5",
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik kan er dus vanuit gaan dat de ontvanger kapot is? Of kan er toch iets in de bekabeling niet in orde zijn? Maar als ik het goed begrijp als de ontvanger spanning heeft dan zou deze altijd moeten knipperen als er signalen verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
fvandenreek schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:04:
graag..... kan ik nogmaals controleren
https://www.dropbox.com/s...sYO6o4gAS8ea0M0Zyrla?dl=0

Ik moest ze even in de haast maken, gisteren geen tijd en wilde mijn ouders net niet wakker maken.

Als je hiermee uit de voeten kan, mooi, anders moet je het even laten weten.
Dan maak ik van de week wat betere foto's.

[ Voor 15% gewijzigd door Deshmir op 10-12-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Ik ga er mee aan de slag....bedankt Deshmir.

Het lijkt erop dat jouw aansluitingen op de pi anders zitten, dus wellicht kan ik het alsnog oplossen.
Ik post mijn bevindingen later deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:50:
Ik kan er dus vanuit gaan dat de ontvanger kapot is? Of kan er toch iets in de bekabeling niet in orde zijn? Maar als ik het goed begrijp als de ontvanger spanning heeft dan zou deze altijd moeten knipperen als er signalen verzonden worden.
Ja, klopt. Dat kan heel lichtjes zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
fvandenreek schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:54:
Ik ga er mee aan de slag....bedankt Deshmir.

Het lijkt erop dat jouw aansluitingen op de pi anders zitten, dus wellicht kan ik het alsnog oplossen.
Ik post mijn bevindingen later deze week.
Ik heb deze link (electronics van pilightwiki) gebruikt voor het overzicht van de aansluitingen GPIO pins.

Het lastigste was het aansluiten van de attiny nadat je de sender en receiver hebt aangesloten (her en der wat kabels verplaatsen), maar het schijnt te werken bij mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
deshmir bij die link worden pin 11 en 12 gebruikt, terwijl er in andere gebruiksaanwijzingen 17 en 18 staan.
Ik heb trouwens een pi b+

[ Voor 11% gewijzigd door fvandenreek op 10-12-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://projects.drogon.net/raspberry-pi/wiringpi/pins/

Header 11 == GPIO0 == BCM 17 == wiringPi 0
Header 12 == GPIO1 == BCM 18 == wiringPi 1

Om het nog complexer te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
nu snap ik er echt geen drol meer van.
Vanuit gaande dat ik de pi b+ zo neer leg dat de pins rechts boven aan zitten en dan via de rechterzijde naar beneden wijze.
dan neem ik voor power, rechter kolom 2de pin
voor ground 2de kolom 3de pin
En voor de zender en ontvanger de eerste en tweede pin van de 6de rij.

(ik had hiervoor voor de zender en ontvangen de 9de rij rechter en linker kolom en voor de voeding eerste rij rechter kolom)

Nieuwe situatie
https://www.dropbox.com/s..._20141210_131846.jpg?dl=0

De oude situatie staat een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze pinnen zijn inderdaad GPIO0 en GPIO1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik heb precies hetzelfde als fvandenreek....

Bij komt ook niks door op de ontvanger terwijl de AB gewoon werkt...

Direct via GPIO en LIRC geprobeerd... Ik snap er niks meer van....

Het killen van debug lukt ook niet:
[Dec 14 19:42:08:162406] pilight-daemon: DEBUG: stopping 433lirc thread

dmesg:
code:
1
2
3
4
5
[ 4961.579122] lirc_dev: IR Remote Control driver registered, major 247
[ 4961.588623] lirc_rpi: module is from the staging directory, the quality is unknown, you have been warned.
[ 4962.549749] lirc_rpi: auto-detected active high receiver on GPIO pin 17
[ 4962.550141] lirc_rpi lirc_rpi.0: lirc_dev: driver lirc_rpi registered at minor = 0
[ 4962.550163] lirc_rpi: driver registered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn advies blijft om je aansluitingen te controleren en eerst te kijken via pilight-raw of er wat binnen komt. Dan weet je tenminste of de basis klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
CurlyMo schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:28:
Mijn advies blijft om je aansluitingen te controleren en eerst te kijken via pilight-raw of er wat binnen komt. Dan weet je tenminste of de basis klopt.
Uiteraard gedaan en de 0,1 en 18/17 al eens verwisselt. lirc en gpio ook... Met pilight-raw zie ik wil dingen voorbij komen... maar code's van mijn AB niet...

Bij lirc en gpio moet ik met pilight-raw de aansluitingen wisselen om data te ontvangen bij de ene en dan via de ander...

[ Voor 15% gewijzigd door Pascal Saul op 14-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@curlymo en @Deshmir

Bedankt voor jullie input...

Ik heb het op het moment aan werk!!!
Het bleek dus een aansluit probleem te zijn!!!
Direct na het overnieuw aansluiten was het voor mij direct duidelijk door het ledje dat ik nu echt op de juiste weg was!
Ik vond het niet helemaal duidelijk hoe ik de instellingen nu verder in orde moest maken omdat ik zo wel over de oude software als de nieuwe nightly het eea gelezen had waardoor ik alles door elkaar haalde.
Ik heb zo juist binnen mijn netwerk als buiten mijn netwerk ( door poort forwarding en vast zetten van ip) een lantaarnpaal buiten mijn huis geschakeld via mijn mobiel.
Ik ben dus zo trots als een pauw !!!!!
De zes avonden proberen en installen hebben me erg veel geleerd.
Ik zal als tegen prestatie en bijdrage aan je project binnenkort een How To schrijven zodat jij je met meer geavanceerde vragen kan bezig houden.

@pascal saul

Mijn tips

Gebruik de bedrading zoals in mijn post hier boven.
En steek een ledje tussen je data en de null (van de grote print) zodat je kan testen als je ab werkt.
Brandt de led fel en zie je niets als je je ab indrukt dan heb je de verkeerde pinout gebruikt ( zoals ik had, die van koffie werkt niet, dus geen 17 en 18 gebruiken)
Neem een verse install rasbian en volg de instuctie's op pilight.org en installeer de nightly.
Probeer nu eens je ab, de led dient zwakjes te knipperen... en brandt zo wie zo zwakjes.
Werkt je led....
stop pilight
zet je devices in je config.json onder devices en gui, en test deze files bij jsonlint.com
Vervolgens zet je in je hardware.json
code:
1
2
3
4
5
{
    }
}

en start pilight overnieuw

Ga nu met je browser naar ip:5001 en daar staan je switches.

Als de led niet knippert heeft het geen zin om verder te gaan

(bij receive een aantal keren drukken ...)
(pin 11 en 12 gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iedereen, als je een pilight forum account hebt dan kan je ook de wiki bewerken. Voel je daartoe uitgenodigd.

Top dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@curlymo

Zodra ik het eea naar mijn zin heb ingesteld, ga ik dat zeker voor je doen!
Hoe makkelijker het is hoe groter de community!
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
fvandenreek schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:04:
@curlymo en @Deshmir

Bedankt voor jullie input...

Ik heb het op het moment aan werk!!!
Het bleek dus een aansluit probleem te zijn!!!
Direct na het overnieuw aansluiten was het voor mij direct duidelijk door het ledje dat ik nu echt op de juiste weg was!
Ik vond het niet helemaal duidelijk hoe ik de instellingen nu verder in orde moest maken omdat ik zo wel over de oude software als de nieuwe nightly het eea gelezen had waardoor ik alles door elkaar haalde.
Ik heb zo juist binnen mijn netwerk als buiten mijn netwerk ( door poort forwarding en vast zetten van ip) een lantaarnpaal buiten mijn huis geschakeld via mijn mobiel.
Ik ben dus zo trots als een pauw !!!!!
De zes avonden proberen en installen hebben me erg veel geleerd.
Ik zal als tegen prestatie en bijdrage aan je project binnenkort een How To schrijven zodat jij je met meer geavanceerde vragen kan bezig houden.

@pascal saul

Mijn tips

Gebruik de bedrading zoals in mijn post hier boven.
En steek een ledje tussen je data en de null (van de grote print) zodat je kan testen als je ab werkt.
Brandt de led fel en zie je niets als je je ab indrukt dan heb je de verkeerde pinout gebruikt ( zoals ik had, die van koffie werkt niet, dus geen 17 en 18 gebruiken)
Neem een verse install rasbian en volg de instuctie's op pilight.org en installeer de nightly.
Probeer nu eens je ab, de led dient zwakjes te knipperen... en brandt zo wie zo zwakjes.
Werkt je led....
stop pilight
zet je devices in je config.json onder devices en gui, en test deze files bij jsonlint.com
Vervolgens zet je in je hardware.json
code:
1
2
3
4
5
{
    }
}

en start pilight overnieuw

Ga nu met je browser naar ip:5001 en daar staan je switches.

Als de led niet knippert heeft het geen zin om verder te gaan

(bij receive een aantal keren drukken ...)
(pin 11 en 12 gebruiken)
Afbeeldingslocatie: https://howto8165.files.wordpress.com/2014/08/rpi-pinout.png

Ik geloof dat ik 11 en 12 gebruik oftwel via de breadboard + extensionboard is dat P0 en P1...

Zal het morgen nog een keer doornemen voor de zoveelste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@pascal saul

Ik weet hoe je je voelt, maar check mijn posts.. boven die van vandaag..
De aanhouder wint !!!! :P
(4/6/11/12)

[ Voor 5% gewijzigd door fvandenreek op 14-12-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetbeet
sfinx schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:27:
Het voordeel van openHAB is inderdaad dat je er van alles mee aan kunt sturen. Zo dimt bij mij het licht (via pilight) als ik een film in XBMC start en begint m'n Sonos te spelen zodra ik thuiskom (aan de hand van of m'n telefoon met 't wifinetwerk verbonden is).

Heb nu een ook een simpel weerstation (Alecto WS-1700), werkte direct zonder enige moeite met pilight, top. Ik ben de pilight binding in openHAB aan 't uitbreiden zodat deze waardes ook in openHAB beschikbaar zijn.
@sfinx, benieuwd hoe het gaat. Is het nodig voor elke type device de binding aan te passen? Als jouw WS-1700 erin zit, kan ik mijn LOGILINK WS0001 temp sensor ook gebruiken. Ik heb ook een contact kaku awst 606, kan ik deze zelf toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
fvandenreek schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:27:
@pascal saul

Ik weet hoe je je voelt, maar check mijn posts.. boven die van vandaag..
De aanhouder wint !!!! :P
(4/6/11/12)
Ik had deze gevolgd trouwens: http://wiki.pilight.org/doku.php/electronics

Ik heb net alles opnieuw aangesloten en dat kan bijna ook niet misgaan gezien de tekst op de printjes en de afbeeldingen.

Ik krijg gewoon data binnen via pilight-raw middels lirc en gpio en ook met: mode2 -d /dev/lirc0 (http://aron.ws/projects/lirc_rpi/openelec_howto.html)

Dus dan kan ik stellen dat data binnenkomt toch en het goed is aangesloten?

Waarom zie ik geen code's van de AB (met en zonder antenne)? Het is een GoGreen SM699.

(ik heb even geen losse leds liggen dus dat kan ik nog niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het zijn omdat je apparaat nog niet ondersteund is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
peetbeet schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:41:
@sfinx, benieuwd hoe het gaat. Is het nodig voor elke type device de binding aan te passen? Als jouw WS-1700 erin zit, kan ik mijn LOGILINK WS0001 temp sensor ook gebruiken. Ik heb ook een contact kaku awst 606, kan ik deze zelf toevoegen?
Een nieuwe versie van de binding heb ik in het openhab topic gepost: sfinx in "Het Grote OpenHAB topic - deel 1". Deze zou ook direct met jouw temp sensor moeten werken. Zo'n contactsensor is ook gewoon een switch toch? Zou je op die manier ook in openhab kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Als ik via de browser van mijn telefoon in wil loggen op pilight gaat dat prima, echter als ik dit via een app wil doen zoals pilight, ilumina,of via tasker dan kan ik geen verbinding maken. Mis ik nog aanvullende plugins of apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan welke versie je draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Versie 5.0 commit v5.0-117-ge2405c7

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste