ACM schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:37:
[...]
Je opmerking lijkt te impliceren dat er
wel peering is voor IPv4. Maar uit je eigen traces lees ik af dat beide via as9143.net (een domein van ziggo) naar amsix.true.nl gaan. Wat mij doet geloven dat het beide via de AMS-IX gaat. Alleen zit er dan voor de IPv6-variant dan blijkbaar een extra hop tussen om bij de AMS-IX te komen.
De eerste IPv6 AMS-IX-hop is een "he.net"-hop, wat transit suggereert mijns inziens?
Er zit ook een he.net-hop tussen mijn tracert (XS4ALL).. Vanaf een "Sara" XS4ALL-hop springt 'ie naar de he.net-hop en vervolgens naar amsix.true.nl. `10gigabitethernet12-13.core1.ams1.he.net (2001:470:0:e8::1)` om precies te zijn. De HE.net-hop van Jerrythafast is eenzelfde IP-range als True, maar deze die ik krijg is toch echt van Hurricane Electric..
Hmm, interessant: het HE.net IPv6-adres van Jerrythafast komt wél voor in de Hurricane Electric
Peering Policy, da's hun AMS-IX peering exchange point blijkbaar.. Het IPv6-adres wat je via XS4ALL krijgt daarentegen komt er niet in voor
Als je peering afspreekt via een extra partij, valt 't dan nog onder peering of transit?
[
Voor 41% gewijzigd door
Osiris op 30-07-2016 13:01
]