Is het ook, ik kan écht geen goede reden meer bedenken als techsite.Compizfox schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:37:
Dat zou inderdaad interessant zijn om te zien. Ik verwacht dat het wat hoger ligt dan het landelijk gemiddelde.
Hoe dan ook is het belachelijk dat Tweakers, als techsite, hier niet in voorop loopt.
Het zelfde geldt overigens voor HTTPS, maar dat is een beetje offtopic
Zeker als je 3 jaar terug dit op de frontpage post: reviews: Ipv6: omdat het moet
Dus? Je post zelf dat het moet, maar verzuimd verder nog 3 jaar om het te implementeren.
Vooraf: Niets tegen Kees en ACM persoonlijk!_David_ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:44:
Ik raad jou & compizfox aan om de posts van Kees en ACM hierboven even door te lezen.
Ik kan ook tienduizend redenen verzinnen om IPv6 maar uit te blijven stellen, maar zo ga je je wel gedragen als de grote ISP's.
Wij hebben nog IPv4, dus waarom zouden we IPv6 gaan aanbieden? Tja, kip-ei probleem, nietwaar?
Als inmiddels 30% van de Belgen IPv6 heeft, XS4All en ZeelandNet het inmiddels standaard aan hebben staan, wordt het dan niet gewoon tijd?
Tweakers zegt ook een techsite te zijn, techniek op te proef te stellen, maar al jaren verzuimen ze IPv6 te implementeren.
Bij ons op kantoor wordt Tweakers nog altijd hard uitgelachen dat juist Tweakers niet via IPv6 bereikbaar is.
Als het slechts een kwestie van AAAA records toevoegen is snap ik het echt niet.
Je kan een mooi verhaal ophangen over hoe je over bans wil nadenken. Ga ik een /128, /64 of /48 blokkeren? Ja, je kan continue wel dingen verzinnen om het uit te stellen.
Maar het rijmt gewoon niet dat inmiddels NOS, DUO, Rijksoverheid en GeenStijl, allemaal non-tech sites, wél via IPv6 beschikbaar zijn, maar Tweakers niet.
Dit is ook geen kwestie geweest van de prioriteiten op korte termijn, nee, 3 jaar geleden had Tweakers die /48 al beschikbaar. Dit is puur een kwestie van onwil. Want waar een wil is, is een weg.
En als het aantal bezoekers wat IPv6 heeft laag is, dan is dat voor nu toch mooi? Nog even lering trekken, laatste bugjes er uit halen en dan staat alles klaar zodra de 'flood gates' open gaan bij Ziggo, UPC en KPN.
Nee, het is echt schandelijk dat we hier als community al zo lang om moeten zeuren. Tijd voor actie vanuit Tweakers. De tijd voor uitstellen is over.