Het werkt (meestal, soms ligt de boel idd eventjes plat) wel allemaal gewoon, ik krijg alleen geen push-notificaties meer (staat wel aan in de settings), of überhaupt iets te zien op de Live-tile. Ik zie op m'n desktop wel ook gewoon staan dat ik drie nieuwe berichten heb, dus het ligt niet zozeer aan Telegram zelf.
Dit kan nog eens hun ondergang worden als dit te lang duurt.
Hopelijk krijgen ze het snel onder controle.
Hopelijk krijgen ze het snel onder controle.
Misschien gaat het dan nu ook beter met de teleGRAMMATICA bij berichten ;-)
Een blije NGram gebruiker
Een blije NGram gebruiker
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Verwijderd
Zouden ze in een geval als dit niet gewoon bij bijv. Amazon servers kunnen huren? Kost natuurlijk wel wat meer, maar die Rus is vast nog rijk genoeg. Juist nu veel mensen "even gaan kijken" wil je dat alles soepel verloopt, anders geven ze het misschien geen tweede kans.
Merk trouwens zelf ook dat het sinds de WA-storing hard is gegaan; van 6 contacten naar 13.
Neemt niet weg dat het in mijn geval vrijwel zeker Chatogram is die moeilijk doet. Misschien moet ik maar wéér overstappen van client
Merk trouwens zelf ook dat het sinds de WA-storing hard is gegaan; van 6 contacten naar 13.
Neemt niet weg dat het in mijn geval vrijwel zeker Chatogram is die moeilijk doet. Misschien moet ik maar wéér overstappen van client
Ik zie ook steeds meer contacts in m'n Telegram. Ik heb nu Chatogram in gebruik. Die lijkt het iets beter te doen dan Migram.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Nope, nog geen notificaties hier met Migram...
Alle andere clients ook niet overigens.
Alle andere clients ook niet overigens.
Kreeg gisteren een SMS van Telegram en kort daarna werd ik 4 keer gebeld door +1(714)868-0120... dat laatste kan toeval zijn want even zoeken op internet maakt duidelijk dat dit al jaren een berucht nummer is. Heb het elke keer weg gedrukt.
Maar goed waar het om gaat is dat ik een SMS van Telegram kreeg met daarin, denk ik, een activeringcode-link o.i.d. En dat terwijl ik, nog, geen Telegram of Migram heb geïnstalleerd. Kan het zo zijn dat een van mijn contacten dat heeft geInstalleerd op zijn/haar toestel en dat van daaruit door Telegram die contactenlijst is benaderd en gebruikt?
Maar goed waar het om gaat is dat ik een SMS van Telegram kreeg met daarin, denk ik, een activeringcode-link o.i.d. En dat terwijl ik, nog, geen Telegram of Migram heb geïnstalleerd. Kan het zo zijn dat een van mijn contacten dat heeft geInstalleerd op zijn/haar toestel en dat van daaruit door Telegram die contactenlijst is benaderd en gebruikt?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Kan ook zijn dat iemand anders jouw nummer ingegeven heeft (om zo jouw berichten/contacten te kunnen lezen/versturen).
Ik heb de app op mijn tablet geinstalleerd (kreeg een code) en vervolgens de desktop client (en kreeg weer een code) maar kreeg tevens op mijn tablet het bericht "volgende device heeft zich aangemeld onder uw nummer, blablabla, bent u dit, blabla, of beëindig alle sessies".
Lijkt me raar dat TG zomaar inlogcodes verstuurt na inlezen van contacten.
Van die 'bug' heb ik iig nog niet gehoord.
Ik heb trouwens gewoon een code gekregen. Geen link oid.
Ik heb de app op mijn tablet geinstalleerd (kreeg een code) en vervolgens de desktop client (en kreeg weer een code) maar kreeg tevens op mijn tablet het bericht "volgende device heeft zich aangemeld onder uw nummer, blablabla, bent u dit, blabla, of beëindig alle sessies".
Lijkt me raar dat TG zomaar inlogcodes verstuurt na inlezen van contacten.
Van die 'bug' heb ik iig nog niet gehoord.
Ik heb trouwens gewoon een code gekregen. Geen link oid.
Was een code, blauw en onderstreept dus leek mij een link... heb het weggegooid.
Maar kan ik als ik jouw nummer zou weten dit dan ingeven om jouw berichten en contacten te kunnen inzien??
Lijkt mij op zich ook al een flinke bug.
Maar kan ik als ik jouw nummer zou weten dit dan ingeven om jouw berichten en contacten te kunnen inzien??
Lijkt mij op zich ook al een flinke bug.
Lijkt mij ook. Maar wat bedoelt hij dan met
"Kan ook zijn dat iemand anders jouw nummer ingegeven heeft (om zo jouw berichten/contacten te kunnen lezen/versturen)." ??
"Kan ook zijn dat iemand anders jouw nummer ingegeven heeft (om zo jouw berichten/contacten te kunnen lezen/versturen)." ??
Omdat je je nummer moet ingeven om te registeren.
Dat bedoel ik ermee.
Je (een) nummer ingeven is de 1e stap.
Daarna krijg je op dat nummer een code.
Het zou dus kunnen dat iemand, die dat niet weet bv, denk 'ah ik geef zijn nummer in dan kan ik zijn berichten lezen'.
Was een scenario.
Dat bedoel ik ermee.
Je (een) nummer ingeven is de 1e stap.
Daarna krijg je op dat nummer een code.
Het zou dus kunnen dat iemand, die dat niet weet bv, denk 'ah ik geef zijn nummer in dan kan ik zijn berichten lezen'.
Was een scenario.
Ah 
Bedankt.
Ik ga de rest van de discussie hier blijven volgen om te zien welke Telegram-versie ik eens zal installaren. wellicht is het de moeite waard te wachten op de officiële.
Bedankt.
Ik ga de rest van de discussie hier blijven volgen om te zien welke Telegram-versie ik eens zal installaren. wellicht is het de moeite waard te wachten op de officiële.
Misschien een onderscheidende eigenschap: Secret chat.
Ik let er pas sinds kort op bij het uitproberen, dus ik weet alleen van Ngram (niet) en Migram (wel).
ZIjn er gebruikers van andere clients die hierover iets kunnen zeggen?
Ik let er pas sinds kort op bij het uitproberen, dus ik weet alleen van Ngram (niet) en Migram (wel).
ZIjn er gebruikers van andere clients die hierover iets kunnen zeggen?
Verwijderd
Sinds 2 dagen migram. Nog geen enkele push message gehad. Berichten komen wel gewoon zonder vertraging door. Lumia 920, alle in app notificaties staan aan. Overige push messages van andere apps komen wel gewoon door.
meer mensen last van of ben ik gestoord?
Heb ik ook last van.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:42:
Sinds 2 dagen migram. Nog geen enkele push message gehad. Berichten komen wel gewoon zonder vertraging door. Lumia 920, alle in app notificaties staan aan. Overige push messages van andere apps komen wel gewoon door.
Werkte hiervoor perfect tot de grote whatsapp en telegram breakdown.
Ze zijn nog druk bezig met servers bijplaatsen en het blijft gigantisch groeien.
Fijn is anders maar gewoon een kwestie van geduld denk ik.
Zit Whatsapp eindelijk een beetje op niveau, rennen we allemaal weer naar apps die half af zijn en nog de nodige features missen.. 
Kunnen we weer opnieuw beginnen.
Volgens mij hebben we gewoon weer pech dat de WP apps achterlopen qua ontwikkeling bij de 2 marktleiders..
Is dat push message verhaal ook niet een deel Microsoft, of ligt dat puur bij de developer? Dat ze het voor WP apps maar even uitgezet hebben ofzo?
Is dat push message verhaal ook niet een deel Microsoft, of ligt dat puur bij de developer? Dat ze het voor WP apps maar even uitgezet hebben ofzo?
Ik stuurde even een bericht naar een iPhone, gelijk een notificatie.
Maar op Windows Phone niets...
Volgens mij hebben we weer eens pech...
Maar op Windows Phone niets...
Volgens mij hebben we weer eens pech...
Het lijkt mij geen goed idee om officiële uitvoeringen van iPhone/Android te vergelijken met "fan-made" versies of zelfs officiële versies. 
Zolang Telegram geen resources vrij maakt om een officiële applicatie te maken, moeten wij het doen met deze "fan-made" versies. En laten we niet vergeten dat WhatsApp een hele lange tijd nodig heeft gehad om enigszins kwalitatief te worden en zelfs dan is de WP-versie inferieur ten opzichte van de iPhone en/of Android veries.
Zolang Telegram geen resources vrij maakt om een officiële applicatie te maken, moeten wij het doen met deze "fan-made" versies. En laten we niet vergeten dat WhatsApp een hele lange tijd nodig heeft gehad om enigszins kwalitatief te worden en zelfs dan is de WP-versie inferieur ten opzichte van de iPhone en/of Android veries.
Ook hier inmiddels met Migram BETA last van notificaties die niet meer aankomen/getoond worden op de tile, als ik in de Store naar alternatieven kijk zie ik echter dat ook Chatogram en Ngram hier last van hebben.
Erg jammer want de snelheid van Telegram bevalt me erg goed en er zijn inmiddels veel vrienden aangesloten!
Erg jammer want de snelheid van Telegram bevalt me erg goed en er zijn inmiddels veel vrienden aangesloten!
Ik snap je wel, maar ik was alleen benieuwd of op iPhone wel de notificaties werken.nwagenaar schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:13:
Het lijkt mij geen goed idee om officiële uitvoeringen van iPhone/Android te vergelijken met "fan-made" versies of zelfs officiële versies.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze in hun API gewoon wat uit hebben gezet om de boel te ontlasten...
Alleen al vanwege het feit dat je met Telegram berichten kunt sturen vanaf elk apparaat (PC/laptop) is het voor mij een veel betere app dan Whatsapp.CAP-Team schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:37:
Zit Whatsapp eindelijk een beetje op niveau, rennen we allemaal weer naar apps die half af zijn en nog de nodige features missen..
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Dacht ff dat ik in 'mijn' topic zat, maar deze was voor WPWhatson schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:47:
Heb de TS van Telegram voor Android even geleend voor dit topic
Denk erom dat bij WhatsApp je berichten alleen maar op jouw device staan en niet op hun servers zoals Telegram dat doet. Ik vind het eerste idee veiliger.
Als je aanmeld bij Telegram met een extra device wordt je hele gesprekshistorie gesynchroniseerd. Bij WhatsApp begin je met een schone lijst. Alleen als je een Backup hebt gemaakt kun je deze herstellen. Dus op de lange termijn heeft Telegram ook meer opslag nodig bij al die Kontakten en dat kost zeker geld...
@Planet X
Volgens mij weet je dan nog niks zeker. Backup staat volgens mij aan by default?
Even zwartkijken: Als jij aangeeft geen prijs te stellen op de backup krijg gewoon je oude berichten niet meer te zien.
Volgens mij weet je dan nog niks zeker. Backup staat volgens mij aan by default?
Even zwartkijken: Als jij aangeeft geen prijs te stellen op de backup krijg gewoon je oude berichten niet meer te zien.
Ik weet nog dat met whatsapp er ook een keer een week geen notificaties waren maar dat was wel jammer..
Ik zie in de marketplace bij ngram en migram ook een hoop gebitch staan dus het zal wel bij iedereen zo zijn? Of komen er bij jullie wel soms notifications binnen?
Ik zie in de marketplace bij ngram en migram ook een hoop gebitch staan dus het zal wel bij iedereen zo zijn? Of komen er bij jullie wel soms notifications binnen?
nope nog steeds nietmaratropa schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:31:
Ik weet nog dat met whatsapp er ook een keer een week geen notificaties waren maar dat was wel jammer..
Bij mij doen de notificaties het ook niet op Migram. Zie overigens in de comments bij Chatogram dat het daar hetzelfde is.. Misschien iets mis (of veranderd) bij Telegram zelf?
Push gaat natuurlijk ook via de servers van Microsoft. Ik ben geen kenner maar of de push noti's worden niet bij telegram verstuurd, maar het kan ook zijn dat ze door de service van MS om een bepaalde reden niet doorgestuurd worden.
Ik heb al een paar keer zonder succes geprobeerd aan telegram het te vragen. Proberen jullie ook es...
Ze zullen wel denken het is druk dus IOS en Anroid gaan voor...
Jammer want verder werkt Ngram en de desktop client echt prima hier.
Ik heb al een paar keer zonder succes geprobeerd aan telegram het te vragen. Proberen jullie ook es...
Het ligt er ook aan of die 3rd-party developers 'Authenticated Push Notifications' sturen. Daar moet een certificaat voor overlegd worden aan MS. Doen ze dat niet dan kunnen ze maar 500 notificaties per dag sturen. Dat gaat erg snel bij een app als deze....
Sinds installatie van Migram doet mijn live tile van Regenmeter het ook niet meer. Ook niet na het opnieuw installeren...
Oww dat klinkt wel plausibel, dus grote kans dat ze daar pas mee komen als er een official app is of iig een versie die de beta uit is ofzo.. Bummer..Rhndy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:52:
Het ligt er ook aan of die 3rd-party developers 'Authenticated Push Notifications' sturen. Daar moet een certificaat voor overlegd worden aan MS. Doen ze dat niet dan kunnen ze maar 500 notificaties per dag sturen. Dat gaat erg snel bij een app als deze....
Ik heb het gevraagd op Twitter, maar helaas geen reactie.maratropa schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:49:
Push gaat natuurlijk ook via de servers van Microsoft. Ik ben geen kenner maar of de push noti's worden niet bij telegram verstuurd, maar het kan ook zijn dat ze door de service van MS om een bepaalde reden niet doorgestuurd worden.
Maar de dev's moeten zelf de notificatie servers hosten en zorgen dat de webservice een certificaat heeft idd.
Ik geloof niet dat iemand dit wilt hosten zonder geld erop te verdienen...
Op wpcentral zag ik het volgende:
Is het proberen waard toch?I had the same issue as well, but I noticed that the same apps (migram, ngram) worked fine using my secondary phone number on the same phone (Lumia 920, Germany).
What I did then, was to delete my telegram account (https://telegram.org/deactivate) and then sign up again. That fixed my toast notifications and it is working ever since. Another user on twitter had the same issue and he fixed it the same way.
Dat werkt niet, hebben meer mensen al geprobeerd.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:58:
Op wpcentral zag ik het volgende:
[...]
Is het proberen waard toch?
Migram beta geeft bij mij ook geen notificaties. Telegram op mijn ipad wel.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Even offtopic maar is GroupMe niet een prima alternatief? Is van Microsoft dus geen onbekende Russen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Is een alternatief. Hoe is de acceptatie bij niet Microsoft gebruikers? De ontwikkelaars bij Microsoft ken ik trouwens ook niet. Kunnen goed ook "onbekende Russen" tussen zitten.
Mijn vriendin heeft een iPhone en mijn zwager en zijn vrouw een Android. Moeiteloos. De rest moet ik nog even over de streep trekken. Wel even een mailtjes sturen naar jouw kennissen, vrienden en familie want sms werkt alleen in de US.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ook hier net weer notifications op twee verschillende WP devices (ik/vriendin)
Ook beide Migram-gebruikers overigens.
[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 02-03-2014 16:00 ]
0.0
Ja het werkt hier ook weer met Ngram. Hoop alleen niet dat het komt doordat het een nieuw maand is maar dat het ook echt gefixed is
Mm, inderdaad zeg.maratropa schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:42:
Ja het werkt hier ook weer met Ngram. Hoop alleen niet dat het komt doordat het een nieuw maand is maar dat het ook echt gefixed is
Hm, Migram lijkt sinds de nieuwe update wel notificaties te geven. Ook de live tile doet het, echter staat die altijd meteen op '9'...
[ Voor 3% gewijzigd door Radiodurans op 02-03-2014 22:18 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb het topic even doorgeplozen, maar ik zoek naar het volgende. Op WPCentral of WMPU had ik gelezen dat 1 van deze apps (Migram, NGram) uiteindelijk de officiële app moet worden. Weet iemand hoe dat zit?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik krijg heel telegram niet meer geactiveerd hier, na het deactiveren...
Die Daniel Rubino blijft dat op wpcentral maar roepen alsof het common knowledge is, maar neemt niet de moeite om er een bronvermelding voor te geven. Tot het op telegram.org staat zou ik dat maar met een korrel zout nemen.PaT schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:21:
Ik heb het topic even doorgeplozen, maar ik zoek naar het volgende. Op WPCentral of WMPU had ik gelezen dat 1 van deze apps (Migram, NGram) uiteindelijk de officiële app moet worden. Weet iemand hoe dat zit?
Berichtmeldingen lijken in ieder geval permanent gefixt, ding plingt de hele dag al vrolijk bij nieuwe berichten.
Toch vind ik het jammer dat Telegram zo lijkt zijn momentum een beetje gemist heeft. Het berichten kunnen versturen via desktop was echt ideaal, echter lijkt iedereen weer terug naar Whatsapp te zijn. Meer mensen dit gevoel?
Ja, hier ook. De hype is voor bij en in mijn omgeving gaat iedereen terug naar Whatsapp.TMPJ schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:01:
Toch vind ik het jammer dat Telegram zo lijkt zijn momentum een beetje gemist heeft. Het berichten kunnen versturen via desktop was echt ideaal, echter lijkt iedereen weer terug naar Whatsapp te zijn. Meer mensen dit gevoel?
zijn maar paar medestudenten die het gebruiken mede door de desktop cliënt, maar die gebruiken allemaal ook whatsapp.
Persoonlijk snap ik niet waarom mensen zo graag over willen stappen. Vele gebruiken Facebook, producten van Google en andere software oplossingen die data verzamelen en dan gaan ze moeilijk doen over whatsapp (waar niks aan data wordt opgeslagen).
Tevens denk ik inderdaad dat mensen weer terug zijn gegaan naar whatsapp. Dit komt grotendeels doordat telegram de grote hoeveelheiden aanvragen niet aankond en hierdoor veel storingen hadden ,en het feit dat hun security ook erg slecht is opgezet deed ook niet veel goeds.
Persoonlijk snap ik niet waarom mensen zo graag over willen stappen. Vele gebruiken Facebook, producten van Google en andere software oplossingen die data verzamelen en dan gaan ze moeilijk doen over whatsapp (waar niks aan data wordt opgeslagen).
Tevens denk ik inderdaad dat mensen weer terug zijn gegaan naar whatsapp. Dit komt grotendeels doordat telegram de grote hoeveelheiden aanvragen niet aankond en hierdoor veel storingen hadden ,en het feit dat hun security ook erg slecht is opgezet deed ook niet veel goeds.
Als jij een artikel kan vinden die het tegendeel kan bewijzen, be my guest. Een simpel smiley gaat je er niet bij helpen.
Genoeg leesvoer op het internet te lezen dat ze een iets te grote mond hadden en net als bij whatsapp erg falen op security vlak
http://paulmillr.com/posts/the-story-of-telegram/
Ik zeg ook niet dat het allemaal perfect is, het is allemaal nog in ontwikkeling. Maar als je zegt dat mensen terug gaan naar whatsapp, mede omdat dat ook slecht is opgezet qua security....
Het is inderdaad nog in ontwikkeling, maar dat blijf je met elke applicatie houden. Ik zag namelijk wel paar mensen (geen iters) overstappen naar telegram omdat ze op nu.nl hadden gelezen dat het veiliger was, en na het lezen dat het eigenlijk niks uit maakte weer terug waren gegaan.Davy24 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:31:
Ik zeg ook niet dat het allemaal perfect is, het is allemaal nog in ontwikkeling. Maar als je zegt dat mensen terug gaan naar whatsapp, mede omdat dat ook slecht is opgezet qua security....
Natuurlijk zijn er apps te vinden die veiligheid echt waarborgen, maar die kent de grote massa niet.
Lees ik het nou verkeerd of zegt dat artikel nou precies het tegenovergestelde van wat jij zegt?vali schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:52:
[...]
Als jij een artikel kan vinden die het tegendeel kan bewijzen, be my guest. Een simpel smiley gaat je er niet bij helpen.
Genoeg leesvoer op het internet te lezen dat ze een iets te grote mond hadden en net als bij whatsapp erg falen op security vlak
http://paulmillr.com/posts/the-story-of-telegram/
Ik maak me niet druk om de versleuteling, zolang het te moeilijk is voor jan met de pet is het prima.
Mijn berichten decrypten is echt een waste of time...
En als het allemaal zo onveilig is, waarom heeft niemand nog hun contest gewonnen? Het is dus te moeilijk om even snel te doen.
Overigens, mijn boeit het alleen dat de app beter is dan whatsapp.
Mijn berichten decrypten is echt een waste of time...
En als het allemaal zo onveilig is, waarom heeft niemand nog hun contest gewonnen? Het is dus te moeilijk om even snel te doen.
Overigens, mijn boeit het alleen dat de app beter is dan whatsapp.
Nee, je leest het goed.HooksForFeet schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:36:
[...]
Lees ik het nou verkeerd of zegt dat artikel nou precies het tegenovergestelde van wat jij zegt?
Vali gebruikt een verkeerd artikel om zijn mening kracht bij te zetten.
Ik zie geen nieuwe contactpersonen in Telegram opduiken, volgens mij is de hype over het verlaten van Whatsapp ivm de overname door Facebook alweer over.
Het is inderdaad een verkeerd artikel, had persongelijk een verkeerde site gelinkt. De informatie wat ik bedoelde kan je gewoon op de FrontPage lezen en hier wordt het stuk uitgebreider uitgelegd.NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:41:
[...]
Nee, je leest het goed.
Vali gebruikt een verkeerd artikel om zijn mening kracht bij te zetten.
Filmpje is zeer interessant (ook het stuk van Apple SSL wordt hier breed uitgelegd ) en zet men hier ook aan het denken dat telegram verre weg van veilig is. In ieder geval niet wat ze beweren wat ze doen.
Kleine opsomming:
Er is geen end-to-end encryptie
Een chat wordt niet verwijdert nadat het verstuurd is
Encryptie op MAC basis??
Wilt men een veilige chat omgeving zou ik dus deze app niet aanraden en daarom mijn uitspraak dat mensen terug gingen naar whatsapp, omdat ze telegram niet serieus nemen op security gebied.
[ Voor 21% gewijzigd door vali op 12-03-2014 20:35 ]
Het gros van de schapenmensen gaat niet terug naar WA omdat ze Telegram niet serieus nemen qua security.vali schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:24:
[...]
Wilt men een veilige chat omgeving zou ik dus deze app niet aanraden en daarom mijn uitspraak dat mensen terug gingen naar whatsapp, omdat ze telegram niet serieus nemen op security gebied.
Ze gaan terug omdat de rest niet overstapt.
Het merendeel zit nog op WA, daarom gaan ze weer terug naar WA.
De mensen gaan daar waar de rest gaat.
Gaat het merendeel toch over naar TG, dan gaan ze lekker mee. Ongeacht privacyissues.
Dat is de boosdoener.
Niemand wilt 'trendsetter' zijn. Ze willen volgers zijn/blijven.
Mij interesseert het geen zak.
Ik heb WA direct op de 1e dag verwijderd, puur om van FB weg te zijn (data verspreiding), en ben over op TG.
Komt er niemand? Helaas pindakaas. Dan bellen/smsen/mailen ze maar.
Hier nog een stukje over WA en de overtredingen:
http://www.nrc.nl/nieuws/...vanwege-privacyschending/
http://www.cbpweb.nl/Pages/pb_20130128-whatsapp.aspx
Dat is inderdaad een stuk veiliger ...
Telegram zal vast niet 100% veilig zijn, maar ik hoor alleen mensen schreeuwen over hoe slecht het is, maar niemand eist die $200k op.
Ook heb ik nog geen CBP stukken omtrent Telegram gezien.
Conclusie: Delete WA(+profiel) om FB niet nóg meer data/macht te geven.
Ik tik hier alleen wat ik van niet iters om mij heen hoor. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen. Whatsapp is inderdaad helemaal niet 100% secure, maar laten niet blijken dat ze niet te kraken valt, iets wat telegram wel doet. Zeker als je het filmpje had gekeken komt er sterk naar voren dat het stel amateurs zijn die eigenlijk de gehele app opnieuw moeten schrijven, wilt het enerzinds veilig zijn.NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
[...]
Het gros van de schapenmensen gaat niet terug naar WA omdat ze Telegram niet serieus nemen qua security.
Gaat het merendeel toch over naar TG, dan gaan ze lekker mee. Ongeacht privacyissues.
Dat is de boosdoener.
Ik heb WA direct op de 1e dag verwijderd, puur om van FB weg te zijn (data verspreiding), en ben over op TG.
Dat is inderdaad een stuk veiliger ...![]()
Telegram zal vast niet 100% veilig zijn, maar ik hoor alleen mensen schreeuwen over hoe slecht het is, maar niemand eist die $200k op.
Dat is voornamelijk de reden waarom ik het nooit wil gebruiken en vind het best kwalijk dat ze de indruk naar iedereen geven dat zij het wel goed op orde hebben, terwijl dat niet het geval is. Dat niemand de 200.000 (wel de helft ervan) heeft geclaimd wilt ook niet zeggen dat ze niet gekraakt zijn, misschien wordt er al enige tijd hier misbruik op gemaakt (zal mij ook niks verbazen eigenlijk).
Dat men opzoek is naar een app om Facebook te vermijden kan ik begrijpen mochten de services van whatsapp drastisch veranderen.
En laat ik nou denken dat mensen gewoon met hun vrienden/familie willen kunnen chatten...NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
[...]
Dat is de boosdoener.
De helft van die $200k is al opgeëist en uitbetaald.NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
[ Voor 33% gewijzigd door HooksForFeet op 12-03-2014 22:34 ]
Bron?HooksForFeet schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:
[...]
En laat ik nou denken dat mensen gewoon met hun vrienden/familie willen kunnen chatten...
[...]
De helft van die $200k is al opgeëist en uitbetaald.
Dat is al oud, en dat is niet dé helft van die 200k.
Hij heeft een zwak punt gevonden voor, ik geloof, een MIT-attack.
Daar heeft hij inderdaad een vergoeding voor gekregen.
Vreselijk irritant hoe mensen niet kunnen lezen, maar wel alle valse informatie de wereld in helpen.
Hij heeft een zwak punt gevonden voor, ik geloof, een MIT-attack.
Daar heeft hij inderdaad een vergoeding voor gekregen.
Vreselijk irritant hoe mensen niet kunnen lezen, maar wel alle valse informatie de wereld in helpen.
[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-03-2014 10:09 ]
Ben blij dat we nog ergens over eens kunnen zijnNeutraleTeun schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:09:
[ Voor 25% gewijzigd door vali op 13-03-2014 10:44 ]
Oef, ik heb het inderdaad verkeerd gelezen, wat zonde. Als ik van te voor had geweten dat je dit zo irritant vond had ik het wel 4x gelezen voor ik het had gepostNeutraleTeun schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:09:Vreselijk irritant hoe mensen niet kunnen lezen, maar wel alle valse informatie de wereld in helpen.
Je kunt wel zo gaan doen, en het erop gooien dat ik het zo irritant vind, maar dit is wel 1 van de problemen omtrent dit alles.
Aah Telegram is van de Russische Facebook, dus ook niet veilig!!11
Aah iedereen op internet zegt dat Telegram niet veilig is!!11
Aah Telegram is Russisch dus KGB!!11
etc
Mensen lezen niet alles, of niet goed of herhalen wat anderen zeggen waardoor de waarheid vaak ergens op de achtergrond blijft hangen.
Is niet echt bevorderlijk voor de situatie.
etc
Mensen lezen niet alles, of niet goed of herhalen wat anderen zeggen waardoor de waarheid vaak ergens op de achtergrond blijft hangen.
Edit:
altijd fijn als tweakers app iets twee keer posted....
altijd fijn als tweakers app iets twee keer posted....
[ Voor 92% gewijzigd door vali op 13-03-2014 11:24 ]
Heb je het filmpje wel gezien? De source code van telegram is opensource en iedereen kan zien hoe hun app is opgebouwd.NeutraleTeun schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:46:
Je kunt wel zo gaan doen, en het erop gooien dat ik het zo irritant vind, maar dit is wel 1 van de problemen omtrent dit alles.
etc
Ik vind het kwalijk dat mensen maar doodleuk ergens vanuit gaan dat ze veilig zijn. Zelfde geldt dat er voor linux genoeg programma's te vinden zijn op de black market om elke kernel te hacken, zolang je er maar voor betaald.
NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
[...]
Het gros van de schapenmensen gaat niet terug naar WA omdat ze Telegram niet serieus nemen qua security.
Dat is de boosdoener.
Dat is inderdaad een stuk veiliger ...![]()
Je wil je gewoon onderscheiden, en tegen de massa aantrappen. Je doet jezelf alleen maar te kort door als een "nerd-trendsetter" zonder enige gegronde rede een ander platform te kiezen. Veel plezier in je eentje op Telegram, als je het voor de schijnveiligheid doet, geniet er vooral van zou ik zeggen.

https://opensea.io/seaart
Ja, Telegram is open-source en Whatsapp niet.vali schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:21:
[...]
Heb je het filmpje wel gezien? De source code van telegram is opensource en iedereen kan zien hoe hun app is opgebouwd.
Dus is TG minder veilig omdat je het kunt 'zien', en WA waar je niks kunt zien is dan veiliger?
Ik snap niet waarom je met nerd aan moet komen zetten. Beetje jezelf belachelijk maken?enomiss schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:47:
[...]
![]()
Je wil je gewoon onderscheiden, en tegen de massa aantrappen. Je doet jezelf alleen maar te kort door als een "nerd-trendsetter" zonder enige gegronde rede een ander platform te kiezen. Veel plezier in je eentje op Telegram, als je het voor de schijnveiligheid doet, geniet er vooral van zou ik zeggen.
Als je goed had gelezen, dan had je mijn reden gezien, aan het begin van deze discussie.
Namelijk:
Facebook hoeft mijn privéberichten niet te krijgen.NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:59:
[...]
Dat iemand anders ze _eventueel_ krijgt maakt mij een stuk minder uit.
Ik weet ook wel dat bijna niets 100% veilig is, maar daar gaat het mij niet om.
Je betaalt niet $19miljard voor een app waar je verder niets aan veranderd.
Het is een investering... die moeten doorgaans terugverdiend worden.
Niet met mijn hulp.
Trouwens... dit is een Telegram topic.
Als je alleen maar zo negatief doet, niet kunt lezen, op de man speelt en de app niet hebt/gebruikt... blijf dan lekker weg?
Lees mijn zin nog eens, dan snap je wat ik bedoel met het inzien van broncode..NeutraleTeun schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 18:12:
[...]
Ja, Telegram is open-source en Whatsapp niet.
Dus is TG minder veilig omdat je het kunt 'zien', en WA waar je niks kunt zien is dan veiliger?
Trouwens... dit is een Telegram topic.
Als je alleen maar zo negatief doet, niet kunt lezen, op de man speelt en de app niet hebt/gebruikt... blijf dan lekker weg?
Tevens ben ik niet negatief, ik probeer alleen uit te leggen dat Telegram niet zijn veiligheid waarborgt. Is dat raar als it-er ?
Dat laatste was niet aan jou gericht.
En ja, ik snap je zin.
Maar dan nog blijf ik bij mijn opmerking.
Als je een Volvo met een Smart moet gaan vergelijken, en Volvo laat je al hun bouwplannen etc inzien (en Smart laat je niks zien) dan kun je wel ondeugdelijke plekken vinden bij Volvo.
Maar dat betekent niet meteen dat Volvo onveiliger is dan Smart.
Dat bedoel ik.
Het kunnen zien van de bron en fouten ontdekken ≠ aan minder veiliger dan iets wat je niet kunt inzien.
Echte veiligheid krijg ik niet, dat weet ik. Dan moet ik al richting Hemlis/Threema/BlackPhone, en zelfs die zijn niet 100%.
Gaat er mij gewoon om dat ik niet meewerk met/aan Facebook.
Ik had net zo goed geen nieuwe chat-app kunnen gebruiken, maar vind de desktop-client van Telegram wel verdomd handig.
En ja, ik snap je zin.
Maar dan nog blijf ik bij mijn opmerking.
Als je een Volvo met een Smart moet gaan vergelijken, en Volvo laat je al hun bouwplannen etc inzien (en Smart laat je niks zien) dan kun je wel ondeugdelijke plekken vinden bij Volvo.
Maar dat betekent niet meteen dat Volvo onveiliger is dan Smart.
Dat bedoel ik.
Het kunnen zien van de bron en fouten ontdekken ≠ aan minder veiliger dan iets wat je niet kunt inzien.
Echte veiligheid krijg ik niet, dat weet ik. Dan moet ik al richting Hemlis/Threema/BlackPhone, en zelfs die zijn niet 100%.
Gaat er mij gewoon om dat ik niet meewerk met/aan Facebook.
Ik had net zo goed geen nieuwe chat-app kunnen gebruiken, maar vind de desktop-client van Telegram wel verdomd handig.
Verwijderd
Je kunt ook denken dat Facebook met wat zij betelen gemiddeld aanzienlijk betere programmeurs in dienst heeft als Whatsapp en Telegram en dat de kwaliteit van Whatsapp er dus op termijn flink op vooruit zal gaan door de fusie met Facebook.
Ik heb vandaag Chatagram verwijderd. Er gebeurt (bij mij) geen drol op dit platform, en ik heb het idee dat het mijn batterij draint.
Tja, dan heeft een andere client ook geen zin. Gelukkig hebben niet alle clients last van die drain.
Ik zou zeggen chat lekker verder met WA.
Ik zou zeggen chat lekker verder met WA.
Vandaag een update ontvangen voor Migram BETA. Wat nieuwe functionaliteit, bugfixes en een nieuwe tile. Naar mijn gevoel is de snelheid van de app ook verbeterd, zeker met het ophalen van nieuwe berichten.
Is Migram nog steeds de beste optie voor dit platform?
Voor mij een maand geleden wel de meest complete keuze.
Maar als ik in de store kijk zijn de verschillende clients nog in ontwikkeling.
Het kost eerlijk gezegd weinig moeite ((de-)installatie en sms authenticatie.) om ze uit te proberen dus leef je uit.
Maar als ik in de store kijk zijn de verschillende clients nog in ontwikkeling.
Het kost eerlijk gezegd weinig moeite ((de-)installatie en sms authenticatie.) om ze uit te proberen dus leef je uit.
Ik zie dat Fluogram ook secret chat ondersteunt. Afgelopen tijd heb ik toch last van harde crashes (Hebben anderen hier ook last van?) dus ik ga Fluogram eens proberen.
Later als verwacht, maar toch mooi dat het eraan komt
Werkt zo snel ik heb gekeken veel soepeler als Whatsapp
[ Voor 10% gewijzigd door Rips10 op 28-05-2014 09:41 ]
Ja, top! Het is overigens de app ngram, ik gebruik het om met m'n vriendin te communiceren sinds whatsapp weg is. Enige feature die ik mis is een snelkoppelingstegel voor een contact maken. Zaken als stemberichten gebruikte ik nooit.
De app werkt een stuk sneller dan whatsapp.
De app werkt een stuk sneller dan whatsapp.
Sinds vandaag heet de app gewoon Telegram Messenger (Beta).
Wat ik wel raar vind is dat de app er bij mij niet in het lijstje Background Tasks staat.
Hebben jullie dit ook?
Ik vraag me af of de notificaties het dan wel goed doen.
Edit: Notificaties doen het prima.
Wat ik wel raar vind is dat de app er bij mij niet in het lijstje Background Tasks staat.
Hebben jullie dit ook?
Ik vraag me af of de notificaties het dan wel goed doen.
Edit: Notificaties doen het prima.
[ Voor 7% gewijzigd door Stravincy op 28-05-2014 16:18 ]
Ik heb ook nooit echt begrepen waarom WhatsApp daar een achtergrondtaak voor nodig heeft. Is dat dan echt zo'n brakke app? 
Qua app is het precies wat WA zou moeten zijn. Qua gebruikers heb ik precies 4 mensen die het ooit gebruikt hebben, waarvan slechts één vandaag nog gezien is. Praktisch gezien heb je er dus helemaal niets aan.
Qua app is het precies wat WA zou moeten zijn. Qua gebruikers heb ik precies 4 mensen die het ooit gebruikt hebben, waarvan slechts één vandaag nog gezien is. Praktisch gezien heb je er dus helemaal niets aan.
[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 28-05-2014 21:19 ]
Volgens mij houdt een background task in dat de app, om het half uur, een taak kan uitvoeren op de achtergrond. Thirdparty-apps zoals 6snap en 6tag kunnen dan controleren of de gebruiker nieuwe notificaties heeft.Stravincy schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:31:
Hebben jullie dit ook?
Alle Telegram-apps hebben push-notificaties geïntegreerd. Dit staat altijd aan en een periodieke check is dus ook niet nodig.
Verwijderd
Prima app, veel beter dan WA. Inderdaad wel jammer dat mensen niet snel geneigd zijn om over te stappen...
Ah op die manier.wazoomie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:11:
[...]
Volgens mij houdt een background task in dat de app, om het half uur, een taak kan uitvoeren op de achtergrond. Thirdparty-apps zoals 6snap en 6tag kunnen dan controleren of de gebruiker nieuwe notificaties heeft.
Alle Telegram-apps hebben push-notificaties geïntegreerd. Dit staat altijd aan en een periodieke check is dus ook niet nodig.
Ik probeer wat meer mensen over te halen nu. Werkt een stuk vlotter als WA.
Waar ik me alleen wel lichtelijk aan erger, is dat deze app alleen portrait mode ondersteunt.
Ik hoop dat daar snel verandering in komt.
Wat ook heel chill is, is dat de desktop versie van Telegram (http://tdesktop.com/) erg goed werkt.
Dus, mensen die nog niet over zijn: geef het een kans!
Misschien moet je Migram een kans geven. Migram ondersteunt wel landscape mode, en krijgt ook meer stemmen in de poll van dit topic.
Al m'n vrienden van een groepschat die we hadden op Whatsapp zijn inmiddels al overgestapt naar Telegram. Belangrijkste reden was dat Whatsapp altijd traag is met updates en het een lelijke app is, en dat je foto's en video's tot 1,5GB kunt versturen in originele kwaliteit.
Al m'n vrienden van een groepschat die we hadden op Whatsapp zijn inmiddels al overgestapt naar Telegram. Belangrijkste reden was dat Whatsapp altijd traag is met updates en het een lelijke app is, en dat je foto's en video's tot 1,5GB kunt versturen in originele kwaliteit.
En dit moet dan wel via 'document'?wazoomie schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:20:
en dat je foto's en video's tot 1,5GB kunt versturen in originele kwaliteit.
Want als ik gewoon een foto invoeg dan krijg ik wel een lelijke compressie.