Ik heb een EE versie en zit jammer genoeg nog te wachten op 8.1.
Je bent niet de enige :-)
Je bent niet de enige :-)
Ok, misschien formuleer ik het verkeerd. Ik vroeg mij af of ik de cyan update zou krijgen via Telfort als ik een toestel zonder simlock zou kopen. Ik zit dus bij telfort.PinokkioTV schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:03:
[...]
Er is geen Telfort versie van dit toestel
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Je krijgt sowiezo de update nog voor 27 februari 2018. ;-)motormuis10000 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:16:
Ok. Bedankt voor de uitleg. Best wel lastig om te weten dus voor je het toestel koopt. Valt er iets te zeggen over hoe groot de kans is dat je de update krijgt als je nu een toestel online koopt?
[ Voor 99% gewijzigd door motormuis10000 op 30-08-2014 15:03 ]
[ Voor 173% gewijzigd door motormuis10000 op 30-08-2014 23:54 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
De provider van je telefoon? Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld.Amadeus1966 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 03:03:
Het gaat voor wat de updates betreft niet om je telecomprovider maar .......klinkt verwarrend.....de provider van je telefoon.
Dit gegeven kun je vinden in instellingen en dan info.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
The Inquisitor schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:03:
Je kunt je in het binnenland toch niet aanmelden op een andere provider?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Het hetwerk waar de telefoon op aangemeld staat, heeft geen bal te maken met het wel of niet verkrijgen van updates. Bepalend hiervoor is de productcode van de telefoon, of wel de providerversie.EektheMan schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
De provider van je telefoon? Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld.
Ik probeer jouw opmerking namelijk te plaatsen met mijn ervaring. Mijn tel is een 'Greater Russia' versie. Met Telecom Provider 000-UA (vanuit settings => Info).
In Oekraine was Cyan nog niet beschikbaar. Vervolgens kreeg ik tijdens mijn vakantie in een land waar Cyan wel beschikbaar was Cyan aangeleverd. Mijn tel staat op automatisch kiezen van beste roaming provider. Die provider had idd Cyan al verspreidt.
Wat ik me dus afvraag is, of je met bv een CV-NL versie, als Telfort klant welke nog geen Cyan kan ontvangen, je gewoon even bv Vodaphone als provider kunt instellen en zo dus Cyan kunt ontvangen. Als het over de grens zo werkt, waarom dan niet binnen de grenzen?
Het hetwerk waar de telefoon op aangemeld staat, heeft geen bal te maken met het wel of niet verkrijgen van updates. Bepalend hiervoor is de productcode van de telefoon, of wel de providerversie.EektheMan schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
De provider van je telefoon? Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld.
Ik probeer jouw opmerking namelijk te plaatsen met mijn ervaring. Mijn tel is een 'Greater Russia' versie. Met Telecom Provider 000-UA (vanuit settings => Info).
In Oekraine was Cyan nog niet beschikbaar. Vervolgens kreeg ik tijdens mijn vakantie in een land waar Cyan wel beschikbaar was Cyan aangeleverd. Mijn tel staat op automatisch kiezen van beste roaming provider. Die provider had idd Cyan al verspreidt.
Wat ik me dus afvraag is, of je met bv een CV-NL versie, als Telfort klant welke nog geen Cyan kan ontvangen, je gewoon even bv Vodaphone als provider kunt instellen en zo dus Cyan kunt ontvangen. Als het over de grens zo werkt, waarom dan niet binnen de grenzen?
Toch lijkt dit niet te kloppen. De 1320 (ea WP's) heb ik zakelijk. Die 1320 draait nu dus Cyan, maar de 1320's op het werk die niet op vakantie zijn gegaan draaien nog steeds Black. Het is dus niet zo dat de Nokia update lijst nog niet bijgewerkt is. Wat nog zou kunnen is dat de uitrol traag verloopt. Maar er is nu toch al week voorbij.PinokkioTV schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:58:
[...]
Het hetwerk waar de telefoon op aangemeld staat, heeft geen bal te maken met het wel of niet verkrijgen van updates. Bepalend hiervoor is de productcode van de telefoon, of wel de providerversie.
De website waar je kunt nagaan of voor jouw versie de update beschikbaar is, is niet altijd net zo snel bijgewerkt als dat de updates beschikbaar zijn. Daar zit wel eens een dag of wat tussen.
Kortom: een simwissel om een update te forceren, gaat niet werken
Aanvulling: ook als Cyan volgens de website wel beschikbaar is, kan het zijn dat je de update nog niet krijgt als je de DP versie hebt draaien. Hier zit overigens wel schot in.
Bedoel je hiermee of het een Country Variant betreft of bv een KPN versie? In mijn geval betreft het de Ukraine Country Variant.Bepalend hiervoor is de productcode van de telefoon, of wel de providerversie.
Dat is precies wat ik bedoel.EektheMan schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:11:
[...]
[...]
Bedoel je hiermee of het een Country Variant betreft of bv een KPN versie? In mijn geval betreft het de Ukraine Country Variant.
Update: Lijstje voor de UA CV is vandaag op Available gezet. Het standaard verhaal lijkt dus toch gewoon op te gaan. Jammer ;-), aangezien ik bij Android hetzelfde had. In het buitenland kreeg je mooi altijd een nieuwe versie terwijl de apparaten thuis nog lang moesten wachten.
Voor updates is dat natuurlijk wel jammer. Liever heb ik dat er ook gekeken wordt naar de taal en country settings. Bij mij staat dat op EN en VS. Ontvang ik graag alvast Cortana welke geen last heeft van provider settings en later de specifieke provider settings.
Ik heb de helderheid op laag en automatisch.The Inquisitor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:01:
Hebben jullie ook dat wanneer je de Lumia gebruikt in het licht (ook indirect zonlicht) dat alles er... lelijk uitziet? Het gaat hierbij om die optie 'verbeterde leesbaarheid in zonlicht' oid, maar teksten zien er vervolgens beetje wazig uit en alle kleuren verbleken echt. Is dat gewoon een normaal neveneffect?
Ik denk dat het scherm gewoon volle bak gaat. Ook zwart wordt plots grijs. Voordeel is dat je het scherm in vol zonlicht gewoon kan lezen. Ik heb ook een Note 3 en in vol zonlicht kan ik deze niet lezen. Dus ik ga ervanuit dat dit effect is zoals de fabrikant het bedoeld heeft.The Inquisitor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:01:
Hebben jullie ook dat wanneer je de Lumia gebruikt in het licht (ook indirect zonlicht) dat alles er... lelijk uitziet? Het gaat hierbij om die optie 'verbeterde leesbaarheid in zonlicht' oid, maar teksten zien er vervolgens beetje wazig uit en alle kleuren verbleken echt. Is dat gewoon een normaal neveneffect?
Dezelfde die ik ook heb.toonstra schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:17:
Hee zojuist de Denim update ontvangen..
Ik heb nu 8.10.14219.341.![]()
Ik heb na de Denim update een hard reset gedaan. Ik ging kijken bij info en er stond Cyan (hoewel de firmware versie gelijk was aan Denim).Amadeus1966 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:39:
Ik heb de CV Belgenvariant en de firmware staat gelijk aan die van Denim.
Aangezien ik dus zowel Denim en Cyan voor de dag kan choochelen is er iets niet echt koosjer.
Maar aangezien dat alles gewoon werkt en absoluut geen klachten heb laat ik het maar voor wat het is.
Nu ff geen zin in een harde reset te doen.
Ik heb de Denim update ook al een tijdje, maar de winst voor de 1320 is zeer gering. Afgezien van de Live folders vrijwel niets.Rubn86 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:22:
Gisteren ook de Denim update ontvangen. Vanmorgen geinstalleerd, installatie nam ongeveer een 40mins in beslag.
Voorlopig geen eigenaardigheden.
- Live folders werken prima
- Lumia Camera app opent net iets vlotter dan voorheen (maar nog steeds traag ten op zichte van de Microsoft Camera app)
[ Voor 44% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-01-2015 22:06 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-01-2015 21:53 ]
[ Voor 59% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-01-2015 23:33 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-01-2015 15:47 ]
Data en wifi toggles zijn gewoon aanwezig.zetje01 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:07:
Alles wat Amadeus de laatste dagen hierboven over de 1320 zegt kan ik beamen (hoewel ik niks customize via omwegen, en geen Developer rom gebruik). Ik speel waarschijnlijk wel wat meer spelletjes (candy crush / angry birds / arkanoid / tower defence enz.) en die gaan perfect.
Ik vind mijn 720p scherm scherp genoeg voor 6 inch. Ik bedoel: ik hoef niet méér pixels op 6 inch.
Ik mis wel wat functionaliteiten (toggles voor data/wifi) en apps (wifi netwerksterkte/kanaal scanner) t.o.v. android, maar dat heeft niks met de 1320 te maken maar met WP8.1
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 28-01-2015 03:47 ]
Verwijderd
Beetje overdreven reactie volgens mij... Er zijn inderdaad niet zoveel 'toggles' als in Android, echter is er wel een Data Toggle. Deze komt met de Denim update, of als je Preview for Developers hebt geactiveerd.. Eerlijk gezegd vind ik de toggles ook weinig toevoegen. Vaak als ik Wi-fi aanzet wil ik ook direct naar het instellingen menu, dus voor mij hebben ze weinig toegevoegde waarde. Daarnaast is het in zoverre wel een toggle, want als je wifi uitstaat en je wilt hem aanzetten via het action center dan is dat wel mogelijk met je 'wi-fi' toggle.zetje01 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 03:33:
@ Amadeus1966:
Bedankt voor je reactie, maar data- en wifi toggles zijn niet aanwezig op mijn nokia lumia 1320 Cyan.
Op al mijn android telefoons waren er tientallen widgets beschikbaar die je op je startscherm kon zetten en daarmee kan je met één klik dingen als wifi, data, bluetooth, airplane, helderheid, silent, trillen enzovoort enzovoort in- en uitschakelen.
In het actiescherm (moet je toch eerst vegen om daar te komen) zijn er wel knopjes die lijken op toggles, maar als je er op klikt, kom je in het desbetreffende instellingenscherm, en daar zit dan eindelijk de toggle.
Voor een androidgebruiker is dit zeer ouderwets en omslachtig, en dat weet jij ook wel!
Ik word behoorlijk pissig van je reactie! Hoe haal je het in je droeve hersens om mij te vertellen wat er wel of niet op mijn telefoon zit, zeg! En oh ja, ik check iedere dag of er al telefoonupdates zijn.
Ga naar de store en zoek toggles, en je vindt ze niet. Het zijn enkel maar doorverwijzingen naar instellingsschermen. (in ieder geval was dat zo tot twee weken geleden zo)
Bluetooth en airplane en screenlock hebben wel toggles in het actiescherm (eerst weer vegen om daar te komen), maar die gebruik ik zelden of nooit. Op al mijn android-toestellen had ik een rits toggles staan, gewoon gelijk op mijn startscherm. Dit heeft mijn L1320 gewoon niet!
Wedden?
Edit: Volgens mij zijn wij beiden zeer tevreden over ons toestel, maar ga niet dingen recht lullen die krom zijn!
En van dit soort zaken wordt ik pissig.......zetje01 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 03:33:
Ik word behoorlijk pissig van je reactie! Hoe haal je het in je droeve hersens om mij te vertellen wat er wel of niet op mijn telefoon zit, zeg! En oh ja, ik check iedere dag of er al telefoonupdates zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-01-2015 13:29 ]
[ Voor 32% gewijzigd door coenox op 28-01-2015 13:46 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-01-2015 17:35 ]
Wat Zetje01 volgens mij bedoelt te zeggen is dat bepaalde toggles niet direct eenRoJan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:00:
Ik heb een 1520, dus niet helemaal hetzelfde, maar die heeft die 'Toggles' in het notificatiescherm dus wel.
Niemand maakt hier iemand met de vloer gelijk, soms wordt er wel eens wat geschreven wat bij een ander verkeerd valt.PinokkioTV schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:59:
Tussen al dat zwart en wit zit ook nog een hele wereld van grijs: tevreden zijn, maar het toch nog net iets beter willen dan dat het nu is .... Volgens mij willen we dat allemaal wel, raar dat we dan die ene user die het misschien een keertje net niet subtiel genoeg brengt, meteen met de grond gelijk maken. Kom op zeg, het gaat over een f*cking telefoon ...
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 28-01-2015 23:40 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-01-2015 00:22 ]
Ik ben van 1964. Probeer nog steeds alles zonder leesbril te doen. Ik heb een Lumia 830. Vind ik al best groot. Maar soms lonk ik toch naar de 1320 (of de 1530) maar vind hem echt wel mega. Toch brengt dit mij wederom aan het twijfelen.zetje01 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:46:
Aan Amadeus1966, Ski...., Sonny7, coenox, RoJan:
-Groot scherm, precies scherp genoeg voor mij (geboren 1967, dus net geen piepjonge ogen meer)
-Door het grote scherm, kan ik zo'n beetje alles wat ik op een tablet zou doen. Maar een tablet steek je niet in je binnen- of broekzak, maar met de L1320 gaat dat prima. :
Het formaat heeft wel een nadeeltje: Fietsend, met telefoon in rechterhand is het haast onmogelijk linksonder iets aan te tikken.coenox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:06:
[...]
Ik ben van 1964. Probeer nog steeds alles zonder leesbril te doen. Ik heb een Lumia 830. Vind ik al best groot. Maar soms lonk ik toch naar de 1320 (of de 1530) maar vind hem echt wel mega. Toch brengt dit mij wederom aan het twijfelen.
En dan ga ik weer de camera van de 830 missen. Ben al 10 jaar een draaikont wat dat betreft. Steeds maar wisselen. Heb de 1320 bij de Mediamarkt in handen gehad. Vond het toch wel érg groot. Misschien toch maar een leesbril kopen bij de Hema. Is goedkoperAmadeus1966 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:00:
@ Coenox
Het scherm van de 1320 is welliswaar ietsjes groter
en dat komt de leesbaarheid imo wel iets ten goede.
Eigenlijk zou je een handson moeten doen bij een telefoonboer.
Tja Nokia eigen ( hoop dat MS dat eens gaat wijzigen ) de ene toestel heeft een perfecte camera maar is weer te langzaam ( 1020 ), dan weer een leuke middenmoter maar helaas geen joho cortana en een ietwat klein scherm ( de 830 ), of een dijk van een toestel die weer geen glance ondersteunt en dito klein schermpje laat staan een sd kaart ondersteuning ( de 930 ).coenox schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:53:
[...]
En dan ga ik weer de camera van de 830 missen. Ben al 10 jaar een draaikont wat dat betreft. Steeds maar wisselen. Heb de 1320 bij de Mediamarkt in handen gehad. Vond het toch wel érg groot. Misschien toch maar een leesbril kopen bij de Hema. Is goedkoper
Ha, bedankt voor de tip!Amadeus1966 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 01:38:
[...]
Btw Je haalt toch geen leesbril bij de Hema???????
Action is goedkoper ;-)
[ Voor 26% gewijzigd door coenox op 03-02-2015 10:43 ]
[ Voor 11% gewijzigd door spokje op 11-02-2015 21:16 ]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Klopt, alleen maken ze beide gebruik van een eigen sound libraryAmadeus1966 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:08:
Whatsapp notitones kan je gewoon in whatsapp zelf instellen zowel voor groeps al persoonlijke berichten.
Ik weet alleen niet als dit ook met Telegran zo werkt.
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Pssst niet verder vertellen maar als je hem opgeladen weglegt kan die veel langer meeFreakertje schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:28:
The verdict: zelf schuldig door er teveel mee te spelen
Vannacht opgeladen, nu 12 uur van de stroom af met een paar kleine dingetjes erop gedaan en nog 80% accu over.
[ Voor 16% gewijzigd door The Inquisitor op 27-01-2016 12:52 ]
Dat doen ze nog steeds. Maar ik vind het ook gemakkelijker om het naar een UPS punt te brengen.Amadeus1966 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
Doen ze geen pickup meer vanaf huis?
De mijne werd van huis gehaald en een week later weer thuis afgeleverd.
Maar dat was nog voordat MS zich er mee bemoeide ;-)
Die optie kwam niet tevoorschijn bij mij in ieder geval... Ik kon alleen een etiket uitprinten en het pakketje wegbrengen. Nouja, vind het alsnog prima service zo, snel geregeld online. Ben benieuwd hoe het gaat aflopenAmadeus1966 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
Doen ze geen pickup meer vanaf huis?
De mijne werd van huis gehaald en een week later weer thuis afgeleverd.
Maar dat was nog voordat MS zich er mee bemoeide ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door kakanox op 04-02-2016 00:22 . Reden: meer info ]
Ga toch fietsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 04-02-2016 04:39 ]
Na een reset is het niet eventjes weer goed. Het is nu permanent zoals in de foto's. Als het zo erg is als in het filmpje helpt een reset wel, daarna is het ook weer zoals in de foto's.Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 03:00:
Dat het aan je scherm ligt is overduidelijk.
Ik zou zeggen hardware, maar je verteld dat na een reset dat het eventjes weer goed is en dat brengt mij even weer aan het twijfelen.
Ja, het kwam ook voor in 8.1.Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 03:00:
Wat ik niet echt duidelijk uit je verhaal haal is kwam deze storing ook voor in WP8.1?
Zo nee....oorzaak win 10.
Zo ja.....moeilijk, daar win 10 alleen nog maar een os update is en geen firmware....dus nog steeds gebruik maakt van de oude driverset.
Da's wel een goede tip! Denk dat ik inderdaad maar even zo'n rommetje op de server parkeer.Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 03:00:Ik heb ook even gestoeid met 10 en neen, het was ( toen ) niet wat ik er van verwachte.
Dus toestel opnieuw geflashed met een 8.1 rom middels de recovery tools.
Ik heb daarna probleem op probleem gehad, kon dat kreng wel vervloeken.
Harde resets hielpen niets.
Daarna de hoop opgegeven en opnieuw geflashed middels de recovery.
En toen werkte alles wel perfect.
De download was schijnbaar ergens corrupt, iets wat eigenlijk niet kan maar dus wel is gebeurt.
Heb de goede rom gelijk opgeslagen als zijnde backup in eigen beheer...ik laat mij niet weer foppen.
Daarnaast als MS de officiële 10 gaat uitrollen dan worden deze recoveryroms ook vervangen.
Dat houd dus in dat je zonder een eigen rom op ten duur niet meer terug kan naar 8.1.
Dat heeft de mijne nog nooit gedaan. Hij is qua stabiliteit en snelheid op het niveau Samsung Android-toestel. Ik had eigenlijk verwacht dat een minder high-end maar veel nieuwe toestel minstens zo rap zou zijn als m'n 920 was, maar wat dat betreft is de 1320 wel tegen gevallen. Zoals ik al beschreef, het is een prettig toestel maar de 920 zorgde bij mij voor meer fanboyschap.Amadeus1966 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 03:00:Mijn 1320 draait als een zonnetje, absoluut geen hickups.
Ga toch fietsen.
Ga toch fietsen.
Ik heb bericht terug van Microsoft: het toestel is niet meer te repareren. Omdat de 1320 nog onder garantie is, bieden ze de mogelijkheid aan om hm om te ruilen voor een 640XL.Amadeus1966 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:22:
Ben ook benieuwd
Ik heb geen ervaring in onderhandelingen, en weet ook niet of het een eerlijke deal is.The Inquisitor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:19:
[...]
Ik heb bericht terug van Microsoft: het toestel is niet meer te repareren. Omdat de 1320 nog onder garantie is, bieden ze de mogelijkheid aan om hm om te ruilen voor een 640XL.
Microsoft Lumia 640XL 4G
Score: 4.5 vanaf € 215,-
300 euro was de release prijs van de 1320, maar daar word zeker niet naar gekeken? Is dit een eerlijke deal of heeft er iemand ervaring met de onderhandeling hierin?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq