Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-lumia-1320/gsmarena_090.jpg
De lumia 1320 is het nieuwe mid-end model van Nokia. Zoals vanzelfsprekend bij een Lumia draait hij op WP8 waar Nokia zijn eigen diensten aan toegevoegd heeft. De 1320 is een echte 'phablet', Hij heeft een 6' scherm en is iets groter als de L1520, welke op gebied van specificaties zijn grote broer is. Het enigste waar echt op bespaard is de verlichting in de knoppen onder het scherm, deze is afwezig

Tweakers nieuws over de L1320:

Presentatie: nieuws: Nokia presenteert grote smartphone Lumia 1520
Aankondiging: nieuws: Nokia brengt grote telefoon Lumia 1320 binnen twee weken uit in Nederland

Specs

BesturingssysteemWindows Phone 8
Schermgrote6 inch
resolutie1280 x 720 (hd)
SchermtechniekLCD IPS met Clearblack
afmetingen164,2 x 85,9 x 9.8 [mm] (LxBxH)
Camera (achter)5 MP(foto), full-HD(video) met enkele LED flitser
Camera (voor)1,3 MP
GPSja
Mobiele netwerkenedge, gprs, lte
Fruquentie850, 900, 1800, 1900, 2100 [MHz]
WiFi802.11B,802.11g, 802.11n
Bluethooth4.0
SOCQualcomm Snapdragon S4 pro @ 1,7 GHZ
RAM1 GB
ROM8 GB
GeheugenkaartMicroSDkaart
SIMMicroSIM
Accu3400 Mah

De camera is een 5 MP variant met een LED flitser. Deze camera steekt wat schril af bij die van overige Lumia's , hoewel de resultaten niet tegenvallen. Zie hier voorbeeldfoto's: http://www.flickr.com/pho...4/sets/72157639135712503/
http://www.gsmarc.com/nok...oto-quality-test-samples/.

Hands-on

Engadget, Techrader en Gsmarea hebben een hands-on gedaan, hier de linkjes:
http://www.gsmarena.com/n..._hands_on-review-1033.php
http://www.engadget.com/2...okia-lumia-1320-hands-on/
http://www.techradar.com/...lumia-1320-1191967/review

Reviews

Gsmarea heeft behalve de hands-on ook een hele uitgebreide review gedaan. hieronder hun lijst met key features en main disadvantes:

Key features
-Quad-band GSM/GPRS/EDGE support
-Quad-band 3G with 42 Mbps HSDPA and 5.7 Mbps HSUPA support
-Penta-band LTE Cat4 support, 150Mbps downlink, 50Mbps uplink
-6.0" 16M-color ClearBlack IPS CLD capacitive touchscreen of 1280 x 720 pixels; Corning Gorilla Glass 3; -Nokia Glance screen
-5MP sensor, 1/4" sensor size, LED flash
-1080p@30fps video recording
-VGA front-facing camera
-Windows Phone 8 GDR3 OS with Nokia Black
-1.7GHz dual-core Krait 300 CPU, Adreno 305 GPU, Qualcomm Snapdragon S4 Pro chipset, 1GB of RAM
-Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band
-GPS receiver with A-GPS and GLONASS support
-8GB of inbuilt storage
-microSD card slot, up to 64GB
-Active noise cancellation with a dedicated mic
-Built-in accelerometer, gyroscope and proximity sensor
-Standard 3.5 mm audio jack
-microUSB port
-Bluetooth v4.0 with A2DP and file transfers
-SNS integration
-Xbox Live integration and Xbox management
-Digital compass
-Nokia Music
-FM radio
-Excellent battery life
-Exchangeable back covers

Main disadvantages
-Non-user-replaceable battery
-No system-wide file manager
-No lockscreen shortcuts
-No NFC

Dit is hun conclusie: Ze zijn positief over het toestel, maar er zijn toestellen met een beter prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat zijn geen WP's

'The Nokia Lumia 1320 will certainly find its place under the phablet sun but it seems at this point a number of droids can offer more for less. What we shouldn't underestimate is the outstanding Lumia 1520, which may as well be able to pull its sibling along. Plus, the success of the Lumia 520 probably means there's a core of happy Windows Phone users who may be ready for something bigger, but not too pricy.'
bron: gsmarea

En de link zelf natuurlijk nog:
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1320-review-1039.php

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-lumia-1320/gsmarena_100.jpg

Nuttige fimpjes

Oficiele productvideo:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SC8GLppdzac]

Video met een hands-on:

Video met game-presaties:

Video over hoe diverse onderdelen te vervangen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vr1qvLMejWM]

Andere topics

[Nokia Lumia 1320] Levertijden en prijzen topic
[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

[ Voor 49% gewijzigd door RagingPenguin op 18-02-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
psst... dit is de 525 niet de 1320
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg//nokia-lumia-1320-525-hands-on/gsmarena_004.jpg

Dit is de 1320: http://i.nokia.com/r/imag...Lumia-1320-Hero-2-jpg.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Whatson op 11-02-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
sorry, is veranderd :P nu je het zegt was hij wel erg klein, de bezels in verhouding erg groot en had het scherm een erg brede schermverhouding voor een Phablet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ben benieuwd wanneer we dit toestel in Nederland mogen verwachten. M'n vriendin mag al verlengen maar wil over naar een andere provider per 1 juni. Hoop dat we dan al wat meer van dit toestel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rhndy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:58:
Ben benieuwd wanneer we dit toestel in Nederland mogen verwachten. M'n vriendin mag al verlengen maar wil over naar een andere provider per 1 juni. Hoop dat we dan al wat meer van dit toestel weten :)
ik ben van plan hem binnen een paar maanden te halen, als de kop van de adviesprijs af is zeg maar. Op dit moment kosten de gekleurde versies 50 euro meer als de zwarte en witte, en ik wil een kleurtje :) . Ik zal dan niet aarzelen om mijn ervaringen te delen met jullie, dus heb even geduld voor praktijkervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik kwam hem tegen op Marktplaats, "Twis tel" voor 349.99

Maar ook ik neem nog even een afwachtende houding aan.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik heb mijn 1520 bij ChinaPhone.nl besteld.
Die leveren ook de 1320. Verzenden duurt hooguit 2 weken en dan heb je hem al in huis :)
http://www.chinaphone.nl/nokia?product_id=89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rhndy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:48:
Ik heb mijn 1520 bij ChinaPhone.nl besteld.
Die leveren ook de 1320. Verzenden duurt hooguit 2 weken en dan heb je hem al in huis :)
http://www.chinaphone.nl/nokia?product_id=89
bedankt voor de tip! ik zal hem opnemen in de TS. alleen als het verzenden 2 weken duurt kan je hem sneller in huis hebben door hem op de 19e te kopen/bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
RagingPenguin schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:58:
[...]

bedankt voor de tip! ik zal hem opnemen in de TS. alleen als het verzenden 2 weken duurt kan je hem sneller in huis hebben door hem op de 19e te kopen/bestellen
Ja, het blijkt dat je het toestel met een expres-shipment binnen 3-5 werkdagen thuis kan hebben. Had ik even toe moeten lichten. Bij mij duurde het twee weken i.v.m. Chinees Nieuwjaar.

Edit:

Als deze volgende week hier uit komt, kan je natuurlijk beter hier kopen i.v.m. EU-garantie :)

€256,99 bij E-Globalcentral: http://www.eglobalcentral...free-unlocked-yellow.html

Ik heb zelf geen ervaring met deze shop, maar ben bij ChinaPhone altijd netjes en zeer snel ter woord gestaan :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rhndy op 12-02-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rhndy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Ja, het blijkt dat je het toestel met een expres-shipment binnen 3-5 werkdagen thuis kan hebben. Had ik even toe moeten lichten. Bij mij duurde het twee weken i.v.m. Chinees Nieuwjaar.
oke, ik zal de TS maar weer wijzigen :P . Handig voor de mensen die niet kunnen wachten tot de nl introductie. Jammer genoeg hebben ze geen rode, anders had ik nu per direct besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Rhndy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:00:
[...]

€256,99 bij E-Globalcentral: http://www.eglobalcentral...free-unlocked-yellow.html

Ik heb zelf geen ervaring met deze shop, maar ben bij ChinaPhone altijd netjes en zeer snel ter woord gestaan :)
256,99 zijn betere bedragen, kijk dan kan je nog eens een keer een potje breken

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:26:
[...]

256,99 zijn betere bedragen, kijk dan kan je nog eens een keer een potje breken
Dat word een echte budget topper zo, die specs voor 250€

edit: de zwarte staat ook al voor 301 euro in de PW. De prijs word dus al snel gedumpt, de realese laat nog een week op zich wachten. Hoe lang zou het duren voordat deze de moto G van de markt concureert? de specs zijn beter icm met een minder eisend systeem. De moto G is er simlockvrij voor ~200 euro, deze nu al voor 250 euro. Die 50 euro moet er toch nog vanaf kunnen?

[ Voor 41% gewijzigd door RagingPenguin op 13-02-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nederland kennende zal deze wel weer iets hoger qua prijs ingezet worden.
Volgende maand wordt volgens mij de nieuwe lijn officieel aangekondigd,
misschien heeft dat een gunstig effect op de prijs.
Ik heb voor wat dat betreft een lange adem en kan best geduld opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 09:03
Dit heeft iedereen vast ook gezien op de frontpage? nieuws: Nokia brengt grote telefoon Lumia 1320 binnen twee weken uit in Nederland Ik heb hem in ieder geval ge-preordered via studentmobiel. Ze verwachten hem eind volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
T-!-M schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:21:
Dit heeft iedereen vast ook gezien op de frontpage? nieuws: Nokia brengt grote telefoon Lumia 1320 binnen twee weken uit in Nederland Ik heb hem in ieder geval ge-preordered via studentmobiel. Ze verwachten hem eind volgende week.
Ja. Eindelijk een beetje aandacht voor dit toestel. Alleen stond er in dat hij voor 299 beschikbaar komt, maar je kan het al bestellen voor 256€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
aangezien dit topic meer over prijzen en levertijden gaat als over de L1320 zelf heb ik het prijzen en levertijdentopic aangemaakt. Informatie over prijzen gaarg daar plaatsen
[Nokia Lumia 1320] Levertijden en prijzen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik ben zelf nog een dumpphone gebruiker, omdat ik niet veel meer nodig heb dan kunnen bellen.
Maar langzaam maar zeker ben ik overstag aan het gaan richting een snartphone, gezien de lagere prijzen.

Belangrijkste eigenschappen voor mij in een telefoon is dat die robuust is (tegen een stootje kunnen) en een lange batterijduur. Dat lijkt bij deze wel redelijk snor te zitten, ik zie 25 uur spreektijd en 600+ uur standby.

Mijn telefoons gaan echter over het algemeen ook lang mee (5 of 6 jaar) en daar hoort dan een batterij vervanging bij, althans wel bij de dumpphones. Nu zit in deze een non removable accu. Kan ik daardoor mijn telefoon na 3 jaar wegmikken, omdat de accu overleden is of is dat tegenwoordig sterk verbeterd?

Hopende de mensen ook even te hebben laten lachen over mijn 'onder een steen lig-avontuur' met zo'n ouderwetse telefoon ;)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Freakertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:07:
Ik ben zelf nog een dumpphone gebruiker, omdat ik niet veel meer nodig heb dan kunnen bellen.
Maar langzaam maar zeker ben ik overstag aan het gaan richting een snartphone, gezien de lagere prijzen.

Belangrijkste eigenschappen voor mij in een telefoon is dat die robuust is (tegen een stootje kunnen) en een lange batterijduur. Dat lijkt bij deze wel redelijk snor te zitten, ik zie 25 uur spreektijd en 600+ uur standby.

Mijn telefoons gaan echter over het algemeen ook lang mee (5 of 6 jaar) en daar hoort dan een batterij vervanging bij, althans wel bij de dumpphones. Nu zit in deze een non removable accu. Kan ik daardoor mijn telefoon na 3 jaar wegmikken, omdat de accu overleden is of is dat tegenwoordig sterk verbeterd?

Hopende de mensen ook even te hebben laten lachen over mijn 'onder een steen lig-avontuur' met zo'n ouderwetse telefoon ;)
Dat lachen valt wel mee, voor een non-smarthphone gebruiker stel je wel vragen over het grootste probleem van de hedendaagse smarthphone: accuduur. Elke telefoon kan de dagelijkse taken af, hetzij soms met een hapering of een reboot, maar je komt er. De accu in de L1320 is inderdaad bizar groot, 1 van de grootste smarthphone accus op dit moment. icm met zuinigere hardware als de high-end toestellen waar de andere grote accus in zitten moet de accuduur heel goed zijn. Verwacht ruim 2 dagen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat een smartphone accu na 1 jaar iets minder als 1/4 van zijn capaciteit verliest. Dit is na 2 jaar dus 3/4 van 3/4, 70% van origineel dus. het derde jaar duik je onder de helft en dan kom je dus op ongeveer 1 dag uit met deze telefoon. Ik verwacht zelf, niet wetenschappelijk gebaseerd, maar op eigen ervaring, dat deze accu 3 jaar makkelijk mee kan. Daana kan het krap worden. 4 jaar met deze telefoon moet haalbaar zijn, daarna zal die echt op zijn. hangt natuurlijk ook van je eigen gebruik af.

Dus om heel kort antwoord te geven: 5/6 jaar met de originele accu ga je niet halen, maar deze telefoon zal het voor een smartphone ver kunnen schoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 14-02-2014 21:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Leuk verhaal over die accu. Maar dat de accu niet te vervangen is, is niet waarschijnlijk. Hij is weliswaar niet direct uitneembaar, maar met de juiste tools maak je hem open en kun je prima de accu vervangen normaliter. Ik heb het zelf gedaan bij mijn HTC Flyer (kleine tablet). Op Youtube een instructievideo bekijken, en zelfs zonder speciaal gereedschap lukt het makkelijk.

Dus wil je 6 jaar met een toestel doen, dan hoeft dit geen belemmering te zijn in mijn ogen.

Ik heb zelf in de afgelopen twintig jaar ongeveer 10 telefoons 'versleten'. Het waren de niet-Nokia's (Q-tek, Motorola, HTC en Sony) die het gemiddelde naar twee jaar per toestel omlaag haalden.....
(Overigens, de HTC Flyer is na twee jaar ook 'op', zelfs na vervangen accu). Mijn aandacht ging tot vandaag met name uit naar de Lumia 625, ook een erg goede deal momenteel. Deze neem ik echter nu ook mee in mijn overweging. Al moet ik hem eerst eens in handen hebben gehad om de grootte te kunnen beoordelen. De Moto G daalt daarmee naar plaats 3 op mijn wenslijst :)

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 15-02-2014 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Edddd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:51:
Leuk verhaal over die accu. Maar dat de accu niet te vervangen is, is niet waarschijnlijk. Hij is weliswaar niet direct uitneembaar, maar met de juiste tools maak je hem open en kun je prima de accu vervangen normaliter. Ik heb het zelf gedaan bij mijn HTC Flyer (kleine tablet). Op Youtube een instructievideo bekijken, en zelfs zonder speciaal gereedschap lukt het makkelijk.

Dus wil je 6 jaar met een toestel doen, dan hoeft dit geen belemmering te zijn in mijn ogen.

Ik heb zelf in de afgelopen twintig jaar ongeveer 10 telefoons 'versleten'. Het waren de niet-Nokia's (Q-tek, Motorola, HTC en Sony) die het gemiddelde naar twee jaar per toestel omlaag haalden.....
(Overigens, de HTC Flyer is na twee jaar ook 'op', zelfs na vervangen accu). Mijn aandacht ging tot vandaag met name uit naar de Lumia 625, ook een erg goede deal momenteel. Deze neem ik echter nu ook mee in mijn overweging. Al moet ik hem eerst eens in handen hebben gehad om de grootte te kunnen beoordelen. De Moto G daalt daarmee naar plaats 3 op mijn wenslijst :)
hij zal er ongetwijfeld uitkunnen, ervaring moet leren hoe makkelijk dat gaat. De lumia 625 zou ik al sik jouw was schrappen, die resolutie op zo groot scherm is wel erg laag. Net 512 mb RAM en een processor die weliswaar dezelfde architectuur heeft, maar fors lager is geklokt. De 1320 bied toch net allemaal wat meer, maar kost ook ongeveer 50 euro extra. Ik heb gerust 50 euro over voor de hogere resolutie, snellere scoc en meer RAM.

Ps. Neem die 625 review die er staat niet serieus, voor het geval je het nog niet zelf gezien had.Het is meer een soort van: 'ons bedrijf kiest WP8 en ik ben het daar niet mee eens, dus is ga overal maar negatieve reviews schrijven.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Zit wel wat in. Nadeel blijft het wel erg grote formaat van de 1320. Binnenkort even een winkel inlopen en kijken of ik met de nadelen kan leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Edddd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:35:
Zit wel wat in. Nadeel blijft het wel erg grote formaat van de 1320. Binnenkort even een winkel inlopen en kijken of ik met de nadelen kan leven :)
het formaat is iets waar je met deze telefoon juist voor kiest, al wil je een telefoon die je met 1 hand kan vast houden en gebruiken kan je beter naar een 625/920/925 oid kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Freakertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:07:

Nee hoor.
Ik heb er zelf ook nog één.
Gebruik hem verder niet, alleen als ik op tournee ga dan gaat hij mee.
Als mijn smartphone "geleend" wordt zonder toestemming of anderzijds het loodje legt
dan heb ik altijd nog dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor het uiteennemen van de Nok1320

YouTube: Nokia Lumia 1320 disassembly
Maar er zijn nog vele vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:29:
Voor het uiteennemen van de Nok1320

YouTube: Nokia Lumia 1320 disassembly
Maar er zijn nog vele vele anderen
het ziet er niet onmogelijk uit, maar je moet wel flink wat loshalen. Ik zal het linkje opnemen in de TS, voor de handige harry's onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
hier een hele uitgebreide review van gsmarena. Ze zijn redelijk positief, hier de conclusie:

'The Nokia Lumia 1320 will certainly find its place under the phablet sun but it seems at this point a number of droids can offer more for less. What we shouldn't underestimate is the outstanding Lumia 1520, which may as well be able to pull its sibling along. Plus, the success of the Lumia 520 probably means there's a core of happy Windows Phone users who may be ready for something bigger, but not too pricy.'

Dus het is een goed toestel, maar sommige driod's bieden meer voor minder. Als je tenminste op lag zit te wachten en softwareupdates een vies woord vind.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1320-review-1039p11.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Klein foutje in de TS trouwens: "Gheugenkaart". Ook staan sommige woorden met kleine letters geschreven en andere weer met hoofdletters bij de specs. Beetje verwarrend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
RagingPenguin schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:10:

maar sommige driod's bieden meer voor minder. Als je tenminste op lag zit te wachten en softwareupdates een vies woord vind.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1320-review-1039p11.php
Sommige Droids bieden meer voor minder.............in welk opzicht?
Qua aanschaf........
Ik ken weinig 6" Droids in deze prijsklasse.
Ik ken zelfs geen 6" WP in deze prijsklasse

Daarnaast is het een heel ander en niet te vergelijken OS.

Voor wat de softwareupdates betreft, daar moet je niet al te serieus naar kijken.
Op ten duur houd het voor ons ook op, we hebben nu enkel even het geluk dat MS rap achterelkaar wat uitbrengt, maar dat is ook wel eens anders geweest en zal na WP 8.1 ook wel weer anders worden.
De evolutie leert al gauw dat elk O.S na verloop van tijd zwaarder wordt, dus er zal een dag komen dat de lichtere WP toestellen geen updates of een beperktere update krijgen.

Droid heeft zeker wel zijn voordelen ten opzichte van WP
Iets wat gauw over het hoofd wordt gezien door menig gebruiker, ook door de wat gevorderde gebruiker.

De meeste Droids hebben het voordeel dat er een fanatieke community er achter zit die voor de populairdere toestellen hun eigen roms bouwen.
Dat is nu net wat ik voor WP8 toestellen niet gauw zie gebeuren en om eerlijk te zijn zie ik daar het nut ook niet voor in, tenminste niet voor dit platform.
Ik heb een rooted customized 3G tablet en die is zo gemaakt om praktische redenen.
Redenen die ik voor een WP toestel niet nodig heb daar er geen apps in de store aanwezig zijn die root nodig hebben.
En bloatware heb ik nog niet echt gezien op Wp8, ja wat spelletjes maar deze kan je gewoon verwijderen.

Ik vind beide OS-es even mooi, maar elk voor een eigen toepassingsgebied.
En ik kan niet overweg met de browser onder WP8, ik blijf dat nog steeds een #$%ding vinden.
Onder Droid kan je daar in tegen diverse Browsers vinden, zo ook voor het toetsenbord.
Daarin mag MS wel een beetje meer in tegemoet komen.

Daarnaast en dat vind ik een hele grote min van MS moet ik als ik iets voor mezelf of voor de gemeenschap een applicatie ontwikkel of wil gaan ontwikkelen een devellopers account nemen naast een lidmaatschap van 99,- om voor een jaar bij de club van de verhevenen te behoren.
Naast de verplichting om minimaal Windows 8 als OS te draaien op de machine waar ik de apps op ontwikkel en op mijn toestel zet.
Al met al is het toch nog ergens te hoogdrempelig om iets te gaan ondernemen hierin.
Dit in tegenstelling tot Droid.

Het eea had ik uitgezocht omdat ik een Droid app had die ik op mijn WP wilde gebruiken.
Maar de broodnodige App heb ik inmiddels al laten bouwen en heb zelf hem verder doorontwikkeld.
Dus heb ik deze app nu zowel voor Droid als voor WP8.
Maar nu komt weer de beperking van WP8 om de hoek, ik mag met een gratis account maar 2 apps via de achterdeur installeren.
Bij Droid is dat aantal onbeperkt.

Nog een nadeel vindt ik dat als ik een app gekocht heb in de WP store dat dit geen garantie geeft voor de toekomst.
Immers als een ontwikkelaar de gekochte app verwijdert uit de store en ik doe een factoryreset dan is ie domweg pleiter en kan ik er naar fluiten.
Vanuit Droid kan ik de Apk bestand backuppen en ten alle tijde hergebruiken iets wat in WP8 onmogelijk is.

Vandaar dat ik ook zeg, beide OS-es zijn goed maar hebben elk ook hun eigenaardigheden en kunnen absoluut niet met elkaar vergeleken worden.
Mijn wederhelft heeft een Note 1, en nee ik wil deze niet ruilen voor mijn 520.
Al is het werken met de Samsung stylus op de Note qua schrijven een ervaring apart.
Iets wat zeker de moeite zal zijn om te implementeren binnen de WP os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
RagingPenguin schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:12:
[...]

het formaat is iets waar je met deze telefoon juist voor kiest, al wil je een telefoon die je met 1 hand kan vast houden en gebruiken kan je beter naar een 625/920/925 oid kijken.
Dat klopt, maar het ging er even om dat @wttj aangaf dat je met de 1320 beter bediend bent dan met de 625 op basis van o.a. processor en intern geheugen. En dat voor ca. 5 tientjes meer, dus qua 'deal' lijkt de 1320 wel een hele goede, nog los van je schermvoorkeur.

Ondertussen bij een PhoneHouse binnengestapt (om mijn Xperia P ter reparatie aan te bieden) en de 625 bekeken. Ik schrok toch wel van de grootte van dit toestel. Door mijn defecte Xperia P heb ik mijn oude Nokia C7 weer uit de kast gehaald, wat een lekker handzaam ding :) . Maar ja, het scherm is toch wat krap wanneer je steeds meer leest op zo'n ding. Bij de 625 is het scherm lekker groot (ten opzichte van wat ik gewend ben), maar het toestel is ook nog eens behoorlijk groot ten opzichte van het scherm. Benieuwd of de 1320 veel groter zal lijken wanneer ik ze beiden vast heb. Ik denk toch dat hij mij te groot wordt. Wellicht een Lumia 625 en een tablet erbij, 8" Windows apparaat van Dell (geen HDMI.... :? , wel een pen :) ) of Acer (wel HDMI :) ), of eventueel Lenovo, Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 04:04:
[...]

Sommige Droids bieden meer voor minder.............in welk opzicht?
Qua aanschaf........
Ik ken weinig 6" Droids in deze prijsklasse.
Ik ken zelfs geen 6" WP in deze prijsklasse

Daarnaast is het een heel ander en niet te vergelijken OS.

Voor wat de softwareupdates betreft, daar moet je niet al te serieus naar kijken.
Op ten duur houd het voor ons ook op, we hebben nu enkel even het geluk dat MS rap achterelkaar wat uitbrengt, maar dat is ook wel eens anders geweest en zal na WP 8.1 ook wel weer anders worden.
De evolutie leert al gauw dat elk O.S na verloop van tijd zwaarder wordt, dus er zal een dag komen dat de lichtere WP toestellen geen updates of een beperktere update krijgen.

Droid heeft zeker wel zijn voordelen ten opzichte van WP
Iets wat gauw over het hoofd wordt gezien door menig gebruiker, ook door de wat gevorderde gebruiker.

De meeste Droids hebben het voordeel dat er een fanatieke community er achter zit die voor de populairdere toestellen hun eigen roms bouwen.
Dat is nu net wat ik voor WP8 toestellen niet gauw zie gebeuren en om eerlijk te zijn zie ik daar het nut ook niet voor in, tenminste niet voor dit platform.
Ik heb een rooted customized 3G tablet en die is zo gemaakt om praktische redenen.
Redenen die ik voor een WP toestel niet nodig heb daar er geen apps in de store aanwezig zijn die root nodig hebben.
En bloatware heb ik nog niet echt gezien op Wp8, ja wat spelletjes maar deze kan je gewoon verwijderen.

Ik vind beide OS-es even mooi, maar elk voor een eigen toepassingsgebied.
En ik kan niet overweg met de browser onder WP8, ik blijf dat nog steeds een #$%ding vinden.
Onder Droid kan je daar in tegen diverse Browsers vinden, zo ook voor het toetsenbord.
Daarin mag MS wel een beetje meer in tegemoet komen.

Daarnaast en dat vind ik een hele grote min van MS moet ik als ik iets voor mezelf of voor de gemeenschap een applicatie ontwikkel of wil gaan ontwikkelen een devellopers account nemen naast een lidmaatschap van 99,- om voor een jaar bij de club van de verhevenen te behoren.
Naast de verplichting om minimaal Windows 8 als OS te draaien op de machine waar ik de apps op ontwikkel en op mijn toestel zet.
Al met al is het toch nog ergens te hoogdrempelig om iets te gaan ondernemen hierin.
Dit in tegenstelling tot Droid.

Het eea had ik uitgezocht omdat ik een Droid app had die ik op mijn WP wilde gebruiken.
Maar de broodnodige App heb ik inmiddels al laten bouwen en heb zelf hem verder doorontwikkeld.
Dus heb ik deze app nu zowel voor Droid als voor WP8.
Maar nu komt weer de beperking van WP8 om de hoek, ik mag met een gratis account maar 2 apps via de achterdeur installeren.
Bij Droid is dat aantal onbeperkt.

Nog een nadeel vindt ik dat als ik een app gekocht heb in de WP store dat dit geen garantie geeft voor de toekomst.
Immers als een ontwikkelaar de gekochte app verwijdert uit de store en ik doe een factoryreset dan is ie domweg pleiter en kan ik er naar fluiten.
Vanuit Droid kan ik de Apk bestand backuppen en ten alle tijde hergebruiken iets wat in WP8 onmogelijk is.

Vandaar dat ik ook zeg, beide OS-es zijn goed maar hebben elk ook hun eigenaardigheden en kunnen absoluut niet met elkaar vergeleken worden.
Mijn wederhelft heeft een Note 1, en nee ik wil deze niet ruilen voor mijn 520.
Al is het werken met de Samsung stylus op de Note qua schrijven een ervaring apart.
Iets wat zeker de moeite zal zijn om te implementeren binnen de WP os.
In het artikel word als 'most dangerous rival' de Galaxy mega 6.3 genoemd, andere alternatieven zijn de Huawei Ascend Mate, Acer Liquid S1, Samsung Galaxy Note II, Asus Fonepad Note FHD6 en de Oppo N1. Nu gaan hun wel uit van de USA prijzen, die kunnen dus afwijken van de NL prijzen

Ik ben het met je eens dat WP's en Andriods niet zo maar met elkaar kunt vergelijken, maar ze concurreren wel met elkaar, waardoor je ze wle weer mag vergelijken :P . Beide systemen hebben idd zo hun voor en nadelen. Ieder OS is prima in staat tot alle dagelijkse taken, welke je kiest is dus meer je persoonlijke voorkeur.

Qua updates ben ik het niet helemaal met je eens, de 1320 krijgt de nieuwste beschikbare versie en updates als ze direct beshikbaar komen. Dat kan je van geen van de bovengenoemde driods zeggen :)

Ps. ik zal de TS nog een keer nalopen op foutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
"Qua updates ben ik het niet helemaal met je eens, de 1320 krijgt de nieuwste beschikbare versie en updates als ze direct beshikbaar komen. Dat kan je van geen van de bovengenoemde driods zeggen :)"

Dat zullen binnen de wp8 nog maar een enkele zijn.
Wp8.1 en misschien een enkele FW update...............daarna gaan we richting de WP9
Maar dat geeft geen garantie voor de toekomst.

Persoonlijk koop ik een toestel "as it is" en niet voor de updates.
Zbs mijn tablet, deze loopt qua updates al een paar versies achter.
Dat was mijn keuze, daar de updates voor mij als gebruiker geen enkele meerwaarde gaven aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 04:04:
[...]

Kan met Windows Phone ook.
Zie: http://www.windowsphone.c...tall-apps-from-an-sd-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nope, immers de gedownloade xap bestand wordt voor dat deze wordt geinstalleerd
geverifieerd in de store, er wordt gecheckt als de download legaal is en up to date.
Alle apps in de store zijn versleuteld, tijdens de installatie gaat er een verzoek van jou naar MS voor de benodigde sleutels, daar deze niet meer aanwezig zijn kunnen deze niet worden uitgegeven en wordt de app niet geinstalleert.

De in jouw als voorbeeld genoemde link betreft Apps die in nog wel de store aanwezig zijn en staat dus los van mijn verhaal.
Daarnaast zijn deze dus uiteindelijk ook gedownload vanuit de genoemde store en niet van andere bronnen.
De Apk bestanden in de G-Playstore kennen een dergelijke versleuteling vooralsnog nog niet.
Vandaar dat je vele bestanden vanuit het wild kunt downloaden en instaleren.
Dat is nu juist wat in WP8 dus niet kan.

De WP apps die je zelf bouwt of hebt laten bouwen hebben een dergelijke versleuteling niet en kunnen dus vrijuit geinstalleerd worden MITS dat je toestel unlocked is.

Btw ik zag dat Bol.com de 1320 inmiddels ook al in het assortiment heeft opgenomen.

[ Voor 53% gewijzigd door Amadeus1966 op 17-02-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 19:22
iemand een link voor een accutest op de 1320?> heb niks kunnen vinden op internet, zou de 1320 het beter doen dan de 1520 op gebied van accu?
de processor neemt meer neem ik aan maar het scherm vraagt minder stroom natuurlijk..
en vraagt de 1320 net als de 1520 om nanosim of slikt de 1320 gewoon micro/normal sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
IGC058 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:01:
iemand een link voor een accutest op de 1320?> heb niks kunnen vinden op internet, zou de 1320 het beter doen dan de 1520 op gebied van accu?
de processor neemt meer neem ik aan maar het scherm vraagt minder stroom natuurlijk..
en vraagt de 1320 net als de 1520 om nanosim of slikt de 1320 gewoon micro/normal sim?
gsmarea heeft de batterij geindexeerd op 75 uur, de 1520 op iets meer als 100 uur. De 1520 heeft dus een langere batterijduur.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-lumia-1320/gsmarena_100.jpg

volgens GSMarea gebruikt de 1320 een microSIM slot. Dit staat ook in de speclist in de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
RagingPenguin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:07:
[...]

gsmarea heeft de batterij geindexeerd op 75 uur, de 1520 op iets meer als 100 uur. De 1520 heeft dus een langere batterijduur.
[afbeelding]

volgens GSMarea gebruikt de 1320 een microSIM slot. Dit staat ook in de speclist in de PW.
Oke bedankt voor de tip!
Gek dat de 1320 met een minder scherm toch een stuk meer stroom neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
IGC058 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Oke bedankt voor de tip!
Gek dat de 1320 met een minder scherm toch een stuk meer stroom neemt..
de kans is groot dat ze de 1520 sterk geoptimaliseerd hebben en bij de 1320 gewoon de standaard software gebruiken zonder tweaks. Dus WP8+drivers=klaar En de 1520 zal wel betere/zuinigere chips hebben voor niet-primaire zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
RagingPenguin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:14:
[...]

de kans is groot dat ze de 1520 sterk geoptimaliseerd hebben en bij de 1320 gewoon de standaard software gebruiken zonder tweaks. Dus WP8+drivers=klaar En de 1520 zal wel betere/zuinigere chips hebben voor niet-primaire zaken
Ja zoiets zal het wel zijn, ik twijfel zelf heel erg tussen de 1520 en de 1320.
het is toch weer 200€ meer en ik ben toch niet een echte hardcore-gebruiker maar accuduur is voor mij wel heel belangrijk ben ik achter sinds ik htc 8x gerbuik die echt elke avond leeg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
IGC058 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Ja zoiets zal het wel zijn, ik twijfel zelf heel erg tussen de 1520 en de 1320.
het is toch weer 200€ meer en ik ben toch niet een echte hardcore-gebruiker maar accuduur is voor mij wel heel belangrijk ben ik achter sinds ik htc 8x gerbuik die echt elke avond leeg is....
hier de accurating van de 8x:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-windows-phone-8x/gsmarena_002.jpg
31 vs 75. Met de 1320 ga je er heel flink op vooruit. Met de 1520 nog meer. De 1320 zal genoeg zijn om de dag door te komen. De grootste verschillen tussen de 1320 en de 1520 zit hem in rekenkracht, gameprestaties en werkgeheugen. Als je een niet hars-core gebruiker bent zal de 1320 voorlopig genoeg voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
RagingPenguin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:56:
[...]

hier de accurating van de 8x:
[afbeelding]
31 vs 75. Met de 1320 ga je er heel flink op vooruit. Met de 1520 nog meer. De 1320 zal genoeg zijn om de dag door te komen. De grootste verschillen tussen de 1320 en de 1520 zit hem in rekenkracht, gameprestaties en werkgeheugen. Als je een niet hars-core gebruiker bent zal de 1320 voorlopig genoeg voor je zijn.
heel erg bedankt voor de complete en duidelijke feedback!
enige nadeel is dat ik er camera-wise dan wel op achteruit ga en dat is ook jammer maar ik heb nu in ieder geval een duidelijk beeld wat de verschillen tussen de 1520 en 1320 zijn.
Ga waarschijnlijk via eglobal bestellen volgende week!
ik laat weten waar de keuze op gevallen is.

thanks again voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
IGC058 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:35:
[...]

heel erg bedankt voor de complete en duidelijke feedback!
enige nadeel is dat ik er camera-wise dan wel op achteruit ga en dat is ook jammer maar ik heb nu in ieder geval een duidelijk beeld wat de verschillen tussen de 1520 en 1320 zijn.
Ga waarschijnlijk via eglobal bestellen volgende week!
ik laat weten waar de keuze op gevallen is.

thanks again voor de support!
Hier zijn we een community voor he :) Ik hoor graag wat het gaat worden, vergeet niet een mooie review te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Even ter aanvulling

Zoek de verschillen ;-)

http://www.phonearena.com...mia-1520/phones/8165,8109

En voor de foto's heb ik deze leuke site gevonden.
Daar kan je een beetje de fotokwaliteit onderling vergelijken.
Je eigen mening is namelijk belangrijker dan alle reviews bij elkaar.
Een review is alleen maar geschreven tekst gebaseerd op de individuele mening
van de gene die de review schrijft.

http://www.gsmarc.com/nokia/lumia-1320/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:41:
Even ter aanvulling

Zoek de verschillen ;-)

http://www.phonearena.com...mia-1520/phones/8165,8109

En voor de foto's heb ik deze leuke site gevonden.
Daar kan je een beetje de fotokwaliteit onderling vergelijken.
Je eigen mening is namelijk belangrijker dan alle reviews bij elkaar.
Een review is alleen maar geschreven tekst gebaseerd op de individuele mening
van de gene die de review schrijft.

http://www.gsmarc.com/nokia/lumia-1320/
jammer dat niet de foto's van alle omstandigheden beschikbaar zijn maar wel handig. Vooral omdat je er een andere telefoon naast kan zetten om te vergelijken.

Ps. Heeft iemand een idee hoe je zo'n 360 graden ding in de TS opneemt? Of is dat niet mogenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

IGC058 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:20:
[...]Ja zoiets zal het wel zijn, ik twijfel zelf heel erg tussen de 1520 en de 1320.
Ik twijfel ook tussen beide modellen, op de site van Nokia kun je ze ook even naast elkaar zetten:
http://www.nokia.com/nl-n...&products=3347632-3120716

De 1520 heeft betere batterijduur door de modernere SoC tov de 1320.

Verschil is ook de de 1320 alleen Here Drive heeft, en de 1520 Here Drive+, om buiten de Benelux te navigeren moet je dan een update erbij kopen. Ook heeft de 1320 minder LTE 4G banden, maar weet zo niet of daar in Nederland veel last van zult hebben.

Maar ik wacht zo wie zo nog even af of er volgende week nog nieuwe modellen worden aangekondigd, in Barcelona op de MWC, voordat ik een keuze maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
gauchov6 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Ik twijfel ook tussen beide modellen, op de site van Nokia kun je ze ook even naast elkaar zetten:
http://www.nokia.com/nl-n...&products=3347632-3120716

De 1520 heeft betere batterijduur door de modernere SoC tov de 1320.

Verschil is ook de de 1320 alleen Here Drive heeft, en de 1520 Here Drive+, om buiten de Benelux te navigeren moet je dan een update erbij kopen. Ook heeft de 1320 minder LTE 4G banden, maar weet zo niet of daar in Nederland veel last van zult hebben.

Maar ik wacht zo wie zo nog even af of er volgende week nog nieuwe modellen worden aangekondigd, in Barcelona op de MWC, voordat ik een keuze maak!
De 1520 is ook iets kleiner en lichter, niet onbelangrijk bij zo grote telefoon. Ik hoef verder niet echt na te denken, de 1520 is lichtelijk buiten budget :P

• Amadeus1966
RagingPenguin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:21:
[...]
1520 is lichtelijk buiten budget :P
Ach met een abbootje is dat toch wel te overzien ;-p
Dat je het toestel daarna twee maal hebt betaald is slechts bijzaak hahaha

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:34:
[...]

Ach met een abbootje is dat toch wel te overzien ;-p
Dat je het toestel daarna twee maal hebt betaald is slechts bijzaak hahaha
ik koop mijn toestellen altijd los met een sim-only abbo. Dus ik kan die 200 euro in 1 keer aftikken :'(

• Amadeus1966
Was ook sarcastisch bedoelt ;-)

Ik koop ook al een paar jaar mijn toestellen.
Veel voordeliger en zonder abbo heb ik de kosten ook nog eens geheel in eigen hand en heb geen enge verrassingen meer.

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:43:
Was ook sarcastisch bedoelt ;-)

Ik koop ook al een paar jaar mijn toestellen.
Veel voordeliger en zonder abbo heb ik de kosten ook nog eens geheel in eigen hand en heb geen enge verrassingen meer.
inderdaad. Als je je toestellen zelf koopt kan je acties afwachten en je hoeft niet precies om de 2 jaar een nieuwe uit te zoeken. Soms is het handiger om een maandje te wachten.

Het begint er trouwens ook op te lijken dat de rode versie niet naar Nederland komt. :(

• Amadeus1966
Zoals ik het mag geloven kan je hem zo een ander jasje aantrekken,
internet is gewillig en zal echt niet lang duren of je kan weer alle kleuren vrijuit bestellen via het www

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:05:
Zoals ik het mag geloven kan je hem zo een ander jasje aantrekken,
internet is gewillig en zal echt niet lang duren of je kan weer alle kleuren vrijuit bestellen via het www
Dat klopt, maar ik vond het vreemd dat ze op alle plaatjes een rode zetten zonder hem uit te brengen. Dat word dus een zwarte met een rode cover

• Amadeus1966
Ja, het is inderdaad bijzonder.
Geheid dat als je hem tegenkomt dat het met een absurde meerprijs zal zijn.

Ik wacht wel even af, misschien beginnen ze wel met of een cashback of een gratis cover
Persoonlijk had ik liever de volledige versie van Here Drive/Maps gezien.

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:42:
Ja, het is inderdaad bijzonder.
Geheid dat als je hem tegenkomt dat het met een absurde meerprijs zal zijn.

Ik wacht wel even af, misschien beginnen ze wel met of een cashback of een gratis cover
Persoonlijk had ik liever de volledige versie van Here Drive/Maps gezien.
Dat zal wel, de gele staat ook voor 100 euro meer in de PW. En die is wel 'normaal' verkrijgbaar. ik ga gewoon de zwarte bestellen en dan doe ik later wel een andere cover. Kleurtje is leuk, maar het moet niet te gek worden

• Amadeus1966
Ik heb de rode versie wel gezien bij de Duitse Mediamarkt voor 385,-
Vind het wel persoonlijk wat aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik ben zelf hoognodig aan een nieuwe mobiel toe.
En kijk nu naar een 'phablet' met minimaal 6" scherm.
Twijfel tussen deze Nokia 1320 (€299,- B*l.com) en de nieuwe Huawei acend Mate'2' (hier gewoon in ons Nederland al gezien voor €349,-)
De Huawei heeft wel 2GB ram en 16GB intern en 13Mp Cam.
Alleen het aantrekkelijke van een WP is natuurlijk - of heb ik het mis - dat je het makkelijk met een Windows-PC kunt synchroniseren.

Ik twijfel en wacht nog een paar weken af.

- Ze hebben allebei enorme accu's - das mooi -

~~~

[ Voor 3% gewijzigd door FreeTweaker op 21-02-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
FreeTweaker schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:13:
Ik ben zelf hoognodig aan een nieuwe mobiel toe.
En kijk nu naar een 'phablet' met minimaal 6" scherm.
Twijfel tussen deze Nokia 1320 (€299,- B*l.com) en de nieuwe Huawei acend Mate'2' (hier gewoon in ons Nederland al gezien voor €349,-)
De Huawei heeft wel 2GB ram en 16GB intern en 13Mp Cam.
Alleen het aantrekkelijke van een WP is natuurlijk - of heb ik het mis - dat je het makkelijk met een Windows-PC kunt synchroniseren.

Ik twijfel en wacht nog een paar weken af.

- Ze hebben allebei enorme accu's - das mooi -

~~~
dat synchroniseren met je PC valt emt WP nog wel mee. Voor andriod en wp zijn er standaard niet veel functies en optineel is er genoeg mogelijk.

de 1320 heeft wel een stuk snelere en modernere SOC, die mate 2 is technisch grotendeels gelijk aan de moto G. de LG G pro reviews: LG Optimus G Pro: smartphone tussen groots en groot heeft betere specs voor een driod in deze prijsklasse, maar heeft een slechte accuduur.

Als het OS je niks uitmaakt heeft de 1320 betere waar voor zijn geld, 1gb met WP vs 2 gb met Andriod geeft ongeveer dezelfde multitaskervaring. Veel ram heeft bij andriod zijn voordeel enorme chaches met Java, voor apps kom je er bijna nooit aan. Of je moet touchwitz hebben met zijn honderden achtergrondprocessen, maar dat is weer wat anders

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 21-02-2014 18:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Qua sync maakt het niets uit, ik heb zowel mijn Droids als mijn WP gesynct op mijn laptop.
Ook met skydrive ( of nu dan de Onedrive ) gaat met beiden prima.

Qua hardware moet je er niet zo wakker van liggen, daar dit met de verschillende OS geen vergelijking kan zijn.
Ik zie het zo, je kan qua specs wel een mooie Porsche ( de hardware ) hebben, maar als in het vooronder een diesel ( het OS ) ligt dan blijft er weinig over van wat het aan de buitenkant uitstraalt.

Alleen de camera zou dan ( voor mij ) een eventueel bezwaar kunnen zijn.
Vandaar dat ik de 1520 en de 1020 ook prachtige toestellen vind.
Maar alleen voor de camera maakt het voor mij het prijsverschil niet goed.
Immers voor die meerprijs heb ik ook een goede losse camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:27:
Qua sync maakt het niets uit, ik heb zowel mijn Droids als mijn WP gesynct op mijn laptop.
Ook met skydrive ( of nu dan de Onedrive ) gaat met beiden prima.

Qua hardware moet je er niet zo wakker van liggen, daar dit met de verschillende OS geen vergelijking kan zijn.
Ik zie het zo, je kan qua specs wel een mooie Porsche ( de hardware ) hebben, maar als in het vooronder een diesel ( het OS ) ligt dan blijft er weinig over van wat het aan de buitenkant uitstraalt.

Alleen de camera zou dan ( voor mij ) een eventueel bezwaar kunnen zijn.
Vandaar dat ik de 1520 en de 1020 ook prachtige toestellen vind.
Maar alleen voor de camera maakt het voor mij het prijsverschil niet goed.
Immers voor die meerprijs heb ik ook een goede losse camera.
Hier heb je helemaal gelijk. Alleen heeft de 1320 zowel de mooie hardware al mooie software. Maar dat laatste is natuurlijk mijn meninf, dat mag iedereen zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten, alleen jammer dat de camera wat minder is en niet de volledige licensie heeft van Here maps/drive.
Maar ja dat laatste kan je zelf nog aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-08 04:04
Hallo,

Ook ik heb al een tijdje interesse in de Lumia 1320. De prijs-kwaliteitverhouding spreekt me erg aan.
Vanmiddag ben ik bij de MM de 1520 tegengekomen en heb deze even goed bekeken en getest. Hij zag er goed uit, een mooi scherm, veel apps, draaide lekker soepel en maakte mooie foto's met veel mogelijkheden. Alleen te duur.

De bediening met het formaat van 6" kon ik aardig mee overweg, ook al had de MM versie een dikke anti-diefstalsysteem achterop. Zelf kon ik 3/4e van het scherm bereiken met 1 hand. Het nadeel vind ik wel dat Windows Phone niet helemaal geschikt is gemaakt voor grote schermen. Het toetsenbord bijvoorbeeld neemt bijna de helft van de 6" in beslag waardoor het typen er niet echt gemakkelijker mee wordt. Ook kon ik niet goed testen hoe het toestel in mijn broekzak past. Wil dat wel even weten voordat ik tot aankoop over ga.

Helaas was de 1320 daar nog niet om te testen. Volgens een medewerker wordt die over 2 weken verwacht.
Ook is de processor, de camera, de resolutie en het geheugen minder uitgebreid dan de 1520, maar zoals eerder gemeld denk ik ook dat je dat aan de prestaties nauwelijks gaat merken met Windows Phone.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of deze goedkopere toestellen uiteindelijk dood zullen lopen bij versie 8.1 van Windows Phone of dat ze na april 2015 ook weer verder kunnen met Windows Phone 8.2 of 9. Dat is over een jaar al en als ik weet dat deze toestellen tot 8.1 gaan geef ik liever nu al wat meer uit zodat ik volgend jaar niet weer opnieuw vastloop zoals ik ervaren heb met WP 7.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
FrankJ91 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:27:
Hallo,

Ook ik heb al een tijdje interesse in de Lumia 1320. De prijs-kwaliteitverhouding spreekt me erg aan.
Vanmiddag ben ik bij de MM de 1520 tegengekomen en heb deze even goed bekeken en getest. Hij zag er goed uit, een mooi scherm, veel apps, draaide lekker soepel en maakte mooie foto's met veel mogelijkheden. Alleen te duur.

De bediening met het formaat van 6" kon ik aardig mee overweg, ook al had de MM versie een dikke anti-diefstalsysteem achterop. Zelf kon ik 3/4e van het scherm bereiken met 1 hand. Het nadeel vind ik wel dat Windows Phone niet helemaal geschikt is gemaakt voor grote schermen. Het toetsenbord bijvoorbeeld neemt bijna de helft van de 6" in beslag waardoor het typen er niet echt gemakkelijker mee wordt. Ook kon ik niet goed testen hoe het toestel in mijn broekzak past. Wil dat wel even weten voordat ik tot aankoop over ga.

Helaas was de 1320 daar nog niet om te testen. Volgens een medewerker wordt die over 2 weken verwacht.
Ook is de processor, de camera, de resolutie en het geheugen minder uitgebreid dan de 1520, maar zoals eerder gemeld denk ik ook dat je dat aan de prestaties nauwelijks gaat merken met Windows Phone.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of deze goedkopere toestellen uiteindelijk dood zullen lopen bij versie 8.1 van Windows Phone of dat ze na april 2015 ook weer verder kunnen met Windows Phone 8.2 of 9. Dat is over een jaar al en als ik weet dat deze toestellen tot 8.1 gaan geef ik liever nu al wat meer uit zodat ik volgend jaar niet weer opnieuw vastloop zoals ik ervaren heb met WP 7.8.
haha, ik stond gisteren ook bij de MM met de 1520 in mijn handen om het OS en 6' te testen. Het enigste minpuntje wat ik kon ontdekken was dat als je met een hand de terugknop wilde aanraken je mekkelijk de startknop meenam. Maar ja, je moet zo ding natuurlijk niet met 1 hand willen bedienen.

Of dat je WP9 gaat krijgen kan wrs niemand je nog vertellen, zelfs ms zelf niet. Ik kan je wel vertellen dat de enigste reden dan WP7 niet naar WP8 ging was dat men van CE naar NXT ging. Dat kon niet via een update, die kernels verschillen te veel van elkaar. De kans is niet heel groot dat men men WP9 weer van kernel wisselt, dus dat de kans dat je WP9 krijgt is vrij groot. Het is ms strategie om zo ver mogelijk te updaten, zelfs de 520 krijgt tot nu toe nog alle updates icl WP8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Wat is er niet volledig aan here dan? Dat kan ik zo snel nergens vinden..
Helaas was de postbezorger vanmiddag niet snel genoeg en ben ik nu het weekend niet thuis. Hopelijk kan ik mijn 1320 maandag bij het postkantoor ophalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
T-!-M schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:14:
Wat is er niet volledig aan here dan? Dat kan ik zo snel nergens vinden..
Helaas was de postbezorger vanmiddag niet snel genoeg en ben ik nu het weekend niet thuis. Hopelijk kan ik mijn 1320 maandag bij het postkantoor ophalen! :)
De Here licentie bij de L1320 is hetzelfde als bij de L520
Je hebt alleen een regionale licentie ( Benelux ).
Je kan buiten deze gebieden wel de kaarten e.d downloaden, maar je hebt bij die kaarten geen navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
FrankJ91 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:27:

Het nadeel vind ik wel dat Windows Phone niet helemaal geschikt is gemaakt voor grote schermen. Het toetsenbord bijvoorbeeld neemt bijna de helft van de 6" in beslag waardoor het typen er niet echt gemakkelijker mee wordt.
Dat komt nog wel......ooit.
WP8 was eigenlijk ontworpen voor 4" schermen.
Ondertussen zijn er grotere schermen bijgekomen, dus moest MS daarop snel inhaken.
Vanaf de laatste update is WP8 min of meer geschikt voor dergelijke toestellen.
Maar natuurlijk nog niet optimaal, deze optimalisatie zal in 8.1 natuurlijk beter zijn.
Hetzelfde gaat ook op voor de apps, vandaar dat developers ook eerder de SDK's en de 8.1 Updates krijgen, dit om het OS en hun mogelijkheden beter te kunnen leren begrijpen en te benutten.

Toen de eerste Droid tablets op de markt verschenen leken de meeste apps ook op opgeblazen telefoonapps ( wat ze toen eigenlijk ook waren ), dit is door de tijd heen stukken beter geworden.
Hetzelfde ging ook op met IOS.
Android heeft nu 3 formaten, telefoon / phablet en tablet interfaces.
Windows zal in de toekomst ook dergelijke keuzes moeten maken.

De kernels tussen de normale Windows 8x en de WP8x zijn in grote lijnen al compatibel gemaakt,
dat gaat in de toekomst nog beter worden, men spreekt al over de zelfde kernels.
Dat gaat of zal dus inhouden dat je zowel WP apps kan draaien op Windows 8x en vice versa,
maar ook dat er in de toekomst maar één OS voor alle apparaten kan gaan uitkomen.
Uiteraard met bepaalde beperkingen, qua hardware e.d.

Heeft het voordelen?
Ja, je kan immers apps crosplatform gebruiken.
En één Windows store om vanuit te shoppen.

Nu de pessimistische ikke......

Ik voorzie dat het gehele OS zoals wij het nu kennen op de thuiscomputers binnen ettele jaren dusdanig op de schop gaat dat het niet meer mogelijk is om een programma te instaleren zoals we dit nu nog doen.
En dat je iedere programma alleen maar vanuit de store kunt downloaden/instaleren.
Hierdoor zou piraterij van programma's nagenoeg onmogelijk worden.
Bedrijven bieden tegen een X bedrag hun software aan in de store,
waarna de gebruiker deze tegen een X bedrag kan instaleren.
Dus exact hetzelfde zo als nu is met WP8x en de WP store.
Microsoft verdient daarmee centjes, maar ook de bedrijven en individuele ontwikkelaars.

Dus als Pietje zo dadelijk goedkoop zijn Office wil hebben op zijn computer, dan zal een protocol zoals Bittorrent geen oplossing meer bieden en is hij "gedoemd" om het product af te nemen vanuit de Windows store.

Misschien zit ik er naast, maar dan zit ik er niet ver naast.
Want alles neigt al die kant op te gaan.

Ik mag zelf op dit moment met de gratie god's twee apps sideloaden ( die niet vanuit uit de store komen ).
Tegen een bepaald bedrag kunnen dit er tien worden, maar het is niet de gebruiker die dat even zomaar voor zichzelf bepaald, immers MS bepaald voor jou of jij dit mag want jij als gebruiker vraagt immers aan bij MS voor een developersunlock en voldoe je niet aan hun gestelde eisen, jammer dan.

Apple, Blackberry hebben haast dezelfde aanpak.
Droid is nu nog een uitzondering, maar zodra de druk van de bedrijven groter worden dan zal ook dat systeem op slot gaan.

Klinkt misschien allemaal absurt, maar denk er maar eens over na.
Had jij voor drie of vier jaar geleden geloofd dat er een store zou komen voor je desktop?
En een paar jaar later kan je zelfs een update ( 8.1 ) niet eens meer instaleren zonder de eerder genoemde store.

Hm, een beetje oftopic gegaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Toetsenbord over het halve scherm vind ik niet zo erg. Groot toestenbord typ alleen maar beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11

Jebus4life

BE User

Ben aan het overwegen om m'n ATIV S te droppen voor deze (heb een abo van het werk, maar aangezien daar de telefoons budget androids zijn waar ik niet happy van wordt betaal ik dus wel volle prijs).

Redenen:
Niet tevreden van de bouwkwaliteit van de ATIV (achterkant ziet er afgesleten uit, letters van het samsung logo weg)
Heb hem een aantal maanden geleden laten vallen, uiteraard op het hoekje waardoor ik een mooie barst doorheen m'n scherm heb lopen, geen drama maar leuk nu ook weer niet
Geen 4G op de ATIV wat wel in m'n abo zit

Twijfels:
300€ uitgeven aan een niet echt noodzakelijke upgrade (heb m'n ATIV overmorgen dag op dag een jaar).

Overweeg ook Android, maar ben op zich erg tevreden met m'n WP8 (softwarematig), erg fijne integratie van social media (Exchange, Facebook, Linkedin) dus daarom verkies ik toch op WP te blijven

Wat denken mensen hier ervan? De 1320 lijkt me de beste keuze voor een upgrade aangezien hij weer iets groter is (waarschijnlijk te groot, maar dat weet je op voorhand toch nooit), net ietsje beter is en het lijkt me prijs/kwaliteit ook geen betere WP te zijn momenteel?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:16:
Ben aan het overwegen om m'n ATIV S te droppen voor deze (heb een abo van het werk, maar aangezien daar de telefoons budget androids zijn waar ik niet happy van wordt betaal ik dus wel volle prijs).

Redenen:
Niet tevreden van de bouwkwaliteit van de ATIV (achterkant ziet er afgesleten uit, letters van het samsung logo weg)
Heb hem een aantal maanden geleden laten vallen, uiteraard op het hoekje waardoor ik een mooie barst doorheen m'n scherm heb lopen, geen drama maar leuk nu ook weer niet
Geen 4G op de ATIV wat wel in m'n abo zit

Twijfels:
300€ uitgeven aan een niet echt noodzakelijke upgrade (heb m'n ATIV overmorgen dag op dag een jaar).

Overweeg ook Android, maar ben op zich erg tevreden met m'n WP8 (softwarematig), erg fijne integratie van social media (Exchange, Facebook, Linkedin) dus daarom verkies ik toch op WP te blijven

Wat denken mensen hier ervan? De 1320 lijkt me de beste keuze voor een upgrade aangezien hij weer iets groter is (waarschijnlijk te groot, maar dat weet je op voorhand toch nooit), net ietsje beter is en het lijkt me prijs/kwaliteit ook geen betere WP te zijn momenteel?
prijs/kwaliteit is voor een WP bizar goed, de specs zijn beter als die van de duurdere 925. Het te groot verhaal kan je beste proberen bij bv de Staturn of Mediamarkt. De 1320 hebben ze daar nog niet, maar je kan ook even de even grote 1520 vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Ik denk dat ik toch maar overstap naar een Windows-Phone.
Zit te overwegen deze Nokia Lumia 1320 aan te schaffen.
Het gedonder met Android is...Dat het heelveel data zuigt.
Leuk voor de mobiel-telecom-providers,.. maar niet voor mij.
Dus ik ga kappen met Droid.
~~~

[ Voor 3% gewijzigd door FreeTweaker op 25-02-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
FreeTweaker schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 01:24:
Ik denk dat ik toch maar overstap naar een Windows-Phone.
Zit te overwegen deze Nokia Lumia 1320 aan te schaffen.
Het gedonder met Android is...Dat het heelveel data zuigt.
Leuk voor de mobiel-telecom-providers,.. maar niet voor mij.
Dus ik ga kappen met Droid.
~~~
Om in apple termen te spreken................
Moge de discipelen u verder begeleiden naar het licht. ;-)

...................................
Het is niet alles zaligmakend,
je zal soms echt wel zaken tegenkomen die bij Droid beter geimplementeerd zijn en natuurlijk andersom.

Ik zag dat hij bij bolliepuntcom nu voor 275,- in het schap ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-02-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
De eerste twee dagen met de Lumia 1320 bevallen goed! Ik ben al wel direct tegen het beperkte geheugen aangelopen. Bij de installatie zette hij automatisch alle apps van mijn Ativ S over. Tja, dat was een 16gb telefoon, dus dat gaf direct wat problemen. Na het opruimen en selecteren van de apps gaat het weer goed. Het zou toch wel heel fijn zijn als de apps op een SDkaart geïnstalleerd kunnen worden met WP8.1.

Voor de rest nog weinig gekkigheid opgemerkt. Mooie telefoon, nette afwerking. Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
T-!-M schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:20:
De eerste twee dagen met de Lumia 1320 bevallen goed! Ik ben al wel direct tegen het beperkte geheugen aangelopen. Bij de installatie zette hij automatisch alle apps van mijn Ativ S over. Tja, dat was een 16gb telefoon, dus dat gaf direct wat problemen. Na het opruimen en selecteren van de apps gaat het weer goed. Het zou toch wel heel fijn zijn als de apps op een SDkaart geïnstalleerd kunnen worden met WP8.1.

Voor de rest nog weinig gekkigheid opgemerkt. Mooie telefoon, nette afwerking. Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel.
hoe snel krijg je 8 gb vol met WP? Op andriod ben ik nooit verder gekomen als 4 gb. En hoe lang doe je op een acculading? Vervult het toestel op dit vlak de verwachtingen die je mag hebben met een 3400 mAh accu?

edit: krijgen we serieus een orange 1320? Maar nog steeds geen rode :(

[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 25-02-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
8 Gig kan snel gaan als je een forse app collectie hebt.
Hij kwam van een "ruimer" toestel af met 16 Gig, dus ja dan geloof ik direct dat je gauw tegen bepaalde grenzen aan loopt.
Voor mijn 520 zal dat zeer zeker geen probleem opleveren.

MEEN je niet, een ORANJE?
Yes die heb ik nu altijd al willen hebben........................NOT.

Ik wil deze.............

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/nokia-lumia-1320-orange-.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-02-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:43:
8 Gig kan snel gaan als je een forse app collectie hebt.
Hij kwam van een "ruimer" toestel af met 16 Gig, dus ja dan geloof ik direct dat je gauw tegen bepaalde grenzen aan loopt.
Voor mijn 520 zal dat zeer zeker geen probleem opleveren.

MEEN je niet, een ORANJE?
Yes die heb ik nu altijd al willen hebben........................NOT.

Ik wil deze.............

[afbeelding]
Haha, die is nog erger. Maar de oranje staat serieus in de PW. Weet iemand al iets over de beschikbaarheid van losse covers? ik wil graag een rode nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nope, toestellen zijn nog vrij nieuw dus de chinese konijnen zullen hun mallen eerdaags wel gaan aanpassen voor deze lucratieve handel.
Dus even Fleabay in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Ook ik heb vandaag de 1320 binnengekregen. Mooi toestel, goed kwaliteit alleen hij is wel wat aan de zware kant. Voor internet en tekst werkt hij prachtig op zo'n groot scherm. Eerlijk gezegd zie ik op een acceptabele afstand niet dat het om een 720p scherm gaat. Ja als je er met je neus tegenop gaat staan zie je de pixels en riggeltjes wel een beetje maarja... Alles wordt in de praktijk gewoon scherp weergegeven en voor een full-hd hoef ik echt geen 150euro meer te betalen. Daarnaast merk je met de standaard apps (WhatsApp, Facebook, Internet, Youtube) niet dat hij traag is ofzo.

Als je veel ermee wilt bellen is dit formaat niet echt een aanrader. Met bellen heb ik tot nu toe liever een kleiner en lichter toestel in mijn hand en dat nog even afgezien van hoe het in het openbaar staat met dit formaat tegen je hoofd. Op dat punt twijfel ik nog wel of ik hem nog wil houden (bel regelmatig), maar het toestel biedt ook erg veel voordelen. Daar moet ik dus nog even goed over nadenken.

Het toestel past tegen mijn verwachtingen in wel goed in de broekzak.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankJ91 op 25-02-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Frank
Wat doet dat dingetje qua wifibereik, Gps ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Heb net even 2 uren volledig alles uitgepluisd.

Qua Wifi werkt hij prima op mijn thuisnetwerk. Door het hele huis heen 5, af en toe 4 sterren bereik. Zit hem net te vergelijken met een oude HTC Trophy, die vindt wel een paar (zwakkere) netwerken meer in de omgeving dan de 1320. Maar denk dat dit in de praktijk niet voor veel verschil zal zorgen. Helaas zijn er geen apps zoals Wifi Analyzer ofzo om het één en ander in detail te checken. Via Nokia Beamer werkte de stream in ieder geval hetzelde als op een Lumia 920. Het programma Speedtest.net haalt 19Mbps download op de 1320 (Ik heb een abonnement van 20/2, PC 21Mbps).

Here Drive en Here Maps vinden binnenshuis precies mijn juiste locatie. Heb hem nog niet in de auto getest, maar heb het gevoel dat GPS wel in orde is.

4G heb ik niet kunnen testen omdat dat helaas hier nog niet is.

Accu heb ik nog niet opgeladen, werd voor iets meer dan 50% meegeleverd. Na 2,5uur testen in totaal staat hij op 32% met nog 5 uren volgens de teller. Volgens mij een keurig resultaat. Natuuurlijk zorgt de 3400mah accu met lichter hardware daarvoor. Vannacht laad ik hem op en kijk morgen hoe hij gemiddeld scoort.

De camera ben ik niet echt over te spreken, maar dat is bekend. In het donker met kunstlicht zijn de foto's niet mooi en zie je al gauw storingen. In fel TL licht is het beter en valt er wel een redelijke foto mee te maken. Van de front camera moet je totaal niet veel verachten. Maar voor videobellen meer dan voldoende.

Het scherm ben ik nog steeds tevreden over, zwart is door de IPS ClearBlack paneel erg zwart en het scherm kan je met de stand 'hoog' feller zetten dan ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
@Frank, kan je een geheugensnelheid benchmark draaien? Ik ben wel benieuwd wat ze hier in hebben gestopt, geheugensnelheid is wel een belangrijk iets bij normaal gebruik. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
http://s28.postimg.org/j3w4im5od/WPBench20140225212916_jpg.jpg

Dit is een benchmark van WPBench.

[ Voor 24% gewijzigd door FrankJ91 op 25-02-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Frank
Thx
Hier kan ik heel wat mee.

Als dit Facebook was, dan had ik je gelikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Blij te horen dat je hier niet gaat likken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Edddd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:19:
Blij te horen dat je hier niet gaat likken.
lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
FlipCases...helaas nog zonder afbeelding.
http://www.telecomtelecom...%5B%5D=583&gvm=1&gvt=3174

Maar ze zijn, zo goed als zeker, het zelfde als deze.
http://www.telecomtelecom...ase-nokia-lumia-920-black

[ Voor 39% gewijzigd door FreeTweaker op 26-02-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Leuke covers, moet ook wel ik heb namelijk ook zo'n geval.
Doch de hoekjes die het toestel afklemmen willen wel eens kapot gaan met het
gevolg dat het toestel er steeds losser in gaat zitten.
Mijn oplossing, stukje dubbelzijdig tape tussen de cover en achterzijde toestel.

Ik zag net op NuTech dat de Hema los gaat met 3D printen.
Wel zeer beperkt, alleen Samsung en Apple covers naar wat ik gelezen heb, maar het begin is er.

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-02-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
RagingPenguin schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:56:
[...]

hoe snel krijg je 8 gb vol met WP? Op andriod ben ik nooit verder gekomen als 4 gb. En hoe lang doe je op een acculading? Vervult het toestel op dit vlak de verwachtingen die je mag hebben met een 3400 mAh accu?

edit: krijgen we serieus een orange 1320? Maar nog steeds geen rode :(
Over de accu kan ik nog niet zoveel zeggen. Maandagmiddag opgehaald, helemaal leeg laten lopen en gisteren halverwege de middag (22 uur geleden) opgeladen. Ik heb nu nog 32% over, dus dat moet goed komen! Ben benieuwd hoe lang hij het vol houdt vandaag, maar tot nu toe dus 22 uur incl 's nachts.

Het geheugentekort leek hem ook grotendeels te zitten in tijdelijke bestanden (bijna 2gb). Ik heb nu een heel aantal standaard apps en fifa13 als 'grote' app.
Apps; 2.1gb (waarvan ruim 1gb fifa13)
Kaarten: 188mb
email ed. 125mb
systeem: 2.1gb
overig: 1.2gb
----------------------------+
Geeft mij nog ongeveer 1.4 gb vrije ruimte. Stel ik installeer nog een groot spel, dan is het snel over met de pret. Alle media staat op de SD kaart dus daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
T-!-M schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:02:
[...]

Over de accu kan ik nog niet zoveel zeggen. Maandagmiddag opgehaald, helemaal leeg laten lopen en gisteren halverwege de middag (22 uur geleden) opgeladen. Ik heb nu nog 32% over, dus dat moet goed komen! Ben benieuwd hoe lang hij het vol houdt vandaag, maar tot nu toe dus 22 uur incl 's nachts.

Stel ik installeer nog een groot spel, dan is het snel over met de pret.
Vanaf WP8.1 zou je dus ook apps op je Sd kunnen zetten, als dat ook met de app data zal gaan gebeuren heb ik nog niet gelezen.

Accu is nog vrij nieuw, dus duurt nog wel een paar cycles voor dat deze optimaal gaat presteren.
Naar wat ik op WPcentral had gelezen is een paar dagen geen uitzondering, maar dat zal wel met matig gebruik zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Amadeus1966 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:14:
[...]

Ik zag dat hij bij bolliepuntcom nu voor 275,- in het schap ligt.
Nu dus niet meer, gewoon weer 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:11:
[...]

Nu dus niet meer, gewoon weer 299,-
wtf? wat is het nut van eerst de goedkoopste zijn en als de andere winkels langzaam onder de adviesprijs gaan zitten weer terug naar die adviesprijs? Ik ben dan geen econoom, maar het klinkt niet heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Geen flauw idee.
Misschien hoge ogen scoren in de diverse pricewatches.
Vind Bollie sowieso al vreemd doen met prijzen.
Vaak eenzelfde artikel met verschillende prijzen.
Ik verwacht dat de prijzen ansich wel zullen gaan dalen met de opkomende 8.1
met de eventueel daarbij behorende toestellen.
Dus ik wacht geduldig af.

Ben alleen benieuwd wat nu echt de laatste Nokia Lumia zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:49:
Geen flauw idee.
Misschien hoge ogen scoren in de diverse pricewatches.
Vind Bollie sowieso al vreemd doen met prijzen.
Vaak eenzelfde artikel met verschillende prijzen.
Ik verwacht dat de prijzen ansich wel zullen gaan dalen met de opkomende 8.1
met de eventueel daarbij behorende toestellen.
Dus ik wacht geduldig af.

Ben alleen benieuwd wat nu echt de laatste Nokia Lumia zal worden.
ik denk voor ons de 929, die is nu voor de USA markt al beschikbaar. maar de 1320 zal wel een van de laatste zijn

ik bedoel dus de EU versie van deze, maar het zal krap worden of dat het nog een Nokia gaat worden:
nieuws: Onaangekondigde Nokia-smartphone met 5"-1080p-scherm is te koop in China
Zou wel een waardig einde zijn, de 920 was eigenlijk de eerste high-end Nokia in tijden en stoppen met de regelrechte opvolger van deze zou mooi zijn

[ Voor 26% gewijzigd door RagingPenguin op 28-02-2014 18:19 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En moet je voor de aardigheid eens kijken wat zo'n 920 nog moet kosten.
Vind het qua looks nog steeds een pracht toestel, ondanks dat hij ietwat veroudert is.
Jammer dat ze niet alle toestellen een dergelijke uitstraling hebben meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Had hem bij bol.com besteld toen hij idd nog 275,- was, maar heb hem ook weer retour gezonden. Toestel voldeed prima, alleen bel nog wel redelijk veel en dat is toch 1 groot nadeel in de praktijk van zo'n groot ding vind ik.
Heb hem omgeruild voor een 2e hands 925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige telefoon die 1320. Sinds twee dagen heeft mijn vrouw de 1320 en ikzelf heb al een paar weken een 1520. Na een dagje inregelen van de 1320 kan ik gerust zeggen dat de 1320 soepeler werkt dan de 1520.
Naast elkaar zie je dat de 1520 een net iets beter beeldscherm heeft maar je moet dan echt goed kijken.
Uiteraard maakt de 1520 wel betere foto's.

Maar als fotografie niet belangrijk is dan zou mijn advies zijn; ga voor de 1320 en koop er een 16, 32 of 64 GB geheugenkaartje bij en de gebruikservaring is net zo goed als de 1520 (ikzelf vind de 1320 zelfs beter!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yes we are in business.
Ben sinds vandaag ook in bezit gekomen van dit toestel.
Lang leve MP
Hagelnieuw in verzegelde verpakking inc bon
En........vlak naast de deur.

Tjezus wat een lel van een apparaat.
Ietsjes groter dan de 520 die ik gewent was.
Na er eerst zo even mee rondgespeeld ben ik begonnen om het één en ander digitaal te verhuizen.
Ik moet zeggen dit proces ging vrij soepel.
Had het al wel eerder gedaan bij Droid en ook dat ging altijd goed dus waarom dit dan niet.

Tja een kleine tekortkoming vind ik wel dat je overgeleverd bent aan de grillen Microsoft en de ontwikkelaars.
En één app kon dus niet meeverhuizen, daar deze verwijdert was uit de store.
Als dit gebeurde bij Droid dan kon je de App nog uit je backup terughalen als zijnde Apk en dan handmatig instaleren.
Maar ja, dat gaat helaas niet met WP8.
Dus daaaag Pinterest en welkom Pinterest...........even zoeken leerde mij dat er inmiddels al een paar soortgelijke apps in de store waren gekomen.

Vreemd vond ik wel dat de eerder geinstalleerde kaarten van Here, die keurig op mijn SD kaart stonden wel weer opnieuw geinstalleerd moesten worden.
Maar het terughalen van mijn favoriete locaties vind ik toch wel subliem, even opnieuw inloggen en alles staat er weer als voorheen, dit heb ik vaak anders meegemaakt.
Alleen jammer dat ik volgens Here nu een straat verderop woon, maar zolang mijn sleutels nog maar op de deur passen is dat nog geen ramp.

Naast het iets grotere scherm in vergelijk met de 520, vielen mij toch nog een paar dingen meer op.
De kleuren zijn iets helderder, ook het doorschijnen van de backlight aan de bovenkant is nu weg ( wat bij de 520 zichtbaar was als een klein licht streepje als je het toestel schuin hield ).
Ook het opladen dmv de usb van mijn laptop gaat niet echt van harte, maw dat schiet niet echt op.
Voor de rest is het nog even afwachten.
gelukkig is de bediening e.d nog wel hetzelfde gebleven, dus hoeft deze ouwe .... geen nieuwe truukjes te leren om met dit ding om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Ik zit zelf te twijfelen om over te stappen naar een 1320. Ik zit op dit moment met een Galaxy Note II, echter ik ben hier niet zo tevreden meer over. Met name doordat hij niet echt snel aanvoelt maar ook omdat ik android een beetje beu ben, extra voordeel is dat de 1320 relatief betaalbaar is waardoor ik een sim-only abonnement kan nemen wat ook nog eens 30 euro per maand scheelt.

Ik heb het toestel vanmiddag in de Mediamarkt al even vastgehouden, en hoewel hij erg fors is, is hij niet veel groter dan mijn Note 2. Grootste nadeel zal zijn dat ik een paar applicaties moet missen (met name games), maar wellicht dat ik mijn tijd daardoor nuttiger kan gebruiken. Een voordeel vind ik Ovi Maps, tijdje mee gespeelt op een lumia van een goede vriend en dit werkt toch wel lekker soepel + offline maps hoewel ik er wel achter kwam dat je daar bij de 1320 iets van 15 euro voor moet betalen voor internationale dekking?

Mijn vraag in dit topic is eigenlijk, zijn er nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden met de overstap van een note 2 naar mijn eerste lumia? Ik vermoed dat het scherm vergelijkbaar is en dat het Windows Phone iets sneller zal aanvoelen. De camera zal wellicht wat minder zijn en je mist zoals gezegd een paar apps maar de meeste daarvan mis je niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Je hebt bij de 1320 de beschikking over Here Maps en Drive.
De daarbij behorende licentie dekt alleen de Benelux, dus Belgie, Nederland en Luxemburg.
En inderdaad voor een kleine meerprijs heb je wereldwijde dekking.

Het scherm is idd wat minder dan de Note, maar om eerlijk te zijn ik merk er nauwelijks wat van.
En zonder bril al helemaal niet ;-)

Tja waar moet je rekening mee houden?
Dat is vrij lastig om daar een kant en klaar antwoord op te geven.
Ik zou beginnen met ( als je dat al niet hebt natuurlijk ) het aanmaken van een MS account ( live/Hotmail of outlook of hoe ze het tegenwoordig ook noemen ).
Daarin zou ik alle benodigde contacten plaatsen en bewerken waar nodig.
Het schijnt namelijk dat het eea met Gmail wel eens verkeerd gaat.
Eenmaal aangemaakt, dan worden deze één op één gesynct met je Lumia zodra jij je daarop hebt ingelogd.

Ik weet niet wat voor een Sim in de Note II zit, maar in de lumia zit een microsim.
Dus misschien handig als je voordat je begint deze of zelf kortwiekt of laat kortwieken.
Bij sommige providers kan je de sim ook omruilen.

Foto's en dergelijke is ook iets om rekening mee te houden.
De mappenstructuur van de microsd is anders dan in Droid.
Mijn advies is dan ook om even een backup maken van al jou foto's e.d. en dan de kaart leegtrekken.
En deze opnieuw laten indelen door de Lumia, de foto's e.d. kan je nadien gewoon in de goede map terugplaatsen.
Je hebt dan gelijk een mooie schone kaart zonder de restanten van de Note.
De fotoalbum kan je daarna als je dat wenst uploaden naar de onedrive ( voormalig skydrive ) welke gratis bij je Microsoft Account zit.

Email kan je net als bij Droid perfect koppelen en eenmaal goed ingesteld heb je daar geen omkijken meer naar.

En als je een verwoed watsapp gebruiker bent en de hoop had om het eea te backuppen naar de Lumia, dan moet ik je teleurstellen, dat gaat niet lukken.
Je berichtengeschiedenis ben je domweg kwijt.
Belangrijke berichten kan je altijd vanuit whatsapp nog doormailen naar je zelf opdat je ze kan bewaren, maar terugzetten in whatsapp is vooralsnog niet mogelijk.

Voor de overige apps, tja dat is soms even zoeken.
Soms heb je geluk en vind je wat je zoekt, of je vindt iets wat er op lijkt.................of je vindt niets.
Gelukkig groeit het aantal apps nog steeds.

Handige apps;
"Lumia System Updater" deze checkt of alles van je Lumia wel up to date is, ervaring leert dat dat namelijk niet altijd het geval is.

Als je de togles mist van je droid dan adviseer ik je "Quick Settings" met deze app kan je koppelingen maken op je homescreen voor bepaalde instellingen zoals Wifi, Bluetooth, Gps e.d.( anders moet je eerst de hele lijst in de instellingen afscrollen om dergelijke instellingen aan of uit te zetten ).
Na de grote update van WP8.1 zal dit waarschijnlijk niet meer nodig zijn.

En als je navigatie met foto's wilt combineren, dan kan ik je GeoPhoto aanraden.
Ach zo zijn er wel meer apps te vinden natuurlijk.

In ieder geval ik hoop dat je aan het bovenstaande iets hebt waarmee je uit de voeten kunt.
Dan rest mij niets anders dan alleen maar je veel plezier te wensen met je 1320 en welkom te heten in dit hoekje van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Je kan hier kijken of alle apps die je gebruikte een vervanger hebben:
http://www.windowsphone.com/nl-nl/store

En veel swipen, swipen en nog eens swipen. Dat vind het grootste wennen als ik een WP vast heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Leuke review......alleen niet te verstaan.....wel een eindscore van 8,94

YouTube: แบไต๋ไฮเทค - Review: Nokia Lumia 1320

[ Voor 4% gewijzigd door FreeTweaker op 13-03-2014 18:08 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste