Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Bedankt voor de tips Amadeus en wttj, ik heb ondertussen nog wat verder onderzoek gedaan en ben er wel zeker van dat ik wil overstappen naar Windows Phone. Echter ik heb nog 1 belangrijke vraag waar ik met google geen eenduidig antwoord op kreeg. En dat is hoeveel geheugen je in de praktijk over houdt. De 1320 en de meeste andere lumia's hebben namelijk maar 8GB geheugen en ik wil onder andere Here Drive+ installeren met een aantal offline maps, ik kan echter niet vinden hoe groot deze Maps per land zijn + hoeveel ruimte andere apps innemen. Ik weet dat dit probleem verholpen wordt met Windows Phone 8.1 maar ik wil graag voor die tijd ook uitkomen met de ruimte.

Mijn inschatting;
- Systeem 2GB, beschikbaar voor gebruiker 6GB
- Here Drive+ met offline navigatie in Nederland, Belgie, Duitsland, Zweden & Denemarken (ivm aankomende vakantie). Ik gok zelf dat dit iets van 1500-2000 MB is.
- Diverse andere apps, ik wil sowieso Halo Spartan Assault en daarnaast standard apps zoals mobiel bankieren, adobe reader, whatsapp, migram, etc.), ik schat dat dit bij elkaar ook nog 1000- 1500 MB inneemt.

Dan kom ik uit op circa 3,5 GB dus hou ik iets van 2,5 GB over. Kan iemand bevestigen of dit ongeveer klopt?

Tot slot ontdekte ik dat de meest gebruikte apps ook op Windows Phone beschikbaar zijn op een paar uitzonderingen na;
- MX player, de videoplayer van android, weet iemand of hiervoor een gelijkwaardig alternatief is op WP of is de standaard Videoplayer in WP goed genoeg?
- AutoSMS, dit is een programmaatje wat ik heb gevonden op Android waarbij je kan instellen dat automatisch een SMS verstuurd wordt naar een bepaalde contactpersoon op een vooraf ingestelde datum/tijd of je kan custom autoreply's aanmaken. Weet iemand of er een programma is op WP wat gelijkwaardige functionaliteit biedt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
De 8 Gb lijkt weinig, maar in de praktijk meer dan genoeg.
Tenminste voor mij.
Het systeem vraagt om en nabij de 2.1 Gb
Aan apps heb ik 1.7 Gb
En aan media en bestanden heb ik verbruikt 862 Mb

Vrije ruimte 2.6 Gb over.

De kaarten zijn niet zo groot, ligt er natuurlijk wel aan van welk land je de kaarten download.
Luxemburg of Nederland zit al een dikke 100 Mb verschil tussen.
Even in cijfers;
Belgie 149.4 Mb
Luxemburg 43 Mb
Nederland 155.5 Mb
Standaard krijg je alleen een licensie voor de Benelux landen.
Voor Here + moet je inderdaad bijbetalen.

Maar voor de kaarten hoef je niet bang te zijn, deze kan je doormiddels "Lumia-opslagcontrole" gewoon op je Sd kaart zetten, let wel Lumia opslagcontrole moet je even vanuit de store downloaden.
Het is namelijk niet degene die standaard op je toestel staat.

De multimediaspeler, tja die heeft inderdaad wat tekortkomingen.
In Droid kan je idd de wereld aan dergelijke spelers vinden.
In WP is dat wat lastiger daar alle bestanden vanuit een hub moeten worden benadert.
Ik persoonlijk hou het niet zo van al die verschillende spelers.
En converteer alles liever naar mp4 1280x720 dus 720p ( gebruik daarvoor op mijn laptop FLV to AVI )
Xvid/DviX en matroska heeft hij het heel moeilijk mee en ligt er ook net aan hoe hij gecodeerd is.
De ene wil wel en de andere weer niet....
Immers Xvid/DivX, MKV e.d is net als MP4 slechts een containerformaat, de video kan daarin verschillende formaten en bitrates hebben.
Mijn advies, zoek een leuke video converter op en hou je daarbij.
WP8 vraagt wel tijdens het kopieren vanaf je pc/laptop naar je telefoon als hij deze voor je moet converteren............dit met geweldige resultaten ( NIET echt dus ).

Auto SMS is gewoon aanwezig in de store......en nog gratis ook.
Autoreply zit er ook in, deze zit in je standaard telefoonapp bij de instellingen als "Antwoord via SMS".
Deze doet niets anders dan als je een gesprek mist, dat deze er een bericht eruit gooit.
Echt handig als je vanaf een vaste telefoon gebeld wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-03-2014 04:57 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Inmiddels heb ik ook een Lumia 1320 in bezit. Ik kom van de Samsung ATIV-S, dus ik heb al ervaring met Windows Phone.
Ik heb de gele versie aangeschaft bij eGlobal Central voor maar 245 Euro.
Vergeleken met de Samsung is hij (natuurlijk) veel groter, maar de prestaties zijn in het dagelijks gebruik ongeveer gelijk, ondanks dat de samsung een jaar geleden bijna 2x zo duur was.

Positieve punten:
- Formaat: heerlijk zo'n lel van een telefoon
- Bellen: fantastisch geluid en toch nog best vast te houden
- Vormgeving: typisch nokia, met gevoel voor detail uiterst fraai
- Ligt prima in de hand
- Gebruik van apps op het ding is geweldig. Waar ik veel zaken op de Samsung te klein vond en dus een tablet erbij pakte is dat nu niet meer nodig. Ook Office werkt prima.
Prestaties: voor 245 Euro bijzonder goed. Natuurlijk kan het beter, maar dan betaal je al gauw het dubbele
Je trekt de aandacht. Kan voor sommigen ook een negatief punt zijn. Neem in dat geval de zwarte ;)
Nokia software: je krijgt veel fraaie software gratis bij elke nokia, dus ook bij deze. Glimp vind ik heel handig, Here Drive enz.

Negatieve punten:
De camera is inderdaad matig. Alle waar naar zijn geld en voor dit geld zeur ik er niet over
Het meegeleverde oortje is echt volkomen waardeloos. Maar daarom heb ik een bijpassende, knalgele Nokia Coloud Boom WH-530 besteld!

Ik ben dus erg tevreden tot nu toe. sommige dingen zijn nog even wennen, je steekt hem niet zo makkelijk in je zak natuurlijk... Wat ik ook vreemd vond is dat het soms een tijdje duurt voordat hij zijn foto's op OneDrive heeft gezet. De Samsung deed dat meteen. Maar al met al dus een prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 19:22
Heb lang getwijfeld tussen de 1320 en de 1520 maar ben uiteindelijk toch voor de 1520 gegaan.
kost me 250€ meer dan een 1320 maar de 1520 krijgt mijn voorkeur omdat het scherm toch beter is evenals de batterijduur en de snelheid.
Daarnaast de 32GB internal en drive here + ondersteuning heeft mij toch doen besluiten voor de 1520 te gaan in plaats van de 1320.
de 1320 is wel een prachtig toestel zeker voor de aanschaf prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Naar wat ik lees uit de diverse reviews bij oa wpcentral is het scherm van de 1320 helderder en is de accuduur beter, mede door het verbruik van de "mindere" hardware.
Maar dat zal de tijd moeten leren en is voor iedere gebruiker toch weer anders.
De enige motivatie zou voor mij toch zijn de 20 Mp camera met bijbehorende software.
Desalnietemin is de 1520 een pracht toestel.
Ik denk en weet het haast wel zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Hoop alleen dat met de ophanden zijnde update van 8.1 de 6" toestellen niet vergeten worden.
Sommige dingen zien er nu nog een beetje "opgeblazen" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
IGC058 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:33:
Heb lang getwijfeld tussen de 1320 en de 1520 maar ben uiteindelijk toch voor de 1520 gegaan.
kost me 250€ meer dan een 1320 maar de 1520 krijgt mijn voorkeur omdat het scherm toch beter is evenals de batterijduur en de snelheid.
Daarnaast de 32GB internal en drive here + ondersteuning heeft mij toch doen besluiten voor de 1520 te gaan in plaats van de 1320.
de 1320 is wel een prachtig toestel zeker voor de aanschaf prijs!
De 1520 is beslist een prachtig toestel, maar ik vind zelf de 250 Euro extra teveel. Drive Here+ kost 15 Euro en een micro sd kaartje van 32 GB kost ook 20 Euro en doet veel, al kan je daar (nu nog) geen apps in installeren. Het scherm is op papier erg fraai, maar diverse testen zeggen dat in het gebruik dat van de 1320 niet minder is. Of dat echt zo is kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. De camera van de 1320 is zeker matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 09:03
Ik wilde gisteren Fifa 14 installeren. Helaas te weinig geheugen beschikbaar, dus heb ik veel apps weg moeten gooien (onder andere fifa 13). Nu heb ik ruim 2.5GB beschikbaar, terwijl de download 900MB bedraagt. Maar ik krijg steeds het bericht dan mijn opslaglimiet is bereikt dus dat ik de app niet kan installeren.
Echt enorm balen.. Enig idee hoe dit komt? (Ohja, uiteraard is Fifa 13 nu verdwenen uit de appstore dus kan nu geen van beide installeren)

Het is een mooie telefoon, maar het grootste minpunt is toch echt wel het tekort aan geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Een veelgemaakte misverstand is dat men denkt dat de downloadgrote de totale ruimte is die nodig is.
Maar dat is niet waar.
Het bestand wordt eerst gedownload..............zeg voor het gemak jou FIFA, dus 900 Mb
Zodra deze 900 Mb binnen is, moet deze ook nog eens geinstalleerd worden.
Dus de data wordt ook nog eens uit het pakket elders opgeslagen, dus er is meer ruimte nodig dan de beoogde 900 mb.

Reken dan maar gauw op het dubbele dus in dit geval 1800 mb.
Dan hebben bepaalde applicaties ook nog eens extra additionele software/data nodig wat nadien ook nog eens gedownload wordt.
Dus op die manier wordt een pakketje van een schammele 900 Mb al gauw het veelvoudige daarvan.

Dat is één.

Met WP8 is het op dit moment niet mogelijk om bepaalde restbestanden e.d te verwijderen.
Vaak wordt deze weergegeven als "overige" in het overzicht.
Maar er zijn wel apps voor te vinden die deze ballast wel min of meer kunnen verwijderen.
Zoek maar eens in de store naar de diverse schoonmaak tooltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:17

EektheMan

DPC

RoJan schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:38:
[...]

De 1520 is beslist een prachtig toestel, maar ik vind zelf de 250 Euro extra teveel. Drive Here+ kost 15 Euro en een micro sd kaartje van 32 GB kost ook 20 Euro en doet veel, al kan je daar (nu nog) geen apps in installeren. Het scherm is op papier erg fraai, maar diverse testen zeggen dat in het gebruik dat van de 1320 niet minder is. Of dat echt zo is kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. De camera van de 1320 is zeker matig.
Ik zit ook nog te twijfelen tussen de 1520 en de 1320. Het is voor mijn schoonouders die door hun leeftijd een verminderd zicht hebben. En de vader heeft grote klauwen dus die grote WP tiles zijn dan een stuk gemakkelijker te bedienen dan de kleine iOS of Android icons.

Bij mij kost de 1320 168 Euro en de 1520 331 Euro. Een flink verschil en vandaar dat ik neig naar de 1320. Want ik denk dat deze oude mensen vooral een groot scherp scherm nodig hebben en enkele behulpzame apps als Here Drive, Nokia Pocket Magnifier en Reading Lens. Verder gebruiken ze de standaard social apps als Facebook, Skype en LINE etc.

Mijn twijfels zitten bij het scherm en bij Nokia Here. Is het scherm van de 1320 scherp genoeg voor mijn schoonouders of moet ik dan toch echt naar de 1520 kijken?
Als ik de 1320 koop, dan doe ik dat in een ander land dan waar mijn schoonouders wonen. Hoe zit het dan met Nokia Drive? Krijg ik dan gratis een setje van 3 landen die niet bruikbaar zijn? Of zal de Nokia de gratis landen pakken gebaseerd op de SIM kaart? (en kan ik Nokia Here zelfs hiermee bedriegen en telkens SIMS plaatsen van een land waarvan ik de Here kaart wil gebruiken. Of is dat 1 malig).

Alvast dank voor de replieken.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
EektheMan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:28:
[...]

Mijn twijfels zitten bij het scherm en bij Nokia Here. Is het scherm van de 1320 scherp genoeg voor mijn schoonouders of moet ik dan toch echt naar de 1520 kijken?
Als ik de 1320 koop, dan doe ik dat in een ander land dan waar mijn schoonouders wonen. Hoe zit het dan met Nokia Drive? Krijg ik dan gratis een setje van 3 landen die niet bruikbaar zijn? Of zal de Nokia de gratis landen pakken gebaseerd op de SIM kaart? (en kan ik Nokia Here zelfs hiermee bedriegen en telkens SIMS plaatsen van een land waarvan ik de Here kaart wil gebruiken. Of is dat 1 malig).

Alvast dank voor de replieken.
Het scherm van de 1320 is perfect scherp. Binnenkort krijgt de 1320 net als alle Windowss Phones standaard Here Drive +, dus maakt het land niet meer uit. Ik heb trouwens zelf de 1320 uit Duitsland (en eigenlijk uit HongKong), maar heb gewoon de kaarten van de Benelux, gebaseerd op het land van gebruik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

RoJan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:47:
[...]

Het scherm van de 1320 is perfect scherp. Binnenkort krijgt de 1320 net als alle Windowss Phones standaard Here Drive +, dus maakt het land niet meer uit. Ik heb trouwens zelf de 1320 uit Duitsland (en eigenlijk uit HongKong), maar heb gewoon de kaarten van de Benelux, gebaseerd op het land van gebruik denk ik.
Top!
Waarschijnlijk reageert de telefoon dus op de SIM van de eerste installatie? Maar als het straks uitgebreid wordt naar Here+ dan hoef ik me dus nergens zorgen over te maken. De keus is gemaakt dan. Ik de telefoon dus gerust hier kopen en er alvast mee spelen/instellen. Voor het prijsverschil met de 1520 kan ik zelfs 2 maal een 1320 aanschaffen. Jammer dat de goede RT tablets slecht verkrijgbaar zijn. Of een leuk Nokia pakket tablet + Phone.

Hartelijk dank!

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ter aanvulling, heb zelf ook problemen met de macrovisie van mijn ogen en draag daarbij dus externe lenzen.
Maw een leesbril.
Dan is de 6" toestellen van Nokia een zeer goede keuze.
Ondanks dat het scherm van de 1320 wat mindere specs heeft, heb ik vaak gelezen dat deze toch helderder is dan de 1520.

Ik weet niet waar je de 1520 voor 331 euro kan krijgen, maar anders zou je kunnen overwegen om een partij op te kopen en die voor een meerprijs te verhandelen op marktplaats.
Dan hou je zat over om je schoonouders iets leuks te geven.

De camera is bij de 1320 wel minder, net als de cpu ed maar dat laatste merk je met normaal gebruik weinig van.
Maar als fotograferen niet je ding is dan maakt dat ook niets uit.

Over de navigatiepakket hoef je geen zorgen te maken, dat is dik in orde en wordt straks nog beter.
En als bijkomend voordeel is dat je voor een groot gedeelte je Navigatiesoftware via je laptop/pc mooi kan instellen ( denk aan favorieten e.d. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Dat is goed om te weten. De oudjes hebben meer last van staar. Ik denk dat dat een iets ander probleem is dan een leesbril?

Helderheid is denk ik met staar erg belangrijk. Goed om te weten.

Ik woon niet in NL dus Marktplaats is niet echt iets voor me. En de prijs krijg ik via mijn werk, dwz btw korting. Een handeltje starten is vast niet de bedoeling Maar thanks,

Foto's nemen doen ze, maar is van secundair belang. Dus idd de 1320 is voldoende.

Navigatiesoftware instelen via de laptop?! Erg handig! Is nog een reden om voor WP te kiezen. Dan zitten ze binnen 1 ecosysteem en hoeven ze niet te veel te leren of verschillende accounts (iOS, Android, WP) te hebben om hun apps te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik kwam er ook per ongeluk achter
maar kijk maar eens op http://here.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Amadeus1966 schreef op zondag 06 april 2014 @ 04:04:
Ik kwam er ook per ongeluk achter
maar kijk maar eens op http://here.com/
Heel handig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet zeggen het ziet er aardig uit met die 8.1 update

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm179/groetjes-uit-groningen/wp_ss_20140417_0001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

RoJan schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:38:
[...]
...en een micro sd kaartje van 32 GB kost ook 20 Euro en doet veel, al kan je daar (nu nog) geen apps in installeren...
Ik kwam hierover het volgende tegen:
Minimum speed levels required to support the app installation movement to SD card is above Class 6 SDHC card Class 10 SDHC. No support for Class 4 SDHC cards or below. Windows Phone will automatically detect the inserted SD card and if the SD card speed does not support the minimum requirements, the app movement form phone to SD card option gets deactivated.
Nu ben ik niet bekend met smartphones zoals al eerder gemeld, maar zoals ik het lees heb je dus een => class 6 SDHC kaartje nodig wil je apps op de SD zetten. Heb ik dat goed begrepen?

In dat geval heb ik er goed aan gedaan niet een bundeltje te kopen met voor 25,- een class4 32GB kaartje bij de telefoon voor 260,-. Volgens mij proberen ze aan de extra's te verdienen en de phablet zo goedkoop mogelijk weg te zetten... koop ik er liever voor hetzelfde geld een class 10 voor :)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ze hebben ingezet op class 6 om een zekere waarborg te stellen.
Het heeft natuurlijk te maken met de schrijf en leessnelheid van een dergelijke kaart.
Ik gebruik zelf op dit moment een jawel class 4 van Kingston ( 16 Gb ) en heb nog geen nadelen ondervonden.
Daarin tegen zijn die kaartjes ook niet zo heel duur meer

Heb het toestel nu een paar maanden en bevalt mij meer dan prima.
Nu met 8.1 erop is hij alleen maar beter geworden, beter in het woord van gebruikers gemak.
Ik gebruik mijn tablet in ieder geval stukken minder dan voorheen.

Ik wilde eigenlijk een rode of een gele, maar helaas is deze rood meer oranje dan rood.
Nu heb ik een zwarte, dus als er iemand is die graag een zwarte cover wil, ik wil hem wel ruilen tegen een gele ;-) moet hij natuurlijk wel onbeschadigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik heb een gele, maar ik houd hem lekker zelf, sorry! :)
Ik heb losse originele covers wel op ebay gezien voor 21 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Had ze ook al wel gezien,
maar dan heb ik weer ééntje werkloos in de la liggen.
En als ik er zo even met ruilen iemand er blij mee kan maken is het leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Zo, bestellingen zijn de deur uit, alles bij elkaar net boven de €300,-. (phone + 32GB SD + Krusell FlipCover Malmo).
Black, dus sorry Amadeus1966, geen oranje voor je te ruil ;) Die is momenteel ook nog €25,- duurder, volgens mij bestellen ze gewoon covers ervoor, slopen ze de zwarte eraf en plakken die oranje er omheen ofzo... Los zijn ze haast nog goedkoper...
Nu in de wacht en kijken of het mij gaat bevallen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Freakertje op 03-06-2014 23:37 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Freakertje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:34:
Black, dus sorry Amadeus1966, geen oranje voor je te ruil ;)
hm als dit Facebook was had ik je ontvriend :-)

Weet het haast wel zeker dat het toestel je gaat bevallen.
De eerste paar keren ziet en voelt hij groot aan.
Maar daar wen je heel gauw aan.

Ik heb zelf ook zo'n flipcover, dat maakt het toestel nog groter dan dat hij is.
Ik gebruik die flipflopgeval dan ook wanneer ik op klus ga.
Als dit je eerste windowstoestel is, speel dan even met wp8 voordat je ( als je dat gaat doen )
hem update naar 8.1.
Dan merk je namelijk eerder of er iets vreemds aan de hand is.

Bij mij is het goed gegaan, maar heb links en rechts al wel geluiden gehoord dat het eea niet goed verliep.
Een ramp hoeft het niet te zijn, je kan immers altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Freakertje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:34:
Nu in de wacht en kijken of het mij gaat bevallen :)
Heerlijk toestel, zeker voor die prijs. Natuurlijk is een 1520 beter, maar ik zie het er niet aan af. De 1320 werkt soepel en doet alles prima. Ok, de camera is minder, maar voor FB kiekjes nog altijd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Die update is prima gegaan, ik las je post wat te laat, maar ik merk geen verschillen tussen het spelen ervoor en erna.

Op dit moment ben ik duidelijk nog aan het wennen. Het voelt als een kleine laptop, maar dan met minder controle erop, ik heb vaak geen idee wat er op de achtergrond gebeurd terwijl ik dat op de laptop altijd wel heb. Duidelijk voorbeeld is de tegel Personen. Deze lijkt mijn windowsaccount en facebookaccount aan elkaar te koppelen, zonder dat ik nu begrijp wat er echt op de achtergrond gebeurd.
Here drive vraagt om een simkaart, Here maps niet. Waarom? (ik heb de simkaart nog niet geplaatst, maak het beltegoed op en dan stap ik over naar een andere provider).
En zo nog wel meer apps die ik nog niet begrijp zoals whatsapp, ik dacht altijd dat die op telefoonnummers werkten, maar alle hotmailcontacten staan erin. Als ik daar mensen verwijder, vliegen ze dan ook uit mijn hotmail account?
En hoe kan het dat de fototile een foto laat zien die ik alweer verwijderd had (en ook niet op de telefoon terug te vinden is)? :S

Kortom, nog een hoop te leren en wennen, voordat ik een goede mening kan vormen wat ik ervan vind. Wel bekruipt mij het gevoel van 'is dit nu alles, waar maakt iedereen zich zo druk over'? Maar omdat het gelijk een goede kans is te wennen aan de tiles, zal ik daar maar niet in blijven hangen :)

Wel een bevinding waar ik wellicht nog spijt van ga krijgen: heel veel apps zijn naar wat ik nu zie gericht op android en ios. Voor de Windows Phones zijn regelmatig de apps niet beschikbaar. Voorbeelden zijn PaiQ en Tinder (dating, welke ik o.a. de telefoon voor kocht om bereikbaarder te zijn), MKB brandstofapp en zo nog wel een paar. Ik hoop dat ze nog een keer beschikbaar komen.
Mochten mensen nog tips hebben van die app moet je hebben, dan hoor ik dat ook graag. Of tips om toch middels een emulator o.i.d. de android apps op de windows phone te krijgen :P

Wat mij net ook opviel: het is veel moeilijker om controle over je privacy te houden. Ik heb geen idee wat er nu allemaal gekoppeld is en wat er over mj wordt bijgehouden, terwijl dat op de laptop veel duidelijker is. Het zal wel gebruiksvriendelijker zijn, maar zeker (nog) niet inzichtelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Freakertje op 07-06-2014 12:54 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ach, een laptop aan je oor is ook zo wat ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik zal proberen het eea in jip en jannekes proberen te verduidelijken.

Als eerste in de achtergrond draaiende programma's
Deze zijn weer te vinden in, instellingen/batterijbesparing
veeg hierin naar rechts dan zie je een lijst met apps staan.
tik ( als voorbeeld ) op een willekeurige app, en zie daar de opties om een dergelijke app toestemming te geven om wel of niet in de achtergrond te mogen werken.

Here drive/maps, waarom de ene wel vraagt om een sim en de andere niet is mij ook volkomen onduidelijk.
Ik gebruik in principe alleen Here Drive.

Nu je contacten.
Deze worden gesynct vanuit diverse accounts.
Deze kun je beheren door te gaan naar settings/email&accounts
loop hier alle accounts na en kijk kritisch na wat je gesynchroniseerd wil hebben.
Ik heb voor mij zelf voor alle accounts alleen de mail gesynct.
Behalve van mijn hoofdaccount, dit is het account waar ik al mijn contacten beheer.
Voor mijn Facebook heb ik dus ook een appart account aangemaakt en ook hier zijn de contacten dus niet gesynchroniseerd.
Is ook niet nodig want die contacten kan ik via facebook zelf benaderen.
Als je alles mooi gescheiden hebt en goed hebt ingesteld dan zal je zien dat dit mooi opschoont qua contacten.
Contacten bijhouden doe ik dus ook alleen maar vanuit één account.
Zo heb ik al mijn Accounts ook gekoppeld op mijn toestel, dat vind ik prettiger dan al die losse tegels op mijn homescreen.

Voor de verwijderde afbeeldingen in je contacten ( maar je zal ze ook aantreffen in je favoriete afbeeldingen in je fotogalerij ), ik noem ze zelf spook afbeeldingen, ze zijn verwijderd maar blijven stug terugkomen.
Deze afbeeldingen zijn inderdaad verwijderd, maar de thumbnails ( een miniatuurweergave ) van dergelijke afbeeldingen worden ergens in de secure storage opgeslagen als een soort van cashe, dat is een gedeelte waar je voor als nog niet bij kunt komen.
Deze afbeeldingen verdwijnen op ten duur vanzelf als ze worden overschreven, er zijn schoonmaak tooltjes in de store maar geen van hun werken afdoende, simpelweg omdat ze niet in de secure storage kunnen komen.

Voor wat de apps betreft, tja het grootste verdienen voor diverse ontwikkelaars is toch waar het meest verkocht wordt..........dus Droid of Ios.
Maar je merkt langzamerhand wel een verschuiving.
Je zal altijd apps tegenkomen ( of juist niet ) die domweg niet aanwezig zijn of anders werken.
Whatsapp is op WP een compleet andere app dan op Droid of op IOS, simpelweg omdat ze specifiek voor de diverse platformen zijn geschreven, dus is de code anders, ze werken nagenoeg hetzelfde en hier en daar zijn er best overeenkomsten maar ook weer verschillen.........in de volksmond zijn het dezelfde apps, maar kritisch bekeken niet.
Datingapps heb ik geen ervaring mee, ging vroeger zelf fysiek op jacht daar had ik geen technologie voor nodig.
Mocht ik onverhoops toch alleen komen te staan, ach dan zoek ik wel op tweedehands.nl ;-)

Een emulator voor Apk bestanden zal je de eerstkomende tijd echt niet aantreffen, ten eerste MS wil dit niet ( al is er links en rechts wel over gespeculeerd ) ten tweede vergt het vooralsnog te veel systeembronnen.......kijk maar als voorbeeld naar bluestacks op je laptop ( bluestacks is een androidsimulator voor op een pc/laptop ), het draait, maar daar is het ook mee gezegd.

Controle over je privacy?
Dat is een goeie, privacy en een smartphone dat gaat niet echt samen.
Immers je weet nooit wie wat waar en wanneer er iemand of iets met je data aan de haal gaat.
Dat gaat verder dan alleen je telefoon en je mail...........alles gaat ten alle tijde via je provider.
Daarnaast hoop je maar dat alle andere waar je geregistreerd bent maar discreet met je gegevens omgaan.
Nog maar te zwijgen over alle samenzwering theorieën over de Chinezen, Russen, Amerikanen en Friezen.
Gewoon gezond verstand gebruiken.

Tips voor apps?
Ligt een beetje aan je interesse.
Voor mezelf heb ik weinig apps nodig.
Naast "Whatsapp" heb ik de nieuwe app van MS "Bestanden"
"GeoPhoto", "Dropbox", "Onedrive", "Metrotube", "Tweakers", "Nu Tech", "Facebook" en het oud bollige "Wordfeud**" en natuurlijk Angrybirds Go en ik kan je ook de Windows Phone central app adviseren.
En heb ik voor me zelf nog een eigen App, deze had ik al op Android en die heb ik door iemand speciaal voor WP laten herschrijven.
Het enige spelletje wat ik wel mis op WP is Carmageddon.

Waarom de twee ** bij Wordfeud, dat is omdat de gene in de store niet echt werkt en heb daarvoor dus een gehactiveerde versie van het net af gegraaid.
Ik mag in totaal twee aps buiten de store om sideloaden op mijn gratis developers account.
En daar maak ik dus dankbaar gebruik van ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-06-2014 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Held die je bent! :) Je hebt aardig wat achtergrond inzichten verstrekt op een luchtige manier :)

Ondertussen wat meer in gebruik gehad, dus ook wat meer ervaring.
Ik merk dat de phablet net iets te groot is om prettig in de broekzak te hebben, vooral tijdens het fietsen. Maar het hangt ook erg van de broek af, die ik vandaag aan heb voel ik hem totaal niet, de gemiddelde spijkerbroek wel. Naar kantoor zit die altijd in de binnenzak van de colbert, daar zit die prima.
Onderdeel draaggemak, ik geef het een zesje. Over het algemeen stoort het niet (teveel) en het went, maar soms het die dus vervelend groot.

Accu. De eerste dagen met intensief gebruik na 48 uur wel leeggetrokken. Echter gisterochtend van de lading gehaald, gedurende de dagen nu en dan even facebook checken, vanavond wat intesiever gebruikt met een wijkoverleg als documentviewer en nu staat dat ding nog steeds op 65% accu :)
Voor een phablet denk ik wel een zeer goede prestatie en dus belonen met een 8.

Met gebruik begin ik mijn draai te vinden. Vooral als documentreader zie ik nut, maar snel switchen tussen meerdere documenten lijkt niet te kunnen. .PDF wordt niet standaard ondersteund :( Maar daar heb ik zojuist de PDF Reader app van MicroSoft voor gevonden :)
Voor korte notities prima, voor meer dan een paar regels kun je toch beter pen/papier of laptop pakken.
De integratie van Office is hier wel een prima ding dat lekker werkt. Verder moet ik de handigheidjes nog in de vingers krijgen.

Een leuke app die ik heb gevonden is 'NaviComputer' met echt heel gedetailleerde kaarten, denk aan alle huisnummers vermeld, een hikemap met bezienswaardigheden en een map met nutige plekken als winkels, bushokjes etc. Hij vreet wel MB's weg, dat is het nadeel, maar volgens mij kun je kaarten van tevoren dowloaden (heb er nog te weinig mee gespeelt om het helemaal helder te hebben).
En Tweakers natuurlijk :P

Ik begin langzaamaan dus positiever te worden, hoewel ik nog steeds puzzel met de privacy en de contacten, ondanks de hulp van amadeus ;) Daar moet ik gewoon even rustig voor kunnen zitten en de tijd nemen.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ja het is idd wel even wennen om iets groots in de broek te hebben ( dan bedoel ik wel de telefoon ).
Werd er wel eens pijnlijk aan herinnerd als ik weer eens te enthousiast achter het stuur dook.
Voor wat de navi betreft hou ik het liever bij apps die offline de kaarten kunnen beheren zodat ik niet afhankelijk ben van het net, is met prepaid wel zo handig.
Tot zover is dit Copilot en Here, de eerstgenoemde vind ik zeker op Android een absolute topper en vind deze zelfs beter dan de TomTom voor Android.
Maar voor op de Windows platform vind ik Here kop en schouders er bovenuit steken.
Al had ik wel gaarne een optie gezien waarmee er rekening mee wordt gehouden als je een ietwat grotere auto hebt qua gewicht en maten ( heb al een mail erachteraan gestuurd, maar ja antwoordt krijgen is natuurlijk een tweede ).

Voor notities opnemen, tja de ouderwetse pen en papier is nog steeds niet verslagen.
Heb het wel eens geprobeerd op mijn vrouw haar Note, deze toestellen hebben daarvoor een speciale stylus en dito scherm, maar nee ook dit blijft nog steeds stumperen.
Grote lappen tekst schrijven doe ik dus ook het liefst vanaf mijn oude vertrouwde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Als ik Fifa speel heb ik regelmatig dat mijn telefoon flink warm wordt. Dat is op zich het probleem niet, maar als ik het een tijdje gespeeld heb reageert mijn scherm, voornamelijk linksonder bij de 'bestuurknop' minder goed en pakt hij mijn vinger niet meer goed. Beetje jammer, want er is al regelmatig een goal door verpest.
Komt dit door de warmte? Of toch door vettigheid van de vinger ofzo? Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Freakertje schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:43:
En hoe kan het dat de fototile een foto laat zien die ik alweer verwijderd had (en ook niet op de telefoon terug te vinden is)? :S

Voorbeelden zijn PaiQ en Tinder (dating, welke ik o.a. de telefoon voor kocht om bereikbaarder te zijn), MKB brandstofapp en zo nog wel een paar. Ik hoop dat ze nog een keer beschikbaar komen.
Mochten mensen nog tips hebben van die app moet je hebben, dan hoor ik dat ook graag. Of tips om toch middels een emulator o.i.d. de android apps op de windows phone te krijgen :P
Staat die foto ook niet meer op je OneDrive?

Tinder wordt ondersteund door de app 6tin. Zo zijn er nog wel meer alternatieve apps die missende bekende apps vervangen.

PaiQ kan ik niet vinden onder WP, maar ook niet op mijn Android tablet.

Qua woordspelletjes vind ik Wordament en Snap Attack wel erg leuk. Handige browser is 'UC Browser', werkt ook met tiles wat de bediening wat sneller maakt dan de standaard IE explorer. Bing Translator, Allerlei Nokia Apps, zoals Nokia Refocus.
Office Lens voor op school, werk of gewoon presentaties (foto's schuin genomen van bv een document kunnen achteraf recht gezet worden zodat je het document kunt lezen. Werkt erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
T-!-M schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:42:
Als ik Fifa speel heb ik regelmatig dat mijn telefoon flink warm wordt. Dat is op zich het probleem niet, maar als ik het een tijdje gespeeld heb reageert mijn scherm, voornamelijk linksonder bij de 'bestuurknop' minder goed en pakt hij mijn vinger niet meer goed. Beetje jammer, want er is al regelmatig een goal door verpest.
Komt dit door de warmte? Of toch door vettigheid van de vinger ofzo? Herkennen jullie dit?
Dat het toestel snel opwarmt met een "zwaar" spel klopt.
Dat probleem zit bovenin nabij de camera, omdat daar de cpu zit.
Dat het scherm daardoor minder reageert aan de onderzijde bevreemd mij.
Draai je op 8 of 8.1?
8.1 geeft nog wel eens vreemde kuren, maar dat zal weldra afgelopen zijn met de uitrol van de definitieve versie.
Dus even geduld.
Maar helaas ( of gelukkig ) herken ik dit iig niet bij mijn toestel, zowel niet op 8 als wel 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Sinds begin deze week ook de trotse eigenar van de 1320.

Android heb ik wel gezien na de jaren en dus is mijn ascend mate de la in gegaan.

wat me tot nu toe het meeste stoort:

1. Toetsenbord is onhandig ingedeeld (iemand een ander toetsenbordje?)
2. Die url bal die onderin zit bij IE
3. Geen dropbox :-( geen Google drive

verder is het een toppertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Toetsenbord nope, kwestie van wennen, maar voorlopig zal er geen alternatief te vinden zijn in de store.
Url balk onderin, tja inderdaad dat verdient geen schoonheidsprijs.
Het alternatief is om je telefoon om te draaien, maar dat bevorderd niet echt de leesbaarheid.
Geen dropbox?
Ik heb wel dropbox, maar als je bedoeld de verdere integratie van dropbox in het systeem nee die is er niet.
Ik heb wel geen Gdrive maar denk dat dat wel hetzelfde zal zijn.
Alles is geijkt op Onedrive, maar als je daar eenmaal aan gewend bent dan valt het allemaal best wel mee.

Heb dit toestel nu al een leuk tijdje, en ja er valt weinig over aan te merken.
het enige wat ik jammer vind is dat er weinig variatie te vinden is voor wat batterijcovers betreft.
Het is of Zwart of Wit, Geel of Oranje............
Ik had toch voor een meer variabele kleurenschema gekozen, dus naast wat ze nu hebben, Groen ( zoals de nieuwe 1520 ) Rood en of Blauw
Ik heb zelf een zwarte, dus zoek ik een gewillig slachtoffer die deze wel wil ruilen tegen een Gele of Oranje cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@Amadeus1966

Als ik in de store naar dropbox zoek dan vindt hij nix. Zoek ik via google wat verder dan kom ik uiteindelijk uit via via weer in de store en daar staat dat dropbox niet ondersteunt wordt door mijn device :-?

Ondrive werk in principe precies hetzelfde als Google drive. Maar bij Gdrive staan al mn spullen en daar heb ik een abbootje lopen.

Had ook al op ebay lopen neuzen voor die back covers en daar komen ze ook niet verder als de standaard 4
een gele of oranje kost daar maar een paar euro: http://www.ebay.com/sch/i...a+1320+battery+back&rt=nc

Heb je er verder geen bescherming omheen zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

-BaJo- schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:43:

3. Geen dropbox :-( geen Google drive

verder is het een toppertje
Zoek eens in de store op Cloudsix? Top app van Rudy Huyn, misschien is dit enigszins wat je zoek?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
-BaJo- schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:57:
@Amadeus1966

Als ik in de store naar dropbox zoek dan vindt hij nix. Zoek ik via google wat verder dan kom ik uiteindelijk uit via via weer in de store en daar staat dat dropbox niet ondersteunt wordt door mijn device :-?

Ondrive werk in principe precies hetzelfde als Google drive. Maar bij Gdrive staan al mn spullen en daar heb ik een abbootje lopen.

Had ook al op ebay lopen neuzen voor die back covers en daar komen ze ook niet verder als de standaard 4
een gele of oranje kost daar maar een paar euro: http://www.ebay.com/sch/i...a+1320+battery+back&rt=nc

Heb je er verder geen bescherming omheen zitten dan?
Hm lekker, ik zie net dat de dropbox app teruggetrokken is uit de store
http://www.windowsphone.c...-9f53e5e04e41?signin=true
Jammer.

Ik gebruik wel bescherming, heb zo'n gigaflipcover.
Maar die gebruik ik alleen als ik van huis ga.
Bij huis heb ik hem gewoon los
Ik had ze al wel gezien op Ebay, maar dan heb ik er weer ééntje werkloos in de kast liggen.
Hetzelfde als met mijn 520 en dat vind ik gewoon zonde.
Als ik er iemand mee gelukkig kan maken door te ruilen zijn er twee blij en anders maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
-BaJo- schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:57:
@Amadeus1966
Je krijgt nu wel 15 GB gratis bij OneDrive. Verder zijn ze momenteel goedkoper dan Google met meer MBs. Misschien een moment om over te stappen? Op je PC kan je alles zo overzetten. :Y

Verder is dit ook wel een hele zinvolle tip:
dreameater schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:08:
Zoek eens in de store op Cloudsix? Top app van Rudy Huyn, misschien is dit enigszins wat je zoek?
Hier dus.

[ Voor 30% gewijzigd door RoJan op 29-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Amadeus1966 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 02:05:
[...]

Dat het toestel snel opwarmt met een "zwaar" spel klopt.
Dat probleem zit bovenin nabij de camera, omdat daar de cpu zit.
Dat het scherm daardoor minder reageert aan de onderzijde bevreemd mij.
Draai je op 8 of 8.1?
8.1 geeft nog wel eens vreemde kuren, maar dat zal weldra afgelopen zijn met de uitrol van de definitieve versie.
Dus even geduld.
Maar helaas ( of gelukkig ) herken ik dit iig niet bij mijn toestel, zowel niet op 8 als wel 8.1
Het was bij zowel 8 als 801, daar ligt het niet aan denk ik. Ik vermoed dat het een combinatie met de warmte en vettigheid van mijn vingers is.
dreameater schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:08:
[...]

Ik gebruik zelf Boxshot, werkt prima. Geen integratie zoals Onedrive, maar is dat andersom bij Android wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
T-!-M schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:07:
[...]

Het was bij zowel 8 als 801, daar ligt het niet aan denk ik. Ik vermoed dat het een combinatie met de warmte en vettigheid van mijn vingers is.
Gebruik je toevallig een screenprotector?
Had eens gelezen ( ik geloof op WP central ) dat de Lumia's wel eens gek reageren op dergelijk protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:32:

Dit is hun conclusie: Ze zijn positief over het toestel, maar er zijn toestellen met een beter prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat zijn geen WP's

'The Nokia Lumia 1320 will certainly find its place under the phablet sun but it seems at this point a number of droids can offer more for less.'
Maar nu is die nog maar € 230, lijkt me prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vandaag de 1320 besteld icm een abonnement. Word mijn eerste WP telefoon dus ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het is een investering waar je geen spijt van krijgt.
Komende van een ander platform is het natuurlijk eerst wel wennen.
Ik heb hem nu al zeker een paar maanden en bevalt nog steeds.
Moet er wel even bij zeggen dat de kreet phablet geen pas heeft bij dit toestel.
Het is gewoon een telefoon, ietsjes groter dan de doorsnee maar nog steeds een telefoon.
Daarmee wil ik zeggen dat als je de ( als voorbeeld ) de Note telefoons van Samsung neemt, deze specifiek wat ingebouwde features heeft zoals bijvoorbeeld handschrift herkenning om snel notities te maken e.d. gewoon bepaalde toepassingen die passen bij een groter scherm.
Dit ontbreekt helaas wel bij de WP toestellen.
Internetwerken ( browsen ) fora afstruinen e.d. gaat meer dan prima met dit ding.
Ik heb tot de dag van vandaag er nog geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kom van een 1520, toen 930, en nu de 1320. Dit toestel heeft ternauwernood mijn vertrouwen in Nokia gered.
mijn 1520 begon witte vlekken in het scherm te krijgen na verloop van tijd, daarnaast ergerde ik me groen en geel aan de swipes die de hele tijd als taps werden herkent (constant ongewenst klikken op dingen).
De 930 toont bij lage helderheid alle grijstinten als paarstinten, daarnaast vervagen alle letters bij het scrollen (meerdere toestellen gehad).
Fantastische telefoons, maar onbegrijpelijke gebreken. Beide in het scherm, waar je toch de hele tijd naar kijkt. Godzijdank geen enkel gebrek op mijn 1320 te vinden, anders was het misschien wel einde Nokia voor mij geweest.
Maar ik ben zeer tevreden over mijn toestel, dat overigens de helft zo duur is als de vorige twee. Geweldige aanschaf!

[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 31-07-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb sinds kort een dergelijke "vlek" onderin.
Je ziet hem niet, alleen als er een witte afbeelding of app getoond wordt zie je een vlekje.
Als ik erop tik dan kleurt hij even donker op die plek.
Het is verder absoluut niet storend.....en het is alleen maar bij wit,
met alle overige zie je dit verschijnsel niet.
Maar ik ga of wil er binnekort wel even naar verstaan.

Ik zag net bij Nokia service dat indien hij onder garantie valt gratis gehaald en gebracht wordt.
Gelijk maar even regelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-07-2014 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Is er al iemand zonder Developer account die 8.1 binnen heeft?

ik zie op de Nokia site een hoop 1320 versies waarbij hij al vrijgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Amadeus1966 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 01:18:
Het is een investering waar je geen spijt van krijgt.
Komende van een ander platform is het natuurlijk eerst wel wennen.
Ik heb hem nu al zeker een paar maanden en bevalt nog steeds.
Moet er wel even bij zeggen dat de kreet phablet geen pas heeft bij dit toestel.
Het is gewoon een telefoon, ietsjes groter dan de doorsnee maar nog steeds een telefoon.
Daarmee wil ik zeggen dat als je de ( als voorbeeld ) de Note telefoons van Samsung neemt, deze specifiek wat ingebouwde features heeft zoals bijvoorbeeld handschrift herkenning om snel notities te maken e.d. gewoon bepaalde toepassingen die passen bij een groter scherm.
Dit ontbreekt helaas wel bij de WP toestellen.
Internetwerken ( browsen ) fora afstruinen e.d. gaat meer dan prima met dit ding.
Ik heb tot de dag van vandaag er nog geen spijt van gehad.
Bedankt voor je reactie :)

Het zal ongetwijfeld even wennen zijn, ik kom van Android en van een 4 inch toestel. Maar heb heel wat reviews en video's bekeken en vind WP er strak en goed uitzien. Daarnaast heeft een vriend van me ook een Lumia en die is erg tevreden met WP. Mijn ervaringen met Android zijn niet zo goed, alhoewel dat misschien door de uitgave van Sony komt, want andere mensen hebben daar geen last van, maar goed.

Ik twijfelde nog tussen de 925 en deze 1320, beide zouden mij hetzelfde kosten met abonnement. De 925 heeft natuurlijk een goede camera, iets dat ik erg leuk vind, maar toen ik camera samples van de 1320 bekeek vond ik die er best goed uitzien (mits de omgeving goed verlicht was), en leken zelfs beter dan die van mijn Xperia P met een 8mp camera. Nadeel van de 925 was 16GB intern en niet uitbreidbaar geheugen... en aangezien ik veel muziek op mijn telefoon zet, had dat niet mijn voorkeur. En natuurlijk het feit dat ik 4 inch aardig klein aan het worden vind en ik echt groter wilde. Het verschil tussen 4 en 4,5 inch is niet echt groot.

Tot slot ook de accu, mijn Xperia laad ik 2x per dag op (serieus) zonder dat ik het veel gebruik. Screen-on-time is 1,5 uur (!) en dan gebruik ik het alleen om WhatsApp en Telegram te bekijken... dingen als gamen etc is niet meer mogelijk aangezien de batterij nu al draint waar je bijstaat. Laat staan als ik intensieve dingen ga doen :') Dus deze 2jaar wil ik het goed aanpakken, en die reusachtige accu in de 1320 klinkt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
-BaJo- schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:19:
Is er al iemand zonder Developer account die 8.1 binnen heeft?

ik zie op de Nokia site een hoop 1320 versies waarbij hij al vrijgegeven is.
Yep, via een omweg.
Heb een hindi rom geinstalleerd en vandaaruit naar wp8.1 cyan.
Hetzelfde gedaan met mijn 520 alleen dan met de franse orangerom.

@The Inquisitor;
Qua accuduur zal je nu dan wel meer dan genoeg hebben.
Ik doe er gemakkelijk twee tot drie dagen mee, moet er dan wel bij zeggen dat hij wel vaak even aan de laptop hangt om wat heen en weer te slepen dus dan laad hij weer bij.
Maar zonder dat red ik het ook wel.
Ik ben niet zo'n spelletjes mens en dat laatste druk behoorlijk op de batterij.

[ Voor 31% gewijzigd door Amadeus1966 op 31-07-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vanmiddag rond 14:00 netjes UPC aan de deur om mijn toestel op te halen.
Tot zover gaat het nog goed.
Tje het is wel weer behelpen met mijn 520 en zijn 4" scherm.
Toestelletje is absoluut niets mis mee............maaaar hij is zo klein :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heeft iemand een idee hoe snel de cardreader in de 1320 is? Met andere woorden: tot welke snelheid heeft het nut om een microSD te kopen totdat het geen nut meer heeft?

Ik heb het niet kunnen vinden op internet of in dit topic, wel een van de 1520 waarbij iemand een benchmark deed en op iets meer dan 30mb/s uitkwam. Zou dit betekenen dat de max read/write op de Lumia rond de 30mb/s ligt en het dus geen nut heeft om snellere kaartjes te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Class 10 wordt geadviseerd
Ik heb zelf een Class 6 en ondervindt geen hinder bij normaal gebruik.
Het enige wat ik geconstateerd heb is dat "zware" aplicaties zoals bepaalde spellen langer laden en soms zelfs stotteren........
Mijn advies is om dergelijke zware dingen gewoon op het interne te houden.

http://nokiaviews.com/win...class-10-recommended.html

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 01-08-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is het minimale inderdaad, ik ga sowieso een class 10/UHS1 kaartje kopen. Maar wat is de maximale snelheid die behaald wordt op de telefoon? Heeft het nut om wat meer euro's neer te leggen voor een kaart van 45 mb/s of zelfs 75 mb/s, of merk je geen verschil tussen die kaarten en 20~30 mb/s (bijv omdat de telefoon nooit een hogere readsnelheid haalt dan 35mb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Geen idee, heb ook al even gekeken en gezocht maar idd de exacte specs zijn niet te vinden.
Ik zou dan voor het snelste gaan, immers dan ligt de beperking bij het toestel en niet bij je kaart.
En het laatste neem je toch weer mee naar een eventuele opvolger, en wie weet wat dan de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bedankt :) Ik twijfel nog tussen;
pricewatch: Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB
pricewatch: Samsung MicroSDXC Evo 64GB

Ene is wat goedkoper, andere is wat sneller.

Vandaag de 1320 binnengekregen en er net even mee zitten spelen, nadat ik het toestel had opgeladen. Eerste indruk: geweldig. Het grote scherm is geweldig en het wennen ging snel. Toen ik mijn huidige telefoon erbij pakte (de 4 inch) leek die meteen enorm klein. Telefoon ligt verder heerlijk in de hand en gewicht is imo precies goed. Tot nu toe erg blij met mijn aanschaf :)

WP ziet er ook prima uit, en alles is duidelijk. Via de standaard app kon ik via BT de contacten uit mijn huidige telefoon trekken, handig! Net even wat apps geïnstalleerd en het een en ander geprobeerd, moet helaas nog een maand wachten voordat mijn nieuwe abonnement ingaat, maar ach, daardoor wel tijd genoeg om alles naar wens in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En weldra zeer binnenkort ook nog eens de update naar 8.1 en dan de Gdr1 er vlak achteraan.

Of je kiest er voor om de developers preview te proberen.
Ik heb de mijne via een omweg naar 8.1 Cyan geupdate en op het oog zie je nagenoeg geen verschil met de DP ( uiteraard onder de motorkap wel natuurlijk ) en ik kan je wel zeggen je hebt na deze update gelijk een andere toestel.
Ik kom zelf ook van droid af en mag dan ook graag klooien met die dingen.
Macht der gewoonte zeg maar.
Heb naast deze 1320 ook nog een 520, ietwat kleiner maar des al niet te min een pracht toestelletje voor erbij, en op het ogenblik ook mijn enige :-/ totdat mijn 1320 weer klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik las in dit forum dat de uitrol van 8,1 naar verschillende 1320's al begonnen was, maar is er verder iets over bekend? M.a.w. zal die update binnen nu en een maand nog komen naar verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@The Inquisitor

Als ik op de nokia site kijk zijn er inderdaad al veel 1320 modellen die de update al aangeboden krijgen.

Ik verwacht de update voor de andere 1320 versies dan ook ieder moment. I.I.G. Voor 1 september anders zou ik het toch wel teleurstellend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het is idd een beetje sneu, maar veel kan je er niet aan doen.
Het ligt niet ( alleen ) bij MS, providers willen ook een vinger in de pap houden.

Maar een beetje tweaker laat zich daarvan niet weerhouden.
Gaat het niet linksom dan maar rechtsom.
Ben benieuwd naar de gdr1 update van 8.1 welke deze week gaat uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Volgends de Availability in Europe pagina van Nokia, zou WP8.1 Cyan er nu ook officieel moeten zijn voor de L1320 NL CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Klopt :Y Ik zocht net op updates en 8.1 wordt geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet nog even gedult hebben.......

31-jul-2014 Uw service aanvraag is aangemaakt
31-jul-2014 U kunt uw product nu naar ons opsturen.
4-aug-2014 Uw product is ontvangen bij onze service partner en in behandeling genomen.
5-aug-2014 Uw product is hersteld
5-aug-2014 Uw product is gerepareerd en terug naar u verzonden

Ach ik vermaak me nog wel met mijn 520, leuk dat deze ook alle updates kan doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Zo te zien komt hij deze week nog bij je binnen. Kan je er weer van genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik vermoed morgen, maar hoe dan ook.
Ik heb het beroerder meegemaakt ;-)
Vind dit meer dan netjes, nu alleen afwachten hoe de reparatie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Hoewel ik eerder in dit topic vermeldde dat ik de 8.1 er al op had staan, was ik slaperig en bleek dit 8.01 te zijn :')
Maar vandaag dus ook via instellingen - telefoonupdates eerst naar dat 'Lumia Cyan' geupdate en toen kwam 8.1 wel beschikbaar als download. Eerst de firmware, dan pas de O.S. updaten.
Overigens heb ik een andere versie van de firmware nu dan dat hier gemeld wordt dat ik zou moeten hebben, wellicht omdat ik er nog geen SIMkaart in heb en de boel dus via Ziggo binnen trek?
Met v3056.40200.1407.0002 zou ik op
- O2 in Duitsland
- Letland
- Play / polkomtel in Polen
- Rusland of
- Oekraïne moeten zitten.
Beetje vaag dus :)

Na de update naar 8.1 had ik wel de juiste firware. Uiteindelijk zijn het dus 2 firmware updates.

Verder kun je hier meer info vinden over de update naar 8.1

Zojuist de update uitgevoerd, geen issues ondervonden. Bleef wel heeeeel lang op 96% hangen bij het voorbereiden van de installatie. Duurt wel een uurtje ofzo, zeker samen met de 1e update. Dus niet vlak voor het slapengaan doen ;)

Er worden wel wat instellingen overhoop gehaald lijkt het en je geeft weer snel toestemming voor wat privacy dingen. Meest opvallende is dat mijn apps opeens automatisch geupdate werden, kan zijn dat ik tijdens de installatie toch dat checkboxje heb aangevinkt (updates automatisch downloaden), maar ik meende dat die uit stond. Nu staat deze iig uit. Via instellingen is dit wel weer uit te zetten (en de optie alleen via WIFI updaten aanlaten).
Verder is er een tile verdwenen, ik weet niet welke, maar hij zat in de hoek van Office, Cinemagraph en snelle notities. Ik denk iets met fotobewerking of in die hoek.

Mijn SD kaart wordt nu beter herkend, heb nog geen tijd hiermee te spelen, maar ik kan nu veel richting SD kaart pushen. Ik kan me dit niet herinneren van v8.0.

Ik heb terwijl ik ergens bezig was en een paar seconden niets deed, de telefoon nu 2 keer terug zien vliegen naar mijn startscherm. Geen idee waarom nog....

Ik zie nu een onderdeel 'reclame-id'. Nog niet in verdiept wat dit uitvreet.

De status-inzicht (swipe van boven naar beneden) vind ik een heel waardevolle verbetering. Een aantal belangrijke zaken onder direct bereik. Heerlijk.

Als laatste voordat ik een pilsje pak en daarna richting bed ga, is dat mij opvalt dat er iets in de resolutie is veranderd. Gevoelsmatig zeg ik dat de tiles zelf iets kleiner zijn geworden, terwijl de content (het plaatje) even groot is gebleven. Hard kan ik dat niet maken.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik moet het nog even zonder doen....snik.
Wat ik wel doe is een schermdump maken van hoe ik het eea had staan op mijn startscherm.
En van van de applijst doe ik hetzelfde.
Zodat ik rap alles weer heb staan zoals eerder.

Wat ik wel een ramp vind met het updaten zijn apps die verdwenen zijn uit de store.
Deze kan je dus gewoon afschrijven.
Ook al heb je ze gekocht, weg is pech.
Ik probeer ze dan nog wel terug te vinden via omwegen en soms lukt het om een gehactiveerde xap te vinden, maar vaak is het gewoon helaas pindakaas.

Wat mij wel is opgevallen dat hij niet meer zeurt om de sd kaart te scannen op fouten bij een softreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Freakertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:07:
[...]
Als laatste voordat ik een pilsje pak en daarna richting bed ga, is dat mij opvalt dat er iets in de resolutie is veranderd. Gevoelsmatig zeg ik dat de tiles zelf iets kleiner zijn geworden, terwijl de content (het plaatje) even groot is gebleven. Hard kan ik dat niet maken.
De lettergrootte is in ieder geval wel in te stellen in veel stapjes, 9 stuks. Ik dacht dat dit er voorheen minder waren, maar dat kan dus weer aan mij liggen.

Zie onder: Instellingen; Toegankelijkheid; Tekengrootte, de stapjes. De letters zijn dan ook ietsje kleiner dan op WP8.0. Misschien dat 1 stapje groter onder WP8.1 het zelfde zijn als wat voorheen standaard was onder WP8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Freakertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 23:07:
Er worden wel wat instellingen overhoop gehaald lijkt het en je geeft weer snel toestemming voor wat privacy dingen. Meest opvallende is dat mijn apps opeens automatisch geupdate werden, kan zijn dat ik tijdens de installatie toch dat checkboxje heb aangevinkt (updates automatisch downloaden), maar ik meende dat die uit stond. Nu staat deze iig uit. Via instellingen is dit wel weer uit te zetten (en de optie alleen via WIFI updaten aanlaten).
Herkenbaar, ik had ook het checkboxje uitgevinkt van 'apps automatisch updaten', maar na de update worden toch de meeste (alle?) apps eerst geüpdatet. Het gaat daarbij vooral om de Nokia apps.
Mijn SD kaart wordt nu beter herkend, heb nog geen tijd hiermee te spelen, maar ik kan nu veel richting SD kaart pushen. Ik kan me dit niet herinneren van v8.0.
Volgens mij zijn er 2 opties bijgekomen waarbij je kunt kiezen tussen intern en SD.
k zie nu een onderdeel 'reclame-id'. Nog niet in verdiept wat dit uitvreet.
Dat werd ook tijdens de installatieprocedure gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik vraag me af of dit een leuke nieuwe smartphone zou zijn voor een 50+er die van een Lumia 620 afkomt. Helemaal nu die voor een leuk prijsje te koop is (181 euro bij Belsimpel).

Deze 50+er moet steeds vaker haar bril op om überhaupt iets te kunnen lezen. Dan lijkt me een 6 inch scherm voor haar wel een stuk beter dan het 3,8 inch scherm van de Lumia 620 die ze nu heeft.

Iemand hier die om zo'n zelfde reden is overgestapt naar deze telefoon? En hoe bevalt dat?

Gamen doet ze trouwens niet. Het is voornamelijk Whatsapp, Facebook, Messenger, E-mail en ze gebruikt de browser vaak om dingen op te zoeken.
Navigatie (HERE maps/drive) gebruikt ze ook wel regelmatig.

Wat denken jullie? Zou dat het voor haar waard zijn om te upgraden van een 620 naar een 1320? :)

PS. Klopt het dat de accuduur goed is van de 1320?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier eentje met het lichaam van een jonge god ( 48 + ).
Ja als de oogjes wat minder worden dan is dit toestel zonder meer aan te bevelen.
De navigatie in combinatie met Here Drive is goed mee te werken.
Het is niet zo dat je in een keer de leesbril weg kan doen,
want de lettertypes zelf zijn niet ineens stukken groter ( op bepaalde aplicaties na ).
Maar het leest idd stukken prettiger en het typen gaat ook beter op zo'n groter scherm.

Batterijduur:
Ik doe er ongeveer 2 dagen mee, als de dame in kwestie verder niet aan gaming doet of geen extreme internetverslaafde is dan moet dat gemakkelijk te verbeteren zijn.
Want dan red ik er zelfs drie dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:58:
Hier eentje met het lichaam van een jonge god ( 48 + ).
Ja als de oogjes wat minder worden dan is dit toestel zonder meer aan te bevelen.
De navigatie in combinatie met Here Drive is goed mee te werken.
Het is niet zo dat je in een keer de leesbril weg kan doen,
want de lettertypes zelf zijn niet ineens stukken groter ( op bepaalde aplicaties na ).
Maar het leest idd stukken prettiger en het typen gaat ook beter op zo'n groter scherm.

Batterijduur:
Ik doe er ongeveer 2 dagen mee, als de dame in kwestie verder niet aan gaming doet of geen extreme internetverslaafde is dan moet dat gemakkelijk te verbeteren zijn.
Want dan red ik er zelfs drie dagen mee.
Top! Goed om te horen.
Die Lumia 620 moet elke dag aan de oplader, dus twee tot drie dagen zou dan zeker nog een extra pluspunt zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar met de Windows 8.1 update kun je de lettergrootte ook nog eens veranderen (was ervoor niet toch?).

Ik heb het toestel nog niet zo lang, maar als ik dingen aan andere mensen laat zien staan ze verstelt hoe makkelijk ze het kunnen lezen (zonder bril), dus ook ik zou zeggen dat het zeker positief uitpakt.

Navigatie (HERE Drive) ziet er overigens ook top uit op zo'n groot scherm. Dat ga ik binnenkort maar even in de auto uitproberen :) Het valt me trouwens op hoe snel de GPS fix is, echt instant/enkele seconden op de straat(nummer!) exact. Ongelooflijk. vraag me af of dat alleen GPS is of ook a-GPS, zie je dat ergens en is dat eigenlijk in te stellen? (Dom, ik heb er geen SIM inzitten, dus het is zeker geen a-GPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
The Inquisitor schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:42:
Maar met de Windows 8.1 update kun je de lettergrootte ook nog eens veranderen (was ervoor niet toch?).

Ik heb het toestel nog niet zo lang, maar als ik dingen aan andere mensen laat zien staan ze verstelt hoe makkelijk ze het kunnen lezen (zonder bril), dus ook ik zou zeggen dat het zeker positief uitpakt.

Navigatie (HERE Drive) ziet er overigens ook top uit op zo'n groot scherm. Dat ga ik binnenkort maar even in de auto uitproberen :) Het valt me trouwens op hoe snel de GPS fix is, echt instant/enkele seconden op de straat(nummer!) exact. Ongelooflijk. vraag me af of dat alleen GPS is of ook a-GPS, zie je dat ergens en is dat eigenlijk in te stellen? (Dom, ik heb er geen SIM inzitten, dus het is zeker geen a-GPS)
Ja de lettergrote is inderdaad in te stellen, doch wordt dit niet in elke applicatie doorgevoerd.
Ergens ook wel logisch, als je een applicatie bouwt dan heb je namelijk de mogelijkheid om lettertypes en grote vast te zetten.
Deze kan je nadien dan niet meer wijzigen.

A-Gps kan zowel via Wifi als Internet zijn.
Gps is zonder gebruik van externe bronnen. Dus geen internet en/of wifi

Mijn 1320 is vanmorgen afgeleverd, hij is dus exact een week weg geweest.
Moet zeggen dat ik dit een uitstekende service vind.
Maar ze hebben hem niet geupdate naar 8.1
Dus nog even bezig met het apparaatje

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-08-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb er net nog mee zitten spelen tot de accu leeg was. Had h'm opgeladen toen ik de update ging uitvoeren, dus wil hem nog wel een paar keer volledig op- en ontladen nu de update erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als hij nieuw is dan moet je hem inderdaad even de tijd gunnen om te "wennen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Stravincy schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:05:
Ik vraag me af of dit een leuke nieuwe smartphone zou zijn voor een 50+er die van een Lumia 620 afkomt. Helemaal nu die voor een leuk prijsje te koop is (181 euro bij Belsimpel).

Deze 50+er moet steeds vaker haar bril op om überhaupt iets te kunnen lezen. Dan lijkt me een 6 inch scherm voor haar wel een stuk beter dan het 3,8 inch scherm van de Lumia 620 die ze nu heeft.

Iemand hier die om zo'n zelfde reden is overgestapt naar deze telefoon? En hoe bevalt dat?

Gamen doet ze trouwens niet. Het is voornamelijk Whatsapp, Facebook, Messenger, E-mail en ze gebruikt de browser vaak om dingen op te zoeken.
Navigatie (HERE maps/drive) gebruikt ze ook wel regelmatig.

Wat denken jullie? Zou dat het voor haar waard zijn om te upgraden van een 620 naar een 1320? :)

PS. Klopt het dat de accuduur goed is van de 1320?
Absoluut.
Ik heb ook een 620, als weekend gooi en smijt-telefoon. En de 1320 is eigenlijk hetzelfde idee, maar dan gigantisch. Gewoon een low/mid range smartphone die goed meekan met veel duurdere telefoons. De Lumia 620 had USP dat ie een stuk kleiner is dan de rest, de 1320 is juist een stuk groter.
Accuduur is het enige noemenswaardige verschil tussen de 2, 1320 gaat zeker 2x zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
//Accuduur is het enige noemenswaardige verschil tussen de 2, 1320 gaat zeker 2x zo lang mee //.

Het enige noemenswaardige?
hm
Als extra groot voordeel wil ik toch ook wel even het toetsenbord naar voren halen.
Deze is toch wel lekker groot in vergelijk met andere.
Zelfs ik kan daarmee eindelijk fatsoenlijk typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties! Heb het doorgegeven aan de 50+er.
Het is nu aan haar of ze de overstap gaat maken of niet.

Helaas wel jammer dat het mooie prijsje van 181 euro alweer verhoogd is.
Zal wel een fout zijn geweest.

En ja, dat het makkelijker typt op een groter toetsenbord lijkt mij ook nog een extra voordeel inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:12:
//Accuduur is het enige noemenswaardige verschil tussen de 2, 1320 gaat zeker 2x zo lang mee //.

Het enige noemenswaardige?
hm
Als extra groot voordeel wil ik toch ook wel even het toetsenbord naar voren halen.
Deze is toch wel lekker groot in vergelijk met andere.
Zelfs ik kan daarmee eindelijk fatsoenlijk typen.
Beetje offtopic, maar:
Is dat nou echt zo? De hoeveelheid mensen die als een dolle kan rammen op een 3.5" iPhone in portrait is gigantisch. Went elke grootte toetsenbord niet gewoon? Ik wissel moeiteloos tussen mijn 1320 en 620 in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Beetje offtopic, maar:
Is dat nou echt zo? De hoeveelheid mensen die als een dolle kan rammen op een 3.5" iPhone in portrait is gigantisch. Went elke grootte toetsenbord niet gewoon? Ik wissel moeiteloos tussen mijn 1320 en 620 in elk geval.
Hahaha maar niet met die klauwen van mij.
Ik heb even een weekje moeten uitzingen met mijn L520, vind het nog steeds een klasse toestel maar miste toch wel het toetsenbordje.
Tuurlijk went alles en iedereen kan op een klein vensterje tikken.............zelfs ik.
Maar moest toch wel vaker corrigeren dan anders.
Het is niet alleen het raakvlak wat speelt, maar ook de leesbaarheid.
Voor degene die dag en nacht schrijven op zo'n doosje zal dat wellicht geen probleem zijn,
die kunnen het blindeling vinden, maar voor de mensen die niet elke dag daarmee bezig zijn is het soms toch even zoeken.
En dan vind ik de leesbaarheid toch wel prettig.
Zekers als het de bijzondere leestekens en/of letters betreft.

Tenminste dat is mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Inderdaad het is vooral de leesbaarheid. Ik heb een 620, maar wil toch ook een grotere. Het typen - vooral het swypen - gaat prima, maar het is vooral de leesbaarheid. Ik ben niet van 1966 zoals Amadeus, maar van 1964 en zit op het randje van een leesbril. Grotere letters en meer contrast zijn dan fijn. Ik heb een S3 van mijn werk die wél grotere letters heeft, maar weer geen groot contrast. Voorlopig ben ik denk ik te ijdel voor zowel een leesbril als voor de 1320, want ik vind het toch wel een erg groot geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Coenox
Even oftopic
Troost je, ook ik heb lange tijd met dat valse gevoel van ijdelheid rondgelopen en ben op een bepaald moment gewoon een brillenboer binnengelopen voor een serieuze oogmeting ( niet zo'n toko waar ze je ongeacht de staat van je ogen toch nog een bril willen verkopen ).
Je doet je zelf te kort als je het niet doet en je ogen worden er echt niet beter op als je het niet doet.

En die 1320 is groot genoeg om iemand een tik mee over de oren te geven zodra ze beginnen te grijnzen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Amadeus1966 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:26:
En die 1320 is groot genoeg om iemand een tik mee over de oren te geven zodra ze beginnen te grijnzen ;-)
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Inmiddels is mijn 1320 nu over op de 'officiële' WP 8.1 en ik moet zeggen dat hij een stuk stabieler draait. De DP versie was blijkbaar toch nog wat buggy. Dankzij de backup functionaliteit was het downgraden naar 8.0 en vervolgens officiëel updaten naar 8.1 een eitje. Prima systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
RoJan schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:29:
Inmiddels is mijn 1320 nu over op de 'officiële' WP 8.1 en ik moet zeggen dat hij een stuk stabieler draait. De DP versie was blijkbaar toch nog wat buggy. Dankzij de backup functionaliteit was het downgraden naar 8.0 en vervolgens officiëel updaten naar 8.1 een eitje. Prima systeem!
Mag ik vragen waar je dat aan merkt? Ik zit op de DP en er crashed nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Heb de 1320 laten vallen en scherm kapot, iemand ervaring met scherm vervanging eventueel zelf doen?
lokale telefoonboer kon er niks mee gaf hij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
jodeltje schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Mag ik vragen waar je dat aan merkt? Ik zit op de DP en er crashed nooit iets.
Cyaan update met daarbij de driver update die mee worden geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
IGC058 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:07:
Heb de 1320 laten vallen en scherm kapot, iemand ervaring met scherm vervanging eventueel zelf doen?
lokale telefoonboer kon er niks mee gaf hij aan
Ik heb dat vaker gedaan, opzich is dat heel makkelijk. Haal zo'n brillenschroevendraaiersetje uit de euro-bak bij de Gamma. zoek een filmpje op youtube en gaan.
Tip: complete displayunit kopen, digitizer alleen is al lang niet meer te doen met die gelamineerde schermen.
vali schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:49:
[...]

Tja, dankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Laten vallen en scherm kapot? Ik dacht dat je met gorillaglass er met hamers op kon slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
The Inquisitor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:58:
Laten vallen en scherm kapot? Ik dacht dat je met gorillaglass er met hamers op kon slaan...
Tsja.. ik had er ook nog een hoesje van 20E omheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Ik heb dat vaker gedaan, opzich is dat heel makkelijk. Haal zo'n brillenschroevendraaiersetje uit de euro-bak bij de Gamma. zoek een filmpje op youtube en gaan.
Tip: complete displayunit kopen, digitizer alleen is al lang niet meer te doen met die gelamineerde schermen.

--> bedankt voor de tip; zal het kopen en iemand anders ermee aan de slag zetten, ben zelf niet zo technisch haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
vali schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:49:
[...]

Yup. Ik was ook redelijk tevreden over de DP versie, met af en toe een probleempje. Nu draait hij superstabiel, dus dat zal inderdaad aan de drivers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
The Inquisitor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:58:
Sprookjes, hoe harder het glas des te eerder breekt ie.
Het werkt alleen tegen krassen, maar met een ongelukkige val breekt het als een luciferhoutje.

Het scherm is en blijft het meest kwetsbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Vanochtend mijn Lumia 1320 ontvangen. Eerst allerlei updates gedaan, nu dus WP8.1
Enorm mee lopen spelen en tweaken enzovoort. Ben tot nu toe tevreden, en vind hem niet eens zo erg groot.
Nou vroeg ik me af: Als ik nu een factory-reset doe, Wat gebeurt er dan?
Gaat hij weer terug naar 8.0, of blijft hij bij 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:34:
Vanochtend mijn Lumia 1320 ontvangen. Eerst allerlei updates gedaan, nu dus WP8.1
Enorm mee lopen spelen en tweaken enzovoort. Ben tot nu toe tevreden, en vind hem niet eens zo erg groot.
Nou vroeg ik me af: Als ik nu een factory-reset doe, Wat gebeurt er dan?
Gaat hij weer terug naar 8.0, of blijft hij bij 8.1?
blijft op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Cool, dank je wel, dat wilde ik graag horen :)
Ik heb wel iets vreemds gemerkt aan de luidspreker aan de achter/onderkant. Als ik daar per ongeluk mijn vinger over leg, voel ik hem trillen en hoor je geen geluid meer. Ik heb dit nog bij geen enkele smartfoon meegemaakt. Hebben jullie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:30:
Cool, dank je wel, dat wilde ik graag horen :)
Ik heb wel iets vreemds gemerkt aan de luidspreker aan de achter/onderkant. Als ik daar per ongeluk mijn vinger over leg, voel ik hem trillen en hoor je geen geluid meer. Ik heb dit nog bij geen enkele smartfoon meegemaakt. Hebben jullie hetzelfde?
misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat is hoe een luidspreker werkt. Die creëert trillingen en dat ís geluid. Als je die trillingen opvangt/blokkeert met je vinger, hoor je niks meer en voel je de trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ja, nee, ik bedoel: Ik heb nog nooit een smartfoon in mijn handen gehad waarbij ik de luidspreker aanraak als ik de telefoon gewoon in een hand hou. Normaal zit de luidspreker toch altijd alchter een gaatje of rooster o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
zetje01 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:31:
Ja, nee, ik bedoel: Ik heb nog nooit een smartfoon in mijn handen gehad waarbij ik de luidspreker aanraak als ik de telefoon gewoon in een hand hou. Normaal zit de luidspreker toch altijd alchter een gaatje of rooster o.i.d.
Ja de speaker zit idd aan de achterzijde, en het afsluiten daarvan dempt uiteraard het geluid.
Maar.............. hij hoort niet te trillen ( op de geluidstrillingen zelf na dan ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ik heb de achterkant van de telefoon er even afgehaald en gekeken. Speakertje zit toch keurig weggewerkt achter een gaatje. En wat ik voelde was blijkbaar enkel luchtverplaatsing/trilling.
Niks aan de hand dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Heeft iemand de cyan update voor de 1320 al binnen via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
motormuis10000 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:52:
Heeft iemand de cyan update voor de 1320 al binnen via Telfort?
Er is geen Telfort versie van dit toestel :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste