Ze heeft het geprobeerd en staat nog tweede dus zoveel schade heeft die poging niet gemaakt
Kijken wat oma Pechstein nog kanVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:56:
Nu Nauta op de baan. Kijken hoe zij het doet!
HD4Life @ Full-HD
Zo slecht doet die ouwe Duitser het nog niet
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Tis ook met een knipoog he. Ik denk dat ze gewoon niet goed genoeg is en aangezien ze nu al 33'ers noteert lijkt dat te kloppen.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:57:
Da's niet aardig!
HD4Life @ Full-HD
Ze zakken nu allebei in als een taartje... jammer.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Denk ik ook, maar ach zijn kan nog tenminste twee spelen mee, dus ik denk dat zij zich de komende jaren nog wel verder gaat ontwikkelen.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:02:
Nauta zal teleurgesteld zijn in haar prestatie.
HD4Life @ Full-HD
Verwijderd
Sablikova doet wat er van haar werd verwacht. Zij is de beste vrouwelijke stayer op de 5 km, en dat al een heel poosje. Dat is knap.
Mooi voor Kleibeuker, en Wust kan ook trots zijn. Het was bijna gelukt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zilver voor Wüst. Dan ben je ook niet blij, want dan ben je de eerste van de verliezers...
Verwijderd
Voor Kleibeuker is het inderdaad gaaf. Niet altijd dezelfde mensen op het podium maakt het schaatsen alleen maar leuker.
Wüst oogt anders best wel blij met d'r zilverdesalniettemin schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:04:
Zilver voor Wüst. Dan ben je ook niet blij, want dan ben je de eerste van de verliezers...
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Was meer algemeen bedoeldArm1n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:05:
[...]
Wüst oogt anders best wel blij met d'r zilver
Daar kan Kramer wel voorbeeld aannemen iddArm1n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:05:
[...]
Wüst oogt anders best wel blij met d'r zilver
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat Kramer dus over kwam geldt ook voor Wüst, met zilver genoegen moeten nemen. Al heeft Wüst daar zichtbaar meer vrede mee terwijl Kramer zijn echte gevoel niet kon verbloemen
Terwijl brons voor Kleibeuker, Knecht en de Jong als brons met een gouden randje voelt. Desondanks hebben Wust/Kramer gegeven wat ze konden, Savblikova en Bergsma waren gewoon sneller, dus terecht dat die goud winnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Joosie200 op 19-02-2014 16:07 ]
Kramer baalde natuurlijk vanwege 4 jaar geledenPierre61 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:06:
[...]
Daar kan Kramer wel voorbeeld aannemen idd
Appels en peren.............Pierre61 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:06:
[...]
Wüst heeft nog nooit een 5km gewonnen volgens mij.
Tja Wust was niet favoriet op deze afstand...Pierre61 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:06:
[...]
Kramer was favoriet voor de 10km, Wust was niet de favoriet voor de 5km.
Wel tijdens EK en WK.D-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:07:
[...]
Appels en peren.............
Wüst heeft nog nooit een 5km gewonnen volgens mij.
Als ik het goed heb uitgerekend: op alle individuele schaatsnummers minstens één medaille voor TeamNL en slechts 9 van de 30 medailles zijn naar het buitenland gegaan.
Wauw!
Wauw!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
maar wust was hier absoluut niet de favoriet en zo zag ze dat zelf ook niet
en klopt kenneth, we hebben er 21 van de 30 gehaald volgens mij en inderdaad op elke afstand 1
kijken of we de 25 medailles gaan halen, 't zou kunnen
en klopt kenneth, we hebben er 21 van de 30 gehaald volgens mij en inderdaad op elke afstand 1
Wust heeft toch ook gewoon een persoonlijk record gereden? Dus ze heeft het beter gedaan dan ooit. Sablikova is gewoon sneller, dan kan je toch tevreden zijn met zilver. Geldt voor Kleibeuker ook natuurlijk.
Daarom is het ook eigenlijk altijd beter om te gaan voor de 2e plek, geen druk maar wel motivatie om alles te geven, waardoor het altijd nog plek 1 kan worden.Zeddicius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:07:
Kramer was favoriet voor de 10km, Wust was niet de favoriet voor de 5km.
How do you save a random generator ?
Wat krijgen we dan nu nog? Toch enkel teamachtervolging en dus 2x medailles voor mannen en vrouwenploeg?rik86 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:09:
Als je bijna altijd eerste bent ga je niet voor de tweede plek natuurlijk 
@joosie
Shorttrack?

@joosie
Shorttrack?
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 19-02-2014 16:12 ]
Als je weet/voelt dat je kans maakt op goud, dan moet je er altijd vol voor gaan en niet voor de 2e plek (omdat het dan altijd mee kan vallen)enchion schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:10:
[...]
Daarom is het ook eigenlijk altijd beter om te gaan voor de 2e plek, geen druk maar wel motivatie om alles te geven, waardoor het altijd nog plek 1 kan worden.
Shorttrack (ploegen + enkele mogelijke uitschieters individueel)Joosie200 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Wat krijgen we dan nu nog? Toch enkel teamachtervolging en dus 2x medailles voor mannen en vrouwenploeg?Of mis ik nog 2 andere events waar Team NL kansrijk is?
Het heeft iets met Karma/Mantra te maken, motiverende positiviteit, en blij kunnen zijn met het resultaat.D-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:11:
Als je bijna altijd eerste bent ga je niet voor de tweede plek natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 19-02-2014 16:15 ]
Zweverig ge*** dusenchion schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:13:
[...]
Het heeft iets met Karma/Mantra te maken, motiverende positiviteit, en blij kunnen zijn met het resultaat.
Amerikanen worden altijd zo geroemd voor hun drive voor goud, altijd de beste willen zijn. Dat is toch een mentaliteit die al heel wat goud heeft opgeleverd.
Ah, dat zat nog niet in mijn hoofd. Dacht dat shorttrack klaar was nu Knecht/Ter Mors niet meer in actie hoefden te komen. Wist niet dat daar ook een ploegenachtervolging op het programma stond.Botticelli schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:12:
[...]
Shorttrack (ploegen + enkele mogelijke uitschieters individueel)
Zowel Knegt als ter Mors moeten nog individueel in actie komen toch?Joosie200 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:16:
[...]
Ah, dat zat nog niet in mijn hoofd. Dacht dat shorttrack klaar was nu Knecht/Ter Mors niet meer in actie hoefden te komen. Wist niet dat daar ook een ploegenachtervolging op het programma stond.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Bij sommige Amerikanen vind ik het dan wel weer irritant, vaak minderwaardig naar de concurrentie toe.Zeddicius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:16:
Amerikanen worden altijd zo geroemd voor hun drive voor goud, altijd de beste willen zijn. Dat is toch een mentaliteit die al heel wat goud heeft opgeleverd.
Ja, zit er gewoon niet helemaal in het programmaArm1n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Zowel Knegt als ter Mors moeten nog individueel in actie komen toch?
De kwartfinales op de 500 meter worden vrijdag verreden. Op diezelfde dag staan ook de halve finales en de finale op het programma.
Estafette mannen, 500 mannen, 1000 vrouwen
Hmmm Nee, kijk maar naar Bergsma, omdat hij (geestelijk verwachting ingesteld) ging voor 2e heeft hij gewoon geen gezeur/stress aan zn hoofd en concentreert hij zich compleet op de flow en zn techniek waardoor hij een tijd neergezet heeft waar niemand aan kon komen.
Bergsma ging keihard voor goud. Lees de interviews maar terug...enchion schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Hmmm Nee, kijk maar naar Bergsma, omdat hij (geestelijk verwachting ingesteld) ging voor 2e heeft hij gewoon geen gezeur/stress aan zn hoofd en concentreert hij zich compleet op de flow en zn techniek waardoor hij een tijd neergezet heeft waar niemand aan kon komen.
(om nog maar te zwijgen over Anema zijn instelling over "zijn mannen")
[ Voor 7% gewijzigd door Botticelli op 19-02-2014 16:20 ]
Oh, dat ben ik met je eens hoorD-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:17:
[...]
Bij sommige Amerikanen vind ik het dan wel weer irritant, vaak minderwaardig naar de concurrentie toe.
Ik zie nou pas dat Kleibeuker degene was die in 2006 zwaar onder druk werd gezet om Gretha Smit via de achterdeur binnen te laten, weigerde en toen faalde. Dan is dit toch een mooie revanche
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat kan ook niet de mentaliteit zijn van een sporter die op WK's en EK's praktisch altijd als eerste eindigt. Ik neem aan Erik Heiden in 1980 ook niet van te voren dacht: "joh misschien word ik tweede"Zeddicius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:19:
[...]
Oh, dat ben ik met je eens hoorIk gebruikte alleen dit voorbeeld dat beter werkt dan "och, we gaan bij voorbaat voor plek 2. Dan kan het alleen maar meevallen".
Anema was op het irritant af wat dat betreft. Die had het eerder over 1 en 2 dan wat anders.Botticelli schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Bergsma ging keihard voor goud. Lees de interviews maar terug...
Het grote verschil is dat voor de buitenwereld Kramer de absolute topfavoriet was, terwijl als je het schaatsen volgt wist dat t vrij close is waarbij Kramer meestal wel nipt won. Maar bij Kramer speelde 't drama van 4 jaar geleden natuurlijk ook mee.
Klopt, ik zei ook dat we beter over hem kunnen zwijgenD-e-n schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:23:
[...]
Anema was op het irritant af wat dat betreft. Die had het eerder over 1 en 2 dan wat anders.
Ook een beetje vreemd dat hij bij Studio Sportwinter over de komende marathon(s) begint.
Volgens mij had hij een slokje te veel op toen hij aanschoof
Het leek de afgelopen jaren soms wel of Anema met een minderwaardigheidscomplex kampte, altijd maar die marathonrijders pushen alsof die beter zouden zijn dan de langebaanschaatsers. Terwijl er zich uiteindelijk maar eentje heeft tussen gereden.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 19-02-2014 16:31 ]
Ik vind Anema een hele onsympathieke vervelende kerel.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
http://www.volkskrant.nl/...rutste-Winterspelen.dhtmlgambieter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:20:
Ik zie nou pas dat Kleibeuker degene was die in 2006 zwaar onder druk werd gezet om Gretha Smit via de achterdeur binnen te laten, weigerde en toen faalde. Dan is dit toch een mooie revanche
Voor de liefhebbers.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Idd. Al moest ze wel snel beginnen om gelijk een gat te slaan aan het begin.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:02:
Nauta zal teleurgesteld zijn in haar prestatie.
Doodzonde dat ze niet in actie mocht komen op de 3 km. Die afstand zou haar een stuk beter moeten liggen.
Verwijderd
Maar die Nauta kan het natuurlijk over 4 jaar nog eens proberen, toch? Zo oud is zij toch nog niet?tweaker2010 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:36:
[...]
Idd. Al moest ze wel snel beginnen om gelijk een gat te slaan aan het begin.
Doodzonde dat ze niet in actie mocht komen op de 3 km. Die afstand zou haar een stuk beter moeten liggen.
Vond het overigens wel erg gaaf om Kleibeuker te zien met haar dochtertje. Die beelden zullen ongetwijfeld de wereld over gaan.
Mwoah. Als je het afzet tegen het aantal inwoners presteren ze ronduit slecht. Er zijn genoeg sites waar ze dat soort gecorrigeerde medal tables hebben.Zeddicius schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:16:
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Idd Europa heeft meer medailles dan de hele rest van de wereld bij elkaar, om over de medailles per scandinavische inwoner nog maar te zwijgen.Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:33:
[...]
Mwoah. Als je het afzet tegen het aantal inwoners presteren ze ronduit slecht. Er zijn genoeg sites waar ze dat soort gecorrigeerde medal tables hebben.
Amerikanen (en Canadezen, Russend, e.d.) hebben gewoon 240 sporters rondlopen. Nederland 40. Zomerspelen hebben dezelfde verhouding.
Volgens mij is Nauta 22, zou nog een paar keer mee kunnen doen.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:50:
[...]
Maar die Nauta kan het natuurlijk over 4 jaar nog eens proberen, toch? Zo oud is zij toch nog niet?
Vond het overigens wel erg gaaf om Kleibeuker te zien met haar dochtertje. Die beelden zullen ongetwijfeld de wereld over gaan.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Mooi getimedDr. Strangelove schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:33:
[...]
Mwoah. Als je het afzet tegen het aantal inwoners presteren ze ronduit slecht. Er zijn genoeg sites waar ze dat soort gecorrigeerde medal tables hebben.
Way to Go, Slovenia! Not So Hot, Team USA.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-02-2014 00:19 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Maar als je met IJshockey (mannen en vrouwen) meedoet, dan heb je zo 40 (?) sporters rondlopen met maar kans op 2 medailles. Dat moet je wel meenemen in die vergelijking; dat gezegd hebbende presteert Nederland natuurlijk uitzonderlijk goed met zo weinig sporters en zo ontzettend veel medailles.PWM schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:13:
Amerikanen (en Canadezen, Russend, e.d.) hebben gewoon 240 sporters rondlopen. Nederland 40. Zomerspelen hebben dezelfde verhouding.
O.K., ik zei dat we het niet over Anema moesten hebben, maar ik heb me wel rot om hem gelachen:Botticelli schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:18:
[...]
http://www.cnbc.com/id/101431838
Hij legt even uit waarom de Amerikanen geen goud hebben gewonnen...
Lekker handig hoe hij zichzelf te kijk zet als "de coach van het Nederlandse team dat 21 medailles haalt."
Dat mocht ie willen. Maar het is voor hem wel lekker, zo'n "misverstand".
Dat mocht ie willen. Maar het is voor hem wel lekker, zo'n "misverstand".
Ik heb er kostelijk om gelachen. Ik geloof de sporters zelf ook maar of Anema nu echt zn punt duidelijk brengt bij de Amerikanen, geloof het niet
Nou ja, zelfs de interviewster begreep het: "Oh, so it's like basketball".
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Tja ik weet niet of dit wel heel goed is voor het imago van de sport, maar hij heeft op zich wel een punt. Al die amerikaanse show competities, gaan meer om entertainment dan om sport, en dan de winnaar van een binnenlandse competitie wereldkampioen noemen.... tja, ik kan dat ook niet echt serieus nemen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Mwoh, vind het wel een leuk stukje publiciteit.
Any publicity is good publicity
Any publicity is good publicity
Totdat de UCI en het IOC besluiten dat het zo wel mooi geweest is met al die Hollandse afstanden...
Hoe meer publiciteit over NL, hoe slechter het voor de toekomst van het schaatsen in de huidige vorm is.
Hoe meer publiciteit over NL, hoe slechter het voor de toekomst van het schaatsen in de huidige vorm is.
Dat zal toch ook wel meevallen. Zoiets gaat niet over (komt ie:) 1 nacht ijs. Laten we nu vooral blij zijn met de prestaties van de Nederlandse sporters!
[ Voor 17% gewijzigd door Rhapsody op 21-02-2014 11:49 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Al zo vaak gezegd, dit is hoogst uitzonderlijk. In het verleden zijn we nooit zo succesvol geweest, en het is maar de vraag of dat in de toekomst ook zo is...
Zolang de 110 meter horden nog altijd Olympisch is zal het langebaan schaatsen dat ook wel blijven. Tenminste als gekeken wordt naar wie er wint, maar dat kan en mag nooit een maatstaf zijn.
Er kunnen imo alleen onderdelen geschrapt worden als er zeer weinig belangstelling voor is of dat er te weinig deelnemers/deelnemende landen voor zijn.
Verder
Er kunnen imo alleen onderdelen geschrapt worden als er zeer weinig belangstelling voor is of dat er te weinig deelnemers/deelnemende landen voor zijn.
Verder

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 21-02-2014 12:38 ]
Wat zijn precies Hollandse afstanden? 10km? 500m? 5km? 1000m? dus de volgende OS krijgen we alleen de 1500 en een massastart (want het marathonschaatsen wordt overal ter wereld beoefend, daar zijn Nederlanders vast heel slecht in).... oh, en de 100m sprint... dan wint in Pyongyang iig een Koreaan....tweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:45:
Totdat de UCI en het IOC besluiten dat het zo wel mooi geweest is met al die Hollandse afstanden...
misschien kunnen we ook nog 100 meter klunen toevoegen... daar kunnen de Afrikanen en Jamaicanen goed op oefenen in ieder jaargetijde...
[ Voor 11% gewijzigd door P.O. Box op 21-02-2014 12:51 ]
Ik heb de afgelopen 3 Olympische spelen er op nageslagen, maar in geen van alle een sweep of in alle gevallen goud voor USA.Vos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:36:
Zolang de 110 meter horden nog altijd Olympisch is zal het langebaan schaatsen dat ook wel blijven. Tenminste als gekeken wordt naar wie er wint, maar dat kan en mag nooit een maatstaf zijn.
Wel een Keniaanse sweep op de Steeplechase.
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 21-02-2014 12:53 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Gaan we dan ook de tig varianten van langlaufen/biathlon schrappen die Noorwegen op vrijwel elke spelen de winst op de medaillespiegel oplevert? Zo kan je natuurlijk nog wel even doorgaan.tweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:45:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
* Dido heeft weer een deja vu. Het zal wel vrijdag zijn

Voor langebaan schaatsen IS zeer weinig belangstelling.Vos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:36:
Verder![]()
![]()
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het schaatsen (of afstanden daarvan) schrappen zie ik niet gebeuren. In het verleden is dit namelijk om dezelfde reden ook niet gebeurt bij andere sporten waarin 1 land meer dan de helft van de medailles of zelfs alle gouden medailles opstreek.
Kijk bijvoorbeeld even vlug naar de medailles van het rodellen voor Duitsland. In 2010 haalden ze nog meer dan 50% van alle medailles en deze spelen hebben ze zelfs iedere mogelijke Gouden medaille in handen.
Dit is zelfs maar 1 sport en dit is te zien bij meerdere sporten. De reden dat het nu zo'n ophef is, komt gewoon doordat het ons Nederlanders nog nooit gelukt is en het bij die andere sporten gewoon al tig jaren zo is.
Kijk bijvoorbeeld even vlug naar de medailles van het rodellen voor Duitsland. In 2010 haalden ze nog meer dan 50% van alle medailles en deze spelen hebben ze zelfs iedere mogelijke Gouden medaille in handen.
Dit is zelfs maar 1 sport en dit is te zien bij meerdere sporten. De reden dat het nu zo'n ophef is, komt gewoon doordat het ons Nederlanders nog nooit gelukt is en het bij die andere sporten gewoon al tig jaren zo is.
hm, misschien moeten we even kijken welke van de olympische afstanden we de afgelopen 3 spelen 3x hebben gewonnen
2002: 1000m, 5km, 10km mannen; niets bij de vrouwen (3/10)
2006: 10km mannen; 1000m, 3km vrouwen (3/10)
2010: 1500m, 5km mannen; 1500m vrouwen (3/10)
2014: 500m, 1000m, 5km, 10km mannen; 1500m, 3km vrouwen (6/10)
we pakken dus 38% van de individuele overwinningen in de afgelopen 4 spelen. Dat valt toch wel mee?
2002: 1000m, 5km, 10km mannen; niets bij de vrouwen (3/10)
2006: 10km mannen; 1000m, 3km vrouwen (3/10)
2010: 1500m, 5km mannen; 1500m vrouwen (3/10)
2014: 500m, 1000m, 5km, 10km mannen; 1500m, 3km vrouwen (6/10)
we pakken dus 38% van de individuele overwinningen in de afgelopen 4 spelen. Dat valt toch wel mee?
Wat heeft de UCI hier mee te makentweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:45:
-edit: ah, ik neem aan dat je ISU bedoelde?
[ Voor 6% gewijzigd door Zeddicius op 21-02-2014 13:48 ]
Je weet tog.
Al die schaatser trainen in de zomer op fietsen!
Als hier hier kijkt zie je dat de USA toch best wel dominant is. En het is nog steeds olympischMrSleeves schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:52:
[...]
Ik heb de afgelopen 3 Olympische spelen er op nageslagen, maar in geen van alle een sweep of in alle gevallen goud voor USA.
Wel een Keniaanse sweep op de Steeplechase.
Nou die Russen zijn mooi met hun neus op de feiten gedrukt en dan maar blijven zeggen dat de ploegen achtervolging zo belangrijk is op de eigen spelen en dan zo falen. Echt presteren doen ze niet dus ookal rijden ze de 10km niet.
Ook voor de Noren mocht het schrappen van de 10km niet baten, die zullen ook wel balen nu
Ook voor de Noren mocht het schrappen van de 10km niet baten, die zullen ook wel balen nu
[ Voor 17% gewijzigd door Davidshadow13 op 21-02-2014 14:48 ]
HD4Life @ Full-HD
Russen
Noren

Noren

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
'We schaatsen de 10km niet om zo te kunnen vlammen op de ploegenachtervolging'
What a fine day for Science! | Specs
Die reden toch al geen deuk in een pakje boter dit tournooi, zo verrassend vond ik het dan dus ook niet
HD4Life @ Full-HD
Ik hoop dat Kos nog even de oren wast van Bokko
Echt zo terecht dat Noorwegen en Rusland nu flink op hun nummer krijgen! Zag er in beide gevallen ook echt niet uit...
Moet wel zeggen dat die Koreanen wel goed rijden zeg... aanduwen in de bochten, ze schaatsen zo compact op elkaar; ziet er snel uit!
Moet wel zeggen dat die Koreanen wel goed rijden zeg... aanduwen in de bochten, ze schaatsen zo compact op elkaar; ziet er snel uit!
Het probleem is gewoon dat zowel de Noren als de Russen, twee hele goede schaatsers hebben en derde die erachter aan bungelt, cq. het niveau niet aan kan. De Koreanen hebben gewoon 3 goede schaatsers die gelijkwaardig zijn en wij hebben gewoon drie hele goede schaatsersViccers schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:59:
Echt zo terecht dat Noorwegen en Rusland nu flink op hun nummer krijgen! Zag er in beide gevallen ook echt niet uit...
Bij de Noren en de Russen hebben ze gewoon twee top 10 rijders en eentje die altijd rond de 20e plek bungelt bij de internationale toernooien dat is gewoon een te groot kwaliteitsverschil.
HD4Life @ Full-HD
De ene Koreaan is die stayer. Die andere twee zijn volgens mij niet zo bekend? Het zijn niet de sprinters toch?
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 21-02-2014 15:06 ]
Nee het zijn niet de sprintersD-e-n schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:05:
De ene Koreaan is die stayer. Die andere twee zijn volgens mij niet zo bekend hoor. Het zijn niet de sprinters toch?
HD4Life @ Full-HD
Ok, * Dido is dom.
1) Waarom schaatsten ze met drie man in de kwartfinales, maar gaan ze met 4 naar de halve finales?
2) Waarom zijn de verliezers meteen geplaats voo rd efinale, terwijl de winaars een halve finale moeten rijden?
1) Waarom schaatsten ze met drie man in de kwartfinales, maar gaan ze met 4 naar de halve finales?
2) Waarom zijn de verliezers meteen geplaats voo rd efinale, terwijl de winaars een halve finale moeten rijden?
Dido schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:10:
Ok, * Dido is dom.
De 4e schaatser is reserve, zo kunnen ze eventueel rouleren of bij val/ziekte toch nog iemand inzetten in de volgende races. Vooral in de eerste heats kan het makkelijk zijn om niet in de sterkste opstelling te starten voor sommige landen.
Heeft allemaal met kwalificaties van posities te maken. De eerste vier rijden halve finales en dan een A en B finale voor plek 1 t/m 4 om zou de medailles te kunnen verdelen. De plekken 4 t/m 8 worden gewoon op basis van tijd ingedeeld voor de C- en D- finales waarbij de posities bepaald worden. Die plekken boeien sowieso weinig want de top 8 krijgt een olympisch diploma dus die krijgt iedereen sowieso ongeacht of je nu 5e of 8e wordt.
HD4Life @ Full-HD
Haha Jillert legt het even uit aan de amerikanen:
YouTube: Medal envy: Jillert Anema vs Football Joe
YouTube: Medal envy: Jillert Anema vs Football Joe
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Dat bedoelde ik inderdaaadmat.hi.as schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:58:
[...]
Als hier hier kijkt zie je dat de USA toch best wel dominant is. En het is nog steeds olympisch
Wat zijn de wereldwijde (kijk)cijfers dan? Ben ik wel benieuwd naar.Dinictus208 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:35:
[...]
Voor langebaan schaatsen IS zeer weinig belangstelling.
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 21-02-2014 15:16 ]
Botticelli in "[OS] Sotsji 2014 schaatsen"Dinictus208 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:15:
Haha Jillert legt het even uit aan de amerikanen:
@Davidshadow13: dank je voor de uitleg
En in een nieuw baan- cq. Olympisch record!!Viccers schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:47:
Vrouwen ook met gemak door. Dag team USA!
HD4Life @ Full-HD
Werd het Nederlandse herenteam 4 jaar geleden niet 3e met een Olympisch record?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer