[OS] Sotsji 2014 schaatsen

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ach komop, ze gunnen Bergsma gewoon niks meer na zijn coup op de 10km. Hij is een keer niet meegegaan op een trainingskamp en dat wordt hem kwalijk genomen. Daarnaast zijn de andere gewoon uit 1 ploeg en die gunnen iemand anders kennelijk geen, vrijwel zekere, medaille. Het zou de heren van tvm toch sieren als ze dat juist wel gunnen. IMHO.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:07:
[...]

Elke reserve die geschaatst heeft krijgt ook die medaille en daar zit het zeer.
Die 25k premie zal Jorrit worst wezen, zo zit ie niet in elkaar.
De kans voor 2e gouden plak is 'm ontnomen.
Door wie is de vraag?
Als je als reserve mee gaat dan weet je dat er de kans is dat je niet schaatst, dus die plak is hem door niemand ontnomen.
Ik krijg zo vaag het idee dat je geen Kramer fan bent :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 21:09
Dinictus208 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:08:
Ach komop, ze gunnen Bergsma gewoon niks meer na zijn coup op de 10km. Hij is een keer niet meegegaan op een trainingskamp en dat wordt hem kwalijk genomen. Daarnaast zijn de andere gewoon uit 1 ploeg en die gunnen iemand anders kennelijk geen, vrijwel zekere, medaille. Het zou de heren van tvm toch sieren als ze dat juist wel gunnen. IMHO.
Blokhuizen rijdt niet voor TVM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:08:
Zijn coach op USA TV was de druppel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat was daar nou mis mee? Volgens mij is dat precies hoe je met dat soort interviews moet omgaan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:10:
[...]

Zijn coach op USA TV was de druppel waarschijnlijk.
Dat was geen best optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:09:
[...]

Als je als reserve mee gaat dan weet je dat er de kans is dat je niet schaatst, dus die plak is hem door niemand ontnomen.
Ik krijg zo vaag het idee dat je geen Kramer fan bent :)
Je bent een team en ook de reserve hoort daarbij, inderdaad zie ik wat karaktertrekjes bij Kramer die ik niet zo mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Amerikanen vonden het prachtig, eindelijk eens een iemand die tegengas geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

stond een quote van kramer in het AD dat hij vond dat hij te weinig respect krijgt. Had hij blijkbaar bij de nos gezegd. Beetje armstrong gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:12:
[...]

Je bent een team en ook de reserve hoort daarbij, inderdaad zie ik wat karaktertrekjes bij Kramer die ik niet zo mag.
De reserve wilde er juist niet bijhoren toch, of is Bergsma uit het team gezet? Je moet als reserve gewoon accepteren dat de kans er is dat je geen medaille krijgt. Dat is zuur, maar dat weet je van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:14:
[...]

De reserve wilde er juist niet bijhoren toch, of is Bergsma uit het team gezet? Je moet als reserve gewoon accepteren dat de kans er is dat je geen medaille krijgt. Dat is zuur, maar dat weet je van te voren.
Bergsma wilde gewoon 1x meerijden, dat kon prima op de 1e rit.
Vergeet niet dat Kramer na de 10k niet meer fit was.
Jorrit had zo nog 10k erachteraan kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01

Investig8or

What goes up, could come down

Om het even terug te brengen op het schaatsen in het algemeen: geweldige prestaties, bij sommige wedstrijden heel spannend en leuk om te zien dan NL dit jaar echte goede zaken doet. Favorieten rol waarmaken is niet altijd makkelijk, maar is toch behoorlijk gelukt. Ik heb genoten iig!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:16:
[...]

Bergsma wilde gewoon 1x meerijden, dat kon prima op de 1e rit.
Dat bepaalt de coach, niet Bergsma.
Vergeet niet dat Kramer na de 10k niet meer fit was.
Hmm, volgens mij reed hij zojuist nog een OR op de TP, dus dat zal allemaal wel meevallen.
Jorrit had zo nog 10k erachteraan kunnen rijden.
Dat is iets anders dan in een groep rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:19:
[...]

Dat bepaalt de coach, niet Bergsma.

[...]

Hmm, volgens mij reed hij zojuist nog een OR op de TP, dus dat zal allemaal wel meevallen.

[...]

Dat is iets anders dan in een groep rijden.
Je bent een team of niet en dan hoort de reserve daar gewoon bij en laat je die delen in de medaille, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Volgens mij is het probleem dat de reserve wordt gezien als deel van het team, terwijl dat met dit systeem gewoon niet zo is. Pas als jij meeschaatst in het team (van 3) hoor je erbij. Daarom vind ik het ook raar dat ze met reserves werken. Je kan er toch van te voren niet vanuit gaan dat er iets mis gaat waardoor je die reserve nodig hebt? Die kan je altijd nog oproepen wanneer het echt nodig is.
Of je werkt gewoon altijd met 4 man...

Ik vreesde van te voren dat iemand nog op een blokje zou stappen ofzo. Zodat alles op het laatste moment weer in de soep zou lopen na al het gedoe vooraf, zoals bij het short track gisteren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplicht met 4 schaatsers starten in de verschillende rondes en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:23:
Verplicht met 4 schaatsers starten in de verschillende rondes en probleem is opgelost.
En als er dan 1 uitvalt ?.... je hebt gewoon een reserve nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opzich erg leuke OS, maar ik hoop over 4 jaar toch erg meer internationale strijd te zien.

(misschien goed dat soort interne coach-schaatser perikelen te zien, om een stap naar iets beters/leukers te maken, want als het leuker wordt dan trekt dat misschien andere/nieuwe mensen.)

Verder mis ik Engeland heel erg als mogelijk team bij de pursuit, Engelsen zijn meer en meer aan het inzetten op stuntskieen en glijbaa, maar niks op schaatsen terwijl dat toch echt meer mogelijk moet zijn dan mooie prestaties op sneeuw.
Team pursuit is nl echt een Engels dingetje geworden op de zomerspelen.

Verder hoop ik in de toekomst ook echt wat meer Nederlanders te zien dan alleen bij het schaatsen, mbt Meedoen is belangrijker dan winnen. (bv op Rodelen,Skeleton,Langlaufen, enzzz)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:24:
[...]

En als er dan 1 uitvalt ?.... je hebt gewoon een reserve nodig.
Dan zijn er nog 3 over, reserve minimaal 1x starten lijkt me goed idee om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:27:
[...]

Dan zijn er nog 3 over, reserve minimaal 1x starten lijkt me goed idee om dit soort problemen te voorkomen.
En als de gene die in de eerste rit naast de baan staat wat overkomt ? ziek word etc... dan ben als complete team de lul want dan kan je niet verder.

Zoals je gisteren/vandaag gezien hebt niet alle 3 wedstrijden worden op dezelfde dag gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:30:
[...]

En als de gene die in de eerste rit naast de baan staat wat overkomt ? ziek word etc... dan ben als complete team de lul want dan kan je niet verder.

Zoals je gisteren/vandaag gezien hebt niet alle 3 wedstrijden worden op dezelfde dag gereden.
Dat is gewoon pech, 3 schaatsers in de baan, 1 reserve die minimaal 1x start. Simpele oplossing voor het reserve probleem toch?
Kan overigens ook in andere team sporten worden toegepast. Ijshockey loopt voorop, die wisselen constant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren volgens de coach duidelijk afspraken gemaakt. Dat Bergsma het nodig vind om op de dag waarop de beslissende wedstrijden zijn zich daarvan te distantiëren pleit niet voor hem. Een onnodig smetje op deze voor Nederland unieke winsterspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

wontcachme

You catch me? No you wont

Je bent nu puur regels aan het verzinnen voor een niet bestaand probleem.

Bergsma gisteren: http://www.nusport.nl/sch...t-zich-in-reserverol.html

En dan nog geen 24 uur later slaat hij compleet om? Dan is er iemand op hem in gaan praten of die Anema is gaan zeiken voor meer goud.

De coach van de achtervolging bepaald de teams. Het is +- 3km racen waar de teams voornamelijk bestaan uit racers van 5km en 1500m. En wie waren daarin de beste? 5km: Kramer, Blokhuizen, Bergsma en op de 1500m: Verweij. Daar kan je je 1-2-3 al uit halen. En Bergsma gisteren laten rijden? Had gekund, maar als je alle races zoveel mogelijk doet met een vast trio, je per se de gouden medaille wilt en je racers zo veel mogelijk samen hebt laten racen dan moet je vooral opeens gaan wisselen. En hij is ook RESERVE. Dus als iemand vermoeid is of niet kan dan is hij 1ste vervanger. Bij de mannen waren er ook 2 andere teams op het podium met 3 racers. Daar was ook geen 4e te vinden. Waarom moet NL dan wel per se wisselen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:49:
Er waren volgens de coach duidelijk afspraken gemaakt. Dat Bergsma het nodig vind om op de dag waarop de beslissende wedstrijden zijn zich daarvan te distantiëren pleit niet voor hem. Een onnodig smetje op deze voor Nederland unieke winsterspelen.
Die coach vind ik niet echt sterk overkomen in dit verhaal, daarnaast is de gouden medaiile binnen en winnende coaches hebben altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:58:
Je bent nu puur regels aan het verzinnen voor een niet bestaand probleem.

Bergsma gisteren: http://www.nusport.nl/sch...t-zich-in-reserverol.html

En dan nog geen 24 uur later slaat hij compleet om? Dan is er iemand op hem in gaan praten of die Anema is gaan zeiken voor meer goud.

De coach van de achtervolging bepaald de teams. Het is +- 3km racen waar de teams voornamelijk bestaan uit racers van 5km en 1500m. En wie waren daarin de beste? 5km: Kramer, Blokhuizen, Bergsma en op de 1500m: Verweij. Daar kan je je 1-2-3 al uit halen. En Bergsma gisteren laten rijden? Had gekund, maar als je alle races zoveel mogelijk doet met een vast trio, je per se de gouden medaille wilt en je racers zo veel mogelijk samen hebt laten racen dan moet je vooral opeens gaan wisselen. En hij is ook RESERVE. Dus als iemand vermoeid is of niet kan dan is hij 1ste vervanger. Bij de mannen waren er ook 2 andere teams op het podium met 3 racers. Daar was ook geen 4e te vinden. Waarom moet NL dan wel per se wisselen?
Het blijft de vraag of het coach was die het zo bepaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:00:
[...]

Het blijft de vraag of het coach was die het zo bepaald heeft.
Sorry, het was Willem Alexander die bepaald wie er schaats .......

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:02:
[...]

Sorry, het was Willem Alexander die bepaald wie er schaats .......
Je kunt het natuurlijk in het belachelijke trekken maar ik vraag me af hoe groot de invloed van Kramer is op de samenstelling van het team en de rol van de reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 13:49

Zeddicius

Conscience do cost

Ik zou zeggen: bel Sven op en vraag het. Leuk al die speculatie (en beschuldigingen) van jou, maar het is niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Je kunt het natuurlijk in het belachelijke trekken maar ik vraag me af hoe groot de invloed van Kramer is op de samenstelling van het team en de rol van de reserve.
En dat baseer je waarop? Natuurlijk zal de team aanvoerder een beetje inspraak hebben. Daarom is hij aanvoerder. Maar de coach heeft de beslissende stem. Bij voetbal heeft een aanvoerder ook een meer vooruitgeschoven rol, maar die komt ook zomaar op de bank terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeddicius schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:06:
Ik zou zeggen: bel Sven op en vraag het. Leuk al die speculatie (en beschuldigingen) van jou, maar het is niet meer dan dat.
Beschuldigingen? Wanneer Bergsma 1 ritje kon meedoen had die ook 2x goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Jij doet net of wat jij zegt de waarheid is. Het probleem is dat weten we allemaal niet dat weten alleen de schaatsers en de coach zelf. Dit zal vanzelf nog wel een vervolg krijgen in de media dus ipv te gaan speculeren gewoon afwachten dus!

*knip*

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 22-02-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Die coach vind ik niet echt sterk overkomen in dit verhaal, daarnaast is de gouden medaiile binnen en winnende coaches hebben altijd gelijk.
Wanneer er duidelijk afspraken zijn gemaakt en Bergsma gaat op de ochtend van de beslissende wedstrijddag plotseling moeilijk doen dan ligt het echt niet bij de coach maar bij Bergsma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Beschuldigingen? Wanneer Bergsma 1 ritje kon meedoen had die ook 2x goud.
Jij zegt letterlijk dat Kramer schuldig is aan het feit dat Bergsma niet mocht rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:Alles is nu wel gezegd over Bergsma vs. Kramer.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:^^

[ Voor 114% gewijzigd door Krisp op 22-02-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

*O* Anyways, twee keer goud! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Krisp op 22-02-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

^^
Krisp schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:19:
[modbreak]Alles is nu wel gezegd over Bergsma vs. Kramer.[/modbreak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie prestatie weer vandaag, 2 gouden plakken erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Zou Jorrit Bergsma, als hij dat zou willen, over vier jaar voor de VS kunnen uitkomen...? O-)

http://www.telegraaf.nl/t...anse_steun_Bergsma__.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Fiber schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:54:
Zou Jorrit Bergsma, als hij dat zou willen, over vier jaar voor de VS kunnen uitkomen...? O-)

http://www.telegraaf.nl/t...anse_steun_Bergsma__.html
Alles kan...zie Victor An onze russische korean. Hoef je niet te trouwen met iemand hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal van die Victor heeft in Korea al wat koppen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij had Bergsma min of meer al een paspoort van Kazachstan :P

http://www.volkskrant.nl/...oen-voor-Kazachstan.dhtml

Dat gaat hij vast niet nog eens proberen :P

Anyways, gewoon een fantastische OS voor Nederland. Het was echt genieten _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:05:
[...]

Mooie prestatie weer vandaag, 2 gouden plakken erbij.
Hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Dat is gewoon pech, 3 schaatsers in de baan, 1 reserve die minimaal 1x start. Simpele oplossing voor het reserve probleem toch?
Kan overigens ook in andere team sporten worden toegepast. Ijshockey loopt voorop, die wisselen constant.
Dan krijg je dus een reserve-reserve? :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Dan krijg je dus een reserve-reserve? :?
Nee een team van 4 personen die minimaal 1x in actie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:35
Gewoon de reserve ook een medaille geven, is in andere teamsporten volgens mij ook normaal dat het hele team de beloning krijgt, ook eventuele reserves die helemaal niet in actie gekomen zijn. Als een voetbal club kampioen wordt of een club/landenteam een titel pakt wordt dan krijgt de 2de/3de keeper bijv. toch ook gewoon de credits ervoor, terwijl deze misschien wel het hele seizoen/toernooi niet in actie gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de bobslee teams zitten de reserves niet eens in het Olympisch dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Laten we het er allen over eens zijn dat we dit als kijker over 4 jaar absoluut niet nog een keer willen zien.

Dit soort dingen/discussies moeten ruim voordat het evenement gaat plaatsvinden duidelijk gemaakt worden aan iedereen en afgesloten zijn en geen verrassingen op de dag zelf, maakt niet uit wie er voor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Over vier jaar kijken we vast met weemoed terug aan dit toernooi en de ongeevenaarde medailleoogst. Dit akefietje zijn we dan al lang vergeten. Bovendien denkt de ISU er over om voortaan te beginnen met de team persuit, om zo blamages als het afmelden door Noorwegen voor de 10k te voorkomen. Dan heb je dus ook niet meer de situatie dan iemand omdat hij al de 10k gewonnen heeft "recht" heeft op een start in de team persuit.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
enchion schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:24:
Laten we het er allen over eens zijn dat we dit als kijker over 4 jaar absoluut niet nog een keer willen zien.

Dit soort dingen/discussies moeten ruim voordat het evenement gaat plaatsvinden duidelijk gemaakt worden aan iedereen en afgesloten zijn en geen verrassingen op de dag zelf, maakt niet uit wie er voor verantwoordelijk is.
Volgens mij was het ook voor iedereen duidelijk, alleen wordt er een drama omheen gemaakt. Dan zie ik toch Bergsma als aanstichter. Stel je voor dat ie tegen de Fransen onderuit was gegaan? Dan ben je klaar en heb je weer een buttresultaat op de achtervolging, waar je dan voor de 3e keer je torenhoge favorietenrol niet waarmaakt. Dit is helemaal op safe gespeeld met een trio die al samen reed.

De vrouwen deden het nog dommer, door Ter Mors op te stellen was ze in haar 2e shorttrackheat helemaal leeg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Kappen met het getroll.

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 23-02-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Senor Sjon schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:31:
[...]

Volgens mij was het ook voor iedereen duidelijk, alleen wordt er een drama omheen gemaakt. Dan zie ik toch Bergsma als aanstichter. Stel je voor dat ie tegen de Fransen onderuit was gegaan? Dan ben je klaar en heb je weer een buttresultaat op de achtervolging, waar je dan voor de 3e keer je torenhoge favorietenrol niet waarmaakt. Dit is helemaal op safe gespeeld met een trio die al samen reed.

De vrouwen deden het nog dommer, door Ter Mors op te stellen was ze in haar 2e shorttrackheat helemaal leeg.
Zo leeg was ze niet...heeft ze ook zelf gezegd. Ze was er mentaal niet bij. Als ze echt leeg was won ze de B finale niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ze had ook veel tegenstand daarin :+ . Ze kon zoveel zeggen maar zoveel "macht" leek ze echt niet te hebben (het hele toernooi al niet overigens). Blijkbaar kan ze het alleen van vooraan af, echte (acceleratie) snelheid zit er niet in ...

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 23-02-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:27:
Het verhaal van die Victor heeft in Korea al wat koppen gekost.
Alles voor het geld, al die sporters die zich opeens voor een ander land laten naturaliseren. :X

Ik dacht dat die Koreaan voor Rusland 3x goud heeft binnen gebracht, anders hadden ze nooit het medailleklassement gewonnen van Noorwegen, vieze spelletjes worden er gespeeld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Alles voor het geld, al die sporters die zich opeens voor een ander land laten naturaliseren. :X

Ik dacht dat die Koreaan voor Rusland 3x goud heeft binnen gebracht, anders hadden ze nooit het medailleklassement gewonnen van Noorwegen, vieze spelletjes worden er gespeeld daar.
Eerlijk heb ik voor Rusland geen vies woord over, vind dat de Russen voorbeeldig gepresteerd hebben, het is het land met de meeste medaillespreiding van alle groot scorende landen. (10 verschillende disciplines)

Zelfs zonder An hadden ze gewoon een geweldige OS gehad, hij was dan ook de "cherry on top"

Als je dat vergelijkt met de medaille spreiding van NL (Geld ook een beetje voor Noorwegen) dan hebben wij nog wel een aardige weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

tweaker2010 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Hoezo voor het geld? Als je als sporter in een ander land wel de mogelijkheid krijgt om uit te komen en de faciliteiten kan gebruiken om te trainen, dan is dat toch niet zo heel vreemd? Bergsma heeft vier jaar geleden ook nog geprobeerd om uit te komen voor Kazachstan als ik het goed heb, omdat hij niet in het Nederlandse team was opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ATS schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:48:
[...]
Hoezo voor het geld? Als je als sporter in een ander land wel de mogelijkheid krijgt om uit te komen en de faciliteiten kan gebruiken om te trainen, dan is dat toch niet zo heel vreemd? Bergsma heeft vier jaar geleden ook nog geprobeerd om uit te komen voor Kazachstan als ik het goed heb, omdat hij niet in het Nederlandse team was opgenomen.
Net alsof Kazachstan zulke fantastische faciliteiten heeft? En in Zuid- Korea is het beter trainen dan in Rusland, pas een docu gezien over een bobsleerus die in oud sovjetgymzaaltje aan roestige gewichten hing.
Al die zogenaamde russen van nu weten straks niet hoe snel ze over moeten stappen naar een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
An kreeg bij zijn overstap toch juist toegang tot goede faciliteiten? Volgens mij was dat een van de dingen waarmee ze hem probeerden over te halen om voor Rusland uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

enchion schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:23:
[...]

...

Als je dat vergelijkt met de medaille spreiding van NL (Geld ook een beetje voor Noorwegen) dan hebben wij nog wel een aardige weg te gaan.
Rusland met Nederland vergelijken is wel appels met peren vergelijken. De drempel tot bepaalde sporten is hier toch stukken hoger. De 'berg' sporten bijvoorbeeld. Misschien moeten we in Limburg maar een winterpark gaan aanleggen :p.

Noorwegen is wat dat betreft veel meer een wintersport land, maar heeft daarentegen weer veel minder inwoners.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 24-02-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:08:
[...]

Net alsof Kazachstan zulke fantastische faciliteiten heeft? En in Zuid- Korea is het beter trainen dan in Rusland, pas een docu gezien over een bobsleerus die in oud sovjetgymzaaltje aan roestige gewichten hing.
Al die zogenaamde russen van nu weten straks niet hoe snel ze over moeten stappen naar een ander land.
Trainde hij dan in Kazachstan? En traint Ahn in Rusland?

Bij Ahn ging het ook zeker om geld. Hij kon ook voor de VS uitkomen maar die betaalden te weinig.
“He was looking at the U.S.A., too, very much,” said Jang, who is coaching Kazakhstan’s short-track team here. “But it was difficult to move to the U.S.A., and also the budget was a problem. He needed some salary, and they could not pay. There is no money there for short-track. The best condition was Russia because they are open and make it good for him.”
Bron: http://www.nytimes.com/20...kate-for-russia.html?_r=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
ISU heeft aangegeven dat de starter op de 5000 meter relay shorttrack voor mannen inderdaad een fout heeft gemaakt door de wedstrijd niet af te schieten na de valpartij. http://nos.nl/os2014/arti...y-isu-geeft-fout-toe.html

[ Voor 18% gewijzigd door Sijhtam op 24-02-2014 10:54 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
En daar koop je helemaal niks voor. Jammer maar helaas.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ze al een groot sportpark in de vorm van een berg op flevoland wilden neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

tweaker2010 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:08:
Net alsof Kazachstan zulke fantastische faciliteiten heeft?
Medeo (Alma Ata) is wat in verval geraakt, maar was natuurlijk ooit the place to be voor internationale schaatsers.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Vos schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:53:

Trainde hij dan in Kazachstan? En traint Ahn in Rusland?
Afaik ja, Ahn traint en woont inderdaad in Rusland.
Bij Ahn ging het ook zeker om geld. Hij kon ook voor de VS uitkomen maar die betaalden te weinig.
Hij wilde full prof worden, iets dat in de VS niet mogelijk was. Ook waren er veel hobbels met naturalisatie in de US.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Kazachstan heeft de ijsbaan in Astana nog, wat gewoon een ontzettend goede en moderne baan is.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Toch mooi dat ze nu bij de wereldbeker wel eerste zijn geworden op de short-track! Russen 4e! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ik kon geen algemeen schaatstopic vinden, maar het hoge woord is er dan nu uit:

Kramer breekt met Kemkers. Ik denk zelf dat Kramer aansluit bij een andere ploeg en Kemkers naar Noorwegen gaat, die Pedersen vast zullen ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
SnowDude schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:51:
Wat denken jullie: Zou dit het einde betekenen voor de relatie Kramer - Kemkers?
Ik wist het wel O-)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Catorce schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:00:
Ik kon geen algemeen schaatstopic vinden, maar het hoge woord is er dan nu uit:

Kramer breekt met Kemkers. Ik denk zelf dat Kramer aansluit bij een andere ploeg en Kemkers naar Noorwegen gaat, die Pedersen vast zullen ontslaan.
Had ik niet verwacht, maar wel begrijpelijk ergens.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste