[OS] Sotsji 2014 schaatsen

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opzich zou ik wel voor een wat shorttrack achtige start voor de afstanden op de lange baan zijn.
Maw 10 man aan de start en gewoon wie er het eerste is over 5 of 10km.
(net als bij de langere afstanden bij het hardlopen.)
Dan is een hele wedstrijd ook eerder afgerond, en duurt het niet een hele middag voor de lange afstanden, wat misschien wat meer kijkers en daaruitvoorkomend rijders aantrekt.

Maakt het misschien wat spannender om naar te kijken en meer uitdagend voor de deelnemers.

Daarbij mis ik als kijker bij het schaatsen echt het "strijd tegen de elementen" gevoel wat het buiten schaatsen met zich meebrengt. (wat de Marathon en de langste Langlauf afstand wel hebben)
Schaatsen is per essentie een buiten sport maar tegenwoordig is het allemaal lief binnen.
Als je ziet dat iedereen (of tenminste veel mensen) massaal naar buiten gaat om te schaatsen als het buiten is vastgevroren dan weet je meteen waar de aantrekkingskracht voor schaatsen vandaan komt.
Gewone mensen denk ik beschouwen binnensporten als een trainingsfaciliteit om iets buiten te gaan doen, en aangezien er buiten niet regelmatig genoeg ijs is is er dus voor de meesten geen reden om binnen iets te gaan doen.

Huidig schaatsen op lange baan is voor mij alsof ik naar harlopen zit te kijken, maar dan zonder de spanning van de 100 en 200meter sprint en zonder de extreemheid van de Marathon, en het directe gevecht van bij bv shorttrack en de langere hardloop afstanden heb je ook niet. (mensen die uit elkaars wind zitten en moeten inhalen)

Maw Marathon schaatsen moet echt op de OS (op natuurijs wanneer mogelijk) 50km zou al een goede beginafstand zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 16-02-2014 19:00 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Ik vind speed skating technisch gezien een veel betere sport dan bijvoorbeeld shorttracking, omdat het gewoon om tijd gaat en het helemaal aan de schaatser zelf ligt of 'ie wint of niet.

Bij shorttracking ligt er ook een groot deel aan de omstandigheden, met wie schaats je tegelijk, zit 'ie je dwars, kan je er tussendoor, etc. Tuurlijk, dat is allemaal deel van die sport en daardoor heeft dat ook wel wat, maar ik vind het minder 'eerlijk' :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:03:
Ik vind speed skating technisch gezien een veel betere sport dan bijvoorbeeld shorttracking, omdat het gewoon om tijd gaat en het helemaal aan de schaatser zelf ligt of 'ie wint of niet.

Bij shorttracking ligt er ook een groot deel aan de omstandigheden, met wie schaats je tegelijk, zit 'ie je dwars, kan je er tussendoor, etc. Tuurlijk, dat is allemaal deel van die sport en daardoor heeft dat ook wel wat, maar ik vind het minder 'eerlijk' :P
Dat heeft imho voornamelijk met de breedte/krapte van de baan te maken, op de lange baan zal het er heel anders uit zien.

Daarbij bij de 5 en 10km hardlopen zie je ze ook niet per 2 de baan op gaan, want dan wordt het wel erg langdradig.

btw "Eerlijk" is eigenlijk niet per definitie eerlijk, stel je bent iemand die heel goed tegen variabele omstandigheden kan en chaotische groep, je kan dan je kracht niet laten zien omdat het elke keer op een nauwkeurig/gelijkmatig geklimatiseerde binnenbaan wordt verreden met maar 2 man op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind short-tracken veel te onoverzichtelijk, vooral met die 'aanduw-wedstrijden'. Veel te veel schaatsers in de baan. Een knock-out systeem zou ik op zich wel weer leuk vinden. Dus beginnen met 16 paren, dan de winnaars daarvan in 8 paren en zo verder tot een finale.

(Alleen ben je dan nog veel langer bezig, maar dat zou ik niet erg vinden.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 11:15

Wmm

enchion schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:55:
Maw Marathon schaatsen moet echt op de OS (op natuurijs wanneer mogelijk) 50km zou al een goede beginafstand zijn.
Je wilt nog een gegarandeerde gouden medaille voor Nederland op een schaatsonderdeel? ;) Als er een schaatsonderdeel is dat echt voornamelijk in NL gedaan wordt is dat het wel, dat wordt dus nooit een olympisch onderdeel.

Massastart op de lange baan voor 5/10km verandert alles. In plaats van een wedstrijd tegen de klok wordt het een schaakspel. Het allrounden olympisch maken lijkt mij juist een sterk plan, dan krijgt dat ook weer meer aandacht in de niet olympische jaren en worden de 5/10km ongetwijfeld ook weer interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:42
Het is wel zeer aannemelijk dat de mass start, welke nu al door de ISU erkend is en ook tijdens de Wereldbekers worden gereden vanaf 2018 in Pyeongchang aan het Olympisch programma wordt toegevoegd. Hier zouden de marathon schaatsers zich dan voor kunnen kwalificeren. Wat ze nu al doen voor de wereldbeker.

Hoewel de afstanden een stuk korter zijn dan de echte marathons, maximaal 10km voor de vrouwen en 14km voor de mannen zie je wel dat de Nederlandse marathonschaatsers er wel aan meedoen en ook winnen. Dus je zou dit kunnen zien als een soort marathonschaatsen op de OS. ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wmm schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:37:
[...]

Je wilt nog een gegarandeerde gouden medaille voor Nederland op een schaatsonderdeel? ;) Als er een schaatsonderdeel is dat echt voornamelijk in NL gedaan wordt is dat het wel, dat wordt dus nooit een olympisch onderdeel.
Ik zit voornamelijk te redeneren vanuit de langlaufsport, dat was een hoofdzakelijk Noors feestje maar gaanderwijs zijn andere landen steeds meer hun dominantie aan het afpakken, en dat is niet omdat ze beter materiaal hebben ofdat Noorwegen in hun interesse aan het verzaken is.

Ik heb zo`n idee dat het te maken heeft met het feit dat het toch wel een heel stoere sport is, en schaatsen (elfstedentocht bv) is dat van oudsher eigenlijk ook.
Daarom dat ik denk dat je in de eerste paar OS`sen wel gelijk gaat krijgen mbt extra NL medailles maar dat het op de langere termijn wel eens voor een verfrissing/verbreding van de interesse voor schaatsen kan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik snap nog steeds niet zo dat iedereen denkt dat Nederland altijd even de medailles ophaalt. Dit is echt de 1ste olympische spelen dat het gebeurt, en er is geen enkele garantie dat het over 4 jaar weer zo is. Normaal gesproken wint Nederland maximaal 25%-30% van de schaatsmedailles (shorttrack niet meegerekend). Dat is veel, maar niet meer dan andere landen die onderdelen domineren.

20+ schaatsmedailles gaan elke keer naar andere landen. Dit jaar is gewoon een unicum.

EDIT: De laatste keer in 2010 waren het er totaal 7 (van de 36).Gaat het 1x goed, denken we meteen dat we nooit meer ingehaald kunnen worden 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 16-02-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 30-09 11:15

Wmm

Klopt helemaal. Over 4 jaar zitten we te klagen dat het niveau van schaatsen in NL niets meer voorstelt omdat er geen sweeps zijn ;). We zullen de komende jaren tijdens wereldbekers / wk's zien of dit zich zo doorzet, als dat het geval is is het pas slecht voor de sport.
enchion schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:48:
[...]

Ik zit voornamelijk te redeneren vanuit de langlaufsport, dat was een hoofdzakelijk Noors feestje maar gaanderwijs zijn andere landen steeds meer hun dominantie aan het afpakken, en dat is niet omdat ze beter materiaal hebben ofdat Noorwegen in hun interesse aan het verzaken is.

Ik heb zo`n idee dat het te maken heeft met het feit dat het toch wel een heel stoere sport is, en schaatsen (elfstedentocht bv) is dat van oudsher eigenlijk ook.
Daarom dat ik denk dat je in de eerste paar OS`sen wel gelijk gaat krijgen mbt extra NL medailles maar dat het op de langere termijn wel eens voor een verfrissing/verbreding van de interesse voor schaatsen kan dienen.
Opzich is iets als de Elfstedentocht misschien wel mooi op de OS ja. Maar het is ook vooral de magie van de tocht zelf, voor de alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee is er veeeeel minder belangstelling. Een marathon met een lengte van 200km is misschien ook te lang voor de OS, maar er kijkt in NL ook echt niemand naar de normale marathons. SBS6 (dacht ik) heeft geprobeerd het op tv uit te zenden maar de kijkcijfers waren niet best. Marathon schaatsen is dus zelfs in het enige land dat het echt doet niet eens echt populair, hoe moet dat op de OS? Eén van de criteria van het IOC voor een sport is toch ook dat het aantrekkelijk moet zijn om te kijken?

De massa start is natuurlijk geen marathon, en is schijnbaar wel aantrekkelijk (internationaal) om naar te kijken (heb het eigenlijk nog nooit gezien :/).

[ Voor 74% gewijzigd door Wmm op 16-02-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:04
Zo'n massastart over 10km: is dat geen loterij? Die afstand is veel te kort om een wedstrijd hard te maken. Dat wordt gewoon een massasprint volgens mij.

Dat is ook het eerlijke van een normale vijf km. Het is eerlijk als een tijdrit in het wielrennen. Hard fietsen of schaatsen en de sterkste wint. Je ziet het vaak in de wegwedstrijd op de OS: dan is het parcours niet selectief genoeg en moet je echt mazzel hebben om te winnen.

[ Voor 47% gewijzigd door D-e-n op 16-02-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

PWM schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:21:
Ik snap nog steeds niet zo dat iedereen denkt dat Nederland altijd even de medailles ophaalt. Dit is echt de 1ste olympische spelen dat het gebeurt, en er is geen enkele garantie dat het over 4 jaar weer zo is. Normaal gesproken wint Nederland maximaal 25%-30% van de schaatsmedailles (shorttrack niet meegerekend). Dat is veel, maar niet meer dan andere landen die onderdelen domineren.

20+ schaatsmedailles gaan elke keer naar andere landen. Dit jaar is gewoon een unicum.

EDIT: De laatste keer in 2010 waren het er totaal 7 (van de 36).Gaat het 1x goed, denken we meteen dat we nooit meer ingehaald kunnen worden 8)7
Dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 15:20
Nou inderdaad. Hoewel ik de nadruk van de NOS wel erg op schaatsen vind liggen, is het gewoon een valide sport.

Of zijn we de tig varianten van skieën en snowboarden vergeten? Daar heb je ook de afdaling en de super G. Of schansspringen (korte en lange schans). De biathlon en langlaufen zijn al genoemd. Daar vissen andere landen weer de medailles op.

Op de zomerspelen is dit veel erger. Een zwemmer kan een bult medailles ophalen met een paar afstanden in een paar varianten, terwijl een hockeyelftal een stuk meer moeite moet doen om maar één medaille binnen te halen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

Ivan Skobrev, Håvard Bøkko en Sverre Lunde Pedersen hebben zich teruggetrokken voor de olympische tien kilometer. De Russische schaatser, die vier jaar geleden zilver won, gaf geen reden op voor die beslissing. Aan de ploegenachtervolging doet hij vooralsnog wel mee.
http://www.nieuws.nl/spor...ersen-niet-op-10000-meter

Ze poepen nu al in hun broek.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 16-02-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:40
Niet goed voor de sport wmb. Er is al niet altijd veel tegenstand en deze suprematie op het schaatsen is nou niet echt goed voor de internationale allure. Alleen Nederland is straks nog geïnteresseerd in schaatsen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 16-02-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 12:22

iChaos

It's Lupus.

Wat moet je dan? Onder je kunnen gaan presteren omdat je niet wil dat er over 4 jaar geen eer meer te behalen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 30-09 19:19

Dido

heforshe

Dus 4 afmeldingen voor de 10K. Zouden die nog vervangen worden, of blijven er gewoon maar zes ritten over?

Een beetje vaag dat de Nederlandse suprematie nu als reden genoemd wordt - alsof er in de jaren '90 geen enkele vrouw wilde schaatsen omdat Gunda Niemann toch alles won. Met zo'n instelling had Pechstein haar nooit verslagen.

[ Voor 53% gewijzigd door Dido op 16-02-2014 21:21 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die Duitse dames werden ook vaak 1-2-3 meen ik? Het was echt een éénmalig iets dat v Gennip er toen een keer tussen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:24:
Die Duitse dames werden ook vaak 1-2-3 meen ik? Het was echt een éénmalig iets dat v Gennip er toen een keer tussen kwam.
dat waren de oost-duitse dames.... daar speelden nog hele andere dingen ;)

Niemann, Pechstein, Friesinger zijn van wat later.... hadden bijv. een sweep op de OS 1998 op de 3km....

bij allround kampioenschappen was het al een prestatie om een podium te halen ten koste van een van die duitse dames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Dido schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:21:
Dus 4 afmeldingen voor de 10K. Zouden die nog vervangen worden, of blijven er gewoon maar zes ritten over?
Zelfde aantal ritten, maar één moet alleen.

En Skobrev is gewoon een loser; veel meer respect voor Denis Yuskov (die op de wikipedia niet staat, maar wel op Sochi2014: http://www.sochi2014.com/en/athlete-denis-yuskov (of betekent dat niets).

Ook het motto van hem: "I will gladly do any amount of work that will be offered if it makes me champion."
Ter vergelijk, Yuskov: "Work hard and you'll succeed."
en Kramer: "Pain is temporary. Giving up is forever."

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 16-02-2014 22:00 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12

Niku

Alagaesii

MrSleeves schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Zelfde aantal ritten, maar één moet alleen.
Nee klopt niet, die rijders worden vervangen.

Edit: Ik ben te snel, zie dat in ieder geval de Noren hun reserve rijder niet gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Niku op 16-02-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wikipedia: Denis Joeskov

De Engelse versie is inderdaad vrij karig...:
Wikipedia: Denis Yuskov

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niku schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:01:
[...]

Nee klopt niet, die rijders worden vervangen.

Edit: Ik ben te snel, zie dat in ieder geval de Noren hun reserve rijder niet gebruiken.
Moeten er wel vervangers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Ik weet niet hoe dat dan gaat. Bij de Russen kan de eventuele reserve instappen. Bij de Noren zal ook de reserve er niet in stappen. Maar hoe ga je die plek dan invullen? Snelste reserve van de andere landen?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Ik vind dat als je door je land uitgezonden bent om op de OS te presteren, je bent geplaatst voor een bepaalde afstand, dan heb je ook de morele verplichting om tot het gaatje te gaan. Opgeven kan dan geen optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als iedereen zonder medaillekansen afhaakt voor een onderdeel kan meer dan de helft van alle Olympiërs naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Zwak van de Noren. Maar als Nederlanders zo overheersen dan kunnen andere sporten ook wel opgedoekt worden. Ajax wint 3x het kampioenschap? Doei doei Eredivisie. Armstrong won 7x? de Tour de France? Opdoeken die handel.

Op deze hele discussie is maar een plaatje mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/generator/uploads/generated/g1382483848906690254.jpg

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04
Was ooit niet het motto "meedoen is belangrijker dan winnen", nu lijkt het wel "ik win toch niet, dus ik ook maar niet mee". Blijf dan gewoon thuis. Dit gedrag past niet bij de Olympische waarden en normen.
Maar reed Kramer op het OKT ook niet de 1500 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als meedoen daadwerkelijk belangrijker was dan winnen, dan zou de focus niet zo nadrukkelijk op de (vooral Nederlandse) winnaars liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
jeronimo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:02:
Was ooit niet het motto "meedoen is belangrijker dan winnen", nu lijkt het wel "ik win toch niet, dus ik ook maar niet mee". Blijf dan gewoon thuis. Dit gedrag past niet bij de Olympische waarden en normen.
Maar reed Kramer op het OKT ook niet de 1500 meter?
Ja, Kramer heeft zich teruggetrokken voor de 1500m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12

Niku

Alagaesii

jeronimo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:36:
Ik vind dat als je door je land uitgezonden bent om op de OS te presteren, je bent geplaatst voor een bepaalde afstand, dan heb je ook de morele verplichting hebt om tot het gaatje te gaan. Opgeven kan dan geen optie zijn.
Helemaal mee eens. Het zijn verdorie de Olympische Spelen, het moet een eer zijn om daar je land te vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
pacificocean schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:32:
[...]

Ja, Kramer heeft zich teruggetrokken voor de 1500m.
Waar hij op de zesde plaats eindigde. (op het OKT)
Alle afstanden waar hij zich voor geplaatst heeft doet hij mee.
De 1500 kwam er bij door de matrix, niet omdat hij daar zo snel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Inderdaad, omdat hij al geplaatst was en er geen extra schaatsers meer mee mochten, mocht hij de 1500 doen. Als hij wel mee had gedaan, had hij denk ik niet zo hard als Verweij gekund. En het is wel een aanslag.

Aan de andere kant, die Skobrev, het zijn de Olympische Spelen in je eigen land.... het zal hem zeker geen geld gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:15
Hoe fantastisch het is voor Nederland, deze medailleregen, ik denk dat het OC zich wel achter de oren gaat krabben of het langebaanschaatsen nog wel in deze vorm zin heeft op de Olympische Spelen. Als het over vier jaar weer zo gaat dan lijkt het me niet onlogisch als het helemaal op de schop gaat of zelfs van de agenda af.

De commerciële ploegen zullen er goed aan doen zo veel mogelijk internationale schaatsers op te nemen en/of internationale takken op te zetten, zodat de competitie weer veel interessanter wordt. Zoals hier ook al gezegd is blijft het een hele 'eerlijke' sport (al mag de afrekening van mij best op 100en ;)) en muv de langste afstanden een prima kijksport. Ik denk trouwens dat zo'n mass start een heel interessant nummer is als aanvulling of vervanging van die langste afstanden.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streup schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:51:
Hoe fantastisch het is voor Nederland, deze medailleregen, ik denk dat het OC zich wel achter de oren gaat krabben of het langebaanschaatsen nog wel in deze vorm zin heeft op de Olympische Spelen. Als het over vier jaar weer zo gaat dan lijkt het me niet onlogisch als het helemaal op de schop gaat of zelfs van de agenda af.

De commerciële ploegen zullen er goed aan doen zo veel mogelijk internationale schaatsers op te nemen en/of internationale takken op te zetten, zodat de competitie weer veel interessanter wordt. Zoals hier ook al gezegd is blijft het een hele 'eerlijke' sport (al mag de afrekening van mij best op 100en ;)) en muv de langste afstanden een prima kijksport. Ik denk trouwens dat zo'n mass start een heel interessant nummer is als aanvulling of vervanging van die langste afstanden.
Is natuurlijk onzin aangezien langlaufen bijvoorbeeld dan allang geschrapt had mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:55:
[...]

Is natuurlijk onzin aangezien langlaufen bijvoorbeeld dan allang geschrapt had mogen worden.
Want 1 klein land wint bij langlaufen altijd 90% van de medailles? :?

Scandinavische landen zijn daar wel oververtegenwoordigd maar dat zijn wintersportlanden die meedoen om de medailles in bijna alle disciplines. En dat is commercieel (voor de tv rechten) dan weer veel interessanter. Het is gewoon belangrijk dat de competitie uit andere grote wintersportlanden (Duitsland, VS, Canada, Noorwegen, en Zuid Korea als volgend thuisland) weer aanhaken bij Nederland.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Streup schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:40:
[...]

Want 1 klein land wint bij langlaufen altijd 90% van de medailles? :?
Het ging om massastart/individueel. De dames zijn 45 minuten individueel bezig.

En "altijd 90% van de medailles?"?
"Altijd", da's i.i.g. één Olympische spelen terug: Wikipedia: Schaatsen op de Olympische Winterspelen 2010
36 medailles waarvan 7 voor NL = nog geen 20%, en 3 van de 12 goud = 25%

De keer daarvoor (2006), waren het er 9 van de 36, waarvan 3 goud.. ongeveer dezelfde percentages dus.

De afgelopen twee OS'en hebben we niet eens het medaillespiegel bij schaatsen geleid (maar Zuid-Korea en de VS)

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 17-02-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

arbraxas schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:41:
Ik zie het wel zitten, langebaan schaatsers bij het shorttrack en andersom. Gaat de kwaliteit in de breedte ook ten goede komen voor beide sporten.
Andersom gaat niet lukken. Shorttrack is veel groter in de wereld; het niveau ligt daar veel hoger. Als langebaanschaatser redt je het daar niet. Omdat het niveau door de grotere concurrentie zoveel gepusht wordt kunnen de shorttrackers wel direct meekomen in het langebaanschaatsen. Een willekeurige Koreaan haalt op zijn 3e 10km ooit al een gouden plak. Dat zegt wel wat over de 'kleinheid' van het langebaanschaatsen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Bundin schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:38:
Nee laat maar, don't feed the troll.

On topic: Ik denk dat Ritsma zich de opmerkingen van Ter Mors en Otter een beetje te persoonlijk heeft aangetrokken (zelf nooit goud?). Dat Jorien "zomaar" goud pakt op de 1500 meter langebaan betekent niet dat ze geen atleet is die zich 5 slagen de rondte in traint op schaatsen. Techniek leer je zowel bij langebaan als bij shorttrack, ze is langebaan gaan doen om aan haar uithoudingsvermogen te werken.

En feit blijft: ze heeft de rest naar huis geschaatst, of dat nou haar primaire doel is op deze OS of niet. En zich geplaatst via het OKT, net als de anderen.
Ik wil hier nog even op terug komen. Ik gun Jorien enorm veel die goude plak. Ze heeft hem echt verdiend maar ik begrijp de reactie van Ritsma en Ireen zeker wel als dhr. Otter opmerkingen gaat maken als "liever shorttrack brons dan langebaan goud". Ook Jorien leek niet uitbundig te zijn savonds tijdens de uitzetting van Studio Sportwinter.

Komop, ik snap best dat in de ogen van Jorien en haar coach het langebaan schaatsen een extraatje is en dat het een leuke bijkomstigheid is dat ze goud wint maar daarvoor hoeven ze zich nog niet zo denigrerend over het langebaan schaatsen te uiten. Daarmee kwets je mensen alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Shorttrack vind ik nou niet helemaal wat. Erg chaotisch, de relays zijn een soort bijenzwerm die rondjes schaatsen. Dan komt er nog allerlei jurymeuk bij, nee dank je.

Wij missen tegenwoordig de ijshockeyhal infrastructuur. Allerlei wintersporten zijn daarvan afhankelijk. Je kan dan zo met ijsdansen/ijshockey/kunstschaatsen/curling/shorttrack aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
FunkyTrip schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:01:
[...]
Omdat het niveau door de grotere concurrentie zoveel gepusht wordt kunnen de shorttrackers wel direct meekomen in het langebaanschaatsen. Een willekeurige Koreaan haalt op zijn 3e 10km ooit al een gouden plak.
Ik denk niet dat het zo werkt. In de schaduw van Davis hebben een tijd terug wel meer shorttrackers het geprobeerd maar dat moet je ook maar net liggen. Het is echt niet zo dat die drie dames die voor Ter Mors eindigden bij het shorttrack ook zo'n langebaan 1500 in de benen hebben. Het is echt een andere discipline.

Andersom zal het per rijder afhankelijk zijn. Dat geduw en getrek lijkt me niks voor Kramer maar ik zie zo'n Smeekes zich het wel eigen maken. Het zal moeilijker zijn omdat je dat geduw en getrek als langebaan schaatser natuurlijk totaal niet gewend bent

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 17-02-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Wat een gezeur over of Nederland nu te dominant is of niet. Oostenrijk heeft bij het alpine skieën ook al eens 14 medailles mee naar huis genomen. So what? De scandinavische landen domineren ook meestal het langlaufen. Het kunstrijden is toch ook bijna altijd voor de Russen? En in de zomer: het schoonspringen voor de Chinesen, en het sprinten voor de Americanen (ok, en de Jamaicanen)?

Volgende keer is het vast weer anders.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
In Noorwegen wordt er al schande gesproken van het weglopen van hun schaatsers voor de 10km, dat is echt een begrip daar. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je als Karlstad of Koss heet je nu met een redelijke face palm aan tafel zit.

Verder vind ik al het gedoe over de prestaties van de schaatsers echt typisch Nederlands gelul. Ik was er niet bij maar ik vermoed dat er begin jaren '70 ook niet moeilijk gedaan werd in Amsterdam over de derde EC1 voor Ajax op rij?

Sport is nou bij uitstek een activiteit waar je je lekker chauvinistisch in kan gedragen zonder dat het echt stupide is, dus laten we nou gewoon eens ophouden met mauwen, respect hebben voor de fantastische prestaties die geleverd zijn en een lange neus maken naar andere landen. Over een week kunnen we dan weer gewoon zeurderig Nederlands doen wanneer het om politiek, economie, mensenrechten en natuurbescherming gaat.

Ik woon nu in Engeland en ik kan zeggen dat ik vorig jaar lekker geplaagd ben met het feit dat die Britten 29 goud binnensleepten tegen die 6 (?) van ons. Nu is het dus payback time: Er hangt een A4tje op mijn kamerdeur waar ik dagelijks de medailles even bijturf. We kunnen er met zijn allen wel om lachen, en er is geen Brit die vraagt of ik het niet wat teveel medailles vind. Vreemd hoor.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is ook des Nederlands. Gisteren stonden we op één met aantal medailles en twee op basis van merit. Dat is veel te ver boven het maaiveld uit, dat kan natuurlijk niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 12:01
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:27:
In Noorwegen wordt er al schande gesproken van het weglopen van hun schaatsers voor de 10km, dat is echt een begrip daar. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je als Karlstad of Koss heet je nu met een redelijke face palm aan tafel zit.
Tja, ik vind het sporter onwaardig om bijvoorbaat de handdoek in de ring te gooien. Mentaal heeft Nederland al gewonnen van ze. Het gaat sowieso niet heel goed met de Noren, op het langlaufen presteren ze ook ondermaats.
Ik woon nu in Engeland en ik kan zeggen dat ik vorig jaar lekker geplaagd ben met het feit dat die Britten 29 goud binnensleepten tegen die 6 (?) van ons. Nu is het dus payback time: Er hangt een A4tje op mijn kamerdeur waar ik dagelijks de medailles even bijturf. We kunnen er met zijn allen wel om lachen, en er is geen Brit die vraagt of ik het niet wat teveel medailles vind. Vreemd hoor.
Ik werk in een internationaal bedrijf en 90 procent van mijn collega's komen uit het buitenland. Ik hoor niemand klagen, ze hebben juist veel respect voor hoe we het doen.

Die onderlinge competitie sfeer hebben we hier ook, zo hebben we onze Canadese collega gefeliciteerd met hun medaille op het Open Nederland kampioenschap schaatsen, en we hebben een pool die vanochtend juigend binnen kwam _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik hoop dat we op de 10km gewoon weer met z'n drieën op het podium staan :Y Jammer dat je met de ploegenachtervolging niet 1,2 en 3 kan worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Kramer strooit nog een beetje zout in de Noorse wonden:
http://nos.nl/os2014/arti...nde-al-niet-op-noren.html

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Leuk artikel in Washington Post over het Nederlandse schaats succes in Sochi

Dutch speedskaters whippin’ the world in Sochi

[ Voor 12% gewijzigd door Bigfoot op 17-02-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Kan me voorstellen dat de Noren die nog andere wedstrijden moeten schaatsen hun krachten liever sparen, is het niet zo dat ze gewoon totaal geen reserves hebben? Zou anders lame zijn van de reserves... je kunt desnoods de 10km als warming up of training gebruiken en alsnog meedoen voor de eer (wat eigenlijk ook geldt voor de schaatsers die wél nog voor ander goud gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze sparen voor de ploegenachtervolging, maar die is pas veel later in de week. Niet echt een valide argument imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Senor Sjon schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:49:
Ze sparen voor de ploegenachtervolging, maar die is pas veel later in de week. Niet echt een valide argument imo.
Oke maar als je kijkt naar de kansen van de Noren op de 10km. De kans dat zij een medaille halen is nihiel, tenzij er net zo iets als in 2010 gebeurd, val/foute wissel e.d.

Op de team pursuit is de concurrentie wederom hevig. Nu zullen de Noren niet denken daar de Nederlanders te kunnen verslaan (immers zouden ze anders de 10k wel rijden) maar kunnen ze wel voor zilver en brons gaan. Omdat de concurrentie daar zo hevig is van onder meer de Polen, Russen, Zuid-Koreanen en misschien de USA is het logisch dat ze daar op focussen.

Immers als de Noren een goede dag hebben, dan halen ze een medaille op de team pursuit. Als de Noren een goede dag hebben op de 10k dan worden ze 4e. Dan is het op zich best logisch dat ze zich terugtrekken ook omdat ze uberhaupt nog geen schaatsmedaille hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bij de Team Pursuit hoef je niet noodzakelijk beter te zijn dan de competitie. Nederland heeft daar altijd zeer pover gepresteerd, mede door eigen toedoen. Dus ik zie heel goed waarom de Noren en andere landen als Polen, Canada en de VS daar grote kansen ruiken.

Op papier moet Nederland achteruitschaatsend die achtervolging kunnen winnen. In de praktijk zou het nog wel eens een vervelende nasmaak kunnen gaan nalaten na een fantastisch toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
ATS schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:11:
Wat een gezeur over of Nederland nu te dominant is of niet. Oostenrijk heeft bij het alpine skieën ook al eens 14 medailles mee naar huis genomen. So what? De scandinavische landen domineren ook meestal het langlaufen. Het kunstrijden is toch ook bijna altijd voor de Russen? En in de zomer: het schoonspringen voor de Chinesen, en het sprinten voor de Americanen (ok, en de Jamaicanen)?

Volgende keer is het vast weer anders.
Ik weet niet of je het over mijn bijdrage hebt maar dan heb je me verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat Nederland te dominant is maar ik ben bang dat de OC het langebaanschaatsen, wanneer Nederland over vier jaar opnieuw zo domineert (laten we het hopen), niet meer interessant genoeg vindt. Het lijkt me dat er naast sportieve belangen ook enorme commerciele belangen spelen en die zijn een stuk lager als er alleen maar 17 miljoen Nederlanders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik denk dat we over vier jaar met weemoed terugdenken aan Sochi. Sterker nog, ik vermoed dat we nooit van ons leven meer zo'n OS mee gaan maken, so enjoy it while you can. De voorsprong die Nederland heeft met de commerciele ploegen zal wel weer verdwijnen, zie het als de (kortstondige) dominantie die Nederland had met de klapschaats ;)

Er zijn zat Olympische sporten die door bepaalde (kleine) landen gedomineerd worden. Die zie ik ook niet van de kalender gehaald worden.

We moeten eens ophouden met onze eigen glazen in te gooien. Als ik de KNSB negatief hoor doen over evenementen waarop Nederlandse schaatsers goed presteren, zoals de 10km, dan vraag ik me werkelijk af wiens belang ze nou dienen. De KNSB moet ervoor zorgen dat Nederland goed presteert op schaatsgebied en dat doe je niet door events waarop we winnen te gaan ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 16:22

jpiwf

licenced pepernootaddict

De VS heeft op de 110 horden tot nu toe meer dan 85% van alle medailles gewonnen, en het staat toch nog steeds op het programma. Volgens mij maakt het het IOC weinig uit als er een land domineert, als er maar mooie/spannende wedstrijden zijn en er genoeg voor de tv rechten betaald wordt. en aan spanning ende sensatie geen gebrek ondanks de wat geflatteerde uitslag. Ik zie in de toekomst zelfs kans dat de mass start toegevoegd wordt, ook een lange afstand.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:01
FunkyTrip schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:01:
[...]
Een willekeurige Koreaan haalt op zijn 3e 10km ooit al een gouden plak. Dat zegt wel wat over de 'kleinheid' van het langebaanschaatsen.
Niet echt, als je Z-Korea een beetje kent weet je dat het hier zeer zeker niet om een 'willekeurige' Koreaan gaat. Gegarandeerd dat deze Koreaan al jaren hier naar toe aan het trainen is en zeer gericht met alleen bepaalde wedstrijden heeft meegedaan. Daarnaast had hij nooit meegedaan als hij niet wist dat hij voor de medailles mee kon strijden.

Als het echt zo makkelijk was als jij hier zegt zouden al die shorttrackers (of anders degenen die zich net niet kwalificeerden) wel meedoen met de langebaanwedstrijden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:03:
Bij de Team Pursuit hoef je niet noodzakelijk beter te zijn dan de competitie. Nederland heeft daar altijd zeer pover gepresteerd, mede door eigen toedoen. Dus ik zie heel goed waarom de Noren en andere landen als Polen, Canada en de VS daar grote kansen ruiken.
Klopt je moet ook wat geluk hebben en geen fouten maken. Alle outsiders maken kans op goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jeronimo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:02:
Was ooit niet het motto "meedoen is belangrijker dan winnen"
Nee, dat was het nooit en ik zal (al is het een dag later) dit misverstand blijven corrigeren tot mijn dood :P

Dit is een verbastering (en verarming) van het ideaal van De Coubertin:
Het belangrijke in het leven is niet de triomf, maar de strijd, het essentiële is niet om te hebben gewonnen maar om goed te hebben gestreden.
Belangrijk verschil in ambitie. Niet enkel aanwezig zijn maar alles geven wat je hebt. Maar:
Dit gedrag past niet bij de Olympische waarden en normen.
Eens!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Loting voor de 10km is bekend:
Rit 5 DE JONG - Baumgärtner
Rit 6 Swings - BERGSMA
Rit 7 Lee - KRAMER
Herhaling van 2010 dus in de laatste rit... hopelijk is Kramer niet opnieuw gejinxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zul je zien dat hij Lee op een ronde zet en daarna in de war raakt welke baan hij moet rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:36:
Loting voor de 10km is bekend:

Herhaling van 2010 dus in de laatste rit... hopelijk is Kramer niet opnieuw gejinxed.
Misschien zien de afzeggers er kans in om hem af te leiden vanaf de tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of Kemkers krijgt een donatie van belchinezen, commerciele ploegen :+

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 17-02-2014 16:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
gambieter schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:16:
Of Kemkers krijgt een donatie van belchinezen, commerciele ploegen :+
Jij denkt dat Kramer nog naar Kemkers kijkt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Bigfoot schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:08:
Zul je zien dat hij Lee op een ronde zet en daarna in de war raakt welke baan hij moet rijden....
LOL, dat zou best nog eens kunnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
De verwachtingen voor Kramer op de 10k zijn torenhoog. Iedereen verwacht dat hij even goud gaat halen. Toch zie je met verweij eerder en ireen gisteren dat het niet even aan komt waaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cBuKKAC.jpg

Stiekem hoop ik dat ook... maar goed de wereld zal het zien morgen. ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
Oh oh oh.. Leuk artikel op de wallstreet journal...

http://m.europe.wsj.com/a...9387333918124514?mobile=y

More tears please! Wat een afgunst 8)7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 30-09 18:24
De_Bastaard schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:38:
Oh oh oh.. Leuk artikel op de wallstreet journal...

http://m.europe.wsj.com/a...9387333918124514?mobile=y

More tears please! Wat een afgunst 8)7 !
Ergens anders begon iemand ook al over die link, maar ik vind het helemaal niet zo erg wat ze daar over Nederland(ers) zeggen. Ja, er zitten wat sneren bij, maar ze geven ook meer dan genoeg complimenten naar de Nederlanders toe. Ze sluiten nota bene af met "All could use some Dutch lessons."

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
Nouja. Hij is vrij bitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:01
Klopt, alleen als ik dat stuk lees lijkt hij me meer te klagen over hoe slecht de favorieten van de andere landen bezig zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Voor het schaatsen zou het goed zijn als de commerciële ploegen internationaal gaan, inclusief de benodigde sponsoren en trainingprogramma's. Nadeel is dat de bonden dit op zoveel mogelijk manieren proberen tegen te werken (zoals Noorwegen bij het langlaufen bijvoorbeeld).

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En het de Adler Arena is niet eens helemaal leeg (of alleen gevuld met NL'ers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:33

Quad

Doof

Van de resterende rijders zou denk ik alleen Bart Swings een volledig NL feestje kunnen verpesten heb ik het idee. De rest is niet in staat om het niveau van de Nederlanders te kunnen halen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:20:
Van de resterende rijders zou denk ik alleen Bart Swings een volledig NL feestje kunnen verpesten heb ik het idee. De rest is niet in staat om het niveau van de Nederlanders te kunnen halen.
Mwa, Swings zijn PR is 13:08 op een laaglandbaan, tijdens t OKT hebben de Jong, Bergsma en Kramer laten zien dat ze allemaal onder de 12:50 kunnen op een laaglandbaan. Daar zit toch nog wel een gat hoor.

Dus of één van de Nederlanders moet een echte off-day hebben of Swings moet de race van zijn leven rijden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik moet nog eens zien of de Jong onder de 12:50 kan rijden, het ijs is zwaar.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:
Ik moet nog eens zien of de Jong onder de 12:50 kan rijden, het ijs is zwaar.
Oké, dat is waar maar dan nog lijkt mij een tijd van onder de 13 minuten genoeg voor een medaille.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gezien zijn schema rijdt hij onder de 13 minuten.

Edit: Ik lees dat de Jong de transponder in zijn schoen heeft gestopt, mag dat wel?

[ Voor 47% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 15:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Nou, dat wordt hem dus niet echt voor De Jong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Het ziet er aardig moeizaam uit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Kan die duitser niet ff wat terugzakken en de wind gaan vangen :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens Anema gingen zijn mannen onder de 12.47 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
die k*t live steam wil niet meer laden hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Catorce schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:38:
Nou, dat wordt hem dus niet echt voor De Jong...
Nope, wordt inderdaad een tijd van rond de 13:00. Hij krijgt de rondetijden niet naar beneden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat moet die Duitser wel niet denken dat de Jong hem buitenom in de binnenbocht voorbij komt. :')
Tijd rond de 13:06.

Edit: 13:07:19

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 15:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
wow de streamkwaliteit is nu zo slecht dat ik de tijd niet eens kan lezen haha. 10km is blijkbaar populair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Oei, die 13:07:19 kan Swings nog wel eens gaan halen ook idd.

Nu rest alleen de vraag, was de Jong zo matig of is het gewoon heel zwaar, cq hoge luchtdruk?

[ Voor 44% gewijzigd door Davidshadow13 op 18-02-2014 15:42 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:36:
Gezien zijn schema rijdt hij onder de 13 minuten.

Edit: Ik lees dat de Jong de transponder in zijn schoen heeft gestopt, mag dat wel?
Er zjn er meer die zich dat aan het afvragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
wel fijn zo een live verbinding die niet laadt :P

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Wel zuur dat ie tijd kwijt is aan de extra ruime bocht om die Duitser heen...maar dit is in ieder geval geen winnende tijd :) hopelijk nog brons, maar denk het niet...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:40:
Wat moet die Duitser wel niet denken dat de Jong hem buitenom in de binnenbocht voorbij komt. :')
Scheisse, Scheisse, Scheisse. Die Niederlander has mir geblitzt auf der ausserhalb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Over het algemeen vallen de meeste tijden wel tegen voor een laaglandbaan hoor, moet het dus nog zien of Swings eronder kan duiken, eerst Bergsma iig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
D-e-n schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:39:
Volgens Anema gingen zijn mannen onder de 12.47 toch?
Anema vind ik toch een kwal, ondanks dat ik het de sporters wel gun vind ik het ergens mooi om te zien dat de BAM ploeg niet krijgt waar ze voor kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Davidshadow13 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:41:
Oei, die 13:07:19 kan Swings nog wel eens gaan halen ook idd.

Nu rest alleen de vraag, was de Jong zo matig of is het gewoon heel zwaar, cq hoge luchtdruk?
Dat zullen we in de volgende rit zien denk ik. Verwacht dat brons met deze tijd erg moeilijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 18:50
Ai.. deze tijd moet een flinke tegenvaller zijn voor De Jong. Ik denk dat dit zijn slechtste tijd van de afgelopen 4 jaar is. Als je eind december nog 12.50 gereden hebt in Heerenveen is 13.07 gewoon niet goed. Niet de eerste keer dat het voor hem niet lukt op het moment suprème :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Luchtdruk is 1024 hPa in ieder geval, tikkeltje aan de hoge kant maar niet zo hoog als de afgelopen dagen in ieder geval. We zullen het inderdaad wel zien straks.

Maar toch wel een groot gat t.o.v. het OTK zit gewoon ruim 17 seconden tusssen in het geval van de Jong. Ik denk wel dat als je hiermee brons wint de Noren en Skobrev zich misschien toch wel in hun voet geschoten hebben, want zij kunnen deze tijden ook rijden :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Zijn er nog andere streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik kijk via NOS.nl of NPO.nl, NOS.nl werkt prima :Y)

Edit: Wat doen al die officials?

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 18-02-2014 15:50 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18
Horizon.tv bevalt mij nog beter , ok is wel Upc aansluiting voor vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

13:07 voor de Jong. Niet zo'n scherpe tijd, de laatste rondes heeft ie flink wat tijd verloren helaas.
Ik vrees dat die Koreaan de laatste rit nog wel sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Quad schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:49:
Ik kijk via NOS.nl of NPO.nl, NOS.nl werkt prima :Y)

Edit: Wat doen al die officials?
Thx, die van NPO werkt wel, nos.nl stotterde behoorlijk bij mij. Misschien toeval.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste