[OS] Sotsji 2014 schaatsen

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rik86 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:29:
wel bizar, 10 van de 15 schaatsmedailles tot nu toe, waaronder 4 van de 5 goud.
Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

911GT2 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:54:
[...]

Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport... |:(
Nee, inderdaad. In Afrika zijn weinig schaatsers... 8)7
Het komt nu net voor dat we plekken opeisen die we nog nooit hebben gehaald en het is direct geen mondiale sport.. De rest gaat gewoon niet hard genoeg, bv. Shani Davis.

Het is niet alsof de rest zo veel minder middelen heeft (Skobrev harkt meer binnen dan Kramer)..

Dit zijn niet de standaard spelen, da's wel duidelijk. Wij winnen opeens medailles die we nog nooit hebben gewonnen en anderen (Shani Davis, Shaun White) halen ze juist niet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22

Barrycade

Through the...

Werkt er niet opeens een wielerdokter in het Nederlandse schaatskamp? :P

Maar serieus, het is knap van de Nederlanders, maar echt een globale sport is het niet: er zijn 3 spelers en de rest van de 20 andere landen doen mee in de marge.
Zie de website van de ISU zie daar dat 3 landen (NL, Rus en Nor) in het allround serieus meedoen en de rest in de marge rommelt.

En ook in de andere vormen van lange afstand is het een top 3 van landen en 20 verdwaalde landen (met waarschijnlijk een ex Nederlander) die wat medailles halen.

We zijn gewoon groot in een marge sport.

Prima natuurlijk, maar moet zeggen dat ik persoonlijk de andere sporten interessanter vind om te kijken dan het schaatsen. Want schaatsen is net als het "WK "korfbal waar ook al vaststaat dat NL gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Tja, dan is de 100 meter ook maar een kleine korfbalachtige margesport: Wikipedia: 100 metres

Buiten de Amerikanen en Jamaicanen is er ook niet meer veel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

[...] Schaatsen is geen globale sport... |:(
Dat is geen enkele wintersport...

En zelfs bij de andere sporten zijn die er niet of nauwelijks. Ik kan me eigenlijk geen enkele sport voor de geest halen die echt wereldwijd op hoog niveau wordt beoefend.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
[...]

Van de sporten op de winterspelen is schaatsen misschien wel de meest globale sport en een van de meest laagdrempelige sporten om te beoefenen. Natuurlijk zijn zomerspelen globaler, maar ook de meeste sporten van de zomerspelen worden gedomineerd door bepaalde landen per sport. Er is geen enkele sport die echt globaal wordt beoefend met veel landen die op gelijk niveau concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Met ^^

Zet voor de grap de link van Barrycade naast de medaillespiegel: http://nos.nl/os2014/uitslagen/medailles/per-land/
Er zijn een paar landen met veel medailles en de rest is marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De CL is gewonnen door ploegen uit 6 Europese landen. Betekent dat nu opeens dat in de overige 50 landen in Europa, voetbal niet meetelt?

Er zijn ook genoeg OS geweest waar er geen overmacht was.

Van de 36 te behalen medailles had Nederland er 4 jaar geleden 7. In 2006 waren dat er 9. Ja, een mooi aantal, maar het overgrote deel word dus niet door Nederlanders gewonnen ;)

8 jaar geleden waren Canada en de USA gelijk met Nederland. 4 jaar geleden won Korea de medaillespiegel.

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Dat mensen schaatsen gaan zitten afzeiken terwijl de winterspelen volzitten met jurysporten en dingen als bobsleeënmetzntweetjes is toch wel heel zuur typisch Nederlands. Schaatsen is samen met langlaufen en de afdalingen een van de zuiverste wintersporten, hoe snel kan een mens gaan op het ijs, en hoe snel kan een mens gaan op de sneeuw.

Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat mensen zo negatief deden over medailles als we met onzin als paardensport wonnen. Maar nu we dik winnen met een fatsoenlijke sport is er gelijk al die negativiteit, t'is ook nooit goed :+

[ Voor 22% gewijzigd door RaCio op 13-02-2014 01:25 ]

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 13-02-2014 08:28 ]

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Dit zijn gewoon keiharde medailles. Gehaald na het zetten van de snelste tijd, de beste atletische prestatie. Ja Nederland is de grote favoriet op dit moment maar al die schaatsers hebben zich daar wel helemaal kapot voor getraind. Dat is heel iets anders dan korfbal. In het is imo een stuk sterkere sport dan die jurysporten.

Bovendien zijn er voor andere landen sporten die op dezelfde manier overheerst worden, rodelen voor de duitsers, freestyle skieen voor de canadezen, snowboarden voor de USA, langlaufen in Noorwegen,kunstschaatsen in Rusland etc.

Het is nogal flauw om als de sporters het een keer uitzonderlijk goed doen om dan te zeggen dat het makkelijk is en geen internationale sport.

• 911GT2
  • Nu online
Artjuh schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Van de sporten op de winterspelen is schaatsen misschien wel de meest globale sport en een van de meest laagdrempelige sporten om te beoefenen. Natuurlijk zijn zomerspelen globaler, maar ook de meeste sporten van de zomerspelen worden gedomineerd door bepaalde landen per sport. Er is geen enkele sport die echt globaal wordt beoefend met veel landen die op gelijk niveau concurreren.
Laagdrempelig? In verhouding tot wat Formule 1?
RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 01:12:
Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat mensen zo negatief deden over medailles als we met onzin als paardensport wonnen. Maar nu we dik winnen met een fatsoenlijke sport is er gelijk al die negativiteit, t'is ook nooit goed :+
Don't get me started over paarden'sport' :o Beetje medailles ophalen met iets wat een beest kan :r

[ Voor 28% gewijzigd door 911GT2 op 13-02-2014 09:13 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat paard begint natuurlijk niet ineens te springen enzo... Daar gaat jaren aan training in zitten :)

Zelfde geldt natuurlijk voor schaatsen, als ik aan de doping ga, schaats ik nog geen deuk in een pakje boter. Techniek is ongeveer 90% van het verhaal.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
911GT2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Laagdrempelig? In verhouding tot wat Formule 1?
Dat is toch niet zo lastig? Het is makkelijker om een middagje te gaan schaatsen dan een middagje te gaan bobsleeën, aplineskiën, biatlonnen of schansspringen. En dat geldt niet alleen voor Nederland. Er zijn legio landen waar diverse schaatsbanen zijn gesitueerd, nog los van natuurijs.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 17:46
Ik vind het jammer dat er nu opeens zo kritisch gekeken worden naar de overwinningen die gehaald worden. Nederland wint een keer, is zwaar dominant en nu meteen zitten zeiken. Eens: Het gaat niet helemaal lekker met het schaatsen en de ISU is daar ook druk mee bezig. Maar dat doet niets af aan de prestaties die geleverd zijn op 10 van de 15 medailles. Vergelijk de worldcup wedstrijden maar eens, daar werden dit soort resultaten niet aan de lopende band gehaald. De Nederlanders lijken gewoon op het juiste moment te pieken.
Barrycade schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:44:

Zie de website van de ISU zie daar dat 3 landen (NL, Rus en Nor) in het allround serieus meedoen en de rest in de marge rommelt.
Allrounden is geen olympische sport en zal in de zomer als eerste afgestoten nadat de ISU hun plannen bekend hebben gemaakt, simpelweg omdat er geen animo voor is. Bij allrounden moet je twee afstanden goed onder de knie hebben (top 3 rijden) en op de andere twee afstanden wel aardig meekomen. Dat is maar voor een handje vol mensen weggelegd. Jouw argument over het allrounden t.o.v. deze OS-resultaten slaat dus nergens op.

Maar goed, we hebben lekker veel azijnpissers onder ons. |:( Gefeliciteerd Barrycade met je zure leven.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Het is jammer dat er dit jaar niet wat meer tegenstand is bij het schaatsen, maar dat doet niets af aan de prestaties van de atleten die er nu staan. Ik denk dat de structuur met de commerciële ploegen die constant tegen elkaar moeten opboksen zijn vruchten afwerpt in het elkaar naar steeds betere prestaties jagen.

Over bizarre (winter) sporten gesproken: ik ben niet de enige die de associatie legt met fluitketels zo blijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/thumbs/20100109_781_fluitketel%20schuiven%20joure%205.jpg

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het is gewoon zo dat wij nu even heel goed zijn in schaatsen. Elk land kan toch voor zo'n niveau gaan en erin investeren? Met tafeltennissen wint er ook elke keer een chinees omdat daarin wordt geinvesteerd en je als chinees op je 2de jaar al aan de ping pong wordt gezet.

Als 1 land een discipline domineert, moeten we die sport dan maar cancellen? Net als untergiraffe Marius?

Wat een raar volk zijn we toch dat we hier niet onvoorwaardelijk van kunnen genieten. Het glas is kennelijk vaker halfleeg. Nou ik zeg: fuck the glass, what's in the bottle??

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee, en wie wil hier nu de ski slopestyle af gaan schaffen?

(http://www.sochi2014.com/...en-s-ski-slopestyle-final)

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
ATS schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:33:
Het is jammer dat er dit jaar niet wat meer tegenstand is bij het schaatsen, maar dat doet niets af aan de prestaties van de atleten die er nu staan. Ik denk dat de structuur met de commerciële ploegen die constant tegen elkaar moeten opboksen zijn vruchten afwerpt in het elkaar naar steeds betere prestaties jagen.
Ik denk ook dat om dat er zo'n brede top is, er meer ruimte komt voor de schaatsers om zich echt op 1 of 2 afstanden te richten. De commerciele teams hebben niets aan 4 allrounders per team, dat is commercieel niet aantrekkelijk, omdat er totaal maar 4 mee kunnen naar de EK, en WK
Ik snap niet waarom ze die finale in de ochtend doen, als je echt nieuw jong publiek aan de spelen wil binden moet je dat soort wedstrijden op prime-time uitzenden.

[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 13-02-2014 12:11 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Dinictus208 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:54:
Als 1 land een discipline domineert, moeten we die sport dan maar cancellen? Net als untergiraffe Marius?
Het is niet zo zeer de dominantie van Nederland, waarom deze sport gecanceld zou moeten worden, maar de desinteresse voor de sport in andere landen.

Er is eerder opgemerkt dat de 100 meter sprint wordt gedomineerd door Jamaicanen en Amerikanen, maar tijdens de finale van de vorige Olympische Spelen keken hier wel bijna 2 miljard mensen naar.

Nu zijn de Winterspelen sowieso een stuk minder mondiaal dan de zomerspelen, maar andere sporten, die wellicht ook gedomineerd worden door één of slechts enkele landen, worden wel veel beter bekeken dan het lange-baan schaatsen. Die sporten zijn, buiten de excellerende landen, veel populairder dan lange-baan schaatsen.

Zelfs het, ten onrechte jaren genegeerde, shorttracken wordt wereldwijd ook veel beter beken dan het lange-baanschaatsen. Buiten Nederland is er nauwelijks interesse voor deze sport.

Dat schaatsen in Nederland als kijksport zo populair is, heeft enerzijds wellicht met de volksaard te maken (schaatsen is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit), maar naar mijn idee anderzijds met name vanwege de successen en vanwege de carnavaleske randverschijnselen.

Ik zelf vind schaatsen ook echt een leuke sport, om uit te oefenen dan, en ben ook regelmatig op een ijsbaan te vinden. Maar als kijksport kan het me weinig boeien, ik zie bijvoorbeeld veel liever skiën, snowboarden of short-tracken en blijkbaar ben ik daar niet de enige in.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:38
lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Het is niet zo zeer de dominantie van Nederland, waarom deze sport gecanceld zou moeten worden, maar de desinteresse voor de sport in andere landen.

Er is eerder opgemerkt dat de 100 meter sprint wordt gedomineerd door Jamaicanen en Amerikanen, maar tijdens de finale van de vorige Olympische Spelen keken hier wel bijna 2 miljard mensen naar.

Nu zijn de Winterspelen sowieso een stuk minder mondiaal dan de zomerspelen, maar andere sporten, die wellicht ook gedomineerd worden door één of slechts enkele landen, worden wel veel beter bekeken dan het lange-baan schaatsen. Die sporten zijn, buiten de excellerende landen, veel populairder dan lange-baan schaatsen.

Zelfs het, ten onrechte jaren genegeerde, shorttracken wordt wereldwijd ook veel beter beken dan het lange-baanschaatsen. Buiten Nederland is er nauwelijks interesse voor deze sport.

Dat schaatsen in Nederland als kijksport zo populair is, heeft enerzijds wellicht met de volksaard te maken (schaatsen is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit), maar naar mijn idee anderzijds met name vanwege de successen en vanwege de carnavaleske randverschijnselen.

Ik zelf vind schaatsen ook echt een leuke sport, om uit te oefenen dan, en ben ook regelmatig op een ijsbaan te vinden. Maar als kijksport kan het me weinig boeien, ik zie bijvoorbeeld veel liever skiën, snowboarden of short-tracken en blijkbaar ben ik daar niet de enige in.
Bij het lange baanschaatsen is gewoon het probleem dat sommige afstanden echt te lang duren. Ze zouden maximaal tot de 1500 meter moeten gaan.

100m
500m
1000m
1500m
evt. massastart 10km

Alles wat langer is, duurt ook veel langer en er gebeurd niet veel spectaculairs, terwijl op de kortere afstanden de tijden veel dichter bij elkaar liggen en je vlugger andere ritten krijgt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• lateef
Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Bij het lange baanschaatsen is gewoon het probleem dat sommige afstanden echt te lang duren. Ze zouden maximaal tot de 1500 meter moeten gaan.

100m
500m
1000m
1500m
evt. massastart 10km

Alles wat langer is, duurt ook veel langer en er gebeurd niet veel spectaculairs, terwijl op de kortere afstanden de tijden veel dichter bij elkaar liggen en je vlugger andere ritten krijgt.
Ben ik helemaal mee eens, de schaatssport heeft denk ik ook te lang stil gestaan, maar ik denk dat ze nu ok wel beseffen dat er wat moet veranderen. Jouw voorstel maakt het denk ik ook een stuk interessanter. Een 10km met niet twee, maar bijvoorbeeld acht schaatsers tegelijk aan de start, maakt het denk ik ook al een stuk aantrekkelijker. Zal in het begin waarschijnlijk wel aanpassingsvermogen van de schaatsers eisen, maar als het lange-baanschaatsen zich als 'mondiale' sport wil blijven handhaven, is aanpassing gewoon noodzakelijk.

• SnowDude
Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:58:
[...]

100m
500m
1000m
1500m
evt. massastart 10km

Tja, ik ben toch echt meer een liefhebber van de lange (duur) afstanden, waar de klok beslissend is en niet een jury. Persoonlijk vind ik een 10 kilometer spannender dan welke jury sport ook.

Ik ben (zoals mijn nick wel doet vermoeden) echt een snowboard freak. Ik vind halfpipe en slopestyle snowboard echt fantastisch om te zien, maar de uitslagen blijven altijd discutabel, de winst van ipod met halfpipe was mooi, maar als je heel eerlijk kijkt dan had hij nog een wall over voor nog een trick, en dan hoor je in mijn ogen geen 95 punten te krijgen. Geef me dan maar de snowcross, gewoon gaan en de eerste twee gaan door.

En over de lengte: in de zomer spelen heb je het fietsen, en daar gebeurt in de eerste 4 uur ook weinig, pas daarna wordt het spannend, toch kijken er er heel veel mensen naar. Idem voor de marathon.
Het lijkt wel wat te maken te hebben met de huidige maatschappij; alles wat langer is dan 1 minuut is al snel te lang.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:23
SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:14:
[...]
Tja, ik ben toch echt meer een liefhebber van de lange (duur) afstanden, waar de klok beslissend is en niet een jury. Persoonlijk vind ik een 10 kilometer spannender dan welke jury sport ook.

En over de lengte: in de zomer spelen heb je het fietsen, en daar gebeurt in de eerste 4 uur ook weinig, pas daarna wordt het spannend, toch kijken er er heel veel mensen naar. Idem voor de marathon.
Het lijkt wel wat te maken te hebben met de huidige maatschappij; alles wat langer is dan 1 minuut is al snel te lang.
Helemaal mee eens. Er is in mijn ogen niets spannender dan een 5km of 10km schaatsen. Elke ronde maar weer kijken of de rondetijden niet teveel oplopen, meeschrijven, vergelijken en dan de deelnemers langzaam hun dood zien sterven met oplopende rondetijden tot gevolg, dat is echt genieten. ;)

Ik denk ook dat de TV maatschappijen de oorzaak zijn van alles moet sneller en korter e.d. Dan kunnen ze tenminste meer reclame uitzenden. Kijk naar NBC die de OS in de US uitzendt. Die heeft het liefst 30 ritten 500 meter want dan kunnen ze na elke rit even 20 seconden een reclame eruit doen. in Vancouver heeft NBC er zelfs voorgezorgd dat de tijd tussen elke rit zelfs langer werdt gemaakt zodat er meer reclame tussen de ritten kon. Als je dan zeg maar een paar ritten 10km hebt dan kun je minder reclame uitzenden is minder inkomsten.

Ik vindt dat we niet zo moeten zeuren ;) De basis bij sport ligt toch in het afzien van de sporters en de daarbij behorende emoties, dat vind ik het mooiste om te zien en daarom heeft de 5km en 10km ook zoveel charme vindt ik. :)

HD4Life @ Full-HD

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Davidshadow13 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Helemaal mee eens. Er is in mijn ogen niets spannender dan een 5km of 10km schaatsen. Elke ronde maar weer kijken of de rondetijden niet teveel oplopen, meeschrijven, vergelijken en dan de deelnemers langzaam hun dood zien sterven met oplopende rondetijden tot gevolg, dat is echt genieten. ;)
Ik was al bang dat ik de enige was, maar er denken dus meer mensen zo over :Y)

Verder vind ik het op de Olympische Spelen alleen maar mooi als we domineren. Die medailles krijgen we gewoon omdat we de beste zijn. En aangezien er aan de lopende band baanrecords en Olympische records worden gereden kun je ook niet zeggen dat wij winnen omdat de rest zo slecht is.

Ik geniet er gewoon van :)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:14:
[...]

Helemaal eens en ook wat ik dacht. En waar hebben we het over? 10K kunnen ze binnen 13 minuten doen. Da's toch niet echt heel lang ofzo. En om tegemoet te komen aan snelheid, starten er dus ook maar weinig.
Op de 10K zijn 8 ritten dus dat is een kleine 2 uur zonder dweilpauzes e.d.
Op de 500, 1000 en 1500 zijn er 20 ritten dus dan ben je ook niet zo klaar; plus meer dweilpauzes volgens mij.

• RaCio
lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is? De Noren zijn vaak de snelsten op de sneeuw en Nederlanders zijn nu de snelsten op het ijs. Dat er meer mensen kijken naar kunstschaatsen of masterchef is niet relevant.

Dat shorttracken is sowieso zoiets raars, leuk voor de kijkcijfers maar minder snel en gevaarlijker. Op de 1500 meter is het record van Shani Davis bijna 30 seconden sneller dan het record van 1500 meter shorttrack. En Sven Kramer is in z'n eentje sneller dan de estafette van 4 man op de shorttrack :P

edit: ja, hier kunnen we trots op zijn :+
De shorttrackers hebben zich geplaatst voor de olympische finale van de 5.000 meter aflossing. Sjinkie Knegt, Freek van der Wart, Niels Kerstholt en Daan Breeuwsma profiteerden in hun halve finale optimaal van een valpartij van de Verenigde Staten en Zuid-Korea en kwamen als eersten over de streep.

Kazachstan bleef eveneens overeind en gaat net als het Nederlandse team naar de finale. De Verenigde Staten kreeg van de jury een finaleplaats, omdat een van hun schaatsers het slachtoffer werd van de Zuid-Koreaanse valpartij.

[ Voor 21% gewijzigd door RaCio op 13-02-2014 15:07 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is? De Noren zijn vaak de snelsten op de sneeuw en Nederlanders zijn nu de snelsten op het ijs. Dat er meer mensen kijken naar kunstschaatsen of masterchef is niet relevant.

Dat shorttracken is sowieso zoiets raars, leuk voor de kijkcijfers maar minder snel en gevaarlijker. Op de 1500 meter is het record van Shani Davis bijna 30 seconden sneller dan het record van 1500 meter shorttrack. En Sven Kramer is in z'n eentje sneller dan de estafette van 4 man op de shorttrack :P
Maar dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Bij shorttracken moet je constant scherpe bochten maken. Het is gewoon een andere sport. Weliswaar beide op schaatsen, maar verder moet je die imo niet vergelijken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
We verbieden toch ook geen tafeltennis of badminton? Dat zijn ook voornamelijk Aziatische sporten. De afstanden inkorten is de dood voor de sport. Alsof de hele marathon ook maar afgeschaft wordt, want te lang.

Overigens, onze staatsomroep weet ook wel wat reclame is. :X Schaamteloos worden er toch wel een hoop reclameblokken in een programma geduwd

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:11
[...]

Dan heb je het shortracken niet helemaal begrepen volgensmij. Je kan het beter vergelijken met het indoor baanfietsen vind ik (of hoe die sport ook heet). Er zit meer tactiek in, op elkaar wachten en op het juiste moment vol voor de sprint gaan dan met speedskating waar het alleen maar om het zo hard mogelijk rijden gaat.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 11:55

Dido

heforshe

Senor Sjon schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:07:
We verbieden toch ook geen tafeltennis of badminton? Dat zijn ook voornamelijk Aziatische sporten. De afstanden inkorten is de dood voor de sport. Alsof de hele marathon ook maar afgeschaft wordt, want te lang.
Dat laatste zou wel ironisch zijn, omdat de marathon juist origineel als olympisch onderdeel is ingevoerd (naar het schijnt om het gastland een kans op een medaille te geven - die ze met beide handen aannamen).

Wat betekent mijn avatar?

• SnowDude
Bartske schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Je kan het beter vergelijken met het indoor baanfietsen vind ik (of hoe die sport ook heet). Er zit meer tactiek in, op elkaar wachten en op het juiste moment vol voor de sprint gaan dan met speedskating waar het alleen maar om het zo hard mogelijk rijden gaat.
Hier geef je precies aan waarom ik lange baanschaatsen mooier vind dan shorttrack :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Chinese schaatster is 1.6 seconden (!) sneller dan de nr 2, nog 5 ritten te gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D-e-n
  • Laatst online: 09:14
Chinezen die plots harder rijden dan ooit. Tja .....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Straalmotortje in de klapschaats :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Davidshadow13
gambieter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:08:
Die Chinese schaatster is 1.6 seconden (!) sneller dan de nr 2, nog 5 ritten te gaan.
Ze reed ook al een goede 500M voor haar doen, en ze was ook wel een van de favorieten op voorhand. Vind eerder de rest een beetje tegenvallen met name de Russische rijdsters.

HD4Life @ Full-HD

• D-e-n
In de wereldbeker heeft ze nog niks gepresteerd dacht ik?

• Davidshadow13
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:14:
In de wereldbeker heeft ze nog niks gepresteerd dacht ik?
Dit jaar één keer 5e, dus idd niet veel. Al reed ze tijdens t WK sprint wel sterk (2e plek) voorafgaand aan de spelen.

HD4Life @ Full-HD

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hmm.. Livestream werkt weer niet mee. De ellende ervan is dat als 'm direct voorgeschoteld krijgt als je naar nos.nl/sochi2014 gaat. Ook al wil je iets anders bekijken (je kan eeuwig scrollen zo ongeveer); die stream wordt geladen. 's Avonds krijg je er een extra gratis pieptoon bij..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wust 2, Boer 3, 1 paar te gaan.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Minimaal brons dus..

• D-e-n
Ben ik de enige die dit plotselinge uitschieters altijd een beetje verdacht vind? :)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Toch weer twee medailles!

En Boer weer 3e en niet (eeuwig) 4e!

Wat is er eigenlijk met die Monique ANGERMUELLER gebeurd? Waarom DQ? Ik zag er eerst een tijd achter staan..

[ Voor 90% gewijzigd door MrSleeves op 13-02-2014 16:24 ]

• Anakha
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:22:
Ben ik de enige die dit plotselinge uitschieters altijd een beetje verdacht vind? :)
Nee. De Noren vinden het ook heel verdacht dat al die Nederlanders opeens zo hard schaatsen...

• Davidshadow13
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:22:
Misschien maar Hong Zang komt niet helemaal uit t niets. Maar goed we pakken waarschijnlijk toch gewoon weer twee medailles dus zo erg is t toch ook weer niet :P

HD4Life @ Full-HD

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lotte van Beek nam veel risico met die wissel, maar goed, die Chinese was gewoon te snel vandaag.

• D-e-n
@Anakha
De Nederlanders schaatsen niet opeens zo hard. Wüst en Kramer schaatsen al tijden zo hard. Groothuis is ook geen onbekende, Mulder is wereldkampioen en Boer was ipv vierde nu eens derde.

En als Bokko nu zijn oude niveau had gehaald had hij ook gewoon een medaille gehaald

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 13-02-2014 16:25 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even de dopingcontrole afwachten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 13-02-2014 16:32 ]

• ralpje
  • Laatst online: 29-09 12:42

ralpje

Deugpopje

gambieter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:24:
Lotte van Beek nam veel risico met die wissel, maar goed, die Chinese was gewoon te snel vandaag.
Ik denk ook niet dat het voor de uitslag nog veel uitgemaakt zou hebben.
Wüst zet een prima tijd neer, maar oogt toch wat teleurgesteld. Als dat ervoor zorgt dat ze nóg scherper wordt is dat prima ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Ik zit net de 25 snelste 10 km's ooit te bekijken, daar van zijn er 23 door nederlanders gereden, waarvan 6 dit seizoen, namelijk op 27-10-13 (kramer, bergsma, de jong) en 28-12-13 (kramer, bergsma, de jong).
Beiden in Heerenveen, waarbij die

Dus eigenlijk doen ze wat fout als we niet 1-2-3 eindigen op de 10km, waarbij op 28-12-13 de 2e, 4e en 7e tijd ooit op de 10km is gereden.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32
Heeft iemand een goede site waarmee de tussenstanden van schaatsen (en andere sporten) goed geupdate worden?

toettoett

• SnowDude
Thecola schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:39:
Heeft iemand een goede site waarmee de tussenstanden van schaatsen (en andere sporten) goed geupdate worden?
http://www.sochi2014.com/en/schedule-and-results

• Anakha
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:24:
@Anakha
De Nederlanders schaatsen niet opeens zo hard. Wüst en Kramer schaatsen al tijden zo hard. Groothuis is ook geen onbekende, Mulder is wereldkampioen en Boer was ipv vierde nu eens derde.

En als Bokko nu zijn oude niveau had gehaald had hij ook gewoon een medaille gehaald
Prima excuses voor resultaten die desondanks veel beter zijn dan voorspeld. Zo zullen de Chinezen ongetwijfeld ook wel excuses kunnen verzinnen voor het succes van Hong Zhang. Daarnaast vermoed ik dat jij geen complottheorieën zat te bedenken toen bijvoorbeeld Gerard van Velde opeens uit het niets Olympisch kampioen werd, of toen Marianne Timmer 'toevallig' op de Olympische Spelen in 1998 2x goud won nadat ze het hele seizoen geen deuk in een pakje boter had geschaatst. Of vergis ik me?

• D-e-n
Zijn de resultaten zoveel beter dan verwacht? Ik had niet verwacht dat alle drie de sprinters op het 500m podium terecht zouden komen maar de 5000 voor de mannen, Boer en Wüst was niks gek aan.

En het gaat niet om de winst. Ik vind het gat met de rest nogal groot. Jij niet?

[ Voor 57% gewijzigd door D-e-n op 13-02-2014 16:50 ]

• Anakha
  • Nu online
Ja. Maar in tegenstelling tot jou denk ik dan 'goh, wat goed geschaatst' en niet 'goh, die zal wel valsspelen'. Bij het voorbeeld van Gerard van Velde won die ook met groot verschil de 1000m terwijl niemand hem vooraf als serieus kanshebber voor goud zag. Sport zou niet leuk zijn zonder verrassingen. Ik vind het erg flauw om dan maar meteen verdachtmakingen de wereld in te slingeren, omdat je er niet tegen kunt dat jouw favoriet niet wint.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:51

vhal

ಠ_ಠ

Wel grappig, we hebben maar zilver en brons en mensen schreeuwen gelijk al dat de winst van Hong Zhang verdacht is nu wij zelf verpest zijn met al die gouden medailles. Nou is die tijd wel erg scherp maar de da kan toch nei jongens?! alu hoedjes gaan alvast weer op. :P

Strava

• D-e-n
Ik zeg niet dat we "maar" zilver en brons hebben. Ik zeg dat het nogal wat is als een outsider met zo'n groot verschil wint. En sorry: bij China ben ik wat wantrouwend. Als Wüst als vierde achter die Russin, Bowe en Richardsen was geëindigd had je me niet gehoord.

• Dido

Dido

heforshe

vhal schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:03:
Wel grappig, we hebben maar zilver en brons en mensen schreeuwen gelijk al dat de winst van Hong Zhang verdacht is nu wij zelf verpest zijn met al die gouden medailles. Nou is die tijd wel erg scherp maar de da kan toch nei jongens?! alu hoedjes gaan alvast weer op. :P
Nou, na die Canadees die zomaar een medaille heeft gejat, sluiten we niets uit natuurlijk.

• lateef
[...]

Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is?
Nee, maar wel hoe populair een sport is. Er zijn genoeg andere minstens zo atletische sporten die ook niet Olympisch zijn, vaak vanwege het eenvoudige feit dat ze maar in één of enkele landen worden beoefend en/of bekeken.

Niets ten nadele van de atletische prestaties van de schaatsers, maar het is een sport die 99,9% van de wereldbevolking geen bal interesseert, dat is naar mijn idee te weinig draagvlak voor een olympische sport…

• Fiber

Fiber

Ik vind dat de OS juist een podium moeten zijn voor de iets kleinere sporten...!

'Grote' sporten als Voetbal en Tennis mogen ze van mij schrappen. Die hebben hun eigen podia...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:35:
[...]
Niets ten nadele van de atletische prestaties van de schaatsers, maar het is een sport die 99,9% van de wereldbevolking geen bal interesseert, dat is naar mijn idee te weinig draagvlak voor een olympische sport…
Ik denk dat curling wat hoger scoort. Allemaal leuk en wel hoor, beetje jeu de boules op het ijs met een swifferstok maar het schaatsen schat ik dan wel hoger in. Eigenlijk zou ik het marathonschaatsen op natuurijs als onderdeel willen zien maar dit zal lastig worden om te realiseren.
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
Ik zeg niet dat we "maar" zilver en brons hebben. Ik zeg dat het nogal wat is als een outsider met zo'n groot verschil wint. En sorry: bij China ben ik wat wantrouwend. Als Wüst als vierde achter die Russin, Bowe en Richardsen was geëindigd had je me niet gehoord.
Niet hier hoor maar kijk eens voor de lol op nu.nl en telegraaf.nl :X

Strava

• PolarBear
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat curling wat hoger scoort. Allemaal leuk en wel hoor, beetje jeu de boules op het ijs met een swifferstok maar het schaatsen schat ik dan wel hoger in. Eigenlijk zou ik het marathonschaatsen op natuurijs als onderdeel willen zien maar dit zal lastig worden om te realiseren.
Curling is toch best een lastige sport, het komt niet aan kracht maar wel op tactiek. Het is ook beter met snooker te vergelijken dan met jeu de boules.

• Dido

Dido

heforshe

Je onderschat jeu de boules, PolarBear!

Verwijderd

Ik heb de daily show van 4-12 gekeken en Nederland komt er ook in voor:

kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/zmdzqs.jpg

• Anakha
  • Nu online
Bedoel je Kaliningrad of begrijp ik je bericht niet?

• sewer
  • Nu online
Misschien dat het oranje ingekleurd is? Anders begrijp ik het ook niet :P

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mischien (door)dat de Baltische staten een beetje op Nederland lijken met Kaliningrad als Zeeland :+ ...

Verwijderd

ik zie geen oranje ik zie geel misschien ben ik kleurenblind, met dat kleine gele gebied daar links proberen ze nederland aan te vinken

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ehm, nou nee.. Dat komt nog niet in de buurt van Nederland. Heel Duitsland zit er nog tussen.

[edit] het is zelfs gewoon een stuk wat bij Rusland hoort

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 13-02-2014 22:58 ]

• sewer
  • Nu online
Eeuhm, dat kleine gebied is gewoon onderdeel van Rusland hoor, Kaliningrad dus. Nederland ligt een heel stuk naar het westen (niet te zien op die kaart), daar zit nog Polen en Duitsland tussen.

* sewer krijgt flashbacks naar de vakantieman, waar mensen hun vakantielokatie in Spanje of Nederland op de kaart moesten aanwijzen, en dan naar Madagaskar wijzen :P

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 13-02-2014 23:01 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:08:

[...]
Ik snap niet waarom ze die finale in de ochtend doen, als je echt nieuw jong publiek aan de spelen wil binden moet je dat soort wedstrijden op prime-time uitzenden.
Op een later tijdstip wordt het waterskien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:25:
Ik heb de daily show van 4-12 gekeken en Nederland komt er ook in voor:

kijk maar:

[afbeelding]
Je plaatje klopt niet helemaal, deze is wel volledig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2mXQUbIl.jpgI

En dan is er nog deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SZcHuIh.png

Het stukje zelf is niet heel bijzonder, behalve wat verwondering over Wüst die het over 'cuddle' had ipv het wat meer voor de hand liggende 'hug', gaat het niet echt over Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door RaCio op 14-02-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:24
D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
Op zich vond ik het niet zo vreemd, maar toen ik hoorde dat ze maar 1 WB gereden heeft en zich verder niet heeft laten zien vond ik het wel wat aparter.

Maar niet te lang bij stil staan verder hoor. Ze reed een mooie race en met zilver en brons mag Nederland heel blij zijn gezien de WB-stand dit jaar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Trouwens, wel mooi dat die Amerikanen in paniek zijn over hun pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Tja, volgens mij is het zo als je naar de medailles per land kijkt dat die toch ook redelijk vanuit 1 sport telkens komen/ dat de medailles uit 1 bepaalde sport erg richting een bepaald land gaan.

Is ook niet raar met de winterspelen, omdat het toch sporten zijn die een wat specifiekere/uniekere eisen aan de omstandigheden hebben dan de zomersporten, waardoor ze meestal ook maar in een klein aantal landen beoefend worden.

Schaatsen is deze spelen alleen heel extreem, maar dat is ook niet altijd zo. En voor 't zelfde geldt pakken we nog maar 1 of 2 medailles en valt die verhouding ook wel weer mee. oké, dat verwacht en hoop ik niet, maar je weet 't niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Fiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:42:
Ik vind dat de OS juist een podium moeten zijn voor de iets kleinere sporten...!
Iets kleinere sporten, ben ik het wel mee eens, maar hoort het lange-baanschaatsen, en zeker op de langere afstanden, bij de iets kleinere sporten? Ik denk dat in Nederland de sport toch te veel overschat wordt. Het lijkt me ook niet zonder reden dat de sport als olympische sport ter discussie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Staat het eigenlijk wel ter discussie? Of alleen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, wat is het verschil tussen 10km schaatsen en 50km langlaufen om maar even een voorbeeld te noemen? Langlaufen leeft hier amper maar ik hoor de Noren en Zwitsers niet klagen die 3 en 2 medailles hebben van de tot nu toe 6 uitgegeven medailles. Net als de Duitsers met het rodelen, die hebben alle medailles van elk onderdeel.

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 14-02-2014 16:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
lateef schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:47:
[...]

Iets kleinere sporten, ben ik het wel mee eens, maar hoort het lange-baanschaatsen, en zeker op de langere afstanden, bij de iets kleinere sporten? Ik denk dat in Nederland de sport toch te veel overschat wordt. Het lijkt me ook niet zonder reden dat de sport als olympische sport ter discussie staat.
Volgens mij staat het alleen ter discussie omdat de TV rechten tegenwoordig belangrijker lijken te zijn dan de sporten zelf.

En als we kleine sporten moeten afschaffen, laten we dan met skeleton beginnen, er zijn wereldwijd maar zo'n 700 man die zich daar serieus mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Skeleton? Nee, dan pleit ik er voor om meteen te stoppen met kunstschaatsen, de idiotie ten top om dat als Olympische sport te betitelen. Eigenlijk ben ik uberhaupt tegen jurysporten op (zomer en winter) Olympische Spelen, maar de extreme sporten mogen puur voor het vermaakt wmb wel blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Nu online
SnowDude schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:08:
[...]
Volgens mij staat het alleen ter discussie omdat de TV rechten tegenwoordig belangrijker lijken te zijn dan de sporten zelf.

En als we kleine sporten moeten afschaffen, laten we dan met skeleton beginnen, er zijn wereldwijd maar zo'n 700 man die zich daar serieus mee bezig houden.
Zelfs de vrouwen in skeleton hebben meer ballen dan de mannen in schaatsen. |:( Schaatsen is saai en langdradig, zeker alles boven de 1500 meter. Dat kun je van skeleton niet zeggen. Misschien moet het lange baan schaatsen meer richting een formaat van Red bull crashed ice zodat er wat te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Catorce schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:14:
Skeleton? Nee, dan pleit ik er voor om meteen te stoppen met kunstschaatsen, de idiotie ten top om dat als Olympische sport te betitelen.
En toch is dat ook prachtige sport en als je er wat vaker naar kijkt ga je de plussen en minnen in een kür zelf ook zien. Zo willekeurig is dat allemaal niet hoor. Straks ga je nog roepen dat Epke Zonderland z'n gouden plak ook eigenlijk maar moet inleveren...
Eigenlijk ben ik überhaupt tegen jurysporten op (zomer en winter) Olympische Spelen, maar de extreme sporten mogen puur voor het vermaakt wmb wel blijven :+
Voor mij hoeven al die gekke moderne sporten eigenlijk niet, maar als anderen daar wel plezier in hebben, wie ben ik dan om te roepen dat het allemaal niks is. ieder z'n ding.
Dat is toch een soort sleetje rijden...? Dat kan ik zelf ook nog wel en een kind van drie ook... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 14-02-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 22:24
Fiber schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:54:

Dat is toch een soort sleetje rijden...? Dat kan ik zelf ook nog wel en een kind van drie ook... :+
Met je hoofd vooruit naar beneden ga ik toch niet zo gauw doen :X .

Misschien een tegengeluid: Eigenlijk vind ik dat er ook een all-round toernooi schaatsen op de spelen thuis hoort. Daarbij geef je schaatsers met een breed talent een podium. En wellicht meer kansen op goud voor de niet-specialisten.
Daarbij dat vind je ook bij andere sporten: de supercombinatie bij het skieen, ik zag zelfs estafette bij het rodelen :X Hoe krijg je het verzonnen... O ja, Duitsland won - net als bij de andere onderdelen bij het rodelen.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
[...]

En toch is dat ook prachtige sport en als je er wat vaker naar kijkt ga je de plussen en minnen in een kür zelf ook zien. Zo willekeurig is dat allemaal niet hoor. Straks ga je nog roepen dat Epke Zonderland z'n gouden plak ook eigenlijk maar moet inleveren...

[...]

Voor mij hoeven al die gekke moderne sporten eigenlijk niet, maar als anderen daar wel plezier in hebben, wie ben ik dan om te roepen dat het allemaal niks is. ieder z'n ding.
Misschien is een verduidelijking nodig: Ik ben van mening dat je iemand de titel 'Olympisch kampioen', het hoogst haalbare in veel sporten, pas moet geven als hij/zij zonder enige twijfel de beste is. Dit is alleen vast te stellen met objectieve normen, zoals tijden bij races of behaalde punten bij - ik noem even wat - curling. Daarom zie ik liever alleen dergelijke sporten op Olympische Spelen, simpelweg omdat er dan ook geen gezeik is wie er nu echt de beste was.

Als ik dan heel consequent ben zeg ik inderdaad dat ik een aantal sporten niet wil op de OS. Als dat betekent dat over twee jaar Zonderland geen plak kan halen, dan is dat maar jammer. Over inleveren heb ik niets gezegd, hij heeft hem nu eenmaal verdiend en het afnemen van die titel lijkt me totaal geen nut hebben.

Dat kunstschaatsen een prachtige sport is waar je na vaker te kijken ook de schoonheid van zou kunnen in zien dat zal vast, ik gun ook eenieder zijn plezier met die sport - welke sport dan ook. Nogmaals: ik heb niets tegen welke sport dan ook, maar ben er simpelweg tegen om een aantal sporten Olympisch te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zie ook wel wat in een soort winterse triatlon: 100 km schaatsen op natuurijs, 50 km hondenslee en 20 km langlaufen of zo...

On topic.

Morgen wordt vast een prachtige wedstrijd. het koningsnummer bij het schaatsen, de metrische 'mijl', de 1500 meter dus. En een Nederlands podium is zeker niet gegarandeerd, hoewel het bijvoorbeeld zeer jammer is dat de Amerikanen zo met hun pakken lopen te kloten. In dit nieuwe pak zijn ze bij voorbaat kansloos, maar hun oude pak aantrekken mag blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hondenslee?! :o

Is dan gewoon de ski-afdaling geen betere optie. Soort Noorse combi, maar dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
911GT2 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:52:
[...]

Zelfs de vrouwen in skeleton hebben meer ballen dan de mannen in schaatsen. |:( Schaatsen is saai en langdradig, zeker alles boven de 1500 meter. Dat kun je van skeleton niet zeggen. Misschien moet het lange baan schaatsen meer richting een formaat van Red bull crashed ice zodat er wat te zien is
Hohoho, begrijp me niet verkeerd, skeleton is een vette sport (en iets wat ik zelf zeker zou willen proberen als ik de kans kreeg) Maar we hadden het over afschaffen van kleine sporten, en met 700 man wereldwijd is skeleton echt een super kleine sport, ik ken in Nederland ijsclubs met meer leden.

Red-bull crashed ice hoort net als slopestyle en halfpipe in mijn ogen niet op de spelen maar op de x-games. Ik snap niet waarom al die sporten in een keer snel, flitsend en vol aktie moeten zijn. De spelen gaan in mijn ogen over uithoudingsvermogen, kracht en of coordinatie. Iets waar sporten als schaatsen en langlaufen echt super geschikt voor zijn.

Ik vind het echt geweldig om een sporter echt elke joule energie uit zijn of haar lichaam te zien persen, en als ik daar voor 13 minuten naar twee schaatsers moet kijken die rondjes rijden, dan doe ik dat graag. Biatlon is ook zo'n sport, ik heb er persoonlijk niets mee, ik schiet niet en ik heb nog nooit op (langlauf) ski's gestaan, maar ik vind het ontzettend vet om te zien hoe diep die lui gaan, en dan met een hartslag van 180 en op 50 een doel van 4.5cm raken.

Uithoudings vermogen test je met duursporten, en zoals de naam al in zich heeft, die wedstrijden duren dun wat langer.

Over nutteloze olympische sporten: met de zomer spelen snap ik ook niet wat tennis, voetbal en golf daar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Over de lange schaatsafstanden: we gaan toch ook de marathon niet afschaffen bij atletiek, of tijdrijden bij het wielrennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Goed artikel:
http://www.telegraaf.nl/t...t_zich_aan_kritiek__.html

@hierboven: dus op de OS mogen alleen sporten die binnen 5 minuten afgelopen zijn en waarvoor je ballen nodig hebt... blijft weinig over dan.

En die biathlon, da's echt knap. Als je bedenkt dat ze bij scherpschieten tussen hartslagen in schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

inderdaad...met >130km/h met je gezicht naar voren naar beneden glijden en bochten pakken van 5G :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7J8WDHG.jpg

edit

maar eens kijken of die Sjinkie zijn grote bek waar kan maken in zijn run tegen voormalige olympisch kampioenen.

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 15-02-2014 11:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wat een ongelooflijke sch**tmazzel..

En dan gaat'ie nu zeker weer beweren dat'ie het anders ook wel gered had.. hij nam Knegt wel bijna (expres?) mee.

[ Voor 61% gewijzigd door MrSleeves op 15-02-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hopelijk gaat hij nu onderuit buiten zijn schuld. Sorry, ik gun hem helemaal niets :p

EDIT: LOL, Koreaan 1 offert zich op voor Koreaan 2.

EDIT2: Shit :+ Toch finale plek voor hem.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 15-02-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Echt een "eerlijke" sport lijkt dat shorttrack niet volgens mij. De factor mazzel speelt nogal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Neuh, valt wel mee

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fAADWfJO2qM]
Spoel even door naar 1:30

edit:
Oeps, mag niet embedden blijkbaar

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 15-02-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Daar gaan we weer.. de 1500 Meter!

Ik zeg 1 , 2 en 3 !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Brons voor Sjinkie...het moet niet gekker worden :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Goede rit van Groothuis! 1:46:08
Maar niet goed genoeg voor een podium denk ik.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Tuitert!!! Koning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online