Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport...rik86 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:29:
wel bizar, 10 van de 15 schaatsmedailles tot nu toe, waaronder 4 van de 5 goud.

Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport...rik86 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:29:
wel bizar, 10 van de 15 schaatsmedailles tot nu toe, waaronder 4 van de 5 goud.
Nee, inderdaad. In Afrika zijn weinig schaatsers...911GT2 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:54:
[...]
Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport...
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dat is geen enkele wintersport...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Van de sporten op de winterspelen is schaatsen misschien wel de meest globale sport en een van de meest laagdrempelige sporten om te beoefenen. Natuurlijk zijn zomerspelen globaler, maar ook de meeste sporten van de zomerspelen worden gedomineerd door bepaalde landen per sport. Er is geen enkele sport die echt globaal wordt beoefend met veel landen die op gelijk niveau concurreren.911GT2 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:54:
[...]
Dit onderschrijft dus precies mijn punt... Schaatsen is geen globale sport...
[ Voor 22% gewijzigd door RaCio op 13-02-2014 01:25 ]
[ Voor 96% gewijzigd door argro op 13-02-2014 08:28 ]
Laagdrempelig? In verhouding tot wat Formule 1?Artjuh schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:57:
[...]
Van de sporten op de winterspelen is schaatsen misschien wel de meest globale sport en een van de meest laagdrempelige sporten om te beoefenen. Natuurlijk zijn zomerspelen globaler, maar ook de meeste sporten van de zomerspelen worden gedomineerd door bepaalde landen per sport. Er is geen enkele sport die echt globaal wordt beoefend met veel landen die op gelijk niveau concurreren.
Don't get me started over paarden'sport'RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 01:12:
Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat mensen zo negatief deden over medailles als we met onzin als paardensport wonnen. Maar nu we dik winnen met een fatsoenlijke sport is er gelijk al die negativiteit, t'is ook nooit goed
[ Voor 28% gewijzigd door 911GT2 op 13-02-2014 09:13 ]
Dat is toch niet zo lastig? Het is makkelijker om een middagje te gaan schaatsen dan een middagje te gaan bobsleeën, aplineskiën, biatlonnen of schansspringen. En dat geldt niet alleen voor Nederland. Er zijn legio landen waar diverse schaatsbanen zijn gesitueerd, nog los van natuurijs.911GT2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:09:
[...]
Laagdrempelig? In verhouding tot wat Formule 1?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Allrounden is geen olympische sport en zal in de zomer als eerste afgestoten nadat de ISU hun plannen bekend hebben gemaakt, simpelweg omdat er geen animo voor is. Bij allrounden moet je twee afstanden goed onder de knie hebben (top 3 rijden) en op de andere twee afstanden wel aardig meekomen. Dat is maar voor een handje vol mensen weggelegd. Jouw argument over het allrounden t.o.v. deze OS-resultaten slaat dus nergens op.Barrycade schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:44:
Zie de website van de ISU zie daar dat 3 landen (NL, Rus en Nor) in het allround serieus meedoen en de rest in de marge rommelt.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ik denk ook dat om dat er zo'n brede top is, er meer ruimte komt voor de schaatsers om zich echt op 1 of 2 afstanden te richten. De commerciele teams hebben niets aan 4 allrounders per team, dat is commercieel niet aantrekkelijk, omdat er totaal maar 4 mee kunnen naar de EK, en WKATS schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:33:
Het is jammer dat er dit jaar niet wat meer tegenstand is bij het schaatsen, maar dat doet niets af aan de prestaties van de atleten die er nu staan. Ik denk dat de structuur met de commerciële ploegen die constant tegen elkaar moeten opboksen zijn vruchten afwerpt in het elkaar naar steeds betere prestaties jagen.
Ik snap niet waarom ze die finale in de ochtend doen, als je echt nieuw jong publiek aan de spelen wil binden moet je dat soort wedstrijden op prime-time uitzenden.MrSleeves schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:57:
Okee, en wie wil hier nu de ski slopestyle af gaan schaffen?
(http://www.sochi2014.com/...en-s-ski-slopestyle-final)
[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 13-02-2014 12:11 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is niet zo zeer de dominantie van Nederland, waarom deze sport gecanceld zou moeten worden, maar de desinteresse voor de sport in andere landen.Dinictus208 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:54:
Als 1 land een discipline domineert, moeten we die sport dan maar cancellen? Net als untergiraffe Marius?
Bij het lange baanschaatsen is gewoon het probleem dat sommige afstanden echt te lang duren. Ze zouden maximaal tot de 1500 meter moeten gaan.lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Het is niet zo zeer de dominantie van Nederland, waarom deze sport gecanceld zou moeten worden, maar de desinteresse voor de sport in andere landen.
Er is eerder opgemerkt dat de 100 meter sprint wordt gedomineerd door Jamaicanen en Amerikanen, maar tijdens de finale van de vorige Olympische Spelen keken hier wel bijna 2 miljard mensen naar.
Nu zijn de Winterspelen sowieso een stuk minder mondiaal dan de zomerspelen, maar andere sporten, die wellicht ook gedomineerd worden door één of slechts enkele landen, worden wel veel beter bekeken dan het lange-baan schaatsen. Die sporten zijn, buiten de excellerende landen, veel populairder dan lange-baan schaatsen.
Zelfs het, ten onrechte jaren genegeerde, shorttracken wordt wereldwijd ook veel beter beken dan het lange-baanschaatsen. Buiten Nederland is er nauwelijks interesse voor deze sport.
Dat schaatsen in Nederland als kijksport zo populair is, heeft enerzijds wellicht met de volksaard te maken (schaatsen is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse identiteit), maar naar mijn idee anderzijds met name vanwege de successen en vanwege de carnavaleske randverschijnselen.
Ik zelf vind schaatsen ook echt een leuke sport, om uit te oefenen dan, en ben ook regelmatig op een ijsbaan te vinden. Maar als kijksport kan het me weinig boeien, ik zie bijvoorbeeld veel liever skiën, snowboarden of short-tracken en blijkbaar ben ik daar niet de enige in.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ben ik helemaal mee eens, de schaatssport heeft denk ik ook te lang stil gestaan, maar ik denk dat ze nu ok wel beseffen dat er wat moet veranderen. Jouw voorstel maakt het denk ik ook een stuk interessanter. Een 10km met niet twee, maar bijvoorbeeld acht schaatsers tegelijk aan de start, maakt het denk ik ook al een stuk aantrekkelijker. Zal in het begin waarschijnlijk wel aanpassingsvermogen van de schaatsers eisen, maar als het lange-baanschaatsen zich als 'mondiale' sport wil blijven handhaven, is aanpassing gewoon noodzakelijk.Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:58:
[...]
Bij het lange baanschaatsen is gewoon het probleem dat sommige afstanden echt te lang duren. Ze zouden maximaal tot de 1500 meter moeten gaan.
100m
500m
1000m
1500m
evt. massastart 10km
Alles wat langer is, duurt ook veel langer en er gebeurd niet veel spectaculairs, terwijl op de kortere afstanden de tijden veel dichter bij elkaar liggen en je vlugger andere ritten krijgt.
Tja, ik ben toch echt meer een liefhebber van de lange (duur) afstanden, waar de klok beslissend is en niet een jury. Persoonlijk vind ik een 10 kilometer spannender dan welke jury sport ook.Gynnad schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:58:
[...]
Bij het lange baanschaatsen is gewoon het probleem dat sommige afstanden echt te lang duren. Ze zouden maximaal tot de 1500 meter moeten gaan.
100m
500m
1000m
1500m
evt. massastart 10km
Alles wat langer is, duurt ook veel langer en er gebeurd niet veel spectaculairs, terwijl op de kortere afstanden de tijden veel dichter bij elkaar liggen en je vlugger andere ritten krijgt.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Helemaal mee eens. Er is in mijn ogen niets spannender dan een 5km of 10km schaatsen. Elke ronde maar weer kijken of de rondetijden niet teveel oplopen, meeschrijven, vergelijken en dan de deelnemers langzaam hun dood zien sterven met oplopende rondetijden tot gevolg, dat is echt genieten.SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:14:
[...]
Tja, ik ben toch echt meer een liefhebber van de lange (duur) afstanden, waar de klok beslissend is en niet een jury. Persoonlijk vind ik een 10 kilometer spannender dan welke jury sport ook.
En over de lengte: in de zomer spelen heb je het fietsen, en daar gebeurt in de eerste 4 uur ook weinig, pas daarna wordt het spannend, toch kijken er er heel veel mensen naar. Idem voor de marathon.
Het lijkt wel wat te maken te hebben met de huidige maatschappij; alles wat langer is dan 1 minuut is al snel te lang.
HD4Life @ Full-HD
Ik was al bang dat ik de enige was, maar er denken dus meer mensen zo overDavidshadow13 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:20:
[...]
Helemaal mee eens. Er is in mijn ogen niets spannender dan een 5km of 10km schaatsen. Elke ronde maar weer kijken of de rondetijden niet teveel oplopen, meeschrijven, vergelijken en dan de deelnemers langzaam hun dood zien sterven met oplopende rondetijden tot gevolg, dat is echt genieten.
Helemaal eens en ook wat ik dacht. En waar hebben we het over? 10K kunnen ze binnen 13 minuten doen. Da's toch niet echt heel lang ofzo. En om tegemoet te komen aan snelheid, starten er dus ook maar weinig.SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:14:
[...]
En over de lengte: in de zomer spelen heb je het fietsen, en daar gebeurt in de eerste 4 uur ook weinig, pas daarna wordt het spannend, toch kijken er er heel veel mensen naar. Idem voor de marathon.
Het lijkt wel wat te maken te hebben met de huidige maatschappij; alles wat langer is dan 1 minuut is al snel te lang.
Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is? De Noren zijn vaak de snelsten op de sneeuw en Nederlanders zijn nu de snelsten op het ijs. Dat er meer mensen kijken naar kunstschaatsen of masterchef is niet relevant.lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Nu zijn de Winterspelen sowieso een stuk minder mondiaal dan de zomerspelen, maar andere sporten, die wellicht ook gedomineerd worden door één of slechts enkele landen, worden wel veel beter bekeken dan het lange-baan schaatsen. Die sporten zijn, buiten de excellerende landen, veel populairder dan lange-baan schaatsen.
Zelfs het, ten onrechte jaren genegeerde, shorttracken wordt wereldwijd ook veel beter beken dan het lange-baanschaatsen. Buiten Nederland is er nauwelijks interesse voor deze sport.
De shorttrackers hebben zich geplaatst voor de olympische finale van de 5.000 meter aflossing. Sjinkie Knegt, Freek van der Wart, Niels Kerstholt en Daan Breeuwsma profiteerden in hun halve finale optimaal van een valpartij van de Verenigde Staten en Zuid-Korea en kwamen als eersten over de streep.
Kazachstan bleef eveneens overeind en gaat net als het Nederlandse team naar de finale. De Verenigde Staten kreeg van de jury een finaleplaats, omdat een van hun schaatsers het slachtoffer werd van de Zuid-Koreaanse valpartij.
[ Voor 21% gewijzigd door RaCio op 13-02-2014 15:07 ]
Maar dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Bij shorttracken moet je constant scherpe bochten maken. Het is gewoon een andere sport. Weliswaar beide op schaatsen, maar verder moet je die imo niet vergelijken.RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:51:
[...]
Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is? De Noren zijn vaak de snelsten op de sneeuw en Nederlanders zijn nu de snelsten op het ijs. Dat er meer mensen kijken naar kunstschaatsen of masterchef is niet relevant.
Dat shorttracken is sowieso zoiets raars, leuk voor de kijkcijfers maar minder snel en gevaarlijker. Op de 1500 meter is het record van Shani Davis bijna 30 seconden sneller dan het record van 1500 meter shorttrack. En Sven Kramer is in z'n eentje sneller dan de estafette van 4 man op de shorttrack
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dan heb je het shortracken niet helemaal begrepen volgensmij. Je kan het beter vergelijken met het indoor baanfietsen vind ik (of hoe die sport ook heet). Er zit meer tactiek in, op elkaar wachten en op het juiste moment vol voor de sprint gaan dan met speedskating waar het alleen maar om het zo hard mogelijk rijden gaat.RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:51:
[...]
Dat shorttracken is sowieso zoiets raars, leuk voor de kijkcijfers maar minder snel en gevaarlijker. Op de 1500 meter is het record van Shani Davis bijna 30 seconden sneller dan het record van 1500 meter shorttrack. En Sven Kramer is in z'n eentje sneller dan de estafette van 4 man op de shorttrack
Dat laatste zou wel ironisch zijn, omdat de marathon juist origineel als olympisch onderdeel is ingevoerd (naar het schijnt om het gastland een kans op een medaille te geven - die ze met beide handen aannamen).Senor Sjon schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:07:
We verbieden toch ook geen tafeltennis of badminton? Dat zijn ook voornamelijk Aziatische sporten. De afstanden inkorten is de dood voor de sport. Alsof de hele marathon ook maar afgeschaft wordt, want te lang.
Hier geef je precies aan waarom ik lange baanschaatsen mooier vind dan shorttrackBartske schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:08:
[...]
Je kan het beter vergelijken met het indoor baanfietsen vind ik (of hoe die sport ook heet). Er zit meer tactiek in, op elkaar wachten en op het juiste moment vol voor de sprint gaan dan met speedskating waar het alleen maar om het zo hard mogelijk rijden gaat.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ze reed ook al een goede 500M voor haar doen, en ze was ook wel een van de favorieten op voorhand. Vind eerder de rest een beetje tegenvallen met name de Russische rijdsters.gambieter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:08:
Die Chinese schaatster is 1.6 seconden (!) sneller dan de nr 2, nog 5 ritten te gaan.
HD4Life @ Full-HD
Dit jaar één keer 5e, dus idd niet veel. Al reed ze tijdens t WK sprint wel sterk (2e plek) voorafgaand aan de spelen.D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:14:
In de wereldbeker heeft ze nog niks gepresteerd dacht ik?
HD4Life @ Full-HD
[ Voor 90% gewijzigd door MrSleeves op 13-02-2014 16:24 ]
Nee. De Noren vinden het ook heel verdacht dat al die Nederlanders opeens zo hard schaatsen...D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:22:
Ben ik de enige die dit plotselinge uitschieters altijd een beetje verdacht vind?
Misschien maar Hong Zang komt niet helemaal uit t niets. Maar goed we pakken waarschijnlijk toch gewoon weer twee medailles dus zo erg is t toch ook weer nietD-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:22:
Ben ik de enige die dit plotselinge uitschieters altijd een beetje verdacht vind?
HD4Life @ Full-HD
[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 13-02-2014 16:25 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 13-02-2014 16:32 ]
Ik denk ook niet dat het voor de uitslag nog veel uitgemaakt zou hebben.gambieter schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:24:
Lotte van Beek nam veel risico met die wissel, maar goed, die Chinese was gewoon te snel vandaag.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
toettoett
http://www.sochi2014.com/en/schedule-and-resultsThecola schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:39:
Heeft iemand een goede site waarmee de tussenstanden van schaatsen (en andere sporten) goed geupdate worden?
Prima excuses voor resultaten die desondanks veel beter zijn dan voorspeld. Zo zullen de Chinezen ongetwijfeld ook wel excuses kunnen verzinnen voor het succes van Hong Zhang. Daarnaast vermoed ik dat jij geen complottheorieën zat te bedenken toen bijvoorbeeld Gerard van Velde opeens uit het niets Olympisch kampioen werd, of toen Marianne Timmer 'toevallig' op de Olympische Spelen in 1998 2x goud won nadat ze het hele seizoen geen deuk in een pakje boter had geschaatst. Of vergis ik me?D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:24:
@Anakha
De Nederlanders schaatsen niet opeens zo hard. Wüst en Kramer schaatsen al tijden zo hard. Groothuis is ook geen onbekende, Mulder is wereldkampioen en Boer was ipv vierde nu eens derde.
En als Bokko nu zijn oude niveau had gehaald had hij ook gewoon een medaille gehaald
[ Voor 57% gewijzigd door D-e-n op 13-02-2014 16:50 ]
Nou, na die Canadees die zomaar een medaille heeft gejat, sluiten we niets uit natuurlijk.vhal schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:03:
Wel grappig, we hebben maar zilver en brons en mensen schreeuwen gelijk al dat de winst van Hong Zhang verdacht is nu wij zelf verpest zijn met al die gouden medailles. Nou is die tijd wel erg scherp maar de da kan toch nei jongens?! alu hoedjes gaan alvast weer op.
Nee, maar wel hoe populair een sport is. Er zijn genoeg andere minstens zo atletische sporten die ook niet Olympisch zijn, vaak vanwege het eenvoudige feit dat ze maar in één of enkele landen worden beoefend en/of bekeken.RaCio schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:51:
[...]
Kijkcijfers bepalen toch niet hoe atletisch een sport is?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat curling wat hoger scoort. Allemaal leuk en wel hoor, beetje jeu de boules op het ijs met een swifferstok maar het schaatsen schat ik dan wel hoger in. Eigenlijk zou ik het marathonschaatsen op natuurijs als onderdeel willen zien maar dit zal lastig worden om te realiseren.lateef schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:35:
[...]
Niets ten nadele van de atletische prestaties van de schaatsers, maar het is een sport die 99,9% van de wereldbevolking geen bal interesseert, dat is naar mijn idee te weinig draagvlak voor een olympische sport…
Niet hier hoor maar kijk eens voor de lol op nu.nl en telegraaf.nlD-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
Ik zeg niet dat we "maar" zilver en brons hebben. Ik zeg dat het nogal wat is als een outsider met zo'n groot verschil wint. En sorry: bij China ben ik wat wantrouwend. Als Wüst als vierde achter die Russin, Bowe en Richardsen was geëindigd had je me niet gehoord.
Curling is toch best een lastige sport, het komt niet aan kracht maar wel op tactiek. Het is ook beter met snooker te vergelijken dan met jeu de boules.vhal schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:08:
[...]
Ik denk dat curling wat hoger scoort. Allemaal leuk en wel hoor, beetje jeu de boules op het ijs met een swifferstok maar het schaatsen schat ik dan wel hoger in. Eigenlijk zou ik het marathonschaatsen op natuurijs als onderdeel willen zien maar dit zal lastig worden om te realiseren.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 13-02-2014 22:58 ]
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 13-02-2014 23:01 ]
Op een later tijdstip wordt het waterskien.SnowDude schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Ik snap niet waarom ze die finale in de ochtend doen, als je echt nieuw jong publiek aan de spelen wil binden moet je dat soort wedstrijden op prime-time uitzenden.
Je plaatje klopt niet helemaal, deze is wel volledig:Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:25:
Ik heb de daily show van 4-12 gekeken en Nederland komt er ook in voor:
kijk maar:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door RaCio op 14-02-2014 01:02 ]
Op zich vond ik het niet zo vreemd, maar toen ik hoorde dat ze maar 1 WB gereden heeft en zich verder niet heeft laten zien vond ik het wel wat aparter.D-e-n schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
Ik zeg niet dat we "maar" zilver en brons hebben. Ik zeg dat het nogal wat is als een outsider met zo'n groot verschil wint. En sorry: bij China ben ik wat wantrouwend. Als Wüst als vierde achter die Russin, Bowe en Richardsen was geëindigd had je me niet gehoord.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Iets kleinere sporten, ben ik het wel mee eens, maar hoort het lange-baanschaatsen, en zeker op de langere afstanden, bij de iets kleinere sporten? Ik denk dat in Nederland de sport toch te veel overschat wordt. Het lijkt me ook niet zonder reden dat de sport als olympische sport ter discussie staat.Fiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:42:
Ik vind dat de OS juist een podium moeten zijn voor de iets kleinere sporten...!
[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 14-02-2014 16:10 ]
Volgens mij staat het alleen ter discussie omdat de TV rechten tegenwoordig belangrijker lijken te zijn dan de sporten zelf.lateef schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:47:
[...]
Iets kleinere sporten, ben ik het wel mee eens, maar hoort het lange-baanschaatsen, en zeker op de langere afstanden, bij de iets kleinere sporten? Ik denk dat in Nederland de sport toch te veel overschat wordt. Het lijkt me ook niet zonder reden dat de sport als olympische sport ter discussie staat.
Zelfs de vrouwen in skeleton hebben meer ballen dan de mannen in schaatsen.SnowDude schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:08:
[...]
Volgens mij staat het alleen ter discussie omdat de TV rechten tegenwoordig belangrijker lijken te zijn dan de sporten zelf.
En als we kleine sporten moeten afschaffen, laten we dan met skeleton beginnen, er zijn wereldwijd maar zo'n 700 man die zich daar serieus mee bezig houden.
En toch is dat ook prachtige sport en als je er wat vaker naar kijkt ga je de plussen en minnen in een kür zelf ook zien. Zo willekeurig is dat allemaal niet hoor. Straks ga je nog roepen dat Epke Zonderland z'n gouden plak ook eigenlijk maar moet inleveren...Catorce schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:14:
Skeleton? Nee, dan pleit ik er voor om meteen te stoppen met kunstschaatsen, de idiotie ten top om dat als Olympische sport te betitelen.
Voor mij hoeven al die gekke moderne sporten eigenlijk niet, maar als anderen daar wel plezier in hebben, wie ben ik dan om te roepen dat het allemaal niks is. ieder z'n ding.Eigenlijk ben ik überhaupt tegen jurysporten op (zomer en winter) Olympische Spelen, maar de extreme sporten mogen puur voor het vermaakt wmb wel blijven
Dat is toch een soort sleetje rijden...? Dat kan ik zelf ook nog wel en een kind van drie ook...
[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 14-02-2014 20:06 ]
Met je hoofd vooruit naar beneden ga ik toch niet zo gauw doenFiber schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:54:
Dat is toch een soort sleetje rijden...? Dat kan ik zelf ook nog wel en een kind van drie ook...
www.steamloco.info
Misschien is een verduidelijking nodig: Ik ben van mening dat je iemand de titel 'Olympisch kampioen', het hoogst haalbare in veel sporten, pas moet geven als hij/zij zonder enige twijfel de beste is. Dit is alleen vast te stellen met objectieve normen, zoals tijden bij races of behaalde punten bij - ik noem even wat - curling. Daarom zie ik liever alleen dergelijke sporten op Olympische Spelen, simpelweg omdat er dan ook geen gezeik is wie er nu echt de beste was.Fiber schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:54:
[...]
En toch is dat ook prachtige sport en als je er wat vaker naar kijkt ga je de plussen en minnen in een kür zelf ook zien. Zo willekeurig is dat allemaal niet hoor. Straks ga je nog roepen dat Epke Zonderland z'n gouden plak ook eigenlijk maar moet inleveren...
[...]
Voor mij hoeven al die gekke moderne sporten eigenlijk niet, maar als anderen daar wel plezier in hebben, wie ben ik dan om te roepen dat het allemaal niks is. ieder z'n ding.
Hohoho, begrijp me niet verkeerd, skeleton is een vette sport (en iets wat ik zelf zeker zou willen proberen als ik de kans kreeg) Maar we hadden het over afschaffen van kleine sporten, en met 700 man wereldwijd is skeleton echt een super kleine sport, ik ken in Nederland ijsclubs met meer leden.911GT2 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:52:
[...]
Zelfs de vrouwen in skeleton hebben meer ballen dan de mannen in schaatsen.Schaatsen is saai en langdradig, zeker alles boven de 1500 meter. Dat kun je van skeleton niet zeggen. Misschien moet het lange baan schaatsen meer richting een formaat van Red bull crashed ice zodat er wat te zien is
inderdaad...met >130km/h met je gezicht naar voren naar beneden glijden en bochten pakken van 5GFiber schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:54:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 15-02-2014 11:39 ]
[ Voor 61% gewijzigd door MrSleeves op 15-02-2014 11:57 ]
[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 15-02-2014 12:49 ]
[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 15-02-2014 13:02 ]
:)
:)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq