[OS] Sotsji 2014 schaatsen

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Fiber schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:13:
En Nederland is eigenlijk helemaal geen sprint land...

Wij zijn van het allrounden, lange afstanden, elfstedentocht.
Nee... wij zijn van het schaatsen *O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
En het lange baanschaatsen is nu definitief gedegradeerd tot het korfbal van de Winterspelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:13

aerofreak

Steve Jobs

Wat. Een. Spanning.
:)F

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom kijk ik liever niet maar ja toch he..

PFFFFFFFFFF *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
lateef schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:15:
En het lange baanschaatsen is nu definitief gedegradeerd tot het korfbal van de Winterspelen…
Daar heb ik bij de lange afstanden meer moeite mee. Die medailles doen mij ook niet zo heel veel. Natuurlijk is het knap wat Sven Kramer doet, maar de concurrentie is dermate gering dat de bewondering navenant relatief beperkt is. Wat dat betreft ben ik meer onder de indruk van deze medaille op de 500 meter of het goud van Mark Tuitert op de 1.500 meter vier jaar geleden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Kramer is natuurlijk wel van een Koss-achtige klasse. Ik denk niet dat bij een bredere top er nog iemand onder door was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 16:18

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

:)F :)F :)F

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Vos

AFCA

Omdat Nederland het 1e goud ooit op de 500 pakt?

Van de 9 schaatsmedailles nu 7 van de 9 voor Nederland, wat dat betreft gaat die vlieger wel op ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 10-02-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Wel een beetje flauw dat die Russen steeds weglopen voor het einde van de wedstrijd.

P.S. NL staat nu eventjes #1 op de medaillespiegel. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door ATS op 10-02-2014 17:26 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Onzin, je kijkt wat teveel naar die vlaggetjes.
Er is altijd iemand die beste is en wij hebben nu toevallig een zeer goede schaats afvaardiging.
Dat Kramer niet meer concurrentie heeft maak zijn prestatie niet minder indrukwekkend.
D-e-n schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:21:
Kramer is natuurlijk wel van een Koss-achtige klasse. Ik denk niet dat bij een bredere top er nog iemand onder door was gegaan.
Ik denk dat de meesten er wel over eens zijn dat Kramer de beste aller tijden is, hier kon Koss in zijn hoogtijdagen ook niet aan tippen.

[ Voor 30% gewijzigd door ScrooLoose op 10-02-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Vos

AFCA

Op 1 in de medaillespiegel :)F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik vind de berekening (het optellen van de tijden van beide afstanden) nogal opmerkelijk. Ronald Mulder rijdt een baanrecord met 34.49, maar eindigt op plek 3, Jan Smeekens zet de tweede tijd neer met 34.59 , en dan pas winnaar Michel Mulder met 34.63.

Waarom wordt niet gewoon de snelste tijd genomen? Wat is anders het nut van 2 heats?

Wat betreft de sweep voor Nederland maakt het natuurlijk niets uit.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Episch hoor :-) Was pas 2 of 3 keer eerder voor gekomen in de geschiedenis van de Olympische spelen dat een podium gevuld is met atleten van één land ... en wij doen het nu twee keer na elkaar 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom worden die tijden eigenlijk gecorrigeerd? ik heb geen verstand van schaatsen, maar ik zie een binnenbaan, dus geen wind. Waar komt de correctie dan vandaan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
inquestos schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:39:
Ik vind de berekening (het optellen van de tijden van beide afstanden) nogal opmerkelijk. Ronald Mulder rijdt een baanrecord met 34.49, maar eindigt op plek 3, Jan Smeekens zet de tweede tijd neer met 34.59 , en dan pas winnaar Michel Mulder met 34.63.

Waarom wordt niet gewoon de snelste tijd genomen? Wat is anders het nut van 2 heats?

Nut van de twee heats is dat je zowel in binnen- als buitenbaan rijdt. Gemiddelde lijkt me dan het meest eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Het maakt natuurlijk veel uit of je in de binnen- of buitenbaan start. Eén race is dan niet zo eerlijk, dan is een gemiddelde het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12

Zou ik ook leuker vinden inderdaad.

Maar voor wat betreft het feit dat Nederland wederom 1, 2 en 3 is: *O* :)F *O*

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:30

Fiber

Beaches are for storming.

ScrooLoose schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat de meesten er wel over eens zijn dat Kramer de beste aller tijden is, hier kon Koss in zijn hoogtijdagen ook niet aan tippen.
Eric Heiden won in 1980 alle vijf afstanden. Dat zie ik zelfs kramer niet meer doen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Microkid schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:41:
Waarom worden die tijden eigenlijk gecorrigeerd? ik heb geen verstand van schaatsen, maar ik zie een binnenbaan, dus geen wind. Waar komt de correctie dan vandaan?
Elektronische tijdwaarneming is nooit voor 100 procent betrouwbaar. Wordt dus handmatig door de scheidsrechters gecontroleerd en soms gecorrigeerd aan de hand van finish foto's. Is normaal en gebeurt altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 10-02-2014 17:49 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Fiber schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:45:
[...]

Eric Heiden won in 1980 alle vijf afstanden. Dat zie ik zelfs kramer niet meer doen... :)
Ik had meer het "allround" in gedachten, niet zozeer Olympisch... dat is meer een moment opname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kramer is de allergrootste schaatser ooit dat is wel duidelijk. Man wat heeft dat kereltje al ontiegelijk veel gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Fiber schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Elektronische tijdwaarneming is nooit voor 100 procent betrouwbaar. Wordt dus handmatig door de scheidsrechters gecorrigeerd. Is normaal en gebeurt altijd.
Handmatig is beter dan electronisch? Nou breekt m'n klomp :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Allrounden is pas korfbal... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Microkid schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:49:
[...]

Inderdaad. Foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Het is wel eens gebeurd dat schaatsers op de foto het resultaat A,B halen, met A die een schaatslengte voorsprong heeft, maar dat de tijdmeting doodleuk B,A weergeeft met een voorsprong van 0.03 (dat is volgens mij de onzekerheidsmarge) voor speler B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:49:
Kramer is de allergrootste schaatser ooit dat is wel duidelijk. Man wat heeft dat kereltje al ontiegelijk veel gewonnen.
Ja en eerst was dat Bart veldkamp, toen was dat rintje ritsma en over een paar jaar is het weer een andere hollander die kampioen van NL Olympisch kampioen wordt. Wat een farce dat schaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Microkid schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:49:
[...]

Nee, fotofinish is beter dan transponders (en lichtsluizen). Bij het schaatsen zijn 3 tijdwaarnemingsmethoden tegelijk in gebruik om zowel zo snel mogelijk na een doorkomst een uitslag door te geven aan de tv-maatschappij (transponder + lichtsluis) als accuraat een uitslag te geven (fotofinish). Het uitlezen van een fotofinish is "handwerk" (je moet aanwijzen waar de punt van de schaats is) waardoor het enkele seconden duurt.

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 10-02-2014 18:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

911GT2 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:18:
[...] Ja en eerst was dat Bart veldkamp, toen was dat rintje ritsma en over een paar jaar is het weer een andere hollander die kampioen van NL Olympisch kampioen wordt. Wat een farce dat schaatsen.
Rintje Ritsma heeft nooit goud gewonnen op de OS, dus jij weet überhaupt niet waar je het over hebt. Als je op deze lijst van beste allround schaatsers aller tijden kijkt valt het ook nog wel mee met de Nederlandse overmacht. Er staat nog steeds een Amerikaan bovenaan... Wikipedia: Adelskalender

In dit rijtje staat nederland wel bovenaan: Wikipedia: Schaatsen op de Olympische Winterspelen

Maar als je dan weer hier gaat kijken kom je toch ook erg veel Russen, Amerikanen, Noren etc. tegen: Wikipedia: Lijst van olympische medaillewinnaars schaatsen

Maar op zich ben ik wel eens met de gedachte dat een beetje meer tegenstand uit meer landen de sport wel goed zou doen. Maar dat geldt als gezegd voor heel veel sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die adelskalender zegt natuurlijk niets over overmacht...

Das een optelling van snelste tijden...

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 10-02-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hoe werkt dat met die fotofinish dan? Want ze reden niet tegen elkaar.

Ik snap ook niet zo goed hoe het nou ging, Smeekens kwam over de finish maar toen werd de tijd van Mulder gecorrigeerd...

In ieder geval een geniale prestatie. Vroeger als je schaatsen keek wist je dat nederland op de 500m kansloos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

911GT2 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:18:
[...]

Ja en eerst was dat Bart veldkamp, toen was dat rintje ritsma en over een paar jaar is het weer een andere hollander die kampioen van NL Olympisch kampioen wordt. Wat een farce dat schaatsen.
Nofi, maar.. Litertje azijn gedronken? En alsof het 4 jaar geleden zo makkelijk ging.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Oh jee er heeft iemand naar BNR geluisterd vandaag.

Ik gun het onze jongens van harte. En volgens mij hadden ze genoeg competitie maar zijn ze dit jaar allemaal gewoon in topvorm.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goron schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:12:

Ik snap ook niet zo goed hoe het nou ging, Smeekens kwam over de finish maar toen werd de tijd van Mulder gecorrigeerd...

In ieder geval een geniale prestatie. Vroeger als je schaatsen keek wist je dat nederland op de 500m kansloos was.
Lijkt me een high-speed cam. 1000 frames per seconde geeft duizendste seconde resolutie.

Wikipedia: Photo finish zegt dat digitaal nog hetzelfde gaat als vroeger analoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Sendy op 10-02-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Goron schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:12:
Uit een fotofinish kan je net zo goed "een tijd" uitlezen, het is niet alleen een foto. Het is effectief een high-speed camera met een frame-breedte van 1px. Ieder frame heeft een tijdcode. Dan pak je het frame waarop de persoon precies over de finish komt. En dan pak je het "frame" waarop het startpistool afging (in de praktijk zijn die gekoppeld). Trek die twee van elkaar af en je hebt een geschaatste tijd.

Ik verwacht dat iedere uitslag bij het schaatsen met de fotofinish gecontroleerd wordt, zelfs al liggen de twee deelnemers een halve ronde uit elkaar. Daar kwamen die vele correcties ook vandaan toen mensen met hun schaats in de lucht over de finish gingen. De lichtsluis ziet de voorste schaats niet, maar de tijd wordt gecorrigeerd a.d.h.v. de fotofinish.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 11-02-2014 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:10

Shabbaman

Got love?

ScrooLoose schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Ik had meer het "allround" in gedachten, niet zozeer Olympisch... dat is meer een moment opname :)
Heiden heeft daarnaast de tour en de giro gereden, dus hij is per definitie meer baas dan Sven.

Maar goed, om op het schaatsen en de vergelijking met korfbal terug te komen: de winterspelen is nu eenmaal een verzameling marginale sporten. Kom je niet uit de Tirol (om maar even te overdrijven), dan is je kans op een medaille in veel sporten al behoorlijk klein. Zelfs in Duitsland zijn er meer schaatsers dan bobbers, om maar wat te noemen. Dat maakt bobben niet meteen een onzinsport (*kuch* echt wel *kuch*), maar sommige sporten zijn in bepaalde landen nu eenmaal populairder. Daar gaat dan ook het geld (en tv-tijd) naar toe.

Waar ik meer moeite mee heb is de geloofwaardigheid als sportland. De krant staat weer vol met verhalen over russische doping, maar zo'n 1-2-3-tje geeft me wel een wat zure smaak in m'n mond.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Boer doet nog enigszins mee, maar het lijkt me dat er anderen met het eremetaal aan de haal gaan. Lee viel me iets tegen, had ik toch wel een lage 37 van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Catorce schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:03:
Boer doet nog enigszins mee, maar het lijkt me dat er anderen met het eremetaal aan de haal gaan. Lee viel me iets tegen, had ik toch wel een lage 37 van verwacht.
Ach, gisteren schaatste de nummer 6 van de eerste omloop ook de snelste tijd van de dag in de tweede omloop, wat een bronzen medaille opleverde. Boer kan dus nog zomaar 3de worden, maar ook nog 10de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Waarom gebeurt dat starten eigenlijk met de hand? Het is best wel lullig dat sommige langer moeten wachten dan anderen na de 'ready'. Het zou toch veel handiger zijn als je op een knop kan drukken waarmee 'ready' wordt afgespeeld en precies 2 seconden later het start signaal klinkt. Is het ook makkelijker om niet per ongeluk een valse start te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Omdat je dan kan oefenen op precies in de start "vallen", terwijl het een reactie moet zijn op het startschot. Ik vermoed dat zelfs in de regels staat dat de pauze tussen "ready" en het schot willekeurig moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
OnTracK schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:29:
Omdat je dan kan oefenen op precies in de start "vallen", terwijl het een reactie moet zijn op het startschot. Ik vermoed dat zelfs in de regels staat dat de pauze tussen "ready" en het schot willekeurig moet zijn.
Ah dat klinkt best wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:11
Dan nog kan het automatisch natuurlijk :)

Zou Boer dan toch nog een medaille gaan halen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boer staat nu nog 2e :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Toch nog op het podium d:)b

Die Koreaanse is trouwens wel oppermachtig zeg. Knap als je zo overtuigend kan winnen.

[ Voor 61% gewijzigd door Goron op 11-02-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Haha echt geweldig dit. Boer dacht ook echt dat ze 4e ging worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Weet iemand hoelaat de medaille uitreiking is voor de mannen 500m ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:01
Medailleceremonies zijn vanaf 20:10 vanavond, meer details weet ik niet.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Lekker suf bosje bloemen :P Wel mooie beelden al die blijdschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchGamer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:50:
Weet iemand hoelaat de medaille uitreiking is voor de mannen 500m ?
17:20 hoorde ik net via de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 29-09 13:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:49:
Ik vind Davis meer recht hebben op die titel. In deze tijd van specialismen zowel wk allround als sprint winnen is een unieke prestatie de wellicht nooit meer herhaald zal worden. In de tijd van Erik Heiden was het nog lang niet zo uit elkaar gegroeid.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Nou, Kramer rijdt de 1500 m niet omdat meneer zich wil concentreren op de 10km en ploegenachtervolging
;(

Ik vond hem af en toe al een arrogante hond maar dit helpt hem niet mee. Meneer heeft geen zin in alle huldigingen voor evt zilver of brons. Bedenk dan van tevoren of je wel of niet meedoet. Nu zijn er al max 10 schaatsers aanwezig in Sotsji waardoor Jan Blokhuizen nu opeens mag opdraven om de 1500m te rijden. Gelukkig maar dat het er maar 10 zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, Blokhuizen is er wel blij mee...

Maar dit had ie natuurlijk van tevoren ook kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:36
vhal schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:21:
Nu zijn er al max 10 schaatsers aanwezig in Sotsji waardoor Jan Blokhuizen nu opeens mag opdraven om de 1500m te rijden. Gelukkig maar dat het er maar 10 zijn...
Als er meer dan 10 schaatsers mee hadden gemogen had Kramer niet eens aan de 1500 meegedaan toch? Nuis was vierde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Misschien handig, bij Markthisdate kun je het schaatsprogramma toevoegen aan je digitale kalender :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 28-09 19:20

Bergie

Lekker belangrijk...

vhal schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:21:
Nou, Kramer rijdt de 1500 m niet omdat meneer zich wil concentreren op de 10km en ploegenachtervolging
;(

Ik vond hem af en toe al een arrogante hond maar dit helpt hem niet mee. Meneer heeft geen zin in alle huldigingen voor evt zilver of brons. Bedenk dan van tevoren of je wel of niet meedoet. Nu zijn er al max 10 schaatsers aanwezig in Sotsji waardoor Jan Blokhuizen nu opeens mag opdraven om de 1500m te rijden. Gelukkig maar dat het er maar 10 zijn...
Hij zegt toch niet dat hij zich te goed voelt voor zilver of brons? De 1500m is volgens mij gewoon een van de zwaarste afstanden om te rijden (en echt kans om te winnen heeft hij natuurlijk niet echt.) Dan is het toch logisch om de titel op de 10.000 en de ploegenachtervolging niet in gevaar te brengen vind ik.
Maar dit had hij wel eerder kunnen besluiten; dat ben ik met je eens.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Twee dagen terug was dit ook in het nieuws met de volgende quote.

" En mocht ik zilver of brons winnen, weet ik niet of de daaropvolgende 48 uur met huldigingen en dergelijke het me wel waard zijn."

Nu weet ik niet wat "dergelijke" inhoudt maar het lijkt mij sterk dat men echt 48h bezig is met verplichte formaliteiten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Denk eerlijk gezegd dat Kramer ook geen kanshebber voor zilver of brons was geweest.

Wel jammer dat Kjeld Nuis niet mee kon, denk dat hij in goede vorm wel een kans voor het podium had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tuitert heeft het tot nu toe goed gedaan, aan de leiding met 1.09:29. Maar de kanonnen moeten nog komen, Tuitert zat al in de 4e rit. Vanaf rit 16 wordt het spannend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Baanrecord is tot nu toe 1.09:14, dus heel niet slecht interdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:32:
Tuitert heeft het tot nu toe goed gedaan, aan de leiding met 1.09:29. Maar de kanonnen moeten nog komen, Tuitert zat al in de 4e rit. Vanaf rit 16 wordt het spannend.
T/m 20ste rit gehad, niet heel veel spannends. De meeste openen goed maar vallen daarna toch wat terug, met name op het eind zijn ze er gewoon doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik denk dat je in de 1.08 moet rijden om te winnen, 1.08.4 ofzo

Ik gok:

1. Mulder
2. Davis
3. Hansen of Groothuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel; wereldrecord op een laaglandbaan is 1.08:33, gereden door Davis in 2005.

Snelste WB tijd dit jaar 1.08:66. Volgens mij op beter ijs. Ik gok dat het nog spannend wordt :)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 12-02-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tuitert zei zelf dat hij "er geen reet aan had", dus :P

Ben benieuwd.. hoop in ieder geval op Nederlands succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark keek wel betuitert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Die Lorentzen zat aardig in de buurt!

Schwartz nog dichterbij :)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 12-02-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knap van Schwarz, jammer voor Tuitert. Ik verwacht dat er nog wel meer mensen onderdoor gaan nu :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Holy shit wat een tijd van Groothuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groothuis wat een beest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
Prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, nice! Even spannend bij de start weer, maar zeer mooi gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god die stream die TELKENS vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:12:
Mijn god die stream die TELKENS vastloopt
Heel werkend Nederland zit te kijken..... (gewoon radio 1 opzetten 8) )

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stream van de NPO doet het hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijhtam schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Heel werkend Nederland zit te kijken..... (gewoon radio 1 opzetten 8) )
Het is al sinds de start van de OS dikke drama met die stream van de Nos, ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Davis dus niet, 7e. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Het is al sinds de start van de OS dikke drama met die stream van de Nos, ongelooflijk.
Ik zou het pas ongelooflijk vinden wanneer de NOS met belastinggeld een serverpark ging neerzetten dat alle werkende Nederlanders in staat zou stellen om de Olympische Spelen via het internet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker, 1&3!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)F oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die laatste ronde van Groothuis was fenomenaal, daar beten ze zich op kapot. Knappe prestatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Nice! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
Knap weer hoor! :D

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 14:38
Netjes hoor, 1e en 3e! Wordt een mooie spelen zo. Nu maar hopen dat de rest van de wereld schaatsen niet wil schrappen ivm onze dominantie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:23
wel bizar, 10 van de 15 schaatsmedailles tot nu toe, waaronder 4 van de 5 goud.

Meest succesvolle winterspelen ooit (11 medailles) kan eigenlijk niet meer mis gaan
Meest succesvolle spelen ooit (25 medailles) lijkt me niet heel haalbaar als ik zie wat er nog komt:

1000m vrouwen (1 medaille)
1500m vrouwen (1 medaille)
5000m vrouwen (1 medaille)
ploegenachtervolging vrouwen (1 medaille)

1500m mannen (1 medaille)
10000m mannen (2 medailles)
ploegenachtervolging mannen (1 medaille)

en dan misschien nog iets in snowboard en shorttrack, dan gaan we toch richting de 20 medailles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annette Gerritsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Haha RIP Jac Ori zijn bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, als ze die klont ff laat verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 29-09 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:17:
[...]

Hier in het Verenigd Koningkrijk doen de BBC streams het eigenlijk al de hele spelen uitstekend en op 720p :). Gelukkig kijkt hier bijna niemand schaatsen dus ook geen last van de drukte :P

[ Voor 10% gewijzigd door Davidshadow13 op 12-02-2014 16:33 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:33:
[...]

Ja, als ze die klont ff laat verwijderen...
Ja dat idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:24:
Die laatste ronde van Groothuis was fenomenaal, daar beten ze zich op kapot. Knappe prestatie :)
Het rondje daarvoor beten de meesten zich ook wel op stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groothuis het nieuwe gezicht van Kinderbueno? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een fantastische Stefan Groothuis en ook wat een fantastische Denny Morrison...! _/-\o_

Beide van harte gegund. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Davidshadow13 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:33:
Hier in het Verenigd Koningkrijk doen de BBC streams het eigenlijk al de hele spelen uitstekend en op 720p :). Gelukkig kijkt hier bijna niemand schaatsen dus ook geen last van de drukte :P
Ikke, we hadden beiden de helft van de bandbreedte :+

Ik hoop trouwens dat de coach van Groothuis een reservebril bij zich heeft :p

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 12-02-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Laten we Morrison ook niet vergeten nee, die heeft ook een heldenprestatie neergezet :)

Mooi feestje zo wel in het Nederlandse hoekje in Sochi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 21:15
Heej wat is dit nou, er is een Canadees verdwaald geraakt in ons lijstje?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nederland stelt teleur op de 1000 meter mannen..

De Nederlanders zijn er niet in geslaagd om een clean sweap van het 1000 meter podium te verwezelijken.
De canadees Jim Morisson, die naast zijn leven als frontman van een band ook schaatst, pakte een zilveren plak.

Ongehoord hoe deze Canadees 1 van onze medailles zo schaamteloos opeist. We hadden Mark juist extra kinder bueno's gegeven zodat hij weer eens kon vlammen, aldus Kramer. Kijk, uiteindelijk gaat alles om mij maar hier ben ik toch flink ziek van. De verkeerde baan kiezen is kut, okay, maar dit is nog veel kutter.

Ook willem Alexander spreekt van een deceptie. Ik zit niet niet voor niks in die zaal, dan wil ik een clean sweap. Maxima is flink teleur gesteld en daarnaast is er nu geen zuipfeest in het HHH.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
Dinictus208 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:58:
Nederland stelt teleur op de 1000 meter mannen..

De Nederlanders zijn er niet in geslaagd om een clean sweap van het 1000 meter podium te verwezelijken.
De canadees Jim Morisson, die naast zijn leven als frontman van een band ook schaatst, pakte een zilveren plak.

Ongehoord hoe deze Canadees 1 van onze medailles zo schaamteloos opeist. We hadden Mark juist extra kinder bueno's gegeven zodat hij weer eens kon vlammen, aldus Kramer. Kijk, uiteindelijk gaat alles om mij maar hier ben ik toch flink ziek van. De verkeerde baan kiezen is kut, okay, maar dit is nog veel kutter.

Ook willem Alexander spreekt van een deceptie. Ik zit niet niet voor niks in die zaal, dan wil ik een clean sweap. Maxima is flink teleur gesteld en daarnaast is er nu geen zuipfeest in het HHH.
Bob de Jong kon dit alles beamen. "In mijn hele carriere van Olympische Spelen deelnamen heb ik nog nooit zo'n teleurstellende wedstrijd gezien." Kramer stond ernaast en jammerde mee. "Als ik wist dat we enkel goud en brons zouden halen, dan was ik wel gaan trainen voor de 1000 meter. Trainen op de 5 kilometer was tamelijk overbodig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Onderzoek van de familiestamboom van Morrison laat zien dat zijn grootvader een Nederlandse kennis had. Daarmee is de medaille toch een beetje voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 11:45

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12
gambieter schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 18:55:
Onderzoek van de familiestamboom van Morrison laat zien dat zijn grootvader een Nederlandse kennis had. Daarmee is de medaille toch een beetje voor Nederland.
Was het niet de buurman van zijn grootvader die een neef had uit Australië waar die naast een Turks gezin woonde die contact hadden met een Belgische man die altijd boodschappen deed bij een Nederlandse supermarkt? Tsja, met zulke Nederlandse invloeden moet je natuurlijk een plak pakken :)F

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste