Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:16

Seafarer

XXX

Maxwp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:29:
[...]

als de stroom uitvalt denk ik dat die houtkachel de laattse zorg is hier in de wereld.
Ik heb een hekel aan kou.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Pfew...

IK ben bezig om alvast een wintervoorraadje aan te leggen. uiteindelijk heb ik twee pallets besteld, witte, voor 450 euro per pallet.
twee jaar geleden was het nog 305 euro/pallet.

Niet normaal hoe snel de prijzen stijgen. Uiteraard kwestie vraag/aanbod en de oorlog in UKR, maar dat het zo snel gaat. Echt ongeloofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
Boomster schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:29:
Pfew...

IK ben bezig om alvast een wintervoorraadje aan te leggen. uiteindelijk heb ik twee pallets besteld, witte, voor 450 euro per pallet.
twee jaar geleden was het nog 305 euro/pallet.

Niet normaal hoe snel de prijzen stijgen. Uiteraard kwestie vraag/aanbod en de oorlog in UKR, maar dat het zo snel gaat. Echt ongeloofelijk.
Ik zat ook te kijken, maar vond de prijzen inderdaad schrikbarend hoog. Het lastige van deze tijden is dat je ook gewoon geen idee hebt of het net na de zomer goedkoper zal zijn of juist nog duurder. Ik denk dat ik de gok neem en nog even 2 maanden wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De vraag naar pellets wordt ook alleen maar meer, hierdoor zal de prijs ook toenemen verwacht ik. Maja zolang de gas prijs mee stijgt blijft het nog altijd net iets voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
Maxwp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:29:
[...]

als de stroom uitvalt denk ik dat die houtkachel de laattse zorg is hier in de wereld.
Kan mij de rest van de wereld nou schelen, mijn kachel moet blijven branden.
De zonnepanelen geven dat beetje benodigde stroom wel

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:07
reneeke1970 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:58:
[...]

Als de stroom uitvalt stopt je omvormer er ook mee. (Tenzij je wat geknutseld hebt ofzo)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
Erwin_83 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Als de stroom uitvalt stopt je omvormer er ook mee. (Tenzij je wat geknutseld hebt ofzo)
6 kWh in de camper....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwilpshaar
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-03 13:01
Hallo, sinds afgelopen donderdag heb ik onze edilkamin lena pelletkachel aan de praat. Hij zou moeten kunnen praten met Google assistant. Maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ben redelijk ervaren met Home, Domoticz en raspberry pi.... iemand een idee? je zult denk toch een leverancier moeten kiezen in Google home maar daar staat edilkamin niet tussen, ook de app of hen slogan 'the mind', ik vind niets... danke alvast...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
reneeke1970 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:58:
[...]

lekker..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een palletkachel op een gestabiliseerde aggregaat? Werkt dat? Ik ga een aggregaat aanschaven, en zou mooi zijn als de palletkachel dan ook daarop zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

In principe zou dat gewoon moeten werken ;)
Bij het opstarten heb je een piekstroom voor het 'aanwakkeren' van de pellets, daarna zijn het vooral ventilatoren die blijven draaien en de pellet toevoer.

Een pelletkachel op een stel accu's+omvormer zou vergelijkbaar ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@joppe113 Ik zou wel kijken voor een inverter aggregaat, aangezien er een stukje elektronica in zit. Bij een boormachine of flex maakt dit wat minder uit, maar apparaten waar iets meer elektronica in zit zijn hier gevoeliger voor.

Ik heb ook eens ergens iets gelezen dat HR ketels hier ook problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Bedankt voor de tip, had ik ook al gelezen. Lastig is om eentje uit te zoeken. Weinig ervaringen te vinden over dit soort aggregaten.
Racer89 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:
@joppe113 Ik zou wel kijken voor een inverter aggregaat, aangezien er een stukje elektronica in zit. Bij een boormachine of flex maakt dit wat minder uit, maar apparaten waar iets meer elektronica in zit zijn hier gevoeliger voor.

Ik heb ook eens ergens iets gelezen dat HR ketels hier ook problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
joppe113 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:12:
Bedankt voor de tip, had ik ook al gelezen. Lastig is om eentje uit te zoeken. Weinig ervaringen te vinden over dit soort aggregaten.

[...]
Deze inverter zijn meestal een stuk duurder, de gewone worden meer verkocht. Ik was zelf ook voor een inverter aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
welke had jij in gedachte?
Racer89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Deze inverter zijn meestal een stuk duurder, de gewone worden meer verkocht. Ik was zelf ook voor een inverter aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hmm, van de week eens gaan informeren omdat wij al een tijdje het idee hebben om een pelletkachel weer aan te schaffen.
Echter ben ik een beetje geschrokken van de kosten. en dan met name het Rookkanaal.
budget wat wij hebben is rond de 6K, inclusief rookkanaal.

Dit omdat de pelletkachel die in het huis stond toen wij het kochten door de muur was aangesloten. Het rookkanaal moet ons echter 4,5K gaan kosten. Dat vind ik echt te gortig.
Dan houden we 1,5K over voor een pelletkachel terwijl we keken naar Dielle/MCZ/Nordic fire.

ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een rookkanaal zo duur moet zijn. We vragen dus nog wat offertes op en anders heb ik zelf ook nog twee rechterhanden.
wel een flinke lengte, ik schat dat we 7 a 8 meter dubbelwandig nodig hebben. Meer ervaringen met kachelshops die flinke bedragen vragen voor het rookkanaal?

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
pyrofielo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:37:
hmm, van de week eens gaan informeren omdat wij al een tijdje het idee hebben om een pelletkachel weer aan te schaffen.
Echter ben ik een beetje geschrokken van de kosten. en dan met name het Rookkanaal.
budget wat wij hebben is rond de 6K, inclusief rookkanaal.

Dit omdat de pelletkachel die in het huis stond toen wij het kochten door de muur was aangesloten. Het rookkanaal moet ons echter 4,5K gaan kosten. Dat vind ik echt te gortig.
Dan houden we 1,5K over voor een pelletkachel terwijl we keken naar Dielle/MCZ/Nordic fire.

ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een rookkanaal zo duur moet zijn. We vragen dus nog wat offertes op en anders heb ik zelf ook nog twee rechterhanden.
wel een flinke lengte, ik schat dat we 7 a 8 meter dubbelwandig nodig hebben. Meer ervaringen met kachelshops die flinke bedragen vragen voor het rookkanaal?
Wat een belachelijk bedrag, 1 meter dubbelwandig 80 mm kost 60 euro. Met wat extra spulletjes ben je 700 euro aan materiaal kwijt.

https://kachelmaterialens...elwandig-rookkanaal-80-mm

Als je het niet aandurft kom ik het voor de helft van de prijs doen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Knielen op 22-06-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Knielen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Wat een belachelijk bedrag, 1 meter dubbelwandig 80 mm kost 60 euro. Met wat extra spulletjes ben je 700 euro aan materiaal kwijt.

https://kachelmaterialens...elwandig-rookkanaal-80-mm

Als je het niet aandurft kom ik het voor de helft van de prijs doen ;)
ja maar met 80mm gaan we het niet redden. Het is meer dan 4 meter dus is een grotere diameter nodig.
Ik ga uit van 130mm en inderdaad ben ik dan in totaal niet meer dan 1300 euro aan materiaal kwijt.
dus alles inclusief voor 4,5K dan is het een flink uurloon wat die gasten hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Dat bedrag slaat werkelijk helemaal nergens op. Het is voor een ervaren kracht amper een dagje werk als er verder geen bijzonderheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Dat bevestigt al redelijk mijn vermoedens.
Wel jammer want ik had best een goed gevoel bij de winkel. Maar zo kan ik daar moeilijk nog wat kopen…

Iemand nog tips voor winkels in de omgeving van Dronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
joppe113 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:40:
welke had jij in gedachte?

[...]
Nog niet echt specifiek een merk op het oog, was meer de prijzen een beetje in de gaten aan het houden. Aangezien ze best prijzig zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Wat is de beste tijd om pellets te kopen?

Ik ben vorige winter pas begonnen met een pelletkachel en toen waren de prijzen best hoog voor mijn idee.

Toevallig dat ik van de week nog eens keek, maar die lijken zelfs een stuk duurder dan afgelopen winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
vosss schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:28:

Ik ben vorige winter pas begonnen met een pelletkachel en toen waren de prijzen best hoog voor mijn idee.

Toevallig dat ik van de week nog eens keek, maar die lijken zelfs een stuk duurder dan afgelopen winter?
Normaal rond deze tijd, maar dit jaar is verre van normaal. Ik denk zelf dat de prijzen alleen maar verder oplopen, na de zomer gaat de vraag alleen maar toenemen. Maar goed, is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 10:50
vosss schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:28:

Prijzen voor transport zullen alleen maar gaan toenoemen(containers zijn tekort, brandstof dat alsmaar duurder aan het worden is). Nu kopen is de boodschap want als in september iedereen pellets begint te kopen zal de prijs alleen maar oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49
We hebben een ander huis gekocht waar een pelletkachel in de woonkamer stond.
In deze ruimte hebben we gekozen voor vloerverwarming icm een warmtepomp.

Nu hebben we nog een garageverdieping van ongeveer 40-50m2 die we willen inrichten als werk kamer en aparte hobbykamer.
Wellicht zouden we de pelletkachel kunnen gebruiken om deze ruimte(s) te gaan verwarmen in de toekomst. Hij staat nu toch afgekoppeld en kan zo elders gebruikt worden.

Is er iets slims te verzinnen om een stand alone pelletkachel 2 ruimtes te verwarmen zonder dat er een deur open hoeft in een tussenwand? De warmte komt naar ik aanneem vanaf de voorkant dus dat lijkt me dan wel lastig. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Anders gaat hij de deur uit en gaan we kijken naar een andere oplossing maar hij is op dit moment toch in ons bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-09 16:04
pyrofielo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:53:
[...]

ja maar met 80mm gaan we het niet redden. Het is meer dan 4 meter dus is een grotere diameter nodig.
Ik ga uit van 130mm en inderdaad ben ik dan in totaal niet meer dan 1300 euro aan materiaal kwijt.
dus alles inclusief voor 4,5K dan is het een flink uurloon wat die gasten hebben.....
Hier is ook onlangs een rookkanaal aangelegd van 130mm doorsnee. Er gaat ongeveer 8m dubbelwandig langs de gevel buitenlands naar de nok, en 2m enkelwandig naar het plafond. 1 dakdoorvoer. En dat is niet goedkoop, als je alles meetelt: rechte stukken, bochten, verloopstukken, rozet, doorvoerstuk, dubbelwandige rechte stukken, bochten, trekkap, muurbeugels en in ons geval het moffelen van de hele boel. En dan de plaatsing nog. Komt bij ons iets boven de 4K.

Maar als je het zelf wilt doen, kun je ongetwijfeld goedkoper uit zijn. Ik vraag me daarbij wel af of de kwaliteit waar ikzelf aan kan komen hetzelfde is als die van de betere kachelzaken. Het hangt tenslotte wel jarenlang aan je gevel, als het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Gramser op 23-06-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Gramser schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Hier is ook onlangs een rookkanaal aangelegd van 130mm doorsnee. Er gaat ongeveer 8m dubbelwandig langs de gevel buitenlands naar de nok, en 2m enkelwandig naar het plafond. 1 dakdoorvoer. En dat is niet goedkoop, als je alles meetelt: rechte stukken, bochten, verloopstukken, rozet, doorvoerstuk, dubbelwandige rechte stukken, bochten, trekkap, muurbeugels en in ons geval het moffelen van de hele boel. En dan de plaatsing nog. Komt bij ons iets boven de 4K.

Maar als je het zelf wilt doen, kun je ongetwijfeld goedkoper uit zijn. Ik vraag me daarbij wel af of de kwaliteit waar ik aan kan komen hetzelfde is als via de reguliere webshops.
Nouja ik had ook wel alles meegenomen. Maar ook ik kan het mishebben en daarom alsnog wat extra offerte's aangevraagd. Ook voor het rookkanaal alleen.
Mocht dat op 4K uitkomen denk ik wel dat ik het zelf ga doen, in de materiaalkosten lijkt het vooralsnog niet te zitten.

Edit:
Zie je wel, blijkbaar kan het dus ook voor 2200.
Zonder kachel dan dat wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door pyrofielo op 24-06-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:19
Weet iemand hier toevallig of de Ravelli Aria is voorzien van een continu draaiende vijzelmotor? Ik vind er niets over in de officiële documentatie, de Ravelli website en op de site van diverse kachelboeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Vanaf 1 juli wordt de BTW op energie verlaagd naar 9%.

Tof, maar ik kan niet vinden of dit ook betrekking heeft op pellets? Er wordt veelal gesproken over 'energie', waardoor het lijkt alsof pellets hier ook onder zouden moeten vallen. Heeft iemand hier iets over kunnen vinden?

Het specifieke, aangenomen, voorstel heb ik hier gevonden:
Het voorstel voorziet in de verlaging van de btw op energie van 21% naar 9% per 1 juli 2022, een verlaging van de accijns op benzine, diesel en LPG met 21% per 1 april 2022 en een uitwerking van de maatregelen ter demping van het effect van de stijgende energieprijzen voor het Caribisch deel van Nederland.
Bron: https://www.eerstekamer.n...8_wet_aanvullende_fiscale

Het lijkt dus alsof pellets hier ook onder zouden moeten vallen, aangezien het net als gas wordt gebruikt voor de verwarming van een pand, maar het zou me ook niets verbazen dat dit er buiten valt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Jan_V schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:15:
Vanaf 1 juli wordt de BTW op energie verlaagd naar 9%.

Tof, maar ik kan niet vinden of dit ook betrekking heeft op pellets? Er wordt veelal gesproken over 'energie', waardoor het lijkt alsof pellets hier ook onder zouden moeten vallen. Heeft iemand hier iets over kunnen vinden?

Het specifieke, aangenomen, voorstel heb ik hier gevonden:

[...]

Bron: https://www.eerstekamer.n...8_wet_aanvullende_fiscale

Het lijkt dus alsof pellets hier ook onder zouden moeten vallen, aangezien het net als gas wordt gebruikt voor de verwarming van een pand, maar het zou me ook niets verbazen dat dit er buiten valt.
Dan zou het toch ook op kolen, olie, propaan/butaan, petroleum enz. moeten zijn?
Lijkt me niet dat ze in deze tijd fossiele brandstoffen gaan aanmoedigen met een belastingvoordeel m.u.v. de accijnskorting die al is gegeven voor benzine en diesel.

Het belastingvoordeel is om de minima te ontzien van de hoge energie (stroom/gas) prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Henkhuppelschot schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Dan zou het toch ook op kolen, olie, propaan/butaan, petroleum enz. moeten zijn?
Lijkt me niet dat ze in deze tijd fossiele brandstoffen gaan aanmoedigen met een belastingvoordeel m.u.v. de accijnskorting die al is gegeven voor benzine en diesel.

Het belastingvoordeel is om de minima te ontzien van de hoge energie (stroom/gas) prijs.
Klopt helemaal.

Maar gezien de term 'energie' wordt genoemd en niet expliciet gas & elektrisch vond ik het redelijk intepretabel.

Ik weet niet of het per se is om de minima te ontzien, aangezien ik vermoed dat de meeste mensen niet een verdubbeling/verdrievoudiging eenvoudig kunnen dekken. De vraag is dan weer of deze maatregel veel helpt. Maar dat zijn weer hele andere discussies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Jan_V schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Klopt helemaal.

Maar gezien de term 'energie' wordt genoemd en niet expliciet gas & elektrisch vond ik het redelijk intepretabel.

Ik weet niet of het per se is om de minima te ontzien, aangezien ik vermoed dat de meeste mensen niet een verdubbeling/verdrievoudiging eenvoudig kunnen dekken. De vraag is dan weer of deze maatregel veel helpt. Maar dat zijn weer hele andere discussies :)
Helaas, maar het wordt wel heel expliciet benoemd waar het om gaat :
aardgas, stadsverwarming en elektriciteit
Zie : https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-36088-3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
B2 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Helaas, maar het wordt wel heel expliciet benoemd waar het om gaat :

[...]

Zie : https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-36088-3.pdf
Die had ik nog niet gevonden, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adeo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 09:12
Racer89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Bekijk met de nodige interesse het onderwerp over een generator voor eventueel de pelletkachel voor als er geen stroom is.
Hebben toevallig een spiksplinternieuwe Güde GSE 2700 met AVR in de schuur start klaar staan, hebben hem nog niet echt gebruikt omdat de stroom niet wil uitvallen.

Nu zie ik dat er verschillen zijn in die dingen, een inverter aggregaat en de gewone, waarschijnlijk zonder AVR.

Als ik opzoek ga naar de verschillen zie ik dat een inverter aggregaat stiller is en gebruikt kan worden voor computers etc.
Maar volgens het onderstaande artikel kan een generator met AVR hier ook voor gebruikt worden.

Klopt dat nu ?

(Bron: Houkema Tools)
Inverter generator
Wat is een inverter generator en wat doet deze eigenlijk? Een inverter generator zijn vaak compacte aggregaten die veel stroom leveren maar toch vrij stil zijn. Door de compacte behuizing ook wel gesloten systeem genoemd. Produceren ze maar weinig geluid en daardoor ideaal voor op de camping, op de markt en andere gebieden waar veel lawaai niet wenselijk is. Ook zijn inverter generatoren zeer geschikt voor elektrisch apparaten als laptops, muziek installaties, etc. Inverter generatoren geven namelijk constant stabiel vermogen.
Inverter generatoren zijn in verhouding met gewone aggregaten wel aan de prijs. Dit komt door het compacte model, gesloten systeem en natuurlijk het geluidsniveau wat veel lager ligt.

AVR op een aggregaat
Sommige 4-takt generatoren hebben een automatisch voltage regulator (AVR). Dit systeem zorgt voor stabiele stroom, net als de inverter. Houd er wel rekening mee dat dit type aggregaat niet zo stil is als de inverter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Voor alle elektrische apparaten is het beter een gestabiliseerde aggregaat te gebruiken (AVR), deze vangt de pieken en dalen op in de spanning.
Ook is het beter om eerst de aggregaat op te starten en daarna pas de stekken in het stopcontact van de aggregaat te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iemand nog ervaring met een veegset ?
Wil eigenlijk zoiets zelf aanschaffen zodat ik de schoorsteen zelf 2x per jaar kan vegen.

Denk het beste/handigste is op een haspel, met van die stokken lijkt me wat geklooi.
Minstens 10 meter

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
ik neem aan dat d emensen die en generator overwegen in een buiten gebied wonen want deze de hele dag hebben draaien zullen de buren niet blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeo
Maxwp schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:58:
ik neem aan dat d emensen die en generator overwegen in een buiten gebied wonen want deze de hele dag hebben draaien zullen de buren niet blij mee zijn
Ja, wij wonen in het bos en hebben bijna geen buren, hebben dat ding ooit aangeschaft en is nog nooit gebruikt.
Zoals ik het nu lees is dat ding met AVR dus wel te gebruiken voor de pelletkachels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeo
ZeRoC00L schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:00:
Wil eigenlijk zoiets zelf aanschaffen zodat ik de schoorsteen zelf 2x per jaar kan vegen.

Denk het beste/handigste is op een haspel, met van die stokken lijkt me wat geklooi.
Minstens 10 meter
Wij stoken al zo'n 30/40 jaar met een houtkachel, vegen altijd zelf de schoorsteen.
In het begin met een touw met een rvs borstel en zo'n stalen zwarte bol voor het gewicht eraan.
Op een gegeven moment toch overgestapt op (kunststof) stokken met een rvs borstel.
Je hebt dan veel meer "feeling" waar een eventuele dikkere laag aan de wand van de schoorsteen zit.
Bevalt ons opperbest en het klooien valt best mee, je hebt stokken met een schroefdraad en als ik me niet vergis met een kliksysteem (maar die is wel een stuk duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:20

Minstens 10 meter
Als je RVS voering heb neem dan een kunststof borstel. Anders ram je de voering aan gort. Ik heb hem destijds bij Hornbach gekocht en op maar geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zelf heb ik ook stokken met schroefdraad, vind het wel fijn werken telkens een stuk omhoog en een stok erbij draaien. En terug naar beneden stok er af draaien en tevens even schoon maken met een doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeo
Was ik vergeten, voor de rvs (pelletkachel) schoorsteen gebruik ik ook een kunsstof borstel en voor de houtkachel (blokken schoorsteen) de rvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Minstens 10 meter
Is dat niet verplicht in Nederland? In Belgie heb je volgens mij een factuur nodig en moet je dus een echte schoorsteenveger laten komen. Nu verbrandt die factuur waarschijnlijk ook als je huis in brandt vliegt :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeo
Volgens mij niet verplicht in Nederland, in Duitsland, heb ik gehoord, gaat dat weer anders daar moet je een echte schoorsteenveger erbij halen want anders mag je kachel niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 22:04
Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Schoon lui hebben volgende week een pelletkachel en we zitten te kijken voor de pellets.

Nu kwamen we het bedrijf Wibois tegen.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf ?
De kosten liggen namelijk een stuk lager dan bedrijven in Nederland

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

MdO82 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:43:
Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Schoon lui hebben volgende week een pelletkachel en we zitten te kijken voor de pellets.

Nu kwamen we het bedrijf Wibois tegen.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf ?
De kosten liggen namelijk een stuk lager dan bedrijven in Nederland
Witte of bruine pellets? Koop zelf altijd ENplus A1 pellets, maar dit scheelt wel erg in de kosten zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ze kijken naar de witte pellets een inderdaad a1 kwaliteit.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adeo
Kijk uit met de aanbieders van goedkope pellets, het barst van de oplichters.
Wel betalen en niet leveren.
Ze zijn goed te herkennen aan geen inschrijving bij KvK en meestal .com sites

Op een ander pelletforum kom ik een hele lijst tegen, bovengenoemde staat daar ook op.

Handig is misschien om via Google Maps is naar het adres te vissen, bij bovenstaande aanbieder kom je in de kroeg uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Adeo op 16-07-2022 17:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Adeo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:10:
Kijk uit met de aanbieders van goedkope pellets, het barst van de oplichters.
Wel betalen en niet leveren.
Ze zijn goed te herkennen aan geen inschrijving bij KvK en meestal .com sites

Op een ander pelletforum kom ik een hele lijst tegen, bovengenoemde staat daar ook op.

Handig is misschien om via Google Maps is naar het adres te vissen, bij bovenstaande aanbieder kom je in de kroeg uit.
Het is inderdaad opletten.
Daarom vroeg ik het of het hier bekend was.
Kom er namelijk verder niet veel over tegen.
Zag wel dat er een houthandel achter zit.
Op Google maps inderdaad nog een oude foto

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
De pellet voorraad thuis is op en ik wil nu vast kopen voor de winter, echter bij elke webshop die ik tegenkom zijn de Badger pellets uitverkocht.

Is dit vanwege de vakantie periode dat de fabriek niet uitleverd of is er meer aan de hand ?

Ik kwam wel vogelexpress tegen voor een scherpe prijs en op voorraad, maar dat zag er niet betrouwbaar uit.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:01
PVPaneel schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:59:
Weet iemand hier toevallig of de Ravelli Aria is voorzien van een continu draaiende vijzelmotor? Ik vind er niets over in de officiële documentatie, de Ravelli website en op de site van diverse kachelboeren...
Nee, met interval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

Erwin_83 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:43:
De pellet voorraad thuis is op en ik wil nu vast kopen voor de winter, echter bij elke webshop die ik tegenkom zijn de Badger pellets uitverkocht.

Is dit vanwege de vakantie periode dat de fabriek niet uitleverd of is er meer aan de hand ?

Ik kwam wel vogelexpress tegen voor een scherpe prijs en op voorraad, maar dat zag er niet betrouwbaar uit.
Er wordt enorm gehamsterd, en dat geldt voor alle merken pellets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Yucon schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Er wordt enorm gehamsterd, en dat geldt voor alle merken pellets.
Ja alles. Kolen, diesel, stook hout, pellets. Alles verdwijnt naar Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Iemand die toevallig nog een betaalbaar en leverbaar alternatief weet ? De Badger pallets bevallen altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Erwin_83 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 05:50:
Iemand die toevallig nog een betaalbaar en leverbaar alternatief weet ? De Badger pallets bevallen altijd wel.
Ik heb zelf de afgelopen dagen rondgeshopt, en naar mijn idee valt er op dit moment maar weinig te kiezen. Hornbach kan iig plospan leveren. De witte pellets zijn 69 ct/kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Gisteren maar eens de kachel naar buiten getransporteerd om onderhoud uit te voeren, was weer hoog nodig..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1oGh8G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:11

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Racer89 Hoeveel kg vliegas/stof is dit? En hoeveel kg pellets heb je hiervoor moeten verbranden?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat werkt toch niet meer zo? Hebben al die kachels dat?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeo
@Racer89 , is dat het resultaat van één stookseizoen !!!! B)
Sleep mijn kachel ook elk jaar naar buiten, sloop de meeste elektronica eruit en het grote schoonmaakfeest gaat beginnen.
Maar zoveel als op jouw foto !!!!, nee, zoveel zit er niet in onze kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
dunklefaser schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:27:
@Racer89 Hoeveel kg vliegas/stof is dit? En hoeveel kg pellets heb je hiervoor moeten verbranden?
kg kun je het niet echt noemen, Stof weegt bijna niks haha, er kwam wel behoorlijk wat uit die asbak. Dit is ongeveer van één volledig stook seizoen zal iets van 50 zakken zijn ( 750 kg ) Merk wel dat er meer as is met de goedkopere pellets, de duurdere pellets hadden minder afval na verbranding.

Denk toch dat het zeker een heel boterhamzakje vol is, wat er in zat.

@Adeo Ik doe het inderdaad ook altijd buiten, vraag me af hoe de bedrijven dit fatsoenlijk bij mensen binnen willen schoon krijgen. Als je de compressor erin zet zie je niks meer de eerste 5 minuten haha.

Ben alleen benieuwd of ik deze winter nog zoveel gebruik ervan ga maken, met die prijzen voor de zakken pellets slaat nergens op, zag dat Hornbach inmiddels ook al over de 8 euro zit per zak....

[ Voor 10% gewijzigd door Racer89 op 09-08-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Racer89 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Ben alleen benieuwd of ik deze winter nog zoveel gebruik ervan ga maken, met die prijzen voor de zakken pellets slaat nergens op, zag dat Hornbach inmiddels ook al over de 8 euro zit per zak....
Welke vorm van verwarmen is nog goedkoop dan? Alles is gewoon stukken duurder, eerst gas maar dan zoeken mensen alternatieven en dan gaan die prijzen ook omhoog.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Welke vorm van verwarmen is nog goedkoop dan? Alles is gewoon stukken duurder, eerst gas maar dan zoeken mensen alternatieven en dan gaan die prijzen ook omhoog.
Ik heb in maart 2 Airco's gekregen in de woonkamer en slaapkamer. Hiermee kan ik ook verwarmen, enige nadeel is dat in de winter meestal weinig opbrengst is vanuit de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Laatst online: 23:11

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Marzman Niets nieuws: Communicerende (prijs)vaten & een geheimtip:
Geen pellets, maar zgn. "One-Way" pallets uit China scoren,
krijg je het ook nog warm bij het uit elkaar halen, zagen en stapelen.
Heb je wel een allesbrander voor nodig en familie & buren die er tegen kunnen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Erwin_83 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 05:50:
zoek ook nog een adresje voor 3 pallets pellets tegen een acceptabele prijs..
overweeg nu zelf om goedkope bruine pellets in een bigbag te gaan halen om er een beetje voordelig warm bij te zitten deze winter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Wat is precies 'acceptabel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:22
Marzman schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:02:
Lichaamswarmte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
Reloader schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

zoek ook nog een adresje voor 3 pallets pellets tegen een acceptabele prijs..
overweeg nu zelf om goedkope bruine pellets in een bigbag te gaan halen om er een beetje voordelig warm bij te zitten deze winter :P
Hier is de pelletkachel voor de fun en lekkere warmte. De warmtepomp red het verder prima alleen en stroom contract tot eind volgend jaar. Dus betaalbaar warm is niet zo'n punt hier.

Maar een volle pallet zakken laten komen vind ik makkelijker dan steeds bij de bouwmarkt een paar zakken halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Erwin_83 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Hier is de pelletkachel voor de fun en lekkere warmte. De warmtepomp red het verder prima alleen en stroom contract tot eind volgend jaar. Dus betaalbaar warm is niet zo'n punt hier.

Maar een volle pallet zakken laten komen vind ik makkelijker dan steeds bij de bouwmarkt een paar zakken halen.
dat vind ik dus ook, maar de prijzen zijn echt de pan uit gestegen :'( en ik gebruik de kachel als hoofdverwarming over t algemeen dus moet er wel mee aan de slag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Hier ook als hoofdverwarming, dacht in de zomer goedkoop in te kunnen slaan. Afgelopen winter 300€ betaald voor een pallet.. nu 650€ kreeg ik te horen.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hier ook maar het gas is ook factor 3 duurder geworden dus per saldo is de besparing net zo groot -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
De Elite Groen pellets waren eindelijk weer op voorraad, dus zojuist maar een pallet daarvan besteld voor 675 euro, het dubbele van wat ik er vorig jaar voor heb betaald :'(

Ik had nog een halve pallet staan, dus kom hiermee de winter door als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vraag me alleen nog altijd af waar het kantel punt zit van stoken op Gas of Pellets met deze stijgende prijzen.

Helaas kan ik niet echt een vergelijk thuis maken, als ik op Gas stook, stook je ook andere ruimtes mee en het verlies van leidingen door koude kamers. Terwijl hier de pelletkachel puur de woonkamer/ keuken verwarmt.

Op de gas aansluiting zitten ook nog diverse kosten van netbeheerder, die er bij de pelletkachel weer niet zijn. Daar tegen over staat dat je pellets meestal zelf moet halen, de brandstof prijzen zijn net zo gek gestegen als de pellet prijzen.....

Kan ook niet echt vinden met hoeveel kg pellets je 1 m³ gas kun vergelijken.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Racer89 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:22:
Vraag me alleen nog altijd af waar het kantel punt zit van stoken op Gas of Pellets met deze stijgende prijzen.

Helaas kan ik niet echt een vergelijk thuis maken, als ik op Gas stook, stook je ook andere ruimtes mee en het verlies van leidingen door koude kamers. Terwijl hier de pelletkachel puur de woonkamer/ keuken verwarmt.

Op de gas aansluiting zitten ook nog diverse kosten van netbeheerder, die er bij de pelletkachel weer niet zijn. Daar tegen over staat dat je pellets meestal zelf moet halen, de brandstof prijzen zijn net zo gek gestegen als de pellet prijzen.....

Wij besparen zo’n 600m3 aan gas per jaar.
Dus wanneer de jaarlijkse kosten voor de pellet kachel onder de kosten van de besparing op gas zit, dan is het voordeliger.

Met ons huidige energie contract is het nu duurder met pellets te stoken als met gas. Maar gezien de warmte veel aangenamer is blijven we de kachel wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Pellets koop je nu tegen de huidige prijs en zet je lekker in de garage. Gas stook je straks, in de winter, tegen de dan geldende prijs. AUW.

• Jan_V
Jan_V schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:40:
De Elite Groen pellets waren eindelijk weer op voorraad, dus zojuist maar een pallet daarvan besteld voor 675 euro, het dubbele van wat ik er vorig jaar voor heb betaald :'(

Ik had nog een halve pallet staan, dus kom hiermee de winter door als het goed is.
Wow, binnen 2 dagen geleverd! :-)

Zojuist alle zakken in het hok neergezet. De kwaliteit is dit jaar weer om te huilen, volgens mij een vergelijkbare kleur als 2 jaar geleden.

De zakken met de lichte pellets (gelig) zijn het restand van vorig jaar, ook Elite Groen.
De zakken met de bruinere pellets zijn de nieuwe met een datum op de zakken van 10-08-2022. Uiteraard ook Elite Groen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrdQs_1q6onvlYqDhCV4sYyvlV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBr9kVe7NNZhYYuALdV33brL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVKjcgLeOPdtXf7yhF0T0hNwWx8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2Pa0HrLxewqjjzIJEO9mwJa.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:42
Vandaag ook twee pallets Agrisellect voor €625 p/st. thuis laten brengen. Was vorig jaar €280 volgens de verkoper, dus dat is fors hoger. Verwachting was dat de volgende voorraad ook weer duurder zou zijn, dus toch maar besteld.
Wordt mijn eerste stookseizoen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Toevallig Tweakers die pellets buiten opslaan en ervaringen hiermee hebben? Met de stijgende prijzen is een voorraad opbouwen wellicht handig. Echter heb ik binnen maar plaats voor 15 zakken. Ik heb wel een afdak en een half dicht huisje.

Ben alleen een beetje bang met vocht, aangezien de zakken ook steeds slechter zijn, de meeste scheuren al open bij het neer leggen.

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Zolang de prijzen van pellets evenredig stijgen met de gasprijs schuift het kantelpunt gewoon mee.

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:00

V-8

emil_406 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Zolang de prijzen van pellets evenredig stijgen met de gasprijs schuift het kantelpunt gewoon mee.
Tenzij je nog een (langer of korter lopend) gascontract hebt.. Dan is het kantelpunt steeds oninteressanter omdat pellets duurder worden :) Maar op lange termijn schuif het mee idd.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Racer89 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:41:
Toevallig Tweakers die pellets buiten opslaan en ervaringen hiermee hebben? Met de stijgende prijzen is een voorraad opbouwen wellicht handig. Echter heb ik binnen maar plaats voor 15 zakken. Ik heb wel een afdak en een half dicht huisje.

Ben alleen een beetje bang met vocht, aangezien de zakken ook steeds slechter zijn, de meeste scheuren al open bij het neer leggen.
Beetje voorzichtiger neerleggen dan :P

Ik zou het er best op durven wagen om pellets buiten op te slaan. Zelf bewaar ik mijn pellets in een kelder met RH ~80% a ~95% en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad, zelfs niet met een gaatje in een zak. Moest er onverhoopt toch een zak pellets zijn met hogere vochtigheid, dan verdampt het volgens mij even snel weer in het warme pelletreservoir. En zoniet: tenzij de pellets zo vochtig worden dat ze zwellen en uiteen vallen, merk je dat kleine beetje rendementsverlies evenmin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Ik dacht er ook eens over om inderdaad pellets alvast in te slaan.
Vorig jaar betaalde ik nog 6 euro per zak, begin dit jaar was het al 7-8 nu 11 euro voor pure pellets. Dat was even schrikken.

Ik kwam nog wel een leuke tegen voor een pellet van Van Roje High Energie Pellets | 65 zakken 329 €. Maar twijfel of dit een beetje goede pellets zijn. Prijstechnisch wel leuk.

Hoe slaan jullie eigenlijk jullie pellets op?

Ik had gebruik nu nog een opberg rek, maar hij zakt wel iets door. Er past wel altijd rond de 30-35 zakken in. Deze staat dan in mijn schuur.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kSxZjSJ/stelling.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:08
Racer89 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:41:

Ik bewaar al 8 jaar de pellets buiten. Ze staan op een pallet onder een overkapping met golfplaten. Dat gaat zonder problemen. Ik probeer wel altijd een viertal zakken binnen in de berging te hebben liggen dus in principe gaan ze niet direct van buiten in de kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Rolfie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:34:
Ik dacht er ook eens over om inderdaad pellets alvast in te slaan.
Vorig jaar betaalde ik nog 6 euro per zak, begin dit jaar was het al 7-8 nu 11 euro voor pure pellets. Dat was even schrikken.

Ik kwam nog wel een leuke tegen voor een pellet van Van Roje High Energie Pellets | 65 zakken 329 €. Maar twijfel of dit een beetje goede pellets zijn. Prijstechnisch wel leuk.

Hoe slaan jullie eigenlijk jullie pellets op?

Ik had gebruik nu nog een opberg rek, maar hij zakt wel iets door. Er past wel altijd rond de 30-35 zakken in. Deze staat dan in mijn schuur.
[Afbeelding]
Lijkt een prachtige prijs.
Dan maar een keer vaker het raampje poetsen, als dat al nodig is.
Nog niet eerder van het merk gehoord, maar dat hoeft niet veel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Jan_V schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:08:
[...]

Lijkt een prachtige prijs.
Dan maar een keer vaker het raampje poetsen, als dat al nodig is.
Nog niet eerder van het merk gehoord, maar dat hoeft niet veel te zeggen.
Te goedkoop voor nu, zou het niet direct vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Stokertje schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

Te goedkoop voor nu, zou het niet direct vertrouwen.
Alle prijzen op die site zijn inderdaad best laag.

Zoekend naar “Nieuwe Houtenseweg 25” zie ik tig bedrijven langs komen, inclusief uw.nl wat niets met hout heeft te maken.

Edit:
Bestellen is ook bijzonder. Dat is formulier invullen, klikken op bestellen & betalen knop en dan moet je een bankoverschrijving doen.
Inderdaad genoeg rode vlaggen zoals hierboven en hieronder al wordt opgemerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan_V op 20-08-2022 20:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maggy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 20:25
WAARSCHUWING Van Roje en diverse andere aanbieders zijn oplichters die niets leveren, behalve gebakken lucht. Meestal staat er geen contactadres, geen afhaaladres, geen tel no, geen emailadres op de site. Of het adres blijkt een woonhuis of zelfs een aanlegsteiger.
Ik ben zelf al eens met pellets opgelicht door een domoor die wel zijn eigen naam en Kvk nummer gebruikte, dus gelukkig kon ik mijn geld (binnen een half jaar!) terugvorderen. Sindsdien ben ik erg voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
https://www.gamma.nl/asso...me-pellets-10kg/p/B625163

Als ze nog beschikbaar zijn in je buurt, hier helaas niet meer 😔.

Ik ben al meerdere sites tegen gekomen waar fijne aanbiedingen stonden, echter bij het opzoeken van het adres via maps blijkt het allemaal niet echt te kloppen. De oplichterij begint flink te groeien met deze stijgende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Ik heb mijn link aangepast, ziet er inderdaad niet heel betrouwbaar uit. Ook geen KVK of BTW nummer, geen exact adres.

Niet betrouwbaar, ik ga wel voor mijn 11 euro per zak binnen kort halen. Zijn goede pallets en een betrouwbaar bedrijf.
Of misschien een pellet ergens bestellen, maar als ik de prijzen zie, is dit ongeveer ook 11 euro per zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Hoe de prijzen zijn ten opzichte van anderen weet ik niet, maar bestel zelf al heel wat jaren bij Xylo pellets, tot nu toe geen klachten en de ingehuurde transportbedrijven hadden altijd zeer vriendelijke en behulpzame chauffeurs waardoor het altijd weer gelukt is de pallet met 65/70 zakken in de garage te krijgen. (Wel zelf zorgen dat de route vrij en begaanbaar is voor palletwagen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Jan_V schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Wow, binnen 2 dagen geleverd! :-)

Zojuist alle zakken in het hok neergezet. De kwaliteit is dit jaar weer om te huilen, volgens mij een vergelijkbare kleur als 2 jaar geleden.

De zakken met de lichte pellets (gelig) zijn het restand van vorig jaar, ook Elite Groen.
De zakken met de bruinere pellets zijn de nieuwe met een datum op de zakken van 10-08-2022. Uiteraard ook Elite Groen.

[Afbeelding][Afbeelding]
waar heb jij je bestelling geplaatst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Stokertje schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:56:
Hoe de prijzen zijn ten opzichte van anderen weet ik niet, maar bestel zelf al heel wat jaren bij Xylo pellets, tot nu toe geen klachten en de ingehuurde transportbedrijven hadden altijd zeer vriendelijke en behulpzame chauffeurs waardoor het altijd weer gelukt is de pallet met 65/70 zakken in de garage te krijgen. (Wel zelf zorgen dat de route vrij en begaanbaar is voor palletwagen uiteraard)
Welke bestel je dan precies?

Als ik op deze site kijk, zijn de pure power evenduur als andere leceranciers.

Als ik voor de "Elite GROEN naaldhoutpellet, EN plus a1", 65 zakken zou gaan, ben ik wel ongeveer 10% goedkoper uit, maar ik weet niet of deze vergelijkbaar zijn met kwaliteit van de pure power.
Al zie ik via de search dat deze vaker hier gebruikt worden.

meest lastige is voor mij 66 zakken opslaan is in mijn schuur niet heel gemakkelijk. 40 lukt nog wel in mijn huidige rack, maar 66 is een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Rolfie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

Als ik voor de "Elite GROEN naaldhoutpellet, EN plus a1", 65 zakken zou gaan, ben ik wel ongeveer 10% goedkoper uit, maar ik weet niet of deze vergelijkbaar zijn met kwaliteit van de pure power.

meest lastige is voor mij 66 zakken opslaan is in mijn schuur niet heel gemakkelijk. 40 lukt nog wel in mijn huidige rack, maar 66 is een stuk lastiger.
Eigenlijk altijd welke de laagste prijs per kilo hebben, en dan wel witte pellets, niet de bruine, en wel gewoon met ENPlus keurmerk. Maar wij hebben een pelletkachel die alles vreet en ook niet in storing kan gaan, dus eigenlijk maakt het niet uit, bruine pellets zou ook geen probleem zijn. Als het maar brand, maar neem eigenlijk altijd wit voor de schone verbranding/geen rook. (Woonwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Reloader schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

waar heb jij je bestelling geplaatst? :)
Ik heb het dit jaar bij https://www.pelletkachelverkoop.nl/ vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Rolfie schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

In onze kachel, Edelkamin Slide 7, brandden de Pure Power pellets vorig jaar een stuk minder mooi als de Elite Groen.

Maar dat kan bij iemand anders natuurlijk verschillen. Bij Pure Power was de vlam heel onrustig en stond de kachel harder te blazen vergeleken met Elite.
Beide merken zijn over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24
Racer89 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:28:
https://www.gamma.nl/asso...me-pellets-10kg/p/B625163

Als ze nog beschikbaar zijn in je buurt, hier helaas niet meer 😔.

Ik ben al meerdere sites tegen gekomen waar fijne aanbiedingen stonden, echter bij het opzoeken van het adres via maps blijkt het allemaal niet echt te kloppen. De oplichterij begint flink te groeien met deze stijgende prijzen.
Ik heb 100 zakken in Hoogezand gehaald, niet de eerste keuze maar na wat bellen en zoeken was dit de enigste voor een "normale" prijs €5,99 Mijn 2 vaste leveranciers hebben nagenoeg niets op voorraad en wisten ook niet wanneer er weer voorraad komt tegen welke prijs.

Als het zo doorgaat stook ik nog wel wat gas bij voor 0,91ct/m3

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@habbekrats dan heb je geluk gehad, hier is binnen een straal van 150 km geen voorraad meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:22
En ook met die gasprijs!

• bert pit
  • Laatst online: 23:49

bert pit

asdasd

In Frankrijk is de prijs nog redelijk:
https://www.berry-bois.co...palettes-78-sacs-de-15-kg

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• WWJD

WWJD

*pluh*

We bezorgen momenteel gratis in heel Frankrijk en Europa.

Ehm dit klinkt niet verkeerd! Als je twee pallets besteld = 328€ per pallet.
Maar iemand ervaring met deze shop+levering naar NL? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Dat zijn volgens mij donkere pellets, die kan je in Nederland ook nog wel voor een goede prijs vinden:

https://www.bbriq.nl/hout...remium-pallet-66-zakken-/
Pagina: 1 ... 56 ... 69 Laatste