Ik vind zeer speculatieve bangmakerij. Het is helemaal geen gegeven dat bij wisselende politieke omstandigheden er veel ambtenaren uit gegooid worden. En mocht dat zo zijn, dan lijkt me dat de werking van onze prachtige democratie.MetaFrame schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:54:
[...]
Wat dus niet wil zeggen dat het de juiste beslissing is.
Het probleem zit hem in het feit dat wanneer een overheids-instantie alleen nog maar ja kan knikken je overgeleverd bent aan korte termijn paniek politiek. Iets wat ik nu al zie is dat geen enkele manager nu zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken. Dat word met deze keuze alleen maar erger ben ik bang.
Ik kan het nu even moeilijk uitleggen maar vergeet niet dat in de hoek van de rijksoverheid al jaren klappen vallen, dit is wat mij betreft de doodsteek voor vele instantie`s. Het sturen op cijfers en niet meer op de inhoud neemt echt debiele vormen aan.
Ambtenaar zijn is werk, niets meer en niets minder. De speciale regelingen die er nu zijn (kan het weten, ben met eentje getrouwd die ook het nodige OR werk doet), zijn imho te debiel voor woorden.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.