Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Nogmaals, niet iedere ambtenaar zit veilig achter een bureautje. Iedere dag steek ik mijn nek uit om onze samenleving een beetje veiliger te maken. Ik krijg geen gevaren geld oid, ik vind dat nu prima. Als ik nu lens geslagen wordt en daardoor mijn werk niet meer zou uit kunnen voeren (is meerdere malen voorgekomen), dan kan ik nu nog binnen justitie of binnenlandse zaken op een vervangende baan rekenen.
Dat soort zekerheden heb ik straks niet meer, maar ook geen veiligheidstoeslag om een buffertje op te bouwen als ik mijn werk niet meer kan of wil uitvoeren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:37
Cobb schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:09:
Nogmaals, niet iedere ambtenaar zit veilig achter een bureautje. Iedere dag steek ik mijn nek uit om onze samenleving een beetje veiliger te maken. Ik krijg geen gevaren geld oid, ik vind dat nu prima. Als ik nu lens geslagen wordt en daardoor mijn werk niet meer zou uit kunnen voeren (is meerdere malen voorgekomen), dan kan ik nu nog binnen justitie of binnenlandse zaken op een vervangende baan rekenen.
Dat soort zekerheden heb ik straks niet meer, maar ook geen veiligheidstoeslag om een buffertje op te bouwen als ik mijn werk niet meer kan of wil uitvoeren.
Dat is dan wel weer leerzaam voor mij; wist niet dat ook jouw beroepsgroep 100% ambtenaar zonder eigen regeling of 'CAO' is. Dat zou tenminste pleiten voor specifieke regelingen voor specifieke beroepsgroepen, zoals dat in de niet-ambtenarij ook het geval is. Ben met je eens dat een baan met bepaaalde risico's andere zekerheden/bescherming dienen te hebben dan een kantoorbaan waar het risico op een 'papercut' het ergste is wat je kan overkomen zeg maar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Dat is volgens mij ook de reden waarom de politiekers hebben bedacht dat de politie en defensie moet worden vrijgesteld hiervan. De sukkels vergeten dan even de ambtenaren die hier buiten vallen maar veel raakvlakken hebben met deze ketenpartners en met dezelfde doelgroepen werken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Daarom snap ik ook niet waarom ze niet de grootste groep BOA`s er in mee nemen. Als ik als douane ambtenaar over straat ga of voor een eerste controle naar een bedrijf weet je ook niet wat voor een ongure types je tegenkomt. Het zelfde geld voor de collega`s die de controles aan de grens en op straat doen, die zijn niet voor niets bewapend!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heerlijk he, als mensen die géén idee hebben van wat je doet en hoe dingen werken wél enthousiast beslissen over jouw lot. '

Uiteindelijk niet verkeerd beloning en regelingen/bescherming af te stemmen op type werk, maar als dat betekent dat je 101 uitzonderingen/aanvullingen nodig gaat hebben dan heeft het uiteindelijk eigenlijk totaal geen nut.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
En daarom vond ik het ook onbegrijpelijk dat al die koekebakkers dit een goed idee vinden. Ze denken enkel aan hun eigenbelang. Door dit kunnen ze straks iedere manager, directeur etc welke zijn nek nog durft uit te stekken voor zijn ambtenaren zo de mond snoeren. En dat is wat er mijn inziens achter zit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Cobb op 11-02-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Njah, mijn ervaring met een aantal uitvoerende overheidsinstanties (belastingdienst) geeft me wel het gevoel dat daar meer uit kan komen als mensen meer het gevoel zouden hebben te moeten werken voor hun geld. Maargoed, of dit de manier is weet ik niet - het lijkt me een vreemde motivatie zeg maar.

In principe zou je daarom beter om kunnen draaien: waar wil men het predikaat ambtenaar afhalen, misschien daar dan een eigen CAO voor afspreken. Maarja, ook de belastingdienst heeft inspecteurs die bloot staan aan shit - al zijn dat dan zaken die je in een CAO zou moeten/kunnen regelen. Defensie en politie is zo primair qua geweldsmonopolie dat je daar zeker geen zekerheid weg moet halen - deze functies liggen al zo onder vuur (juridisch/imago/respect/etc) dat het echt slecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ook is dit een eerste stap in het privatiseren van het gevangeniswezen, vermoed ik. Geen justitiepersoneel meer op de vloer maar de gehele verantwoordelijkheid naar een Securicor oid.

De redenen om het nu in te voeren zijn gewoon drogredenen, ik zie niet waarom een ambtenaar straks een betere overstap zou kunnen maken naar het bedrijfsleven dan nu.
Een bezuinigingsmaatregel is het de komende tig jaren ook niet, het gaat alleen maar geld kosten.

[ Voor 42% gewijzigd door Cobb op 11-02-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:40:
Njah, mijn ervaring met een aantal uitvoerende overheidsinstanties (belastingdienst) geeft me wel het gevoel dat daar meer uit kan komen als mensen meer het gevoel zouden hebben te moeten werken voor hun geld. Maargoed, of dit de manier is weet ik niet - het lijkt me een vreemde motivatie zeg maar.
De BelastingDienst heeft juist erg veel te lijden onder de politiek. Daar werken doorgaans prima mensen is mijn ervaring, maar allerlei regels, procedures en ook het beleid zelf wordt zo vaak omgegooid puur om politieke redenen dat het normaal uitvoeren van je werk lastig wordt.
Dat zie je overigens in meer overheidsinstellingen gebeuren. De zorg en het onderwijs hebben er ook veel last van. Politiek Den Haag snapt niet dat de beste bezuinigingsmaatregel is om zich minder met de dagelijkse gang van zaken bezig te houden. In plaats daarvan willen ze juist nog meer op de stoel van de instellingen gaan zitten. Dat gaat gewoon niet goed. Hoe Den Haag de laatste 10 - 12 jaar bezig is met het leiden van verschillende instellingen frustreert het werk alleen maar. Jammer genoeg beseffen ze zich dat zelf niet, en er blijven steeds minder hoge ambtenaren over om ze dat te kunnen vertellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Nou toch maar weer even actueel maken en gelijk even deze link delen.

http://petities.nl/petiti...g-van-het-ambtenarenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:43:
Nou toch maar weer even actueel maken en gelijk even deze link delen.

http://petities.nl/petiti...g-van-het-ambtenarenrecht
Ach, dacht even dat het een petitie was om de afschaffing te bevorderen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Nee, virtuozzo. Dat lijkt mij niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:14:
Nee, virtuozzo. Dat lijkt mij niet verstandig.
Waarom niet? We hebben dat in het verleden met andere sectoren ook gedaan. We zijn ook het probleem van beschermde beroepen aangegaan. Waar alles onderhevig gesteld wordt aan concepten als arbeidsmobiliteit, performance indexatie en flexibiliteit van arbeid is het afschaffen van het huidige statuut van ambtenaren een uiteindelijk logisch gevolg. Zaken zijn zaken.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens, of oneens, ben. Ik merk echter wel op dat in de huidige trends dit soort wijzigingen volstrekt logisch zijn. En onvermijdbaar. Ik zie eigenlijk geen enkele mogelijkheid om de ontslagbescherming voor ambtenaren te continueren vanuit liberaal perspectief. Zelfs niet in het kader van politieke koehandel. Integendeel, vrees ik.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Politiek is meer en meer "de waan van de dag". Wordt geweldig als heel Nederland bestuurd gaat worden aan de hand van de windrichting van de dag.

Pagina: 1 2 3 Laatste