PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
https://www.pcgamer.com/a...iverance-is-in-the-works/
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wellicht handig om na de release even de reviews te bekijken tezamen met enkel een uurtje spelen. Als het dan niet bevalt kan je altijd nog een refund doenL1nt schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:50:
Gister deze game ook maar besteld. Niet al te veel ingelezen maar wel een en ander gezien. Grote gok voor mij dus. Of game of the year of miskleun van het jaar.
Neem aan dat de pre-order enkel is om die treasure map te krijgen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Treasure map?? Nee heb gewoon op xbox besteld zodat ie klaar staat als ik thuis kom de 13eTsurany schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:40:
[...]
Wellicht handig om na de release even de reviews te bekijken tezamen met enkel een uurtje spelen. Als het dan niet bevalt kan je altijd nog een refund doen
Neem aan dat de pre-order enkel is om die treasure map te krijgen?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De pre-order op Steam, weet niet of die ook voor andere platformen geld. Steam heeft ook refund mogelijkheden waardoor een pre-order daar minder risicovol is.L1nt schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:11:
[...]
Treasure map?? Nee heb gewoon op xbox besteld zodat ie klaar staat als ik thuis kom de 13e
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ben benieuwd of ik hem in de brievenbus heb liggen vanmiddag.
Overigens toch geen tijd om te spelen ivm carnaval.
Console versie neem ik aan? Stuur maar even door inclusief console, vertel ik je wel of het een tof spel is na de carnavalSwaxie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:59:
De mijne zou gisteren al verstuurd zijn via YourGameZone.
Ben benieuwd of ik hem in de brievenbus heb liggen vanmiddag.
Overigens toch geen tijd om te spelen ivm carnaval.
Genoeg previews toch om te kijken en je een beeld te vormen?Chaoss schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:53:
Is het al bekend of er vantevoren reviews online komen?
Ik ben ook benieuwd naar de game maar omdat de ontwikkelaar onbekend is en ik niet helemaal weet wat ik van de game moet verwachtwn wacht ik wel de reviews af.
The S in IOT stands for security.

GamiQ, de game notes app met game maps!
Van te voren reviews?Chaoss schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:53:
Is het al bekend of er vantevoren reviews online komen?
Ik ben ook benieuwd naar de game maar omdat de ontwikkelaar onbekend is en ik niet helemaal weet wat ik van de game moet verwachtwn wacht ik wel de reviews af.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Doe ik zelden (bvb far cry 5 is 100% zeker eerst reviews afwachten) maar ik heb er redelijk vertrouwen in dat het wel OK zal zijn, maar hopelijk meer dan OK dus. En 37 euro is best een leuk prijsje.
Nah imho is een preview op basis van een game die nog niet af is, soms zelfs op basis an slechts een presentatie.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Van te voren reviews?dat is dan een preview, maar ja er zijn al wat press release reviews geloof ik van geselecteerde mensen.
'Vroegah' kregen journalisten nog wel eens een preview versie van de game toegestuurd waarbij de game al daadwerkelijk af was. Dan kreeg dus een volwaardige review voordat de game uit was of op de release dag.
Via het forum de volgende 'duitse' preview gezien. Geen idee of dit beta of preview build is. Maar het ziet er beter uit dan de betaChaoss schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:38:
[...]
Nah imho is een preview op basis van een game die nog niet af is, soms zelfs op basis an slechts een presentatie.
'Vroegah' kregen journalisten nog wel eens een preview versie van de game toegestuurd waarbij de game al daadwerkelijk af was. Dan kreeg dus een volwaardige review voordat de game uit was of op de release dag.
ESO is op youtube begonnen aan een walkthrough gisteren ofzo. Die heeft de full release.Chaoss schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:38:
[...]
Nah imho is een preview op basis van een game die nog niet af is, soms zelfs op basis an slechts een presentatie.

In ieder geval zin in.
Schijnt dat je met consoles al 3 maanden voor release date een finale versie op moet leveren. Ze hebben dus drie maanden extra development work die ze dan maar met een patch uitbrengenChaoss schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:05:
Ik lees net dat er een Day one patch is van 23Gb, dat begint lekker
Destijds had ik toegang tot de Alpha, maar de waarde daarvan was echt beneden het vriespunt. Maar een alpha geeft totaal geen indruk van de game met minimale opties, veel bugs en slechte performance.
Ik zie het realisme wel erg zitten, maar ik hoop niet dat de combat té nauw luistert met bepaalde muisclicks of houterige animaties die goed moeten vallen.
Zeer veel mensen op internet die hun twijfels uiten. Persoonlijk denk ik dat de game wel OK zal zijn, maar toch een pak minder soepel en vlot dan pakweg Witcher 3, dit op gebied van geluid, animaties, voices en opbouw van de wereld / sfeer.
Morgen zullen we zien, de game wordt unlocked op steam om 9 uur 's morgens.
Waar ik vooral mij twijfels heb is de gameplay die er nogal 'cluncky' en traag uitzag, gevechten etc. leken totaal niet soepel te gaan.
Verder vind ik het wel gaaf dat je middels je type armor op bepaalde plekken wel en niet kan komen.
Als je je in het bos een Cuman ombrengt, en z'n armor aantrekt kan je gewoon bij de enemy naar binnen lopen. (Tot er teveel vragen gesteld worden, en je speech-checks niet meer haalt)
Andersom loop je het risico op friendly fire
De kwaliteit van characters etc. zijn niet geweldig, maar daar speel ik het niet voor. Verhaal en andere aanpak van combat in een RPG, dat vind ik in deze titel interessant.
Ben toch wel benieuwd! In het verleden weleens een alpha of beta gespeeld maar dat draaide voor geen meter. Neem aan dat het een en ander in de tussentijd verbeterd is.
Super gaaf! Kreeg je de game dus rechtstreeks van Warhorse? Hopelijk wordt mijn game vandaag verstuurd door Bol.com..superbassie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:07:
Lag vanmiddag een pakketje op de deurmat met de game + landkaart. Was het al bijna weer vergeten maar ik heb de game een jaar of vier geleden alweer gesponsord op Kickstarter voor twee tientjes (volgens mij).![]()
Ben toch wel benieuwd! In het verleden weleens een alpha of beta gespeeld maar dat draaide voor geen meter. Neem aan dat het een en ander in de tussentijd verbeterd is.
Ik heb ook de Collectors Edition in order. Eens kijken wat ik binnen krijg.
The S in IOT stands for security.
Yup, soort special edition. Soundtrack zit er ook bij.Hermandez schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:09:
[...]
Super gaaf! Kreeg je de game dus rechtstreeks van Warhorse? Hopelijk wordt mijn game vandaag verstuurd door Bol.com..
Vet hoor. Ik ben benieuwd naar je eerste indruk mocht je hem een keer opstarten vandaag!superbassie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:20:
[...]
Yup, soort special edition. Soundtrack zit er ook bij.
kingfriko
Beetje voor de hand liggende uitleg maar goed
[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 12-02-2018 21:18 ]
Kan niet wachten om hem op 3440x1440 te spelen.
Ik heb wel wat gedeeltes bekeken, maar eigenlijk zo min mogelijk.
Toen ik de beelden zag, waar en wanneer het zich afspeelt/de setting en de vrijheid werd ik meteen enthousiast.
Dat en veel game engines packagen alles in grote files en zijn erg slecht in delta patching. Vaak download je hele files opnieuw in plaats van enkel de delta.Chaoss schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:17:
Warhorse Studios legt uit waarom de day-one patch voor Kingdom Come: Deliverance zo groot is
Beetje voor de hand liggende uitleg maar goed
Bedankt!
Hier: https://www.cdkeys.com/pc...aa94165947417b567beee956dMatey schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:11:
Kan er iemand een leuke deal voor PC voor dit spel aanbevelen? Ik wil deze game gerust kopen, maar via Steam kost ie toch 49.99.
Bedankt!
kingfriko
Iemand die daar wat in kan bevestigen?
Afgelopen dagen zag ik al mensen het spel spelen op Mixer (en vast ook mensen op Twitch) en dat zal onder patch zijn geweest dus ook met mogelijke bugs.
kingfriko
Heel knap dat ze dat in nog geen twee uur tijd kunnen doenCryRaven schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:51:
Ik twijfel, op steam zijn er veel recensies dat de game slecht geoptimaliseerd is en dat er veel game breaking bugs zijn.
Iemand die daar wat in kan bevestigen?
Je kan even een maandje wachten op een patch die veel issues zal oplossen of hem zo goedkoop mogelijk aanschaffen en het zelf uit proberen.
kingfriko
Verwijderd
Ik heb trouwens een pc met:
i7 6700k
gtx 980 ti
32 gb ram
250 gb ssd
1920 x 1080 monitor
Dus dat zou genoeg moeten zijn voor dit spel.
Dat merkte ik ook ja, terwjil lockpicking met de muis echt kinderlijk simpel is.kingfriko schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:26:
Uur of 5 bezig tot nu toe , toen keek ik pas naar het echte intro ... graphics zijn redelijk op de ps4 ( geen pro ) vergelijkbaar met the witcher 3 , had zelf iets meer verwacht . Gameplay moet je zeker aan wennen , combat en vooral lockpicking met controller valt nog vies tegen .
Dat is niet mijn ervaring.En ik heb het even geprobeerd , als je gestolen waar in je inventory hebt kan je dat gewoon overal verkopen zonder dat mensen zien dat het ergens gestolen isverder heel veel verhaal en geschiedenis tot nu toe , het is zeker heel uitgebreid . Straks s op zoek waar ik dat dobbelspel kan doen en of het even leuk is als gwent
Hmmm ja nog steeds dubbel. Maar wel een stuk minder enthousiast na het zien van deze video.unfor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:52:
Ik denk dat ik deze (voorlopig) even over sla.
[video]
De negatieve dingen die ik nu lees, zijn vooral van technische aard, dan is het misschien verstandig om nog even de volgende patch af te wachten. Als ze bij Warhorse slim zijn dan zitten ze er bovenop en wordt er hopelijk al druk gewerkt aan een volgende Patch.
Jammer dat het zo moet maar een beginnende studio kan ik dat vergeven. Lijkt een beetje een gevalletje No Man's Sky te worden, die game was na een jaar pas op het niveau wat hij bij de release eingelijk had verwacht.
Verwijderd
Qua bugs vind ik het ook wel meevallen na 6 uur speeltijd. We zijn wel erg verwend tegenwoordig. Ik had een Morrowind 1.0 bugfest verwacht (want dat is deze game, Morrowind + de look van The Witcher maar dan zonder magie) met de negativiteit maar dat is het zeker niet. Qua animaties is het niet AAA, maar het zit er niet heel ver vandaan. Bedenk ook dat de game voor een fractie van AAA budget is gemaakt. Voor een Kickstarter titel vind ik het tot nu toe zeer indrukwekkend.
Dit gaat zeker een cult hit worden, maar niet een main-stream hit. Daarvoor zijn de info-drops aan real-world history lore te droog en de cutscenes voor de meeste mensen te lang. Tevens is de intro 7-8 uur van de game voordat je echt losgelaten wordt om te gaan en staan waar je wilt. Als je echter een liefhebber bent van historische games + diepe storytelling en je vind het niet erg om af en toe rond bugs heen te werken, go get it. Unieke ervaring.
De vergelijking No Man's Sky vind ik gek. Er zitten wat bugs in maar er zit meer dan genoeg content in de game + de ontwikkelaars hebben geen leugens lopen verkondigen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2018 08:57 ]
Maar inhoudelijk lijkt het hier wel (redelijk) te kloppen en ik vond No Man's Sky qua inhoud op het begin wel erg tegenvallen. Inderdaad hopen dat het technisch snel wordt aangepakt, maar liever bugs dan dat het een saai spel is want dat duurt veel langer om aan te passen.Chaoss schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:57:
Vanavond de reviews even bekijken.
De negatieve dingen die ik nu lees, zijn vooral van technische aard, dan is het misschien verstandig om nog even de volgende patch af te wachten. Als ze bij Warhorse slim zijn dan zitten ze er bovenop en wordt er hopelijk al druk gewerkt aan een volgende Patch.
Jammer dat het zo moet maar een beginnende studio kan ik dat vergeven. Lijkt een beetje een gevalletje No Man's Sky te worden, die game was na een jaar pas op het niveau wat hij bij de release eingelijk had verwacht.
[ Voor 3% gewijzigd door Sluw op 13-02-2018 18:55 ]
Oke dan .
Optie 1: http://www.en.magicgamewo...saviour-schnapps-to-save/
Optie 2: https://www.sendspace.com/file/c3vps9
Installation:
• Copy zzz_mod_unlimited_saving.pak to KingdomComeDeliverance/Data/
psn: taker-mart
Ik merk inderdaad toch ook wel dat de game niet zo vloeiend loopt. Alles voelt zo traag aan. FPS zaten tussen 30 en 50 - maar niet echt stabiel. Na een 20-tal minuten beslist om de game één dezer dagen nog eens te proberen. Hier zit wel enorm veel potentieel in.
Ik heb een i5 4690 en GTX 970, had hem op high gezet en heb ook constant 30-60FPS, maar ik moet toegeven dat het soms wel een beetje houterig aanvoelt, misschien dat ik hem even laat liggen tot een paar patches verder en dan met wat meer polishing ga spelen.
Het begin beloofd in elk geval wel een mooi spel.
Grootste probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat ik in de ene scene bebloede kleding heb en in de ander opeens schone kleding om vervolgens weer vieze aan te hebben
Voor het formaat van de studio vind ik het een hele goede game tot nu toe.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Ik had de molenaarsdochter wel gered, en bij mij riep ze dan op die bandieten alvorens ze mij konden doodknuppelen en nu ben ik opgevangen bij haar oom. Redelijk shady karakter.
De negatieve reviews kan ik wel begrijpen, dit is echt zo'n game die je volledig kut vind of je vind het helemaal fantastisch.
Qua optimalisatie nog niet perfect, maar mede door de fantastische sfeer neem ik dat voorlopig nog voor lief.
PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984
Wel een vrij zware game inderdaad, hier een 8700k en 1080Ti en met alles op Ultra gaat die echt geen 60fps halen (op 3440x1440 dan). Als je de shader en shadows wat naar beneden haalt gaat die wel lekker (alleen bij indoor en kastelen wil die nog wel iets naar beneden gaan maar is mee te leven), de rest kan op Ultra blijven. Het ziet er erg mooi uit. De cutscenes hadden naar mijn idee wel wat vloeiender gemogen (ook al geeft die 60fps aan).
Er zullen ongetwijfeld nog wel wat patches komen.
(en ben het helemaal met Edwins1984 hierboven eens)
[ Voor 3% gewijzigd door Tadream op 14-02-2018 00:06 ]
Al met al denk ik dat als ze de scherpe ruwe randjes aan kunnen pakken en verbeteren dan is dit een behoorlijk toffe game mits je er de tijd in wil steken, cutscenes kunnen minuten duren, gameplay ook en verwacht geen witcher actie de hele tijd, dus als je daar geen problemen mee hebt zeker proberen.
Een crash gehad in het begin bij tavern maar dat is de enige geweest tot nu toe.
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 14-02-2018 00:12 ]
Verwijderd
Goeie, hoewel niet altijd kunnen saven wat later in de game niet echt een probleem meer is, dan heb je geld en middelen zat om een voorraad Saviour Schnapps te kopen/maken. Ik vind het irritanter dat je maar zo weinig save slots hebt eigenlijk.Tsurany schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:42:
Voor de pc is er nu een mod waarmee je altijd kan saven
Optie 1: http://www.en.magicgamewo...saviour-schnapps-to-save/
Optie 2: https://www.sendspace.com/file/c3vps9
Installation:
• Copy zzz_mod_unlimited_saving.pak to KingdomComeDeliverance/Data/
https://www.game-debate.c...-kingdom-come-deliverance
Ik zit daar nu ook net voorbij dat stuk.Arator schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:26:
Aan al diegenen die al in het 2de hoofdstuk zitten...
spoiler:iemand die de molenaarsdochter niet heeft gered ? Hoe gaat het dan als je terug in je dorp komt en je wordt neergeknuppeld?
Ik had de molenaarsdochter wel gered, en bij mij riep ze dan op die bandieten alvorens ze mij konden doodknuppelen en nu ben ik opgevangen bij haar oom. Redelijk shady karakter.
Die heb ik eerst 50 coins betaald en vervolgens allebei op hun bek gerost. Eentje had mijn 50 bij en de ander 40 ofzo. Vervolgens even langs die shady dude gewandeld en hem zn 50 teruggegeven
Zal vast ook op andere/betere(?) manieren kunnen
Anyway, ik vind hem toch best wel lastig. Dat eten/slapen gedoe dat klinkt best ok in het begin, maar ik merk dat het me nu al een beetje tegen begint te staan zo vaak als dat dat moet. Ow en als je bedorven eten eet dan moet je antidote kopen wat je weer 20 goudstukken kost ofzo; die moet je dan ook maar net hebben.
Maargoed, voor zo een kleine ontwikkelaar is het heel geen verkeerde game. Echt heel erg uitgebreid. Graphics zijn behoorlijk goed vind ik zelf, al is er wel in de verte best wat texture pop-in te zien, voornamelijk bij kastelen valt dat goed op. Maakt me verder niet zo heel veel uit; ik vind het niet storend en misschien komt er nog een patch die dat oplost.
Ik speel op de One X overigens.
Vandaag weer verder
Ik zit dus duidelijk nog in de tutorial.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 00:15:
FYI: De 'tutorial' loopt totdat je je eigen paard krijgt en nadat je al wat zaken in Rattay hebt gedaan. Je moet daar een aantal 'side-jobs' doen voor de lokale lord totdat het verhaal zich weer oppakt. Echt daarna pas is de tutorial officieel afgelopen.Daar ben je echt wel rond de 8 uur mee zoet.
Denk dat veel mensen de tutorial zien tot het moment dat je het warhorse studios presents filmpje te zien krijgt.
Daarna krijg je inderdaad pas fatsoenlijk uitgelegd hoe je moet zwaardvechten en pijl en boog schieten.
Ik had overigens in het 2de stadje een paard moeten bemachtigen, echter is dat niet gelukt, er stond toen failed to get a horse. Die krijg ik dus nog? Want momenteel loop ik alles en dat duurt toch wel lang
Verwijderd
Die krijg je nog. Tevens kan je ook Fast-Travellen, ook al zit je nog in een 'tutorial' stad zoals Rattay.vosss schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
[...]
Ik zit dus duidelijk nog in de tutorial.
Denk dat veel mensen de tutorial zien tot het moment dat je het warhorse studios presents filmpje te zien krijgt.
Daarna krijg je inderdaad pas fatsoenlijk uitgelegd hoe je moet zwaardvechten en pijl en boog schieten.
Ik had overigens in het 2de stadje een paard moeten bemachtigen, echter is dat niet gelukt, er stond toen failed to get a horse. Die krijg ik dus nog? Want momenteel loop ik alles en dat duurt toch wel lang
Top; thanks.
Zo ver was ik al. Wel gaaf dat je ook tijdens fast travel gewoon je vermoeidheid en eetlust etc in de gaten moet houden. Gaat erg ver allemaal. Aan de ene kant vind ik het tof, maar aan de andere kant ben ik bang dat het me verderop in de game gaat tegenstaan zo vaak als je moet rusten/slapen/eten/gear repareren/wassen etc.Tevens kan je ook Fast-Travellen, ook al zit je nog in een 'tutorial' stad zoals Rattay.
=edit=
Iemand die weet waar ik me laten oplappen als ik te gewond ben om nog te slapen? Bandages helpen alleen als je bloed, maar soms bloed je niet maar ben je wel te gewond. Heb je dan gewoon pech?
[ Voor 14% gewijzigd door vosss op 14-02-2018 09:09 ]
Ik vind het echt straf wat ze gedaan hebben met een fractie van het budget wat normaal opgaat aan dit soort titels. Dit gezegd zijnde, de game kan op bijna elk vlak een vrachtje polish gebruiken, maar ik ben er ook zeker van dat we nog vele patches zullen mogen verwelkomen.
psn: taker-mart
vosss schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
[...]
=edit=
Iemand die weet waar ik me laten oplappen als ik te gewond ben om nog te slapen? Bandages helpen alleen als je bloed, maar soms bloed je niet maar ben je wel te gewond. Heb je dan gewoon pech?
Volgens mij moet je dan iemand vinden die je kan oplappen. Net als je naar je moeder ging in het begin.vosss schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
[...]
Top; thanks.
[...]
Zo ver was ik al. Wel gaaf dat je ook tijdens fast travel gewoon je vermoeidheid en eetlust etc in de gaten moet houden. Gaat erg ver allemaal. Aan de ene kant vind ik het tof, maar aan de andere kant ben ik bang dat het me verderop in de game gaat tegenstaan zo vaak als je moet rusten/slapen/eten/gear repareren/wassen etc.
=edit=
Het hele needs systeem vind ik wel tof al kan het soms wat irritant zijn. Je zal voorbereid te werk moeten gaan als je bepaalde missies doet denk ik. Zal niet iedereen zijn ding zijn omdat je toch best wat tijd er in moet steken en er een behoorlijk uitgebreide skillset is met bijbehorende uitgebreide gear setup. Even snel spelen is niet echt van toepassing.
Ik heb net Talmberg verlaten en voor mijn gevoel eindigt de tutorial daar. Ik kan nu gaan en staan waar ik wil, heb armor, zwaard, hatchet en boog met pijlen en een leuk voorraadje eten en goud op zak. Nu moet ik wel terug naar Skalitz maar geen idee of ik daar echt aan vast zit of niet.vosss schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
[...]
Ik zit dus duidelijk nog in de tutorial.
Je kwam te paard aan in Talmberg, dat paard had je dus mee kunnen nemen als je de stad door de poort verliet. Maar uiteindelijk zullen er nog genoeg mogelijkheden zijn een paard te krijgen, je zit niet zomaar vast in deze gameIk had overigens in het 2de stadje een paard moeten bemachtigen, echter is dat niet gelukt, er stond toen failed to get a horse. Die krijg ik dus nog? Want momenteel loop ik alles en dat duurt toch wel lang
@unfor Gewoon de game halen, draait makkelijk op jouw pc en bugs ben je wel gewend vanuit PUBG
Moet je maar eens 10 meter de bossen ingaanTsurany schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:32:
[...]
Ik heb net Talmberg verlaten en voor mijn gevoel eindigt de tutorial daar. Ik kan nu gaan en staan waar ik wil, heb armor, zwaard, hatchet en boog met pijlen en een leuk voorraadje eten en goud op zak. Nu moet ik wel terug naar Skalitz maar geen idee of ik daar echt aan vast zit of niet.
Skalitz zal het wezen.
Edit : ik zie trouwens net dat Steam deze nacht een nieuwe patch (van 18mb) heeft binnengehaald. Dus qua opvolging lijkt dit wel goed te gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Arator op 14-02-2018 10:15 ]
Nog niet geprobeerd, ik was te paard het stadje beneden Talmberg ingelopen en toen kwam m'n vriendin mij melden dat het toch wel tijd was om te stoppenArator schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:58:
[...]
Moet je maar eens 10 meter de bossen ingaan
Skalitz zal het wezen.
Iemand al ervaring met combat te paard? Kan je als amateur (weinig ervaring en skills) makkelijk iemand te voet aan of gaat dat kansloos zijn?
En ik moet nog maar even met de controls spelen, blocken wil ik toch op de rechter muisknop hebben (gewend vanuit Skyrim en Oblivion) dus de tweede attack maar even op een andere knop binden. Wellicht de duimknoppen?
Is dat niet de savegame sync met de Steam cloud?Arator schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:58:
Edit : ik zie trouwens net dat Steam deze nacht een nieuwe patch (van 18mb) heeft binnengehaald. Dus qua opvolging lijkt dit wel goed te gaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2018 10:17 ]
Ja, is echt ontiegelijk moeilijk. Heb ook niet het idee dat je daar beter in wordt qua level of skills/perks. Ik heb één keer een rennende bandiet in z'n rug weten te raken met een pijl vanaf m'n paard, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Had ik dat maar opgenomen, episch momentje was dat.
Als ik word aangevallen stap ik liever gewoon af om met de belagers te vechten. Ik las ook dat de paarden zichzelf verdedigen, maar nog niets gezien daarvan. Wat wel leuk is is dat je op je paard ook pieken en speren kunt dragen. Dat zijn wapens die je niet in je inventaris kunt bewaren, maar in principe wel gewoon mee kunt blijven dragen. Zodra je je zwaard trekt laat je die wapens vallen. Ze behoren ook niet tot het officiële arsenaal, je kunt er niet in levelen. Maar die zijn wel handig vanaf een paard vanwege hun bereik. Als je ermee galoppeert lijkt het alsof je aan jousting doet (misschien komt dat nog wel
Dat terwijl ik helemaal kapot geschoten werd door m'n achtervolgens tijdens de eerste vlucht te paard2dope schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:27:
[...]
Ja, is echt ontiegelijk moeilijk. Heb ook niet het idee dat je daar beter in wordt qua level of skills/perks. Ik heb één keer een rennende bandiet in z'n rug weten te raken met een pijl vanaf m'n paard, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Had ik dat maar opgenomen, episch momentje was dat.
Dat is wel interessant. Hoe reageren anderen op je met een dergelijk wapen? Snappen ze dat je die niet weg kan stoppen of reageren ze hetzelfde als wanneer je met een getrokken zwaard rond loopt?Als ik word aangevallen stap ik liever gewoon af om met de belagers te vechten. Ik las ook dat de paarden zichzelf verdedigen, maar nog niets gezien daarvan. Wat wel leuk is is dat je op je paard ook pieken en speren kunt dragen. Dat zijn wapens die je niet in je inventaris kunt bewaren, maar in principe wel gewoon mee kunt blijven dragen. Zodra je je zwaard trekt laat je die wapens vallen. Ze behoren ook niet tot het officiële arsenaal, je kunt er niet in levelen. Maar die zijn wel handig vanaf een paard vanwege hun bereik. Als je ermee galoppeert lijkt het alsof je aan jousting doet (misschien komt dat nog wel)
Wat mij wel tegen viel is dat ik in Talmberg genoeg halbers/pikes zag staan in tonnen maar deze geen lootable objecten waren, anders had ik er al eentje kunnen hebben
Mount & Blade heeft wel mooie combat te paard, boven een bepaalde snelheid kan je een lans schouderen en keiharde damage doen tegen een tegenstander als hij z'n schild niet op tijd omhoog heeft. Al zou dat hier misschien wat OP zijn aangezien je gevechten dan wel heel makkelijk wint.
Reacties zijn hetzelfde, het wordt niet geapprecieerdTsurany schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:32:
[...]
Dat terwijl ik helemaal kapot geschoten werd door m'n achtervolgens tijdens de eerste vlucht te paardIk had het sprint mechanisme nog niet helemaal door en zigzagde niet heel veel, tweede keer makkelijk ontkomen.
[...]
Dat is wel interessant. Hoe reageren anderen op je met een dergelijk wapen? Snappen ze dat je die niet weg kan stoppen of reageren ze hetzelfde als wanneer je met een getrokken zwaard rond loopt?
Ik vind het wel jammer dat je ze niet kunt bewaren, ook niet in je horse inventory. Snap 't wel, realisme enzo, maarja je kunt ook dertig zwaarden bij je dragen.
Dat is wel vet. Ik vond het in The Witcher 3 ook wel tof gedaan. Vrij simpel maar zeer effectief, als je de timing met die slow-motion een beetje doorhad dan chopte je iedereen in tweeën vanaf je knol.Mount & Blade heeft wel mooie combat te paard, boven een bepaalde snelheid kan je een lans schouderen en keiharde damage doen tegen een tegenstander als hij z'n schild niet op tijd omhoog heeft. Al zou dat hier misschien wat OP zijn aangezien je gevechten dan wel heel makkelijk wint.
Het is vooral jammer dat die wapens nu eigenlijk niet interessant zijn. Juist speer+schild zou een interessante combi zijn.2dope schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:41:
[...]
Reacties zijn hetzelfde, het wordt niet geapprecieerd
Ik vind het wel jammer dat je ze niet kunt bewaren, ook niet in je horse inventory. Snap 't wel, realisme enzo, maarja je kunt ook dertig zwaarden bij je dragen.
Ja het kan leuke combat opleveren, wellicht komt dat in een DLC/patch.Dat is wel vet. Ik vond het in The Witcher 3 ook wel tof gedaan. Vrij simpel maar zeer effectief, als je de timing met die slow-motion een beetje doorhad dan chopte je iedereen in tweeën vanaf je knol.
Yup en het rare vind ik dat je wel officieel kunt trainen met een Halberd. Maar zijn wel meer gekke dingen in dat opzicht. Bijvoorbeeld dat onder archery geen perks zitten, dé skill waar dat bij uitstek geschikt zou zijn (minder sway, sneller spannen, etc.)Tsurany schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Het is vooral jammer dat die wapens nu eigenlijk niet interessant zijn. Juist speer+schild zou een interessante combi zijn.
[...]
Ja het kan leuke combat opleveren, wellicht komt dat in een DLC/patch.
Aangezien ik nu nog een grote backlog heb van andere spellen ga ik eerst deze maar eens spelen, ik denk dat ik na een paar patches de game weer verder ga spelen.
Dan zullen de grootste bugs en FPS drop problemen wel aangepakt zijn.
De bugs/slechte performance/glitches zijn sterk aanwezig, maar dit kennen we al van alle andere ambitieuse games uit Oost/Centraal Europa, dus dat valt voor mij gewoon binnen de verwachtingen.
De moeilijkheid/details in de game vind ik daarentegen véél beter dan verwacht. Het realisme gaat heel erg ver, maar dat vind ik juist een enorm pluspunt dat ze dit gewoon hebben durven doen. Het eten, slapen, je kleding, bloed op je shirt, jezelf niet wassen, alles is van invloed. Zelfs even een potion of een drankje koken is een hele operatie. In plaats van dat je 3 ingredienten bij elkaar flikkert, zit er een heel kookproces aan vast dat je precies moet doorlopen.
Het saven wat niet zomaar kan maakt de ervaring ook veel beter (geen savescumming bij speechchecks en veel meer spanning in het algemeen), de honger/nachtrust, het fast-travellen wat langzaam verloopt en ook gewoon energie en voedsel kost. Ik zal zelfs een filmpje gezien van iemand die 10 dagen de bak in moest... en dus ook 10 dagen naar een zandloper zat te kijken. Dat is tenminste écht de gevolgen ondervinden van je acties.
Dat is precies mijn plan. Ik bedacht me vorige week dat ik Dragon Age: Inquisition nooit had uitgespeeld, dus die eerst, dan kijiken hoe het met de patches gesteld is in KCD. Goed: dan die, nog bezig: dan Witcher 3 (I know... shame.. shame..) en daarna KCD. Ik heb er zeker veel zin in, maar liever met wat minder bugs op de PS4Equazor_ schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:20:
Zeker een game met veel potentie, heb gisteren 2 uur gespeeld.
Aangezien ik nu nog een grote backlog heb van andere spellen ga ik eerst deze maar eens spelen, ik denk dat ik na een paar patches de game weer verder ga spelen.
Dan zullen de grootste bugs en FPS drop problemen wel aangepakt zijn.
Ik vind het wat onzinnig omdat je op den duur toch wel genoeg schnapps kunt regelen en dus alsnog kunt savescummen, alleen met wat extra 'gedoe'. In het begin kan het juist extra frustrerend zijn i.v.m. de afwezigheid van een exit save. Het is wel origineel bedacht, dat het ook een alcoholische versnapering is met alle gevolgen van dien, maar het maakt voor mij de ervaring zeker niet beter of spannender.Divak schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:41:
Het saven wat niet zomaar kan maakt de ervaring ook veel beter (geen savescumming bij speechchecks en veel meer spanning in het algemeen)
Voor de rest eens met je post
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wat me nog tegenhoud of het sim gedeelte me niet tegen gaat staan. Ik hou wel van realisme maar als dingen als eten en slapen zo reperatief worden dat het tegen gaat staan dan haak ik af.
Eten is niet echt een probleem, dat is er in overvloed. Bovendien staat in de meeste dorpen/kampen vaak ook wel een pan voedsel te pruttelen boven een vuurtje, free for the taking.Chaoss schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:27:
Wat me nog tegenhoud of het sim gedeelte me niet tegen gaat staan. Ik hou wel van realisme maar als dingen als eten en slapen zo reperatief worden dat het tegen gaat staan dan haak ik af.
Slapen vind ik soms vervelend omdat je niet alleen voor je rust moet slapen maar ook vaak gewoon omdat je 's nachts minder te doen hebt, winkels zijn dicht etc. Je hebt een paar vaste plekken waar je kunt crashen, maar ben ook regelmatig ergens waar ik dan op zoek moet naar een slaapplek, vaak niet kan vinden, inns en taverns die al gesloten zijn.. Dan maar met je fakkel in de hand kijken of je ergens in de varkensstal op een hooibedje languit kunt, maar na 30 uur spelen is de nieuwigheid daar wel een beetje vanaf.