Je kan als je hem afsluit met quickboot enabled nog steeds in recovery modus booten,
dus neem niet aan dat het een slaapstand is.
dus neem niet aan dat het een slaapstand is.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
[ Voor 30% gewijzigd door Gusev op 19-02-2014 15:57 ]
had jij freezes bij 1.04/1.0.5 en bij 1.0.6 nog steeds of nie meer?Gusev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:57:
Ik zou het zeker doen. Dit is tot nu toe de meeste stabiele firmware. KitKat kan nog wel even duren, ze zijn blijkbaar bij Onda eerst de JellyBean firmware aan het finalizen.
Maak dan wel een backup van je User apps en evt andere zaken via Titanium Backup. Zoveel moeite is het niet om te updaten en een backup terug te zetten.
1.0.4 heb ik nooit geïnstalleerd gehad. 1.0.5 wel, en die was echt gaar. 1.0.6 is iig beter ten opzichte van die. En freezes tot nu toe 0krissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:59:
[...]
had jij freezes bij 1.04/1.0.5 en bij 1.0.6 nog steeds of nie meer?
[ Voor 50% gewijzigd door krissie100 op 19-02-2014 16:01 ]
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 19-02-2014 16:29 ]
Verwijderd
over die youtube stutter...C00P schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:03:
Ik heb 1 maal een freeze gehad bij .06 maar veel minder als bij .05
als de video gefixt wordt (niet alleen youtube maar in de browser doet video ook raar) is het voor mij wel goed en mogen ze aan kitkat beginnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 16:14 . Reden: iets vergeten ]
Verwijderd
Ja ik heb 1.0.4 hier ook nog staan maar heb geen zin om te downgraden om enkel die settings na te kijken... :-)C00P schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:51:
Hier staan links naar de 1.0.4 maar hij ligt weer uit merk ik, misschien later eens proberen.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2619107&page=7
Bij 1.0.4 werkt youtube idd goed, heb ook wel spijt dat ik geupdate heb daar ik youtube toch wel fijner in app vind werken.
Hier zijn we aan het kijken of er animo is om een tablet te sponsoren aan een def. zodat hij kan developen voor ons beest : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649131
Verwijderd
Ik vrees dat ze niet applied wordtZomb! schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:00:
Bij mij bleef vink ook niet aan staan.
Maar na vink gezet te hebben en direct reboot staat vinkje nog wel aan.
Zie alleen geen verschil verder, youtube is nog steeds slecht.
Rooten gaat hetzelfde, geen idee of het tegelijk kan.krissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:06:
kan ik het gewoon op dezelfde manier rooten, en kan ik de software van tablet en root allebei tegelijk installeren in custom recovery? alvast bedankt
Nee kan niet tegelijk helaas. Dus nadat je een Titanium Backup hebt gemaakt op je SD kaart, vooral die SD kaart (met root bestanden) niet formatterenkrissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:06:
kan ik het gewoon op dezelfde manier rooten, en kan ik de software van tablet en root allebei tegelijk installeren in custom recovery? alvast bedankt
Tot slot, ik ga van het weekend proberen om ClockWorkMod recovery vanaf source te builden voor onze tablet, want zonder CWM recovery kan je eigenlijk niks.debug.sf.hw=1
persist.sys.ui.hw=1
debug.performance.tuning=1
video.accelerate.hw=1
debug.egl.profiler=1
debug.egl.hw=1
debug.composition.type=gpu
Uitleg:
This will force the system to use GPU for rendering each 2D frame in applications. Since android uses frame by frame rendering of the screen normally, this will offload the rendering to GPU by a huge amount and will make the user experience smoother.
Begin met het updaten van de software van je tablet. Zie eerste pagina van dit topic (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41635936) en scroll naar Update en root.sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:49:
Hallo,
Vandaag de Tablet gekocht en ken er helemaal niks van
Info :
Onda V975M
Versie : 4.30
16GB
Bevinding :
- Traag die onda launcher
- Alles is precies slow motion een echte chinese tablet.
- Ik voel dat ik precies een kat in een zak heb gekocht.
Maar nu hoor dat die andere launchers veel rapper gaan of valt dit allemaal mee ?
2de keer chinese tablet en weet amper hoe je moet updaten enz enz en dat rooten enz hoe het werkt.
Graag hulp maar tot nu toe ben ik echt niet tevreden.
Groeten
beeld niet mooi?????....... soms snap ik er niks meer van wat mensen onder ''niet mooi'' verstaansturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:56:
Gewoon als het werkt het beeld is toch echt niet mooi ?
Gr
tjs, als je het scherm al niet mooi vindt dan helpen die updates ook niet echt, ik hoor dat je niet heel veel verstand ervan hebt, maar je zou in de build.prop de scherm naar 264 kunnen zetten ofzo, maja, dat gaat em niet worden als je al niet weet hoe duur een sd kaartje is xDsturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:00:
het beeld is donker ( niet echt hoge helderheid precies ) en sorry ik heb wat bekeken en vind de pixels echt niet goed. Mijn iphone 5 toont veel mooier of die tablet.
Als je vanaf de rechterbovenhoek naar beneden sleept zie je een symbool om de helderheid van het scherm te regelen.sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:00:
het beeld is donker ( niet echt hoge helderheid precies ) en sorry ik heb wat bekeken en vind de pixels echt niet goed. Mijn iphone 5 toont veel mooier of die tablet.
ligt eraan of je pc een micro-sd kaart slot heeft, anders wel jasturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:09:
Morgen ga ik om een sd kaartje en bekijk ik het.
Waarschijnlijk ook sd card reader nodig ?
Gr
Is apples met peren vergelijken. :-)sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:09:
Heb enkel Apple gehad helaas. Nooit samsung of Android.
Gr
zomb XD we hebben niet te maken met iemand die ervaring heeft, dus laat de lcd density maar even achterwegen, en al helemaal custom roms!Zomb! schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:13:
[...]
Is apples met peren vergelijken. :-)
Lees dit topic goed door, staan genoeg tips in.
LCD Density aanpassen, andere launchers, nieuwe firmware.
Er zijn helaas nog geen custom roms voor deze, maar zodra die komen, gaat de kwaliteit van je tab gegarandeerd omhoog.
[ Voor 62% gewijzigd door Zomb! op 19-02-2014 20:21 ]
Kijken of je SuperSu geinstalleerd hebt staan, of kan installeren vanuit de store zonder foutmelding bij het opstarten.sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:21:
Nog iets heb wel gevraagd aan de verkopen dat hij hem root.
kan je dit ergens zien dat het gebeurd is of ?
Gr
[ Voor 12% gewijzigd door Zomb! op 19-02-2014 20:23 ]
Sorry, maar wat is gelukt?sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:24:
Gelukt en hoe verwijder je de oude dan ?
Rooten, Titanium back oid en alle chinese meuk deinstalleren.sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:25:
Ik kan de Onda Launcher opstarten zonder problemen.
nee xD, je moet in de playstore root uninstaller downloaden, dat doe ik tenminste XDsturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:30:
via de onda launcher instellingen app kan ik alles verwijderen ?
[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 19-02-2014 20:31 ]
helaas geen sensormsnguy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:31:
Even een praktisch vraagje: zit er een lichtsensor in de tablet of moet je de helderheid zelf instellen? Zo'n sensor is namelijk toch wel handig in de trein en tijdens het lezen voor het slapen gaan.
Wel bewegingssensoren hoop ik? Dus dat je racegames kan spelen door de tablet te kantelen?
haha dat uiteraard wel, en die zijn zeer nauwkeurig!msnguy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:35:
[...]
Wel bewegingssensoren hoop ik? Dus dat je racegames kan spelen door de tablet te kantelen?
Als je dit lukt dan ben je een held! De mijne komt pas over 2,5-4 weken maar het is altijd fijn om CWM meteen erop te kunnen flashen. NAND-backups maken is al een groot voordeel en de eerste stap naar Custom ROMs zou dan een feit zijn. Zeker aangezien ik die CWM op het Russische forum met Google Translate niet kan vinden!Gusev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:
[...]
Tot slot, ik ga van het weekend proberen om ClockWorkMod recovery vanaf source te builden voor onze tablet, want zonder CWM recovery kan je eigenlijk niks.
Ben net al begonnen, maar bij het initialiseren van de Cyanogenmod source (waar CWM source in zit) wil die tientallen GBs binnen halen...dat gaat m niet worden op mijn 120GB SSD schijfjemsnguy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:33:
[...]
Als je dit lukt dan ben je een held! De mijne komt pas over 2,5-4 weken maar het is altijd fijn om CWM meteen erop te kunnen flashen. NAND-backups maken is al een groot voordeel en de eerste stap naar Custom ROMs zou dan een feit zijn. Zeker aangezien ik die CWM op het Russische forum met Google Translate niet kan vinden!
Verwijderd
Dus volgens jou heel die tags bijvoegen in buildprop zou hetzelfde moeten zijn als force GPU stuff?Gusev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:
[...]
Nee kan niet tegelijk helaas. Dus nadat je een Titanium Backup hebt gemaakt op je SD kaart, vooral die SD kaart (met root bestanden) niet formatteren...
Soms zie je de Titanium Backup map niet onder Windows. Dan moet je even op je tablet de TItanium Backup map hernoemen naar iets anders, dan pakt om welke vage reden dan ook WIndows wel de map en kan je die veilig stellen op je PC.
Vwb die Force GPU shizzle, dat heb ik ook al geprobeerd, hij pakt de instelling inderdaad niet. Maar die GPU setting komt overeen met de volgende build.prop instelling, dus dat kan nog geprobeerd worden, of de overige build.prop instellingen echt noodzakelijk zijn weet ik niet. Volgens mij moet het wel...
[...]
Tot slot, ik ga van het weekend proberen om ClockWorkMod recovery vanaf source te builden voor onze tablet, want zonder CWM recovery kan je eigenlijk niks.
Dat is vervelend, maar op deze manier kunnen we er weinig mee. Een beetje meer eigen inzet en initiatief aub, want dat wordt hier van je verwacht.sturtiebe schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:52:
als ik voorbeeld amazon wil uninstallen zegt hij een unexcepted error.
Verwijderd
Is er iemand die de 1.0.4 nog geinstalleerd heeft staan en die de build.prop even kan bezorgen aub? ik probeer the youtube problemen te onderzoeken maar wil niet opnieuw flashen :-)Gusev schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:43:
[...]
Nee kan niet tegelijk helaas. Dus nadat je een Titanium Backup hebt gemaakt op je SD kaart, vooral die SD kaart (met root bestanden) niet formatteren...
Soms zie je de Titanium Backup map niet onder Windows. Dan moet je even op je tablet de TItanium Backup map hernoemen naar iets anders, dan pakt om welke vage reden dan ook WIndows wel de map en kan je die veilig stellen op je PC.
Vwb die Force GPU shizzle, dat heb ik ook al geprobeerd, hij pakt de instelling inderdaad niet. Maar die GPU setting komt overeen met de volgende build.prop instelling, dus dat kan nog geprobeerd worden, of de overige build.prop instellingen echt noodzakelijk zijn weet ik niet. Volgens mij moet het wel...
[...]
Heb ik allemaal al gedaan. Weet je wat ik nog even doe ik maak een binary compare tussen 1.0.4 en 1.0.6. Eens kijken welke bestanden daadwerkelijk inhoudelijk zijn veranderd, misschien kunnen we dat matchen met het YouTube probleem...Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:14:
[...]
Is er iemand die de 1.0.4 nog geinstalleerd heeft staan en die de build.prop even kan bezorgen aub? ik probeer the youtube problemen te onderzoeken maar wil niet opnieuw flashen :-)
tnx alvast
EDIT:
Never mind... Je kan die gewoon extracten natuurlijk...
Verwijderd
great!Gusev schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:38:
[...]
Heb ik allemaal al gedaan. Weet je wat ik nog even doe ik maak een binary compare tussen 1.0.4 en 1.0.6. Eens kijken welke bestanden daadwerkelijk inhoudelijk zijn veranderd, misschien kunnen we dat matchen met het YouTube probleem...
Verwijderd
/system/lib/egl/libEGL_mali.soGusev schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:36:
Check: http://diffchecker.com/rd7sg31r
Als er meer mensen meekijken zien we misschien meer. Zo op het eerste gezicht zijn er iig een hele boel gpu libraries geupdate...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 11:17 ]
Verwijderd
neen, geen map maken, gewoon op je sd kaart niet in een map.sturtiebe schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:50:
wat bedoelen jullie met de update. Kopieer alle bestanden naar de root van je sd kaart ? Moet je dan zelf een mapje root maken ?
Gr
1.0.6 is de snelste maar video en youtube werkt slecht.
instellingen - over tablet - smalbandversie.sturtiebe schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:26:
Heb je link zie enkel nog 1.0.5 en hoe zie je welke versie je nu hebt ?
Gr
CWM lukt nu niet aangezien ik te weinig schijfruimte heb op me laptopVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:25:
net op xda gelezen dat wrsch in maart 4.4 zal gaan komen voor de v975m. hopelijk tegen dan een volledig stabiele 4.3.
Als de youtube issues nog verholpen zijn kan ik er wel mee leven zo. nova launcher en 1.0.6 en alle chinese brol weg levert goede results.
Gusev lukt het wat met CWM?
[ Voor 10% gewijzigd door Gusev op 20-02-2014 14:47 ]
Verwijderd
Gusev schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:46:
[...]
CWM lukt nu niet aangezien ik te weinig schijfruimte heb op me laptop![]()
Ik baal wel, want ik wil het toch proberen. Van het weekend ga ik er goed voor zitten.
Nice! Nu nog wachten op m'n tablet.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dit gevoel heb ik dus ook. Ik heb zelfs 1.0.6 al op mijn SD kaartje staan. Ik voel me een beetje zo:
Verwijderd
lol, i know the feeling! tot voorbije maandag had ik hetzelfde... maar troost je, it's worth itmsnguy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:25:
[...]
Dit gevoel heb ik dus ook. Ik heb zelfs 1.0.6 al op mijn SD kaartje staan. Ik voel me een beetje zo:
[afbeelding]
Ik heb dit ook.krissie100 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:13:
mensen, ik vindt dat mijn ram altijd te vol zit, want als ik de onda opstart zie ik meteen dat er 65 procent van het ram in gebruik is en dan heb ik er nog niks mee gedaan???? laat staan als ik clash of clans speel! dan staat ie meteen op 80%! heeft iedereen dit of is dit niet normaal?
op 1.0.6 zit een standaard rom killer die onda er bij heeft gedaan, dus, ja die gebruik ik, en ik komt niet lager dan 65% zonder iets te doen! das 1gb voor de gpu ofzo! erg veel vindt ikZomb! schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:14:
Geloof dat de GPU ook gebruik maakt van het geheugen.
Gebruik je nog zoiets als Task Killer om je geheugen te clearen?
Verwijderd
ik verbruik na boot op 1.0.6 maar 674mb...krissie100 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:18:
[...]
op 1.0.6 zit een standaard rom killer die onda er bij heeft gedaan, dus, ja die gebruik ik, en ik komt niet lager dan 65% zonder iets te doen! das 1gb voor de gpu ofzo! erg veel vindt ik
Huh die begrijp ik niet...waarom zouden we de source code nodig moeten hebben? Als ik de boot.img van een draaiend apparaat kan krijgen dan heb ik meer dan genoeg voor CWM. Vanuit daar kunnen we in ieder geval een backup maken van de update.zip zaken aanpassen, en dan weer via CWM de new-update.zip flashen.C00P schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:15:
[...]
Ik heb dit ook.
Zal wachten worden op 4.4 welke zuiniger omgaat met ram of een custom ROM.
Maar een custom ROM is niet mogelijk als we de source code niet hebben hoor ik net van een developer ?
jep, heb alle chinese meuk verwijders!Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:20:
[...]
ik verbruik na boot op 1.0.6 maar 674mb...
heb je met titanium backup of iets dergelijks alle chinese stuff uninstalled??
GPU pakt 500 mb of zo iets.krissie100 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:18:
[...]
das 1gb voor de gpu ofzo! erg veel vindt ik
Verwijderd
klopt, je houdt 1.5gb over van de 2gb en hier verbruik ik dan nog eens ±650mb van bij default...Zomb! schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:21:
[...]
GPU pakt 500 mb of zo iets.
Onda desktop neemt ook wel wat van het geheugen weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 16:30 ]
Straks is 1.7 al uit voor we onze tablets hebben.msnguy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:25:
[...]
[afbeelding]
Verwijderd
Misschien best eens een paar dagen teruggaan in de postsonyx666666 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:04:
v1.0.6 v1 is al een paar dagen uit iemand die al geflashed ?
Verwijderd
All the same, ze noemen allemaal v1...onyx666666 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:28:
volgens mij gaat dat over v1.06
Is de same.onyx666666 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:35:
nee is niet de same er is een versie 1.06 geweest en een verste v1.06 v1
[ Voor 4% gewijzigd door Zomb! op 20-02-2014 20:30 ]
Elk zacht microvezeldoekje is prima voor zoiets.sturtiebe schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:44:
oke heb hem nu enkele uren getest met de nieuwe update en de tips gebruikt.
- veel vingervlekker direct iemand een goed doekje dat ik ergens kan kopen
Het kan zijn dat er nog een een screen protector op het scherm zit (Onda plakt er 2 ter extra bescherming).sturtiebe schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:44:
- veel vingervlekker direct iemand een goed doekje dat ik ergens kan kopen
tot nu toe geef ik de tablet 7,5|10
gr
-
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq