Als je geen TWRP hebt is deze rom al wel te rooten om zelf de Chinese apps eraf te gooien en Phone te veranderen?
Al een idee hoe soepel ie is?MoiZie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
Als je TWRP hebt, maakt het voor deze rom niet uit of je 2 of 4 GB data hebt. Hij overschrijft je bootloader niet. Alle Chinese apps zijn eruit, root en GAPPS erbij.
Enjoy
v975m.v1-mz-cleanrom-kitkat-1.zip 320.7 MB
https://mega.co.nz/#!qd8A...JIe63-ti2r6ZC0lWV2zk_504U
Edit; sorry voor de dubbelpost
heb je em ook voor v3_MoiZie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
Als je TWRP hebt, maakt het voor deze rom niet uit of je 2 of 4 GB data hebt. Hij overschrijft je bootloader niet. Alle Chinese apps zijn eruit, root en GAPPS erbij.
Enjoy
Edit; sorry voor de dubbelpost
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik had Rozaks V1.10V3 er op, toen de nieuwe stock geflashed, maar tablet kwam in bootloop na foutmeldingen bij de update. Uiteindelijk na veel geklooi via Recovery menu gebeurde er helemaal niks meer en was mn tablet dood.
Heb m dus open moeten maken en pin7/8 moeten kortstluiten.
Nu doet ie het weer en zit ik op mn oude rom. Ik wacht wel op iets met TWRP.
Dus ook mijn vraag aan MoiZie: heb je em ook voor v3_ ??
Heb m dus open moeten maken en pin7/8 moeten kortstluiten.
Nu doet ie het weer en zit ik op mn oude rom. Ik wacht wel op iets met TWRP.
Dus ook mijn vraag aan MoiZie: heb je em ook voor v3_ ??
Zeer te spreken over de laatste update, maar be je van plan mee een stap verder te gaan?
http://www.ondaforum.com/...-rom-developer?#entry3555
http://www.ondaforum.com/...-rom-developer?#entry3555
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Kun je deze ook zonder problemen installeren als je de gewone recovery nog hebt?MoiZie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
Enjoy
Verwijderd
zo. na lang bestuderen van diverse sites overgegaan tot de aankoop van de V975M via www.banggood.com
Vandaag bericht ontvangen: : Congratulations, your Banggood order #2123158 has been shipped
binnenkort ook vanuit deze hoek info.
Vandaag bericht ontvangen: : Congratulations, your Banggood order #2123158 has been shipped
binnenkort ook vanuit deze hoek info.
Is iemand misschien bereid hun minimum/gemiddelde framerate in RealRacing 3 te checken met behulp van FPS meter of soortgelijke app. En te melden hoe de laadtijden zijn?
Ik ben toe aan een nieuwe tablet, mijn oude draait RR3 nog redelijk, maar de laadtijden zijn sinds de laatste updates tergend langzaam. En in de eerste ronde van elke race is het stotteren en hakkelen tot en met.
Ik ben toe aan een nieuwe tablet, mijn oude draait RR3 nog redelijk, maar de laadtijden zijn sinds de laatste updates tergend langzaam. En in de eerste ronde van elke race is het stotteren en hakkelen tot en met.
Eventjes weg geweest en de tablet niet meer gebruikt.
Kan er iemand download geven van de beste firmware momenteel en welke tools er aanteraden zijn.
Groeten
Kan er iemand download geven van de beste firmware momenteel en welke tools er aanteraden zijn.
Groeten
Net voor je geinstalleerd. Laden duurt redelijk lang nog, maar dat kan ook zijn met mijn lg g2... gewoon zwaar spel...Daytona schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:54:
Is iemand misschien bereid hun minimum/gemiddelde framerate in RealRacing 3 te checken met behulp van FPS meter of soortgelijke app. En te melden hoe de laadtijden zijn?
Daarnaast draait ie met camera uit de auto rond de 30 fps, soms iets minder. In car draait ie 35 fps. Moet zeggen dat hij zeer prima loopt hoor, prima te spelen!
Bedankt voor de moeite. De framerate valt me eerlijk gezegd tegen. Ik zit met de chase cam zo'n beetje tussen 35 en 55 fps in solo events, de eerste paar bochten van cup races, showcase races en eliminations wat lager, met af en toe een dipje onder de 30. Da's uiteraard wel op flink lagere resolutie (1280x800) en met minimale eyecandy (Low setting mbv RR3 Graphics).Ewivis schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:22:
[...]
Net voor je geinstalleerd. Laden duurt redelijk lang nog, maar dat kan ook zijn met mijn lg g2... gewoon zwaar spel...
Daarnaast draait ie met camera uit de auto rond de 30 fps, soms iets minder. In car draait ie 35 fps. Moet zeggen dat hij zeer prima loopt hoor, prima te spelen!
De laadtijden zijn wel dramatisch bij mij, vanmorgen even gecheckt; hoofdmenu verschijnt na zo'n 45s. Maar de eerste race selecteren en starten 9 minuten. En de eerste ronde zit vol freezes en stotters. Navigeren in het menu en tussen races telkens een minuut of twee. Effe snel een race doen is er daardoor niet bij.
Knap dat er een goed speelbare framerate uit komt op zo'n retina resolutie, maar een hogere framerate vind ik belangrijker dan eyecandy. Benieuwd wat er met een lagere setting te halen is.
Heb je toevallig een in-game screenshot, benieuwd naar het verschil tussen mijn 'Low' en jouw default setting?
Kan iemand mij vertellen of het de moeite waard is om naar de officiele kitkat te update?
Nee, de beta is stroom-technisch beter. Ik ben inmiddels weer dus ook terug naar mijn voorgaande versie van die rom
Haha, is de nieuwe rom wel smoother?MoiZie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:04:
Nee, de beta is stroom-technisch beter. Ik ben inmiddels weer dus ook terug naar mijn voorgaande versie van die rom
Ik heb even gekeken voor je, maar ik kan nergens in game de settings voor graphics vinden.... Het is zeker geen 2 minuten wachten voordat ik kan racen btw...Daytona schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:32:
[...]
Bedankt voor de moeite. De framerate valt me eerlijk gezegd tegen. Ik zit met de chase cam zo'n beetje tussen 35 en 55 fps in solo events, de eerste paar bochten van cup races, showcase races en eliminations wat lager, met af en toe een dipje onder de 30. Da's uiteraard wel op flink lagere resolutie (1280x800) en met minimale eyecandy (Low setting mbv RR3 Graphics).
De laadtijden zijn wel dramatisch bij mij, vanmorgen even gecheckt; hoofdmenu verschijnt na zo'n 45s. Maar de eerste race selecteren en starten 9 minuten. En de eerste ronde zit vol freezes en stotters. Navigeren in het menu en tussen races telkens een minuut of twee. Effe snel een race doen is er daardoor niet bij.
Knap dat er een goed speelbare framerate uit komt op zo'n retina resolutie, maar een hogere framerate vind ik belangrijker dan eyecandy. Benieuwd wat er met een lagere setting te halen is.
Heb je toevallig een in-game screenshot, benieuwd naar het verschil tussen mijn 'Low' en jouw default setting?
@ewivis, de grafische instellingen doe ik mbv een app: Real Racing 3 Graphics uit de play store.
Ik heb gisteren voor de verandering eens uitgelogd gespeeld in RR3 (als Guest) en dat scheelt aanzienlijk in mijn laadtijden, als ik eenmaal de eerste race heb gespeeld.
Ik loop dan wel de 'friend' bonussen van mijn 1700+ Facebook 'vrienden' mis. En kan geen time trail tournement spelen.
Na een uurtje spelen zit ik gemiddeld genomen met een min/max framerate van 25/50, met een gemiddelde rond de 40. Beetje afhankelijk van circuit en type evenement.
Na een uur is de accu van mijn Kruidvat tabletje (rockchip rk3066 SoC met mali 400 gpu) ook leeg trouwens
Ik heb gisteren voor de verandering eens uitgelogd gespeeld in RR3 (als Guest) en dat scheelt aanzienlijk in mijn laadtijden, als ik eenmaal de eerste race heb gespeeld.
Ik loop dan wel de 'friend' bonussen van mijn 1700+ Facebook 'vrienden' mis. En kan geen time trail tournement spelen.
Na een uurtje spelen zit ik gemiddeld genomen met een min/max framerate van 25/50, met een gemiddelde rond de 40. Beetje afhankelijk van circuit en type evenement.
Na een uur is de accu van mijn Kruidvat tabletje (rockchip rk3066 SoC met mali 400 gpu) ook leeg trouwens
Verwijderd
Mooie koop, goeie prijs!pprs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:54:
Gebruik de Onda inmiddels al een paar dagen, gekocht voor 150 inclusief verzending. Het scherm is werkelijk fantastisch.
Nooooeeeess...
Bij Banggood besteld, extra betaald voor snelle verzending en een week gewacht. DHL aan de deur met de mededeling dat ik nog 28 euro BTW mag betalen, cash of credit card. Dat hadden ze mijns inziens toch even van te voren mogen vertellen. Kan slecht tegen het uitstellen van iets waar ik mij zo op verheug....
Verder: Kan ik direct de Onda rooten met Rozak's root tool 4.4 of raden jullie de methode uit de OP aan.
Bij Banggood besteld, extra betaald voor snelle verzending en een week gewacht. DHL aan de deur met de mededeling dat ik nog 28 euro BTW mag betalen, cash of credit card. Dat hadden ze mijns inziens toch even van te voren mogen vertellen. Kan slecht tegen het uitstellen van iets waar ik mij zo op verheug....
Verder: Kan ik direct de Onda rooten met Rozak's root tool 4.4 of raden jullie de methode uit de OP aan.
Haha, is dit een grap? Ik neem toch aan dat je je inleest in een product voordat je het koopt. Ondertussen toch wel algemeen bekend dat importeren uit China soms extra kosten met zich mee kan brengen...mtoni schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:39:
Nooooeeeess...
Het gaat mij ook niet om het moeten betalen van de kosten zelf, misschien niet geheel duidelijk opgeschreven door mij (vanuit emotie gereageerd en dat werkt niet zo goed ::p). Ik had graag van te voren willen weten hoe hoog de kosten waren en tevens willen weten dat ik niet bij hen kan pinnen, zodat ik mij er op voor had kunnen bereiden. Bij PostNL heb ik bijvoorbeeld wel kunnen pinnen. Maar dit euvel komt waarschijnlijk door onervarenheid van mijn kant met DHL.
Maar goed, nu tel ik de uren af totdat ik de doos mag openen en een zelda achtig geluidje in mijn hoofd laat afspelen.
Maar goed, nu tel ik de uren af totdat ik de doos mag openen en een zelda achtig geluidje in mijn hoofd laat afspelen.
Verwijderd
Ondav975m v3 ontvangen binnen 6 dagen zonder bijbetalen via banggood.com.
Eerste indruk heel positief, kwalitatief sterke en prima afgewerkte tablet. Kan alles zonder problemen spelen' incl RR3. Wifi bereik zeer goed. Kan verdieping hoger zitten met betonnen muren ertussen. Laden gaat sneller dan verwacht. 4 uurtjes van 30 naar 100%. Snelheid van 20mb down in zelfde ruimte als modem.
Merk wel dat youtube niet helemaal soepel loopt qua sync etc, maar grafisch wel fantastisch. Dit alles nog origineel, binnenkort kitkat erop.
Eerste indruk heel positief, kwalitatief sterke en prima afgewerkte tablet. Kan alles zonder problemen spelen' incl RR3. Wifi bereik zeer goed. Kan verdieping hoger zitten met betonnen muren ertussen. Laden gaat sneller dan verwacht. 4 uurtjes van 30 naar 100%. Snelheid van 20mb down in zelfde ruimte als modem.
Merk wel dat youtube niet helemaal soepel loopt qua sync etc, maar grafisch wel fantastisch. Dit alles nog origineel, binnenkort kitkat erop.
Wacht met smacht op de Onda V975I versie. Hoorde dat ze bezig zijn met een Windows 8.1 image voor de tablet.
Ik ben nu al een tijd lang aan het klooien met de onda v975m V3. Out of the box had de tablet last van touch screen problemen zoals ghosttouch en het niet reageren op aanrakingen van mijn vingers. Sindsdien heb ik geprobeerd te achterhalen wat het probleem kan zijn. Verscheidene ROMS en tweaks er op gezet maar niks werkte. Uiteindelijk per ongeluk in TWRP een full reset gedaan, waardoor het OS ook verdween. Na een poging tot installatie van een ROM tablet gebricked, en gelukkig weer werkend gekregen etc.
Momenteel heb ik de laatste Rozak ROM er op gezet (V3 4G) zonder TWRP.
Ik denk dat ik zo langzamerhand wel kan uitsluiten dat het een softwarematig probleem is. Of is er iets fouts gegaan tijdens het flashen van de kernel (bij PureperformanceX). In ieder geval lijkt mijn laatste poging tot herstel het openen van de tablet te zijn om te kijken of alle kabels goed aangesloten zijn. Jammer genoeg heb ik nog geen goede nagels hiervoor en kan ik tot nu toe niks vinden ter substitutie hiervan.
Hebben jullie misschien nog tips voor mijn probleem en waar moet ik precies kijken (touch screen connector?) als ik de tablet daadwerkelijk open krijg?
Bij voorbaat dank!
Momenteel heb ik de laatste Rozak ROM er op gezet (V3 4G) zonder TWRP.
Ik denk dat ik zo langzamerhand wel kan uitsluiten dat het een softwarematig probleem is. Of is er iets fouts gegaan tijdens het flashen van de kernel (bij PureperformanceX). In ieder geval lijkt mijn laatste poging tot herstel het openen van de tablet te zijn om te kijken of alle kabels goed aangesloten zijn. Jammer genoeg heb ik nog geen goede nagels hiervoor en kan ik tot nu toe niks vinden ter substitutie hiervan.
Hebben jullie misschien nog tips voor mijn probleem en waar moet ik precies kijken (touch screen connector?) als ik de tablet daadwerkelijk open krijg?
Bij voorbaat dank!
Ik zou eerst eens een filmpje maken van de problemen en dat naar Banggood sturen. Ze zijn van de Chinezen één van de bedrijven die het meest doen met problemen. Daar moet je niet weken na ontvangst mee aankomen bij hen natuurlijk.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt en een mail gestuurd naar Banggood. Vlak hierna begon het toch te kriebelen en heb ik met tips de case geopend en de kabel steviger in de digitizer connector gedrukt. Dit heeft zeer goed geholpen. Ik heb nu het gevoel een werkzame tablet te hebben
De afgelopen dagen me zo lopen ergeren aan de lange laadtijden bij Real Racing 3 op m'n oude tablet, dat een ik net een Onda V975M heb besteld.
32GB exemplaar inclusief tri-fold hoes en verzenden voor slechts €145,77 op banggood. Wel met behulp van gegoogelde kortingscode 1e307c, goed voor een kleine €8,- discount.
Geen geld voor mijn eerste 'China tablet' en geen reden om nog langer te wachten op iets mooiers, snellers of beters wat nog uit moet komen.
32GB exemplaar inclusief tri-fold hoes en verzenden voor slechts €145,77 op banggood. Wel met behulp van gegoogelde kortingscode 1e307c, goed voor een kleine €8,- discount.
Geen geld voor mijn eerste 'China tablet' en geen reden om nog langer te wachten op iets mooiers, snellers of beters wat nog uit moet komen.
[ Voor 1% gewijzigd door Daytona op 30-05-2014 23:42 . Reden: typo's ]
Wellicht een beetje offtopic, maar heeft iemand al ervaring met de nieuwe Onda V975i(opvolger)? Wellicht bestel ik hem voor een kennis, met een redelijke prijs van €152,-.
http://www.onda-tablet.co...en-ram-2gb-tablet-pc.html
Bij ondasite(officieel) is die goedkoper dan bij pandawill. Hij wilde eigenlijk 3G, maar met een externe dongel vormt dat geen probleem.
http://www.onda-tablet.co...en-ram-2gb-tablet-pc.html
Bij ondasite(officieel) is die goedkoper dan bij pandawill. Hij wilde eigenlijk 3G, maar met een externe dongel vormt dat geen probleem.
[ Voor 55% gewijzigd door Willian40 op 03-06-2014 17:52 ]
Yay! Mijn Onda is eindelijk binnen van Banggood na een maand reistijd en 40 euro invoerkosten... FML
Aangezien ik niet zo'n onwijze held ben met flashen van ROMs wil ik hier graag een aantal zaken checken. Als ik het goed heb begrepen kan ik gelijk een (Rozak) ROM met TWRP erop flashen toch? Bijvoorbeeld deze.
Enkel als ik de App opslag wil wijzigen moet ik eerst een clean install van een Rozak ROM zonder TWRP doen toch?
Dan had ik nog een aantal vragen:
- Moet ik 'gewoon' voor de 2.x.x ROM gaan of zijn er redenen om te kiezen voor een 1.x.x ROM?
- Is het de moeite waard om App opslag te vergroten naar 4GB?
Aangezien ik niet zo'n onwijze held ben met flashen van ROMs wil ik hier graag een aantal zaken checken. Als ik het goed heb begrepen kan ik gelijk een (Rozak) ROM met TWRP erop flashen toch? Bijvoorbeeld deze.
Enkel als ik de App opslag wil wijzigen moet ik eerst een clean install van een Rozak ROM zonder TWRP doen toch?
- Moet ik 'gewoon' voor de 2.x.x ROM gaan of zijn er redenen om te kiezen voor een 1.x.x ROM?
.
Welke versie heb je? V1 of V3?Da Weef schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:15:
Yay! Mijn Onda is eindelijk binnen van Banggood na een maand reistijd en 40 euro invoerkosten... FML
V3, maakt dat uit voor de vragen die ik heb gesteld?
.
V3 zou ik voor versie 1.10 gaan. De latere versies hebben:
Wifi bug
Accu slechter
Sd kaart bug (of was die al opgelost? )
Wifi bug
Accu slechter
Voor de geinteresseerden: ik heb een splinternieuwe ongebruikte Onda V975m V4 op V&A staan.
Deze had ik ruim 4 maand geleden besteld bij een NL leverancier, maar ik kon niet zo lang wachten en er toen 1 via DHL in China gehaald.
De andere Onda is gisteren bij mij aangekomen en nu dus te koop.
Wil je dus een splinternieuwe Onda met 2 jaar NL garantie maar niet wachten dan staat er nu 1 op V&A.
Deze had ik ruim 4 maand geleden besteld bij een NL leverancier, maar ik kon niet zo lang wachten en er toen 1 via DHL in China gehaald.
De andere Onda is gisteren bij mij aangekomen en nu dus te koop.
Wil je dus een splinternieuwe Onda met 2 jaar NL garantie maar niet wachten dan staat er nu 1 op V&A.
Zelf heb ik op mijn Onda V975m V3 de CustomRom v1.10 van Rozak. Die is bij mij veel vloeiender dan de 2.01 die nu het nieuwst is.
Deze rom loopt zo lekker dat ik er niks aan hoef te tweaken. Ik heb wel wat PurePeformance tweaks gedaan, maar zie geen merkbaar verschil.
Deze rom loopt zo lekker dat ik er niks aan hoef te tweaken. Ik heb wel wat PurePeformance tweaks gedaan, maar zie geen merkbaar verschil.
Ik draai momenteel 1.09 van Rozak. Is er nog een performance verschil in de 1.09 en de 1.10 van Rozak voor de V3 Kan iemand me dat vertellen?marcelmg2 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:24:
Zelf heb ik op mijn Onda V975m V3 de CustomRom v1.10 van Rozak. Die is bij mij veel vloeiender dan de 2.01 die nu het nieuwst is.
Okay, bedankt voor de info, dan ga ik ook voor de 1.10 versie. Hebben jullie trouwens ook TWRP erop? Ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee, maar hoor veel positieve geluiden. Maakt een upgrade ook een stuk makkelijk toch? (bijvoorbeeld naar 2.x.x zodra de bugs eruit zijn)Ewivis schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:33:
V3 zou ik voor versie 1.10 gaan. De latere versies hebben:
Wifi bug
Accu slechter
.
Ik denk niet dat je het tablet zovaak zal flashen, ik deed het regelmatig met mijn s3, maar daarvan kwamen er custom roms regelmatig uit.
De i en de m versie zijn op de SoC na, nagenoeg identiek. Misschien kan de Onda v975i aan de OP worden toegevoegd? Gisterenavond heb ik de teclast x98 besteld. Die is iets duurder dan de v975i maar heeft wel (WCDMA) 3g: 900+2100 mhz.
is deze onda tablet goed voor films kijken of is dit door de beeldverhouding niet een goed idee?
Helemaal prima hoor, meerdere series en films gekeken
Nou, het is eindelijk gelukt om de 1.09 Rozak erop te krijgen. Ik had de tablet bij de eerste poging gebricked, doordat het MicroSD slot niet goed werkt (kaartje blijft niet zitten). Dankzij de unbrick guide van Rozak leeft het ding weer en draait nu dus 1.09.
Mijn eerste indrukken zijn wisselend. Het beeld en prestaties onder hoge load zijn behoorlijk indrukwekkend, maar het ding vreet nog harder batterij dan ik had gedacht en het defecte MicroSD slot is natuurlijk ook wel een dompertje.
Daarnaast heb ik een aantal softwarematige issues, die wellicht zijn op te lossen. Zo krijg ik XBMC (13.1 stable) enkel werkend met een externe player en is de response op typen met vlagen heel erg laggy, in het bijzonder bij Chrome wat daardoor bijna onbruikbaar is. Installeren van Swiftkey heeft hier geen enkel effect op gehad. Iemand nog tips?
Mijn eerste indrukken zijn wisselend. Het beeld en prestaties onder hoge load zijn behoorlijk indrukwekkend, maar het ding vreet nog harder batterij dan ik had gedacht en het defecte MicroSD slot is natuurlijk ook wel een dompertje.
Daarnaast heb ik een aantal softwarematige issues, die wellicht zijn op te lossen. Zo krijg ik XBMC (13.1 stable) enkel werkend met een externe player en is de response op typen met vlagen heel erg laggy, in het bijzonder bij Chrome wat daardoor bijna onbruikbaar is. Installeren van Swiftkey heeft hier geen enkel effect op gehad. Iemand nog tips?
.
Stock browser gebruiken werkt beter dan chrome. En inderdaad, de optimalisatie van de UI kan stuk beter, maar die gaat niet beter worden gok ik... Onda is daar niet zo goed mee..Da Weef schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:13:
Nou, het is eindelijk gelukt om de 1.09 Rozak erop te krijgen. Ik had de tablet bij de eerste poging gebricked, doordat het MicroSD slot niet goed werkt (kaartje blijft niet zitten). Dankzij de unbrick guide van Rozak leeft het ding weer en draait nu dus 1.09.
[ Voor 6% gewijzigd door Ewivis op 11-06-2014 12:13 ]
Ik maakte inderdaad al gebruik van de stock browser, maar die wil ook nog wel eens laggen...Ewivis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:59:
[...]
Stock browser gebruiken werkt beter dan chrome. En inderdaad, de optimalisatie van de UI kan stuk beter, maar die gaat niet beter worden gok ik... Onda is daar niet zo goed mee..
Ik lees op het Onda forum wat positieve ervaringen op dit gebied met de 2.0.1 Rozak ROM. Ook lees ik er positieve verhalen over Pureperfomances en Killjoy mods. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Ook las ik trouwens wat enge verhalen over V3 hardware, waarbij geen cooling pad aanwezig is op de CPU. Als ik thuis ben ga ik dat ook nog wel even checken. Want vooral het feit dat de tablet met vlagen sluggish is kan erop duiden dat er bij mij ook een cooling pad ontbreekt...
[ Voor 5% gewijzigd door Da Weef op 11-06-2014 14:07 ]
.
Wat verklaard dan de wel goede performance in games? Die is wel goed namelijk, ook voor langere tijd.. het is gewoon de ui die niet goed aangestuurd wordt een traag geheugen en/of opslagDa Weef schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:05:
[...]
Ik maakte inderdaad al gebruik van de stock browser, maar die wil ook nog wel eens laggen...
Ik lees op het Onda forum wat positieve ervaringen op dit gebied met de 2.0.1 Rozak ROM. Ook lees ik er positieve verhalen over Pureperfomances en Killjoy mods. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Ook las ik trouwens wat enge verhalen over V3 hardware, waarbij geen cooling pad aanwezig is op de CPU. Als ik thuis ben ga ik dat ook nog wel even checken. Want vooral het feit dat de tablet met vlagen sluggish is kan erop duiden dat er bij mij ook een cooling pad ontbreekt...
Een al dan niet matige UI staat los van het mogelijk ontbreken van een cooling pad. Waarom ik dacht dat bij mijn onda misschien ook de cooling pad ontbreekt is dat de prestaties heel erg wisselen. De ene keer loopt alles soepel en de andere keer lagt hij best wel zwaar.Ewivis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:08:
[...]
Wat verklaard dan de wel goede performance in games? Die is wel goed namelijk, ook voor langere tijd.. het is gewoon de ui die niet goed aangestuurd wordt een traag geheugen en/of opslag
Overigens is er waarschijnlijk niets aan de hand met mijn onda. CPU temperaturen en CPU frequentie zien er prima uit tijdens een Antutu benchmark. Ook de score is gewoon dik in orde met 30241.
[ Voor 14% gewijzigd door Da Weef op 11-06-2014 21:30 ]
.
Heb je dan ook last van grote zwarte balken boven en onder?Ewivis schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:17:
Helemaal prima hoor, meerdere series en films gekeken
Tsja, dat hangt gewoon af hoe je je video gaat afspelen (maw, welke zoom functie). Het lijkt me nogal wiedes dat je bij een 16:9 film zwarte balken krijgt als je niet cropped of stretcht. Je kan een 4:3 scherm nou eenmaal niet fysiek omtoveren tot 16:9Markiboj97 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Heb je dan ook last van grote zwarte balken boven en onder?

Ik heb net de V975i binnen, 190 met nog eens 41,30 invoerrechten
Als iemand wat wilt weten roep maar.

Een (uitgebreide) review zou prettig zijnlayzzzz schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:12:
Ik heb net de V975i binnen, 190 met nog eens 41,30 invoerrechtenAls iemand wat wilt weten roep maar.
Na het lezen van dit nieuwsbericht heb ik ESET Mobile Security op mijn V975i geinstalleerd, vervolgens een scan gedraaid en malware gevonden. Er bevind zich een .apk bestand op de tablet en deze is ook geinstalleerd. In beide gevallen malware gevonden, ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden, het is nu wachten op een custom rom of dat ik de tablet kan rooten.

Ik heb de tablet nu een dag getest en zal even de pluspuntjes opnoemen :
De tablet is gekocht bij Onda-tablet.com. Vrijdag besteld en maandag in huis

Ik heb de tablet nu een dag getest en zal even de pluspuntjes opnoemen :
- - Snelle CPU/GPU
- - Het scherm is hetzelfde als de v975m, reeds bekend
- - Websites worden snel geladen
- - WIFI ontvangst is uitstekend
- - Batterijduur van 8/9 uur
- - 25k punten in AnTuTu
- - Media (MKV 1080p) speelt de tablet via WIFI goed af (MX Player PRO staat er standaard op)
- - XBMC/ Live TV werkt er uitstekend op
Er is blijkbaar al een root oplossing voor de 975i, check : http://www.ondaforum.com/topic/415-v975i-rooted/
Twijfel zelf nog, wilde eerst de M versie maar deze doet iets beter lijkt mij out of the box.
Twijfel zelf nog, wilde eerst de M versie maar deze doet iets beter lijkt mij out of the box.
En dit dan? Heb je dit al geprobeerd?layzzzz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:20:
Na het lezen van dit nieuwsbericht heb ik ESET Mobile Security op mijn V975i geinstalleerd, vervolgens een scan gedraaid en malware gevonden. Er bevind zich een .apk bestand op de tablet en deze is ook geinstalleerd. In beide gevallen malware gevonden, ik weet niet echt wat ik hiervan moet vinden, het is nu wachten op een custom rom of dat ik de tablet kan rooten.
[afbeelding]
Ik heb de tablet nu een dag getest en zal even de pluspuntjes opnoemen :Minpunten heb ik niet echt kunnen ontdekken behalve de melding van ESET dan en het feit dat Windows 8.1 misschien helemaal niet naar de tablet komt terwijl dit wel was beloofd, ik kocht de tablet ook met de hoop dat er deze dual-boot zou zijn. Kennelijk komt er nu een v975w met Windows 8.1 en geen Android of dual boot.
- - Snelle CPU/GPU
- - 25k punten in AnTuTu
- - Media (MKV 1080p) speelt de tablet via WIFI goed af (MX Player PRO staat er standaard op)
http://mikecanex.wordpres...al-v819i-windows-upgrade/
EDIT: staat op die site als relevant artikel, maar blijkt dus een heel ander apparaat te zijn. slechte koppeling...
[ Voor 74% gewijzigd door msnguy op 18-06-2014 09:24 ]
Ik ben zelf afgelopen weekend voor de M gegaan, puur omdat ik weet wat ik koop. Veel ervaringen, een paar roms, veel video's. En ja er zijn wat kleien flaws bij, maar iig geen verrassingen. En zeker voor 140 euro prima prestaties. Een van mijn belangrijkste eisen is toch wel een tablet met veel pixels. Voor FHD of Retina betaal je in NL toch snel 300 euro. Een Asus MemoPad 10 FHD gaat sowieso niet snller zijn, langer mee op de accu, etc.eeweep schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:53:
Ik heb al eens een "miskoop" gedaan met een Ampe A10 (al was dat in China zelf, dus ik kon even spelen, maar had geen mogelijkheid om reviews te lezen). Als ik 1 ding heb geleerd, dan is het wel dat software erg belangrijk is. Dat is zowaar iets waar ik me nu meer zorgen om maak bij de Chinezen dan de bouwkwaliteit

Mijn strategie is bij deze Chinezen om gewoon de kat uit de boom te kijken. Als de v975i versie straks toch veel beter is, dan gaat de M gewoon op VA & Marktplaats. Ik denk niet dat je in Nederland verlies hoeft te draaien op dat ding.
Dat werkt nog niet met de nieuwste firmware.eeweep schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:53:
Er is blijkbaar al een root oplossing voor de 975i, check : http://www.ondaforum.com/topic/415-v975i-rooted/
Voordeel van de 975i is toch wel de SoC, Intel staat bij mij toch wat hoger dan AMLogic.eeweep schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:53:
[ Voor 18% gewijzigd door layzzzz op 18-06-2014 12:29 ]
Ik heb mijn v975m nu ruim een week binnen. Bevalt in principe goed. Maar ik vind de beeldverhoudingen van het 9.7" scherm toch tegenvallen voor het kijken van video en gamen t.o.v. het 10.1" scherm wat ik gewend ben.
Ik ga daarom op zoek naar een andere tablet met 10.1 (of nog iets groter) scherm.
Mijn Onda staat daarom op V&A en MP. Het is een 32GB v4 exemplaar, inclusief hoesje. In nieuwstaat, ongeroot en met de stock 1.10 rom.
Heb hem de afgelopen week gebruikt met de Nova launcher, en o.a. Real Racing 3 Road to Le Mans challenge uitgespeeld en motogp gekeken. Op incidenteel een vertraging na (tijdens het typen in de browser) geen bijzonderheden opgemerkt. Accuduur is ook in orde; 1 uur 720p video kijken inclusief wifi kost me 12% accu. 10 uur standy 3%.
En over de prijs kan onderhandeld worden.
Ik ga daarom op zoek naar een andere tablet met 10.1 (of nog iets groter) scherm.
Mijn Onda staat daarom op V&A en MP. Het is een 32GB v4 exemplaar, inclusief hoesje. In nieuwstaat, ongeroot en met de stock 1.10 rom.
Heb hem de afgelopen week gebruikt met de Nova launcher, en o.a. Real Racing 3 Road to Le Mans challenge uitgespeeld en motogp gekeken. Op incidenteel een vertraging na (tijdens het typen in de browser) geen bijzonderheden opgemerkt. Accuduur is ook in orde; 1 uur 720p video kijken inclusief wifi kost me 12% accu. 10 uur standy 3%.
En over de prijs kan onderhandeld worden.
Nou, dan heb jij een veel betere batterij dan ik.
Nette vraagprijs btw.
Nette vraagprijs btw.
Zou je screenshots kunnen maken van je Antutu? En is de score niet lager dan die van de v975m?layzzzz schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:20:
[afbeelding]
Ik heb de tablet nu een dag getest en zal even de pluspuntjes opnoemen :Minpunten heb ik niet echt kunnen ontdekken behalve de melding van ESET dan en het feit dat Windows 8.1 misschien helemaal niet naar de tablet komt terwijl dit wel was beloofd, ik kocht de tablet ook met de hoop dat er deze dual-boot zou zijn. Kennelijk komt er nu een v975w met Windows 8.1 en geen Android of dual boot.
- - Snelle CPU/GPU
- - 25k punten in AnTuTu
Ik twijfel om de v975# te nemen, alleen de M heeft nog steeds wat bugs. Hoe zit dit bij de intel versie?
Heeft iemand al uitgebreide reviews gevonden van de v975i?
En wat zijn nou precies de verschillen tussen de v975m en v975i? De SoC dan maar ook de afmetingen las ik ergens? Accu? Scherm is verder hetzelfde. Andere hardware? Aansluitingen?
Hallo allemaal! Ik ben sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Onda V975m, versie V1.1.0_V4
Super ding, maar de accu gaat echt als een malle! Bij mijn telefoons is het scherm altijd de grootverbruiker, maar hier blijkt dat de WIFI te zijn. Nu ben ik niet zo'n hele grote computerkenner, maar wat kan ik het beste doen om mijn tablet te optimaliseren?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp..
Super ding, maar de accu gaat echt als een malle! Bij mijn telefoons is het scherm altijd de grootverbruiker, maar hier blijkt dat de WIFI te zijn. Nu ben ik niet zo'n hele grote computerkenner, maar wat kan ik het beste doen om mijn tablet te optimaliseren?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp..
In afwachting van mijn tablet ben ik maar alvast wat gaan lezen over de ROMs en versies. Ik hoor hier veel v1.1.0 van Rozak, maar bij het Ondaforum zijn er ook genoeg met v2.0.1. Zijn er nog mensen met v2.0.1 hier?
Een belangrijk punt (vziw hier niet gemeld) is dit topic:
http://www.ondaforum.com/...laggy-and-others-are-not/
Er zijn nogal wat probleempjes met de koeling. Het belanrijkste lijkt echter te zijn dat v1.1.0 niets schijnt te doen met je CPU temps. Voor de echte tweaker een absolute must-read.
Een belangrijk punt (vziw hier niet gemeld) is dit topic:
http://www.ondaforum.com/...laggy-and-others-are-not/
Er zijn nogal wat probleempjes met de koeling. Het belanrijkste lijkt echter te zijn dat v1.1.0 niets schijnt te doen met je CPU temps. Voor de echte tweaker een absolute must-read.
1. Root: alle Chinese meuk deinstallerenharmrh schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:26:
... maar wat kan ik het beste doen om mijn tablet te optimaliseren?
2. Wi-Fi uitschakelen in stand-by
3. Widi (externe display) uitschakelen
4. Root: build prop aanpassen (Nophone = TRUE, hasethernet = FALSE)
5. Na volledig opladen Battery Calibration draaien
Als iemand anders nog wat weet, hou ik me aanbevolen
Beste allemaal,
ook in het bezit van de Onda V975m, overgekocht van tweaker Daytona.
Wat vraagjes:
1. http://www.ondaforum.com/files/category/3-custom-v975m-rom/
ik zie hier v2.01 rozak staan. Gebruiken mensen deze? Aan te raden?
Er staat nu de standaard V1.10_V4 op.
Ik zie hier op de website via OP:
http://pan.baidu.com/s/1Bx0fG
de update is nu anders en is niet meer via de OP te volgen. Iemand weet welke nu de update is?
edit:
http://pan.baidu.com/s/1i3l3RMl
nu aan het downloaden
ook in het bezit van de Onda V975m, overgekocht van tweaker Daytona.
Wat vraagjes:
1. http://www.ondaforum.com/files/category/3-custom-v975m-rom/
ik zie hier v2.01 rozak staan. Gebruiken mensen deze? Aan te raden?
Er staat nu de standaard V1.10_V4 op.
Ik zie hier op de website via OP:
http://pan.baidu.com/s/1Bx0fG
de update is nu anders en is niet meer via de OP te volgen. Iemand weet welke nu de update is?
edit:
http://pan.baidu.com/s/1i3l3RMl
nu aan het downloaden
[ Voor 28% gewijzigd door Ozza op 24-06-2014 19:07 ]
http://www.ondaforum.com/ , daar ga je alles vinden.
Ik verwacht de mijne morgen (is gearriveerd in NL). Ik ga zelf de Rozak V2.0.1 4GB variant er op zetten na het lezen van de berichtgeving over de koeling van de tablets. V1.1.0 geeft betere prestaties. Een aantal hebben problemen met de V2.0.1. Desondanks ga ik dat toch eerst even proberen, anders ga ik terug naar v1.1.0.
Zelf vind ik iets mindere prestaties met evt meer stabiliteit beter. Ben toch niet van plan te gamen met de tablet.
Ik verwacht de mijne morgen (is gearriveerd in NL). Ik ga zelf de Rozak V2.0.1 4GB variant er op zetten na het lezen van de berichtgeving over de koeling van de tablets. V1.1.0 geeft betere prestaties. Een aantal hebben problemen met de V2.0.1. Desondanks ga ik dat toch eerst even proberen, anders ga ik terug naar v1.1.0.
Zelf vind ik iets mindere prestaties met evt meer stabiliteit beter. Ben toch niet van plan te gamen met de tablet.
Ah thanks. Bezig met downloaden van normale firmware.
Wifi werkt namelijk niet op de huidige versie.
Daarna volg ik jouw advies, als het bij jou goed werkt.
Edit:
Ok laatste update geinstalleerd. Alles werkt. Verder kan ik de tablet nog rooten: http://www.ondaforum.com/...t-su-199-a44-20140521rar/
Echter:
" NOTE continued root requires DISABLE Google play store auto-update feature, notifications is o.k.
Onda official Root ( SU ) version does not perform root function if S.U. update is installed."
Is dit aan te raden? en wat heeft het nut van rooten? (alleen alle chineze apps verwijderen?)
Wifi werkt namelijk niet op de huidige versie.
Edit:
Ok laatste update geinstalleerd. Alles werkt. Verder kan ik de tablet nog rooten: http://www.ondaforum.com/...t-su-199-a44-20140521rar/
Echter:
" NOTE continued root requires DISABLE Google play store auto-update feature, notifications is o.k.
Onda official Root ( SU ) version does not perform root function if S.U. update is installed."
Is dit aan te raden? en wat heeft het nut van rooten? (alleen alle chineze apps verwijderen?)
[ Voor 59% gewijzigd door Ozza op 24-06-2014 21:24 ]
Is, als je root, zeker aan te raden.Ozza schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:33:
Echter:
Als SuperSU op automatisch bijwerken staat, kan je root uitgeschakeld worden.
Root is ook handig bij het aanpassen van de build.prop.
Naast de batterij besparende aanpassingen daarin kan je ook de density op 264 ipv 320 zetten wat weer een strakker beeld geeft. (mits dit niet in de custom ROM is meegenomen).
Diverse andere apps die je apparaat kunnen helpen hebben ook vaak Root nodig.
Hier en hier vind je screenshots van Antutu en Antutu X gedraaid op een v975i met firmware 1.0.5 oid. De v975i heeft 1 micro-usb, hdmi en card reader slot.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42:
[...]
Zou je screenshots kunnen maken van je Antutu? En is de score niet lager dan die van de v975m?
Ik twijfel om de v975# te nemen, alleen de M heeft nog steeds wat bugs. Hoe zit dit bij de intel versie?
Heeft iemand al uitgebreide reviews gevonden van de v975i?
En wat zijn nou precies de verschillen tussen de v975m en v975i? De SoC dan maar ook de afmetingen las ik ergens? Accu? Scherm is verder hetzelfde. Andere hardware? Aansluitingen?
Op dit moment is mijn tablet doodOzza schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:33:

Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar het hele proces loopt bij mij toch niet echt lekker... Ik had gisteravond eerder moeten kappen. Vanavond maar eens met de unbricktools aan de slag. Ik had niet verwacht ooit nog ergens een 32-bit Windows XP installatie nodig te hebben

Dus ik kan het je voor nu afraden. Zeker als je er niet zoveel ervaring mee hebt.
Ik heb een V1 975M en gisteren geupgrade van stock 1.09 naar Rozak 1.10.
Is het aan te raden om nog verder te gaan naar KitKat en zo ja welke is de besteRozak of stock? Ik ben niet zo gecharmeerd van de Apex Launcher die Rozak gebruikt.
En mocht ik spijt krijgen : hoe kan je weer downgraden of terug naar stock rom?
@Genetx: hopelijk heb je weer leven in je tablet gekregen, er staan veel tips op het Onda Forum
Is het aan te raden om nog verder te gaan naar KitKat en zo ja welke is de besteRozak of stock? Ik ben niet zo gecharmeerd van de Apex Launcher die Rozak gebruikt.
En mocht ik spijt krijgen : hoe kan je weer downgraden of terug naar stock rom?
@Genetx: hopelijk heb je weer leven in je tablet gekregen, er staan veel tips op het Onda Forum
Nee nog niet en ik ben bang dat ik al heel snel een defect apparaat heb. Het ergste is dat ik de sdcard reader half gesloopt heb omdat ik natuurlijk vergeten was de sd kaart te verwijderen bij het openen...
De flashtool herkent hem wel maar het beeld blijft zwart. Heb bijna alles getest. Brak ding en ik heb geen idee waar het mis is gegaan. De mijne heeft overigens ok geen cpu coolpad. Ik kan, zeker achteraf en nu ik pas zie hoeveel problemen men heeft, de aanschaf van deze tablet afraden.
De flashtool herkent hem wel maar het beeld blijft zwart. Heb bijna alles getest. Brak ding en ik heb geen idee waar het mis is gegaan. De mijne heeft overigens ok geen cpu coolpad. Ik kan, zeker achteraf en nu ik pas zie hoeveel problemen men heeft, de aanschaf van deze tablet afraden.
Heb je ook het kortsluiten van de nand-chip gedaan? Leverde dat nog wat op? Dat heeft mijn tablet al 2x gereanimeerd. Het is een top tablet, alleen erg gevoelig bij het flashen. Het beste is de TWRP recovery te flashen, dat is nog relatief veilig en dan via TWRP een nieuwe firmware te flashen.GENETX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:20:
Nee nog niet en ik ben bang dat ik al heel snel een defect apparaat heb. Het ergste is dat ik de sdcard reader half gesloopt heb omdat ik natuurlijk vergeten was de sd kaart te verwijderen bij het openen...
Succes!!
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, na een update zat de tablet in een bootloop en nadien niet meer aan te krijgen.GENETX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:20:
Heel soms herkent de pc de tablet als ik die nand dingen verbind met een pinnetje, maar het scherm reageert niet.
Het opsturen naar china is met te veel werk, en te prijzig. Denk dat ik de nexus 9 zal kopen als die uitkomt. Misschien dat hier eens iemand een scherm ofzo nodig heeft, dan raak ik dit ding nog kwijt
Stiekem zit ik te kijken naar een onda v975i vanwege de betere processor, maar als ik hier de verhalen lees over zeer gevoelige ROM installaties met een brick tot gevolg, kijk ik even de kat uit de boom.
Of zijn er al meer ervaringen met de v975i? Er zijn een paar reviews, maar is vooral performance en geen gebruikers ervaringen met het updaten bijv.
Of zijn er al meer ervaringen met de v975i? Er zijn een paar reviews, maar is vooral performance en geen gebruikers ervaringen met het updaten bijv.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Dit alles sterkt me in mijn plan om verder (draai de kitkat beta van Onda zelf) met m'n klauwen ervan af te blijven aangezien ik de tablet voor mijn doeleinden prima vind draaien. (mooi scherm, snel zat, voelt stevig aan)
Blijkbaar is ie minder aan te raden voor mensen die graag elke week een andere, nieuwe ROM willen proberen.
(tja.. we zitten op tweakers hè)
Blijkbaar is ie minder aan te raden voor mensen die graag elke week een andere, nieuwe ROM willen proberen.
Na veel Chinese en Russische filmpjes kijken wil ik de Onda v975m proberen
Ik ben al langer op zoek naar een tablet die Android 4.1+ heeft, een 4:3 1080p scherm heeft, je kunt rooten + Xposed en groter is dan ~7,5".
Heeft iemand ervaring met mijn-gadgets.nl? Heel Marktplaats staat vol met hun advertenties, maar ze verkopen de 32GB 975m voor € 210,--.
Heeft iemand ervaring met mijn-gadgets.nl? Heel Marktplaats staat vol met hun advertenties, maar ze verkopen de 32GB 975m voor € 210,--.
Was het maar een bootloop idd. Die heb ik ook wel gehad, dat schrok me niet echt af. Op een gegeven moment kreeg ik toen zelfs nog wel weer v1.1.0 2GB aan de praat. Het scherm blijft bij mij gewoon echt zwart (dus ik heb ook geen idee wat er mis is). Het ging bij mij sowieso al erg funky met de 4GB ROMS (net of de v4 dat niet lekker slikt?). Ook het ontbreken bij mij van een coolpad wekt niet echt degelijke indrukken op ofzo... Dus ik heb echt exact hetzelfde als jij hebt.evil kim schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:12:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, na een update zat de tablet in een bootloop en nadien niet meer aan te krijgen.
Heel soms herkent de pc de tablet als ik die nand dingen verbind met een pinnetje, maar het scherm reageert niet.
Het opsturen naar china is met te veel werk, en te prijzig. Denk dat ik de nexus 9 zal kopen als die uitkomt. Misschien dat hier eens iemand een scherm ofzo nodig heeft, dan raak ik dit ding nog kwijt
Ik zal zo nog een laatste poging doen met recovery versie van de officiele onda rom. De recovery van de Rozakrom is 4GB, en die vertrouw ik niet meer. Als ik dan nog niets zie dan gaat ie de kliko in en neem ik mijn verlies. Wie nog een reserve back cover, scherm en accu's wil mag me dan DM-en voor een bod.
En zAo, rooten klinkt leuk, maar zonder echte roms heb je er eigenlijk nog geen flikker aan. Goed, het moge duidelijk zijn dat ik het al gehad heb met deze tablet. Bij mij komt er voorlopig geen chinees meer in (mijn vorige chinees draaide, maar daar was het ook wel mee gezegd). Het is en blijft een loterij wat je krijgt en of het werkt... Waarschijnlijk dat ik straks een Samsung TabPro 8.4 voor 271 euro scoor. Je het kost 2x zoveel, maar ik denk dat het uiteindelijk ook minstens 140 euro aan frustratie gaat schelen. En daar is wel fatsoenlijk cyanogenmod voor beschikbaar.
Datzelfde geldt imho ook voor de intel versie. Tot nu toe heb ik daar niks aan custom roms voor gezien ofzo, ik zou de gok niet nemen. Maar dat zijn mijn 2 cents.
Thanks voor je verhaal, dit is wel een van de redenen waarom ik hem nog niet besteld hebGENETX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:14:
[...]
Was het maar een bootloop idd. Die heb ik ook wel gehad, dat schrok me niet echt af. Op een gegeven moment kreeg ik toen zelfs nog wel weer v1.1.0 2GB aan de praat. Het scherm blijft bij mij gewoon echt zwart (dus ik heb ook geen idee wat er mis is). Het ging bij mij sowieso al erg funky met de 4GB ROMS (net of de v4 dat niet lekker slikt?). Ook het ontbreken bij mij van een coolpad wekt niet echt degelijke indrukken op ofzo... Dus ik heb echt exact hetzelfde als jij hebt.
Ik zal zo nog een laatste poging doen met recovery versie van de officiele onda rom. De recovery van de Rozakrom is 4GB, en die vertrouw ik niet meer. Als ik dan nog niets zie dan gaat ie de kliko in en neem ik mijn verlies. Wie nog een reserve back cover, scherm en accu's wil mag me dan DM-en voor een bod.
En zAo, rooten klinkt leuk, maar zonder echte roms heb je er eigenlijk nog geen flikker aan. Goed, het moge duidelijk zijn dat ik het al gehad heb met deze tablet. Bij mij komt er voorlopig geen chinees meer in (mijn vorige chinees draaide, maar daar was het ook wel mee gezegd). Het is en blijft een loterij wat je krijgt en of het werkt... Waarschijnlijk dat ik straks een Samsung TabPro 8.4 voor 271 euro scoor. Je het kost 2x zoveel, maar ik denk dat het uiteindelijk ook minstens 140 euro aan frustratie gaat schelen. En daar is wel fatsoenlijk cyanogenmod voor beschikbaar.
Datzelfde geldt imho ook voor de intel versie. Tot nu toe heb ik daar niks aan custom roms voor gezien ofzo, ik zou de gok niet nemen. Maar dat zijn mijn 2 cents.
/me zAo baalt ontzettend dat Google die Nexus 9 niet heeft aangekondigd. Ik ga nu zeker iets kopen dat niet 100% naar wens is vanuit de doos
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.
Wat een geld, met een beetje geduld en een creditcard koop je hem hier voor EUR 120 ongeveer:zAo schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:57:
Na veel Chinese en Russische filmpjes kijken wil ik de Onda v975m proberenIk ben al langer op zoek naar een tablet die Android 4.1+ heeft, een 4:3 1080p scherm heeft, je kunt rooten + Xposed en groter is dan ~7,5".
http://www.aliexpress.com/item/-/1934405433.html
Ik heb de V975M vandaag binnen gekregen. verzendtijd 2 weekjes en hoefde geen invoerrechten te betalen.
Ik ben er nu een half uurtje mee aan het spelen en hij is al vast gelopen. Nu ben ik helemaal new into tablets, maar als mijn telefoon vastloopt haal ik de batterij er uit. Wat kan ik nu het beste doen? wachten werkt iig niet
EDIT:
Ik heb trouwens een V4. Deze is hardwarematig hetzelfde als de V3 toch? Dus ik moet V3 ROM's flashen?
Ik ben er nu een half uurtje mee aan het spelen en hij is al vast gelopen. Nu ben ik helemaal new into tablets, maar als mijn telefoon vastloopt haal ik de batterij er uit. Wat kan ik nu het beste doen? wachten werkt iig niet
EDIT:
Ik heb trouwens een V4. Deze is hardwarematig hetzelfde als de V3 toch? Dus ik moet V3 ROM's flashen?
[ Voor 14% gewijzigd door LoeWn op 28-06-2014 16:45 ]
Voor 210 euro is de onda echt niet interessant. Het kan een leuke tablet zijn als je geluk hebt, maar niet meer dan dat. Het verschil merk je wel.zAo schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:31:
[...]
Thanks voor je verhaal, dit is wel een van de redenen waarom ik hem nog niet besteld hebVoor nu heb ik naast de v975m nog de LG 8.3 en de TabPro 8.4 op mijn shortlist staan. Elke tablet heeft zo zijn onzekerheden/problemen.
/me zAo baalt ontzettend dat Google die Nexus 9 niet heeft aangekondigd. Ik ga nu zeker iets kopen dat niet 100% naar wens is vanuit de doos
Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen.
De mijne is definitief doodverklaard. De "Chinese" romtool werkte weer eens wat anders dan de engelse overige. Deze leek nog wel wat meer te doen, maar het beeld bleef zwart.
Edit: Ik heb nu een TabPro 8.4 gehaald. Al ging het flashen ook daar niet heel soepel oor brakke guides: GENETX in "Samsung Galaxy TabPro 8.4"

Dat vraag ik mij af. Ja, je kan de V3 ROM gebruiken. Alleen heeft de V4 4 geheugenchips (tanminste, dat is anders bij de V4 ten opzichte van de handleiding voor unbricken). Gezien mijn ellende betwijfel ik of ze wel compatible genoeg zijn. Ik heb iig een Rozak v1.1.0 2GB nog aan de praat gekregen voor ik een baksteen fabriceerde. Als je het nog enigzins op safe wil spelen zou ik het bij de 2GB ROMs houden.LoeWn schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:51:
EDIT:
[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 28-06-2014 20:35 ]
@GENETX : Balen dat het zo slecht voor jou is afgelopen met de Onda. Hopelijk heb je meer plezier van je Samsung.
Ik heb de V1 al een tijdje in huis en had hem wel eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen om er daarna achter te komen dat er nog een Chinese stockrom 1.09 in zat. Deze week voor het eerst pas de stoute schoenen aangetrokken en de Rozak 1.1.0 Rom er op gezet (Clean Install). Dat ging gelukkig goed, maar ik ben niet zo blij met die Nova Launcher en vond die van Onda zelfs nog mooier, dus ik wil eigenlijk weer terug of wat anders. Wat is nu wijsheid? Als je al die verhalen zo leest hier, is het bijna Russische roulette als je een andere Rom wilt flashen op dat ding. Welke launcher zou ik anders eens kunnen proberen? Ik wil er graag een strakke functionele zonder allerlei toeters en bellen.
Ik heb de V1 al een tijdje in huis en had hem wel eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen om er daarna achter te komen dat er nog een Chinese stockrom 1.09 in zat. Deze week voor het eerst pas de stoute schoenen aangetrokken en de Rozak 1.1.0 Rom er op gezet (Clean Install). Dat ging gelukkig goed, maar ik ben niet zo blij met die Nova Launcher en vond die van Onda zelfs nog mooier, dus ik wil eigenlijk weer terug of wat anders. Wat is nu wijsheid? Als je al die verhalen zo leest hier, is het bijna Russische roulette als je een andere Rom wilt flashen op dat ding. Welke launcher zou ik anders eens kunnen proberen? Ik wil er graag een strakke functionele zonder allerlei toeters en bellen.
[ Voor 8% gewijzigd door damluc op 28-06-2014 22:50 ]
Twrp er op zetten. Nu je een custom rpm hebt kan dat makkelijk. Dan kun je zonder al te veel popblemen en risico testen. Weet niet of er een stock onda rom is voor twrp.... Anders zijn er volgens mij wel apple skins.
Met name de eerste keer rozak er op krijgen is een risico...
Met name de eerste keer rozak er op krijgen is een risico...
Sorry, maar wat is Twrp en waar vind ik dat? Ik zie wel deze custom rom :
http://www.ondaforum.com/...v201-rozak-20140516-twrp/ maar daar staat de volgende waarschuwing bij: If you do not have TWRP installed in your tablet, then flash this package first: scibee-twrp-v1-A44
En kan ik van Rozak 1.1.0 veilig terug naar een stockrom bijvoorbeeld 1.0.9?
http://www.ondaforum.com/...v201-rozak-20140516-twrp/ maar daar staat de volgende waarschuwing bij: If you do not have TWRP installed in your tablet, then flash this package first: scibee-twrp-v1-A44
Als ik even google, zie ik dat twrp een touch based recovery is. (zoals clockwork)damluc schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:06:
Sorry, maar wat is Twrp en waar vind ik dat? Ik zie wel deze custom rom :
Klinkt wel handig.
Dank je, ik heb inmiddels ook wat meer info gevonden:
http://www.ondaforum.com/topic/231-twrp-recovery/
Als ik het goed begrijp vervangt ie de stock recovery methode naar eentje die je zelf kunt bedienen, het is dus geen Rom maar een extra tooltje waarmee je backups kunt maken van je eigen ROM en mocht er dan iets fout gaan dan kan je een backup terug zetten. Dat had jij dus ook moeten doen!
http://www.ondaforum.com/topic/231-twrp-recovery/
Als ik het goed begrijp vervangt ie de stock recovery methode naar eentje die je zelf kunt bedienen, het is dus geen Rom maar een extra tooltje waarmee je backups kunt maken van je eigen ROM en mocht er dan iets fout gaan dan kan je een backup terug zetten. Dat had jij dus ook moeten doen!
Dat heb ik dus ook op mn samsung. Nee het idee is dat ik dat ook op mijn onda wilde. Het probleem is dat je daarvoor eigenlijk eerst wel een werkende rozak rom moet hebben. En ik wilde direct een 4gb versie, want dat soort dingen zijn lastig te fixen. Helaas ging dat dus fout. Iets met leergeld enzo
Het was even spannend maar het is me gelukt om TWRP te installeren en mijn eerste backup te maken op micro-sd.
Maar ik heb nog een vraag: Stel ik wil een stockrom terug zetten, hoe doe ik dat dan met TWRP?
Bij de FAQ staat het volgende: "If you want the stock recovery back for any reason extract "recovery.img" from the stock ROM package and install it as described above."
Dat is voor mij een beetje te cryptisch, want als ik naar een recovery.img bestand kijk in de stock rom, dan is dat maar 8 Mb groot, terwijl de volledige rom meer dan 500 Mb is.
Maar ik heb nog een vraag: Stel ik wil een stockrom terug zetten, hoe doe ik dat dan met TWRP?
Bij de FAQ staat het volgende: "If you want the stock recovery back for any reason extract "recovery.img" from the stock ROM package and install it as described above."
Dat is voor mij een beetje te cryptisch, want als ik naar een recovery.img bestand kijk in de stock rom, dan is dat maar 8 Mb groot, terwijl de volledige rom meer dan 500 Mb is.
Dat is de recovery mode, wat nu dus twrp is. De rom zelf is wat anders. Ik zou verwachten dat dat met het zip bestand moet. Dat is gebruikelijk. Maar dat moet je zelf even uitzoeken.
O ja, stom, dat gaat alleen over de stock RECOVERY, niet om de stock rom! Heb inmiddels een uitgebreide handleiding gevonden http://www.addictivetips....on-android-devices-guide/ waarin ook staat dat je een ROM gewoon vanuit een ZIP file kan installeren. TWRP is eigenlijk gewoon een variatie op CWM en je roept het op dezelfde manier op.
Ik heb hier de rozak 2.0.1 4gb v3 rom op een v4, dus dat werkt gewoon. ONDA_V975m_V3_v2.0.1_rozak_20140414 4Gb versie heb ik er op staan.LoeWn schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:51:
Ik heb de V975M vandaag binnen gekregen. verzendtijd 2 weekjes en hoefde geen invoerrechten te betalen.
EDIT:
Geen lag meer met typen in de browser e.d, en ik heb geen last van de wifi bug, maar of wifi aan blijft tijdens sleep durf ik je niet te zeggen.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Net heb ik mijn Mcdodo cover binnengekregen in het geel maar ik heb de v975M toch geannulleerd en een Pipo P4 besteld. Heeft iemand daar interesse in?
Geen idee of deze ergens staat in deze thread staat vermeld, maar had van de week flash loop.
45 seconden pwr indrukken om hem helemaal uit te zetten.
(niet zeker of tablet uit is: tablet openmaken en voelen aan cpu)
Pwr + vol.up
Na 5 seconden pwr los, en vol.up ingedrukt houden tot groene mannetje met kubus komt.
Vol.up loslaten. (kan 1-3 minuten duren)
45 seconden pwr indrukken om hem helemaal uit te zetten.
(niet zeker of tablet uit is: tablet openmaken en voelen aan cpu)
Pwr + vol.up
Na 5 seconden pwr los, en vol.up ingedrukt houden tot groene mannetje met kubus komt.
Vol.up loslaten. (kan 1-3 minuten duren)
zijn er nog updates ?
over een paar weken krijg ik deze tablet ook binnen, wat is nu een stabiele rom zonder al dat chinese spul erop
over een paar weken krijg ik deze tablet ook binnen, wat is nu een stabiele rom zonder al dat chinese spul erop
Ik gebruik de Rozak 1.0.9 4GB versie nog steeds. Echt een hele fijne ROM, sowieso vind ik deze tablet nog altijd zijn geld dubbel waard.
Jammer dat het tablet eigenlijk nu al niet meer wordt geupgrade... Het zag er zo promising uit...
Het tablet werkt prima hoor, maar updates uit ONDA zijn al wel gestopt en verdere oplossingen voor de problemen met WiFi e.d. in KK komen er niet volgens mij.
Of heb ik wat gemist?
Het tablet werkt prima hoor, maar updates uit ONDA zijn al wel gestopt en verdere oplossingen voor de problemen met WiFi e.d. in KK komen er niet volgens mij.
Of heb ik wat gemist?
Je hoort wel eens van een update die er snel aan komt, of van een custom CM rom of zo. Maar voorlopig weinig nieuws onder de zon. Met de Rozak 1.10 rom ben ik erg tevreden, tablet loopt soepel, wifi bug niet hinderlijk en accuduur afdoende.
Ik heb de 1.09 erop staan, maar af en toe heb ik echt dat ik even sta te wachten voordat hij reageert. Bijvoorbeeld in de facebook app, alsof het geheugen dan lekker aan het laden is ofzo.marcelmg2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:05:
Je hoort wel eens van een update die er snel aan komt, of van een custom CM rom of zo. Maar voorlopig weinig nieuws onder de zon. Met de Rozak 1.10 rom ben ik erg tevreden, tablet loopt soepel, wifi bug niet hinderlijk en accuduur afdoende.
Verder redelijk soepeltjes inderdaad, hebben jullie wel dezelfde ervaring?
heeft iemand misschien een linkje voor de v1.10 rozak v3?
want de website werkt helaas niet meer
want de website werkt helaas niet meer
Ik ben opzoek naar een nieuwe tablet aangezien mijn asus overleden is raden jullie mij deze aan?