Ja moeten we gaan bedreigen als we het proberen?
Zo, mn Onda is binnen. v1.0.8_v3. Zo uit de doos valt ie niet tegen. Wetende dat er nieuwere roms en andere verbeteringen zijn. Komt dus helemal goed. Wel al direct wat rare dingen: met de bijgeleverde USB kabel geen verbinding met mn PC. Met een andere met wat langere stekker wel. Nu nog kijken of ze elkaar willen leren kennen, want dat gaat ook al niet in 1x erg lekker. Volgens mij moet ik snel rooten, nieuwe rom erop en van die Chinese zooi af. En hoe kom ik aan de Google Playstore..........het wordt een lange avond/nacht denk ik.
Maar hij is mooi.........
Maar hij is mooi.........
Nee, heb de Playstore nog niet gevonden. En de bijgeleverde USB kabel doet het niet, evenals veel andere USB kabels die ik heb. Gelukkig wel de USB kabel van mijn iNew V3. Die gaat dus in de kluis...
Ik denk dat ik maar direct ga upgraden, even kijken welke (custom?) rom nou het lekkerste is.
Die van Rozak toch?
Edit: Play store gevonden!
Ik denk dat ik maar direct ga upgraden, even kijken welke (custom?) rom nou het lekkerste is.
Die van Rozak toch?
Edit: Play store gevonden!
[ Voor 5% gewijzigd door marcelmg2 op 11-04-2014 16:54 ]
Rozak 1.10 V3
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zo, Rozak 1.10V3 staat er op. Inderdaad lekker vlot en schoon. Updaten ging goed, zo vanaf een kaartje is wel OK, flashen met USB etc heeft soms ook zn eigen uitdagingen. Density op 264 gezet, ziet er dan direct een stuk scherper uit. Mooi ding!
Nu nog kijken hoe ik de statusbar boven weg krijg, op mn Pip M9pro kom dat door in de build.prop de tabletUI aan/uit te zetten. Iemand enig idee?
Nu nog kijken hoe ik de statusbar boven weg krijg, op mn Pip M9pro kom dat door in de build.prop de tabletUI aan/uit te zetten. Iemand enig idee?
[ Voor 23% gewijzigd door marcelmg2 op 11-04-2014 19:32 ]
Allereerst: welcome to the club!marcelmg2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:31:
Zo, Rozak 1.10V3 staat er op. Inderdaad lekker vlot en schoon. Updaten ging goed, zo vanaf een kaartje is wel OK, flashen met USB etc heeft soms ook zn eigen uitdagingen. Density op 264 gezet, ziet er dan direct een stuk scherper uit. Mooi ding!
Momenteel staat diezelfde vraag ook op www.v975m.com. Sowieso een hele fijne site/forum voor V975M gebruikers! Zodra ik daar of hier een antwoord op lees, wil ik dat namelijk ook aan gaan passen. Ik vermoed dat het met Xposed kan, maar daar heb ik zelf helaas geen ervaring mee dus kan (en durf) het niet voor je te testen
Ik ken v975m.com, was er geloof ik de 3e geregistreerde user, had mn Onda eerst ergens anders besteld en na 5 weken wachten toch maar rechtstreeks in China besteld . Nu dus wat meer daar rondhangen. Goed actief forum.
Met Xposed en Phab7 kun je de UI on the fly aanpassen.msnguy schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:36:
[...]
Allereerst: welcome to the club!
Momenteel staat diezelfde vraag ook op www.v975m.com. Sowieso een hele fijne site/forum voor V975M gebruikers! Zodra ik daar of hier een antwoord op lees, wil ik dat namelijk ook aan gaan passen. Ik vermoed dat het met Xposed kan, maar daar heb ik zelf helaas geen ervaring mee dus kan (en durf) het niet voor je te testen
Het werkt zonder probleem op onze V975m.
Veel plezier ermee!
Als ik tablet, phone of phablet kies, gebeurt er niks. Xposed is geïnstalleerd en heeft natuurlijk Superuser acces. Na het rebooten krijg ik ook gewoon dezelfde schermpjes bovenin, dus niet de tablet interface die ik graag wil.BastienVH schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:13:
[...]
Met Xposed en Phab7 kun je de UI on the fly aanpassen.
Het werkt zonder probleem op onze V975m.
Veel plezier ermee!
Hm, hier gebeurt ook niks. Heb 1.10v3 van Rozak er op.
ik kom er niet uit, sd card maker wil niet.
Als ik het bestand selecteer gebeurd er niks.. wat moet ik doen dan?
als ik dan op de vraagtekens klik krijg ik wel een melding, maar dan is er niks gebeurd....
als ik dan op de vraagtekens klik krijg ik wel een melding, maar dan is er niks gebeurd....
Kijk even bij keesie 50 volg die stappen dan moet het lukkenAggressor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:27:
Zelf heb ik om de drie seconden de power knop ingedrukt en toen kwam er beweging in
Dat had ik eerst ook. Je kan dit oplossen door bij de toepassing SD card maker de eigenschappen aan te passen. bij eigenschappen/ tabblad compabiliteit dien je" dit programma uitvoeren in compabiliteitsmodus voor Windows XP (service pack 3 )" aan te vinken.Aggressor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:27:
Succes ermee!
De TabletUI werkte voor mij perfect op Android 4.3, maar is blijkbaar niet beschikbaar in 4.4.msnguy schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:44:
[...]
Als ik tablet, phone of phablet kies, gebeurt er niks. Xposed is geïnstalleerd en heeft natuurlijk Superuser acces. Na het rebooten krijg ik ook gewoon dezelfde schermpjes bovenin, dus niet de tablet interface die ik graag wil.
Ik denk dat ik toen op de 1.0.9 ROM van Onda zelf werkte.
Welke versie heb jij nu op de tablet staan?
Normaal gezien kies je in Phab7 welke layout je wil, druk je halverwege het scherm op de knop "change" en wordt de UI meteen aangepast. Je krijgt dan ook een pop-up te zien met de vraag of je de nieuwe laout wil behouden of niet.
Bij mij je de optie tablet in Phab7 ook niet kiezenBastienVH schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:08:
[...]
De TabletUI werkte voor mij perfect op Android 4.3, maar is blijkbaar niet beschikbaar in 4.4.
Normaal gezien kies je in Phab7 welke layout je wil, druk je halverwege het scherm op de knop "change" en wordt de UI meteen aangepast. Je krijgt dan ook een pop-up te zien met de vraag of je de nieuwe laout wil behouden of niet.
Phablet optie wel Kitkat bèta 2
Ik gebruik de 1.0.9 Rozak versie. Dus gewoon Android 4.3.BastienVH schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:08:
[...]
De TabletUI werkte voor mij perfect op Android 4.3, maar is blijkbaar niet beschikbaar in 4.4.
http://www.ondaforum.com nieuw adres
Ik zie het:
Fatal error: Call to a member function primary_navigation() on a non-object in /home/ondaforu/public_html/admin/applications_addon/ips/ccs/sources/hooks.php on line 93
Uiteindelijk heb ik het werkend gekregen: na het installeren van de module moet je een vinkje voor Phab7 zetten en rebooten. Vervolgens stel je tablet in, en krijg je deze interface:neelle schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:49:
[...]
Bij mij je de optie tablet in Phab7 ook niet kiezen
Phablet optie wel Kitkat bèta 2

So much better!
Ok, mooi, ga ik vanavond thuis testen. Maar waar zijn de volumeknoppen nu? Nu niet meer via het scherm te bedienen?
Je hebt toch hardware knoppen.. die zijn niet te missen hoor!marcelmg2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:07:
Ok, mooi, ga ik vanavond thuis testen. Maar waar zijn de volumeknoppen nu? Nu niet meer via het scherm te bedienen?
Die had ik er al van te voren uitgesloopt. Ik vond ze persoonlijk nutteloos door de hardwareknoppenmarcelmg2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:07:
Ik krijg het niet voor elkaar. TabletUI is grayed out bij mij... Heb jij Phablet gekozen? Want daar zie ik geen verschil mee...msnguy schreef op maandag 14 april 2014 @ 02:52:
[...]
Uiteindelijk heb ik het werkend gekregen: na het installeren van de module moet je een vinkje voor Phab7 zetten en rebooten. Vervolgens stel je tablet in, en krijg je deze interface:
[afbeelding]
So much better!
Gebruik je Android 4.3 of 4.4? Tablet UI is enkel voor Android 4.3 (Rom 1.x.x). Phablet is de UI die Onda stock gebruikt, dus dan zie je duidelijk geen verschilMoiZie schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:13:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar. TabletUI is grayed out bij mij... Heb jij Phablet gekozen? Want daar zie ik geen verschil mee...
Oeps..........heb nog een andere tablet zonder hardware volume knoppen. Maar deze Onda natuurlijk wel!msnguy schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:54:
[...]
Die had ik er al van te voren uitgesloopt. Ik vond ze persoonlijk nutteloos door de hardwareknoppen. Screenshotknop kwam er trouwens wel ineens bij na het switchen naar de tablet interface!
Ik snap de opmerking 'Vinkje zetten voor Phab7' niet. Ik kan nergens een vinkje zetten. Bedoel je dat de app superuser rechten moet hebben? Mijn tablet vraagt niks als ik Phab7 installeer/start en ik kan elke optie kiezen, maar er gebeurt niks. Ik krijg wel het 'Keep these settings' menu, maar kan keepen wat ik wil, ik heb geen andere UI.msnguy schreef op maandag 14 april 2014 @ 02:52:
[...]
Uiteindelijk heb ik het werkend gekregen: na het installeren van de module moet je een vinkje voor Phab7 zetten en rebooten. Vervolgens stel je tablet in, en krijg je deze interface:
[afbeelding]
So much better!
Ik heb de vinkjes rood omcirkeld welke ik bedoel. Zodra je in het vakje waar nog geen vinkje staat, een vinkje zet, vraagt je Onda om een reboot. Reboot je en zet je de Tablet interface aan, dan heb je on the go de interface die je ook op de screenshot ziet. Nogmaals: Android 4.3 only!

Ah, nu snap ik het. Gelukt. Nu alleen onderin nog de balk! Bedankt.
Al meer dan een week geen update van Onda mogen ontvangen, hopelijk zijn ze er mee bezig wacht af is hij nog lang niet.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Is dit de source code waarmee we iets kunnen?
http://www.ondaforum.com/...c/182-Answer-from-Amlogic
Answer from Amlogic
Answer from Amlogic
Volgens mij is de reactie van Amlogic juist dat zij niet aan individuele softwareontwikkelaars de sourcecode verstrekken. Alleen maar aan de OEM's, dus de grotere partijen.C00P schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:21:
Is dit de source code waarmee we iets kunnen?
Answer from Amlogic
Dus nee, hiermee kunnen we niets.

Verder lezen tot op de 2de pagina, daar geven ze wel iets vrij.Bar_en_boos schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:45:
[...]
Volgens mij is de reactie van Amlogic juist dat zij niet aan individuele softwareontwikkelaars de sourcecode verstrekken. Alleen maar aan de OEM's, dus de grotere partijen.
Dus nee, hiermee kunnen we niets.
ik heb een v1 welke (rozak) kan ik er het beste opzetten de 1.1 of 2.01 ?
geeft de 2.01 meer problemen ?
geeft de 2.01 meer problemen ?
Hoeveel werk is het om deze tablet te rooten/ rommen voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft?
Het lijkt me een mooie tablet, maar ik wil er niet teveel werk aan hebben om hem geschikt te maken voor mijn vrouw.
Het lijkt me een mooie tablet, maar ik wil er niet teveel werk aan hebben om hem geschikt te maken voor mijn vrouw.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zeer eenvoudig.Jorgen schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:07:
Hoeveel werk is het om deze tablet te rooten/ rommen voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft?
Als je bestanden op een sd kaartje kan zetten en twee knoppen tegelijk in kan drukken moet het wel lukken denk.
Dat is zeer prettig; dat lukt me wel.
Moet-ie niet ook geroot worden, voordat zo'n rom werkt? Ik dacht dat dit met smartphones altijd het geval was.
Moet-ie niet ook geroot worden, voordat zo'n rom werkt? Ik dacht dat dit met smartphones altijd het geval was.
mmm.. op een v3 ook wifi problemen met 1.10 hier.
Dat word toch maar v1.09 proberen dan
Dat word toch maar v1.09 proberen dan
Verwijderd
Ik ga deze bestellen:
Onda V975i.......
Specs: cpu:Intel Z3735 Quad Core 64 bit 1.83GHz; gpu: Gen7,support DirectX 11.
Zodra hij binnen is laat ik meer weten.
Onda V975i.......
Interessant! Ik ben benieuwd of ie anders/beter werkt.Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:04:
Ik ga deze bestellen:
Onda V975i.......
Wellicht kan iemand de 'm' uit de TT halen?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Nee, dat is niet nodig. Bij smartphones alleen bij een locked bootloader oid dacht ik.Jorgen schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:23:
Dat is zeer prettig; dat lukt me wel.
Maar ook het rooten gaat via wat bestanden op een sd-kaartje...
[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-04-2014 15:15 ]
Welke is beter? v975m of v975i? Intel Bay trail en/of anlogic m802 zeggen mij niet zoveel.
Geen updates meer van onda? Ik hoopte nog op een kitkat final versie voor de v3 eigenlijk
Tja ach.. voor mij is het voor deze prijs wel prima. Bijna alles draait en voor mij is het vloeiend en snel zat. Het scherm blijft gewoon super. En ik denk niet dat een image veel aan de batterijduur zal verbeteren. Eigenlijk het enige echte minpunt voor mij.
Is het ook, ik heb voor de rest ook niet veel zin om veel te tweaken eraan, daarom een final versie erop en klaarHyp Hyper schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:34:
Tja ach.. voor mij is het voor deze prijs wel prima. Bijna alles draait en voor mij is het vloeiend en snel zat. Het scherm blijft gewoon super. En ik denk niet dat een image veel aan de batterijduur zal verbeteren. Eigenlijk het enige echte minpunt voor mij.
welke versie heb je erop staan ?Hyp Hyper schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:34:
Nog altijd de kitkat beta 2. Die doet het eigenlijk goed voor me. Misschien dat ik nog wel eens naar zo'n Rozak rom kijk, maar vooralsnog heb ik daar geen haast mee.
Recovery werkt gedeeltelijk, check onda forum !
Geweldig nieuws, binnenkort cm ROM voor onze tablet?
Gaan de mannen van CM direct aan het werk dan? Of kan je een standaard CM flashen ofzo?C00P schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:28:
Er is nog heel wat werk te doen hoor...Ewivis schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:22:
[...]
Gaan de mannen van CM direct aan het werk dan? Of kan je een standaard CM flashen ofzo?
Dit is prachtig nieuws!C00P schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:28:
Na het hele gedoe met bricked devices is dit mooi om te lezen
Mwah... Zo enthousiast ben ik nog niet. Het is geen echte flash geweest. Verder werken alleen de knoppen maar kan je nog niks. Wel mooie start in ieder geval.
Tja kleine stapjes.. aangezien er nou niet bepaalt een download modus in zit waar je op terug kan gaan..MoiZie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:53:
Mwah... Zo enthousiast ben ik nog niet. Het is geen echte flash geweest. Verder werken alleen de knoppen maar kan je nog niks. Wel mooie start in ieder geval.
Ik heb besteld bij banggood en ik hoorde maar niets. Zie hier onder wat de live chat opleverde.
Zwaar teleurgesteld, grote chinese webshops doen dit vaker om net wat meer geld in de pocket te steken en niet voor "dure' shipping te gaan.
jasper: Yes for id 195xxx i paid for expedited shipping
Willow: a mometn
jasper: oke
Willow: Thank you for waiting. I'll be with you in just a moment.
jasper: oke thanks
Willow:
Willow: 195xxx was shipped by air mail register .
jasper: so and now?
jasper: really not nice it was shipped by air mail register
jasper: how are you going to solve this? it is a present and i paid for expedited shipping
Willow: do not worry
Zwaar teleurgesteld, grote chinese webshops doen dit vaker om net wat meer geld in de pocket te steken en niet voor "dure' shipping te gaan.
jasper: Yes for id 195xxx i paid for expedited shipping
Willow: a mometn
jasper: oke
Willow: Thank you for waiting. I'll be with you in just a moment.
jasper: oke thanks
Willow:
Willow: 195xxx was shipped by air mail register .
jasper: so and now?
jasper: really not nice it was shipped by air mail register
jasper: how are you going to solve this? it is a present and i paid for expedited shipping
Willow: do not worry
Binnenkort recovery?
http://www.ondaforum.com/index.php?/topic/231-TWRP-recovery
http://www.ondaforum.com/index.php?/topic/231-TWRP-recovery
Iemand anders nog besteld bij banggood? De problemen stapelen zich op, word helemaal gek van hun service.
Recovery is getest en het werkt! Zie onda forum!
wat kan je precies met zo'n recovery?? overigens ligt het ondaforum bij mij weer plat
Ik ben bang dat het geen custom etc word. T is al even stil hier
Der wordt blijkbaar goed vooruit gegaan in het onda forum. Recovery en zelfs een rom als ik het goed zag.
Die recovery is een goede zaakevil kim schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:08:
Der wordt blijkbaar goed vooruit gegaan in het onda forum. Recovery en zelfs een rom als ik het goed zag.
Nu maar hopen op een goede rom
Al is Kitkat bèta 2 ook goed te doen
Ik heb veel last van de wifi bug, wifi valt weg na een paar minuten en dan moet ik rebooten.
Nog iemand met dit probleem en is er een oplossing voor?
Nog iemand met dit probleem en is er een oplossing voor?
Is volgens mij geen oplossing voor. Mijn v3 op rozak 1.0.9 heeft er geen last van iig
Ik heb eigenlijk nooit een issue met wifi gehad. Ik draai al een tijd de kitkat beta2. Wellicht een hardware-issue bij jou?
Nee, de 2.0.1 heeft een wifi probleem. Ik gebruik advanced wifi lock zodat de wifi niet uit valt.
Ik merk juist dat al ik zorg dat de wifi automatisch uitgaat als het scherm uitgaat het tablet veel langer meegaat, dus dat lijkt me geen optie voor mij. Die 1.09 is prima en volgens mij gaat het echt niet veel beter met kitkat erop zolang die drivers niet op orde zijn bij onda voor de UI.evil kim schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:43:
Nee, de 2.0.1 heeft een wifi probleem. Ik gebruik advanced wifi lock zodat de wifi niet uit valt.
Ik weet dat deze vraag niet geheel op prijs wordt gesteld, maar vanwege een tijdelijke aandoening aan de ogen kost het mj enorm veel moeite om op normale wijze te browsen/zoeken naar het antwoord. Wat zijn de beste websops om deze Onda (2gb/32gb versie) te bestellen? Ik heb Retailhaven reeds bekeken. Ik let hierbij voornamelijk op prijs en betrouwbaarheid van de webshop,
Bij voorbaat dank!
PS. Dank voor de OP, de exotische tablet thread kon ik niet aan beginnen
Bij voorbaat dank!
PS. Dank voor de OP, de exotische tablet thread kon ik niet aan beginnen
Alsjeblieft GEEN retailheaven, als je hem in nl wilt kopen raad ik je bitspeed.nl aan
ff een vraagje als jullie bij instellingen kijken "opslagruimte" hoeveel hb hebben jullie dan?
Bitspeed verkoopt (binnenkort) nog maar 1 merk (PiPO), ongeacht wat er nog op de site staat.
Ik heb daar namelijk al naar deze Onda geïnformeerd. De V975M zit sowieso niet in hun assortiment en ze willen zich straks uitsluitend op PiPO toeleggen.
Ik heb daar namelijk al naar deze Onda geïnformeerd. De V975M zit sowieso niet in hun assortiment en ze willen zich straks uitsluitend op PiPO toeleggen.
Of gewoon onda-tablet.com daar heb ik m vandaan, goedkoopste verzendoptie, heb geen extra kosten voor belasting oid hoeven betalen
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.Driftkikkertje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:24:
Of gewoon onda-tablet.com daar heb ik m vandaan, goedkoopste verzendoptie, heb geen extra kosten voor belasting oid hoeven betalen
Misschien V&A en marktplaats in de gaten houden. Er zijn vast vroeg of laat mensen die 'm zat zijn of weer iets nieuws willen.
Ik heb hem van Geekbuying, geen tax hoeven te betalen enzo. Binnen 2 weken binnen.
was dat met dhl of registered airmail?
Met DHL, gisteren nog lekker zitten spelen met het tablet. Voor die 170 euro is dit echt een prachtding!macgiver909 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:49:
was dat met dhl of registered airmail?
Ja, een ander merk gaat iets vloeiender in de UI, maar verder is dit ding perfect!
[ Voor 36% gewijzigd door Ewivis op 07-05-2014 12:16 ]
oke, blijft natuurlijk altijd een gok. maar we gaan het toch maar doen! (heb 2 jaar geleden wel moeten dokken en is toch ff een domper)
Incalculeren en anders niet doen.macgiver909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:55:
oke, blijft natuurlijk altijd een gok. maar we gaan het toch maar doen! (heb 2 jaar geleden wel moeten dokken en is toch ff een domper)
Over de Onda v975m : voor een 1/3e van de prijs van de grote jongens, krijg je 80/90% van de smoothness.
En dat terwijl voor de Onda de firmware nog in een vroeg stadium verkeert. Gaat dus nog beter worden.
Op mijn Onda zit een door de fabriek/leverancier keurig opgeplakte screenprotector. Nu zit/zat deze vol met kleine krasjes en is ie gewoon wat dof.(En ja, ik heb de beschermfolie van de screenprotector er wel afgehaald) En vingerafdrukgevoelig. Nu weet ik van mijn smartphones dat ze minder vingerafdrukgevoelig en gladder zijn zonder die protector.
Maar hoe gevoelig is het scherm van de Onda zonder die protector? Wie heeft zn screenprotector er al af en kan wat roepen over vingerafdrukken en krassen?
En dat terwijl voor de Onda de firmware nog in een vroeg stadium verkeert. Gaat dus nog beter worden.
Op mijn Onda zit een door de fabriek/leverancier keurig opgeplakte screenprotector. Nu zit/zat deze vol met kleine krasjes en is ie gewoon wat dof.(En ja, ik heb de beschermfolie van de screenprotector er wel afgehaald) En vingerafdrukgevoelig. Nu weet ik van mijn smartphones dat ze minder vingerafdrukgevoelig en gladder zijn zonder die protector.
Maar hoe gevoelig is het scherm van de Onda zonder die protector? Wie heeft zn screenprotector er al af en kan wat roepen over vingerafdrukken en krassen?
De mijne heeft veel heel fijne krasjes. Je ziet ze alleen maar in strijklicht als de tablet uitstaat, dus niet bepaald hinderlijk. Vingerafdrukken vind ik niet extreem, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk.
En is dat dan met een screenprotector of zonder?Hyp Hyper schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:23:
De mijne heeft veel heel fijne krasjes. Je ziet ze alleen maar in strijklicht als de tablet uitstaat, dus niet bepaald hinderlijk. Vingerafdrukken vind ik niet extreem, maar dat is weer persoonlijk natuurlijk.
Die van mij zit er zo goed opgeplakt dat je m bijna niet ziet.
Volgens mij zonder, want meen hem er af te hebben gepeuterd.marcelmg2 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:28:
[...]
En is dat dan met een screenprotector of zonder?
Die van mij zit er zo goed opgeplakt dat je m bijna niet ziet.
Zal nog 's goed kijken.
Bij mij zat er namelijk een protector OP de protector OP het scherm.
Oh ik zie het nu pas.Ik heb ook een screenprotector eroverheen... ik vond al dat ie zo snel kraste 
Chill, ik haal hem er wel af als het teveel krassen worden...
Chill, ik haal hem er wel af als het teveel krassen worden...
Ik heb dus ook allemaal cirkelvormige krasjes op mij v975..
Heb wat aan de zijkanten lopen prutsen maar heb het idee dat er geen protector op zit.
Ik heb besteld bij onda-tablet.com en er zat een protector op met letters.
Of zit de tweede protector er zo strak op dat ik m niet zie...?
Heb wat aan de zijkanten lopen prutsen maar heb het idee dat er geen protector op zit.
Ik heb besteld bij onda-tablet.com en er zat een protector op met letters.
Of zit de tweede protector er zo strak op dat ik m niet zie...?
Ik dénk dat ie er nog op zit. Ik zie langs de randen een klein richeltje. Maar ik weet het niet zeker, dus durf er niet aan te peuteren.marcelmg2 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:19:
Bij mij zat er namelijk een protector OP de protector OP het scherm.
Whaha, ja ik kom er dus nu ook achter dat op men onda zo'n screen protector al op zit.. en ik maar druk maken dat die zo snel krast XD.Hyp Hyper schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:06:
[...]
Ik dénk dat ie er nog op zit. Ik zie langs de randen een klein richeltje. Maar ik weet het niet zeker, dus durf er niet aan te peuteren.
dus.. nu zit ik met een tablet met 2 lagen screenprotectors xDD
Op die van mij ook een protector..... gelukkig maar!
Gebruik de Onda inmiddels al een paar dagen, gekocht voor 150 inclusief verzending. Het scherm is werkelijk fantastisch. Accuduur ben ik ondanks alle verhalen hier aardig te spreken over, ben niet veel anders gewend met mijn Xperia Z dus de verwachtingen waren ook wat lager.
Zag hier eerder in het topic de tip om GPU rendering aan te zetten, dat heeft bij mij geholpen om de meeste lags eruit te halen. Verder DPI op 264 zetten
Ik draai nu Rozak 1.1.0 op mijn v3 en ben over het algemeen heel erg tevreden. Paar dingen die me opvielen:
- Ontwaken/ontgrendelen is een drama. Ik heb het hier nog niet gelezen: zijn er meer die daar problemen mee hebben? Soms geen reactie na een eerste keer op de power knop, anders heel laat. Ook komt de tablet behoorlijk hakkelend over in de eerste seconden na wakelock, erger dan je mag verwachten van deze specs.
- Browsen in Chrome is extreem traag op sommige momenten. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Nog geen andere browsers geprobeerd.
- Toetsenbord loopt soms nogal achter de feiten aan, ook dit heb ik hier nog niet eerder gelezen. Gebeurt met name bij browsen.
- Sommige animaties lopen wat stotterend, maar het duurt vooral heel erg lang voor ze instarten (bijvoorbeeld klikken op iets in de notification balk, bijvoorbeeld op instellingen).
De rest van de (meeste) kleine problemen die ik had qua performance werden opgelost door de GPU Render te forceren.
Heeft iemand overigens dit al geprobeerd? http://www.ondaforum.com/...eakdrypt-script-via-twrp/
Zie ook de post daarna: http://www.ondaforum.com/...t-script-via-twrp/?p=2686.
In dat topic zijn de reacties positief en lijkt de tablet beter in multitasken te zijn en loopt hij vloeiender.
Zag hier eerder in het topic de tip om GPU rendering aan te zetten, dat heeft bij mij geholpen om de meeste lags eruit te halen. Verder DPI op 264 zetten
- Ontwaken/ontgrendelen is een drama. Ik heb het hier nog niet gelezen: zijn er meer die daar problemen mee hebben? Soms geen reactie na een eerste keer op de power knop, anders heel laat. Ook komt de tablet behoorlijk hakkelend over in de eerste seconden na wakelock, erger dan je mag verwachten van deze specs.
- Browsen in Chrome is extreem traag op sommige momenten. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Nog geen andere browsers geprobeerd.
- Toetsenbord loopt soms nogal achter de feiten aan, ook dit heb ik hier nog niet eerder gelezen. Gebeurt met name bij browsen.
- Sommige animaties lopen wat stotterend, maar het duurt vooral heel erg lang voor ze instarten (bijvoorbeeld klikken op iets in de notification balk, bijvoorbeeld op instellingen).
De rest van de (meeste) kleine problemen die ik had qua performance werden opgelost door de GPU Render te forceren.
Heeft iemand overigens dit al geprobeerd? http://www.ondaforum.com/...eakdrypt-script-via-twrp/
Zie ook de post daarna: http://www.ondaforum.com/...t-script-via-twrp/?p=2686.
In dat topic zijn de reacties positief en lijkt de tablet beter in multitasken te zijn en loopt hij vloeiender.
[ Voor 0% gewijzigd door pprs op 13-05-2014 14:17 . Reden: Termen doorelkaar gehaald ]
Fijn dat je blij bent met je tablet.pprs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:54:
De problemen met Chrome zijn echter wel bekend in dit topic. Tijdens het gebruik van Chrome loopt het toetsenbord inderdaad ook achter.
Dit probleem heb ik niet bij de stock browser of Next Browser.
Mijn suggestie zou zijn Chrome links te laten liggen en een andere browser te gebruiken.
Dan loopt hij als een zonnetje!
Zonder off-topic te gaan dan wel betweterig te willen overkomen maar dat heeft niets met wakelocks te makenpprs schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:54:
- Wakelock is een drama. Ik heb het hier nog niet gelezen: zijn er meer die daar problemen mee hebben? Soms geen reactie na een eerste keer op de power knop, anders heel laat. Ook komt de tablet behoorlijk hakkelend over in de eerste seconden na wakelock, erger dan je mag verwachten van deze specs.
Een wakelock is iets dat de processor wakker houdt/niet in deepsleep laat gaan en voor battery drain e.d. zorgt.
Nickname does not reflect reality
Goed punt dat klopt inderdaad niet. Ik bedoel natuurlijk het ontwaken en unlocken.Brad Pitt schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:33:
[...]
Zonder off-topic te gaan dan wel betweterig te willen overkomen maar dat heeft niets met wakelocks te maken![]()
Een wakelock is iets dat de processor wakker houdt/niet in deepsleep laat gaan en voor battery drain e.d. zorgt.
Officiële Onda V975M v3 gelanceerd http://pan.baidu.com/s/1i3l3RMl
V3 werkt ook gewoon voor de v1?
De v3 heeft bluetooth en de v1 niet ik zou even wachten komt vanzelfC00P schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:44:
V3 werkt ook gewoon voor de v1?
Het is trouwens geen bèta maar de officiële denk ik
Voor de v1 is er ook een officiële kitkat uit: http://pan.baidu.com/s/1dAHl0
Changelog:
Description:
1 Android 4.4.2 upgrade to version
2. Onda upgrading desktop systems
3. optimize CPU performance
4. optimize system memory
5. optimize power consumption
6. optimize the touch response is faster, smoother operation
7. optimize multi-tasking
8 new Google Cloud Print feature
to remind:
1.Android 4.4 system will no longer support web Flash.
Note:
1, the firmware package with Brush tutorial;
2, Brush risks, please read the Brush tutorial carefully before Brush;
3, the firmware is only for V975m quad-core one version of the model;
4, check V975m quad-core model version No, look at the back of the fuselage SN code 9,10 bit
Heb hem nog niet geïnstalleerd.
Wie gaat ervoor?
Changelog:
Description:
1 Android 4.4.2 upgrade to version
2. Onda upgrading desktop systems
3. optimize CPU performance
4. optimize system memory
5. optimize power consumption
6. optimize the touch response is faster, smoother operation
7. optimize multi-tasking
8 new Google Cloud Print feature
to remind:
1.Android 4.4 system will no longer support web Flash.
Note:
1, the firmware package with Brush tutorial;
2, Brush risks, please read the Brush tutorial carefully before Brush;
3, the firmware is only for V975m quad-core one version of the model;
4, check V975m quad-core model version No, look at the back of the fuselage SN code 9,10 bit
Heb hem nog niet geïnstalleerd.
Wie gaat ervoor?
Ik wil het wel proberen, maar heb geen tijd momenteel 
edit: overigens heb ik nu 1.0.9 goed draaien. Waar de wifi bug in v3 nog niet inzit. Ik zit niet te wachten op die problemen eigenlijk.. Dus hoor graag of dat is opgelost, dan wil ik het wel proberen
edit: overigens heb ik nu 1.0.9 goed draaien. Waar de wifi bug in v3 nog niet inzit. Ik zit niet te wachten op die problemen eigenlijk.. Dus hoor graag of dat is opgelost, dan wil ik het wel proberen
[ Voor 64% gewijzigd door Ewivis op 16-05-2014 09:36 ]
Ben hem nu aan het downloaden. Dan ga ik zsm een custom zip maken met allerlei chinese zut eruit e.d. en hem vanavond testen bij mezelf (met TWRP recovery).
V975m Core4_v2.0.1_v3.rar 524.8 MB
https://mega.co.nz/#!bMsE...wEFFBrlB1Yzwwf4PB0kpztj7s
Dit is de officiële v3 zonder modificaties, op een wat snellere host dan baidu. V1 komt er ook aan.
V975m Core4_v2.0.1_v1.rar 523.6 MB
https://mega.co.nz/#!jE0F...uvxke8kBhkp1fGr_vlJ-qt-eI
V1 dus.
V975m Core4_v2.0.1_v3.rar 524.8 MB
https://mega.co.nz/#!bMsE...wEFFBrlB1Yzwwf4PB0kpztj7s
Dit is de officiële v3 zonder modificaties, op een wat snellere host dan baidu. V1 komt er ook aan.
V975m Core4_v2.0.1_v1.rar 523.6 MB
https://mega.co.nz/#!jE0F...uvxke8kBhkp1fGr_vlJ-qt-eI
V1 dus.
[ Voor 14% gewijzigd door MoiZie op 16-05-2014 10:23 ]
Als je TWRP hebt, maakt het voor deze rom niet uit of je 2 of 4 GB data hebt. Hij overschrijft je bootloader niet. Alle Chinese apps zijn eruit, root en GAPPS erbij.
Enjoy
v975m.v1-mz-cleanrom-kitkat-1.zip 320.7 MB
https://mega.co.nz/#!qd8A...JIe63-ti2r6ZC0lWV2zk_504U
Edit; sorry voor de dubbelpost
Enjoy
v975m.v1-mz-cleanrom-kitkat-1.zip 320.7 MB
https://mega.co.nz/#!qd8A...JIe63-ti2r6ZC0lWV2zk_504U
Edit; sorry voor de dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 16-05-2014 12:54 ]