Yep, naar fabrieksinstellingen heb ik al twee keer gedaan...helaas hielp dit niets.Moi_in_actie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:21:
[...]
De meest generieke vraag hier: heb je hem al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zulke grove fouten komen ofwel door een hardware defect (dan is het een gevalletje garantie) of er is iets niet goed gegaan met de software.
[...]
Slechts 2 minuten in 1080p kunnen filmen is inderdaad heel gek. Dat je eventueel slechts een paar minuten in 4K kunt filmen is bekend, alhoewel mijn exemplaar het tot zo'n 10 minuten vol houdt bij 4K recording. Dit komt (deels) door de hardware en dan met name de Snapdragon 801 chip. Voor recording in 4K is de H.264 codec niet optimaal; files worden heel snel extreem groot en het kost heel veel power van de SoC en het geheugen. Het zou een stuk beter zijn om de (veel efficiëntere) H.265 codec te gebruiken, maar deze wordt niet ondersteunt door de Snapdragon 800/801. Daarvoor is het wachten op highend devices met een Snapdragon 805 SoC.
Of dit de enige reden is van de oververhitting? Ik denk het niet, maar wel een grote boosdoener. Het is niet voor niets dat merken als Samsung de 4K recording op hun devices softwarematig limiteren tot 5 minuten.
Gisteren probeerde ik google maps navigatie, Zodra er uitleg/spraak kwam...BAM! Vastlopen en reboot....

Een premium smartphone met premium ellende...