Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Moi_in_actie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:21:
[...]

De meest generieke vraag hier: heb je hem al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Zulke grove fouten komen ofwel door een hardware defect (dan is het een gevalletje garantie) of er is iets niet goed gegaan met de software.

[...]

Slechts 2 minuten in 1080p kunnen filmen is inderdaad heel gek. Dat je eventueel slechts een paar minuten in 4K kunt filmen is bekend, alhoewel mijn exemplaar het tot zo'n 10 minuten vol houdt bij 4K recording. Dit komt (deels) door de hardware en dan met name de Snapdragon 801 chip. Voor recording in 4K is de H.264 codec niet optimaal; files worden heel snel extreem groot en het kost heel veel power van de SoC en het geheugen. Het zou een stuk beter zijn om de (veel efficiëntere) H.265 codec te gebruiken, maar deze wordt niet ondersteunt door de Snapdragon 800/801. Daarvoor is het wachten op highend devices met een Snapdragon 805 SoC.

Of dit de enige reden is van de oververhitting? Ik denk het niet, maar wel een grote boosdoener. Het is niet voor niets dat merken als Samsung de 4K recording op hun devices softwarematig limiteren tot 5 minuten.
Yep, naar fabrieksinstellingen heb ik al twee keer gedaan...helaas hielp dit niets.

Gisteren probeerde ik google maps navigatie, Zodra er uitleg/spraak kwam...BAM! Vastlopen en reboot.... |:(

Een premium smartphone met premium ellende... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

TheGreatCornholio schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:03:
[...]

Yep, naar fabrieksinstellingen heb ik al twee keer gedaan...helaas hielp dit niets.

Gisteren probeerde ik google maps navigatie, Zodra er uitleg/spraak kwam...BAM! Vastlopen en reboot.... |:(

Een premium smartphone met premium ellende... :'(
Heel makkelijk gevalletje garantie dan toch. Je kan het probleem reproduceren na een reset. Laat je het hun oplossen of je krijgt een andere die wel werkt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Is het vreemd dat de touchscreen bedient kan worden met de bedrading van de bijgeleverde oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
ikbenerniet schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:26:
Is het vreemd dat de touchscreen bedient kan worden met de bedrading van de bijgeleverde oordopjes?
Nee totaal niet. Volgens mij kan dat op iedere smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo... hopelijk kan iemand me helpen.

Sinds vandaag in het bezit van de Sony Xperia Z2.
Alleen nu dus een probleem:
Elke keer als ik mijn telefoon aan de oplader leg, krijg ik een filmpje van Sony te zien. "Best smartphone in te world-tekst en daarna animaties van de telefoon in water, de camera, een sportman, foto's, over de camera, enz. Dat filmpje gaat eindeloos door.

Daarnaast reset hij elke keer mijn homescreen als de oplader erin gaat. Dus alle instellingen die ik maak om mijn homescreen in te stellen (Apps verplaatsen, widgets plaatsen, enz.) slaat hij niet op en hij gaat terug naar de basisinstelling.

Hopelijk kijk ik over een instelling heen en is het heel makkelijk op te lossen....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:00:

Elke keer als ik mijn telefoon aan de oplader leg, krijg ik een filmpje van Sony te zien. "Best smartphone in te world-tekst en daarna animaties van de telefoon in water, de camera, een sportman, foto's, over de camera, enz. Dat filmpje gaat eindeloos door.

Daarnaast reset hij elke keer mijn homescreen als de oplader erin gaat. Dus alle instellingen die ik maak om mijn homescreen in te stellen (Apps verplaatsen, widgets plaatsen, enz.) slaat hij niet op en hij gaat terug naar de basisinstelling.

Hopelijk kijk ik over een instelling heen en is het heel makkelijk op te lossen....... :'(
Klinkt alsof je een demonstratie model hebt gekregen zoals ik die in sommige winkels heb zien liggen. Geen idee of dat uit te zetten is of dat je gewoon een verkeerd model hebt meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creesch schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Klinkt alsof je een demonstratie model hebt gekregen zoals ik die in sommige winkels heb zien liggen. Geen idee of dat uit te zetten is of dat je gewoon een verkeerd model hebt meegekregen.
Ik heb hem gewonnen bij tele 2 ....en hij is opgestuurd.
Dat zou dus zomaar kunnen natuurlijk.

Bedankt voor je antwoord, ik zal eens contact met ze gaan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:00:

Kijk eens via instellingen naar dagdromen misschien is daar iets ingesteld, want het dagdromen optie is er om bij het laden via dockingstation en of usbpoort verschillende dingen afspelen zoals fotolijst enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
De demo is heel gemakkelijk uit en aan te zetten met de code *#*#73556673#*#* met de telefoon aan de lader.

LETOP als je hem weer aanzet wist hij het foto geheugen !

[ Voor 9% gewijzigd door videoman op 31-07-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
videoman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:13:
De demo is heel gemakkelijk uit en aan te zetten met de code *#*#73556673#*#* met de telefoon aan de lader.

LETOP als je hem weer aanzet wist hij het foto geheugen !
Gewoon bij het toetsenbord als je gaat bellen en dan die code? Heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Ook uitgeschakeld daarna, maar helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ja let wel dat de telefoon aan de lader zit, de code exact intoetsen in het nummer bel scherm. Met de * en #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:35:
Ja let wel dat de telefoon aan de lader zit, de code exact intoetsen in het nummer bel scherm. Met de * en #
Had hem in de lader, precies met de code die je gaf.......

heb het net nog eens geprobeerd maar werderom geen succes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:35:
Hij sluit uit zichzelf het nummer als ik het laatste *# heb ingetoetst...dus je zou denken dat hij dan er iets mee doet... maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Heb je de usb lader aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:42:
Heb je de usb lader aangesloten.
De usb lader, in het kleine blokje, in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de doos waar hij in zat staat ook:

Demo only
Not for Sale

Wellicht is het bij deze versie niet op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Ja denk het wel, wat je kan doen is het volgende maak eerst een backup van de dingen die op je telefoon staan dus foto's etc. Haal de SD kaart eruit, ga in het menu naar terug zetten fabrieks instellingen en vink wissen intern geheugen aan. Laat eerst de fabrieks reset volledig uitvoeren. Zet daarna de telefoon uit, start op de computer PC compagnion op en selecteer telefoon herstellen. Selecteer in PC compagnion de Xperia Z2 en download het herstel image sluit de telefoon (uitgeschakeld) aan op de usb van de computer als PCC er om vraagt , er wordt nu een schone image op de telefoon gezet en hij is weer zoals hij moet zijn met een schone android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videoman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:55:
Ja denk het wel, wat je kan doen is het volgende maak eerst een backup van de dingen die op je telefoon staan dus foto's etc. Haal de SD kaart eruit, ga in het menu naar terug zetten fabrieks instellingen en vink wissen intern geheugen aan. Laat eerst de fabrieks reset volledig uitvoeren. Zet daarna de telefoon uit, start op de computer PC compagnion op en selecteer telefoon herstellen. Selecteer in PC compagnion de Xperia Z2 en download het herstel image sluit de telefoon (uitgeschakeld) aan op de usb van de computer als PCC er om vraagt , er wordt nu een schone image op de telefoon gezet en hij is weer zoals hij moet zijn met een schone android.
Gaan we morgen even proberen!
Tenzij Tele2 gewoon een nieuwe op gaat sturen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
dat laatste is wel de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:00:
[...]

Gaan we morgen even proberen!
Tenzij Tele2 gewoon een nieuwe op gaat sturen natuurlijk ;)
Ik zou gewoon gelijk tele2 een nieuwe op laten sturen, dit is duidelijk een fout en ik zou er niet nog meer mee gaan klooien om het op proberen te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:46:
Op de doos waar hij in zat staat ook:

Demo only
Not for Sale

Wellicht is het bij deze versie niet op te lossen??
Direct terug sturen dan hoe kan zo een bedrijf zo een groot fout maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb de Z2 nu 48 uur in mijn bezit en gebruik.
Hiervoor had ik een iPhone 4, 4S en een 5S gehad.
Android was voor mij aardig lang geleden, dus het was absoluut weer even wennen.

Maar wat gezegd moet worden; Android is een zeer volwassen systeem (geworden) met enorm veel functies en mogelijkheden. Mijn eerste indruk is dan ook: Wow!!

De Z2 is natuurlijk een stuk groter dan wat ik gewend ben, maar ik ervaar dit niet als minpunt. Heerlijk, een groot scherm waar je alles goed op kunt zien. De kwaliteit is uitstekend. Ook het geluid is fenomenaal.

Ben ik dan alleen maar positief over de Z2? Helaas niet en ik vind sommige dingen toch jammer.

- De belkwaliteit vind ik voor dit geld echt bedroevend. Ik gebruik Vodafone als provider en ben echt beter gewend. Als ik dit vergelijk met de iPhone 5s, is de kwaliteit van de Z2 gewoon een stuk minder.

Dit zou worden opgelost in de update die wordt uitgerold sinds 20 juli, maar deze heb ik nog niet ontvangen.

Is er iemand die deze update wel heeft? Verbetering gemerkt?
Ik heb een simvrije Z2 los gekocht, dus geen branded device.

- Wat ik ook jammer vind is de afwerking van het toestel. Het zal liggen aan het materiaal uit een stuk, de rand, maar toch.
Als ik het toestel voor me heb, zie ik links en rechts van het display dat de randjes daar iets kieren.
Ik heb op fora gelezen dat er ook vaak in de hoeken van het scherm kieren zitten, daar heb ik dan weer geen last van.
Het is een kleinigheidje, maar toch net jammer eigenlijk.
Ooit heb ik een HTC HDII gehad, die had ook een soortzelfde behuizing en ook last van kiertjes. Het zat gewoon niet op elke plek even strak tegen het glas aan.

Iemand die in het midden aan de zijkanten van het toestel ook deze kiertjes heeft? De zijkant zit daar net niet helemaal tegen het glas aan. Misschien hoort het wel zo, vanwege het glas om wat minder druk te geven.

- Bekend; de warmte die genereert bij gebruik van de camera. Maar ach, dat had ik al in reviews gelezen en zo vaak gebruik ik de camera niet.

Verder ben ik tevreden over dit toestel en ik hoop dat ik er lang plezier van mag hebben.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
freddyathlon schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:26:Iemand die in het midden aan de zijkanten van het toestel ook deze kiertjes heeft? De zijkant zit daar net niet helemaal tegen het glas aan. Misschien hoort het wel zo, vanwege het glas om wat minder druk te geven.
Nope, bij mij zit het glas links en rechts aan de zijkanten keurig netjes strak tegen het glas aan. Alleen linksboven aan zit ie net ietsje minder strak, maar dan moet je wel met een vergroot glas kijken.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:01
Ik heb mijn Z2 nu twee weken en ben er alleen maar positief over. De belkwaliteit waar sommige problemen mee lijken te hebben is bij mij super goed. Ook over het scherm valt niets te klagen. Het toestel is heerlijk snel en de camera maakt perfecte foto's.
De afwerking van het toestel is bij mijn toestel gewoon erg goed te noemen geen naden of kieren te bekennen.
Ik kan dus alleen maar louter positief zijn over de Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Mijn derde Xperia Z2 die ondertussen ook alweer gerepareerd is, heeft weer die vervelende verticale lijnen in het scherm. Het is de polarizer van het touchscreen grid. Mensen die ik vraag valt het niet erg op, maar mij wel. Ik vraag nu naar jullie mening: ben ik een zeikstraal of zouden jullie het ook irritant vinden? In reviews worden de lijnen nooit genoemd en in dit topic ook praktisch niet. Echter, ik heb al drie Z2's versleten en mijn derde is er alweer voor gerepareerd. Bij vier schermen achter elkaar zie ik het dus. In de Telfortwinkel zeggen ze het niet met zoveel woorden, maar vinden me wel heel kritisch. In winkel-kunstlicht vallen de strepen echter niet op, maar in een goed verlichte kamer of buiten als het zonnig is wel degelijk. Soms hoef je het toestel maar 1 cm te draaien en de digitizer wordt zichtbaar.

Nu jullie mening:

Afbeeldingslocatie: http://i382.photobucket.com/albums/oo265/Marhalm/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i382.photobucket.com/albums/oo265/Marhalm/4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door marhalm op 01-08-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik zou dat zeer zeker niet accepteren, je scherm hoort gewoon transparant te zijn!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:18
Moi_in_actie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:21:
[...]

Voor recording in 4K is de H.264 codec niet optimaal; files worden heel snel extreem groot en het kost heel veel power van de SoC en het geheugen. Het zou een stuk beter zijn om de (veel efficiëntere) H.265 codec te gebruiken, maar deze wordt niet ondersteunt door de Snapdragon 800/801. Daarvoor is het wachten op highend devices met een Snapdragon 805 SoC.
Je zit er een generatie naast vrees ik, de 805 soc ondersteunt h265 decoderen naar niet encoderen, je kunt er dus niet mee opnemen. Dat gaat pas met de Snapdragon 810 soc en die wordt volgend jaar beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 16:03
marhalm schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:31:
Mijn derde Xperia Z2 die ondertussen ook alweer gerepareerd is, heeft weer die vervelende verticale lijnen in het scherm. Het is de polarizer van het touchscreen grid. Mensen die ik vraag valt het niet erg op, maar mij wel. Ik vraag nu naar jullie mening: ben ik een zeikstraal of zouden jullie het ook irritant vinden? In reviews worden de lijnen nooit genoemd en in dit topic ook praktisch niet. Echter, ik heb al drie Z2's versleten en mijn derde is er alweer voor gerepareerd. Bij vier schermen achter elkaar zie ik het dus. In de Telfortwinkel zeggen ze het niet met zoveel woorden, maar vinden me wel heel kritisch. In winkel-kunstlicht vallen de strepen echter niet op, maar in een goed verlichte kamer of buiten als het zonnig is wel degelijk. Soms hoef je het toestel maar 1 cm te draaien en de digitizer wordt zichtbaar.

Nu jullie mening:

[afbeelding]

[afbeelding]
Weinig aan te doen. Sony gebruikt nu eenmaal goedkope digitizers. Enige oplossing is een ander toestel nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
cordonbleu schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:48:
[...]

Weinig aan te doen. Sony gebruikt nu eenmaal goedkope digitizers. Enige oplossing is een ander toestel nemen...
Als ik echter mijn Z2 (die ik alweer opgestuurd heb) vergelijk met die van mijn vriendin en een vriend van me, dan is de digitizer bij mij veel beter zichtbaar. Ik denk dat regio Nederland gewoon opgescheept zit met een grote batch slechte schermen waarvan ik het genoegen heb om deze al viermaal achter elkaar te treffen.

Ik kan me niet voorstellen dat het 'by design' is, daar is het echt veel te irritant voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb bij aanschaf van mijn Z2 deze hoes erbij gekocht; de Muvit Easy Folio made for Xperia.

Afbeeldingslocatie: http://www.typhone.nl/Afbeeldingen/artikel/muvit-sony-mfx-xperia-z2-easy-folio-case-black$0def1815-dc15-4754-b556-8dbc25c692fb-groot.png

Tijdens het gebruik van het toestel wordt de Z2 natuurlijk warm. Bij kijken van filmpjes natuurlijk nog net wat meer.
Mijn vraag is of het toestel zijn warmte wel goed kwijt kan in deze hoes?

Deze hoes is niet ervoor bedoeld om de Z2 er steeds uit te halen natuurlijk.

Heeft iemand ervaring met deze hoes ook?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
marhalm schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:30:
[...]

Als ik echter mijn Z2 (die ik alweer opgestuurd heb) vergelijk met die van mijn vriendin en een vriend van me, dan is de digitizer bij mij veel beter zichtbaar. Ik denk dat regio Nederland gewoon opgescheept zit met een grote batch slechte schermen waarvan ik het genoegen heb om deze al viermaal achter elkaar te treffen.

Ik kan me niet voorstellen dat het 'by design' is, daar is het echt veel te irritant voor.
Bij de eerste die ik had was het extreem zichtbaar, leek wel een productiefout. Bij de tweede nauwelijks, alleen in direct zonlicht, dus niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zojuist eens even bij de Mediamarkt gaan kijken naar andere Z2's;

Mijn exemplaar, bij een Belcompany gekocht vorige week, heeft een beetje last van de 'gaps', zoals wel meer exemplaren.
Bij mij zit dit niet in de hoeken van het scherm, maar in het midden aan de zijkanten.
Zeg maar waar de aan/uit knop zit, daar wijkt de behuizing heel ietsje meer van de rand van het glas. Hij sluit weer strakker aan naar boven en naar beneden.
Aan de andere kant van het scherm, links dus, is ditzelfde waarneembaar.

Het lijkt wel of de 'spleet' soms ietsje groter is dan anders. Heeft met het materiaal te maken denk ik.

Ik zag net bij de Mediamarkt bij een exemplaar dat het mooi aansluit. Geen spleten te zien.
Iets verderop hing nog een Z2, en deze wijkt ook ietsje aan de zijkant, ook bij de aan/uit knop dus.

Lijkt er dus op dat dit vaker voorkomt en niet alleen in de hoeken van het scherm.
Zullen dus ook hier vast meer eigenaren zijn die dit waarnemen bij hun exemplaar.

Ik twijfel dus nog wat ik ga doen. Kijk, nu zie ik het en ben je er mee bezig. Maar misschien na een tijdje let je er niet meer op. Verder doet het toestel het uitstekend en ben ik er blij mee, maar de afwerking is gewoon net ietsje jammer.
Ruilen; tsja, wie weet wat je terugkrijgt en de vraag is of dit gedaan wordt, daar het toestel nu een week in gebruik is.

Ik heb een foto gemaakt, het is wel wat overdreven weergegeven zo, door stand van de camera, maar dit is wat ik bedoel. Linkerkant is ietsje meer dan rechts.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dyvcm.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 04-08-2014 13:10 . Reden: Foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
freddyathlon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:59:
Zojuist eens even bij de Mediamarkt gaan kijken naar andere Z2's;

Mijn exemplaar, bij een Belcompany gekocht vorige week, heeft een beetje last van de 'gaps', zoals wel meer exemplaren.
Bij mij zit dit niet in de hoeken van het scherm, maar in het midden aan de zijkanten.
Zeg maar waar de aan/uit knop zit, daar wijkt de behuizing heel ietsje meer van de rand van het glas. Hij sluit weer strakker aan naar boven en naar beneden.
Aan de andere kant van het scherm, links dus, is ditzelfde waarneembaar.

Het lijkt wel of de 'spleet' soms ietsje groter is dan anders. Heeft met het materiaal te maken denk ik.

Ik zag net bij de Mediamarkt bij een exemplaar dat het mooi aansluit. Geen spleten te zien.
Iets verderop hing nog een Z2, en deze wijkt ook ietsje aan de zijkant, ook bij de aan/uit knop dus.

Lijkt er dus op dat dit vaker voorkomt en niet alleen in de hoeken van het scherm.
Zullen dus ook hier vast meer eigenaren zijn die dit waarnemen bij hun exemplaar.

Ik twijfel dus nog wat ik ga doen. Kijk, nu zie ik het en ben je er mee bezig. Maar misschien na een tijdje let je er niet meer op. Verder doet het toestel het uitstekend en ben ik er blij mee, maar de afwerking is gewoon net ietsje jammer.
Ruilen; tsja, wie weet wat je terugkrijgt en de vraag is of dit gedaan wordt, daar het toestel nu een week in gebruik is.

Ik heb een foto gemaakt, het is wel wat overdreven weergegeven zo, door stand van de camera, maar dit is wat ik bedoel. Linkerkant is ietsje meer dan rechts.

[afbeelding]
Bij jou is de spleet wel vrij duidelijk zichtbaar. Bij mij was het meestal alleen in de hoeken zo. Of je hem wilt ruilen, dat zou ik zelf ook niet zo 1,2,3, weten. Ik denk wel dat je last van stofopbouw krijgt. Of dat irritant wordt, de tijd zal het leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

marhalm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:35:
[...]

Bij jou is de spleet wel vrij duidelijk zichtbaar. Bij mij was het meestal alleen in de hoeken zo. Of je hem wilt ruilen, dat zou ik zelf ook niet zo 1,2,3, weten. Ik denk wel dat je last van stofopbouw krijgt. Of dat irritant wordt, de tijd zal het leren..
Tsja... Heb ook nog even bij een Belcompany gekeken vanmiddag. Daar hing een Z2 aan de toestelwand, deze had hetzelfde. Het komt dus gewoon vaker voor en ik heb net de pech dat ik zo'n exemplaar heb. Maar goed, de medewerker daar zei dat het ook met het aluminium te maken had. Dat 'werkt' een beetje en dit soort kleine 'mankementjes' komen vaker voor.
Daarom dus ook mijn vraag aan eigenaren op Tweakers, of zij ook zo'n breder spleetje aan de zijkant van het scherm hebben, zoals bij de mijne. Ben wel benieuwd hoe vaak dit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Geen last van bij mijn Z2, alleen aan de onderkant zit er wat ruimte tussen het scherm en de rand. Is in mijn ogen ook logisch ivm uitzetten en krimpen door de warmte. In ieder geval niet iets wat me stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Shenk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:22:
Geen last van bij mijn Z2, alleen aan de onderkant zit er wat ruimte tussen het scherm en de rand. Is in mijn ogen ook logisch ivm uitzetten en krimpen door de warmte. In ieder geval niet iets wat me stoort.
Ja, als ik nu elke dag inspecteer, valt het me ook op dat het lijkt alsof de kiertjes of op een andere plek zitten of juist iets kleiner of groter zijn. Zal inderdaad wel werking zijn van het aluminium. Zeker met deze warme dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Bij mij staat de melding dat 17.1.2.A.0.314. gereed is om te installeren. Echter alleen via de PC schijnbaar, niet OTA. Vanavond maar eens kijken dan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

BMW_M3 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:02:
Bij mij staat de melding dat 17.1.2.A.0.314. gereed is om te installeren. Echter alleen via de PC schijnbaar, niet OTA. Vanavond maar eens kijken dan.
Gelijk even gecheckt hier, nog geen melding op PC en ook niet OTA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Die update is nu alweer weken klaar maar nog steeds niet uitgerold. Waarom gaat dat eigenlijk zo langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
freddyathlon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:47:
[...]

Tsja... Heb ook nog even bij een Belcompany gekeken vanmiddag. Daar hing een Z2 aan de toestelwand, deze had hetzelfde. Het komt dus gewoon vaker voor en ik heb net de pech dat ik zo'n exemplaar heb. Maar goed, de medewerker daar zei dat het ook met het aluminium te maken had. Dat 'werkt' een beetje en dit soort kleine 'mankementjes' komen vaker voor.
Daarom dus ook mijn vraag aan eigenaren op Tweakers, of zij ook zo'n breder spleetje aan de zijkant van het scherm hebben, zoals bij de mijne. Ben wel benieuwd hoe vaak dit voorkomt.
Medewerkers in winkels praten vaak foutjes goed, daar zou ik me niet al teveel van aantrekken ;) Als het echt heel overdreven wordt dan zou je wellicht kunnen ruilen. Als het binnende perken blijft en er komt geen stofopbouw zou ik het zo laten. Kieren heb ik bij al mijn Z2's namelijk wel gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door marhalm op 05-08-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

marhalm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:46:
[...]

Medewerkers in winkels praten vaak foutjes goed, daar zou ik me niet al teveel van aantrekken ;) Als het echt heel overdreven wordt dan zou je wellicht kunnen ruilen. Als het binnende perken blijft en er komt geen stofopbouw zou ik het zo laten. Kieren heb ik bij al mijn Z2's namelijk wel gezien.
Nee, het is niet overdreven. Het valt gewoon op dat het niet superstrak is afgewerkt. Maar zoals je zelf ook aangeeft; er is er geen een perfect afgewerkt. Ruilen ga ik gewoon niet doen. Het toestel werkt verder prima, wie weet wat een geruild exemplaar doet...

Ik ben gewoon (te) kritisch en ga vaak mierenn**ken. Als ik nu de enige was met kier-klachten, had ik er iets aan gedaan, maar gezien het feit dat het bij 3 van de 4 toestellen voorkomt, tsja...

Nu wacht ik met smart op de update die belooft dat de belkwaliteit verbeterd is... Want hoe de Z2 dat nu doet, is ver onder niveau van bijv. de iPhone 5s die ik had...
Voor de rest is de Z2 boven niveau. Weer even wennen aan Android, maar wat een mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/d6xjqh0r9/update.jpg
:?

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/s1m54nac5/sonypcsomp.jpg

Hahaha 8)7 8)7
Laat maar... komt wel een keer OTA.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
PC even rebooten, ik had dezelfde melding en na reboot kon ik wel de update downloaden.
BMW_M3 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:02:
Hier zojuist geïnstalleerd. Het lijkt erop dat mijn touchscreen eindelijk beter reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

GuiltyNL schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:35:
PC even rebooten, ik had dezelfde melding en na reboot kon ik wel de update downloaden.

[...]

Hier zojuist geïnstalleerd. Het lijkt erop dat mijn touchscreen eindelijk beter reageert.
Top! En merk je ook iets van andere verbeteringen? Belkwaliteit bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Hoe zou het komen dat er relatief veel mensen zijn met klachten over de belkwaliteit van hun Z2 terwijl vele andere, zoals ik, geen enkel probleem met de belkwaliteit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Shenk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:24:
Hoe zou het komen dat er relatief veel mensen zijn met klachten over de belkwaliteit van hun Z2 terwijl vele andere, zoals ik, geen enkel probleem met de belkwaliteit hebben?
Misschien een groot verschil t.o.v. een eerder gebruikt toestel?
Ik heb hiervoor bijv. een iPhone 4s en 5s gebruikt. Dan voelt de Z2 wel als een achteruitgang jammerlijk genoeg.

In de releasenotes van de nieuwe update staat dat de belkwaliteit verbeterd zou moeten zijn, dus blijkbaar is Sony op de hoogte van een probleem, wat het dan ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Heb hiervoor de Xperia S gehad en ook daar was de belkwaliteit goed maar bij de Z2 is die nog vele malen beter. Ben perfect te verstaan voor de mensen die ik bel en zij zijn ook prima te verstaan. Geen enkel probleem met ruis of blikkerig geluid zoals ik hier en daar lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Shenk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:41:
Heb hiervoor de Xperia S gehad en ook daar was de belkwaliteit goed maar bij de Z2 is die nog vele malen beter. Ben perfect te verstaan voor de mensen die ik bel en zij zijn ook prima te verstaan. Geen enkel probleem met ruis of blikkerig geluid zoals ik hier en daar lees.
Ruis heb ik ook niet. Ik heb niet enorm veel te klagen hoor... Hoor ook geen commentaar als ik met iemand in gesprek ben. Maar het is absoluut niet het spraakniveau van een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
freddyathlon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:56:
[...]

Ruis heb ik ook niet. Ik heb niet enorm veel te klagen hoor... Hoor ook geen commentaar als ik met iemand in gesprek ben. Maar het is absoluut niet het spraakniveau van een iPhone.
Ben in de laatste 2 jaar verscheiden keren gewisseld tussen de Iphone 4S / Xperia Z / Blackberry Z10 / HTC One M8 en de Iphone 5S, nu weer de HTC One Mini.

Dus genoeg mogelijkheden gehad om spraakniveau te beoordelen, het enige wat ik hier over kan vertellen buiten een technisch defect is dat het heel persoonlijk blijft, heb tussen mijn lijst eigenlijk geen toestel hier tussen zitten waar ik teleurgesteld was over het spraakniveau. Ik kan hier niet zeggen dat een Iphone beter is of niet, wat ik hiervoor aangaf, zoiets is iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nighthawk12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:03:
[...]

Ben in de laatste 2 jaar verscheiden keren gewisseld tussen de Iphone 4S / Xperia Z / Blackberry Z10 / HTC One M8 en de Iphone 5S, nu weer de HTC One Mini.

Dus genoeg mogelijkheden gehad om spraakniveau te beoordelen, het enige wat ik hier over kan vertellen buiten een technisch defect is dat het heel persoonlijk blijft, heb tussen mijn lijst eigenlijk geen toestel hier tussen zitten waar ik teleurgesteld was over het spraakniveau. Ik kan hier niet zeggen dat een Iphone beter is of niet, wat ik hiervoor aangaf, zoiets is iets persoonlijks.
Klopt, ben ik volledig met je eens... Ach, zoals ik zei heb ik geen ruis of een blikkerig geluid. Het is gewoon even wennen en naar mijn mening iets minder goed van kwaliteit. Dus als de update iets gaat oplossen, dus dat het beter wordt, is dat alleen maar goed.
Maar wat je zegt; het is persoonlijk.

Als ik mijn Z2 bijvoorbeeld aan mijn schoonmoeder zou geven om te bellen, zul je haar niet horen klagen denk ik. Ze wisselt dan ook nooit van toestel en belt nog met een oude Siemens M35i geloof ik :). Als je, zoals wij, wat vaker van toestel wisselt, heb je wat meer vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Is inderdaad persoonlijk vind het aleen opvallend dat er hier en daar zo over geklaagd wordt alsof het bellen met een Z2 dramatisch is. Mijn ervaring is het tegendeel. Zal wel een software fout zijn die alleen voorkomt in bepaalde specifieke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Belkwaliteit is ook afhankelijk van provider naar provider en 2g/3g. Daarom kunnen er ook verschillen ontstaan in wat/hoe mensen de belkwaliteit ervaren.

Ik weet niet welke providers het zijn, maar er zijn er die andere codecs gebruiken op 2g. En als je dan ook nog naar een andere provider gaat kan het slecht klinken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Medeforummers!

Ik heb in februari mijn Samsung galaxy S2 ingeruild voor de Sony Xperia z1.
Toptoestel! Dacht ik... Al snel mankeerde er van alles aan het scherm. Touchscreen deed wat 'ie zelf wilde.
Drie keer ter reperatie aangeboden bij VTS (vodafone), en het toestel is drie keer "gerepareerd".

Toen kreeg ik een CoulanceSwap aangeboden van vodafone, en mocht een ander toestel uitkiezen. Ik heb toen dus gekozen voor de Xperia z2.

Wat een pracht-toestel! Alles werkt perfect en naar behoren!!
Wat ik lees over de naadjes langs het schermglas heb ik geen last van en van andere mankementen ook niet.

Waar ik wel last van heb, zijn rare vlekken boven- en onder aan het glas van de voorkant van de telefoon.
Het zijn een soort 'druipers'. Dit is al sinds het begin, maar heb ivm werk geen tijd om terug te gaan naar de vodafonewinkel. Ik heb gebeld met vodafone en die zeggen dat als ik me er echt heel erg aan irriteer dat ik gewoon vts moet bellen voor een reparatie.
Maar dat vind ik weer zonde want het toestel werkt prima naar behoren.

Even uitleg over de 'druipers'. Wanneer het scherm helemaal schoon is, en ik met een vette vinger over het scherm wrijf, zie je uiteraard de veeg van de vette vinger. Precies bij de 'druipers' blijft het schoon...

Ook met bijvoorbeeld onder water, of spatwater, als ik de telefoon uit het water haal verschijnen er allemaal kleine druppeltjes op het glas. Echter bij de 'druipers' word het een grote vlek water. Het lijkt wel of de druipers het water aantrekken..

Verder ben ik achter nog iets geks gekomen. Bij bepaalde lichtinval op de achterkant van het toestel is er een soort chip te zien. Dit lijkt mij niet helemaal normaal.

Mijn vraag is nu, wat is hier aan te doen? ik ga niet zomaar met schoonmaakmiddelen aan de haal, en om nu meteen het toestel terug te sturen terwijl het goed werkt, vind ik ook een beetje te veel van het goede....

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem, of heeft iemand een vriend of kennis die hier ook last van heeft en een oplossing weet?

Hier wat fotos!

De soort chip waar ik het over had:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2znspll.jpg

De 'druipers' onder aan het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2pot75i.jpg

De 'druipers' boven aan het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2lveqgw.jpg

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet voor de problemen!

Met vriendelijke groet,

Alard van der Linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Gisteren ook een Z2 aangeschaft. Maar ik heb nu een raar probleem. Als ik binnen de FB app op een link klik dan krijg ik de melding "vodafone updates is gestopt", en opent de link niet.

Ik ben nu 1 dag bezig geweest met het eigen maken van de telefoon. Dus ik heb niet echt zin om factory reset te gaan doen. Iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door harmz op 07-08-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

harmz schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:34:
Gisteren ook een Z2 aangeschaft. Maar ik heb nu een raar probleem. Als ik binnen de FB app op een link klik dan krijg ik de melding "vodafone updates is gestopt", en opent de link niet.

Ik ben nu 1 dag bezig geweest met het eigen maken van de telefoon. Dus ik heb niet echt zin om factory reset te gaan doen. Iemand tips?
Ik zou een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als het goed is, maakt Google een backup van je settings, dus zouden die weer goed moeten staan zodra je je weer hebt aangemeld na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tsja, in de randjes komt toch een klein beetje stof. Zie nu wat zitten.

Hoe haal ik dit het beste weg? Een papiertje tussen scherm en rand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
freddyathlon schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:43:
Tsja, in de randjes komt toch een klein beetje stof. Zie nu wat zitten.

Hoe haal ik dit het beste weg? Een papiertje tussen scherm en rand doen?
Tandenborstel, beste manier.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Koldur schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Tandenborstel, beste manier.
Haha ervaring? Maak je daar niks mee kapot of beschadig je niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
freddyathlon schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Haha ervaring? Maak je daar niks mee kapot of beschadig je niks??
Ik heb er inderdaad ervaring mee, probeer eerst de tandenborstel wat zachter te maken door wat op een harde ondergrond te duwen. Heb ik vaker gebruikt bij meerdere electronica, geen problemen, mag al helemaal geen probleem zijn voor Gorilla Glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Koldur schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Ik heb er inderdaad ervaring mee, probeer eerst de tandenborstel wat zachter te maken door wat op een harde ondergrond te duwen. Heb ik vaker gebruikt bij meerdere electronica, geen problemen, mag al helemaal geen probleem zijn voor Gorilla Glass.
Ik gebruik altijd een lange sate-prikker die ik dan scherp maak met mijn Zwitsers zakmes, zo kan ik precies tussen de spleet het stof eruit schrapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand dezelfde problemen als ik?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:36:

Gr
Nee. Die chip kan ik niet zien/onderzoeken. Heb er een boekhoesje omheen. Die druipers lijken me niet goed. Ik zou hem daarvoor wel ruilen.

Een iets wijkende behuizing op sommige plekken zoals ik en meerdere hebben, accepteer ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zijn er al meer mensen die de laatste update hebben?
Is er verschil te merken? In welke opzichten?

Ik vraag me af wanneer ik de update kan downloaden. Heb mijn Z2 los gekocht bij een Belcompany. Wel Vodafone apps erop, misschien heb ik dan een soort van Vodafone versie? Heb meer mensen hier gehoord over hun Z2 met VF apps erop. Misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Gr
De oleophobische coating is bij jou telefoon niet gelijkmatig aangebracht, daarnaast zijn gedeeltes van het glas aan de achterkant niet goed geïmpregneerd.

Kan gebeuren, maar moet eigenlijk gezien worden door de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
freddyathlon schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:20:
Zijn er al meer mensen die de laatste update hebben?
Is er verschil te merken? In welke opzichten?

Ik vraag me af wanneer ik de update kan downloaden. Heb mijn Z2 los gekocht bij een Belcompany. Wel Vodafone apps erop, misschien heb ik dan een soort van Vodafone versie? Heb meer mensen hier gehoord over hun Z2 met VF apps erop. Misschien ligt het daar aan?
Update is nog niet beschikbaar OTA wel als je hem aan de pc hangt.

non branded versie van studentmobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
Gisteren de update gedownload via de pc en merk weinig verschil maar ik had ook geen problemen op .402 non-branded via coolblue

[ Voor 4% gewijzigd door Shenk op 08-08-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Onder 17.1.2.A.0.314 zie ik niets op 5GHz wanneer mijn router op US staat. Het vreemde is (vind ik dan) dat WiFi-Analyzer geen enkel signaal ziet op 5GHz. Ook al heb ik ze allemaal geselecteerd.
Workaround is simpel, ik heb mijn routers weer op Europe gezet. Maar ik blijf het wel een vreemde actie vinden. Alleen de Z2 heeft er last van.

Het gaat overigens om een WNDR4000 en een WDR3700, beiden stock firmware. Ik heb ook alle kanalen geprobeerd op de 5GHz/US. Hielp geen fluit. Ik moet ze echt op Europe instellen.

Dacht ik deel dat even. Mocht je zelf ook tegen deze sh%# aanlopen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Gr
Bedoel je met chip de NFC tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

ETzPliskin schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Bedoel je met chip de NFC tag?
Nee, je ziet een soort beest, hond lijkt het wel achter de NFC sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:27:
[...]

De oleophobische coating is bij jou telefoon niet gelijkmatig aangebracht, daarnaast zijn gedeeltes van het glas aan de achterkant niet goed geïmpregneerd.

Kan gebeuren, maar moet eigenlijk gezien worden door de fabriek.
De Vodafone winkel gaat hier zoiezo niets mee doen.. Dat word dus VTS bellen. Enige nadeel is dat hun nooit laten weten wat er gemaakt of gedaan is...

Gooien ze het niet op eigen risico, aangezien ik de telefoon inmiddels drie weken heb? Ben namelijk niet van plan gebruik te maken van me verzekering terwijl ik hier niets aan kan doen..

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:37:
[...]

De Vodafone winkel gaat hier zoiezo niets mee doen.. Dat word dus VTS bellen. Enige nadeel is dat hun nooit laten weten wat er gemaakt of gedaan is...

Gooien ze het niet op eigen risico, aangezien ik de telefoon inmiddels drie weken heb? Ben namelijk niet van plan gebruik te maken van me verzekering terwijl ik hier niets aan kan doen..

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Tsja, jij bent diegene die lang wacht om terug te gaan naar de winkel. Ik weet niet welk werk je doet, maar tenzij je weken lang in het buitenland zit, moet er toch een momentje te creëren zijn? (koopavond, zaterdagen, koopzondag?)
Nu is het toestel 3 weken oud, dus meer kans om zelf zoiets te veroorzaken.

Omruilen zal de winkel, na 3 weken, inderdaad niet meer doen, mits je het binnen 2 a 3 dagen reeds hebt doorgegeven. Dan is deze Z2 gewoon een DOA en krijg je een nieuwe. Die vlekken horen gewoon niet.

Wil je het nu laten maken, dan zul je dat inderdaad via VTS moeten regelen. Maar:
Ik zou hem zelf naar de winkel brengen, verhaal uitleggen en aangeven dat je het buiten VTS of Garant om wil doen. Een standaard reparatie dus. Dan kun je kijken of er geen kosten in rekening worden gebracht. Indien dit wel zo is, dus dat je dit zelf hebt veroorzaakt, kun je altijd nog via Garant gaan spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Rfrancois schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:55:
[...]

Update is nog niet beschikbaar OTA wel als je hem aan de pc hangt.

non branded versie van studentmobiel.
Indien je een VF of T-Mobile branded Z2 hebt, komt de update later. (Bron; Twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Sinds vandaag in een bezit van een Sony Xperia Z2 zwart en het is echt een heel fijn apparaat!

Enigste hekelpunt is dat het zwart een rode gloed heeft... (full brightness)

hebben meer mensen hier last van? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Knamix schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:47:
Sinds vandaag in een bezit van een Sony Xperia Z2 zwart en het is echt een heel fijn apparaat!

Blijkbaar hebben meer mensen hier last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Kwestie van wennen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:32

Ga even naar Settings > Display > White Balance, en stel het daar even bij naar hoe jij het graag wilt. In jouw geval waarschijnlijk wat meer blauw toevoegen, dat heb ik zelf ook gedaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds aantal dagen een Xperia Z2 toptoestel! Op het begin gaf mijn telefoon aan dat hij nog 5 dagen en zoveel uur mee zou gaan maar sinds vandaag zegt hij nog maar 18 uur mee te gaan terwijl ik niks veranderd heb. Weten jullie wat ik kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/6frao0e7z/Screenshot_2014_08_11_10_42_18.png
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/fbw8fcbo7/Screenshot_2014_08_11_10_42_25.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Toestel gaat uit van je verbruik dus als je ermee heb gespeeld en dan de accu checkt kan het kloppen.

Leg het toestel maar eens voor een paar minuten neer en kijk dan weer :)

Dan gaat hij uit van je gebruik (oftewel standby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Sinds dit weekend ook de Z2
Super toestel,

Echter wat me opvalt met data gebruik dat ik al met alleen instellen en niets doen al op 2 dagen 1gig aan data heb verstookt op 4g??

1 gb??? dat is wel erg veel maar waar dit aan verstookt wordt??
Nu heb ik altijd al Android gehad en met de Sony T verstookte die niet zo veel...

Hebben er meer last van?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 4g gebruik je automatisch wat meer als 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:50
Heb je niet per ongeluk je wifi uit hebben staan tijdens al het configgen? Dus dat alle apps over 4g werden gedownload, inc alle bijbehorende content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Raymond schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:21:
Heb je niet per ongeluk je wifi uit hebben staan tijdens al het configgen? Dus dat alle apps over 4g werden gedownload, inc alle bijbehorende content?
Ja dat kan heel goed zat op het rand gebied van wifi bereik,
Dus volgende maand eens in de gaten houden

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:56:
Uhm...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Leg eens uit alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Uhhh nee? 4G is alleen sneller dan 3G. Dus in dezelfde tijd kun je meer data binnehalen, dan verbuik je inderdaad meer. Maar zeker niet automatisch. Zelfde protcollen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitesurfer82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
mijn headset is aan de linkerkant praktisch gestopt met werken , net contact gehad met sony zelf ( ik denk paramaribo) en die willen dat ik en de headset en mijn mobiel opstuur , wat een bullshit , mn koptelefoon is stuk niet mn telefoon!! ook uitgelegd dat ik de headset in een ander apparaat geprobeerd heb en dan hetzelfde probleem heb en als ik mn bowers en wilkins headset aansluit op mn z2 dat wel alles normaal werkt.
ja nee meneer we willen evengoed dat u beide opstuurt , u krijgt geen leentoestel die moet u zelf even regelen . ja en die heb ik niet!!!

wat een balle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
yblokdijk schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:36:
mijn headset is aan de linkerkant praktisch gestopt met werken , net contact gehad met sony zelf ( ik denk paramaribo) en die willen dat ik en de headset en mijn mobiel opstuur , wat een bullshit , mn koptelefoon is stuk niet mn telefoon!! ook uitgelegd dat ik de headset in een ander apparaat geprobeerd heb en dan hetzelfde probleem heb en als ik mn bowers en wilkins headset aansluit op mn z2 dat wel alles normaal werkt.
ja nee meneer we willen evengoed dat u beide opstuurt , u krijgt geen leentoestel die moet u zelf even regelen . ja en die heb ik niet!!!

wat een balle service.
Die sony headset gebruikt vijf pins, en werkt daarom alleen maar met de z2 en z2 tablet. Daarom willen ze waarschijnlijk dat je hem opstuurt met je telefoon.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitesurfer82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Iekozz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

Die sony headset gebruikt vijf pins, en werkt daarom alleen maar met de z2 en z2 tablet. Daarom willen ze waarschijnlijk dat je hem opstuurt met je telefoon.
hij is getest op een andere z2 van een collega , zelfde probleem , ook aangegeven door de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval dat dacht ik maar ik zeg blijkbaar wat doms:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zit bij jullie de camera knop ook merkbaar losser dan de andere knoppen? Bij mij zit er naar mijn mening best veel speling op. Vraag me af of dat zo hoort. Ik heb een toestel uit week 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
cordonbleu schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 00:36:
Zit bij jullie de camera knop ook merkbaar losser dan de andere knoppen? Bij mij zit er naar mijn mening best veel speling op. Vraag me af of dat zo hoort. Ik heb een toestel uit week 30.
Dat heb ik ook, maar dat lijkt me normaal aangezien het een dubbele knop is. Half ingedrukt en volledig ingedrukt, lijkt me dat daar iets meer ruimte voor nodig is dan een enkel knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Gebruikt hier iemand de Z2 op het Vodafone netwerk i.c.m. een Vodafone SignaalPlus Femtocell?

Mijn Z2 verliest met regelmaat de verbinding met de Femtocell.
Vodafone geeft de schuld aan mijn toestel, maar ik betwijfel dit.

Inmiddels heb ik de Z2 al teruggezet naar febrieksinstellingen, maar lost het niet op.
Zodra ik de Z2 een keer uit- en aanzet, heb ik weer volle bak bereik binnenshuis en ik zit ongeveer 3 meter van de SignaalPlus af. Na een klein uurtje, en dan heb ik niks met het toestel gedaan, zie ik dat het bereik weer erg laag is. Dan moet ik het toestel weer uit- en aanzetten alvorens het weer werkt.

Weet iemand wat dit kan zijn??

Of moet ik het zo zien dat het bereik IN huis niet altijd volledig kan zijn, zelfs niet met een Femtocel?
Edit: Nee, dat is het niet. Als ik minder bereik heb en ik ga bellen, dan gaat het lampje op de Femtocel ook niet branden, dus maakt het toestel geen gebruik van het versterkte netwerk van de Femtocel.

[ Voor 18% gewijzigd door freddyathlon op 13-08-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 15:47
Ik heb sinds een paar dagen bij spelletjes dat na een level bijvoorbeeld het spel wordt onderbroken voor reclame. Ik heb het idee dat ik dit eerder niet had bij deze spellen.

Is het mogelijk dat ik een soort van advertisement virus heb of hoort het echt bij de spellen /google play?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Gratis spelletjes zitten vaak vol reclame. Daarom zijn ze ook gratis. Dat je het eerder niet had kan zijn dat het na een update gekomen is, het tijdlimiet voor reclamevrij spelen voorbij is of dat je daarvoor zonder internetverbinding speelde.
Maar je kan altijd een virusscanner op de playstore downloaden en scannnen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
Fragadder schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:58:
Ik heb sinds een paar dagen bij spelletjes dat na een level bijvoorbeeld het spel wordt onderbroken voor reclame. Ik heb het idee dat ik dit eerder niet had bij deze spellen.

Is het mogelijk dat ik een soort van advertisement virus heb of hoort het echt bij de spellen /google play?

Alvast bedankt!
Badland toevallig? heb er zelf ook een hekel aan en rate het spel spontaan een aantal sterren lager. advertising kan je echt wel overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Meer mensen waarbij het scherm best wel gevoelig is? Als ik met m'n vinger vlak boven het scherm ben registreert de telefoon vaak al een aanraking. Is soms best wel vervelend met typen. Is dit een vaker voorkomend probleem of is dit algemeen bekend bij de Z2. Overigens heb ik handschoenmodus gewoon uitstaan.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
cordonbleu schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:18:
Meer mensen waarbij het scherm best wel gevoelig is? Als ik met m'n vinger vlak boven het scherm ben registreert de telefoon vaak al een aanraking. Is soms best wel vervelend met typen. Is dit een vaker voorkomend probleem of is dit algemeen bekend bij de Z2. Overigens heb ik handschoenmodus gewoon uitstaan.
Is inderdaad bekend. Ik heb een screenprotector erop gezet en dat scheelt iets.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Creesch

Creesch

bla bla!

Oeps... leuk als je telefoon waterdicht is maar dat helpt niet echt als je hem laat vallen en de klepjes open schieten. Gebeurde me vandaag vlak voordat ik onder de douche stapte en ik een beetje spastisch bezig was met mijn telefoon. Gelukkig niet veel water in gekomen en de telefoon werkte nog prima hoewel er wel wat vocht op de sd kaart zat.

Heb nu op mijn werk de sdkaart er maar uit gehaald, het klepje de hele dag openstaan en de telefoon uit. So far so good.
cordonbleu schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:18:
Nog niet zo ervaren, ik zal er eens op letten.

[ Voor 33% gewijzigd door Creesch op 14-08-2014 12:36 ]

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:52
mijn Z2 geeft geen 4G aan,maar R van roaming hebben jullie dat ook of heb ik dat alleen.
Mijn provider is Telfort.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.