Allereerst moet ik zeggen, wat is dit een super fijne telefoon! Kom van een HTC desire c af, en man, wat is deze sony lekker vlot. Ondertussen ook al wat leuke dingen aan het uitproberen qua personalisatie
Helaas ontdekte ik vanmiddag dat ik opeens een barst heb in het glas op de achterkant. Nu heb ik me al wel wat ingelezen, en ben erachter gekomen dat zulke barsten regelmatig voorkomen bij Sony telefoons omdat het glas te strak in het frame zit.
Maar ik ben helaas bang, dat als ik hem terugbreng (ongeveer 7/8 weken geleden gekocht), ze het probleem zullen opschuiven naar valschade. Dit komt omdat ik hem na 1 dag na aankoop al heb laten vallen, met als resultaat wat flinke krassen in mijn beeldscherm en een klein deukje rechtsboven in het frame.
Toen ik mijn mobiel had gekocht waren mij de kieren tussen het frame en het beeldscherm al opgevallen, net als de digitizer (zie pics), maar dit was voor mij niet een goede reden om er mee terug te gaan. (achteraf had ik dat misschien wel moeten doen?).
Nu is mijn vraag, als ik hem terug breng in deze staat met als 'defect omschrijving' barst in het scherm (of zoiets, help), ze mijn dan helpen onder de garantie. De barst is spontaan ontstaan namelijk. En hoe sta ik in mijn recht als consument zijnde.
En op deze foto kun je de 'valschade' zien, en gelijk wat ik bedoel met slechte digitizer, hier zie je in het zonlicht allemaal witte puntjes:
Als deze vraag niet goed staat mods, graag verplaatsen.. Gokte dat 'ie hier goed stond
Alvast bedankt!