• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
erp833 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:05:
mijn Z2 geeft geen 4G aan,maar R van roaming hebben jullie dat ook of heb ik dat alleen.
Mijn provider is Telfort.
Roaming zorgt ervoor dat je met een andere provider verbind als je eigen provider wegvalt. BIjvoorbeeld als je naar het buitenland gaat.

ik zou het maar uitzetten als ik jou was... het kan (kon?) bergen met geld kosten als je de grens over gaat.

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Óke,maar hij staat op nationaal roaming als ik dat uitzet heb ik geen internet.
Zijn er nog meer Telfort gebruikers die dit hebben of hebben jullie wel 4G bovenaan op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
hehe, daarnet voor het eerst de waterdichtheid kunnen testen.
Per ongeluk een plens koffie eroverheen gemikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

erp833 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:01:
Óke,maar hij staat op nationaal roaming als ik dat uitzet heb ik geen internet.
Zijn er nog meer Telfort gebruikers die dit hebben of hebben jullie wel 4G bovenaan op je scherm?
Telfort gebruikt geloof ik het netwerk van KPN, geen eigen netwerk dus. Misschien is dat de reden dat je aan het roamen bent.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Raymond schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:24:
hehe, daarnet voor het eerst de waterdichtheid kunnen testen.
Per ongeluk een plens koffie eroverheen gemikt :D
Z2 still alive dus?? :)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Is er al een antwoord op de gaps tussen het glas en aluminium frame? Heb eentje linksonder van ong 1 - 2 mm maar normaal moet de lijm het water toch tegenhouden waardoor hij waterdicht is? Nu durf ik hem niet bloot te stellen aan water :(

[ Voor 72% gewijzigd door Knamix op 15-08-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Knamix schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:33:
Is er al een antwoord op de gaps tussen het glas en aluminium frame? Heb eentje linksonder van ong 1 - 2 mm maar normaal moet de lijm het water toch tegenhouden waardoor hij waterdicht is? Nu durf ik hem niet bloot te stellen aan water :(
Ik heb precies hetzelfde, maar waarom zou hij niet waterdicht moeten zijn door dit kiertje dan? De seal die het water tegen houdt zit onder de glasplaat. Zo'n 'gap' heeft dus geen invloed op de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
cordonbleu schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, maar waarom zou hij niet waterdicht moeten zijn door dit kiertje dan? De seal die het water tegen houdt zit onder de glasplaat. Zo'n 'gap' heeft dus geen invloed op de waterdichtheid.
Al onder water gehouden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Voor de mensen die wel eens twijfelen of hun Xperia Z2 wel waterdicht is, ik kwam gisteren dit artikel tegen van Phone Arena. 6 weken lang op 10 meter diepte in zout water gelegen en hij werkte nog perfect :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Idd, werkt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:39
Mijn Z2 is na 1 maand kapot gevallen. Een klein val van 40CM was genoeg om het toestel volledig te verwoesten.

Inmiddels zijn we 3 weken verder en is het toestel nog niet terug van reparatie.

Info E-Repair.

Service activiteiten
Level 3 reparatie: Met soldeercomputers zijn onderdelen (chips) vervangen, die daarna afgesteld moeten worden met meetapparatuur.

Gebruikte onderdelen
  • •PANEL BACK BLACK
  • •HOLDER LOUDSPEAKER
  • •FPC RELAY
  • •FPC CG
  • •ADHESIVE BATTERY TOP
Als het toestel terug komt zal ik jullie het kostenplaatje delen :'(

Is het slim het toestel in de winkel nog op waterdichtheid te testen of andere zaken direct te onderzoeken? Alle tips zijn welkom!!!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik ben mijn Z2 uiteindeijk 2 maanden kwijt geweest, dus heb even geduld zou ik zeggen.

Sinds de laatste update heb ik trouwens iets vreemds aan de hand met de camera-app:
In handmatige modus, in foto-stand, kan ik geen "scenes" meer kiezen. Zodra ik de app in film-stand zet kan ik wel verschillende scenes kiezen.

Iemand zelfde ervaring?

edit: laat maar.......resolutie moet op 8MP

[ Voor 6% gewijzigd door DuikKees op 21-08-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Zo, sinds gisteren ook in het bezit van deze telefoon! Hele vooruitgang ten opzichte van de oude Xperia S.

Enige probleem waar ik meteen tegenaan loop is een probleem met de wifi.
Op de 2.4 Ghz valt de verbinding vrij snel stil. Hij blijft wel verbonden maar internet komt niet meer door.
Op 5 Ghz blijft hij wel operationeel.

Instellingen op router nagelopen en zoals op andere sites gevonden zo ingesteld dat er alleen WPA word gebruikt, telefoon software reset gedaan en nieuwste firmware er op (17.1.2.A.0.314) maar t baat nog niet.

Iemand nog ideeën? Zou het softwarematig opgelost kunnen worden of is het stiekem toch een hardware probleem?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

answer_man schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:15:
Zo, sinds gisteren ook in het bezit van deze telefoon! Hele vooruitgang ten opzichte van de oude Xperia S.

Enige probleem waar ik meteen tegenaan loop is een probleem met de wifi.
Op de 2.4 Ghz valt de verbinding vrij snel stil. Hij blijft wel verbonden maar internet komt niet meer door.
Op 5 Ghz blijft hij wel operationeel.

Instellingen op router nagelopen en zoals op andere sites gevonden zo ingesteld dat er alleen WPA word gebruikt, telefoon software reset gedaan en nieuwste firmware er op (17.1.2.A.0.314) maar t baat nog niet.

Iemand nog ideeën? Zou het softwarematig opgelost kunnen worden of is het stiekem toch een hardware probleem?
Heb je andere apparaten via bluetooth verbonden?
Daar ligt het aan. Is inmiddels bekend bij Sony en ze gaan er een fix voor maken.

Ik heb bijv een Smartband van Sony. Zodra ik mijn wifi op 2.4Ghz heb, valt ie ook vaak weg. De nieuwe. 323 update heeft dit niet verholpen. Op 5Ghz geen enkel probleem. Ligt gewoon aan dezelfde frequentie.
Ik denk een softwareprobleem dus.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
freddyathlon schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:29:
[...]

Heb je andere apparaten via bluetooth verbonden?
Daar ligt het aan. Is inmiddels bekend bij Sony en ze gaan er een fix voor maken.

Ik heb bijv een Smartband van Sony. Zodra ik mijn wifi op 2.4Ghz heb, valt ie ook vaak weg. De nieuwe. 323 update heeft dit niet verholpen. Op 5Ghz geen enkel probleem. Ligt gewoon aan dezelfde frequentie.
Ik denk een softwareprobleem dus.
Ik heb mijn carkit verbonden maar deze staat uit als ik thuis zit. Bluetooth liet ik dan wel aan staan.
Maar ook wanneer ik bluetooth uit zet werkt de wifi nog niet goed op 2.4

Hopelijk komen ze vlot met een fix op de markt :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

answer_man schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:13:
[...]

Ik heb mijn carkit verbonden maar deze staat uit als ik thuis zit. Bluetooth liet ik dan wel aan staan.
Maar ook wanneer ik bluetooth uit zet werkt de wifi nog niet goed op 2.4

Hopelijk komen ze vlot met een fix op de markt :)
Tsja, en tot die tijd maar even 5Ghz gebruiken dan, denk ik... Doe ik ook.
De Z2 terug naar fabrieksinstellingen hielp wel even, maar na paar dagen ging het toch weer mis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
DuikKees schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:07:
Ik ben mijn Z2 uiteindeijk 2 maanden kwijt geweest, dus heb even geduld zou ik zeggen.
Inmiddels zijn we weer een week verder. Volgens KPN krijg ik bij het verstrijken van vier weken een nieuw toestel... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Oké, de telefoon doet het prima op het 2.4Ghz wifi netwerk bij mijn schoonouders.
Blijft de hele tijd gewoon netjes internetverbinding houden.

Thuis zit ik op de Horizon box van UPC en bij hun op een externe cisko router, ook op UPC netwerk.

Deze staat op b/g/n ingesteld en op 20/40Mhz, thuis ook maar eens zo ingesteld en heeft 5 minuten feilloos gewerkt alvorens weer compleet te stoppen.

Thuis dus weer terug op 5Ghz maar ergens anders werkt het dus wel prima.

Blijft apart...

[ Voor 21% gewijzigd door answer_man op 25-08-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 13:11
Ik heb sinds kort ook en Z2.
Super toestel, maar nu werkt mijn eigen headset (een Fischer) niet lekker met de Z2.
Het knopje op de headset doet geen play/pauze maar Volume Up.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
SmartKey lijkt niet te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Laatst online: 19-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
freddyathlon schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:39:
Gebruikt hier iemand de Z2 op het Vodafone netwerk i.c.m. een Vodafone SignaalPlus Femtocell?

Mijn Z2 verliest met regelmaat de verbinding met de Femtocell.
Vodafone geeft de schuld aan mijn toestel, maar ik betwijfel dit.

Inmiddels heb ik de Z2 al teruggezet naar febrieksinstellingen, maar lost het niet op.
Zodra ik de Z2 een keer uit- en aanzet, heb ik weer volle bak bereik binnenshuis en ik zit ongeveer 3 meter van de SignaalPlus af. Na een klein uurtje, en dan heb ik niks met het toestel gedaan, zie ik dat het bereik weer erg laag is. Dan moet ik het toestel weer uit- en aanzetten alvorens het weer werkt.

Weet iemand wat dit kan zijn??

Of moet ik het zo zien dat het bereik IN huis niet altijd volledig kan zijn, zelfs niet met een Femtocel?
Edit: Nee, dat is het niet. Als ik minder bereik heb en ik ga bellen, dan gaat het lampje op de Femtocel ook niet branden, dus maakt het toestel geen gebruik van het versterkte netwerk van de Femtocel.
Heb je 4g bij Vodafone? Dan kiest de telefoon bij voorkeur 4g ipv je femtocel. Je femtocel is nl 3g. Dus ondanks dat de sterkte van het signaal van je femtocel (3g) beter is, kiest je telefoon voor 4g omdat deze kwalitatief beter is dan 3g.

Meer hierover kun je vinden in het Vodafone femtocel topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

answer_man schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:02:
Oké, de telefoon doet het prima op het 2.4Ghz wifi netwerk bij mijn schoonouders.
Blijft de hele tijd gewoon netjes internetverbinding houden.

Thuis zit ik op de Horizon box van UPC en bij hun op een externe cisko router, ook op UPC netwerk.

Deze staat op b/g/n ingesteld en op 20/40Mhz, thuis ook maar eens zo ingesteld en heeft 5 minuten feilloos gewerkt alvorens weer compleet te stoppen.

Thuis dus weer terug op 5Ghz maar ergens anders werkt het dus wel prima.

Blijft apart...
Tja, het kan zoveel zijn... Als er ook maar iets stoort op jouw 2.4Ghz netwerk, dan heb je al slechte WiFi thuis. Misschien een Smart-TV in huis met Wifi? Zet dat eens uit. Ik heb een Sony SmartTV, daarvan de WiFi eens uitgezet, en dat leverde al een sterker signaal van mijn UPC modem op. Van -80dBm naar -60dBm. Ook andere apparaten die dezelfde frequentie gebruiken, kunnen storingen veroorzaken. Ik noem een babyfoon als voorbeeld...

Blijft moeilijk te achterhalen. Sinds ik een TP-Link router achter mijn UPC Cisco heb gezet, is het 2.4Ghz signaal ook beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
freddyathlon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:14:
[...]

Tja, het kan zoveel zijn... Als er ook maar iets stoort op jouw 2.4Ghz netwerk, dan heb je al slechte WiFi thuis. Misschien een Smart-TV in huis met Wifi? Zet dat eens uit. Ik heb een Sony SmartTV, daarvan de WiFi eens uitgezet, en dat leverde al een sterker signaal van mijn UPC modem op. Van -80dBm naar -60dBm. Ook andere apparaten die dezelfde frequentie gebruiken, kunnen storingen veroorzaken. Ik noem een babyfoon als voorbeeld...

Blijft moeilijk te achterhalen. Sinds ik een TP-Link router achter mijn UPC Cisco heb gezet, is het 2.4Ghz signaal ook beter...
Oke, dus vanochtend maar eens de Horizon naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Enige apparaten nu verbonden via wifi zijn mijn PC en de Z2. Beide op 2.4Ghz nu.
PS3 en PS4 zitten direct met de kabel aangesloten.

Tot nu toe (ongeveer 6 uur nu) werkt dit inderdaad prima...

Beetje mijn eigen fout dus denk ik om meteen de schuld bij de telefoon te leggen :')

Straks nog de laptop en Z1 Compact van m'n vriendin op het netwerk aansluiten en hopen dat alles stabiel blijft!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

answer_man schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

Oke, dus vanochtend maar eens de Horizon naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Enige apparaten nu verbonden via wifi zijn mijn PC en de Z2. Beide op 2.4Ghz nu.
PS3 en PS4 zitten direct met de kabel aangesloten.

Tot nu toe (ongeveer 6 uur nu) werkt dit inderdaad prima...

Beetje mijn eigen fout dus denk ik om meteen de schuld bij de telefoon te leggen :')

Straks nog de laptop en Z1 Compact van m'n vriendin op het netwerk aansluiten en hopen dat alles stabiel blijft!
Ja, en anders je Z2 gewoon op 5Ghz laten draaien. Doe ik ook, mede omdat ik op 5Ghz een hogere snelheid behaal dan op de 2.4Ghz.

Mocht je toch 2.4Ghz willen gebruiken, dan kun je overwegen een dualband router aan te schaffen zoals de TP-Link 4300. Deze heb ik ook. Je maakt dan 2 netwerken aan; een 2.4 en een 5Ghz. Apparaten die zijn verbonden kunnen dan gewoon met elkaar communiceren, onafhankelijk van op welke band ze zijn aangesloten.

Voorbeeld; mijn Chromecast is aangesloten op de 2.4Ghz, mijn Z2 op de 5Ghz.
Ik kan op mijn Z2 een uitzending op Netflix gewoon doorstreamen naar de Chromecast. De apparaten zitten op dezelfde router tenslotten en kunnen dus gewoon met elkaar communiceren.

Ik heb de TP-Link aangeschaft voor iets van € 50,- dus dat valt nog mee.

Want ik heb even gemist denk ik waarom je thuis de 2.4Ghz wilt gebruiken... ?

Verwijderd

Goeiemiddag!

Sinds gisteren ook een bezitter van de Z2. Heb het topic helemaal doorgelezen en heb gelukkig geen last van alle "bekende" punten. Ik heb versie 14w31, ook daar is helemaal niets over te vinden. Denk dat het een vrij nieuwe versie is dan :p

Wat betreft de waterdichtheid, ik zou hem graag willen testen onder de kraan, maar mocht het fout gaan; Valt het onder garantie?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:29:
Goeiemiddag!

Sinds gisteren ook een bezitter van de Z2. Heb het topic helemaal doorgelezen en heb gelukkig geen last van alle "bekende" punten. Ik heb versie 14w31, ook daar is helemaal niets over te vinden. Denk dat het een vrij nieuwe versie is dan :p

Wat betreft de waterdichtheid, ik zou hem graag willen testen onder de kraan, maar mocht het fout gaan; Valt het onder garantie?
Ik zou hem in de winkel laten testen.
Als je het zelf thuis doet en het gaat mis, bewijs jij dan maar eens dat alle klepjes strak en goed dicht zaten...

• answer_man
freddyathlon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:55:
[...]

Ja, en anders je Z2 gewoon op 5Ghz laten draaien. Doe ik ook, mede omdat ik op 5Ghz een hogere snelheid behaal dan op de 2.4Ghz.

Mocht je toch 2.4Ghz willen gebruiken, dan kun je overwegen een dualband router aan te schaffen zoals de TP-Link 4300. Deze heb ik ook. Je maakt dan 2 netwerken aan; een 2.4 en een 5Ghz. Apparaten die zijn verbonden kunnen dan gewoon met elkaar communiceren, onafhankelijk van op welke band ze zijn aangesloten.

Voorbeeld; mijn Chromecast is aangesloten op de 2.4Ghz, mijn Z2 op de 5Ghz.
Ik kan op mijn Z2 een uitzending op Netflix gewoon doorstreamen naar de Chromecast. De apparaten zitten op dezelfde router tenslotten en kunnen dus gewoon met elkaar communiceren.

Ik heb de TP-Link aangeschaft voor iets van € 50,- dus dat valt nog mee.

Want ik heb even gemist denk ik waarom je thuis de 2.4Ghz wilt gebruiken... ?
Het is ook inderdaad zo dat hij best op de 5Ghz kan draaien, en de Horizon box ondersteunt ook beide tegelijk, maar het is meer een kwestie van dat het zou moeten werken dus dat moet het dan ook :P

Het bereik van de 2.4Ghz band is echter een stuk beter dus prefereer dat alsnog.

Ondertussen ook de andere apparaten weer actief op het netwerk en nogsteeds functioneert het naar behoren :)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

answer_man schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:12:
[...]

Het is ook inderdaad zo dat hij best op de 5Ghz kan draaien, en de Horizon box ondersteunt ook beide tegelijk, maar het is meer een kwestie van dat het zou moeten werken dus dat moet het dan ook :P

Het bereik van de 2.4Ghz band is echter een stuk beter dus prefereer dat alsnog.

Ondertussen ook de andere apparaten weer actief op het netwerk en nogsteeds functioneert het naar behoren :)
Dat is goed om te horen. Kan soms een kleinigheidje zijn zoals misschien nu wel. Maar ja, daar komen we alleen achter door proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb een z2 en klepje van de oplader/simkaart kwijt. Kan je hiervan een nieuwe kopen? Of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Origineel hier te bestellen. Maar persoonlijk zou ik zelf eerst contact opnemen met Sony om te vragen of dat niet ook hier in NL kan. Tenzij het belachelijk duur is uiteraard. Dan maar een paar dagen wachten. Ik heb trouwens niet op .de gekeken...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:29:
Goeiemiddag!

Hou er rekening mee dat onder de kraan houden iets anders is als onder water houden. De druk waarmee het water uit de kraan komt, verschilt per situatie. Waterdruk in het zwembad bijv. is altijd hetzelfde, bij gelijke diepte.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

Ik ben aan een nieuwe telefoon toe, mijn oog ligt op de Z2. Dit topic snel doorgebladerd en zo te zien zijn er geen grote mankementen aan het apparaat. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik kom van een Galaxy Nexus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
freddyathlon schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:26:
Ik heb de Z2 nu 48 uur in mijn bezit en gebruik.
Hiervoor had ik een iPhone 4, 4S en een 5S gehad.
Android was voor mij aardig lang geleden, dus het was absoluut weer even wennen.
Ik heb het zelfde rijtje, plus de gewone 5 gehad. Hoe ervaar jij het verschil tussen de z2 en iph5s qua touchscreen? Ik heb het gevoel dat de iphone nauwkeuriger is, of is dat wennen/afstellen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Martinus schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:58:
[...]

Ik heb het zelfde rijtje, plus de gewone 5 gehad. Hoe ervaar jij het verschil tussen de z2 en iph5s qua touchscreen? Ik heb het gevoel dat de iphone nauwkeuriger is, of is dat wennen/afstellen?
Volgens mij was de iPhone inderdaad veel nauwkeuriger. Ik maak nog steeds vaak foutjes tijdens het typen op de Z2. Ik heb wel Swiftkey erop gezet als toetsenbord. Dat gaat iets beter, lijkt het, maar nog steeds foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
freddyathlon schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:42:
[...]

Volgens mij was de iPhone inderdaad veel nauwkeuriger. Ik maak nog steeds vaak foutjes tijdens het typen op de Z2. Ik heb wel Swiftkey erop gezet als toetsenbord. Dat gaat iets beter, lijkt het, maar nog steeds foutjes.
mss ist wennen, ik merk dat als ik iets hoger tik dat dan wel alles ineens gaat.

@all: wat vinden jullie van de belkwaliteit?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Martinus schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:58:
[...]

Hmm... ik heb juist het idee dat het tegenovergestelde zo is. Mijn eigen telefoon is een Z2, maar op het werk gebruik ik voor development een iPhone 5C en daarbij heb ik regelmatig moeite met het touchscreen. Deels omdat het ding zoveel kleiner is, maar vaak bij kleine knopjes bovenin het scherm die ik met de duim wil indrukken reageert ie niet. Sterker nog, soms moet ik 3 keer of meer op dezelfde knop drukken en dan heel precies op het midden van de button, anders registreert hij het niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon niet standaard verbinding maakt met bluetooth apparaten?
Dat stomme throw blijft continu opnieuw verbinden als ik de verbinding verbreek.
Mijn vorige foon had gewoon een vinkje "automatisch verbinding maken" dat ik kon uitschakelen, maar dat kan ik hier niet vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Raymond schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:07:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon niet standaard verbinding maakt met bluetooth apparaten?
Dat stomme throw blijft continu opnieuw verbinden als ik de verbinding verbreek.
Mijn vorige foon had gewoon een vinkje "automatisch verbinding maken" dat ik kon uitschakelen, maar dat kan ik hier niet vinden.

Iemand een idee?
Bluetooh uitzetten? ;) Of alleen voor een specifiek apparaat?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Iekozz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:06:
[...]

Bluetooh uitzetten? ;) Of alleen voor een specifiek apparaat?
Hoe bedoel je dat tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien vind ik mijn Z2 wat zwak op het gebied van ontvangst (g3 kpn niet overal aanwezig buiten een stad)(voor de rest een super apparaat en heb ik slechts problemen met Kitkat(bewerkelijke screenvideo functie).
Graag info omtrend aankoop micro SD kaart, 128GB is mogelijk dus daar ga ik dan ook maar voor, maar dan..wat is de maximum snelheid van de Z2, lukt het boven de class10 nog?
Vanaf welke snelheid is acceptabel ivm schokvrij 4K vastleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:08:
Misschien vind ik mijn Z2 wat zwak op het gebied van ontvangst (g3 kpn niet overal aanwezig buiten een stad)(voor de rest een super apparaat en heb ik slechts problemen met Kitkat(bewerkelijke screenvideo functie).
Graag info omtrend aankoop micro SD kaart, 128GB is mogelijk dus daar ga ik dan ook maar voor, maar dan..wat is de maximum snelheid van de Z2, lukt het boven de class10 nog?
met wat vergelijk je dat? heb je een andere foon er naast bv?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste smart, ik heb geen vergelijk, maar eik mijn bevinding mett de dekkingskaart van kpn(3g) en dan heb ik te maken met discrepantie ehm mijn bevindingen komen niet overeen met de kaart, dit kan natuurlijk aan de dekkingskaart liggen..maar ik ben dan weer blij met kpn fon (secure wifi op routers van kpn abonnees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De Z2 heeft in mijn ervaring juist het beste bereik van alle smartphones die ik heb gehad (oa. Galaxy Nexus, Xperia Z, Nexus 5, LG G2). En als ik mijn Z2 vergelijk met mensen die een HTC One of Samsung S5 (hetzelfde netwerk natuurlijk, KPN) hebben, dan is de Z2 minstens net zo goed of nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:04
Allereerst moet ik zeggen, wat is dit een super fijne telefoon! Kom van een HTC desire c af, en man, wat is deze sony lekker vlot. Ondertussen ook al wat leuke dingen aan het uitproberen qua personalisatie d:)b

Helaas ontdekte ik vanmiddag dat ik opeens een barst heb in het glas op de achterkant. Nu heb ik me al wel wat ingelezen, en ben erachter gekomen dat zulke barsten regelmatig voorkomen bij Sony telefoons omdat het glas te strak in het frame zit.
Maar ik ben helaas bang, dat als ik hem terugbreng (ongeveer 7/8 weken geleden gekocht), ze het probleem zullen opschuiven naar valschade. Dit komt omdat ik hem na 1 dag na aankoop al heb laten vallen, met als resultaat wat flinke krassen in mijn beeldscherm en een klein deukje rechtsboven in het frame.
Toen ik mijn mobiel had gekocht waren mij de kieren tussen het frame en het beeldscherm al opgevallen, net als de digitizer (zie pics), maar dit was voor mij niet een goede reden om er mee terug te gaan. (achteraf had ik dat misschien wel moeten doen?).

Nu is mijn vraag, als ik hem terug breng in deze staat met als 'defect omschrijving' barst in het scherm (of zoiets, help), ze mijn dan helpen onder de garantie. De barst is spontaan ontstaan namelijk. En hoe sta ik in mijn recht als consument zijnde.
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x396/militairtje/CIMG9547_zps3cfea0e8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x396/militairtje/CIMG9537_zps7e195b61.jpg

En op deze foto kun je de 'valschade' zien, en gelijk wat ik bedoel met slechte digitizer, hier zie je in het zonlicht allemaal witte puntjes:
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x396/militairtje/CIMG9548_zps47f1ff70.jpg

Als deze vraag niet goed staat mods, graag verplaatsen.. Gokte dat 'ie hier goed stond

Alvast bedankt!

• Iekozz
Voor diegene die nog een goede bescherming zoeken voor de achterkant: http://www.nillkin.com/en...=1&scid=13&id=4339&page=1

Tempered glass protector voor de Z2 achterkant. Voor een tientje op ebay te vinden :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Nesse1234
Nesse1234 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:45:
[...]

Inmiddels zijn we weer een week verder. Volgens KPN krijg ik bij het verstrijken van vier weken een nieuw toestel... O-)
Even een korte reactie.

Zoals je een paar paginas terug kunt lezen was mijn telefoon na nog geen 1,5 maand defect gevallen. Heel het scherm kapot. Via KPN opgestuurd voor herstel.

Inmiddels heb ik hem terug gekregen van KPN en ik heb niets hoeven te betalen! Ruim 23 onderdelen vervangen en dat allemaal onder garantie.

TIP: Laat de telefoon onder garantie opsturen en laat geen herstelticket aanmaken!!

Ik had geluk en heb dus kostenloos een zo goed als nieuw toestel terug gekregen!! _/-\o_

Verwijderd

De Z2 is inderdaad relatief zwak op het gebied van ontvangst. Ook getest, maar het is allemaal een stuk minder.

• Martinus
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:33:
[...]

De Z2 is inderdaad relatief zwak op het gebied van ontvangst. Ook getest, maar het is allemaal een stuk minder.
heb je die test? of link? blijkbaar ervaart een ieder het anders.
Ik vind het bereik okee, vergelijken met mn oude ip5s. M<aar de kwaliteit van bellen, schommelt enorm. Soms denk, super, soms denk oude telefoon tijd.

btw: hoe hebben jullie de equalizer staan bij oproepinstellingen? zou daardoor een slecht belervaring te veranderen zijn? (ja test de verschillende standen nu :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Martinus op 04-09-2014 15:42 ]

no comment

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:01
Heb zelf totaal geen probleem met het bereik en ook de belkwaliteit is super, beter dan bij iedere andere telefoon die ik gehad heb. Ik heb de equalizer op normaal staan, ruisonderdrukking aan en spraakverbetering aan.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
militairtje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:58:
Allereerst moet ik zeggen, wat is dit een super fijne telefoon! Kom van een HTC desire c af, en man, wat is deze sony lekker vlot. Ondertussen ook al wat leuke dingen aan het uitproberen qua personalisatie d:)b

Helaas ontdekte ik vanmiddag dat ik opeens een barst heb in het glas op de achterkant. Nu heb ik me al wel wat ingelezen, en ben erachter gekomen dat zulke barsten regelmatig voorkomen bij Sony telefoons omdat het glas te strak in het frame zit.
Maar ik ben helaas bang, dat als ik hem terugbreng (ongeveer 7/8 weken geleden gekocht), ze het probleem zullen opschuiven naar valschade. Dit komt omdat ik hem na 1 dag na aankoop al heb laten vallen, met als resultaat wat flinke krassen in mijn beeldscherm en een klein deukje rechtsboven in het frame.
Toen ik mijn mobiel had gekocht waren mij de kieren tussen het frame en het beeldscherm al opgevallen, net als de digitizer (zie pics), maar dit was voor mij niet een goede reden om er mee terug te gaan. (achteraf had ik dat misschien wel moeten doen?).

Nu is mijn vraag, als ik hem terug breng in deze staat met als 'defect omschrijving' barst in het scherm (of zoiets, help), ze mijn dan helpen onder de garantie. De barst is spontaan ontstaan namelijk. En hoe sta ik in mijn recht als consument zijnde.
[afbeelding]
[afbeelding]

En op deze foto kun je de 'valschade' zien, en gelijk wat ik bedoel met slechte digitizer, hier zie je in het zonlicht allemaal witte puntjes:
[afbeelding]

Als deze vraag niet goed staat mods, graag verplaatsen.. Gokte dat 'ie hier goed stond

Alvast bedankt!
Hier bijna hetzelfde probleem. Bij mij was ook 1 hoekje van het scherm spontaan gebarsten. Ik haalde de telefoon uit mijn broekzak en plotseling zag ik dat er 1 barstje in een van de hoeken van het scherm zat. Dit zonder dat ik hem heb laten vallen.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/x0qut4.png
In deze afbeelding zie je hoe mijn scherm ongeveer gebroken was. Dit gebeurde vlak voor mijn vakantie, dus wilde ik even wachten tot na mijn vakantie om hem terug te brengen. Daarnaast ging bij mij constant het micro sd kaart klepje spontaan open omdat hij niet goed paste. Op vakantie heb ik hem stom genoeg laten vallen en zodoende had ik wat schade op de rand. Na de vakantie teruggegaan naar de Phonehouse waar ik hem ingeleverd heb met het verhaal wat ik hierboven opgeschreven heb. Als ze mijn verhaal niet geloven kan ik dat begrijpen maar ik wil wel dat iig mijn klepje onder garantie gerepareerd wordt. Ik heb de telefoon 20 augustus opgestuurd en volgens de status van Dynafix is de reparatie in behandeling bij de externe reparatiedienst.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Shenk schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:32:
Heb zelf totaal geen probleem met het bereik en ook de belkwaliteit is super, beter dan bij iedere andere telefoon die ik gehad heb. Ik heb de equalizer op normaal staan, ruisonderdrukking aan en spraakverbetering aan.
ik merk dat normaal beter is dan helder, vandaag vloeiend eens proberen. cheers

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z3 is gepresenteerd, babbelen doen we in: [Sony Xperia Z3] Ervaringen & Discussie

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 05-09-2014 13:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Vinden julie het ook niet vreemd dat byna elk model lager dan de Z2 al een update heeft gekregen naar 4.4.4 en wij nog niet? Nu zullen ze vast werken aan Android L maar nu is de Z3 er ook die waarschijnlijk voorrang krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn z2 nu ongeveer 1,5 maand en de klepjes beginnen al lam te worden. weet iemand of je dit (onder garantie) kan laten maken of waar je die klepjes kan kopen?

Ook nog iets, als ik er een koptelefoon of de bijgeleverde oortjes in doe detecteert hij ze niet meer. alleen als ik de ingang onder water houd doet hij het weer. kan ik hier zelf iets aan doen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 18:33 ]

• Martinus
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:22:
ik heb mijn z2 nu ongeveer 1,5 maand en de klepjes beginnen al lam te worden. weet iemand of je dit (onder garantie) kan laten maken of waar je die klepjes kan kopen?

Ook nog iets, als ik er een koptelefoon of de bijgeleverde oortjes in doe detecteert hij ze niet meer. alleen als ik de ingang onder water houd doet hij het weer. kan ik hier zelf iets aan doen?
niet per ongeluk de app uitgezet die het detecteerd?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klepjes zijn na een maand al lam. Ben nu wel klaar met dit model. Laatste sony geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Voor wat betreft de mensen hierboven die klagen over de klepjes: ik ga er vanuit dat geen van jullie het DK36 chargingdock gebruikt en/of overwogen heeft dit aan te schaffen? Of als dat teveel gevraagd is, een eenvoudige magnetische charging kabel? Dit reduceert het aantal openen/sluiten van de klepjes met 95%, tenzij je om wat voor reden dan ook dagelijks de telefoon op de pc aansluit of de SD kaart eruit haalt. Daarnaast werkt het ook gewoon wat handiger/sneller.

Natuurlijk kan je roepen "wat belachelijk dat je zo'n dock of kabel moet kopen omdat anders de klepjes in no-time gaar zijn", maar als je een waterdichte smartphone wilt ontkom je hier niet aan. En ja, deze klepjes kan je ook los kopen op bijvoorbeeld Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:08:
Voor wat betreft de mensen hierboven die klagen over de klepjes: ik ga er vanuit dat geen van jullie het DK36 chargingdock gebruikt en/of overwogen heeft dit aan te schaffen? Of als dat teveel gevraagd is, een eenvoudige magnetische charging kabel? Dit reduceert het aantal openen/sluiten van de klepjes met 95%, tenzij je om wat voor reden dan ook dagelijks de telefoon op de pc aansluit of de SD kaart eruit haalt. Daarnaast werkt het ook gewoon wat handiger/sneller.

Natuurlijk kan je roepen "wat belachelijk dat je zo'n dock of kabel moet kopen omdat anders de klepjes in no-time gaar zijn", maar als je een waterdichte smartphone wilt ontkom je hier niet aan. En ja, deze klepjes kan je ook los kopen op bijvoorbeeld Amazon.
Gebruik ik vanaf dag 1. Dus wat dat betreft is het zeer slecht. Daarnaast dient een toestel van 600euro prima 2 jaar mee te gaan, daar dient rekening mee gehouden te worden met het ontwerp.

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:33:
[...]

Gebruik ik vanaf dag 1. Dus wat dat betreft is het zeer slecht. Daarnaast dient een toestel van 600euro prima 2 jaar mee te gaan, daar dient rekening mee gehouden te worden met het ontwerp.
Oke, dan vraag ik mij serieus af hoe die klepjes zo snel kapot kunnen gaan. Hiervoor heb ik een kleine anderhalf jaar lang de Xperia Z gehad (met dock) zonder enige problemen met de klepjes. Daarvoor had ik de Xperia S, die ook klepjes had en waarbij ik deze minimaal een keer per 1 a 2 dagen open haalde om op te laden. Ook hier nooit problemen gehad en hetzelfde geldt voor mijn huidige Z2. En ja het is/was een telefoon van 600 euro, dus ik ga er dan ook voorzichtig mee om.

Zoals ik al zei, als je een waterdichte telefoon wilt dan krijg je klepjes. Dit totdat ze er iets op vinden waardoor ook de USB poort waterdicht kan zijn zoals de 3.5mm jack dat nu al is.

Enfin, de klepjes zijn in ieder geval voor een paar euro los te verkrijgen, dus mocht er een het begeven hebben is vervanging geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mede forumers ik heb sinds kort weer een nieuwe sony xperia z2 gehaald bij the phone house sinds mijn vorige total loss was verklaart voor een lam oplader klepje, maar nu nog geen week later begint mijn nieuwe z2 ook al weer dezelfde symptomen te vertonen, het klepje wil niet volledig sluiten (als ik met mijn vinger eroverheen ga voel ik een rand naar buiten toe op het punt dat ik het klepje voel. dit baat mij dus zorgen om de waterdicht garantie, verder is alles in orde met het toestel ik ben er heel tevreden over zeker een aanrader maar het klepje baat mij zorgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Op dit moment heb ik een Nexus 5 en ben daar erg tevreden over. Echter mis ik enkele dingen waardoor ik eventueel wil switchen naar een ander toestel. Ik heb echter ruime ervaring met Android toestellen en er was altijd wel wat mee:
- Samsung S2: Op zich OK voor die tijd
- Nexus S: Traag en schokken
- Samsung S3: Traag, lag en schokken in de GUI
- Samsung S4: Scherm ingebrand binnen twee weken (navigeren met TomTom naar Spanje) en traag, lag en schokken in de GUI
- HTC One X: GPS issues, te veel delay in het scherm (GUI elementen tov vinger), niet vloeiend en slechte audio-kwaliteit
- LG G2: Zware GPS issues, kraken en door een bug in de video-driver issues met Google Maps, GMAA
- Huidig toestel, Nexus 5: Voor mij bijna perfect. Maar: 16GB, slecht scherm (contrast), matige accu, geen SD, 5"
- Sony Xperia Z2 tablet: veel touch problemen, audio lag in Netflix, Ziggo en nog enkele apps, kraken van de behuizing
- Bekeken in de winkel, HTC m8: Lag tussen GUI elementen en vinger, Google chrome werkte traag tov mijn Nexus 5, Android browser was helemaal traag als dikke ..., scroll bug in (settings) menu
- Bekenen in de Winkel, LG G3: Slecht scherm (contrast) en niet zo snel als de Nexus 5. Tevens issues met maximale brightness

Nu weet ik wel dat geen enkel toestel perfect is maar in 2014 mag je wel wat verwachten. Zeker omdat de toestelprijzen steeds hoger worden. Zomaar iets accepteren is er voor mij niet (meer) bij.

Nu heb ik alle laatste toestellen 'vergeleken' en de Sony Z3 komt er bovenuit. Waarom:
- 5.2" scherm
- Geen UHD
- Mooi design
- Aardig scherm met een goed contrast (al vind ik 0.7 cd/m2 bij zwart niet supergoed)
- Stereo speakers
- 3GB
- ...

Maar nu mijn vragen. Ik heb dus een Xperia Z2 tablet gehad en was daar zwaar ontevreden over. Ik kijk veel (Netflix) films en lip-sync issues mogen gewoon niet voorkomen. Verder waren de touch-issues zwaar irritant. Nu ben ik bang dat de Z3 hier ook last van heeft. De Z3 is nog niet uit, maar aangezien dit 'bijna' een Z2 is.... Mijn vragen:
- Heeft men ervaring met Netflix op de Z2 en hoe is het gesteld met de lip-sync?
- Hoe is de lip-sync met Ziggo TV?
- De Nexus 5 staat bekent als een toestel met een erg responsive scherm (iPhone like tracken van de vinger). Hoe is dit met de Z2? Voelt het toestel responsive aan of is er een merkbare vertraging tussen vinger en GUI?
- De GUI is erg, erg vloeiend op de Nexus 5. Zeker met ART. Hoe ervaart dit men met de Z2? En dan niet de launcher maar in apps, app-drawer, etc?
- Task-switchen gaat erg snel met de Nexus 5. Hoe is dit met de Z2?

Excuses voor de lap tekst maar een Android toestel kopen is voor mij helaas niet zo eenvoudig. Teveel unkowns en onzekerheden. In ieder geval, alvast bedankt voor het eventueel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anteros schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:30:
Maar nu mijn vragen. Ik heb dus een Xperia Z2 tablet gehad en was daar zwaar ontevreden over. Ik kijk veel (Netflix) films en lip-sync issues mogen gewoon niet voorkomen. Verder waren de touch-issues zwaar irritant. Nu ben ik bang dat de Z3 hier ook last van heeft. De Z3 is nog niet uit, maar aangezien dit 'bijna' een Z2 is.... Mijn vragen:
- Heeft men ervaring met Netflix op de Z2 en hoe is het gesteld met de lip-sync?
- Hoe is de lip-sync met Ziggo TV?
- De Nexus 5 staat bekent als een toestel met een erg responsive scherm (iPhone like tracken van de vinger). Hoe is dit met de Z2? Voelt het toestel responsive aan of is er een merkbare vertraging tussen vinger en GUI?
- De GUI is erg, erg vloeiend op de Nexus 5. Zeker met ART. Hoe ervaart dit men met de Z2? En dan niet de launcher maar in apps, app-drawer, etc?
- Task-switchen gaat erg snel met de Nexus 5. Hoe is dit met de Z2?
ziggo is lipsync goed, netflix not so good.

responsiveness, vond mn iphone 5s beter, nog steeds. Drama? nee dat zeker niet.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:56
Hmm, daar was ik al een beetje bang voor :(. Voor mij is dat echt een dealbreaker. Op mijn Nexus 5 loopt alles perfect in sync, evenals op mijn iPad en op de iPhone 5 van mijn vrouw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:07
Afgelopen zaterdag een nieuwe Xperia Z2 gekocht en eigenlijk al meteen een probleempje waarvan ik noch de oorzaak of de oplossing vind. Elke keer als er een SMS binnen komt krijg ik een voicemail melding met precies hetzelfde tijd/datum stempel als de ontvangen SMS. Ik heb me suf gegoogled en niets kunnen vinden, op de telefoon heb ik ook nog geen instelling kunnen vinden die hiervoor verantwoordelijk zou kunnen zijn. Iemand een idee of suggestie?

Ik maak gebruik van een Vodafone Red abonnement (2gb onbeperkt bellen/smsń).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:33:
[...]

Mwah, de Z2 kost nog maar een 488 euro, dat ding keldert harder in waarde dan 2de hands brood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

Net eindelijk de update ontvangen op mijn telefoon. Een positieve verassing was dat ik de update gewoon kon uitvoeren hoewel ik hem wel geroot heb, met de hier genoemde methode. Na het updaten was root ook nog steeds beschikbaar!

* Creesch is happy :)

Voor de mensen met klepjes problemen, wat doen jullie in hemelsnaam allemaal met die dingen? Ze zitten na een paar maanden nog steeds stevig op bij mij hoor. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er gelijk een dock bij gekocht heb en ze dus ook bijna nooit los heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Creesch schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:18:
Net eindelijk de update ontvangen op mijn telefoon. Een positieve verassing was dat ik de update gewoon kon uitvoeren hoewel ik hem wel geroot heb, met de hier genoemde methode. Na het updaten was root ook nog steeds beschikbaar!

* Creesch is happy :)

Voor de mensen met klepjes problemen, wat doen jullie in hemelsnaam allemaal met die dingen? Ze zitten na een paar maanden nog steeds stevig op bij mij hoor. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er gelijk een dock bij gekocht heb en ze dus ook bijna nooit los heb.
Ik heb ook vrijwel sinds het begin (misschien 3 keer opgeladen via micro-usb) zo'n magnetisch laadkabeltje. Desondanks haalde ik hem steeds vaker met het klepje open uit mijn zak.
Heb hem daarna vrij snel met een plakbandje dicht/vastgeplakt (heb hem sowieso in een TPU case zitten waardoor de plakband ook goed blijft zitten) aangezien ik dat klepje eigenlijk nooit open hoef te hebben.

edit:
heb hem overigens sinds de release, misschien dat dat ook nog iets uitmaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 16-09-2014 23:47 ]

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:35
Mijn telefoon heeft ook het probleem met het USB klepje, ik heb de telefoon vanaf dag 1 via de magnetische aansluiting opgeladen. De telefoon is gisteren van reparatie terug gekomen(dynafix) het klepje is vervangen maar laat helaas alweer los. Ook was de screenprotector (gelukkig zat er een op) gigantisch beschadigd.

De telefoon is al 2 keer opgestuurd in 4 maanden tijd heeft iemand een ander idee? of hoe ik een nieuwe kan eisen ofzo?

• michel2412
Voor de mensen met het klepjes probleem, ik heb vanochtend met een wattenstaafje het klepje en de rand in de telefoon schoon gemaakt. Na het schoonmaken met een brillendoekje dezelfde randen afgeveegd (voorzichtig). Nu is als het goed is het rubber vetvrij en zal het klepje blijven zitten tenminste dat doet hij bij mij sindsdien.

Hopelijk helpt dit ook bij jullie, het is in ieder geval het proberen waard!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
Mijn magnetische poort was losgeraakt... dus opgestuurd naar Dynafix. Dikke maand later krijg ik m'n telefoon terug. Staat dat ze een softwareupdate hebben uitgevoerd (WTF softwareupdate.... de klachtomschrijving kon niet duidelijker).
Ik had de poort dichtgeplakt met een plakbandje, ook die miste. Ze MOETEN het dus gezien hebben. En toch niet gerepareerd, serieus...

Nu alweer opgestuurd. Heb nog geen minuut kunnen genieten van m'n telefoon. Hoe kunnen deze verschikkelijke bedrijven blijven bestaan?

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Tijdens langere gesprekken schakelt de telefoon zijn schermbeveiliging in en gaat hij op zwart.
Mocht ik tijdens zo'n gesprek iets willen opzoeken op de telefoon, dan is dit niet mogelijk. Ik moet nml op de zijknop drukken om het scherm weer te activeren. Maar de actie die daaruit volgt is dat dat ik het gesprek beëindig. Is er ook een manier om die knop tijdens het bellen als activatieknop te laten dienen ipv ophangknop?

• Martinus
cedras schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:16:
Tijdens langere gesprekken schakelt de telefoon zijn schermbeveiliging in en gaat hij op zwart.
Mocht ik tijdens zo'n gesprek iets willen opzoeken op de telefoon, dan is dit niet mogelijk. Ik moet nml op de zijknop drukken om het scherm weer te activeren. Maar de actie die daaruit volgt is dat dat ik het gesprek beëindig. Is er ook een manier om die knop tijdens het bellen als activatieknop te laten dienen ipv ophangknop?
hmmm heb ik ook maar lang niet elke gesprek vaag toch, je kan in oproepinstelling de zijknop ook deactiveren zodat je niet ophangt.

sorry optie staat bij toegankelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 18-09-2014 14:53 ]

no comment

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Morgen mijn Sony Z2....

Ik wil n geheugenkaart MicroSD kaart in de telefoon. 32 of 64GB
De Z2 ondersteund SD SDHC SDXC maar wat is nu UHS-1 word dit ook ondersteund door de Z2?

Maw wat is n goede kaart die makkelijk de foto's en HD video aan kan?

• cedras
Martinus schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:50:
[...]

hmmm heb ik ook maar lang niet elke gesprek vaag toch, je kan in oproepinstelling de zijknop ook deactiveren zodat je niet ophangt.

sorry optie staat bij toegankelijkheid.
Check. Uitgeschakeld. Eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Welke accessoires hebben jullie voor de z2 erbij?
Heb net een z2 en wil eigenlijk nog een goeie magnetische charging iets kopen.
Zijn er nog andere must have accessoires?

• Iekozz
EmilioFLR schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:35:
Welke accessoires hebben jullie voor de z2 erbij?
Heb net een z2 en wil eigenlijk nog een goeie magnetische charging iets kopen.
Zijn er nog andere must have accessoires?
De charging dock is erg handig. Ik heb de el cheapo vijf euro dock op ebay gekocht, als hij binnen komt laat ik wel even weten hoe die bevalt. Deze dus: http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1497.l2649

Verder is een goede screenprotector een must. Ik heb deze voor de voorkant: http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649 en voor de achterkant: http://www.ebay.nl/itm/33..._trksid=p3984.m1497.l2649 Die laatste moet wel uit China komen, maar dit is een stuk beter dan die pet film gevallen.

Edit: En mijn case: http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1423.l2649

[ Voor 5% gewijzigd door Iekozz op 20-09-2014 01:23 ]

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Hoe ziet die temperd glas eruit?
Kan je miss een foto maken van je z2? TY!

• cedras
cedras schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:36:
[...]

Check. Uitgeschakeld. Eens kijken of dat helpt.
En opgelost. Tnx.

• Martinus
ton1234 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:08:
Morgen mijn Sony Z2....

Ik wil n geheugenkaart MicroSD kaart in de telefoon. 32 of 64GB
De Z2 ondersteund SD SDHC SDXC maar wat is nu UHS-1 word dit ook ondersteund door de Z2?

Heb een ultra 64gb er in, is uhs 1. Werkt prima, ook met 4k filmen.

no comment

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Martinus schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:14:
[...]

Heb een ultra 64gb er in, is uhs 1. Werkt prima, ook met 4k filmen.
Dank je wel.

• michel2412
EmilioFLR schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:34:
Hoe ziet die temperd glas eruit?
Kan je miss een foto maken van je z2? TY!
Deze protector heb ik ook, de glaze protector past mooi en is van erg goede kwaliteit. De protector voor de achterkant daarin tegen is waardeloos. De protector is te groot voor de achterkant en het plastic waar de protector op zit is groter dan de protector zelf. Het is dus vrijwel onmogelijk om hem er netjes op te plakken.

Het setjes is zeker de moeite waard om te kopen alleen al voor de glazen protector. Het enige nadeel is dat hij niet meer in de DK36 lader past maar hier zit een grotere houder bij waar hij wel in past _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
michel2412 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:43:
[...]

Deze protector heb ik ook, de glaze protector past mooi en is van erg goede kwaliteit. De protector voor de achterkant daarin tegen is waardeloos. De protector is te groot voor de achterkant en het plastic waar de protector op zit is groter dan de protector zelf. Het is dus vrijwel onmogelijk om hem er netjes op te plakken.

Het setjes is zeker de moeite waard om te kopen alleen al voor de glazen protector. Het enige nadeel is dat hij niet meer in de DK36 lader past maar hier zit een grotere houder bij waar hij wel in past _/-\o_
Ja de protector voor de achterkant is van plastic, er is ook een tempered glass voor de achterkant. Heb hem hierboven gelinked :).

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik heb mijn z2 in het officiele hoesje van sony en denk ik kijk eens of niet ook een spontane barst hebt.
En helaas op de achterkant, een barst van links naar rechts. :( Nou heb ik hem in het verleden wel eens laten vallen maar toen was na controle niks aan de achter aan beschadigingen te zien. wel op de rand overigens dus ik denk dat het onmogelijk wordt om aan te tonen dat de barst niet door een val komt :(

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Hierboven, balen zeg.. Ik heb geen idee hoe Sony omgaat met dat soort gevallen.

Ik heb zelf een probleem met die 'Noise cancelling'-oortjes, ik had hem ook niet meegekregen bij de doos. Later wel geklaagd bij Hi en zo toch nog ontvangen. Ik heb echter het idee dat het niet helemaal werkt, ik hoor nog duidelijk allemaal achtergrondgeluid, (behalve als ik hem nog wat harder zet maar dat is met alle oortjes zo). Daarnaast heb ik op internet gelezen dat het ook sowieso moet werken als je hem op de automatic forced on modus zet zonder muziek. Ook bij deze stand weet ik (vrijwel) zeker dat er gewoon niets gebeurt omdat ik nog duidelijk alles kan horen en verstaan.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
MegaCookie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:51:
@Hierboven, balen zeg.. Ik heb geen idee hoe Sony omgaat met dat soort gevallen.

Ik heb zelf een probleem met die 'Noise cancelling'-oortjes, ik had hem ook niet meegekregen bij de doos. Later wel geklaagd bij Hi en zo toch nog ontvangen. Ik heb echter het idee dat het niet helemaal werkt, ik hoor nog duidelijk allemaal achtergrondgeluid, (behalve als ik hem nog wat harder zet maar dat is met alle oortjes zo). Daarnaast heb ik op internet gelezen dat het ook sowieso moet werken als je hem op de automatic forced on modus zet zonder muziek. Ook bij deze stand weet ik (vrijwel) zeker dat er gewoon niets gebeurt omdat ik nog duidelijk alles kan horen en verstaan.
Wat die oortjes vooral cancellen is motorgeluid en dergelijke, dat is namelijk voorspelbaar geluid.
In een trein of vliegtuig merk je dat meteen als je ze uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het zal ongetwijfeld vaker zijn gepost, maar misschien zijn er nu wat meer ervaringen en ik zie door de vele bomen het bos niet meer echt. Wat is nu een goede magnetische oplaadkabel voor de Z2? Ik zie er bijvoorbeeld zo veel en zo veel varianten staan op Ebay. Daar zal vast verschil tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb drie verschillende soorten kabel en het sony-dock. Alle kabels zijn ruk, het dock werkt als een tierelier.
De clou zit in het heel precies het stekkertje op de laadplek zien te positioneren en zorgen dat'ie blijft zitten. Dat is met geen enkele kabel echt goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
cordonbleu schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:32:
Het zal ongetwijfeld vaker zijn gepost, maar misschien zijn er nu wat meer ervaringen en ik zie door de vele bomen het bos niet meer echt. Wat is nu een goede magnetische oplaadkabel voor de Z2? Ik zie er bijvoorbeeld zo veel en zo veel varianten staan op Ebay. Daar zal vast verschil tussen zitten.
krijg binnenkort wat binnen, zal weer rapporteren.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
Ik heb ondertussen ook het eerste probleem met mijn Z2 te pakken, er zit water in mijn cameralens.. Schijnbaar is hij dus niet helemaal waterdicht. Morgen Sony maar eens bellen, ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben. Baal er wel van, het is echt een super fijne telefoon en ik wil 'm niet missen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Raymond schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:35:
Ik heb drie verschillende soorten kabel en het sony-dock. Alle kabels zijn ruk, het dock werkt als een tierelier.
De clou zit in het heel precies het stekkertje op de laadplek zien te positioneren en zorgen dat'ie blijft zitten. Dat is met geen enkele kabel echt goed te doen.
Dit.
De kabels zijn een grote miskoop. Die kan je wel magnetisch aansluiten, maar zijn al weer los zodra je je telefoon probeert neer te leggen.
De dock werkt hier nu al een aantal maand uitstekend. Geen geklooi met klepjes. Ik mis alleen nog steeds de optie om de oplaadverlichting uit te kunnen zetten. Stadionverlichting is er niks bij.

• Iekozz
ikbenerniet schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:53:
[...]

Dit.
De kabels zijn een grote miskoop. Die kan je wel magnetisch aansluiten, maar zijn al weer los zodra je je telefoon probeert neer te leggen.
De dock werkt hier nu al een aantal maand uitstekend. Geen geklooi met klepjes. Ik mis alleen nog steeds de optie om de oplaadverlichting uit te kunnen zetten. Stadionverlichting is er niks bij.
Settings -> Beeldscherm -> notifcatie led -> uit

• ikbenerniet
Iekozz schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:28:
[...]

Settings -> Beeldscherm -> notifcatie led -> uit
helaas, dit is alleen voor inkomende meldingen. En dus niet voor wanneer de telefoon aan het opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Ik had hiervoor een Z1, maar het valt me op dat mn Z2 een mindere accuduur heeft. Mijn Z1 kon makkelijk 2 dagen of langer mee met mijn gebruik, en met mn Z2 haal ik krap aan de 2 dagen. Dit terwijl mijn gebruik niet is veranderd; vier weken geleden gebruikte ik nog de Z1. Ik had toch juist verwacht door alle verbeteringen dat de accuduur ook verbeterd zou zijn, ik bedoel, er zit een efficientere soc in, zuiniger scherm, grotere accu, enz. Ook zit ik nog steeds op hetzelfde netwerk, KPN 4G.

Voor de rest echt een prima ding hoor (vooral het scherm is een upgrade), maar heb wel het gevoel dat mn Z1 snappier aanvoelt (terwijl er anderhalf keer zoveel apps op staan), misschien komt dit doordat deze android 4.4.4 draait en uitontwikkelde firmwares heeft i.t.t. de Z2 die nog op 4.4.2 draait en een nieuwere soc heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Trishul schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:17:
Ik had hiervoor een Z1, maar het valt me op dat mn Z2 een mindere accuduur heeft. Mijn Z1 kon makkelijk 2 dagen of langer mee met mijn gebruik, en met mn Z2 haal ik krap aan de 2 dagen. Dit terwijl mijn gebruik niet is veranderd; vier weken geleden gebruikte ik nog de Z1. Ik had toch juist verwacht door alle verbeteringen dat de accuduur ook verbeterd zou zijn, ik bedoel, er zit een efficientere soc in, zuiniger scherm, grotere accu, enz. Ook zit ik nog steeds op hetzelfde netwerk, KPN 4G.

Voor de rest echt een prima ding hoor (vooral het scherm is een upgrade), maar heb wel het gevoel dat mn Z1 snappier aanvoelt (terwijl er anderhalf keer zoveel apps op staan), misschien komt dit doordat deze android 4.4.4 draait en uitontwikkelde firmwares heeft i.t.t. de Z2 die nog op 4.4.2 draait en een nieuwere soc heeft.
Probeer eens de app Batteryguru van Qualcomm bespaard naar mijn idee aardig wat accu. 8)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
ikbenerniet schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:53:
[...]

Dit.
Niet helemaal mee eens. Ik heb de MagnectorX op Amazon besteld (vanuit Engeland) en das echt een superkabeltje!
http://www.amazon.co.uk/M...=8-2&keywords=magnector+x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Yo, nieuwe gebruiker van de Z2 hier. model D6503

Ik heb iets, maar kan dat met de zoekmachines niet vinden.
Het toestel is recent gekocht, nieuw, gewoon stock 4.4.2. NIET-rooted.
buildnr 17 1 2 a 0 314

Heeft dit toestel niet 16 GB zoals geadverteerd hier en daar? Bij mij geven utilitys (en phone zelf) 12,nogwat GB opslag aan. Waar van X% vrij uiteraard.

Een 2e iets is: als ik bijv. een sms type (of url in browser, of whatsapp etc.) dan gebeurt het regelmatig dat wanneer ik de back-delete 'knop' gebruik, het scherm een blauw kader krijgt en de inhoud ietwat vergroot word en schuifbaar op het scherm.
De letters zijn dan niet meer de letter die je denkt aan te raken, al blijft het keyboard (ik probeerde alle 3 de keyboard keuzes in het toestel) wEl op diens gewone afmetingen. Dus bijv. als ik dan tik blijf, dan komt er te staan, vkuhd
Door repeterend op de delete-back toets te drukken komt het soms goed, vaak niet, ik moet dan naar een homescreen en terug naar de app. De tekst en keyboard zijn er gelukkig dan gewoon nog en werken weer met een afgepast scherm, de blauwe rand is weg.

Die blauwe rand kan bij jullie anders zijn, ik heb een blauw thema.

Iemand die dit ook heeft of had en de oplossing? In de manual kan ik het niet vinden als vergrootglas functie of zo, en sowieso, als je toetsen niet meer zijn wat er op staat,....

Verder geen gekke dingen, ook de AV (Avast) vind niets.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

ton1234 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:08:

Als ie maar class 10 of sneller (maar de max. vvan dit toestel ken ik niet) aanduiding heeft.
En 10 MBps op de webshop geeft nog meer zekerheid.
Ik heb een 16 GB van adata en werkt prima als muziek video en foto opslag.

Wel BALEN trouwens dat android 4.4.2. app2sd functionaliteit er niet meer in heeft !!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
notsonewbie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:41:
Yo, nieuwe gebruiker van de Z2 hier. model D6503

Ik heb iets, maar kan dat met de zoekmachines niet vinden.
Het toestel is recent gekocht, nieuw, gewoon stock 4.4.2. rooted.
buildnr 17 1 2 a 0 314

Heeft dit toestel niet 16 GB zoals geadverteerd hier en daar? Bij mij geven utilieties (en phone zelf) 12,nogwat GB opslag aan. Waar van X% vrij uiteraard.
Android neemt ook een gedeelte van de 16 GB in, dan kom je effectief idd op minder dan 12 GB uit.

En kan je van dat andere probleem ook een screenshot maken?
Uitknop ingedrukt houden -> en dan op Screenshot maken klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ik lees dat er binnenkort toch 4.4.4. aankomt voor deze foon, lijkt me mooi. en heel veel z3 apps :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

ikbenerniet schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:51:
[...]

Android neemt ook een gedeelte van de 16 GB in, dan kom je effectief idd op minder dan 12 GB uit.
Mijn vorige, note 2, gaf netjes 16 GB totaal aan en dan hoeveel gebruikt door wat.
Bij de z2 staat echt : totale ruimte 11,57 GB
Toen ben ik gaan zoeken en op webshops, of de sony z2 pagina..., staan er ook zat waar de 16 GB niet genoemd word. Anyway, geen probleem ik zet er niet heel veel apps op, amper games, en data gaat op de geheugen kaart.
En kan je van dat andere probleem ook een screenshot maken?
Uitknop ingedrukt houden -> en dan op Screenshot maken klikken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K1JKye1.jpg

De functie screenshot maken, via de aan/uit knop ingedrukt houden, kwam ook maar voor zeg 1/3e in beeld trouwens.
En de toetsen verschuiven dus naar rechts, niet visueel, maar wel dat de t een r is, de g een f enz.

[ Voor 12% gewijzigd door notsonewbie op 09-10-2014 20:57 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.