Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmas70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 11:03
mijn Xperia z2 heeft de volgende problemen:
  • Opladen via de magnetische lader werkt niet (aan uit aan uit aan uit)
  • Opladen via USB, gaat het scherm bij ongeveer 95% aan en wil niet meer uit totdat je hem van de lader afhaalt.
  • Bij het uitzetten van het toestel komt het toestel in een bootloop (sony uit sony uit sony etc,)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door bosmas70 op 11-10-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Inzake: notsonewbie in "[Sony Xperia Z2] Ervaringen en Discussie"

Het is een bewuste optie, je kan zo zoomen, wat je zelf typte, of tekst van een ander, beantwoorden met quote, of als het keyboard maar verschijnt.

Tap 3 x op de back <x toets (in bijv. SMS opstellen goed na te bootsen) en de sony z2 diens scherm zoomt groot.
En is ALLEEN met TWEE vingertoppen te verschuiven.
Wederom 3 taps op de back toets en het is weer normaal.

Echter het is niet handig voor mij want soms moet je de laatste letters die je wilt deleten middels tap tap tap tap tap doen en niet door te timen en tap ingedrukt te houden en dan weer opnieuw wel juiste letters moeten typen.
En dit uitzetten . . . kan ik nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 12-10-2014 17:31 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
bosmas70 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:39:
mijn Xperia z2 heeft de volgende problemen:
  • Opladen via de magnetische lader werkt niet (aan uit aan uit aan uit)
  • Opladen via USB, gaat het scherm bij ongeveer 95% aan en wil niet meer uit totdat je hem van de lader afhaalt.
  • Bij het uitzetten van het toestel komt het toestel in een bootloop (sony uit sony uit sony etc,)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Goede backup en reset doen, wellicht een harde reset.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmas70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 11:03
Martinus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Goede backup en reset doen, wellicht een harde reset.
Dat heb ik geprobeerd, software herstel via sony Pc companion, terug naar fabrieksinstellingen.
Heb al 2 x gechat en 2 x gebeld met sony mocht mijn telefoon naar een phonehouse brengen om het te laten opsturen.
Alleen staat er geen Imei op mijn factuur, dus dit ging niet door. Heb het eigenlijk al een beetje gehad met Sony, geen service voor een toestel wat nog maar een paar maanden oud is.
Ik snap ook niet waarom er een imei op de factuur moet staan, het toestel is nog geen jaar op de markt dus valt volgens mij altijd onder garantie.
Het probleem kan ik wel vinden op internet, maar nergens kan ik een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:45
Probleem met mijn Xperia Z2!
Ik kan niet meer bellen... Als ik een telefoon nummer intik of een contactpersoon selecteer komt er wel op "bellen", maar er is geen overgangstoon. Na zo'n 15 seconden hoor ik de toon die je hoort als er neergelegd wordt...
Berichten sturen en 4G werken nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van jullie toevallig opzoek naar een magnetic charging dock dk36 (15euro) en een nieuwe xperia z2 headset (25euro)?
Laat mij het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Is het mogelijk/zinvol om een Z2 ter reparatie aan te bieden met een gelig scherm (onderste gedeelte). Heeft hier iemand ervaring mee? Ik stoor me er enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ben ik nou gek of lijkt het maar zo, het word steeds langer. Vandaag heb ik mijn z2 weer aan de lader gehangen nadat ik hem vrijdag eraf heb gehaald.
En toch aardig wat mee gedaan.
600 whatsappjes gestuurd en ontvangen
Veel internet en aardig wat spotify geluisterd
Verklaring hiervoor, ik vind het namelijk een beetje vreemd :S

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Je bedoelt dat je accuduur langer wordt? Als ik hem weinig gebruik kan ik er ook 4 a 5 dagen mee doen. En met redelijk intensief gebruik laad ik hem om de dag op. Niks te klagen. Lijkt wel of er een kernreactor in zit _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 16-10-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik ben benieuwd wat Sony gaat doen met de nieuwe design-richtlijnen van Google. Material design ziet er erg goed uit en ik hoop dat Sony dat ook gaat toepassen in de eigen apps en UI...

En hopelijk voor eind 2014 op de Z2 uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Volgens mij heeft Sony Lollipop voor de gehele Z reeks beloofd, maar dan wel begin 2015.

http://www.xperiablog.net...-to-all-xperia-z-devices/

[ Voor 43% gewijzigd door cordonbleu op 16-10-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik verbruik zo een 70% per dag. Gaat rond 06:00 van de lader en rond 22:00 weer eraan. Luister en paar uur muziek. Speel wat potjes Worms 3, lees wat nieuws apps en chat op Hangouts. Geluid staat vrijwel altijd uit en alle notificaties gaan via mijn Smartband.

Voor de laatste update leek mijn accu langer mee te gaan. Maar dit is op zich geen klacht. Non-stop BT aan een alle notificaties op een dag via BT mag van mij wel wat Juice kosten. Op het werk heb ik ook nog eens last van zeer slecht WiFi bereik.

Dus al met al nog zeer tevreden met het verbruik!

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anteros schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:30:
HEEL VERHAAL

... nu mijn vragen. Ik heb dus een Xperia Z2 tablet gehad en was daar zwaar ontevreden over. Ik kijk veel (Netflix) films en lip-sync issues mogen gewoon niet voorkomen. Verder waren de touch-issues zwaar irritant. Nu ben ik bang dat de Z3 hier ook last van heeft. De Z3 is nog niet uit, maar aangezien dit 'bijna' een Z2 is.... Mijn vragen:
- Heeft men ervaring met Netflix op de Z2 en hoe is het gesteld met de lip-sync?
- Hoe is de lip-sync met Ziggo TV?
- De Nexus 5 staat bekent als een toestel met een erg responsive scherm (iPhone like tracken van de vinger). Hoe is dit met de Z2? Voelt het toestel responsive aan of is er een merkbare vertraging tussen vinger en GUI?
- De GUI is erg, erg vloeiend op de Nexus 5. Zeker met ART. Hoe ervaart dit men met de Z2? En dan niet de launcher maar in apps, app-drawer, etc?
- Task-switchen gaat erg snel met de Nexus 5. Hoe is dit met de Z2?

Excuses voor de lap tekst maar een Android toestel kopen is voor mij helaas niet zo eenvoudig. Teveel unkowns en onzekerheden. In ieder geval, alvast bedankt voor het eventueel reageren.
Hoe is de lip-sync met Ziggo TV?
Geen probleem, daar ben ik vrij gevoelig voor. Mij had dat wel opgevallen.
De Nexus 5 staat bekent als een toestel met een erg responsive scherm (iPhone like tracken van de vinger). Hoe is dit met de Z2? Voelt het toestel responsive aan of is er een merkbare vertraging tussen vinger en GUI?
Geen merkbare vertraging, ook niet met heel veel apps open.
Heeft men ervaring met Netflix op de Z2 en hoe is het gesteld met de lip-sync?
Geen ervaring met Netflix, wel met XBMC. Content van Icefilms word goed afgespeeld, dit materiaal is voornamelijk in 23,97 Hz

24 en 25Hz ga ik nog testen voor je

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Sony Xperia Z2
met daarbij de Magnetische Dock

nu laad de Xperia Z2 niet op in de Dock, het blijft flikkeren en hij word ontladen.
wat te doen???
met USB aan 220 laad hij wel gewoon op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na lang en veel lezen op het xperia forum heb ik maar eens besloten om een account aan te maken en wat vragen aan jullie te stellen.
Ik was in het bezit van een xperia Z1. die ben ik afgelopen weekend helaas verloren ;(
Nu ben ik dus op zoek naar een ander toestel (al dan niet een goede tweedehands ) om mijn Z1 op te volgen.

Het liefst wil ik weer een Sony toestel vanwege de bouwkwaliteit, waterdichtheid en snelheid (na 1 jaar gebruik nog net zo snel als in het begin, ik was wel anders gewend met samsung)

Echter waren er 2 problemen met mijn Z1 waar ik me een jaar lang aan geërgerd heb en ik hoop dat dit bij de Z2 inmiddels beter is?
1: foto's maken in donkere situaties (kroeg feest etc) er zat altijd een witte waas door de foto's terwijl vrienden met andere toestellen hier totaal geen last van hadden.
2: De geluidskwaliteit van video opnames is bij de Z1 echt zeer zeer slecht. met name bij hard geluid opnemen op bijv een dancefeest werd het geluid compleet vervormd en krakerig opgenomen. als ik filmpjes bij vrienden keek was het geluid soms ook niet perfect maar wel 10x beter dan bij de Z1.

Dit waren 2 zaken die ik voor een high end telefoon absoluut onacceptabel vind, en bovendien jammer omdat het 2 softwarematige fouten zijn. Verder ben ik altijd heel tevreden geweest over het toestel.

Wat zijn de ervaringen van jullie bij de Z2 omtrent de 2 klachten die ik had bij de Z1?

Alvast bedankt!

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat het slechte geluidsopnameprobleem ligt aan de gevoeligheid van de microfoon. Bij de Z3 is er inmiddels de mogelijkheid om de gevoeligheid aan te passen op hoog normaal en laag. Zou deze optie ook beschikbaar komen voor de Z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Hebben jullie ook dat de meegeleverde oplader een soort hoog piepend geluid maakt als je de telefoon ermee oplaadt? Het geluid is alleen als de telefoon wordt opgeladen, dus niet als de oplader in het stopcontact zit en de telefoon niet aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 09:11
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:04:
ik heb de Sony Xperia Z2
met daarbij de Magnetische Dock

nu laad de Xperia Z2 niet op in de Dock, het blijft flikkeren en hij word ontladen.
wat te doen???
met USB aan 220 laad hij wel gewoon op???
beetle01 dan is de amperage van je adapter te laag voor het dock heb je minimaal 1500mA dan werkt deze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:59:
1: foto's maken in donkere situaties (kroeg feest etc) er zat altijd een witte waas door de foto's terwijl vrienden met andere toestellen hier totaal geen last van hadden.
2: De geluidskwaliteit van video opnames is bij de Z1 echt zeer zeer slecht. met name bij hard geluid opnemen op bijv een dancefeest werd het geluid compleet vervormd en krakerig opgenomen. als ik filmpjes bij vrienden keek was het geluid soms ook niet perfect maar wel 10x beter dan bij de Z1.
Lees mijn ervaringen in dit topic over de Z2 maar eens terug: Ik heb exact die problemen met het toestel. Mijn galaxy S3 was veel beter in kroeg-situaties dan de Z2. De Z2 is gewoon onbruikbaar. Waardeloos. Ik ben blij dat ik nu voor een jaarabbo ben gegaan, nu kan ik gelukkig snel weer een fatsoenlijke telefoon uitzoeken, want dit is een onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Raymond schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:04:
[...]

Lees mijn ervaringen in dit topic over de Z2 maar eens terug: Ik heb exact die problemen met het toestel. Mijn galaxy S3 was veel beter in kroeg-situaties dan de Z2. De Z2 is gewoon onbruikbaar. Waardeloos. Ik ben blij dat ik nu voor een jaarabbo ben gegaan, nu kan ik gelukkig snel weer een fatsoenlijke telefoon uitzoeken, want dit is een onding.
Bedoel je hier het geluid, of de fotokwaliteit? Video/geluidsopnames heb ik nog niet echt gemaakt in rumoerige omgevingen dus daar kan ik weinig over zeggen. Over het algemeen lijken de geluidsopnames wel wat schel (weinig bass).

Voor wat betreft de foto's bij weinig licht, die zijn juist erg goed. Mocht je daar slechte resultaten krijgen dan doe je of iets fout, of er is een defect aan het toestel. Ik heb laatst nog foto's in een vrijwel donkere omgeving gemaakt waarbij de foto's niet alleen scherp zijn, maar je op de foto meer kunt zien dan ik met het blote oog kon.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik dan een fout in mijn toestel heb gehad maar het was voor mij onmogelijk om in donkere situaties goede foto's te maken. zeer teleurstellend voor een toestel in deze prijsklasse. ik heb allerlei verschillende instellingen geprobeerd maar niks hielp.
Het is gewoon jammer om te horen dat Sony zelfs bij de opvolger van de Z1 weer met dezelfde softwarematige grove fouten te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Moi_in_actie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Bedoel je hier het geluid, of de fotokwaliteit? Video/geluidsopnames heb ik nog niet echt gemaakt in rumoerige omgevingen dus daar kan ik weinig over zeggen. Over het algemeen lijken de geluidsopnames wel wat schel (weinig bass).

Voor wat betreft de foto's bij weinig licht, die zijn juist erg goed. Mocht je daar slechte resultaten krijgen dan doe je of iets fout, of er is een defect aan het toestel. Ik heb laatst nog foto's in een vrijwel donkere omgeving gemaakt waarbij de foto's niet alleen scherp zijn, maar je op de foto meer kunt zien dan ik met het blote oog kon.
Ik heb bij beide hele slechte ervaringen. Ik doe niks fout: alle instellingen al geprobeerd en ook anderen met mijn toestel laten fotograferen. Ik heb ooit wel een RMA aan laten maken, maar niet opgestuurd: teveel moeite.

Het ligt naar mijn mening gewoon aan het toestel. Het stelt dom scherp (je kan tikken op het scherm om scherp te stellen, maar als je dan de foto maakt, gaat'ie opnieuw scherpstellen 8)7) en flitst veel te hard, waardoor alles lelijk wordt (mensen komen er bleek op en de flits zorgt voor een witte waas, omdat het licht terugkaatst van de "lucht" in een kroeg/club/disco.

Andere foto-appjes ook geprobeerd, maar daarbij dezelfde beroerde resultaten.

Vriend van me heeft nog steeds een S3 en als ik de foto's naast elkaar bekijk, is het gewoon schandalig wat de Sony weet te presteren.

Foto's bij dag zijn prima, maar dat telt niet: Elk prul kan dan goeie foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Heb je er niet een case omheen zitten? Misschien zit de case dan te dicht op de flitser en weerkaast deze het licht.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met mijn Z1 ook vaak zonder case geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde euvel. Als dit bij de Z2 niet meer voorkomt (wellicht uitzonderingen daargelaten) en het aanpassen van de microfoon gevoeligheid (wat bij de Z3 al softwarematig ingebouwd is) ook naar de Z2 komt dan zou ik er direct weer voor kiezen.
Want het blijft verder op alle andere fronten een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:35:
Ik heb het met mijn Z1 ook vaak zonder case geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde euvel. Als dit bij de Z2 niet meer voorkomt (wellicht uitzonderingen daargelaten) en het aanpassen van de microfoon gevoeligheid (wat bij de Z3 al softwarematig ingebouwd is) ook naar de Z2 komt dan zou ik er direct weer voor kiezen.
Want het blijft verder op alle andere fronten een fijn toestel.
Ow wacht, is dat niet het probleem wat de Z1 Compact met name had, zoals b.v. hier of hier te zien is bij een Z1 Compact? In dat geval kan ik in ieder geval zeggen dat mijn (witte) Xperia Z2 dit probleem niet heeft en volgens mij de hele Xperia Z2 niet.

edit: in mijn review van de Z2 staan een aantal foto's die met de flits genomen zijn. Ik heb tegenwoordig nog wel wat betere plaatjes kunnen schieten en ik gebruik zelden tot nooit de flits, omdat de superior auto modus gewoon zeer goed werkt in een donkere omgeving.

[ Voor 16% gewijzigd door Moi_in_actie op 21-10-2014 14:11 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetle01 dan is de amperage van je adapter te laag voor het dock heb je minimaal 1500mA dan werkt deze wel
[/quote]

David, ik gebruik de originele oplader van het Sony Toestel?? ik neem aan dat die toch goed moet zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidvB
  • Laatst online: 15-09 09:11
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:49:
[/quote]

David, ik gebruik de originele oplader van het Sony Toestel?? ik neem aan dat die toch goed moet zijn??
beetle01 die zou het moeten doen, deze zit er bij mij ook aan. Het probleem dat jij omschreef heb ik ook gehad met een andere lader. (1000mA) Dus vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

Ow wacht, is dat niet het probleem wat de Z1 Compact met name had, zoals b.v. hier of hier te zien is bij een Z1 Compact? In dat geval kan ik in ieder geval zeggen dat mijn (witte) Xperia Z2 dit probleem niet heeft en volgens mij de hele Xperia Z2 niet.

edit: in mijn review van de Z2 staan een aantal foto's die met de flits genomen zijn. Ik heb tegenwoordig nog wel wat betere plaatjes kunnen schieten en ik gebruik zelden tot nooit de flits, omdat de superior auto modus gewoon zeer goed werkt in een donkere omgeving.
Bedankt voor de reactie, en voor de keurige review van jouw Z2. veel tijd in gestoken zeg!
De problemen die jij laat zien met de compact zijn niet exact hetzelfde, maar lijken wel op de camera problemen die ik heb gehad met de Z1. Jouw telefoon heeft er duidelijk geen last van.
Ik denk dat ik toch maar voor de Z2 ga als nieuwe phone en dan maar hopen op goede foto's en een update voor de gevoeligheid van de mic.
Ik heb wat andere merken zitten afwegen maar er is eigenlijk geen telefoon die alles perfect kan/doet en een goede bouwkwaliteit heeft.

Hoe groot achten jullie de kans dat de Z2 dezelfde firmware versie gaat krijgen die de Z3 nu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Hoe groot achten jullie de kans dat de Z2 dezelfde firmware versie gaat krijgen die de Z3 nu heeft?
Dezelfde versie als in dezelfde features? In dat geval vrij groot:

"A number of pictures accompany the leaked firmware confirming the build number along with the fact that the Xperia Z2 will see the same UI as the Xperia Z3, including home launcher. Other new features from the Xperia Z3 include the screen record function, restart option in power menu, Ultra STAMINA mode and the ability to set up a DUALSHOCK 4 gaming controller." bron: Xperiablog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
En remote play van de Z3 komt ook naar de Xperia Z2 in november met de nieuwste 4.4.4 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik heb net de Z2. Heb net de eerste 100% in gebruik. Nu is hij in slechts 3 uur tijd met amper gebruik gedaald naar 88%. Is dit normaal? Hoor zulke goede dingen over de accu duur maar vind dit echt ondermaats. Heb er bijna niks mee gedaan behalve een klein beetje surfen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Als je m net hebt is dat niet zo raar. Dan loopt ie op de achtergrond van alles te updaten en te doen. Geef m een dagje of twee, laten ontladen en weer opladen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top dat die features binnenkort naar de Z2 komen, ik heb er inmiddels een aangeschaft. foto's van dit toestel zijn in donkere omstandigheden stukken beter. Iemand nog tips voor een goede Case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan iemand vertelen hoeveel mA de bijgeleverde lader is bij de Z2? Ik heb mijn Z2 2e hands gekocht, en ik heb het vermoeden dat ik de verkeerde lader erbij heb gekregen. Mijn lader doet 850 mA bij 5V.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:01
Lip schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:48:
Kan iemand vertelen hoeveel mA de bijgeleverde lader is bij de Z2? Ik heb mijn Z2 2e hands gekocht, en ik heb het vermoeden dat ik de verkeerde lader erbij heb gekregen. Mijn lader doet 850 mA bij 5V.
Ik heb hier een bijgeleverde oplader met 5V 1500 mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Nou. Ik neem t terug. De eerste 10 procent gingen dan wel snel maar na ruim de hele dag veel mee spelen heb ik nog ruim 60% lading over. Ideaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wouter lucassen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:53:
Nou. Ik neem t terug. De eerste 10 procent gingen dan wel snel maar na ruim de hele dag veel mee spelen heb ik nog ruim 60% lading over. Ideaal!!
De batterij gaat inderdaad lang mee :)

Goed om te horen dat er eindelijk nog wat update nieuws is voor de Z2. Ik vreesde er al voor om in de kou te blijven staan, terwijl een topmodel toch de beste support zou moeten krijgen.

Ik snap ook de release van de Z3 niet. De telefoon verschilt te weinig van de Z2 om een nieuw type te rechtvaardigen imo. Dit geeft mij het gevoel van nu een beetje achter de feiten aan te lopen met de Z2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Lip schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:48:
De standaard lader is inderdaad, zoals ikbenerniet al aangaf, 1500 mA.
Wouter lucassen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:53:
Soms gaan de eerste 10% er snel af (soms ook helemaal niet), ligt er waarschijnlijk aan of er op de achtergrond van alles geüpdate wordt. Ik heb het een enkele keer ook wel eens gehad dat ik een enorme drain had na het opladen, als in 5 tot 10% per uur verliezen met (vrijwel) niets doen. Ik denk nog steeds dat dit een buggy app is (ooit eerder met mijn Xperia Z ook gehad), alleen als je in de standaard battery usage niets vreemds ziet en je geen rooted device hebt is het wat lastiger zoeken :P Gelukkig is dit maar 1 of 2 keer voorgekomen en het device rebooten of weer even aan de lader hangen verhielp de drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bedankt voor het antwoord, ik heb de lader inmiddels omgeruild

Ik heb al onderwater foto's gemaakt, maar het lukt niet goed om onderwater te bellen. Ik kan wel opnemen (dat gaat automatisch). Ik kan de tegenpartij goed verstaan, maar de tegenpartij kan mij niet goed verstaan. Ik krijg voornamelijk klachten dat het lijkt alsof ik net in een vissenkom bel. :/

Wie heeft hier ook problemen mee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
Heb dit ook wel eens gehad (slechte verstaanbaarheid) na het toestel te hebben afgespoeld. Volgens mij is het probleem dat er water in de 3 microfoongaatjes onderin het toestel loopt waardoor de microfoon afgesloten raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb laatst een magnetic charging kabel gekocht. Echter mijn z2 hoesje heeft hier geen uitsparingen voor en de meeste blijkbaar niet. Heeft iemand een silliconen hoesje gevonden met uitsparingen voor de magneet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Wouter lucassen schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:32:
Ik heb laatst een magnetic charging kabel gekocht. Echter mijn z2 hoesje heeft hier geen uitsparingen voor en de meeste blijkbaar niet. Heeft iemand een silliconen hoesje gevonden met uitsparingen voor de magneet?
de meeste die ik zie, hebben juist wel die uitsparing? :)

eigenlijk ben ik op zoek naar een TPU case zonder uitsparing voor de klepjes (aan de rechtse kant is hij vaak wel dicht maar links waar de micro usb aansluiting zit, zijn ze juist weer open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Heb je die ook gezien in een NL webshop? Elke hoes die ik tot nu toe heb gezien heeft geen uitsparing voor de magneet. Wel uitsparingen voor de rest. Vaak is het ook niet duidelijk of die uitsparing er is. Vind het hoogstens vervelend maar heb nog geen webshop gezien waarbij duidelijk wordt dat de magneet is opengelaten.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
cordonbleu schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:36:
Hebben jullie ook dat de meegeleverde oplader een soort hoog piepend geluid maakt als je de telefoon ermee oplaadt? Het geluid is alleen als de telefoon wordt opgeladen, dus niet als de oplader in het stopcontact zit en de telefoon niet aangesloten is.
Niemand hier last van? Vind het best vervelend aangezien ik mijn telefoon altijd 's nachts oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Wouter lucassen schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:22:
Heb je die ook gezien in een NL webshop? Elke hoes die ik tot nu toe heb gezien heeft geen uitsparing voor de magneet. Wel uitsparingen voor de rest. Vaak is het ook niet duidelijk of die uitsparing er is. Vind het hoogstens vervelend maar heb nog geen webshop gezien waarbij duidelijk wordt dat de magneet is opengelaten.. :S
voor telefoontoebehoren kijk ik eigenlijk alleen maar op ebay... lekker goedkoop :)
dus geen idee of nederlandse webshops ze ook hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
tozzke schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 06:39:
[...]

voor telefoontoebehoren kijk ik eigenlijk alleen maar op ebay... lekker goedkoop :)
dus geen idee of nederlandse webshops ze ook hebben
En Aliexpress, vaak nog iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
cordonbleu schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:21:
[...]
Niemand hier last van? Vind het best vervelend aangezien ik mijn telefoon altijd 's nachts oplaad.
Nee geen last hiervan. Wellicht eens een ander stopcontact proberen, of anders een andere lader proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Mijn Z2 heb ik een paar maanden geleden nogal hard laten stuiteren met een barst als gevolg. Voor mijn reis een glass protector op de achterkant gedaan maar die is ook gebarsten nu en ik denk door krachtverschillen en temperatuur dat de achterkant nu helemaal in puin ligt. Iemand met ervaringen met het wisselen van de achterkant via een bedrijf of iets?
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vp7w2r.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 28-10-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Die achterkant is gelijmd. Met een föhn verhitten en eraf peuteren. Nieuwe bestellen en plaatsen (in omgekeurde volgorde dus he :+ ).

Zo dus....

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Mijn z2 heeft geen melding als er een klepje los zit.. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Wouter lucassen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:26:
Mijn z2 heeft geen melding als er een klepje los zit.. Is dit normaal?
Er zit echt geen sensor die registreert of het klepje open of dicht is hoor ;)
Puur na opladen via USB of dataoverdracht (en wellicht ook plaatsen/eruit halen van de SD card) geeft hij die melding (mits je niet ooit hebt aangegeven dat hij dat niet meer moet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Die Bruine schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:49:
Die achterkant is gelijmd. Met een föhn verhitten en eraf peuteren. Nieuwe bestellen en plaatsen (in omgekeurde volgorde dus he :+ ).

Zo dus....
Gemakkelijk dus eigenlijk, en de waterdichtheid zou daarna ook goed moeten zitten aangezien het om een nieuwe officiele achterkant gaat.

Heeft iemand ook ervaringen met vlekken op de lens van de camera ( zichtbaar op dezelfde foto ), Zijn deze weg te poetsen of is het een fout in het glas, zag het bij Z3c users ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
[/quote]
Gemakkelijk dus eigenlijk, en de waterdichtheid zou daarna ook goed moeten zitten aangezien het om een nieuwe officiele achterkant gaat
[/quote]

Ik vraag me dit toch af...........het zal toch niet alleen om een achterkant gaan, maar toch ook op de wijze waarop die wordt aangebracht (lijm, lijmsoort, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
AMARONE schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:58:Heeft iemand ook ervaringen met vlekken op de lens van de camera ( zichtbaar op dezelfde foto ), Zijn deze weg te poetsen of is het een fout in het glas, zag het bij Z3c users ook.
Op mijn lens zitten ook vlekken. Dacht eerst dat er een plastic beschermlaag op zit, maar dat is helaas niet zo.

@Die Bruine: bedankt voor de link. Wellicht ga ik dat eens proberen. Mede om de vlekken bij de lens weg te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Jippie!

1 jaar en 3 maanden dik tevreden geweest met mijn Xperia Z. En ondanks dat de Z het eigenlijk nog prima doet en er dito uit ziet (echt nooit wat mee gehad :9 ) toch een behoorlijke honger naar wat versers.

Daarom via marktplaats een Xperia Z2 aangeschaft in 't wit. Helemaal nieuw, verkregen bij garantie en daarom gelijk in de verkoop. Hopen dat ik met deze Z2 weer net zoveel plezier ga krijgen als de Z.

Liever had ik een Z3 gehad, maar ik weiger meer uit te geven dan 350 euro voor een telefoon.

Het lijstje nu;

Sony Ericsson K750i
Sony Ericsson K850i (ik ben nog verliefd _/-\o_ )
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOXiMI9ufpboo36ARzVmZ-rZa7vXOqv4C1WMTs_9bjrARXYIC6
Sony Ericsson C902 (de minste)
Sony Ericsson C903 (geloof ik.. :X )
Sony Ericsson C905
Sony Ericsson W995
Sony Ericsson Xperia X10
Sony Ericsson Xperia P (prachtig uiterlijk maar die batterij :( )
Sony Xperia Z
Sony Xperia Z2

De reden waarom ik bij Sony blijf is het feit dat ze gewoon prachtige telefoons bouwen. Een telefoon van plastic weiger ik bij voorbaat al, en dan valt er al heel wat af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden de sony xperia z2! Hij bevalt mij super goed. Heb alleen 1 klacht.

Mijn scherm is overgevoelig! Hij kan onder water foto's maken maar er hoeft maar een druppeltje op het scherm te zitten en de telefoon gaat een eigen leven leiden om het zo maar te zeggen.

Wie heeft hier ook een klacht over en zijn er oplossingen voor bijvoorbeeld door een beschermlaag of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Nou ik heb hem nu een maandje, misschien 2, maar valt me tegen.
Hij is up to date, firmware, android, en nog een 3e blokje, allemaal groene vinkjes als ik op updates check.

De scherm diagonaal klopt, maar dat is omdat hij hoger en smaller lijkt dan andere phones.
Daarbij zijn de 'knoppen' v/h type touch, op het scherm, en nemen dus scherm ruimte in.

Ik kom van een note II die helaas na tig keer 1 keer verkeerd en stuk viel.
Als ik daar op de volume knop drukte, kon ik in de pop up alle volumes voor alles instellen. Of ik nu belde, muziek luisterde game speelde...
Deze SONY 'walkman phone' kanniet eens onscreen volume als ik een stukje muziek afspeel !! Ja via de hardware knoppen maar dat gaat beroerd met een flipcover diens randje. Dat is nu een plek met ruimte waar een onscreen button, voor volume, wel handig zou zijn...

Ik heb syncro aan staan, zo in diverse app's, maar niks hoor, ook staat uiteraard de ehhh batch en wachten met versturen/ontvangen data in stamina meen ik uit.
Dus no whatsapp, facebook en wordon updates voor mij terwijl dat qua settings up and running ingesteld staat.

Gewoon bellen, kan je snel een contact zoeken denk je, is een zoek regel voor.
NOT, drukken op de regel en er komt geen keyboard, de letters bij de cijfers(die wel in de regel komen van de phones onscreen nummerieke deel) qua touch, geen idee hoe die in die regel te krijgen... kortom, eerst contacvten openen, zoeken, bellen....

En zo nog wat dingen. Zoals de anti-geluid oordoppen, wat houden die tegen, een mug op 3 meter afstand?

Waterproof, de reden dat ik hem kocht, ik testte het niet, dat merk ik wel mocht ie onverhoopt ooit in water vallen.

Gevalletje: jammer dat ik deze kocht, echter hij werkt en doet wat ie moet doen.
Deze sony word de buiten telefoon voor vriendin of als we gaan fietsen/navigeren in de regen,
want voor alle dag is de volgende al onderweg, een oneplus one.

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 04-11-2014 13:48 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.4.4 rolt uit voor de Z2 / 6503, maar hier nog geen meldingen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb wel een updatemelding voor "myXperia 0.0.a.0.71", geen idee wat dat voor app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Dat is om je z2 op afstand te zoeken/wissen/blokkeren als deze kwijt/gestolen is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Ik ben de nieuwe firmware nu aan het binnenhalen, ik ben benieuwd :D

Hmm, krijg een foutmelding :/

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nzprf7.png

Waar is Sony Update Service :( :'(

[ Voor 51% gewijzigd door AMARONE op 04-11-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier exact dezelfde foutmelding helaas (Z2 Tablet). Geeft keurig melding van nieuwe update, voorbereiden, downloaden, rebooten tablet, en dan die melding dat er geen update is.

Vanalles geprobeerd, andere PC (laptop), SD kaart eruit etc. allemaal zelfde resultaat helaas. Kreeg op Xperia forum als suggestie om "Repair" te gebruiken ipv update, zie in mijn PC Companion Backup en Herstel, kan hier alleen niet uit opmaken dat naast herstellen hij dan ook een firmware update doet, of dat dit hoop gedoe is met zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Hetzelfde hier. Ik gok dat een of andere webservice van Sony niet bereikbaar is of iets dergelijks. Ach ja, ik probeer het morgen wel weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 12-09 16:48
Dit kan ik toch niet zo laten :P
notsonewbie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:44:
De scherm diagonaal klopt, maar dat is omdat hij hoger en smaller lijkt dan andere phones.
Daarbij zijn de 'knoppen' v/h type touch, op het scherm, en nemen dus scherm ruimte in.
Leuke daaraan is dat je een heel blanke, evenwichtige telefoon hebt als je een video kijkt bijvoorbeeld. Fysieke knoppen zijn niet meer van deze tijd, Samsung blijft er maar aan vasthouden maar softkeys zijn de toekomst van Android.
Ik kom van een note II die helaas na tig keer 1 keer verkeerd en stuk viel.
Als ik daar op de volume knop drukte, kon ik in de pop up alle volumes voor alles instellen. Of ik nu belde, muziek luisterde game speelde...
Deze SONY 'walkman phone' kanniet eens onscreen volume als ik een stukje muziek afspeel !! Ja via de hardware knoppen maar dat gaat beroerd met een flipcover diens randje. Dat is nu een plek met ruimte waar een onscreen button, voor volume, wel handig zou zijn...
Opnieuw standaardgedrag van Android. De knoppen zijn goed toegankelijk zonder cover en in de meeste covers. Lijkt me eerder een beperking van je cover dan van de telefoon. Via Instellingen > Geluid kan je 't volume ook altijd aanpassen.
Ik heb syncro aan staan, zo in diverse app's, maar niks hoor, ook staat uiteraard de ehhh batch en wachten met versturen/ontvangen data in stamina meen ik uit.
Dus no whatsapp, facebook en wordon updates voor mij terwijl dat qua settings up and running ingesteld staat.
Batch data laat je best aan staan. Heeft geen effect op wanneer je notificaties ontvangt maar je batterij gaat er wel een stuk langer mee.
Gewoon bellen, kan je snel een contact zoeken denk je, is een zoek regel voor.
NOT, drukken op de regel en er komt geen keyboard, de letters bij de cijfers(die wel in de regel komen van de phones onscreen nummerieke deel) qua touch, geen idee hoe die in die regel te krijgen... kortom, eerst contacvten openen, zoeken, bellen....
Xperia's hebben al jaren gewoon T9 search aan boord. In de dialer (Telefoon-app) geef je een naam in zoals je dat deed op een oude GSM en dan komt hij in 't lijstje. Zoek je "Mama"? Druk 6262 in en 't is het eerste wat je ziet.
En zo nog wat dingen. Zoals de anti-geluid oordoppen, wat houden die tegen, een mug op 3 meter afstand?
Zeker dat je noise cancelling aanstaat in de geluidsinstellingen? Dat is niet gewoon insteken en luisteren. Je kan in de geluidsinstellingen ook een paar verschillende profielen en sterktes proberen voor de noise cancelling. Sprekende mensen gaan er minder snel uitgefilterd worden, maar het gezoem/gebrom van een trein/bus/vliegtuig/groot kantoor gaan allemaal redelijk goed verdwijnen.

De Xperia Z2 doet dingen misschien wat anders, maar ik kan je verzekeren dat je met elke telefoon dingen gaat missen en van elke telefoon dingen super gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sony, wat een klote zooi lever je weer.
Zorg er eens voor dat je zooi op orde is voordat je update's uitrolt.
Typische sony. Het kan niet goed gaan!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
.167 heb ik nu op mijn telefoon staan en zoals verwacht werkt het retestrak, klasse weer Sony. Ik kijk nu al uit naar 5.0 :)

De telefoon is nog responsiever en de extra opties uit de Z3 zijn ook prima! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

En nu liggen de servers er weer uit.
Blijft steken op 2 procent.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem van niet willen installeren van update voor Sony Xperia Z2 tablet als volgt opgelost: PC Companion gedeïnstalleerd, PC reboot, PC Companion opnieuw geïnstalleerd. Nu ging hij opnieuw de firmware update downloaden en voila... hij is geïnstalleerd op m'n tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gaan we dat vanavond ook even zo doen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Moet ik langer wachten op deze update omdat ik een Hi toestel heb? Of gaat die vlieger niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Trishul schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:56:
Moet ik langer wachten op deze update omdat ik een Hi toestel heb? Of gaat die vlieger niet meer op?
Vaak niet, heb een vodafone toestel, maar er zitten alleen die apps op, voor de rest zit er niks meer o, geen logo ofzo. Bij t-mobile wist ik altijd dat ik langer moest wachten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Mijn z2 en pc companion geven aan dat er nog geen update beschikbaar Is. Bij de vorige update moest ik weken wacht ten opzichte van de z2 modellen die als eerste aan de beurt waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Zo, update geïnstalleerd en up and running. Eerste indruk: dingen gaan veel vlotter en "smoother". Ik gebruik al lange tijd Apex Launcher en het enige nadeel wat ik daarbij ondervond was dat het gebruik van de multitask button wat traag ging (duurde een paar honderd milliseconden om het te tonen en weer weg te gaan). Dat is nu helemaal weg, switchen tussen apps gaat razendsnel.
Ook de animaties lijken een stuk soepeler te verlopen (hogere framerate) en het keyboard lijkt sneller te reageren. En natuurlijk zijn er weer wat extra features toegevoegd, de een wat meer zinvol dan de ander, maar toch.

Al met al zeer tevreden over de update. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten totdat Android Lollipop beschikbaar wordt, maar dit is toch zeker wel een mooie tussentijdse update :)

edit: een ander voorbeeld is het lockscreen. Unlocken gaat een stuk sneller, enkele tientallen tot honderden milleseconden sneller (lastig om te kwantificeren). Je zou eigenlijk twee Xperia Z2's naast elkaar moeten leggen met oude en nieuwe firmware om het goed te kunnen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Moi_in_actie op 05-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer is dan weer dat Sony flip cover de tablet niet meer in slaapstand zet sinds de firmware update. Dit is inmiddels ook gemeld op Sony's forum. Tablet gaat wel aan bij openen, maar niet "uit"/slaapstand bij dichtdoen.

Verder is de firmware update, wat mij betreft, een hele vooruitgang. Ik merk na eerste test ook niet meer het Netflix sync probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Ben echt heen benieuwd hoe Lollipop er bij Sony uit gaat zien. Ik hoop dat ze stock Lollipop niet teveel veranderen. ik vind nu bv de iconen bij het instellingenscherm erg lelijk. Ze zijn mij te Gingerbread-achtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Ik heb gisteren een melding gekregen dat er een update binnen was, voor build 23.0.x en die moest via PC. Downloadde tot 2 procent, en vanmiddag ging hij OTA. Mijn vriendin heeft het zelfde toestel, en zelfs als je naar Over deze telefoon gaat, en zoekt op updates, ziet ze niets. Beide telefoons zijn via T-Mobile gekomen.

Toestel is met de nieuwe build heel erg zuinig _/-\o_

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik heb een unbranded toestel via Hi en nog geen update hier. Jammer, maar wacht het rustig af. Ben vooral benieuwd naar dsee hx en remote play..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Enige kans dat sony ooit de camera software gaat oppoetsen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Wouter lucassen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:18:
Enige kans dat sony ooit de camera software gaat oppoetsen?...
Qua opbouw of qua kwaliteit foto's?

Het schijnt bij de laatste firmware dat de camera sneller is en de foto's mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Met de specs van de camera verwacht je betere fotos. (Sensor+Mps) Toch valt dit vies tegen tov de concurrentie. Bad software writing. Hopen dan maar(:!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Wouter lucassen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:27:
Met de specs van de camera verwacht je betere fotos. (Sensor+Mps) Toch valt dit vies tegen tov de concurrentie. Bad software writing. Hopen dan maar(:!
Hoezo valt het vies tegen? De Xperia Z2 heeft volgens velen een van de betere/beste smartphone camera's, zie ook hier. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de kwaliteit. Het is natuurlijk geen DSLR of goede compact camera (Sony RX100 reeks), maar voor een telefoon mag je absoluut niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Hmm hier ook Hi,

Maar nog steeds geen update,
Ben bang dat het wachten wordt tot Hi (KPN) deze vrij gaat geven

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:16:
[...]

Hoezo valt het vies tegen? De Xperia Z2 heeft volgens velen een van de betere/beste smartphone camera's, zie ook hier. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de kwaliteit. Het is natuurlijk geen DSLR of goede compact camera (Sony RX100 reeks), maar voor een telefoon mag je absoluut niet klagen.
Ik ben best tevreden met de camera inderdaad, afgelopen 4 maanden op reis gewoon de Z2 gebruikt voor foto's.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cFunK/8c69ded06e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
De software is van de camera is inderdaad aangepast, maar de camera was al sowieso een van de beste die je kan hebben in een telefoon, zeker als je hem op automatisch superieur hebt staan. Ik moet er bij zeggen dat dit afhankelijk is van de belichting op dat moment, want tegenlicht blijft tegenlicht.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hier ook nog vrolijk aan het wachten!
Maakt het nog uit zoals ooit bij de X10 en S welke regio je telefoon van is? En waar kun je dat eventueel terugvinden?

Op de site van Sony nederland zelf staat 4.4.4 reeds al aangegeven als meest up-to-date software namelijk maar ik heb dus nog geen melding.

Telefoon komt uit Phonehouse winkel

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Voor de mensen die wachten op de update: Je kan hem al installeren. Geen root nodig of wat dan ook. Het wiped alleen je telefoon, dus zorg dat je een backup maakt met pc companion, of met de sony app op je sd-kaart. Elke andere backup app werkt ook.

1) Download flashtool: http://www.flashtool.net/downloads.php
2) Download de update hier: https://mega.co.nz/#!LJIS...m3tvpbaNeB09pmaqc9jJ2JmIY
3) Kopieer de .ftf file naar C:\flashtool\firmwares

4) Start flashtool en klik op het bliksemicoon (Kies flashmode)
5) Kies de firmware die je net in de folder hebt gezet (Die voor de D6503 - de generic z2 voor europa).
6) Connect je Z2 via usb met je pc. Als dit gelukt is zal het programma connected zeggen in de status
7) Klik op flash en volg de instructies op je scherm. Je telefoon zal automatisch opnieuw opstarten. Mocht dat niet zo zijn, kun je hem gewoon aanzetten
8) Zet je backup terug

Ent thats it really. Niet al te moeilijk dus ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco91Bones
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-01-2018

Falco91Bones

Monkey King

Iekozz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:55:
Voor de mensen die wachten op de update: Je kan hem al installeren. Geen root nodig of wat dan ook. Het wiped alleen je telefoon, dus zorg dat je een backup maakt met pc companion, of met de sony app op je sd-kaart. Elke andere backup app werkt ook.

2) Download de update hier: https://mega.co.nz/#!LJIS...m3tvpbaNeB09pmaqc9jJ2JmIY

5) Kies de firmware die je net in de folder hebt gezet (Die voor de D6503 - de generic z2 voor europa).
6) Connect je Z2 via usb met je pc. Als dit gelukt is zal het programma connected zeggen in de status
7) Klik op flash en volg de instructies op je scherm. Je telefoon zal automatisch opnieuw opstarten. Mocht dat niet zo zijn, kun je hem gewoon aanzetten
8) Zet je backup terug

Dankje, ga het zo proberen :) krijg hem namelijk nog steeds niet op mijn toestel binnen (Hi toestel)

PS4: Falco91Bones [Destiny Clan: DuRP | Vieze-President | http://www.bungie.net/en/Clan/Detail/317154] Stream: http://www.twitch.tv/falco91bones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Volgens mij is dit wel de Russische firmware, ik zie RU staan achter de file

Edit : Ik heb hetzelfde als hierboven gedaan, alleen dan met de Duitse firmware. Link

[ Voor 51% gewijzigd door Patje040175 op 07-11-2014 10:51 ]

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik krijg tijdens het bellen regelmatig te horen "wat klink je zacht" :(
De gaatjes onderin de telefoon heb ik al voorzichtig met een tandenborstel schoongemaakt, maar dat lijkt niet te helpen. Iemand nog tips? Ik houd de gaatjes zit dicht mogelijk bij mijn mond.

[ Voor 11% gewijzigd door pvtonger op 07-11-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Misschien helpt het om deze instelling uit te zetten : Instellingen->Oproepinstellingen-> Ruisonderdrukking microfoon. Dit hielp bij mij wel :)

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Patje040175 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:31:Misschien helpt het om deze instelling uit te zetten : Instellingen->Oproepinstellingen-> Ruisonderdrukking microfoon. Dit hielp bij mij wel :)
Na één gesprek kan ik zeggen: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Patje040175 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:31:
Misschien helpt het om deze instelling uit te zetten : Instellingen->Oproepinstellingen-> Ruisonderdrukking microfoon. Dit hielp bij mij wel :)
Held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Misschien was ik niet helemaal duidelijk wat de software betreft. De Z2 heeft inderdaad potentie tot het maken van schitterende foto's. Het scherpstellen echter is dramatisch en de kwaliteit is heel erg afhankelijk van belichting. Nog meer dan bij de Samsung en bijv de software bij de iphones. (ook wat snelheid betreft doet iOS het echt een stuk beter). EDIT : ook bij Hi, en nog geen update :(

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 07-11-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Iekozz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:55:

8) Zet je backup terug

Stap voor stap netjes gevolgd maar proces stopt na een paar procent in flashtool.
Blijft hangen bij:
Processing fotakernel.sin
- Checking header
- Flashing data"

Na half uur telefoon losgekoppeld en krijg nu de melding dat software update gefaald is en ik de telefoon aan de computer moet hangen..

Ben nu de Duitse firmware aan het downloaden in de hoop dat die dan wel gelfasht kan worden :|

blijkbaar was flashtool niet 100% up to date, nu werkend!

[ Voor 5% gewijzigd door answer_man op 07-11-2014 18:27 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
CLB schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:41:
4.4.4 rolt uit voor de Z2 / 6503, maar hier nog geen meldingen?
jup draait al een paar dagen, heb een duitse variant, die was er heul snel bij.
Draait echt als een zonnetje, f*k de z3 :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Wellicht dat ik het mij verbeeld, maar is het iemand anders opgevallen dat het volume (van 0 tot 100%) anders reageert bij de 4.4.4 firmware? Voorheen had ik het idee dat je met de slider op pak m beet 85% al het maximale volume had bereikt (laatste beetje gaf geen/nauwelijks verschil), waarbij het volume tussen de 0 en 85% op de slider lineair schaalde.
Met de 4.4.4 firmware lijkt het geluid eerder exponentieel te schalen met de slider. Tot 50 of 60% is alles nog vrij zacht en met name tegen het einde (80% en hoger) wordt het geluid ineens flink harder. Het maximale volume lijkt, voor hoe subjectief en inaccuraat mijn bevindingen zijn, nog wel even hard als voorheen.

Het is niet dat ik me eraan stoor, maar het viel me op toen ik een Youtube filmpje afspeelde. Het geluid vond ik erg zacht, terwijl het toch al op zo'n 60% stond. Nu dacht ik eerst dat het wellicht aan dat filmpje lag, maar bij het afspelen van een MP3 bemerkte ik dus dat het inderdaad anders is dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Patje040175 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:02:
Volgens mij is dit wel de Russische firmware, ik zie RU staan achter de file

Edit : Ik heb hetzelfde als hierboven gedaan, alleen dan met de Duitse firmware. Link
Ja, die werkt ook. Volgens mij geen verschil, maar die versie werkt idd ook. Check ook vooral XperiaFirm, kan je voor elke regio de laatste firmware checken en downloaden. Voor elk sony toestel. Hier downloaden: http://forum.xda-develope...ware-downloader-t2834142/

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hi heeft nog steeds niet de update uitgerold.. dramatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Uit deze redactie review van de Z3 :
Slechtere camera bij custom roms

Goed om als Tweaker te weten is dat de telefoons van Sony zich redelijk makkelijk laten ontgrendelen, zodat je alternatieve firmwares, bijvoorbeeld CyanogenMod, kunt installeren. Zodra je de bootloader ontgrendelt, worden echter verscheidene drm-keys uitgeschakeld, waardoor bepaalde functionaliteit die gebruiktmaakt van propriëtaire en beschermde technieken niet meer naar behoren werkt. Sony bevestigt dat telefoons met een ontgrendelde bootloader bijvoorbeeld geen gebruik meer kunnen maken van geavanceerde noise reduction-algoritmen en dat de algehele fotokwaliteit in situaties met weinig licht verslechtert.

Geld dit bovenstaande als je in de weer gaat met die flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Lip schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:22:
[...]
Uit deze redactie review van de Z3 :
Slechtere camera bij custom roms

Geld dit bovenstaande als je in de weer gaat met die flashtool?
Je geeft zelf al het antwoord: dit geldt voor custom roms. Als je de handleiding van het flash tool volgt installeer je een officiële rom.

Ik heb vandaag de Duitse rom geïnstalleerd. Was het wachten beu ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door pvtonger op 11-11-2014 23:28 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.