Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Lip schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:22:
[...]

Uit deze redactie review van de Z3 :
Slechtere camera bij custom roms

Goed om als Tweaker te weten is dat de telefoons van Sony zich redelijk makkelijk laten ontgrendelen, zodat je alternatieve firmwares, bijvoorbeeld CyanogenMod, kunt installeren. Zodra je de bootloader ontgrendelt, worden echter verscheidene drm-keys uitgeschakeld, waardoor bepaalde functionaliteit die gebruiktmaakt van propriëtaire en beschermde technieken niet meer naar behoren werkt. Sony bevestigt dat telefoons met een ontgrendelde bootloader bijvoorbeeld geen gebruik meer kunnen maken van geavanceerde noise reduction-algoritmen en dat de algehele fotokwaliteit in situaties met weinig licht verslechtert.

Geld dit bovenstaande als je in de weer gaat met die flashtool?
Nee, je installeert de officiele software van Sony, wijzigt niets, voegt alleen nieuwe software toe van Sony.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Hi heeft de update uitgerold jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Ik heb de Z2 los gekocht bij phonehouse en ik heb zojuist de update binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En 4.4.4 komt hier nu binnen:

Xperia Z2 Android 4.4.4 (23.0.1.A.0.167)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Telfort aangekocht simlock vrij toestel, een update melding.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Uh serieus, waarom zulke grote pictogrammen... even wennen dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Inderdaad, de Z3 serie heeft ook deze interface met grote iconen. Ik vind de kleine iconen zoals het was vele malen mooier en precies bij de minimalistische interface van Sony passen. Nu is het net alsof hij op een stand voor slechtzienden staat ofzo....
Please Sony, bij 5.0 graag weer de kleine iconen zoals ze waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
cordonbleu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:36:
Inderdaad, de Z3 serie heeft ook deze interface met grote iconen. Ik vind de kleine iconen zoals het was vele malen mooier en precies bij de minimalistische interface van Sony passen. Nu is het net alsof hij op een stand voor slechtzienden staat ofzo....
Please Sony, bij 5.0 graag weer de grootte van de iconen zoals ze waren.
Ja eens,

Verder wel wat mooie verbeteringen, zie nu gelijk bij instellingen welk WiFi point er verbinding is.

Waarom AVG mee geïnstalleerd wordt en die stomme zoekbalk op HOME terug komt...snap ik dan weer niet.

de camera heeft nu ook Live streaming naar Youtube en dual camera foto's (en nog een zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Blehh die grote iconen,
Wat een blunder,

Ik hoop dat er toch iets voor komt,

Voor de rest net de update geïnstalleerd dus ben benieuwd hoe de accuduur nu is,
En straks eens kijken of de remote play ook werkt en hoe dat ingesteld moet worden,

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Iemand nog van plan de Ultra Stamina Modus te gebruiken? :+

Edit : die klok is wel heel mooi :P

[ Voor 25% gewijzigd door Lip op 12-11-2014 13:52 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De Google zoekbalk op de homescreens kan ook niet meer verwijderd worden zie ik net :|
Begint een beetje op de Google Now launcher te lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
cordonbleu schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:17:
De Google zoekbalk op de homescreens kan ook niet meer verwijderd worden zie ik net :|
Begint een beetje op de Google Now launcher te lijken...
Kan wel, vinger ingedrukt houden op het scherm en dan hide doen.

nadeel is wel dat je dan de balletjes krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
al wel een nieuw dingetje ontdekt: Bij het aansluiten van de lader nu een geluidje.
Hoe kan dat uit?

En in het e-mail appje kan ik geen vinkjes meer zetten bij mails die ik wil wissen.

[ Voor 30% gewijzigd door Raymond op 12-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, eindelijk de optie om de mic gevoeligheid aan te passen voor luide concerten/festivals.
Die iconen zijn imo wel echt te groot, ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Die iconen horen gewoon zo. Dat is hetzelfde bij alle Google Nexus modellen en dus gelijk met de stock Android "experience".

Even wennen dus, maar uiteindelijk beter dan de oude launcher.

Ik maak trouwens veel betere foto's dan eerst nu met deze firmware en de "camera 360" app uit de Play Store (op auto-stand). Echt een ongelooflijke verbetering!

Zal binnenkort een vergelijking plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar zit die optie om mic-gevoeligheid aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Raymond schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:21:
Waar zit die optie om mic-gevoeligheid aan te passen?
Op de meest logische plek.

Instellingen > Geluid > Geluidsinstellingen > Microfoongevoeligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik weet niet wat ik van de update moet vinden. Ik vind die grote iconen echt gloed irritant (zeker omdat ik gewend was aan de kleine). Ik hoop dat er wel iets voor komt. Ook die google-bar die alleen kan vervangen worden door de bolletjes. Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jongens, chromecast werkt out of the box nu :-)

Ga naar experia connectivity en dan scherm sturen :)

Zonder tussenkomst van de chromecast app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Lip schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:33:
[...]

Op de meest logische plek.

Instellingen > Geluid > Geluidsinstellingen > Microfoongevoeligheid
Ik zocht hem in de camera-app.

• Iekozz
Voor alle mensen die de update nog niet hebben, maar wel willen flashen: (Zie mijn guide paar pagina's terug). Hier de unbranded NL Firmware: https://drive.google.com/...hUVnZOdVZ4YzA&usp=sharing

[ Voor 10% gewijzigd door Iekozz op 13-11-2014 00:38 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Iekozz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 00:37:
Voor alle mensen die de update nog niet hebben, maar wel willen flashen: (Zie mijn guide paar pagina's terug). Hier de unbranded NL Firmware: https://drive.google.com/...hUVnZOdVZ4YzA&usp=sharing
Als je de "guide" van lekozz gebruikt, vergeet dan niet rechtsboven het onderste hokje van data uit te vinken. Hiermeer voorkom je dat je alles opnieuw mag installeren. Hoef je ook geen backup te maken en te herstellen ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51
Ik heb 4.4.4 geflashed.
draaid verder als een zonnetje, foto's zijn ook gewoon goed.
enige wat ik mis een apps2Sd functie, wat sony bij goedkopere modelleen wel in de 4.4.4 heeft ingebouw.
En dat is dus teleurstellend omdat ik voor een android telefoon ben gegaan aangezien je apps op een sdkaart kan installeren.

• Raymond
Net ontdekt dat je bij toegankelijkheid een vinkje uit kan zetten bij "aan/uit knop beëindigd gesprek". Dat gaat me een hoop per ongeluk opgehangen gesprekken schelen :)

Nu alleen nog uitvinden hoe ik kan uitschakelen dat de foon een geluidje geeft bij het aansluiten van de lader.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heeft iemand deze houder al in huis?
pricewatch: Sony Xperia Game Control Mount (Black) GCM10

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

Hrm, gisteren de update binnengehaald en dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan (ook root is behouden gebleven _/-\o_ ). Nu had ik net alleen wel een spontane soft reboot, hopelijk niet gerelateerd en eenmalig.

edit:

Update kwam binnen via OTA en het gaat om een T-Mobile branded versie. Ze zijn er dus redelijk op tijd mee :)

[ Voor 22% gewijzigd door Creesch op 13-11-2014 12:15 ]

• Die Bruine
Vrietje schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:15:
Ik heb 4.4.4 geflashed.
draaid verder als een zonnetje, foto's zijn ook gewoon goed.
enige wat ik mis een apps2Sd functie, wat sony bij goedkopere modelleen wel in de 4.4.4 heeft ingebouw.
En dat is dus teleurstellend omdat ik voor een android telefoon ben gegaan aangezien je apps op een sdkaart kan installeren.
Rooten en Foldermount gebruiken. Daarmee kun je alles naar SD verplaatsen. Ben nog geen enkele app tegen gekomen die er niet mee overweg kan.

Rooten kan door dual recovery te installeren (geen boot-loader unlock en dus behoud van garantie) en een pre-rooted 4.4.4 te flashen.

• FireBladeX
Nee en ook niet van plan. Ik heb shareplay gisterenavond geprobeerd en waarbij de verbinding sterk is, gaat het goed maar ik vind het echt voor geen meter spelen. Ik heb mijn console in mijn slaapkamer en hoef de tv nooit te delen. Al dan nog, ik game liever op mn 50 inch of helemaal niet (ipv 5 inch). Maar wat wil je precies weten? Het is toch gewoon een houder om aan je dualshock vast te zetten? Gewoon puur plastic spul waar je niet veel van moet verwachten.

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Vorkie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:52:
Jongens, chromecast werkt out of the box nu :-)

Ga naar experia connectivity en dan scherm sturen :)

Zonder tussenkomst van de chromecast app
Is dat niet gewoon miracast of wideye, of whatever?

• cordonbleu
Zijn er hier al wat mensen met ervaringen qua accuduur na de update naar 4.4.4?
Ik heb het idee dat het verbruik in idle hetzelfde is gebleven, maar dat het verbruik met scherm aan iets meer is geworden. Misschien moet de boel na de update nog even settelen?

En wat stoor ik me nog steeds aan die enorm grote iconen, echt geen gezicht. Hoop dat dat met een volgende update veranderd is of aanpasbaar. Op 4.4.2 was het vele malen mooier en subtieler.

[ Voor 27% gewijzigd door cordonbleu op 13-11-2014 22:10 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb die houder besteld, ik laat tzt wel weten. Hoe het bevalt.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
cordonbleu schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:00:
Zijn er hier al wat mensen met ervaringen qua accuduur na de update naar 4.4.4?
Ik heb het idee dat het verbruik in idle hetzelfde is gebleven, maar dat het verbruik met scherm aan iets meer is geworden. Misschien moet de boel na de update nog even settelen?

En wat stoor ik me nog steeds aan die enorm grote iconen, echt geen gezicht. Hoop dat dat met een volgende update veranderd is of aanpasbaar. Op 4.4.2 was het vele malen mooier en subtieler.
hier heb ik het gevoel dat de accu net langer mee gaat, heb geen instellingen veranderd. En ja die iconen, ook mijn ergernis. Een andere launcher zou helpen, maar jah hou juist van het minimalisme van de sony... wil niet weer iets moeten installeren. Voorlopig laat ik het maar zo.

no comment

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Martinus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:16:
Een andere launcher zou helpen, maar jah hou juist van het minimalisme van de sony... wil niet weer iets moeten installeren.
Als je van minimalisme houdt: Zeam Launcher. Die gebruikte ik omdat mijn SE Arc S naar mijn goesting te weinig RAM had om Nova Launcher (of zelfs stock) te draaien, maar Zeam is net enorm lightweight en toch beter in te stellen dan stock. Het is absoluut niet fancy, maar als je wilt gaan voor een spartaans uiterlijk waarbij je de iconen zó dicht op elkaar wilt kunnen zetten dat ze beginnen te overlappen, geen probleem! Het is trouwens ook mogelijk om de tekst bij de iconen op je "desktop" uit te schakelen, zodat dat een properder zicht geeft.

En dan zijn er nog de andere handigheidjes die ik ingesteld heb in Zeam: swipe up op home geeft de app drawer, dus de app drawer button mag al verborgen worden. Swipe down geeft de notification bar, zodat ik die niet telkens precies moet "vasthebben" met mijn duim vooraleer die naar omlaag wilt komen, dat is veel beter afgestemd op mijn luiheid en mijn onwil om nauwkeurig te handelen.

Het lijkt wel alsof ik reclame maak voor Zeam, maar ik deel gewoon mijn positieve ervaringen met die launcher.

[ Voor 23% gewijzigd door RuddyMysterious op 13-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
DevilsProphet schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:34:
[...]

Als je van minimalisme houdt: Zeam Launcher.

Het lijkt wel alsof ik reclame maak voor Zeam, maar ik deel gewoon mijn positieve ervaringen met die launcher.
heb ff gauw gekeken, dat ziet er goed uit... zal dat eens bekijken in het weekend

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Hier inmiddels de update ook binnen, OTA, Hi toestel. Animaties zijn wat soepeler, en remote play geeft meerwaarde, maar toch ook wat minpuntjes in deze 4.4.4 update:

- Die Google zoekbalk op het homescreen. WTF ik neem aan dat dit uit te zetten/verwijderen is... Ik dacht eerst dat het een widget was opgelost, gewoon een soort widget die je kan verbergen als je je homescreen edit :)
- Uiteraard die grote, uitgerekte lelijke iconen. Is dit speciaal bedoeld voor de nieuwe toestellen met 1440p scherm ofzo?
- Geluid via headphone jack is duidelijk zachter, ik was al meteen op zoek gegaan naar de de instelling om volumelevel beperking uit te schakelen (gehoorbescherming?) maar kon deze niet vinden... Hogere output is wel zo handig met m'n xba-4ip en xba-h3 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 14-11-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52
Hier heb ik de nieuwe update ook binnen.
De ruimte boven de bovenste icoon lijkt plotseling vele male groter geworden
Het ziet er uit als nogal ruimteverspilling.
De ruimte met de navigatiebolletjes kan zoveel kleiner, waardoor er ruimte in de hoogste is voor 5 icoontjes. Dit is een gemiste kans als je het mij vraagt.

Verder draait het net zo soepel als voor de update, dus daar ben ik wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
De melding dat data roaming uit is komt nu weer regelmatig naar voren. Hoe was dat ook alweer uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik zit op 4.4.2 .. Vind die grote iconen echt lelijk. Zijn er features in 4.4.4. waarvan jullie zeggen dat het waard is om te updaten? Wat bedoelen jullie eigenlijk met bolletjes in plaats van google zoek balk? Screenshot?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:28:
Ik zit op 4.4.2 .. Vind die grote iconen echt lelijk. Zijn er features in 4.4.4. waarvan jullie zeggen dat het waard is om te updaten? Wat bedoelen jullie eigenlijk met bolletjes in plaats van google zoek balk? Screenshot?

Alvast bedankt.
Dit met de bolletjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LjSljf9.png
En dit met de google zoekbalk
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NC5SpYo.png
En dit met zoekbalk die gewoon steeds vast zit aan de startscherm.
Ach het is even wennen, maar ik ontdek nu wel veel voordelen :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Die bolletjes hebben er altijd gezeten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:10:
Die bolletjes hebben er altijd gezeten toch?
ja, maar het lijkt nu 2x zoveel ruimte te nemen op het startscherm? Bij een eerdere android versie was die ruimte die daar nu voor gereserveerd is nog te gebruiken.

ter vergelijking: stop je z2 op de magnetische dock, ga dan bladeren tussen pagina's. op deze manier maak je optimaal gebruik van de hoogte die je beschikbaar hebt, want dan nemen de bolletjes helemaal geen ruimte meer in beslag. Maar als je het van de dock af haalt, dan wordt er weer inefficiënt om gegaan met de ruimte die je in de hoogte hebt. Is dit puur iets van android of ligt het aan de sony skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ook handig: De Z2 heeft nu dezelfde camera software als de Z3, dus qua foto's zou het al een stuk beter moeten zijn. Zie dit voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fa.disquscdn.com%2Fuploads%2Fmediaembed%2Fimages%2F1425%2F675%2Foriginal.jpg&key=W2w3zyIkKcsRVKHFaF1Q5w&w=600&h=624

Afbeeldingslocatie: http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1425/766/original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Welke Tweaker maakt hier ook gebruik van de Z2 in combinatie met een Smartband SWR10?

Ik heb op donderdagochtend een update uitgevoerd waarbij ik mijn root ben verloren. Dat is voor mij een ramp omdat ik teveel games heb en dus de SD moet kunnen inzetten.
Voorzover ik het mij kan herinneren werkten de notificaties toen wel. Ik bedoel dan dat er bv een Hangouts bericht of Viber bericht wordt doorgestuurd naar de Smartband.

Donderdagavond heb ik een downgrade uitgvoerd (clean install) naar .314. Daarna geroot, alles opnieuw geïnstalleerd en de OTA uitgevoerd met behoud van root. Alles werkt nu naar behoren.
Behalve...

Wanneer ik nu een nieuw bericht ontvang op mijn telefoon, wordt het bericht niet naar mijn Smartband versturd. Een nieuw e-mail bericht komt nog wel door. Maar een nieuw bericht op Hangouts of Viber niet. Een oproep wordt wel doorgezet.

Dit probleem heb ik ook op CM11 op Motorola's, dus ik begin het vermoeden te krijgen dat het iets met 4.4.4 te maken heeft.
Bij wie werken die korte toasts/notifications naar de Smartband 10 icm Z2 4.4.4 wel? Eerlijk gezegd hoop ik niemand, dan hoef ik niet weer alles opnieuw te proberen.

Of je vinkt Hangouts aan in de Smartband app/Notifications...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gaat je batterij sneller leeg als je double tap to unlock aan zet? Ik zou denken van wel omdat je scherm "aan" staat. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Batterij is bij mij erg achteruit gegaan na de 4.4.4 update. Van negen uur SoT naar krap zes bij gelijk gebruik. Het lijkt langzaam iets te verbeteren na een paar dagen, maar niet veel. Resetten maar denk ik, of hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
marek965 schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:45:
Batterij is bij mij erg achteruit gegaan na de 4.4.4 update. Van negen uur SoT naar krap zes bij gelijk gebruik. Het lijkt langzaam iets te verbeteren na een paar dagen, maar niet veel. Resetten maar denk ik, of hebben jullie nog ideeën?
Wat zeggen de batterij stats? Een bepaalde app die veel batterij slurpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Uit het niets
(roaming uit, stamina aan, wifi, bt, enz uit. 2G geforceerd(maar geen sim sinds een week of 3)
is er wat nieuws na een toestel updatje. Dus gewoon nog android 4.4.x
Nimmer zo een drain gehad (let wel, verbindingen UIT ook!)
in 1 'nacht'.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MfSB0ia.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t9F39TU.jpg

Ik gebruik de z2 sporadisch op de bank voor een tv app en een paar word on zetjes.
Wifi gaat automatisch uit als telefoonscherm op zwart gaat. Aan idem.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
Batterij stats zijn normaal, scherm is de grootste verbruiker, rond de 70 procent. Geen gekke apps of wakelocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

marek965 schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:12:
Batterij stats zijn normaal, scherm is de grootste verbruiker, rond de 70 procent. Geen gekke apps of wakelocks.
Bij jou, mij? of vraag je het?
Als energy save freak, en ik freakte dus behoorlijk toen ik het zag ! :) & :(
heb ik allerlei zaken uit, gestopt, niet startend, batch voor update van data aangezet (hij update wordon, whatsapp e.d. sowieso niet)!)
Het enige gekke dat ik tegenkom net is :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ma8PRBO.jpg

En dat in vliegtuig stand,(moet ie toch niet kunnen 'radio-en'?)
Gelukkig heb ik hem vanaf dag 1 wel op 2g geforceerd, dus dat scheelt wat prik.

En nog een bug: ik heb app's zelf, wifi of niet, updaten UIT staan.
Stond er in de meldingen bij top-down slepen zoiets van : '5 apps geupdate'
Aangezien ik het niet deed, de app's in kwestie ook niet aangevinkt zijn om te auto updaten, gecheckt en al, en als je het aanzet wil ie ALLE apps auto updaten...
Oh ja en dat dus zOnder sim er in, die zit in mijn nieuwe telefoon.

Kortom, sony, werk aan de winkel !

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 16-11-2014 11:51 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
avond iedereen,

Ik heb sinds kort dat er nog maar geluid komt uit 1 oortje van mijn in ears. Dacht eerst dat het aan mijn oortjes lag maar toen een paar andere geprobeerd en precies hetzelfde. Het lijkt alsof de pin van de koptelefoon niet meer goed contact maakt met de contactjes van mijn mobiel. Heeft er iemand advies voor mij over wat ik kan doen? mobiel is nog niet een jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Lijkt me een duidelijk gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
whatupdoc schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:16:
avond iedereen,

Ik heb sinds kort dat er nog maar geluid komt uit 1 oortje van mijn in ears. Dacht eerst dat het aan mijn oortjes lag maar toen een paar andere geprobeerd en precies hetzelfde. Het lijkt alsof de pin van de koptelefoon niet meer goed contact maakt met de contactjes van mijn mobiel. Heeft er iemand advies voor mij over wat ik kan doen? mobiel is nog niet een jaar oud
Ook 2x gehad. Eerste keer heeft hij hier 2 maanden ter reparatie voor gelegen. Tweede keer was het een beetje stofje (uit broekzak) dat in het gat zat. Toen opgelost door een beetje purken met een paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
DuikKees schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:56:
[...]

Ook 2x gehad. Eerste keer heeft hij hier 2 maanden ter reparatie voor gelegen. Tweede keer was het een beetje stofje (uit broekzak) dat in het gat zat. Toen opgelost door een beetje purken met een paperclip.
Hmmm....komt me bekend voor. Ik had het laatst met de oordoppen voor het sporten. De rechter deed het niet meer goed.

Purken+paperclip. We gaan het uitproberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

cedras schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:08:
[...]

Hmmm....komt me bekend voor. Ik had het laatst met de oordoppen voor het sporten. De rechter deed het niet meer goed.

Purken+paperclip. We gaan het uitproberen binnenkort.
Zet je wel je telefoon uit voordat je daar aan begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
DuikKees schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:56:
[...]

shit zeg, 2 maanden is wel lang. zit bij mij helaas geen stof in.
Hoe werkt dat met de garantie? ik heb mijn mobiel namelijk gekocht via wowveilingen.nl. Kan ik mijn telefoon opsturen naar sony ofzo iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Ik snap trouwens niet dat gezeik over die grote iconen. Het is nou eenmaal een groot scherm en het ziet er jusit veel beter uit nu ipv al die loze ruimte bij de vorige versies.

Hebben jullie trouwens ook last van gebogen toestellen? Ik merk dt vanaf de aan/uit knop het toestel naar beide hoeken aan die kant wat gebogen is...geen idee waardoor het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:32

E-B

Ik moet er nog in duiken maar zonder extra apps geinstalleerd te hebben (wel updates voor apps) ben ik de fijne accuduur na de 4.4.4 update verloren.

Ik denk dat ik van 2 á 2,5 dag naar 1 dag ben gegaan. Standaardstatistieken geven niet echt een duidelijk inzicht in de boosdoener. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
whatupdoc schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:43:
[...]

shit zeg, 2 maanden is wel lang. zit bij mij helaas geen stof in.
Hoe werkt dat met de garantie? ik heb mijn mobiel namelijk gekocht via wowveilingen.nl. Kan ik mijn telefoon opsturen naar sony ofzo iets :?
Ja dat was erg prettig :( . Belsimpel regelt de garantiegevallen via Dynafix. Mocht je ook aan dit wereldbedrijf gekoppeld worden, wens ik je veel geluk en geduld toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Er loopt in België en Luxemburg een cashback-actie van €100 voor de Z2: http://www.xperiaz2action.be/

De voorwaarden zijn hier te lezen.

Blijkbaar staat het dus los van bij welke winkel de foon komt, dus volgens mij kan je gewoon shoppen bij de goedkoopste shop (phonevillage.be voor .be) en zo in totaal maar rond de €300 kwijt zijn voor een Z2. Good times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou gelijk rennen naar de winkel @hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bij mij is de accuduur flink verbeterd met de update. Haal nu gemakkelijk 3 dagen op één lading :)

Er moet ergens een bug zijn want anders zit er natuurlijk niet zo'n groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zou iemand voor mij willen controleren of jullie wel attachments kunnen toevoegen aan een nieuwe e-mail. Zodra ik een attachment selecteer crashed e-mail.
Onder Gmail heb ik hier geen last van. Maar de e-mail app blijft crashen, maakt niet uit welk account ik gebruik.

4.4.4. Stock en root-mount-restore-script.

[ Voor 7% gewijzigd door Die Bruine op 23-11-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
What's new update: is nu niet meer zichtbaar bij naarboven swipen.
Mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb ook maar geüpdate, ik lees hier en daar wat over batterij verbeteringen dus why not. De grote iconen op het homescreen vind ik niet zo hhinderlijk, hheeft wel wat. Maar de app drawer.. De lagere resolutie van sommige app iconen vallen echt op naast scherpere iconen, echt een zooi die app drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:45
Ik heb sinds kort wifi problemen. Bij instellingen staat er we dat hij verbonden is met onze wifi thuis, maar ik kan niet browsen, facebooken e.d.

Bij verbinding met de home spot lukt alles wel. Andere toestellen hebben geen problemen met ons thuisnetwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
DevilsProphet schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:51:
Er loopt in België en Luxemburg een cashback-actie van €100 voor de Z2: http://www.xperiaz2action.be/

Blijkbaar staat het dus los van bij welke winkel de foon komt, dus volgens mij kan je gewoon shoppen bij de goedkoopste shop (phonevillage.be voor .be) en zo in totaal maar rond de €300 kwijt zijn voor een Z2. Good times.
Ik heb de voorwaarden niet gelezen maar als het zoals bij Samsung om een Nederlands of Belgisch IMEI nummer moet gaan dan heb je bij phonevillage.be pech voor die cashback.

Phonevillage.be haalt zijn toestellen uit Oost-Europese landen, soms uit de UK, dit staat duidelijk op hun website ergens onderaan, omdat ze zo '' de laagste prijs kunnen aanbieden''
Hoewel niets verkeerd met die toestellen, maar vaak zoals bij bv Samsung, komen deze niet in aanmerking voor een Cashback actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2023
DevilsProphet schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:51:

Klopt volgens mij niet, ik heb de Z2 met een Mobistar abo genomen (149€ - 100€ cashback= 49€) maar ik moest mijn simkaartnummer én kopie van abonnementscontract bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mynx schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:35:
Klopt volgens mij niet, ik heb de Z2 met een Mobistar abo genomen (149€ - 100€ cashback= 49€) maar ik moest mijn simkaartnummer én kopie van abonnementscontract bijvoegen.
Gaat het over dezelfde actie? Van wie moest je al die extra documenten en gegevens toevoegen? De policy maakt geen gewag van de noodzaak om dat te doen voor je kan genieten van die actie.
Katmi schreef op maandag 24 november 2014 @ 03:18:
Ik heb de voorwaarden niet gelezen maar als het zoals bij Samsung om een Nederlands of Belgisch IMEI nummer moet gaan dan heb je bij phonevillage.be pech voor die cashback.

Phonevillage.be haalt zijn toestellen uit Oost-Europese landen, soms uit de UK, dit staat duidelijk op hun website ergens onderaan, omdat ze zo '' de laagste prijs kunnen aanbieden''
Hoewel niets verkeerd met die toestellen, maar vaak zoals bij bv Samsung, komen deze niet in aanmerking voor een Cashback actie
In de voorwaarden staat enkel dat je een Sony Xperia Z2 moet gekocht hebben en dat je moet wonen in België of Luxemburg. Of dat inderdaad alles is, dat weet ik niet. Ik ga binnenkort eens contact opnemen met het bedrijf achter die actie met deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
DevilsProphet schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:46:
[...]

Gaat het over dezelfde actie? Van wie moest je al die extra documenten en gegevens toevoegen? De policy maakt geen gewag van de noodzaak om dat te doen voor je kan genieten van die actie.

[...]
In de voorwaarden staat enkel dat je een Sony Xperia Z2 moet gekocht hebben en dat je moet wonen in België of Luxemburg. Of dat inderdaad alles is, dat weet ik niet. Ik ga binnenkort eens contact opnemen met het bedrijf achter die actie met deze vragen.
Is dezelfde actie ja, is volgens mij een actie voorbehouden voor (nieuwe) Mobistar abonnees maar ik kan me vergissen uiteraard. Heb in elk geval de EAN nummer en simkaartnr moeten ingeven. En factuur + kopie van contract moeten opsturen.

EDIT : Dit staat op het blad dat ik moest opsturen.

Hartelijk dank voor uw deelname.
Gelieve een kopie van uw aankoopbewijs, een kopie van uw Mobistar tariefplan samen met dit deelnameformulier
naar het volgend adres op te sturen:
Mobistar actie
c/o HighCo Data
P.B. 06149
1733 Asse
Na ontvangst, zullen we uw aanvraag behandelen en zult u uw terugbetaling binnen de 4 weken ontvangen, op
voorwaarde dat uw deelname voldoet aan de algemene voorwaarden.

[ Voor 22% gewijzigd door Mynx op 25-11-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:04
Volgens de voorwaarden moet je enkel in België of Luxemburg wonen dus deze komen ook in aanmerking?
Wit aan 374 euro
http://www.pixmania.be/nl...martphone/22134809-a.html
Zwart aan 388
http://www.amazon.de/Sony...ice_only&keywords=sony+z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:37
En als ze moeilijk doen : hun voorwaarden staan er enkel in het Engels, wat sowieso al een probleem voor Highco-data zou zijn mocht je bij de FOD economie klacht indienen.

[ Voor 3% gewijzigd door lukadad op 02-12-2014 11:29 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Na tweemaal bellen naar HighCo-Data in Asse (België) (via nummer 02/352.03.90) heb ik alleen maar gehoord dat die actie enkel geldt voor bundelaanbiedingen met tariefplannen van Mobistar, dus niet los.

Nochtans bieden zowel Krefel.be als Vandenborre.be hun losse Z2's aan met diezelfde cashbackactie!

Update: even gebeld met Xperia support-lijn van België (via 078/79.00.78) en die beweren net zoals HighCo-Data dat de actie énkel geldt voor de aankoop van een Xperia Z2 in combinatie met een abonnement van Mobistar.

Conclusie: BALLEKES, GODVERDEKKE. Met hun onduidelijk gezever altijd. Even bellen naar Krefel en Vandenborre dat hun actie foutief is.

Update 2: even opnieuw gebeld met Vandenborre en nu ook eens met Mobistar call-center, en zij beweren dat die actie geldig is zonder de combinatie met een abonnement. Ook even gebeld met een fysieke winkel van Mobistar en daar zeggen ze weer wel dat het nodig is om erbij een abo te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-12-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 16:08
Sinds 2 maanden heb ik mijn Sony Xperia Z2. Heerlijk toestel, erg blij mee. Helaas werkt de micro-usb poort sinds 29 november niet meer goed. blijkbaar is de micro-usb poort beschadigd geraakt, echter zie ik niets. geen krasjes of schade.

het toestel laad alleen op als ik op de zijkant van de usb kabel druk als deze is aangesloten.

nu ben ik in dubio. Sony wilt het (mogelijk onder garantie) repareren, echter ben ik het toestel dan weken kwijt. op zich is het verder niet hinderlijk. ik zou gewoon een contactloos oplaad houder kunnen gaan gebruiken, dit is iets wat Sony zelfs aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

frenque schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:50:
Sinds 2 maanden heb ik mijn Sony Xperia Z2. Heerlijk toestel, erg blij mee. Helaas werkt de micro-usb poort sinds 29 november niet meer goed. blijkbaar is de micro-usb poort beschadigd geraakt, echter zie ik niets. geen krasjes of schade.

het toestel laad alleen op als ik op de zijkant van de usb kabel druk als deze is aangesloten.

nu ben ik in dubio. Sony wilt het (mogelijk onder garantie) repareren, echter ben ik het toestel dan weken kwijt. op zich is het verder niet hinderlijk. ik zou gewoon een contactloos oplaad houder kunnen gaan gebruiken, dit is iets wat Sony zelfs aanraad.
Je kan nog een Samsung lader proberen om te kijken of het de lader is de connector in de telefoon zelf. Heb je die niet dan kan je nog een kabeltje kopen bij de Action a 2,50 of belcompany A 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 16:08
er is taart voor Lip. bedankt voor de goede tip.
jemig wat ben ik blij. de usb kabel bleek defect te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Hoe is het glas op de achterkant? Is het echt krasvrij, of is het aan te raden om er een (siliconen)hoesje om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik gebruik mijn Z2 zonder bescherming en op het glas aan de voorkant heb ik nog geen enkel krasje. De achterkant daarentegen is een ander verhaal, die is bij lange na niet zo krasvast als de voorkant. Ik heb daar dan ook veel minuscule krasjes op zitten. Die krasjes vallen echter niet op en zie je alleen onder een bepaalde hoek bij goed licht. Maar bescherming voor de achterkant is dus wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
DevilsProphet schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:30:
Na tweemaal bellen naar HighCo-Data in Asse (België) (via nummer 02/352.03.90) heb ik alleen maar gehoord dat die actie enkel geldt voor bundelaanbiedingen met tariefplannen van Mobistar, dus niet los.

Nochtans bieden zowel Krefel.be als Vandenborre.be hun losse Z2's aan met diezelfde cashbackactie!

Update: even gebeld met Xperia support-lijn van België (via 078/79.00.78) en die beweren net zoals HighCo-Data dat de actie énkel geldt voor de aankoop van een Xperia Z2 in combinatie met een abonnement van Mobistar.

Conclusie: BALLEKES, GODVERDEKKE. Met hun onduidelijk gezever altijd. Even bellen naar Krefel en Vandenborre dat hun actie foutief is.

Update 2: even opnieuw gebeld met Vandenborre en nu ook eens met Mobistar call-center, en zij beweren dat die actie geldig is zonder de combinatie met een abonnement. Ook even gebeld met een fysieke winkel van Mobistar en daar zeggen ze weer wel dat het nodig is om erbij een abo te nemen.
Aangezien je een simkaartnummer moet ingeven én een copy van contract moet opsturen is het idd (zoals ik al eerder zei) enkel in combinatie met een Mobi* abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mynx schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:01:
Aangezien je een simkaartnummer moet ingeven én een copy van contract moet opsturen is het idd (zoals ik al eerder zei) enkel in combinatie met een Mobi* abo.
Maar helaas voor de verwarde consument wordt er van dat alles geen énkel gewag gemaakt op de website, noch in het op de website gelinkte PDF-bestand dat de voorwaarden zou moeten omvatten.

Dat er dan nog enkele winkels zijn (zoals Vandenborre, Krefel en Coolblue) die naar die website linken om een cashbackactie aan te geven die geldig lijkt te zijn voor losse toestellen zal daar niet bij helpen.

Soit, ofwel ga ik lui zijn en het gewoon negeren, ofwel ga ik eens een paar boze telefoontjes plegen naar highcodata en naar FOD Economie.

Wie weet kan ik op basis van hun gebrek aan correctheid toch de cashback verhalen op highcodata, alhoewel hun clausule dat zij de IMEI zullen "nakijken" een zeer vaag en ruim te interpreteren criterium is dat indien gebruikt in mijn nadeel ook zo zal eindigen.

Door het gekut van HighCo en Sony heb ik dus al uren verspeeld met het uitvogelen omdat men daar te incompetent is om gewoon duidelijk te zijn. Godver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
ilfamo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:30:
Hoe is het glas op de achterkant? Is het echt krasvrij, of is het aan te raden om er een (siliconen)hoesje om te doen?
Ik had van Dbrand de back en frame skins. De frameskins zijn inmiddels verdwenen, maar de backskin zit er nog op. Het bevalt mij uitstekend.

https://dbrand.com/shop/xperia-z2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Bedankt voor de tip, ga er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
ilfamo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:30:
Ik heb al maanden een glazen screen protector erop zitten. Echt perfect! Mocht er toch een kras op zitten... hoppa nieuwe screenprotector erop!

6 dollar nog wat inclusief verzendkosten... wel opletten met het bevestigen. Het luistert nogal nouw.

http://www.ebay.com/itm/F...ctors&hash=item486bec9aa2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Dutchy007 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:14:
[...]

Ik heb al maanden een glazen screen protector erop zitten. Echt perfect! Mocht er toch een kras op zitten... hoppa nieuwe screenprotector erop!

6 dollar nog wat inclusief verzendkosten... wel opletten met het bevestigen. Het luistert nogal nouw.

http://www.ebay.com/itm/F...ctors&hash=item486bec9aa2
Laatste keer dat ik zo iets had geprobeerd met een eerdere telefoon leek het net alsof ik mobiele bubbeltjesplastic had. Gaat het niet enorm opvallen als er lucht/vuiligheid/water/vingerafdrukken tussen zit op het moment dat je dit plaatst? Dat lijkt me namelijk al onvermijdelijk op het moment dat je de z2 uit de verpakking haalt.

• cedras
Je krijgt een compleet poetspakket meegeleverd (iig bij mij). Ontvettingsdoekjes en antistof-doeken incluis.
Het tempered glass wordt geleverd met een plastic aan de voor en achterkant. Dus als je vingervlekken of stof onder je glass krijgt, doe je iets volkomen verkeerd.

• ilfamo
Nog even een vraag, ik heb hem vandaag gekregen en hij staat dus nog op 4.4.2 . Is de batterijduur echt achteruit gegaan en kan ik wat dat betreft misschien beter wachten op 5.0?

• cordonbleu
Batterijduur is bij mij op 4.4.4 nu vergelijkbaar met hetgeen ik op 4.4.2 had. Enige nadelige aan de update naar 4.4.4 vind ik nog steeds de grote icoontjes. Voor de rest is alles erop vooruit gegaan tov 4.4.2

• ilfamo
Ok, ik vind batterijduur op het moment wel belangrijk omdat ik mijn xperia t altijd bij moest laden. Maar als het weinig uit maakt en hij wordt er beter van ga ik hem wrs wel updaten

Nog even iets, ik kom er vanochtend achter dat ik geen microfoon in het koptelefoonsnoer heb. Klopt dit? Ik heb de NC31e erbij. Wel Noise Cancelling maar ik vind het vreemd dat er geen microfoon of afstandsbediening inzit.

[ Voor 38% gewijzigd door ilfamo op 12-12-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ilfamo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:02:
Ok, ik vind batterijduur op het moment wel belangrijk omdat ik mijn xperia t altijd bij moest laden. Maar als het weinig uit maakt en hij wordt er beter van ga ik hem wrs wel updaten

Nog even iets, ik kom er vanochtend achter dat ik geen microfoon in het koptelefoonsnoer heb. Klopt dit? Ik heb de NC31e erbij. Wel Noise Cancelling maar ik vind het vreemd dat er geen microfoon of afstandsbediening inzit.
Der zitten in de linker en in de rechter oordop een microfoon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:44
ikbenerniet schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:29:
[...]

Laatste keer dat ik zo iets had geprobeerd met een eerdere telefoon leek het net alsof ik mobiele bubbeltjesplastic had. Gaat het niet enorm opvallen als er lucht/vuiligheid/water/vingerafdrukken tussen zit op het moment dat je dit plaatst? Dat lijkt me namelijk al onvermijdelijk op het moment dat je de z2 uit de verpakking haalt.
Dan doe je toch echt iets structureels fout... bij mij zit er 0% vuil en bubbels onder. Past perfect. Wel word je telefoon iets 'hoger' i.v.m. de glazen protector. In het pakket zit meestal een soort (nat) brillendoekje, en droog doekje, een statisch plastic stukje om het laatste stof weg te nemen en uiteraard de protector. Aangezien de protector niet 'slap' is zoals eentje van plastic kun je deze gemakkelijk van de zijkant vastpakken zonder vingerafdrukken.
Ik zou zeggen; Probeer het voor die paar Dollar :) Ik wil zelf niet anders meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik heb sinds de 4.4.4 update wel rare issues met de batterij. Ik leg hem, rond half twaalf neer op mijn nachtkastje met bv 80% batterij. De volgende morgen rond zeven uur is daar nog 15-20% van over. Dit kan toch niet? is wel heel veel eraf in zo'n korte tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Mijn Z2 heeft een gebroken achterkant dus nu op ebay een nieuwe besteld, ipv de witte nu een zwarte achterkant...hopelijk staat het mooi bij de witte randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder heeft sinds enkele weken een Sony Z2. Ze was over het algemeen best tevreden met het toestel (alles was nog even wennen natuurlijk) maar sinds enkele dagen heeft het toestel kuren. Zo krijgt ze wel de ringtone te horen wanneer iemand belt maar komt er niks meer in beeld. Ze kan dus niet opnemen. Er zijn geen instellingen veranderd en alles staat volgens mij zoals het hoort te staan. Weet iemand hier misschien wat ik hier aan kan doen? Kan weinig vinden op internet tot nu toe met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Heb de update naar 4.4.4 ook maar uitgevoerd. Voordeel is dat de grotere iconen niet echt opvallen omdat ik de telefoon net heb. Ik hoop de Throw het nu ook doet. Met bluetooth speaker geen problemen, maar hij kon op geen mogelijkheid met mijn (sony) tv connecten. Terwijl mijn ouwe xperia telefoon en mijn tablet er geen enkel probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
1. Het geluid als de batterij bijna leeg is
2. Het geluid als je de z2 aan de lader hangt
Hoe kan ik deze 2 uitzetten zonder dat ik mijn telefoon in stille modus hoef te zetten?
Vreemd genoeg kan ik deze opties niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ben al jaren op zoek naar een telefoon waarbij ik net zoals met mijn oude antwoord apparaat kan horen wie belt voor ik opneem (bij onbekende nummers). Nu zag ik dat de z2 een ingebouwd antwoord apparaat heeft. Kan iemand testen of je tijdens het inspreken kan horen wie het is en tijdens het inspreken kunt opnemen? Dan koop ik m direct.

Ook tips voor generieke apps met deze functionaliteit zijn zeer welkom, maar voor zover ik kan zien bestaan die niet door android beperkingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Sinds kort gaat het klepje van de z2 steeds open in mijn zak. Ook soms gewoon spontaan buiten de zak. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Het schijnt dat dit soms gebeurt als het klepje wat vettig is. Ik heb diverse positive verhalen gehoord van mensen die het randje ontvet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
En een tip voor het ontvetten ervan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

¯\(°_o)/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik heb sinds kort ook een Xperia Z2 en als zovelen ben ik erg tevreden met het toestel, behalve over de belkwaliteit.

Waar ik vooral last van heb is dat ik anderen erg hakkelend hoor praten. Er valt steeds net een stukje weg zeg maar waardoor het lastig is om anderen te verstaan. Ik heb er tot nu toe een keer of 5 mee gebeld en het lijkt redelijk willekeurig wanneer het probleem optreed.

Mijn eerste gesprek met de telefoon duurde een half uur en de belkwaliteit was in principe OK, op een paar kleine haperingen na. Het daaropvolgende gesprek was echt extreem slecht, het hakkelen was zo erg dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn vrijwel niet kon verstaan. Dit gesprek was op dezelfde locatie als het eerste gesprek.

Vandaag heb ik 2 telefoongesprekken gevoerd. Het eerste gesprek ging prima, beste belkwaliteit tot nu toe. Daarna een tweede gesprek gevoerd op exact dezelfde locatie en het begon goed qua kwaliteit maar de laatste minuut was het weer heel slecht.

Speaker voice enhancement en Microphone noise suppression aan of uit lijkt geen verschil te maken.

Hebben anderen ook last van dit "hakkelen" en zijn er al mensen die een oplossing hebben gevonden? Overigens draai ik de laatste build van Sony (23.0.1.A.0.167)
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.