heb je al eens gekeken bij instellingen-> oproep? onderaan staan spraakverbeteraars... ik heb hetzelfde ervaren en je moet zelf ff spelen met de settings wat het best bij jou past.Blauwschaap schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:18:
Ik heb sinds kort ook een Xperia Z2 en als zovelen ben ik erg tevreden met het toestel, behalve over de belkwaliteit.
Waar ik vooral last van heb is dat ik anderen erg hakkelend hoor praten. Er valt steeds net een stukje weg zeg maar waardoor het lastig is om anderen te verstaan. Ik heb er tot nu toe een keer of 5 mee gebeld en het lijkt redelijk willekeurig wanneer het probleem optreed.
Mijn eerste gesprek met de telefoon duurde een half uur en de belkwaliteit was in principe OK, op een paar kleine haperingen na. Het daaropvolgende gesprek was echt extreem slecht, het hakkelen was zo erg dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn vrijwel niet kon verstaan. Dit gesprek was op dezelfde locatie als het eerste gesprek.
Vandaag heb ik 2 telefoongesprekken gevoerd. Het eerste gesprek ging prima, beste belkwaliteit tot nu toe. Daarna een tweede gesprek gevoerd op exact dezelfde locatie en het begon goed qua kwaliteit maar de laatste minuut was het weer heel slecht.
Speaker voice enhancement en Microphone noise suppression aan of uit lijkt geen verschil te maken.
Hebben anderen ook last van dit "hakkelen" en zijn er al mensen die een oplossing hebben gevonden? Overigens draai ik de laatste build van Sony (23.0.1.A.0.167)
no comment