Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Blauwschaap schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:18:
Ik heb sinds kort ook een Xperia Z2 en als zovelen ben ik erg tevreden met het toestel, behalve over de belkwaliteit.

Waar ik vooral last van heb is dat ik anderen erg hakkelend hoor praten. Er valt steeds net een stukje weg zeg maar waardoor het lastig is om anderen te verstaan. Ik heb er tot nu toe een keer of 5 mee gebeld en het lijkt redelijk willekeurig wanneer het probleem optreed.

Mijn eerste gesprek met de telefoon duurde een half uur en de belkwaliteit was in principe OK, op een paar kleine haperingen na. Het daaropvolgende gesprek was echt extreem slecht, het hakkelen was zo erg dat ik de persoon aan de andere kant van de lijn vrijwel niet kon verstaan. Dit gesprek was op dezelfde locatie als het eerste gesprek.

Vandaag heb ik 2 telefoongesprekken gevoerd. Het eerste gesprek ging prima, beste belkwaliteit tot nu toe. Daarna een tweede gesprek gevoerd op exact dezelfde locatie en het begon goed qua kwaliteit maar de laatste minuut was het weer heel slecht.

Speaker voice enhancement en Microphone noise suppression aan of uit lijkt geen verschil te maken.

Hebben anderen ook last van dit "hakkelen" en zijn er al mensen die een oplossing hebben gevonden? Overigens draai ik de laatste build van Sony (23.0.1.A.0.167)
heb je al eens gekeken bij instellingen-> oproep? onderaan staan spraakverbeteraars... ik heb hetzelfde ervaren en je moet zelf ff spelen met de settings wat het best bij jou past.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37
Martinus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:48:
[...]

heb je al eens gekeken bij instellingen-> oproep? onderaan staan spraakverbeteraars... ik heb hetzelfde ervaren en je moet zelf ff spelen met de settings wat het best bij jou past.
Ik heb mijn telefoon in het Engels ingesteld staan. Bedoel je "Microphone noise suppression" en "Speaker voice enhancement"?

Ik heb beide na een heel slechte ervaring gisteren uitgezet en vandaag ging het in eerste instantie erg goed dus mijn hoop was dat het met het uitschakelen van die functies was opgelost. Een tweede telefoongesprek eindigde echter weer met erg slechte belkwaliteit.

Tot nu toe heb ik dus maar een keer of 5 gebeld dus ik zal nog wel wat meer experimenteren de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Blauwschaap schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Ik heb mijn telefoon in het Engels ingesteld staan. Bedoel je "Microphone noise suppression" en "Speaker voice enhancement"?

Ik heb beide na een heel slechte ervaring gisteren uitgezet en vandaag ging het in eerste instantie erg goed dus mijn hoop was dat het met het uitschakelen van die functies was opgelost. Een tweede telefoongesprek eindigde echter weer met erg slechte belkwaliteit.

Tot nu toe heb ik dus maar een keer of 5 gebeld dus ik zal nog wel wat meer experimenteren de komende tijd.
ik bel heel veel, en heb voor mij de volgende instelling: eq normal en speech enhancement on, noise cancellation mic uit.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Martinus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:23:
[...]

ik bel heel veel, en heb voor mij de volgende instelling: eq normal en speech enhancement on, noise cancellation mic uit.
En jij hebt helemaal geen last van slecht geluid tijdens het bellen?

Bedankt in ieder geval, ik zal het een tijdje proberen met deze instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou sinds vandaag is het bovenste stuk van mijn touchscreen ermee opgehouden... na een half jaar in gebruik...

Ben benieuwd wat ze daar aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/035343/files/017301835/muvit-muvit-sony-mfx-xperia-z2-ultra-slim-folio-ca.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2014/03/Sony-Style-Cover-Stand-SCR10_4-640x433.jpg

Voor mijn Xperia Z2 ben ik op zoek naar een goede flip cover. In de winkels gekeken en op webshops online maar veel hoesjes zijn behoorlijk dik op de foto. Ik heb de officiële van Sony, de SCR10, op het oog maar volgens mij sluit deze niet magnetisch (al weet ik niet of dat überhaupt hinderlijk is). Ziet er wel mooi uit! De Muvit Ultra Slim Folio Card Case is ook wel interessant. Iemand wellicht nog een goede tip? ben benieuwd naar jullie mening :)

[ Voor 5% gewijzigd door aftermath op 10-01-2015 16:00 ]

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
Flip-covers. Wie dat ooit heeft verzonnen moeten ze voor eeuwig verbannen naar St.Helena.

Daarom ook de gratis tip van Flip: http://www.ebay.nl/itm/271631369106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

tozzke

aka tozzert

nee, die zijn handig... eerst uit je zak halen... dan uit de sleeve halen... :/
wanneer laat je hem uit je handen glippen? juist... als je hem in je handen hebt zonder sleeve.
Daarom zweer ik bij TPU cases, misschien iets minder mooi dan zonder case, maar wel altijd bescherming :)

edit:

en in het geval van mijn Z2 ook een glazen screenprotector (Nillkin Tempered 9H)

[ Voor 15% gewijzigd door tozzke op 12-01-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15
Een goede, mooie en dure telefoon verdient een dito case. Daarom ben ik voor de flip case van Noreve gegaan.

Ik heb deze: http://www.noreve.com/en/...earch_query=Z2&results=13 --> Exception, passion vintage

en deze: http://www.noreve.com/en/...earch_query=Z2&results=13 --> Pulsion, Blue fluo

met name de eerste gebruik ik het meest, ziet er echt goed uit dat blauwe van de Z2 en het rode/bordeaux van de case. En het beschermd natuurlijk subliem. Nadeel is wel dat de boel wat dikker wordt (met name de tweede, zeker als je er een kaart of geld in stopt)

[Edit1: tweede link aangepast, verwees eerst naar een andere case]

[ Voor 7% gewijzigd door greg-a op 13-01-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:01
Jongens ik zit met een klein dilemma ik mag verlengen bij vodafone (of overstappen) en zit al tijdje te zoeken wat het volgende wordt.
Nu heb ik een sony zl en ik wil dus een z2 omdat ie qua looks mooier is dan de z3 en qua prijs ook goedkoper is.
Valt het aan te raden om inderdaad dan de z2 te pakken of gewoon meteen de z3 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
franssnarf schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:43:
Jongens ik zit met een klein dilemma ik mag verlengen bij vodafone (of overstappen) en zit al tijdje te zoeken wat het volgende wordt.
Nu heb ik een sony zl en ik wil dus een z2 omdat ie qua looks mooier is dan de z3 en qua prijs ook goedkoper is.
Valt het aan te raden om inderdaad dan de z2 te pakken of gewoon meteen de z3 te doen.
Als je het geld ervoor hebt. ga voor de z3 en anders voor de z2. Of wacht nog even en koop de z4 :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Lekker onderbouwd ook... De Z3 heeft iets meer lens elementen en een iets hoger geklokte CPU. Daar komt het zo een beetje op neer. Beide wijzigingen zorgen niet voor een heel ander toestel en rechtvaardigen ook niet het prijsverschil.

Moet je NU een telefoon dan zou ik voor de Z2 gaan. Wil je wachten en eventueel bijbetalen, dan is de Z4 een optie.

Van een ZL naar een Z2 voor niets, dat is en goede stap imho ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Niet te vergeten: van alle Xperia Z's heeft de Z2 de beste batterijduur als je geen compact wil. Indien wel, dan is de Z3 compact de allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Blauwschaap schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:28:
[...]

En jij hebt helemaal geen last van slecht geluid tijdens het bellen?

Bedankt in ieder geval, ik zal het een tijdje proberen met deze instellingen.
nope, enne? goede settings gevonden?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
franssnarf schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:43:
Ik zat met hetzelfde dilemma en heb uit eindelijk voor de Z2 gekozen. Looks van beide vond ik mooi, maar het prijsverschil (toen nog en duurder abo en bij betalen) gaf de doorslag omdat ze verder niks voor elkaar onderdoen. Plus dat je bij de Z2 een noise canceling headphone krijgt en bij de Z3 een standaard oordopje.
Ik heb er geen spijt van, Z2 is prima telefoon die bij normaal gebruik drie dagen meegaat en als ik zuinig doe zelfs vier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Martinus schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:25:
[...]

nope, enne? goede settings gevonden?
Met speech enhancement on en noise cancellation microphone off heb ik de afgelopen week geen problemen meer ondervonden. Nu bel ik niet heel veel, dus het blijft even afwachten, maar als dit zo blijft ben ik erg blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ilfamo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:55:
Z2 is prima telefoon die bij normaal gebruik drie dagen meegaat en als ik zuinig doe zelfs vier _/-\o_
Kan je eens zeggen wat daarbij de gemiddelde uptime is en hoeveel "screen on"-time je kan halen op één lading? Mijn huidige smartphone haalt 2,5 uur gemiddeld "screen on"-time, dat zou ik graag verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik vind de Z2 verder een ruktoestel, maar dat komt dus niet door de accuduur. Die is echt top. 's ochtends vol van de lader, de hele dag gewoon gebruiken (bellen, appen, Facebook bekijken, internetten enzovoorts) en 's avonds altijd meer dan 50% accu over. Dan praat je dus over meer dan die 2,5u screen-on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Oké dan wordt het de Z2 nu nog even kijken of ik bij Vodafone blijf en wat bijbetaal of ga voor andere abbo zonder extra kosten.
Vind altijd lastig om te kiezen wat beste is zit al jaren bij voda geen problemen mee maar zie ook abbos die wat goedkoper zij, dilemma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Raymond schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:46:
Ik vind de Z2 verder een ruktoestel
Kan je even vertellen wat jou er zoal stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Heeft iemand goede ervaringen met magnetische laadkabels voor de Z2?

Ik heb deze gekocht op Dealextreme maar deze lijkt niet te werken:

http://www.dx.com/nl/p/ot...-ultra-xl39h-100cm-286912

Bij bol.com is er een te vinden voor ruim 20 euro maar dat vind ik te duur. Op amazon.de zijn er heel veel te vinden, maar vaak met wisselende recensies:

http://www.amazon.de/s/re...efix=sony+mag%2Caps%2C214

Ik wil de kabel het liefste gebruiken om mijn telefoon via het stopcontact op te laden, dus niet via een USB poort. Heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb er een stuk of 3, met wisselende ervaringen. Je moet goed je best doen de kabel op de juiste plek te friemelen en vaak is het contact niet goed (waardoor het laadlampje een seconde aan/seconde uit/aan/uit enz enz gaat knipperen).
Het grote voordeel is dat je dus niet hoeft te klooien met dat klepje voor micro-usb :)
Maar ik merk wel dat eigenlijk alleen dat dockingstation goed werkt met dat magnetische poortje op de telefoon.

Ik heb een aantal modellen, maar deze kabel lijkt op één van de kabels die ik heb:
http://www.amazon.de/Magn...rds=sony+magnet+ladekabel
(deze werkt redelijk, maar niet consequent goed)

Ik merk niet echt een correlatie tussen kwaliteit en prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond op 15-01-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Ik heb gewoon een kabel van ebay gehaald. Tot op heden geen klagen. Ik zit meer te ouwehoeren met een usb die ik moet inpluggen dan met de magnetic kabel (volgens mij een off sony kabel via ebay).

Je moet niet met je telefoon willen spelen tijdens het opladen, dan gaat hij heel snel los. Verder alleen maar pluspunten voor het op deze manier van opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Blauwschaap schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:36:

Ik heb deze gekocht op Dealextreme maar deze lijkt niet te werken:

http://www.dx.com/nl/p/ot...-ultra-xl39h-100cm-286912
die heb ik ook, ik heb de zwarte en de witte besteld. De witte (in dit specifieke geval) werkt beter/goed, net zo als het dock dat ik heb, als de zwarte daar duurt op laden 2/3 x zo lang. kan optisch geen verschil zien. mss nog maar een bestellen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
Dank voor jullie suggesties!

Uiteindelijk heb ik deze besteld: http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22
Kan iemand me vertellen hoeveel ampère de originele oplader van de Z2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ik heb nu ook de z2 en gelijk maar een magneet lader erbij gekocht maar het zal wel aan mij liggen maar die krengen werken niet.
Had hem eraan liggen en hoorde heel de tijd de telefoon het geluidje maken van opladen enz, geprobeerd aan te duwen en diverse hoeken geduwd maar niks werkt.'
Ook andersom geprobeerd om te kijken of dit werkt (kan dit kwaad?)
Op de doos staan diverse xperia modellen zoals de Z2 l50w en l50t maar als je erop google krijg je buitenlandse modellen te zien kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
1,5 A standaard lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Mijn Z2 inmiddels 6 maanden, werkt al een tijdje niet meer met magnetische dock had toen geen zin om het terug te sturen naar Sony..
Maar nu heb ik ook een probleem met mijn normale lader.
Elke keer als mijn Z2 tot 93% is geladen gaat om de 5 seconde mijn scherm aan en uit iemand die het zelfde probleem heeft of had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:22
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Blauwschaap schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:36:
Ik heb verschillende kabels geprobeerd en mijn ervaring is dat de magneetjes te zwak zijn en dat het kabeltje gemakkelijk los komt, bijvoorbeeld bij het wegleggen van de telefoon. Ik ben uiteindelijk maar weer gaan laten via het usbpoortje onder het klepje.

Iets anders, ik draaide al enige tijd Cyanogenmod 11 op mijn Z2 en nu sinds gisteren CM12 (Dus Lollipop 5.02) hoewel de build nog lang niet af is, is hij wel stabiel gebleken en alles lijkt te werken m.u.v. de camerabutton op het toestel. Ook is hij veel sneller dan CM11. Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Bij mij wil Lightflow niet werken,nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 23:50
dafour schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:03:
Bij mij wil Lightflow niet werken,nog iemand dit probleem?
Light Manager

Ik gebruik het zelf om het oplaadlampje op rood te zetten (uit wou niet, rood = minst fel in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
GuiltyNL schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Ik heb verschillende kabels geprobeerd en mijn ervaring is dat de magneetjes te zwak zijn en dat het kabeltje gemakkelijk los komt, bijvoorbeeld bij het wegleggen van de telefoon. Ik ben uiteindelijk maar weer gaan laten via het usbpoortje onder het klepje.

Iets anders, ik draaide al enige tijd Cyanogenmod 11 op mijn Z2 en nu sinds gisteren CM12 (Dus Lollipop 5.02) hoewel de build nog lang niet af is, is hij wel stabiel gebleken en alles lijkt te werken m.u.v. de camerabutton op het toestel. Ook is hij veel sneller dan CM11. Ik ben er blij mee.
Ik heb vandaag deze ontvangen en ben nu voor het eerst ermee mijn telefoon aan het opladen:

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_38075861_TE_item

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Het kabeltje blijft goed op zijn plaats en je kunt ook gewoon je telefoon gebruiken tijdens het laden, als je er voorzichtig mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
ikbenerniet schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Light Manager

Ik gebruik het zelf om het oplaadlampje op rood te zetten (uit wou niet, rood = minst fel in het donker)
Ah thx,deze doet het wel,jammer dat lightflow niet werkt.

Edit ; ook een laadkabeltje gekocht,werkt ok maar niet zo snel zoals de originele lader

http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:BE:3160

[ Voor 23% gewijzigd door dafour op 22-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik moet zeggen, als de nieuwe Walkmann app design en icoon design een indicatie zijn van hoe Android 5 er op de Xperia lijn uit zal zien ga ik niet updaten. Heel het elegante van de Xperia lijn is vervangen door kinderlijke platte onzin wat nu hip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:44:
Ik moet zeggen, als de nieuwe Walkmann app design en icoon design een indicatie zijn van hoe Android 5 er op de Xperia lijn uit zal zien ga ik niet updaten. Heel het elegante van de Xperia lijn is vervangen door kinderlijke platte onzin wat nu hip is.
Wacht nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Heeft iemand al ergens wat gelezen over de android 5 update ? Zou begin 2015 uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik wil de oude walkman app terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
videoman schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:13:
Heeft iemand al ergens wat gelezen over de android 5 update ? Zou begin 2015 uitgerold worden.
medio februari kwam ik op een adroid site in portugal tegen. Voor de z3 en z2 in eerste instantie.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharetra
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:07
Kan iemand me uitleggen hoe het rooten precies werkt? Ik zit nu op 4.4.4 met build 23.0.1.A.3.9, Op XDA staat wel het een en ander, maar daar word ik niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb sinds een tijdje last van een enorme batterij drain. Helaas weet in welke hoek ik moet zoeken. Iemand nog meer last van?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Op xda kan je BetterBatteryStats downloaden en in de play store vind je WakelockDetector. Het hebben van root is wel nodig, toch gedeeltelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nivida_intel schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:12:
Ik heb sinds een tijdje last van een enorme batterij drain. Helaas weet in welke hoek ik moet zoeken. Iemand nog meer last van?
heb ik ook wel eens, dan lijkt er bij mij op de achtergrond een app vast te zitten. Je zou eens moeten voelen of die ook warm word. Dan weet ik vaak waarom de batterij zo hard gaat. ik herstart vaak een keer of 2 en dan ist voorbij. Geen idee waarom....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tipje, check de facebook app. Via ontwikkel menu eens het CPU gebruik tevoorschijn toveren, daar kan je zien welke app er zoveel gebruikt.

Heb sinds de laatste facebook app update meerdere telefoons gehad waar de facebook app op een super hoge load blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Martinus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:06:
[...]

heb ik ook wel eens, dan lijkt er bij mij op de achtergrond een app vast te zitten. Je zou eens moeten voelen of die ook warm word. Dan weet ik vaak waarom de batterij zo hard gaat. ik herstart vaak een keer of 2 en dan ist voorbij. Geen idee waarom....
Tja, het is nu weer weg, maar nu heeft die trilfunctie weer kuren, heel zacht trillen dat je hem bijna niet voelt... Iemand nog meer problemen ermee.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Het is nu maart nog geen update naar lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nivida_intel schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:33:
[...]

Tja, het is nu weer weg, maar nu heeft die trilfunctie weer kuren, heel zacht trillen dat je hem bijna niet voelt... Iemand nog meer problemen ermee.
Geen idee, bij mij staat trilfunctie per definitie uit, op alle telefoons die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Ik heb laatst het volledige scherm (met behuizing) vervangen van mijn Z2, echter werkt het touchscreen nu niet meer...

Waarschijnlijk heb ik er een transistor (of iets dergelijks) uitgetikt bij het losmaken van de displayconnector op het moederbord, weet iemand toevallig welk onderdeel dit is? :

Afbeeldingslocatie: http://www.progressbiotech.com/wp-content/uploads/2015/03/xperia-z2-motherboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een transistor is drie polig, 't kan een weerstand of condensator zijn. Ik zou niet durven zeggen wat het is.

Als er een K bij staat is het waarschijnlijk een weerstand
Als µF bij staat is het een condensator

wiki links

Wikipedia: Elektrische weerstand (eigenschap)
Wikipedia: Farad (eenheid)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
Bedankt voor je snelle reactie, je hebt helemaal gelijk: hij is inderdaad 2-polig. Iemand misschien een goed idee van een forum waar ik te weten kan komen wat voor onderdeel ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Deze weerstand is met smd techniek op het moederbord gesoldeerd, deze is zeer moeilijk te vervangen met een gewone soldeerbout door de hitte kunnen de andere onderdelen losgaan.
Is de weerstand uiterlijk beschadigd ?
Je kunt beter controleren of de connectors goed zijn aan gesloten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Vorkie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:08:
Tipje, check de facebook app. Via ontwikkel menu eens het CPU gebruik tevoorschijn toveren, daar kan je zien welke app er zoveel gebruikt.

Heb sinds de laatste facebook app update meerdere telefoons gehad waar de facebook app op een super hoge load blijft draaien.
Yup, Facebook verbruikte bij mijn telefoon 46% van alle stroom, dus die heb ik er maar afgegooid. Sowieso werkt de mobiele website beter omdat je daar wel berichten kan versturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
videoman schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:32:
Deze weerstand is met smd techniek op het moederbord gesoldeerd, deze is zeer moeilijk te vervangen met een gewone soldeerbout door de hitte kunnen de andere onderdelen losgaan.
Is de weerstand uiterlijk beschadigd ?
Je kunt beter controleren of de connectors goed zijn aan gesloten op het moederbord.
De weerstand is er helemaal vanaf, dit heb ik bij het losmaken van de connector in eerste instantie niet eens gemerkt. Met een instelbare soldeerbout met dunne punt (of heteluchtblazer) wil ik wel een poging wagen, anders zou ik een geheel nieuw moederbord uit een donortelefoon moeten halen (kost weer wat meer).

Ik probeer er nu dus achter te komen welk onderdeel er op die plaats gaat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Inmiddels maart en nog steeds geen 5.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
Zit het weerstandje niet ergens nog in het toestel of zit het ergens tussen, je kunt namelijk aleen de waarde vinden a.d.h. van een cyfer code boven op de weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:03
Wouter lucassen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:41:
Inmiddels maart en nog steeds geen 5.0 :(
Weet niet of ik nou zo teleurgesteld moet zijn, ik hoorde tijdens de lunchpauze collega's klagen over sommige stomme veranderingen in lollipop zoals de stille modus. Liever dat ze meteen aan de slag gaan met android 5.1.

Best vreemd overigens, maar heb gemerkt de laatste twee weken dat m'n Z2 ineens iets van een halve dag langer mee gaat op accu. Met 1u navigatie, 4u Spotify en wat chrome, gmail plus 144km reizen per dag in de auto gaat ie nu makkelijk 2.5 dagen mee, met wat moeite zelfs 3 dagen. Dit is best vreemd, omdat ik deze nu al heb sinds augustus, dus nieuw is de accu zeker niet. Wellicht dat er ergens een energy optimalisatie heeft plaatsgevonden door een update van een veelgebruikte app of play services. Ik vermoed shell motorist en de playstation app :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Trishul schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:34:
[...]

Weet niet of ik nou zo teleurgesteld moet zijn, ik hoorde tijdens de lunchpauze collega's klagen over sommige stomme veranderingen in lollipop zoals de stille modus. Liever dat ze meteen aan de slag gaan met android 5.1.

Best vreemd overigens, maar heb gemerkt de laatste twee weken dat m'n Z2 ineens iets van een halve dag langer mee gaat op accu. Met 1u navigatie, 4u Spotify en wat chrome, gmail plus 144km reizen per dag in de auto gaat ie nu makkelijk 2.5 dagen mee, met wat moeite zelfs 3 dagen. Dit is best vreemd, omdat ik deze nu al heb sinds augustus, dus nieuw is de accu zeker niet. Wellicht dat er ergens een energy optimalisatie heeft plaatsgevonden door een update van een veelgebruikte app of play services. Ik vermoed shell motorist en de playstation app :P
Nieuwe play services wellicht? ;)

Over 5.0: ''We’re finalising testing, still focused on rolling out soon. We’re optimising #Lollipop for *entire* Xperia Z Series - more news soon''

https://twitter.com/SonyMobileNews/status/572442677205192705

Kortom, binnenkort dus waarschijnlijk 5.0 voor de gehele z series. Maar echt de communicatie kan zoveel beter vanuit Sony.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Tkima schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:23:
Bedankt voor je snelle reactie, je hebt helemaal gelijk: hij is inderdaad 2-polig. Iemand misschien een goed idee van een forum waar ik te weten kan komen wat voor onderdeel ik moet hebben?
Nog gelukt, status update gewenst. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
@ Videoman: weerstandje helaas niet kunnen vinden in de telefoon of op het bureau...

@ Lip: ben er helaas nog niet achter. Heb me ingeschreven op het xda-developers forum en daar ook de vraag gesteld. Helaas nog zonder resultaat...is er een ander forum waar mensen zitten die dit misschien wel weten? Ervaringen met Ifixit?

[ Voor 3% gewijzigd door Tkima op 12-03-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Android 5.0 loopt inmiddels voor de Z3. De z2 volgt binnen enkele weken: http://www.xperiablog.net...now-rolling-23-1-a-0-690/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Tkima schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:54:
@ Videoman: weerstandje helaas niet kunnen vinden in de telefoon of op het bureau...

@ Lip: ben er helaas nog niet achter. Heb me ingeschreven op het xda-developers forum en daar ook de vraag gesteld. Helaas nog zonder resultaat...is er een ander forum waar mensen zitten die dit misschien wel weten? Ervaringen met Ifixit?
Ik kan je iig niet verder helpen, de reden daarvan is dat ik mijn mobiel liever dicht laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Apart, op de officiele sonymobile Blog las ik dat de updates voor overige Z modellen pas over 2 weken zou beginnen. Maar ik klaag niet :P Wel over het uiterlijk van Lollipop. Ik vind het heel erg lelijk. In het huidige instellingen menu zijn de notificatiebalk en de navigatiebalk transparant grijs, past bij het witte achtergrond van het instellingen menu. Nu is het een blauwe notificatiebalk, wit menu en pikzwart navigatiebalk. Echt afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Helaas inderdaad nog kernel v3.4.0 zoals aangehaald in één van reacties op FP bij de aankondiging van de lollipop-update voor de Z3-reeks, ipv een recentere versie zoals bij de vanilla-Android. Dat wordt moeilijker om te modden voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Ik wacht rustig af, mijn ervaringen met lollipop zijn niet zo heel geweldig. Heb mijn Z2 weer ingebruik genomen en mijn moto x 2014 (met lollipop) mag even op vakantie gaan.

Eerst eens kijken hoe er gereageerd gaat worden op de lollipop update voor de z2, Ik maak niet nog een keer de fout door blind een update te downloaden waardoor een telefoon slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
Lip schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:06:
[...]

Ik kan je iig niet verder helpen, de reden daarvan is dat ik mijn mobiel liever dicht laat. :)
Nu maar even hier geplaatst: https://www.ifixit.com/An...22%2C+what+part+do+I+need , hopen dat daar iemand zit die het weet! Zodra ik meer weet zal ik het ook hier even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Preroot dirty flash. Nu een paar uur verder heb ik nog nergens last van. Telefoon lijkt sneller te reageren. LP kende ik al. Persoonlijk vind ik het een verbetering.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Even mijn leuke prestatie delen: na prullen met verkrijgen van root en daarom verschillende (stock) ROMs flashen, towelrooten, terugflashen, etc etc, heb ik deze maal voor het eerst mijn batterij mooi opgebruikt als gebruiker ipv prutser.

De context: losgemaakt van de oplader dinsdagochtend bij het opstaan, terug aan de lader donderdagavond bij het slapengaan. Dat zijn dus drie volle wakkere dagen op één lading. De resultaten zijn te zien in enkele screenshots:
eerste volledige drain - overzicht batterijverbruik
eerste volledige drain - beltijd
eerste volledige drain - screen-on-time

TL;DR: drie dagen zonder laden, in totaal 7,5u schermtijd en 2,33u beltijd. Niet slecht!

Uiteraard staat Stamina-mode de hele tijd aan (waarom niet, eh?) en zijn enkel messaging app, gmail en calendar gewhitelist. Backlight staat op dynamisch, gecontroleerd via de app Lux Dash.

Versie van ROM: Android Kitkat 4.4.4 (23.0.1.A.0.167), zelf prerooted via de gekende tool. Heb het zo gedaan, want eerst 17.1.2.A.0.314 flashen, die towelrooten en dan OTA naar de nieuwste ROM werkte niet goed, want ik raakte telkens root kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilic-f
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-06 14:00
Heb weer niet kunnen wachten..!!
Net Baltic geflasht, ben benieuwd...
Lollipop op mn Nexus 7 had ik veel meer van verwacht... kijken hou Sony het heeft aangepakt :)

[ Voor 28% gewijzigd door kilic-f op 20-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Zijn er meer mensen die de update er al op hebben, en hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb dus de pre-rooted geflashed. Eerst Xposed en ES explorer verwijderd. Daarna geflashed en nul komma nul pijn tot nu toe. Ik vind de telefoon goed reageren. Maar ik heb hem tot vandaag niet heel zwaar gebruikt. Elke dag wat browsen, e-mail, Hangouts en wat gamen.

Tot op heden dus een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Ik wacht deze keer rustig op de OTA update, geen zin om een ROM te flashen. Heb gelukkig een simlock vrij toestel zonder (geen provider toestel), dus hopelijk komt die update iets eerder binnen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2023
Heb dit weekend de baltic rom geflashed. Wel wat geknoei (door mn eigen schuld) want mn bootloader was niet unlocked en heb met mn domme kop toch een andere kernel geflashed wat een no go is. :p Telefoon was dood dus, is opgelost geraakt met dan toch maar de bootloader te unlocken. Lollipop ziet er heel mooi uit, mn batterij gaat een stukje langer mee en heb nog geen bugs of dergelijke kunnen vinden. Ook de functies die je kapot doet door de bootloader te unlocken heb ik kunnen patchen. Ik ben dus zeer tevreden van LP¨tot hier toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
Tkima schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:09:
[...]

Nu maar even hier geplaatst: https://www.ifixit.com/An...22%2C+what+part+do+I+need , hopen dat daar iemand zit die het weet! Zodra ik meer weet zal ik het ook hier even posten.
Nog even een update hierover: ik heb een andere Z2 telefoon van binnen bekeken, en hier blijkt op dezelfde plek helemaal geen onderdeel te zitten. Heb echt geen idee wat het dus kan zijn, donortelefoon erbij halen voor het vervangen van een aantal zaken zou kunnen maar geeft geen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heb je toen niet meteen de digitizer kunnen testen op die andere telefoon? Die dingen willen ook wel eens defect raken. Wellicht de flatcable en/of connectoren beschadigd.
Shit happens. I know all about it :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medeforummers,

Ik zit met een probleem met mijn Z2. Het is sinds een tijdje zo dat als ik iemand bel (of gebeld wordt) diegene mij vrijwel nooit goed kan verstaan (ik klink heel ver weg en mompelend)
Echter zodra ik de telefoon op luidspreker zet is er niks aan de hand (dus microfoon is niet kapot??)
Wie kan mij enige logica scheppen in dit probleem of dit een hardware of software probleem is??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:42:
Beste medeforummers,

Ik zit met een probleem met mijn Z2. Het is sinds een tijdje zo dat als ik iemand bel (of gebeld wordt) diegene mij vrijwel nooit goed kan verstaan (ik klink heel ver weg en mompelend)
Echter zodra ik de telefoon op luidspreker zet is er niks aan de hand (dus microfoon is niet kapot??)
Wie kan mij enige logica scheppen in dit probleem of dit een hardware of software probleem is??

Alvast bedankt!
Even de noise canceling uitzetten van je microfoon. Helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Even de noise canceling uitzetten van je microfoon. Helpt vaak.
Mijn dank is groot! wel vreemd dat juist het "uitzetten" de gesprekskwaliteit verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat is een objectieve mening ;) . Microphone noise surpression vermindert het volume, maar verbetert imho wel de kwaliteit. Ik laat het lekker aan staan. Mensen roepen ook tegen mij dat ze mij niet goed verstaan. Vervolgens vraag ik of ze mij niet goed verstaan, of dat ze het zacht vinden klinken. Tot op heden dat laatste als antwoord gekregen.
Behlave dat natuurlijk geklaag dat het zacht klinkt, vraagt niemand mij om wat te herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, bij mijn gesprekken verstonden de meesten me niet eens, ik moest echt op luidspreker stand bellen om verstaanbaar te zijn. Nu ik het afgezet heb klaagt tot nu toe niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03 16:32
Hoi iedereen,
Ik heb sinds kort ook een xperia Z2 en vroeg me het volgende af: is er een manier waarop ik het scherm kan doen oplichten telkens er een sms binnenkomt? Nu kan ik hem enkel instellen op trillen en notificatietoon, maar het zou leuk zijn als ik het scherm ook zou kunnen doen oplichten.

Iemand een idee? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Je komt vast van een iPhone af? De functie die je omschrijft zit niet standaard in Android. Het is mijnziens ook onnodig en batterijslurpend (zeker met een notificatie led). Maar er is vast een 3rd party app die deze functie voor je kan regelen. Is vast te vinden met google.

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 03-04-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Wat mij vooral stoort is het stomme muziekje bij het verbinden van de USB-kabel bij het opladen, ik doe dat voornamelijk 's avonds laat in bed en dan is zo'n plots en luid deuntje vervelend. Ook die helgroene notificatie-LED wanneer hij is volgeladen, die doet pijn aan mijn ogen in een donkere kamer.

Zijn er mensen die iets gevonden hebben als oplossing op één van de twee problemen die ik hier vermeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

De telefoon op stil zetten voor je de kabel aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja, dat doe ik nu, maar ik zou het probleem graag permanent omzeilen ipv met telkens een extra handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1795
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:33
Goedemorgen allemaal,

Na 4 frustrerende jaren S2 & S3 (beiden waren te oud en traag om 2 jaar probleemloos mee te gaan, een kwelling in gebruik tijdens het laatste jaar steeds) is mijn oog gevallen op de Z2. Geweldig qua specs, reviews en prijs.

Ik zoek een telefoon die voor mij nog 2 jaar bij gewoon gebruik probleemloos mee gaat en de nieuwste software upgrades zal ontvangen (in tegenstelling tot mn S'jes). Naar jullie ervaring en oneindige kennis, zal de Z2 als ik hem vandaag zou kopen nog 2 jaar mee gaan en goed & snel genoeg blijven voor intensief gebruik van WhatsApp, Outlook, Internet, 9292 etc. tegelijk? Mijn S3 kan dit namelijk totaal niet. (1GB RAM maar.. & waardeloos systeem)

Ik koop altijd een zeer stevige hoes, speel niet met ontwikkelaarsopties (of rooten), laat hem zelden vallen, zorg voor goede beveiliging etc.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

* Lip denkt dat Joost1795 klaar is voor de Xperia Z2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb veel meer plezier beleefd aan mn S3 dan aan mn Z2, maar ik ben één van de weinige denk ik die de Z2 geen goed toestel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Raymond schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:52:
Ik heb veel meer plezier beleefd aan mn S3 dan aan mn Z2, maar ik ben één van de weinige denk ik die de Z2 geen goed toestel vindt.
Wat zijn dan jouw redenen dat je het geen toestel vind? De S3 van mijn vrouw is aan vervanging toe en de Z2 is een van de gegadigde.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Raymond schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:52:
Ik begrijp je wel hoor. Ik heb mijn Z2 driemaal moeten omruilen en mijn derde tweemaal moeten repareren voordat hij enigszins zonder kinderziektes was en hij is nog steeds niet perfect. Maar ik heb het eigenlijk gewoon opgegeven en ga er maar mee verder. Bij al mijn exemplaren en reparaties kreeg ik namelijk steeds een scherm waarbij de digitizer nogal zichtbaar is bij sommige lichtinvallen en posities. Dit is nooit opgelost, maar heeft wel tot gevolg dat ik de kwaliteit van Sony in twijfel trek.

Daarnaast zijn Androidfabrikanten per definitie niet te vertrouwen als het om updates gaat. Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat de Z2 nu nog 2 jaar updates krijgt (voor degene een paar posts boven me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Gewoon voor de Z2 gaan, is nu goedkoop en je hebt een toptoestel met een goede batterij. Dat mensen last hebben van digitizer in fel zonlicht en onder een bepaalde hoek is naar mijn idee zoeken naar 'kinderziektes'.

Qua updates;

Sony has previously said that many of its premium models will eventually be updated to Android 5.0 Lollipop. It confirmed the following phones will be getting the new software: The Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Z1, Xperia Z1S, Xperia Z Ultra, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia Z3, Xperia Z3V, and the Xperia Z3 Compact.

Waarbij de Z uit 2013 is geloof ik.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
BMW_M3 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:29:
Gewoon voor de Z2 gaan, is nu goedkoop en je hebt een toptoestel met een goede batterij. Dat mensen last hebben van digitizer in fel zonlicht en onder een bepaalde hoek is naar mijn idee zoeken naar 'kinderziektes'.

Qua updates;

Sony has previously said that many of its premium models will eventually be updated to Android 5.0 Lollipop. It confirmed the following phones will be getting the new software: The Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Z1, Xperia Z1S, Xperia Z Ultra, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia Z3, Xperia Z3V, and the Xperia Z3 Compact.

Waarbij de Z uit 2013 is geloof ik.
De Xperia Z is inderdaad van begin 2013, zie in mijn emails dat mijn pre-order dateert van 2 februari 2013. Zelfs dat toestel is nog een prima ding met mijn inziens maar een paar minpunten t.o.v. de nieuwere telefoons: geen IPS scherm, een camera die niet heel bijzonder is en een matige speaker. Het scherm stoorde ik mij eigenlijk niet aan en ook de camera niet, alleen 1 klein speakertje aan de zijkant is voor het kijken van een filmpje toch wel zeer summier.
Toch heb ik de Xperia Z een jaar met plezier gebruikt, alleen kon ik de verleiding niet weerstaan toen de Z2 uitkwam; IPS scherm, nog veel betere accu, zeer goede camera en front facing stereo speakers. Vooral wat betreft de speakers zou ik nooit meer anders willen en ik snap niet dat naast HTC en Sony (vrijwel) geen fabrikanten het op smartphones toepassen.

Tot op heden heb ik nog nooit een perfecte smartphone voorbij zien komen, maar die van Sony sluiten het meeste aan bij mijn wensen en eisen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1795
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 09:33
BMW_M3 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:29:
Duidelijk! Net als de update-lijst. Bedankt!
Moi_in_actie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:42:
[...]

De Xperia Z is (...) op smartphones toepassen.

Tot op heden heb ik nog nooit een perfecte smartphone voorbij zien komen, maar die van Sony sluiten het meeste aan bij mijn wensen en eisen.
Na het lezen van je review & deze reactie ben ik er helemaal over uit. Ik ga die Z2 gewoon z.s.m. bestellen. Nogmaals iedereen hartelijk bedankt, in de huidige smartphone wereld is kiezen tussen 3 high-end modellen gewoon echt een ramp en dan is kennis en ervaring cruciaal, gelukkig bestaat dit forum en reageren jullie zo snel. Afijn, een vrolijk paasweekend toegewenst! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Goed argument voor de Xperia Z-lijn is de goeie ondersteuning door zowel Sony als de community: custom ROMs, custom kernels, rootkits voor allerhande versies, etc... Komt de mogelijkheden ten goede en zorgt voor een betere garantie op updates nadat Sony de lijn heeft laten vallen; dat was toch het geval met mijn SE Xperia Arc S indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Nou, eigenlijk is de Z2 juist een toestel met maar erg weinig minpunten. Ik had hiervoor een Z1, en bij die hoef ik niet zo lang na te denken over minpunten: flets scherm, slechte coating op het scherm, speakergrille aan de onderzijde die werkt als een stofmagneet, enz.

Bij de Z2 moet ik heel hard nadenken om minpunten te vinden. Misschien de usbpoort achter een klep? Dit zou opgelost moeten zijn bij de Z4...

Mn volgende wordt de Z4, dat weet ik nu al 95% zeker. Ik vind het mooi om te zien hoe Sony de Z serie steeds weer beter maakt: Z>Z1>Z2>Z3. En het is nu al 99.9% zeker dat de Z4 een waterproof usbpoort heeft :9~ Kijk maar naar de M4 aqua, die heeft het ook.

Ik kijk erg uit naar de Z4, want extra power is altijd mooi meegenomen als je gewend bent 20+ tabs open te houden in Chrome :+ Voordat ik de ipad air 2 kocht was de Z2 mn snelste mobile device met browsen, dus het wordt tijd voor vervanging :9

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 03-04-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 23:50
DevilsProphet schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:00:
Wat mij vooral stoort is het stomme muziekje bij het verbinden van de USB-kabel bij het opladen, ik doe dat voornamelijk 's avonds laat in bed en dan is zo'n plots en luid deuntje vervelend. Ook die helgroene notificatie-LED wanneer hij is volgeladen, die doet pijn aan mijn ogen in een donkere kamer.

Zijn er mensen die iets gevonden hebben als oplossing op één van de twee problemen die ik hier vermeld heb?
Een deel van je probleem kan opgelost worden door Light Manager te gebruiken.
Hierin kan je o.a. de LED kleur aanpassen op het moment dat je telefoon aan het laden/opgeladen is.
Zet hiervoor de kleur op rood, dat is de meeste milde kleur en scheelt een hoop in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
ikbenerniet schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:20:
[...]

Een deel van je probleem kan opgelost worden door Light Manager te gebruiken.
Hierin kan je o.a. de LED kleur aanpassen op het moment dat je telefoon aan het laden/opgeladen is.
Zet hiervoor de kleur op rood, dat is de meeste milde kleur en scheelt een hoop in het donker.
Of je legt hem op de kop neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Slaap met je ogen dicht. Daardoor zie je geen rood/groen/geel/wit/paars/.... ledlicht.

Gratis tip van Flip!
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het [Sony Xperia Z2] Levertijden & Prijzen.